View Full Version : Andere software 5604 op Philips site (niet de nieuwste)

rowdy
5 november 2009, 15:08
De laatste dagen hou ik de Philips site in de gaten voor mogelijk de nieuwe 66 firmware voor mijn televisie.
Vanmiddag stond onder het bekende kopje 'nieuwste updates' op de support-pagina opeens Firmware-Update bovenaan....
Nieuwe firmware, dacht ik.
Maar het versienummer is nog altijd 000.026.058.005 maar nu met een datum van 28-10-2009...
De vorige 000.026.058.005 had een datum van 29-9-2009.
Dus ik download hem nu en zo maar even kijken wat het is.
Ik weet overigens 100% zeker dat deze 'update' vandaag (5-11) geplaatst is en geen dag eerder.

UPDATE: helaas, ondanks dat het bestand ook iets andere grootte had, is het toch exact dezelfde software :( We wachten verder af!

anoniem
5 november 2009, 18:22
De laatste dagen hou ik de Philips site in de gaten voor mogelijk de nieuwe 66 firmware voor mijn televisie.
Vanmiddag stond onder het bekende kopje 'nieuwste updates' op de support-pagina opeens Firmware-Update bovenaan....
Nieuwe firmware, dacht ik.
Maar het versienummer is nog altijd 000.026.058.005 maar nu met een datum van 28-10-2009...
De vorige 000.026.058.005 had een datum van 29-9-2009.
Dus ik download hem nu en zo maar even kijken wat het is.
Ik weet overigens 100% zeker dat deze 'update' vandaag (5-11) geplaatst is en geen dag eerder.

UPDATE: helaas, ondanks dat het bestand ook iets andere grootte had, is het toch exact dezelfde software :( We wachten verder af!

De software zou vandaag inderdaad gereleased worden door Philips voor alle series. Ik heb zelf niet gekeken of dit ook daawerkelijk is uitgevoerd.
Testers kunnen via een PM de link krijgen voor de .66 versie.

Erref
5 november 2009, 20:37
De software zou vandaag inderdaad gereleased worden door Philips voor alle series. Ik heb zelf niet gekeken of dit ook daawerkelijk is uitgevoerd.

Dat is helaas niet gebeurd. Vandaag de trotse bezitter geworden van een 9664, die ik mede dank zij tips op dit forum aan de praat heb gekregen. Het ziet er prachtig uit, maar ik mis vooral Teletekst en ondertitels, dus had ik gehoopt op V66. Helaas moet ik het doen met V58, evenals mijn digibetische vriendin, die morgen haar 8404 krijgt.
Maar het zal wel goed komen.

TomF
5 november 2009, 21:11
(Ook voor de 32PFL7404 is er nieuwe software. Althans, dezelfde versie maar wel een nieuwe release-datum)

Tom-
6 november 2009, 09:11
Dus Philips heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt met de firmwares die online gezet zijn, en dat herstellen ze vandaag? Toch?

rowdy
6 november 2009, 09:51
Dus Philips heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt met de firmwares die online gezet zijn, en dat herstellen ze vandaag? Toch?

Dat hoop ik dan.
Zou Anoniem het misschien aan Philips willen vragen of dit inderdaad zo gebeurd is?
Ik ben bang dat als ik het zelf aan de KS ga vragen, ik daar niet echt verder mee ga komen.

TomF
6 november 2009, 11:26
Ik heb ff contact gehad met Philips Support. Het is inderdaad nog gewoon de 'oude' firmware.

rowdy
6 november 2009, 11:53
Ik heb ff contact gehad met Philips Support. Het is inderdaad nog gewoon de 'oude' firmware.

...en ze hadden geen idee 1) dat en 2) wanneer de nieuwe zou komen of dat nog wel?
Het is volgens mij ook maar net wie je aan de lijn krijgt bij de KS of je een zinnig antwoord krijgt of een onzin-antwoord.

Nouja, ik hoop dat de sw alsnog vandaag misschien komt voor de andere series, ik wil ook graag de verbeteringen hebben.

Bedankt voor de moeite van het contact opnemen, overigens!

TomF
6 november 2009, 12:32
Er werd gezegd dat men bezig was met het testen van de nieuwe firmware, maar dat men niet wist wanneer deze beschikbaar zou komen.
Afwachten dus maar weer :)

anoniem
6 november 2009, 19:46
Philips heeft de software wel vrijgegeven maar heeft problemen met de aanpassingen in de server. Ze verwachten volgende week de software beschikbaar te hebben op de website.

Tom-
6 november 2009, 22:36
Bedankt! :applause:

Mooi! :)

rowdy
7 november 2009, 08:15
Philips heeft de software wel vrijgegeven maar heeft problemen met de aanpassingen in de server. Ze verwachten volgende week de software beschikbaar te hebben op de website.

Bedankt voor het navragen en je terugkoppeling naar ons.

Erref
7 november 2009, 10:42
Versie 66 staat inmiddels op Internet. Mijn 9664 inmiddels succesvol geupdate:pompom:

JW-NHS
7 november 2009, 10:53
Versie 66 staat inmiddels op Internet. Mijn 9664 inmiddels succesvol geupdate:pompom:

Al sinds gisteren voor de 9000 serie, zie andere postings.
Maar nog niet voor de series hieronder, de 8, 7 en 5 serie. En dr gaat dt draadje over.

Groet,
JW

EvdK
7 november 2009, 12:49

Ik heb hier gisteren ook een posting van gemaakt onder "Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+", zie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16501&page=49 Philips geeft aan dat deze versie te vroeg beschikbaar is gesteld (had dus niet op 15 oktober op het net mogen staan)

Henk2304
8 november 2009, 11:56
Al sinds gisteren voor de 9000 serie, zie andere postings.
Maar nog niet voor de series hieronder, de 8, 7 en 5 serie. En dr gaat dt draadje over.

Groet,
JWVolgens Anoniem (in het draadje over het testen van .66 in 9000 serie) vanaf morgen (maandag).

TomF
8 november 2009, 12:02
Wel jammer dat Anoniem blijkbaar niet de beschikking heeft over de nieuwe firmware voor de overige series (Anders dan de 9000-serie).
Anders hadden we er vandaag al mee kunnen testen.
Opgaaf van reden: Ik heb vandaag toch niets te doen :)

Dus we wachten maar weer af.

Henk2304
8 november 2009, 12:23
Wel jammer dat Anoniem blijkbaar niet de beschikking heeft over de nieuwe firmware voor de overige series (Anders dan de 9000-serie).
Anders hadden we er vandaag al mee kunnen testen.
Opgaaf van reden: Ik heb vandaag toch niets te doen :)

Dus we wachten maar weer af.Geduld is een schone zaak:wink: Bovendien zie ik zorgelijke meldingen over rebootende/ploffende 9000-serie TV's met .66 firmware. Dus misschien is nog wat meer geduld een nog schonere zaak. Ik weet wel dat ik .58.5 nog ff achter de hand hou.

TomF
8 november 2009, 15:53
Ik zie net trouwens dat de grootte van de bestanden van firmware versie 026.058.005 wel iets veranderd is:
- Aangemaakt op: 29-09-2009. Bestandsgrootte: 45.258.412 bytes
- Aangemaakt op: 26-10-2009. Bestandsgrootte: 45.259.148 bytes

Een automatische upgrade werkt niet omdat het dezelfde versie is.
Maar met 'Home' - 'Software-update' - 'Lokale updates' zou dit blijkbaar wel werken.

Grote vraag is natuurlijk: Wat is er veranderd?

nlrb
8 november 2009, 16:14
Ik zie net trouwens dat de grootte van de bestanden van firmware versie 026.058.005 wel iets veranderd is:
- Aangemaakt op: 29-09-2009. Bestandsgrootte: 45.258.412 bytes
- Aangemaakt op: 26-10-2009. Bestandsgrootte: 45.259.148 bytes

Een automatische upgrade werkt niet omdat het dezelfde versie is.
Maar met 'Home' - 'Software-update' - 'Lokale updates' zou dit blijkbaar wel werken.

Grote vraag is natuurlijk: Wat is er veranderd?
Als ik kijk naar de Q5481 (8404), dan zie ik het volgende.

Oude download (29 sep):
Q5481-0.26.58.5_commercial
43.16 MB (45258412 bytes)
Generation date: 20/09/2009 22:49:18

Nieuwe download (28 okt):
Q5481-0.26.58.5_commercial
43.16 MB (45259148 bytes)
Generation date: 20/09/2009 22:49:18

Grootte is inderdaad iets verschillend (736 bytes), maar het lijkt wel dezelfde firmware (na installatie geen verschil).

TomF
8 november 2009, 16:47
Hmz. De 'generation date' en de grootte zijn voor de 7404 wel verschillend. Zulke dingen maken me altijd nieuwsgierig, maar het is natuurlijk verstandig om gewoon de nieuwe release af te wachten. (Morgen dus).

Tom-
9 november 2009, 17:33
En die firmware staat er natuurlijk niet op. Stom, ik had echt verwacht vandaag de upgrade uit te kunnen voeren!

rowdy
9 november 2009, 20:27
Dan ben je niet de enige die daarop had gehoopt :)

rowdy
10 november 2009, 13:20
Beste Philips mensen die hier ongetwijfeld meelezen, komtie al bijna voor ons niet-9000-serie eigenaren?
Wij willen zo graag onze ondertitels hebben :)

Tom-
11 november 2009, 10:28
Ik ga het anders proberen: Is er al bekend wanneer Philips de .66 firmware voor de niet-9000 serie online gaat zetten?

VL32
11 november 2009, 19:49
Helaas als je via de usbstick de firmware probeert te vinden :

http://www.pds.philips.com/imgs/ph_header_test.gif

There is currently no download available.

For more information please visit the Support page for your product and check the section with downloads.

Go to the Philips Product Support pages (http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?mid=Link_Software&ctn=22PFL5614H/12&scy=US&slg=nl)

Mark69
12 november 2009, 19:48
Helaas als je via de usbstick de firmware probeert te vinden :

http://www.pds.philips.com/imgs/ph_header_test.gif

There is currently no download available.

Als autorun.upg in de root van de usb folder staat, dan herkent de TV dit op het moment dat hij de USB verifieert, m.a.w. als je de USB-stick, of zoals in mijn geval USB mini harde schijf aansluit.
Autorun.upg staat in de Firmware-ZIP die je kan downloaden van de Philips site.

VL32
12 november 2009, 19:54
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt...
Je kunt inderdaad software vd site halen...
MAAR als je een lege usbstick in je tv doet..en vervolgens via het tv menu naar softwareupdate gaat ...schrijft de tv een html -url naar die usbstick om software van het net te plukken als je die usbstick in je pc/laptop stopt en dat html bestandje aktiveerd...het gevolg daarvan is dus bij mij dat er nog geen nieuwe software is....

Visitor538
13 november 2009, 11:06

Is deze versie ook geschikt voor de 32PFL5404H-12 ??
Dan zou ik hem graag uitproberen !!

rowdy
13 november 2009, 12:43
Is deze versie ook geschikt voor de 32PFL5404H-12 ??
Dan zou ik hem graag uitproberen !!

Nee...

neoware
13 november 2009, 12:47
Anoniem zou je eens aan Philips kunnen vragen wanneer ze daarwerkelijk de software plaatsen voor de 6000/7000/8000 series?

JW-NHS
13 november 2009, 13:52
Anoniem zou je eens aan Philips kunnen vragen wanneer ze daarwerkelijk de software plaatsen voor de 5000/7000/8000 series?

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat Philips dat vooralsnog niet doet, zolang het bij de 9000 serie nog niet voor elkaar is.....

Groet,
JW

Henk2304
13 november 2009, 14:04
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat Philips dat vooralsnog niet doet, zolang het bij de 9000 serie nog niet voor elkaar is.....

Groet,
JWZie mijn opmerking over de nieuw geplaatste PDF-versie van de "User Manual" op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16501&page=50

rowdy
18 november 2009, 18:25
We zijn nu 2 weken verder dan de oorspronkelijke verwachte releasedatum voor de andere series dan 9000. Is er al enig zicht op wanneer deze komt?

Eelco1234
18 november 2009, 21:01
:? Snif, snif, ik vrees JW-NHS gelijk heeft.
Aan de andere kant:
Waarom zet Philips dan wel een "andere dezelfde" versie (000.026.058.005) op hun website met een nieuwe datum (28-okt-2009), waarbij het lijkt dat ze een echte update wilden plaatsen maar per abuis dezelfde versie hebben geplaatst. Je verwacht dan: Dit zal wel snel hersteld worden door plaatsing van een echte nieuwe versie. Maar dit gebeurt vervolgens niet.
Een beetje raar toch wel...
De nieuwste software is weliswaar misschien nog niet geheel foutvrij, maar toch wel beter dan de huidige, lijkt me.
Het is dan toch een vooruitgang, nietwaar?
Waarom dan niet toch die update plaatsen vraag ik (en jullie wellicht ook) me af?
En dan natuurlijk wel blijven doorwerken aan een nog betere versie.

Tsja...
Nou ja, de huidige versie doet het wel aardig hoor. Maar wetende dat er wat foutjes zijn opgelost in een nieuwe versie maakt me toch iedere week weer nieuwsgierig of er nu dan toch wel een nieuwe versie is gekomen.
Volgende week misschien...?

rowdy
19 november 2009, 12:16
Vooral omdat de 66 wel te downloaden is vanaf de site voor de 9000 series.
Kijk, als Philips nu zei dat ze aan de hand van de beta-testers hier teveel fouten hadden en eerst verder wilden met 67 voordat ze het publieke uitbrachten, dan kan ik me dat goed voorstellen.
Maar voor de 9000 serie is hij wel gewoon beschikbaar, dus wil ik 'm eigenlijk ook wel :)
Hou gewoon 58 achter de hand als 66 te vaak crasht bij mij, maar ik wil wel graag ondertitels hebben...

edopiri
19 november 2009, 20:52
Een aantal weken terug heb ik een philips 37pfl5604h gekocht. Heb de gok genomen dat CI+ wel snel werkend zou zijn. Met versie 58 inderdaad bruikbaar, maar nog niet compleet.

Ik heb het forum al die tijd trouw gevolgd.

Ik was hoopvol toen de testresultaten van versie 66 werden gepubliceerd.
Gaat het nog gebeuren dat die versie ook voor de 5000 serie wordt vrijgegeven ?
Had ik achteraf beter een settopbox kunnen kopen ? Ik ben een samsung gewend en vind nog steeds de epg met splitscreen van samsung een stuk prettiger en veel sneller dan de philips. (of is het de cam ?)

Ben verder heel tevreden over de tv en de kwaliteit van de uitzending. Af en toe blokken en soms even hangen. Dat was met de samsung ook in het begin, maar na enkele fw updates nu prima. (wordt nu gebruikt op andere toestel, een groot bakbeest van 60 kg)

Moet nog even opmerken dat het insteken van de cam em smartkaart op 4 manieren kan, en dat (pech pech) het pas bij de vierde mogelijkheid klopte. Later de handleiding op dit forum gezien, Die van Ziggo en Philips helpen je niet veel.

Waarom schrijf ik dit ? Omdat ik denk dat hoe meer mensen vragen om een oplossing hoe beter... en het is verdacht stil omtrent de vrijgave van fw 66.

Joehoe Ziggo en Philips ? Komt er nog wat van het vrijgeven van v66 ) of beter)

striekertie
19 november 2009, 21:05
Een aantal weken terug heb ik een philips 37pfl5604h gekocht. Heb de gok genomen dat CI+ wel snel werkend zou zijn. Met versie 58 inderdaad bruikbaar, maar nog niet compleet.

Ik heb het forum al die tijd trouw gevolgd.

Ik was hoopvol toen de testresultaten van versie 66 werden gepubliceerd.
Gaat het nog gebeuren dat die versie ook voor de 5000 serie wordt vrijgegeven ?
Had ik achteraf beter een settopbox kunnen kopen ? Ik ben een samsung gewend en vind nog steeds de epg met splitscreen van samsung een stuk prettiger en veel sneller dan de philips. (of is het de cam ?)

Ben verder heel tevreden over de tv en de kwaliteit van de uitzending. Af en toe blokken en soms even hangen. Dat was met de samsung ook in het begin, maar na enkele fw updates nu prima. (wordt nu gebruikt op andere toestel, een groot bakbeest van 60 kg)

Moet nog even opmerken dat het insteken van de cam em smartkaart op 4 manieren kan, en dat (pech pech) het pas bij de vierde mogelijkheid klopte. Later de handleiding op dit forum gezien, Die van Ziggo en Philips helpen je niet veel.

Waarom schrijf ik dit ? Omdat ik denk dat hoe meer mensen vragen om een oplossing hoe beter... en het is verdacht stil omtrent de vrijgave van fw 66.

Joehoe Ziggo en Philips ? Komt er nog wat van het vrijgeven van v66 ) of beter)

Ook ik heb sinds kort deze tv. Ben ook in afwachting van v66.
Weet iemand of de v66 van de andere series werken op de 5000 serie?

Henk2304
19 november 2009, 22:05
In reactie 169 op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20993&page=17 geeft Anoniem in antwoord op een posting van mij aan dat er inmiddels al gewerkt wordt aan .68 (en dat .67 ook niet goed werkte). Hoewel niet expliciet gezegd kun je dus wel aannemen dat .66 en .67 zijn afgekeurd zodat het hele spel met .68 weer opnieuw begint. Dat is slecht nieuws (want het duurt weer langer) maar ook goed nieuws want er wordt echt aan en goed functionerende oplossing (zonder ploffen/reboots maar met txt op alle zenders en gecached) gewerkt. Nog ff geduld dus ...

anoniem
19 november 2009, 22:29
In reactie 169 op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20993&page=17 geeft Anoniem in antwoord op een posting van mij aan dat er inmiddels al gewerkt wordt aan .68 (en dat .67 ook niet goed werkte). Hoewel niet expliciet gezegd kun je dus wel aannemen dat .66 en .67 zijn afgekeurd zodat het hele spel met .68 weer opnieuw begint. Dat is slecht nieuws (want het duurt weer langer) maar ook goed nieuws want er wordt echt aan en goed functionerende oplossing (zonder ploffen/reboots maar met txt op alle zenders en gecached) gewerkt. Nog ff geduld dus ...

Ik weet niet of je dit als slecht nieuws moet beschouwen, met elke stap komen we dichter bij. Als je geen problemen ervaart dan zul je wellicht geen verschil merken, heb je wel problemen dan is het nog even wachten. De .66 is afgekeurd of 3 punten (CI+ / reboot / EPG netwerk update). De .67 is aangepast voor de EPG update. Dit moet echter nog getest worden. Als de andere twee punten opgelost worden en geen regressie meer optreedt met een nieuwe release zal de software goedgekeurd worden. In dat geval mag Philips het logo Ziggo gecertificeerd gebruiken.

Henk2304
19 november 2009, 22:33
Precies! Daarom heb ik dan ook alleen de langere wachttijd als slecht nieuws aangemerkt, maar het te verwachten resultaat als goed nieuws.

nlrb
20 november 2009, 08:46
De nieuwe firmware (.66) is nu ook beschikbaar voor de 5000/7000/8000 modellen.

Release for TV543:
Q5481-0.26.66.0

Generation date:
30/10/2009 12:56:17

rowdy
20 november 2009, 09:48
Eindelijk!

Ik ben zeer benieuwd!

JoostBoZ
20 november 2009, 10:07
:!: Discussie over de nieuwe firmware gaat hier verder:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22257

edopiri
20 november 2009, 10:32
nou ja, zo maar opeens is tie daar dan : de aankondiging dat v66 beschikbaar is.

Vol verwachting op de philips site gekeken en waarempel !

Hij staat er.

handleiding downloaden en aan de slag !

ben wel benieuwd hoeveel hits Philips op zijn downloadsite krijg, ik denk dat heel veel mensen stilletjes het forum zaten te scannen naar deze vrijgave !

Ed.

Tom-
20 november 2009, 10:39
nou ja, zo maar opeens is tie daar dan : de aankondiging dat v66 beschikbaar is.

Vol verwachting op de philips site gekeken en waarempel !

Hij staat er.

handleiding downloaden en aan de slag !

ben wel benieuwd hoeveel hits Philips op zijn downloadsite krijg, ik denk dat heel veel mensen stilletjes het forum zaten te scannen naar deze vrijgave !

Ed.Zou Philips schrikken van 100 downloads? Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Weinig mensen die er zo op zitten te wachten hoor. Dat zal wel anders worden als naar buiten gebracht wordt dat het gecertificeerd is, want nu zijn we in principe allemaal ordinaire testers. :)

nlrb
20 november 2009, 10:46
Zou Philips schrikken van 100 downloads? Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Weinig mensen die er zo op zitten te wachten hoor. Dat zal wel anders worden als naar buiten gebracht wordt dat het gecertificeerd is, want nu zijn we in principe allemaal ordinaire testers. :)
100 downloads? De manual voor installatie van de CI+ CAM is al bijna 1200x gedownload. Ik neem aan dat er ook gebruikers zijn van de CI+ CAM die de manual niet gebruikt hebben. Al met al een aardige groep gebruikers zelfs zonder certificatie.

edopiri
20 november 2009, 10:52
Tom,

schrikken doen ze niet snel denk ik :)
ze moeten inmiddels wel een dikke huid hebben bij philips.
in feite brengen ze een product op de markt dat nog niet af is.
lang leve de firmware upgrade mogelijkheden.

je hebt gelijk dat niet iedereen met een philips en ci+ dit forum volgen.

ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoeveel mensen dit forum volgen.
ik heb toch gister ook stilletjes meegelezen.
Hoeveel stille lezers (dus niet aangemeld) zouden er zijn ?
Jij schat 100, wie schat hoger ?

Ed.

TomF
20 november 2009, 11:38
Als je je TV hebt aangemeld bij de Philips Club zou je automatisch een mailtje ontvangen bij updates. Ik weet niet of dat ook gebeurt bij software-updates.
Zo ja, dan wordt er ongetwijfeld ook flink gedownload door mensen die nooit op dit Ziggo-forum komen.

edopiri
20 november 2009, 11:44
update:

fw gedownload van philips site
fw geupgrade naar 66
zenders opnieuw geinstalleerd met de manual van NLRB (piece of cake !)

ik zie teletekst op andere zenders !
ik zie de epg gaat verder dan de eerste 50 !
ik zie ondertiteling op scifi !

nieuw fenomeen : Ned 1 HD staat op 1 en niet op 71 ..
heb ik net de familie uitgelegd om ned 1 op 71 te kijken, moet ik vanavond weer training geven om ned 1 op 1 te zoeken :)
Ned 1 HD op 1 is wel logischer. Hopelijk worden meer zenders 'vervangen' door HD. (ik heb immers HD abonnement)
Ik zag in ander draadje dat de commercielen eraan komen.
Hopelijk ook BBC.

tot nu toe ben ik zeer tevreden.
fw 66 is zeer de moeite waard.

Voor 600 euro nu 37" tv met CAM en HD .. wie had dat een paar jaar geleden gedacht ?

zijn er nog andere dingen die getest moeten worden ?

Henk2304
22 november 2009, 16:50
Ned 1 HD op 1 is wel logischer. Hopelijk worden meer zenders 'vervangen' door HD. (ik heb immers HD abbonement)
Ik zag in ander draadje dat de commercielen eraan komen.
Hopelijk ook BBC.

Ned 1/2/3 HD bieden hetzelfde programma als de analoge en SD-versies. Daarom heeft Ziggo er bij de TV-fabrikanten op aangedrongen om daarvoor geschikte HD TV's die omwisseling in het zenderdetectie mechanisme op te nemen. Voor programma's in een appart HD-pakket kan dat niet want dan zouden mensen die zo'n pakket niet hebben de melding van een gecodeerd programma krijgen op de plaats van een zender uit het basispakket. Bovendien zenden Discovery en NGC HD een ander programma uit dan hun SD zenders, History is er zelfs niet eens in een SD variant (althans niet in het basispakket). Maar deze discussie is eigenljk off topic en wordt elders al gevoerd.