View Full Version : Windows 7 VS F-Secure?

cra1n
4 november 2009, 21:44
Beste leden,

sinds kort heb ik op mijn pc windows 7 geinstalleerd, en natuurlijk opnieuw F-Secure op mijn pc geinstalleerd, is dit wel geschikt voor windows 7? Aangezien ik na de installatie regelmatig een pop-up venster krijg: conhost.exe - C:\windows\System32\

Wat moet ik doen?

Ik vertrouw de toepassing. Doorgaan.
Ik vertrouw de toepassing niet. Stoppen.

Ik kies elke keer op ik vertrouw de toepassing, maar dan keert de pop-up keer op keer terug. Ik heb ook een instelling gekeken, er staat 'toestaan' op, dus maar toch krijg ik keer op keer een melding. Ik koos vertrouwen omdat ik weet dat conhost.exe niet gevaarlijk is, want die is toch van windows.

Iemand idee?

Isis
4 november 2009, 23:27
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het wel of niet werkt onder Windows 7. Wel weet ik dat je hier (http://support.f-secure.com/enu/corporate/downloads/removeav.shtml) een removal tool kan downloaden. Misschien werkt het om F-Secure er helemaal af te gooien en opnieuw te installeren?

TRaSH
5 november 2009, 14:04
zoek op hun website of het compatible is met windows 7
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Ed
5 november 2009, 14:36
zoek op hun website of het compatible is met windows 7
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413Staat er, zo vluchtig gezien, niet op...

edit: ja werkt op Windows 7. Misschien even versie updaten.

TRaSH
5 november 2009, 14:54
of als admin installeren.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

cra1n
5 november 2009, 17:35
of als admin installeren.

Kun je hier niet wat specifiek over vertellen, admin, welke?

Ik heb even goed gekeken, ik sta inderdaad als admin ingesteld op windows 7.

cra1n
5 november 2009, 17:39
Staat er, zo vluchtig gezien, niet op...

edit: ja werkt op Windows 7. Misschien even versie updaten.

Ik heb gedownload via de site van ziggo? Dat is toch niet verkeerd? Ik heb al geupdateerd, 100%. Toch krijg ik een melding van conhost.exe. Zeer irritant!

cra1n
5 november 2009, 17:39
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het wel of niet werkt onder Windows 7. Wel weet ik dat je hier (http://support.f-secure.com/enu/corporate/downloads/removeav.shtml) een removal tool kan downloaden. Misschien werkt het om F-Secure er helemaal af te gooien en opnieuw te installeren?

Ik heb toch mijn pc geformateerd om windows 7 te kunnen installeren, dus ik denk dat het hier niet aan ligt...

Ed
5 november 2009, 18:01
Ik heb toch mijn pc geformateerd om windows 7 te kunnen installeren, dus ik denk dat het hier niet aan ligt...Zoek even lekker op de site van F-Secure zelf ;)

cra1n
5 november 2009, 18:46
Zoek even lekker op de site van F-Secure zelf ;)

Wat moet ik dan precies gaan zoeken?

Ik heb geprobeerd om te downloaden: Download the UITool3-420.zip (ftp://ftp.f-secure.com/support/tools/uitool/UITool3-420.zip) file.

Maar dan krijg ik als ik erop klikt een melding:
550 /support/tools/uitool/UITool3-420.zip: No such file or directory

Ik heb toch kunnen downloaden door ftp://ftp.f-secure.com/support/tools/uitool/ te gebruiken.

Ik heb alles goed uitgevoerd...

Vervolgens op nieuw geinstalleerd, toch hetzelfde verhaal. Conhost.exe blijft meer irritant terugkomen! Het houdt maar niet op?

http://www.crainsite.nl/conho.jpg

Als ik 'Ik vertrouw de toepassing. Doorgaan' klik, komt ie over 2 seconden weer terug met dezelfde pop up venster zoals hierboven, elke keer weer.

Weet er geen raad meer...

UPDATE

Zie http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1323&pid=6165

F-Secure van Ziggo kan het dus niet goed vinden met Windows 7!

TRaSH
6 november 2009, 08:17
Kun je hier niet wat specifiek over vertellen, admin, welke?

Ik heb even goed gekeken, ik sta inderdaad als admin ingesteld op windows 7.

rechter knop op installatie file,
en dan uitvoeren als admin.

ADd
6 november 2009, 11:10
he heb jij windows 7 64-bit dan werkt het niet

cra1n
6 november 2009, 11:15
he heb jij windows 7 64-bit dan werkt het niet

Ja inderdaad ik heb windows 7 64-bit. Waarom werkt het niet? Had Ziggo maar moeten vertellen, want op de site van F-Secure is wel te zien dat het wel werkt, want ik heb windows 7 64 bit aangeschaft!

Windows Vista 64 bit werkt het wel als ik van mijn collega heb gehoord. Dus dit moet wel kunnen!

cra1n
6 november 2009, 11:15
rechter knop op installatie file,
en dan uitvoeren als admin.

Welke installatie file?

TRaSH
6 november 2009, 11:20
als je f-secure installeerd.
maar mischien zoals eerder aangegeven.
probeer de f-secure van de f-secure website.
kan zijn dat de f-secure dat ziggo leverd nog niet volledig windows 7 compatible is.
als ik namelijk naar de f-secure website ga dan staat er namelijk dat het volledig compatible is met windows 7
dus ik zelf raad je aan,
de-installeer f-secure reboot en zie of je melding probleem verhopen is.
dan f-secure downloaden van de f-secure website en kijken of dat wel werkt.

cra1n
6 november 2009, 11:50
als je f-secure installeerd.
maar mischien zoals eerder aangegeven.
probeer de f-secure van de f-secure website.
kan zijn dat de f-secure dat ziggo leverd nog niet volledig windows 7 compatible is.
als ik namelijk naar de f-secure website ga dan staat er namelijk dat het volledig compatible is met windows 7
dus ik zelf raad je aan,
de-installeer f-secure reboot en zie of je melding probleem verhopen is.
dan f-secure downloaden van de f-secure website en kijken of dat wel werkt.

Als ik bij F-Secure een f-secure download, moet ik hiervoor wel betalen. Ik betaal dit al bij Ziggo, de enige die ik kan downloaden is op de site van ziggo, niet bij F-Secure? Of heb ik het mis?

Als ik de huidige F-Secure verwijderd, is de pop-up ook voorbij.

Isis
6 november 2009, 11:59
Als ik bij F-Secure een f-secure download, moet ik hiervoor wel betalen. Ik betaal dit al bij Ziggo, de enige die ik kan downloaden is op de site van ziggo, niet bij F-Secure? Of heb ik het mis?

Als ik de huidige F-Secure verwijderd, is de pop-up ook voorbij.
Je hebt een licentiecode gekregen van Ziggo. Je kan eens proberen of die ook werkt als je F-Secure van hun site downloadt.

cra1n
6 november 2009, 23:30
Je hebt een licentiecode gekregen van Ziggo. Je kan eens proberen of die ook werkt als je F-Secure van hun site downloadt.

Ik heb net geprobeerd, mijn licentiecode van ziggo werkt ook niet. Volgens mij kan ik een licentiecode alleen de F-Secure VAN ZIGGO gebruiken.

Inderdaad is dit de programma (op de site van F-Secure) geschikt voor WIN 7.

Wat een ziggo!

LJ_Robin
8 november 2009, 02:45
windows 7 is al langer uit en ze weten dat ze hadden toen al er aan moeten werken zodra die uit is wij de nieuwe versie van f-secure kunnen gebruiken na aan zien wat ik allemaal lees zijn veel mensen over gegaan naar windows 7 dat ze maar heel erg snel zorgen dat de versie die ze nu hebben van f-secure compatible is met win7 heb niet voor niets win7 ultimate x64 IVB met meer geheugen dan 4gb (12gb) gekocht en ik betaal ook nog voor f-secure van ziggo dus dan verwacht je ook dat het compatible is

en de code die we hebben gekregen van ziggo werkt niet met de versie die je bij f-secure kunt downloaden dat ze daar maar ook wat aan doen immers er word gewoon betaald voor die versie als niemand meer betaald voor hun beveiligings paket (misschien een optie) dan moeten ze wel up to date blijven met de OS.

TRaSH
8 november 2009, 17:37
kan me herrineren dat bij xs4all ook een beveiligings pakket was ooit eens voor mcaffee,
toen vista uit kwam was er ook nog geen werkende versie van hun uit.
wel rechstreeks van mcaffee.
is dus niet alleen met ziggo.
daarom kies ik zelf voor een eigen beveiligings pakket en niet 1 via ziggo.
wil gewoon daar vrije hand in hebben

cra1n
8 november 2009, 19:00
Ok, het is duidelijk dat Ziggo niet echt rekening mee houden met de klanten. Windows 7 was allang bekend dat ie zou komen, en er was ook een proefversie geweest. Nu nog steeds niet geschikt voor Windows 7 64bit, vind ik nou wel onprofesioneel van Ziggo.

En dat op F-Secure wel beschikbaar is voor windows 7 64 bit.

Ik heb Email al lang gestuurd naar Ziggo, tot nu toe nog steeds niet gehoord, dramatisch. Ik mis ook multikabel!

McBeukie
8 november 2009, 19:33
Ik heb vandaag ook op 3 pc ziggo anti virus geinstalleerd,

Ik kan niet anders zeggen wat een drama, ik heb 3 pc met windows 7 2 x32bit en 1 x 64bit. Op de 32bits pc wordt alles inneens traag opstarten duurt langer etc . de firewall al ingesteld op thuis ipv kantoor. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat AVG free gewoon beter werkt... toch vreemd je zou verwachten dat Ziggo weet wat ze aan hun klanten aanbieden.:no: En ja op de 64bit pc loopt het helemaal niet continu conhost.exe blablabla.

Mat ander woorden ik heb avg er maar weer overal opgezet en ga morgen maar een telefoontje plegen om het maar weer op te zeggen.

Toch jammer ik had gehoopt dat het prettig werkte.

cra1n
9 november 2009, 19:09

Ik kan niet anders zeggen wat een drama, ik heb 3 pc met windows 7 2 x32bit en 1 x 64bit. Op de 32bits pc wordt alles inneens traag opstarten duurt langer etc . de firewall al ingesteld op thuis ipv kantoor. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat AVG free gewoon beter werkt... toch vreemd je zou verwachten dat Ziggo weet wat ze aan hun klanten aanbieden.:no: En ja op de 64bit pc loopt het helemaal niet continu conhost.exe blablabla.

Mat ander woorden ik heb avg er maar weer overal opgezet en ga morgen maar een telefoontje plegen om het maar weer op te zeggen.

Ik kreeg een bericht van ZIGGO, eindelijk!

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Helaas wordt Windows 7 nog niet door Ziggo Internetbeveiliging ondersteund, echter op dit moment wordt er hard gewerkt aan een uitvoering die Windows 7 wŔl ondersteund.

Ziggo Internetbeveiliging wordt niet door onszelf gemaakt, maar is een uitvoering van F-Secure. De mensen van F-Secure hebben aangegeven dat het door de grote onduidelijkheid omtrend de releasedatum van Windows 7, nog niet mogelijk was om direct Ziggo Internetbeveiliging compatible te maken met dit besturingssysteem.

Ik wil u daarom ook vragen om nog even geduld te hebben, en raad u aan om tot die tijd eventueel tijdelijk een profversie van een ander beveiligingspakket te installeren om uw computer toch goed beveiligd te houden.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik was hier erg boos op Ziggo, en heb teruggereageerd en verteld dat ze op de site van Ziggo erbij moeten vermelden dat F-Secure van Ziggo nog niet op Windows 7 werkt, want ik heb dagenlang alles aan gedaan dit op te lossen! Want volgens F-Secure - site werkt ie wel, en op ziggo niet. Het bleek verschillend te zijn.

Saywhat
10 november 2009, 21:02
Waarom werkt het niet? Had Ziggo maar moeten vertellen, want op de site van F-Secure is wel te zien dat het wel werkt

Op de site van F-secure staat helemaal niks over de versie die Ziggo gebruikt.Dus dat je daar niks kan vinden klopt...
Verder staat het op de Ziggo website inderdaad slecht aangegeven. (lees niet)

Vorige keer bij de release van Vista veel meegekregen van de veranderingen. Ik kan je verklappen dat die versie ook veel te laat was, en dat dat geen seconde aan Multikabel heeft gelegen.
Mij is onbekend hoe dit keer het verloop is gegaan, en of de samenwerking tussen Ziggo -> F-secure -> Microsoft dit keer wel normaal verliep, of dat het weer afwachten was... :?

tja
11 november 2009, 02:13
O

Nu wel:

Groepsstoring van dinsdag 10 november 13:43 uur

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om Ziggo Internet Security te gebruiken in combinatie met Windows 7. Onze partner werkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Spartagek
11 november 2009, 05:28
UPDATE

Zie http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1323&pid=6165

F-Secure van Ziggo kan het dus niet goed vinden met Windows 7!

WTF ... ( sorry vor mijn frans .... )
klikje op die link - kom ik op de advertentiepagina uit van een of ander superdrukke circusact :|

en de oplossing :
installeer een andere scanner .... :|

nee bedankt, ik raad je aan om de win7 versie van de f-securesite te plukken, en die te activeren.

( anders even graven in de settings, je kan vast handmatig iets toevoegen, voeg die comhost dan daarbij , en het zou opgelost moeten zijn )

cra1n
11 november 2009, 17:13
nee bedankt, ik raad je aan om de win7 versie van de f-securesite te plukken, en die te activeren.

Heb ik ook gedaan, werkt niet. Mijn licentiecode is alleen toegestaan van de ziggo-f-secure.

( anders even graven in de settings, je kan vast handmatig iets toevoegen, voeg die comhost dan daarbij , en het zou opgelost moeten zijn )
Heb ik ook gedaan, hij staat ook er al op, maar toch blijf ik een melding krijgen, dus helpt ook niet. (tuurlijk heb ik ook laten toestaan)

Zie vetgedrukt...

cra1n
11 november 2009, 17:17
Op de site van F-secure staat helemaal niks over de versie die Ziggo gebruikt.Dus dat je daar niks kan vinden klopt...

Vorige keer bij de release van Vista veel meegekregen van de veranderingen. Ik kan je verklappen dat die versie ook veel te laat was, en dat dat geen seconde aan Multikabel heeft gelegen.
Mij is onbekend hoe dit keer het verloop is gegaan, en of de samenwerking tussen Ziggo -> F-secure -> Microsoft dit keer wel normaal verliep, of dat het weer afwachten was... :?

Multikabel reageert vele malen sneller op email dan bij Ziggo..., bij multikabel krijg ik vaak een antwoord binnen 1 dag! Ik had vraag over f-secure bij Ziggo, ik kreeg pas over 5 dagen!!!!!!! Toch niet normaal.

Je zal wel zeggen dat ik ook kan bellen, ja ik ben doof, dus ik kan niet bellen.

Wat ik zeer irritant vind is dat als mijn licentiecode niet meer geldig is omdat er al 3 keer is gebruikt (ik heb 2 pc's, maar ik formateer mijn pc regelmatig), dan moet ik contact opnemen met ziggo, om dit te laten resetten zodat ik licentiecode kan gebruiken, natuurlijk kan ik niet bellen, ik moet het dus met email doen, maar dan krijg ik vaak ongeveer na 5 dagen pas antwoord!!!!! Uit mijn ervaring, mijn vriend had ook een probleem met licentiecode, en hij belde, binnen 5 minuten opgelost door bij Ziggo een knop 'reset' te drukken! Je zal zeggen dat ik iemand anders kan laten bellen, maar dan kost het voor hun al hun belkosten, en ik moet ook dan helemaal daarheen om te vragen.

Ik vind dat met name de helpdesk, zoals e-mail, daar veel beter aan gewerkt kan worden. Ik heb zoiets wel ervaring mee, het kan veel beter. Vijf dagen vind ik gewoon veel te lang, zeker voor een groot bedrijf als Ziggo.

Nu zie ik dat Ziggo een nieuw website heeft, geweldig! Had ie maar eerst moeten opzetten: Ziggo F-Secure werkt nog niet onder windows 7, dit is toch belangrijker dan lanceren van een nieuwe website, dramatisch!

Spartagek
11 november 2009, 17:43
Ja inderdaad ik heb windows 7 64-bit. Waarom werkt het niet? Had Ziggo maar moeten vertellen, want op de site van F-Secure is wel te zien dat het wel werkt, want ik heb windows 7 64 bit aangeschaft!

Windows Vista 64 bit werkt het wel als ik van mijn collega heb gehoord. Dus dit moet wel kunnen!

windows 7 is al langer uit en ze weten dat ze hadden toen al er aan moeten werken zodra die uit is wij de nieuwe versie van f-secure kunnen gebruiken na aan zien wat ik allemaal lees zijn veel mensen over gegaan naar windows 7 dat ze maar heel erg snel zorgen dat de versie die ze nu hebben van f-secure compatible is met win7 heb niet voor niets win7 ultimate x64 IVB met meer geheugen dan 4gb (12gb) gekocht en ik betaal ook nog voor f-secure van ziggo dus dan verwacht je ook dat het compatible is

en de code die we hebben gekregen van ziggo werkt niet met de versie die je bij f-secure kunt downloaden dat ze daar maar ook wat aan doen immers er word gewoon betaald voor die versie als niemand meer betaald voor hun beveiligings paket (misschien een optie) dan moeten ze wel up to date blijven met de OS.

Ok, het is duidelijk dat Ziggo niet echt rekening mee houden met de klanten. Windows 7 was allang bekend dat ie zou komen, en er was ook een proefversie geweest. Nu nog steeds niet geschikt voor Windows 7 64bit, vind ik nou wel onprofesioneel van Ziggo.

En dat op F-Secure wel beschikbaar is voor windows 7 64 bit.

Ik heb Email al lang gestuurd naar Ziggo, tot nu toe nog steeds niet gehoord, dramatisch. Ik mis ook multikabel!

Ik kreeg een bericht van ZIGGO, eindelijk!

Ik was hier erg boos op Ziggo, en heb teruggereageerd en verteld dat ze op de site van Ziggo erbij moeten vermelden dat F-Secure van Ziggo nog niet op Windows 7 werkt, want ik heb dagenlang alles aan gedaan dit op te lossen! Want volgens F-Secure - site werkt ie wel, en op ziggo niet. Het bleek verschillend te zijn.

Multikabel reageert vele malen sneller op email dan bij Ziggo..., bij multikabel krijg ik vaak een antwoord binnen 1 dag! Ik had vraag over f-secure bij Ziggo, ik kreeg pas over 5 dagen!!!!!!! Toch niet normaal.

Je zal wel zeggen dat ik ook kan bellen, ja ik ben doof, dus ik kan niet bellen.

Wat ik zeer irritant vind is dat als mijn licentiecode niet meer geldig is omdat er al 3 keer is gebruikt (ik heb 2 pc's, maar ik formateer mijn pc regelmatig), dan moet ik contact opnemen met ziggo, om dit te laten resetten zodat ik licentiecode kan gebruiken, natuurlijk kan ik niet bellen, ik moet het dus met email doen, maar dan krijg ik vaak ongeveer na 5 dagen pas antwoord!!!!! Uit mijn ervaring, mijn vriend had ook een probleem met licentiecode, en hij belde, binnen 5 minuten opgelost door bij Ziggo een knop 'reset' te drukken! Je zal zeggen dat ik iemand anders kan laten bellen, maar dan kost het voor hun al hun belkosten, en ik moet ook dan helemaal daarheen om te vragen.

Ik vind dat met name de helpdesk, zoals e-mail, daar veel beter aan gewerkt kan worden. Ik heb zoiets wel ervaring mee, het kan veel beter. Vijf dagen vind ik gewoon veel te lang, zeker voor een groot bedrijf als Ziggo.

Nu zie ik dat Ziggo een nieuw website heeft, geweldig! Had ie maar eerst moeten opzetten: Ziggo F-Secure werkt nog niet onder windows 7, dit is toch belangrijker dan lanceren van een nieuwe website, dramatisch!

En weer dat gezeik !

wat dramatisch is, is dat iedereen aan het handje gehouden wil worden, WANT als het misgaat moet er iemand de schuld kunnen krijgen

mensen,
Windows 7 is pas 2 weken leverbaar, en er kan niet altijd rekening gehouden worden met toekomstige OS versie's
wees blij dat er actie ondernomen wordt, vijf dagen is gewoon acceptabel,
wat er ook mis kan zijn is dat er niet geheel legaal verkregen versie's in omloop zijn waar de antivirus tegen in opstand komt
( meegeleverde extra's kunnen licentieupdate's ook tegen gaan )
er was een paar maanden geleden een antivirus die belangrijke dll bestanden wiste van de harde schijven, vanwege een update die niet goed was geprogrammeerd
laat een bedrijf zijn huiswerk doen, en zorgen voor een deugdelijk product.
Win7 is verschillend van vista, en er kan altijd iets anders aangestuurd worden !

Isis
11 november 2009, 18:19
Daarbij vergeet je even dat Multikabel veel kleiner was dan Ziggo en dus ook veel minder e-mails binnenkreeg. Dan is het vrij makkelijk om de voorraad bij te houden en sneller te reageren. Ziggo krijgt per dag weet ik hoeveel mails; helaas kan het dan wel eens een week duren voor je antwoord krijgt. Ook omdat mails nog wel eens bij de verkeerde afdeling terechtkomen doordat er een verkeerde categorie gekozen wordt.

McBeukie
11 november 2009, 20:13
Update: Nou Ik heb ziggo internetbeveiliging netjes weer opgezegd via de telefoon, En ( ik zeik niet !!!) ik moet zeggen het is gewoon netjes opgelost het abbonnement wordt netjes over 2 mnd stopgezet ( eerste 2mnd is gratis )Daar heb ik ook netjes een brief van gekregen. Ik had ook per mail een vraag hierover gesteld en ja hoor binnen 2 dagen een hele nette mail terug van Ziggo met inderdaad het antwoord dat het nog niet werkt met windows 7 maar dat ik het dan evt nog 2 mnd zou kunnen testen.
MAW. ik vind Ziggo een zeer goede provider , bellen internetten en hdtv het werkt eigenlijk altijd. Ook de helpdesk vind ik prima.
Ik wacht gewoon even tot dat ze wel een ondersteunende internetbeveiliging hebben voor windows 7.

TRaSH
12 november 2009, 07:24
tipje, als je vaak je pc opnieuw installeerd. Maak een image na fresh install en je hebt het gezeik niet met f secure. En je hebt binnen 5 minuten een verse windows

Isis
12 november 2009, 15:43
tipje, als je vaak je pc opnieuw installeerd. Maak een image na fresh install en je hebt het gezeik niet met f secure. En je hebt binnen 5 minuten een verse windows
In deze situatie maakt het niet uit, maar sysprep werkt niet onder Vista. Dus als je die image op een andere Vista-pc wil zetten gaat dat niet lukken met ghost.

Spartagek
12 november 2009, 16:42
Ik gebruik Driveimage ( symantec )
en had goede ervaring met de acronis producten

maar Ghost maakt toch gewoon een 1 op 1 copie van de harddisk, geen sysprep nodig ?

Isis
12 november 2009, 17:05
Ik gebruik Driveimage ( symantec )
en had goede ervaring met de acronis producten

maar Ghost maakt toch gewoon een 1 op 1 copie van de harddisk, geen sysprep nodig ?
Als je de image op dezelfde pc terugzet niet nee, maar wel als je de image op een andere pc wil zetten heb je wel sysprep nodig. En dat werkt niet onder Vista, zoals wij ondervonden toen mijn man voor zijn eigen bedrijfje 30 Vista laptops moest installeren. Daar heb ik hem toen nog mee geholpen, met eerste keer opstarten en updates en alles erbij waren we 3 uur per laptop kwijt :?
Acronis schijnt idd fijn te zijn, zelf geen ervaring mee. Schijnt wel teveel opties te hebben though.

TRaSH
13 november 2009, 07:57
veel opties maar je hoeft ze niet allemaal te gebruiken, maar waren de laptops allemaal verschillend dan ?

Isis
13 november 2009, 12:06
veel opties maar je hoeft ze niet allemaal te gebruiken, maar waren de laptops allemaal verschillend dan ?
Volgens mij niet, maar sysprep was wel nodig blijkbaar. Ik heb enkel de instal van die dingen gedaan; m'n man weet er meer van, was eigenlijk zijn opdracht, ik heb enkel geholpen.

Spartagek
13 november 2009, 12:26

Als het er 30 waren, zal het te maken hebben met policies en machtigingen, en tenaamstellingen ( netwerk / domein )
Maar ook de licentiecode's zullen allemaal moeten worden ingevoerd :)
dan is inderdaad een 1 op 1 image niet te doen

maar voor thuiswerk is het goed te doen, met ghost en zijn companen

TRaSH
13 november 2009, 17:09
kan je ook achteraf doen toch, maar dat werkt meestal alleen als alle 30 dezelfde config hebben.

BenJ
18 november 2009, 22:54
De ZGV ontving bericht dat sinds afgelopen Vrijdag (13/11) versie 9 van F-Secure beschikbaar is op de Ziggo server voor download. Deze versie is Win7 compliant. Dus als je met problemen zit zou je die zelf nu ook moeten kunnen downloaden.

Volgende week Dinsdag en de maandag daarop worden 2 testbatches naar de klanten uitgerold.

Als dat goed gaat dan volgt de uitrol in principe vanaf 30 november tot half december in batches naar wat meer klanten, resp. op iedere Maandag en Woensdag. Daarna wordt de rest dagelijks uitgerold.

Zodra je je PC aanzet en je komt in aanmerking krijg je een popup van FS waarin gevraagd wordt of je wilt upgraden naar Internetbeveiliging van Ziggo versie 9. De upgrade wordt na akkoord van de voorwaarden vervolgens automatisch ge´nstalleerd.

jos1311
19 november 2009, 20:32
graag een link naar de site
want ik draai nu avg en als ik F-Secure er op zet waar ik toch voor betaal
nou ik hou me maar in
groeten jos:oops::oops::oops::oops:

ber000000-6
19 november 2009, 21:30
gratis virusscanner van microsoft.

"microsoft essentials" google maar eens op free virusscanner microsoft.
ook WIN7 geschikt.

zelfs 64bits! incl anti-spyware.

suc 6.

berrie.

jos1311
19 november 2009, 21:36

ook WIN7 geschikt.

suc 6.

berrie.
berrie bedankt ik wacht nog even af
groeten jos

Spartagek
19 november 2009, 22:08
De ZGV ontving bericht dat sinds afgelopen Vrijdag (13/11) versie 9 van F-Secure beschikbaar is op de Ziggo server voor download. Deze versie is Win7 compliant. Dus als je met problemen zit zou je die zelf nu ook moeten kunnen downloaden.

Volgende week Dinsdag en de maandag daarop worden 2 testbatches naar de klanten uitgerold.

Als dat goed gaat dan volgt de uitrol in principe vanaf 30 november tot half december in batches naar wat meer klanten, resp. op iedere Maandag en Woensdag. Daarna wordt de rest dagelijks uitgerold.

Zodra je je PC aanzet en je komt in aanmerking krijg je een popup van FS waarin gevraagd wordt of je wilt upgraden naar Internetbeveiliging van Ziggo versie 9. De upgrade wordt na akkoord van de voorwaarden vervolgens automatisch ge´nstalleerd.

graag een link naar de site
want ik draai nu avg en als ik F-Secure er op zet waar ik toch voor betaal
nou ik hou me maar in
groeten jos:oops::oops::oops::oops:

Lees je alstublieft eens, in plaats van doordrammen !

Komt er gewoon aan, een beetje geduld mag ook wel
Sinterklaas is er bijna, en zo vult hij de schoentjes echt niet ...

CeeS
19 november 2009, 22:40
een beetje geduld mag ook wel
Sinterklaas is er bijna, en zo vult hij de schoentjes echt niet ...

En zelfs dat "geduld hebben" is niet meer nodig.

BenJ schreef het al:
De nieuwe versie die geschikt is voor Windows-7 kun je zelf nu al downloaden sinds afgelopen vrijdag. Als je naar de Ziggo website gaat en naar de pagina van de "Internetbeveiliging" gaat, staat daar de nieuwe versie. Deze versie wordt automatisch geupdate in de komende weken bij de bestaande klanten waar de oude versie nog draait. Maar heb je dus problemen met Windows 7 kun je het beste zelf even de nieuwe versie downloaden en installeren.

Zie:
https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/internetbeveiliging/

De rechtstreekse download link van de software op die pagina is deze (http://download.ziggo.nl/download/setup_ziggo_isp.exe)

McBeukie
27 november 2009, 15:22
Ik heb inmiddels op alle 3 de w7 pc,s ziggo internetbeveiliging teruggezet en het werkt weer perfect met de nieuwe versie.
Dus die problemen zijn ook weer weg.

:grin::grin:

anjo
13 december 2009, 11:37
Hierdus niet echt..Zaak draaide een week feiloos maar sinds gister moet ik mn vuurmuur van Fsec disablen om zelfs maar de startpagina.nl te kunnen openen en ook verder inetverkeer blockt op Fsec.
Iemand een idee?

Dig2deep
17 december 2009, 15:28
Heb ook zojuist contact gehad met de helpdesk van Ziggo omtrent een probleem bij het installeren van internetbeveiliging op een W7 PC. De melding was dat het een bekend probleem was en dat men ermee bezig is. En ook de suggestie om zolang AVG9 te installeren.

Mijn foutmelding was:
set_up_ziggo_isp.exe is geen geldige Win-32-toepassing.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik een W7 64 bit heb draaien?

Dig2deep

DickB
6 januari 2010, 23:01
Mijn foutmelding was:

Ik heb ook W7 64 bit draaien en kreeg dezelfde foutmelding toen ik de nieuwe versie vanaf de Ziggo-zite wilde downloaden. (Ik kreeg de nieuwe versie tevens via de automatische update aangeboden, maar de Conhost-exe popte op en de knop 'nu installeren' werd grijs en viel niet in te drukken).

F-Secure draait bij mij op Software Package 9.01-105.
Iedere keer als ik de pc aanzet en de automatische F-Secure-update van start gaat, verhindert de Conhost-exe de installatie van de DeepGuard Update. Andere F-Secure-onderdelen worden wel ge´nstalleerd, maar niet de DeepGuard Update.

Hier een stukje uit het logboek:
[ 4536]Wed Jan 06 21:36:17 2010(3): Downloaded 'F-Secure DeepGuard Update 2010-01-06_13' - 'hipscfg' version '1262804780' from casema.sp.f-secure.com, 206918 bytes (download size 301)
[ 2732]Wed Jan 06 21:36:17 2010(2): Update check completed successfully.
[ 2748]Wed Jan 06 21:36:59 2010(3): Installation of 'F-Secure Hydra Update 2010-01-06_13' : Success
[ 2748]Wed Jan 06 21:37:01 2010(3): Installation of 'F-Secure DeepGuard Update 2010-01-06_13' : Failed

Dit gebeurt dagelijks. Waar blijft de F-Secure-versie die compatibel is met Win7 64bit? :shock:

Dream
23 januari 2010, 08:50

ook WIN7 geschikt.

suc 6.

berrie.

hed zelf ook micorosoft essentials geprobeert en het was een drama door computer liep vast de probleem was gewoon dat er steeds een fout zat in de virus scanner gebruik nu gewwon COMODO inter net security die gratis is en een VerificationEngine Anti Phishing Software die je gratis en apart kan downloaden van de site http://www.comodo.com/products/free-products.php probeer eens wat software zelf geen problemen er mee gehad het is voor win XP/VISTA/7 in 32bits en 64bits en het kan zelfs nog in nerderlands geinstalleerd worden

DickB
28 januari 2010, 22:11
Oorspronkelijk geplaatst door Dig2deep http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=241312#post241312)

Mijn foutmelding was:

Hoera, 't is me uiteindelijk toch gelukt de nieuwe versie te installeren via de link op de Ziggo-site :!:
Eerst probeerde ik het door op de knop "Uitvoeren" te drukken. Dat werkte niet: ik kreeg opnieuw de foutmelding "set_up_ziggo_isp.exe is geen geldige Win-32-toepassing". Vervolgens drukte ik op de knop "Opslaan" en ditmaal ging het downloaden van de exe van start! (Een maand terug lukte dat evenmin).
De installatie verliep probleemloos.
Zal ik nu eindelijk van die vervelende Conhost-exe verlost zijn?
Ben benieuwd. :)
Ja hoor, de Conhost-exe is verdwenen en alle Windows 7-updates verlopen nu probleemloos!:pompom:

Grtz,
Dick B.