View Full Version : Samsung SMT-H3102D (ITV/HDTV/VOD) leverbaar

CeeS
4 november 2009, 15:05
http://www.samsung.com/global/system/business/telecommunications/product/2009/10/19/296532SMT-H3102_Front_L.jpg

Vanaf eind oktober 2009 is de Samsung Interactieve TV Ontvanger (SMT-H3102D) in de handel verkrijgbaar

Enkele aandachtspunten:
• De Samsung ITV Ontvanger heeft geen PVR (Harddisk)functie, in tegenstelling tot de Cisco 8455DVB.
• Het Installatiepakket Interactieve Televisie (Samsung) wordt in de retail aangeboden voor ca € 279,- en (nog) niet via Ziggo zelf.

Enkele specificaties en functies:
• Een MPEG-decoder die HD/SD-stromen kan verwerken
• EuroDOCSIS TM 2.0 kabelmodem voor interactieve televisie- en VOD-services
• Digitale audio-/videotransmissie via HDMI
• SmartCard-interface
• Videodecodering: MPEG-2 HD (MP@HL) & SD (MP@ML), MPEG-4 AVC/H.264 MP@L4 en HP@L4
• Audiodecodering: MPEG-1 L I, II, III AC3

Verdere Specificaties zie:
http://www.samsung.com/global/business/telecommunication/productInfo.do?ctgry_group=14&ctgry_type=30&b2b_prd_id=485

Wie heeft deze ontvanger en wil zijn ervaringen hier delen?

Willempiej
4 november 2009, 16:16
Heren/Dames,

Ik heb een bestelling geplaatst bij http://www.coolsound.nl/product/22562/samsung_smt_h3102_digitale_hd_decoder_voor_interac tieve_tv en ik kreeg te horen dat ik mijn bestelling vandaag al op kan halen! Ze krijgen er nog meer op voorraad dus ik zou hem als ik jullie was hier bestellen!

Gr. Willem

mpleizr
14 november 2009, 16:15
Ook hier in het bezit van deze ontvanger.

Menu's vind ik een rommeltje, net zoal bij de interactieve diensten, verder redelijk tevreden. Hij is op signaal gebied wel gevoelliger.

Hij staat net zoals mijn oude samsung hd ontvanger ook niet stabiel:censored:

Aslan
22 november 2009, 20:57
Hoe kan het interactieve TV decorder heten als er geen HARDESCHRIJF in zit.

Interactieve TV: is toch in het algemeen zenders opnemen een op ander tijd stip kijken wanneer je het uikomt.

je favoriet programma pauzeren gaat dat ook dan ??

Als er een HD in zat dan was al verkocht. Ik ga geen bedrag betalen die net zo veel is als een HD RECORDER..

CeeS
22 november 2009, 20:59
Interactieve TV: is toch in het algemeen zenders opnemen een op ander tijd stip kijken wanneer je het uikomt.

Nee hoor, wat jij bedoelt is een PVR en dat is dit dus niet. Interactieve TV is iets anders. Dat is kijken wanneer het jou uitkomt. Daar hoef je het niet voor op te nemen.

ArChie
22 november 2009, 21:04
Ik kan mij de verwarring van klanten wel voorstellen als de website van Ziggo het volgende zegt over "Interactieve TV" (ook al zo'n slecht gekozen benaming):

De voordelen van Interactieve Televisie op een rijtje

* Televisie kijken en opnemen in HD-kwaliteit
* Tot 80 uur programma's opnemen
* Op elk moment je tv op pauze zetten, terugspoelen en weer vooruitspoelen
* Eén afstandsbediening voor tv en ontvanger
* Met je afstandsbediening bestel je de nieuwste films (vanaf € 2,95 per film)
* Favoriet televisieprogramma’s terugkijken met Net Gemist (€ 4,95 p/mnd)

Bron: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/itv/

TomF
22 november 2009, 21:49
Het toestel heeft wel een USB-aansluiting. Misschien is het de bedoeling dat je er een externe harddisk in plugt en daarop opneemt.

TeunVR
25 november 2009, 22:30
Het toestel heeft wel een USB-aansluiting. Misschien is het de bedoeling dat je er een externe harddisk in plugt en daarop opneemt.

Helaas pindakaas. Ziggo wil liever geen ultieme decoder op de markt brengen. Check pagina 11 van de handleiding: USB verwijderd omdat deze momenteel niet wordt ondersteund (https://static.ziggo.nl/images/Samsung-H3102-UserGuide_tcm14-7920.pdf)

Dus wat hebben we nu:
Humax 5050c: geen interactieve TV en al heul lang wachten op nieuwe firmware
Cisco: wel interactieve TV maar veel problemen (ondanks nieuwe firmware)
Deze Samsung: wel interactieve TV maar geen PVR. Terwijl deze misschien wel weer betere beeldkwaliteit levert (zoals de oude Samsung HD-ontvanger)

Het is mie toch wat :?

The_Doman
25 november 2009, 22:49
Zoals wel was te verwachten is ook de Component HD uitgang bij deze Interactieve decoder beperkt tot alleen de SD resoluties, zo lees ik in de handleiding (https://static.ziggo.nl/images/Samsung-H3102-UserGuide_tcm14-7920.pdf).

Aslan
26 november 2009, 20:20
Kan iemand mischien mij vertellen wat dezen decorder allemaal instaat is.

:shock:mischien zet ik het in mijn Sint en piet verlanglijst..

MVG

francky
26 november 2009, 20:24
Zat al een tijd te wachten op de nieuwe samsung ontvanger, nu zit er geen PVR in.
Wanneer komt er nou eens een goede HD PVR met ITV ontvanger op de markt?

Blijf mijn oude 360 maar gebruiken.
Deze doos is m.i. een complete misser van Samsung :sad:

TheGrouch
7 december 2009, 23:14
Wanneer komt er nou eens een goede HD PVR met ITV ontvanger op de markt?

Jammer dat je dat woordje 'goede' er tussen zet, anders had ik kunnen zeggen:
die is er al, de Cisco

maantje76
30 december 2009, 11:21
Word dit wederom een teleurstelling? Qua specs heeft de ethernet poort op de ontvanger een ondersteuning van 10/100mbit. Wat als de snelheidsverhoging tot 120mbit uitgevoerd is? Firmware upgrade? nieuwe samsung koffiemolen? kan deze snelheid toch wel aan of helaas pindakaas?

Iemand enig idee?

ludimax
30 december 2009, 14:29
Word dit wederom een teleurstelling? Qua specs heeft de ethernet poort op de ontvanger een ondersteuning van 10/100mbit. Wat als de snelheidsverhoging tot 120mbit uitgevoerd is? Firmware upgrade? nieuwe samsung koffiemolen? kan deze snelheid toch wel aan of helaas pindakaas?

Iemand enig idee?

De modem in een interactieve ontvanger is niet bedoeld voor internet. Het maakt dus helemaal niet uit als deze geen 120Mbps ondersteund. Voor internet krijg je altijd een apart modem.

Re Cover
29 januari 2010, 20:40
Hallo,

Help, ik heb een alles-in-1 pakket besteld en heb bericht gekregen dat de Cisco ontvanger niet meer leverbaar is. Nu heb ik bericht gekregen dat ik nu een Samsung ontvanger kan bestellen. Met deze ontvanger kan ik geen programma's opnemen. In april zouden de Cisco ontvangers weer leverbaar zijn. Wat is verstandig? Wachten tot april of een Samsung bestellen.

Bedankt,
Groet,
Re Cover

fybz
29 januari 2010, 20:48
Kan iemand mij uitleggen waarom nu via Ziggo de Samsung 50 euri duurder is (149,-) dan de Cisco (was 99,-) terwijl hij dus geen PVR functie heeft... :?:

Siddartha
29 januari 2010, 22:20
ja, dat vroeg ik mij ook al af..
Moet tot april (!) wachten op de Cisco, maar kan nu ook al de Samsung krijgen voor hetzelfde geld.. volgens mij is het alleen geen vergelijkbaar alternatief. Heb wel een HDD recorder dus kan wel programma's opnemen maar heb ook geen zin aan nog een apparaat... ieman advies?

basenpas
2 februari 2010, 21:38
Ik zit ook een beetje rond te neuzen over wat de mogelijkheden zijn qua interactieve tv en via de site van Ziggo wordt je nou niet echt veel wijzer. Veel onduidelijkheden/tegenstrijdigheden.

Ik ben gewoon op zoek naar interactieve tv plus dat ik op wil kunnen nemen.

Maar als ik het goed begrijp is dit op dit moment dus alleen mogelijk met de Cisco en is dit apparaat niet zo'n succes?

Wat ik me ook nog af vroeg: als je niet kunt opnemen maar wel kunt kiezen voor 'uitzending gemist', hoef je toch in principe niet op te kunnen nemen? (je kan het immers toch gewoon terugkijken?) Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

Bovendien ben ik er ook nog niet helemaal uit hoe het nu zit met de prijzen van de Samsung, via Ziggo betaal je E 359,- en bij de S&F zie ik dezelfde voor E 199,-. Is dit exact hetzelfde apparaat/pakket of moet je bij die van de S&F nog van alles bijkopen (kabels, versterker, e.d.)?