View Full Version : Oproep: testen Software (3)

Pagina's : [1] 2

anoniem
2 november 2009, 20:13
Philips iDTV gebruikers.

Philips heeft een nieuwe software versie .66 uitgebracht, versie .65 was immers niet goedgekeurd door Ziggo.

Deze .66 versie zal in de komende dagen waarschijnlijk ook beschikbaar komen op de philips website.

De testers van de .65 versie kunnen mij een PM sturen voor een link.

Volgens Philips zijn de issues v.w.b. stabilteit opgelost evenals subtitling bij aanpassen van het volume. Ziggo heeft nog een probleem gevonden met de EPG bij netwerk aanpassingen. Ten aanzien van de now/next infobanner zal nog nadere informatie worden verstrekt.

Willen jullie de eerste ervaringen met deze nieuwe release hier melden. We zullen jullie ervaringen ook meenemen voor het volgende goedkeurings-ronde.

Voor de volledigheid, de software is alleen bestemd voor de 9000 serie.

john61
2 november 2009, 20:51
Philips iDTV gebruikers.

Philips heeft een nieuwe software versie .66 uitgebracht, versie .65 was immers niet goedgekeurd door Ziggo.

Deze .66 versie zal in de komende dagen waarschijnlijk ook beschikbaar komen op de philips website.

Volgens Philips zijn de issues v.w.b. stabilteit opgelost evenals subtitling bij aanpassen van het volume. Ziggo heeft nog een probleem gevonden met de EPG bij netwerk aanpassingen. Ten aanzien van de now/next infobanner zal nog nadere informatie worden verstrekt.

Willen jullie de eerste ervaringen met deze nieuwe release hier melden. We zullen jullie ervaringen ook meenemen voor het volgende goedkeurings-ronde.

geld dit ook voor de 800 serrie ?, zoja graag dan ook de link.

nlrb
2 november 2009, 21:12
De nieuwe versie (26.66.0) ziet er goed uit. Nog maar kort gebruikt, maar tot zover stabiel (en geen rare meldingen).

+

now/next balk is terug!
ondertitels blijven bij volume +/-
geen 'undefined' met easylink uit
teletekst caching al bij selectie kanaal

-

geen OSD bij selectie kanaal vanuit guide

Lijkt me een goed startpunt voor certificering!

john61
2 november 2009, 21:25
De nieuwe versie (26.66.0) ziet er goed uit. Nog maar kort gebruikt, maar tot zover stabiel (en geen rare meldingen).

+

now/next balk is terug!
ondertitels blijven bij volume +/-
geen 'undefined' met easylink uit
teletekst caching al bij selectie kanaal
-

geen OSD bij selectie kanaal vanuit guide
Lijkt me een goed startpunt voor certificering!

ik zie dat jij ook een 8404 hebt . zit daar ook de nieuwe versie op ?

mmdw1976
2 november 2009, 21:38
als dit ook te testen is op de 8404 even linkje a.u.b. :D

alvast bedankt.

Veenendaal6
2 november 2009, 21:54
Ik hoop dat de software snel beschikbaar komt. Heb zelf de 7404.
Mijn vrouw zal heel blij zijn als ze weer overal teletext kan ontvangen.

Rob

nlrb
2 november 2009, 21:54
ik zie dat jij ook een 8404 hebt . zit daar ook de nieuwe versie op ?
Nee, alleen op de 9604. Waarschijnlijk komt dezelfde versie voor de 8000/7000 later deze week beschikbaar via de Philips site.

Ruud3822
2 november 2009, 22:16
Op Nederland 1 en 2 HD is Teletekst niet beschikbaar :cry:

NL 3 HD en alle overige zenders wel.
Pas gisteren had ik versie .65 geïnstalleerd waarmee ik in eerste instantie wel op alle zenders teletekst had, maar eerder vandaag waren ze op de HD zenders verdwenen. Dit is nu dus met versie .66 nog steeds het geval.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

anoniem
2 november 2009, 22:19
Op Nederland 1 en 2 HD is Teletekst niet beschikbaar :cry:

NL 3 HD en alle overige zenders wel.
Pas gisteren had ik versie .65 geïnstalleerd waarmee ik in eerste instantie wel op alle zenders teletekst had, maar eerder vandaag waren ze op de HD zenders verdwenen. Dit is nu dus met versie .66 nog steeds het geval.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

waarschijnlijk een verkeerde headend configuratie, is elders op het forum gemeld. Zal morgen naar gekeken worden.

RobertElbertse
2 november 2009, 22:26
Mijn eerste bevindingen:

- De now/next balk doet het weer.
- Helaas komt deze pas na 2 seconden en is hij ook weer binnen 2 seconden weg. Langer on-screen zou toch wel erg fijn zijn.
- De now/next balk komt niet als je via de EPG een zender selecteert
- EPG / info duur nog steeds erg lang
- Teletekst zit nu al in cache als je wat langer op een zender zit (alhoewel ik hem soms toch nog info zag binnenhalen terwijl ik al een tijdje op de zender zat)
- 2 keer snel na elkaar nettv indrukken geeft geen foutmelding 'gecodeerd' meer.
- boottijd nog steeds lang

Eerste bevindingen zijn zeer positief. Philips heeft ons verrast met het oplossen van een aantal punten waar ik niet meer op gehoopt had. Anoniem breng mijn complimenten maar over.

ralph_ziggo_dealer
2 november 2009, 22:57
per pm

aangevraagd de software zodat ik ook deze weer kan testen op 9664 en 9604/9704

ziet er wel hoopgevend uit zo allemaal:pompom::applause:

dit jaar de ziggo accodatie voor philips ?:thumb up:

ralph

nlrb
2 november 2009, 23:01
Toch alweer enkele keren de melding "Gecodeerd programma" gekregen bij zappen :cry:.

guidovdb
2 november 2009, 23:02
mbt de ondertiteling/volume: alleen zonder gebruik van de volumebalk blijft de ondertiteling zichtbaar, gebruik je hem wel dan is dit punt naar mijn mening onveranderd, het is lang wachten voor de ondertiteling terug komt.

Now Next (tegen elke verwachting in) weer terug !
Teletekst cache werkt nu direct bij het op de zender zetten.
Undefined niet meer waargenomen (maar dat had ik een paar dagen geleden ook ineens kort toen ik een humax pvr aansloot!?!).

Ik ben positief !!!

Anoniem en Philips bedankt.

PS Teletekst die niet werkt op NLD1/2 HD lijkt me niet een probleem van de TV, heeft het met V65 altijd goed gedaan, totdat ik aan einde van de middag thuiskwam, dus voor installatie V66.

EDIT: SMiT cam

knar
2 november 2009, 23:22
Ziet er goed uit.

Een paar opmerkingen:
- zappen met P+/- lijkt iets sneller te gaan (zappen met numerieke toetsen gaat nog traag)
- nog geen geluid bij EPG (wel geluid bij het zenderoverzicht onder de OK toets, maar daar vind ik het niet nodig)
- na veranderen volume 13th street verdwijnen de ondertitels gedurende ca 8 sec; irritant

jacob53
2 november 2009, 23:30
Philips iDTV gebruikers.

Voor de volledigheid, de software is alleen bestemd voor de 9000 serie.
heb de 9000 serrie wil de nieuwe software ook wel testen

anoniem
2 november 2009, 23:34
heb de 9000 serrie wil de nieuwe software ook wel testen

even pm sturen

JW-NHS
3 november 2009, 00:18
En de sorteer-funktie/mogelijkheid is nog altijd aanwezig bij de basislijst?

Groet,
JW

ggoorden
3 november 2009, 01:21
Vandaag op de 32PFL9604H de nieuwe versie geïnstalleerd.

* Geen teletekst op NED1HD en NED2HD (schijnt aan headend te liggen, dus niet aan de software)

* Als volumebalk aan staat, valt ondertiteling voor een aantal seconden weg (getest op 13th street kanaal). Blijkbaar kan dit nog altijd niet samen. Ondertiteling komt wel terug, maar is best wel irritant.

* Eerder gemelde probleem in versie .65 (zie dit bericht (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=217956&postcount=67)) dat optreedt na het tijdens het opstarten indrukken van NETTV toets op de afstandsbediening is nog steeds in de nieuwe versie aanwezig. Behalve dat NETTV geen verbinding meer kan maken authenticeert de smart card ook niet meer. Dus alleen maar beeld op Ned1HD. De status van de smart card wordt als "D00-4 Card In" weergegeven. Alleen uit- en opnieuw inschakelen verhelpt dit. Achteraf gezien had ik dit ook meegemaakt met de commerciele versie die ik voor .65 had. Heeft mij toen een flinke tijd met de Ziggo helpdesk gekost, zonder dat we toen de oplossing vonden....

* Bij het inschakelen van NETTV hoofdscherm zie ik soms een fractie van een seconde een foutmelding in het scherm zoiets als " Maximum bereikt" De precieze tekst weet ik niet want het gaat erg snel weer weg. Dit was er ook al tijdens de vorige versie.

* Verder wel stabiel en zie nu voor het eerst de Now/Next teksten na het selecteren van een nieuw kanaal.

Als er nieuwe bevindingen zijn zal ik dit melden.

Gerard

knar
3 november 2009, 09:49
En de sorteer-funktie/mogelijkheid is nog altijd aanwezig bij de basislijst?

Jazeker

JW-NHS
3 november 2009, 10:12
Da's mooi :pompom:

Hopelijk komt de nieuwe Firmware nu ook spoedig beschikbaar voor de series onder de 9000, dan ga ik met gezwinde spoed over tot aanschaf van de 26PFL5604H.

Groet,
JW

Ruud3822
3 november 2009, 15:07
waarschijnlijk een verkeerde headend configuratie, is elders op het forum gemeld. Zal morgen naar gekeken worden.

Begrijp niet precies wat met "verkeerde headend configuratie" bedoeld wordt. Heb tevergeefs geprobeerd hierover iets terug te vinden op het forum.

Is dit een probleem dat door Ziggo opgelost moet worden, en geldt dit probleem voor iedereen die Nederland 1 en 2 HD ontvangt?

nlrb
3 november 2009, 15:50
Begrijp niet precies wat met "verkeerde headend configuratie" bedoeld wordt. Heb tevergeefs geprobeerd hierover iets terug te vinden op het forum.

Is dit een probleem dat door Ziggo opgelost moet worden, en geldt dit probleem voor iedereen die Nederland 1 en 2 HD ontvangt?
Zoals ik dit begrijp is dit is inderdaad een Ziggo probleem. Het signaal wordt op de kabel gezet bij de 'headend'. Dit zijn er meerdere (zie verschillende netwerk IDs). Ik had bijvoorbeeld wel teletekst op Ned.1,2 HD, maar zit waarschijnlijk op een ander deel van het netwerk.

nok85
3 november 2009, 20:54
De reden om de V65 niet te testen, ondanks dat ik deze van Anoniem heb mogen ontvangen, was omdat een aantal testers hebben aangegeven dat er in sommige gevallen een reboot (harde knal en na 20 sec. weer beeld) op zou treden. Deze reboot heeft bij mij zeker 1 tv gesloopt, wellicht 2. Beide keren een hoogspanningstrafo kapot.
Heeft iemand nog reboots gehad na de installatie van de V66?

Gr, Gerard

P.s. De reboots die ik destijds kreeg (10x per dag) was op mijn 9604, i.c.m. een Alphacrypt en alleen op de now-next balk. Wellicht is dat de reden waarom de now-next balk zolang afwezig is geweest.

erik76
3 november 2009, 21:30
Vanavond de nieuwe firmware geinstalleerd op mij 37pfl9604, hierbij de eerste indruk:
+ geen blokstrepen meer gezien
+ teletekst op alle zenders, informatie wordt direct bij het inschakelen van het kanaal binnengehaald
+ ondertiteling bij zenders zoals 13th street, discovery science, history etc
+ bij overschakelen naar een kanaal verschijnt na 2 a 3 seconden de now-next balk bovenin
+ software draait stabiel

- EPG erg traag
- ondertiteling verdwijnt tijdelijk als volume wordt bijgesteld (als de grafische volumebalk in beeld is)

Het wat later verschijnen van de now-next balk heeft denk ik te maken met het binnenhalen van programma informatie. Heel af en toe wordt alleen de naam van het volgende programma getoond. Lijkt erop dat de informatie van het huidige programma dan nog niet bekend is. Oorzaak ligt denk ik in het feit dat Philips de volledige EPG info niet in het geheugen laadt. Wellicht is dit een beperking van de tv, helaas :(

Al met al een positieve ervaring.

4/11/09 SMiT cam

erik76
3 november 2009, 21:37
- De now/next balk komt niet als je via de EPG een zender selecteert

Klopt inderdaad. Of het echt noodzakelijk is om deze info bij overschakelen via de EPG te tonen is een tweede. Je selecteert in de EPG een programma. Kan me de keuze om in dit geval niet nogmaals de now-next balk te tonen wel voorstellen.

JW-NHS
3 november 2009, 21:40
De reden om de V65 niet te testen, ondanks dat ik deze van Anoniem heb mogen ontvangen, was omdat een aantal testers hebben aangegeven dat er in sommige gevallen een reboot (harde knal en na 20 sec. weer beeld) op zou treden. Deze reboot heeft bij mij zeker 1 tv gesloopt, wellicht 2. Beide keren een hoogspanningstrafo kapot.
Heeft iemand nog reboots gehad na de installatie van de V66?

Gr, Gerard

P.s. De reboots die ik destijds kreeg (10x per dag) was op mijn 9604, i.c.m. een Alphacrypt en alleen op de now-next balk. Wellicht is dat de reden waarom de now-next balk zolang afwezig is geweest.

Hoogspanningstrafo's ken ik wel van de oude CRT's, maar in een LCD TV? Waar zitten die?
En die heb je inmiddels onder garantie laten vervangen, op twee TV's?

Groet,
JW

nlrb
3 november 2009, 21:41
Klopt inderdaad. Of het echt noodzakelijk is om deze info bij overschakelen via de EPG te tonen is een tweede. Je selecteert in de EPG een programma. Kan me de keuze om in dit geval niet nogmaals de now-next balk te tonen wel voorstellen.
Niet alleen dat. Er komt geen enkele OSD melding zoals ik al aangaf. Dus als je vanuit de EPG een kanaal selecteert wat niet in je pakket zit, krijg je geen melding van de CAM maar alleen zwart beeld.

jacob53
3 november 2009, 22:02
de eerste bevindingen zijn goed tekst nu ook bij discovery hd in History hd blokjes patroon is nu ook over bij het over zappen naar Discovery hd

legal r
3 november 2009, 22:54
Vanavond de software geinstalleerd op een 42pfl9664 met een SMIT cam

USB stick erin, gelijk herkent en vervolgens word de software ge updated.
reboot en direct weer tv kijken.

+ now next balk is er nu wel, heb ik in voorgaande weken dat ik mijn tv had erg gemist. (komt alleen een klein beetje laat in beeld, dus met zappen kun je niet zo snel zien wat er op tv is.

+ Teletext werkt gewoon, geen problemen.

+ geen blokjes/storingen vanavond gezien

+ Net tv + HOME menu werken nu sneller naar mijn idee

+ Als ik in HOME menu ben zie ik nog in de achtergrond de tv zender waar ik naar aan het kijken was, ik kan me niet herinneren of dit altijd zo was.

- nog geen geluid achter de EPG

Verder nog niks opgevallen na een 2 tal uurtjes kijken. (kon niet te veel testen, mijn vriendin wou tv kijken. :lol:)

rensig
3 november 2009, 22:57
Ik deel de bevindingen van de vorige melder, voor wat betreft de cache van teletext en van de now/next melding. Deze wordt erg kort weer gegeven.

Alles werkt voor zover ik heb kunnen beoordelen naar wens. :thumb up:

Kreeg in de vorige versie een aantal keren een foutmeldign, waarbij de smartcard wordt gecontroleerd. Niet sorend en wellicht normaal.

Ook viel mij op dat ik nadat ik de tv stand by heb gezet en vervolgens uitschakel dit niet direct geneurt maar pas bijde 2e keer. ook verschijnt het blauwe Philips scherm niet altijd.

Zojuist weer even gecontroleerd met .66 en nu weer 2 keer toetsen om uit te schakelen, maar wel blauw scherm

anoniem
3 november 2009, 23:06
testers, svp ook vermelden welk merk CAM je in gebruik hebt dwz SMiT of Neotion.

Alvast bedankt.

rensig
3 november 2009, 23:10
Zojuist tv opnieuw aangezet (zie vorige melding) en er verschijnt een melding dat Cam alleen nog zal werken bij software update. klik ok om te downloaden. Op ok geklikt en de software download mislukt (0x102)

Tv nogmaals herstart en krijg nu de meldingiets anders:

TV module (CI + CAM) software nu vernieuwen!
We raden u aan de nieuwe software te laden! (desgewenst later)
Om te downloaden druk op Ok. Druk op Exit als u nu niet wilt upgraden.

ik heb op exit geklikt om eerst de software versie te controleren en die blijkt .66 te zijn. Krijg nu opnieuw de 1e melding:

TV module (CI + CAM) software nu vernieuwen! De TV module (CI +CAM) wekt alleen nog als de software is vernieud!. Om te downloaden druk op Ok.

Wie helpt?

rensig
3 november 2009, 23:12
37pfl9604 met Neotion Cam

Mark69
3 november 2009, 23:17
Zie eerdere lijst Openstaande Issues (na versie 26.058.005)

- Now-Next balk: werkt bij zappen :wink:, niet vanuit EPG (vind ik prima) (verschijnt bij zappen na 1sec, kort zichtbaar in klassieke weergave zenderinformatie, iets langer zichtbaar bij weergave zenderinformatie groot)
- Teletekst :-P: op alle zenders, snel
- Ondertiteling diverse (meertalige) zenders :wink:: werkt, (verdwijnt tijdelijk indien volume in beeld; blijft weg op zender tot zappen indien klok in beeld geweest is)
- EPG beperkt?:grin:: in praktijk niet meer
- Binnen EPG naar programma info :sad:: nog steeds erg traag
- Zappen wat trager:arrow:: (blijft trager dan anoloog, maar is sneller dan versie ..26.058.005)
- Opstarten trager dan bijvoorbeeld met Alphacrypt ?: Kan ik niet vergelijken
- Geblokt beeld/ geblokte balken:oyeah:: nog niet gezien
- Tijdelijk zenders op zwart:eek:: niet meer tegen gekomen.
- In menu's scrollen lijkt langzamer geworden :?:: niet meer gemerkt.
- Zender update: TV volledig uitzetten ipv standby kan missende zenders tot gevolg hebben ( door het missen van een zender update?): niet gemerkt

PS. Now/Next balk staat bij Grootte zenderinformatie "Klassiek" boven in beeld en bij "Groot" midden in beeld.

Test o.b.v. Smit Cam.

rensig
3 november 2009, 23:46
Via configuratie-geluid-audiotaal, kun je kiezen voor digitaal geluid. Dit blijft echter niet zo en wordt weer teruggezet naar standaard

jacob53
4 november 2009, 00:05
heb een smit cam zo als ik het nu kan bezien zijn de punten die voor mij belang rijk waren op gelost zo als EPG teletekst on dertiteling blokjes patroon in het uit zetten moest soms wel acht keer aan raaken nu een keer in uit is hij nog bedankt anonim:pompom:

icetea
4 november 2009, 00:57
Update naar .66 versie OK op 37PFL9604 met Smit CI+ en 32PFL9604 met Cisco PVR 8455DVB

+ EPG OK
+ Teletext overal werkend en snel (NED1,2,3, regio zenders etc.).
+ NetTV lijkt wat sneller.
+ Geen problemen gezien met meerdere keren NetTV selecteren.
+ Now/next balk aanwezig (maar inderdaad niet als je vanuit EPG komt).
+ Zappen via herhaaldelijk 'Source' knop schakelt nu zonder OK (nog wel nodig bij pijltjes toetsen). Verbetering t.o.v. versie 0.58.
+ 1x melding gezien 'Gecodeerd programma' (Nat Geo) bij zappen maar melding verdween na paar sec. weer.
+ Nog geen artefacten gezien bij zappen. Vergeleken met de Cisco PVR zie ik daar aan het begin altijd kort een freeze en soms kort blokeffecten (met name bij HD). De decoding via de CI+ lijkt gebruiksvriendelijk te wachten op een eerste I-frame.

- Now/next balk verschijnt pas na 3 sec. (na begin video weergave) en blijft slechts 2 sec. in beeld en dat is te kort om goed te lezen. Vergelijk dit met de Cisco PVR waarbij Now next direct (onder) in beeld beschikbaar is nog voor audio/video weergave en dit blijft 10 sec.
- Now/next balk titel weergave past niet altijd en geheel heeft niet optimale spacing: Achter tijd 'Nu' zit meer lege ruimte als achter 'Volgende'. Persoonlijk vind ik de notatie zoals deze in EPG staat handiger waarbij alleen begin tijd uitzending wordt getoond omdat de eind tijd van 'Nu' ook hetzelfde is als begin tijd van 'Volgende' en dat staat er dan nu dubbelop. Ter indicatie het gedrag van de Cisco PVR, die plaatst zelfs 3 regels onder elkaar (hierdoor is ook meer ruimte voor titels):

Zendernummer, Zendernaam, huidige datum en tijd
Tijd nu, Titel nu
Tijd volgende, Titel volgende
? Toegevoegde apparaten (soort snelkoppelingen) in 'Home' menu moesten opnieuw ingesteld na Software-update op 32PFL9604 (HDMI1 Blu-Ray en HDMI2 Computer) maar niet op 37PFL9706 (HDMI1 Blu-Ray).

icetea
4 november 2009, 01:01
Vanavond de software geinstalleerd op een 42pfl9664 met een SMIT cam

+ Als ik in HOME menu ben zie ik nog in de achtergrond de tv zender waar ik naar aan het kijken was, ik kan me niet herinneren of dit altijd zo was.

Dat transparante was in ieder geval al zo met de .58 versie op 32PFL9604 en 37PFL9604.

rensig
4 november 2009, 08:15
37pfl9604 neotion

Vanmorgen tv aan gezet en niet stabiel. moest op ned 3 code invoeren en teletekst had heel klein beeld en vervolgens wilde het niet meer uit. Tv herstart en toen leek het beter te gaan.

Ik heb de indruk dat de software niet erg stabiel is. Met de vorige .65 had ik geen problemen.

Vaagfiguur
4 november 2009, 11:45
Vanmorgen versie .66 op de TV gezet (was .58).
Ik moet eerlijk zeggen, een hele verbetering!

Enkele minpuntjes tot nu toe;

Ondertiteling is idd even weg bij regelen volume icm de volumebalk.
Ik kan leven met een uitgeschakelde volumebalk.

Nog steeds geen ondertiteling weergave bij AVI bestanden icm .srt
ondertitelbestand. (zowel via USB als Streaming vanaf PC)

Tijdens overschakelen van "zoeken op internet" terug naar de hoofdpagina van NetTV, 1x een misvormd beeld met o.a. de melding "maximum bereikt".
Het was kortstondig en tot nu toe niet reproduceerbaar.

De in den beginne genoemde blokstrepen heb ik tot nu toe ook nog niet weer gezien. Wel moet ik opmerken dat ik dezelfde blokstrepen ook heb geconstateerd bij andere configuraties! (LG TV met Humax STB en Beamer met Samsung STB) Ik vraag me dus af of dit niet een Ziggo issue is. De signaalkwaliteit is bij mij overigens goed.

Al met al vind ik de verbetering van dien aard dat ik nu eindelijk heb kunnen besluiten de Samsung STB naar de slaapkamer te verhuizen!!

Bedankt!!:thumb up:

mmdw1976
4 november 2009, 12:38
Snap niet waarom sommige mensen over streaming gaan praten dit heeft totaal niets te maken met het ziggo gebeuren. het lijkt mij de bedoeling dat alles wat je normaal van tv kijken mag verwachten het ook doet, en daar hoort niet streaming en andere ongein onder. ik kan het ook mis hebben hoor maar dit zijn normale dingen die ik vindt dat bij tv kijken hoort.

1. uiteraard tv beeld moet goed en stabiel zijn zonder blokken en haperingen
2. teletext moet het doen.
3. epg functie moet het doen.
4. ondertitels moeten het ook doen
5. en info moet het doen op de desgewenste kanaal.

dat zijn normaal ook de dingen die standaard zijn van een extern kastje.
De rest van de extra functies hebben in mijn ogen helemaal niets te maken met het ziggo certificatie, en moeten dan ook in loop van de toekomst opgelost worden door philips maar dat heeft helemaal geen essentie in combinatie met ziggo.

of zie ik dat verkeerd?

groeten mmdw1976

hydra
4 november 2009, 12:57
Nieuwste software gisteren geinstallererd op 46PFL9704.

Het lijkt mij dat de meeste problemen betreffende ondertiteling, teletext ed opgelost zijn.
Now/next is leuke aanvulling, echter wel erg kort in beeld.
NetTV werk prima, niet het gevoel dat het sneller is geworden.

Had ook gehoopt dat met deze update een verbetering op zou treden van het beeld:
Soms bevriest het beeld even en gaat dan weer verder.
Ook regelmatig last dat gedeeltes van het beeld ineens blokvormig van kleur veranderen.
Denk dat hiervoor toch maar een Philips monteur langs moet komen.

Wat betreft de CI+ ben ik erg tevreden met de huidige versie.:applause:

Vaagfiguur
4 november 2009, 13:28
Snap niet waarom sommige mensen over streaming gaan praten dit heeft totaal niets te maken met het ziggo gebeuren. het lijkt mij de bedoeling dat alles wat je normaal van tv kijken mag verwachten het ook doet, en daar hoort niet streaming en andere ongein onder. ik kan het ook mis hebben hoor maar dit zijn normale dingen die ik vindt dat bij tv kijken hoort.

1. uiteraard tv beeld moet goed en stabiel zijn zonder blokken en haperingen
2. teletext moet het doen.
3. epg functie moet het doen.
4. ondertitels moeten het ook doen
5. en info moet het doen op de desgewenste kanaal.

dat zijn normaal ook de dingen die standaard zijn van een extern kastje.
De rest van de extra functies hebben in mijn ogen helemaal niets te maken met het ziggo certificatie, en moeten dan ook in loop van de toekomst opgelost worden door philips maar dat heeft helemaal geen essentie in combinatie met ziggo.

of zie ik dat verkeerd?

groeten mmdw1976

Het gaat hier niet zozeer om het streamen maar ik had de hoop dat wanneer het ondertitel issue was opgelost dit ook gold voor het afspelen van AVI media.

Mij is gevraagd ivm het testen van de software mijn bevindingen op te schrijven. Met alle goede bedoelingen heb ik dit ook gedaan. Blijkbaar word dit niet door iedereen gewaardeerd. Uit eigen ervaring weet ik dat je nooit teveel informatie kunt hebben vwb besturingssystemen. Misschien heeft eea softwarematig wel betrekking op elkaar!?

Overigens is een forum als dit volgens mij bedoelt om elkaar voort te helpen en daarbij bedoel ik de forumleden, ZIGGO maar ook Philips.

Of zie ik dit nou verkeerd?

Henk2304
4 november 2009, 14:06
Ik heb geen 9000-serie toestel en doe niet mee met de test dus hoor hier eigenlijk helemaal niet te reageren. Dat gezegd hebbende vraag ik me mbt. de ondertitels/volumebalk af of dit echt zo'n issue is. Dit soort ondertitels zijn toch in de eerste plaats bedoeld voor doven/slechthorenden. En zij hebben volgens mij weinig tot niets aan de geluidsinstellingen, dus kunnen zij de volumebalk wel uitschakelen, of zie ik dat verkeerd.
Ikzelf daarentegen heb de ondertitels zo ingesteld dat ze alleen zouden moeten verschijnen als ik het geluid uit heb (mute); helaas gebeurd dat bij mij nog niet, maar ik heb dan ook nog de firmware van eind sept. Dus als de nieuwe (.66) firmware binnenkort hopelijk ook voor mijn 8404 beschikbaar komt en dan de ondertitels verschijnen tijdens mute ben ik al bijzonder tevreden.

rowdy
4 november 2009, 14:47
Ik heb geen 9000-serie toestel en doe niet mee met de test dus hoor hier eigenlijk helemaal niet te reageren. Dat gezegd hebbende vraag ik me mbt. de ondertitels/volumebalk af of dit echt zo'n issue is. Dit soort ondertitels zijn toch in de eerste plaats bedoeld voor doven/slechthorenden. En zij hebben volgens mij weinig tot niets aan de geluidsinstellingen, dus kunnen zij de volumebalk wel uitschakelen, of zie ik dat verkeerd.
Ikzelf daarentegen heb de ondertitels zo ingesteld dat ze alleen zouden moeten verschijnen als ik het geluid uit heb (mute); helaas gebeurd dat bij mij nog niet, maar ik heb dan ook nog de firmware van eind sept. Dus als de nieuwe (.66) firmware binnenkort hopelijk ook voor mijn 8404 beschikbaar komt en dan de ondertitels verschijnen tijdens mute ben ik al bijzonder tevreden.

Dat zie je inderdaad verkeerd :)
Die ondertitels zijn helemaal niet bedoeld voor doven. Sterker nog, er kunnen zelfs meerdere talen ondertitel-sporen door een zender worden meegestuurd.
Bijv. Sci-Fi en 13th street gebruiken deze ondertitels. De gesproken taal is Engels, ondertitels Nederlands. Dus voor dove Engelsen die dan Nederlandse ondertitels krijgen, lijkt met dit niet de optie :)

Henk2304
4 november 2009, 15:26
Dat zie je inderdaad verkeerd :)
Die ondertitels zijn helemaal niet bedoeld voor doven. Sterker nog, er kunnen zelfs meerdere talen ondertitel-sporen door een zender worden meegestuurd.
Bijv. Sci-Fi en 13th street gebruiken deze ondertitels. De gesproken taal is Engels, ondertitels Nederlands. Dus voor dove Engelsen die dan Nederlandse ondertitels krijgen, lijkt met dit niet de optie :)Ok, begrijp ik, sorry. Ik gebruik zoals aangegeven eigenlijk helemaal geen ondertitels. Voor Duits/Engels/Nederlands heb ik dat niet nodig. Voor andere talen (m'n Frans is erg slecht want al 40 jaar niets meer mee gedaan) zouden NL-ondertitels handig zijn, maar dat soort zenders kijk ik eigenlijk toch niet. Vandaar mijn onwetendheid op dit gebied.:oops: Bedoel je overigens dove Engelsen hier in Nederland:?: Of zouden ze in Engeland dan ook Nederlandse ondertitels krijgen:?::wink:
Sorry, erg off topic zo langzamerhand...

nlrb
4 november 2009, 15:53
Het gaat hier niet zozeer om het streamen maar ik had de hoop dat wanneer het ondertitel issue was opgelost dit ook gold voor het afspelen van AVI media.

Mij is gevraagd ivm het testen van de software mijn bevindingen op te schrijven. Met alle goede bedoelingen heb ik dit ook gedaan. Blijkbaar word dit niet door iedereen gewaardeerd. Uit eigen ervaring weet ik dat je nooit teveel informatie kunt hebben vwb besturingssystemen. Misschien heeft eea softwarematig wel betrekking op elkaar!?

Overigens is een forum als dit volgens mij bedoelt om elkaar voort te helpen en daarbij bedoel ik de forumleden, ZIGGO maar ook Philips.

Of zie ik dit nou verkeerd?
Dat zie je inderdaad verkeerd. Formaten zoals .srt, .mkv of .ifo of andere digitale bestandsformaten met ondertitels worden niet ondersteund. Staat ook duidelijk aangegeven. Dit heeft niets te maken met ondertitels bij DVB-C.

erik76
4 november 2009, 20:06
Bij kijken naar BBC kreeg ik de ondertitelsing voor doven en slechthorenden in beeld. Heb dit kunnen omzeilen door zowel de 'voorkeurstaal ondertitels' als de 'alternatieve taal ondertitels' beide op nederlands te zetten.

icetea
4 november 2009, 20:07
Volgens mij niet CI+ gerelateerd maar 1-tje in de categorie stabiliteit (zwart beeld, crash/reboot):

- Bij 0.66 aanzetten TV met HDMI 'Source' wordt te snel beeld gedecodeerd/weergegeven, ongeacht HD. Resulteert in patroon met sneeuw in blokraster, knipperend, soms groen (meestal indicatief in AV voor geen signaal). Gaat over in compleet groen beeld daarna OK. Ziet er erg beangstigend uit en is 100% reproduceerbaar. Paar keer gehad met 1080i source (NED3 HD) melding 'Beeldformaat niet ondersteund'. Op deze HDMI 'Source' vervolgens geen beeld meer te krijgen na opnieuw selecteren 'Source'. PVR herstart, helpt niet, TV naar standby hielp niet, moest koude start.

Verschijnsel is niet bij Televisie 'Source' (analoog via pass-through), wel bij andere aangesloten 'HDMI' Sources zoals Computer. Is dus niet gerelateerd aan de Cisco PVR.

Rollback getest naar 0.58 en deze heeft dit probleem niet, geeft gewoon iets langer zwart beeld. Echter bij paar pogingen met starten van HDMI 'Source' (default bij mijn 2e configuratie met de Cisco PVR) ook daar een probleem en ging TV niet aan maar juist weer uit naar standby.

Lijkt alsof de TV niet altijd voldoende tijd neemt/heeft om te initialiseren ofzo en soms in een foutsituatie komt.

makasa
4 november 2009, 21:18
Ik heb vandaag de TV met CI+ in gebruik genomen. Teletekst doet het op alle zenders. Verder nog geen problemen tegengekomen.
Ik gebruik een Smit module en de nieuwste firmware 0.26.66.0
Hij vraagt af en toe om een pincode bij niet afgeschermde zenders. Negeren kan en je hebt beeld.
Bij het aanzetten vandaag kwam er geen zender in beeld maar een wit scherm. Een zender intypen was voldoende om beeld te krijgen.

Luke the Duke
4 november 2009, 22:28
Nieuwste software gisteren geinstallererd op 46PFL9704.

Het lijkt mij dat de meeste problemen betreffende ondertiteling, teletext ed opgelost zijn. Now/next is leuke aanvulling, echter wel erg kort in beeld.
NetTV werk prima, niet het gevoel dat het sneller is geworden.

Had ook gehoopt dat met deze update een verbetering op zou treden van het beeld: soms bevriest het beeld even en gaat dan weer verder.
Ook regelmatig last dat gedeeltes van het beeld ineens blokvormig van kleur veranderen. Denk dat hiervoor toch maar een Philips monteur langs moet komen.

Wat betreft de CI+ ben ik erg tevreden met de huidige versie.:applause:

Heb ook een 9704 met de .66 firmware, vanavond kort gekeken en lijkt er goed uit te zien, geen vreemde zaken tegengekomen. Geen last van beeldverstoringen. Deze zou ik primair zoeken in de ontvangst sterkte / kwaliteit. Daar al naar gekeken?

Watcher81
4 november 2009, 22:40
Ik heb nu een aantal uur gekeken met de nieuwe firmware op mijn 46PFL9704 met de 26.66 firmware en ik heb geen geblokte strepen op het beeld meer gezien en de ondertitles op de hd kanalen werkt nu ook.

rensig
4 november 2009, 22:50
Na 1 dag nog lang niet tevreden over .66. Krijg af en toe de melding gecodeerd en vervolgens zwart beeld. Alle problemen die ik eerder meldde had ik niet met voorgaande versies.

Ook is het geluid niet goed. Klinkt alsof het uit een blik komt. Kan in de instelling niets bijzonders vinden.

hoop dat iemand reageert en een eventuele oplossing heeft.

Rowwan
5 november 2009, 07:16
Ook gisteren de laatste versie geinstalleerd (0.26.66.0; Smit CAM) en geen problemen gevonden. Snelheid van menu scrolling op HD zenders is flink verbeterd (maar nog niet optimaal). Now/Next balk verschijnt idd wat aan de late kant.

Ik ben dik tevreden met deze firmware..

tafkap72
5 november 2009, 08:35
Hoi,

gisteren de .66 firmware op de TV gezet. Upgrade ging heel soepel, binnen 5 minuten was de TV weer draaiend, ook heel positief was dat mijn instellingen behouden bleven (favorietenlijst, verborgen zenders).

Verder zeer tevreden over de firmware, now-next weer terug, zie nu ondertiteling op 13th street en BBC, Teletext op alle zenders. Ook heb ik het gevoel dat de TV iets sneller opstart.

Ik zie niet in waarom deze release niet snel goedgekeurd zou kunnen worden door Ziggo.

Groet Michel

marchelh
5 november 2009, 17:25
Ik heb deze firmware ook in de TV nu voor 2 dagen en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. ik heb nog geen problemen gezien wat betreft de CAM en ook het geluid en beeld zien er goed uit. De teletekst is een hele verbetering door dat deze nu weer cached als je het kanaal inschakelt inplaats van als je de teletekst start. Ik moet ook zeggen dat ik blij ben dat de now/next balk weer terug is. maar ik moet er wel bij zeggen dat het idd een beetje laat en kort in beeld komt. maar toch ben ik blijer mee dat helemaal niets. Of de menu's sneller zijn geworden weet ik niet. Soms denk ik van wel maar dan probeer je het een paar minuten later en dan lijkt het weer traag. Het lijkt wel of de TV het soms aardig druk heeft op de achtergrond waardoor hij een beetje sloom reageert.

Sarrod
5 november 2009, 19:06
Ik heb op mijn 32PFL9604 met Smit CAM nog geen vreemde dingen mee gemaakt, alles werkt zoals het zou moeten. In het algemeen kun je zeggen dat de TV met alles wat traag is (info uit EPG, zappen, menu's bij HD zenders), maar dat is geen reden om te zeggen dat hij niet goed werkt met Ziggo. Ik zou zeggen dat deze wel gecertificeerd mag worden.

Ik weet niet of aanbevelingen meegenomen kunnen worden, maar m.b.t. de now/next balk zou ik liever hebben dat de TV deze als eerste toont (misschien met de zendernaam erin verwerkt?) en dan pas de zender gaat decoderen (wat 1-2 seconden duurt) in plaats van andersom zoals hij nu doet. Dan kan je namelijk sneller zien wat er op is en eventueel doorzappen. Nu moet je steeds 2 seconden wachten tot je beeld hebt en dan nog een seconde voordat je de now/next balk ziet. Dan pak ik liever de guide... Maargoed, ik verwacht eigenlijk niet dat Philips dat nog gaat veranderen als certificatie rond is :(

ecytuke14
5 november 2009, 19:26
TV: 32PFL9604
CAM: Neotion

Sinds 2 dagen versie 0.66.

OSD blijft nu in, ook als je easylink hebt uitgeschakeld.
Cache teletekst bij veranderen zender.
Now/next balk is inderdaad kort in beeld, stoort mij niet.
Heel af en toe smalle blokstreep, meestal 2/3 onder in beeld.
Weet niet of dit de module is of de ontvangst.
De info zegt dat de ontvangstkwaliteit "goed" is. (4 streepjes)
2x melding gehad: E07 / I07 controleert smartcard, na ong. 10 seconden weer verdwenen. Nooit gezien bij 0.65.
Iemand anders dit ook al gehad?

EPG, ondertitels etc. werkt ook allemaal.
Al met al toch wel positief.

Mark69
5 november 2009, 19:31
m.b.t. de now/next balk zou ik liever hebben dat de TV deze als eerste toont (misschien met de zendernaam erin verwerkt?) en dan pas de zender gaat decoderen (wat 1-2 seconden duurt) in plaats van andersom zoals hij nu doet. Dan kan je namelijk sneller zien wat er op is en eventueel doorzappen. Nu moet je steeds 2 seconden wachten tot je beeld hebt en dan nog een seconde voordat je de now/next balk ziet.

Lijkt mij een heel goed voorstel en als het technisch werkt zoals jij verondersteld simpel aan te passen (de procedure qua positie in programma verplaatsen). Zou daarmee inderdaad de ergenis behoorlijk laten afnemen van wachten tijdens Zappen wat diversen meegeven denk ik . Voordeel voor Philips nu en in de toekomst: grotere populariteit van de serie.

rensig
5 november 2009, 19:35
Nog steeds bijzondere verschillen die ik met .65 nooit had. Gisteren voor het eerst harde knal en tv down.
Ook regelmatig 2 zwarte balken aan de zijkanten. Verdwijnen soms na een paar seconden en soms ook niet en dan pas nadat heen en weer zappen.

Ook klinkt geluid nog steeds als mono.

Ook regelmatig meldein gdat zender gecodeerd is, terwijl dit niet zo is.

Het lijkt trouwens wel of ik de enige ben met problemen, terwijl ik de voorgaande problemen nooit herkende. Ik rijg ze nu pas :cry:

Is het ook mogelijk om de versie .65 opnieuw te installeren. De voordelen wegen bij lange na niet op tegen de nadelen.

icetea
5 november 2009, 20:13
Is het ook mogelijk om de versie .65 opnieuw te installeren. De voordelen wegen bij lange na niet op tegen de nadelen.

Ja, het upgrade proces stelt dan een extra vraag of je een oudere of zelfde versie wel wilt installeren.

JW-NHS
5 november 2009, 20:48
En dus zijn we benieuwd of er ná die downgrade nog dezelfde problemen optreden.
Vervolgens, als dat niet het geval is en het systeem werkt weer goed en geeft geen blikkerig geluid, of een upgrade naar .66 opnieuw die problemen geeft.
Want onthoudt: bij elke upgrade kan wat misgaan, er kan "een bitje omvallen" waardoor je merkwaardige verschijnselen krijgt.
Bij navigatiesystemen hebben we dat -tig keer meegemaakt, even opnieuw de SW installeren loste het probleem op.

Groet,
JW

ruular
5 november 2009, 21:03
Beste Anoniem,

Zojuist software op 52pfl9704 gezet, smit cam.
Install goed verlopen.
Alle zenders doen het prima, zeker de Hd zenders incl. 5.1 geluid.

Dank je voor deze release..

Groet Ruud.

Ton99
5 november 2009, 22:38
beste Anoniem, bedankt voor de firmware, het betreft hier een 37PFL9604 met af fabriek versie 058, het toestel heeft een Smit cam geinstalleerd.

Updaten is een fluitje van een cent.

Teletekst werkt nu goed,
nu/straks balk ook, korte leestijd is voor mij geen probleem.
Ben van mening dat bepaalde menu's traag werken (configuratie en zender-overzicht), kan niet zeggen of dit in versie 058 ook was.

Ik meld me als ik andere "storingen" tegenkom.

groeten
Ton

TNG
5 november 2009, 22:56
Zojuist ook mijn eerste avondje met de nieuwe firmware gehad. In het kort mijn bevindingen:

- Zappen tussen HD kanalen lijkt langzamer dan vorige firmware. Zappen bij gewone kanalen lijkt juist sneller te gaan?
- Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam.
- Now/Next Banner is echt iets te kort in beeld.
- Jammer dat titels in de Now/Next Banner bijna altijd worden afgekapt. Misschien optie om kleiner lettertype te pakken of 2 regels onder elkaar?
- Bij bijvoorbeeld kanaal 13th street duurt het nog steeds ongeveer 10 seconden voordat de ondertiteling begint.

We komen er wel met zijn allen! :grin:

anoniem
5 november 2009, 22:59
Zojuist ook mijn eerste avondje met de nieuwe firmware gehad. In het kort mijn bevindingen:

- Zappen tussen HD kanalen lijkt langzamer dan vorige firmware. Zappen bij gewone kanalen lijkt juist sneller te gaan?
- Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam.
- Jammer dat titels in de Now/Next Banner bijna altijd worden afgekapt. Misschien optie om kleiner lettertype te pakken of 2 regels onder elkaar?
- Bij bijvoorbeeld kanaal 13th street duurt het nog steeds ongeveer 10 seconden voordat de ondertiteling begint.

welke CAM gebruik je ??

TNG
5 november 2009, 23:25
Sorry, vergeten te melden... Heb een Smit cam in gebruik..

erik76
6 november 2009, 12:36
Ik weet niet of aanbevelingen meegenomen kunnen worden, maar m.b.t. de now/next balk zou ik liever hebben dat de TV deze als eerste toont (misschien met de zendernaam erin verwerkt?) en dan pas de zender gaat decoderen (wat 1-2 seconden duurt) in plaats van andersom zoals hij nu doet. Dan kan je namelijk sneller zien wat er op is en eventueel doorzappen. Nu moet je steeds 2 seconden wachten tot je beeld hebt en dan nog een seconde voordat je de now/next balk ziet. Dan pak ik liever de guide... Maargoed, ik verwacht eigenlijk niet dat Philips dat nog gaat veranderen als certificatie rond is :(

Dat zou inderdaad de meest wenselijke methode zijn. Zo werken de meeste losse decoders ook. Ik denk echter dat de EPG informatie niet wordt gecached door de tv en pas wordt opgehaald als de zender wordt ingeschakeld. Is denk ik ook de reden dat een paar seceonden duurt voordat de balk wordt getoond omdat eerder de informatie niet beschikbaar is. Heb het zelf een paar keer gezien dat de now-next balk incompleet is, terwijl vervolgens onder de 'info' knop wel de betreffende informatie zichtbaar is.

webridder
6 november 2009, 14:16
TV: 32PFL9604
CAM: Neotion

Sinds 2 dagen versie 0.66.

OSD blijft nu in, ook als je easylink hebt uitgeschakeld.
Cache teletekst bij veranderen zender.
Now/next balk is inderdaad kort in beeld, stoort mij niet.
Heel af en toe smalle blokstreep, meestal 2/3 onder in beeld.
Weet niet of dit de module is of de ontvangst.
De info zegt dat de ontvangstkwaliteit "goed" is. (4 streepjes)
2x melding gehad: E07 / I07 controleert smartcard, na ong. 10 seconden weer verdwenen. Nooit gezien bij 0.65.
Iemand anders dit ook al gehad?

EPG, ondertitels etc. werkt ook allemaal.
Al met al toch wel positief.

Heb een 42PFL9664 met de nieuwste .66 firmware. In de paar dagen dat ik nu gekeken heb, heb ik geen problemen ondervonden. Het lijkt er dus allemaal goed uit te zien, geen vreemde zaken tegengekomen. Geen last van beeldverstoringen. Ik gebruik een ZIGGO module en meen dat deze combinatie een iets beter/scherper beeld geeft dan de combinatie met mijn Samsung settopbox.

icetea
6 november 2009, 15:39
Heb het zelf een paar keer gezien dat de now-next balk incompleet is, terwijl vervolgens onder de 'info' knop wel de betreffende informatie zichtbaar is.

Hier ook een paar keer gezien. Was elke keer in now/next balk dat tijd en titel achter 'Nu' ontbrak maar wel stond bij 'Volgende'. Onder 'Info' knop was het altijd compleet.

Correctie. Ook een keer gezien dat 'Volgende' leeg was. Volgens mij is het soms te reproduceren als je precies zapt naar een volgend kanaal als je net beeld hebt maar voordat de now/next op dat kanaal er al is. Op het volgende kanaal gaat de now/next dan niet altijd goed.

Ruud3822
6 november 2009, 17:13

Tot gisterenavond geen problemen ondervonden met .66 versie. Vanochtend echter kreeg ik ook de 'gecodeerd programma' melding op alle kanalen, het beeld bleef zwart. Na de tv een keer uit- en aanzetten kreeg ik weer dezelfde melding, maar kwam het beeld na enkele seconden wel, en vervolgens waren alle andere zenders ook weer beschikbaar als normaal.
Iets te vroeg gejuichd?

icetea
6 november 2009, 18:26
Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam

Paar keer kort gezien en daarna gewoon beeld. Ook een keer TV zwart beeld, daarna Smartcard menu met melding Authorisation OK en daarna weer beeld. Smit CI+, signaalsterke 3/5, goed.

catzjes
6 november 2009, 18:53
Ik krijg morgen mijn 52PFL9704 en CI+ cam en zou graag "meetesten".

erik76
6 november 2009, 19:43
Draai de nieuwe firmware nu 4 dagen.
TV 37pfl9604
SMiT cam

Software draait stabiel, geen crashes of reboots gehad. Zappen tussen SD kanalen gaat snel, zappen naar HD kanaal duurt wat langer. Geen blokstrepen meer gezien in het beeld. Menu's zijn af en toe wat traag, kan er niet echt een patroon in ontdekken. Teletekst en ondertiteling werkt ook naar volle tevredenheid. Helaas is de EPG nog steeds tergend langzaam en wordt now-next info pas na ca. 2 seconden getoond.

catzjes
6 november 2009, 20:56
.66 is zojuist op de website van Philips geplaatst :)

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=52PFL9704H/12&slg=nl&scy=NL

nok85
6 november 2009, 20:57
Nieuwe Firmware draait nu 2 dagen en lijkt stabiel. (Smith, 9604H)
Zappen door SD kanalen is sneller dan de .58 firmware, al is het per keer verschillend zodat het niet te klokken viel. Zappen door HD kanalen lijkt iets langzamer.
Doorlopen van menu's (wanneer een SD kanaal op de achtergrond draait) is merkbaar sneller geworden.

Now/Next mag iets eerder komen, maar de duur is wat mij betreft lang genoeg.

Gek genoeg stond vanochtend de tv aan, terwijl ik alle mogelijke updatefuncties uit heb gezet (Zenderupdate, online update, firmwarecheck)

Een puntje waar ik nog niet over uit ben; Het is wellicht subjectief, maar volgens mij was het beeld bij de . 58 (.65 niet getest) scherper bij SD kanalen. Ik heb de sharpness net als voorheen op 3 staan, maar het beeld lijkt op alle sd kanalen onscherper. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?

Ik zeg certificeren die handel ;-)

Gr, Gerard

JW-NHS
6 november 2009, 21:10

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=52PFL9704H/12&slg=nl&scy=NL

Wél voor de 9000 serie, maar nog niet voor de serie's daaronder....

Groet,
JW

Takkie
6 november 2009, 21:17
42pfl9664 @ Smit:

+ Nieuwe Firmware draait nu 2 dagen en lijkt stabiel.
+ Now/Next mag iets eerder komen, maar de duur is wat mij betreft lang genoeg.
+ Teletekst is stukken beter en erg snel.

- Zo nu en dan toch nog een vervaging aan de onderzijde in het beeld alsof de tv rekenkracht te kort komt om het allemaal zo snel te verwerken

Al met al een ruime voldoende; we moeten niet vergeten dat met een losse decoder er ook regelmatig problemen zijn!

Ruud3822
6 november 2009, 21:34
Tot gisterenavond geen problemen ondervonden met .66 versie. Vanochtend echter kreeg ik ook de 'gecodeerd programma' melding op alle kanalen, het beeld bleef zwart. Na de tv een keer uit- en aanzetten kreeg ik weer dezelfde melding, maar kwam het beeld na enkele seconden wel, en vervolgens waren alle andere zenders ook weer beschikbaar als normaal.
Iets te vroeg gejuichd?

Vandaag nog enkele keren de 'gecodeerd programma' fout gekregen. Krijg pas weer beeld als ik de tv opnieuw aanzet.
Als ik teruglees in deze discussie lijkt het erop dat dit probleem alleen voorkomt bij de SMIT CAM. Of heeft iemand met de Neotion hetzelfde probleem met versie .66? Ik vind dit behoorlijk storend en zou de Smit willen omruilen voor een Neotion als dit het probleem oplost.

nlrb
6 november 2009, 22:12
Vandaag nog enkele keren de 'gecodeerd programma' fout gekregen. Krijg pas weer beeld als ik de tv opnieuw aanzet.
Als ik teruglees in deze discussie lijkt het erop dat dit probleem alleen voorkomt bij de SMIT CAM. Of heeft iemand met de Neotion hetzelfde probleem met versie .66? Ik vind dit behoorlijk storend en zou de Smit willen omruilen voor een Neotion als dit het probleem oplost.
Is ook met een Neotion. Maar ik krijg na wachten altijd beeld (tot zo'n 30 sec. max.).

mmdw1976
7 november 2009, 01:27
Iets te vroeg gejuichd?

is niets te maken met de software denk ik. ik had het vanmiddag ook op me 8404 met de laatste update voor dat model ziggo is hier en daar wat aan het rommelen misschien in verband met de internetverhoging die aan zit te komen me telefoon is ook al een aantal dagen zeer instabiel dus denk niet dat het aan .66 firmware ligt maar in combinatie misschien met andere werkzaamheden. welk regio heb je dit probleem ondervonden ook misschien in regio Leiden ?

groeten mmdw1976

tafkap72
7 november 2009, 09:08

Weet iemand of dit dezelfde versie is als die hier is aangeboden? Maw, is het nog verstandig om deze er overheen te gooien?

Ruud3822
7 november 2009, 10:37
is niets te maken met de software denk ik. ik had het vanmiddag ook op me 8404 met de laatste update voor dat model ziggo is hier en daar wat aan het rommelen misschien in verband met de internetverhoging die aan zit te komen me telefoon is ook al een aantal dagen zeer instabiel dus denk niet dat het aan .66 firmware ligt maar in combinatie misschien met andere werkzaamheden. welk regio heb je dit probleem ondervonden ook misschien in regio Leiden ?

groeten mmdw1976

Eerlijk gezegd hoop ik dat je gelijk hebt en dat het komt door een tijdelijk verkeerd tv-signaal van Ziggo. Ik woon in Amersfoort en heb begrepen dat Ziggo in deze woonplaats als eerste met extra hoge internetsnelheid gaat komen als een proef geloof ik.

Ikzelf heb het vermoeden dat het hier niet door komt, want heb deze problemen nooit gehad voordat ik met de cam ging werken. Daarvoor had ik enkele weken een eenvoudige SD decoder van Humax, en nooit dit probleem gehad. Ook (slechts) 1 dag verise .65 gehad en ook dat ging zonder problemen (maar te kort gehad om te zeggen dat hier niets mee aan de hand was).

Misschien kan Anoniem hier meer over vertellen? Of kunnen andere forumbezoekers uit bijvoorbeeld regio Amersfoort melden of ze dit probleem ook hebben met een externe decoder?

anoniem
7 november 2009, 10:49
Eerlijk gezegd hoop ik dat je gelijk hebt en dat het komt door een tijdelijk verkeerd tv-signaal van Ziggo. Ik woon in Amersfoort en heb begrepen dat Ziggo in deze woonplaats als eerste met extra hoge internetsnelheid gaat komen als een proef geloof ik.

Ikzelf heb het vermoeden dat het hier niet door komt, want heb deze problemen nooit gehad voordat ik met de cam ging werken. Daarvoor had ik enkele weken een eenvoudige SD decoder van Humax, en nooit dit probleem gehad. Ook (slechts) 1 dag verise .65 gehad en ook dat ging zonder problemen (maar te kort gehad om te zeggen dat hier niets mee aan de hand was).

Misschien kan Anoniem hier meer over vertellen? Of kunnen andere forumbezoekers uit bijvoorbeeld regio Amersfoort melden of ze dit probleem ook hebben met een externe decoder?

Kijk eens over een wat langere periode en laat me dan even weten wat de bevindingen zijn.

alexkelder
7 november 2009, 10:56
zo een week zonder problemen en gister zapte ik van nld1 hd naar nld2 en
nadat de now/next balk weg was naar nld3 hd en voordat de now/next balk kwam.......PLOF reboot

verder dus geen problemen gehad
37pfl9604 met Smit cam

JW-NHS
7 november 2009, 11:00
En welke SW heb jij er in zitten?

Groet,
JW

knar
7 november 2009, 11:35
Ik zag vandaag dat de EPG bij Ned 3 HD begint. Ned 1 en 2 HD krijg ik niet te zien.
pfl9664 met Smit CAM

Spottie
7 november 2009, 12:44
Tv: 37PFL9604H-12
Firmware: Q5492-0.26.66.0
CI+ cam: Neotion

Vandaag firmware en cam geïnstalleerd.
Daarbij géén problemen ondervonden.
Zover ik op dit moment kan beoordelen werkt alles perfect.
Zal de zaak nog wat uitgebreider testen en over enkele dagen opnieuw rapporteren.

alexkelder
7 november 2009, 12:49
En welke SW heb jij er in zitten?

Groet,
JW

.66 lijkt me duidelijk toch als ik dit hier in "testen software (3)" plaats

JW-NHS
7 november 2009, 13:24
In dit draadje zijn wel meer reakties te lezen die niet op de .66 slaan, vandaar mijn vraag.
Uit je vorige posting kon ik niet opmaken dat jij tot de "gelukkigen" behoorde die deze Firmware van Anoniem gekregen had om te testen.
Nú is dat duidelijk :wink:

Groet,
JW

TNG
7 november 2009, 14:41
zo een week zonder problemen en gister zapte ik van nld1 hd naar nld2 en
nadat de now/next balk weg was naar nld3 hd en voordat de now/next balk kwam.......PLOF reboot

verder dus geen problemen gehad
37pfl9604 met Smit cam

Ik wilde dit net gaan posten, ik had PRECIES hetzelfde. Ik zet tv aan, die start op bij NLD2 HD en ik zap naar NLD3 HD. *POF* reboot. Ik had dit met de vorige testversie ook al is, maar schijnbaar dus nog steeds.

Ik moet zeggen dat ik me nu wel zorgen begin te maken, heb met dit toestel al een reboot of 7 gehad in 3 maanden tijd..Als dit zo doorgaat laat ik ook philips eens langskomen om mijn toestel is een keer na te kijken...

Dit was met een SMIT cam op de .66 versie.

icetea
7 november 2009, 15:19
Weet iemand of dit dezelfde versie is als die hier is aangeboden? Maw, is het nog verstandig om deze er overheen te gooien?

Lijkt in ieder geval op dezelfde versie (getest op 32 en 37PFL9604). Release nr. en Generation date zijn precies hetzelfde, overigens is de filesize wel anders.

rvbracht
7 november 2009, 15:21
Als ik dit hier zo lees wacht ik toch nog maar eens een week met het updaten naar de nieuwe firmware.

anoniem
7 november 2009, 15:26
Ik wilde dit net gaan posten, ik had PRECIES hetzelfde. Ik zet tv aan, die start op bij NLD2 HD en ik zap naar NLD3 HD. *POF* reboot. Ik had dit met de vorige testversie ook al is, maar schijnbaar dus nog steeds.

Ik moet zeggen dat ik me nu wel zorgen begin te maken, heb met dit toestel al een reboot of 7 gehad in 3 maanden tijd..Als dit zo doorgaat laat ik ook philips eens langskomen om mijn toestel is een keer na te kijken...

Dit was met een SMIT cam op de .66 versie.

wil je nog eens een volledige herinstallatie uitvoeren

Rowwan
7 november 2009, 15:57
Gisteravond voor het eerst een probleem gehad met 0.66 (Smit CAM):

Toen ik na het aanzetten (vrij snel) begon te zappen kwam de foutmelding:
CI+ Error: 04 CKK Failed.
Uit/aan uitzetten hielp niet meer, pas nadat ik de stekker eruit/erin had gedaan, deed hij het weer.

legal r
7 november 2009, 17:17
Vanmiddig ook een probleem gehad.

ik zapte terug van rtl4 naar ned3HD, vervolgens bleeft de zendernaam in beeld staan en reageerde de AB niet meer dit duurde ongeveer 10 seconden, vervolgens een luide knal. en de tv viel uit, en allen functies waren geblokkeerd.

alleen dmv de stekker eruit te halen starte de tv weer op, de ab en powerknop reageerde de tv niet meer op.

nu lees ik dat meer mensen hier problemen mee hebben, toevallig ook met overschakelen naar ned3HD.

tv 42pfl9664 + smit CAM + 0.66 software van anoniem verkregen

anoniem
7 november 2009, 17:40

ik zapte terug van rtl4 naar ned3HD, vervolgens bleeft de zendernaam in beeld staan en reageerde de AB niet meer dit duurde ongeveer 10 seconden, vervolgens een luide knal. en de tv viel uit, en allen functies waren geblokkeerd.

alleen dmv de stekker eruit te halen starte de tv weer op, de ab en powerknop reageerde de tv niet meer op.

nu lees ik dat meer mensen hier problemen mee hebben, toevallig ook met overschakelen naar ned3HD.

Wij voeren zelf een duurtest uit waarbij meerdere TV's om de 10 of 20 sec naar een ander kanaal zappen. Via een speciale debug interface wordt de TV response gelogd, deze testen lopen 24 uur/ dag over meerdere dagen. We hebben nog geen fatal errors of power reboots in de traces gevonden over de afgelopen dagen. Met de .65 kwam dit 5-10 per dag voor. Uiteraard zal ik de posting met jullie nauwgelet volgen en de punten met Philips bespreken.

nlrb
7 november 2009, 17:41

Er is iets fout gegaan in de software wat een crash veroorzaakte. Je ziet dan inderdaad geen reactie - en je weet dat de TV gaat rebooten. Wat je merkte is dat (na 10 sec.) de watch-dog timer ingreep (omdat er geen reactie kwam van de processor) en de TV opnieuw opstart. Dit duurt gewoon weer de normale opstarttijd van de TV. Zo te lezen heb je tijdens het rebooten de stekker eruit gehaald. Dat is niet nodig. Gewoon even afwachten.

nlrb
7 november 2009, 17:43
Wij voeren zelf een duurtest uit waarbij meerdere TV's om de 10 of 20 sec naar een ander kanaal zappen.
Hoe random is dit gedrag? En is dit alleen kanaal +/- of ook random?

anoniem
7 november 2009, 17:54
Hoe random is dit gedrag? En is dit alleen kanaal +/- of ook random?

niet random, opeenvolgend

Toontje55
7 november 2009, 17:55
is de software van de 9000 te gebruiken op de 8000 serie? Heb gisteren nog een chatsessie gehad met Philips over wanneer de 65 of 66 versie beschikbaar komt voor de 8000, maar daar werd gemeld dat er nog steeds problemen zijn met de testversie en dat ze medio oktober met een nieuwe versie zouden komen die ook door Ziggo was goedgekeurd. Toen ik meldde dat het al begin november was kreeg ik als antwoord dat dit het enige was dat ze me konden vertellen. Op de vraag of de versies uitwisselbaar zijn kreeg ik van de medewerker geen antwoord. Wel werd gevraagd wat er dan mis was met de huidige software. Ik gaf aan dat ik het belangrijkste vind dat teletekst op alle zenders werkt en dat de EPG het goed doet en dat ik niks wil verliezen van de huidige functionaliteit die wel goed werkt in een nieuwe versie. Als antwoord kreeg ik de opmerking dat teletekst lag aan Ziggo. Toen ik meldde dat het naar mijn idee lag aan de TV-software, omdat de nieuwe versie volgens dit forum wel redelijk goed werkte werd teruggemeld dat dit was wat hij wist.

nlrb
7 november 2009, 18:00
is de software van de 9000 te gebruiken op de 8000 serie?
Nee, dat kan niet.

rudolfbon
7 november 2009, 18:02
Ik heb op mijn 37PFL9604 met Smit cam in postcode area 1241 de .66 versie geinstalleerd. Ik had totaal geen problemen met de .58 versie behalve dan de bekende teletekst en ondertiteling problemen. Met de .66 versie zijn ook die problemen opgelost en werkt bij mij teletekst op HD1,2,3 en alle commerciele en meeste buitenland zenders. De paar kleine schoonheids foutjes in dit forum genoemd vind ik verder geen probleem.
Een opmerking mijnerzijds: De teletekst in BBC1&2 geeft alleen pagina 888 weer (=ondertiteling) en niet de mogelijkheid om volledig overzicht te zien, ofschoon ik ook dit geen probleem vindt.
Ik vermoed toch dat ander problemen zoals nog steeds geen volledige teletekst op HD 1, 2 of 3 te maken hebben met de area waar je Ziggo ontvangt en niet met je TV.

Dus wat mij betreft kan de certificeering plaatsvinden.

anoniem
7 november 2009, 18:07
is de software van de 9000 te gebruiken op de 8000 serie? Heb gisteren nog een chatsessie gehad met Philips over wanneer de 65 of 66 versie beschikbaar komt voor de 8000, maar daar werd gemeld dat er nog steeds problemen zijn met de testversie en dat ze medio oktober met een nieuwe versie zouden komen die ook door Ziggo was goedgekeurd. Toen ik meldde dat het al begin november was kreeg ik als antwoord dat dit het enige was dat ze me konden vertellen. Op de vraag of de versies uitwisselbaar zijn kreeg ik van de medewerker geen antwoord. Wel werd gevraagd wat er dan mis was met de huidige software. Ik gaf aan dat ik het belangrijkste vind dat teletekst op alle zenders werkt en dat de EPG het goed doet en dat ik niks wil verliezen van de huidige functionaliteit die wel goed werkt in een nieuwe versie. Als antwoord kreeg ik de opmerking dat teletekst lag aan Ziggo. Toen ik meldde dat het naar mijn idee lag aan de TV-software, omdat de nieuwe versie volgens dit forum wel redelijk goed werkte werd teruggemeld dat dit was wat hij wist.

Kortom hier wordt je niet wijzer van. Volg gewoon de informatie op het forum. Philips zou deze week de software publiceren maar liep tegen problemen aan met bij hun IT omgeving. De verwachting is dat het maandag opgelost is en dat de software dan beschikbaar komt ( de .66 versie voor alle series).

Erref
7 november 2009, 20:43
Ik heb op mijn 37PFL9604 met Smit cam in postcode area 1241 de .66 versie geinstalleerd. Ik had totaal geen problemen met de .58 versie behalve dan de bekende teletekst en ondertiteling problemen. Met de .66 versie zijn ook die problemen opgelost en werkt bij mij teletekst op HD1,2,3 en alle commerciele en meeste buitenland zenders. De paar kleine schoonheids foutjes in dit forum genoemd vind ik verder geen probleem.
Een opmerking mijnerzijds: De teletekst in BBC1&2 geeft alleen pagina 888 weer (=ondertiteling) en niet de mogelijkheid om volledig overzicht te zien, ofschoon ik ook dit geen probleem vindt.
Ik vermoed toch dat ander problemen zoals nog steeds geen volledige teletekst op HD 1, 2 of 3 te maken hebben met de area waar je Ziggo ontvangt en niet met je TV.

Dus wat mij betreft kan de certificeering plaatsvinden.

Bij mij (9664) werkt het tot nu toe ook zonder problemen, afgezien van de bekende schoonheidsfoutjes.
Op mijn oude analoge tv had ik ook geen teletekst op BBC1 en 2. Maar dat scheen normaal te zijn. Ik herinner me een waarschuwingsboodschap dat TT in het buitenland niet beschikbaar was. Ik zie dat dus niet als een probleem in V66.

Takkie
7 november 2009, 22:27
Toch nog enkele kanttekeningen:

- Het lijkt of de scherpte van het beeld te wensen over laat
- EPG niet beschikbaar voor alle zenders

rvbracht
7 november 2009, 22:29
Kun je ook terug naar oude firmware als je eenmaal geupgrade hebt?
Indien ja: waar zijn de oude firmware bestanden te downloaden?

richjan
8 november 2009, 07:38
zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
zijn er ook ander gebruikers van de 9664 serie met deze zelfde ci+ problemen?
volgens andere sites is deze code een 03. SAC Failed. CICAM/Host Host stops the CICAM?
graag aanvullende reacties met deze specifieke error code.

rowdy
8 november 2009, 08:57

De BBC heeft al zeker 7841 jaar geen teletekst meer in het buitenland en ook niet in Engeland :). Eerst was alleen nog de gids en 888 beschikbaar, sinds 7840 jaar alleen nog maar pagina 888 en ook geen gids meer.
In Engeland zelf wordt nu gewerkt met MHEG-5, een soort digitale, interactieve teletekst.

Tommie33
8 november 2009, 10:09
Gisteravond de 66 versie er op gezet. Geen problemen toen.
Vanmorgen TV aan en op alle zenders de melding: gecodeerd programma...
Pas na stekker eruit en erin deed hij het weer.

inki1234
8 november 2009, 10:26
klopt, bij mij ook -

icetea
8 november 2009, 10:38
Gisteravond voor het eerst een probleem gehad met 0.66 (Smit CAM):

Toen ik na het aanzetten (vrij snel) begon te zappen kwam de foutmelding:
CI+ Error: 04 CKK Failed.
Uit/aan uitzetten hielp niet meer, pas nadat ik de stekker eruit/erin had gedaan, deed hij het weer.

Vanochtend hier zelfde probleem bij aanzetten (uit standby). CI+ Error-04: CCK Failed. Alleen NED1 HD gaf beeld en alle andere kanalen gaven deze melding (ook bij heel lang wachten). Nogmaals uit/aan vanuit standby modus werkte niet, op SCIFI gezet. CI+ Error-04: CCK Failed. Daarna hele TV uit/aan moeten zetten. Daarna ging de CI+ weer opnieuw authentiseren, je zag de Authorisation van 20% etc. oplopen tot Authorisation OK en daarna werkte alles weer normaal.

TV was al opnieuw geinstalleerd met alle kanalen 37PFL9604 (CI+ Smit), signaalsterkte 3/5, goed. Op andere TV 32PFL9604 (CI+ Smit) heb ik dit probleem nog niet gehad, daar zie ik alleen soms kort de melding 'gecodeerd programma' bij zappen of aanzetten maar dat verdwijnt na een seconde.

Gezien ook de bevindingen van de vorige melder. Als de CI+ module deze (Unrecoverable?) Error tegen komt, moet de TV uit/aan lijkt het.

icetea
8 november 2009, 11:16
Toch nog enkele kanttekeningen:

- Het lijkt of de scherpte van het beeld te wensen over laat

Heb je toevallig een keer een systeem crash/reboot gehad of beeld instellingen nog niet opnieuw ingesteld na de update? Kun je controleren of je settings (daardoor) gewijzigd zijn?

Ik heb het nu al 2x gehad dat instellingen weer op default staan en vraag me af of dat komt door zo'n crash/reboot die misschien meteen fabrieksinstellingen instelt? (Ruisonderdrukking en Perfect Pixel zet ik uit omdat ik dat storend vind en deze staan soms weer aan en ik weet zeker dat ik dat niet gedaan heb).

rvbracht
8 november 2009, 11:23
Bij mij werkt alles goed met de oude firmware, op de ondertitels/teletekst functies na. Ben een beetje bang om te upgraden als ik de berichten hier lees.
Weet iemand toevallig of je ook kunt downgraden, en waar de oude firmware dan is te downloaden?

erik76
8 november 2009, 11:34
Vanochtend een crach/reboot gehad met .66 software. De OSD bleef samen met de now-next balk ietwat vaag in beeld en de tv reageerde niet meer op de afstandbediening. Na ca. 10-20 seconden de bekende plof...reboot

37PFL9604 met SMiT cam

jvbussel
8 november 2009, 11:47
37PFL9664 met SMiT cam

Het installeren van de nieuwe .66 firmware verliep eigenlijk al vreemd. Na het plaatsen van de USB stick ging het beeld op zwart. Na een 5-tal minuten toch het risico genomen om hem uit/aan te zetten. Firmware bleek vervolgens toch geinstalleerd.

Ook hier vanochtend een crach/reboot gehad met .66 software. De OSD bleef samen met de now-next balk ook in beeld en de tv reageerde niet meer op de afstandbediening. Na ca. 10-20 seconden de bekende plof...reboot

Verder viel me het vogende op. Hoewel ik ook met de oude .58 firmware al ondertitel had bij "National Geographic HD" had ik dit niet bij "Discovery HD" en "History HD". Nu dus wel maar het opvallende is dat juist bij deze twee zenden het 5 á 6 seconden duurt voortdat ze verschijnen. Bij "National Geographic HD" zijn ze er direct. Verder is het beeld ter hoogte van de ondertitels een beetje wazig op het moment dat er een ondertitel getoond word.

icetea
8 november 2009, 11:49
Vanochtend een crach/reboot gehad met .66 software. De OSD bleef samen met de now-next balk ietwat vaag in beeld en de tv reageerde niet meer op de afstandbediening. Na ca. 10-20 seconden de bekende plof...reboot

37PFL9604 met SMiT cam

Er zijn een paar meldingen van geweest juist bij het zappen van/naar een HD zender (met name NED3 HD). Was dat hier ook het geval?

Henk2304
8 november 2009, 11:53
Een paar pagina's terug in dit draadje vroeg Anoniem aan TNG om na installatie van .66 een volledige herinstallatie (van de zenders neem ik aan) te doen. Ik heb daar nog geen reactie op teruggelezen (misschien heb ik niet goed gekeken) maar wellicht is dit in ieder geval voorlopig handig als standaardwerkwijze bij de installatie van .66?

erik76
8 november 2009, 12:04
Er zijn een paar meldingen van geweest juist bij het zappen van/naar een HD zender (met name NED3 HD). Was dat hier ook het geval?

Was bij mij op RTL7, weet niet van welke zender ik hier naartoe heb gezapt.

makasa
8 november 2009, 12:12
Ik constateer dat om het uur het beeld wegvalt en na 10 sec de zender weer terugkomt.
Ook vraagt hij nu regelmatig om een code die je kan annuleren om zenders die niet vergrendeld zijn.

Smit Cam, fw. 0.66 Philips 9704.

Ruud3822
8 november 2009, 12:28
Lijkt in ieder geval op dezelfde versie (getest op 32 en 37PFL9604). Release nr. en Generation date zijn precies hetzelfde, overigens is de filesize wel anders.

Heb geprobeerd om deze officiële versie .66 van Philips Website te installeren, maar de TV gaat niet automatisch naar het software installatie scherm als ik de USB er in steek. Vervolgens met andere USB-stick geprobeerd, zelfde probleem. Daarna gekeken wat er zou gebeuren als ik de 'Anoniem'-versie van .66 erop zou zetten: zelfde probleem, software wordt niet herkend.
Pas toen ik een oude .65 versie op de USB-stick had gezet, werd hij door de tv herkend (met de vraag of ik gelijke of oudere software wilde installeren).
Lijkt er dus op dat hij alleen oudere of nieuwere software herkent, niet van dezelfde versie? Hoe kan het dan dat sommigen wel succes hadden met installeren van de officiële Philips .66 versie?

Ruud3822
8 november 2009, 12:39
Kijk eens over een wat langere periode en laat me dan even weten wat de bevindingen zijn.

Inmiddels een paar dagen verder, maar nog steeds af en toe 'gecodeerd programma' bij het aanzetten van de tv. Het gebeurt in zo'n 30-40% van de gevallen (te vaak dus).

Bij het uitzetten van de tv (dus niet in standby, maar ook niet stekker eruit) en daarna aanzetten is het probleem wel opgelost.

Ben benieuwd waar dit probleem nou echt door wordt veroorzaakt:
1) Software versie
2) CI+ cam module (smit vs. Neotion)
3) TV toestel zelf
4) ??

anoniem
8 november 2009, 12:44
zojuist de nieuwste philips software op mijn 42pfl9664 gezet maar ook met deze software versie 66 krijg ik tijdens de authenticatie met de ci+ kaart deze error ci+error/03:sac failed.ik weet niet wat dat is philips kent deze fout melding ook niet dus zij zegggen dat het aan ziggo ligt.het vreemde is dat ci+ kaart het wel doet op de 32pfl5604 in de slaapkamer deze heeft nog de oude software 05.Dus ik denk zelf dat het aan de tv ligt.
zijn er ook ander gebruikers van de 9664 serie met deze zelfde ci+ problemen?
volgens andere sites is deze code een 03. SAC Failed. CICAM/Host Host stops the CICAM?
graag aanvullende reacties met deze specifieke error code.

SAC failed is ook door nlbr geconstateerd als de processor in de TV met andere zaken bezig is (streaming e.d.) en niet op tijd reageert op verzoeken van de CAM. Onder normale omstandigheden mag deze fout niet ontstaan als je gewoon aan het kijken bent. De oplossing is de TV opnieuw opstarten op de CAM verwijderen en opnieuw inbrengen.

Kun je de specifieke omstandigheden nog eens melden toen dit probleem optrad. We kunnen dan eens kijken of het te reproduceren is.

anoniem
8 november 2009, 12:50
Inmiddels een paar dagen verder, maar nog steeds af en toe 'gecodeerd programma' bij het aanzetten van de tv. Het gebeurt in zo'n 30-40% van de gevallen (te vaak dus).

Bij het uitzetten van de tv (dus niet in standby, maar ook niet stekker eruit) en daarna aanzetten is het probleem wel opgelost.

Ben benieuwd waar dit probleem nou echt door wordt veroorzaakt:
1) Software versie
2) CI+ cam module (smit vs. Neotion)
3) TV toestel zelf
4) ??

Verdwijnt de melding vanzelf, op welk kanaal start de TV op ?

De melding ontstaat als bepaalde authenticatie en het het opzetten van secure link processen nog niet afgerond zijn en de CAM nog geen video aanbiedt aan de TV. De TV is hier normaal de beperkende factor. Op het moment dat je het eerste beeld ontvangt is de TV nog allerlei zaken aan het opstarten, je merkt dit ook aan het niet reageren van de TV gedurende de eerste 5-10 seconden nadat hij opgestart is. Philips heeft hier bewust voor gekozen.

anoniem
8 november 2009, 12:55
Ik constateer dat om het uur het beeld wegvalt en na 10 sec de zender weer terugkomt.
Ook vraagt hij nu regelmatig om een code die je kan annuleren om zenders die niet vergrendeld zijn.

Smit Cam, fw. 0.66 Philips 9704.

heb je een leefdtijdsgrens ingesteld ?
wij hebben zelf ook side-effects gezien waarbij om een pincode wordt gevraagd terwijl dit niet nodig zou zien ogv de leeftijdswaarde behorend bij het programma.

icetea
8 november 2009, 13:41
Heb geprobeerd om deze officiële versie .66 van Philips Website te installeren, maar de TV gaat niet automatisch naar het software installatie scherm als ik de USB er in steek. Vervolgens met andere USB-stick geprobeerd, zelfde probleem. Daarna gekeken wat er zou gebeuren als ik de 'Anoniem'-versie van .66 erop zou zetten: zelfde probleem, software wordt niet herkend.
Pas toen ik een oude .65 versie op de USB-stick had gezet, werd hij door de tv herkend (met de vraag of ik gelijke of oudere software wilde installeren).
Lijkt er dus op dat hij alleen oudere of nieuwere software herkent, niet van dezelfde versie? Hoe kan het dan dat sommigen wel succes hadden met installeren van de officiële Philips .66 versie?

Was mij ook opgevallen. USB geheugen apparaat leest bestanden, dan het menu Flash Disk - Generic in beeld en verder niks. Ik heb eerst een downgrade gedaan naar 0.58 en daarna de officiele 0.66 gedaan en dat werkte wel weer. Dit verschijnsel is zowel met de test als de officiele versie.

Doe je een oudere versie dan start het upgrade proces wel. Het proces waarschuwt of je wel een oudere OF dezelfde versie wilt installeren. Hetzelfde lijkt dus niet te gaan.

nlrb
8 november 2009, 13:47
Was mij ook opgevallen. USB geheugen apparaat leest bestanden, dan het menu Flash Disk - Generic in beeld en verder niks. Ik heb eerst een downgrade gedaan naar 0.58 en daarna de officiele 0.66 gedaan en dat werkte wel weer. Dit verschijnsel is zowel met de test als de officiele versie.

Doe je een oudere versie dan start het upgrade proces wel. Het proces waarschuwt of je wel een oudere OF dezelfde versie wilt installeren. Hetzelfde lijkt dus niet te gaan.
Het heeft weinig nut dezelfde firmware versie erop te zetten. Als je dit toch wil doen, probeer dan het volgende:

zet de firmware in de directory 'upgrades' van de USB stick
stop de USB stick in de TV
selecteer de firmware via 'lokale updates' voor installatie

makasa
8 november 2009, 14:02
Ik heb inderdaad een grens ingesteld. De xx nog iets stand. De laatste in de rij.

TNG
8 november 2009, 14:28
Een paar pagina's terug in dit draadje vroeg Anoniem aan TNG om na installatie van .66 een volledige herinstallatie (van de zenders neem ik aan) te doen. Ik heb daar nog geen reactie op teruggelezen (misschien heb ik niet goed gekeken) maar wellicht is dit in ieder geval voorlopig handig als standaardwerkwijze bij de installatie van .66?

Sorry, had er nog niet op gereageerd. Maar ik heb meteen na het installeren van de .66 software een herinstallatie uitgevoerd. Dus daar ligt het volgens mij niet aan..Zojuist toch op verzoek van anoniem weer een herinstallatie gedaan. Hopelijk geen reboots meer...We keep in touch ;)

JW-NHS
8 november 2009, 14:42
Kun je wél een herinstallatie met dezelfde Firmware doen zonder er eerst een oudere versie op te zetten?
Bij veel systemen lukt dat niet.

En wat NLRB schreef:
de vraag: waar zit die directory?
Als ik de file van de .058 bekijk staat daar slechts Autorun.upg, daar kun je verder niks mee doen. Die hele file moet op de USB stick gezet worden, that's it.

Groet,
JW

richjan
8 november 2009, 14:44
SAC failed is ook door nlbr geconstateerd als de processor in de TV met andere zaken bezig is (streaming e.d.) en niet op tijd reageert op verzoeken van de CAM. Onder normale omstandigheden mag deze fout niet ontstaan als je gewoon aan het kijken bent. De oplossing is de TV opnieuw opstarten op de CAM verwijderen en opnieuw inbrengen.

Kun je de specifieke omstandigheden nog eens melden toen dit probleem optrad. We kunnen dan eens kijken of het te reproduceren is.

de software versie voor de 05 update komt de authenticatie tot 40%.
nadat ik de 05 versie heb gedownload in de tv,had ik last van deze nieuwe error sac failed.reden dus aan mijn kant onbekend.ook philips en ziggo hadden deze melding nog niet eerder gehad.Antwoord van ziggo is dat er nog geen officele ci+ ondersteuning is van deze tv dus wacht de uiteindelijke software maar af.maar of dat gaat helpen?
dus hoogst waarschijnlijk is het een software probleem.mijn oude alphacriptkaart doet het wel direct in deze 42pfl9664.dus ga ik bijna denken dat het toch de ci+ software moet zijn van philips die niet goed is.

nl21691
8 november 2009, 15:03
Beste lezer,

Vrijdag 6 nov de Philips pfl9694h12 aangeschaft. firmware update release .66 geinstalleerd en daarna de Ziggo CAM C+ module geplaatst. Bij opstarten vd TV komt ie niet door de authenticatie procedure.
Het valt me op dat Ziggo, Philips en info op het forum soms tegenstrijdig overkomen. Kan zijn dat ik nog niet alles doorgelezen heb, maar is er al een 'werkende' set aan instructies die stapsgewijs gevolgd kunnen worden?

Is b.v. eerst nodig om de card (via internet/ziggo support) te activeren of wordt in het authenticatieproces om netwerknr. / freq. gevraagd?

Ik kan me voorstellen dat hier al info over beschikbaar is. Graag een verwijzing indien beschikbaar. Alvast bedankt voor de support!!

icetea
8 november 2009, 15:16
Kun je wél een herinstallatie met dezelfde Firmware doen zonder er eerst een oudere versie op te zetten?
Bij veel systemen lukt dat niet.

En wat NLRB schreef:
de vraag: waar zit die directory?
Als ik de file van de .058 bekijk staat daar slechts Autorun.upg, daar kun je verder niks mee doen. Die hele file moet op de USB stick gezet worden, that's it.

Groet,
JW

Voor de volledigheid, er zijn dus 2 opties:

- Standaard methode: plaats de autorun.upg in de root van je USB disk, bij plaatsen USB stick start de update automatisch (maar werkt blijkbaar niet als je dezelfde versie draait of is dit vanaf 0.66?)
- Lokale update: maak zelf een folder op je USB disk, genaamd upgrades, plaats de autorun.upg in deze folder. Bij plaatsen USB stick wordt alleen Flash Disk - Generic getoond. Update start niet automatisch. Ga via 'Home' via 'Software-update' optie naar 'Lokale updates' daar verschijnt nu autorun, die kun je nu wel starten.

nlrb
8 november 2009, 15:43
- Lokale update: maak zelf een folder op je USB disk, genaamd upgrades, plaats de autorun.upg in deze folder. Bij plaatsen USB stick wordt alleen Flash Disk - Generic getoond. Update start niet automatisch. Ga via 'Home' via 'Software-update' optie naar 'Lokale updates' daar verschijnt nu autorun, die kun je nu wel starten.
Inderdaad. Het bestand hoeft nu ook niet 'autorun' te heten - elke naam met extensie '.upg' is goed.

nlrb
8 november 2009, 15:44
Ik kan me voorstellen dat hier al info over beschikbaar is. Graag een verwijzing indien beschikbaar. Alvast bedankt voor de support!!
Wat dacht je van de post 'installatiehandleiding (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339)'?

nlrb
8 november 2009, 15:47
nadat ik de 05 versie heb gedownload in de tv,had ik last van deze nieuwe error sac failed.reden dus aan mijn kant onbekend.ook philips en ziggo hadden deze melding nog niet eerder gehad.Antwoord van ziggo is dat er nog geen officele ci+ ondersteuning is van deze tv dus wacht de uiteindelijke software maar af.maar of dat gaat helpen?
dus hoogst waarschijnlijk is het een software probleem.mijn oude alphacriptkaart doet het wel direct in deze 42pfl9664.dus ga ik bijna denken dat het toch de ci+ software moet zijn van philips die niet goed is.
De authenticatie is tussen CI+ CAM en TV. Daar heeft Ziggo niets mee te maken. Ligt dus of bij Philips of de CAM leverancier.

hydra
8 november 2009, 16:02
Heb nu een aantal dagen .66 software, tot gisteren geen problemen.
Gisteren tv op ned 1, geen probleem, echter de rest van de digitale zenders geen beeld (gecodeerd programma melding)
De oplossing was tv een aantal keren uitzetten en weer opnieuw aanzetten .
Daarna en ook vandaag alles weer normaal.
Installeren .66 vanaf USB gaf geen enkel probleem.
TV is 46PFL9704

icetea
8 november 2009, 16:23
Gisteren tv op ned 1, geen probleem, echter de rest van de digitale zenders geen beeld (gecodeerd programma melding)
TV is 46PFL9704

Heb hier nu ook last van nadat ik naar een andere 'HDMI' source ging (Cisco PVR) vanuit NetTV. Gaf melding 'Niet ondersteund videoformaat'. Uit/aanzetten Cisco hielp niet. TV uit/aan en AB werkte niet goed. Zappen werkte niet, volume werkte wel maar geen indicator.

TV nogmaals uit/aan en toen opeens het coderingsprobleem (via de CI+ Smit). NED1 is ok maar bij zappen overal 'zender gecodeerd' maar wel now/next balk. Circa minuut wachten maar geen resultaat. Uiteindelijk tot 2x toe TV helemaal uit/aan moeten zetten daarna werkte het weer.

- Als je ook maar 1x NetTV selecteert voordat de TV goed is opgestart (dus b.v. direct indrukken als je de TV aan zet), blijft beeld zwart en reageert TV niet meer op AB. TV moet opnieuw uit/aan (via standby is al voldoende). Hier elke keer reproduceerbaar.

Kan iemand dat bevestigen?

anoniem
8 november 2009, 16:31

Wil je beschrijven wanneer dit SAC probleem precies ontstaat, anders zal het ook niet verder onderzocht worden. De alphacrypt zal in begin december niet meer functioneren met de CI+ toestellen.

anoniem
8 november 2009, 16:45
TV is 46PFL9704

Het is wel belangrijk te melden welk merk CAM je gebruikt.

Verder willen we ook graag weten welke informatie er tijdens 'gecodeerd programma' in de CAM's menu's wordt getoond. Aan de hand van dergelijke informatie kunnen we een beeld vormen van een mogelijke oorzaak. Het opnieuw upgraden van de TV zou op zich geen verbetering mogen vormen. Kijk een onder CI+ naar de CI+ CAM handleiding ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21661 ). Hier vindt je wat informatie over de menu en wat je in de menu's moet aantreffen.

Takkie
8 november 2009, 17:30
Het wordt steeds gekker; vandaag inmidsels vanaf 13:00 uur, geloof het of niet, 11 reboots, gehad.

Gemiddeld duurt het tussen de 5 en 25 minuten voordat de volgende optreed.
Heeft niets te maken met het verwisselen van kanaal. Gebeurt gewoon tijdens het kijken van een zender. Ook niet zender gebonden. Kan Net 5 zijn, maar ook Ned 1 HD of een andere zender.

De ene keer start de tv automatisch weer de andere moet ik eindeloos aan de zijkant op de aan/uit knop drukken of de stekker eruit!

Morgen om 08:00 uur hang ik aan de telefoon met Philips.

Toevoeging nu ik aan het schrijven ben: 12e keer!!!!

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, maar zal zo de CI+ er eens uithalen om te kijken of het dan nog gebeurt!!

nlrb
8 november 2009, 17:35
Het wordt steeds gekker; vandaag inmidsels vanaf 13:00 uur, geloof het of niet, 11 reboots, gehad.

Gemiddeld duurt het tussen de 5 en 25 minuten voordat de volgende optreed.
Heeft niets te maken met het verwisselen van kanaal. Gebeurt gewoon tijdens het kijken van een zender. Ook niet zender gebonden. Kan Net 5 zijn, maar ook Ned 1 HD of een andere zender.

De ene keer start de tv automatisch weer de andere moet ik eindeloos aan de zijkant op de aan/uit knop drukken of de stekker eruit!

Morgen om 08:00 uur hang ik aan de telefoon met Philips.

Toevoeging nu ik aan het schrijven ben: 12e keer!!!!

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, maar zal zo de CI+ er eens uithalen om te kijken of het dan nog gebeurt!!
Zoals al aangegeven in het andere topic hierover is dit niet normaal (en ook niet firmware gerelateerd). Dus inderdaad Philips (of je leverancier) bellen.

Takkie
8 november 2009, 17:52
Zoals al aangegeven in het andere topic hierover is dit niet normaal (en ook niet firmware gerelateerd). Dus inderdaad Philips (of je leverancier) bellen.

Dat vraag ik me toch echt af..... Heb zoals eerder reeds vermeld de tv eerst een periode van 2 weken analoog gebruikt. Toen is het geen enkele maal voorgekomen!!

Nadat ik met de CI+ module ben gaan kijken is het begonnen. Ook lees ik hier dat menig gebruiker last heeft van deze reboots!!

knar
8 november 2009, 18:06

Ik had gisteren ook voor het eerst dit probleem. Dezelfde TV, dezelfde cam, dezelfde software

nlrb
8 november 2009, 18:14
Dat vraag ik me toch echt af..... Heb zoals eerder reeds vermeld de tv eerst een periode van 2 weken analoog gebruikt. Toen is het geen enkele maal voorgekomen!!

Nadat ik met de CI+ module ben gaan kijken is het begonnen. Ook lees ik hier dat menig gebruiker last heeft van deze reboots!!
Er zijn wel mensen die last hebben van reboots (ik ook), maar dat is niet tijdens normaal TV kijken. Bij anderen gebeurt dit altijd bij bepaalde 'events' (overschakelen bijvoorbeeld).

RobertElbertse
8 november 2009, 19:20
Heb nu vanaf de eerste dag dat .66 uit is .66 gebruikt. Ik heb toen ook meteen mijn eerste bevindingen opgegeven, hieraan is niet veranderd.

Over het algemeen is de versie stabiel. 1 keer had ik direct na aanzetten 'gecodeerd programma', dan zwart, dan na enkele sec het authenticatie scherm wat na enkele sec vanzelf wegging. na een reboot precies hetzelfde. Dit was de eerste en enige keer, dus beschouw ik als een incident.

Ik blijf vinden dat de now/next balk pas laat komt en te kort blijft.

o ja, en iets wat niets met CI+ te maken heeft en volgens mij ook al in eerdere versies zat. Als ik de TV via de AB op standby zet en later via de zijkant van de tv echt uit zet, dan gaat eerst het scherm opnieuw aan op het philips splash screen te laten zien voordat de TV uitgaat. Meerdere malen dacht ik dat ik de TV perongelijk aan ipv uit gezet had. Works as designed maar ik vind het onhandig.

TNG
8 november 2009, 19:53
Er zijn wel mensen die last hebben van reboots (ik ook), maar dat is niet tijdens normaal TV kijken. Bij anderen gebeurt dit altijd bij bepaalde 'events' (overschakelen bijvoorbeeld).

Hier wil ik toch graag even op reageren, ik heb ook een keer of 3-4 een reboot gehad zonder dat ik iets deed. Bijvoorbeeld toen ik de TV op de achtergrond had draaien terwijl ik zat te werken aan de eettafel, een half uur niks met het toestel gedaan en toch opeens een reboot. Dit was overigens met de vorige testversie....

richjan
8 november 2009, 20:08
Wil je beschrijven wanneer dit SAC probleem precies ontstaat, anders zal het ook niet verder onderzocht worden. De alphacrypt zal in begin december niet meer functioneren met de CI+ toestellen.
continu maakt niet uit wat ik doe.
heb de tv van het stroom gehaald,alle hdmi kabels etc eraf.
Daarna de tv opgestart de digitale zenders opnieuw geinstalleerd.
dan de ci+ cam van smit erin gezet op de juiste manier geplaatst.
tevens een goed werkende smartkaart gebruikt en bij het aanzetten van ned1hd na een paar seconden krijg ik de bekende sac error.
de cam moet goed zijn want deze doet het wel in de 32pfl5604 en wel direct met de 05 software.dus moet het wel een software probleem zijn in de 42pfl9664.h12.ik zou het anders ook niet weten wat het kan zijn.
gelukkig heb ik nog een ziggo decoder anders zit ik al 2mnd met het probleem dat de c+ het niet doet.
ik hoop dat er spoedig een oplossing komt met het huwelijk tussen ci+ philips serie 9000 met ziggo digitale tv.

jacob53
8 november 2009, 20:13
draai nu vijf dagen met de 66 software een of twee keer gecodeerd programma in bleed gehad maar liep daarna gewoon door alleen bij het uit zeten moet ik meerdere keeren druken voor dat hij uit gaat smit cam

rowdy
8 november 2009, 20:39

Je zou heel goed natuurlijk een defecte CAM kunnen hebben.
Probeer gewoon eens zonder CAM een avondje Nederland 1 HD te kijken, dan kijk je wel digitaal met de DVB-C tuner, maar kun je dus bepalen waar het probleem ligt (cam of C-tuner)

catzjes
8 november 2009, 21:15
Ik heb sinds gisteren 52PFL9704 met Neotion CAM. Alles geinstalleerd volgend handleiding op dit forum, daarna software-update gedaan naar .66 van Philips site. Nog geen gekke dingen gehad zoals crashes/reboots :), wel heel af en toe bij het zappen de melding gecodeerd kanaal, na heen en weer zappen werkt het kanaal vervolgens wel.

anoniem
8 november 2009, 21:24
continu maakt niet uit wat ik doe.
heb de tv van het stroom gehaald,alle hdmi kabels etc eraf.
Daarna de tv opgestart de digitale zenders opnieuw geinstalleerd.
dan de ci+ cam van smit erin gezet op de juiste manier geplaatst.
tevens een goed werkende smartkaart gebruikt en bij het aanzetten van ned1hd na een paar seconden krijg ik de bekende sac error.
de cam moet goed zijn want deze doet het wel in de 32pfl5604 en wel direct met de 05 software.dus moet het wel een software probleem zijn in de 42pfl9664.h12.ik zou het anders ook niet weten wat het kan zijn.
gelukkig heb ik nog een ziggo decoder anders zit ik al 2mnd met het probleem dat de c+ het niet doet.
ik hoop dat er spoedig een oplossing komt met het huwelijk tussen ci+ philips serie 9000 met ziggo digitale tv.

Ik denk dat dit probleem zch zo niet laat oplossen, aangezien zich het probleem niet structureel voordoet. Wij constateren het probleem niet. Ik wil Philips vragen wat zij voorstellen ten aanzien van jouw probleem.

Claude
8 november 2009, 22:02
De alphacrypt zal in begin december niet meer functioneren met de CI+ toestellen.

Beste anoniem,

In de posts van de laatste dagen wemelt het nog van meldingen over spontane reboots en gecodeerd kanaal.
Mij lijkt het dus nog te vroeg om het actief blokkeren van het alphacrypt gebruik aan te kondigen (begin december).

Laten we eerst eens stabiele software hebben.
Allerlei 'workarounds' die je her en der leest (zoals even de TV uitzetten en/of cam verwijderen en weer installeren) moeten we een doorsnee TV-gebruiker niet aandoen. Die wil gewoon dat de TV het doet.

Zo te zien hebben we dat punt nog niet bereikt (hoewel er wel al veel verbeterd is).

Ruud3822
8 november 2009, 22:46
Verdwijnt de melding vanzelf, op welk kanaal start de TV op ?

De melding ontstaat als bepaalde authenticatie en het het opzetten van secure link processen nog niet afgerond zijn en de CAM nog geen video aanbiedt aan de TV. De TV is hier normaal de beperkende factor. Op het moment dat je het eerste beeld ontvangt is de TV nog allerlei zaken aan het opstarten, je merkt dit ook aan het niet reageren van de TV gedurende de eerste 5-10 seconden nadat hij opgestart is. Philips heeft hier bewust voor gekozen.

De melding verdwijnt niet meteen, maar blijft zichtbaar. Pas als ik de tv uit- en aangezet heb, doet hij het weer. Ik zal gaan bijhouden met welke zenders hij opstart en dit melden (heb ik tot nu toe niet naar gekeken).

Betekent dit dat het probleem door verdere verbeteringen in de software op te lossen is, of is de tv de beperkende factor en zal er nooit een oplossing komen voor deze type tv's?

Het feit dat Philips deze .66 versie als officieel heeft gereleased geeft mij het gevoel dat ze zelf tevreden zijn met deze versie. Ik hoop dus dat Ziggo besluit om deze versie NIET te certificeren, zodat Philips gedwongen wordt om de problemen 100% op te lossen.

anoniem
8 november 2009, 23:14
De melding verdwijnt niet meteen, maar blijft zichtbaar. Pas als ik de tv uit- en aangezet heb, doet hij het weer. Ik zal gaan bijhouden met welke zenders hij opstart en dit melden (heb ik tot nu toe niet naar gekeken).

Betekent dit dat het probleem door verdere verbeteringen in de software op te lossen is, of is de tv de beperkende factor en zal er nooit een oplossing komen voor deze type tv's?

dat kan ik op de voorhand niet zeggen, eerst moet de oorzaak vastgesteld worden

Het feit dat Philips deze .66 versie als officieel heeft gereleased geeft mij het gevoel dat ze zelf tevreden zijn met deze versie. Ik hoop dus dat Ziggo besluit om deze versie NIET te certificeren, zodat Philips gedwongen wordt om de problemen 100% op te lossen.

hangt mede af van jullie terugkoppeling

________

guidovdb
8 november 2009, 23:15
Smit -V66 (de testversie via Anoniem)

(De V66 versie van de philips site is volgens winrar ca 10 minuten nieuwer, en de filesize is anders)

Ervaringen van de laatste dagen regelmatig NED3-HD -> gecodeerd programma, uit/aanzetten helpt soms. Vandaag ook een keer alles behalve NED1 HD gecodeerd programma, Uitzetten aanzetten loste dit probleem op (met uitzondering van NED3 HD).

Gelukkig heb ik met deze tv in het verre verleden met oude software (voordat de smit CI+ cam beschikbaar was) 1 keer een plof meegemaakt, daarna niet meer.

Vaagfiguur
8 november 2009, 23:44
Met de testversie .66 van Anoniem heb ik geen problemen gehad.
Toch dacht ik er goed aan te doen gezien de filesize de software van de Philips site er overheen te zetten (i.vm. garantie??)
Omdat dit niet rechtstreeks wou heb ik eerst de .58 opnieuw geladen.

Na het laden en opnieuw opstarten was ik nieuwsgierig naar het aantal zenders in de EPG. Enkele seconden na het opstarten van de EPG voor het allereerst een "Plof" en een reboot!

Ik had het nog niet eerder meegemaakt dus het was even schrikken.

Vervolgens de sw van de Philips site geladen, zenders opnieuw geïnstalleerd en alles draait nu sinds gisterenmorgen weer als en tierelier!
Geen plof/reboot en ook geen meldingen van gecodeerd programma!

Ondanks dat er bij mij in huis bijna de gehele dag heftig word gezapped door vrouw en kinderen!

M.a.w. het kan dus ook goed gaan met de nieuwe software.

TheVM
8 november 2009, 23:46
Ik heb ook versie .66 geinstalleerd op mijn 9664, maar 't viel mij op dat bij de EPG ik van de NL zenders alleen info heb van Ned1t/m 3 en Net5. Van de RTL's en de overige SBS zenders ontbreekt de info :(

'k weet overigens niet of dit al gemeld is, maar ik wilde het toch ff melden. Overigens werkt TT wel op alle zenders die k geprobeerd heb...

hydra
9 november 2009, 08:44
Het is wel belangrijk te melden welk merk CAM je gebruikt.

Verder willen we ook graag weten welke informatie er tijdens 'gecodeerd programma' in de CAM's menu's wordt getoond. Aan de hand van dergelijke informatie kunnen we een beeld vormen van een mogelijke oorzaak. Het opnieuw upgraden van de TV zou op zich geen verbetering mogen vormen. Kijk een onder CI+ naar de CI+ CAM handleiding ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21661 ). Hier vindt je wat informatie over de menu en wat je in de menu's moet aantreffen.

Mijn CAM is een @Smit, wat betreft de rest zal ik dit vanaf nu gaan noteren.
De info over wat er in de menu's aangetroffen moet worden verschilt nogal met de menu's die ik op mijn Philips tv aantref, deze handleiding is duidelijk niet voor een Philips TV.
Ook vanochtend problemen met het opstarten van NetTV, moest tv een aantal keren uit/aan zetten voordat deze beschikbaar was.
Mijn indruk is dat .66 veel verbeteringen heeft gebracht maar dat er ook een aantal andere problemen voor terug zijn gekomen, echter deze wegen niet op tegen de voordelen.Heb er vertrouwen in dat dit wel opgelost wordt.

rowdy
9 november 2009, 09:41
ER zijn verschillende meldingen geweest over de EPG horizon van Philips, dat deze maar 4 dagen zou zijn.
Ik keek nog even bij mijn tv op de website:
http://www.consumer.philips.com/c/televisie-5000-serie/5000-serie-42-inch-1080p-full-hd-digitale-tv-42pfl5604h_12/prd/nl/

En daar staat, ergens halverwege, echt dit:

*EPG voor 8 dagen. Deze service is niet in alle landen beschikbaar.

Dus niet alle landen hebben EPG, maar zowel, dan toch echt 8 dagen.

Misschien kunnen we hiermee Philips vragen om zich simpel aan hun eigen belofte te houden :)

ArChie
9 november 2009, 09:51
Dus niet alle landen hebben EPG, maar zowel, dan toch echt 8 dagen.

Misschien kunnen we hiermee Philips vragen om zich simpel aan hun eigen belofte te houden :)
Ziggo verstuurt maar voor 4 dagen aan EPG informatie. Het is uiteraard wel de bedoeling dat Philips alle EPG informatie voor alle kanalen weergeeft die verstuurd wordt als ze zelf via specificaties aangeven dat hun toestel 8 dagen aan EPG informatie kan behappen. Anders moet Philips dat niet als zodanig vermelden en aangeven wat ze werkelijk aan data kunnen verwerken.

richjan
9 november 2009, 10:04
Ik denk dat dit probleem zch zo niet laat oplossen, aangezien zich het probleem niet structureel voordoet. Wij constateren het probleem niet. Ik wil Philips vragen wat zij voorstellen ten aanzien van jouw probleem.

Ja ik heb deze fout melding ruim 7 weken geleden al gemeld via de consumenten lijn.Maar het antwoord was dat de software nog niet goedgekeurd was en dat ze nog bezig zijn met het ontwikkelen hiervan.
En tevens heb ik nog afgelopen zaterdag contact gehad met de ziggo storingsdienst die hebben de klacht genoteerd in hun database.
Tevens hebben zij een signaal test uitgevoerd naar mijn adres maar geen problemen geconstateerd.
Dus hopelijk via dit forum een passende oplossing.

dvr
9 november 2009, 10:18
hangt mede af van jullie terugkoppeling

Anoniem, ik weet niet in hoeverre je af kunt gaan op de aantallen bevindingen die je hier tegenkomt. Genoeg mensen, waaronder ik, zullen voorlopig niet overstappen op de nieuwe firmware: er blijken teveel problemen te zijn. Ik maak nog steeds gebruik van de .58 software, en daarmee kan ik in ieder geval zonder reboots en dergelijke TV kijken.
Zolang ik hier verhalen over ploffende en rebootende TV's blijf lezen ga ik het risico om te upgraden niet nemen.
Het klinkt voor mij in ieder geval alsof de firmware die Philips nu aangeboden heeft niet geschikt is voor certificering.

anoniem
9 november 2009, 10:45
Ja ik heb deze fout melding ruim 7 weken geleden al gemeld via de consumenten lijn.Maar het antwoord was dat de software nog niet goedgekeurd was en dat ze nog bezig zijn met het ontwikkelen hiervan.
En tevens heb ik nog afgelopen zaterdag contact gehad met de ziggo storingsdienst die hebben de klacht genoteerd in hun database.
Tevens hebben zij een signaal test uitgevoerd naar mijn adres maar geen problemen geconstateerd.
Dus hopelijk via dit forum een passende oplossing.

je moet hier toch echt voor bij Philips aankloppen. Ziggo bellen heeft geen zin, omdat het gedrag los staat van het aangeboden signaal.

rowdy
9 november 2009, 11:02
Ziggo verstuurt maar voor 4 dagen aan EPG informatie. Het is uiteraard wel de bedoeling dat Philips alle EPG informatie voor alle kanalen weergeeft die verstuurd wordt als ze zelf via specificaties aangeven dat hun toestel 8 dagen aan EPG informatie kan behappen. Anders moet Philips dat niet als zodanig vermelden en aangeven wat ze werkelijk aan data kunnen verwerken.

Weet je dat zeker?
Ik meende juist dat Ziggo 8 dagen verstuurde en Philips er maar 4 van toonde? Dat was volgens mij juist het discussiepunt. Maar ik kan me vergissen hoor, er komt hier zoveel info voorbij :)
Anoniem, hoe was het ook alweer precies?

ArChie
9 november 2009, 11:54
Weet je dat zeker?
Ja, dat weet ik zeker en dat is door Ziggo medewerkers op de forums ook als zodanig gecommuniceerd. Ziggo stuurt EPG data voor vier dagen uit, inclusief de huidige dag, volgens een 2 + 2 systeem. 2 + 2 wil zeggen de eerste twee dagen de volledige EPG informatie inclusief uitgebreide omschrijvingen en van de laatste twee dagen alleen de aanvangstijden en programma namen. Alleen voor de ontvangers die geschikt zijn voor Interactieve TV van Ziggo zijn er extra dagen met EPG informatie voor handen, maar dat werkt via een ander systeem waarvoor OpenTV middleware ondersteuning in een apparaat noodzakelijk is.

richjan
9 november 2009, 12:46
je moet hier toch echt voor bij Philips aankloppen. Ziggo bellen heeft geen zin, omdat het gedrag los staat van het aangeboden signaal.

Ci+cam doet het in de 32pfl5604 dus deze tv heeft andere hardware en software gegevens en nooit eerder een ci+cam gehad.
Deze tv accepteert dan ook direct de ci+cam zonder de sac error code.
Dus dacht ik, koop een nieuwe ci+kaart met andere serie en software gegevens.
zojuist deze nieuwe ci+ cam in de tv gezet en wat denk je 5 stappen authenticatie
doorgelopen met de nieuwe cam en de tv accepteert deze cam direct!!
Dus mijn conclusie is dat de 9000 42pfl9664 h12 de error gegevens van de vorige ci+ cam ergens opslaat en deze niet meer accepteert.
Maar met de nieuwe cam zijn er geen history gegevens in de tv en wordt onmiddellijk de nieuwe cam geactiveerd.
Eindelijk na ruim 2 mnd een ci+ die het doet!
Dus voor alle andere gebruikers met dezelfde klacht is dit de oplossing:applause:

rowdy
9 november 2009, 12:46
Ja, dat weet ik zeker en dat is door Ziggo medewerkers op de forums ook als zodanig gecommuniceerd. Ziggo stuurt EPG data voor vier dagen uit, inclusief de huidige dag, volgens een 2 + 2 systeem. 2 + 2 wil zeggen de eerste twee dagen de volledige EPG informatie inclusief uitgebreide omschrijvingen en van de laatste twee dagen alleen de aanvangstijden en programma namen. Alleen voor de ontvangers die geschikt zijn voor Interactieve TV van Ziggo zijn er extra dagen met EPG informatie voor handen, maar dat werkt via een ander systeem waarvoor OpenTV middleware ondersteuning in een apparaat noodzakelijk is.

Ah, oke, bedankt voor de uitleg.
Dan ga ik nog eens even zoeken wat ik dan precies bedoelde.

UPDATE:
Ik heb het gevonden:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=213188&highlight=horizon#post213188

Ik quote even uit dat bericht. Geschreven door Anoniem:
...Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).

Sarrod
9 november 2009, 16:18
Ik heb eerder gemeld dat ik weinig klachten had.
Afgelopen zondag echter voor het eerst geen beeld op alle zenders op Ned1 HD na. Na uitzetten en vervolgens weer aan was dit opgelost.

Net kom ik thuis, zet de TV aan en zap van Ned1 HD door naar Ned2 HD (P+, na eerst geduldig gewacht te hebben tot de lightguide is gehouden met flashen). Vervolgens verschijnt de zendernaam en daarna helemaal niets. Na 20 seconden de bekende plof en na weer 20 seconden een reboot. Daarna echter nog steeds geen beeld. Toen ben ik even alle menu's in gedoken en heb wat foto's gemaakt. Hopelijk helpt dat het probleem op te sporen. Daarna TV met het sidepanel uitgezet en weer aan, toe deed alles het weer.

Pics:

http://tonwissink.nl/webspace/DSC00123%20(Small).JPG

http://tonwissink.nl/webspace/DSC00124%20(Small).JPG

http://tonwissink.nl/webspace/DSC00125%20(Small).JPG

http://tonwissink.nl/webspace/DSC00126%20(Small).JPG

ArChie
9 november 2009, 16:42
Ik heb het gevonden:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=213188&highlight=horizon#post213188

Ik quote even uit dat bericht. Geschreven door Anoniem:
...Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).
Hier wordt dus gespecificeerd dat Philips voor goedkeuring technisch gezien overweg moet kunnen met 8 dagen EPG informatie, maar dat wil niet zeggen dat Ziggo dat momenteel ook verstuurd. Anders geformuleerd: Als Ziggo opeens wel voor 8 dagen aan EPG informatie zou gaan versturen dan mag dat geen problemen gaan opleveren in de goedgekeurde TV's zoals dat nu wel problemen oplevert in een aantal goedgekeurde ontvangers.

rowdy
9 november 2009, 16:48
Hier wordt dus gespecificeerd dat Philips voor goedkeuring technisch gezien overweg moet kunnen met 8 dagen EPG informatie, maar dat wil niet zeggen dat Ziggo dat momenteel ook verstuurd. Anders geformuleerd: Als Ziggo opeens wel voor 8 dagen aan EPG informatie zou gaan versturen dan mag dat geen problemen gaan opleveren in de goedgekeurde TV's zoals dat nu wel problemen oplevert in een aantal goedgekeurde ontvangers.

Ja, daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk :)
Bedankt voor je info!

ArChie
9 november 2009, 16:57
Ja, daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk :)
Bedankt voor je info!
Voor de volledigheid: Op onderstaande locatie vind je een overzicht van de hoeveelheid EPG data zoals die op 3 oktober van dit jaar werd verzonden. Aan de eerste en laatste Schedule events, voor nagenoeg alle kanalen van 03/10/2009 tot en met 06/10/2009, kan je afleiden dat er voor 4 dagen aan EPG wordt verstuurd. De Schedule EPG data wordt gebruikt voor het maken van het volledige EPG overzicht in TV's en ontvangers. De Present/Following EPG data wordt gebruikt voor de Now en Next EPG informatie in de in informatie balk die getoond wordt tijdens het zappen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632926#31632926

anoniem
9 november 2009, 19:39
Weet je dat zeker?
Ik meende juist dat Ziggo 8 dagen verstuurde en Philips er maar 4 van toonde? Dat was volgens mij juist het discussiepunt. Maar ik kan me vergissen hoor, er komt hier zoveel info voorbij :)
Anoniem, hoe was het ook alweer precies?

Ziggo verstuurd op dit moment 4 dagen EPG, omdat meer dan 4 dagen EPG aanbieden een probleem oplevert voor de Samsung en Panasonic boxen. Voor de Samsung wordt een zoveelste versie getest en voor Panasonic is het wachten op een defintief contract met een nieuwe subcontractor voor het aanpassen v/d software.

Philips zal echter niet meer dan 4 dagen EPG presenteren, omdat men anders het aantal services posities in de EPG niet kon uitbreiden naar 170 zenders.

anoniem
9 november 2009, 19:46
Ik heb eerder gemeld dat ik weinig klachten had.
Afgelopen zondag echter voor het eerst geen beeld op alle zenders op Ned1 HD na. Na uitzetten en vervolgens weer aan was dit opgelost.

Net kom ik thuis, zet de TV aan en zap van Ned1 HD door naar Ned2 HD (P+, na eerst geduldig gewacht te hebben tot de lightguide is gehouden met flashen). Vervolgens verschijnt de zendernaam en daarna helemaal niets. Na 20 seconden de bekende plof en na weer 20 seconden een reboot. Daarna echter nog steeds geen beeld. Toen ben ik even alle menu's in gedoken en heb wat foto's gemaakt. Hopelijk helpt dat het probleem op te sporen. Daarna TV met het sidepanel uitgezet en weer aan, toe deed alles het weer.

Pics:

Wil je de volgende keer specifiek de softcell status informatie posten ? Dit vormt de belangrijkste informatie. De andere schermen hebben voor t.a.v. ge noemde probleem niet zoveel betekenis.

rensig
9 november 2009, 19:58
Ik heb de afgelopen dagen mijn bevindingen met de nieuwe software vermeld. Die gelden nog steeds. De volgende vallen erg op:

- Nadat ik de tv op standby heb gezet moet ik de tv aan de zijkant uitzetten. Echter na 1 druk schakelt hij niet uit. Pas nadat ik een 2e keer druk gaat hij uit, maar laat dan niet meer het blauwe scherm zien.

- Scherm is veel donkerder geworden. In de instellingen is niets aangepast. krijg het ook niet lichter.

nok85
9 november 2009, 20:34
Zojuist de enquete ingevuld dat ik geen problemen heb ondervonden met de .66 firmware, krijg ik op de sodemieter van de vrouw. Naar het schijnt, staat de tv de laatste twee dagen s' ochtends aan. Dit terwijl ik de setting "zenderupdate in standbystand" heb uitgeschakeld.
De tv is overigens met de powerbutton aan de zijkant uitgezet, dus van stand-by is geen sprake.

Zijn er verder nog zaken die ervoor kunnen zorgen dat een tv spontaan aanspringt of is dit firmware gerelateerd?

Andere 9604H/Smith gebruikers die dit hebben?

Groeten Gerard

Takkie
9 november 2009, 21:02
Ziggo verstuurd op dit moment 4 dagen EPG, omdat meer dan 4 dagen EPG aanbieden een probleem oplevert voor de Samsung en Panasonic boxen. Voor de Samsung wordt een zoveelste versie getest en voor Panasonic is het wachten op een defintief contract met een nieuwe subcontractor voor het aanpassen v/d software.

Philips zal echter niet meer dan 4 dagen EPG presenteren, omdat men anders het aantal services posities in de EPG niet kon uitbreiden naar 170 zenders.

SW .66 commercial release

Ik kan het misschien niet helemaal goed begrepen hebben, maar kom bij mij toch echt niet verder dan EPG voor exact 40 kanalen ipv 170!
De EPG info wordt weergegeven van de eerste 40 kanalen die ik in die volgorde heb weggeschreven bij het herordenen.

Moet ik ergens nog een instelling wijzigen?

nlrb
9 november 2009, 21:06
Ik kan het misschien niet helemaal goed begrepen hebben, maar kom bij mij toch echt niet verder dan EPG voor exact 40 kanalen!
De EPG info wordt weergegeven van de eerste 40 kanalen die ik in die volgorde heb weggeschreven bij het herordenen.

Moet ik ergens nog een instelling wijzigen?
Even herinstallatie doen en kijken of alle kanalen bij de EPG favorieten staan (ja, ook de EPG lijst kent favorieten...).

Takkie
9 november 2009, 21:10
Zojuist de enquete ingevuld dat ik geen problemen heb ondervonden met de .66 firmware, krijg ik op de sodemieter van de vrouw. Naar het schijnt, staat de tv de laatste twee dagen s' ochtends aan. Dit terwijl ik de setting "zenderupdate in standbystand" heb uitgeschakeld.
De tv is overigens met de powerbutton aan de zijkant uitgezet, dus van stand-by is geen sprake.

Zijn er verder nog zaken die ervoor kunnen zorgen dat een tv spontaan aanspringt of is dit firmware gerelateerd?

Andere 9604H/Smith gebruikers die dit hebben?

Groeten Gerard

SW .66 commercial release

Ook hier dezelfde verschijnselen.
Tv staat inderdaad soms aan als je 's ochtends beneden komt. Heeft niets te maken met het op stanby laten staan of de aan/uit aan de zijkant van de tv. In beide gevallen komt het voor!

Takkie
9 november 2009, 21:14
Even herinstallatie doen en kijken of alle kanalen bij de EPG favorieten staan (ja, ook de EPG lijst kent favorieten...).

Bedankt voor het advies :thumb up:, echter:
Als ik het kanaal dat nu als 40 ste voorkomt in de lijst verwissel met de 41 ste dan krijg ik dus ineens wel de EPG info van het kanaal dat voorheen op 41 stond. Het lijkt er toch alle schijn van te hebben dat hij maar 40 kanalen ondersteund??!!

Overigens waar vind ik de EPG favorietenlijst, kan hem zo snel niet vinden? :oops:

nlrb
9 november 2009, 21:19
Bedankt voor het advies :thumb up:, echter:
Als ik het kanaal dat nu als 40 ste voorkomt in de lijst verwiisel met de 41 ste dan krijg ik dus ineens wel de EPG info van het kanaal dat voorheen op 40 stond. Het lijkt er toch alle schijn van te hebben dat hij maar 40 kanalen ondersteund??!!

Overigens waar vind ik de EPG favorietenlijst, kan hem zo snel niet vinden? :oops:
Guide > Options > Voorkeurzenders.

Maar wat is begreep is een nieuwe kanaalinstallatie belangrijk om alle zenders in de EPG te krijgen.

icetea
9 november 2009, 21:27
- Als je ook maar 1x NetTV selecteert voordat de TV goed is opgestart (dus b.v. direct indrukken als je de TV aan zet), blijft beeld zwart en reageert TV niet meer op AB. TV moet opnieuw uit/aan (via standby is al voldoende). Hier elke keer reproduceerbaar.

Kan iemand dat bevestigen?

Bij het aanzetten van de TV (RTL5) ditmaal blijkbaar te snel al een kanaal geselecteerd? Overal weer de bekende 'gecodeerd' melding en deze verdween niet.

Status Smartcard
Status: D00-4 Card In
Version: 5.7
Build: 18
Variant: 1
Patch Level: 14

Status Softcell Service
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
Algemene service status:
D100-5 DVB EMM serice OK
Interne status: D100-5
EMM source: 0x0000 D100-6
Monitoring: ( 9) 0035 02 7c 00 00 00 00

In tegenstelling tot de CI+ Cam handleiding is er maar 1 entry in Status Softcell Service te selecteren, alleen de EMM DVB en niet de Live View DVB Descramble Service!!

Na uit/aan vanuit AB (standby) zelfde resultaat.

TV compleet uit/aan via knop aan de zijkant. TV crash bij opstarten, beeld zwart. Reageert niet op AB.

TV weer aan via knop aan de zijkant. Kort in beeld 'gecodeerd' en voila het werkt weer. Nu is de 0x1 Live View 1 DVB Descamble Service wel weer aanwezig onder Status Softcell Service menu.

rvbracht
9 november 2009, 21:33
Ik zou best wel willen meetesten als ik wist of de oude firmware terug te zetten is, en waar ik die kan downloaden.
Kan iemand mij hier mee op weg helpen?

anoniem
9 november 2009, 21:41
Verzoek aan alle sw x.66 versie testers:

Willen jullie de enquête nog even invullen. Nieuw topic onder Philips,

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=227390#post227390 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=227390#post227390)

Alvast bedankt !

wrcveen
9 november 2009, 22:01
Ik heb net een 52pfl9704 gekocht met een Smith cam en .66 software. Alles werkt prima.

gtv
10 november 2009, 00:13
Ik zit te twijfelen of ik de 66. versie zal installeren. Onlangs de 47plf9664 aangeschaft met software 38.

Sinds vorige week donderdag 2 keer een "plof" met reboot ondervonden (1 keer toen ik net tv opende) en s`morgens zie ik alleen ned 1 hd, pas na aan en uit zetten van de tv (zijkant) krijg ik alle zenders te zien. Tevens de telekekst functie alleen op 1 beschikbaar.

Maar wat ik nu schrijf is uiteraard bij iedereen bekend.

Ik gebruik de netion module.

Na alle post`s te hebben gelezen met veel wisselende en tegenstrijdige ervaringen begin ik nu echt te twijfelen. Ondank dat Philips de update op hun site heeft geplaatst, geeft dit mij toch niet genoeg vertrouwen.

Ik lees, na de update >10 plof met reboots. Hier zit ik dus niet echt op te wachten (i.v.m. evt. schade aan de tv). Misschien als iedereen de enquête heeft ingevuld dat dit mij een beter beeld geeft, maar wil toch graag jullie advies hierin.

Rowwan
10 november 2009, 07:17
Tv staat inderdaad soms aan als je 's ochtends beneden komt. Heeft niets te maken met het op stanby laten staan of de aan/uit aan de zijkant van de tv. In beide gevallen komt het voor!

Grrr.. Hier ook. Net nog even nagevraagd: Vandaag is het m'n vriendin niet opgevallen, maar gisterochtend sprong hij precies om 6:00 uur aan. Dit probleem zat er vroeger ook ooit in heeft te maken met het automatisch updaten van zenders..

TomF
10 november 2009, 07:56
Hier ook een 'twijfelaar' m.b.t. tot het installeren van de laatste firmware (Die voor mijn TV overigens nog niet beschikbaar is).

De grote valkuil is natuurlijk dat als Ziggo haar goedkeuring/certificering aan Philips verleent, dat Philips niets meer aan de firmware gaat verbeteren.

Dus ik hoop dat de Ziggo-certificering nog niet toegekend wordt. Laat ze daar bij Philips maar wat harder werken/programmeren/testen. :)

Donthuis
10 november 2009, 09:00
Hoewel van Ziggo "anoniem" al de proefversie 66 beschikbaar was, bleek gisteren op de Philips site de eigen 66 versie al te staan. Deze was ruim 45 Mb groot, terwijl de voorversie "slechts" ruim 42 Mb was. Gisteravond werd mijn splinternieuwe PFL379604H pas laat bezorgd en toen heb ik snel de basisinstallatie op de aanwezige FW 58 laten uitvoeren, inclusief zenders zoeken. Ergens kwam er daarna één keer een reboot op NED 1 HD. Toen de nieuwe FW 66 erop en daarop sindsdien nog geen één reboot o.i.d. gehad. Vervolgens de Ziggo CAM (van Smit) erin en foutloos door het proces heen. De Card zelf heb ik nog niet bij ZIggo geactiveerd, om nog even van de previewperiode op vele zenders te profiteren.

Alle zenders doen het dus en met veel zappen geprobeerd of dat problemen gaf: nee dus. Wel de standby zender update functie van 6 uur 's ochtends op uit gezet en de update waarschuwing laten staan (op mijn PC's ook de keuze voor allerlei updates: manual updating with warning).

Router aansluiting bekabeld was ook zo gebeurd, de router (met extra switch ertussen gezien de aantallen extra apparaten) gaf hem netjes een IP-adres in de juiste range. Die range heb ik reeds in alle PC's hier op de Firewall opengezet. De volgende stappen worden dus op het netwerk afspelen en NET TV aan de tand voelen. Maar daar zal ik in dit CI+ onderdeel verder niet op ingaan, tenzij het specifieke crashes oplevert.

Aangezien het nog even duurt voor ik de bediening van deze uitstekende LCD-TV onder knie heb, kan een volgende bijdrage even duren.. Totnutoe dus een positieve eerste indruk van de functionaliteit en stabiliteit van 66

:) Donthuis

Minkie
10 november 2009, 11:03
Gisteren 066 officiële Philips sw geïnstalleerd.

Updaten verliep normaal.
Na eerste opstart met P+/_ van NED 1 HD naar NED2 HD, de NOW/NEXT bleef in tegenstelling tot NED 1HD c.a 10 seconden in beeld.
1 seconde na faden NOW/NEXT een zacht plofje, spontane reboot en NED2 HD kwam weer in beeld.
Na deze issue geen problemen gehad. Alles werkt naar tevredenheid.

Opm:
Wat mij opviel was, nadat mijn preview periode verlopen was en dus terug ging naar mijn basis paket, dat ik beduidend meer blokken en beeld verstoringen had dan tijdens de preview periode.(Signaal scrambling?)
Met sw 066 geen beeld verstoringen geconstateerd.

Philips 37PFL9604H12
Smit cam
sw 066

Tot nu toe zeer tevreden
Minkie

Sarrod
10 november 2009, 12:38
Wil je de volgende keer specifiek de softcell status informatie posten ? Dit vormt de belangrijkste informatie. De andere schermen hebben voor t.a.v. ge noemde probleem niet zoveel betekenis.

Zal ik doen als het weer voorkomt (nog niet het geval geweest)...

Toontje55
10 november 2009, 14:09
Het aangaan om 06:00u heeft te maken met dat het TV-geheugen automatisch wordt geupdate met kanalen die voorheen niet beschikbaar waren. Dit is normaal.
Deze update vindt elke ochtend om 6 uur plaats.
Als u niet wilt dat de kanalen op uw TV automatisch worden geüpdated, kunt u de functie CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus) in het menu SETUP (Configuratie)>INSTALLATION (Installatie)>CHANNEL INSTALLATION (Installatie zenders)>CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus)> in de modus OFF (Uit) zetten.

icetea
10 november 2009, 16:49
Bij het aanzetten van de TV (RTL5) ditmaal blijkbaar te snel al een kanaal geselecteerd? Overal weer de bekende 'gecodeerd' melding en deze verdween niet.

Status Smartcard
Status: D00-4 Card In
Version: 5.7
Build: 18
Variant: 1
Patch Level: 14

Status Softcell Service
Algemene service status:
D100-5 DVB EMM serice OK
Monitoring: ( 9) 0035 02 7c 00 00 00 00

In tegenstelling tot de CI+ Cam handleiding is er maar 1 entry in Status Softcell Service te selecteren, alleen de EMM DVB en niet de Live View DVB Descramble Service!!

Na uit/aan vanuit AB (standby) zelfde resultaat.

TV compleet uit/aan via knop aan de zijkant. TV crash bij opstarten, beeld zwart. Reageert niet op AB.

TV weer aan via knop aan de zijkant. Kort in beeld 'gecodeerd' en voila het werkt weer. Nu is de 0x1 Live View 1 DVB Descamble Service wel weer aanwezig onder Status Softcell Service menu.

Dag later exact hetzelfde verschijnsel bij aanzetten TV (via zijkant).
Had niet op de AB geklikt. Wederom geen Live View 1 DVB Descramble Service, alleen de DVB EMM Service. Alleen de Monitoring waarde was een fractie iets anders:

Status Softcell Service
Algemene service status:
D100-5 DVB EMM serice OK
Monitoring: ( 6) 0035 02 7c 00 00 00 00

Ook nu uit/aanzetten via standby op AB blijft het zelfde probleem.

Wederom moest nogmaals de TV uit/aangezet via knop zijkant TV. Dan verschijnt kort melding 'gecodeerd' en daarna weer alles OK.

Kortom mijn probleemomschrijving:

- 0x1 Live View 1 DVB Descramble Service start soms niet op bij aanzetten TV. Resultaat: overal 'gecodeerd programma', now/next verschijnt wel, geen DVB Descramble Service in Status Softcell Service. Workaround: TV uit/aanzetten via knop zijkant (via AB naar standby en weer aan is niet voldoende).

Donthuis
10 november 2009, 17:59

FW 66 over 58 heen met USB werkte bij mij wel gelijk. Dit was ook de reden dat ik de onofficiële 66 er niet meer op gezet heb. Jaren terug was dat ook mijn ervaring met de FW van mijn Philips DVD 950 speler. Voor het veranderen, lees regiovrij maken en functies vrijschakelen). Maar deze LCD-TV's laten zich gelukkig wel downgraden, die DVD spelers moest je steeds een hoger, veranderd filenummer via een CD (USB was er toen nog niet voor) toevoeren, ook voor downgrades. Let's make things better werkt dus.. Wel altijd die FW-file "in de root" installeren, ik heb zelfs de stick helemaal leeg gehaald en geformatteerd. Better safe than sorry :grin:

nok85
10 november 2009, 19:17
Het aangaan om 06:00u heeft te maken met dat het TV-geheugen automatisch wordt geupdate met kanalen die voorheen niet beschikbaar waren. Dit is normaal.
Deze update vindt elke ochtend om 6 uur plaats.
Als u niet wilt dat de kanalen op uw TV automatisch worden geüpdated, kunt u de functie CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus) in het menu SETUP (Configuratie)>INSTALLATION (Installatie)>CHANNEL INSTALLATION (Installatie zenders)>CHANNEL UPDATE IN STANDBY (Zenderupdate in stand-bymodus)> in de modus OFF (Uit) zetten.

Zoals aangegeven staat dit uitgeschakeld: "Dit terwijl ik de setting "zenderupdate in standbystand" heb uitgeschakeld."

Groeten Gerard

Ruud3822
10 november 2009, 19:35

- 0x1 Live View 1 DVB Descramble Service start soms niet op bij aanzetten TV. Resultaat: overal 'gecodeerd programma', now/next verschijnt wel, geen DVB Descramble Service in Status Softcell Service. Workaround: TV uit/aanzetten via knop zijkant (via AB naar standby en weer aan is niet voldoende).

Dit klinkt als waardevolle informatie waar Philips wat aan heeft bij het zoeken naar een oplossing van het 'gecodeerd programma' probleem.
Anoniem, wordt deze info doorgesluisd naar Philips?

gtv
10 november 2009, 20:01
Ik zit te twijfelen of ik de 66. versie zal installeren. Onlangs de 47plf9664 aangeschaft met software 38.

Sinds vorige week donderdag 2 keer een "plof" met reboot ondervonden (1 keer toen ik net tv opende) en s`morgens zie ik alleen ned 1 hd, pas na aan en uit zetten van de tv (zijkant) krijg ik alle zenders te zien. Tevens de telekekst functie alleen op 1 beschikbaar.

Maar wat ik nu schrijf is uiteraard bij iedereen bekend.

Ik gebruik de netion module.

Na alle post`s te hebben gelezen met veel wisselende en tegenstrijdige ervaringen begin ik nu echt te twijfelen. Ondank dat Philips de update op hun site heeft geplaatst, geeft dit mij toch niet genoeg vertrouwen.

Ik lees, na de update >10 plof met reboots. Hier zit ik dus niet echt op te wachten (i.v.m. evt. schade aan de tv). Misschien als iedereen de enquête heeft ingevuld dat dit mij een beter beeld geeft, maar wil toch graag jullie advies hierin.

Toen ik vanavond de tv aandeed kreeg ik na een poosje de melding 'sofware update beschibaar' Blijkbaar neemt de tv af en toe contact op met de philips site.

Ik heb deze toch maar geinstaleerd, vind de now/next balk en op elk kanaal teletekst toch wel handig.

Tot op heden nog geen gekke dingen gebeurt. Maar heb toch nog vrees....

anoniem
10 november 2009, 20:29
Grrr.. Hier ook. Net nog even nagevraagd: Vandaag is het m'n vriendin niet opgevallen, maar gisterochtend sprong hij precies om 6:00 uur aan. Dit probleem zat er vroeger ook ooit in heeft te maken met het automatisch updaten van zenders..

dat is nog steeds zo. Om 06:00 voert het toestel een controle uit op netwerkaanpassingen.

anoniem
10 november 2009, 20:35
Dit klinkt als waardevolle informatie waar Philips wat aan heeft bij het zoeken naar een oplossing van het 'gecodeerd programma' probleem.
Anoniem, wordt deze info doorgesluisd naar Philips?

ik moet het eerst reproduceren en gelogd krijgen via de debug interfaces om duidelijke te krijgen of het veroorzaakt wordt door de CAM of de TV.

nl21691
10 november 2009, 21:13
Wat dacht je van de post 'installatiehandleiding (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339)'?
Bingo! Bedankt, we hebben beeld. Basis zaken lijken te werken. Ik meld me wel indien er bijzonderheden zijn. :thankyou:

Rowwan
11 november 2009, 07:17
dat is nog steeds zo. Om 06:00 voert het toestel een controle uit op netwerkaanpassingen.
Controle is prima. Maar hij hoeft daar voor mij niet dat grote blauwe logo voor te laten zien (TV hangt op slaapkamer!), en mag mag ook wel weer uit als hij klaar is met z'n check ...

rowdy
11 november 2009, 09:09
Controle is prima. Maar hij hoeft daar voor mij niet dat grote blauwe logo voor te laten zien (TV hangt op slaapkamer!), en mag mag ook wel weer uit als hij klaar is met z'n check ...

Haha, het is altijd prachtig om te zien hoe programmeurs geen rekening houden met hoe hun product daadwerkelijk gebruikt zal gaan worden door de eindgebruikers...
Dan wordt het toch 's avonds maar even een kleedje over de tv hangen :)

nlrb
11 november 2009, 09:53
Q5492_0.26.66.0
• Automatic Channel Installation - all presets shifted by one.
• IP-EPG is available again.
• case of ‘undefined’ OSD resolved.
• 'no TXT on RTL4' - Teletext performance enhanced.
• Yellow button forwarded to NetTV.(RTL gemist service)
• Robustness of subtitles improved.
• Higher number of EPG channels.
• Parental rating applicable for Radio/HDMI.
• Improvement of some routers in Spain.

anoniem
11 november 2009, 10:05

designed by Philips, not by ziggo

nlrb
11 november 2009, 10:09
TV hangt bij ons ook op de slaapkamer. Alle update functies staan aan, maar de TV gaat niet aan om 6.00 uur. Maar hij staat ook altijd op 'stand-by'.

Rowwan
11 november 2009, 10:24
De frequentie van deze "feature" is mij ook niet duidelijk. Het gebeurt in elk geval niet elke ochtend...

wrcveen
11 november 2009, 15:33
Ik heb net een 52pfl9704 gekocht met een Smith cam en .66 software. Alles werkt prima.

Ik neem mijn woorden terug, authenticatie error 04:CCK krijg ik nu. TV uit/aan helpt niet.

icetea
11 november 2009, 15:36
Ik neem mijn woorden terug, authenticatie error 04:CCK krijg ik nu. TV uit/aan helpt niet.

Kun je de Status Softcell Service onder CI achterhalen? Ik heb dit verschijnsel tot 2x toe op 1 TV gehad waarbij die uit/aan moest en 1x een korte melding bij opstarten op een ander model maar dat verdween weer. Ik heb hierbij nog niet de Status kunnen uitlezen.

Ziggo CI+ CAM check handleiding:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21661

rbbb
11 november 2009, 16:32
Vanmiddag gekocht en geinstalleert, werkt prima op Philips 32plf9604 met .66 software.

enno
11 november 2009, 16:43
Heb eerst software update voor philips 378404H gedaan,
werkt daarna prima.

JW-NHS
11 november 2009, 17:12
Heb eerst software update voor philips 378404H gedaan,
werkt daarna prima.

Welke SW is dat, nog de 058?
Of heb je er de 066 ingespeeld die bedoeld is voor de 9000 serie? Als dat al gaat....
In dít draadje gaat het om het testen van de 066 SW, vandaar de vraag.

Groet,
JW

Toontje55
11 november 2009, 17:14
Welke versie voor de 8404 heb je dan geinstalleerd? Ik zie hiervoor op de Philips site alleen nog steeds alleen maar 058 versies staan.

anoniem
11 november 2009, 19:24

CAM uit / in moet probleem oplossen

Lammersh
11 november 2009, 19:50
Beste Anoniem,

Tot en met heden werkt de tv probleemloos :thumb up:maar kan je ons al iets meer vertellen over de software voor de 5000 serie?

anoniem
11 november 2009, 20:10
Beste Anoniem,

Tot en met heden werkt de tv probleemloos :thumb up:maar kan je ons al iets meer vertellen over de software voor de 5000 serie?

moet philips beschikbaar stellen. zouden ze begin v/d week al oppakken.

icetea
11 november 2009, 20:48
Ook hier nu de restart plof meegemaakt op 37PFL9604 bij aanzetten TV vanuit standby stand. Er was nog geen beeld, alles was nog zwart.

FriendlyGhost
11 november 2009, 21:31
TV: 32PFL9604; Sw: .66; Cam; Smit

@ Anoniem;

Wat vooraf ging. Tv stond op stand-by. Stroom viel uit. Stroom erop. Aangezet met AB. Tv sprong aan op Discovery HD. Tv uitgezet met side-panel. Na ongeveer 1 uur tv weer aangezet met side-panel. Tv staat op de zender Discovery HD en geeft de authenticatie voortgang. Authenticatie is OK. Na overschakeling op Ned 3 HD kreeg ik de melding: CI-ERROR-04: CCK Failed. De tv geeft op enkele gecodeerd zenders ( Discovery HD, Nick-Comedy, Cartoon Network ) wel beeld. Is niet transportstream afhankelijk. Nick-Comedy Central wel beeld, MTV en TMF geen beeld, alledrie de zenders zitten in transportstream 6.

Status Softcell Service

0x1 Live View 1 DVB Descramble service

EMM Service

service handle: 0x0000
Algemene Service Status
D100-5 DVB EMM Service OK
Interne Status: D100-5
EMM Source: 0x0000 D100-6
Monitoring
(5) 041c 02 7c 00 00 00 00

Live View

service handle: 0x0001
Algemene Service Status
D29-4 Service is momenteel onversleuteld
Interne Status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
ES: 0x1011 ECM 0x138b D29-4
ES: 0x1012 ECM 0x138b D29-4
ES: 0x1013 ECM 0x138b D29-4
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy control: D100-31
Monitoring: (11) 138b 00 00 9d 00 00 08 f4 12 ff ff

Monitoring: Het getal tussen haakjes loopt om de ongeveer 15 seconden met 1 op. Het getal 12 wisselt even zo vaak van 12 naar 13 en weer terug.

TV uit/aan met side-panel. Na aanzetten beeld op Discovery HD en vervolgens authenticatie scherm. Authenticatie komt niet verder dan 80 %. TV uit met side-panel, Cam verwijdert. TV aan, zender naar Ned1 HD, Cam geplaatst, authenticatie in 5 stappen naar OK. Weer beeld op alle zenders dus probleem is opgelost.

anoniem
11 november 2009, 21:57
TV: 32PFL9604; Sw: .66; Cam; Smit

@ Anoniem;

Wat vooraf ging. Tv stond op stand-by. Stroom viel uit. Stroom erop. Aangezet met AB. Tv sprong aan op Discovery HD. Tv uitgezet met side-panel. Na ongeveer 1 uur tv weer aangezet met side-panel. Tv staat op de zender Discovery HD en geeft de authenticatie voortgang. Authenticatie is OK. Na overschakeling op Ned 3 HD kreeg ik de melding: CI-ERROR-04: CCK Failed. De tv geeft op enkele gecodeerd zenders ( Discovery HD, Nick-Comedy, Cartoon Network ) wel beeld. Is niet transportstream afhankelijk. Nick-Comedy Central wel beeld, MTV en TMF geen beeld, alledrie de zenders zitten in transportstream 6.

Status Softcell Service

0x1 Live View 1 DVB Descramble service

EMM Service

service handle: 0x0000
Algemene Service Status
D100-5 DVB EMM Service OK
Interne Status: D100-5
EMM Source: 0x0000 D100-6
Monitoring
(5) 041c 02 7c 00 00 00 00

Live View

service handle: 0x0001
Algemene Service Status
D29-4 Service is momenteel onversleuteld
Interne Status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy control: D100-31
Monitoring: (11) 138b 00 00 9d 00 00 08 f4 12 ff ff

Monitoring: Het getal tussen haakjes loopt om de ongeveer 15 seconden met 1 op. Het getal 12 wisselt even zo vaak van 12 naar 13 en weer terug.

TV uit/aan met side-panel. Na aanzetten beeld op Discovery HD en vervolgens authenticatie scherm. Authenticatie komt niet verder dan 80 %. TV uit met side-panel, Cam verwijdert. TV aan, zender naar Ned1 HD, Cam geplaatst, authenticatie in 5 stappen naar OK. Weer beeld op alle zenders dus probleem is opgelost.

Dank voor de uitgebreide verslag. Voor CCK error is het niet nodig verder de CAM menu's te controleren. CCK is een CI+ gerelateerde fout, terwijl de CAM menu meer met het irdeto / smartcard deel te maken hebben.

wil je volgende keer kijken of de CCK error na een bepaalde tijd (minuten) verdwijnt ?
Als dit niet verdwijnt dan zit er niets anders op dan de CAM uit de TV te halen en opnieuw weer aan te brengen.

icetea
11 november 2009, 22:04
Ook hier nu de restart plof meegemaakt op 37PFL9604 bij aanzetten TV vanuit standby stand. Er was nog geen beeld, alles was nog zwart.

Nu op de andere 32PFL9604 een spontane plof en restart tijdens het kijken op NED2 HD (stond al minuut aan ofzo).

FriendlyGhost
11 november 2009, 22:37
wil je volgende keer kijken of de CCK error na een bepaalde tijd (minuten) verdwijnt ?
Als dit niet verdwijnt dan zit er niets anders op dan de CAM uit de TV te halen en opnieuw weer aan te brengen.

Anoniem, dank voor je antwoord.

Tv heeft tijdens het typen van het verslag, min 30 minuten, aangestaan. En de melding bleef de hele tijd in beeld. Dus Cam opnieuw geplaatst. Ik weet het, ik ben niet zo snel op het toetsenbord :giveup:

Even later de tv een paar keer de tv met AB uit een aan gezet. Gevolg: Wel beeld, geen geluid en de melding 'gecodeerd programma'. Live View Algemene service status D29-4 Service is momenteel onversleuteld.

anoniem
11 november 2009, 22:46
Anoniem, dank voor je antwoord.

Tv heeft tijdens het typen van het verslag, min 30 minuten, aangestaan. En de melding bleef de hele tijd in beeld. Dus Cam opnieuw geplaatst. Ik weet het, ik ben niet zo snel op het toetsenbord :giveup:

Even later de tv een paar keer de tv met AB uit een aan gezet. Gevolg: Wel beeld, geen geluid en de melding 'gecodeerd programma'. Live View Algemene service status D29-4 Service is momenteel onversleuteld.

Even op Ned 1 zetten, de TV uitschakelen via de zijkant. Vervolgens weer opstarten, daarna moet de authenticatie normaal verlopen. 10 sec nadat je beeld hebt naar ned 2 zappen en kijken wat het resultaat is.

In dit geval is de informatie:

juist wel relevant.

Dit vormen de 3 onderdelen van een TV programma n.l. video / audio / rest. In jouw situatie zou de 2e waarschijnlijk niet aanwezig zijn of een andere status hebben dan D29-4

Dus een gecodeerd signaal heeft te maken met authenicatie failure, een CCK of SAC error of met een irdeto decryptie probleem / smartcard. Als je geen authenticatie probleem hebt gehad (tijdens opstarten) en geen melding van CCK of SAC error dan CAM menu met bovenstaande wel relevant.

Rowwan
12 november 2009, 07:24
Gisteravond heb ik voor het eerst last gehad van het beroemde plof/uit symdroom. De eerste keer per ongeluk, de 2x keer omdat ik het scenario wilde herhalen/reproduceren. De 2e keer lukte het me om binnen 2 minuten de TV te laten crashen..

Scenario:
1. Start TV vanuit standy
2. Zap door de HD zenders (weet niet of dit belangrijk is, maar dit is in elk geval wat ik gedaan heb).
3. Op het moment dat de zender verspringt, krijg je eerst zwart beeld, dan verschijnt het kanaal in beeld (en daarna komt pas het beeld). Op het moment dat de kanaalnaam verschijnt druk je op GUIDE.

Dit resulteerde meteen in een reboot. Ik heb toen geprobeerd de situatie te herhalen, maar de TV is toen gecrashed op het moment dat er WEL beeld was.
Ik had geen zin om m'n TV verder de vernieling in te helpen (weet nog steeds niet of het nu wel of niet schadelijk is voor de HW), dus ben maar weer gewoon TV gaan kijken.

Het viel me wel op dat op de momenten dat de GUIDE wel functioneerde na het zappen (het gaat namelijk niet elke keer mis) dat nog niet alle GUIDE informatie beschikbaar was.

(Overigens vindt ik het opnieuw aanbrengen van de CAM geen structurele oplossing voor de CKK problemen. Het valt vast niet onder garantie als er door deze actie pinnen scheef gedrukt worden, en dat heb ik hier al een aantal keren gelezen)

VL32
12 november 2009, 09:17
(Overigens vindt ik het opnieuw aanbrengen van de CAM geen structurele oplossing voor de CKK problemen. Het valt vast niet onder garantie als er door deze actie pinnen scheef gedrukt worden, en dat heb ik hier al een aantal keren gelezen)
En hier dus ook platgedrukte/scheve pinnen...
Kan mn module dus niet meer gebruiken:evil:
Heb dus toch weer mn samsung decoder er tussen moeten hangen....
En juist daarvoor had ik die TV aangeschaft zodat ik geen extra decoder nodig zou zijn op de slaapkamer...Let's make things better....NOT..

Donthuis
12 november 2009, 10:27
Volgens mij kan je elke hardware weer in de rusttoestand krijgen door alles spanningsloos te maken. Denk maar aan het uiterste redmiddel bij PC-crashes. Met zoiets heb ik ook wel tijdelijk falende moederborden van PC's weer overeind gekregen. Alleen USB wil nog wel eens door in en uitsteken overeind komen, maar ook hier levert een opstart altijd een nieuwe detectie op. Dit soort apparatuur bevat steeds meer PC-technologie en zo moet je ook gaan denken bij foutoplossingen.

In feite zijn reboots ook harde restarts, al komen ze van binnen uit: "watchdog timers" herkennen lange vastlopers en grijpen dan hard in.

Kortom, gewoon CAM laten zitten waar die zit en als een restart met de stanby dan wel vervolgens aan/uit knop aan de zijkant niet meer werkt, de stekker van de TV trekken en een tijdje wachten met terug te steken.

Dat betekent overigens niet dat er niet verder aan de Firmware gesleuteld moet worden (zolang crashes tenminste hiervan afhankelijk zijn)!

Zelf blijf ik maar heen en weer springen in de menu's zonder reboots. Maar als er een keer door allerlei haastige sprongen eens in zoveel weken een reboot aankomt zal je mij niet horen klagen. Hij hoeft alleen maar foutloos te worden met normale, rustige commando's, je mag niet verwachten dat software ooit door Philips volledig foutloos gemaakt kan worden. Zoiets gebeurt in de IT-wereld ook niet en het aantal variabelen in toestanden en commando's is niet gering (FW van 45 Mb is groot voor dit soort functies).

Wordt vervolgd...:? (naast particulier ook mgt consultant ICT).

nlrb
12 november 2009, 10:43
Volgens mij kan je elke hardware weer in de rusttoestand krijgen door alles spanningsloos te maken. Denk maar aan het uiterste redmiddel bij PC-crashes. Met zoiets heb ik ook wel tijdelijk falende moederborden van PC's weer overeind gekregen. Alleen USB wil nog wel eens door in en uitsteken overeind komen, maar ook hier levert een opstart altijd een nieuwe detectie op. Dit soort apparatuur bevat steeds meer PC-technologie en zo moet je ook gaan denken bij foutoplossingen.

Flash geheugen houdt gewoon de toestand vast zonder spanning. Deze stelling gaat dus niet op (en dus moet je soms de CAM verwijderen voor re-authenticatie).

icetea
12 november 2009, 17:49
Gisteravond heb ik voor het eerst last gehad van het beroemde plof/uit symdroom. De eerste keer per ongeluk, de 2x keer omdat ik het scenario wilde herhalen/reproduceren. De 2e keer lukte het me om binnen 2 minuten de TV te laten crashen..

Scenario:
1. Start TV vanuit standy
2. Zap door de HD zenders (weet niet of dit belangrijk is, maar dit is in elk geval wat ik gedaan heb).
3. Op het moment dat de zender verspringt, krijg je eerst zwart beeld, dan verschijnt het kanaal in beeld (en daarna komt pas het beeld). Op het moment dat de kanaalnaam verschijnt druk je op GUIDE.

Dit resulteerde meteen in een reboot. Ik heb toen geprobeerd de situatie te herhalen, maar de TV is toen gecrashed op het moment dat er WEL beeld was.
Ik had geen zin om m'n TV verder de vernieling in te helpen (weet nog steeds niet of het nu wel of niet schadelijk is voor de HW), dus ben maar weer gewoon TV gaan kijken.

Het viel me wel op dat op de momenten dat de GUIDE wel functioneerde na het zappen (het gaat namelijk niet elke keer mis) dat nog niet alle GUIDE informatie beschikbaar was.

Ook hier te reproduceren met paar pogingen. Zelfde bevinding met lege GUIDE.

rbbb
12 november 2009, 18:15
1dag verder, alles werkt prima hier. Gisteren geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing die op dit forum gevonden stond.
32plf9604
Kan iemand mij zeggen hoe lang de preview duurt.

Donthuis
12 november 2009, 18:45
Volgens de gebruiksaanwzijzing van Philips moet de TV afstaan voor het plaatsen van de CAM/CI+ module, dus dat kan ook spanningsloos zijn. Verder bevat het configuratie menu een mogelijkheid de CAM/CI+ te authenticeren. Daarin is fash of niet flash niet relevant.

Kortom: laat Philips maar eens aangeven hoe je vanuit de standby dan wel de uitstand de authenticatie kan herstarten, dan weten wie er gelijk heeft!

Er is wel iets merkwaardigs rond authenticatie van de CAM: maandagavond kon je mijn 37PFL9604 TV af en aan (naar standby) zetten en meteen na herstart power 2x zonder onderbreking naar de laatst gekozen zender springen. Vanaf dinsdag ochtend levert elke wake up vanuit standby echter een "geslaagde IRDETO authenticatie" melding op. Daar moet je OK op drukken (anders stopt hier de vooortgang) en de zender opnieuw kiezen.

Kortom, je hebt eigenlijk vier of vijf toetsindrukken nodig om weer te starten waar je was geëindigd: 2x powerknop, OK op Authenticatie, Home, Televisie en dan eigenlijk nog een keer op de zender zelf. Misschien dat tweemaal OK na authenticatie ook wel werkt, dat scheelt een keertje... Kan het zijn dat Ziggo steeds authenticatie vraagt in de review periode, opf is dit een Philips failsafe procedure die niet beschreven is?

IK heb even de standby zenderupdate weer aangezet om te zien of die zender updates om 6 u 's ochtends er wel automatisch doorheen komen.

Wordt vervolgd, maar totnutoe ben ik zéér tevreden met dit resultaat. Weergaloos beeld, zowel SD/HD als analoog bij "goede" signaalsterkte.

:cool:

nlrb
12 november 2009, 18:51
Volgens de gebruiksaanwzijzing van Philips moet de TV afstaan voor het plaatsen van de CAM/CI+ module, dus dat kan ook spanningsloos zijn. Verder bevat het configuratie menu een mogelijkheid de CAM/CI+ te authenticeren. Daarin is fash of niet flash niet relevant.

De TV hoeft niet uit te staan voor het verwijderen of invoeren van de CAM. Ik ken geen mogelijkheid om de CAM te authenticeren via het configuratiemenu (maar leer graag bij).

rensig
12 november 2009, 20:04
Gisteren heb ik mijn 2e knal/reboot gehad. Ik heb al eerder aangegeven dat sinds de eerste keer mijn beeld donkerder werd. Ik kreeg dat niet meer goed. Gisteren heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet en later weer de instellingen (beeld en geluid) conform mijn wens afgestemt.
Wellicht dat ik wat snel door de menu's ging, maar opeens was het knal en reboot.

Henk2304
12 november 2009, 21:27
Kan iemand mij zeggen hoe lang de preview duurt.Bij mij op de kop af precies drie weken.

rbbb
12 november 2009, 22:29
Bij mij op de kop af precies drie weken.

Bedankt.

gtv
12 november 2009, 23:31
Elke dag heb ik last met opstarten van de tv. Ik krijg dan alleen ned 1 hd te zien, de rest blijft zwart met de melding gecodeerd programma.

Na het uit en aanzetten van de tv aan de zijkant, soms tot 2 maal aan toe, krijg ik pas alle zenders te zien.
Voor de update had ik hier ook last van, had gehoopt dat het met FW 66 verdwenen zou zijn.:cry:
Ligt dit aan de CAM of toch aan de FW?

Voor de rest is de tv allen met NET TV een keer bijna vast gelopen. Swichte veel van radio zenders via een NET kanaal. Als je de menu`s doorliep merkte dat het veel langzamer ging. Na de tv voor de zekerheid uit en aan te hebben gedaan. Liep alles weer smooth.

Tevens heb ik nog nooit een melding met het woord autorisatie, sak/cck gehad. Is dit normaal? Ik zie het vaak voorbij komen op het forum.

bull74
13 november 2009, 09:32

Een herinstallatie is niet nodig. Ga in EPG naar het optie-menu/voorkeurzenders. Daar heb je een reset-knop. Even hard op duwen en er staan 170 kanalen in EPG. Ik heb ook ontdekt dat je nog 10 extra kanalen kan toevoegen. Dus hebben we nu 180 kanalen in EPG! Goed he.:thumb up:

Visitor538
13 november 2009, 10:37
Philips, het woord zegt het al

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

M'n God wat heb ik spijt ooit aan een Philips TV te zijn begonnen.
Heb ook een Samsung LE40B650.
SMiT cam erin en werkt als een trein. Geen centje pijn !!

mmdw1976
13 november 2009, 11:10

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

Ga niet over Samsung beginnen ik kwam uit de loterij fase ik en een vriend tegelijk een b650 gekocht bij hem werkte het bij mij niet bleek dat ik een w model had :S doet samsung niets aan. Dan maar een beetje gerommel met philips het zal echt wel goed komen aan het eind.

Donthuis
13 november 2009, 11:42
Op die steeds terugkerende authenticatievraag na, had ik GEEN ENKELE fout ontdekt (snel "EPG-springen" om proberen te crashen laat ik na).

WAT gaat er FOUT en hoe kan je dit met een workaround oplossen:

Na het markeren van wat zenders als favoriet, verschijnen die dus in een aparte afspeellijst via zenderoverzicht, options, afspeellijst. Wil je vanuit een willekeurige zender naar die korte lijst toe dan gaat dat prima.
Echter vanaf dat moment is de totale lijst wel verdwenen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je dan opnieuw options kiezen en dan "alle verborgen zenders weergeven" kiezen. Inderdaad komt dan de hele zenderlijst weer te voorschijn en je kan er ook door scrollen of die ene gewenste zender aanklikken. Lijkt goed geregeld nietwaar?

MAAR NU KOMT HET: wat je ook probeert, dat zenderoverzicht krijg je niet uit je scherm weg en blijft hardnekkig voor het gekozen zender beeld staan. Als je voor options sluiten kiest verdwijnt het scherm weer wel, maar levert de OK knop elke keer alleen de favorieten lijst op. Ik heb dat weggekregen door een automatische herinstallatie van ALLE zenders.

Mijn advies is om de functie favorietenlijst maar niet te gebruiken en door handmatige herordening alle favorieten naar de eerst zeg 10-20 plekken te verschuiven. Het totale zenderoverzicht opent bovenaan de lijst en daar staan dan je meest gekozen zenders automatisch in het gewenste rijtje.

Om positief te eindigen: de mogelijkheid om files over het netwerk af te spelen was vrij snel operationeel te krijgen met het gratis programma TVersity. In TVersity zelf zet je dan de gewenste folders op die PC in de lijst en die verschijnt dan ook op de TV. WMP11 op netwerkdelen zetten en alles in de playlists zetten vond ik problematischer qua resultaat, hele filders worden gewoon nog niet zichtbaar. Als je daarentegen films met VOB-files op een harddisk zet en die over de USB aansluiting wil afspelen, levert dat reboots op, als je te lang op onleesbare bestanden blijft staan. Kennelijk grijpt de besturing al op korte time-out in. Ook mis je het automatisch aflopen van die files vanuit de VTS indicaties die TVersity (of ook WMP11) voor je regelt. Over de opties en beperkingen qua titels en beeldformaten in deze functies draag ik verder bij op kieskeurig.nl

CI+ heeft gelukkig niets met deze functie van doen... :oyeah:

NB Het valt me wel op dat bepaalde ingestelde beeld en geluid voorkeuren de neiging hebben om steeds weer naar de fabrieksinstellingen terug te vallen. Volgens mij zou je in elk van de smartinstellingen per ingang of toepassing elke waarde in beeld en geluid anders moeten kunnen instellen. Nu lijkt het erop dat alleen smart "persoonlijk" dat echt vasthoudt...

alexkelder
13 november 2009, 15:08
zat vanmiddag naar sbs6 te kijken en krijg zomaar zwart beeld.
was om 14:35 na +/- 2 seconden weer beeld

37pfl9604 met .66 en smit cam

wat betekent eigenlijk onderstaand:
• Yellow button forwarded to NetTV.(RTL gemist service)
ik probeer in nettv op de gele knop te drukken maar er gbeurd niets???

JW-NHS
13 november 2009, 16:16

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Lees het Samsung gedeelte van dit CI+ stuk van het forum maar eens door, dat zullen weinigen ook zó ervaren :oops:

Bij Philips heb je het grote voordeel dat dáár, in samenspraak met Ziggo op dit moment hard gesleuteld wordt aan de verbetering van de SW, bij Samsung en ook Sony hoor je daar niks over. Zitten ook wel een beetje ver weg......

Groet,
JW

rowdy
13 november 2009, 16:49

Pech
Happends
Ieder
Leven
Ingeval
Philips
Struktureel

Ik vind de Linux-afkortingen toch leuker hoor...
PING: Partimage Is Not Ghost
of die van Twain:
Technology Without An Interesting Name....

Dus je moet echt wat beter je best doen en anders breng je je Philips maar lekker terug naar de winkel...
Je wist van te voren dat ze niet Ziggo gecertificeerd waren, CI+ is een geheel nieuwe techniek, Ziggo is wereldwijd de eerste kabelboer die het toepast, Philips klantenservice is prut ja, maar de Philips programmeurs zijn echt goed bezig nu, samen met Ziggo-mensen en we worden hier op zich goed op de hoogte gehouden.
Denk je werkelijk dat Philips zometeen zegt: och, al onze TV's crashen een paar keer bij gebruik van CI+, dat is jammer maar helaas en nu op naar de 10.000 serie?
Dat denk ik echt niet en totdat blijkt dat dat wel zo zou zijn, zou ik zeggen dat je positief moet blijven en gewoon rustig moet afwachten. Firmware 58 doet het zonder problemen (op de ondertitels en EPG na - maar geen reboots ed.) dus kan je die blijven gebruiken totdat 67 er is.

Sarrod
13 november 2009, 21:41
Dag later exact hetzelfde verschijnsel bij aanzetten TV (via zijkant).
Had niet op de AB geklikt. Wederom geen Live View 1 DVB Descramble Service, alleen de DVB EMM Service. Alleen de Monitoring waarde was een fractie iets anders:

Status Softcell Service
Algemene service status:
D100-5 DVB EMM serice OK
Monitoring: ( 6) 0035 02 7c 00 00 00 00

Ook nu uit/aanzetten via standby op AB blijft het zelfde probleem.

Wederom moest nogmaals de TV uit/aangezet via knop zijkant TV. Dan verschijnt kort melding 'gecodeerd' en daarna weer alles OK.

Vandaag had ik ook weer op alle zenders behalve 1HD zwart beeld. Nu ook de softcell gegevens bekeken en deze zijn precies hetzelfde als hierboven beschreven, alleen is mijn monitoring getal tussen haakjes anders, maar zoals iemand anders al meldde verspringt dit getal blijkbaar.

Misschien kunnen we een gelijkheid ontdekken in onze setups:

32PFL9604
Smit CAM
CAI kabel loopt via VHS videorecorder naar TV.
VHS videorecorder aangesloten op Scart 1
DVD speler aangesloten op Scart 2
Woonplaats Ommen (postcode 7731)

Probleem heeft zich bij mij alleen nog maar voorgedaan als in ieder geval 1 van de 2 randapparaten aan stond em ambilight uit (heb ik alleen 's avonds aan).

anoniem
13 november 2009, 22:08
Vandaag had ik ook weer op alle zenders behalve 1HD zwart beeld. Nu ook de softcell gegevens bekeken en deze zijn precies hetzelfde als hierboven beschreven, alleen is mijn monitoring getal tussen haakjes anders, maar zoals iemand anders al meldde verspringt dit getal blijkbaar.

Misschien kunnen we een gelijkheid ontdekken in onze setups:

32PFL9604
Smit CAM
CAI kabel loopt via VHS videorecorder naar TV.
VHS videorecorder aangesloten op Scart 1
DVD speler aangesloten op Scart 2
Woonplaats Ommen (postcode 7731)

Probleem heeft zich bij mij alleen nog maar voorgedaan als in ieder geval 1 van de 2 randapparaten aan stond em ambilight uit (heb ik alleen 's avonds aan).

Omdat Live video niet in het scherm staat verschijnt er geen video/beeld. De oorzaak is een communicatie fout tussen de cam en de tv tijdens het opstarten. Dit is vandaag voorgelegd aan Philips nadat we een foute opstart hebben kunnen loggen.

Sarrod
14 november 2009, 07:48
Ik las het gisteravond laat in het enquête draadje, hoop dat er een oplossing komt!

Bij deze wil ik anoniem graag nog even bedanken voor alle vrije tijd die hij in deze hele zaak stopt :thumb up:

passat2004
14 november 2009, 11:49
37PFL9604 met .66 en Neotion cam.
Gisteren voor de eerste keer "plof" en reboot gehad.
Eerste keer en tot nu toe niet vaker gehad.

Draait voor de rest wel prima en eigenlijks zonder klachten.....

oldMACdonnell
14 november 2009, 20:29
Ik kreeg zojuist de mededeling dat de software geupdate kan worden. Uw toestel wordt enkele malen uit en weer aangezet in het proces. Ik klik op akkoord en zit nu al enige tijd naar een blauw scherm te kijken, zonder verdere informatie over voortgang. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Hoort dit zo? Kan ik nog iets doen? Hoe lang kan dit duren?

Bij voorbaat dank!

Tommie33
14 november 2009, 20:36
Klopt het dat in deze firmware de EPG nog steeds beperkt is tot de eerste 50 zenders? ik heb nog steeds niet bij alle zenders de EPG...

EDIT: laat maar, al op gelost.

oldMACdonnell
14 november 2009, 20:39
Nu gebeurt er iets! na ongeveer 20 minuten blauw scherm zie ik nu een bordje met PHILIPS dat enkele seconden op een plaats blijft staan en dan naar een andere plek op het scherm springt. Nog steeds geen andere info over het proces.

oldMACdonnell
14 november 2009, 20:57
Ik ben nu bijna een uur bezig. TV aan en uitgezet. Niets, alleen blauw beeld.
Alle helpdesks zijn gesloten, wie kan helpen?:?:

icetea
14 november 2009, 21:15

Misschien helpt een handmatige update. Haal van de Philips website zelf de laatste update binnen. Unzip deze en plaats de autorun.upg file op een USB stick en doe die in je TV en zet 'm dan aan. Het daadwerkelijke update proces zelf is niet meer als een minuut.

nlrb
14 november 2009, 21:16
Probeer de update eens via USB uit te voeren. Je kan deze hier (http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl9604h_12/32pfl9604h_12_fus_nld.zip) vinden.