View Full Version : Oproep: testen Software (3)

Pagina's : 1 [2]

anoniem
14 november 2009, 21:20
Probeer de update eens via USB uit te voeren. Je kan deze hier (http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl9604h_12/32pfl9604h_12_fus_nld.zip) vinden.

ook al een pm gestuurd met hetzelfde voorstel

Donthuis
15 november 2009, 11:31
Als iemand die nauwelijks problemen met FW 66 heeft gehad, vielen de volgende gebeurtenissen me vanochtend behoorlijk rauw op het dak. Kennelijk ben ik alsnog toegetreden tot de groep van probleemhouders:

Basisgegevens herhaald: TV 37PFL9604, SMITh CAM/CI+, FW 66 vanaf vorige week, de eerste versie van de Philips site (niet de Ziggo anoniem)

- zaterdagavond nog steeds een probleemloze werking van TV, alleen PC zoeken werkte plotseling niet meer (TVersity mediaserver zag de TV wel, omgekeerd de TV deze server niet; vrijdag was dat nog OK getest)
NB In de loop van de middag heb ik alsnog het IP-adres vanuit de TV vastgezet (statisch IP), en de mediaserver TVersity weer aan de praat gekregen, alleen ondertitels heb ik niet. Dit is minder relevant voor CI+

- zondagochtend een opstart zonder "authenticatie succes scherm", zr slome reactie op de afstandbediening en behalve NED1 HD gn enkel gecodeerd kanaal te ontvangen (maar al te bekend van dit forum)!

- zender update werd gemeld, "bijwerken" lukte niet onder de geadviseerde standby stand, dus handmatig gestart. Na zeer lange tijd maar een volledige herinstallatie van allle zenders gestart. Die liep wl goed. Opnieuw NED 2 HD etc geprobeerd: nada, niets veranderd in de ontvangst...

- de bekende truc met afzetten via powerknop zijkant en opnieuw starten: nog steeds even geen onvangst, toen een spontane herstart met knal en presto! Het authenticatie succes scherm verschijnt weer en na OK zijn alle gecodeerde zenders weer present. En gelukkig geen gevaarlijk trekken + terugplaatsen van de CAM module uit het slot nodig, de harde restart doet het authenticatie proces correct herstarten, net als ik zelf had voorspeld!

- FW versie van de TV gecheckt: er staat nog steeds ..... 66 aangegeven. Slome reacties verdwijnen pas als je geen HD zender hebt aanstaan.

Later op de dag bleken wr bijna alle persoonlijke instellingen in beeld veranderd te zijn en n keer gaf NED2 HD kortstondig "gecodeerd signaal" te zien, waarna na enige seconden alsnog de blokkering werd opgeheven

Wordt vervolgd, ik zou de enquete nu wel iets anders in hebben gevuld. Waarom moet ik als gebruiker weet hebben van authenticatie van modules en toegang tot die gecodeerde zenders waar ik recht op heb? :sad:

NB Ik heb nog niet de Ziggo card aangemeld, gezien de eerder geciteerde preview periode (van 3 weken, dan wel 62 dagen, beide lengtes worden genoemd). Nergens is de lengte bij Ziggo te vinden en ook niet of je van de previewperiode op ALLE kanalen k gebruik kan maken als je de card op een eigen pakketkeuze al registreert op Mijn Ziggo/telefonisch. Ik wil zelf het Film1/sport1 pakket sowieso gaan afnemen, maar nog even in die 3 (of 8?) weken proeftijd verder zien of er nog meer bij wordt gewenst...

anoniem
15 november 2009, 12:46
Als iemand die nauwelijks problemen met FW 66 heeft gehad, vielen de volgende gebeurtenissen me vanochtend behoorlijk rauw op het dak. Kennelijk ben ik alsnog toegetreden tot de groep van probleemhouders:

Baissgegevens herhaald: TV 37PFL9604, SMITh CAM/CI+, FW 66 vanaf vorige week, de eerste versie van de Philips site (niet Ziggo anoniem)

- zaterdagavond nog steeds een probleemloze werking van TV, alleen PC zoeken werkte plotseling niet meer (TVersity mediaserver zag de TV wel, omgekeerd de TV deze server niet; vrijdag was dat nog OK getest) NB Dit kan ook een kwestie met de niet meer in "mijn netwerklokaties" zichtbare UPnP service van deze PC zijn, dus is minder relevant voor CI+

- zondagochtend een opstart zonder "authenticatie succes scherm", zr slome reactie op de afstandbediening en behalve NED1 HD gn enkel gecodeerd kanaal te ontvangen (maar al te bekend van dit forum)!

- zender update werd gemeld, "bijwerken" lukte niet onder de geadviseerde standby stand, dus handmatig gestart. Na zeer lange tijd maar een volledige herinstallatie van allle zenders gestart. Die liep wl goed. Opnieuw NED 2 HD etc geprobeerd: nada, niets veranderd in de ontvangst...

- de bekende truc met afzetten via powerknop zijkant en opnieuw starten: nog steeds even geen onvangst, toen een spontane herstart met knal en presto! Het authenticatie succes scherm verschijnt weer en na OK zijn alle gecodeerde zenders weer present. En gelukkig geen gevaarlijk trekken + terugplaatsen van de CAM module uit het slot nodig, de harde restart doet het authenticatie proces correct herstarten, net als ik had voorspeld!

Mr: dat enorme slome gedrag op de afstandbediening is nog steeds NIET verdwenen, zou de TV constant met die CAM-module in de slag zijn?

- FW versie van de TV gecheckt: er staat nog steeds ..... 66 aangegeven. Maar dat slome gedrag op de AB suggereert bijna een onderhandse update.

Wordt vervolgd, ik zal de enquete nu wel iets anders in gaan vullen. :sad:

NB 1. De omvang van de door mij als eerste van de Philips site gedownloade FW 66 bedroeg ruim over de 45 MB; nu geeft de Philips download site slechts 44MB aan. Rara vanwaar het verschil?
NB 2 IK heb nog niet de Ziggo card aangemeld, gezien de eerder geciteerde preview periode (van 3 weken, dan wel 60 dagen, beide lengtes worden genoemd). Nergens is te vinden of je van de previewperiode op ALLE kanalen k gebruik kan maken als je de card op een eigen, kleinere pakketkeuze al registreert op Mijn Ziggo (of telefonisch)

De preview is maar 2 weken, als je de kaart eerder registreert blijven de kanalen die je niet hebt gekozen beschikbaar tot het eind van de preview periode.

TNG
15 november 2009, 14:35
Vanochtend bij opstarten TV uit standby ook weer melding gecodeerd programma. Deze keer niet na een paar seconden weer beeld. Toen TV uitgezet via side panel, daarna weer aangezet en alles was weer prima.

Ruud3822
15 november 2009, 21:40
Vandaag nog enkele keren de 'gecodeerd programma' fout gekregen. Krijg pas weer beeld als ik de tv opnieuw aanzet.
Als ik teruglees in deze discussie lijkt het erop dat dit probleem alleen voorkomt bij de SMIT CAM. Of heeft iemand met de Neotion hetzelfde probleem met versie .66? Ik vind dit behoorlijk storend en zou de Smit willen omruilen voor een Neotion als dit het probleem oplost.

Inmiddels ruim een week verder en moet zeggen dat de 'gecodeerd programma' foutmelding veel minder vaak voorkomt dan voorheen. Echt weg is hij nog niet, heb hem zo'n 2-3 keer gehad sinsdien. Is gebeurd tijdens aanzetten door anderen en heb helaas niet nadere details over wanneer het precies gebeurde.

Gelukkig heb ik de 'plof-reboot' fout nog nooit meegemaakt, laten we dat zo houden...

bert-jan
15 november 2009, 22:06
Misschien een beetje off-topic, maar ik betwijfel of ik de Philips 42PL9604 moet kopen, na alles wat ik hier gelezen heb. Het Egelse WHat Hifi was wel erg lovend over deze TV en heeft hem tot "TV product of the year 2009" uitgeroepen, http://www.whathifi.com/Review/Philips-42PFL9664/

Citaat : In short, the Philips is a brilliant TV, and genuinely one of the most exciting sets weve seen in years.

Maar ja, dan moet die CI+ wel goed werken en moet de TV niet af en toe ploffen enzo..... Ik zal de ervaringen over Samsung en Sony er eens op nalezen, misschien werken die ook niet perfect met CI+ en moet ik gewoon nog een paar maanden wachten met een nieuwe TV en digitale televisie.

Donthuis
16 november 2009, 10:06
Misschien een beetje off-topic, maar ik betwijfel of ik de Philips 42PL9604 moet kopen, na alles wat ik hier gelezen heb. Het Egelse WHat Hifi was wel erg lovend over deze TV en heeft hem tot "TV product of the year 2009" uitgeroepen, http://www.whathifi.com/Review/Philips-42PFL9664/

Citaat : In short, the Philips is a brilliant TV, and genuinely one of the most exciting sets weve seen in years.

Maar ja, dan moet die CI+ wel goed werken en moet de TV niet af en toe ploffen enzo..... Ik zal de ervaringen over Samsung en Sony er eens op nalezen, misschien werken die ook niet perfect met CI+ en moet ik gewoon nog een paar maanden wachten met een nieuwe TV en digitale televisie.

We moeten de woorden plof/ reboot ook weer niet als iets bedreigend beschouwen. Reboot is gewoon een grote herstart van de software en het ploffen in de speakers is daar een electrisch bijverschijnsel van. Bij kleine restarts (via standby aan en af) heb je dat plof effect niet. Denk maar aan PC restarts en blauwe schermen, hoe vaak kwamen die -voordat XP kwam- niet voor. Herstarten van hangende programma's is er nog steeds. Volgens mij liggen mensen daar ook niet wakker van.

Het zou erger zijn als na elke restart alle instellingen verdwenen zouden zijn, maar dat is volgens mij meestal niet het geval. Belangrijk is dat Philips en Ziggo er in ieder geval voor zorgen dat het via die CI+ techniek vrijgeven van gecodeerde programma's, waar je via de vastgelegde abonnementen recht op hebt, onzichtbaar, automatisch en storingsvrij gebeurt. Die melding bij elke start op het TV-scherm dat de authenticatie is geslaagd die velen (w.o. ondergetekende) te zien krijgen hoort gewoon niet te verschijnen. Dat de oudere Alphacrypt CI-techniek probleemloos is geeft aan dat als een techniek maar lang genoeg bestaat de fouten er wel uitgehaald zijn.

Die waardering "best LCD of the year" verbaast me niet, we zijn hier als gezin nog elke dag verrast hoe mooi de beelden van dit type wel niet zijn. Beeldkwaliteit staat toch nummer n: Philips kan het dus nog steeds! Mijn aanschafbeslissing heb ik al genomen nadat Firmware 66 hier positief besproken werd en er een leuke actie (van in mijn geval Mediamarkt) was.

:-P

Claude
16 november 2009, 12:27
Belangrijk is dat Philips en Ziggo er in ieder geval voor zorgen dat het via die CI+ techniek vrijgeven van gecodeerde programma's, waar je via de vastgelegde abonnementen recht op hebt, onzichtbaar, automatisch en storingsvrij gebeurt. Die melding bij elke start op het TV-scherm dat de authenticatie is geslaagd die velen (w.o. ondergetekende) te zien krijgen hoort gewoon niet te verschijnen. Dat de oudere Alphacrypt CI-techniek probleemloos is geeft aan dat als een techniek maar lang genoeg bestaat de fouten er wel uitgehaald zijn.

Helemaal me eens. :thumb up:
Dat van die authenticatiemelding (start + succes) is trouwens niet iets van Philips, maar zou door de CAM komen. Die 'feature' is ingebouwd op specificatie van Ziggo. Dat heeft Anoniem tenminste met zoveel woorden aangegeven, omdat Ziggo vond, dat je de gebruikers tijdens de authenticatieprocedure niet tegen een zwart scherm kon laten aankijken (dat laatste is bij Philips overigens niet het geval).

Aanpassing daarvan vergt dus een update van de software van de CAM.

guidovdb
16 november 2009, 21:09
Vandaag na het spelen met de wii weer een gecodeerd probleempje met Alleen NLD3 HD, komt wel vaker voor dus geen verassing, nu via configuratie even naar de cam gekeken (via de opties knop kom je er niet omdat het apparaat dan steeds maar wil blijven zeuren dat de zender 'gecodeerd is') Softcell descramble service (0x1) geeft de melding I34-9 met als omschrijving iets in de trend van 'deze zender maakt geen onderdeel uit van uw abonnement'.
(De now next balk geeft ook geen programma naam op dat moment).

Na het later spontaan terugkomen is hij inmiddels weer 'gecodeerd'.
Met dezelfde status.

SMIT-37PFL9604h/12

icetea
16 november 2009, 22:09
Omdat Live video niet in het scherm staat verschijnt er geen video/beeld. De oorzaak is een communicatie fout tussen de cam en de tv tijdens het opstarten. Dit is vandaag voorgelegd aan Philips nadat we een foute opstart hebben kunnen loggen.

Hier een manier om het 'gecodeerd programma' probleem te reproduceren (inmiddels 10x getest met hetzelfde resultaat):

- Wacht tot er een zenderupdate is :wink:
- Selecteer een gecodeerd TV kanaal b.v. SCIFI
- Schakel over naar HDMI bron
- TV uit via zijkant, dus NIET standby
- TV aan via zijkant

TV start nu dus op van HDMI bron en er is geen zenderupdate geweest.
Er verschijnt kort een melding:

"Er is een zenderupdate beschikbaar"

Vervolgens de Irdeto Conditional Access Prompt:

"Authentication Start"
"Authentication OK"

Status Softsell Service is dan nog helemaal leeg.

- Schakel terug naar TV

Dit toont NED1 HD en niet het laatste kanaal SCIFI wat voor stond!

Alle overige zenders geven de melding 'gecodeerd programma' en in de Status Softcell Service ontbreekt wederom Live View 1 DVB Descramble Service.

Het overschakelen naar NED2 HD gaf in 1 van de testgevallen zelfs weer de bekende plof/reboot!

[update]

Nadat ik de zenderupdate inmiddels wel heb laten uitvoeren kan ik dit verschijnsel inderdaad niet meer reproduceren, dus het wachten is op een volgende update om dit nogmaals te kunnen testen. Was dit de foute opstart procedure die al was doorgegeven aan Philips?!

icetea
16 november 2009, 23:17
Niet CI+ gerelateerd maar wel irritant bij NetTV. Ik heb een paar keer een vaag leeg menu gehad maar kan dit inmiddels ook reproduceren, door i.p.v. zender selectie 122 net de knopjes daarboven te kiezen :wink:

(Dit werkt het beste als je al een keer eerder NetTV hebt opgestart en alles al in de cache staat).

- NetTV, klik 2x snel Teletext net voordat er beeld is

Het popup menu is nu leeg i.p.v. dat er de opties "Beveiligings informatie" en "Zoomen" staan.

- Druk nogmaals Teletext, dan blijft het lege menu verschijnen.

Een volgende keer dat je NetTV opent blijft dit lege menu als overlay in beeld en je komt hier niet meer vanaf totdat je de TV uit/aan zet.

icetea
17 november 2009, 00:23
Zap en opeens 'gecodeerd programma' op kanaal 20 Eurosport. Ging niet vanzelf weg.

Info knopje:

Nu: 01:00 - 01:01 Volgend 01:00 - 01:01
Geen programmagidsinfo beschikbaar
Klokje rechtstonder loopt.

Status Softcell Service:

- 0x0 EMM 1 DVB EMM Service
D100-5 DVB EMM service OK
Interne status: D100-5
EMM source: 0x0000 D100-6
Monitoring:
( 4) 0035 02 7c 00 00 00 00
(item tussen haakjes hoogt telkens op)

- 0x1 Live View 1 DVB Descramble Service
Algemene service status:
D100-8 Descrambler service OK
Interne status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy Control: D100-31
Monitoring:
<leeg>

Na TV uit/aan was het weer OK en Info gaf nu ook juiste Now/Next weer.

dvr
17 november 2009, 08:12
Gisteren voor het eerst een CCK error gezien met de .66 software (die ik toch maar geinstalleerd heb, nadat de TV bleef aandringen :wink:)
Het was een "CI+ Error 04 CCK Failed". Verdere info heb ik helaas niet.
De TV deed het wel gewoon: de zenders gaven beeld voor n na de foutmelding.
Verder nog geen grote problemen gehad met de .66 software, behalve de bekende kortstondige "gecodeerd programma" meldingen.

Donthuis
17 november 2009, 09:21
Hier een manier om het 'gecodeerd programma' probleem te reproduceren (inmiddels 10x getest met hetzelfde resultaat):

- Wacht tot er een zenderupdate is :wink:
- Selecteer een gecodeerd TV kanaal b.v. SCIFI
- Schakel over naar HDMI bron
- TV uit via zijkant, dus NIET standby
- TV aan via zijkant

TV start nu dus op van HDMI bron en er is geen zenderupdate geweest.
Er verschijnt kort een melding:

"Er is een zenderupdate beschikbaar"

Vervolgens de Irdeto Conditional Access Prompt:

"Authentication Start"
"Authentication OK"

Status Softsell Service is dan nog helemaal leeg.

- Schakel terug naar TV

Dit toont NED1 HD en niet het laatste kanaal SCIFI wat voor stond!

Alle overige zenders geven de melding 'gecodeerd programma' en in de Status Softcell Service ontbreekt wederom Live View 1 DVB Descramble Service.

Het overschakelen naar NED2 HD gaf in 1 van de testgevallen zelfs weer de bekende plof/reboot!

[update]

Nadat ik de zenderupdate inmiddels wel heb laten uitvoeren kan ik dit verschijnsel inderdaad niet meer reproduceren, dus het wachten is op een volgende update om dit nogmaals te kunnen testen. Was dit de foute opstart procedure die al was doorgegeven aan Philips?!

Dit soort zaken is de reden dat ik zelf de automatische zenderupdate (van 6uur 's ochtends) consequent uitzet. Zo eens in de zoveel tijd zelf een update starten is wel zo verstandig. Zie ook mijn eerdere bijdragen. :-P

Wil natuurlijk niet zeggen dat goed reproduceerbare fouten niet a.s.a.p. door Philips/Ziggo moeten worden verwijderd... :no:

Donthuis
17 november 2009, 09:32
Niet CI+ gerelateerd maar wel irritant bij NetTV. Ik heb een paar keer een vaag leeg menu gehad maar kan dit inmiddels ook reproduceren, door i.p.v. zender selectie 122 net de knopjes daarboven te kiezen :wink:

(Dit werkt het beste als je al een keer eerder NetTV hebt opgestart en alles al in de cache staat).

- NetTV, klik 2x snel Teletext net voordat er beeld is

Het popup menu is nu leeg i.p.v. dat er de opties "Beveiligings informatie" en "Zoomen" staan.

- Druk nogmaals Teletext, dan blijft het lege menu verschijnen.

Een volgende keer dat je NetTV opent blijft dit lege menu als overlay in beeld en je komt hier niet meer vanaf totdat je de TV uit/aan zet.

Eerder had ik iets dergelijks gemeld met de favorietenlijst en het niet kunnen wegkrijgen van de totale lijst in overlay. Daar kom je er niet vanaf door het af en aanzetten van de TV, maar door zenders herinstalleren.
De algemene opmerking zou kunnen zijn dat deze Philips software een "escape" toets mist. De toets "back" biedt niet die functionaliteit.

Als we toch in vergelijkingen met Windows gebruiken verder gaan: ook het vastleggen van voorkeursinstellingen in het configuratiedeel, vindt alleen met "OK" en verlaten van pagina's plaats. Een apart "toepassen" was beter geweest.

Last but not least: het in de TV inbouwen van de handleiding heeft tot een forse vergroting van de tekstformaten geleid en navenante verschraling van de inhoud. Ik pak er maar steeds een afdruk van een 9603 type bij om te lezen wat een bepaalde functie of instelling zoal voor doel heeft. De van de 9604 af te drukken handleiding is exact gelijk aan de uitgeklede TV-versie en DUS zinloos om af te drukken (alle 160 pagina's kost ook veel) Ik ga nog op de Philips site daar een vraag over stellen. :?:

NET TV is daarom ook zo beperkt bruikbaar, omdat de invoer van tekens met het "mobieltjes" type keuzepaneel zwaar beperkt is. Alleen al het inloggen op je eigen YouTube account is een crime als je password zowel letters als cijfers kent. Voor je het weet schiet de invoer dr en kan je opnieuw beginnen. NETTV is slechts een beperkt bruikbaar speeltje, netwerkservers benaderen is daarentegen van grote waarde zodra je het aan de praat hebt gekregen. :grin:

Tom-
17 november 2009, 15:36
De algemene opmerking zou kunnen zijn dat deze Philips software een "escape" toets mist. De toets "back" biedt niet die functionaliteit.

Als we toch in vergelijkingen met Windows gebruiken verder gaan: ook het vastleggen van voorkeursinstellingen in het configuratiedeel, vindt alleen met "OK" en verlaten van pagina's plaats. Een apart "toepassen" was beter geweest.
Voor jou wel, maar die hele interface ziet er behoorlijk doordacht uit. Het moet voor jou werkbaar zijn, maar ook voor je oma van 90, om maar iets te noemen. Nou is dat laatste misschien iets te veel gevraagd, maar toch, je kunt op een eenvoudige manier ontzettend veel instellen. Eigenlijk ben ik niet echt voor een soort easy en advanced 'mode', maar in dit geval was het misschien toch wel handig geweest.

berkens
18 november 2009, 22:23
Beste allemaal,

Heb niet de nieuwste software geinstalleerd, maar wat de EPG betreft:

Op 2 manieren kan de TV de EPG informatie verzamelen.

1) Via internet (net als NET-tv (vind ik erg traag))

2) Via de zender-informatie (wordt iedere nacht om +- 6u verzameld)

Via de zender heeft mijn voorkeur. Als de TV eenmaal de informatie verzameld heeft (standby), dan werkt dat heel goed.

Groeten Ben...

soldeerder
19 november 2009, 16:05
Philips iDTV gebruikers.

Philips heeft een nieuwe software versie .66 uitgebracht, versie .65 was immers niet goedgekeurd door Ziggo.

Deze .66 versie zal in de komende dagen waarschijnlijk ook beschikbaar komen op de philips website.

De testers van de .65 versie kunnen mij een PM sturen voor een link.

Volgens Philips zijn de issues v.w.b. stabilteit opgelost evenals subtitling bij aanpassen van het volume. Ziggo heeft nog een probleem gevonden met de EPG bij netwerk aanpassingen. Ten aanzien van de now/next infobanner zal nog nadere informatie worden verstrekt.

Willen jullie de eerste ervaringen met deze nieuwe release hier melden. We zullen jullie ervaringen ook meenemen voor het volgende goedkeurings-ronde.

Voor de volledigheid, de software is alleen bestemd voor de 9000 serie.

Ik heb vorige wek update gedaan alles werkt nu prima op elk net nu teletekst.

Gr.Jan

TNG
19 november 2009, 17:13
Philips iDTV gebruikers.

Volgens Philips zijn de issues v.w.b. stabilteit opgelost evenals subtitling bij aanpassen van het volume. Ziggo heeft nog een probleem gevonden met de EPG bij netwerk aanpassingen. Ten aanzien van de now/next infobanner zal nog nadere informatie worden verstrekt.

Hoe zit dat eigenlijk met die nadere informatie? En is er alweer wat nieuws van het Philips front anoniem?

TomF
20 november 2009, 09:13
@TNG,

Ter info: De nieuwe firmware is beschikbaar voor alle Philips modellen.

JoostBoZ
20 november 2009, 10:08
Discussie en reacties op de nieuwe firmware voor de overige series is hier terug te vinden: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22257

FriendlyGhost
20 november 2009, 11:11
32PFL9604, Fw .66, Smit Cam

Mijn vrouw gaf vanmorgen aan dat ze toch nog niet tevreden is over de tv. Ze vertelde me dat de tv regelmatig vastloopt en dan met een "plof" uitvalt. Wat ik uit haar verhaal kon opmaken is dat het regelmatig gebeurd met het zappen van Ned3 naar Rtl4. Hoe vaak en onder welke omstandigheden het precies gebeurd kan ik helaas niet meedelen omdat ik het zelf eigenlijk niet mee maak. Ze vertelde ook dat de tv bij het opstarten nog geregeld de melding 'gecodeerd programma' geeft waarna ze de tv moet uitzetten via het side-panel en opnieuw moet inschakelen.

richjan
21 november 2009, 13:55
Gisteren de nieuwste philips sofware op de 37pfl5604/h12 gezet.
Nu heb ik geen geluid meer op Discovery HD op alle overige zenders wel.
Je kan in het menu ook de gewenste audio taal niet zien op discover Hd.
Bij History HD kan je bij de audio instellingen zien dat dat engels is maar bij discovery staat er niets bij audio instellingen.
Volgens mij is het dolby digital maar deze word niet ondersteund na deze laatste update op de 5604 serie.
Zijn er meer gebruikers met dit audio probleem?

sanderanders
23 november 2009, 12:18
Philips gebruikers.

Met Philips zijn we in de laatste fase belandt van de fieldtesten voor de defintieve goedkeuring van de software / product. De software die vorige week is aangeboden was helaas onvoldoende stabiel om deze versie aan te bieden onder een beperkte groep forum leden.
De software die afgelopen maandag is uitgebracht is aanzienlijk stabieler, dit heeft inmiddels n forumlid (nlrb) kunnen ervaren.

In overleg met Philips is besloten om deze software aan een beperkte groep aan te bieden om daarmee een nog beter beeld te vormen van de resultaten.

Het meedoen is uiteraard geheel op eigen risico.

Zowel Ziggo als Philips zullen de resultaten nauwgezet volgen en de bevindingen meenemen.

Degenen die mee willen doen met testen (alleen voor de 9000 serie) kunnen mij een PM sturen.

We zijn nu al weer 6 (!) weken verder. Ik heb de Philips 8404 gekocht (die met die Ziggo-sticker op de doos), o.a. vanwege de CI+.

Ik heb wel een beetje geduld, maar kom zeg, hoe moeilijk kan het zijn en hoelang gaat dit nog duren? Het geduld raakt nu echt op. Ik krijg enorm het gevoel dat 'we' aan het lijntje gehouden worden als kleine groep en Philips/Ziggo het wel best vinden

Misschien kan Anoniem even reageren?

- Komt de certificeren ooit nog in orde???
- Op wat voor termijn. Want op deze manier wordt het een jarenplan en verwatert het lekker...

(niet de meest vriendelijke post, maar ik ben het een beetje beu na heel veel weken)

JW-NHS
23 november 2009, 12:49
Heb je de .66 Firmware al op jouw TV gezet?
Zo ja, wat is het resultaat?

Groet,
JW

sanderanders
23 november 2009, 13:17
Je mist mijn punt.

Het gaat om de certificering, dus ondersteuning en garantie.

JW-NHS
23 november 2009, 16:47
Dat punt miste ik niet :wink:

Ik vroeg naar juw ervaringen met de .66 FW :idea:

Groet,
JW

Donthuis
23 november 2009, 17:52
Je mist mijn punt.

Certificatie van apparatuur of software is mooi, omdat het aangeeft dat ICT-partijen vertrouwen in de goede werking van de gezamenlijke dienst hebben. Het is een formele stap tot wederzijdse goedkeuring van de wijze van samenwerking. Maar garantiezaken richting eindgebruikers knnen, maar hoeven er niet aan vast te zitten. Zie de algemene voorwaarden van Ziggo en Philips' zijn waarschuwing in de documentatie van de eigen! TV- en BlueRay spelers over niet 100% afgedekte HDMI/Easylink zaken.

Wel dat als er een goed werkende oplossing is verkregen, dan ook beide partijen elkaar kunnen houden aan de vastgelegde techniek. Ook Ziggo mag niet zo maar allerlei "toeters en bellen" eenzijdig toevoegen, nadat de technische afspraken getest zijn en vervolgens bevroren. Gezien de grote aantallen leveranciers en apparaten moet dat strak worden vastgelegd.

Belangrijker voor ons gebruikers is of er vanuit ons perspectief nu een acceptable dienst ontstaan is of dat onoverkomelijke problemen resteren.

Ik heb gemerkt dat Philips zelf de FW66 pas op hun site zetten, na de eerste ronde positieve reacties. Met die actie zetten zij zelf een eerste stap en mag je dus hun ondersteuning inroepen bij bepaalde problemen. Maar ik dacht ook dat zij allereerst de 9000 serie afdekten en de 8000 pas in een tweede ronde (over 7000 en lagere series is het beeld me onbekend)

Als jij geen 9000-serie, maar een 8000-serie (8404) bezit, moet je op die Philips site kijken welke FW versie daar staat. Dat hoeft niet exact gelijk aan de 9000 FW te zijn. Vreemd dat je inderdaad niet ingaat op de vraag of je dit proces nu hebt doorlopen en welke ervaring daar uit volgt.

Vanuit 9000-perspectief (bezit 9604) ben ik na wat beginproblemen nu zeer tevreden. Het restant moet gewoon oplosbaar zijn. Het is aan Ziggo om te beoordelen of deze FW al gecertificeerd wordt of pas een volgende versie.

Wordt vervolgd :!:

NB Het is in andere bedrijfstakken niet ongebruikelijk dat een externe partij tussen de providers als Ziggo en alle leveranciers van apparatuur staat. Dat levert echter wel hogere kosten op en niet noodzakelijkerwijs een beter resultaat (als PTT/KPN-er ben ik lang betrokken geweest bij het onder toezicht van de overheid opzetten van typekeuring, certificering en aanverwante samenwerkingsissues rond Telecommunicatie randapparatuur)

icetea
23 november 2009, 18:12
Je mist mijn punt.

It's not the destination, it's the journey :-).

Btw het valt me op dat ik bij het gebruik van (zappen naar) HD zenders eerder tegen een plof/reboot aan loop (en zo te zien komt dit ook vaker voor bij andere gebruikers). Performance probleem? Watchdog service die dan eerder ingrijpt?

anoniem
23 november 2009, 20:34
We zijn nu al weer 6 (!) weken verder. Ik heb de Philips 8404 gekocht (die met die Ziggo-sticker op de doos), o.a. vanwege de CI+.

Ik heb wel een beetje geduld, maar kom zeg, hoe moeilijk kan het zijn en hoelang gaat dit nog duren? Het geduld raakt nu echt op. Ik krijg enorm het gevoel dat 'we' aan het lijntje gehouden worden als kleine groep en Philips/Ziggo het wel best vinden

Misschien kan Anoniem even reageren?

- Komt de certificeren ooit nog in orde???
- Op wat voor termijn. Want op deze manier wordt het een jarenplan en verwatert het lekker...

(niet de meest vriendelijke post, maar ik ben het een beetje beu na heel veel weken)

Deze vragen zou je aan Philips moeten stellen. Als je naar de resultaten van de enqute kijkt, dan is het duidelijk dat Philips nog twee punten moet oplossen. Om deze resterende problemen kunnen wij het product nog niet goedkeuren. Philips is aan zet niet Ziggo.

Verder vind ik je reactie wat vreemd, Ziggo heeft duidelijk op de portal aangegeven welke merken en modellen gecertificeerd zijn. Philips heeft ten onrechte Ziggo op de sticker geplaatst, dit is door Philips gerectificeerd.
Als je verkeerde informatie is verstrekt mag hier de dealer en Philips op aanspreken.

De situatie / status met Philips is uitgebreid op dit forum gepubliceerd, de eerste postings zijn al in juli geplaatst.

sanderlo
23 november 2009, 21:06
Deze vragen zou je aan Philips moeten stellen. Als je naar de resultaten van de enqute kijkt, dan is het duidelijk dat Philips nog twee punten moet oplossen. Om deze resterende problemen kunnen wij het product nog niet goedkeuren. Philips is aan zet niet Ziggo.

Verder vind ik je reactie wat vreemd, Ziggo heeft duidelijk op de portal aangegeven welke merken en modellen gecertificeerd zijn. Philips heeft ten onrechte Ziggo op de sticker geplaatst, dit is door Philips gerectificeerd.
Als je verkeerde informatie is verstrekt mag hier de dealer en Philips op aanspreken.

De situatie / status met Philips is uitgebreid op dit forum gepubliceerd, de eerste postings zijn al in juli geplaatst.

Heeft Philips nog iets laten weten na de laatste resultaten? Hebben ze aangegeven er mee aan de slag te gaan?

anoniem
23 november 2009, 21:25
Philips testers / gebruikers.

Philips heeft de resterende punten in onderzoek genomen. Eind vorige week waren nog geen resultaten bekend. Ik zal eind deze week weer contact opnemen.

Gelet op het feit dat er we genoeg terugkoppeling hebben over deze software versie (66) zal ik dit topic sluiten.
Zodra er weer een nieuwe versie beschikbaar is zal ik jullie weer informeren en kunnen we een nieuw item starten.

Bedankt voor jullie bijdragen