View Full Version : Datalimiet

jennifer1402
2 november 2009, 15:25
mijn datalimiet is overscheden. Op de ziggo pagina staat dat het de eerst volgende maand weer gereset word. het is nu de 2e en ik kan nog steeds niks via newslezer. Hij blijft zeggen dat mijn datalimiet overschreden is. Weet iemand wanneer dit gereset word?

Groetesj

Gizmo©
2 november 2009, 16:02
mijn datalimiet is overscheden. Op de ziggo pagina staat dat het de eerst volgende maand weer gereset word. het is nu de 2e en ik kan nog steeds niks via newslezer. Hij blijft zeggen dat mijn datalimiet overschreden is. Weet iemand wanneer dit gereset word?

Groetesj
Ja, maar dat resetten is niet voor iedereen op de zelfde datum. Het kan net zo goed zijn dat voor jouw het resetten iedere 12de van de maand is.

pdukers
2 november 2009, 18:08
Ja, maar dat resetten is niet voor iedereen op de zelfde datum. Het kan net zo goed zijn dat voor jouw het resetten iedere 12de van de maand is.

Op onderstaande link kun je, na inloggen met het account dat je gebruikt in nieuwslezer, zien hoeveel quota je verbruikt hebt en wanneer de quota gereset wordt.

https://mijn.ziggo.nl/myziggo-email/do/email/news

jennifer1402
3 november 2009, 10:59
dit staat er:
50.00 Gb dataverkeer verbruikt
(vanaf 27-10-2009) 0.00 Gb resterend
(tot 27-11-2009

bestekend dit dat ik de 27e weer nieuwe krijg? maar dit klopt dan niet, want voor de 27 oktober had ik al geen datalimiet meer.

Gizmo©
3 november 2009, 13:17
dit staat er:
(vanaf 27-10-2009) 0.00 Gb resterend
(tot 27-11-2009

bestekend dit dat ik de 27e weer nieuwe krijg? maar dit klopt dan niet, want voor de 27 oktober had ik al geen datalimiet meer.
Zoals het daar staat heb je quota al verbruikt en mag je pas na 27 november weer gebruik maken van de nieuwsgroepen.
Als je meent dat je die 50GB nog niet hebt verbruikt, dan oet je toch de helpdesk bellen. Misschien is er ergens een storing.

bezoeker
3 november 2009, 17:50
ga er maar van uit dat er bij Ziggo een storing is, helaas.
ik heb het ook gehad en Ziggo wil het niet toegeven.

uiteindelijk heb ik de moed opgegeven en maar een payserver genomen

StriFe
4 november 2009, 18:13
Ik heb precies hetzelfde sinds gisterochtend. Kwas wat aan het meenemen en opeens kwam die niet hoger dan 0.78 KByte/s en bam opeens 482 Downloadlimiet bereikt.

Ik heb mijn limiet even nagekeken en het zei dit:

Als hoofdgebruiker kun je een vaste hoeveelheid data van en naar nieuwsgroepen versturen. Je secundaire e-mailadressen maken hier ook gebruik van. Hieronder zie je hoeveel al je e-mailaccounts dataverkeer verbruikt hebben.

(vanaf 22-10-2009) 0.00 Gb resterend
(tot 22-11-2009)
Terwijl dat niet mogelijk is aangezien ik voor die tijd tijdelijk een nog een andere usenet provider had.

Aangezien ik op prepaid zit en niet genoeg btg heb om naar de klantenservice te bellen, zou iemand mij een puntje kunnen lichten misschien?? :) Bijvoorbaat dank

Spartagek
4 november 2009, 20:24
0.00 Gb dataverkeer verbruikt
(vanaf 13-10-2009) 0.00 Gb resterend
(tot 13-11-2009)

Hier ook
maar ik gebruik de newsserver neit eens :>

plusdaarbij - bij allesin1 extra is er geen limiet ( of heb ik iets gemist )

Gizmo©
4 november 2009, 20:49
Ik heb een Plus abbonnement, maar bij mij staat er, dat ik onbeperkt uit de nieuwsgroepen mag downloaden.

jennifer1402
5 november 2009, 09:28
Ik heb dinsdag avond gebelt en ze hebben tegen mij gezegt dat het met twee a drie dagen gerest word. dus als ik vrijdagavond nog niks heb ga ik weer bellen.

Groetjes

StriFe
5 november 2009, 14:41
Heb het via de website gevraagd en ze zeggen dit:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Volgens onze gegevens is inderdaad het limiet op de nieuwsgroepen voor deze maand bereikt. Waaraan en wanneer het limiet verbruikt is voor ons onbekend aangezien volgens de wet op de privacy deze gegevens voor ons afgeschermd zijn. Het limiet wordt per 22-11-2009 gereset zodat u dan weer de volledige 50GB krijgt. Indien dan het limiet alsnog zonder inbreng van iemand uit uw huishouden binnen een korte tijd wordt opgemaakt adviseer ik u telefonisch contact met ons op te nemen.

Dit klopt serieus dus niet :S Als ik download download ik Nooit 50 gig binnen 11 dagen zoveel leuks was er nou ook weer niet voor mij heh.

Spartagek
5 november 2009, 15:45
Heb het via de website gevraagd en ze zeggen dit:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Volgens onze gegevens is inderdaad het limiet op de nieuwsgroepen voor deze maand bereikt. Waaraan en wanneer het limiet verbruikt is voor ons onbekend aangezien volgens de wet op de privacy deze gegevens voor ons afgeschermd zijn. Het limiet wordt per 22-11-2009 gereset zodat u dan weer de volledige 50GB krijgt. Indien dan het limiet alsnog zonder inbreng van iemand uit uw huishouden binnen een korte tijd wordt opgemaakt adviseer ik u telefonisch contact met ons op te nemen.

Dit klopt serieus dus niet :S Als ik download download ik Nooit 50 gig binnen 11 dagen zoveel leuks was er nou ook weer niet voor mij heh.

tipje :

verander de wachtwoorden van je emailaccounts ( ziggo pagina )
als je pech hebt is iemand met jouw inloggegevens gaan wandelen, en had hij WEL wat leuke dingen gevonden

Als jij het niet hebt opgebruikt, en niemand anders in jouw "clan" dan kan dat een oorzaak zijn

StriFe
6 november 2009, 03:33
Buiten het feit dat ik het aan een vriend heb uitgeleend hij heeft het pas 1 dag gebruikt en iets van 2 Š 3 dingetjes gedownload en ik ken hem al bijna 10 jaar dus liegen doet ie niet. die 2 Š 3 dingen waren iets van 10-15 GByte bijmekaar dus dan zou ik nog steeds 35-40 GB overhouden vandaar dat het ook niet klopt.

Spartagek
6 november 2009, 12:36
Zonder al te verwijtend over te komen,
in een ander topic spreek je van de onmogelijkheid tot een payserver, en dat je dat hoogstens 1 a 2 keer per jaar daarvoor kan aanmelden.

wat ik dan niet snap, is dat je je accountgegevens uitleent aan een ander

Ik ben in de redelijk 'gelukkige' positie dat ik er wel aan kan, maar deel mijn accountmet niemand.
als ik ergens iets nodig heb, regel ik of de vergoeding, of krijgt hij/zij het van mij.
Als die vriend in zijn newsreader "even" alle headers ophaalt, ga je al snel op de 10+ GB toer, en dat tel net zo goed mee

en mijn motto : iedereen liegt, zelfs ik !
dus wel of niet teveel gedownload - ligt in deze wel degelijk bij jezelf, en mag je tot de 27e wachten op vrijgave

bulldog
20 november 2009, 23:57
En ja hoor het is een paar maanden goed gegaan maar het is weer puinzooi bij Ziggo.
Op de 13de wordt ie bij mij altijd gereset en nu kijk ik net op mijnziggo en daar staat vrolijk dat ik 100gig heb gedownload. Heb vanmiddag twee films binnengehaald en voor de rest heb ik nog niets gedaan vanaf de 12de.
Benieuwd of ik morgen kan downloaden; zit nu op de laptop en downloaden die ik boven op de vaste pc, heb nu geen zin om het te gaan testen.

Micha1
24 november 2009, 13:58
Bij mij wordt ie op de 16e gereset, heb 400 mb gedownload, mijnziggo zegt dat ie alle 50 GB al heeft verbruikt..(verbuikt staat er trouwens!!)
Foutje Mijnziggo site?

dieco
24 november 2009, 14:04
Bij mij geeft het ook aan dat de limiet bereikt is maar kan gewoon downloaden.
Zal dus wel een foutje op de site zijn ... :thumb up:

Jeroen74
30 november 2009, 22:39
Ik lees iets over een payserver. Kun je ook na verbruik van je datalimiet wel nog via een payserver downloaden? Ik meen(de) dat je dan gewoon niet meer kunt downloaden via een payserver. Ik heb het eens gevraagd aan de klantenservice en dat is wat men zei

groet

Manolito
30 november 2009, 22:50
Bij mijn weten kan je gewoon van een payserver downen als je je limiet bij de Ziggo-server bereikt hebt.

Renatus
30 november 2009, 23:56
Bij mijn weten kan je gewoon van een payserver downen als je je limiet bij de Ziggo-server bereikt hebt.

Inderdaad, staat geheel los van elkaar. Als je echter een payserver hebt waar je een abonnement hebt afgesloten voor een maximaal aantal GB in plaats van voor een bepaalde tijd zonder datalimiet...

sicob
1 december 2009, 10:45
Ook hier hebben we een probleem met de reset van het datalimiet. We hebben gekeken op my ziggo en dar staat de balk helemaal blauw. Maar de datum vanaf/tot zijn niet zichtbaar.Dus we hebben geen idee wanneer de datalimiet gereset wordt.

Iemand dezelfde ervaring?

rednas77
1 december 2009, 12:23
Ook hier hebben we een probleem met de reset van het datalimiet. We hebben gekeken op my ziggo en dar staat de balk helemaal blauw. Maar de datum vanaf/tot zijn niet zichtbaar.Dus we hebben geen idee wanneer de datalimiet gereset wordt.

Iemand dezelfde ervaring?

Hier hetzelfde probleem. Ik gebruik de server van Ziggo niet eens, alleen een payserver. En ik heb mijn accountgegevens niet uitgeleend.

Trouwens wel off-topic. Heeft iedereen een einddatum van 01-01-2010 bij zijn producten staan?
Reeds gevonden in ander topic :oops:

sicob
1 december 2009, 13:59
Hopelijk kan hier iemand van ziggo uitsluitsel over geven?

Helpdesk bellen helpt meestal toch niet

Denhalen
3 december 2009, 16:09
Helaas ondervind ik ook het probleem, waarbij de datums er niet staan. Uit mijn hoofd weet ik nog, dat het op de 4de reset word. Maar ik vind het een beetje vreemd, dat ik al sinds eergister 100 Gb, verbruikt heb. Maar aan de andere kant. Als je dagelijks 3 Gb download, kom je snel aan de 100. Kan ook zijn dat het reeds van 2 maanden is.

Payserver ga ik echt niet nemen. Betaal al genoeg aan het @Home/Ziggo abonnement.

Skloep
4 december 2009, 16:10
Mij valt het ook op dat de info bij mijnziggo, nieuwsgroepen totale onzin in, al weken lang staat er

Je kunt een vaste hoeveelheid data van en naar nieuwsgroepen versturen. De leden van je eigen groep maken hier ook gebruik van. Hieronder zie je hoeveel er door de leden van je groep verbruikt is.
50 Gb dataverkeer verbuikt
(vanaf )
0 Gb nog over
(tot )
Dit wil zeggen, er staat geen vanaf datum, geen tot datum en zonder te downloaden staat er gelijk na het moment van de reset alweer 50GB verbuikt (inclusief foute spelling.) Volgens mij moet er eens iemand wakker worden bij Ziggo want volgens mij klopt er iets niet helemaal.

Denhalen
4 december 2009, 18:56
Door deze melding, kan ik nou niet de twee films en spel verder downloaden. Morgen maar eens met Ziggo bellen. Ik betaal immers 48 euro voor hun service. Voorheen nooit problemen gehad, nu deze onzin. Normaal werd bij @Home op de 4de de reset gedaan. Nu staat er geen datum.

Zapp Brannigan
4 december 2009, 19:11
Door deze melding, kan ik nou niet de twee films en spel verder downloaden.

Dat de gegevens op de mijnziggo site niet kloppen wil nog niet zeggen dat de newsserver zelf niet weet hoeveel er al gebruikt is. Als je dat niet te veel werkt lijkt kun je even "handmatig" inloggen om te kijken hoeveel je nog over hebt:

$ telnet news.quicknet.nl 119
Trying 213.132.189.35...
Connected to news.quicknet.nl.
Escape character is '^]'.
200 cache90 NNTPSwitch-0.12-ziggo-alk-2009-11-04, 68379 groups available, posting allowed, slot 328, connections 1
AUTHINFO USER zapp.brannigan
381 More Authentication Required
AUTHINFO PASS eh
281 Authentication Accepted, 1963553153 Bytes remaining
QUIT
205 Exit articles 0, bytes 0, groups 0, posts 0, postbytes 0
Connection closed by foreign host.

sicob
4 december 2009, 19:19
dank je
maar hij vraagt om full emailadress die ik ook heb opgegeven maar hij rejected het.

Maar ik blijf er bij dat ZIGGO deze problemen moet oplossen. Ik heb nu uit nood een payserver genomen.

Zapp Brannigan
4 december 2009, 19:23
maar hij vraagt om full emailadress die ik ook heb opgegeven maar hij rejected het.

Je moet natuurlijk wel de newsserver gebruiken die bij je email adres past.

sicob
4 december 2009, 19:51
oeps :oops:

ik dacht dat je de newsserver van ziggo had gebruikt omdat we ook op een ziggo forum zitten.

Maar ik heb het gevonden en het werkt, datalimiet bereikt geeft hij aan.

maar wanneer het op 0 gezet wordt geen idee

Denhalen
4 december 2009, 23:52
Joepie. Ik kan weer downloaden. Al blijft mijn Ziggo volhouden dat het limiet bereikt is. Ook nog steeds geen datums. Ik denk dat ze problemen hebben met hun website????

Nou een nachtje downloaden. Kan ik morgen weer film kijken.

Dutchman01
5 december 2009, 10:28
Ik wil alleen maar zeggen dat 50GB op de huidige plus wel veels te kort hoor.

De extrabundel hadden op deze huidige snelheid 20/3 onbeperkt downloaden.

straks gaan wij naar 30/4 en dan nog steeds 50GB data limiet, nee toch?

Denhalen
6 december 2009, 11:13
Ziggo is totaal de weg kwijt.
Ik wilde net op hun website checken of inderdaad mijn limiet op 0 of iets hoger staat. Eerst kom ik niet in het gedeelte van Mijn producten, bleef aangeven dat ik moest inloggen.
Daarna zie ik alleen info over mijn internet, datum van begin contract, eerst volgende mogelijkheid om te beŽindigen en zo. Maar niks over Nieuwsgroepen of email.

Gelukkig kan ik wel weer downloaden sinds vrijdag.

Rolypoly
6 december 2009, 15:58
Er is wel eens vaker een probleem op de website met het verbruik van de nieuwsserver, dat zal nu ook wel weer zijn.
Zal wel te maken hebben met de vernieuwde website . . .
Bij mij wordt de teller altijd op de 6e van de maand gereset, maar nu is de balk helemaal blauw, zonder datums erbij.
Ik ga er vanuit dat dit puur een websiteprobleem is maar dat het technisch gezien allemaal goed is.