View Full Version : Krakend geluid MTV en TMF via digitale tv

bouncer1980
2 november 2009, 12:32
sinds een 2 tal weken hebben wij krakend geluid bij de zenders tmf en mtv, echter alleen via de digitale ontvanger, analoog is prima. Wij hebben 2 decoders thuis, de oudere samsung (grijze) en de nieuwere samsung (zwarte). Het probleem is alleen bij de grijze samsung.

Mijn ouders hebben een oudere (zwart grijze panasonic) en die heeft hetzelfde probleem. Mijn buren hebben dezelfde grijze samsung en ook het zelfde probleem?

Lijkt dus aan de oude decoders te liggen.

Iemand hier een oplossing voor?

Isis
2 november 2009, 12:44
Sluit die grijze Samsung eens met de andere scartkabel op je andere tv aan (dus met de kabel van de zwarte Samsung op de tv waar dit nu zit aangesloten). Heb je het probleem dan ook?

DenZorR
3 november 2009, 10:52
Ik heb precies hetzelfde met de Samsung DCB-9401R
Ik heb al geprobeerd DTV opnieuw te installeren maar dat hielp niet :cry:

bouncer1980
3 november 2009, 15:43
ligt niet aan de kabels. Hoor het van iedereen die een ouder kastje heeft. Als je deze vraag via de site aan ziggo voorlegt, krijg je als reactie dat technische problemen telefonisch gemeld moeten worden. Fijn dan! kan ik weer gaan bellen, krijg ik weer iemand aan de telefoon die zegt dat het waarschijnlijk aan de verbindingen bij mij thuis ligt.

Gizmo©
3 november 2009, 20:01
ligt niet aan de kabels. Hoor het van iedereen die een ouder kastje heeft. Als je deze vraag via de site aan ziggo voorlegt, krijg je als reactie dat technische problemen telefonisch gemeld moeten worden. Fijn dan! kan ik weer gaan bellen, krijg ik weer iemand aan de telefoon die zegt dat het waarschijnlijk aan de verbindingen bij mij thuis ligt.
Tuurlijk moet je bellen. Kan Ziggo nog wat extra centen vangen van al de klagers.:wink:

DenZorR
9 november 2009, 19:15
Nog iemand met een oplossing? :lol:

Riparius
9 november 2009, 20:05
Ik heb precies hetzelfde met de Samsung DCB-9401R
Ik heb al geprobeerd DTV opnieuw te installeren maar dat hielp niet :cry:

Het geluid van MTV en TMF is hier (voormalig Casema gebied) normaal via de Samsung DCB-9401R decoder. Het moet een probleem zijn specifiek voor (een deel van?) het voormalige @Home gebied. Toch maar melden bij Ziggo.

En laat je niet afschepen met het kletsverhaal (waar Isis ook vrolijk aan mee doet) dat het misschien aan de SCART kabel zou liggen. Als dat zo was dan zou het geluid van andere zenders ook slecht moeten zijn, dat geluid gaat immers door diezelfde SCART kabel.

ber000000-6
9 november 2009, 20:41
ook hier last van krakend audio op samsung 360 via optische uitgang.
andere zenders geen probleem.
signaal vanaf Head-end Zwolle.

speelt reeds een week.

berrie

Isis
9 november 2009, 22:06
En laat je niet afschepen met het kletsverhaal (waar Isis ook vrolijk aan mee doet) dat het misschien aan de SCART kabel zou liggen. Als dat zo was dan zou het geluid van andere zenders ook slecht moeten zijn, dat geluid gaat immers door diezelfde SCART kabel.
Ik bedoelde het niet als kletsverhaal, maar als suggestie. Het leek mij ook al stug, maar ik dacht dat het het proberen waard zou zijn. Ik wist niet zeker of het dat kon zijn, blijkbaar niet, excuses voor de dus waardeloze suggestie.

Verder weet ik echt niet waar het aan kan liggen... heb zelf totaal geen problemen met dezelfde decoder (ook @home gebied).

rick1983
18 november 2009, 11:31
Ik heb hetzelfde probleem hier in de gemeente Voerendaal.

Samsung ontvanger geeft problemen, humax ontvanger niet.

Heb gebeld met de klantenservice, kreeg als antwoord: dat ligt aan uw kabel. Heb uitgelegd dat het dan ook op andere zenders moest zijn en dat ik kabels van Oehlbach ertussen heb zitten en geen dun kabeltje van de aldi. Dat het ongeacht of het signaal optisch of via de scart verliep kraakte op deze 2 zenders en tmf nl.

Kreeg als definitief antwoord: uw ontvanger heeft u destijds los gekocht, ga maar naar de winkel voor een oplossing, het ligt niet aan ons.........

Schijnbaar is het dus normaal om problemen door te schuiven ipv op te lossen.

Rick

DA39
21 november 2009, 17:15
@ Rick: Hoe is het uiteindelijk opgelost?

Ook hier een probleem met krakend geluid bij TMF,MTV,Sport1 en Sport2.. af en toe ook bij regionale zenders.. Kabels etc. vervangen, blijft hetzelfde probleem geven. Heeft dus hoogstwaarschijnlijk met de decoder te maken. Deze discussie is al begonnen in 2008. Lijkt me dat hier wel een oplossing voor is te vinden en dat Ziggo een "normaal" antwoord geeft i.p.v. de standaard zinnetjes: stekker er 30 sec uit en kabels vervangen (ik geef toe: soms is dit WEL de oplossing..)

Dus Ziggo, wat is jullie antwoord op dit probleem?

DA39
21 november 2009, 17:25
Het geluid bij de tv zenders Sport 1, MTV, TMF en af en toe een regionale zender kraakt. Dit is natuurlijk erg irritant! Decoder in gebruik: Samsung DVB-9401R. Kabels vervangen, gereset, instellingen gewijzigd: allemaal geen resultaat. Decoder gekregen via Ziggo n.a.v. verdwijnen bakje van Canal+.

Wat geeft Ziggo hier als antwoord/service op???

rick1983
22 november 2009, 02:23
Ziggo reageerde in de klantenservice nergens op. Ze gaven aan: u heeft de decoder ergens anders gekocht, hier moet u maar verhaal halen. Het ligt aan uw decoder. Ondanks mijn opmerking dat het niet aan de kabels kon liggen en dat het probleem bij hun moest liggen, gezien meerdere mensen met dit probleem kampen.

Wat ik merk, ik dat dit een kenmerk van ziggo begint te worden. Probeer maar eens klant te worden, heb je binnen 10 seconden iemand aan de lijn. Heb je een echt probleem, krijg je iemand met de intelligentie van een goudvis aan de lijn die van een blaadje opleest wat hij moet zeggen. Een echte oplossing is tot op heden uitgebleven.

Naast dit probleem zit ik nog steeds ermee dat ze mijn smartcard niet willen omzetten naar het andere abonnement dat loopt. Of ik even 30 euro wil betalen hiervoor..... Ze gaven zelf aan dat ik beter een smartcard kon kopen in de winkel, dan kreeg ik het totaalpakket een tijd lang gratis....... Hoeveel service wil je bieden als bedrijf om je klanten te behouden vraag ik me dan af.

Hun oplossing dat ik moest overstappen naar een ander merk receiver vond ik eerlijk gezegd waardeloos, dit is gewoon het probleem verschuiven naar de consument, omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben.

bouncer1980
22 november 2009, 12:19
echt zwaar belachelijk dit, ik dacht dat ze hun klantenservice zo graag wilden verbeteren. Merk er nog bar weinig van

Gerardus
22 november 2009, 13:33
echt zwaar belachelijk dit, ik dacht dat ze hun klantenservice zo graag wilden verbeteren. Merk er nog bar weinig van

Heb je het al eens geprobeerd met een geleende Humax fox decoder. Dan weet je waar de fout zit en kun je gefundeerd actie ondernemen. Of Ziggo heeft een fout signaal of je hebt een nieuwe decoder nodig. Alleen maar klagen heeft geen zin.

Riparius
22 november 2009, 17:07
Het geluid bij de tv zenders Sport 1, MTV, TMF en af en toe een regionale zender kraakt. Dit is natuurlijk erg irritant! Decoder in gebruik: Samsung DVB-9401R. Kabels vervangen, gereset, instellingen gewijzigd: allemaal geen resultaat. Decoder gekregen via Ziggo n.a.v. verdwijnen bakje van Canal+.

Wat geeft Ziggo hier als antwoord/service op???

Ziggo zwijgt, maar ik zal je het antwoord geven. De Samsung DVB-9401R decoder wordt al zeker twee jaar niet meer nieuw verkocht in de winkel of door Ziggo geleverd. Er zijn sinds eind 2007 ook geen nieuwe firmware updates meer verschenen voor deze decoder, hoewel er nog steeds duidelijke bugs in de ontvanger zitten. Verder zal je opvallen dat deze Samsung ontvanger ook helemaal niet meer genoemd wordt bij de gecertificeerde ontvangers op de Ziggo site. Ziggo heeft de support op deze ontvanger dus al lang (stilzwijgend) laten vallen. Op een oplossing hoef je niet te rekenen, tenzij de kennelijke afwijkingen in het geleverde signaal ook nog andere problemen zouden veroorzaken en de klachtenstroom daarover zo sterkt aanzwelt dat men er eigenlijk niet meer omheen kan. Maar dat laatste is niet het geval, dus gebeurt er niets.

bouncer1980
22 november 2009, 18:18
Heb je het al eens geprobeerd met een geleende Humax fox decoder. Dan weet je waar de fout zit en kun je gefundeerd actie ondernemen. Of Ziggo heeft een fout signaal of je hebt een nieuwe decoder nodig. Alleen maar klagen heeft geen zin.
euh, het ligt aan alle oudere decoders die hebben het allemaal. maar lijkt me stug dat ze allemaal tegelijk kapot zijn he. Klagen bij Ziggo... lees bovenstaande reacties eens van de mensen die dat gedaan hebben. Heeft evenveel zin als mijn geklaag!

Riparius
22 november 2009, 18:25
euh, het ligt aan alle oudere decoders die hebben het allemaal. maar lijkt me stug dat ze allemaal tegelijk kapot zijn he. Klagen bij Ziggo... lees bovenstaande reacties eens van de mensen die dat gedaan hebben. Heeft evenveel zin als mijn geklaag!

Nee, het probleem treedt alleen op bij Samsung decoders, en alleen in het voormalige @Home gebied. Met Humax decoders zijn de genoemde geluidsproblemen er niet, ook niet met oude Humax decoders (zoals de grijze uitvoering van de Humax IR-FOX C).

Gerardus
22 november 2009, 20:17

Ik heb alle bovenstaande reacties wel gelezen. Wat ik jouw vraag om eens een andere decoder (bv een Humax fox) te lenen en proberen of deze dezelfde fout heeft. Ligt het aan jouw oude Samsung, kun je slecht Ziggo daar de schuld van geven. Een decoder heeft niet het eeuwige leven en kost ook niet een vermogen. Misschien moet je een andere kopen.
Mijn oude Nokia Mediamaster ligt ook al tijdje op de oude-decoder-schroot-berg.

bouncer1980
22 november 2009, 20:51
Nee, het probleem treedt alleen op bij Samsung decoders, en alleen in het voormalige @Home gebied. Met Humax decoders zijn de genoemde geluidsproblemen er niet, ook niet met oude Humax decoders (zoals de grijze uitvoering van de Humax IR-FOX C).
nope, de oudere versies van de panasonic hebben hetzelfde probleem

rick1983
23 november 2009, 10:30
Het ligt duidelijk aan de combinatie samsung ontvanger en @home gebied.

Ik heb naast deze ontvanger ook nog een humax (ir-c als ik me niet vergis) staan en een philips 2020. Beide hebben deze problemen niet. Ik heb de ontvangers al eens omgewisseld om te kijken of het aan de bedrading thuis zou liggen, samsung gereset, smartcards omgeruild (heb er nog van @home en ene van ziggo), eigenlijk alles wel geprobeerd.

Wat ik bovenstaand las, dat de samsung opeens geen gecertificeerd ontvanger meer was, viel mij ook op. Eigenlijk word je dus gedwongen om een andere ontvanger aan te schaffen (ze hopen natuurlijk dat je direct over gaat naar de hd-ontvanger met een extra abonnement van 16 euro per maand).

De support hierop valt me zwaar tegen moet ik zeggen. De klacht wordt niet serieus genomen door Ziggo.

Riparius
23 november 2009, 10:59

Ik heb naast deze ontvanger ook nog een humax (ir-c als ik me niet vergis) staan en een philips 2020. Beide hebben deze problemen niet. Ik heb de ontvangers al eens omgewisseld om te kijken of het aan de bedrading thuis zou liggen, samsung gereset, smartcards omgeruild (heb er nog van @home en ene van ziggo), eigenlijk alles wel geprobeerd.

Wat ik bovenstaand las, dat de samsung opeens geen gecertificeerd ontvanger meer was, viel mij ook op. Eigenlijk word je dus gedwongen om een andere ontvanger aan te schaffen (ze hopen natuurlijk dat je direct over gaat naar de hd-ontvanger met een extra abonnement van 16 euro per maand).

De support hierop valt me zwaar tegen moet ik zeggen. De klacht wordt niet serieus genomen door Ziggo.

Maak je niet zo druk om een achterhaald ding dat nog geen drie tientjes meer waard is (kijk maar even op marktplaats). Gewoon voor een zacht prijsje een Humax IR FOX C op de kop tikken, ben je klaar.

En waar lees jij dat een HD abo 16 euro per maand zou kosten?

TVdigitaal
23 november 2009, 11:31

Probleem is in onderzoek.

TVdigitaal
23 november 2009, 11:46
Hebben jullie deze problemen op dit moment nog op TMF, MTV, Sport1.1 en 1.2?

Op dit moment merk ik hier in Zwolle op de oude type decoders de problemen (niet) meer. Ik hou het in de gaten en jullie input is welkom.

Update!
Inmiddels hoor ik hier het probleem ook op een Panasonic decoder.

rick1983
24 november 2009, 00:11
hier is het probleem nu inderdaad verholpen.

TVdigitaal
24 november 2009, 09:41
hier is het probleem nu inderdaad verholpen.

Dank je wel voor de terugkoppeling.

We hebben gisteren het probleem voor jullie kunnen oplossen d.m.v. een "workaround". Excuus dat we jullie klacht niet eerder hebben opgemerkt :oops:.

Aan een definitieve oplossing werken we nog het belangrijkste voor jullie is dat de "hinderlijke kraken" zoals die voorkwam op o.a. de Samsung 9401 en de Panasonic nu voorbij zijn.

Mo1508
24 november 2009, 19:52
Helaas hebben wij hetzelfde probleem, en niet in voormalig @home gebied, maar Casema (omgeving Breda), al zeker twee weken.
Heel irritant scherp krakend geluid en blokken op heel veel zenders :evil:. Onze decoder is de Samsung 9401. Af en toe flitst ook nog de melding "geen signaal" voorbij, heel fijn!

@ TVdigitaal: hoor je die klacht vaker in ons gebied? Als ik deze post lees lijkt het me misschien het beste om een andere decoder aan te schaffen, hoe lang gaat zo'n ding gemiddeld mee?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Groeten, Monique

tja
24 november 2009, 22:37
Deze laatste melding is toch anders dan de eerdere, met name de blokken in beeld en de 'geen signaal' meldingen duiden op een signaalprobleem. Hoogstwaarschijnlijk zit er iets niet OK in je huisinstallatie. Dit kun je testen door de decoder met een korte kabel rechtstreeks aan de hoofdaansluiting te hangen (en daar dan ook even een TV heen te slepen).

Mo1508
25 november 2009, 08:16
Oké, dat zal ik vanavond eerst eens proberen, bedankt.

Groetjes, Monique

rick1983
25 december 2009, 23:19
Het probleem is hier weer terug bij TMF en MTV, maar nu ook bij Comedy Central, TMF NL, TV-Limburg, Omroep Zeeland en omroep Brabant.

Weer alleen met deze digitale ontvanger last ervan, met de humax geen problemen.

DA39
26 december 2009, 13:05
Het probleem is hier weer terug bij TMF en MTV, maar nu ook bij Comedy Central, TMF NL, TV-Limburg, Omroep Zeeland en omroep Brabant.

Weer alleen met deze digitale ontvanger last ervan, met de humax geen problemen.

Idd! Helaas hier ook weer hetzelfde probleem.. ook bij Sport1.. :(

jschoonen
26 december 2009, 21:19
Ook hier is het probleem onverminderd aanwezig.

Baal hier flink van; moet ik Jeff Dunham Christmas Special met een hoop gekraak proberen te volgen op comedy central.

Zou fijn zijn als Ziggo dit probleem voor eens en voor altijd de wereld uithelpt.

Jeroen

masutrix
29 januari 2010, 23:13
Ook hier (postcode gebied 4711) heb ik last van slecht geluid met de samsung, op de andere tv's met andere decoders heb ik er geen last van. Met name omroep brabant kraakt (die wordt hier ook het meeste gekeken). Voorheen nooit geen problemen gehad met deze ontvanger, het is pas sinds een week of 3 a 4 ! Ben benieuwd of dit ook echt opgelost gaat worden.