View Full Version : Tip! Toekomst ETTHOME / ZIGGO in Gemeente Boxmeer


rbouwm
30 oktober 2009, 15:42
Voor iedereen die de ontwikkelingen wil volgen over de toekomst van EttHome / Ziggo in de Gemeente Boxmeer zal ik in dit topic namens de Werkgroep Ziggo Gemeente Boxmeer de laatste ontwikkelingen publiceren.
Dit topic is een opvolging van een eerdere discussie op dit forum (hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=159500#post159500)) en het directe gevolg van het overleg wat de werkgroep heeft met de projectleiders bij Ziggo van het project Migratie en Renovatie Boxmeer (etth naar eurodocsis)! Gelieve in dit topic dus geen nieuwe problemen te plaatsen, maar alleen reacties op het betreffende onderwerp.

EttH is zeker geen slechte technologie, maar aangezien de wereldstandaard eurodocsis is, zal EttH uiteindelijk verdwijnen. Het vooroplopen tijdens de introductie van EttH heeft ons nu op een achterstand gebracht en deze zal moeten worden verholpen. Het bovengenoemde project is een initiatief van Ziggo dat ervoor moet zorgen dat de Gemeente Boxmeer weer helemaal mee kan met de huidige technologie en dat alle diensten (alles in 1, interactieve TV) van Ziggo in de gehele Gemeente Boxmeer leverbaar zullen zijn en dus niet meer voor beperkte postcodes.

De omvang van dit project is niet gering:
Boxmeer bestaat uit 27 wijken met 10000+ aansluitingen. Van deze 27 wijken zijn in 5 wijken nu uitsluitend EttH aansluitingen beschikbaar. De overige wijken kunnen zowel EttH als de reguliere docsis aansluitingen aanvragen. Deze 5 wijken bevinden zich allen in het centrum van Boxmeer.
De doelstelling is om alle EttH klanten te migreren naar Eurodocsis en het wijknet in Boxmeer te renoveren naar de huidige Ziggo Standaard (HSI 3)/ Eurodocsis 3).
Om dit te bewerkstellen moeten alle 27 wijkcentrales, 900 versterkers en 1200 multitabs worden vervangen. Daarnaast moeten alle EttH einddozen in de woningen worden vervangen en nog veel meer.

Er zal regelmatig overleg plaatsvinden met onze werkgroep om de status van het project door te nemen. Updates zullen dan hier te vinden zijn! Belangrijke updates worden altijd direct hieronder in de Planning & Status geplaatst om zo alle informatie op 1 punt te hebben.

rbouwm
30 oktober 2009, 15:43
Hier zal waar mogelijk de planning en status worden weergegeven van het project:

06-10-2009:
Eerste vergadering gehad met de projectleiders bij Ziggo waarbij de plannen zijn gepresenteerd over de aanpak. Deze plannen zullen na bevestiging ook hier worden gepubliceerd om inzicht te geven in de omvang van het project en duidelijkheid te verschaffen over hetgeen er gaat gebeuren.

12-12-2009:
De planning van Ziggo is als volgt:


Per 1 januari 2010 komt er een alles in 1 aanbieding voor EttH klanten.Dit zal naar alle waarschijnlijkheid 49.95 kosten voor Internet (10mbit), Telefoon en Televisie. Klanten hebben zelf de keuze om hier gebruik van te maken en zullen hierover zsm worden geļnformeerd (waarschijnlijk nog aankomende week). In de meeste gevallen zal dit echter voordeliger zijn. Interactive Televisie is dan nog niet mogelijk.
Op 1 juli 2010 zou het netwerk in Boxmeer moeten zijn omgebouwd naar DOCSIS3. Vanaf deze datum zal EttH NIET meer leverbaar zijn en zijn alle EttH klanten gemigreerd naar DOCSIS 3. De 5 wijken waar uitsluitend EttH beschikbaar is, kunnen wel pas als laatste worden aangepast om de migratie zo soepel mogelijk te kunnen laten verlopen. Zoals hierboven al vermeld, is dit een behoorlijke grote operatie. De doelstelling is om dit per wijk te doen, om er zo voor te zorgen dat de downtime minimaal is. Maximaal een dag. Uiteraard worden klanten hierover van te voren geļnformeerd.

09-02-2009:
De planning is ietwat gewijzigd:


Per 1 februari 2010 betalen alle huidige EttH klanten 12.95 voor 10Mbit (behalve de 40Mbit klanten, deze krijgen 100Mbit). Klanten gaan dus minder betalen of krijgen voor hetzelfde geld meer snelheid. Tijdens het migratieproject zullen een aantal EttH klanten al worden gemigreerd naar Ziggo Z2 (ook 10 Mbit) en blijven tot aan het einde van dit project ook 12.95 betalen.
De EttH factuur van januari 2010 wordt voor 50% gecrediteerd om zo de klanten tegemoet te komen voor de 10 dagen durende storing de afgelopen maand.
1 juli is nog steeds de geplande einddatum van het complete migratieproject. Pas dan zal het voor huidige EttH klanten mogelijk zijn om Ziggo Alles in 1 te bestellen. Er komt dus geen alles in 1 tussenoplossing. Gemigreerde klanten kunnen ook niet eerder alles in 1 aanvragen zoals het er nu uitziet.
Voor huidige Eurodocsis klanten veranderd er qua abonnement nog niets
Zeer binnenkort wordt deze informatie door Ziggo per post aan de klanten verstrekt.


Nogmaals hebben wij gevraagd naar een passend overstapaanbod voor EttH klanten.

15-03-2010:
Deze week is begonnen met de renovatie binnenshuis in Rijkevoort, Oeffelt en Beugen!

23-03-2010:
Statusmeeting gehad met Ziggo:


creditering over januari is verrekend met het abonnementsgeld. Dit is te zien aan de betaling (achteraf) die in februari is gedaan (aangezien betaling achteraf is, betreft het hier de periode januari)
zoals in de brief vermeld zal voor maart geen kosten in rekening worden gebracht. Vanaf eind maart gaan etth klanten zoals Ziggo klanten vooraf ipv achteraf betalen. Dus eind maart ontvang je een rekening van 12,95 (29,95-17 euro korting).
Tijdens de migratie naar Ziggo zullen alle EttH klanten (muv de 40mbit klanten) naar een Ziggo Z2 abonnement worden omgezet. Het tarief hiervoor is tot 1 juli 12.95. Vanaf juli wordt dit de regulier prijs van 29.95. Dan kan ook weer van abonnementsvorm worden gewisseld.
Ombouw loopt voorspoedig, er zijn tot nu toe weinig klachten. Mocht u klachten hebben, stuur dit dan in een PB naar mij op, dan kunnen we eea in behandeling nemen.

02-05-2010: Ziggo Service balie
Met eventuele technische problemen en al uw vragen, kunt u terecht bij de Servicebalie die Ziggo tijdelijk heeft geopend bij Electroworld Jan Berkvens, Koorstraat 69 in Boxmeer. De servicebalie is op vrijdag van 16 tot 20 uur en op zaterdag van 10 tot 16 uur geopend. Er zijn monteurs van Ziggo beschikbaar die bij kunnen springen en eventueel bij inwoners langs kunnen gaan. De servicebalie bij Electroworld blijft in ieder geval tot het eind van de maand mei open.

27-05-2010: Status meeting
De Technische migratie is zo goed als compleet. Na deze week zouden er dan geen storingen meer moeten zijn. Is dit wel het geval, dan verzoek ik iedereen die hier last van heeft te bellen met : 0481 850 400. Dit is het "oude EttH Support Desk nummer, maar de mensen bij deze desk zijn WEL op de hoogte van de migratie/situatie in Boxmeer, en de mensen van de reguliere support desk niet.
Op dit moment is er nog een probleem met Mijn Ziggo. Sommige klanten kunnen wel inloggen op Mijn Ziggo, maar zien dan de gegevens van iemand anders. Indien nog niet gemeld, meld dit dan ook op bovenstaand nummer. Ziggo hoopt deze problemen deze week nog te kunnen oplossen.

24-06-2010 Status update:
Problemen met de mijn Ziggo accounts zijn nog steeds niet opgelost. We proberen Ziggo te pushen dit zsm te doen, alleen krijgen we op dit moment weinig duidelijkheid hierover. Heeft u ook verkeerde gegevens bij Mijn Ziggo, bel dan met het nummer hierboven. Wellicht kunnen we de druk dan een beetje opvoeren.
De werkzaamheden zijn afgerond, etth telfonie klanten worden nu ook gemigreerd en kunnen dan alles in 1 aanvragen. Let op mensen. Had u een Z1 Etth abonnement, dan is dat omgezet naar Z2 voor 12,95, maar na de kortingsperiode wordt dat 29,95. Wilt u terug naar Z1, bel dan even met Ziggo om het abonnement aan te passen!!!!
De Ziggo Servicebus staat van 29 juni tot en met 3 juli op het Weijerplein in Boxmeer. Heeft u nog vragen/klachten, maak hier dan gebruik van of ga op vrijdag/zaterdag naa Jan Berkvens in Boxmeer (van 2 tot 30 juli). Daar is ook een service desk ingericht.

09-07-2010 Status update: Mijn Ziggo problemen opgelost:
Zojuist van Ziggo bericht gehad:
"Alle, bij ons bekende issues mbt Mijn Ziggo accounts zijn opgelost. De klanten waar wij aanpassingen voor gedaan hebben zijn allemaal via email geļnformeerd over de (eventuele) nieuwe inloggegevens.

Indien zich nog mensen bij jou melden die ook nog problemen hebben, horen wij dit graag, dan zullen wij verder actie ondernemen.
Uiteraard kunnen klanten ook nog altijd bellen naar de EttH-lijn. De agents die daar op zitten, weten wat ze te doen staat."

29-07-2010 Status update: Laatste Ziggo meeting
Tijdens deze vergadering zijn we nog even ingegaan op het verloop van het project. Conclusie is dat het geheel redelijk soepel is verlopen (muv de Mijn Ziggo problematiek en wat onduidelijkheden in de communicatie). Er zijn dan ook weinig extra klachten binnengekomen. Uiteraard zijn er wel wat problemen geweest, maar dit was ook ingecalculeerd. Boxmeer kan nu gewoon alle diensten van Ziggo afnemen. Wij danken de projectleiders van Ziggo voor hun inzet en openheid mbt tot dit project.
Enkele dingen om te onthouden:


Alles in 1 bestellen is nu mogelijk. Er komt geen extra korting, maar er wordt van iedere nieuwe aansluiting 10 euro beschikbaar gesteld voor het Truckers GKB. Het totaalbedrag (peildatum 1 september), wordt tijdens het konvooi op 19 september 2010 bekend gemaakt.
De korting die Ziggo aan Etth klanten gaf is afgelopen!!! Let erop dat indien u eerst etth Z1 Internet had, u nu Ziggo Z2 internet heeft en dat ook gaat betalen. Wilt u weer terug, bel dan met Ziggo om dit te laten aanpassen, anders gaat u meer betalen dan u gewend was!
Het oude Etth telefoonnummer 0481 850 400 blijft tot halverwege september beriekbaar om lopende zaken af te handelen, dus mocht u specifieke vragen hebben, kunt u dit nummer blijven gebruiken. Let wel, dit nummer heeft nog een minimale bezetting, dus voor reguliere vragen kunt u beter het Ziggo support nummer bellen.
De etth Emailadressen komen per 1 oktober te vervallen. Zorg er dus voor dat u hier geen email meer op ontvangt.

LET OP: Had u ETTH telefonie bekijk dan even uw factuur van 29/07. Staat hier het volgende op, dan klopt uw factuur niet:
telefoonlijn 23-06-2010 - 01-07-2010 € 2,65
telefoonlijn 01-07-2010 - 01-08-2010 € 9,95
telefoonlijn 01-08-2010 - 01-09-2010 € 9,95
De telefoonkosten van Juli zijn voor etth telefonie abonnees nl in juli als korting gegeven voor de migratie. Dit is inmiddels doorgegeven aan Ziggo en wordt gecorrigeerd, maar het is zeker niet onverstandig zelf ook even te bellen voor de zekerheid!

De Werkgroep Ziggo Gemeente Boxmeer heeft zich beschikbaar gesteld voor eventuele vervolgprojecten, indien nodig.

rbouwm
30 oktober 2009, 15:44
Nieuwsgierig naar wat er op uw postcode kan. Ziggo heeft ons een postcode lijst gegeven (anders dan de online check bij Ziggo) die aangeeft in welke gebieden van Boxmeer op dit moment uitsluitend etth leverbaar is. Kunt u volgens deze check wel alles in 1 aanvragen, maar komt u niet verder, laat dit dan even middels een PB weten.


LET OP: aangezien inmiddels met de ombouw is begonnen worden geen nieuwe alles-in-1 aanvragen in behandeling genomen, om ervoor te zorgen dat de migratie vlekkeloos verloopt. Vanaf 1 juli kan iedereen in Boxmeer alles-in-1 aanvragen

marc75
31 oktober 2009, 19:58
Hoi Ronald,

volgens de vermelde postcode-check kan ik op mijn adres het alles-in-1 pakket aanvragen. Op dit moment gebruik ik echter nog etthome voor zowel bellen als internet. Daarom heb ik nog de volgende vragen:

- als ik het alles-in-1-pakket aanvraag, krijg ik dan een docsis3 modem opgestuurd?
- hoe zit het dan met de aansluitingen, omdat er op dit moment uiteraard een ethernetaansluiting in de meterkast voorhanden is.
- het kastje dat nu gebruikt wordt voor etth bellen hoef ik dan niet meer te gebruiken? en bellen verloopt dan via het nieuwe modem?
- ben ik dan helemaal overgestapt en van etthome af?
- ik neem aan dat ik dan gewoon alle functionaliteit tot mijn beschikking heb als andere ziggo-klanten, met name 5 email-accounts en webspace?
- kan ik nu al overstappen?
- kan ik problemen verwachten als ik nu de overstap maak of is het
verstandiger om nog even te wachten> zo ja, hoe lang dan?:wink:

bedankt!

Marc

rbouwm
31 oktober 2009, 21:00
Sorry Mark, in de postcode check zat een foutje, dit wordt ZSM hersteld. Jouw postcode is dus nu nog alleen geschikt voor ETTH :cry:
De postcode check link is ook even hier verwijderd en zodra de fout is hersteld wordt de link weer actief.

Wacht nog even de berichtgeving af, dan wordt alles duidelijk!
Sorry voor de teleurstelling op dit moment, maar ik verzeker je dat het ook voor jou goedkomt :-P


Hoi Ronald,

volgens de vermelde postcode-check kan ik op mijn adres het alles-in-1 pakket aanvragen. Op dit moment gebruik ik echter nog etthome voor zowel bellen als internet. Daarom heb ik nog de volgende vragen:

- als ik het alles-in-1-pakket aanvraag, krijg ik dan een docsis3 modem opgestuurd?
- hoe zit het dan met de aansluitingen, omdat er op dit moment uiteraard een ethernetaansluiting in de meterkast voorhanden is.
- het kastje dat nu gebruikt wordt voor etth bellen hoef ik dan niet meer te gebruiken? en bellen verloopt dan via het nieuwe modem?
- ben ik dan helemaal overgestapt en van etthome af?
- ik neem aan dat ik dan gewoon alle functionaliteit tot mijn beschikking heb als andere ziggo-klanten, met name 5 email-accounts en webspace?
- kan ik nu al overstappen?
- kan ik problemen verwachten als ik nu de overstap maak of is het
verstandiger om nog even te wachten> zo ja, hoe lang dan?:wink:

bedankt!

Marc

hweerman
2 november 2009, 09:11
Ik las dat etthome nu op achterstand staat t.o.v. ziggo eurodocsis kabelmodems. Dat is niet het geval; in Boxmeer zijn nog steeds 100Mbps etthome aansluitingen leverbaar (met op dit moment 40Mbps bandbreedte), en er zijn al enkele jaren mensen in boxmeer die zo'n aansluiting genomen hebben. Het probleem is dat Ziggo niet twee verschillende infrastructuren kan en wil beheren (te duur), en daarom besloten heeft om te standaardiseren op kabelmodems/eurodocsis en etthome zal uitfaseren.

rbouwm
2 november 2009, 13:35
Ik las dat etthome nu op achterstand staat t.o.v. ziggo eurodocsis kabelmodems. Dat is niet het geval; in Boxmeer zijn nog steeds 100Mbps etthome aansluitingen leverbaar (met op dit moment 40Mbps bandbreedte), en er zijn al enkele jaren mensen in boxmeer die zo'n aansluiting genomen hebben. Het probleem is dat Ziggo niet twee verschillende infrastructuren kan en wil beheren (te duur), en daarom besloten heeft om te standaardiseren op kabelmodems/eurodocsis en etthome zal uitfaseren.


Dit klopt wel , alleen moest er voor die 100mbit verbinding 250 euro installatiekosten worden betaald en is er maar een handjevol mensen in de hele gemeente die zo'n verbinding heeft (volgens mij zijn het er 7). Als ik me niet vergis, kan deze nu ook niet meer worden aangevraagd.
In de vergaderingen met Ziggo (projectleiders migratie en renovatie Boxmeer) heeft Ziggo zelf aangeven dat Boxmeer nu achterloopt, omdat de snelheden en prijzen zeker niet in verhouding zijn tot de reguliere abonnementen (voorbeeld: 47.95 voor een 10mbit verbinding) en er geen alles in 1 mogelijk is voor etth klanten.
We willen ook niet zeggen dat etth de slechtere technologie is, in tegendeel, maar zoals u al zegt is door bedrijfseconomishce redenen besloten om het netwerk om te bouwen.
MVG
Ronald Bouwmans

Ziggoloos
11 november 2009, 21:30
Tiss nu toch al weer lang stil hier! Ook m'n brievenbus heeft nog niet geklepperd. Enig idee wanneer er nieuws verspreid zal gaan worden?

rbouwm
12 november 2009, 15:39
Tiss nu toch al weer lang stil hier! Ook m'n brievenbus heeft nog niet geklepperd. Enig idee wanneer er nieuws verspreid zal gaan worden?

Ik weet het, het duurt altijd te lang :cry:, maar zodra ik nieuws heb, zal ik dat zeker hier neerzetten. De daadwerkelijk brieven naar de klanten staan volgens mij gepland in november/december.

bbird
12 november 2009, 16:58
Heb inmiddels Alles-in-1 besteld. Levering binnen 10 werkdagen als het goed is. Heb gewoon gebeld want via de pc check op ziggo.nl kom je automatisch op de etthome site uit. Ik moet wel zelf mijn etthome abo opzeggen, dat kond de medewerker niet voor me doen. Ben benieuwd :roll:

BGS8
15 november 2009, 12:40
Heb ik dat alleen???
regelmatig komen mailtjes niet bij mij aan
Heel irritant want je vertrouwt inmiddels op dit medium.
Probleem bekend??????????

rbouwm
15 november 2009, 12:48
Heb ik dat alleen???
regelmatig komen mailtjes niet bij mij aan
Heel irritant want je vertrouwt inmiddels op dit medium.
Probleem bekend??????????

Heel irritant idd, maar laten we ons in dit topic vooral richten op de toekomst van EttH en de ontwikkelingen van de wijzigingen :wink:.
Heb er zelf trouwens niet veel last van gelukkig.

BGS8
15 november 2009, 13:06
waar moet ik de vraag dan wel kwijt???

rbouwm
15 november 2009, 13:19
EttH helpdesk :wink:.
Nee even serieus (alhoewel ik dit zeker zou aanraden) dit kan bij het oude topic of even een nieuw topic openen bij Ziggo Internet / email.
Ik zal tevens even vragen aan een van onze werkgroep leden hier iets van weet.

bbird
30 november 2009, 17:23
Vandaag maar eens gebeld waar het een en ander blijft.... De mevrouw aan de lijn ziet wel enige activiteit op mijn gegevens op 6 november, maar geen aanvraag. Zucht. Ze probeert het zelf nog maar eens, maar strandt op de postcode'check'. Alles-in-1 is bij mij niet beschikbaar. Ik leg haar uit dat Etthome in haar systeem een blinde vlek is. Ze overlegt met haar 'meerdere'. Het resolute advies is om te bellen met de helpdesk van Etthome (0481-850400). Zij zijn de enigen die het Etthome abonnement kunnen omzetten in een Alles-in-1.

Gebeld met het nummer. Vriendelijke mevrouw die al snel tot de conclusie komt dat ik Alles-in-1 kan aanvragen door mijn abonnement op de site van Etthome op te zeggen. Vervolgens te wachten op de bevestiging, en dan op de site van Ziggo, Alles-in-1 aan te vragen. Zucht. Uitgelegd dat ik juist via dat pad haar bos ben ingewandeld. Ik kan op de site van Ziggo geen Alles-in-1 aanvragen omdat mijn postcode niet in die database staat. Ze weet zeker dat ze mij bij Ziggo kunnen helpen. Ik stel voor dat zij me dan doorverbindt, en een en ander toelicht aan de medewerker zodat ik mijn hele verhaal niet nog eens hoef te doen. Dat lijkt haar een goed idee. Blijkbaar kan ze heel snel vertellen, want na 2 keer wordt de telefoon al opgenomen door een wederom vriendelijke medewerker die, u raadt het al, van de hoed noch de rand weet. Ook hij hoort mijn verhaal aan en wint advies in bij zijn 'meerdere'. Het advies is opnieuw om met Etthome in Groningen te bellen. Ten derde male zucht. Hij is bereid om me door te verbinden met de afdeling van Etthome die er verstand van moet hebben. Ook hem vraag ik om me te introduceren. En ook hij vergeet dat gemakshalve. De man die ik aan de telefoon krijg is van de afdeling telefonie van Etthome. En ook hij kan me, hoe verrassend, niet helpen. Voor vandaag zwaai ik in elk geval mijn witte vlagje :giveup:
Zou graag horen of er mensen zijn die meer succes hebben (gehad).

rbouwm
30 november 2009, 20:09
Bovengenoemde is een probleem wat veel voorkomt. Helaas is het nog steeds zo dat de mensen bij de callcenters niet goed zijn geļnformeerd. Wij zullen dit meenemen in de besprekingen met Ziggo!

bbird
8 december 2009, 11:51
Is er al wat te melden? Is het mensen gelukt succesvol Alles-in-1 aan te vragen?

rbouwm
11 december 2009, 10:05
De verantwoordelijk persoon van Ziggo heb ik net aan de lijn gehad en ik krijg voor maandag meer informatie!!!!!

rbouwm
15 december 2009, 10:16
Planning toegevoegd

BGS8
15 december 2009, 10:23
Planning toegevoegd

Misschien weet ik niet hoe ik het moet doen? Maar ik kan geen toegevoegde planning zien.
Ligt dat aan mij??

BenJ
15 december 2009, 11:51
Blader eens terug naar het begin van het topic.

BGS8
15 december 2009, 12:38
Blader eens terug naar het begin van het topic.

Dank je. Gevonden.

rbouwm
15 december 2009, 19:25
Idd, Alle informatie komt bevonaan in het topic te staan om het zo zo oversichtelijk mogelijk te houden :lol:

catastrofus
16 december 2009, 20:43
Idd, Alle informatie komt bevonaan in het topic te staan om het zo zo oversichtelijk mogelijk te houden :lol:

<off-topic>
Aan het bier om half acht??
</off-topic>

Gert

rbouwm
25 december 2009, 09:56
Te snelle vingers denk ik :-P.

Helaas is er na verschillende keren met Ziggo contact te hebben gehad geen verder nieuws. Ook zijn de brieven nog steeds niet uitgestuurd!
Ik ga in de eerste week van januari maar weer eens bellen :!:

Ziggoloos
5 januari 2010, 22:33
Das dan toch wel in het begin van eerste week....

rbouwm
6 januari 2010, 20:09
Heb inderdaad deze week een mail de deur uitgedaan en aangegeven dat het allemaal wat stroef verloopt. Ik geef ze ook even de tijd om te reageren en dan gaan we weer aan de bel trekken. Letterlijk :-P

oranjebird
7 januari 2010, 11:59
Hoi Hoi
De beste wensen nog aan ieder.

Heel goed dat jij er de aandacht en druk aan blijft geven. :thumb up::thankyou:
Wij blijven maar hopen op het goede bericht. EENS hebben we allemaal
3 in een en de goedkopere prijs en hogere snelheid van Ziggo.

alaethem
25 januari 2010, 23:24
Nieuwsgierig naar wat er op uw postcode kan. Ziggo heeft ons een postcode lijst gegeven (anders dan de online check bij Ziggo) die aangeeft in welke gebieden van Boxmeer op dit moment uitsluitend etth leverbaar is. Kunt u volgens deze check wel alles in 1 aanvragen, maar komt u niet verder, laat dit dan even middels een PB weten.

http://www.landvancuijk.nl/ziggopccheck/


Postcode 5831CA geeft aan:
Wel beschikbaar. Volgens de lijst van Ziggo is zowel Etthome als Ziggo (dus ook alles in 1) beschikbaar op uw postcode.

Maar volgens mij is dat niet het geval, op de Ziggo site geeft hij aan dat alleen TV leverbaar is. Welke postcode check moet ik nu geloven?

rbouwm
26 januari 2010, 20:56
De check die wij hebben gepost komt van de projectleiders van Ziggo en er mag worden aangenomen dat deze klopt. De postcode check op de Ziggo site blijkt niet volledig. Geef dit bij Ziggo aan als u belt en laat even weten als je problemen hebt.

debsel
28 januari 2010, 18:21
wanneer krijgen die 5 wijken bij het centrum ook ziggo heb nl de pech dat ik daar woon

rbouwm
28 januari 2010, 19:30
De planning is per 1 juli, echter Ziggo laat he tot op heden behoorlijk afweten met informatie verstrekken.

rbouwm
4 februari 2010, 16:12
Dinsdag 09 februari hebben we weer een vergadering met Ziggo waarin waarschijnlijk mat meer concrete informatie wordt verstrekt die wij mogen publiceren!

rbouwm
10 februari 2010, 11:32
BELANGRIJK:
De planning is aangepast. Belangrijkste nieuws:
Abonnementstarieven voor EttH klanten zijn gewijzigd!!!! :pompom::pompom::pompom:
Zie Planning en Status aan het begin van dit topic!

bbird
23 februari 2010, 15:01
Goed gewerkt jongens en meisjes! :applause:

alaethem
28 februari 2010, 14:02
De check die wij hebben gepost komt van de projectleiders van Ziggo en er mag worden aangenomen dat deze klopt. De postcode check op de Ziggo site blijkt niet volledig. Geef dit bij Ziggo aan als u belt en laat even weten als je problemen hebt.

Ziggo gebeld, eerst zouden ze binnen 10 dagen terugbellen na een onderzoek. Zelf achteraan moeten bellen en toen te horen gekregen via de superviser, Oh dat is Boxmeer, daar kunnen we niks mee!!!

Ziggo geeft dus aan dat er geen alles-in-een besteld kan worden, terwijl de postcodecheck op landvancuijk aangeeft van wel.

Wie heeft er nu gelijk en welke stappen moet ik nu nemen?

rbouwm
1 maart 2010, 11:25
Indien je nu etth internet (en eventueel telefoon) hebt en televisie van Ziggo, zou ik persoonlijk even wachten totdat alle wijzigingen zijn doorgevoerd.
Op dit moment betalen etth abonnees 12,95 voor 10Mbit, dus dat is een aantrekkelijke prijs. Dit blijft zo totdat het netwerk is omgebouwd en we allemaal naar Ziggo migreren.
Dan kunnen ook wij alles in 1 aanvragen. Dit zal rond juli 2010 zijn.
Tot die tijd kun je profiteren van een aantrekkelijke prijs voor je internet, met als enige beperking dat je niet hoger kunt dan 10Mbit.
Als het goed is krijgen we daarna ook een aantrekkelijk overstap aanbod.

alaethem
1 maart 2010, 11:49
Het is voor een familielid die pas naar Boxmeer verhuisd is en hebben nog helemaal geen internet of telefonie op dit moment.

Het liefst hebben ze meteen alles in een omdat etth zo slecht is.

Ziggoloos
1 maart 2010, 21:37
Nou, nou, etthome zo slecht!

Weinig tot nooit problemen gehad (die van december uitgesloten), installatie is een fluitje van een cent, en nooit gekloot met het modem.

alaethem
1 maart 2010, 21:46
Het gaat in dit geval meer om de support.
En dan lijkt het me ook nog altijd prettiger meteen alles in een aan te vragen ipv eerst etth en vervolgens te moeten overstappen.

Als dat niet anders kan dan moet het maar zo.
Maar dan klopt de postcode check op landvancuijk ook niet!!

rbouwm
2 maart 2010, 19:47
Stuur even de details door via een PB.
Naam adres etc.
Dan zal ik deze eens forwarden naar onze contactpersonen.
Wellicht kunnen zij ervoor zorgen dat de aansluiting alsnog kan worden gedaan. Als onze postcode check zegt dat het moet kunnen, zouden zij dat moeten kunnen regelen.

MVG

Ronald

rbouwm
24 maart 2010, 13:43
Nieuwe statusmeeting gehad met Ziggo.
Zie planning en status op de eerste pagina van dit topic.

Let op: omdat met de ombouw is begonnen zullen geen alles-in-1 aanvragen meer in behandeling worden genomen voor mensen die volgens onze postcode check toch alles-in-1 zouden kunnen aanvragen.

Ziggoloos
3 april 2010, 16:01
Zojuist m'n alles in 1 extra pakket aangevraagd. Heb eigenlijk geen telefoon nodig, maar anders geen 50mb.....

Etthome (@home) is ziggo meneer, dus dat is geen probleem, o ok, via de site gaat het niet, maar als jij het zegt....

En het modem, wat voor een type is dat? ehh dat blijft hetzelfde meneer, die kunt u gewoon blijven gebruiken. Ik zeg net ik heb etthome, etth! geen modem gewoon een kabeltje in de muur. (ik hoor h'm denken die is gek, nog zo iemand die denkt er verstand van te hebben :)) Geen modem nix nakkes nada. OK dan krijgt u die erbij! Hij moest er gewoon bij lachen...

Over een 3tal dagen (zal nu met pasen vast wel iets meer zijn) krijg ik de bevestiging. Het zal me benieuwen (ook die 50mb....) en dan met 10 dagen over! Zal me ook benieuwen of dat zonder i-net storing kan. (ik verwacht van niet)

rbouwm
3 april 2010, 17:41
Ik verwacht dat dit niet gaat lukken!!!
Voor 1 juni komen ze zowieso je etth wandcontactdoos vervangen voor een regulier Ziggo Modem (dit gebeurt nu in de randgemeenten van Boxmeer). Dit hangt af van je postcode.
Pas vanaf 1 juli kunnen we in Boxmeer alles in 1 aanvragen.
Ik zou persoonlijk nog heel even afwachten ;-) om teleurstelling te voorkomen!!

alaethem
3 april 2010, 18:37
Ik verwacht dat dit niet gaat lukken!!!
Voor 1 juni komen ze zowieso je etth wandcontactdoos vervangen voor een regulier Ziggo Modem (dit gebeurt nu in de randgemeenten van Boxmeer). Dit hangt af van je postcode.
Pas vanaf 1 juli kunnen we in Boxmeer alles in 1 aanvragen.
Ik zou persoonlijk nog heel even afwachten ;-) om teleurstelling te voorkomen!!

Ik snap er ondertussen ook niets meer van.

Alles-in-een kon niet meer aangevraagd worden,
dus hebben we internet en televisie aangevraagd.
Spullen tijdje terug binnen gekregen. Geen probleem.

Komt er donderdag een brief van Ziggo binnen waarom we in hemels naam geen alles-in-een aangevraagd hebben.
Meteen Ziggo gebeld hoe het nou zit en alles-in-een aangevraagd wat nu ineens wel mogenlijk blijkt te zijn.

Ik zie wel wat het nu gaat worden.

Ziggoloos
3 april 2010, 20:38
Ik heb het ook aangevraagd na aanleiding van de brief. Ergens verwacht ik het inderdaad pas ergens in Juli. de verlokking van 50mb deed me de das om :) Die telefoon kan me gestolen worden, een vaste lijn hebben we al jaren niet meer.

Ziggoloos
7 april 2010, 23:21
nou, morgen komen ze de aansluiting vervangen, en het modem installeren!

Of ik de brief niet ontvangen had..... ehh nou nee! Moet ik weer op zoek naar een vrij stopcontact.


Goed, een vrij stopcontact gevonden! Modem geļnstalleerd, officieel geen Etthome meer...

Monteur is hoogstens 15 minuten binnen geweest, aansluiting vervangen, modem aangesloten en geactiveerd. Hij had er al een 1000 gehad zei ie!

BGS8
8 april 2010, 21:02
Maandag komen ze de aansluiting veranderen. Kastje weg en een modem plaatsen.
Ik heb nu een apart kastje voor de telefoon. Is dat nu geintegreerd in het nieuwe modem?
Ik ben benieuwd.
Verandert dan ook het email adres????? of blijft dat .....@etthome.nl
alles in 1 is dus pas in juli mogelijk begrijp ik.

Ziggoloos
8 april 2010, 21:49
er is een aansluiting voor de telefoon in het ubee modem. Heb het niet kunnen proberen, heb geen vaste telefoon.

Volgens de papieren heb ik de 14e April alles in 1!

Het etthome mail adres komt te vervallen, en je krijgt een ziggo.nl adres.
Tip: verzin er maar alvast eentje, komt het niet zo koud op je dak.....

rbouwm
9 april 2010, 10:31
Dat klopt.
Etth Bellers hebben nu een apart modem. Zodra de migratie van internet rond is zal ook de telefoon worden omgezet (volgens mij kan dit niet meteen).
EttH email komt idd te vervallen dus je zou gelijk een nieuwe ziggo email adres moeten krijgen indien de ombouw plaatsvindt.
Persoonlijk zou ik nog even wachten met alles in 1 aangezien Ziggo heeft beloofd voor een passende overstapaanbieding. Die geldt natuurlijk op dit moment nog niet en kan voordeliger zijn.

Ziggoloos
10 april 2010, 23:33
Heb nu met het modem wel eindelijk echt 10Mb down! Waar ik met etthome op een 850-900Kb bleef steken zit ik nu op 1.20Mb. Das dan toch al een vooruitgang! Maar de upload blijft steken op 1.2Mb.....

rbouwm
11 april 2010, 18:55
Bij mij is vrijdag ook de modem geplaatst en zit nu ook op 1.2 MB down. Up doe ik niet zoveel, dus daar heb ik nog niet naar gekeken :lol:

Ziggoloos
19 april 2010, 20:24
Als laatste dan nog ff melden dat de overgang van etthome, naar modem naar alles in 1, zonder enkele problemen heeft plaats gevonden (behalve dan diegene waar ik het hier niet over mag hebben :)).

Geen enkele onderbreking in both TV en I-net! Ik zeg bravo.

rbouwm
19 april 2010, 20:28
Gelukkig maar ;-)

Ziggoloos
20 april 2010, 22:01
Behalve dan vandaag! Niets doet het meer, geen TV of I-net.

De eerste Ziggo storing is een feit.....


Storingen & Meldingen



Voor postcodegebied 5831MV (wijzig (javascript:void(0);))


Momenteel zijn er geen storingen of meldingen
moewhahahahaha ***zucht***

rbouwm
21 april 2010, 18:37
Tijdens de ombouw van het netwerk (tot juni) kan het zijn dat internet, TV en telefonie niet beschikbaar is. Ziggo heeft beloofd dat dit maximaal een dagdeel mag duren. Is dat bij jou niet het gevel, dan adviseer ik om met Ziggo te bellen. Komen jullie er niet uit, laat het dan even weten.

Ziggoloos
21 april 2010, 19:32
Natuurlijk gebeld, met Ziggo. 10 ct per minuut want de telefoon deed het niet...

Krijg je een bandje dat ziggo abbonees gratis met 1200 kunnen bellen..... (heb optie 2, voor storing aan de TV gemeld, misschien dan de optie voor de telefoon deze melding achterwege laat....) Er is geen optie voor algehele alles in 1 storing, maar dit terzijde.

Bandje melde een algemene storing op de postcode, met een oplossing later vandaag (dit was begin van de middag).

Met 3 Ziggo busjes in de straat, was het probleem inderdaad zo rond 14:00 verholpen.

Totale storing van 18:45h to 14:00h.

rbouwm
22 april 2010, 11:06
Ben blij dat het iig is opgelost :cool:

Ziggoloos
2 mei 2010, 14:40
de derde storing is een feit!

Bij de eerste werkte er niets meer, nu alleen geen internet meer. Dat was de tweede keer ook al zo.

Gaat goed zo, al meer storingen met ziggo, dan met heel de etthome periode. Een beetje overdreven... maar 3 storingen in 15 dagen is dat ook.

Dat er storingen zullen zijn tijdens de overgang van etthome naar ziggo, is mij niet door ziggo vermeld! vind ik dan geen argument om het maar voor lief te nemen. Verders omdat nu de storing op een zondag is,lijkt me niet te liggen aan enige werkzaamheden.


Het werkt weer, duur van storing : 6 uur.
[edit-2]
Herstel, het werkt niet, ie het werkt voor een paar minuten en dan weer niet..... [edit-2]

rbouwm
3 mei 2010, 12:41
Ik hier bij nog geen last gehad van storingen, maar heb je al contact gehad met Ziggo?
Ga anders even langs bij de service balie:
Met eventuele technische problemen en al uw vragen, kunt u terecht bij de Servicebalie die Ziggo tijdelijk heeft geopend bij Electroworld Jan Berkvens, Koorstraat 69 in Boxmeer. De servicebalie is op vrijdag van 16 tot 20 uur en op zaterdag van 10 tot 16 uur geopend. Er zijn monteurs van Ziggo beschikbaar die bij kunnen springen en eventueel bij inwoners langs kunnen gaan. De servicebalie bij Electroworld blijft in ieder geval tot het eind van de maand mei open.

Misschien is er nl iets niet goed aan de aansluiting.

BGS8
17 mei 2010, 11:28
Al een week of 4 probeer ik mijn eigen klantgegevens tevoorschijn te toveren bij Mijn Ziggo.
Als ik inlog met mijn emailadres en een door Ziggo geleverd wachtwoord, kom ik terecht bij iemand anders in Boxmeer. Mijn voornaam staat er dan wel boven, maar de gegevens die ik zie zijn van iemand anders. Ik kan bv zien of die persoon wel netjes betaald (belachelijk toch) Als ik via mijn klantnummer gegevens opvraag, ben ik weer iemand anders, maar staan er wel mijn gegevens. Ik wil deze administratieve puinhoop opgelost hebben, maar bel al weken tevergeefs. Men ziet het probleem, maar de oplossing is er nog steeds niet. (De monteurs die de nieuwe modems plaatsen hebben foute gegevens doorgegeven?????? Dat was smoes nummer zoveel) De Migratiedienst zou het moeten doen, maar er gebeurd niks.
ik wil wel drie in 1 aanvragen, maar als ze dit al niet kunnen oplossen hoe moet dat dan met het omzetten van de vroegere EttH gegevens naar een Ziggo 3 in 1 abonnement?
De oplossing moet toch niet zo moeilijk zijn?
Maar naar wie moet je toe? Ze schrijven alles netjes op, maken notities, gaan het intern bespreken etc. Maar er gebeurd niks. Frustrerend!! :no:

rbouwm
17 mei 2010, 20:21
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. De projectgroep binnen Ziggo is hiervan op de hoogte, maar het oplossen vergt behoorlijk wat tijd. Ik heb een rechtsreeks nummer waar ik naartoe kan bellen, dat mag ik natuurlijk niet vrijgeven. Stuur even de volgende gegevens in een PB


Jouw NAW gegevens
Jouw huidige Ziggo Klantnummer
Jouw Nieuwe hoofdemailadres
Het macadres van je modem, dit vindt je op het modem
Het klantnummer-naw gegevens van de persoon waarbij je inlogt

Met deze gegevens kan ik eea doorgeven aan Ziggo en ervoor zorgen dat het zsm wordt opgelost.
De monteurs konden er in dit geval niets aan doen, zij zijn uitgegaan van de lijst die ze hebben meegekregen. Echter in deze lijst zijn wat kolommen verschoven, wat het probleem veroorzaakt heeft. :cry:

Saywhat
18 mei 2010, 10:04
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. De projectgroep binnen Ziggo is hiervan op de hoogte, maar het oplossen vergt behoorlijk wat tijd. Ik heb een rechtsreeks nummer waar ik naartoe kan bellen, dat mag ik natuurlijk niet vrijgeven. Stuur even de volgende gegevens in een PB


Jouw NAW gegevens
Jouw huidige Ziggo Klantnummer
Jouw Nieuwe hoofdemailadres
Het macadres van je modem, dit vindt je op het modem
Het klantnummer-naw gegevens van de persoon waarbij je inlogt
Met deze gegevens kan ik eea doorgeven aan Ziggo en ervoor zorgen dat het zsm wordt opgelost.
De monteurs konden er in dit geval niets aan doen, zij zijn uitgegaan van de lijst die ze hebben meegekregen. Echter in deze lijst zijn wat kolommen verschoven, wat het probleem veroorzaakt heeft. :cry:

Geen slimme zet om dit soort gegevens aan (ik neem aan) een onbekende te geven, kan alles mee veranderd worden op mijnziggo....

rbouwm
18 mei 2010, 13:43
Dat is niet geheel waar, aangezien ik uiteraard de wachtwoorden niet wil hebben en dus niet kan inloggen op de account!
Aangezien deze info niet voor iedereen bestemd is vraag ik dan ook om het in een PB te doen. Ik mag gewoon de nummers van Ziggo niet vrijgeven, wat begrijpelijk is, aangezien dan iedereen voor iedere simpele vraag die nummers gaat gebruiken!
Mijn naam is Ronald Bouwmans en ik ben onderdeel van de Werkgroep Ziggo Gemeente Boxmeer die samen met Dhr Lemmens en Dhr Goossens van Ziggo nauw betrokken zijn bij de migratie van etth naar Ziggo :grin:

Saywhat
18 mei 2010, 16:16
nee maar het wachtwoord kan je wijzigen mbv oa zijn klantnr... maargoed, nu met de extra info ziet het er al nogal anders uit! ;)

rbouwm
27 mei 2010, 15:50
Status update toegevoegd bij Planning en status aan het begin van dit topic.

rbouwm
24 juni 2010, 16:18
Status update toegevoegd aan begin van dit topic

marc75
25 juni 2010, 16:06
Hoi Ronald,

is er al meer bekend betreft Etth telefonie omzetting?
wanneer en hoe dit gaat gebeuren?
wat gaat er b.v. gebeuren met de telefonie/VoIP-adapter die we tot nu toe nog gebruiken? komt deze ook te vervallen??

alvast bedankt voor enige info.

Marc

rbouwm
25 juni 2010, 21:11
De Etth Telefonie migratie is in gang gezet. Bij mij in de straat is iedereen inmiddels omgezet. Als het goed is heb je hier een brief van ontvangen, echter het is gebleken dat niet altijd iedereen een brief krijgt.
Het enige wat je hoeft te doen, is de stekkerr uit het telefoonmodem/router verwijderen en hem rechtstreeks in de modem stoppen.

Indien je portering in gang is gezet, maar nog niet is afgerond, kan het zijn dat indien je de stekker voor de telefoon rechtstreeks in de modem steekt, je wel kunt bellen, maar nog niet gebeld kunt worden. Wacht dan een paar dagen en probeer het opnieuw. Zodra het is omgezet, kun je iig niet meer bellen op de huidige manier.
Zodra de stekker is omgezet, komt de telefoonmodem/router te vervallen.

marc75
28 juni 2010, 09:29
ik heb inderdaad inmiddels een brief ontvangen. en heb de stekker omgestoken. alles werkt prima! nu nog even gauw alles-in-1 aanvragen :-D

bedankt!

marc75
28 juni 2010, 10:30
Trouwens, met dat vergelijken loop ik toch tegen een verschil met eerst aan: de combinatiekorting. Is die helemaal komen te vervallen en is dit alles-in-1 geworden??

rbouwm
29 juni 2010, 14:48
Dat hangt ervan wat je vergelijkt. De laatste maanden betaalde je voor internet Z2 slechts 12,95. Het beste kun je deze vragen even bij de Facturering afdeling neerleggen, zij kunnen je dat haarfijn uitleggen. Bel wel met het nummer in dit topic genoemd en niet naar het reguliere nummer ;-)

bartve
3 juli 2010, 12:26
Bij het begin van de migratie van EttHome naar Ziggo hebben we de info gehad, dat na afronding van de technische aanpassingen Ziggo met een aanbiedingspakket zou komen voor de EttHome gebruikers in Boxmeer.

Tot nu toe heb ik 1 schrijven gehad (dd. 18 juni) dat de werkzaamheden zijn afgerond en dat er een Alles-in-1 pakket is voor € 51,50 , met korting op de HD ontvanger.
Voor verdere info moeten we maar naar de Servicebus gaan.

Dat is wel heel kort door de bocht !

Zijn er abonnees die wel een fatsoenlijk aanbod hebben gehad ?


Ik lees nu ook (ben nieuw op dit forum) dat vanaf 1 juli er geen korting meer is op het tijdelijke Z2 abonnement, wat Ziggo trouwens heeft ingesteld (als enige optie voor EttHome omzetting). Hierover heb ik totaal geen info gehad. Zijn hierover überhaupt brieven gestuurd ?

mijnschoen
18 juli 2010, 21:05
Ook ik ben nog steeds wachtende wat betreft die aanbieding waarover gespeculeerd werd...
Is hier bij niemand meer duidelijk over? Of kan ik toch maar beter gewoon een alles-in-1 pakket aanvragen voor bij mijn schoonouders. Tot nog toe heb ik telkens afgewacht in de verwachting dat er nog een speciale aanbieding zou komen...

Groeten,
Martijn

DigitalJunky
19 juli 2010, 05:42
Hi.

Je kunt gewoon een abo naar keuze afsluiten bij ziggo. Het is allemaal rond in Boxmeer. Dat mensen die hun huidige abo willen veranderen op mijn ziggo, terecht komen op de etthome pagina is gewoon een fout. Gewoon even een telefoon bestelling door geven bij ziggo en het is binnen een paar dagen afgerond. Zelf heb ik gekozen voor het alles in 1 extra en werkt na behoren.

DJ

rbouwm
19 juli 2010, 11:01
Idd, er komt geen extra aanbieding voor de gemeente. Er gaat wel van iedere alles in 1 aanbieding 10 Euro naar een goed doel in de gemeente. Ziggo heeft gekozen voor het Truckers GKB: www.truckersgkb.nl. (http://www.truckersgkb.nl)
Wat betreft de voortgang en communicatie. Dit heb ik bij Ziggo neergelegd en hoop zsm een reactie te ontvangen.

rbouwm
29 juli 2010, 14:01
Laatste vergadering gehad met Ziggo over de afronding. Zie de status update in Planning & Status (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=223404&postcount=2)!

rbouwm
3 oktober 2010, 17:05
Vanaf heden is het Etth Support nummer niet meer bereikbaar. Alle oud EttH klanten dienen dus vanaf nu het Ziggo support nummer te bellen.
Etth Email adressen zullen op korte termijn worden geblokkeerd.