View Full Version : Vraag: 1-gats AOP en 1-gats WCD hetzelfde?

EelcoV
30 oktober 2009, 02:04
Ik heb gisteren mijn AllIn1 Plus + Cisco HD-PVR ontvangen. Tot mijn verbazing zat hier ook nog de hele interactive TV installatie pakket bij.

Ik heb nu een 1-gats AOP in de meterkast, deze was ik van plan te vervangen met de 1-gats AOP van het All-In-One starterspakket zodat de modem/tv splitter er op past.

Nu ik toch het interactieve pakket binnen heb ben ik even gaan lezen, maar bij dit pakket zit volgens mij ook een 1-gats AOP. Voor ITV moet in de woonkamer ook je 2-gats WCD worden vervangen door een 1-gats WCD, maar is de AOP ook als WCD te gebruiken?

En waarom levert Ziggo een afdekplaatje mee voor een 1-gats aansluitdoos maar geen chassisdeel? Als je zo'n wcd al hebt dan heb je toch ook een afdekplaat??? :roll:

Het plaatje is volgens mij niet te gebruiken voor het meegeleverde 1-gats AOP aangezien de aansluiting op het afdekplaatje precies in het midden zit en die van het 1-gats AOP zit links van het midden.

Ik zal wel ergens iets gemist hebben denk ik

CeeS
30 oktober 2009, 10:42
En waarom levert Ziggo een afdekplaatje mee voor een 1-gats aansluitdoos maar geen chassisdeel? Als je zo'n wcd al hebt dan heb je toch ook een afdekplaat??? :roll:
Ik dacht dat dit een speciaal afdekplaatje is waar dan het filter/splitter voor internet op vastklikt. Op een standaard afdekplaatje zit dat niet en zou het internet-filter er makkelijker uit kunnen schieten.

Het "oude" AOP kun je inderdaad als WCD gebruiken.

Verder moet je even kijken naar het pakket wat bij de Cisco zit, ik dacht dat daar ook een versterker bij zit. Op die versterker sluit je ook je kabelmodem aan en er gaat 1 van de aansluitingen naar het punt (WCD) waar de Cisco op komt. Beide aansluitingen zijn dan retourgeschikt. In dat geval gebruik je dus niet de losse splitter die je bij je internet-pakket hebt gekregen. Dan krijg je dus:

AOP (je bestaande 1-gats AOP) -->>-- versterker -->>-- Cisco/kabelmodem/andere-tv's en radio's

Je hoeft in dat geval ook niet het plaatje op de AOP te vervangen omdat de splitter er dan niet op komt, maar de versterker

Maar zoals gezegd, check dat even in de handleiding die bij het Cisco pakket zit, want misschien is het tegenwoordig weer anders dan een tijdje terug.

JanvdB
30 oktober 2009, 17:39
Ik heb recentelijk de WCD vervangen voor een AOP(Tras 1000).
Ik constateerde, dat de kwaliteit van het signaal met enkele % slechter was geworden.
Ik heb daarna de AOP weer vervangen voor de WCD, en de kwaliteit van het signaal was weer 100 %.
Ik heb er geen verklaring voor, een van de forumdeelnemers wel?
Vr.gr JanvdB

EelcoV
30 oktober 2009, 22:09
@CeeS

Het plaatje wat jij beschrijft is inderdaad voor het vastklikken van de "splitter". Hiervan heb ik er nu 2. (1 uit het All in 1 starterspakket en 1 uit het startpakket interactieve televisie.)
Volgens mij zijn het allebei AOPs. Kan ik er een in de meterkast monteren (AOP) en 1 in de woonkamer als WCD voor de HD-PVR? Of kan ik beter mijn oude AOP gebruiken (met 1 gat in het midden zoals getekent op pagina 23)
Of moet ik ergens een 1-gats WCD kopen? Bij kabelkeur zie ik niets wat hier op lijkt.

De toepassing van het losse plaatje staat op pagina 14 van de Installatie Hoofdaansluiting handleiding. Maar dat is niet van toepassing op mijn situatie.

@JanvdB
Heb jij dan een 1-gats WCD? of heb je de 2-gats WCD teruggeplaatst. Werkt je interactieve televisie nu nog?

Allebei bedankt voor jullie reactie

CeeS
30 oktober 2009, 22:50
@CeeS

Het plaatje wat jij beschrijft is inderdaad voor het vastklikken van de "splitter". Hiervan heb ik er nu 2. (1 uit het All in 1 starterspakket en 1 uit het startpakket interactieve televisie.)
Volgens mij zijn het allebei AOPs. Kan ik er een in de meterkast monteren (AOP) en 1 in de woonkamer als WCD voor de HD-PVR? Of kan ik beter mijn oude AOP gebruiken (met 1 gat in het midden zoals getekent op pagina 23)
Of moet ik ergens een 1-gats WCD kopen? Bij kabelkeur zie ik niets wat hier op lijkt.

Maakt niets uit welke je gebruikt, kan beiden.
Zat er ook een versterker bij je interactieve TV pakket ?

JanvdB
30 oktober 2009, 23:05
Ik heb een 2 gats WCD.
Ik heb geen interactieve tv abbo.
Misschien had ik de opmerking betreffende het signaalverschil in een ander draadje moeten zetten?
JanvdB

Randstad
1 november 2009, 03:12
Ik heb een 2 gats WCD.
Ik heb geen interactieve tv abbo.
Misschien had ik de opmerking betreffende het signaalverschil in een ander draadje moeten zetten?
JanvdB

Inderdaad, aangezien dit topic over interactieve t.v. gaat.

EelcoV
1 november 2009, 11:07
@CeeS

Er zit inderdaad een versterker bij, maar ik heb reeds een Hirschman GHV 20E en een verdeler Hirschman AFC 1861 voor 6 aansluitingen in mijn huis. De ziggo versterker heeft wat mij betreft wat te weinig aansluitingen.

Ik wil even testen of interactieve televisie eventueel zou werken op mijn installatie, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de goede 1-gats WCD gebruik.

Dus wat zou een goede oplossing zijn? De AOP TRAS-1000 als WCD gebruiken of een "echte" 1-gats WCD.

Indien het laatste, hebben julie dan ook een merk/type voor mij?
Of anders geformuleert: Wat gebruiken jullie dan als WCD?

@JanvdB
Toch bedankt voor het reageren

CeeS
1 november 2009, 14:23
@CeeS

Er zit inderdaad een versterker bij, maar ik heb reeds een Hirschman GHV 20E en een verdeler Hirschman AFC 1861 voor 6 aansluitingen in mijn huis. De ziggo versterker heeft wat mij betreft wat te weinig aansluitingen.

Ik wil even testen of interactieve televisie eventueel zou werken op mijn installatie, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de goede 1-gats WCD gebruik.

Dus wat zou een goede oplossing zijn? De AOP TRAS-1000 als WCD gebruiken of een "echte" 1-gats WCD.

Indien het laatste, hebben julie dan ook een merk/type voor mij?
Of anders geformuleert: Wat gebruiken jullie dan als WCD?

Allereerst:
Een TRAS-1000 kun je gewoon gebruiken als 1-gats WCD, hij is breedbandig en dus ook geschikt voor retour.

De GHV-20E van Hirschmann is niet geschikt voor interactieve TV omdat er geen retourkanaal mogelijkheid op zit. Zie ook hier (http://www.vego.nl/hirschmann/ghv20e/ghv20e.htm) voor specs van deze versterker. Dus als je een Cisco aansluit achter deze versterker zul je geen interactieve TV kunnen gebruiken. Wel normale digitale TV op de Cisco. Ook een kabelmodem kun je niet aansluiten achter deze versterker.

Wat je wel kunt doen is de Ziggo versterker gebruiken als eerste versterker en daarachter pas verdelen via je AFC-1861 en dan de aansluiting van de Cisco rechtstreeks aansluiten op de juiste uitgang van de Ziggo-versterker. Een eventueel internet kabelmodem wat je nu of later gaat gebruiken ook op deze versterker aansluiten. Mocht de Ziggo versterker te weinig versterken voor de overige aansluitingen die niet interactie/retourgeschikt hoeven te zijn kun je de GHV20E versterker aansluiten na één van de uitgangen van de Ziggo-versterker (indien die niet teveel versterkt). Versterkt de Ziggo-versterker ook bijvoorbeeld 20dB, dan kun je de AFC-1861 beter direct aansluiten zonder versterker er tussen.

PS:
Wat is het merk en type van de Ziggo versterker ?

EelcoV
2 november 2009, 16:29
@CeeS
Dank je wel voor je uitleg, wordt steeds duidelijker voor mij.
Volgens mij is het de Tratec FRA-752N.

link: http://62.177.155.228/TechnetixOwn/Productdatabase/English/Product%20FRA-752N.pdf

Versterking:
uitgang 1 - 0 dB (aangeraden te gebruiken voor het internet modem)
uitgang 2 - +2 dB
uitgang 3 - +4 dB
uitgang 4 - +8 dB
Retourpad voor alle poorten +2 dB

CeeS
2 november 2009, 19:26
@CeeS
Dank je wel voor je uitleg, wordt steeds duidelijker voor mij.
Volgens mij is het de Tratec FRA-752N.

link: http://62.177.155.228/TechnetixOwn/Productdatabase/English/Product%20FRA-752N.pdf

Versterking:
uitgang 1 - 0 dB (aangeraden te gebruiken voor het internet modem)
uitgang 2 - +2 dB
uitgang 3 - +4 dB
uitgang 4 - +8 dB
Retourpad voor alle poorten +2 dB

Okee, dan zou ik deze versterker na je AOP plaatsen en de tweede antenne versterker aansluiten op uitgang 1 (0db) of als je een kabelmodem hebt op uitgang 2. Ik zou dan de kabel die naar je Cisco gaat losnemen van de andere versterker en aansluiten op uitgang 4.

EelcoV
2 november 2009, 21:06
@CeeS

Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Scheelt mij heel veel onnodig werk.

Eelco

golfje
3 november 2009, 09:23
[QUOTE=EelcoV;223258]Ik heb gisteren mijn AllIn1 Plus + Cisco HD-PVR ontvangen. Tot mijn verbazing zat hier ook nog de hele interactive TV installatie pakket bij.

Hoi Eelco,

Ik heb afgelopen vrijdag ook een alles in 1 plus pakket aangevraagd in combinatie met de hd-pvr aanbieding voor 99 euro...

Ik lees dat jij ook de hele interactive TV installatie pakket erbij hebt gekregen. Mag ik vragen of dit bij jou in rekening is gebracht ??? Of betaal je alleen maar de 99 euro... Ik neem aan dat je geen pakket hebt afgesloten voor interactive TV

EelcoV
4 november 2009, 01:21
@Golfje

Nee Ik heb geen ITV abonnement afgesloten. Ik vermoet dat het gewoon standaard bij de doos van de HD-PVR geleverd wordt.

Ja gewoon E 99,-- maar daar komen nog wat bezorgkosten bij.

golfje
4 november 2009, 12:30
@Golfje

Nee Ik heb geen ITV abonnement afgesloten. Ik vermoet dat het gewoon standaard bij de doos van de HD-PVR geleverd wordt.

Ja gewoon E 99,-- maar daar komen nog wat bezorgkosten bij.

Oke bedankt voor je antwoord, had gisteren de bevestigingsbrief ontvangen waarop het niet in rekening was gebracht. Alleen 99 euro en 9,50 verzendkosten...

Nu maar hopen dat de overgang van tele2 compleet naar Ziggo goed gaat verlopen... Medewerker vertelde mij dat Ziggo voor de opzegging van tele2 zou zorgen..

Frank K
1 december 2009, 17:08
Ik had in mijn meterkast ook al een 1-gats aansluiting voor Casema internet, tv en telefonie. (dit was geen all-in-1 pakket). Omdat alles er al lag dacht ik de cisco pvr zo te kunnen aansluiten. De aanwezige versterker is ook een breedband versterker. Helaas dat werkte niet, dus heb ik de meegeleverde versterker er tussen gedaan, de bestaande versterker aangesloten op de ziggo versterker, en alles werkt... op het interactieve deel na. In de woonkamer heb ik nog steeds de 2-gats inbouw wcd in gebruik en daar is het probleem. Ik moet deze dus vervangen door een 1-gats wcd, maar die is niet meegeleverd in het aansluitpakket.

Hierboven wordt gesteld dat de 1-gats aansluiting van ziggo gebruikt kan worden, maar dan past het afdekplaatje van bush-jaeger niet meer.

Heeft iemand een idee?

DANK Frank

CeeS
1 december 2009, 19:33
Ik had in mijn meterkast ook al een 1-gats aansluiting voor Casema internet, tv en telefonie. (dit was geen all-in-1 pakket). Omdat alles er al lag dacht ik de cisco pvr zo te kunnen aansluiten. De aanwezige versterker is ook een breedband versterker. Helaas dat werkte niet, dus heb ik de meegeleverde versterker er tussen gedaan, de bestaande versterker aangesloten op de ziggo versterker, en alles werkt... op het interactieve deel na. In de woonkamer heb ik nog steeds de 2-gats inbouw wcd in gebruik en daar is het probleem. Ik moet deze dus vervangen door een 1-gats wcd, maar die is niet meegeleverd in het aansluitpakket.

Hierboven wordt gesteld dat de 1-gats aansluiting van ziggo gebruikt kan worden, maar dan past het afdekplaatje van bush-jaeger niet meer.

Heeft iemand een idee?

DANK Frank

De aansluiting waar je interactieve TV aansluiting op zit moet je direct op de Ziggo versterker aansluiten. Je moet dus niet je eigen versterker er nog eens tussen zetten. Dit komt omdat de interactieve TV ontvanger ook signalen terug moet sturen richting Ziggo. De meeste breedbandversterkers zijn niet geschikt om retoursignaal te verwerken. Dus probeer eerst eens de 'kamer-aansluiting' rechtstreeks aan te sluiten op de Ziggo versterker.

monaster
1 december 2009, 20:37
Ik had in mijn meterkast een twee gats aansluiting en die heb ik vervangen door de meegeleverde 1-gats aansluiting die in het all-in-1-plus pakket zit.

De cisco pvr moet in de woonkamer woren aangesloten. De rest van de meegeleverde spullen aangesloten en alles werkt... op het interactieve deel na. De ontvangst van het interactieve beld is heel slecht.
In de woonkamer heb ik nog steeds de 2-gats inbouw wcd in gebruik en daar zit waarschnlijk het probleem. Ik moet deze dus vervangen door een 1-gats wcd, maar die is niet meegeleverd in het aansluitpakket.

In de meegeleverde handleiding en spullen wordt gesteld dat ik dan de 1-gats afdekplaat van ziggo moet gebruiken, maar die past niet op de tweegats wcd. Er is verder niet meegeleverd om van de tweegats wvc in de woonkamer een een gats wvc te maken.
Wat moet ik nu doen, en waqt moet ik gebruiken (merk 1-gats inbouw)?Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!!

CeeS
1 december 2009, 21:18
Ik had in mijn meterkast een twee gats aansluiting en die heb ik vervangen door de meegeleverde 1-gats aansluiting die in het all-in-1-plus pakket zit.

De cisco pvr moet in de woonkamer woren aangesloten. De rest van de meegeleverde spullen aangesloten en alles werkt... op het interactieve deel na. De ontvangst van het interactieve beld is heel slecht.
In de woonkamer heb ik nog steeds de 2-gats inbouw wcd in gebruik en daar zit waarschnlijk het probleem. Ik moet deze dus vervangen door een 1-gats wcd, maar die is niet meegeleverd in het aansluitpakket.

In de meegeleverde handleiding en spullen wordt gesteld dat ik dan de 1-gats afdekplaat van ziggo moet gebruiken, maar die past niet op de tweegats wcd. Er is verder niet meegeleverd om van de tweegats wvc in de woonkamer een een gats wvc te maken.
Wat moet ik nu doen, en waqt moet ik gebruiken (merk 1-gats inbouw)?Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!!
In je meterkast moet je normaal de 1 gats die bij het kabelmodem hoort plaatsen. Dat is dus een apart installatiepakket. Bij de Cisco-interactieve TV ontvanger zit dacht ik ook een 1 gats doos en een versterker. Blijkbaar in jouw geval dus niet ?. Maar je moet zelfs op de 2gats-doos een mooi signaal kunnen zien van de normale digitale kanalen zonder storing. Alleen zal de decoder zich vermoedelijk niet aanmelden zodat je geen interactieve zaken kunt doen.

martin56
2 december 2009, 00:15
Oke bedankt voor je antwoord, had gisteren de bevestigingsbrief ontvangen waarop het niet in rekening was gebracht. Alleen 99 euro en 9,50 verzendkosten...

Nu maar hopen dat de overgang van tele2 compleet naar Ziggo goed gaat verlopen... Medewerker vertelde mij dat Ziggo voor de opzegging van tele2 zou zorgen..
:no:dat gaat niet goed ,je moet even wachten dat je tel en internet werkt,
dan ZELF tele2 bellen en de boel opzeggen.anders ben ik bang dat alles wel werkt maar dat je wel tele2 blijft betallen ,,ik heb dit net achter de rug

monaster
2 december 2009, 08:42
Het antwoord van CeeS helpt me niet.
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en volgens de handleiding moet. De beeldontvangst is goed, alleen de interactieve TV doet het niet. Dat komt omdat ik in de woonkamer een tweegats WCD heb ziteen en in het installatiepakket van Ziggo alleen een eengats afdekplaatje zit zonder (inbouw)contactdoos.
De eengats contactdoos die in het pakket zat heb ik natuurlijk gebruit voor de aansluiting in mijn meterkast.
Waar kan ik een inbouw eengats WCD aanschaffen en welk merk/kwaliteit moet het zijn. En waarom zit dit niet in het installatiepakket??

HELP..........................

Frank K
2 december 2009, 13:09
Hallo Eelco en Cees,

Gisteren heb ik de TRAS-1000 als WCD ingebouwd, en het werkt: de digitale TV is nu ook Interactief. :)

Wel heb ik het idee dat het beeld iets slechter is geworden. Misschien komt dat door de door Ziggo geleverde splitter die achter in de Cisco-PVR wordt gestoken, om ook een signaal voor de radio tuner te krijgen.

Hebben jullie deze ervaring ook?

Ander puntje, al mijn WCD's zijn van busch-jaeger. Dat merkt heeft voor zover ik kan vinden geen inbouw 1-gats WCD's en ook geen 1-gats afdekplaatjes. En om nu naast de WCD met 4 gaten een opbouw wcd te plaatsen is geen gezicht. Hebben jullie tips?

DANK
Frank

Allereerst:
Een TRAS-1000 kun je gewoon gebruiken als 1-gats WCD, hij is breedbandig en dus ook geschikt voor retour.

De GHV-20E van Hirschmann is niet geschikt voor interactieve TV omdat er geen retourkanaal mogelijkheid op zit. Zie ook hier (http://www.vego.nl/hirschmann/ghv20e/ghv20e.htm) voor specs van deze versterker. Dus als je een Cisco aansluit achter deze versterker zul je geen interactieve TV kunnen gebruiken. Wel normale digitale TV op de Cisco. Ook een kabelmodem kun je niet aansluiten achter deze versterker.

Wat je wel kunt doen is de Ziggo versterker gebruiken als eerste versterker en daarachter pas verdelen via je AFC-1861 en dan de aansluiting van de Cisco rechtstreeks aansluiten op de juiste uitgang van de Ziggo-versterker. Een eventueel internet kabelmodem wat je nu of later gaat gebruiken ook op deze versterker aansluiten. Mocht de Ziggo versterker te weinig versterken voor de overige aansluitingen die niet interactie/retourgeschikt hoeven te zijn kun je de GHV20E versterker aansluiten na één van de uitgangen van de Ziggo-versterker (indien die niet teveel versterkt). Versterkt de Ziggo-versterker ook bijvoorbeeld 20dB, dan kun je de AFC-1861 beter direct aansluiten zonder versterker er tussen.

PS:
Wat is het merk en type van de Ziggo versterker ?

Frank K
2 december 2009, 13:45
De aansluiting waar je interactieve TV aansluiting op zit moet je direct op de Ziggo versterker aansluiten. Je moet dus niet je eigen versterker er nog eens tussen zetten. Dit komt omdat de interactieve TV ontvanger ook signalen terug moet sturen richting Ziggo. De meeste breedbandversterkers zijn niet geschikt om retoursignaal te verwerken. Dus probeer eerst eens de 'kamer-aansluiting' rechtstreeks aan te sluiten op de Ziggo versterker.

@ Cees,

DANK voor je reactie. De oude versterker had ik niet tussen de woonkameraansluiting - waar de ITV wordt aangesloten - gedaan, maar tussen de ziggo versterker en andere kamers. Dat werkt gelukkig goed.

Alleen het interactieve deel werkte niet. Ik heb dus één van de TRAS-1000 1-gats dozen gebruikt (er worden er in totaal 2 geleverd: 1 voor telefonie en internet en 1 voor ITV). Nu werkt alles wonderbaarlijk, mede dank zij jullie hulp DANK DANK DANK.

Wel nog één klein issuetje: ik heb het idee dat hel beeld minder goed is dan toen ik nog de 2-gats wcd gebruikte en geen Interactief had. Hebben jullie hier nog een antwoord op?

DANK
Frank

CeeS
2 december 2009, 13:54
Wel nog één klein issuetje: ik heb het idee dat hel beeld minder goed is dan toen ik nog de 2-gats wcd gebruikte en geen Interactief had. Hebben jullie hier nog een antwoord op?

Een 2-gats doos zou daar geen invloed op moeten hebben. Dat is alleen een splitsing naar radio/tv en verder zit daar vaak een filter in die zorgt dat op de radio-aansluiting alleen de lagere (FM band) kanalen doorkomen en in de TV aansluiting worden die lagere frequenties er juist uitgefilterd. Dat is ook de reden dat het interactieve deel dan niet gaat werken, omdat de 'uplink' (signaal van jou richting Ziggo) van die lage frequenties gebruik maakt.

Het 'beeldsignaal' wijzigt niets aan, dus wat je bedoeld met 'minder goed' weet ik niet. Bij digitale TV is het beeld òf goed, òf je krijgt stilstaande beelden of blokken als het signaal te zwak of verstoord is. Je kunt dat zien aan de "BER" (bit-error-rate), die moet nul zijn. Als je daar ook nul ziet staan is je signaal verder goed.

Wat bedoel je precies met 'minder kwaliteit' ? (interactieve TV is vermoedelijk slechter van kwaliteit dan nederland 1/2/3 HD, maar dat ligt dan aan de bandbreedte van de uitzending en is geen storing bijvoorbeeld)

TheGrouch
2 december 2009, 23:30

Kabel wel goed (optimaal) gemonteerd in die TRAS-1000 1-gats doos?

Frank K
3 december 2009, 10:59
Kabel wel goed (optimaal) gemonteerd in die TRAS-1000 1-gats doos?

Dank voor je reactie, ik had de kabel uit mijn hirschmann wcd gehaald en zo in de TRAS-1000 gemonteerd, wellicht de kern iets verder blootleggen. Ga ik proberen.:thumb up:

DANK.

PS, heb jij een idee voor afdekplaat van inbouw wcd voor 1-gat CAI?

Frank K
3 december 2009, 11:04
Je kunt dat zien aan de "BER" (bit-error-rate), die moet nul zijn. Als je daar ook nul ziet staan is je signaal verder goed.

Wat bedoel je precies met 'minder kwaliteit' ? (interactieve TV is vermoedelijk slechter van kwaliteit dan nederland 1/2/3 HD, maar dat ligt dan aan de bandbreedte van de uitzending en is geen storing bijvoorbeeld)

Hallo Cees, ik wordt zeer goed geholpen door je feedback, dank! :)

Het beeld wordt iets langzamer opgebouwd (stilstaan) als je van zender wisselt. Ik zal even testen of dat door de meegeleverde splitter komt die ik achter op de PVR heb geplaatst (heb ik nodig voor radio).

Je schrijft iets over de Bit-error-rate (BER), waar/hoe kan ik dat controleren? :?

Dank, grt Frank

CeeS
3 december 2009, 20:17
Je schrijft iets over de Bit-error-rate (BER), waar/hoe kan ik dat controleren? :?

In één van de menu's van je Cisco ontvanger vermoedelijk. Ik ken die zelf niet, maar er zal wel ergens een signaal menu zitten.

Frank K
4 december 2009, 00:07
In één van de menu's van je Cisco ontvanger vermoedelijk. Ik ken die zelf niet, maar er zal wel ergens een signaal menu zitten.

Gevonden, staat inderdaad op 0. signaal sterkte stond vandaag op 91%, en jawel Ziggo heeft na 3 dagen proefdraaien het interactieve deel eruitgegooid!, weer terugzetten kost 2 dagen :no:

wel leuk dat interactieve, ben alleen benieuwd of ik er veel gebruik van ga maken.

grt Frank