View Full Version : 5 Zenders doen het niet, 2 verschillende foutmeldingen

JohnG
29 oktober 2009, 20:17
Hallo,

Sinds een aantal weken zijn er 5 zenders die het bij ons niet meer doen. En met ons bedoel ik: mijzelf, ouders en broer... en allen wonen in een straal van 500 meter bij elkaar in postcode gebied 9521 (Nieuw Buinen).

Nederland 3 en Net 5 geven de melding E37-32. Hierbij is de signaalsterkte 57% en de kwaliteit is 100% en de BER waarde is 0.

Zenderoverzicht, Discovery Channel en National Geographic geven de melding E48-32. Hierbij is de signaalsterkte 8% en de kwaliteit is 0% en de BER waarde is 0.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met de HD van Ziggo, maar steeds komt het terug op de huisinstallatie. Ik heb daarom een nieuwe kabel (75Ohm/90Db) met nieuwe connectoren rechtstreeks aangesloten op de AOP en mijn ontvanger (Humax 5000c) en ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ook heb ik het netwerk-ID aangepast van 9600 naar 9700, maar ook dit geeft geen verschil, behalve dan dat er 1 zender meer gevonden wordt.

Ik ben bang dat een langedurige zaak gaat worden voordat het opgelost is. Iemand nog suggesties, de standaard handelingen die ik hier tot nu toe heb gelezen heb ik reeds geprobeerd.

TVdigitaal
29 oktober 2009, 20:22
Hallo,

Sinds een aantal weken zijn er 5 zenders die het bij ons niet meer doen. En met ons bedoel ik: mijzelf, ouders en broer... en allen wonen in een straal van 500 meter bij elkaar in postcode gebied 9521 (Nieuw Buinen).

Nederland 3 en Net 5 geven de melding E37-32. Hierbij is de signaalsterkte 57% en de kwaliteit is 100% en de BER waarde is 0.

Zenderoverzicht, Discovery Channel en National Geographic geven de melding E48-32. Hierbij is de signaalsterkte 8% en de kwaliteit is 0% en de BER waarde is 0.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met de HD van Ziggo, maar steeds komt het terug op de huisinstallatie. Ik heb daarom een nieuwe kabel (75Ohm/90Db) met nieuwe connectoren rechtstreeks aangesloten op de AOP en mijn ontvanger (Humax 5000c) en ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ook heb ik het netwerk-ID aangepast van 9600 naar 9700, maar ook dit geeft geen verschil, behalve dan dat er 1 zender meer gevonden wordt.

Ik ben bang dat een langedurige zaak gaat worden voordat het opgelost is. Iemand nog suggesties, de standaard handelingen die ik hier tot nu toe heb gelezen heb ik reeds geprobeerd.

Nieuw buinen is een lastige gemeente voor Ziggo helaas:cry:

We leveren hier signaal vanaf verschillende inkoppelpunten.

We kennen hier daarom 2 netwerk id's dit is 9700 en 7800, 9600 is in tegenstelling wat in sommige handleidingen staat niet in gebruik voor Nieuw Buinen.

Afhankelijk wel deel Nieuw buinen je woont is het dan 9700 of 7800.
In de nieuwe handleiding voor digitale televisie die binnenkort verschijnt (ook op ziggo.nl) zal dit allemaal goed komen te staan op ook onderverdeling van de postcodes met toevoeging zodat de inwoners van NieuwBuinen makkelijker de juiste instellingen kunnen vinden.

Mijn advies is dus probeer deze 2 netwerk id's maar eens, met 1 van de 2 moet het werken. Succes en laat maar even weten of het gelukt is.

Update:
Zie dat je 9700 al geprobeerd hebt dan moet het bij jouw (en je familie) dus 7800 (Ziggo Emmen)zijn!

JohnG
29 oktober 2009, 20:42
:thankyou:Bedankt!!!:thankyou:

7800 is de oplossing... ik vind het niet te geloven dat deze oplossing niet door de HD geleverd kan worden wanneer ik bel... Ik ben hier al anderhalve maand mee bezig...

Nogmaals bedankt... echt super... :pompom:

TVdigitaal
29 oktober 2009, 20:51

7800 is de oplossing... ik vind het niet te geloven dat deze oplossing niet door de HD geleverd kan worden wanneer ik bel... Ik ben hier al anderhalve maand mee bezig...

Geen dank, een excuus van ons bedrijf is meer op zijn plaats :wink:

Zal de collega's van de helpdesk extra inlichten het was/is ook verwarrend normaal krijgt 1 woonplaats niet uit verschillende inkoppelpunten het signaal, Nieuw Buinen is ook nog niet eens zo lang geleden voor een deel omgezet naar 7800 en daardoor staat het ook fout in de handleiding :cry: In de nieuwe handleiding die uitkomt staat het straks wel goed maar daar heb je nu weinig aan.

anoniem
29 oktober 2009, 20:53

TVDigitaal :thumb up:

pleun
26 november 2009, 20:09
Is er voor postcode 6039 soms ook een andere te proberen ? Ik heb ook een stuk of 5 zenders die het slecht doen. Blokkerig beeld, geluid kraakt of valt weg. Ber waarde +/- 100, signaalsterkte 65 %. Alle zenders die het slecht doen, zitten op 380 mHz (discovery science e.d) Ik heb vandaag een nieuwe, 90 dB coax gehaald, zonder resultaat. Ik heb netwerk id op 1111 staan, frequentie 356 mHz, modulatie 64 QAM, symbool snelheid 6875 kb/s. Meer mensen in mijn buurt die hier last van hebben ?

edit : ik heb een samsung DCB-H380R ontvanger rechtstreeks op de wandcontactdoos.

TVdigitaal
26 november 2009, 20:16
Is er voor postcode 6039 soms ook een andere te proberen ? Ik heb ook een stuk of 5 zenders die het slecht doen. Blokkerig beeld, geluid kraakt of valt weg. Ber waarde +/- 100, signaalsterkte 65 %. Alle zenders die het slecht doen, zitten op 380 mHz (discovery science e.d) Ik heb vandaag een nieuwe, 90 dB coax gehaald, zonder resultaat. Ik heb netwerk id op 1111 staan, frequentie 356 mHz, modulatie 64 QAM, symbool snelheid 6875 kb/s. Meer mensen in mijn buurt die hier last van hebben ?

Je gebruikt wel de juiste netwerkcode.

Lijkt dus een signaal probleem probleem.
Zou instraling kunnen zijn voor het C2000 systeem. Voor dit systeem gebruiken de hulpdiensten frequentie's van 380 tot ca 400 Mhz. Instralling direct op de 380 is mij niet direct bekend maar kan dus wel.

Als ik jouw was zou ik toch even de bekabeling checken. Voor tips kun je kijken op www.kabelkeur.nl

succes!

pleun
26 november 2009, 20:27
Staat er zo'n c2000 zendmast in de buurt van Stramproy dat je weet ?

TVdigitaal
26 november 2009, 20:45
Staat er zo'n c2000 zendmast in de buurt van Stramproy dat je weet ?

Weet ik zo niet, het is een mast van Brandweer/Politie.

pleun
27 november 2009, 09:18
Nou staat er bij al deze discovery en nat geo zenders foutcode E38-32. (programma niet beschikbaar) Dat heeft toch niks met interferentie of instraling te maken lijkt mij, of wel ?

TVdigitaal
27 november 2009, 10:39
Nou staat er bij al deze discovery en nat geo zenders foutcode E38-32. (programma niet beschikbaar) Dat heeft toch niks met interferentie of instraling te maken lijkt mij, of wel ?

Denk E48?

Deze zenders zitten in dezelfde transportstroom dus ook op 380 mhz bij jouw.

G.bruiker
27 november 2009, 11:20
http://www.c2000masten.nl/

Hier staan de c2000 masten aangegeven.

pleun
27 november 2009, 11:51
Denk E48?

Deze zenders zitten in dezelfde transportstroom dus ook op 380 mhz bij jouw.

Volgens mij was het toch echt e38. Wou het net even controleren, maar nou doen ze het weer allemaal. ber = 0, signaalsterkte 100%
Vreemd

pleun
28 november 2009, 14:44
http://www.c2000masten.nl/

Hier staan de c2000 masten aangegeven.

Tjonge, ze hadden beter aan kunnen geven waar er geen staan!

Maar m'n zenders zijn weer weggevallen, helaas. Zal maar eens gaan helpdesken ....

GolfTouch
29 november 2009, 00:06
@Pleun:
Geef eens aan hoe en wat je hebt zitten vanaf het wandcontactdoos (AOP) naar je ontvanger. Bv versterker, splitter(s), etc.

pleun
29 november 2009, 10:20
Ik heb een nieuwe professionele kabel gekocht, 90 db afgeschermd, met ferietkralen, en die zit rechtstreekts tussen het aop en de samsung dcb-H380R. Geen versterkers of splitters. Ondertussen doen de zenders op 380 mHz het weer, maar nu is het discovery HD op 356 mHz die E38-32 geeft.