View Full Version : pieptoon

alfatje
26 oktober 2009, 18:16
Hai wij hebben een hinderlijke hoge pieptoon in onze Cisco zitten, is dit bij meer mensen bekend? zo ja wat is er aan te doen?:cry:

Davros
29 oktober 2009, 11:13
Wellicht een brakke trafo. Of misschien moet je de kogellagers van de harddisk vervangen. :grin:

henri II
31 oktober 2009, 17:08
Hai wij hebben een hinderlijke hoge pieptoon in onze Cisco zitten, is dit bij meer mensen bekend? zo ja wat is er aan te doen?:cry:

vandaag mijn cisco aangesloten en inderdaad een constante hoge irritante pieptoon welke waarschijnlijk door de harddisk wordt veroorzaakt.
Helpdesk gebeld , het probleen is bij hun bekend. Apparaat wordt omgewisseld.

alfatje
1 november 2009, 10:41
bedankt voor jullie reactie, wij zullen ook eens ff bellen naar helpdesk.

JetNet
18 november 2009, 11:35
Hier ook een fluitende HD. Heb ik weer...:wink:

Wordt teruggenomen, eerst gecontroleerd en bij defect wordt het geheel vervangen.

Hebben jullie trouwens het hele pakket teruggestuurd inclusief alle boekjes en smartcard, of alleen de decoder met bijbehordende kabels ?

katy87
24 november 2009, 12:53
hallo,
ik heb onlangs digitale tv aangeschaft, met Cisco als decoder.
Als ik de Cisco aan heb staan maakt deze best veel geluid;
een licht blazend/ventilerend geluid met een pieptoon. Aangezien ik het volume nooit heel hard heb staan blijf ik dit irritante geluid horen.
Zijn er nog mensen die dit hebben of zou er iets mis zijn???

Goriep
16 december 2009, 00:38
Nu een weekje de cisko ontvanger in gebruik.
Helaas ook een irritante pieptoon.
De hele fam. wordt er horendol van.
We doen hem maar uit als we niet willen opnemen.
Dan gebruiken we hem alleen analoog.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik heb al afgesproken dat ik hem in januari terugstuur.
Heb al een retoursticker van hun ontvangen.
Ben benieuwd als ik dan een pieploos exemplaar terug ontvang
Wordt vervolgd..............

Goriep

Ries1970
16 december 2009, 22:58
Net alles geinstalleerd. En idd die vreselijke pieptoon. Gelijk geregistreerd op het forum en ik ben dus niet de enige die er last van heeft. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Morgen de helpdesk bellen....

Ries1970
8 januari 2010, 16:53
Vorige week donderdag de HD tuner teruggestuurd. En vandaag kwamen ze alweer een nieuwe brengen. Da's in ieder geval lekker snel. :grin:

Opnieuw aangesloten, en de pieptoon is weg!

Ik had er een beetje hard hoofd in, want ik dacht dat ze het allemaal wel zouden hebben en ik er gewoon te gevoelig (=zeikerd?) voor zou zijn.

Wel is de hardeschijf een hoorbaar component, maar het blijft binnen de perken (hoewel ik vind dat alle woonkamer electronica/hifi/reveivers altijd helemaal stil moeten zijn).

Nu verder kijken hoe dat ding werkt. Ik wil de BBC op 10 en 11 (maar ik heb al zo'n vermoeden dat daar talloze threads over zijn en dat het niet gaat..)

Conclusie.. de tuner maakt geluid, maar mag niet fluiten/piepen. Doet 'ie dat wel, stuur het dan terug.

Joep37
10 januari 2010, 09:31
Gisteren ook de Cisco binnen gekregen... inculsief de pieptoon.
Deze pieptoon zit niet in de harde schijf. Deze hoor je na een tijdje uitgaan terwijl de pieptoon door gaat. (hier wordt je dus echt gek van, deze toon blijft in je hoofd hangen niet normaal)
Meteen met ziggo gebeld. Ik krijg binnenkort een brief hoe ik de PVR terug kan sturen. Het probleem was bij ziggo bekend en er werd mij gezegd dat het een tijdje kan duren???
Waarom geeft ziggo een apparaat met zoveel bugs uit?? Ik zag dat je nu bij een alles in één pakket een samsung PVR krijgt. Dat ze die mij ook maar sturen...
Wat me ook opviel toen ik de doos openmaakte is dat ik het gevoel had dat het een gebruikt apparaat was. (geen folie op display e.d.) Zat er bij jullie wel beschermfolie op het display? Waarschijnlijk heb ik een apparaat gekregen welke door jullie terug is gestuurd i.v.m. de pieptoon. Geven ze deze gewoon weg aan iemand anders in de hoop dat zij deze pieptoon niet horen.:no:

TheGrouch
10 januari 2010, 09:54
Ik zag dat je nu bij een alles in één pakket een samsung PVR krijgt. Dat ze die mij ook maar sturen...

Je moet 50 euro meer bijbetalen voor de samsung en het is geen pvr.
Het is een interactieve decoder zonder harde schijf.

Ries1970
11 januari 2010, 00:32
Ik heb/had ook een alles-in-een pakket, maar dan gewoon met de Cisco. Ik kan me niet herinneren dat er de optie was om zonder PVR (Samsung?) te bestellen. Ik dacht dat de HD tuner standaard met interactief was.

xahmol
11 januari 2010, 06:47
@Ries: Interactief is iets anders dan met PVR.

Maar sinds kort is de iTV aanbieding inderdaad niet meer met de Cisco PVR, maar met een Samsung decoder die wel HDTV en iTV heeft, maar geen PVR. Die Samsung is net uit, dus was eerder geen optie.

Stuk minder goede aanbieding dus. Dat wil zeggen: op papier. Wellicht krijg je er nu nml wel een werkende decoder voor.

JetNet
12 januari 2010, 00:28
Inmiddels heb ik de Cisco terug, en het piepende geluid is geheel weg. Wel redelijk luid "tikkerig" als hij opneemt, maar acceptabel.

Nu kwam ik een ander eigenaardigheidje tegen, maar ik weet niet of dat ook een fabricagefoutje is: Hij springt uit zichzelf van de radio terug naar de tv mode. Iedere dag weer...

Iemand daar "ervaringen" mee ?

Ries1970
12 januari 2010, 00:32
@Ries: Interactief is iets anders dan met PVR.

Maar sinds kort is de iTV aanbieding inderdaad niet meer met de Cisco PVR, maar met een Samsung decoder die wel HDTV en iTV heeft, maar geen PVR. Die Samsung is net uit, dus was eerder geen optie.

Stuk minder goede aanbieding dus. Dat wil zeggen: op papier. Wellicht krijg je er nu nml wel een werkende decoder voor.

Ik weet het, ik weet het......

TheGrouch
12 januari 2010, 01:08
Nu kwam ik een ander eigenaardigheidje tegen, maar ik weet niet of dat ook een fabricagefoutje is: Hij springt uit zichzelf van de radio terug naar de tv mode. Iedere dag weer...

Iemand daar "ervaringen" mee ?

Zucht. Zelf even zoeken misschien.
Bericht 1 van "alle bugs op een rij".

TheGrouch
12 januari 2010, 16:23
Controleer ook eens of het surround-geluid bij jou wel werkt

Zou ik ook doen als ik jou was.

Naar wie reageer je?
Zonder quote van het bericht waar je op reageert is dat een beetje lastig in te schatten.

WimboB
12 januari 2010, 16:26
Sinds kort heb ik (via Marktplaats) en spiksplinternieuwe Cisco PVR gekocht en de harde schijf maakte een heel licht tikkend geluid, net op een coolfan-blad aanloopt.
Recorder uitgezet, recorder vrij hard neergezet: geluid weg! (Ja, hij doet het nog) Probleem opgelost...
Tip: niet doen als recorder "loopt."

gsnip
12 januari 2010, 17:03
hoi ik daar geen last van maar mijn intresse gaat naar de USB poort op de cisco werkt die wel en hoe kan ik eventuele opnames van de HD af krijgen en op mijn PC zet wie kan mij dat vertellen ik heb wel een keer een Memoriestick erop aan gesloten die reageerde wel maar er kwam geen actie

xahmol
12 januari 2010, 17:15
hoi ik daar geen last van maar mijn intresse gaat naar de USB poort op de cisco werkt die wel en hoe kan ik eventuele opnames van de HD af krijgen en op mijn PC zet wie kan mij dat vertellen ik heb wel een keer een Memoriestick erop aan gesloten die reageerde wel maar er kwam geen actie

Zucht. Daar hebben we deze vraag weer.
Even zoeken en je had oa deze thread gezien: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23484

TheGrouch
12 januari 2010, 17:52
mijn intresse gaat naar de USB poort op de cisco werkt die wel

Zucht. Daar hebben we deze vraag weer. Even zoeken en ...

Inderdaad :censored:.
Even zoeken of de handleiding inkijken is schijnbaar te veel werk.
En xahmol (ik en sjaool) geven toch maar weer antwoord of sturen ze naar het juiste bericht.

Misschien een idee voor een sticky bericht: de usb poort en de netwerkaansluiting doen het niet

gsnip
12 januari 2010, 18:18
Ok in ieder geval bedankt voor de genomen moeite mij dit antwoord toe te zenden B.V.D.

Joep37
13 januari 2010, 13:16
Inderdaad, er hoort folie op het display te zitten.
Dat van mij zit er nog steeds op.

Dan heb ik duidelijk een gebruikte Cisco PVR gekregen. :no:
Maar hij gaat toch retour naar Ziggo i.v.m. de pieptoon.
Ik heb allen nog geen brief terug gekregen hoe de Cisco terug te sturen.
Wie heeft hem al retour gestuurd? en hoelang was je hem kwijt?

Ries1970
14 januari 2010, 08:15
Ik had een vervanger in vijf werkdagen. Donderdag verstuurd, een week later op vrijdag kwam de nieuwe.

katy87
15 januari 2010, 13:10
Hallo,
eerst stuurde ziggo mij de goedkopere decoder. Die heb ik gelijk teruggestuurd, eer ik de nieuwe cisco had waren er ruim 2 weken om. Die maakte een pieptoon, ook teruggestuurd. de retourbrief duurde idd een tijdje, maar toen ik hem eenmaal 2e keer op had gestuurd had ik binnen 2dagen de nieuwe cisco binnen, de pieptoon is weg maar hij maakt nog wel een zelfde soort geluid als een luide ''pruttelende'' computer.
Daarna contact met ziggo gehad, dat ik door al dit gedoe niet gebruik heb kunnen maken van de proefperiode (alle zenders).
Ze deden me een voorstel, 2 maanden proefperiode voor het digitaal totaal pakket. Ik ging akkoord.
Vervolgens word er geld afgeschreven,
- eerst ong 170euro voor de (verkeerde) decoder en abonnementskosten
- daarna ong 380 euro voor de nieuwe decoder, abonnementskosten, EN 9,95 voor het digitaal totaal pakket.
Ze laten me dus 2x de decoder betalen, de tegemoetkoming brengen ze in rekening en de 200euro korting is niet verrekend.
Heb 2januari een klachtenbrief gestuurd, tot op heden geen antwoord.
Als jullie de afloop interessant vinden houd ik jullie op de hoogte.

groetjes katy

TheGrouch
15 januari 2010, 13:16
Hallo,
eerst stuurde ziggo mij de goedkopere decoder. Die heb ik gelijk teruggestuurd, eer ik de nieuwe cisco had waren er ruim 2 weken om. Die maakte een pieptoon, ook teruggestuurd. de retourbrief duurde idd een tijdje, maar toen ik hem eenmaal 2e keer op had gestuurd had ik binnen 2dagen de nieuwe cisco binnen, de pieptoon is weg maar hij maakt nog wel een zelfde soort geluid als een luide ''pruttelende'' computer.
Tot hier is het in ieder geval on-topic
Daarna contact met ziggo gehad, dat ik door al dit gedoe niet gebruik heb kunnen maken van de proefperiode (alle zenders).
Ze deden me een voorstel, 2 maanden proefperiode voor het digitaal totaal pakket. Ik ging akkoord.
Vervolgens word er geld afgeschreven,
- eerst ong 170euro voor de (verkeerde) decoder en abonnementskosten
- daarna ong 380 euro voor de nieuwe decoder, abonnementskosten, EN 9,95 voor het digitaal totaal pakket.
Ze laten me dus 2x de decoder betalen, de tegemoetkoming brengen ze in rekening en de 200euro korting is niet verrekend.
Heb 2januari een klachtenbrief gestuurd, tot op heden geen antwoord.
Als jullie de afloop interessant vinden houd ik jullie op de hoogte.

groetjes katy

Nee dank je. is totaal niet gerelateerd aan het topic