View Full Version : Ziggo CI+ CAM check handleiding

anoniem
25 oktober 2009, 15:40
Via onderstaande link is een handleiding te downloaden voor een controle van de Ziggo CI+ CAM.

De handleiding geeft informatie over de menu's en mogelijke oorzaken van een probleem waarbij geen beeld wordt verkregen icm de ziggo CAM.

(http://www.4shared.com/file/143511295/101e4fa/Ziggo_CI_CAM_check.html)

brocaro
15 november 2009, 10:14
Bedankt je hebt me verder geholpen!
Maaar de onder punt 14 genoemde status:
D29-4 Service is momenteel onversleuteld.
Er staat bij mij: D100-8 Descrambler service OK.

Is dit de reden dat ik bij het opstarten van de tv de melding krijg:
host is not fully CI+ ?

ArChie
15 november 2009, 10:33
Is dit de reden dat ik bij het opstarten van de tv de melding krijg:
host is not fully CI+ ?
De reden waarom je die melding krijgt is dat er geen CI+ slot in je TV zit maar een standaard DVB CI slot. Van Ziggo mag je de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM niet in een standaard CI slot gebruiken, dus functioneert die CI+ CAM niet in jouw TV.

JW-NHS
15 november 2009, 10:37
De reden waarom je die melding krijgt is dat er geen CI+ slot in je TV zit maar een standaard DVB CI slot. Van Ziggo mag je de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM niet in een standaard CI slot gebruiken, dus functioneert die CI+ CAM niet in jouw TV.

Ook al zou Ziggo dat wél "goedvinden", dan nog zou het niet werken omdat het protocol niet klopt, toch?

Groet,
JW

ArChie
15 november 2009, 10:42
Ook al zou Ziggo dat wél "goedvinden", dan nog zou het niet werken omdat het protocol niet klopt, toch?
Ziggo kiest er middels instellingen voor om de backwardscompabiliteitsmodus van de CI+ CAM met standaard DVB CI sloten uit te zetten op alle kanalen. Anders zou de CI+ CAM gewoon gebruikt kunnen worden in apparatuur met een CI slot. Bij Caiway is een dergelijke beperking van de CI+ CAM bijvoorbeeld niet actief. Een keuze van Ziggo dus om het gebruik van apparatuur met standaard CI slot tegen te werken. Heeft verder niets met "het niet kloppen van een protocol" te maken.

brocaro
15 november 2009, 10:50
Mijn tv UE46B8000XWXBT is wel degelijk CI+ geschikt! Dit wordt door de handleiding ondersteund!

ArChie
15 november 2009, 11:05
Mijn tv UE46B8000XWXBT is wel degelijk CI+ geschikt! Dit wordt door de handleiding ondersteund!
Ik begrijp dat het allemaal verwarrend is, maar Samsung heeft meerdere uitvoeringen van de UE46B8000 TV. De uitvoering met een CI+ slot is de UE46B8000XPXXN en de UE46B8000XWXBT uitvoering is kennelijk degene met het standaard DVB CI slot. Helaas wil het downloaden van de handleiding nog niet erg vlotten, maar ik vermoed dat er ergens in die handleiding wordt aangegeven dat alleen xxxxxxxxxxPXXN modellen beschikken over een CI+ slot. Dit is namelijk wel het geval in de handleidingen voor de andere modellen waarbij zowel een uitvoering bestaat met CI+ slot en een uitvoering met standaard DVB CI slot.

Zie ook het volgende topic voor een lijst met de CI+ modellen van Samsung:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19682

ArChie
15 november 2009, 11:45
Dit wordt door de handleiding ondersteund!
162 MB later was de handleiding eindelijk binnen. Waarom die idoot grote handleidingen voor heel europa niet gewoon per land opgesplitst kunnen worden bij Samsung is mij een raadsel. Inderdaad ontbreekt het in deze handleiding aan een specificatie regeltje waarin expliciet wordt aangegeven dat alleen xxxxxxxxxxPXXN modellen een CI+ slot hebben. Sowieso is de specificatie van de TV in die handleiding pagina erg beperkt.

Je zal dus moeten afleiden van de foutmelding die de CI+ CAM via de TV geeft en de lijst met CI+ modellen dat jouw TV niet over CI+ slot beschikt. Je zou nog met de helpdesk van Samsung kunnen bellen, maar ik ben bang dat de medewerkers aldaar het ook niet exact weten.

G.bruiker
15 november 2009, 11:58
Gegoogled,maar het type XWXBT is niet geschikt voor CI+, Samsung heeft het boekje van het andere type gewoon overgenomen voor het gemak voor dit type.
Ik vermoed dat dit weer een mediamarkt slachtoffer is.

brocaro
15 november 2009, 12:08
162 MB later was de handleiding eindelijk binnen. Waarom die idoot grote handleidingen voor heel europa niet gewoon per land opgesplitst kunnen worden bij Samsung is mij een raadsel. Inderdaad ontbreekt het in deze handleiding aan een specificatie regeltje waarin expliciet wordt aangegeven dat alleen xxxxxxxxxxPXXN modellen een CI+ slot hebben. Sowieso is de specificatie van de TV in die handleiding pagina erg beperkt.

Je zal dus moeten afleiden van de foutmelding die de CI+ CAM via de TV geeft en de lijst met CI+ modellen dat jouw TV niet over CI+ slot beschikt. Je zou nog met de helpdesk van Samsung kunnen bellen, maar ik ben bang dat de medewerkers aldaar het ook niet exact weten.

Het is me duidelijk. Ik ben genaaid maar door wie!!:evil:
Arcie bedankt voor je info!

G.bruiker
15 november 2009, 12:37
Het is me duidelijk. Ik ben genaaid maar door wie!!:evil:
Arcie bedankt voor je info!

Dat weet jij alleen denk ik,maar het is wel opvallend dat deze modellen vaak opduiken bij de mediamarkt,heb jij hem toevallig ook daar gekocht ?

ArChie
15 november 2009, 12:46
Het is me duidelijk. Ik ben genaaid maar door wie!!
Eigenlijk zou Samsung Nederland er voor moeten zorgen dat er tegenwoordig geen modellen meer in Nederland te koop zijn waarin nog een standaard DVB CI slot zit. Nu is dat door grijze import lastig, maar dan zou Samsung Nederland er in ieder geval voor moeten zorgen dat het bij hun potentiele klanten bekend is dat er meerdere uitvoeringen van een model bestaan en die potentiele kopers er expliciet op wijzen dat ze moeten letten op bepaalde type nummers indien die kopers persé een CI+ slot willen. Goede voorlichting dus waarvoor hun eigen website bij uitstek geschikt is. Het vervelende zal wel zijn dat Samsung Nederland dan blijft zitten met grote partijen TV's met een standaard DVB CI slot omdat ze zelf de CI/CI+ markt toestand voor dit jaar verkeerd hebben ingeschat.

JW-NHS
15 november 2009, 18:42
Ziggo kiest er middels instellingen voor om de backwardscompabiliteitsmodus van de CI+ CAM met standaard DVB CI sloten uit te zetten op alle kanalen. Anders zou de CI+ CAM gewoon gebruikt kunnen worden in apparatuur met een CI slot. Bij Caiway is een dergelijke beperking van de CI+ CAM bijvoorbeeld niet actief. Een keuze van Ziggo dus om het gebruik van apparatuur met standaard CI slot tegen te werken. Heeft verder niets met "het niet kloppen van een protocol" te maken.

Waar worden die "instellingen" gedaan, is dat op hun kaart of via het aangeboden signaal?
Want het zit dus niet in de CI+ CAM, als ik je goed begrijp.

Groet,
JW

ArChie
15 november 2009, 19:02
Waar worden die "instellingen" gedaan, is dat op hun kaart of via het aangeboden signaal?
Via het signaal wordt de CI+ CAM geïnstrueerd dat deze op geen enkel kanaal in backwardscompatible modus mag werken. Ziggo stelt dus via het signaal de CI+ CAM in. En in december gaat Ziggo ook de apparatuur met CI+ slot via het signaal instrueren om op geen enkel kanaal nog langer een standaard DVB CAM te accepteren. Dit is overigens al meerdere keren besproken op dit forum. Zie ook de CI+ specificaties op www.ci-plus.com voor meer informatie.

Schizo007nl
15 november 2009, 22:38
Gegoogled,maar het type XWXBT is niet geschikt voor CI+, Samsung heeft het boekje van het andere type gewoon overgenomen voor het gemak voor dit type.
Ik vermoed dat dit weer een mediamarkt slachtoffer is.

Beetje raar vermoeden, modellen komen ook voor bij andere winkels!

Misschien bij MM meer omdat zij het afgelopen jaar veel meer omzet hebben gedraaid dan alle andere winkelketens in Nederland?

JW-NHS
15 november 2009, 23:04
Via het signaal wordt de CI+ CAM geïnstrueerd dat deze op geen enkel kanaal in backwardscompatible modus mag werken. Ziggo stelt dus via het signaal de CI+ CAM in. En in december gaat Ziggo ook de apparatuur met CI+ slot via het signaal instrueren om op geen enkel kanaal nog langer een standaard DVB CAM te accepteren. Dit is overigens al meerdere keren besproken op dit forum. Zie ook de CI+ specificaties op www.ci-plus.com (http://www.ci-plus.com) voor meer informatie.

Zoals ik ook al schreef in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=227592&highlight=december#post227592

Maar terug naar het verhaal: het zit dus niet in de CI+ CAM zelf dat 'ie niet gebruikt zou kunnen worden in een CI slot, maar in de wijze waarop de contentaanbieder daarmee om wenst te gaan.
Zó formuleer ik het toch correct?

Groet,
JW

ArChie
15 november 2009, 23:51
Maar terug naar het verhaal: het zit dus niet in de CI+ CAM zelf dat 'ie niet gebruikt zou kunnen worden in een CI slot, maar in de wijze waarop de contentaanbieder daarmee om wenst te gaan.

Geen idee waarom je nu opeens weer de term contentaanbieder gebruikt. Ziggo stuurt vanuit de headend de functionaliteit van de CI+ CAM aan en zoals ik nu al meerdere keren heb aangegeven kiest Ziggo er voor om de CI+ CAM niet te laten werken in een standaard DVB CI slot door aan de CI+ CAM instructies te versturen dat deze bij alle kanalen alleen in een CI+ slot gebruikt mag worden.

Voor alle duidelijkheid met "via het signaal" heb ik het dus over een Transport Stream zoals die door Ziggo in de headend wordt samengesteld uit diverse componenten waaronder de aansturingsdata voor de CI+ CAM en straks ook de aansturingsdata voor het CI+ slot. Ik heb het dus niet over het signaal zoals dat wordt aangeleverd door een zender bij de headend van Ziggo om te worden opgenomen in één van de Transport Streams van Ziggo. Misschien is het handig als je je eerst eens wat meer inleest in de materie. Zie bijvoobeeld de volgende webpagina over CI+: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/index.shtml

JW-NHS
16 november 2009, 00:05
Ik heb het woord "contentaanbieder" gebruikt omdat ik niet specifiek Ziggo wilde noemen in dit verband, maar elke aanbieder van digitale televisie via de kabel. Dat kan dus ook Caiway zijn, of enig andere in NL of daarbuiten.

Groet,
JW

weis
26 november 2009, 23:19
Goedeavond,

Ik heb een vraagje: heb een Samsung UE40B7000 gekocht met een CI+ module. Nu had ik de handleiding verkeerd geinterpreteerd en te vroeg de module in de tv gedaan. Vervolgens ging ik zoeken naar digitale zenders en toen kwam Ned.1 HD naar boven en de rest was niet beschikbaar. Vervolgens herhaalde ik dit en toen werd er niets meer gevonden.

Eenmaal op internet kwam ik er pas achter dat ik die module nog niet in de tv had moeten stoppen, maar dat ik eerst zonder module moest zoeken naar digitale zenders. Alleen het probleem is nu dat ik Ned.1 HD helemaal niet meer vind. Als ik digitaal zoek dan wordt er helemaal niets gevonden. Analoog vind ik wel gewoon zenders en het signaal is goed (coax kabel werkt dus prima).

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen, dus hoe ik Ned.1 HD weer tevoorschijn kan krijgen? Alvast bedankt voor eventueel advies!

weis
27 november 2009, 00:10
Hmm, had zojuist een tijdje de stroom van de tv af gehaald en toen ik het daarna opnieuw probeerde kreeg ik wel weer Ned.1 HD terug. Daarna de tv uitgeschakeld en de CI+ module met geactiveerde smartcard erin. Kreeg een CI-error (foutcode 17: verlopen). Was in ieder geval weer een stapje verder. Morgen maar eens verder uitpluizen (en het hieronder staande topic doorlezen).

Gegroet

anoniem
27 november 2009, 20:52
Hmm, had zojuist een tijdje de stroom van de tv af gehaald en toen ik het daarna opnieuw probeerde kreeg ik wel weer Ned.1 HD terug. Daarna de tv uitgeschakeld en de CI+ module met geactiveerde smartcard erin. Kreeg een CI-error (foutcode 17: verlopen). Was in ieder geval weer een stapje verder. Morgen maar eens verder uitpluizen (en het hieronder staande topic doorlezen).

Gegroet

even onder subgroep Samsung kijken naar de laatste software. Er zit een fout in de software versies die vanaf 1-9 zijn aangeboden. Als je de TV upgrade met de laatste software die genoemd in betreffende bericht dan moet de CAM de authenticatie wel met succes uitvoeren. In deze sofware is de fout hersteld.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=232477&postcount=3

weis
30 november 2009, 17:59
Dankje voor de reactie anoniem. Heb het afgelopen weekend kunnen oplossen. Het bleek dat, ondanks het activeren van de smartcard via de ziggo website (en een melding dat de kaart idd. geactiveerd was), dat deze toch níet geactiveerd was. Eenmaal geactiveerd door de klantenservice, authenticeerde de kaart zonder problemen.

Nu nog een betere kwaliteit kabel kopen (de helft van de zenders wordt slecht of niet ontvangen, slechte signaalsterkte) en dan ben ik helemaal tevreden.

anoniem
30 november 2009, 20:39
Dankje voor de reactie anoniem. Heb het afgelopen weekend kunnen oplossen. Het bleek dat, ondanks het activeren van de smartcard via de ziggo website (en een melding dat de kaart idd. geactiveerd was), dat deze toch níet geactiveerd was. Eenmaal geactiveerd door de klantenservice, authenticeerde de kaart zonder problemen.

Nu nog een betere kwaliteit kabel kopen (de helft van de zenders wordt slecht of niet ontvangen, slechte signaalsterkte) en dan ben ik helemaal tevreden.

goed te horen. Het eerste begin is er in ieder geval :)

nicocos
24 januari 2010, 21:54
hallo allemaal,over een week de gelukkige bezitter van een :thumb up:SAMSUNG UE40B6000.:thankyou:

hopelijk gaat het lukken met de c1+ module.
zojuist de ziggo handleiding gedownload.
ik laat het wel weten.
groet nico

chico.2
2 februari 2010, 11:06
Via onderstaande link is een handleiding te downloaden voor een controle van de Ziggo CI+ CAM.

De handleiding geeft informatie over de menu's en mogelijke oorzaken van een probleem waarbij geen beeld wordt verkregen icm de ziggo CAM.

(http://www.4shared.com/file/143511295/101e4fa/Ziggo_CI_CAM_check.html)
het bestand kan niet worden geopend geeft een foutmelding aan

JW-NHS
2 februari 2010, 11:14
Zojuist geprobeerd: dat bestand is gewoon op te halen en te openen.

Zit er wellicht iets niet goed op jouw computer waardoor je moeilijkheden hebt met PDF's, heb je wel de laatste versie van Acrobat?
Of doet jouw virusscanner er moeilijk over?

Groet,
JW

bakkerdeb
14 februari 2010, 18:37
Hallo,
Sinds 3 weken heb ik een SAMSUNG UE40b7020 gekocht. In eerste instantie alle stappen uitgevoerd en kon ik 2 weken digitaal beeld ontvangen, prachtig.
Echter nu krijg is steeds de melding "vervormd signaal" in beeld. Als dit nu een paar seconden zou duren prima, maar soms duurt het echt 20 minuten voordat er beeld komt en soms komt er helemaal geen beeld meer en kan ik alleen nederland 1 zien.
Ben op dit forum gaan zoeken op dit onderdeel en heb alle stappen uitgevoer die ik kon vinden.
- kabels zijn goed
- CAM + card werken ook
- software laatste versie staat erop de 3000 serie
- heb al tig keer geprobeerd door op fabrieksinstellingen en met en zonder CAM opnieuw alles in te stellen
- heb geprobeerd om in het engels op te starten, werkt ook niet
- het netnummer e.d. is ook goed
- heb de kaart op alle manieren geprobeerd in de CAM te stoppen
- heb alles via de handleidingen die ik op dit forum kon vinden geprobeerd
- maar niets werkt... ik kan alleen ned 1 kijken en op andere kanalen geeft hij melding vervormd signaal en doet niets meer...

Ik heb al tig keer met Ziggo gebeld, SAMSUNG en BCC maar niemand weet iets en het is net alsof ik de enige met deze problemen ben.
Op dit moment kan ik dus alleen analoog kijken..

Heeft iemand nog een tip of een advies! Het vreemde is dat hij het in het begin prima deed alleen nu ineens niet meer....

anoniem
14 februari 2010, 20:46
Hallo,
Sinds 3 weken heb ik een SAMSUNG UE40b7020 gekocht. In eerste instantie alle stappen uitgevoerd en kon ik 2 weken digitaal beeld ontvangen, prachtig.
Echter nu krijg is steeds de melding "vervormd signaal" in beeld. Als dit nu een paar seconden zou duren prima, maar soms duurt het echt 20 minuten voordat er beeld komt en soms komt er helemaal geen beeld meer en kan ik alleen nederland 1 zien.
Ben op dit forum gaan zoeken op dit onderdeel en heb alle stappen uitgevoer die ik kon vinden.
- kabels zijn goed
- CAM + card werken ook
- software laatste versie staat erop de 3000 serie
- heb al tig keer geprobeerd door op fabrieksinstellingen en met en zonder CAM opnieuw alles in te stellen
- heb geprobeerd om in het engels op te starten, werkt ook niet
- het netnummer e.d. is ook goed
- heb de kaart op alle manieren geprobeerd in de CAM te stoppen
- heb alles via de handleidingen die ik op dit forum kon vinden geprobeerd
- maar niets werkt... ik kan alleen ned 1 kijken en op andere kanalen geeft hij melding vervormd signaal en doet niets meer...

Ik heb al tig keer met Ziggo gebeld, SAMSUNG en BCC maar niemand weet iets en het is net alsof ik de enige met deze problemen ben.
Op dit moment kan ik dus alleen analoog kijken..

Heeft iemand nog een tip of een advies! Het vreemde is dat hij het in het begin prima deed alleen nu ineens niet meer....

even de CICAM handleiding downloaden en kijken welke informatie te vinden is bij jouw TV in de DVB-scrambling menu's. Aan de hand van deze informatie kan ik je misschien een stap verder op weg helpen.

bakkerdeb
15 februari 2010, 18:33
Hi,

Ook die handleiding heb ik gevolgd en krijg de melding exact als in de handleiding: D29-4 service is momenteel onversleuteld.
De smartcard is niet een nieuwe kaart maar al een oude kaart die ik ook gebruikte in de externe "kastje".

Misschien nog een andere tip?

anoniem
15 februari 2010, 20:37
Hi,

Ook die handleiding heb ik gevolgd en krijg de melding exact als in de handleiding: D29-4 service is momenteel onversleuteld.
De smartcard is niet een nieuwe kaart maar al een oude kaart die ik ook gebruikte in de externe "kastje".

Misschien nog een andere tip?

Als je deze melding ontvangt op b.v. Ned 2 dan is de kaart in ieder geval goed.

-wil je de gegevens die je onder dvb descrambler service tegenkomt nog even terugkoppelen (alle details) ?

-Als je de CAM verwijdert en terugplaatst zie je dan de melding autheticatie start / autheticatie OK ?

-Wanneer begon het probleem precies ?

bakkerdeb
16 februari 2010, 19:11
Hallo anoniem,

Ben gisteren naar de winkel geweest en heb mijn CAM geruild.
Ik kreeg namelijk helemaal niet meer de vraag naar authenticatie e.d.
Nu na plaatsing van de nieuwe CAM en de hele procedure blijkt het voor als nog te werken vandaag. Hoop dat het morgen ook nog zo is. Zo niet dan zal ik de gegevens doorgeven. Voor nu bedankt en hopelijk is het opgelost..

Bartjebart
6 augustus 2011, 02:22
Help,

Ik heb vorige week bij mm een samsung ue40d6530 tv gekocht.
Werkt perfect, en ontvang ned 1HD probleemloos.

Nu heb ik ook een ci+ module en smartcard bij ziggo besteld.
Activeren via internet lukte al niet lekker, maar met ziggo gebeld en dat was in orde.
Op het moment dat ik de module in de tv stop reageerd de tv traag, en valt hij vaak uit, om daarna direct weer op te starten. Zodra de ci+ module er weer uit is, werkt de tv weer goed.

Bij alle andere zenders krijg ik de melding "gedecodeerd"

Ik heb ziggo gevraagd om een nieuwe ci module te sturen, maar die zeggen dat ik eerst terug moet gaan naar de winkel of samsung.

Iemand ervaring met bovenstaand probleem?

Update, kaart & Module getest bij vriend, ben er nu 100 % zeker van dat het de module is. Na telefoontje met ziggo, sturen ze een nieuwe CI+ module op. Hopelijk werk deze wel. Ik laat het weten.

super.nova
5 september 2011, 22:58
En doet de nieuwe module het in je Samsung ?
Frans

super.nova
5 september 2011, 23:04
ik heb namelijk ook het zelfde probleem!
mijn samsung UE40D5000 geeft na instalatie (gecodeerd signaal)
hij ziet dus de kaart niet!
Iemand nog sugestie's

Frans.:oops:

Ziggo WebTeam Alex
6 september 2011, 13:00
Nederland 1 HD doet het wel, neem ik aan?

Haal de gehele module even uit de televisie en plaats deze weer terug (let ook op dat de module stevig aangedrukt dient te worden). Werkt dit niet, voer dan de installatie opnieuw uit. Tijdens de installatie dient de module niet in de televisie te zitten.

anoniem
6 september 2011, 22:11
ik heb namelijk ook het zelfde probleem!
mijn samsung UE40D5000 geeft na instalatie (gecodeerd signaal)
hij ziet dus de kaart niet!
Iemand nog sugestie's

Frans.:oops:

In de eerste posting vindt je een handleiding waarmee je een aantal punten kunt testen. Laat maar weten hoever je komt en wat evt. de status informatie is om je verder te kunnen helpen

DreamTech
1 maart 2012, 04:23
Ik heb de zelfde Samsung ook de UED5000WXXN. Ik had dus ook een Smit CI+ Cam gehad + mijn bestaande kaart die dus werkte want had mijn oude decoder nog en kon hem daarop testen. Ik kreeg hem dus niet aan de gang en heb hem terug gestuurd. Deze week een nieuwe besteld (ander bedrijf) en die had voor 10 euro meer een nieuwe kaart dus ook gelijk gedaan. Weer overal zitten lezen en aan de hand van de hier gevonden handleidingen een schone start gemaakt. Oh vond nog wel intussen bij Samsung een firmware upgrade dus die eerst geinstalled en toen mijn TV gereset. Na schone install (Cam eruit) had ik alleen de digitale kanalen ingescand en had gelijk NL1 HD gewacht to dat ik zeker wist dat de klok goed gelijk liep TV uit (Standby want ken niet uit) Module erin nog geen kaart erin en ging gelijk goed door ze authorisatie even gewacht en de kaart erin die uiteraard nx deed want moest hem activeren nog bij Ziggo Bij Ziggo ingelogd en naar mijn gegevens en naar nieuwe Smartcard activeren nummer ingevoerd en klaar. (tenminste dat dacht ik) Na vele malen ff geswitched naar een gecodeerd kanaal maar dus helemaal nx. Na toch meer als de 45 min. die er voor staan mocht het fout gedaan zijn (want doe je t in 1 x goed zou hij binnen 5 min. moeten werken maar dat is uiteraard niet voor mij weg gelegd. Nou kun je dus een nieuwe aangemelde smartcard de 1e 2 weken niet in je gegevens terug vinden om hem online te resetten ( en aangezien ik alles s'nachts deed) heb ik na een 3 x de kaart opnieuw ingevoerd daar qua nummer en opnieuw geactiveerd omdat ik dus de foutmelding E16 (uit me hoofd) gecodeerd beeld houden. TV inmiddels ook op dezelfde manier als de andere keren opnieuw geinstalleerd maar bleef het houden. Authorisatie geen probleem maar op gecodeerd kanaal fout melding ook als ik keek bij de interface. Toen dacht die kaart word gewoon niet geactiveerd. Ik heb toen kaart erin laten zitten uiteraard de kaart via de telefoon geactiveerd en voila binnen zeg 3 a 4 minuten gelijk beeld. En toen ik bij mijn gegevens keek bij Ziggo stond mijn geactiveerde kaart wel bij mijn gegevens (dus als mijn 2e nieuwe kaart) en tot nu toe doet hij het perfect. Ik hoop dat mensen wat aan mijn verhaal hebben en wie weet. (oh nog 1 ding ik ging ook al twijfelen aan mijn TV zijn serienr. vanwege de oude handleiding waar ze erop wijzen dat een serienr. met WXXN niet werkt (mijne dus) en een PXXN wel. Maar ik toch zeker wist dat hij Ziggo geschikt is dus CI+ want speciaal op gelet toen ik hem kocht en hij is nu een dik 1/2 jaar oud dus die werken gewoon.) Nou succes eventueel !!!