View Full Version : Hoe ver is Ziggo met Sharp?

arisvh
25 oktober 2009, 13:53
Deze vraag is waarschijnlijk te beantwoorden door Anoniem....
Hoever zijn jullie met de aankomende CI+ toestellen van Sharp?
Ik wil er binnenkort een aanschaffen daar de beeldkwaliteit uitmuntend is!
Of loop ik daarmee een heel groot risico ?

anoniem
25 oktober 2009, 16:29

We zijn zelf nog niet begonnen met testen van Sharp samples, omdat ze nog niet aangeboden zijn.
Sharp heeft informatie van ons ontvangen en is gestart met de ontwikkeling en testen van het ziggo specifieke deel.

arisvh
26 oktober 2009, 09:14
@ Anoniem.

Bedankt voor je reaktie !
Nu is het zo dat volgens mij de eerste Sharp tv's met CI+ in november of december in de winkel komen. Is het slim om dan alvast zo'n tv te kopen en er vanuit te gaan dat jullie hem certificeren of kan dit grote problemen gaan opleveren? Ik mag aannemen dat als jullie gegevens aan Sharp hebben verstrekt dat ze de decoder daar ook naar gebouwd zullen hebben ...
Kortom: Wat zijn de risico's ?

Henk2304
26 oktober 2009, 10:07
@ Anoniem.

Nu is het zo dat volgens mij de eerste Sharp tv's met CI+ in november of december in de winkel komen. Is het slim om dan alvast zo'n tv te kopen en er vanuit te gaan dat jullie hem certificeren of kan dit grote problemen gaan opleveren? Ik mag aannemen dat als jullie gegevens aan Sharp hebben verstrekt dat ze de decoder daar ook naar gebouwd zullen hebben ...
Kortom: Wat zijn de risico's ?Kijk in het Philipsforum om een indruk te krijgen van wat je dan allemaal boven 't hoofd kan hangen.

JW-NHS
26 oktober 2009, 10:19

In het testoverzicht van de Consumentenbond http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica_communicatie/elektronica/televisies/onze_test/productvergelijker/ scoren de Sharps niet bepaald hoog op het punt van beeldkwaliteit.
Voor wat het waard is....

Groet,
JW

arisvh
26 oktober 2009, 16:50
Ik kan de test niet openen want geen lid maar ik heb de laatste Sharp LED lcd gezien in de winkel .... Die gaf verreweg het mooiste beeld !
Maar daarop kunnen natuurlijk ook andere dingen van invloed zijn ...

anoniem
26 oktober 2009, 19:19
@ Anoniem.

Kortom: Wat zijn de risico's ?

De fabrikanten zijn vaak 4-6 maanden bezig voordat de software is ingericht, getest en goedgekeurd wordt.
Ik kan weinig zeggen over de risico's die je loopt. Bij Philips hebben we ook achteraf moeten constateren dat er een ernstig probleem in de software zat, dat tot gevolg had dat een deel van de TV's niet wilde functioneren met een Ziggo CAM.

arisvh
27 oktober 2009, 16:26
@ Anoniem ...

Maar is het dan zo dat ik, met een Ziggo CI+ cam en mijn Ziggokaartje , naar de winkel kan gaan en daar terplekke kan controleren of het werkt ?
Zo ja Tv meenemen en geen probleem ....
Zo nee Tv laten staan of een andere proberen ...

Of is dit te simpel gedacht ?

Alvast bedankt

anoniem
27 oktober 2009, 19:48
@ Anoniem ...

Maar is het dan zo dat ik, met een Ziggo CI+ cam en mijn Ziggokaartje , naar de winkel kan gaan en daar terplekke kan controleren of het werkt ?
Zo ja Tv meenemen en geen probleem ....
Zo nee Tv laten staan of een andere proberen ...

Of is dit te simpel gedacht ?

Alvast bedankt

ja dat is te simpel gedacht, onze testen duren enkele weken, dus ter plekke vaststellen of het werkt is geen garantie of het blijft werken.

john61
28 oktober 2009, 22:19
In het testoverzicht van de Consumentenbond http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica_communicatie/elektronica/televisies/onze_test/productvergelijker/ scoren de Sharps niet bepaald hoog op het punt van beeldkwaliteit.

Groet,
JW

wat is dat, moet je lid zijn van de consumentenbond .?
dat is jammer , kun je mij die test ook even mailen ?

JW-NHS
28 oktober 2009, 23:16
Dat gaat lastig, het testoverzicht op de site is niet af te drukken of zo, en je moet telkens op een bepaald toestel doorklikken om de details te lezen.

Heb je geen kennis/buurman die lid is van de Consumentenbond? Dan kun je wellicht daar even kijken en doorklikken.

Groet,
JW

Tom01
7 november 2009, 17:46
Vandaag in de winkel laten testen. Het werkte niet.

fleppie
7 november 2009, 18:48

Groet,
JW

Onzin Sharp maakt prima kwaliteits LCD schermen, is zelf ontwikkelaar, consumentenbond neem ik niet al te serieus smaken verschillen.
Deze lcd schermen worden door diverse fabrikanten gebruikt.

JW-NHS
7 november 2009, 18:57
Een belangrijk bezwaar in die test is dat de kijkhoek zeer beperkt is.
Is dat een kwestie van smaak?

Groet,
JW

fleppie
8 november 2009, 11:15
Een belangrijk bezwaar in die test is dat de kijkhoek zeer beperkt is.
Is dat een kwestie van smaak?

Groet,
JW

Bij een lcd tevee is de kijkhoek een zwakpunt het is geen wereld van verschil volgens mijn idee of het 176 of 178 is.

JW-NHS
8 november 2009, 11:21
Niet bij elke TV is dat zo.
Ik ben in een winkel verschillende merken met elkaar gaan vergelijken en kwam tot opvallende verschillen. Probeer het zelf maar eens uit, voor míj is dit een belangrijk punt bij de aankoopbeslissing.

Groet,
JW

fleppie
8 november 2009, 11:41
[QUOTE=JW-NHS;226837]Niet bij elke TV is dat zo.
Ik ben in een winkel verschillende merken met elkaar gaan vergelijken en kwam tot opvallende verschillen. Probeer het zelf maar eens uit, voor míj is dit een belangrijk punt bij de aankoopbeslissing.

Groet,
JW

Vergelijken is altijd zinvol het gaat om prijs kwaliteits verhouding als die goed is doe je het goed, van een auto van 10.000 of 45.000 € kan je ook niet de zelfde prestaties verwachten.

groet,
FJ

arisvh
16 november 2009, 09:36
@ Anoniem

Sorry dat ik nog 1 vraagje voor je heb, maar als je voor je zelf een
CI+ cam zou kopen, welk merk zou je dan nemen ?

fleppie
16 november 2009, 11:18
@ Anoniem

Sorry dat ik nog 1 vraagje voor je heb, maar als je voor je zelf een
CI+ cam zou kopen, welk merk zou je dan nemen ?

Moeilijk te zeggen voor een ander maar geen LG of Samsung,
Waneer ik nieuw aanschaf toch weer een Sharp.:thumb up:

arisvh
16 november 2009, 11:36
Ja ...ok ...

Maar het gaat me nu even over het merk Cam !!

fleppie
16 november 2009, 11:45
Ja ...ok ...

Maar het gaat me nu even over het merk Cam !!

keus is niet erg groot CI+ cam, dan Sony boven LG

arisvh
16 november 2009, 13:38
Het merk Tv is niet de vraag maar het merk van de Cam.

De vraag is dus eigenlijk: Zou je kiezen voor het merk Smit of voor
Neotion?

Graag met enige motivatie :wink:

Aangezien Anoniem met deze dingen te maken heeft, heeft hij misschien ook een voorkeur ...

Sjoop1985
16 november 2009, 15:55
Het merk Tv is niet de vraag maar het merk van de Cam.

De vraag is dus eigenlijk: Zou je kiezen voor het merk Smit of voor
Neotion?

Graag met enige motivatie :wink:

Aangezien Anoniem met deze dingen te maken heeft, heeft hij misschien ook een voorkeur ...
Er is functioneel geen verschil tussen beide apparaten, het is echt niet zo dat je met een bepaald merk meer/betere mogelijkheden hebt. Je moet je goed realiseren: het enige wat je met de CAM doet is in je TV prikken en de smartcard erin doen, verder merk je niet eens dat hij er is (op de auhentiaction meldingen na dan).

arisvh
16 november 2009, 16:00
In die opstarttijd zit hem nou net de crux ..
Ik heb begrepen dat daar verschil in zit ... en uiteraard heb ik die liever zo kort mogelijk ...

Ik hoor het graag ...

JW-NHS
16 november 2009, 16:33
Daarover is hier al vaker gemeld dat de Neotion iets sneller is dan de SMiT, ook een keer door Anoniem.

Maar het zou mij verbazen als Anoniem dat hier expliciet gaat verkondigen, dan kan de produktie van de SMiT's wel gestopt worden :oops:

Groet,
JW

arisvh
16 november 2009, 16:41
Of ze verbeteren hun software ... :-P

arisvh
24 november 2009, 21:18
@ Anoniem !

De nieuwe Sharp CI+ toestellen staan op de Sharp website en ik ben van plan er een aan te schaffen ...
Zijn deze door jullie getest en goed bevonden of neem ik een erg groot risico ?

anoniem
24 november 2009, 22:51
@ Anoniem !

De nieuwe Sharp CI+ toestellen staan op de Sharp website en ik ben van plan er een aan te schaffen ...
Zijn deze door jullie getest en goed bevonden of neem ik een erg groot risico ?

De toestellen zijn nog niet aangeboden voor certificatie, dus ja je loopt een zeker risico.

hansm
29 december 2009, 09:59
In die opstarttijd zit hem nou net de crux ..
Ik heb begrepen dat daar verschil in zit ... en uiteraard heb ik die liever zo kort mogelijk ...

Ik hoor het graag ...

De Neotion is duidelijk sneller dan de Smit zowel initieel als in dagelijks gebruik.

anoniem
31 december 2009, 00:01
De Neotion is duidelijk sneller dan de Smit zowel initieel als in dagelijks gebruik.

Sharp is op bezoek geweest, er moet nog het nodige aangepast worden, daar zullen in januari verdere afspraken over gemaakt worden met Sharp.

desmoerick
4 januari 2010, 18:05
Sharp is op bezoek geweest, er moet nog het nodige aangepast worden, daar zullen in januari verdere afspraken over gemaakt worden met Sharp.

Kijk dat begint er op te lijken! Ik hoop dat het allemaal op korte termijn lukt!

Hayo
23 januari 2010, 09:51
Dat gaat inderdaad de goede kant op!
Wij hebben laatst ook een Sharp LED TV gekocht/besteld (LC40LE705E), hij is alleen nog niet geleverd. Er zit een CI+ poort in :)!

@Anoniem: als onze TV geleverd wordt en hij is nog niet gecertificeerd, komt er dan een software/firmware-update voor de TV als hij wel gecertificeerd is voor Ziggo?

hansm
23 januari 2010, 10:20
Dat gaat inderdaad de goede kant op!
Wij hebben laatst ook een Sharp LED TV gekocht/besteld (LC40LE705E), hij is alleen nog niet geleverd. Er zit een CI+ poort in :)!

@Anoniem: als onze TV geleverd wordt en hij is nog niet gecertificeerd, komt er dan een software/firmware-update voor de TV als hij wel gecertificeerd is voor Ziggo?
Wij hebben dit type getest en er zitten nog wel wat klein probleempjes in de CI+ implementatie in combinatie met Ziggo. Die lijken met firmware update oplosbaar maar 100% zekerheid is daar niet bij voorbaat over te geven.

Hayo
23 januari 2010, 15:46
Wij hebben dit type getest en er zitten nog wel wat klein probleempjes in de CI+ implementatie in combinatie met Ziggo. Die lijken met firmware update oplosbaar maar 100% zekerheid is daar niet bij voorbaat over te geven.

Wat voor probleempjes als ik vragen mag?

hansm
23 januari 2010, 20:32
Wat voor probleempjes als ik vragen mag?
Normaal gesproken post ik geen links naar mijn eigen site maar revie is hier te vinden:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sharp-lc-40le705e-review-20100103/

Hayo
24 januari 2010, 10:44
@hansm
Bedankt voor de link, ik had de review al eens gelezen. Dus het enige probleempje ligt daar bij het zoeken naar zenders in de EPG. Maar dat valt te verhelpen, is op te maken uit je review.

hansm
24 januari 2010, 10:46
@hansm
Bedankt voor de link, ik had de review al eens gelezen. Dus het enige probleempje ligt daar bij het zoeken naar zenders in de EPG. Maar dat valt te verhelpen, is op te maken uit je review.
Sommige zenders kwamen ook niet in de kanalenlijst (zoals Discovery HD)maar waren wel via intoetsen van het kanaalnummer toegankelijk.

anoniem
24 januari 2010, 16:26
Sharp zal de komende maanden getest en zo mogelijk gecertificeerd worden. We zullen in de komende weken starten met de hardware testen

arisvh
25 januari 2010, 09:12
@ Anoniem

Sorry hoor maar het kan toch niet zo zijn dat het testen van een tv maanden duurt ?? Tegen de tijd van eventuele goedkeuring is het model alweer verouderd !!

Ik kan me voorstellen dat er hier en daar iets gewijzigd moet worden maar daar zijn toch geen maanden voor nodig?

Of maakt Ziggo zich belangrijker dan noodzakelijk ??

databoy
25 januari 2010, 10:17
Ik kan die test ook niet zien.

Hayo
25 januari 2010, 15:15
Sharp zal de komende maanden getest en zo mogelijk gecertificeerd worden. We zullen in de komende weken starten met de hardware testen

@ Anoniem: Als de certificering rond komt met het/de betreffende toestel(len) en er problemen zijn Sharp verschijnt er dan een firmware update voor het/de betreffend(e) toestel(len)?

anoniem
25 januari 2010, 21:32
@ Anoniem

Sorry hoor maar het kan toch niet zo zijn dat het testen van een tv maanden duurt ?? Tegen de tijd van eventuele goedkeuring is het model alweer verouderd !!

Ik kan me voorstellen dat er hier en daar iets gewijzigd moet worden maar daar zijn toch geen maanden voor nodig?

Of maakt Ziggo zich belangrijker dan noodzakelijk ??

Een hardware test vraagt een week, een software test / functionele testen etc. vragen 1-2 weken en de fieldtest vraagt 1-2 weken (alles per release). Elk nieuw product vraagt op elk onderdeel fixes. Er verschijnen tussen 5-10 development releases. Dit resulteert in de praktijk dus veel meer tijd, aangezien de fabrikant eerst moet debuggen, vervolgens moet fixen en tenslotte test, alvorens een nieuwe release wordt aangeboden en door ziggo weer getest kan worden.

anoniem
25 januari 2010, 21:34
@ Anoniem: Als de certificering rond komt met het/de betreffende toestel(len) en er problemen zijn Sharp verschijnt er dan een firmware update voor het/de betreffend(e) toestel(len)?

Normaal gesproken ja. Problemen met de hardware laten zich normaal gesproken niet oplossen met software. Op dit moment valt er echter nog niets te zeggen over de resultaten v/d testen.

Hayo
26 januari 2010, 17:39
Vandaag de tv binnengekregen en geinstalleerd, alleen hebben we een probleempje...bij zoeken naar zenders worden alle zenders gevonden alleen als we in de EPG kijken staan alleen Ned1, 2 en 3 HD erin en niet de andere zenders terwijl die er wel zijn (sommige...niet allemaal geloof ik) daarnaast staan alle zenders ook nog eens door elkaar. Hoe kan dit opgelost worden?

Edit: probleem al opgelost. Volg de aanwijzingen die in de review staan van HDTV-nieuws. Zoeken naar zenders terwijl je geen frequentie of netcode hebt ingevoerd.

mod-5
13 februari 2010, 16:40
Berichten betreffende de werkende combinatie Sharp xxLE705E met CI+ module (workaround en software update) zijn hier te vinden:

CI+ werkt niet meer na 2 Feb op Sharp 46le705e (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=24258)

marien711
11 maart 2010, 22:13
Een hardware test vraagt een week, een software test / functionele testen etc. vragen 1-2 weken en de fieldtest vraagt 1-2 weken (alles per release). Elk nieuw product vraagt op elk onderdeel fixes. Er verschijnen tussen 5-10 development releases. Dit resulteert in de praktijk dus veel meer tijd, aangezien de fabrikant eerst moet debuggen, vervolgens moet fixen en tenslotte test, alvorens een nieuwe release wordt aangeboden en door ziggo weer getest kan worden.

Al enige tijd volg ik dit forum, ivm mogelijke/waarschijnlijke aanschaf van de Sharp. Aangezien onze huidige TV nog werkt hebben wij geen haast en kunnen dus wachten op de certificering door Ziggo. Vanuit het andere topic over deze TV begrijp ik dat de Sharp icm met CI+ (inmiddels weer) goed werkt. Niettemin ben ik zeer benieuwd hoe ver het staat met de certificering. Het laatste bericht van "de anoniem" met een uitleg over de procedure is inmiddels 6 weken oud.
Beste Anoniem: nieuws???

anoniem
12 maart 2010, 23:00
Al enige tijd volg ik dit forum, ivm mogelijke/waarschijnlijke aanschaf van de Sharp. Aangezien onze huidige TV nog werkt hebben wij geen haast en kunnen dus wachten op de certificering door Ziggo. Vanuit het andere topic over deze TV begrijp ik dat de Sharp icm met CI+ (inmiddels weer) goed werkt. Niettemin ben ik zeer benieuwd hoe ver het staat met de certificering. Het laatste bericht van "de anoniem" met een uitleg over de procedure is inmiddels 6 weken oud.
Beste Anoniem: nieuws???

we hebben deze week een sample ontvangen. Daar zullen we de komende week waarschijnlijk mee starten (eerst een quickscan)

albie
6 april 2010, 18:26
we hebben deze week een sample ontvangen. Daar zullen we de komende week waarschijnlijk mee starten (eerst een quickscan)

Hallo,

Is er al enige voortgang te melden voor de certificering van sharp?
Voor mij met name de LED serie.

alvast bedankt.

anoniem
6 april 2010, 20:25
Hallo,

Is er al enige voortgang te melden voor de certificering van sharp?
Voor mij met name de LED serie.

alvast bedankt.

Hardware testen zijn afgerond, we zullen vervolgen met de verschillende functionele / CI+ / stabiliteitstesten en vervolgens met de fieldtesten.

albie
7 april 2010, 19:16
Hardware testen zijn afgerond, we zullen vervolgen met de verschillende functionele / CI+ / stabiliteitstesten en vervolgens met de fieldtesten.
:thumb up: :applause:

Well keep us posted..........................please :thankyou:

catastrofus
9 april 2010, 22:19
Een juich antwoord voor een kluitje en riet verhaal van onze kabelboer... Hoe lang denk je dat dit (functionele / CI+ / stabiliteitstesten en vervolgens met de fieldtesten) gaat duren?
Geef eens een voorspelling.

:thumb up: :applause:

Well keep us posted..........................please :thankyou:

anoniem
9 april 2010, 23:11
Een juich antwoord voor een kluitje en riet verhaal van onze kabelboer... Hoe lang denk je dat dit (functionele / CI+ / stabiliteitstesten en vervolgens met de fieldtesten) gaat duren?
Geef eens een voorspelling.

de testen duren gemiddeld tussen 3-6 maanden

catastrofus
9 april 2010, 23:15
Ik bedoel maar. Als het dan nog een keer wordt afgekeurd dan zitten we zo in 2011. No offense anoniem, jij kan daar weinig aan veranderen, maar zo schiet het natuurlijk niet op.

Gert.

albie
11 april 2010, 19:08
Hummm, valt tegen, maar ja geen leven zonder positiviteit

marien711
19 mei 2010, 20:12
Beste Anoniem,
Na het laatste bericht op deze post zijn er al weer 2 maanden verstreken. Voor de positivo's onder ons :lol: is dat meer dan 60% van de 'te verwachten' duur van de testen!
Any news??

anoniem
19 mei 2010, 20:16
Beste Anoniem,
Na het laatste bericht op deze post zijn er al weer 2 maanden verstreken. Voor de positivo's onder ons :lol: is dat meer dan 60% van de 'te verwachten' duur van de testen!
Any news??

Er wordt nog steeds aangewerkt maar het gaat allemaal niet zo snel bij Sharp

brinkie
23 mei 2010, 13:11

Intussen kijk ik alweer een week of 4 naar een Sharp LC-40LE705S met een Ziggo CAM/CI+ module. Gaat redelijk probleemloos, op wat foutmeldingen bij het inschakelen na, de initialisatie loopt niet helemaal gladjes. En je moet nauwgezet de installatie-instructies volgen, zowel die van de doos van de CAM als die van de Sharp-website. Maar voor de rest: subliem. Zelfs de melding dat er opnieuw moest worden ingesteld (vanwege de nieuwe HD-kanalen) is prima doorgekomen. Ik ben heel tevreden over het beeld.

Ik ben zelf softwaretester (ook nog eens in customer care omgevingen :oyeah:), weet wel wat van doorlooptijden in test en development en als Sharp hier lang over doet, dan is dat vermoedelijk omdat certificering geen prioriteit bij ze heeft, anders zat er wel wat meer druk achter. Hopelijk vergaat het niet zoals bij hun Blu-ray spelers, die stopten er op een gegeven moment mee en toen bleek er geen software-upgrade meer te komen.

Verder krijg ik het vermoeden, als ik me zo in de Ziggo customer care verplaats, dat het vooral veel procedure is dat vastgelegd moet worden, zodat de helpdesk ook daadwerkelijk support kan leveren als een klant met een Sharp TV belt voor installatiehulp.

Peter83
26 mei 2010, 09:51
De LC-xxLE810E serie werkt nu goed met Ci+.
Binnen een paar seconden tijd zitten alle zenders er in.

janov
26 mei 2010, 12:09
De LC-xxLE810E serie werkt nu goed met Ci+.
Binnen een paar seconden tijd zitten alle zenders er in.

hoi Peter,

Je zegt dat het "nu" goed werkt met de LC-xxLE810E serie, had je eerst problemen?
Ik heb een LC-40LE810E dus vandaar mijn vraag.

Ik hoor graag
Thnx:)

Peter83
27 mei 2010, 09:36
Hij deed er eerst 30 a 40 minuten over om de zenders te zoeken. Daarbij had hij niet alle zenders en niet op volgorde.
Met de software update is dit nu goed. Of hij ook zenderwijzigingen etc. goed oppakt durf ik niet te zeggen.

Zelf nog niet geprobeert?

janov
27 mei 2010, 10:15
Hij deed er eerst 30 a 40 minuten over om de zenders te zoeken. Daarbij had hij niet alle zenders en niet op volgorde.
Met de software update is dit nu goed. Of hij ook zenderwijzigingen etc. goed oppakt durf ik niet te zeggen.

Nee nog niet geprobeert, omdat de tv nog niet Ziggo gecertificeerd is vroeg ik mij af of het zin had.

Je hebt het over een update? Op de Sharp-site staat nog geen update voor deze tv. Of heb je deze via de digitale ontvanger binnengehaald?
We hebben het toch wel over dezelfde serie?
LC-xxLE810E, De Quattron schermen?

Bedankt voor jouw reactie.:)

ralph_ziggo_dealer
27 mei 2010, 21:53

huh update voor de le810/820 heb ik no gniet gezien, en instellen is 1 minuut werk voordat ie werkt met de cam ...:thumb up:

echt perfect dus...

itt 705 waar het super lang duurt en nog wel is problemen oplevert...

janov
28 mei 2010, 00:31
huh update voor de le810/820 heb ik no gniet gezien, en instellen is 1 minuut werk voordat ie werkt met de cam ...:thumb up:

echt perfect dus...

itt 705 waar het super lang duurt en nog wel is problemen oplevert...

Kortom, ik kan dus gewoon een ci+ module voor de 810e kopen?
Hij moet het gewoon doen?
Stomme vraag misschien maar wat bedoel je met "itt 705"?

Een update heb ik idd ook nog niet gezien.

Thnx en fijne dag

janov
28 mei 2010, 19:28
nou ik heb dan toch maar een CI+ module gekocht, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik moet eerst digitale zenders opzoeken voordat ik de ci+ module erin doe, kan dat dan? ik heb toch de smartcard nodig?

zoals ik al zei, ik heb de sharp LC-40LE810e en hoe zoek ik de digitale zenders hier op? ik heb het geprobeert maar hij vind niets en signaalsterkte is nul zegt ie. ook netwerk id ingevoerd. en de kabel zit erin :)

Ik hoor graag en alvast bedankt voor de hulp

janov
29 mei 2010, 01:00
update:

het is gelukt :) ...alleen ging ik kijken voor een software-update, zoals eerder besproken, maar deze is niet beschikbaar/aanwezig...

maar ja hij doet het :-)

fijn weekend

Ronders
29 mei 2010, 10:16
Sinds kort de Sharp 46LE810e gekocht. Prachtig beeld maar ik krijg de CI+ module van Ziggo niet aan de praat. De TV lijkt de kaart wel te herkennen maar hij vind geen kanalen. Kan iemand iemand mij een uitgebreide beschrijving geven hoe ik de module aan de praat krijg? Alvast bedankt!

MartB
11 juni 2010, 21:29
Ik krijg de sharp niet aan de praat met de CI+ card. Wat doe ik fout, de kaart zit er goed in en nadat ik via landinstellingen zweden hem heb geinstalleerd, heb ik alleen beeld van Ned 1HD (ook zonder module) van de rest wel epg gegevens, maar geen beeld. Kaart erkent ie wel. Het beeld is gescrambled.
Wie kan mij vertelllen hoe ik de digitale kanalen er goed op krijg?:cry:

albie
12 juni 2010, 10:56
Ik krijg de sharp niet aan de praat met de CI+ card. Wat doe ik fout, de kaart zit er goed in en nadat ik via landinstellingen zweden hem heb geinstalleerd, heb ik alleen beeld van Ned 1HD (ook zonder module) van de rest wel epg gegevens, maar geen beeld. Kaart erkent ie wel. Het beeld is gescrambled.
Wie kan mij vertelllen hoe ik de digitale kanalen er goed op krijg?:cry:

Misschien stomme vraag maar heb je je smartcard wel geactiveerd?
Ik was dat ff vergeten namelijk en kreeg dezelfde melding.

ennehhh waarom Zweden :?::?:

Heb trouwens de LC-32LX705E en werkt, bijna, perfect met de CI+.
Vreemd is dat hij voorkeuzezenders overslaat bijv van 14 gaat hij naar 16. Daarnaast z houd hij de kanalen van Ziggo vast als voorkeuze kanaal, heel vreemd maar veder super beeld !!!!!!!!!

marien711
14 juni 2010, 13:54

Hallo,
Zit er al een beetje gang in??? Begrijp uit het bovenstaand antwoord dat Sharp aan zet is.
Is dat nog steeds de status???
Wat is dan de volgende stap??
mvg

anoniem
14 juni 2010, 19:59
Hallo,
Zit er al een beetje gang in??? Begrijp uit het bovenstaand antwoord dat Sharp aan zet is.
Is dat nog steeds de status???
Wat is dan de volgende stap??
mvg

we hebben nieuwe software ontvangen, dus wij zijn weer aan zet. De testen zullen de komende weken worden ingepland.

zapty
15 juni 2010, 18:06
Mijn nieuwe Sharp LC-40LE820E volgens de richtlijnen hier zonder probleem geinstalleerd. Hartelijk bedankt, werkt nu prima en ik kan nu zonder de Samsung er tussen met de originele afstandsbediening werken.

Peter83
15 juni 2010, 21:08
Bij installeren kun je kiezen uit:
Zoeken op: frequentie/kanaal/snel
Kies snel en met de juiste freq. en netwerknummer ben je zo klaar.
Taal en land-instellingen gewoon NL.

Hopko
2 juli 2010, 20:22
Sharp heeft op haar website nieuwe software beschikbaar gesteld voor de LC-705 , ook is de installatie handleiding aangepast.

Support voor het Ziggo netwerk is toegevoegd.
De configuratie is nu seconden werk geworden in plaats van tien tallen minuten.

http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs.xsl/-/html/softwareupdates.htm

Theo2517
6 juli 2010, 14:16
Het is een mooi beeld. Maar met HD beeld een paar keer per dag een harde brom van enkele seconde terwijl het beeld goed blijft.
3 verschillende modems geprobeerd niets helpt en de leverancier heeft hem in de winkel uitgeprobeerd daar geen klachten.
Met analoog beeld geen storing. Volgens Ziggo kan het aan de kabels in huis liggen.Maar dat is raar als de storing maar een paar seconde optreed.

Chris053
2 augustus 2010, 20:40
Hallo allemaal.
Ben nieuw op dit forum. De wereld van de digitale tv is volkomen nieuw voor mij. Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Sharp, type LC40LE705. Volgens mij een geweldig toestel. :lol: Ik heb een Smits kaarthouder en een CI+ kaart van Ziggo. Nu heb ik de discussies over dit toestel getracht te volgen, maar ik kom er niet meer uit. Ik heb werkelijk alles gedaan, maar ik blijf alleen ned. 1 ontvangen.

Iemand schreef zelfs dat je als 2e land Zweden in moest vullen, maar ook dat lukt niet. Een ander schreef weer dat je eerst de zenders moest zoeken en dan de kaart erin stoppen. Het helpt allemaal niks. Ik heb nog geen contact gehad met de zaak waar ik de tv heb gekocht, omdat het weekend er tussen ligt.

Iemand schreef ook dat de authenticatie bleef hangen. Dat is bij mij ook het geval.
In de installatie handleiding staat dat er tijdens dit proces 5 stappen worden weergegeven en dat je niets hoeft te doen. Deze 5 stappen heb ik niet gezien, want hij bleef heel lang hangen op het woord authenticatie. Ik heb de installatie toen onderbroken. Daarna heb ben ik dit proces niet meer tegen gekomen.

Ik ben het eens met de persoon die schreef dat de omschrijving best wel onduidelijk is hoe de kaart in de houder moet en daarna in de tv. Er wordt gesproken over bovenzijde, voorzijde etc. Ik weet wel dat de kaart goed in de tv zit, dat voel je. Het oranje gedeelte van de kaart zit bij mij aan de voorzijde (woonkamerzijde) dus het chipje zit aan de achterkant. muurzijde)

Maar goed, wie o wie zou mij willen helpen, zodat ik kan genieten van mijn mooie Sharp?
Alvast hartelijk dank. :thumb up:
Met vriendelijke groet,
Chris.

anoniem
2 augustus 2010, 21:31
Hallo allemaal.
Ben nieuw op dit forum. De wereld van de digitale tv is volkomen nieuw voor mij. Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Sharp, type LC40LE705. Volgens mij een geweldig toestel. :lol: Ik heb een Smits kaarthouder en een CI+ kaart van Ziggo. Nu heb ik de discussies over dit toestel getracht te volgen, maar ik kom er niet meer uit. Ik heb werkelijk alles gedaan, maar ik blijf alleen ned. 1 ontvangen.

Iemand schreef zelfs dat je als 2e land Zweden in moest vullen, maar ook dat lukt niet. Een ander schreef weer dat je eerst de zenders moest zoeken en dan de kaart erin stoppen. Het helpt allemaal niks. Ik heb nog geen contact gehad met de zaak waar ik de tv heb gekocht, omdat het weekend er tussen ligt.

Iemand schreef ook dat de authenticatie bleef hangen. Dat is bij mij ook het geval.
In de installatie handleiding staat dat er tijdens dit proces 5 stappen worden weergegeven en dat je niets hoeft te doen. Deze 5 stappen heb ik niet gezien, want hij bleef heel lang hangen op het woord authenticatie. Ik heb de installatie toen onderbroken. Daarna heb ben ik dit proces niet meer tegen gekomen.

Ik ben het eens met de persoon die schreef dat de omschrijving best wel onduidelijk is hoe de kaart in de houder moet en daarna in de tv. Er wordt gesproken over bovenzijde, voorzijde etc. Ik weet wel dat de kaart goed in de tv zit, dat voel je. Het oranje gedeelte van de kaart zit bij mij aan de voorzijde (woonkamerzijde) dus het chipje zit aan de achterkant. muurzijde)

Maar goed, wie o wie zou mij willen helpen, zodat ik kan genieten van mijn mooie Sharp?
Alvast hartelijk dank. :thumb up:
Met vriendelijke groet,
Chris.

De 700 modellen zijn niet gecertifceerd, alleen de 800 reeks wordt op dit moment gecertificeerd. De afronding zal nog wat tijd vragen aangezien nog niet alle gevonden problemen opgelost zijn.

Chris053
2 augustus 2010, 21:37
Oke, bedankt voor de snelle reactie.
Als ik het goed begrijp zal ik tot die tijd dus analoog moeten kijken??
Met vriendelijke groet,
Chris.

catastrofus
2 augustus 2010, 21:40
Of via een losse decoder, als alternatief.

Met vriendelijke groet,
Chris.

Chris053
2 augustus 2010, 21:49
Ha Catastrofus.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Weet jij wat zo'n decoder ongeveer kost?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Chris.

catastrofus
2 augustus 2010, 22:01
Hangt er vanaf wat je wil. Wel kunnen opnemen of niet kunnen opnemen, oftewel een pvr of geen pvr.
Wel een pvr: een Humax 5050, niet kunnen opnemen: een Humax 5000.
Voor prijzen moet je even googlen wat de beste dagprijs is.

Chris053
2 augustus 2010, 22:05
Oke, bedankt en een fijne avond.

fazand
3 augustus 2010, 14:18
De 700 modellen zijn niet gecertifceerd, alleen de 800 reeks wordt op dit moment gecertificeerd. De afronding zal nog wat tijd vragen aangezien nog niet alle gevonden problemen opgelost zijn.

Aan wat voor termijn moet ik ongeveer denken? Waar kan ik dit het beste volgen, is er ergens een (dynamische) status beschikbaar?
Alvast bedankt.

marien711
4 augustus 2010, 15:13
Beste Anoniem,
Teruggekomen van vakantie maar weer even gekeken.:cool:

Tot mijn verbazing (had ik beter kunnen weten??:roll:) geef je aan dat de 800 serie voor certificatie 'onder handen is'. Ik volg dit forum vanaf het begin (oktober 2009) en heb op basis daarvan aangenomen dat het de 705 serie betreft (die werd toen geďntroduceerd).
Eind november heeft arisvh gevraagd of de aanschaf van één van de nieuwe Sharp CI+ toestellen (i.e. LE705) een risico vormt, waarop je toen antwoordde dat er nog niets ter certificatie was aangeboden.
Eind december lees ik op dit Forum dat 'Sharp is langsgeweest en dat er nog wat moet worden aangepast'.
Eind januari is er bericht dat 'er de komende maanden getest gaat worden'.
Begin maart 'is er een sample ontvangen' (omstreeks de introductie van de 800 serie??)
Uiteraard is het mogelijk dat Sharp in januari de 800 serie (al voor de introductie) ter certificatie heeft aangeboden, maar ik ben nu erg benieuwd wat (en vooral welk(e) toestel(len)) er getest is/zijn en wat hiervan de status is.

Kun je iets meer dan een tipje van de sluier oplichten??
mvg

Ton R
4 augustus 2010, 20:02
Ook ik heb net nieuwe Sharp televisie. Zelfde problemen bij Ziggo als reeds eerder gemeld om zenders te vinden met CI+module. Alleen Ned 1 en ziggo kanaal geven beeld. Voor de rest staan de zenders wel in de kanalenlijst maar in het beeld staat dat ze gescambled zijn. Al vele keren opnieuw geprobeerd zenders te installeren. Met frequentie en netwerk ID op Ziggo instellingen en op Sharp geadviseerde instellingen. Lukt allemaal niet. Dan maar weer naar terrestrial kijken, zonde natuurlijk van pachtige HD mogelijkheden van toestel.
Heeft iemand hier toch nog de werkende oplossing ?:thumb up::thumb up:

aliberto
15 augustus 2010, 19:51
Ik lees van diverse dat de beeldkwaliteit van de Sharp te wensen overlaat. Dit vind ik toch wel raar, zeker omdat de Sharp LC-46LE820E tv van het jaar 2010 is geworden vanwege de perfecte beeldkwaliteit en het lage wattage van 85 watt. Deze wil ik dan ook kopen en mijn oude plasma weg doen. En nu lees ik van jullie dat de tv van het jaar nog niet compattible is met de CI+module??? Daar zakt m'n broek toch vanaf.

Nu wil ik dit gaan combineren met een Blue ray harddisk van Samsung BD-C8500. Deze is sinds mei op de markt en heeft ook een CI+module. Kan iemands mij zeggen of hij al ervaring heeft met deze combinatie?

fleppie
15 augustus 2010, 22:20
Sharp is zeker niet slecht, moet wel de instellingen naar eigen smaak instellen.
Met het kleuren panel en de overige functie s kan je een mooi beeld realiseren.:applause:

zapty
16 augustus 2010, 08:46
Ook ik heb net nieuwe Sharp televisie. Zelfde problemen bij Ziggo als reeds eerder gemeld om zenders te vinden met CI+module. Alleen Ned 1 en ziggo kanaal geven beeld. Voor de rest staan de zenders wel in de kanalenlijst maar in het beeld staat dat ze gescambled zijn. Al vele keren opnieuw geprobeerd zenders te installeren. Met frequentie en netwerk ID op Ziggo instellingen en op Sharp geadviseerde instellingen. Lukt allemaal niet. Dan maar weer naar terrestrial kijken, zonde natuurlijk van pachtige HD mogelijkheden van toestel.
Heeft iemand hier toch nog de werkende oplossing ?:thumb up::thumb up:

Voor mij werkten deze instructies: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sharp-lc-40le705e-review-20100103/ prima, ik heb een Sharp lc-40le820 en kijk nu al een tijd probleemloos via de module die in de tv is ingebouwd.
Ik ben ook super tevreden met de tv en de prachtige kleuren.

Ton R
16 augustus 2010, 22:54
Vanwege mijn vakantie een wat late reaktie, maar heb inmiddels wel de SHARP aan het werk gekregen met CI module. Of eigenlijk heeft uiteindelijk de SHARP helpdesk dat gedaan die me zeer goed en snel de juiste oplossing gaf. In het menu bij de instellingen het Netwerk ID en frequentie volgens opgave van de kabelprovider, in mijn geval Ziggo. Dan SNEL naar de zenders laten zoeken. Er worden dan alleen niet gescramblede zenders gevonden. DAN PAS de CI module plaatsen met het kaartje erin. Deze wordt dan geinitialiseerd en vervolgens worden alle zenders gevonden en heb ik PRACHTIG digitaal beeld. Ben dus zeer tevreden met deze SHARP televisie en de SHARP helpdesk.:applause:

brinkie
23 augustus 2010, 13:54
Met vriendelijke groet,
Chris.
Het is voor mij een raadsel waarom je CI+ op een 705 niet aan de praat zou moeten krijgen. Bij mij werkt het prima, al heb ik geen Smits maar een Neotion CI+ module.

Heb je de instructies wel goed gevolgd? Dus voer exact uit wat er op de verpakking van de CI+ module staat, en voer ook exact uit wat Sharp op zijn website aangeeft. De volgorde is belangrijk!

Voer voor de zekerheid een factory reset uit (alles terug naar fabrieksinstellingen) en installeer de laatste firmware, te downloaden van de Sharp website. Na de laatste firmware-update is het zoeken naar nieuwe kanalen secondenwerk in plaats van een half uur.

Af en toe wil de TV wel eens blijven hangen op "gescramblede service" of "nu geen uitzending" (dan heeft 'ie de EPG niet op tijd gevonden). Beetje irritant, maar even heen- en weerzappen doet de boel weer in het gareel komen. Dat zal de reden wel zijn dat Sharp 'm niet laat certificeren, de software is dusdanig brak dat 'ie de certificering niet zal halen ben ik bang. En het model zal er eerdaags wel uitgaan.

Chris053
24 augustus 2010, 17:32
Ha Brinkie.

Bedankt voor je reactie.

Geen idee wat de reden is dat het niet werkt bij mij. De volgorde is heel belangrijk, daar was ik al achter. Ik heb eerst precies gedaan wat er op de verpakking stond van mijn CI+ module. Daarna wat er op de site van Sharp stond. Op een gegeven moment was ik zo lang bezig dat ik niet meer wist welke volgorde nu aan te houden.
In elke geval ben ik altijd gestart met resetten en van daaruit een andere volgorde proberen.
Ik heb een splinter nieuw toestel en ga er vanuit dat ik laatste firmware niet hoef te laden in het toestel.

De melding "gescramblede service" kreeg ik altijd. Daarna de melding dat ik de EPG moet controleren.
Nu heb ik weinig tijd, maar eind deze week zal ik nog eens een poging doen. Het klinkt misschien kinderachtig, maar dan zal ik precies opschrijven wat ik doe. Want zoals je zelf al zegt, 1 klein verschil in de volgorde en het werkt niet.

Met vriendelijke groet,
Chris.

PS Ik heb momenteel een Humax 5000 mogen lenen van de zaak waar ik mijn Sharpn gekocht heb en ik ben zeer tevreden met het toestel. :-P

andijk
29 augustus 2010, 23:21
Heeft er al iemand een Sharp LC-xxLE320E geprobeerd met ziggo CI+? Werkt het? Ik wil de 26 inch graag aanschaffen voor de slaapkamer maar werkende CI+ is wel een vereiste.

Zit het in de planning dat de Sharp LC-xxLE320E gecertificeerd wordt?

brinkie
30 augustus 2010, 07:53
Ik begrijp dat dit over de 800-serie gaat en niet over de 705?

IkgebruikZiggo
19 september 2010, 19:40
Heeft er al iemand een Sharp LC-xxLE320E geprobeerd met ziggo CI+? Werkt het? Ik wil de 26 inch graag aanschaffen voor de slaapkamer maar werkende CI+ is wel een vereiste. Ik heb een LC-22LE320E inmiddels enkele dagen probleemloos werkend met een CI+ module van Smit. Eerst had ik een Neotion maar die gaf problemen. De Sharp helpdesk gaf aan dat de Neotion niet goed werkt i.c.m. Sharp en de winkel waar ik de Smit module heb gekocht gaf aan dat hun ervaring is dat eigenlijk alleen Sony toestellen geen probleem geven met de Neotion.
Bij de zoekprocedure wel volledig scannen kiezen; dus niet de frequentie e.d. die voor jou gebied geldt invoeren. Vervolgens een uurtje geduld opbrengen.

Alvdb
27 september 2010, 16:27
ik wacht nog steeds en vol verwachting op certificering van de sharp 800-serie. wordt het wachten tot ik een ons weeg?
wie o wie weet er meer van?

Peter83
7 oktober 2010, 18:58
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de 810/820 serie vanaf vandaag gecertificeerd is. Software moet nog beschikbaar komen.

anoniem
7 oktober 2010, 20:43
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de 810/820 serie vanaf vandaag gecertificeerd is. Software moet nog beschikbaar komen.

Alleen de 810 en de 820 zijn gecertificeerd dit, geldt dus nog NIET voor de 81x en de 82x.

In de komende weken zullen we nog een aantal testen uitvoeren als voorwaarde om de gehele serie te certificeren.

vissertje
8 oktober 2010, 22:46
Wij hebben vandaag een Sharp LC40LE810E aangeschaft met Smit CI+ Cam module. Alleen snap ik niet hoe ik die digitale tvzenders nu moet installeren. Wie kan ons hiermee helpen? Groetjes van twee digibeten

Poupou
8 oktober 2010, 23:14
Had je even door de technische verkoopmedewerkers van de desbetreffende kwaliteitswinkel moeten laten doen. Die hebben er heel veel verstand van!

Misschien nu dan maar de handleiding gebruiken?

vissertje
9 oktober 2010, 09:11
We hebben, volgens de handleiding van de module en de tv, eerst de instellingen op de tv goed gezet (frequentie op 372 mhz, netwerknummer op 5555), vervolgens de module met kaart erin gestopt en op 'start met zoeken' gedrukt, maar dan vindt hij dus niets. Ik heb een aantal keer gereset en opnieuw geprobeerd, zonder resultaat.
De verkoper zei in de winkel nog dat de tv misschien geupdate moest worden omdat sharp nog niet officieel gecertificeerd is, maar ik kan op de website van sharp nergens zo'n update vinden.. Dus nu lopen we een beetje vast.

mesa57
9 oktober 2010, 09:31
Je moet de zenders zoeken zonder CI+ module erin.
Dan moet hij er zo'n 260 kunnen vinden.
Zoniet, dan is er iets mis met je signaal c.q. installatie.

vissertje
9 oktober 2010, 12:18
Het is gelukt..:) Ik heb ongeveer 5 keer dezelfde procedure uitgevoerd en blijkbaar deed ik het steeds wel goed maar pakte hij het niet ofzo, want de laatste keer deed hij het wel gewoon.. Hij is nu bezig met authenticatie.

vanadium
9 oktober 2010, 12:53
Alleen de 810 en de 820 zijn gecertificeerd dit, geldt dus nog NIET voor de 81x en de 82x.

In de komende weken zullen we nog een aantal testen uitvoeren als voorwaarde om de gehele serie te certificeren.

Wanneer is deze certificering officieel en zal zullen deze tv's ook op de Ziggo site worden vermeld?

fleppie
9 oktober 2010, 16:58
Bij de LU705E serie dan atijd van een losse decoder afhankelijk :shock:

aliberto
9 oktober 2010, 18:47
Het is gelukt..:) Ik heb ongeveer 5 keer dezelfde procedure uitgevoerd en blijkbaar deed ik het steeds wel goed maar pakte hij het niet ofzo, want de laatste keer deed hij het wel gewoon.. Hij is nu bezig met authenticatie.

Ik heb sinds 2 weken ook een Sharp 820.
Waar het verschil in zit dat is met het installeren met zoeken zenders. Als je het met 'gewoon' zoeken doet dan loopt die vast en kom je niet verder. Altijd 'snel zoeken'gebruiken en je hebt geen problemen meer met installeren.

Succes:frons:

anoniem
9 oktober 2010, 21:28
Wanneer is deze certificering officieel en zal zullen deze tv's ook op de Ziggo site worden vermeld?

deze certifiering is officieel, anders had ik het hier niet vermeld, ik probeer de vermelding op de website te combineren met het moment dat de andere modellen ook goedgekeurd zijn (81x + 82x + 92x)

vanadium
9 oktober 2010, 23:16
deze certifiering is officieel, anders had ik het hier niet vermeld, ik probeer de vermelding op de website te combineren met het moment dat de andere modellen ook goedgekeurd zijn (81x + 82x + 92x)

Zijn er nog specifieke artikelnummers van bijv de 810e die niet werken of werken alle modellen in de 810 range

georgenelis
15 oktober 2010, 21:03
Weet iemand wanneer de Sharp LC-40LE705E aan de beurt is voor certificering ?

Prettig weekeinde, george

Alvdb
16 oktober 2010, 10:38
dat is grappig. de beeldkwaliteit van de sharp 820 (= vergelijkbaar met de 810) wordt juist geroemd op: http://www.allesoverhomecinema.com/2010/05/review-sharp-le820 :wink:

Peter83
18 oktober 2010, 11:56
Software staat inmiddels online
http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs.xsl/-/html/softwareupdates.htm

brinkie
18 oktober 2010, 15:46
Weet iemand wanneer de Sharp LC-40LE705E aan de beurt is voor certificering ?

Er zijn vorige week problemen ontstaan met deze televisie in combinatie met CI+, zie deze thread:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21656

Certificering zit er kennelijk niet in, anders had onze geachte anonieme bijdrager van Ziggo dit ons wel kunnen vertellen.

Wat je het beste kunt doen, is garantie@sharp.nl onder vermelding van naam, adres en type/serienummer een mailtje sturen dat je dit als defect meldt en onder garantie gerepareerd wilt zien. Misschien dat ze dan genegen zijn om een software-update uit te brengen of dat ze misschien wel het toestel willen laten certificeren. Ondanks dat het toestel alweer een jaar op de markt is, heeft vrijwel iedereen 3 jaar of zelfs 5 jaar fabrieksgarantie, dan mag je wel wat support verwachten.

Peter83
19 oktober 2010, 10:45
Sharp heeft volgens mij nooit gezegd/beloofd dat die tv's gingen werken met de Ziggo Ci+ Module. Op grond waarvan wil je nu garantie claimen?
De tv op zich werkt gewoon prima.....

brinkie
20 oktober 2010, 09:09
Sharp heeft volgens mij nooit gezegd/beloofd dat die tv's gingen werken met de Ziggo Ci+ Module. Op grond waarvan wil je nu garantie claimen?
Ik beroep mij op het recht, dat ik als consument heb, op een deugdelijk product. Toestel wordt mij in de winkel met 5 jaar fabrieksgarantie verkocht met CI+-module en Ziggo-startpakket, op grond daarvan mag ik verwachten dat ik tenminste de televisiekanalen kan ontvangen die bij een standaardpakket horen. Ik verwacht dat ze de software repareren.

De tv op zich werkt gewoon prima.....Nee, de tv werkt niet "gewoon prima", er is geen geluid op Nederland 3 HD.

Peter83
20 oktober 2010, 15:29
Dan ligt de "schuld" niet bij sharp, maar bij de winkel.
Ik ga er dan vanuit dat de winkel niet vermeld heeft, dat de tv niet gecertificeerd is.

Als je ergens een digitaal ontvangertje koopt, kan het zijn dat die niet geschikt is voor het Ziggo signaal. Zo is dat dus ook met tv's.
Je hebt Ci+ en je hebt Ziggo, bij sommige tv's gaat dat samen en bij andere tv's gaat dat niet samen......

Sharp heeft in dit verhaal geen schuld/probleem.

ralph_ziggo_dealer
20 oktober 2010, 20:25
heren, geen update of wijzigingen nodig in het toestel, inmiddels werkt het weer, volgens insiders is dit opgelost door sharp en ziggo. Ziggo had wat kleins veranderd waardoor de sharp van streek was.

Toch snel opgelost, Hulde aan sharp en ook ziggo ;-)

:pompom::thankyou::applause:

ralph

Ik ga er dan vanuit dat de winkel niet vermeld heeft, dat de tv niet gecertificeerd is.

Als je ergens een digitaal ontvangertje koopt, kan het zijn dat die niet geschikt is voor het Ziggo signaal. Zo is dat dus ook met tv's.
Je hebt Ci+ en je hebt Ziggo, bij sommige tv's gaat dat samen en bij andere tv's gaat dat niet samen......

brinkie
20 oktober 2010, 23:31

Zuiver formeel heb je gelijk maar zoals met veel dingen is er nog een groot grijs gebied tussen zwart en wit.

Een manier om Sharp te bewegen tot het oplossen van dergelijke problemen, is massaal te gaan klagen over het niet goed functioneren van hun toestel. Ze hebben immers wel de 8xx-serie (edge-lit LED) laten certificeren, waarom de 705-serie (full-backlit LED) niet. Blijf je als brave consument denken, ach, wat ben ik dom geweest, ik had een toestel moeten zoeken waar al certificering op zat (begin dit jaar waren dat nog niet zoveel toestellen), dan gebeurt er uiteraard niets. Ga je dit neerleggen als garantieclaim, krijg je tenminste nog de kans dat er iets gaat gebeuren, is het niet certificatie, dan wel nieuwe firmware om te voorkomen dat het probleem weer optreedt. Tuurlijk kunnen ze je afschepen met: had je die winkelier maar moeten vragen om een gecertificeerd toestel en we geven geen garantie op de werking met accessoires (CI+ valt daaronder), maar daarmee zeggen ze impliciet: had je maar geen Sharp moeten kopen. Snap je mijn punt? :)

brinkie
20 oktober 2010, 23:59
heren, geen update of wijzigingen nodig in het toestel, inmiddels werkt het weer, volgens insiders is dit opgelost door sharp en ziggo. Ziggo had wat kleins veranderd waardoor de sharp van streek was.

Toch snel opgelost, Hulde aan sharp en ook ziggo ;-)

:pompom::thankyou::applause:

ralph
Ben wel benieuwd wat er nou voor kleins kan zijn dat ervoor zorgt dat een specifieke televisie op 1 specifiek kanaal geen geluid meer meekrijgt, met andere woorden, wat maakt Nederland 3 HD anders dan de andere HD- en SD-kanalen.

Enfin het werkt weer dus de garantieclaim kan de prullenbak in :) Hopelijk gaan ze de LCxxLE705-serie alsnog ter certificering aanbieden om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

ralph_ziggo_dealer
21 oktober 2010, 10:52
Ben wel benieuwd wat er nou voor kleins kan zijn dat ervoor zorgt dat een specifieke televisie op 1 specifiek kanaal geen geluid meer meekrijgt, met andere woorden, wat maakt Nederland 3 HD anders dan de andere HD- en SD-kanalen.

Enfin het werkt weer dus de garantieclaim kan de prullenbak in :) Hopelijk gaan ze de LCxxLE705-serie alsnog ter certificering aanbieden om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

700/705 zal volgens mijn info niet gecertificeerd worden! toestellen zijn inmiddels ook niet meer leverbaar vanaf sharp...

brinkie
21 oktober 2010, 22:10
700/705 zal volgens mijn info niet gecertificeerd worden! toestellen zijn inmiddels ook niet meer leverbaar vanaf sharp...
Da's dan ook snel, het toestel is pas 10 maanden op de Nederlandse markt! Maar het verklaart wel waarom Sharp geen geld wil uitgeven aan certificering c.q. uitontwikkeling van de software, als dat ding toch al van de markt gehaald wordt. Of de software zit dusdanig brak in elkaar dat het niet lonend is om een certificeringstraject in te gaan, dat kan ook. Het blijft giswerk.

Overigens, de 700 kan nooit gecertificeerd worden, want die heeft geen CI+-slot.

ralph_ziggo_dealer
21 oktober 2010, 22:41
Da's dan ook snel, het toestel is pas 10 maanden op de Nederlandse markt! Maar het verklaart wel waarom Sharp geen geld wil uitgeven aan certificering c.q. uitontwikkeling van de software, als dat ding toch al van de markt gehaald wordt. Of de software zit dusdanig brak in elkaar dat het niet lonend is om een certificeringstraject in te gaan, dat kan ook. Het blijft giswerk.

Overigens, de 700 kan nooit gecertificeerd worden, want die heeft geen CI+-slot.

klopt van die 700 was ik even vergeten dat ie geen ci plus had :giveup:

gaat ook allemaal zo snel, weet nog dat we de eerste 705 binnen kregen in december 09 dacht ik nu zijn ze 699 in de uitverkoop :censored:

ralph

georgenelis
25 oktober 2010, 20:33
Hallo,

vandaag Sharp nogmaals gevraagd wanneer de LC-40LE705E door Ziggo ondersteund gaat worden vwb CI+.

Bij een onvoldoende antwoord ga ik me beroepen op de garantie. Wie doet er mee ?

Groeten, george

Peter83
25 oktober 2010, 21:53
Nogmaals, dit is niet onder garantie te claimen......
Toestel zal volgens fabrieksspecificaties werken.
Je kan alleen maar hopen dat het nog gecertificeerd gaat worden, aangezien de 705 "end of life" is.
Denk zelf niet dat Sharp nog veel geld in een toestel gaat steken als hij al uit productie is genomen.
Misschien dat anoniem nog kan melden of hij nog in test staat bij Ziggo.

ralph_ziggo_dealer
26 oktober 2010, 00:37
Hallo,

vandaag Sharp nogmaals gevraagd wanneer de LC-40LE705E door Ziggo ondersteund gaat worden vwb CI+.

Bij een onvoldoende antwoord ga ik me beroepen op de garantie. Wie doet er mee ?

Groeten, george

Wat wil je ermee bereiken? welke problemen ondervind je?

wie heeft jouw gegarandeerd dat dit toestel gecertificeerd is, was of word?

staat dit op je factuur, dan kun je je beroepen bij de winkelier! of is het via internet verkocht?

ralph

brinkie
1 november 2010, 15:12

Ik ben benieuwd, heb je überhaupt reactie gekregen van Sharp?

Via een omweg weet ik inmiddels dat de LC-xxLE705 niet gecertificeerd gaat worden, omdat het toestel in 2009 is geďntroduceerd:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-2010-ziggo-ci-plus-certificatie-2010030/

"Inmiddels heeft Ziggo bekendgemaakt dat geen 2009 HDTV modellen meer zullen worden gecertificeerd en dat alle certificatie inspanningen gericht zullen zijn op de 2010 modellen met CI+ aan boord."

Aangezien de ontvangst van het digitale signaal weer naar behoren werkt (afgezien van af en toe wat quirks, bv blijft hangen op "gescramblede service", of lipsync niet in orde, even switchen naar analoge televisie en terug naar digitaal helpt), heb je voor wat betreft garantie ook geen verhaal meer. Ik hoop dat we een best-effort dienst van Sharp kunnen verwachten op het gebied van software-updates en dergelijke. Het toestel is slecht uit een test van de Consumentenbond gekomen (testoordeel 5,7), qua PR hebben ze nogal wat in te halen...

Jan_Assen
4 december 2010, 17:53
Lipsync probleem heb ik op mijn Sharp 46LC824E, Neotion Cam, ook wel eens en die is Ziggo gecertificeerd. (software versie 106xxxxx)