View Full Version : philips 32pfl7404

ceesboersen
19 oktober 2009, 19:50
Hoi, Ik wil voor mijn ouders graag een philips tv van het type 32pfl7404 kopen, en gebruik maken van een cam module. Ik weet dat ziggo het nog steeds niet goedgekeurd heeft maar kan ik deze tv al kopen en voorlopig naar analoog kijken, en zodra er een goedkeuring komt kan ik deze dan eenvoudig via update van de tv binnen halen of is er ook nog een kans dat dit op dit type tv helemaal niet gaat werken. Ik lees namelijk alleen maar berichten over de 8000 en de 9000 serie.

Bedankt vast.

SANEX^
19 oktober 2009, 20:20
Ik heb de 47PFL7404 en met de laatste firmware werkt't voor mij al dusdanig goed dat ik niet eens echt een nieuwe firmware nodig heb om tevreden te zijn. Echt tevreden zijn hangt dus van je eigen eisen af, maar zoals de situatie nu is werkt de CI+ module in ieder geval wel.

TomF
19 oktober 2009, 21:51
@Cees,

Hier staat ook een Philips 32PF7404H/12 en die werkt in combinatie met de Ziggo CI+ CAM module. Althans, er zijn nog wel enkele issues mee.

M'n vrouw (En ze is echt geen techneute) kan zich er prima mee redden.
Haar oordeel over het beeld (Van HD-zenders en van Usenet gedownloade films/demofilmpjes), ik citeer: 'Prachtig!'.

Als je er ook een CI+ CAM module bij koopt, dan heb je de volgende HD-kanalen:
- Ned 1.
- Ned 2.
- Ned 3.
- Eurosport HD.

De bij de CI + CAM module meegeleverde Ziggo-smartcard heeft enkele weken een preview-periode. Dit houdt in dat je gedurende deze periode echt alle Ziggo zenders kunt bekijken, waaronder nog een aantal extra HD-zenders.

ceesboersen
20 oktober 2009, 16:52
Nou, dan ga ik hem denk ik maar halen. Met wat hij kan is het goed en misschien met een eventuele update nog beter. Ik wil toch een philips kopen.

bedankt voor de reactie.

coppe218
21 oktober 2009, 09:43
Hier staat ook een 32pfl7404 ik ben er erg tevreden mee. de combinatie werkt goed. Er zijn wat schoonheidsfoutjes maar dat zijn voor mij geen halszaken (geen chrashes gehad, en ook geen problemen met de authenticatie). Ik heb de laatste firmware erop staan. De enige issues zijn de degenen die hierboven ook gemeld zijn. Ik ben in ieder geval al zeer tevreden met de combinatie.

Guido

fybz
24 oktober 2009, 13:42
Ik heb ook de 32PFL7404H/12 voor mn ouders gekocht en sinds vorige week de Ziggo CAM erin en het werkt als een t:censored:t!

Was wel een gok omdat Ziggo de Philips tv's natuurlijk nog niet goedgekeurd heeft, maar ik las zoveel positieve verhalen dus toch maar gedaan. Mn vader is er heel erg blij mee :mrgreen:

Grauw
2 november 2009, 23:22
Hee ik heb een vraag. Mijn ouders hebben ook onlangs deze TV gekocht en hij past echt op de millimeter nauwkeurig in hun (Billy :)) kast. Maar dan is toch wel belangrijk om te weten, steekt deze module uit of niet?

fybz
2 november 2009, 23:35
Neehoor. Hij steekt niet buiten de afmetingen van de tv uit. Hij steekt wel een klein stukje uit het cam-slot, maar dat is geen probleem.

Grauw
3 november 2009, 00:45
Okay thanks, goed om te weten :).

D_aniel
5 november 2009, 13:21
Deze TV werkt ook met de laatste software van Philips (20-9-2009) goed. Ik had hem voor mijn moeder gekocht om haar een extra afstandsbediening erbij, te besparen.

Wat me positief opvalt dat ie via USB heel veel afspeelt!
JPG, MPEG1, MPEG2, en MPEG4 en DivX. Nadat ik het haar een paar keer heb laten zien, kon ze ondanks haar hoge leeftijd, deze TV prima bedienen... :)

Ook de extra Audio-out achterop is handig om de Senheisser-draadloze koptelefoon op aan te sluiten, ivm met haar slechthorendheid.

D_aniel
10 november 2009, 15:30
Aanvullend; teletekst werkt alleen op Ned1 .....
Dat is natuurlijk minder temeer ouderen teletekst vaak voor de ondertiteling voor gehoorgestoorden gebruiken ...
Ik hoop dat dit vlug opgelost wordt.

D_aniel
23 november 2009, 19:24
Aanvullend; teletekst werkt alleen op Ned1 .....
Dat is natuurlijk minder temeer ouderen teletekst vaak voor de ondertiteling voor gehoorgestoorden gebruiken ...
Ik hoop dat dit vlug opgelost wordt.
Opgelost door de nieuwste .66-Firmware die op de Philips-pagina te downloaden is.
Teletext werkt nu naar behoren op alle zenders.
Mooi zo !! .... :)

Donnetje
25 november 2009, 22:05
Ik ben nieuw op het forum ivm de aankoop van mijn Philips 32pfl7404h/12
In het begin toen ik de CI+cam modul plaatste, wel problemen gehad.
In het menu kon ik de geluid instellingen niet veranderen, stereo/mono ook in de kabel instelling niet.
Digital gaf hij aan mono.
Alleen teletext op ned 1 als hij op digtal stond(kabel)
Na de software update .66, werkt hij perfect, nergens geen last meer van en zelfs het geluid is beter geworden.
Opstarten van de tv, vind ik wel lang duren maar dat heb ik wel voor een goed beeld over.:wink:

ceesboersen
26 november 2009, 19:26
Kan je deze nieuwe software gewoon over de oude heen zetten zonder dat je de ci+ cam weer opnieuw moet installeren ?

D_aniel
27 november 2009, 07:41
Kan je deze nieuwe software gewoon over de oude heen zetten zonder dat je de ci+ cam weer opnieuw moet installeren ?
De CI+ Module laat je gewoon in de TV zitten, geen probleem.

Henk2304
27 november 2009, 11:09
De CI+ Module laat je gewoon in de TV zitten, geen probleem.Er zijn wel reacties waaruit blijkt dat je de beter de zenders opnieuw kunt installeren om volledig gebruik te kunnen maken van het toegenomen aantal zenders in de EPG. Maar ik heb dat ook nog niet gedaan omdat me dat teveel werk is. Ik wacht eerst rustig af totdat er een gecertificeerde versie is en dan kan ik 't altijd nog doen.

mandersp
28 november 2009, 12:36
Bezoeker: Is er al enig inzicht wanneer Ziggo de certificering voor de Philips 42PFL7404H/12 klaar heeft zodat we digitaal kunnen gaan kijken via de cam?

Philips: Helaas is er nog geen exacte datum bekend. In de afgelopen
weken is er een stevige progressie gemaakt op weg naar Ziggo certificatie. We verwachten de certificatie binnenkort af te ronden. Zodra deze is
afgerond zullen we dat op deze portal melden: portal (kopje televisies)

portal content is: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

JW-NHS
28 november 2009, 13:25
De 42PFL7404H/12 is volledig geschikt voor CI+, ook zonder die Ziggo-certificering.
Wat je moet doen n de aanschaf is er eerst de .066 Firmware op inspelen, die vind je op de Philips site, dan werkt 'ie goed. En als er later door Philips nog wat aan de Firware gesleuteld wordt kun je die weer inspelen.

Ik heb een paar dagen geleden de 22PFL5604H/12 gekocht, heb de procedure gevolgd en nu staat 'ie lekker te spelen bij mij. Nog geen enkel probleem ermee gehad.
De 7404 is, op het uiterlijk na dezelfde TV als de 5604, gewoon doen dus zou ik zeggen.

Groet,
JW

mandersp
28 november 2009, 20:01
Ik heb vandaag de Smit CI+ DVB module gekocht.
Alleen even problemen gehad met de module erin te stoppen op de kop, ik moest het er behoorlijk hard induwen zodat die goed past.

Het beeld op HD is een hele verbetering ten opzichte van analoog en SD.

Jecho
23 december 2009, 00:01
Hi,

Ik heb sinds enkele maanden een Philips 42/PFL7404H/12 en ben er zeer tevreden mee. Hierop heb ik ook de Samsung digitale decoder aangesloten via de scart aansluiting. Werkt prima.

Vandaag heb ik de CI+ module gekocht, nadat ik eerst verschillende reviews en gebruikers ervaringen had gelezen.
Allen gaven aan dat deze combinatie gewoon zou werken.
Ik heb eerst een firmware update uitgevoerd van de tv. (naar .066)
Deze is zonder problemen verlopen.
Vervolgens heb ik de CI+ module geplaatst en de tv aangezet.
Volgens de handleiding, zou je dan een bericht moeten zien "authenticatie bezig"
Dit zag ik maar voor 1 seconden.
TV weer uitgezet, CI+ verwijderd en weer terug geplaatst.
TV weer aangezet en kreeg toen de melding wel in het scherm en bleef ook langer staan.
Volgens de handleiding zou dit enkele minuten in beslag nemen.
NA 20/25 minuten stond de melding nog steeds op het scherm. :sad:
Dit leek mij veel te lang.
TV weer uitgezet, module verwijderd en tv weer aan.
Weer uit gezet module weer geplaatst en weer dezelfde melding voor meer dan 20 minuten op het scherm.
Ik heb het ook met de Smartcard in de module geprobeerd, zelfde resultaat.
NA een dik uur zo bezig te zijn geweest, module maar weer verwijderd en de Samsung decoder aangezet.
Werkt zonder problemen.
Ik heb de module ook een keer terug geplaatst en via Opties naar de Common Interface gekeken. Deze wordt gewoon herkend. Ook als ik de Smartcard heb geplaatst.
Echter bij het zoeken naar nieuwe digitale zenders, geen resultaat.
Ook als ik een digitale test uitvoer, vind het geen enkele zender.

Alles maar weer terug geplaatst in de oude situatie.

Wellicht iemand een idee ?
Wellicht weet iemand wat ik fout doe ?
Alle tips en tricks zijn welkom.
Ik zou heel graag van de module gebruik willen maken.
Scheelt weer een afstandbediening. (de gene van de Samsung decoder heeft af en toe zo zijn nukken :wink: )

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

JW-NHS
23 december 2009, 00:13
Zo te lezen heb je niet volledig de Handleiding gevolgd die op dit Philipsgedeelte te vinden is. Versie 4 is aktueel.
Je moet namelijk eerst de zenders laten zoeken via een bepaalde procedure en dn pas de CAM-met-Ziggokaart er in stoppen.

Groet,
JW

fybz
23 december 2009, 01:25
Heb je toevallig niet een paar pinnetjes in het CI-slot omgebogen? Dat heb ik nl ook gehad. Toen werkte er niks. Nadat ik de pinnetjes in het slot met een schroevendraaier weer voorzichtig recht had gebogen en daarna de CAM er weer voorzichtig on had gedrukt, werkte alles wel.

Bullet NL
23 december 2009, 01:37
Ik heb hem vrij eenvoudig werkend gekregen, je moet goed de handleiding volgen...

Jecho
23 december 2009, 09:10
:oops: Die handleiding had ik nog niet gezien. :oops:
Ik dacht, alles werkt bij mij, alle zenders zijn geinstalleerd, gaan met die banaan.
Maar niet dus.
Ik ga het vanavond nog eens een poging geven, maar eerst de handleiding uitprinten.

Thanks.

Jecho
23 december 2009, 23:29
Hi,

Zoals beloofd heb ik de handleiding nu uitgeprobeerd.
Alles stap voor stap opgevolgd.
Ik kreeg alleen niet te zien dat hij bezig was met de authenticatie, maar het werkt nu als een trein.:applause:
Binnen 15 minuten werkte het.

Allemaal bedankt voor jullie reacties. :thumb up:

fybz
23 december 2009, 23:52
Mooi zo :)

Heb trouwens vanavond de 66 firmware op de tv gezet. Nu TT op alle zenders. Top!

mesa57
7 januari 2010, 11:21
Volgens een collega van me is het zappen op dit toestel erg traag. Telkens enkele seconden. Kan iemand dat bevestigen ? Helpt de firmware update naar .66 ? Of is dit een algemeen probleem van dit toestel dat niets met CI+ te maken heeft ?

wastaal
7 januari 2010, 18:11
beetje late reactie ;-) Sowieso heb ik ook veel aan de genoemde handleiding gehad. Daarvoor alleen maar gecodeerde kanalen op ned 1 na.

Zappen is idd traag maar dat is het met een settopbox ook, is mijn ervaring. En ik heb de .66 firmware erop staan. Dus ook met die firmware is het zappen traag.

fybz
7 januari 2010, 19:39
Zit er over te denken om een 32PFL7404 in onze slaapkamer op te hangen. Maar dan wel met losse decoder met opname mogelijkheid (die Cisco van Ziggo). Gebruik nu al een tijdje de Humax 5050C en kan niet meer zonder Time Shift (wat je natuurlijk niet hebt als je CI+ gebruikt).

EDJ
8 januari 2010, 15:21
Vandaag ook 32pfl7404h binnengekregen. Mooie televisie. Echter het is me niet gelukt de firmware te upgraden. Ik krijg de melding 'geen leesbare bestanden' te zien. Helpdesk Philips geeft aan dat ik nogmaals het bestand moet downloaden, maar dat helpt niet. Geluk is wel dat versie 066 reeds op het toestel staat en ik rel. snel Ziggo digitaal aan de praat heb gekregen met CI+ cam. Toch ben ik benieuwd wat er nu mis gaat met de USB stick, welke ik vooraf leeg had gemaakt.

JW-NHS
8 januari 2010, 15:43
Als er al 066 op staat kn je de firmware niet upgraden :idea:

Groet,
JW

wastaal
9 januari 2010, 16:13
Je hebt idd al de laatste firmware maar het lijkt me dat je die gewoon alsnog opnieuw moet kunnen installeren. Heb je het zip bestand met de firmware wel uitgepakt? Dan hou je 1 bestandje over wat je op een lege USB stick zet. En de schrijfbeveiliging uitzetten van de USB stick.

mandersp
9 januari 2010, 17:07
Nee, dat gaat echt niet zoals JW-NHS beschrijft.

Als er eenmaal .66 software opstaat kun je die niet meer uploaden naar dezelfde versie.

nlrb
10 januari 2010, 13:24
Als er al 066 op staat kn je de firmware niet upgraden :idea:

Kan wel, maar niet via de standaard methode. Maar het is ook niet nodig.

databoy
10 januari 2010, 13:37
Als je al de laatste firmware heb in je televisie, is dat misschien de reden waarom hij niks naar binnen trekt vanaf de USB stick ?

jandokus
16 januari 2010, 16:26
Hallo,
Heb ook de 32 pfl7404 aangeschaft.
Perfect beeld met digitale ontvanger (scart).

Heb alleen een vraag..
Wil graag een ziggo cam module aanschaffen, en heb al een firmware update van de tv gedaan (de .66 dus alles zou moeten werken).
Maar is het ook mogelijk om een (digitale) "favoriete" lijst te maken ( net zoals bij de "losse" decoders), zodat je niet alle 150 pagina's door moet zappen??

Alvast bedankt..

JW-NHS
16 januari 2010, 16:35
Da's geen probleem bij de Philips.
En je kunt ook de zenders in de hoofdlijst in de door jou gewenste volgorde zetten, z heb ik het ook gedaan.

Groet,
JW

fybz
16 januari 2010, 16:41
Kleine off-topic vraag: ik zat van de week bij mn ouders naar ijshockey te kijken op hun 32PFL7404H. En nu viel het mij op dat de tv continue de brightness (denk ik) aan het aanpassen was: op het moment dat de ijsvloer in beeld was (groot wit vlak) werd het beeld iets donkerder en op het moment dat het publiek in beeld kwam werd het beeld weer iets lichter. Het gebeurde dermate veel dat het erg storend was.

Meer mensen dit opgevallen?

Edit: Blijkt dat "dynamisch contrast" dit veroorzaakt. Volgende keer dat ik bij mn ouders ben zal ik dat eens even checken.

jandokus
16 januari 2010, 16:43
Geen probleem bij de Philips.
En je kunt ook de zenders in de hoofdlijst in de door jou gewenste volgorde zetten, z heb ik het ook gedaan.

Groet,
JW

Hey,

Da's mooi..
Je bedoelt toch de digitale zenders neem ik aan.
Maar wat bedoel je met "hoofdlijst"?
En hoe doe je dat?

JW-NHS
16 januari 2010, 17:18
Uiteraard bedoel ik de digitale zenders, wie heeft het bij zo'n mooie TV nog over analoog......:wink:

Met de "hoofdlijst" bedoel ik de zenders (zo'n 250) die je geladen hebt, in de Ziggo volgorde.
De kun je bij de Philips rechtstreeks in de door jou gewenste volgorde zetten, daar hoef je geen favorietenlijst voor aan te maken.
Hoe je dat doet? Zie de gebruiksaanwijzing :idea:

Groet,
JW

jakov
19 januari 2010, 17:08
hee, ik zie net dat er nieuwe (069) firmware is voor de 7404...

fybz
19 januari 2010, 17:20
Nice! Weet iemand waar Philips de changelog van zn firmware neerzet??

jakov
19 januari 2010, 17:42
verander de laatste twee letters in je browser-adresbalk van "nl" naar "en", je komt dan op de engelse pagina.
kies dan "software and drivers"
en klik vervolgens op "firmware upgrade readme file"

fybz
19 januari 2010, 20:37
Dat werkt bij mij niet. Die readme/leesmij heb je int nederlands ook en daar staat alleen maar in hoe je je tv moet upgraden. Ik zie geen changelog hoor...

JW-NHS
19 januari 2010, 21:00
Die Change-log is hier http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23664 te vinden.
Het lijkt me verstandig om alle reakties mbt de 069 versie dr neer te pennen, dan houden we wat overzicht.

Groet,
JW

jandokus
26 januari 2010, 18:11
Iedereen bedankt voor de reacties, cq. opmerkingen.
Ik kijk nu met veel plezier via de CI+ cam naar de tv.
Wat is dat HD scherp zeg......
Favorietenlijst is ook een eitje.

Bedankt..
:thumb up:

JW-NHS
26 januari 2010, 18:20
Iedereen bedankt voor de reacties, cq. opmerkingen.
Ik kijk nu met veel plezier via de CI+ cam naar de tv.
Wat is dat HD scherp zeg......
Favorietenlijst is ook een eitje.

Bedankt..
:thumb up:

....met name als dat "Native HD" is, zoals Europsport dat op dit moment regelmatig laat zien, onder andere van de Australian Open :pompom:
Helaas zie je ook veel dat "upscaled" is, da's dan vaak niet beter als het ouwe analoogje.

Groet,
JW

Onbekend
28 januari 2010, 20:04
Ik heb sinds een paar weken de 32pfl7404 icm de Neotion CAM. Bij aanschaf zat de .66 FW erop en deze is inmiddels ge-upgrade naar de .69 versie. Vanaf het begin heb ik het probleem dat de tv/cam de smartcard niet ziet bij de opstart(als de tv kort heeft uigestaan niet) en krijg de melding dat dit kanaal gecodeerd is.
Het probleem wordt verholpen als je de smartcard eruit haalt en weer erin stopt. Er begint dan meteen een controle en heb dan binnen 5 sec beeld. Ik heb 2 smartcards en bij beide het probleem. Smartcards werken overigens perfect in een Humax decoder.

Pyts
4 april 2010, 15:52
wie kan mij helpen. Ik heb een Philips 42PFL7404 LCD tv en een CI+ module van ziggo. Ik heb de tv via de Philips met een programma geschikt gemaakt voor de module, maar krijg het niet aan de praat. De software is wel op de tv geinstalleerd, maar nu gebeurt er niets.

Wil je bij je antwoord er rekening mee houden dat ik senior ben en niet te technisch je uitleg geven? Bij voorbaat dank

Pyts:giveup:

Tom-
4 april 2010, 16:41
Je hebt geen DTV volgens je profiel?
Heb je de handleiding gevolgd die hier staat: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339 ?

Indien ja: waar gaat het mis, wat werkt er niet, of bij welke stap loop je vast?

michel73
8 april 2010, 15:41
Er is nu een update uit van de software versie .72:)

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=NL&slg=NLD&sct=LCD_TV_SU&cat=TV_CA&session=20100408094032_84.26.27.194&grp=SOUND_AND_VISION_GR&ctn=32PFL7404H/12&mid=Link_Software&hlt=Link_Software

Tom-
8 april 2010, 15:42
Zie hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25119

Jpastoor
14 april 2010, 09:55
Hallo,

Ik heb sinds maart dit jaar een philips 7404h. Ik heb hem meteen geupdate dus daar kan het probleem denk ik niet aan liggen.

Het authenticatie procces is volgens mij niet goed gelopen bij mij, hij kwam bij 1 stap en kreeg daarna een foutmelding, na een aantal keer proberen heb ik toch beeld gekregen.

Gister had ik perfect beeld, nu keek ik vanochtend weer en zegt de tv dat de zenders gecodeerd zijn en hij geeft slecht beeld (schokkeringen). Ook geeft hij een melding dat hij zenders gaat updaten, dus ik heb hem maar op standby gezet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

JW-NHS
14 april 2010, 14:12
Als je wl soms de gecodeerde zenders kunt ontvangen, maar die zijn dan vervolgens schokkerig, ligt dat meestentijds aan de kwaliteit van het signaal.
Kijk even in het menu bij Status, daar kun je zien hoe het met de signaalsterkte van die zender gesteld is, maar kijk met name naar de kwaliteit, uitgedrukt in BER waarden.
Die moet NUL zijn, als daar een getal te zien is zit er hoogstwaarschijnlijk iets fout met je bekabeling of aansluiting.

Groet,
JW

Jpastoor
14 april 2010, 14:27
JW,

Hoe kan het dan dat ik gister wel gewoon goed beeld heb. Zal me kabel dan niet goed zitten of heb ik dan gewoon slecht signaal?

JW-NHS
14 april 2010, 14:29
Kijk gewoon eerst naar die kwaliteit, daarna filosoferen we verder :wink:

Groet,
JW

Jpastoor
14 april 2010, 15:07
oke is goed ;) zit nu op mn werk dus vanavond kijk ik ff.

De vorige keer dat ik keek was volgens mij het signaalsterkte 8% maar de kwaliteit 100%, gelijk aan beneden bij ons. Mischien heb je daar wat aan.

Jpastoor
14 april 2010, 15:53
Tv doet het weer :P. Ik had hem voordat ik wegging op standby laten staan omdat hij om een zender update vroeg. Nu doen alle zenders het weer!

apart maar datt hoor ik wel meer over philips tvs haha!

mandersp
18 april 2010, 14:12
Sinds ik de 72 versie erop heb staan heb ik een raar probleem.

Ik zet standaard de TV (Philips 7404) uit met eerst de afstandsbediening en dan via het knopje aan de rechterzijkant.

De TV geeft aan dat die uit is, dit is dus normaal.

Nu met de .72 versie geeft de TV aan dat die uit is maar na een bepaalde tijd gaat die weer in de standby stand staan.

Hoe krijg ik het opgelost dat de TV echt uit blijft zonder dat ik via een schakelknop hoef te werken of iedere keer de stekker eruit moet trekken?

Ik heb 2x een brand met een TV mogen ervaren, gelukkig was ik beide keren thuis.

JW-NHS
18 april 2010, 14:23
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn bij dit type TV's.
En om het opgenomen vermogen in Stand-by hoef je het ook niet te doen, da's 0,15W en uitgerekend op jaar basis kost dat dan iets van een kwartje.

Maar het is wel merkwaardig, ik zal eens kijken wat mijn TV doet als ik 'm helemaal uitzet, dat doe ik normaliter niet.

Groet,
JW

janf
18 april 2010, 22:33

Ik zet standaard de TV (Philips 7404) uit met eerst de afstandsbediening en dan via het knopje aan de rechterzijkant.

Nu met de .72 versie geeft de TV aan dat die uit is maar na een bepaalde tijd gaat die weer in de standby stand staan.

Hoe krijg ik het opgelost dat de TV echt uit blijft zonder dat ik via een schakelknop hoef te werken of iedere keer de stekker eruit moet trekken?

Ik heb het ook een paar keer gehad. Had ik de TV 's-avonds uitgezet maar stond deze 's-ochtends op standby. Volgens mij komt het doordat de TV te snel na het uitzetten met de afstandsbediening via de zijkant wordt uitgezet.
Je hebt langzamerhand een hele gebruiksaanwijzing nodig voor aan- en uitzetten.

MarcOSX
19 april 2010, 10:28
Heb ik ook als ik 'm eerst stand-by zet en dan uit. Ik heb het niet als ik 'm gewoon uitschakel aan de zijkant terwijl hij nog een programma laat zien.

mandersp
19 april 2010, 11:12

Ik heb 2x een brand met een TV mogen ervaren, gelukkig was ik beide keren thuis.

De oplossing volgens Philips:

In dat geval wil ik u aanraden om de Automatische zender update in standby uit te schakelen.
Dit doet u door de volgende stappen te volgen:
Als u het automatisch bijwerken wilt uitschakelen, drukt u in het menu [Installatie] op de Navigatieknoppen om [Installatie zenders]
> [Zenderupdate in stand-bystand] te selecteren en selecteert u vervolgens[Uit].

Verder is het geen bug maar deze optie zorgt er namelijk voor dat uw digitale zenders 's ochtends rond 6 uur automatisch worden ge-update.