View Full Version : Vraag: Wat als Ziggo jouw DVB-C tv niet 'officieel' ondersteunt?

sjorsw
17 oktober 2009, 20:56
Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.

Zal Ziggo digitale TV dan wl of net werken wanneer ik mijn smartcard op de tv aansluit?

Graag hoor ik van jullie!

Groeten,
Sjors van de Weijer

catastrofus
17 oktober 2009, 21:19
Probeer een Alphacrypt cam? Deze blijft, hopenlijk, nog een tijdje werken bij onze kabelboer.

Gert.

Sinds enkele dagen heb ik een LG 32LF2500. Deze tv beschikt over DVB-C common interface, maar hij wordt niet officieel ondersteund door Ziggo.

Zal Ziggo digitale TV dan wl of net werken wanneer ik mijn smartcard op de tv aansluit?

Graag hoor ik van jullie!

Groeten,
Sjors van de Weijer

sjorsw
17 oktober 2009, 21:26
Probeer een Alphacrypt cam? Deze blijft, hopenlijk, nog een tijdje werken bij onze kabelboer.

Gert.

Dus je zegt eigenlijk dat het wel hoort te werken? De verkoper in de elektronica-winkel beweerde van niet.

Is dat zo'n ding van 90 euro?

catastrofus
17 oktober 2009, 21:31
Dus je zegt eigenlijk dat het wel hoort te werken? De verkoper in de elektronica-winkel beweerde van niet.

Is dat zo'n ding van 90 euro?

Vooralsnog wel. Een ci+ cam werkt in een 'ziggo gecertificeerde' (:schater:) ci+ en een ci cam (alphacrypt) werkt voorlopig (voor zolang het duurt) nog bij een teevee met een gewone ci. 90 euries kan wel kloppen, maar check even op marktplaats voor een alphacrypt classic.

Gert.

ArChie
17 oktober 2009, 21:34
"DVB-C common interface" is geen bestaande term. Jouw TV heeft waarschijnlijk een Common Interface (CI) slot en een ingebouwde digitale tuner. Die digitale tuner is er in verschillende uitvoeringen. Bij veel oudere TV's was de tuner alleen geschikt voor digitale TV via de ether wat DVB-T wordt genoemd. Deze ontvangst techniek heb je nodig voor Digitenne van KPN. Later zijn er in TV's ook digitale tuners gekomen die ook geschikt zijn voor digitale TV via de kabel wat DVB-C wordt genoemd.

Controleer dus eerst goed aan de hand van de specificaties van de TV of deze een Common Interface (CI) slot heeft. Als dat het geval is dan moet je nog uitzoeken voor welke type digitale TV ontvangst de ingebouwde tuner geschikt is en dat moet voor Ziggo een DVB-C tuner zijn. Vervolgens moet je nog bepalen of de MPEG chipset wel of niet HD kanalen kan weergeven. Als dat allemaal bekend is dan kan je eventueel gaan nadenken over het aanschaffen van een CAM.

sjorsw
17 oktober 2009, 21:36
Vooralsnog wel. Een ci+ cam werkt in een 'ziggo gecertificeerde' (:schater:) ci+ en een ci cam (alphacrypt) werkt voorlopig (voor zolang het duurt) nog bij een teevee met een gewone ci. 90 euries kan wel kloppen, maar check even op marktplaats voor een alphacrypt classic.

Gert.

Bedankt voor je snelle reacties! Dat helpt!

Misschien kun je er geen antwoord op geven, maar heb je een idee/vermoeden hoe lang de alphacrypt optie nog ongeveer zal werken?

En vraag 2: is het een verbetering van de beeldkwaliteit? (Ik heb nu mijn decoder via SCART aangesloten)

catastrofus
17 oktober 2009, 21:46
Bedankt voor je snelle reacties! Dat helpt!

Misschien kun je er geen antwoord op geven, maar heb je een idee/vermoeden hoe lang de alphacrypt optie nog ongeveer zal werken?

En vraag 2: is het een verbetering van de beeldkwaliteit? (Ik heb nu mijn decoder via SCART aangesloten)

Volgens google is het een full hd dus je kan dan ned 1/2/3 in hd kunnen zien en dat kan dus niet via scart. De kwaliteit kan er dus op vooruit gaan.

Gert.

sjorsw
18 oktober 2009, 01:51
archie bedankt voor je uitleg! waar zit het hem dan in dat ziggo zegt dat het op bepaalde systemen wel werkt en op andere niet? veelal de duurdere modellen worden naar myn idee ondersteund, terwijl myn tv volgens my wel aan de basiseisen voldien: CI--slot, dvbc en fullhd.

Riparius
18 oktober 2009, 02:25
archie bedankt voor je uitleg! waar zit het hem dan in dat ziggo zegt dat het op bepaalde systemen wel werkt en op andere niet? veelal de duurdere modellen worden naar myn idee ondersteund, terwijl myn tv volgens my wel aan de basiseisen voldien: CI--slot, dvbc en fullhd.

Wat bedoel je precies met Ziggo zegt? Wie van Ziggo zegt volgens jou wat, en vooral, waar? Een bronvermelding zou wel helpen. In principe werkt iedere TV met een ingebouwde DVB-C tuner en een standaard CI slot in combinatie met een AlphaCrypt Classic CAM met Ziggo, maar Ziggo zul je dat niet horen zeggen.

sjorsw
18 oktober 2009, 09:20
Mijn bron: HDTVnieuws .nl
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-ziggo-ci-plus-certificatie2009081/

Daarin wordt duidelijk gesteld dat Ziggo uitsluitend die schermen ondersteunt, maar er is naar mijn mening een verschil tussen 'ondersteuning' van Ziggo en het wel of niet functioneren op andere type-nummers.

ArChie
18 oktober 2009, 12:45

Ziggo heeft besloten dat zij alleen TV's met CI+ slot gaan "ondersteunen" en dan ook nog alleen die exemplaren die door Ziggo "gecertificeerd" zijn. Ondersteuning en certificatie stelt in dit kader helemaal niets voor. Ik heb een Humax IR-FOX C die speciaal voor Ziggo ontwikkeld is en niet bugvrij is terwijl Ziggo er voor kiest om daar niets aan te doen. Het hele Ziggo "gecertificeerd" gebeuren is niets anders dan een manier van Ziggo om zichzelf in te dekken door fabrikanten verplicht de afwijkingen van Ziggo op het DVB-C signaal in te laten bouwen in de hoop dat het dan wel gaat werken. Je mag als klant echter problemen niet richting Ziggo claimen, dus komen ze met allerlei disclaimers om de verantwoordelijkheid voor die opgelegde afwijkingen af te schuiven. Ziggo heeft gekozen voor "ondersteuning" van het CI+ slot omdat zij dan beperkingen kunnen opleggen aan de TV's die niet door hem "gecertificeerd" zijn. Met andere woorden: Zij hebben de fabrikanten van TV's met CI+ slot in hun macht om ze te laten doen wat Ziggo wil.

Voordat het CI+ slot uitkwam was er al een standaard DVB CI slot waarin de standaard DVB CAM gebruikt kan worden. Daarvoor heeft Ziggo echter nooit een standaard DVB CAM uitgebracht die geschikt is voor hun Conditional Access System (CAS) omdat ze daar namelijk niet de controle hebben over welke apparatuur wel of niet gebruikt kan worden. Er is echter wel een standaard DVB CAM die met het Irdeto CAS van Ziggo overweg kan en dat is de AlphaCrypt Classic CAM. Uiteraard is Ziggo fel tegen het gebruik van deze AlphaCrypt Classic CAM omdat die de klant de vrijheid geeft om apparatuur te kiezen die niet "gecertificeerd" is door Ziggo als een dergelijk apparaat tenminste beschikt over een standaard DVB CI slot en een DVB-C tuner.

Ik heb even de specificaties (http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_32lf2500.jhtml#) van de LG website erop nageslagen voor jouw TV, maar de 32LF2500 beschikt volgens die informatie niet over een DVB-C tuner:

Tuner

Analoog (PAL/SECAM/NTSC)
DVB-T
MPEG-4 AVC (H.264) Decoder

Misschien dat jouw handleiding wel aangeeft dat er een DVB-C tuner in zou moeten zitten? In dat geval zou ik je willen aanbevelen om eerst eens te proberen om de TV alle digitale TV te laten zoeken en installeren. Als het goed is kan je dan een paar kanalen weergeven zonder AlphaCrypt Classic CAM waaronder Nederland 1. Als dat lukt dan kun je altijd nog de AlphaCrypt Classic CAM gaan aanschaffen om ook de kanalen weer te geven die van encryptie zijn voorzien en waarvoor je dan een abonnement bij Ziggo moet hebben.

Voor alle duidelijkheid: Een CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaart vorm. Als je TV niet over een tuner van het juiste type beschikt, namelijk een DVB-C tuner, dan kan je daar niet alsnog de juiste tuner van maken door een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen. En houdt er ook rekening mee dat Ziggo mogelijk in de toekomst komt met een gerichte actie om het functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM onmogelijk te maken. Dat is dus een risico dat je zelf zal moeten afwegen.

joslohuis
18 oktober 2009, 18:21
Mijn zoon heeft de LG 32LF2500, daar zit een dvb-tuner in. Bij het afstemmen van de kanalen vindt de tuner 169 digitale zenders, echter de tv geeft aan dat de programma's gescrambeld zijn behavle NED1.
Als ik de CI informatie opvraag laat de tv zien dat er een alphacrypt kaartje versie 3.19 en een smartcard met serienummer in zit.
De tv ingesteld op zweden, dan wordt de dvb-tuner geactiveerd.
Heb gisteren de smartcard geregistreerd, wel via een humax 5000c digitale decoder. Wordt de relatie smartcard en decoder vastgelegd of is er een ander probleem?
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen zodat mijn zoon digitale tv kan kijken?
Jos

ArChie
18 oktober 2009, 18:57
Mijn zoon heeft de LG 32LF2500, daar zit een dvb-tuner in. Bij het afstemmen van de kanalen vindt de tuner 169 digitale zenders, echter de tv geeft aan dat de programma's gescrambeld zijn behavle NED1.
Als ik de CI informatie opvraag laat de tv zien dat er een alphacrypt kaartje versie 3.19 en een smartcard met serienummer in zit.
De tv ingesteld op zweden, dan wordt de dvb-tuner geactiveerd.
Gezien bovenstaande informatie voldoet de TV in ieder geval aan de minimale vereisten om uberhaupt de gevonden weer te kunnen geven.

Heb gisteren de smartcard geregistreerd, wel via een humax 5000c digitale decoder. Wordt de relatie smartcard en decoder vastgelegd of is er een ander probleem?
Nee, de relatie smartcard en ontvanger wordt niet vastgelegd. Weet je echt zeker dat je de smartcard er weer op de juiste manier in hebt gestoken nadat je deze geactiveerd had in de Humax? Misschien nog een keer via het CI menu dit even controleren? Als het niet wil werken probeer dan eerst om via forums te achterhalen of anderen wel de 32LF2500 aan de praat hebben in combinatie met een AlphaCrypt Classic CAM. Zo ja, dan is mijn eerste gedachte een defecte AlphaCrypt Classic CAM en de tweede mogelijkheid een defecte TV.

sjorsw
18 oktober 2009, 22:01
Ik ben eigenlijk ook dit topic gestart omdat ik nergens iets over dit probleem kon vinden, laat staan over juist mijn type 32LF2500!

Vreemde situatie, wat is het nadeel voor Ziggo als veel mensen hun kaarten op hun tv kunnen gebruiken? Dat ze minder decoders verkopen? Dat ze veel vragen krijgen op hun helpdesk?

wsc007db
24 oktober 2009, 12:45
Bij ons in de Haarlemmermeer werkt de Alphacrypt sinds 1-10-2009 niet meer. Alleen NED1 werkt nog. Zoals je overal kan kan lezen wil men uitsluitend nog C+ CA-modules ondersteunen en dat alleen op door Ziggo gecertificeerde produkten. Dit heeft alles te maken met DRM (Digital Rights Managment). Je kunt dus geen film zomaar digitaal opslaan en alleen maar bekijken via gecertificeerde apparaten met een C+ CAM en een geldige smartcard.

ArChie
24 oktober 2009, 12:52
Bij ons in de Haarlemmermeer werkt de Alphacrypt sinds 1-10-2009 niet meer. Alleen NED1 werkt nog.
Hier werkt de AlphaCrypt Classic CAM nog gewoon. Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Heb je bijvoorbeeld wel de smartcard geregistreerd bij Ziggo? Heb je al eens geprobeerd of de smartcard nog wel werkt in een aanbevolen kabel ontvanger? Is je kanalenlijst nog wel in takt?

wsc007db
24 oktober 2009, 17:20
Heb al 6 maanden de Alphacrypt in mijn Sony 40W4500 zitten. Zonder enig probleem ontvangst van de gewone en HD zenders gehad. Per 1-10-2009 ben ik eruit "gegooid", zonder dat ik aan mijn kant wat heb veranderd.

ArChie
24 oktober 2009, 17:28
Heb al 6 maanden de Alphacrypt in mijn Sony 40W4500 zitten. Zonder enig probleem ontvangst van de gewone en HD zenders gehad. Per 1-10-2009 ben ik eruit "gegooid", zonder dat ik aan mijn kant wat heb veranderd.
In dat geval wil ik je toch adviseren om even de smartcard te testen in een aanbevolen ontvanger om absoluut zeker te zijn dat die smartcard niet door Ziggo om de n of andere duistere reden niet meer up-to-date wordt gehouden. Als de smartcard nog wel functioneert dan kunnen we verder gaan zoeken naar een oorzaak.

ArChie
24 oktober 2009, 17:29
En nog even de vraag of je kanalenlijst nog steeds in takt is?

Riparius
24 oktober 2009, 18:11
Bij ons in de Haarlemmermeer werkt de Alphacrypt sinds 1-10-2009 niet meer. Alleen NED1 werkt nog. Zoals je overal kan kan lezen wil men uitsluitend nog C+ CA-modules ondersteunen en dat alleen op door Ziggo gecertificeerde produkten. Dit heeft alles te maken met DRM (Digital Rights Managment). Je kunt dus geen film zomaar digitaal opslaan en alleen maar bekijken via gecertificeerde apparaten met een C+ CAM en een geldige smartcard.

Je trekt veel te snel conclusies. Mijn AlphaCrypt in mijn Sony TV met standaard CI slot werkt prima en dat zal ie ook op afzienbare termijn blijven doen, want zoals ik hier al zo vaak heb uiteengezet is het voor Ziggo onmogelijk om de werking van de AlphaCrypt in een gewoon CI slot te saboteren zonder de codering te veranderen. En dat gaat niet zomaar. Zoals ArChie ook al aangeeft moet er bij jou iets anders aan de hand zijn. Wellicht een administratieve ****-up waardoor de geldigheid van je smartcard niet meer wordt bijgewerkt. Eerst de smartcard in een andere ontvanger testen dus. Of omgekeerd: leen van iemand een smartcard die zeker werkt, en stop die in je AlphaCrypt.

wsc007db
24 oktober 2009, 19:37
Zojuist opnieuw naar kanalen laten zoeken, full scan. Alle kanalen verschijnen weer ( en doen het!), behalve RTL4, RTL5 en SBS6.
Deze zijn niet gevonden.

Riparius
24 oktober 2009, 19:49
Zojuist opnieuw naar kanalen laten zoeken, full scan. Alle kanalen verschijnen weer ( en doen het!), behalve RTL4, RTL5 en SBS6.
Deze zijn niet gevonden.

Dan is je signaalkwaliteit niet 100% in orde. Dat kan aan de gebruikte coaxkabels of het aansluitmateriaal liggen. Overigens wordt aangeraden bij Sony toestellen juist een quick scan te doen om alle zenders te vinden. Dat lijkt paradoxaal, maar in de praktijk werkt dat het best. Nog maar een keer laten scannen dus, en deze keer kiezen voor een quick scan.

ArChie
24 oktober 2009, 19:51
Deze zijn niet gevonden.
Okee, dan is duidelijk wat er mis gaat. Om te beginnen moet je niet de fullscan maar de QuickScan gebruiken en daarbij netjes de gegevens invullen die bij de smartcard geleverd waren. Dus de Netwerk ID en de Netwerk frequentie. Mogelijk kan je ook nog de QAM en Symbolrate kwijt, maar dat is van minder belang. Verder is het belangrijk dat je in de TV de automatische service update uitzet. Dit is een bekende bug van de 4x00 Sony TV's die er voor zorgt dat af en toe de volledige kanalenlijst zoek raakt. Die automatische service update vind je in het digitale menu van de TV.

wsc007db
25 oktober 2009, 22:09
Ja je hebt gelijk. Was te voorbarig. In in andere ontvanger opnieuw de zenders laten op zoeken en ja hoor ze zijn er weer. Terug naar de eigen ontvanger, toestel reset, alles opnieuw laten zoeken en inderdaad de zaak loopt weer.

Riparius
25 oktober 2009, 23:04
Ja je hebt gelijk. Was te voorbarig. In in andere ontvanger opnieuw de zenders laten op zoeken en ja hoor ze zijn er weer. Terug naar de eigen ontvanger, toestel reset, alles opnieuw laten zoeken en inderdaad de zaak loopt weer.

Je bent waarschijnlijk je ontvangst kwijtgeraakt toen Ziggo op 1 oktober j.l. RTL Lounge toevoegde en enkele kanaalnummers wijzigde. De Sony's uit de 4x00 series gaan daar niet goed mee om. Ben je nu wel zo verstandig geweest om de automatische service update (en de firmware update) ook meteen uit te zetten?

wsc007db
26 oktober 2009, 09:12
Ja, hoor heb ik gelijk gedaan.

ChristopheL
17 november 2009, 19:48
Kan dit ook met een Panasonic Plasma TV????

Ik heb namelijke een VIERA TH-P37X
Deze heeft namelijk ook een CI waarover onderstaande als note erbij staat:

"* Common Interface slot voor het plaatsen van een Conditional Access Module voor digitale tv / ** Contrast Automatic Tracking System / *** Gebaseerd op IEC 62087 Ed.2 methode"

Riparius
17 november 2009, 19:54
Kan dit ook met een Panasonic Plasma TV????

Ik heb namelijke een VIERA TH-P37X
Deze heeft namelijk ook een CI waarover onderstaande als note erbij staat:

"* Common Interface slot voor het plaatsen van een Conditional Access Module voor digitale tv / ** Contrast Automatic Tracking System / *** Gebaseerd op IEC 62087 Ed.2 methode"

Nee, dit werkt niet. Deze TV heeft uitsluitend een ingebouwde DVB-T tuner en geen DVB-C tuner. De ingebouwde digitale tuner is wel geschikt voor Digitenne maar niet bruikbaar voor de ontvangst van digitale kabeltelevisie.

sjorsw
20 november 2009, 17:37
Ik heb een Alphacrypt gekocht! Maar hoe kan ik de frequentie en netwerk ID instellen op mijn LG 32LF2500??:?:

Riparius
20 november 2009, 17:57
Ik heb een Alphacrypt gekocht! Maar hoe kan ik de frequentie en netwerk ID instellen op mijn LG 32LF2500??:?:

Staat gewoon in de handleiding (http://www.digitaluk.co.uk/__data/assets/pdf_file/0020/26840/LH7000PS8000.pdf), blz. 54. Je moet kiezen voor manual tuning, dan komt er een invulschermpje tevoorschijn waar je de juiste gegevens (Frequency, Symbol rate, Modulation, Network ID) in kunt vullen. Gevalletje RTFM dit.

sjorsw
21 november 2009, 12:22
Gevalletje RTFM dit.

Nee hoor. Inmiddels heb ik het ontdekt. Wanneer je in de Setup als land Nederland instelt, kun je gn frequentie of netwerk ID instellen.

Wanneer je echter bijvoorbeeld Zweden als land instelt, kun je opeens kiezen tussen antenne of kabel (je kunt de menutaal wl op Nederlands laten staan). Wanneer je kabel aanklikt, kun je bij het zoeken wl een frequentie en ID invoeren.

Misschien is dit handig voor alle gebruikers van een LG 32LF-serie toestel die middels Alphacrypt Ziggo willen kijken.

Geen gevalletje RTFM dus, vriendelijk! :)

joslohuis
22 november 2009, 09:42
Ik heb ook de Alphacrypt i.c.m. LG 32LF2500 geprobeerd, de kanalen werden maar kreeg dan de melding dat de zender gescrambeld is.
Lukt het bij jou wel?

sjorsw
22 november 2009, 15:17
Bij mij is het gelukt, ik heb dezelfde TV. Werkt je Ziggo pasje nog wel? Ik krijg die melding alleen bij zenders die niet in mijn pakket zitten (zoals Discovery HD)

*Je kunt dit checken door het pasje in je kastje van ziggo te stoppen, kijken of het dan wl werkt.

joslohuis
23 november 2009, 20:43
Ik heb het ziggo kaartje ook in de humax digitale ontvanger geplaatst, daar werkt het.
Dan zou het Alphacrypt kaartje niet goed zijn?
Ik heb het land op zweden gezet, laten scannen en vindt de kanalen; geeft alleen dat het gescrambeld is.

Riparius
23 november 2009, 21:20
Ik heb het ziggo kaartje ook in de humax digitale ontvanger geplaatst, daar werkt het.
Dan zou het Alphacrypt kaartje niet goed zijn?
Ik heb het land op zweden gezet, laten scannen en vindt de kanalen; geeft alleen dat het gescrambeld is.

Controleer eerst eens of de AlphaCrypt wel op de juiste manier in het CI slot van de TV zit n of de smartcard wel op de juiste manier in de AlphaCrypt module zit. Kun je via het setup menu van de TV wel de AlphaCrypt benaderen? En kun je daar ook het nummer van je smartcard uitlezen?

joslohuis
24 november 2009, 20:06
Ja ik kan de kaart benaderen en de nummers uitlezen

Riparius
24 november 2009, 20:16
Ja ik kan de kaart benaderen en de nummers uitlezen

OK. Zet nu eens via het menu van de AlphaCrypt de instellingen van de module terug op de fabriekswaarden (default), haal daarna even de netspanning van het toestel en en sluit de TV dan weer aan op het lichtnet. Probeer dan nog eens of het werkt.

joslohuis
28 november 2009, 11:31
Heb ik geprobeerd, geen resultaat.
Tevens bleek de smartcard niet de juiste klantgegevens bevatte, Ziggo heeft deze gepdatet maar dat werkte ook niet.

De smartcard in mijn Humax 5000c werkt goed.
Is het dan de Alphacryptcard?
Iemand zien te vinden die ook een CI-slot heeft en controleren of het daar wel werkt.

ArChie
28 november 2009, 12:01
Tevens bleek de smartcard niet de juiste klantgegevens bevatte, Ziggo heeft deze gepdatet maar dat werkte ook niet.

Iemand zien te vinden die ook een CI-slot heeft en controleren of het daar wel werkt.
Vermeldt hier eens de huidige instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM. Ik neem ook aan dat je het nummer van de smartcard via het CAM menu kan lezen en dat dit overeenkomt met het nummer dat je op de smartcard zelf ziet staan.

rampage
28 november 2009, 13:25
Nu heb ik geen rechtstreekse ervaring met een Alphacrypt CAM, maar het feit dat de 'scrambled'-melding in beeld komt geeft toch eigenlijk al aan dat dit een DTV-rechten kwestie is?

Staat de smartcard nu wl op jouw klantnummer geregistreerd (en heb je dit gezien via MijnZiggo/schriftelijke bevestiging)? Zo ja; is hij wellicht een tijdlang niet gebruikt?

Riparius
28 november 2009, 18:26
Nu heb ik geen rechtstreekse ervaring met een Alphacrypt CAM, maar het feit dat de 'scrambled'-melding in beeld komt geeft toch eigenlijk al aan dat dit een DTV-rechten kwestie is?

Ja, maar als deze mededeling in beeld komt bij kanalen waarvoor je WEL de kijkrechten bezit op de betreffende smartcard, dan betekent dit dat de AlphaCrypt niet (goed) werkt of niet goed communiceert met de host, niet dat je plotseling geen kijkrechten meer zou hebben.

Staat de smartcard nu wl op jouw klantnummer geregistreerd (en heb je dit gezien via MijnZiggo/schriftelijke bevestiging)? Zo ja; is hij wellicht een tijdlang niet gebruikt?Lees nog even terug, dit is niet aan de orde omdat de smartcard in kwestie correct werkt in een andere ontvanger.

marcedwin
28 november 2009, 21:57
Weet iemjand hoelang die AlphacryptClassic nog blijft werken? 1 jaar 2 jaar of?

Riparius
28 november 2009, 22:07
Weet iemand hoelang die Alphacrypt Classic nog blijft werken? 1 jaar 2 jaar of?

Dat weet niemand. Ziggo doet daar geen uitspraken over. Feit is alleen dat het voor Ziggo niet mogelijk is de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot te blokkeren zonder de codering te veranderen. Dan zouden echter alle bestaande (gecertificeerde) decoders en PVR's van nieuwe firmware moeten worden voorzien en mogelijk ook alle in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgeruild, dus zoiets kan niet zomaar.

rampage
28 november 2009, 22:43
Knuppelig dat ik dat zelf niet opgemerkt. Dank voor de scherpte.

Ja, maar als deze mededeling in beeld komt bij kanalen waarvoor je WEL de kijkrechten bezit op de betreffende smartcard, dan betekent dit dat de AlphaCrypt niet (goed) werkt of niet goed communiceert met de host, niet dat je plotseling geen kijkrechten meer zou hebben.
Lees nog even terug, dit is niet aan de orde omdat de smartcard in kwestie correct werkt in een andere ontvanger.

marcedwin
29 november 2009, 09:03
Dat weet niemand. Ziggo doet daar geen uitspraken over. Feit is alleen dat het voor Ziggo niet mogelijk is de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot te blokkeren zonder de codering te veranderen. Dan zouden echter alle bestaande (gecertificeerde) decoders en PVR's van nieuwe firmware moeten worden voorzien en mogelijk ook alle in gebruik zijnde smartcards moeten worden omgeruild, dus zoiets kan niet zomaar.

Ok, dank je wel. Dat wilde ik even horen. Wil namelijk een monitor TV kopen (2333HD (http://tweakers.net/pricewatch/225920/samsung-syncmaster-2333hd.html#tab:info) - LS23CFVKF/EN -) maar die heeft een CI module en niet CI+.
Ga ik 'm maar aanschaffen.

pboes
3 december 2009, 13:50
Let er bij de aanschaf van dit apparaat wel op dat er het typenummer LS23CFVKF/EN op de achterkant staat, de anderen schijnen zonder kabeltuner te worden geleverd!

marcedwin
3 december 2009, 14:06
Let er bij de aanschaf van dit apparaat wel op dat er het typenummer LS23CFVKF/EN op de achterkant staat, de anderen schijnen zonder kabeltuner te worden geleverd!

Weet ik. Heb 'm bij Triderium (http://www.triderium.nl/app/catalog.do?action=ShowProductDetail&ref=tweakersnl&productId=34018) besteld! Daar staat dat het Fabrikant nr LS23CFVKF/ENis. Heb ook aan ze gevraagd of dat zo is. Ze bevestigen dat. Dan is 235,= niet te duur. Ik wacht af of het ook klopt. Hoop 'm morgen of zaterdag in huis te hebben.

marcedwin
15 december 2009, 19:11
Nou heb de monitor binnen en een 2e hands Alphacrypt. Werkt prima. !!