View Full Version : NetGear RangeMax WNDR3700 ervaringen

rutger89
17 oktober 2009, 10:18
Hier op dit forum en op GoT staan enkel maar een paar berichten m.b.t. deze router. Het leek mij een veelbelevonde router en heb hem zelf aangeschaft. Over 2 weken krijg ik mijn alles in 1 extra pakket en tegelijk mijn Netgear WNDR3700.

De belangrijkste redenen waarom ik deze router heb aangeschaft:
WAN-->LAN troughput: 408.9 Mbit/s
LAN-->WAN troughput: 422.3 Mbit/s
bron: small net builder
Netgear apparatuur komt op mij altijd over als degelijk.

Zijn er al mensen die dit product hebben i.c.m. Ziggo Alles-in-1 Extra of UPC Fiber Power? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Is hij stabiel? Is hij Snel? Is de firmware in orde? Ik hoor het graag!

In principe is de 300N functie ten overvloede voor mij, ik heb toch alle PC's op Gbit :)
Ik ben erg benieuwd!

Algemene informatie over de Netgear Rangemax WNDR3700 Dual Band router (een hele mond vol :P)

Standards

IEEE 802.11n version 2.0
Simultaneous Dual Band - 2.4 GHz and 5 GHz operation
5 (1 WAN, 4 LAN) Gigabit Ethernet ports
Physical Specifications

Dimensions: 223 x 153 x 31 mm (8.8 x 6.0 x 1.2 in)
Weight: 0.5 kg (1.2 lb)
Features

680 MHz powerful MIPS 32-bit Processor
Memory: 8 MB flash and 64 MB RAM
ReadyShare USB Storage Access - support FAT16/32, NTFS Read/Write, Ext 2 Read/Write, Ext 3 Read/Write
Denial-of-service (DoS) and stateful packet inspection (SPI) firewall
WPA/WPA2 - PSK and WPA/WPA2 Enterprise
WiFi Protected Setup (WPS) - Pin and Push Button
Advanced Quality of Service (QoS)
http://www.netgear.com/upload/product/WNDR3700/wndr3700_connect.jpg http://www.netgear.com/upload/product/wndr3700/wndr3700_logos.jpg

basl
17 oktober 2009, 21:54
Wij hebben thuis het alles-in-een-extra pakket, en ik hoop de router volgende week thuis te krijgen. Dan zal ik hem eens onder de testbank gooien.

rutger89
17 oktober 2009, 22:22
weet je wat trouwens apart is, De Lan-->Wan troughput is hoger dan Wan-->Lan, normaal gesproken is dit toch andersom?

mikkie1970
25 oktober 2009, 15:53
Toppertje, heb 'm via pixmania (op het moment niet voorradig, is overal slecht leverbaar). wilde geen linksystroep meer. Had een wrt350N, maar was totaal niet stabiel. Heb deze nog niet hoeven resetten, eerste keer opstarten, direct nieuwe firmware.
TOP!

rutger89
25 oktober 2009, 16:56
heb hem vandaag ook binnen gekregen, ik kan hem nog niet gebruiken omdat ik mijn doe-het-zelf pakket nog niet heb ontvangen :P

Ik heb hem al wel stiekem aangehad om het bereik te te testen (2.4G), dit is beter dan mijn huidige WRT54GL met DD-WRT. meer kan ik er nog niet over zeggen :)

bandietjeoo7
25 oktober 2009, 18:24
Toppertje, heb 'm via pixmania (op het moment niet voorradig, is overal slecht leverbaar).

Klopt is idd slecht leverbaar.
Er is er een die de router op voorraad heeft
en geen aflevering kosten rekent.
http://www.triderium.nl
Hoop deze dinsdag ook binnen te krijgen.

rutger89
25 oktober 2009, 18:45
Klopt is idd slecht leverbaar.
Er is er een die de router op voorraad heeft
en geen aflevering kosten rekent.
http://www.triderium.nl
Hoop deze dinsdag ook binnen te krijgen.
Veelal heeft redcoon hem ook op voorraad. Daar heb ik hem ook besteld.

edit: zie nu dat redcoon hem niet meer in het assortiment heeft?

albrecht30
26 oktober 2009, 20:15
heb de wndr3700 inmiddels ook, was in Duitsland en heb hem daar gekocht below EUR 120....ga hem straks aansluiten aan Ziggo alles in 1, UBEE modem...afwachten wat gebeurd en hoe snelheiden zijn...gebruik alleen wireless.....iemand een tip wat installtie betreft (kabel modem kan on blijven?) of gewoon installatie CD erin en gaan maar.....?

rutger89
26 oktober 2009, 22:13
heb de wndr3700 inmiddels ook, was in Duitsland en heb hem daar gekocht below EUR 120....ga hem straks aansluiten aan Ziggo alles in 1, UBEE modem...afwachten wat gebeurd en hoe snelheiden zijn...gebruik alleen wireless.....iemand een tip wat installtie betreft (kabel modem kan on blijven?) of gewoon installatie CD erin en gaan maar.....?
Alles aansluiten, vervolgens modem een keer resetten. Vervolgens stel je je router in door Wireless de SSID "NETGEAR" op te zoeken. Je hebt hier geen Code voor nodig. Eenmaal aangemeld in het netwerk ga je naar: http://192.168.1.1/ inloggen met: gebruikersnaam: admin wachtwoord: password.

Hier kan je alles instellen zoals beveiliging van het draadloos netwerk, e.v.t. portmappings etc.

Mijn alles-in-1 doe het zelf pretpakket moet nog komen maar heb al wel vast de router even bestudeerd :)

bandietjeoo7
27 oktober 2009, 19:36
Heb hem vandaag ongeschonden mogen ontvangen.
de router zit netjes verpakt in de doos en ziet er
ook nog eens strak uit op zijn standaard.
Heb alleen geen zin om hem nu aan te sluiten.
Morgen middag zal ik me er eens op storten.

Heb ook een andere netwerk kaart in mijn laptop gezet de
Intel® WiFi Link 5300.
En 2x 320 GB Western Digital Scorpio WD3200BJKT
16MB Hardeschijf Cache, 7.200 Rotatiesnelheid zijn besteld
maar die krijg ik pas in december.

Hoop toch draadloos de 50Mb/s te gaan halen na deze aanpassingen.

bandietjeoo7
28 oktober 2009, 22:51
Router vanmiddag geinstaleerd.
Ging van een leien dakje, verbinding snel, en
met het downloaden van de newsservers 48Mb/s constant.

Maar loop wel tegen een probleem aan.

Laptop1>draadloos>Vista>geen probleem na het invoeren van de key> verbinding.(5ghz)
Laptop2>draadloos>Vista>geen probleem na het invoeren van de key> verbinding.(5ghz)

Desktop>draadloos>Win XP bleef op "netwerkadres verkrijgen" staan om daarna aan te geven dat er beperkt verbinding is.(2.4ghz)
Netwerkkaart verwijderd pc opnieuw opgestart, nieuwste driver geinstaleerd voor de kaart nog steeds "netwerkadres verkrijgen".

Met de vorige router ook problemen op deze pc gehad en daar de IP en DNS handmatig ingevoerd, dit nu ook weer gedaan en nu wel verbinding met het netwerk.
Maar ik heb geen internet of email.

Het rare is dat ik wel met de 2 laptops de gedeelde schijven in de pc kan openen en vanuit de pc ook de gedeelde mappen in de beide laptops kan openen.

Heb alles geprobeerd, key meerdere malen met en zonder hoofdletters ingevoerd, geprobeerd zonder beveiliging maar niets helpt.

Weet iemand waar ik dit in zoeken moet???

bandietjeoo7
29 oktober 2009, 19:44
Vandaag maar weer eens geprobeerd om de pc online te krijgen.

Het hele ritueel van netwerkkaart verwijderen, opnieuw opstarten
laatste driver van de netwerkkaart installeren weer doorlopen.
Maar weer geen internet.

Als laatste poging de ip en dns nummers vast gezet
en warempel, internet doet het.

Kan ik me nu wat verder verdiepen in de opties die de router bied.

rutger89
29 oktober 2009, 19:49
Vandaag maar weer eens geprobeerd om de pc online te krijgen.

Het hele ritueel van netwerkkaart verwijderen, opnieuw opstarten
laatste driver van de netwerkkaart installeren weer doorlopen.
Maar weer geen internet.

Als laatste poging de ip en dns nummers vast gezet
en warempel, internet doet het.

Kan ik me nu wat verder verdiepen in de opties die de router bied.

mooi :-) ik zou afgelopen woensdag mijn pakket krijgen met modem etc. heb de router al een dikke week staan zonder dat ik hem kan gebruiken. Erg frustrerend :p

albrecht30
31 oktober 2009, 09:16
router loopt op 5ghz goed, in 2.4ghz kan ik niet inloggen...lukt niet...zelfde password,versleuteling......zelfe voor guest network welk actief is en te zien is wireless........ook n speed nog lastig , heb intel 4965agn met nieuwe firmware.....key TPIK veranderen in AES in router en 4965 helpt niet...internet verbinding valt weg....heb vista 32bit versie....hmmm.....iemand ervaring hiermee???

JamesB
1 november 2009, 12:37
Ik heb 'm ook mogen ontvangen, wat een geweldig mooi ding met een hoop opties. Installatie was erg simpel zoals hier al eerder geschreven. Boel aansluiten, modem aanzetten, daarna router aanzetten en inloggen op router. Deze stelde vervolgens alles automatisch in en na een firmware update en wat reboots was ik online.

Verder heb ik nergens problemen mee gehad (Mac OSX draadloos en windows XP bedraad). Enige nadeel is, is dat mijn modem sindsdien geregeld geen verbinding heeft met internet. Dan krijg ik een half uur lang om de 5 min internet-geen internet en vervolgens draait de boel weer stabiel. Beetje frusty als je net lekker bezig bent maar ik neem dit maar even lief.

Verder werkt de USB poort met externe HD ook ideaal, gewoon plug&play! :cool:

Woodpecker
1 november 2009, 13:45
Wat is eigenlijk het grootste verschil met de 3500? Ik kan nergens een goede vergelijking vinden...

rutger89
1 november 2009, 17:33
Wat is eigenlijk het grootste verschil met de 3500? Ik kan nergens een goede vergelijking vinden...

de 3700 heeft een veel hogere Wan-Lan en Lan-Wan Throughput. En zal dus bij snellere internetverbindingen beter presteren. Verder is de 3700 dualband en kan draadloos functioneren op zowel de 2.4Ghz frequentie als de 5Ghz frequentie.

albrecht30
2 november 2009, 10:14
ok, alles werkt nu zoals het hoort, op 2.4ghz zit ik met 130mbits en 5ghz 300mbits, AES versleuteling geactiveerd, alles andere brengt snelheid omlaag en dus niet met n maar g........streamen werkt gewledig met PMS en PS3......2.4ghz bereik is goed to heel goed, 5ghz is minder wat niet aan router ligt maar simpel aan 5ghz limitatie

rutger89
2 november 2009, 13:09
oké ik heb het modem ontvangen en dus het hele zaakje geinstalleerd. Alhoewel ik niet door de ziggo-activatie procedure kom (fout van ziggo, wederom... zucht..) komt de router mij als zeer betrouwbaar over! regelmatig resets gedaan bij het instellen en de instellingen bleven bewaard. Tevens werd de draadloze verbinding iedere keer zeer snel hersteld. Daarbij komt dat het bereik ontzettend goed is, in mijn geval! veel beter dan mijn vorige Linksys WRT54G met DD-WRT op 100mWatt.

Over snelheden kan ik dus niet veel vertellen, update volgt ;) Zodra ziggo me eindelijk eens voorziet van internet :-P

JamesB
2 november 2009, 16:49
ziggo-activatie :censored:

Maar ook ik moet zeggen: geweldig bereik. Vriend van me woont in ander blok (ong 100m) en kan mijn draadloos vol ontvangen. :applause:

Woodpecker
9 november 2009, 22:52

Ik ook, bij Amazon.de (http://www.amazon.de/gp/product/B002KLC8NY/ref=ox_ya_oh_product) voor 116 euro, inclusief verzendkosten :) Daar kunnen de Nederlandse internetwinkels nog een puntje aan zuigen!

Bink
10 november 2009, 09:26
Ik heb m bij Redcoon besteld, daar was is gewoon op voorraad.
120 euro incl verzenden.

Maar goed, gisterochtend binnengekregen, alles werkte meteen.
De nieuwere laptops deden het ook al meteen een heel stuk sneller, zonder weg te vallen.
Behalve een dell inspiron met xp, die deed het 3 minuten internet, 1 minuut niet en dat bleef maar doorgaan. In het scherm van de router stond ie ook als *unknown*
Nadat ik de driver voor de netwerkkaart had ge-update bleef ie netjes online, zonder weg te vallen en was ie bekend bij de router met eigen apparaatnaam.
Ik moet wel zeggen dat ik de router zelf nog moet updaten.

Maar ik haal via de ziggosite wel 47mb download en dat schijnt prima te zijn, begreep ik uit een draadje verderop.

MartinCasema
11 november 2009, 16:45
Mijn WNDR3700 valt terug naar 10.0.0.1 als het Ubee modem gereset moet worden (verbinding weggevallen). Weet iemand hoe dat vermeden kan worden?

rutger89
11 november 2009, 17:15
Mijn WNDR3700 valt terug naar 10.0.0.1 als het Ubee modem gereset moet worden (verbinding weggevallen). Weet iemand hoe dat vermeden kan worden?
ik heb hier geeen last van? Als ik mijn modem wil resetten (wat dus regelmatig moet bij de geweldige Ubee :p ) dan connect de Netgear automatisch weer prima met de Ubee. Hij krijgt niet e.o.a raar IP-adres?

MartinCasema
11 november 2009, 17:30
ik heb hier geeen last van? Als ik mijn modem wil resetten (wat dus regelmatig moet bij de geweldige Ubee :p ) dan connect de Netgear automatisch weer prima met de Ubee. Hij krijgt niet e.o.a raar IP-adres?
Ja, was ik al bang voor :censored:
Ik zal als het weer gebeurd even het bericht bewaren (en posten) wat de wndr3700 toont om te waarschuwen dat hij de range veranderd heeft (iets van om problemen te voorkomen met m'n provider etc).
Ik ben al aan het overwegen om m'n netwerk maar om te zetten naar de 10 range......:giveup:
Nog even voor de duidelijkheid, het WAN ip nummer van de wndr3700 blijft gelijk, maar de range die hij voor het LAN reserveert wordt 10.0.0.2 - 255.

rutger89
11 november 2009, 17:44
Ja, was ik al bang voor :censored:
Ik zal als het weer gebeurd even het bericht bewaren (en posten) wat de wndr3700 toont om te waarschuwen dat hij de range veranderd heeft (iets van om problemen te voorkomen met m'n provider etc).
Ik ben al aan het overwegen om m'n netwerk maar om te zetten naar de 10 range......:giveup:
Nog even voor de duidelijkheid, het WAN ip nummer van de wndr3700 blijft gelijk, maar de range die hij voor het LAN reserveert wordt 10.0.0.2 - 255.
Oké ik dacht dat je het WAN-ip bedoelde, maar dat het LAN-ip verandert is natuurlijk helemaal vreemd. Al helemaal omdat LAN/WAN eigenlijk niets met elkaar te doen heeft. Ook bij mij blijft het LAN gewoon goed ingesteld. Ik heb hem welliswaar niet op de standaard 192.168.1.xxx range, maar op de 172.19.3.xxx . Dat moet natuurlijk ook geen verschil uitmaken.

Probeer anders die 10.0.0.xxx maar eens :P dan is het opgelost toch?:P

jan2000
11 november 2009, 20:08
Beste mensen,

Heb twee vragen:
Wie kan mij nu alle instelingen op een rij zetten om de router WNDR 3700 op ziggo kabel ( athome, alles in een plus) aan te sluiten zodat deze goed functioneert?
Wie heeft ervaring met de nieuwe ( beta) updates van de WNDR 3700 in samenwerking met Ziggo?
Bedankt,
Jan

MartinCasema
11 november 2009, 20:25
Beste mensen,

Heb twee vragen:

Wie kan mij nu alle instelingen op een rij zetten om de router WNDR 3700 op ziggo kabel ( athome, alles in een plus) aan te sluiten zodat deze goed functioneert?
Wie heeft ervaring met de nieuwe ( beta) updates van de WNDR 3700 in samenwerking met Ziggo?

Bedankt,
Jan

1a. uh, ik heb eigenlijk niets ingesteld, alleen een ander wachtwoord.
1b. Verder normale instellingen, een WPA2-PSK gegenereerd en de draadloze netwerken een unieke naam gegeven.
1c. De WAN instellingen zijn default gebleven.
1d. De LAN instellingen aangepast om de range niet vanaf 2 te laten lopen maar vanaf 35 i.v.m. apparaten op het netwerk met vaste IP adressen.
1e. Ik weet niet meer of extern beheer standaard uitstond, maar nu wel. Gebruik ik niet.

ik zit op het oude Casema netwerk in Amstelveen.

2. Die draait bij mij, zag pas later dat het een beta was, ik heb alleen het probleem dat ie af en toe aan de LAN kant van de range 192.168 afgaat naar 10.0.0.1 na een reboot van het ubee modem, nog onduidelijk of dat bij de beta hoort.

MartinCasema
11 november 2009, 20:44
Oké ik dacht dat je het WAN-ip bedoelde, maar dat het LAN-ip verandert is natuurlijk helemaal vreemd. Al helemaal omdat LAN/WAN eigenlijk niets met elkaar te doen heeft. Ook bij mij blijft het LAN gewoon goed ingesteld. Ik heb hem welliswaar niet op de standaard 192.168.1.xxx range, maar op de 172.19.3.xxx . Dat moet natuurlijk ook geen verschil uitmaken.

Probeer anders die 10.0.0.xxx maar eens :P dan is het opgelost toch?:P
Hmmm, ik denk opeens dat ik weet waarom het gebeurt. Als het Ubee modem opstart is het even in een 192.168 mode. De router merkt dat en switched dan om problemen te voorkomen. Oplossing is om de router nadat het modem weer klaar is met starten even te rebootten, dan moet het goed gaan.

mesa57
11 november 2009, 20:51
Nee, maar is al eens door iemand anders geconstateerd :
http://forum1.netgear.com/showpost.php?p=219185&postcount=44

MartinCasema
11 november 2009, 21:18
Nee, maar is al eens door iemand anders geconstateerd :
http://forum1.netgear.com/showpost.php?p=219185&postcount=44

Maar maar, daar had ik als eerste gezocht :oops:
Zal daar mijn conclusie posten, kijken wat ze er van vinden. Als mijn ideetje klopt dan is het misschien niet eens een bug maar een feature waar we last van hebben met een startend Ubee modem.

jan2000
12 november 2009, 17:44
Bedankt voor je reactie Martin.
Ik ben enigszins een leek dus misschien wil je een en ander nog iets verder toelichten:
1b. Verder normale instellingen, een WPA2-PSK gegenereerd en de draadloze netwerken een unieke naam gegeven.
Wat bedoel je met normale instellingen?
De 2.4 en 5 Ghz heb je elk een aparte naam gegeven?

1d. De LAN instellingen aangepast om de range niet vanaf 2 te laten lopen maar vanaf 35 i.v.m. apparaten op het netwerk met vaste IP adressen
Heb je de IP-adressen van je LAN apart ingesteld? En kun je die adressen vrij kiezen? Doet de router dat automatisch?
Ik wil er straks drie computers op aansluiten. Twee via kabel en eentje via een wireless laptop. Soms komt daarbij de wireless laptop van mijn vrdin nog bij. Dus dan totaal vier. Ergens las ik dat je de IP range kunt afgrendelen!! En dat je de MACC adressen van de computers kunt ingeven om zo de veiligheid te vergroten. Weet jij dat?
En wat is AES? Heb je dat nodig?
Krijg de router ws volgende week binnen en ben me alvast aan het orienteren. Bedankt alvast voor de reactie.
Jan

MartinCasema
12 november 2009, 18:14
Bedankt voor je reactie Martin.
Wat bedoel je met normale instellingen?
De 2.4 en 5 Ghz heb je elk een aparte naam gegeven?

Ik bedoel met normale instellingen zoals de router ze standaard geeft, de defaults dus, de fabrieksinstellingen.
Elk een aparte naam leek me makkelijk als ik wil connecten met een apparaat om er zeker van te zijn dat ik het juiste netwerk kies, 2.4 of 5 GHz.

1d. De LAN instellingen aangepast om de range niet vanaf 2 te laten lopen maar vanaf 35 i.v.m. apparaten op het netwerk met vaste IP adressen
Heb je de IP-adressen van je LAN apart ingesteld? En kun je die adressen vrij kiezen? Doet de router dat automatisch?

Een aantal apparaten bij mij thuis hebben een vast adres (geen DHCP), dat is makkelijk voor mij. Deze adressen liggen in de range 192.168.1.2 t/m 192.168.1.34.
Door de DHCP range van de router in te stellen vanaf 35 vertel je hem dat elk apparaat wat om een IP nummer vraagt (dat gebeurd met DHCP) te beginnen met .35 en verder. Google op Wiki DHCP. (http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol)

Ik wil er straks drie computers op aansluiten. Twee via kabel en eentje via een wireless laptop. Soms komt daarbij de wireless laptop van mijn vrdin nog bij. Dus dan totaal vier. Ergens las ik dat je de IP range kunt afgrendelen!! En dat je de MACC adressen van de computers kunt ingeven om zo de veiligheid te vergroten. Weet jij dat?
Jan
In het linkermenu van de router heb je een keuze "Geavanceerde draadloze instellingen". Als je die kiest kan je bijna onderaan in het midden van het scherm kiezen voor "Toegangslijst draadloze kaarten (javascript:loadhelp('_wladv','access'))". Daarmee kan je je MAC adressen toewijzen zodat alleen die MAC adressen op je draadloze netwerk kunnen komen. Zet het pas aan als je je MAC adressen van je draadloze apparaten gezien hebt bij menukeuze Onderhoud/Aangesloten apparaten anders kan je ze niet aansluiten.... :wink:

En wat is AES? Heb je dat nodig?

Dat is 1 van de mogelijke encryptie technieken. Als je het niet erg vindt dat iemand je netwerk verkeer kan lezen maakt het niet uit, zowel dan is het aan te raden om het te gebruiken.
Een sleutel voor je netwerk kan je bijvoorbeeld hier (https://www.grc.com/passwords.htm) genereren. Copy en paste de tweede waarde naar je router en bewaar het ook op een veilige plaats, dat heb je ook nodig voor de laptops.

Krijg de router ws volgende week binnen en ben me alvast aan het orienteren. Bedankt alvast voor de reactie.
Jan

Veel plezier ermee!:thumb up:

Woodpecker
12 november 2009, 20:40
Ik heb vandaag de 3700 geinstalleerd, maar mijn internetverbinding valt nu steeds weg na een half uurtje of zo. Dan moet ik zowel modem (ubee) als router opnieuw opstarten, Deze problemen had ik niet met mijn vorige router (Fritz!box). Ik heb alle instellingen van de modem op fabrieksinstellingen staan. Iemand een idee wat er scheelt?

En een tweede vraag: de snelheid tussen mijn computers in is oorverdovend traag (rond 30 Kb/s), dat merk ik bij het overzetten van (muziek en video-)bestanden. Ook hier iemand een oplossing voor?

MartinCasema
12 november 2009, 22:31
Ik heb vandaag de 3700 geinstalleerd, maar mijn internetverbinding valt nu steeds weg na een half uurtje of zo. Dan moet ik zowel modem (ubee) als router opnieuw opstarten, Deze problemen had ik niet met mijn vorige router (Fritz!box). Ik heb alle instellingen van de modem op fabrieksinstellingen staan. Iemand een idee wat er scheelt?

En een tweede vraag: de snelheid tussen mijn computers in is oorverdovend traag (rond 30 Kb/s), dat merk ik bij het overzetten van (muziek en video-)bestanden. Ook hier iemand een oplossing voor?

Als je 1 computer direct aansluit op de Ubee, valt de verbinding dan ook weg?
Zijn je computers aangesloten op de Ethernet poorten van de 3700 of op een switch?
Laatste firmware op de 3700?

Woodpecker
12 november 2009, 22:36
a) Als je 1 computer direct aansluit op de Ubee, valt de verbinding dan ook weg?
b) Zijn je computers aangesloten op de Ethernet poorten van de 3700 of op een switch?
c) Laatste firmware op de 3700?

a) Nog niet geprobeerd, maar de verbinding was stabiel tijdens mijn drie weken met de Fritz!box
b) Een computer aangesloten op een ethernetpoort, een andere via de WLAN
c) Yep, de laatste: V1.0.4.35

MartinCasema
12 november 2009, 22:48
a) Nog niet geprobeerd, maar de verbinding was stabiel tijdens mijn drie weken met de Fritz!box
b) Een computer aangesloten op een ethernetpoort, een andere via de WLAN
c) Yep, de laatste: V1.0.4.35

Ummm, b) staat de 3700 ergens anders dan de Fritzbox waardoor je een slechtere throughput hebt op je WLAN? (Doe een speedtest vanaf je de WLAN computer)
b) Gebruik je het juiste protocol, a, b, g?

a) Ik ben toevallig net bezig met een nieuwe install van Win 7 omdat de vorige stuk was gegaan, elk kwartier stopte de netwerk kaart, de router deed het dan nog wel. Als bij jou de verbinding wegvalt, kan je dan vanaf beide machines niet meer naar internet?

c) Al het op het netgear forum (http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=42791&page=6) gekeken?

Woodpecker
13 november 2009, 12:59
Het uitvallen van internet heeft denk ik te maken met de problematiek die hiervoor is besproken, met de overeenkomende ip-adressen van de ubee-modem en de netgear (allebei 192.168). Mijn betgear ging dus ook over naar de 10.0.0.1, en daar heb ik hem voorlopig even op laten staan, en vanaf dat moment geen last meer van wegvallende verbinding!

De traagheid van het netwerk ligt denk ik aan mijn windows 7 RC-computer. Die ga ik nu dus even lekker verwennen met the real thing :)

MartinCasema
13 november 2009, 13:03
Het uitvallen van internet heeft denk ik te maken met de problematiek die hiervoor is besproken, met de overeenkomende ip-adressen van de ubee-modem en de netgear (allebei 192.168). Mijn betgear ging dus ook over naar de 10.0.0.1, en daar heb ik hem voorlopig even op laten staan, en vanaf dat moment geen last meer van wegvallende verbinding!

De traagheid van het netwerk ligt denk ik aan mijn windows 7 RC-computer. Die ga ik nu dus even lekker verwennen met the real thing :)

Als bij mij de router omschakelde naar de 10.0.0.1 range liet hij dat weten via de browser (willekeurige pagina). Alleen als je dat ziet is het een opstart probleem (denk ik). Eerst Ubee, als die klaar is dan de router aanzetten of uit- en aanzetten. Dan treedt het 10.0.0.1 verschijnsel niet op.

Woodpecker
14 november 2009, 14:22
Als bij mij de router omschakelde naar de 10.0.0.1 range liet hij dat weten via de browser (willekeurige pagina). Alleen als je dat ziet is het een opstart probleem (denk ik). Eerst Ubee, als die klaar is dan de router aanzetten of uit- en aanzetten. Dan treedt het 10.0.0.1 verschijnsel niet op.

Dat liet hij mij ook weten, en ik heb nu de interne ip-range maar zo gelaten, en alles werkt! Kennerlijk is het handiger om de Netgear een andere range te geven dan de standaard 192.168.
En ik heb inmiddels de officiële Windows 7 geïnstalleerd, en mijn trage netwerkproblemen behoren inmiddels tot het verleden! :pompom:

frankrs6
17 november 2009, 21:47
hallo, ik heb dit apparaat ook vandaag binnengekregen. Geinstalleerd en werkt op zich prima. Wat ik mij wel afvroeg of bij jullie het 5ghz netwerk ook z'n belabberd bereik heeft? Ik had hiervoor een Linksys WRT160nv2 (die is gecrashed tijdens firmware updaten...) en daarmee had ik op zolder goed bereik (behalve dat m'n pc daar altijd ruzie maakte met het netwerk). Nu kan ik op zolder alleen het 2.4ghz netwerk ontvangen. Klopt het dat het 5ghz netwerk minder ver reikt?

rutger89
17 november 2009, 22:24
hallo, ik heb dit apparaat ook vandaag binnengekregen. Geinstalleerd en werkt op zich prima. Wat ik mij wel afvroeg of bij jullie het 5ghz netwerk ook z'n belabberd bereik heeft? Ik had hiervoor een Linksys WRT160nv2 (die is gecrashed tijdens firmware updaten...) en daarmee had ik op zolder goed bereik (behalve dat m'n pc daar altijd ruzie maakte met het netwerk). Nu kan ik op zolder alleen het 2.4ghz netwerk ontvangen. Klopt het dat het 5ghz netwerk minder ver reikt?
ik gebruik zelf (nog) niet 5g, maar ik kan me iets herinneren dat 5g sneller is dan 2.4G maar inderdaad minder ver reikt. Kan ook andersom wezen :p zou ik even moeten googlen, gaat niet zo handig op een mobiel :)

jan2000
18 november 2009, 11:15
Heb nu een vigor 2300 router en modem arris. Kan ik de WNDR 3700 zo in de plaats zetten van de vigor router? Of moet ik eerst Ip config renew doen oid? Dat las ik ergens!!
Graag jullie reactie

PS: Als reactie op het vorige topic: de 5 ghz schijnt volgens verscheidene topics op internet minder krachtig te zijn.

MartinCasema
18 november 2009, 11:18
Heb nu een vigor 2300 router en modem arris. Kan ik de WNDR 3700 zo in de plaats zetten van de vigor router? Of moet ik eerst Ip config renew doen oid? Dat las ik ergens!!
Graag jullie reactie

PS: Als reactie op het vorige topic: de 5 ghz schijnt volgens verscheidene topics op internet minder krachtig te zijn.
Het is handig om eerst alles uit te zetten, en daarna in de goede volgorde alles aan zetten, in de volgorde van de stroom vanaf de kabel aansluiting, eerst modem, tijdje wachten, router, tijdje wachten, pc.

jan2000
18 november 2009, 21:37
Heb de router nu aangesloten. Bedankt allemaal voor de reacties.
Het lampje van de internetverbinding is beduidend minder fel als alle andere lampjes! Hebben jullie dat ook?

Heb op de router nu twee computers aangesloten: een desktop en een laptop. Beide via kabels. Bij de desktop geeft de router een groene led aan. Bij de laptop een oranje led aan. Bij de laptop zou deze ook groen behoren te zijn. heb de laptop ook reeds in een ander lan-aansluiting gestopt. Precies hetzelfde. Ik kan echter met de laptop wel gewoon op internet met dezelfde snelheid als van de desktop. Ook herkent de router de laptop in zijn configuratiescherm. De laptop heeft 168.1.3 en de desktop 168.1.2. De bijbehorende mac adressen kloppen ook. Mijn vraag is: waarom blijft die led voor de laptop steeds oranje branden?
( mijn laptop is een medion MD 6100 FID 2040, oudje dus, heb de netwerkkaart geupdate..iets van sis 900-based PCI fast ethernet Adapter.

Heb bij ziggo een alles in één plus. Zou een snelheid moeten opleveren van zo'n 20 MBit/s moeten opleveren maar geeft slecht iets van 13 a 16 Mbit/s?. Met en zonder router! Is dat normaal bij Ziggo? Heb een arris modem.

Nu ik de router en de computer alleen wired gebruik, hoe kan ik dan de firewall nog goed instellen?

Bedankt alvast!
Jan

Rhodanos
19 november 2009, 00:07
Mijn 3700 is binnen. Morgen installeren. Maar begrijp ik het goed dat de de volgende stappen genomen moeten worden:
1. modem van stroom halen;
2. router aansluiten op modem;
3. laptop bedraad op modem aansluiten;
4. modem op stroom zetten;
5. router aanzetten;
6 laptop aanzetten;
7 via wizard dan router op notdebook installeren, met eventueel update tijdens installatie.
8. daarna router afkoppelen, zodat hij draadloos verder werkt.

Eventueel daarna herhalen, modem, router en notebookvan stroom, daarna in dezelfde volgorde inschakelen.

Bij mijn oude Belkin moest ik eerst gewoon de router eerst op de notebook installeren en daarna pas aansluiten op router.

MartinCasema
19 november 2009, 06:37
Mijn 3700 is binnen. Morgen installeren. Maar begrijp ik het goed dat de de volgende stappen genomen moeten worden:
1. modem van stroom halen;
2. router aansluiten op modem;
3. laptop bedraad op modem aansluiten;
4. modem op stroom zetten;
5. router aanzetten;
6 laptop aanzetten;
7 via wizard dan router op notdebook installeren, met eventueel update tijdens installatie.
8. daarna router afkoppelen, zodat hij draadloos verder werkt.

Eventueel daarna herhalen, modem, router en notebookvan stroom, daarna in dezelfde volgorde inschakelen.

Bij mijn oude Belkin moest ik eerst gewoon de router eerst op de notebook installeren en daarna pas aansluiten op router.

Tussen 4 en 5 wachten tot dat er op het modem (Ubee dan) 7 lampjes branden. Tussen 5 en 6 wachten totdat er 3 lampjes op de 3700 branden (van links af).
8 is notebook losmaken van router?
Daarna hoef je niets meer uit te zetten, je kan je notebook dan draadloos gebruiken.

mickeyD
19 november 2009, 12:07
hij's besteld!
1
Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch NL

die dingen zijn geloof ik bijna overal uitverkocht..
veel zaken hebben een levertijd van 2 weken.
ik hoop hem echter morgen in huis te hebben :pompom:
heeft iemand nog een goedkoop adresje voor STP CAT6 kabels?

rutger89
19 november 2009, 12:22
hij's besteld!
1
Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch NL

die dingen zijn geloof ik bijna overal uitverkocht..
veel zaken hebben een levertijd van 2 weken.
ik hoop hem echter morgen in huis te hebben :pompom:
heeft iemand nog een goedkoop adresje voor STP CAT6 kabels?
waar heb jij hem besteld dan? Ik heb hem destijds bij redcoon besteld, maar daar was hij plots ook niet meer leverbaar.

Ik koop altijd mijn kabels op www.1to0.nl (http://www.1to0.nl), zeer redelijk in prijs en over het algemeen een snelle levering. Wel in verpakkingen van 100/200 meter :)

Kiwi45
19 november 2009, 12:33
Hallo, ik ben nieuw hier, aangekomen na een zoektocht naar deze router via Google.
Ik heb hem gisteren besteld bij Triderium.nl (werd hier al genoemd ergens), komt als het goed is zometeen binnen. Ze zeggen voldoende voorraad te hebben.

Nu begin ik alleen te twijfelen: Ziggo-cable werkt toch wel met deze router? Anders kan ik hem weer terugsturen....

rutger89
19 november 2009, 12:42
Hallo, ik ben nieuw hier, aangekomen na een zoektocht naar deze router via Google.
Ik heb hem gisteren besteld bij Triderium.nl (werd hier al genoemd ergens), komt als het goed is zometeen binnen. Ze zeggen voldoende voorraad te hebben.

Nu begin ik alleen te twijfelen: Ziggo-cable werkt toch wel met deze router? Anders kan ik hem weer terugsturen....

welkom op het forum :)
Er staan voor jou al 49 reacties over de prestaties van dit modem en voor zover ik weet gaat dit forum over kabelinternet :P haha
nee hoor, maak je maar geen zorgen :) Dat gaat prima werken :)

mickeyD
19 november 2009, 13:02
besteld bij http://www.4launch.nl
€104
€112 inclusief bezorgkosten.
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-080831

bandietjeoo7
19 november 2009, 15:11
besteld bij http://www.4launch.nl
€104
€112 inclusief bezorgkosten.
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-080831

Daar had ik hem ook besteld, levertijd stond op 1 tot 6 dagen.
Na 4 weken had ik hem nog niet, order geanuleerd en bij
Triderium.nl besteld (117,5 euro incl bezorg kosten) en had hem de volgende dag in huis.

Ik hoop voor jou dat je er niet zolang op hoeft te wachten.

jan2000
19 november 2009, 17:41
Heb de wndr 3700 nu twee dagen. Werkt tot nu toe uitstekend met Zigggo en stabiel. Heb ziggo alles in één plus. Alleen de snelheid valt wat tegen maar dat ligt aan ziggo.

De Lan ledjes kunnen een verschillende kleur krijgen: bij 1000Mb/s verbinding worden ze groen, bij 100 Mbs verbinding worden ze oranje. Staat nergens maar heb het nagevraagd bij netgear helpdesk waar ze mij prima te woord stonden voor allerlei vragen. Deze router is voorbereid op IPv6. Aan de beta-update versie worden nog enkele veranderingen aangebracht voordat deze definitief is. En op het apparaat in Europa twee jaar garantie!
Groeten,
Jan

sjekmans
19 november 2009, 17:58
Hoij jan2000,

Je zegt dat de snelheid tegenvalt, is je snelheid hetzelfde met of zonder router, dus dat het probleem echt bij ziggo ligt.
Ik ben eigenlijk van plan na veel lezen deze ook aan te schaffen en dan op draadloos over tegaan.Afstand zal worden ongeveer 5 meter met 1 tussenmuur, tevens heb ik dan nog een draadloze nodig voor de pc zelf, welke zou ik dan het beste kunnen pakken, zo een usbstick of iets met antenne's?

Rhodanos
19 november 2009, 19:31
Hoij jan2000,

Je zegt dat de snelheid tegenvalt, is je snelheid hetzelfde met of zonder router, dus dat het probleem echt bij ziggo ligt.
Ik ben eigenlijk van plan na veel lezen deze ook aan te schaffen en dan op draadloos over tegaan.Afstand zal worden ongeveer 5 meter met 1 tussenmuur, tevens heb ik dan nog een draadloze nodig voor de pc zelf, welke zou ik dan het beste kunnen pakken, zo een usbstick of iets met antenne's?

Ik heb net vandaag deze router geïnstalleerd. Om te beginnen een bedrade verbinding is altijd sneller dan een draadloze. Bedraad haal ik makkelijk een 48Mbps. Met mijn oude Belkin draadloos zat ik tegen de 35 Mbps. Met de Netgear draadloos heb ik verschillende waarden, 2.4 Ghz leverde maximaal op zo'n 46,5 Mbps, dus zeer goed! Met 5 Ghz zat ik tegen de 35Mbps. De sterkte van het signaal is op beide golflengtes variabel.
Wat betreft jouw situatie. Heb je een (draadloze) netwerkkaart in jouw pc. Dan kun je mogelijk volstaan met deze router. Alternatief heb je een usb-stick (draadloos) nodig voor jouw pc. De router maakt dan contact met de usb-stick. Of natuurlijk een accespoint.

jan2000
19 november 2009, 21:23
De lage downloadsnelheid is met en zonder router precies hetzelfde. Ligt dus gewoon aan ziggo.
Groeten,
jan

Rhodanos
20 november 2009, 11:14
Ik heb net vandaag deze router geïnstalleerd. Om te beginnen een bedrade verbinding is altijd sneller dan een draadloze. Bedraad haal ik makkelijk een 48Mbps. Met mijn oude Belkin draadloos zat ik tegen de 35 Mbps. Met de Netgear draadloos heb ik verschillende waarden, 2.4 Ghz leverde maximaal op zo'n 46,5 Mbps, dus zeer goed! Met 5 Ghz zat ik tegen de 35Mbps. De sterkte van het signaal is op beide golflengtes variabel.
Wat betreft jouw situatie. Heb je een (draadloze) netwerkkaart in jouw pc. Dan kun je mogelijk volstaan met deze router. Alternatief heb je een usb-stick (draadloos) nodig voor jouw pc. De router maakt dan contact met de usb-stick. Of natuurlijk een accespoint.

Aanvulling. Zat vanmorgen tijdens een test op ziggo speedmeter op tussen de 47 en 48Mbps, zoals geschreven draadloos. Speedtestnet zit wisselend ook tegen die waarden, afhankelijk van testserver. Dus router werkt zeer goed! Usenet komt binnen met snelheden tussen 4 en 5 MBps, dus het bekende Ubee probleem lijkt me nog niet helemaal opgelost te zijn. Hoewel elders in dit forum anders wordt gesuggereerd. Wel komt het voor dat de verbinding tijdens 'zware' download spontaan wegvalt, en weer handmatig herstelt moet worden. Lampjes op router en modem branden op de goede manier. Dit had ik met vorige router ook. Dus de router als oorzaak is minder waarschijnlijk. Of het modem heeft toch moeite met grote downloads of mijn intel WiFi Link 5100 AGN is minder stabiel. Las overigens dat dit verschijnsel zich ook bij eerste release Vista 64 bit voordeed.

NB. Bij Vista 64 bit moet je de router 'handmatig' instellen, wat er in feite op neerkomt om niks in standaard instellingen aan te passen.

Kiwi45
20 november 2009, 14:45
welkom op het forum :)
Er staan voor jou al 49 reacties over de prestaties van dit modem en voor zover ik weet gaat dit forum over kabelinternet :P haha
nee hoor, maak je maar geen zorgen :) Dat gaat prima werken :)
Bedankt voor het welkom.
Router is netjes bezorgd, na alle verhalen over de lange levertijd was ik bang lang te moeten wachten, maar na een dag stond er een koerier voor de deur.
:applause: voor Triderium dus.
Vanavond op het gemakje maar eens installeren. Kijken of het echt scheelt ten opzicht van mijn oude Belkin.

mickeyD
20 november 2009, 15:25
mijne is onderweg:
Voorgemeld en gescand op rit (http://javascript<b></b>:newWindow('http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakketten/track-trace/statusinformatie/index.aspx#J4');) 20-11-2009Wateringen , pakkettendistributie Chauffeur is onderweg (http://javascript<b></b>:newWindow('http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakketten/track-trace/statusinformatie/index.aspx#J5');) 20-11-2009Wateringen , pakkettendistributie

vergeet je niet binnenkort CAT.6 kabels te halen?
dan profiteer je maximaal van je snelheid tussen je modem<->router<->pc en vise versa.

Edit 15:40u
hij's binnen! :pompom:
:thumb up: voor 4 launch

Rhodanos
20 november 2009, 16:04
mijne is onderweg:
Voorgemeld en gescand op rit (http://javascript<b></b>:newWindow('http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakketten/track-trace/statusinformatie/index.aspx#J4');) 20-11-2009Wateringen , pakkettendistributie Chauffeur is onderweg (http://javascript<b></b>:newWindow('http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakketten/track-trace/statusinformatie/index.aspx#J5');) 20-11-2009Wateringen , pakkettendistributie

vergeet je niet binnenkort CAT.6 kabels te halen?
dan profiteer je maximaal van je snelheid tussen je modem<->router<->pc en vise versa.

Edit 15:40u
hij's binnen! :pompom:
:thumb up: voor 4 launch

Gebruik de standaard meegeleverde Cat5 kabel tussen modem en router, en haal via de draadloze router makkelijk de 47 Mbps. Die Cat5 kabel kan de snelheden dus wel aan.

sjekmans
21 november 2009, 00:35
Hier nu 1 besteld , stond op de site dat ze hem op voorraad hadden, helaas dus niet, over 2 weken pas.

mickeyD
21 november 2009, 04:02
op 4launch? das ff pech hebben zeg :sad:
mn snelheid is okay, alleen mn ping is ruk.
heb wel de ip range veranderd in 10.0.0.1
volgens mij is het een verbetering ten opzichte van hoe t was toen ik het aansloot.
http://www.speedtest.net/result/629010022.png (http://www.speedtest.net)

JamesB
21 november 2009, 13:48
Ik had 'm ook via Triderium, dag erna binnen. Topper!

Verder loop ik tegen mijn eerste probleem aan: zo gauw ik een HD hang aan de USB aansluiting, dan sterft langzaamaan mijn internetverbinding. Als eerste is de schijf niet meer zichtbaar in het netwerk (begint na minuut of 5), vervolgens kan ik geen sites meer bezoeken en als laatste werken dingen zoals Outlook, nieuwsgroepen en msn niet meer (na 10 minuten). Dit doet hij alleen als er iets op de USB aansluiting zit. Ik heb twee HD's geprobeerd (1Tb en 160Gb), bij beiden zelfde probleem.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

edit: dit is het probleem (http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=42325)... checken of de oplossing ook werkt

mickeyD
21 november 2009, 14:04
op de site van netgear is een lijst met werkende, maar vooral NIET werkende apparaten beschikbaar.
dit gaat niet eens om alleen merken, maar is zelfs type gevoellig!
voorbeeld: de WD mybook 500gb werkt
echter de WD mybook 500gb studio edition NIET!

*edit: zie hier voor de lijst
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/11280/kw/wndr3700/r_id/100109

JamesB
21 november 2009, 14:44
Erg apart, zo'n lijst moet ik zeggen. Slechte ondersteuning dus.

De handeling van de link die ik postte, werkte bij mij goed. Harde schijf draait nu goed in het netwerk zonder uit te vallen. Dus voor mensen met USB problemen, vink "Mediaserver inschakelen" uit

sjekmans
28 november 2009, 11:55
Toch nog even een gedachte over deze router met de toekomstige snelheden van ziggo, bedraad is dat geen probleem maar draadloos weet ik dat dus nog niet helemaal, en wel om deze reden die op smallnetbuilder staat.

Yes, the WNDR3700 really can deliver 250 - 300 Mbps (depending on whose numbers you believe) of aggregate wireless throughput. But think of this as a "fatter pipe" that can deliver higher speeds to multiple users vs. really high speed for single-user HD video streaming.

Ik ben dus ook benieuwd wat die zou halen met 1 wireless connectie gezien de toekomstige snelheden 80-120 mbit want meeste van de tijd zal er hier maar 1 connectie gebruik van maken.

Als ik dan naar deze pagina op smallnetbuilder ga kijken, http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/30925-start-your-buying-netgear-wndr3700-reviewed?showall=&start=3 dan zie ik dat draadloos als ik het goed begrepen heb maar max 90 mbit komt, het is alsnog genoeg maar als je voor iets betaalt wil je ook die max halen ga ik dan vanuit.
Enige gedachten hierover iemand?

Wil trouwens ook deze erbij gaan halen , heeft iemand die combinatie al uitgeprobeerd?

Netgear WNDA3100 RangeMax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter, deze zou dan ook bij de router horen.

sjekmans
29 november 2009, 02:06
Zaterdagmiddag dus aangeschaft, beetje aan testen geweest, bedraad dus gewoon volle bak wat ik ook verwacht had, draadloos met 54 mbit wireless kaartje 15-20 mbit, van de week komt er wel de usb-adapter die erbij hoort dus verwacht wel de goede snelheid te halen draadloos.

rutger89
1 december 2009, 01:24
Zaterdagmiddag dus aangeschaft, beetje aan testen geweest, bedraad dus gewoon volle bak wat ik ook verwacht had, draadloos met 54 mbit wireless kaartje 15-20 mbit, van de week komt er wel de usb-adapter die erbij hoort dus verwacht wel de goede snelheid te halen draadloos.
haal met al mijn 54g devices inderdaad ook niet meer dan 15-20 mbit. heel vreemd. een kammeraad van me heeft een laptop met 300n, geconnect met 270mbit, haalde gewoon netjes de 50mbit met 8ms ping.

satdoxter
1 december 2009, 19:37
Interessante router hoe gedraagt deze zich verder qua bereik, mijn D-link heeft wat zwak signaal op zolder vandaar dat ik mijn Belkin N1 in Bridge mode heb op de 2de verdieping.
Router staat hier een beetje op een rotplek toch had de Belkin naar mijn gevoel een beter bereik.

Vos1
2 december 2009, 08:40
Momenteel twijfel ik -wat aanschaf betreft- tussen de merken: DLink, Draytek of Netgear...
Wanneer er intensief wordt "gerouterd", kan de temperatuur in zo'n kastje flink oplopen en ik heb begrepen dat de warmteontwikkeling bij sommige merken behoorlijk hoog kan zijn, met soms nadelige effecten -vertraging, uitval,- op de performance.
Hoe zijn wat dat betreft de gebruikerservaringen m.b.t. de WNDR 3700: m.a.w.: hoe warm of heet wordt dit apparaat?

rutger89
2 december 2009, 12:02
op 4launch? das ff pech hebben zeg :sad:
mn snelheid is okay, alleen mn ping is ruk.
heb wel de ip range veranderd in 10.0.0.1
volgens mij is het een verbetering ten opzichte van hoe t was toen ik het aansloot.
http://www.speedtest.net/result/629010022.png (http://www.speedtest.net)
Die ping is normaal, dat heb ik ook heel vaak met speedtest.net . speedtest.ziggo.nl geeft hele andere waarden, probeer deze maar eens! en anders eens een ping naar speedtest.ziggo.nl in CMD/Powershell

Interessante router hoe gedraagt deze zich verder qua bereik, mijn D-link heeft wat zwak signaal op zolder vandaar dat ik mijn Belkin N1 in Bridge mode heb op de 2de verdieping.
Router staat hier een beetje op een rotplek toch had de Belkin naar mijn gevoel een beter bereik.

Het bereik is echt goed, hoe het bereik van de 5ghz frequentie is weet ik niet.
daar kom ik deze week achter, als ik mijn Dual band 300N usb stick heb :P

tegen die tijd zal ik even een update posten hier.

Momenteel twijfel ik -wat aanschaf betreft- tussen de merken: DLink, Draytek of Netgear...
Wanneer er intensief wordt "gerouterd", kan de temperatuur in zo'n kastje flink oplopen en ik heb begrepen dat de warmteontwikkeling bij sommige merken behoorlijk hoog kan zijn, met soms nadelige effecten -vertraging, uitval,- op de performance.
Hoe zijn wat dat betreft de gebruikerservaringen m.b.t. de WNDR 3700: m.a.w.: hoe warm of heet wordt dit apparaat?
Ik heb een stress nageprobeerd te bootsen; 50Mbit downloaden & 20GB kopieren via Gbit LAN: Het kastje wordt nauwelijks warmer, hij is sowieso geen heethoofd!

sjekmans
2 december 2009, 17:51
Net me usbstick binnengehad wnda3100 binnengehad en aangesloten , ben nu wat aan het testen op nieuwsgroepen met netgear 3700
-bedraad 5.6 mb/s constant
-2.4 mhz constant 5,4 mb/s afstand 4 meter+ 1 binnen muur
-5.0 mhz constant 5.6 mb/s afstand 4 meter+ 1 binnen muur
-2.4 mhz met usbstick 1 meter van router 5.6 mb/s
-5.0 mhz met usbstick 1 meter van router 5.6 mb/s

Na wat meer tests de usbstick wat hoger of dichterbijer de router blijft het eigenlijk gelijk, ook maakt het niet uit in welke usbpoort de stick zit.Ook qua hoogte maakt het niet veel uit, gemiddeld zit ik ongeveer op 5,5 mb/s dat uitkomt op 44 mbit.:thumb up:
Dus ben hier zelf tevreden mee, het maakt niet veel uit zonder router, draadloos 2.4 of 5 mhz.Zal binnenkort eens gaan testen met een labtop en dan met paar verdiepingen, al denk ik dat dit geen goede test is omdat het al een oude labtop is.
Ik heb wel het idee, dat hij zekers nog wel sneller zou kunnen.Al met al een goede aanrader qua snelheid, stabiel kan ik nog nix over zeggen, al is er de laatste dagen geen probleem geweest met een 108 mbit draadloos geval van netgear, die draaide op 54 mbit instelling een 15-20mbit.

rutger89
2 december 2009, 21:36
Net me usbstick binnengehad wnda3100 binnengehad en aangesloten , ben nu wat aan het testen op nieuwsgroepen met netgear 3700
-bedraad 5.6 mb/s constant
-2.4 mhz constant 5,4 mb/s afstand 4 meter+ 1 binnen muur
-5.0 mhz constant 5.6 mb/s afstand 4 meter+ 1 binnen muur
-2.4 mhz met usbstick 1 meter van router 5.6 mb/s
-5.0 mhz met usbstick 1 meter van router 5.6 mb/s

Na wat meer tests de usbstick wat hoger of dichterbijer de router blijft het eigenlijk gelijk, ook maakt het niet uit in welke usbpoort de stick zit.Ook qua hoogte maakt het niet veel uit, gemiddeld zit ik ongeveer op 5,5 mb/s dat uitkomt op 44 mbit.:thumb up:
Dus ben hier zelf tevreden mee, het maakt niet veel uit zonder router, draadloos 2.4 of 5 mhz.Zal binnenkort eens gaan testen met een labtop en dan met paar verdiepingen, al denk ik dat dit geen goede test is omdat het al een oude labtop is.
Ik heb wel het idee, dat hij zekers nog wel sneller zou kunnen.Al met al een goede aanrader qua snelheid, stabiel kan ik nog nix over zeggen, al is er de laatste dagen geen probleem geweest met een 108 mbit draadloos geval van netgear, die draaide op 54 mbit instelling een 15-20mbit.
klinkt veelbelovend, ik moet mijn 300N dual range van linksys nog ontvangen. Dus ik ben benieuwd :D

satdoxter
2 december 2009, 21:44
Ik heb deze besteld, als ontvangst beter is dan de D-link op zolderhoogte dan heb ik binnenkort 2 routers op marktplaats (kan de Belkin N1 Bridge weg uit 2de verdieping).

rutger89
2 december 2009, 21:47
Ik heb deze besteld, als ontvangst beter is dan de D-link op zolderhoogte dan heb ik binnenkort 2 routers op marktplaats (kan de Belkin N1 Bridge weg uit 2de verdieping).
Jij hebt toch ook 120Mbit in enschede? ben erg benieuwd wat ie (met name draadloos) doet met 120Mbit :D niet dat ik het draadloos ooit zal gebruiken, maar toch.. voor het geval dat :P

satdoxter
2 december 2009, 21:53
Jij hebt toch ook 120Mbit in enschede? ben erg benieuwd wat ie (met name draadloos) doet met 120Mbit :D niet dat ik het draadloos ooit zal gebruiken, maar toch.. voor het geval dat :P

Zal je laten horen zodra ik mijn handen erin gezet heb, voorlopig afwachten ik kan hem altijd nog inruilen, maar deze router doet het erg goed in de testen en heb al diverse Netgear routers geconfigureerd voor klanten / kennissen en ik moet eerlijk zeggen dat mij het heldere wel bevalt.

Rhodanos
2 december 2009, 23:36
Ik heb de volgende ervaringen:
- de Netgear vervangt een Belkin 150+ router, en is duidelijk sneller;
- ik had in het begin dat af en toe de verbinding router - notebook wegviel, maar sinds ik de driver van de netwerkkaart afgelopen weekend vernieuwd heb, heb ik dit niet meer;
- de router haalt via testsites makkelijk de 48 Mbps, en dat is onbedraad;
- downloaden met newsbin resulteert in waardes van tegen de 6.5 MBps, met intervallen dat de snelheid terugvalt, die intervallen vallen samen met openenen van nieuwe threads (> 50 stuks); dus de oorzaak zit hem dan in het verwerken daarvan in de processor van de notebook.
- de router is onbedraad aangesloten op de notebook.
Ben dus zeer tevreden over de router.
Let op, met Visa 64 bit moet je de router handmatig installerren, ofwel gewoon handmatig niks aanpassen in de standaardinstellingen.

satdoxter
3 december 2009, 07:26
Ik heb de volgende ervaringen:
- de Netgear vervangt een Belkin 150+ router, en is duidelijk sneller;
- ik had in het begin dat af en toe de verbinding router - notebook wegviel, maar sinds ik de driver van de netwerkkaart afgelopen weekend vernieuwd heb, heb ik dit niet meer;
- de router haalt via testsites makkelijk de 48 Mbps, en dat is onbedraad;
- downloaden met newsbin resulteert in waardes van tegen de 6.5 MBps, met intervallen dat de snelheid terugvalt, die intervallen vallen samen met openenen van nieuwe threads (> 50 stuks); dus de oorzaak zit hem dan in het verwerken daarvan in de processor van de notebook.
- de router is onbedraad aangesloten op de notebook.
Ben dus zeer tevreden over de router.
Let op met Visa 64 bit moet je de router handmatig installerren, ofwel gewoon handmatig niks aanpassen in de standaardinstellingen.

Wel handmatig installeren is sowieso een must hier met MAC OSX dus ben het wel gewend toch bedankt voor je waarschuwing :)

Vos1
3 december 2009, 10:26
Ik heb een stress nageprobeerd te bootsen; 50Mbit downloaden & 20GB kopieren via Gbit LAN: Het kastje wordt nauwelijks warmer, hij is sowieso geen heethoofd!

Rutger: Dank je wel voor de moeite!

jan2000
3 december 2009, 20:06
Onder de knop om de draadloze uitzending aan of uit te zetten, zit nog een knop. Wat doet deze knop en waarvoor gebruik je deze?
Jan

rutger89
3 december 2009, 20:38
Onder de knop om de draadloze uitzending aan of uit te zetten, zit nog een knop. Wat doet deze knop en waarvoor gebruik je deze?
Jan
zou je iets specifieker kunnen zijn? of evt. een screenshotje plaatsen? :)

satdoxter
3 december 2009, 21:27
Jan

Dat zal wel de WPS ON/OFF verbindingsknop zijn kun je via een pincode wireless computers en ondersteunende apparatuur aan de router verbinden

jan2000
4 december 2009, 10:06
Als je de router rechtop zet op het bijbehorende voetstuk. Bovenaan de groene led voor de spanning, daaronder de led's voor wireless, daaronder de led voor internetverbinding, daaronder de vier lan poorten, vervolgens de knop om de wireless verbinding aan/uit te ztten en dan daaronder zit op het eind nog een knop. Die bedoel ik.

Reacte: "Dat zal wel de WPS ON/OFF verbindingsknop zijn kun je via een pincode wireless computers en ondersteunende apparatuur aan de router verbinden"

Sorry, ik begrijp het nog niet helemaal, hoe gaat dat dan? Als ik op de knop druk, blijft die knipperen! En wat gebeurt er dan?

Groeten,
Jan

rutger89
4 december 2009, 10:09
Dat is inderdaad WPS. WPS houdt in dat u d.m.v. één druk op de knop uw gehele draadloos netwerk kunt beveiligen. Het is dan wel van belang dat u werkt zoals in het boekje staat aangegeven. Als u uw draadloos netwerk reeds op een andere manier heeft beveiligd (WEP/WPA/WPA2) dan hoeft u WPS niet te gebruiken.

rutger89
5 december 2009, 20:15
Zo, ik heb mijn Linksys DualBand WUSB600N binnen.
Mijn ervaringen zijn niet zo goed, ik weet niet of dat aan de Netgear Router of de Linksys adapter ligt.

2.4G: redelijk tot goed bereik, snelheid hooguit 16Mbit bij een connectie van 270 tot 300 Mbit
5G: zwak bereik, snelheid hooguit 0.5 - 1 Mbit :?

Ping is wel <1ms tot 1 ms, dat is aardig.

Mijn Laptop heeft i.c.m. de Netgear WNDR3700 een veel beter bereik. Daarentegen lijkt de Linksys adapter i.c.m. met mijn WRT54g(DD-WRT) weer net iets hogere snelheden te behalen.

op 2 computers getest, voor mij een heel vreemd resultaat.
Het meest vreemde is dat als ik connect op 2.4G het signaal vaak Goed/Uitstekend is en hij geconnect is met 300MBit, hij haalt echter maar een max. snelheid van 16Mbit.... :?:

sjekmans
5 december 2009, 20:54
Rutger op welke afstand zit je van de router? eventueel tussenmuren of plafonds?Ik zal van de week eens mijn labtop proberen met de netgear usbstick kijken wat ie hier doet.

Verder na een aantal testen een paar dingen gehad.
- bij opstart van pc moet ik bijna elke x handmatig connecten want auto doet ie het niet?
-bij opstart pc geeft ie vaak dat ie iets heeft gevonden van netgear ad-hoc als ik dan scan op netwerken, deze verdwijnt dan als ik ben geconnect op 5mhz
- gisteren stond de usbstick ipv 300 mbit op 270 mbit? dit gaf hij aan in de instelling.ik heb hierin nix veranderd

Voor de rest doet ie het heel aardig.blijft geconnected en vrij stabiel , is ook nog nie vastgelopen of iets dergelijks. dus :thumb up:voor mij nog steeds.

rutger89
5 december 2009, 21:12
Rutger op welke afstand zit je van de router? eventueel tussenmuren of plafonds?Ik zal van de week eens mijn labtop proberen met de netgear usbstick kijken wat ie hier doet.

Verder na een aantal testen een paar dingen gehad.
- bij opstart van pc moet ik bijna elke x handmatig connecten want auto doet ie het niet?
-bij opstart pc geeft ie vaak dat ie iets heeft gevonden van netgear ad-hoc als ik dan scan op netwerken, deze verdwijnt dan als ik ben geconnect op 5mhz
- gisteren stond de usbstick ipv 300 mbit op 270 mbit? dit gaf hij aan in de instelling.ik heb hierin nix veranderd

Voor de rest doet ie het heel aardig.blijft geconnected en vrij stabiel , is ook nog nie vastgelopen of iets dergelijks. dus :thumb up:voor mij nog steeds.
ik zit zonder tussenkomst van een muur er ongeveer 3 meter vanaf :P
270Mbit komt veel voor, alleen in heel ideale omstandigheden komt er bij mij 300Mbit te staan.

lapje
6 december 2009, 09:53
Ik ben ook in het bezit van de Netgear WNDR3700 icm het Ubee Modem. Ik haal draadloos nu goede snelheden. Dit heeft volgens mij ook wel te maken met de instellingen op de router. Zowel op 2.4G als 5G goede ontvangst. Ik heb ze allebei op 300Mbit staan.

http://www.lapje.nl/ziggo_speedtest.png

satdoxter
6 december 2009, 10:33
Ik ben ook in het bezit van de Netgear WNDR3700 icm het Ubee Modem. Ik haal draadloos nu goede snelheden. Dit heeft volgens mij ook wel te maken met de instellingen op de router. Zowel op 2.4G als 5G goede ontvangst. Ik heb ze allebei op 300Mbit staan.

Wellicht handig erbij te vermelden welke adapters je erbij gebruikt, zou namelijk best wel wat kunnen uitmaken.

sjekmans
6 december 2009, 15:17
Nog even een klein probleempje wat ik ontdekt heb in de instellingen,
Je kan dus sites blokkeren in je routerinstellingen zodat als je die sites zou bezoeken je melding krijgt van 'site geblokkeerd door netgear', dit werkt wel, alleen het volgende krijg ik dus niet voor elkaar.
Er is ook een keuze menu van Email ,hier kan je dus eventuele meldingen door laten sturen naar je mailadres als bv iemand een verboden pagina bezoekt of je logs door laten sturen .
Nu ben ik dit aan het testen maar krijg het niet voor elkaar, als ik in de logs ga kijken krijg ik nl deze melding ''
[email failed] SMTPclient: unexpected reply: 503 AUTH command used when not advertised^M Sunday, December 06,2009 16:12:28
[email sent to: XXXXX@home.nl (XXXXX@home.nl)] Sunday, December 06,2009 16:12:28''
Niet dat het echt een probleem is voor het werken met inet maar ben gewoon wat dingen aan het uittesten en krijg dit niet voor elkaar , op inet word ik ook niet veel wijzer hiervan, iemand een idee?
Wat ik van inet heb begrepen kan het een fout in de software zijn?

satdoxter
6 december 2009, 17:13
Nog even een klein probleempje wat ik ontdekt heb in de instellingen,
Je kan dus sites blokkeren in je routerinstellingen zodat als je die sites zou bezoeken je melding krijgt van 'site geblokkeerd door netgear', dit werkt wel, alleen het volgende krijg ik dus niet voor elkaar.
Er is ook een keuze menu van Email ,hier kan je dus eventuele meldingen door laten sturen naar je mailadres als bv iemand een verboden pagina bezoekt of je logs door laten sturen .
Nu ben ik dit aan het testen maar krijg het niet voor elkaar, als ik in de logs ga kijken krijg ik nl deze melding ''
[email failed] SMTPclient: unexpected reply: 503 AUTH command used when not advertised^M Sunday, December 06,2009 16:12:28
[email sent to: XXXXX@home.nl (XXXXX@home.nl)] Sunday, December 06,2009 16:12:28''
Niet dat het echt een probleem is voor het werken met inet maar ben gewoon wat dingen aan het uittesten en krijg dit niet voor elkaar , op inet word ik ook niet veel wijzer hiervan, iemand een idee?
Wat ik van inet heb begrepen kan het een fout in de software zijn?

Blijkbaar heb je voor het versturen van je @Ziggo @home mail Autenticatie (naam/password) aangevinkt en of gebruikt terwijl deze niet nodig zijn voor het versturen van mail.
Probeer dat eens uit te zetten en kijk of je die melding nog steeds krijgt.

sjekmans
6 december 2009, 17:29
Helaas alles geprobeerd, niets werkt , krijg steeds zelfde melding, uit en of aan gevinkt , beveiligingssoftware uitgezet, als uitgaande server geprobeerd mail.home.nl( deze staat in mijn outlook en geeft geen problemen.)
Servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl deze ook uitgeprobeerd, alles resulteert in zelfde melding.
email failed] SMTPclient: unexpected reply: 503 AUTH command used when not advertised^M, Sunday, December 06,2009 18:25:07
Probeer maar eens je logs van je router naar je mail te sturen en kijk eens wat ie bij jullie doet.

Rhodanos
12 december 2009, 01:32
Ik verwacht binnen enkele dagen mijn windows7 dvd, voor de upgrade. De router heeft de nieuwste firmware, windows 7 compatibel. Moet ik nu eigenlijk de router opnieuw installeren onder windows7? Of is het gewoon een kwestie van draadloos verbinding maken met de router en pasword ingeven?

rutger89
12 december 2009, 01:54
Ik verwacht binnen enkele dagen mijn windows7 dvd, voor de upgrade. De router heeft de nieuwste firmware, windows 7 compatibel. Moet ik nu eigenlijk de router opnieuw installeren onder windows7? Of is het gewoon een kwestie van draadloos verbinding maken met de router en pasword ingeven?
yup :D

mesa57
12 december 2009, 11:50
Servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl deze ook uitgeprobeerd, alles resulteert in zelfde melding.
email failed] SMTPclient: unexpected reply: 503 AUTH command used when not advertised^M, Sunday, December 06,2009 18:25:07
Probeer maar eens je logs van je router naar je mail te sturen en kijk eens wat ie bij jullie doet.
Blijkbaar legt hij kontakt met de smtp server met een user en een paswoord. Dat is niet de bedoeling.

sjekmans
12 december 2009, 12:54
Het rare is ook zonder user/passwoord in te vullen geeft hij die melding.

mesa57
12 december 2009, 13:28
Veel meer dan het vinkje weghalen bij "My mail server requires authentication" kan ik ook niet meer verzinnen. Behalve dan de netgear helpdesk.

sjekmans
12 december 2009, 13:39
Zal maandag wel ff belletje doen, laat het hier wel weten, heb ht vermoeden dat het in router zit. niet dat het een probleem is voor de werking ervan.

mesa57
12 december 2009, 13:50
Op het netgear forum kun je honderden reacties lezen van gebruikers die het nog nooit aan de praat hebben gekregen. Conclusie : het werkt gewoon niet.

sjekmans
12 december 2009, 16:22
zou je die link eens kunnen doorsturen mesa57, in ieder geval bedankt want heb het nog niet gevonden.

mesa57
12 december 2009, 16:27
:oops: ben 'm ff kwijt

satdoxter
12 december 2009, 18:48
Netgear WNDR3700 hier binnen helaas ben ik wat minder positief gestemd op deze router als ik hem nu vergelijk met mijn D-link DIR655 vind ik hem bedraad beduidend minder en draadloos is het signaal niet sterker dan de D-Link een beetje jammer.
Ik hoop dat ik me vergis en dat dit puur aan Ziggo ligt maar na het switchen van deze router lijkt hij minder stabiele snelheden en sterk wijzigende ping snelheden.
Nieuwste firmware is geinstalleerd CAT6 kabels en niks aan de USB hangen, zal dit weekend eens een paar keer switchen en anders gaat Netgear weer retour.

lapje
12 december 2009, 21:12
Ik denk dat het met instellingen op je router te maken heeft. Heb je bijvoorbeeld QoS (Quality of Service) aanstaan? Volgens mij staat dit vanaf fabriek niet aan maar dat weet ik niet zeker. Als dit bij mij uitstaat is de snelheid een derde van wanneer ik dit aan heb staan. Ik haal bedraad 120 Mbit en Draadloos 112-116 Mbit.

WMM voor zowel 2.4 als 5 GHz aan en QoS voor internettoegang aan. Daarnaast heb ik de lanpoorten en mac adressen aan de lijst toegevoegd en daarvoor de hoogste prio aangegeven.

satdoxter
16 december 2009, 19:28
Neem alles terug wat ik heb gezegd router voldoet prima snelheid bedraad is volle bak, draadloos met goede adapters tot 2de verdieping prima zolder redelijk.

Bediening is makkelijk voor de liefhebbers geheel in het nederlands in te stellen
aktieve updates, meer kun je niet vragen.

Onderstaande nu uit nieuwsgroepen (bedraad) +Ubee
http://grab.by/1euh

vwtune
18 december 2009, 02:14
Ik heb deze router ook zojuist besteld.

Mag ik vragen wat voor switch (4-8 ports giga) ik het beste bij deze router kan kopen?

marchelh
19 december 2009, 11:20

Mag ik vragen wat voor switch (4-8 ports giga) ik het beste bij deze router kan kopen?

Er zitten 4 Giga poorten op dus

Sato
19 december 2009, 12:52
Er zitten 4 Giga poorten op dus

Waarschijnlijk heeft VWTUNE er meer nodig, Vandaar dat hij/zij zich afvraagt welke switch hij/zij het beste bij deze router kan gebruiken.

Ik heb er zelf weinig verstand van, Maar in principe zou elke Gigabit switch moeten voldoen.

(P.S. Zelf gisteren ook eindelijk deze router besteld, Ben zeer benieuwd.)

satdoxter
19 december 2009, 13:20

In principe zou elke moeten werken ik kan je in iedergeval uit eigen ervaring vertellen dat het prima met een sitecom switch werkt.

vwtune
19 december 2009, 14:58
De router komt in mijn meterkast te staan.
De switch in mijn woonkamer aangezien ik er een tv, humax5050, playstation, hdx en receiver op moet aansluiten.

Ik zat zelf te denken aan een dlink aangezien die greenpower heeft.

Maar blijkbaar werken alle gigabit switches prima op de netgear.

marchelh
20 december 2009, 12:37
De router komt in mijn meterkast te staan.
De switch in mijn woonkamer aangezien ik er een tv, humax5050, playstation, hdx en receiver op moet aansluiten.

Ik zat zelf te denken aan een dlink aangezien die greenpower heeft.

Maar blijkbaar werken alle gigabit switches prima op de netgear.

Aha ja dan is het handig om een switchje te hebben.
Ikzelf heb de Netgear gigabit prosafe 5 (GS105).
Het is die metalen switch met 5 poorten.
Ik heb hem in combi met de 3700 en het bevalt me prima.
Het is ook een green switchje dus niet veel stroom verbruik.

Dorkie
20 december 2009, 21:58
ik krijg volgende week Alles in 1 Plus.
Ik wil de wndr3700 gaan halen maar heb een vraagje over het aktiveren.
Gaat dat gewoon zo:
Kabel modem aansluiten op wan router, pc op de lan router.
Dan modem aan, 2 min later de router en naar de aktivatie pagina gaan op de pc? Of voorziet iemand hier problemen mee?

marchelh
20 december 2009, 22:27
ik krijg volgende week Alles in 1 Plus.
Ik wil de wndr3700 gaan halen maar heb een vraagje over het aktiveren.
Gaat dat gewoon zo:
Kabel modem aansluiten op wan router, pc op de lan router.
Dan modem aan, 2 min later de router en naar de aktivatie pagina gaan op de pc? Of voorziet iemand hier problemen mee?

Ik heb het gewoon even direct gedaan.
Dus niet via de router.
Ik denk echter dat het wel zal werken omdat je namelijk op een vang pagina uit komt.

Rhodanos
21 december 2009, 00:01
Ik heb het gewoon even direct gedaan.
Dus niet via de router.
Ik denk echter dat het wel zal werken omdat je namelijk op een vang pagina uit komt.

Eerst gewoon het modem activeren en daarna pas de router aansluiten. Stat dacht ik ook wel in de handleiding.

vwtune
28 december 2009, 16:38
Ik heb eindelijk mijn Netgear binnen.
Alles aangesloten en hij vroeg zelf om mijn firmware te upgraden.

Nu heb ik alleen 1 vraagje, ik heb hier 2 laptops, zelfde type.
Wat is verstandig, om ze aan te laten loggen op de 5ghz of de 2.4ghz?
Ik weet namelijk het verschil tussen die 2 niet. Dus wat is beter? Verstandiger?

mesa57
28 december 2009, 17:28
2.4Ghz heeft een groter bereik dan de 5Ghz band, maar is wel drukker bezet. Daarnaast geldt dat als 1 van de pç's in de band die je gekozen hebt geen wifi-N verbinding kan leggen alle wifi verbindingen gedowngrade worden naar b.v. G.

vwtune
28 december 2009, 18:36
Oke, bedankt voor het antwoord.
Dus eigenlijk kan ik beter op 2.4ghz werken?

Trouwens heb ik er een probleem gekregen.
Nadat ik wel geteld 15 minuten online kon werken via wifi op de netgear. Had ik geen netwerk meer via wifi, terwijl er nergens fouten werden gegeven.
Ik heb de ubee gereset, en weer geprobeerd na een x aantal minuten.
Dit had geen effect. Ook mijn laptop opnieuw opgestart, geen effect.
Toen maar een kabel vanaf de netgear. Toen had ik wel internet.
Ik kreeg even de melding van netgear dat ik op een verkeerd ip zit? 10.0.0.1 meen ik me te herinneren en dat ik dit moest aanpassen.

Ik weet nu dus niet wat ik moet doen. Ik dacht altijd dat de router automatisch ip adres krijg van ubee en uitdeeld aan je laptops/pc's. En waarom doet ie het via de utp wel?

Maar waar en wat ik moet doen en veranderen weet ik niet...:giveup:

Rhodanos
28 december 2009, 18:38
Ik heb eindelijk mijn Netgear binnen.
Alles aangesloten en hij vroeg zelf om mijn firmware te upgraden.

Nu heb ik alleen 1 vraagje, ik heb hier 2 laptops, zelfde type.
Wat is verstandig, om ze aan te laten loggen op de 5ghz of de 2.4ghz?
Ik weet namelijk het verschil tussen die 2 niet. Dus wat is beter? Verstandiger?

Kijk welk signaal het sterkst wordt ontvangen. Bij mij is dat de 2.4 Ghz. En blijkens de snelheidstest van de ziggo geeft deze bandbreedte ook de grootste snelheid.

vwtune
29 december 2009, 11:46
Oke, bedankt voor het antwoord.
Dus eigenlijk kan ik beter op 2.4ghz werken?

Trouwens heb ik er een probleem gekregen.
Nadat ik wel geteld 15 minuten online kon werken via wifi op de netgear. Had ik geen netwerk meer via wifi, terwijl er nergens fouten werden gegeven.
Ik heb de ubee gereset, en weer geprobeerd na een x aantal minuten.
Dit had geen effect. Ook mijn laptop opnieuw opgestart, geen effect.
Toen maar een kabel vanaf de netgear. Toen had ik wel internet.
Ik kreeg even de melding van netgear dat ik op een verkeerd ip zit? 10.0.0.1 meen ik me te herinneren en dat ik dit moest aanpassen.

Ik weet nu dus niet wat ik moet doen. Ik dacht altijd dat de router automatisch ip adres krijg van ubee en uitdeeld aan je laptops/pc's. En waarom doet ie het via de utp wel?

Maar waar en wat ik moet doen en veranderen weet ik niet...:giveup:

Anybody?:roll:

Rhodanos
29 december 2009, 12:41
Dit probleem is dacht ik eerder al genoemd in deze thread. Even teruglezen dus. Kom je via dat ip-nummer wel in het scherm van de router. Daar kun je onder lan-instellingen vermoedelijk je ip-nummer veranderen.

Overigens, de router heeft net nieuwe firmware binnengehaald. Versie 4.49.

vwtune
29 december 2009, 18:24
Ik heb het idd, terug gelezen. Heb mijn lan ip nu in de range 192 gezet.
Blijkt vooralsnog te werken. Even wachten met juigen nog.
Vind het wel vaag dat ie automatisch de 10 range krijgt.

Laatste firmware heb ik ook al inderdaad.

vwtune
1 januari 2010, 02:45
Ik kreeg vandaag weer de melding:

Om een conflict met uw Internet Service Provider te voorkomen, is het IP-adres van uw router bijgewerkt naar10.0.0.1

U dient nu de IP-adressen in de configuratie-instellingen van de router voor elke relevante service, zoals poortdoorsturing en IP-adresreservering, bij te werken.

Hoe kan dit? Dit terwijl ik mijn ip had veranderd naar heel iets anders.
Weer had ik een halve dag geen internet tot de bovenstaande melding kwam.

Kan ik iets instellen zodat ik dit niet nog een keer krijg? Ik ben namelijk niet van plan om steeds mijn ipadressen te veranderen.

marchelh
1 januari 2010, 15:21
Heb je de router via Ziggo besteld?
Ik vind het zo vreemd.
Ikzelf zit ook via een 192 range op deze router en heb het nu een maand in gebruik.
De router is bij mij nog nooit met deze melding gekomen.
Heb je soms een ziggo firmware ofzo, anders zou ik niet weten hoe ze op jou router moeten komen.

vwtune
1 januari 2010, 17:21
Nee, ik heb een netgear router online besteld.
En een ubee modem van ziggo.

De laatste firmware op de netgear 3700 staat erop.

Wanneer ik de ip range in de router op bijvoorbeeld 192..... zet. Dan gaat het 2 dagen goed totdat ik die melding weer krijg van netgear dat ie weer op 10.0.0.1 is gezet.

Ik snap er echt niets van. Ik las op wat pagina's terug op dit forum topic, dat je dit probleem juist niet meer krijgt om het van de 10.0.0 range weg te halen.

:giveup:

TV Smurf
2 januari 2010, 14:30
Ook een NG 3700 hier. Bij 4Launch in Eindhoven gekocht (€ 105). Gewoon via de 'advanced mode' zelf alles ingesteld. Laatste firmware staat er op. Alles werkte netjes en in één keer. LAN staat hier op 192.168.200.x reeks. DNS IP (jammer slechts 2 IP's) is mix van Ziggo DNS en OpenDNS.

Ben nog wat aan het expirimenteren met die USB storage. Werkt wel maar mijn Xbox 1 ziet via SMB wel mappen maar geen enkele inhoud. Wel via upnp maar dan zijn er andere problemen (oa ondertitels worden veel te klein en slecht weergegeven). Maar ach, het is een router, geen NAS of mediacenter. :cool:

vwtune
2 januari 2010, 23:30
En zojuist weer uitval van mijn internet.

Ik vind het echt vreemd, want het Ubee modem is wel gewoon online. Alle lampjes brandde goed.

Toen heb ik maar de router uitgezet, en ubee een reset gegeven. Toen ubee weer aangezet, tot ie online was en daarna de netgear weer aan.
Toen had ik weer internet.

Ik snap er echt geen r:censored:t meer van.:mad:

Rhodanos
3 januari 2010, 01:13
En zojuist weer uitval van mijn internet.

Ik vind het echt vreemd, want het Ubee modem is wel gewoon online. Alle lampjes brandde goed.

Toen heb ik maar de router uitgezet, en ubee een reset gegeven. Toen ubee weer aangezet, tot ie online was en daarna de netgear weer aan.
Toen had ik weer internet.

Ik snap er echt geen r:censored:t meer van.:mad:

Kom je nu met het standaard ip-adres in het menu van het modem?
Wat ik her en der heb gelezen kan jouw ip-probleem het resultaat zijn van het in verkeerde volgorde opstarten van modem, router en pc. Dus modem > router > pc.

vwtune
3 januari 2010, 01:17
ik kom wel altijd op de netgear.

De opstartvolgorde speelt hier eigenlijk geen rol aangezien ik de hele dag gewoon internet en opeens: poef, weg verbinding: ik rende naar de UBee, maar die gaf gewoon teken van leven en alle lampjes brandde gewoon goed. Toen had ik maar de router uitgezet en de ubee gereset door de knop. En nadat de ubee weer online was, de netgear weer aangezet en toen deed internet het weer. :-|

Rhodanos
3 januari 2010, 01:31
ik kom wel altijd op de netgear.

De opstartvolgorde speelt hier eigenlijk geen rol aangezien ik de hele dag gewoon internet en opeens: poef, weg verbinding: ik rende naar de UBee, maar die gaf gewoon teken van leven en alle lampjes brandde gewoon goed. Toen had ik maar de router uitgezet en de ubee gereset door de knop. En nadat de ubee weer online was, de netgear weer aangezet en toen deed internet het weer. :-|

Ok, heb jij een draadloos netwerk? Verbreek dan eens de verbinding met de router - als het weer zo ver is - en maak opnieuw handmatig verbinding? Wat doet de router dan?
Ik had met een eerdere router en mijn 3700 ook het probleem dat de verbinding met de router spontaan wegviel. Heb toen op mijn netwerkkaart in de notebook nieuwe firmware gezet en weg was het probleem.

vwtune
3 januari 2010, 13:04
Ok, heb jij een draadloos netwerk? Verbreek dan eens de verbinding met de router - als het weer zo ver is - en maak opnieuw handmatig verbinding? Wat doet de router dan?
Ik had met een eerdere router en mijn 3700 ook het probleem dat de verbinding met de router spontaan wegviel. Heb toen op mijn netwerkkaart in de notebook nieuwe firmware gezet en weg was het probleem.

Dit heb ik al een paar keer geprobeerd. Hij connect dan gewoon weer netjes met mijn router, zowel op 2.4 als op 5GHz. Ik kan dan op de router inloggen alleen niet internetten. Dus ik moet echt Ubee resetten. Het lijkt erop of de Ubee eigenlijk het probleem is:roll:

Rhodanos
3 januari 2010, 14:17
http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/3-NG_als_AccessPoint_op_een_speedtouch_v1-4.pdf

Het gaat hier weliswaar om een netgear in combinatie met een speedtouch, maar mogelijk helpt het jou wel.

vwtune
3 januari 2010, 15:25
http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/3-NG_als_AccessPoint_op_een_speedtouch_v1-4.pdf

Het gaat hier weliswaar om een netgear in combinatie met een speedtouch, maar mogelijk helpt het jou wel.

Hmm, het staat eigenlijk al in feite zo, weliswaar met een ander iprange.
Ik heb nu op de 172 range gezet. Helaas werkte dit ook maar een uur.
Toen moest ik wederom de Ubee resetten (alle lampjes brandden weer gewoon goed en toch geen internet)

Ik begrijp er echt niets meer van. Jullie hebben toch ook allemaal een Ubee icm deze Netgear 3700? En hebben dit probleem niet?

mesa57
3 januari 2010, 15:50
Hmm, het staat eigenlijk al in feite zo, weliswaar met een ander iprange.

Dat document beschrijft hoe je de netgear aansluit op een andere ROUTER. De speedtouch in het document is namelijk een router en modem ineen. De Ubee is dat niet. Die moet je dus NIET zo aansluiten zoals in dat document staat. Heb je dat wel gedaan, dan heb je het fout gedaan.

vwtune
3 januari 2010, 16:11
Dat document beschrijft hoe je de netgear aansluit op een andere ROUTER. De speedtouch in het document is namelijk een router en modem ineen. De Ubee is dat niet. Die moet je dus NIET zo aansluiten zoals in dat document staat. Heb je dat wel gedaan, dan heb je het fout gedaan.

Ik heb het ook niet zo aangesloten, ik refereer naar de ipranges, die ik wel op zo een manier heb aangesloten. Behalve dat dhcp verhaal, die staat gewoon aan bij mij.

172.152.0.1 is mijn ip (op dit moment)
255.255.255.0 is subnet.

TV Smurf
3 januari 2010, 18:35
Het lijkt erop of de Ubee eigenlijk het probleem is:roll:
Lukt het om bij zo'n probleem in de status schermen van de Ubee te komen? Zo ja, kijk dan wat het Ubee log zegt.

Die Ubee ledjes zeggen niet de hele waarheid.

vwtune
3 januari 2010, 23:35
Hoe kom ik in het status scherm van de ubee:?:

Rhodanos
3 januari 2010, 23:41
Hoe je in de Ubee kunt komen staat elders in het forum. Eenvoudigste is om de helpdesk te bellen en te vragen of zij de instellingen van jouw modem kunnen controleren.

satdoxter
4 januari 2010, 06:51

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22262

Hier dus neem de aanbeveling van Rhodanos over als je niet in het oude @home gebied woont scheelt je onnodig lang scannen.

Zer0K3wL
13 januari 2010, 06:51
eindelijk router bestelt duurde ff zat wachte af tot ie op vooraad kwam nu eindelijk bestelt.

Rhodanos
13 januari 2010, 07:57

Probleem opgelost?

vwtune
13 januari 2010, 13:01
Probleem opgelost?

Sinds mijn laatste bericht, heb ik het ipadres weer veranderd, Sindsdien geen problemen meer gehad. Ja alleen dat het downloaden via newsgroepen (eweka) soms echt super langzaam gaat, of erg schommelt. Dit ligt gewoon aan de ubee heb ik begrepen en kan je niets aan doen dacht ik.

roelnma
16 januari 2010, 12:31
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren ook de netgear wndr 3700 router en mijn vraag is of iemand weet hoe het zit met de dual band, qua draadloos internet. Ik zie inderdaad dat je 2 netwerken hebt de 2.4 en 5, maar kan alleen maar van 1 van de 2 gebruik maken en niet allebij tegelijk waardoor ik nog steeds dezelfde draaloze snelheid heb als met mijn vorige netgear de wndr 3500 van ziggo.

Alvast bedankt.

mesa57
16 januari 2010, 12:51
Ik heb die van mij ook gisteren binnengekregen. Vanmorgen al de eerste vastloper gehad. Ik kan in het menu wel beide frequenties aanzetten. Je moet natuurlijk dan ook wel in de pc een netwerkkaart / stick hebben die 2.4 of 5ghz kan selecteren. Beide frequenties kun je een apart ssid geven.
2.4ghz heeft een beter bereik dan 5ghz, maar is wat drukker bezet.

roelnma
16 januari 2010, 14:56
Hoi ik heb ook beide een ssid gegeven en ik heb de WNDA 3100 usb stick voor de WNDR 3700 voor de dual band, maar kan ik beide kanalen te gelijk benutten op 1 laptop voor dubbele snelheden?

Swetsenegger
16 januari 2010, 15:07
Hoi ik heb ook beide een ssid gegeven en ik heb de WNDA 3100 usb stick voor de WNDR 3700 voor de dual band, maar kan ik beide kanalen te gelijk benutten op 1 laptop voor dubbele snelheden?
Nee, met een dualband usb stick kan je OF op 2.4 OF op 5Ghz verbinden. De dualband routers zijn er voor bedoeld dat bepaalde apparaten op de 5Ghz verbinden en andere apparaten op 2.4Ghz verbinden. De scheiding die vaak gemaakt wordt is audio/video streaming devices op 5Ghz en devices voor surfen en mailen en dergelijke op 2.4Ghz.

roelnma
17 januari 2010, 12:16
Oke duidelijk,
dank je wel.

HRJ
18 januari 2010, 17:30
Zijn er ook mensen die problemen ondervinden met het draadloos
downloaden ?

Ik probeer op mijn Ipod Touch de Epaper van het NRC te downloaden,
maar krijg telkens een error melding. De router is al een keer omgeruild
bij Netgear (prima service !), maar de problemen blijven. Het lijkt net of
het signaal af en toe wegvalt.
Met mijn vorige router (FritzBox) absoluut geen problemen.

mesa57
18 januari 2010, 17:42
Ik heb een prima stabiele G verbinding tijdens het downloaden hier. Hij is alleen uitgevallen toen alle PC's een keer uitstonden.

marchelh
18 januari 2010, 22:39
Zijn er ook mensen die problemen ondervinden met het draadloos
downloaden ?

Ik probeer op mijn Ipod Touch de Epaper van het NRC te downloaden,
maar krijg telkens een error melding. De router is al een keer omgeruild
bij Netgear (prima service !), maar de problemen blijven. Het lijkt net of
het signaal af en toe wegvalt.
Met mijn vorige router (FritzBox) absoluut geen problemen.

Ik heb soortgelijke problemen met een iPhone. Deze maakt prima connectie maar dan na een paar minuten krijg ik ineens dat ik het wachtwoord van mijn wifi verbinding moet geven. Als ik dan cancel druk en de wifi verbinding even uit zet en gelijk weer aan zet doet hij het weer voor een onbepaalde tijd. Het komt overigens niet altijd voor.

Ik denk dus dat dit niet aan de netgear ligt maar aan de iPhone. op het zelfde moment als de iPhone problemen heeft werkt mijn laptop prima.

HRJ
22 januari 2010, 16:19
Het zou inderdaad aan de Ipod kunnen liggen. Echter als ik het gastnetwerk sluit, heb ik geen problemen. Het lijkt net of het ene netwerk het andere 'stoort'. Kanalen wisselen helpt ook niet. Netgear zegt 'dat de router bij hun zich niet zo gedraagt' en doen verder niets.

qnots
25 januari 2010, 20:33
Het zou inderdaad aan de Ipod kunnen liggen. Echter als ik het gastnetwerk sluit, heb ik geen problemen. Het lijkt net of het ene netwerk het andere 'stoort'. Kanalen wisselen helpt ook niet. Netgear zegt 'dat de router bij hun zich niet zo gedraagt' en doen verder niets.

Heeft het gastnetwerk dezelfde SSID als de SSID voor het interne netwerk?

HRJ
25 januari 2010, 20:49
Nee !

Enam
28 januari 2010, 18:13
Sinds afgelopen zondag aangesloten. Internet verbinding werkte meteen. Ik heb het Alles-in-1 (20mbit) pakket. Labtop had wat problemen met de acceptatie van de WEP sleutel. Na het update van de Intel drivers op de laptop is er geen probleem met de draadloze verbinding.
Voordat op de laptop een verbinding mogelijk was, heb ik wel de verbinding met de TV kunnen maken. Philips 47PFL9664.
Gisteren Net TV willen gebruiken, maar geen verbinding mogelijk. De router wordt wel gevonden en na het intikken van de WEP sleutel kan er geen verbinding gemaakt worden.

Heeft iemand ervaring hiermee.

:eek::giveup:

bisjoe
3 februari 2010, 19:33
WNDR3700 Firmware Version 1.0.4.55

Note: Do not upgrade the firmware using a wireless connection. Please perform firmware upgrade with “wired” or Ethernet connection only.
New Features & Bug Fixes:

Fixed: “iPhone keeps asking for wireless passphrase” issue.
Fixed: “Repeater mode cause Wlan loop, freeze routers”. We disallow repeater is enabled on two radio interfaces.
Fixed: “Getting Static/Fixed IP address when running Smart wizard”. It doesn’t solve the MAC clone issue, if the modem only record the first MAC address, then user still needs to reboot modem and after set clone MAC in the web GUI.
Known Issues:

NTFS write performance (upload to WNDR3700 attached USB storage) is slower than read.
Sometimes clicking “Safely remove USB device” button can't remove USB storage safely.
Workaround: Make sure you are not accessing the attached USB device and the LED on USB device is not blinking (it means no one is accessing it). Then you need to remove the USB device directly and ignore the message about “remove USB device failure) from web GUI.
The record time interval of storing statistics data in traffic meter is extended to 60 mins instead of 5 mins to extend flash sector life time. If you power off router in between, you may see the statistics data to be slightly inconsistent. We’ll solve this problem soon and shorten the record time interval less than 5 mins.
Workaround: Don’t power off router if you want most accurate measure of traffic statistics data. This will be fixed in upcoming firmware.
Some ISP modem services will be detected as Static IP by using CD Smart Wizard or web GUI setup wizard.
Workaround: Please log in web GUI without running CD directly, choose basic setting in the setup category->select “No”-> Click “Apply”. Then you should be able to get IP address from your ISP and connect to internet.
If a conflict DNS address is assigned by DHCP server (IP address is not conflict) from WAN side of WNDR3700, it won’t be found as an IP conflict. The LAN IP address won’t be changed.
Workaround: Modify LAN IP address manually.
ReadyShare Internet access - Enable ReadyShare Internet access via ftp with default port 21, it still allows users to add port forward rule using port 21. Enable ReadyShare Internet access via http with default port 80, it still allows users to add port forward rule using port 80.
Workaround: Change the ftp and http port to other ports in ReadyShare advanced settings page if users want to add port forwarding rule with port 21 or 80.

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13091

beedebee
24 maart 2010, 13:52
Ik heb deze router handmatig moeten installeren omdat de cd windows 7 niet ondersteunt.
Volgens mij is het aardig gelukt.
Kan in ieder geval internetten zonder kabel, en daar is het toch om te doen.

Toch een vraag.
In de netwerk settings van w7 lees ik dat de netgear-5g het actieve netwerk is.
Betekent dit nu dat de 2,4 band niet doorkomt?
Of niet is ingeschakeld?

Zo ja, wat moet ik dan doen in w7 om de 2 banden gelijktijdig te laten doorkomen?

Rhodanos
24 maart 2010, 16:43
Ik heb deze router handmatig moeten installeren omdat de cd windows 7 niet ondersteunt.
Volgens mij is het aardig gelukt.
Kan in ieder geval internetten zonder kabel, en daar is het toch om te doen.

Toch een vraag.
In de netwerk settings van w7 lees ik dat de netgear-5g het actieve netwerk is.
Betekent dit nu dat de 2,4 band niet doorkomt?
Of niet is ingeschakeld?

Zo ja, wat moet ik dan doen in w7 om de 2 banden gelijktijdig te laten doorkomen?

Er is online een cd voor windows 7 te downloaden. Als het net zo is als bij mij dan is de netgear herkenbaar als twee afzonderlijke routers, voor 5 g hz en voor 2.4 ghz. Klik maar eens op het symbool in de menubalk voor 'internetverbinding' en dan zie je de beschikbare routers.

frutali
24 maart 2010, 22:09
Waar is deze cd te vinden ? Alvast bedankt.

Rhodanos
25 maart 2010, 07:41
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/11127#win7_router

frutali
25 maart 2010, 11:08
Onwijs bedankt, ben ik blij mee.........

beedebee
26 maart 2010, 15:25
@Rhodanos,

Bij de internetverbinding zie ik inderdaad twee routers staan. Een met de naam Netgear-5g en een met de naam Netgear.
Naar ik aanneem is de laatste de 2,4 band.

Echter, die laatste staat niet ingeschakeld. En als ik 'm wil inschakelen, dan wordt de verbinding met de 5g weer verbroken.

Kennelijk mag ik niet tegelijkertijd (op een laptop) op twee banden werken, of doe ik iets verkeerd.

mesa57
26 maart 2010, 18:37
Je doet niks verkeerd, op 2 banden tegelijkertijd kan gewoon niet.

Rhodanos
31 maart 2010, 08:17
@Rhodanos,

Bij de internetverbinding zie ik inderdaad twee routers staan. Een met de naam Netgear-5g en een met de naam Netgear.
Naar ik aanneem is de laatste de 2,4 band.

Echter, die laatste staat niet ingeschakeld. En als ik 'm wil inschakelen, dan wordt de verbinding met de 5g weer verbroken.

Kennelijk mag ik niet tegelijkertijd (op een laptop) op twee banden werken, of doe ik iets verkeerd.

Je kunt blijkbaar niet gelijktijdig met beide via de laptop werken, zoals al opgemerkt. Dan is het een kwestie van testen welke de snelste is, en dan die sneljheid kiezen.

vwtune
30 mei 2010, 11:40
i kwil graag jumbo frames gebruiken omdat ik een netgear nas(rnd2000) heb aangeschaft.

Dit zou de write performance moeten verhogen.

Maar ik kan nergens de optie vinden om jumbo frames op de router aan te zetten. ik zie wel dat de MTU grootte; 1500 is, maar dit is ook de max.

iemand een idee waar ik dit kan aanzetten of hoe ik dit kan vergroten?

mesa57
30 mei 2010, 11:49
Jumbo frames kunnen niet worden ingesteld opde wndr3700.
De chipset support het wel, maar het kan niet ingesteld worden.

vwtune
30 mei 2010, 11:50
Jumbo frames kunnen niet worden ingesteld opde wndr3700.
De chipset support het wel, maar het kan niet ingesteld worden.

Dus dan ben ik gelimiteerd op 1500?
Of wanneer ik de jumbo frames toch op mijn pc en nas verhoog, laat de router het wel gewoon door?

Nivkbak
31 mei 2010, 20:51
Ja de switch kan gewoon 9K frames doorgeven.

pr123
5 juni 2010, 21:04
ik heb vandaag de Netgear 3700 gekocht.
Het lukt me wel om op internet te komen via een aangesloten kabel, maar draadloos lukt het niet.
Op de router branden de 2,4 en 5Ghz lampjes, maar het is niet op de computer zichtbaar.
Als ik alle netwerken controleer, komen er heel veel te voorschijn, maar niet mijn Netgear.
Weet iemand hoe dit komt?

HRJ
6 juni 2010, 07:50
Heb je bij de draadloze instellingen het vinkje bij "SSID-uitzending inschakelen" wel aangevinkt ?

pr123
6 juni 2010, 09:53
Heb je bij de draadloze instellingen het vinkje bij "SSID-uitzending inschakelen" wel aangevinkt ?
Dank je wel voor de reactie
Ik heb nu een draadloze verbinding
het had inderdaad met het SSID te maken, ik had het wel aangevinkt, maar een verkeerde naam stond in de laptop.
En het gebruik van het mac adres stond op "standaard adres gebruiken.
Die heb ik op "MAC-adres van de computer gebruiken " gezet en nu maakt de laptop wel verbinding
hoera.

Ik heb alleen nog een vraag over het gast account.
Kan je dit tegelijkertijd met je eigen netwerk laten werken?
Als ik het gastaccount aan vink, gaan de lampjes van het draadloze internet uit.
Ik wil op het gast account een Nintendo DS op WEP laten werken.
Een Nintendo DS heeft geen WPA beveiliging.
Daarom wil ik het op het gastaccount zetten

Alvast bedankt voor de hulp

HRJ
6 juni 2010, 10:17
Bij mij werkt het gast account prima naast het 'gewone' account.

mesa57
6 juni 2010, 10:50
Ik heb alleen nog een vraag over het gast account.
Kan je dit tegelijkertijd met je eigen netwerk laten werken?
Als ik het gastaccount aan vink, gaan de lampjes van het draadloze internet uit.

Dit is een bekend probleem van de nieuwere WNDR3700's.
Er wordt door Netgear aan gewerkt, als je wilt kun je ze vragen een beta versie van de firmware die dit probleem oplost (v66) op te sturen. Het kan wel zo zijn dat de beta versie andere problemen introduceert.

Fnurck
6 juni 2010, 14:43
Dit is een bekend probleem van de nieuwere WNDR3700's.
Er wordt door Netgear aan gewerkt, als je wilt kun je ze vragen een beta versie van de firmware die dit probleem oplost (v66) op te sturen. Het kan wel zo zijn dat de beta versie andere problemen introduceert.

Ook ik had dit probleem met m'n nieuwe 3700. Kreeg een (tijdelijke) link doorgestuurd van de service-medewerker van Netgear naar de hier eerder genoemde versie (.....66)
Na deze geïnstalleerd te hebben werkte de gastennetwerk wel naast de andere draadloze netwerken.
Helaas ontwaarde zich al snel andere -nieuwe- problemen en heb de firmware weer terug naar de oorspronkelijke versie gedowngrade.

pr123
6 juni 2010, 22:50
Dank jullie wel

nu lees ik wel dat iemand het gast account wel heeft werken

Wat heb je precies ingesteld?
ik moet zeggen dat dit een van de redenen was om voor de 3700 te kiezen

bedoelen jullie dat er een nieuwere versie van de 3700 uit is die niet met de gastaccount werkt?

heeft hier iemand de 66 versie goed werkend?

mesa57
6 juni 2010, 23:11
bedoelen jullie dat er een nieuwere versie van de 3700 uit is die niet met de gastaccount werkt?
Juist ja.
Schijnt met de versie van de hardware te maken te hebben.
Bij mij werkt het wel, dus ik heb de v66 firmware er niet op.

pr123
8 juni 2010, 23:47
Dank jullie wel voor de antwoorden

nu heb ik de .66 versie gekregen en geinstalleerd.
Het gast account werkt heel goed, hoofd account heb ik op WPA2 staan en gast account op WEP (voor de Nintendo DS- die heeft geen WPA.
Nu probeer ik een 2de laptop op de router aan te sluiten.
De eerste draait prima, maar de tweede krijg ik alleen online in een onbeveiligde omgeving.
Dit zowel op de 2.4 als 5Ghz omgeving.
Ik heb de sleutel exact gekopieeerd en die geef ik precies het zelfde neer als de computer hier om vraagt.
Weet iemand hoe dit komt en wat je er aan kan doen?

mooie router- maar wel veel werk om alles werkend te krijgen!!
Alvast bedankt

pr123
10 juni 2010, 08:02
Ik heb nu beide netwerken draaien.

Alleen kan ik op de 5Gb netwerk geen AES beveiliging zetten.

Er draait hooguit een TKIP beveiliging

Wel draaien er nu tegelijkertijd een laptop op het 2,4 Ghz netwerk met WPA-AES beveiliging, een laptop op het 5Ghz netwerk en 2 Nintendo ds op het Geast netwerk.
Daarnaast heb ik nog een externe HDD aangesloten
Weet iemand hoe het komt dat ik met 1 laptop geen WPA-AES beveiliging kan aanzetten?
Dan valt de verbinding totaal weg.
Firmwware .66

Zit er een groot verschil tussen een TKIP 0f AES beveiliging?

mesa57
11 juni 2010, 10:54
Er is officieel nieuwe firmware (v68) uit die dit probleem (en nog een paar andere) oplost :pompom:

pr123
11 juni 2010, 15:20
Er is officieel nieuwe firmware (v68) uit die dit probleem (en nog een paar andere) oplost :pompom:

Sinds wanneer is deze firmware uit en waar vind ik dat?
Dank je wel

mesa57
11 juni 2010, 15:22
Sinds wanneer is deze firmware uit en waar vind ik dat?
Dank je wel
Net uit :mrgreen:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/14244

Sjaool
11 juni 2010, 17:05
De nieuwe firmware geïnstalleerd en alles (ook de gastnetwerken) werkt perfect.
Stabiliteit en snelheid is ook dik in orde. :)
Ik heb dus een router die een MAC adres heeft dat begint met C0.
De problemen met de nieuwere versie van de WNDR3700 zouden hierdoor ontstaan zijn volgens Netgear.

pr123
11 juni 2010, 18:53
Firmware geinstalleerd

Nu kan ik op beide laptops op 2,4Ghz een AES beveiliging zetten.
Op 5 Ghz lukt dit nog niet.
Wel lijkt het iets stabieler te zijn .
Als ik nu tv zit te kijken via internet, staat het beeld af en toe stil.
Dit is nog niet helemaal zoals ik gewend ben, maar het is beter als met de eerdere versies.
Weet iemand hoe dit komt , en waardoor ik geen AES beveiliging kan instellen op het 5Ghz netwerk?

Excalibur
14 juni 2010, 13:18
Zit er een groot verschil tussen een TKIP 0f AES beveiliging?

De verschillen in encryptie even buiten beschouwing gelaten, ja het verschilt nogal op het gebied van performance.

maka
22 juni 2010, 19:47
Hallo

heb sinds kort deze router aangeschaft, heb echter een probleem met mijn draadloze internet. Ik heb ziggo alles-in-1 extra maar mijn download komt niet verder dan 25mbit @ ziggo.speedtest.nl

heb de router icm wnda3100v2

iemand enig idee?

Sjaool
22 juni 2010, 20:44
Welke codering gebruik je? WEP of WPA-TKIP/AES?

Ik had het probleem dat hij op WEP niet op 300 Mbps wilde.

maka
22 juni 2010, 21:25
Welke codering gebruik je? WEP of WPA-TKIP/AES?

Ik had het probleem dat hij op WEP niet op 300 Mbps wilde.

eerst wpa2-tkip(aes)
net wpa-tkip

geen verschil in snelheid

hiervoor had ik linksys 160n daarmee haalde ik rond 48mbit @ziggo speedtest

hajk
27 augustus 2010, 19:54
Wat een geweldige router is die WNDR3700 toch! Kan ook draadloos mijn computer op volle, stabiele downloadsnelheid van 120 Mbps bedienen, waar mijn toch recente Apple Airport Extreme Base Station (simultane dual-band) op gemiddeld 90-100 Mbps bleef steken, en dan ook nog zeer onstabiel.
Net uit :mrgreen:

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/14244
Niet nodig om dit apart te installeren: bij de eerste keer inloggen op 192.168.1.1 bood de router meteen aan om de nieuwe "68" firmware te installeren.

Overigens heb ik de router meteen omgezet naar 172.16.1.0/8 (net als bij de Airport Extreme), en heb ik daar ook overige instellingen en een aantal IP reserveringen van overgenomen. Mijn hele thuisnetwerk loopt inmiddels weer prima. Mij bevalt ook de strikte scheiding op de WNDR3700 tussen de 2.4GHz 802.11a/b/g en 5GHz 802.11a/n subnetwerken (zelfs met eigen MAC adressen!) -- ook dat is beter geregeld dan op de Airport Extreme.

Tenslotte ben ik ook blij met deze ervaring, omdat ik al aardig op weg was een Apple-junkie te worden...:pompom:

mesa57
28 augustus 2010, 11:37
Mij bevalt ook de strikte scheiding op de WNDR3700 tussen de 2.4GHz 802.11a/b/g en 5GHz 802.11a/n subnetwerken (zelfs met eigen MAC adressen!)
Die optie ken ik niet ?
Er zitten wel 2 radio's in ja die ieder hun eigen SSID hebben. Maar 2 subnetwerken ?

internetter
28 augustus 2010, 12:04
Hallo,
Sinds gisteren heb ik een WNDR 3700 met firmware 1.04.68.
Kan iemand mij ook zeggen òf en zo ja wààr ik de 2.4 en 5 GHz frequentie afzonderlijk kan in-en uitschakelen?
5 GHZ lampje brandt nu blauw en het 2.4 GHz lampje groen
Overige voor mij nuttige instellingen wel kunnen aanpassen.

Sjaool
28 augustus 2010, 12:16
Die optie ken ik niet ?
Er zitten wel 2 radio's in ja die ieder hun eigen SSID hebben. Maar 2 subnetwerken ?

Ja, de Netgear WNDR3700 is voorzien van 2 gastnetwerken.

Ik gebruik een gastnetwerk op de 2.4 Ghz band met WEP beveiligd en alleen internettoegang voor de Nintendo DS Lite en de normale 2.4 Ghz band beveiligd met WPA2-PSK met internet/netwerktoegang voor de rest van de apparatuur.

Deze mogelijkheid zit in de WNDR3700 om gasten b.v. wel toegang tot internet te geven maar niet de mogelijkheid om je netwerk op te gaan.
Een beetje zoals FON dus.

vwtune
28 augustus 2010, 12:52
Hoe moet ik mijn router instellen zodat ik via buitenaf mijn pc kan overnemen via remote desktop?

Intern via mijn laptop lukt het wel omdat ik dan het interne ipadres gebruik maar als ik het externe ip adres gebruik van de router, kom ik niet op mijn pc.

Welke instellingen moet ik veranderen en invullen op mijn router?

mesa57
28 augustus 2010, 12:58
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WNDR3700/Remote_Desktop.htm

vwtune
28 augustus 2010, 13:25
Supersnel! thanks, ik ga er meteen mee aan de slag:thankyou:

rood161
28 augustus 2010, 19:25
Werk perfect de wndr 3700 via routershop besteld volgende dag in huis.
Perfecte router

whouven
5 september 2010, 09:53
Na blikseminslag waarbij de motorola en de Linksys WRT54Gl zijn overleden ben ik gelijk maar overgestapt naar een Gbit lan. Nu 3 dagen de WNDR3700 in huis. De Linksys was perfect, maar de Netgear overtreft mijn verwachtingen. Volgende stap is upgrade naar alles in 1 Extra. Ik ben er klaar voor! Voor de mensen die twijfelen zeg ik doen! dit is een toprouter! :cool:

Bigsmile
12 september 2010, 22:22
Ik heb het Ziggo alles in een Plus pakket. Ik merkte toen ik mijn Siemens router tussen de Ubee modem en de pc´s zette dat de download snelheid met 1/3 naar beneden ging (26 Mb/s naar 18 Mb/s). PC rechtstreeks aan Ubee modem dan 26 Mb/s. Met een geleende SiteCom router haal ik wel 26 Mb/s! Ook resette de Siemens router regelmatig, zo om de 2 á 3 dagen, heeft de WNDR3700 hier ook last van?
Heeft iemand toevallig een test gedaan met en zonder de WNDR3700?
Graag antwoord op beide vragen.

hajk
13 september 2010, 23:24
Nee. Ja.

Bigsmile
14 september 2010, 00:14
HAJK, misschien had ik de vraag iets anders moeten stellen, wat ik nu dus ga doen:arrow: Is de snelheid met en zonder de Netgear WNDR3700 beide keren hetzelfde?

renzie
14 september 2010, 00:37
Ik heb het Ziggo alles in een Plus pakket. Ik merkte toen ik mijn Siemens router tussen de Ubee modem en de pc´s zette dat de download snelheid met 1/3 naar beneden ging (26 Mb/s naar 18 Mb/s). PC rechtstreeks aan Ubee modem dan 26 Mb/s. Met een geleende SiteCom router haal ik wel 26 Mb/s! Ook resette de Siemens router regelmatig, zo om de 2 á 3 dagen, heeft de WNDR3700 hier ook last van?
Heeft iemand toevallig een test gedaan met en zonder de WNDR3700?
Graag antwoord op beide vragen.

dit is mijn snelheid met de netgear 3700

http://www.speedtest.net/result/952128986.png (http://www.speedtest.net)

renzie

hajk
14 september 2010, 09:31
HAJK, misschien had ik de vraag iets anders moeten stellen, wat ik nu dus ga doen:arrow: Is de snelheid met en zonder de Netgear WNDR3700 beide keren hetzelfde?
De teneur van je vraag was al duidelijk, het antwoord is nog steeds Ja.

Ter verduidelijking: ik heb onlangs de NetGear WNDR3700 en de Apple Airport Extreme Base Station (2010) naast elkaar vergeleken: bedraad, draadloos, en ook rechtstreeks bedraad naar de Ubee. Ik vond (binnen de normale schommelingen van de Ziggo speedtest) geen verschil tussen de twee routers. Bedraad presteerden ze even goed als rechtstreeks bedraad op 120 Mb/s. Draadloos waren ze allebei in eerste instantie minder (rond 100 Mb/s), totdat ik de voorkant van mijn Apple Mac Mini (2010) een centimeter omhoog bracht om het radiosignaal meer ruimte te geven -- nu allebei 120 Mb/s draadloos. Als ik de Airport Extreme niet al had gehad zou ik zeker de WNDR3700 gebruiken.

internetter
19 september 2010, 16:00
Hallo,
Bij het automatisch checken van de firmware verschijnt de mededeling "no internet connection".
Bij het wisselen van de engelstalige interface naar de nederlandse versie wordt de actie halverwege afgebroken.
Voor alle duidelijkheid: mijn internetverbinding werkt naar behoren.
Voorlopig ga ik er van uit dat de problemen veroorzaakt worden door de Netgear servers.
Zijn er overigens meer lezers die met het bovengenoemde geconfronteerd worden?

Sjaool
19 september 2010, 18:06
Dit wil inderdaad wel eens gebeuren en ligt waarschijnlijk ook aan de server van Netgear.
Gewoon een dagje wachten en dan zal het waarschijnlijk wel werken.
Een tijdje terug had ik dit "probleem" ook, niks om je zorgen over te maken.

VeGa
21 september 2010, 09:47
Hallo,

dit weekend een 3700 aangesloten, maar meteen problemen.
Allemaal time-out op websites en RDP, online gaming is helemaal niet te doen.
Als ik ping -t naar microsoft.com en googe.com doe krijg ik op 10% een request timed out terug.
Nieuwste firmware erop gezet (inclusief omzetting van ip range naar 10.0.0.x), maar zelfde problemen.

PC rechtstreeks aangesloten, geen probleem.
Hotbrick 401 soho aangesloten, geen probleem
Basewall 3000 aangesloten, geen probleem.

Probleem zit dus duidelijk in de 3700 of icm de 3700.

Heeft iemand hier ook problemen?

Vega.

Sjaool
21 september 2010, 09:56
Ik denk dat het in de combinatie zit.
Het lijkt er haast op dat je een of ander ip-conflict hebt o.i.d.
Anders misschien een andere kabel gebruiken tussen de modem en router.

Zoals ik het lees heb je de router naar het 10.0.0 bereik gezet.
Werkt de router wel goed als hij in het standaardbereik 192.168 wordt gezet?

VeGa
21 september 2010, 10:09
Sajool bedankt voor de reactie.

Router stond default in de 192.168.x.x range, maar daar had ik hetzelfde probleem. Na de upgrade naar de nieuwste firmware gaf de router automatisch IP adressen in de 10.0.0.x range uit, maar problemen blijven hetzelfde.

Kabel tussen de router en modem is een gloednieuwe CAT6 kabel.
Kabel werkt prima bij de 2 andere routers/firewalls.

Ik heb een test gedaan door 3 ping -t (simultaan) te starten vanaf mijn PC.
Ping naar WAN poort (100% reply)
Ping naar microsoft.com (10% verlies)
Ping naar Google.com (10% verlies op exact dezelfde tijdstippen als microsoft.com).

Grootste verschil tussen de oude firewalls en de nieuwe 3700 is dat de 3700 een snellere WAN poort heeft.
Zou de Autonegotiation een probleem kunnen zijn?

Sjaool
21 september 2010, 10:28
Dat laatste zou geen probleem mogen zijn aangezien mijn WNDR3700 aan een Scientific Atlanta hangt met een 100 Mbit poort en geen problemen geeft.

Ik begrijp uit jouw probleem dat je alleen problemen ondervindt met de verbinding naar het internet en niet op het lokale netwerk?

Alles staat verder wel naar behoren ingevuld op de PC?
Heb je de PC op een vast ip ingesteld staan of dynamisch?
Ik blijft het idee krijgen dat er toch een instelling ergens verkeerd staat (gateway?).

Een laptop via wifi geeft ook problemen, etc.?

VeGa
21 september 2010, 10:35
De PC krijgt een dynamisch adres van de router.

Netwerk intern geeft geen problemen (voor zover ik kan zien).

Gateway krijg ik ook dynamisch mee en als ik die verkeerd instell zou ik helemaal geen netwerkverkeer via mijn PC kunnen hebben volgens mij.

Ik dacht ook nog even aan een DNS probleem dus ik heb de DNS servers van Ziggo keihard in de 3700 gezet. Zelfde probleem.
Vervolgens de DNS servers van Ziggo hard op mijn PC geconfigureerd, zelfde probleem.

Ik heb zelf geen laptop, maar kan er wel een van mijn werk meenemen om te testen.

Sjaool
21 september 2010, 13:40
Het lijkt er op dat je een probleem hebt tussen de modem en de router.
Je hebt toch niet per ongeluk de WAN-kabel op een LAN-poort i.p.v. op de gele aansluiting aangesloten?

Het zou zomaar kunnen natuurlijk. ;)

rmjanzen
21 september 2010, 17:33
domme vraag... ik heb ook een 3700 sinds vandaag... heb zelfs 100%verlies met ping bij verschillende sites. Dit terwijl ik ze wel kan benaderen

Even voor de zekerheid of ik het goed doe:

bureau acc -> c opdrachtpromt-> en dan ping gevolgd door een website

www.nu.nl (http://www.nu.nl) 0 verlies gem 10ms
www.ziggo.nl (http://www.ziggo.nl) o verlies gem 15ms
www.hp.com (http://www.hp.com) 100% verlies
www.microsoft.com (http://www.microsoft.com) 100 verlies
www.google.com (http://www.google.com) 0 verlies 15ms

is dit vaag ?

Sjaool
21 september 2010, 18:24
Een ping naar Microsoft geeft bij mij ook 100% verlies, wat dat betreft zou ik mij daar geen zorgen over maken.
Als je nu niet naar de website kan surfen dan heb je een groter probleem. ;)

Schijnbaar zijn er dus een aantal sites die een ping (http://en.wikipedia.org/wiki/Ping) doodleuk negeren.

rmjanzen
21 september 2010, 18:28
ja ik dacht ook dat sommige sites dit blokkeren

Sjaool
21 september 2010, 18:30
Dit zal dan vast ook iets te maken hebben met het voorkomen van eventuele DDoS (http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack) aanvallen.

rmjanzen
21 september 2010, 18:34
klinkt logisch... blijft nog steeds trouwens wel dat het bij mij in huis ook nog niet echt super werkt. Ik kom vanaf adsl over naar ziggo met netgear sinds vandaag. VPN verbingen met werk blijft echt continu down gaan. En bij het surfen naar sites lijtk er een korte vertraging te zitten waarbij hij moet ""zoeken". Heeft hij de site gevonden, dan gaat het erg snel.

Sjaool
21 september 2010, 18:41
Dat is ook de reden dat ik de DNS-servers van OpenDNS gebruik.

OpenDNS:

Primair: 208.67.222.222
Secundair: 208.67.220.220

Dit (http://www.pingtest.net/) is trouwens een leuke site om je ping te testen. :)

http://www.pingtest.net/result/24552638.png (http://www.pingtest.net)

De ping van de Ziggo Speedtest (http://speedtest.ziggo.nl/) is trouwens maar 7 ms. :D

rmjanzen
21 september 2010, 20:01
http://www.pingtest.net/result/24557702.png (http://www.pingtest.net)

lijkt erg op elkaar :)

overigens met opendns instellingen geen verbetering

Sjaool
21 september 2010, 20:30
Inderdaad. ;)

Je zou zeggen dat alles perfect werkt. :)
Blijft dan alleen een vreemd iets met de websites, ik heb er zelf geen last van.

VeGa
22 september 2010, 09:10
Het lijkt er op dat je een probleem hebt tussen de modem en de router.
Je hebt toch niet per ongeluk de WAN-kabel op een LAN-poort i.p.v. op de gele aansluiting aangesloten?

Als dat zo zou zijn, vraag ik me af waar de ping reply's die wel aankomen vandaan komen :wink:.

@RMJanzen
Ik lijk dezelfde problemen te hebben. Ping reply's die wegvallen, RDP's niet een time out krijgen, VPN tunnels die wegvallen.

Als ik Ping -t opstart en die krijgt "opeens" geen reply meer dan staan de DNS records al op mijn PC in de cache.
Het is geen DNS gerelateerd probleem dat weet ik zeker. Zelfs als ik in de LMhost file de adressen van nu.nl en google.com hb ik nog steeds ruim 5% verlies.

Collega van mij had een vergelijkbaar probleem met een Ubee modem icm een nieuwe router en hij heeft de MTU size van 1500 naar 1400 gezet. Daarmee was het probleem verholpen.
Ik ga het vanavond even testen op mijn 3700 en dan post ik mijn bevindingen hier.

rmjanzen
24 september 2010, 11:50
@vega ik ben benieuwd

Ander puntje... wat krijgen jullie als je een speedtest (op www.speedtest.net (http://www.speedtest.net) ) naar de server in brussel doen ?

Sjaool
24 september 2010, 15:32
Die snelheid van Brussel word je niet vrolijk van.
Ik weet niet wat voor verbinding ze daar hebben maar het lijkt wel een 3e wereld land. ;)

http://www.speedtest.net/result/965709702.png (http://www.speedtest.net)

Amsterdam is een heel ander verhaal. :D

http://www.speedtest.net/result/965711397.png (http://www.speedtest.net)

Parijs laat ook een heel ander beeld zien.

http://www.speedtest.net/result/965713233.png (http://www.speedtest.net)

En voor de volledigheid dan ook maar even Madrid en Berlijn. ;)

http://www.speedtest.net/result/965714750.png (http://www.speedtest.net)

http://www.speedtest.net/result/965715456.png (http://www.speedtest.net)

rmjanzen
24 september 2010, 15:36
ik heb daar weer een veel hogere ping :

http://www.speedtest.net/result/965714684.png (http://www.speedtest.net)

en parijs :

http://www.speedtest.net/result/965716485.png (http://www.speedtest.net)

DarkNostris
24 september 2010, 21:58
Ik heb dit router vandaag gekocht mar het werkt heelemal niet met Ziggo Surfboard SB5101E. Ik heb de nieuwste firmware geinstaleerd maar kan niet internetverbidning maken. The Internet LED blinkt oranje.
Ik heb al alles geprobeerd (MTU, MAC). Met de oude Shitcom ;) - geen problemen. Help :)

marco777
14 oktober 2010, 09:59
Ik heb sinds gisteren deze router. Wanner de router 'bloot' op de vloer ligt, is het bereik zowel op m'n laptop als op de pc op de 1e verdieping uitstekend, zowel voor 2,4 g als 5g. Als ik de router onder m'n dressoir leg, zakt het bereik naar 2 streepjes. Dit terwijl mn laptop op nog geen 4m afstand staat. Herkent iemand dit?
Verder heb ik mn laptop op 5g zitten en de pc op 2,4g. Wat voor snelheid zou ik dan moeten kunnen halen bij het kopieren van bestanden van de ene naar de andere pc? Hoe kan ik die snelheid meten?

Sjaool
14 oktober 2010, 10:14
Welke versie van de router heb je?
Er zijn namelijk versies (01R14 bijvoorbeeld) beschikbaar waarvan er een aantal zijn die niet naar behoren werken.

marco777
14 oktober 2010, 12:05
Dank voor je snelle reactie. Hoe kan ik die versie achterhalen? Ik ben pas vanavond weer thuis dus zal dan pas reageren.

marco777
14 oktober 2010, 12:40
Ik heb wel een serienummer: 22R4075100DFB, maar daar heb je waarschijnlijk niets aan?
Heb ondertussen ook een call ingediend bij Netgear, ben benieuwd waar die mee terug komen.

mesa57
14 oktober 2010, 12:50
Serienr. staat (alleen) op de doos.

marco777
14 oktober 2010, 13:03
Serienr. staat (alleen) op de doos.

Bedoel je dat het serienummer nodig is om de versie te achterhalen? Het serienummer is 22R4075100DFB, maar welke versie is het dan?

mesa57
14 oktober 2010, 13:36
Op de doos staat de versie.

Sjaool
14 oktober 2010, 14:18
Sorry voor de late reactie maar het versienummer staat inderdaad alleen op de doos.
Een vermelding zoals 01R14, 01R15, 01R17, 01R21 enz.

marco777
14 oktober 2010, 14:32
Sorry voor de late reactie maar het versienummer staat inderdaad alleen op de doos.
Een vermelding zoals 01R14, 01R15, 01R17, 01R21 enz.

OK, dank voor alle reacties. Ik ga het versienummer vanavond achterhalen en zal het dan hier vermelden, in de hoop dat ik geen slecht nieuws krijg.......

Sjaool
14 oktober 2010, 14:41
Je hebt hem nog geen week dus je kunt hem altijd omruilen, zo niet dan heb je altijd nog de RMA. ;)

Lees anders dit topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376602) op Tweakers (http://tweakers.net) eens door.
Hier zijn mensen die dezelfde problemen hebben als die jij hebt.
De enige manier om het op te lossen was om de router om te ruilen voor een andere met een ander versienummer.

marco777
14 oktober 2010, 18:58
Je hebt hem nog geen week dus je kunt hem altijd omruilen, zo niet dan heb je altijd nog de RMA. ;)

Lees anders dit topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376602) op Tweakers (http://tweakers.net) eens door.
Hier zijn mensen die dezelfde problemen hebben als die jij hebt.
De enige manier om het op te lossen was om de router om te ruilen voor een andere met een ander versienummer.

Versie is 01R23, volgens mij redelijk nieuw. Ik heb nu de router meer naar de zijkant onder het dressoir verplaatst, wat het signaal wel versterkt.

Een ander probleem: wanneer ik mijn pc en laptop opstart, duurt het een paar minuten voordat ik verbinding heb met de router. In de tussentijd blijft het thuisnetwerk op 'Initialiseren' staan. Ik heb dit met mijn andere router nooit gehad. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

mhazelhoff
14 oktober 2010, 19:35
Hoi,

Heb vandaag binnen gekregen, gisteren bij wlan-shop.nl besteld voor 20.00 uur en netjes vandaag binnen gekregen, applause :applause::applause:

Heb hetzelfde probleem, maar voor mij niet zo'n issue.
Ik heb een andere vraag, heb de 5G functie Enabled, maar hoe kan ik deze dan zien in mijn lijstje van beschikbare draadloze netwerken?

Groetjes,

LarBon
14 oktober 2010, 19:44
Hoi,

Heb vandaag binnen gekregen, gisteren bij wlan-shop.nl besteld voor 20.00 uur en netjes vandaag binnen gekregen, applause :applause::applause:

Heb hetzelfde probleem, maar voor mij niet zo'n issue.
Ik heb een andere vraag, heb de 5G functie Enabled, maar hoe kan ik deze dan zien in mijn lijstje van beschikbare draadloze netwerken?

Groetjes,

Indien je systeem (pc/laptop) 5.0GHz ondersteund zie je deze automatisch als je naar draadloze netwerken zoekt (aangenomen dat je de desbetreffende SSID verzend).

mhazelhoff
14 oktober 2010, 20:14
Beste LarBaron,

Thx voor info, maar enig idee hoe ik daar achter kom?
Heb een Asus laptop K52F met een Atheros 802.11n (AR9285) WiFi.

Sjaool
14 oktober 2010, 20:34
Versie is 01R23, volgens mij redelijk nieuw. Ik heb nu de router meer naar de zijkant onder het dressoir verplaatst, wat het signaal wel versterkt.

Een ander probleem: wanneer ik mijn pc en laptop opstart, duurt het een paar minuten voordat ik verbinding heb met de router. In de tussentijd blijft het thuisnetwerk op 'Initialiseren' staan. Ik heb dit met mijn andere router nooit gehad. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Je kunt de signaalsterkte van de router bekijken door het programma inSSIDer (http://www.metageek.net/support/downloads) te gebruiken.
De signaalsterkte is bij mij op de bank op 3 à 4 meter afstand van de router -40 dB op 2.4 Ghz en -52 dB op 5 Ghz.
Mijn laptop doet er met Windows 7 ook iets langer om op het netwerk te komen. Dit ging iets sneller toen ik mijn WRT54G nog gebruikte.
Dit is volgens mij meer een probleem van Windows dan van de router.
Ik kan b.v. al wel internetten ook al geeft het icoontje aan dat er nog geen volledige verbinding is.

Beste LarBaron,

Thx voor info, maar enig idee hoe ik daar achter kom?
Heb een Asus laptop K52F met een Atheros 802.11n (AR9285) WiFi.

De AR9285 (http://www.atheros.com/pt/bulletins/AR9285Bulletin.pdf) heeft alleen maar ondersteuning voor de 2.4 Ghz band.
Dit is op zich niet zo'n probleem aangezien een wifikaartje niet zo duur is op eBay (http://stores.ebay.com/ConverterShop).
Wel even er op letten of je een halfsize PCIe nodig hebt of niet.

mhazelhoff
14 oktober 2010, 20:43
Sjaool,

Halfsize PCIe?

Heb alleen maar USB (4x)

Sjaool
14 oktober 2010, 20:44
Je wifikaart zit ín de laptop. ;)

Ik gebruik zelf deze (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230440530587).

mhazelhoff
14 oktober 2010, 20:54
Ahahhhhh, nu snap ik.

Misschien een domme vraag, maar met 5Ghz je netwerk sneller of niet?

Sjaool
14 oktober 2010, 21:01
Nee, 5 Ghz kan net zo snel als 2.4 Ghz.
De snelheid heeft ook niet zoveel te maken met welke band je gebruikt maar wel met het protocol dat er gebruikt wordt.
De maximale snelheid die op dit moment gehaald kan worden is 300 Mbit/s op beide banden.
Voorlopig is dit meer dan genoeg. ;)

Het grote voordeel is dat de 5 Ghz band een stuk minder druk is en je dus ook veel minder last van storingen hebt.
Een nadeel is wel dat het bereik iets minder is dan de 2.4 Ghz band.

De WNDR3700 heeft wel een mogelijkheid tot een video netwerk die gebruik maakt van de 5 Ghz band.
Deze optie gebruik ik niet en zie hier ook niet echt het nut van in aangezien het streamen van een 1080p video naar mijn laptop nu ook probleemloos gaat.
Nu gebruik ik wel standaard de 5 Ghz band op mijn laptop maar op de 2.4 Ghz band heb ik hier ook geen problemen mee.

What would I do with a Video Network?
Video and Data are inherently different. While the goal for a data is to maximize the speed and get transferred from Point A to Point B at the shortest possible time, for Video it is more of reducing the packet loss and reducing jitter. While data is usually transferred over a TCP and packets are re-transmitted if dropped, a drop of packet on the video will immediately impact video quality. Hence the Video Enable network automatically switches the router to a Video mode wherein the Video reliability algorithms are used to reduce the packet drops, sustain a steady link rate and reduce aggregation of packets for the best viewing experience. It is recommended to view video using 5GHz network, either by making an additional Video network using multiple SSID capability or by enabling the Video mode in your current 5 GHz.

mhazelhoff
14 oktober 2010, 21:04
Thxxxxxxxxxxx

marco777
14 oktober 2010, 22:06
[QUOTE=Sjaool;302520]Je kunt de signaalsterkte van de router bekijken door het programma inSSIDer (http://www.metageek.net/support/downloads) te gebruiken.
De signaalsterkte is bij mij op de bank op 3 à 4 meter afstand van de router -40 dB op 2.4 Ghz en -52 dB op 5 Ghz.
Mijn laptop doet er met Windows 7 ook iets langer om op het netwerk te komen. Dit ging iets sneller toen ik mijn WRT54G nog gebruikte.
Dit is volgens mij meer een probleem van Windows dan van de router.
Ik kan b.v. al wel internetten ook al geeft het icoontje aan dat er nog geen volledige verbinding is.

Dank voor je reactie! Op de een of andere manier is het lange identificerenop m'n laptop nu voorbij. Ik heb van alles geprobeerd (vraag me niet meer wat), had ineens via LAN ook geen verbinding meer, maar daarna werkten beiden 'ineens' naar behoren. Ik blijf nu overal maar vanaf, nu nog hopen dat ik het ook op mn pc aan de praat krijg.

Nogmaals dank!

Sjaool
15 oktober 2010, 01:36
Graag gedaan. :mrgreen:

marco777
15 oktober 2010, 09:11
Graag gedaan. :mrgreen:

Ik zal toch proberen uit te leggen wat ik gedaan heb om mijn 'problemen' te verhelpen:

Mbt het signaal: de router lag eerst in de buurt van het basisstation van mijn dect telefoon, wat wellicht storing heeft veroorzaakt. Ik heb de router nu aan de andere kant onder het dressoir liggen, ook zo dicht mogelijk bij de zijkant. Resultaat: zowel beneden als op de eerste verdieping is de ontvangst nu uitstekend!

Mbt het lange initialiseren op zowel mijn laptop als pc: ik heb de router geheel gereset. Daarna lukte het ook ineens wel om te checken op nieuwe firmware en de taal te wijzigen naar NL, wat eerder niet lukte.
Vervolgens heb ik de router opnieuw geconfigureerd. Ook heb ik op de pc en laptop alle beschikbare draadloze netwerken verwijderd en opnieuw aangemaakt. Hierna was het lange initialiseren voorbij!
Ik gebruik nu op beiden 2,4gh, waar ik eerder op mijn laptop 5gh gebruikte. 2,4gh op de pc en 5gh op de laptop gaf lagere doorvoer snelheid dan beiden 2,4gh!

Sjaool
15 oktober 2010, 09:57
Lagere doorvoersnelheid kan ook komen door het gebruiken van WEP als beveiliging.
Dit was tenminste bij mij het geval.
Ik heb nu de beide hoofdnetwerken beveiligd met WPA2-PSK en een gastnetwerk voor de DS beveiligd met WEP en dit werkt uitstekend ook qua snelheid.

Hier nog een paar handige linkjes:
Netgear WNDR3700 forum (http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=105)
Portforwarding b.v. voor uTorrent (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WNDR3700/Utorrent.htm)
DD-WRT WNDR3700 Wiki (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700)

marco777
15 oktober 2010, 11:37
Lagere doorvoersnelheid kan ook komen door het gebruiken van WEP als beveiliging.
Dit was tenminste bij mij het geval.
Ik heb nu de beide hoofdnetwerken beveiligd met WPA2-PSK en een gastnetwerk voor de DS beveiligd met WEP en dit werkt uitstekend ook qua snelheid.

Hier nog een paar handige linkjes:
Netgear WNDR3700 forum (http://forum1.netgear.com/forumdisplay.php?f=105)
Portforwarding b.v. voor uTorrent (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/WNDR3700/Utorrent.htm)
DD-WRT WNDR3700 Wiki (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700)

Ik heb beiden op WPA2-PSk staan. Als ik bestanden kopieer van de laptop naar PC (of omgekeerd) zie ik wel dat het netwerkverkeer erg wisselt, het schommelt tussen 0% en zo'n 30% (erg veel pieken en dalen). Dit bij een connectie van max 300mb. Is dat normaal?

Sjaool
15 oktober 2010, 19:04
Niet dat ik weet, ik heb hier bij mijn weten geen last van.
Als ik een bestand kopieer dan blijft de snelheid vrijwel constant.
Het zal natuurlijk ook te maken hebben met storingsvelden en ander netwerkverkeer op dat moment.