View Full Version : Newsleecher probleem

bandietjeoo7
13 oktober 2009, 18:59
Heb nu de goede snelheid maar ik krijg nu regelmatig een popup van newsleecher met de tekst: Please wait... Pausing Newsleechers actions.. Waiting for background threaths to catchup.
Dit is bedraad bij een snelheid van 42Mb/s of hoger.
Is er iemand die met deze melding bekend is.

Excalibur
13 oktober 2009, 19:03
Ik heb een vermoeden dat je schijf het niet bijhoud en Newsleecher moet wachten op schrijf acties op de schijf omdat de buffer begint vol te lopen.

bandietjeoo7
13 oktober 2009, 19:56
Heb de volgende HD in deze laptop
Een HP DV7 1240ED
Intel Core2 Duo
4GB geheugen zitten:

Hitachi Travelstar 5K320 HTS543232L9A300
320GB
SATA2
8MB
5.400 Toeren.
Laptop is van begin dit jaar.

prodix
13 oktober 2009, 20:38
Het "probleem" komt bij mij ook wel eens voor.

Ondaks ik NL op schijf c heb buffer op f schijf en opslag op G schijf allen ide (zelfde config heb ik ook op sata op nieuwe pc en daar heb ik het nog niet gezien)

Dus is idd. een doorvoer in je pc kwestie. niks ernstigs!

bandietjeoo7
13 oktober 2009, 20:45
Het "probleem" komt bij mij ook wel eens voor.

Ondaks ik NL op schijf c heb buffer op f schijf en opslag op G schijf allen ide (zelfde config heb ik ook op sata op nieuwe pc en daar heb ik het nog niet gezien)

Dus is idd. een doorvoer in je pc kwestie. niks ernstigs!

Niets aan te doen???

prodix
13 oktober 2009, 21:41
Niets aan te doen???

Weinig als je het op een ;laptop doet

bandietjeoo7
13 oktober 2009, 21:48
Weinig als je het op een ;laptop doet

Dus als ik het goed begrijp, ligt het aan de laptop.
Snellere schijf erin met meer Cache b,v 16 of 32 MB heeft ook geen zin??

tbest
13 oktober 2009, 22:19
Had hetzelfde probleem al bij downloadsnelheden van 20 Mbit/s, maar heb dit opgelost door de map waar Newsleecher de temporary files neerzet te excluden in het antivirusprogramma (Avira Antivir Personal in mijn geval).

Excalibur
14 oktober 2009, 07:07
Ik heb even gezocht naar de schijf, en de benchmark snelheden voor schrijven lopen op naar max 47MB/sec, maar "real world" testen geven een lager resultaat van een schrijfsnelheid van ~17MB/sec.

Dus op basis van deze getallen kan de schijf de hoeveelheid data wel verwerken, echter is dat niet het enige wat meespeelt. Hoe vol is de schijf, lopen er nog andere processen, kan bv de controller de snelheid wel leveren etc.
Dus als ik het goed begrijp, ligt het aan de laptop.
Snellere schijf erin met meer Cache b,v 16 of 32 MB heeft ook geen zin??
Wellicht wel, maar op zich kan de huidige schijf op zich de snelheid wel aan. Het zal een combinatie van factoren zijn waardoor de laptop in zijn geheel de data niet tijdig weg kan schrijven naar de schijf waardoor je korte onderbrekingen krijgt.

Het is een laptop, dus je hebt maar weinig mogelijkheden. Zet de temp folder van Newsleecher op de snelste partitie, en je hebt een kans dat het over is.

TRaSH
14 oktober 2009, 09:00
zorg dat je temp forder van nl op dezelfde schrijf of partitie als je download folder zit. Scheelt weer extra data transfer. En is bekend bij nl
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

bandietjeoo7
14 oktober 2009, 14:43
Als ik de speedtest op BBnet doe en ik download daar het bestand
van 1000Mb/s dan loopt de test op tot 5.16MB/s zonder te haperen.
En de cpu word dan ook niet te volle belast.
Denk zelf dat het met newsleecher te maken heeft.
Zal een een andere newsreader proberen kijken of het dan beter gaat.

TRaSH
14 oktober 2009, 18:58
oplossing heb ik al gegeven voor jouw post.
dan heb je er geen last van.
onthoud ook dat die speed tet van je maar een klein fragment is.
meestal is je download iets uit usenet een stukje groter

een uitgebreidere/preciesere uitleg kan je vinden in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=197012&postcount=2) topic

Ed
14 oktober 2009, 19:05
Als ik de speedtest op BBnet doe en ik download daar het bestand
van 1000Mb/s dan loopt de test op tot 5.16MB/s zonder te haperen.
En de cpu word dan ook niet te volle belast.
Denk zelf dat het met newsleecher te maken heeft.
Zal een een andere newsreader proberen kijken of het dan beter gaat.Dat bin bestand wat je download hoeft niet automatisch gerepareerd te worden, hoeft niet uitgepakt te worden... dat vergeet je even. Newsleecher moet iets meer doen voor die download. Afhankelijk van de kwaliteit van de server natuurlijk. Wel of geen reparatie van bestanden. Sowieso nog de handeling van het uitpakken van de gedownloade bestanden. Een harde schijf zit ook snel op zijn grenzen. Al moet ik zeggen dat de 1TB schijven die ik dedicated voor usenet gebruik, de last wel trekken.

Verdiep je er eens in... er gaat een veel grotere wereld voor je open ;)

bandietjeoo7
14 oktober 2009, 19:24
een uitgebreidere/preciesere uitleg kan je vinden in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=197012&postcount=2) topic

Zo had ik mijn newsleecher ook ingesteld al ver voor de problemen begonnen.

Heb nu SABnzbd+ aan het draaien die doet hetzelfde als Newsleecher incl auto repareren en uitpakken.
Met het downloaden van een bestand van 30gig is het CPU gebruik
van 99% naar 40% gedaald.

Probleem heeft zich nog niet weer voor gedaan.

NL is dus een programma wat je pc zwaar belast en dat doet SABnzbd+
dus niet.
Heb jaren met NL gewerkt maar als SABnzbd+ bevalt gaat NL hier de deur uit.

iig bedankt voor de reakties allemaal.

Ed
14 oktober 2009, 19:34
Zo had ik mijn newsleecher ook ingesteld al ver voor de problemen begonnen.

Heb nu SABnzbd+ aan het draaien die doet hetzelfde als Newsleecher incl auto repareren en uitpakken.
Met het downloaden van een bestand van 30gig is het CPU gebruik
van 99% naar 40% gedaald.

Probleem heeft zich nog niet weer voor gedaan.

NL is dus een programma wat je pc zwaar belast en dat doet SABnzbd+
dus niet.
Heb jaren met NL gewerkt maar als SABnzbd+ bevalt gaat NL hier de deur uit.

iig bedankt voor de reakties allemaal.Je kunt ook Grabit nog eens proberen, die gebruikt ook wat minder resources. Zelf gebruik ik NewsBin Pro, maar dat is betaald en heeft deze problemen niet, temeer door de erg goede ondersteuning en reacties op bugs van Quade en Dexter.

bandietjeoo7
15 oktober 2009, 20:50
Zelf gebruik ik NewsBin Pro, maar dat is betaald en heeft deze problemen niet, temeer door de erg goede ondersteuning en reacties op bugs van Quade en Dexter.

Ben deze ook ff aan het proberen.
Ook deze vreet aanzienlijk minder aan je CPU.
Denk wel dat deze het gaat worden.

mennog
15 oktober 2009, 21:15
En dan ook nog is het is een 5400 toeren HD dat speelt ook mee niet snel genoeg.

Ed
15 oktober 2009, 22:54
En dan ook nog is het is een 5400 toeren HD dat speelt ook mee niet snel genoeg.Er zijn 5400rpm schijven die 'sneller' qua schrijven op schijf zijn dan 7200rpm schijven... toeren zegt heel weinig ;)

Meer is niet altijd beter...

Tahoe
16 oktober 2009, 15:37
Er zijn 5400rpm schijven die 'sneller' qua schrijven op schijf zijn dan 7200rpm schijven... toeren zegt heel weinig ;)

Het hangt er van af wat je met je schijf van plan bent te doen... Qua throughput zit er niet veel verschil, maar wel in seek times.
Newsleecher download een heleboel kleine files (elk rar deel is opgebouwd uit een hele hoop losse attachments, vergeet dat niet, dat laat NL niet zien). Bij het samenstellen van het uiteindelijke bestand gaat de seek time meespelen; veel kleine bestandjes zoeken/openen verdeeld over de schijf.

Opslag voor veel (grote) bestanden is een 5400RPM schijf prima voor. Kleine bestanden heb ik staan op een 15.000RPM schijf.
SSD is (nog) geen optie aangezien de schrijfsnelheid instort als de schijf vol begint te raken...

Ed
16 oktober 2009, 15:48
Het hangt er van af wat je met je schijf van plan bent te doen... Qua throughput zit er niet veel verschil, maar wel in seek times.
Newsleecher download een heleboel kleine files (elk rar deel is opgebouwd uit een hele hoop losse attachments, vergeet dat niet, dat laat NL niet zien). Bij het samenstellen van het uiteindelijke bestand gaat de seek time meespelen; veel kleine bestandjes zoeken/openen verdeeld over de schijf.
Alle newsreaders gebruikt hetzelfde protocol, inderdaad, rar-parts bestaan uit vele segmenten, vaak rond de 200 (mits de bestanden rond de 50MB zijn).

Kortom, tegenwoordig mag je echt wel een beetje pc inzetten om te downloaden.

wvroessel
16 oktober 2009, 16:09
Eind deze maand verloopt mijn licentie van newsleecher. Ik zal eens starten met de vergelijking van SABnzbd+ en grabit
Deze kan ook op mijn nas werken, maar dan is de snelheid minder...
Vooralsnog bevalt NL mij heel goed, zeker qua supersearch.

bandietjeoo7
19 oktober 2009, 22:35
Je kunt ook Grabit nog eens proberen, die gebruikt ook wat minder resources. Zelf gebruik ik NewsBin Pro.

Heb Newsbin Pro nu draaien.
Tis ff wennen maar wat een verschil met NL.
Ook dit programma draait soepeler dan NL.
Met repareren en uitpakken van een 4.5Gb file
maar 20 a 30 procent CPU belasting, merkte er niets van dat
Newsbin pro draaide.

Er zijn 5400rpm schijven die 'sneller' qua schrijven op schijf zijn dan 7200rpm schijven... toeren zegt heel weinig ;)

Heb veel zitten zoeken en vergelijken.
Veel testten bekeken en vergeleken en heb de knoop nu door gehakt.
Ik heb 2 Western Digital scorpio black 320Gb (WD3200BJKT) 7200 besteld
met een caddy/bracket voor het inbouwen van de tweede HD .

Ook ga ik mijn windows vista home premium 32bit vervangen voor een vista home premium 64 bit (kost me niets) of
een windows 7 64 bit (gaat me geld kosten), hier ben ik nog niet helemaal uit.

De oude Hitachi 320Gb gaat in de Ps3 :)

Hoop hiermee mijn systeem een fatsoenlijke update te hebben gegeven.

TRaSH
20 oktober 2009, 10:43
heb eerder al uitleg gedaan wat je kan doen om het probleem op te lossen. En het draait zonder problemen op een amd xp2500 met wat oudere ide schrijven op 7200 rpm
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

wvroessel
20 oktober 2009, 14:11
Na een test met SABnzbd blijkt dat de downloadlimiet blijft steken op hetzelfde niveau van NL. NL ingesteld zoals hiervoor gemeld.
Resources blijven in beide situatie zwaar in gebruik. De oplossing: Eind dit jaar een nieuwe pc bouwen.....

bandietjeoo7
20 oktober 2009, 14:34
heb eerder al uitleg gedaan wat je kan doen om het probleem op te lossen. En het draait zonder problemen op een amd xp2500 met wat oudere ide schrijven op 7200 rpm

Die uitleg die jij geeft had ik al, voor dat de problemen begonnen.
Bij mij is het probleem de snelheid waar mee de disk schrijft.
Deze is nu max 52Mb/s en word na het plaatsen van de nieuwe
HD ongeveer 80Mb/s.

Net ff de laptop rechtstreeks op de modem gegooid om ff te testen wat newsbin doet, tussen de 45Mb/s en 49Mb/s zonder problemen.
Denk dat dit mij standaard readertje word.

wvroessel
20 oktober 2009, 21:37
Vandaag een test gedraaid met Newsbin versie 5.54 en Newsleecher versie 4.0 Beta 7. Mijn pc is een Pentium 4 2,4 Ghz met 1,5 Gb intern geheugen.

Ik heb een nzb gemaakt voor de serie Eastwick HD versie van 1,14 Gb.
Benodigde tijd om binnen te halen en uit te pakken door NL 8 min. 30 sec.
Newbins doet dit in 6 min. 30 sec.
Dit terwijl NL alle resources gebruikt van mijn pc en op een snelheid van 30-37 Mb download. De pc is dan zowat onbruikbaar en stata flijk te stampen.
Newsbin laat de resources redelijk met rust, je kunt nog taken uitvoeren op de pc. Snelheid van de download is 40 - 48 Mb.

Voordeel van NL is supersearch..ik heb geen ervaring met de internet search van newsbin tegen 5 euro per maand...

Ed
20 oktober 2009, 21:44
Voordeel van NL is supersearch..ik heb geen ervaring met de internet search van newsbin tegen 5 euro per maand...Daar heb je toch FTD en Binsearch f NZBindex voor?

Ja, omdat ik de NL vertaling heb gemaakt van NewsBin pro, heb ik altijd gratis de zoekfunctie in NewsBin Pro, maar gebruik het werkelijk nooit...

mennog
21 oktober 2009, 05:36
Ik gebruik al jaren newsleecher en geen problemen dat deze veel resources gebruikt cpu belasting is 9 % als hij druk bezig is.

TRaSH
21 oktober 2009, 09:35
wat zijn je specs ? Die van mij belast alleen me systeem bij par2 reparatie en bij uitpakken. Maar onder downloaden geen problemen.

mennog
21 oktober 2009, 09:48
Ik heb een core2duo 2.4 Ghz met 8 Gb ram.

Met par2 repareren gaat hij wel naar de 25% maar ik merk het niet.

TRaSH
21 oktober 2009, 09:53
je duo en je 8 gb ram zal een hoop schelen denk ik. Vergeleken met mijn amd xp 2500 bij het uitpakken.

mennog
21 oktober 2009, 09:58
je duo en je 8 gb ram zal een hoop schelen denk ik. Vergeleken met mijn amd xp 2500 bij het uitpakken.

Nu moe tik zeggen sinds windows 7 erop draait dat het beter gaat.

Spartagek
21 oktober 2009, 10:27
Ik gebruik al sinds 2005 NBpro, en ertussendoor een jaartje met NL gewerkt.
ik moet zeggen dat de gewenning aan NL beter is, maar NBp is een zekerdere ( ??? ) client
De licence van NBp is 'lifetime' dus 1 x $30 betaald en geen gedoe met rare key's en hacks, terwijl NL me voor 2 jaar liet betalen, zelfde bedrag.

op de NAS staat SABnzbd, ik ben van mening dat het een volwassen client is, MAAR niet geschikt voor even snel iets ophalen.
wel ben ik dolblij met de RSSfunctie, en die gebruik ik dan ook overmatig met tvserie's.
elke download een mail met de status, dus dat is perfect.
ik ben alleen op zoek naar een RSS met de nederlandse serie's
( gooische vrouwen, boer zkt vrouw, en de rest )

Jammer dat SABnzb met parren zoveel gebruikt van de Synoresources, soms merk je dat er iets aan het unrarren is, terwijl je een film zit te kijken op de mediacentre

vwtune
23 november 2009, 13:15
Ik heb het volgende probleem;

Windows 7 (64 bit, pro) op een laptop geinstalleerd staan.
Newsleecher 3.9 final.

Mijn probleem is dat ik helemaal geen connectie kan maken met eweka, ook de supersearch lijft op initializing staan.

Firewall staat uit en geen virus prog tot nu toe.

Iemand een idee? Op een andere laptop waar xp op staat, totaal geen problemen namelijk.:giveup:

TRaSH
23 november 2009, 13:58
probeer eens een 4.x versie mischien heeft de 3.9x versie problemen met de 64bit of windows 7. En op de ziggo servers kan je wel komen ?

vwtune
24 november 2009, 16:00
Ik krijg met geen enkele server verbinding helaas:cry:

TRaSH
24 november 2009, 16:34
wat voor fout melding krijg je ? Ook met 4.x geprobeerd ?

vwtune
18 december 2009, 01:19
Beetje late reactie maar hij doet het weer.
Heb 3.9 opnieuw geinstalleerd en toen deed ie het:?

antoinetteb41
20 december 2009, 12:54
@vwtune

als je goed zoekt ik heb een goedwerkende v3.9 incl ssearch geplaatst:)

vwtune
21 december 2009, 00:05
@ antoinetteb41

Gevonden, geinstalleerd en het werkt! bedankt:wink:

antoinetteb41
21 december 2009, 10:58
@vwtune

geen dank

ann