View Full Version : Installatiehandleiding

nlrb
11 oktober 2009, 21:34
Ik heb een poging gewaagd een zelfde soort installatiehandleiding te maken voor de Philips TVs als bestaat voor de Samsung modellen.

Installatie Ziggo digitale TV op Philips 2009 CI+ modellen (http://www.4shared.com/account/file/140140179/4e578b98/Philips_2009_CI.html).

Feedback is welkom.

14-10-2009: Versie 0.2 beschikbaar (feedback verwerkt)
1-11-2009: Versie 0.3 beschikbaar (foto met Neotion CAM toegevoegd)
22-11-2009: Versie 0.4 beschikbaar (aanpassingen voor firmware 26.66.0)

Tom-
12 oktober 2009, 10:23
:thumb up: voor het initiatief. Ik zag door de bomen het bos niet meer, en ik was vast niet de enige.

mandersp
12 oktober 2009, 17:23
Bedankt voor de info.

Ik wacht nog even om een CI- Cam module te kopen totdat die voor de Philips 7404 is goedgekeurd

RobertElbertse
12 oktober 2009, 19:47
:pompom::pompom::pompom::pompom:

Nlrb, mijn complimenten voor de heldere handleiding. ik heb zelf alles al draaien, maar hier doe je zeker mensen een plezier mee.

Een kleine opmerking, ik zou de tekst onder "freq en netnummers ziggo" bij de betreffende bullit onder "installatie" noemen. Dat was namelijk de plek waarbij ik dacht 'och, dat had hij hier wel even moegen zeggen' En doorlezend zag ik dat het in een apart hoofdstuk stond. O, ja zeg daar ook even dat het ook in he boekje staat dat in het installatie pakket zit.

En verder, super gedaan man! (of vrouw, dat weet ik niet).

nlrb
12 oktober 2009, 19:54
Een kleine opmerking, ik zou de tekst onder "freq en netnummers ziggo" bij de betreffende bullit onder "installatie" noemen. Dat was namelijk de plek waarbij ik dacht 'och, dat had hij hier wel even moegen zeggen' En doorlezend zag ik dat het in een apart hoofdstuk stond. O, ja zeg daar ook even dat het ook in he boekje staat dat in het installatie pakket zit.

En verder, super gedaan man! (of vrouw, dat weet ik niet).
Bedankt! Ik zal het meenemen in een nieuwe versie (en je hebt gelijk: man).

misfit_nl
12 oktober 2009, 20:12
Ik heb een poging gewaagd een zelfde soort installatiehandleiding te maken voor de Philips TVs als bestaat voor de Samsung modellen.

Installatie Ziggo digitale TV op Philips 2009 CI+ modellen (http://www.4shared.com/account/file/140140179/4e578b98/Philips_2009_CI.html).

Feedback is welkom.

Dat is ziet er zeer goed uit, keep up the good work :)

roxxi
13 oktober 2009, 00:12

Feedback is welkom.Perfect gedaan; bij mij werkt het al maar voor de nieuwelingen een hartstikke handig document :pompom:

Shadow47
13 oktober 2009, 11:20
thanks nlrb, dit is een heel helder document!

rowdy
13 oktober 2009, 16:22
Ziet er erg mooi uit!

Eén hele kleine opmerking:
Pagina 2, bullet 2: NOG -> NOCH

nlrb
13 oktober 2009, 20:07
Eén hele kleine opmerking:
Pagina 2, bullet 2: NOG -> NOCH
Thanks - Well spotted! :oops:.

Mark69
13 oktober 2009, 23:58
NLRB: ik zal het kort houden: :thumb up:

RogerSch
14 oktober 2009, 21:46
Bedankt voor de duidelijke handleiding. :pompom:

ikke1957
14 oktober 2009, 22:09
Hartelijk dank voor de handleiding.:)
Ik heb de CI+ cam nog niet gekocht, maar zal, na aanschaf, ongetwijfeld veel profijt van de handleiding hebben.:)

JW-NHS
14 oktober 2009, 23:52
Daar sluit ik me graag bij aan. Goed stukkie werk :pompom:
Ik sta op het punt een 26PFL5604H aan te schaffen, de eerste 26" met 1080p en CI+ die er op de markt is, bij mijn weten.
En dan zal de Instruktie goed van pas komen.

Groet,
JW

Eelco1234
16 oktober 2009, 10:10
:applause:
Prima werk!

rowdy
21 oktober 2009, 11:05
Ik sta op het punt een 26PFL5604H aan te schaffen, de eerste 26" met 1080p en CI+ die er op de markt is, bij mijn weten.

Groet,
JW

Je moet je wel afvragen of je op een 26" scherm op normale kijkafstand het verschil kunt zien tussen 1080 en 720.
Ik ben van mening dat je het verschil niet kunt zien, dus alleen als je een PS3 of Xbox (of een PC) zou het nut kunnen hebben, mits je dan wel op de normale computerafstand (+- 50 cm.) gaat zitten, niet op de huiskamer-tv-afstand (3 a 4 meter).

JW-NHS
21 oktober 2009, 14:17
Bij mij varieert de kijkafstand van 1,5 tot 3 meter. Dan zie je het wel, denk ik zo.
En voorts: als 1080p ter beschikking is, waarom zou ik het dan niet nemen?

Groet,
JW

ceesboersen
23 oktober 2009, 17:48
Bedankt. Zonder deze handleiding was ik nog langer bezig geweest. Maar ja je wil het toch eerst zelf proberen.

54nico
25 oktober 2009, 20:57
Ik had in de afgelopen 2weken al een paar pogingen ondernomen om de zenders via de CI+ module op de televisie te zien. Steeds zonder succes. Nadat ik in de afgelopen week de handleiding zag, was het vandaag een fluitje van een cent. Bedankt voor het online zetten van de instructie.

Theunissen
10 november 2009, 00:18

Groet,
JW

Als je hem al hebt aangeschaft zou ik graag willen horen hoe hij bevalt. Ben namelijk ook van plan om deze aan te schaffen. Is inderdaad de enige 26" met 1080p en voor de slaapkamer lijkt hij me dan ideaal.

JW-NHS
10 november 2009, 08:44
Nee, nog niet aangeschaft.
Dat doe ik pas als de nieuwe Firmware daarvoor beschikbaar is. En uiteraard moet die Firmware dan wel goed werken en "goedgekeurd zijn" door Ziggo.

Groet,
JW

Tom-
10 november 2009, 08:57
Nee, nog niet aangeschaft.
Dat doe ik pas als de nieuwe Firmware daarvoor beschikbaar is. En uiteraard moet die Firmware dan wel goed werken en "goedgekeurd zijn" door Ziggo.

Groet,
JWKom in 2012 maar een keer terug :-)

JW-NHS
10 november 2009, 09:05
Optimist :oyeah:

Groet,
JW

rowdy
10 november 2009, 15:59
Bij mij varieert de kijkafstand van 1,5 tot 3 meter. Dan zie je het wel, denk ik zo.
En voorts: als 1080p ter beschikking is, waarom zou ik het dan niet nemen?

Groet,
JW

Kijk eens op:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/
dat is een interessant artikel.

En als antwoord op je 2e vraag:
Als je kijkafstand te groot is om het verschil te zien, dan is prijs een argument om geen 1080p te willen kopen maar gewoon HD-Ready te nemen :)
Als prijs geen rol speelt dan kocht iedereen 1080p natuurlijk :)
En ook 52 inch natuurlijk, als de grootte van je woonkamer niet uitmaakte. En je geen vrouw had :)

Mark69
11 november 2009, 19:23
. En je geen vrouw had :)

:oyeah:

neoware
14 november 2009, 17:11
Wil iemand de handleiding ergens anders uploaden? De download doet het hier namelijk niet...

EDIT: Uiteindelijk al geinstalleerd, maar zou mooi zijn als de download weer werkte.
EDIT 2: En de download werkt ook weer!

davina
16 november 2009, 20:50

Feedback is welkom.

Nlrb, vandaag heb ik een Philips 47PFL7404H/12 gekocht met een digitale tv-module.
Met de reguliere handleiding ben ik uren bezig geweest maar zonder resultaat. Toen ik jouw handleiding tegenkwam heb ik die uitgedraaid en binnen 15 minuten deed alles het perfect!
(nu dus een blije dochter...)
Heel erg bedankt en ik hoop dat vele anderen hier net zo veel plezier van zullen hebben!
Groeten Dave H.

fghr
17 november 2009, 21:20
:thumb up: voor het initiatief. Ik zag door de bomen het bos niet meer, en ik was vast niet de enige.
Misschien een domme vraag, maar moet ik mijn decoder (Humax) los koppelen voordat ik mijn TV met de CI+ module opnieuw ga installeren (zenders zoeken, etc)?

nlrb
17 november 2009, 21:45
Misschien een domme vraag, maar moet ik mijn decoder (Humax) los koppelen voordat ik mijn TV met de CI+ module opnieuw ga installeren (zenders zoeken, etc)?
Zolang de TV maar een goed centrale antenne signaal heeft is de installatie mogelijk (dus nee, zou niet nodig moeten zijn).

edopiri
19 november 2009, 20:58

Feedback is welkom.

Beste NLRB,
het plaatsen van de CAM en de Smartcard kan op 4 manieren, bij mij was het pas met combinatie 4 raak. Was wel bang om de pootjes krom te duwen. De handleiding van ziggo en philips hebben me niet geholpen.

Pas later zag ik jouw handleiding ! In ieder geval weet ik dat het niet aan mij ligt. Jouw handleiding was een stuk duidelijker !

frans2929
21 november 2009, 00:09
Hoi,
Heb vandaag een 47pfl5604h opgehaald. Als ik de discussies zo lees kan ik zonder grote problemen de CAM kaart van Ziggo bestellen en gebruiken?
Kan iemand dat bevestigen?

Goed handleiding trouwens, ga morgen eerst m'n firmware updaten.

Frans

energizer
21 november 2009, 11:24
Hoi,
Heb vandaag een 47pfl5604h opgehaald. Als ik de discussies zo lees kan ik zonder grote problemen de CAM kaart van Ziggo bestellen en gebruiken?
Kan iemand dat bevestigen?

Goed handleiding trouwens, ga morgen eerst m'n firmware updaten.

Frans

Ja ik heb 2 weken geleden een 42PFL5604 gehaald en die doet het nu met de nieuwste firmware perfect in combinatie met de Ziggo CAM module. Dus inderdaad zonder problemen te gebruiken, als je de handleidingen hier gewoon goed volgt is het allemaal prima te doen.

HimSjo
21 november 2009, 11:29
Ik volg al tijden de ontwikkelingen op dit forum en heb tot gisteren gewacht met het kopen van de Philips 37PFL8404H met Neotion CI+ CAM. Na het volgen van de instructies in deze handige handleiding en het upgraden van de software naar versie .66 werkt alles (tot nu to) perfect! Vanaf heden zal ik ook mijn bevindingen met jullie delen. :wink:

frans2929
21 november 2009, 17:01
Is mijn aanname juist dat ik met de CAM module van Ziggo ook HD ontvangst heb zoals ik nu met een externe HD tuner van Humax heb?

Alvast dank!

ps net m'n TV geupdate, compliment voor Philips hoe gebruiksvriendelijk dit gaat :)

energizer
22 november 2009, 11:17
Is mijn aanname juist dat ik met de CAM module van Ziggo ook HD ontvangst heb zoals ik nu met een externe HD tuner van Humax heb?

Alvast dank!

ps net m'n TV geupdate, compliment voor Philips hoe gebruiksvriendelijk dit gaat :)

Ja je hebt met de Ziggo CAM CI+ module ook HD ontvangst zoals met een externe ontvanger.

Trouwens... in de handleiding genoemde bekende problemen zijn voor een deel opgelost met de nieuwe firmware (2.66)

nlrb
22 november 2009, 21:17
Net de handleiding aangepast aan firmware 26.66.0.
Wijzigingen:

lijst met bekende problemen aangepast
nieuwe screenshots voor het testen van het signaal, aangezien de functie tot manuele installatie van digitale kanalen is verwijderd

Theunissen
1 december 2009, 20:44
In de installatiegids staat vermeld "De smartcard moet de chip eerst en naar het CAM logo toe geplaatst worden" dat is voor mij 100% duidelijk. Daarna staat er vermeld "De CAM moet met het logo richting de muur in de TV geschoven worden". Dat is voor mij voor 99% duidelijk.

Houdt dit in dat ik de CAM met "SMIT" of "Neotion" logo richting de muur in de TV geschoven worden (m.a.w. het "SMIT" of "Neotion" logo is dan op de kop). Ik zelf beschik over een Philips 26PFL5604H TV (de CI+ module moet ik nog ontvangen maar als het goed is zal het een "Neotion" cam zijn). Zou iemand dit misschien kunnen bevestigen zodat het voor 100% duidelijk wordt :mrgreen:

JW-NHS
1 december 2009, 21:07
Klopt, dat SMiT/Neotion logo moet richting muur staan in de Philips, en het staat dan op z'n kop.
Zó zit 'ie er ook bij mijn 22PFL5604 in, en die werkt.
Da's de 100% dus :wink:

Groet,
JW

nofus
1 december 2009, 21:16
Vandaag een 37PFL9604 aangeschaft met een CI+ kaartje.

Zojuist alles aangesloten, kaartje geactiveerd en de CI+ module ingestoken en... niets. HEt autenticatie proces start niet vanzelf.

Ik heb wel de laatste firmware via internet geupdate (26.66).

Heb ik iets verker gedaan?
Overigens geeft de TV wel de melding dat er geen contact gemaakt kan worden met de CI module als ik deze eruit haal.

JW-NHS
1 december 2009, 21:31
Vandaag een 37PFL9604 aangeschaft met een CI+ kaartje.

Zojuist alles aangesloten, kaartje geactiveerd en de CI+ module ingestoken en... niets. HEt autenticatie proces start niet vanzelf.

Ik heb wel de laatste firmware via internet geupdate (26.66).

Heb ik iets verker gedaan?
Overigens geeft de TV wel de melding dat er geen contact gemaakt kan worden met de CI module als ik deze eruit haal.

Zit die er goed in, met het logo naar achteren?

Groet,
JW

nofus
1 december 2009, 21:36
JA, heb alle opties al geprobeerd, maar hij zit nu precies zoals in de handleiding wordt beschreven.

JW-NHS
1 december 2009, 21:41
JA, heb alle opties al geprobeerd, maar hij zit nu precies zoals in de handleiding wordt beschreven.

En dan heb je het over de handleiding zoals op dit forum staat? In versie 3?
Bij mij ging het daarmee fluitend.

Groet,
JW

nofus
1 december 2009, 21:46
Versie 0.4. van 22-11-2009, is er een recentere?

Moet het process na he insteken van de kaart vanzelf starten?

Theunissen
1 december 2009, 22:13
Klopt, dat SMiT/Neotion logo moet richting muur staan in de Philips, en het staat dan op z'n kop.
Zó zit 'ie er ook bij mijn 22PFL5604 in, en die werkt.
Da's de 100% dus :wink:

Groet,
JW

Bedankt voor de snelle reactie, nu is het inderdaad voor 100% duidelijk :thumb up:

nofus
2 december 2009, 13:24
Kleine update.

De eerste poging was met de oude Samsung decoder nog aangesloten via de (non HD) HDD recorder.

De volgende poging heb ik die decoder er tussenuit gehaald en is de TV via de HDD recorder aangesloten.

Tevens heb ik de laatste frimware direct via Internet geïnstalleerd en niet via USB.

Zouden deze punten van invloed kunnen zijn?

Vandaag alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en het hele circus opnieuw gedaan. Zonder resultaat. Nog steeds start het autheticatieproces NIET.

Ik heb alleen Nederland 1 in HD, de rest geeft zwart beeld. Analoge zenders zijn er vanaf zeder 2001.

Iemqnd een idee, want ik baal er stevig van!

JW-NHS
2 december 2009, 13:28
Heb je de Ziggo Smartcard al geactiveerd?

Groet,
JW

nofus
2 december 2009, 15:31
Ja, de nieuwe is geactiveerd, de oude geeft ook geen sjoegge.

Minkie
2 december 2009, 15:33
Kleine update.

De eerste poging was met de oude Samsung decoder nog aangesloten via de (non HD) HDD recorder.

De volgende poging heb ik die decoder er tussenuit gehaald en is de TV via de HDD recorder aangesloten.

Tevens heb ik de laatste frimware direct via Internet geïnstalleerd en niet via USB.

Zouden deze punten van invloed kunnen zijn?

Vandaag alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en het hele circus opnieuw gedaan. Zonder resultaat. Nog steeds start het autheticatieproces NIET.

Ik heb alleen Nederland 1 in HD, de rest geeft zwart beeld. Analoge zenders zijn er vanaf zeder 2001.

Iemqnd een idee, want ik baal er stevig van!

Nofus

Herkend de TV de CI+ module?
In een eerdere posting geef je aan dat de TV aangeeft dat de CI+ module verwijderd is. Ergo in het installatie menu kan je naar optie module gaan en kijken of de tv de CI+ module herkent.

Ik heb zelf ook een dergelijk probleem gehad. Nadat ik de module en smartcard (Logo module en Chip smartcard richting muur) goed geherinstalleerd had heb ik nogmaals alle zenders opnieuw geïnstalleerd.
Alles deed het perfect daarna.
Wat ik wel geconstateerd had dat de smartcard enigszins losjes in de module zit en daardoor wat speling heeft waardoor de chip zeer waarschijnlijk geen goed contact maakte.
Mijn advies is:
1. Haal de CI+ uit de TV
2. Installeerd de zenders opnieuw.
3. Installeer CI+ en smartcard op de juiste wijze.

Authenticatie zou nu goed moeten lopen in 5 stappen naar de 100%.

Succes Minkie

rweersch
2 december 2009, 18:51
Vandaag een 37PFL8404 gekocht. Net zoals de vorige netjes volgens de handleiding geprobeerd te installeren, maar hij vindt geen zenders:
- update .66 erop gezet
- zenders opnieuw zoeken (zonder CAM uiteraard)
- netwerkfrequentie op 356.00 gezet (regio 6174)
- signaalsnelheid op 6.875 gezet (stond standaard op 6.9 maar dat werkte ook niet).

Een Samsung 270 ontvanger vindt binnen een paar secondes alle zenders, via dezelfde kabel. Dezelfde netwerk- en snelheidinstellingen.

Heeft iemand nog een idee? :?:

ArChie
2 december 2009, 18:55
Vandaag een 37PFL8404 gekocht. Net zoals de vorige netjes volgens de handleiding geprobeerd te installeren, maar hij vindt geen zenders:
- update .66 erop gezet
- zenders opnieuw zoeken (zonder CAM uiteraard)
- netwerkfrequentie op 356.00 gezet (regio 6174)
- signaalsnelheid op 6.875 gezet (stond standaard op 6.9 maar dat werkte ook niet).

Een Samsung 270 ontvanger vindt binnen een paar secondes alle zenders, via dezelfde kabel. Dezelfde netwerk- en snelheidinstellingen.

Heeft iemand nog een idee? :?:
Misschien een '0' te weinig bij de frequentie? Wat is de eenheid die je daar moet invullen? MHz of KHz? Bij MHz is de waarde 356 MHz wat gelijk is aan 356000 KHz.

rweersch
2 december 2009, 19:02
Misschien een '0' te weinig bij de frequentie? Wat is de eenheid die je daar moet invullen? MHz of KHz? Bij MHz is de waarde 356 MHz wat gelijk is aan 356000 KHz.
xxx.xx dus ik heb 356.00 ingevuld. Als ik de TV de digitale ontvangst laat testen, vindt hij ook geen signaal. Koppel ik de Samsung aan, dan heb ik binnen 10 tellen alle zenders bij 85% signaalsterkte.

JW-NHS
2 december 2009, 19:07
En bij de Regiocode: regio 6174 heb je er een 0 vóór gezet? Er moet dan 06174 staan.

Groet,
JW

ArChie
2 december 2009, 19:10
xxx.xx dus ik heb 356.00 ingevuld. Als ik de TV de digitale ontvangst laat testen, vindt hij ook geen signaal. Koppel ik de Samsung aan, dan heb ik binnen 10 tellen alle zenders bij 85% signaalsterkte.
Heb je ook het juiste netwerk ID ingevuld? Ik neem aan dat je met regio 6174 de postcode bedoelt en daar hoort dacht ik netwerk ID 1111 bij. Voor de zekerheid even controleren in het boekje dat je bij de smartcard en/of CI+ CAM hebt gekregen.

JW-NHS
2 december 2009, 19:16
En als dat die Netwerk ID 1111 is, moet er 01111 ingevuld worden....

Groet,
JW

rweersch
2 december 2009, 19:29
Heb je ook het juiste netwerk ID ingevuld? Ik neem aan dat je met regio 6174 de postcode bedoelt en daar hoort dacht ik netwerk ID 1111 bij. Voor de zekerheid even controleren in het boekje dat je bij de smartcard en/of CI+ CAM hebt gekregen.
Tot netwerkID komt-ie niet eens... Als hij geen zenders vindt, wil hij weer opnieuw zoeken. Met 6174 bedoel ik IDD de postcode, en daar hoort netwerkfrequentie 356 bij volgens de Ziggo website.

ArChie
2 december 2009, 19:37
Tot netwerkID komt-ie niet eens... Als hij geen zenders vindt, wil hij weer opnieuw zoeken. Met 6174 bedoel ik IDD de postcode, en daar hoort netwerkfrequentie 356 bij volgens de Ziggo website.
Wat voor type TV heb je eigenlijk? En je bent hopelijk toch niet op een analoge manier aan het zoeken?

ArChie
2 december 2009, 19:39
Wat voor type TV heb je eigenlijk? En je bent hopelijk toch niet op een analoge manier aan het zoeken?
Sorry, het eerste deel van de vraag had je al eerder aangegeven: 37PFL8404

Zoek je misschien naar DVB-T kanalen i.p.v. DVB-C kanalen als er niet om een netwerk ID wordt gevraagd voordat hij met scannen begint?

rweersch
2 december 2009, 19:40
Nee, ik heb kabel gekozen in het menu. Het is een 37PFL8404/H12.
Een optie om DVB-T te kiezen heb ik niet gezien. Ik kan kiezen tussen kabel en antenne. Overigens bedankt voor de hulp ;)

Een vrijwel vergelijkbare 5000-serie heb ik probleemloos kunnen installeren.

ArChie
2 december 2009, 19:56
Nee, ik heb kabel gekozen in het menu. Het is een 37PFL8404/H12.
Een optie om DVB-T te kiezen heb ik niet gezien. Ik kan kiezen tussen kabel en antenne.
Ik neem aan dat je de installatie handleiding die in de start post van dit topic wordt vermeld stap voor stap hebt gevolgd? In dat geval komt bij jou kennelijk niet na enige tijd de vraag om het netwerk‐ID in te geven. Wel krijg je de vraag voor de netwerk frequentie. Misschien vindt de TV het signaal op die 356 MHz wel net te zwak om er nog iets van te kunnen maken en is het nog wel net voldoende voor de Samsung ontvanger. Heb je voor de zekerheid even alle andere apparatuur met COAX antenne kabel aansluiting uit de loop gehaald en ook alle splitters e.d. en de TV rechtstreeks aangesloten?

rweersch
2 december 2009, 20:00
UIteraard, via een directe kabel op het Ziggo-kastje aangesloten. De Samsung meldt een signaalsterkte van rond de 85% en dat zou meer als voldoende moeten zijn. Ik snap er niks meer van :roll:
Analoog worden de 32 zenders binnen een minuut of zo gevonden. Allen storingsvrij. Ik vermoed dat met het signaal en de kabels niks mis is (die heb ik ook allemaal zelf aangelegd, dus ik weet wat er ligt ;) ).

't Is ook vreemd dat de test voor digitale zenders niks oplevert. Het lijkt wel of de TV helemaal geen DVB-C signaal op de coax ziet.

ArChie
2 december 2009, 20:19
UIteraard, via een directe kabel op het Ziggo-kastje aangesloten. De Samsung meldt een signaalsterkte van rond de 85% en dat zou meer als voldoende moeten zijn. Ik snap er niks meer van :roll:
Analoog worden de 32 zenders binnen een minuut of zo gevonden. Allen storingsvrij. Ik vermoed dat met het signaal en de kabels niks mis is.
De laatste firmware versie is ook geïnstalleerd?

In de handleiding kom ik dit nog tegen over het testen van het signaal:

Configuratie -> Installatie -> Installatie zenders -> Ontvangst testen -> Zoeken

Misschien dat je daar nog iets mee kan? Verder heb ik ook geen idee meer.

Theunissen
2 december 2009, 20:30

Nadat je de netwerkfrequentie (35600) moest invullen kon je daarna het netwerknummer (bv 1111) ?

Zoniet dan moet je eens i.p.v. ‘Kabel’ voor DVB-C installatie (komt na de land keuze) de optie 'Antenne' kiezen en het daarna opnieuw proberen. Klinkt misschien vreemd maar bij mij werkte dat.

rweersch
3 december 2009, 06:45
Heren, bedankt voor de hulp. Zoals in mijn eerste berichtje over dit topic ook al te lezen was, heb ik de handleiding in dit topic (die is zeer duidelijk) enstap voor stap gevolgd. De suggestie van Theunissen had ik ook al geprobeerd. Zelfs een obscure optie om het land op Finland te zetten heb ik geprobeerd. Het is ook niet voor het eerst dat ik dit de doe ;)

Nadat je de netwerkfrequentie (35600) moest invullen kon je daarna het netwerknummer (bv 1111) ?
De vraag voor het netwerknummer krijg je pas nadat de stap met de netwerkfrequentie goed is doorlopen, en het digitale signaal is gevonden. Zoals ik al eerder schreef (echt hoor ;) ) krijg ik geen vraag om een netwerknummer maar blijft hij steeds maar vragen voor de frequentie en opnieuw scannen. De netwerknaam (Ziggo) zou ook al in het scherm moeten verschijnen, maar dat gebeurt niet. De TV vindt simpelweg het digitale signaal niet.

Er resteren (voor zover ik kan zien) nog twee opties:

Er is iets mis met de TV;
Het signaal is toch te zwak.

Toevallig kwam ik gisteren, na het heraansluiten van alle apparatuur, erachter dat de Samsung-ontvanger ook opeens geen signaal meer kreeg. Wat blijkt? Ik had 'm nu per ongeluk "achter" de video aangesloten. Blijkbaar wordt het signaal dan te zwak. Ondanks dat ik de TV rechstreeks op het Ziggo kastje in de meterkast heb aangesloten, vermoed ik dat de betreffende coax-kabel niet goed genoeg is. Goed genoeg voor de Samsung, mits deze niet achter de video hangt, maar niet goed genoeg voor de Philips tuner. Ik ga straks eens shoppen voor dikke Hirschmann kabel, stekkers en een splitter zodat de video (als alles zou werken) niet meer tussen de coax naar de TV komt te hangen. Hopenlijk brengt dat soelaas :roll:

Wat ik overigens nergens kan vinden, is een optie om de TV een echte reset te geven. De optie om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen is alleen van toepassing op persoonlijke voorkeuren (kleur, beeld, geluid e.d.) maar niet op de tuner.

TomF
3 december 2009, 07:39
De optie om de gehele TV te resetten zit in het Servicemenu.
Probleem hiermee is dat de garantie blijkbaar vervalt zodra je in dit menu komt.

Ik zou eerst de antenne-bekabeling en met name de antennestekkers vervangen en kijken hoe het dan gaat.
Succes.

rweersch
3 december 2009, 08:25
Ja, dat lijkt mij ook het verstandigste. Alleen jammer dat Philips blijkbaar tuners maakt die een slechtere ontvangst hebben dan Samsung.

nofus
3 december 2009, 10:15
Nofus

Herkend de TV de CI+ module?
In een eerdere posting geef je aan dat de TV aangeeft dat de CI+ module verwijderd is. Ergo in het installatie menu kan je naar optie module gaan en kijken of de tv de CI+ module herkent.

Ik heb zelf ook een dergelijk probleem gehad. Nadat ik de module en smartcard (Logo module en Chip smartcard richting muur) goed geherinstalleerd had heb ik nogmaals alle zenders opnieuw geïnstalleerd.
Alles deed het perfect daarna.
Wat ik wel geconstateerd had dat de smartcard enigszins losjes in de module zit en daardoor wat speling heeft waardoor de chip zeer waarschijnlijk geen goed contact maakte.
Mijn advies is:
1. Haal de CI+ uit de TV
2. Installeerd de zenders opnieuw.
3. Installeer CI+ en smartcard op de juiste wijze.

Authenticatie zou nu goed moeten lopen in 5 stappen naar de 100%.

Succes Minkie

Helaas, de genoemde stappen heb ik meerdere malen doorlopen. Vanochtend nog even geprobeer de Sony HDD recorder en tussenuit te halen en opnieuw geprobeerd. Zonder resultaat. Er gebeurd gewoon helemaal niets als ik de CI module erin stop. Krijg alleen een melding als ik 'm eruit haal.

Ik merk wel dat ik de insteekmodule een klein beetje kan bewegen als ik 'm in de TV heb zitten. Zou dat ding kapot kunnen zijn?

update: vanmorgen gechat met Philips. WEr ik niet veel wijzer van. Verwijzenme naar Ziggo als het probleem nog steeds blijft bestaan na nogmaals alle stappen doorlopen te hebben. Ze wisten me wel te melden dat er zeer binnenkort een nieuwe firmware versie uitkomt.

rweersch
3 december 2009, 15:50
Zojuist een dikke 75 Ohm coaxkabel van 2 meter gemaakt, met Hirschmann metalen stekkertjes, direct aan het AOP aangesloten. De Samsung vindt alles binnen een paar secondes, de Philips zoekt bijna 5 minuten en vindt geen enkele digitale zender na het ingeven van de netwerkfrequentie. De frequentie 356.00 is correct voor mijn regio (zo staat de Samsung namelijk ook ingesteld).

Ik kan niet anders concluderen dan dat er iets kapot is met de TV.

rweersch
3 december 2009, 16:47
Halleluja, het is gelukt! Ik heb de transportsnelheid op 6.872 ingesteld, netwerkfrequentie 356.00 ingegeven, en toen kwam vrijwel meteen het scherm waar ik 01111 moest invullen! Het zaakje werkt prima, zelfs achter twee splitters en via een vrij dunne kabel.

Ik heb echt geen flauw idee wat die "transportsnelheid" doet (de eenheid is MHz, dus het is een frequentie). 6.9 werkte niet. 6.875 ook niet. Door trial & error op 6.872 uitgekomen: de Samsung 270 stond op 6.875 en die waarde kon je aanpassen en tegelijkertijd zien wat het effect op de signaalsterkte was. Daar kwam ik uit op een "window" van 6.872 t/m 6.877 waarbinnen er een signaal was. En dat ben ik daarna op de Philips gaan proberen.

Eerlijk gezegd zie ik dit de gemiddelde monteur van Ziggo of Philips niet zo 1-2-3 doen, laat staan een gemiddelde consument :shock:

ArChie
3 december 2009, 17:08
Halleluja, het is gelukt! Ik heb de transportsnelheid op 6.872 ingesteld, netwerkfrequentie 356.00 ingegeven, en toen kwam vrijwel meteen het scherm waar ik 01111 moest invullen! Het zaakje werkt prima, zelfs achter twee splitters en via een vrij dunne kabel.

Ik heb echt geen flauw idee wat die "transportsnelheid" doet (de eenheid is MHz, dus het is een frequentie). 6.9 werkte niet. 6.875 ook niet. Door trial & error op 6.872 uitgekomen: de Samsung 270 stond op 6.875 en die waarde kon je aanpassen en tegelijkertijd zien wat het effect op de signaalsterkte was. Daar kwam ik uit op een "window" van 6.872 t/m 6.877 waarbinnen er een signaal was. En dat ben ik daarna op de Philips gaan proberen.

Eerlijk gezegd zie ik dit de gemiddelde monteur van Ziggo of Philips niet zo 1-2-3 doen, laat staan een gemiddelde consument :shock:
Vreemd. Het is geen transport snelheid, maar symbool snelheid gemeten in Msymbol/s. Dus geen MHz. En de instelling zou echt 6.875 moeten zijn i.p.v. 6.872. Lijkt er toch op dat er iets niet helemaal goed gaat met het signaal of de tuner in de TV.

Minkie
3 december 2009, 20:04
Helaas, de genoemde stappen heb ik meerdere malen doorlopen. Vanochtend nog even geprobeer de Sony HDD recorder en tussenuit te halen en opnieuw geprobeerd. Zonder resultaat. Er gebeurd gewoon helemaal niets als ik de CI module erin stop. Krijg alleen een melding als ik 'm eruit haal.

Ik merk wel dat ik de insteekmodule een klein beetje kan bewegen als ik 'm in de TV heb zitten. Zou dat ding kapot kunnen zijn?

update: vanmorgen gechat met Philips. WEr ik niet veel wijzer van. Verwijzenme naar Ziggo als het probleem nog steeds blijft bestaan na nogmaals alle stappen doorlopen te hebben. Ze wisten me wel te melden dat er zeer binnenkort een nieuwe firmware versie uitkomt.

Nofus
Spijtig om te vernemen dat geen stap verder gekomen bent.
Terug komende op het feit dat de TV wel het verwijderen meld.
Als de CI+ module geïnstalleerd is kan je dan via het configuratie menu in de Interface module komen?
De stappen zijn:
Configuratie>Diversen>Commen Interface>Irdeto Access> druk op ok toets.
Als het goed is kom je in de status menu van de Interface Module, waar je o.a. de smartcard status kunt uitlezen.

Mocht dit ook niet lukken dan ben ik bang dat de CI+ module of de TV de veroorzaker is.
Misschien kan je een CI+ module van iemand anders, waarbij het wel werkt lenen.

Ik kan mij nog herinneren dat iemand last had van een verbogen steker pennetje in de TV. Hij heeft deze voorzichtg recht gebogen waarna alles werkte. Ik hoop voor jou dat dit niet het geval is.

Sterkte ermee

Minkie

nofus
3 december 2009, 20:13
Bedankt voor je input.

Deze kan ik dus al nite vinden:

Staat niet onder Diversen....

Minkie
3 december 2009, 20:46
Bedankt voor je input.

Deze kan ik dus al nite vinden:

Staat niet onder Diversen....

Je hebt toch de 37PFL9604H???
Dan moet Diversen etc. in je configuratie menu moeten staan.

Ik heb even terug gebladerd naar een van jouw eerste postings.
Je geeft aan dat je de software via het internet ge-update hebt.

Ergens heb een draadje gelezen dat dit problemen geeft. Ik meen mij te herinneren dat anderen ook allerlei menu problemen hadden na het updaten via internet.

De beste manier is downloaden op de PC, het zip bestand uitpakken en op een USB stick zetten, en middels de USB optie de TV updaten.

Hopelijk ligt daar jouw probleem.

Sterkte
Minkie

nofus
3 december 2009, 20:53
Helaas kan ik geen USB update doen zoals jij hem beschrijft.

Als ik in het menu de USB optie probeer, dan kan ik alleen een html bestandje opslaan, deze moet ik dan weer openen via mijn PC.
Vervolgens kom ik op een pagina van Philips, waarop staat dat er geen update meer beschikbaar heb omdat ik al de laatste versie heb.

Enig idee hoe ik alsnog de USB update kan uitvoeren?

rweersch
3 december 2009, 21:10
Vreemd. Het is geen transport snelheid, maar symbool snelheid gemeten in Msymbol/s. Dus geen MHz. En de instelling zou echt 6.875 moeten zijn i.p.v. 6.872. Lijkt er toch op dat er iets niet helemaal goed gaat met het signaal of de tuner in de TV.
In de Samsung 270 stond echt MHz (of beter gezegd: 6875 KHz). Wat is Msymbol/s voor vreemde eenheid?
Ik vind het inderdaad merkwaardig dat ik 6.872 heb moeten invullen. Maar wellicht dat andere eigenaren van nieuwe Philips TV's met vergelijkbare problemen dit eens kunnen proberen. Ik heb nog eens 6.875 geprobeerd, en dan ben ik alle zenders weer kwijt. Het moet dus echt 6.872 zijn, in deze specifieke TV.

ArChie
3 december 2009, 21:36
Wat is Msymbol/s voor vreemde eenheid?
Het aantal symbolen per seconde. In dit geval dus 6875000 symbolen per seconde vanwege de 'M'. Dat wordt samen met de QAM waarde gebruikt om maximale bitrate van een Transport Stream te bepalen.

Zie ook de tekst onder het kopje "Modulatie QAM" op de volgende webpagina voor meer informatie:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml

Ik vind het inderdaad merkwaardig dat ik 6.872 heb moeten invullen. Maar wellicht dat andere eigenaren van nieuwe Philips TV's met vergelijkbare problemen dit eens kunnen proberen. Ik heb nog eens 6.875 geprobeerd, en dan ben ik alle zenders weer kwijt. Het moet dus echt 6.872 zijn, in deze specifieke TV.
De juiste waarde wordt bepaald door de QAM modulator bij Ziggo om de Transport Stream op de kabel te zetten op een bepaalde frequentie. Die symbool snelheid wordt ook doorgegeven in de DVB Service Information (DVB-SI). Vandaar dat ik me afvraag of er misschien iets mis is met het signaal zoals dat bij jou binnenkomt op die frequentie of misschien iets met de tuner in de TV die deze informatie gebruikt om het verzonden digitale signaal te kunnen reconstrueren.

Minkie
3 december 2009, 21:59

Als ik in het menu de USB optie probeer, dan kan ik alleen een html bestandje opslaan, deze moet ik dan weer openen via mijn PC.
Vervolgens kom ik op een pagina van Philips, waarop staat dat er geen update meer beschikbaar heb omdat ik al de laatste versie heb.

Via onderstaande link kom je op de Philips site waar je het ingepakte bestand download. Na downloaden met winzip o.i.d. uitpakken en dat bestand, liefst op schone USB stick zetten.
USB stick in TV schuiven dan zou de Software naar de TV getransporteerd moeten worden.
Ik weet helaas niet of je dit kan forceren, hopelijk kan een van de andere forumleden hier een antwoord op geven

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=NL&slg=NLD&sct=LCD_TV_SU&cat=TV_CA&session=20091108111654_213.73.243.52&grp=SOUND_AND_VISION_GR&ctn=37PFL9604H/12&mid=Link_Software&hlt=Link_Software

Minkie

P.S. Lees ok even + Release-opmerkingen en/of installatie-instructies (http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpcontent.pl?tmplt=ePlatform%20-%20Philips&scy=NL&slg=NLD&mid=Link_Software&sct=LCD_TV_SU&cat=TV_CA&session=20091108111654_213.73.243.52&grp=SOUND_AND_VISION_GR&ctn=37PFL9604H/12&dct=FUS&did=NLD&file=/files/3/37pfl9604h_12/37pfl9604h_12_fur_nld.pdf) door.

rweersch
4 december 2009, 08:19
Vandaar dat ik me afvraag of er misschien iets mis is met het signaal zoals dat bij jou binnenkomt op die frequentie of misschien iets met de tuner in de TV die deze informatie gebruikt om het verzonden digitale signaal te kunnen reconstrueren.
Ik denk dus dat het aan de TV ligt, want beide Samsung decoders (de 270 en 380) werken op 6.875. Wel vreemd dat ik hier de enige ben (althans, daar lijkt het op) die van dit euvel last heeft. Of Philips heeft iets veranderd in de laatste batch van dit model....

nofus
4 december 2009, 08:23
Update via USN is alsnog gelukt, maar heeft niets morgen helpen.
Ondertussenook al 5 keer een plof gehad.

Opvallend is dat (bedankt voor de screenshots Minkie) de Common Interface in zijn geheel ontbreekt in het menu.

Vandaag maar terug naar BCC met de module, het is te hopen dat het daar aan ligt.

JW-NHS
4 december 2009, 09:20
Ik denk dus dat het aan de TV ligt, want beide Samsung decoders (de 270 en 380) werken op 6.875. Wel vreemd dat ik hier de enige ben (althans, daar lijkt het op) die van dit euvel last heeft. Of Philips heeft iets veranderd in de laatste batch van dit model....

Je kunt in de set-up wel zien hoe "oud" jouw toestel is.
Mijn TV was van maart dit jaar, vorige week door mij aangeschaft.

Groet,
JW

rweersch
4 december 2009, 09:52
Ik zal straks eens kijken!

Donthuis
4 december 2009, 11:02

Als 37PFL9604 eigenaar de volgende gebruiksaanwijzing voor je:

- ga op de PC naar de Philips site voor DIT toestel en download het ZIP-bestand met de laatste firmware (versie met een lange naam beginnende met FUS..... en met 66.0.zip aan het einde)
Je ziet vooraf een document met de procedure in beeld. Druk dat voor alle zekerheid even af, dan weet je bij de TV wat je vooral NIET moet doen
- gebruik een leeg gemaakte USB stick (ik heb expres een nieuwe gekocht en zelfs voor alle zekerheid opnieuw op de PC geformatteerd) en unzip dit bestand naar de stick ; het bestand op de stick heet dan autorun.upg
- zet dan in het update scherm de USB stick erin en start de update Die autorun naam zorgt ervoor dat de start automatisch verloopt

Na afloop geen toetsen op het toestel aanraken, de TV start vanzelf weer op en heeft dan wel weer de standaardinstellingen. De apparaten en de zenders zouden behouden moeten blijven. Heb je je persoonlijke voorkeuren al gekozen noteer die dan voor het gehele proces voor alle zekerheid.

Dat is het zo'n beetje, die update via Internet loopt altijd ver bij de downloadversie achter. De investering in een nieuwe 2 GB stick (ruim onder de 10€) is dit natuurlijk vele malen duurdere toestel wel waard. Als je een stick koopt met allerlei verder onnodige features erop, dan die er wel vanaf halen, de file moet alleen en wel "in de root" staan zoals dat heet.

Veel succes :cool:

NB Mocht je net als ik ooit een Philips Blue Ray speler (in mijn geval de 7500SL) bijkopen: die zet de update file onder een directory naam op de stick. Volgens mij doen ze dat bij Philips expres om TV en speler updates uit elkaar te houden.

nofus
4 december 2009, 18:17
De USB upgrade was inmiddels gelukt, bedankt voor de uitgebreide uilteg.

Inmiddels heb ik een ander CI module gehaald, deze wordt onmiddellijk herkend en ik had zowaar ook digital en HD beeld op ned 2 3 en sbs 6.

Had? Ja had, want nu krijg ik een zwart scherm met een E30-4 Service is... blabla melding. Nu dit weer!

Update: Hij doet het! Ik had eerste de oude kaart erin gedaan. Nu ee nieuwe Ziggo kaart en alles werkt.

Iedereen bedankt voor de hulp.:pompom:

Nederhans
29 december 2009, 23:09

Feedback is welkom.

Kom net bij mijn ouders weg en kreeg het niet voor elkaar. Ga met deze handleiding het nogmaals proberen.

Nederhans
31 december 2009, 12:08
Yes.
Gelukt met de heldere beschrijving, met name hoe de kaart in de CI+ module moet en de CI+ module in de tv.

Hartelijk bedankt

Johan111
2 januari 2010, 15:20
Hoi,
Ik ben sinds enkele dagen de (even niet meer zo) trotse bezitter van een Philips 40PFL7664H/12. Heb daarna ook gelijk een Ci+ module gehaald.
Sindsdien al bezig om te proberen het beeld aan de praat te krijgen.

Heb nu vandaag deze handleiding gevonden en opgevolgd (erg duidelijk), echter gaat het bij mij fout na de authenticatie van de module. Ik heb voordien wel ned 1 HD met beeld, daarna krijg ik op elk kanaal zwart beeld met de infobalk "geen programma beschikbaar". Heb dit geprobeerd zowel met de nieuwe als de oude (ik had al een externe decoder) Ziggo smartcard, zonder succes.
De firmware is ook al aangepast naar de laatste versie (66), zou dus ook moeten kloppen.

Heeft iemand nog een goed idee?
Anders wordt het maandag (vrees ik) heen en weer gestuurd worden tussen Philips en Ziggo helpdesk....:?

Alvast bedankt:thankyou:

rbregt
3 januari 2010, 17:14
Mooie en duidelijke handleiding. Zeer bedankt.

Feedback is welkom.

sweiland
5 januari 2010, 22:12
Sinds vorige week bezitter van een nieuwe Philips 37PFL8404, de Neotion CAM een smartcard van Ziggo en, dankzij dit forum, een duidelijke
installatiehandleiding (met zeer vel dank aan de maker!). Echter tot nu toe geen enkel digitaal kanaal kunnen bewonderen. Vooralsnog bij mij
Ci-min-37pfl8404 ....

Verrichte handelingen:
- nieuwste firmware (v. 66.0) probleemloos geinstalleerd
- smartcard >48 uur geleden telefonisch aangemeld
(aanmelding via internet is geen optie voor niet--klantnummer
houders ...)
- Via menu
configuratie>installatie>installatie zenders>
>automatische installatie
de gewenste input gegeven: 1: zenders opnieuw installeren
2: Nederland
3: Kabel + Start
- correcte frequentie ingevoerd, start....

... en vervolgens diepe stilte met een score van 0 digitale en 0 analoge
zenders na 30 minuten wachten. De verwachte vraag om een netwerknummer blijft uit...

De authenticatie procedure tussen TV en smartcard (correct geplaatst) wordt wel opgestart maar leidt tot geen resultaat (na 30 minuten wachten).

Welk deel van de handleiding lees ik niet goed??? Digitale signalen
niet krachtig genoeg???

Help ...!!

nlrb
5 januari 2010, 22:18
Lijkt een signaal probleem als er geen digitale kanalen en zelfs geen analoge kanalen worden gevonden. Gebruik eens een andere kabel en sluit deze zo dicht mogelijk aan bij het aansluitpunt van het huis.

sweiland
5 januari 2010, 22:24
Bedankt voor de snelle reaktie.

Analoge kanalen vind ik wel (en van uitstekende kwaliteit) als ik geen frequentie voor het vinden van digitale kanalen opgeef (en dus alleen zoek naar analoge kanalen). Die worden ook keurig geinstalleerd.

nlrb
5 januari 2010, 22:29
Wat gebeurt er bij het testen van het digitale signaal (zie 'problemen oplossen' in de handleiding; menu: Configuratie > Installatie > Installatie Zenders > Digitaal: ontvangst testen)?

rweersch
6 januari 2010, 10:09
... en vervolgens diepe stilte met een score van 0 digitale en 0 analoge zenders
Ik moet nlrb gelijk geven: als je zelfs geen analoge zenders kunt vinden, klopt er iets niet met het signaal. Ik heb ook de 37PFL8404, en ik had het probleem dat wel alle analoge zenders gevonden konden worden, maar niet de digitale. Bleek dat ik de "signaalsnelheid" op 6.872 moest zetten i.p.v. 6.875 (ze staat trouwens standaard op 6.9). Toen kreeg ik bij het zenderzoeken direct de vraag om het netwerknummer in te voeren.

sweiland
6 januari 2010, 18:31
Onder "digitale ontvangst testen" krijg ik bij

- "signaalsnelheid" alleen het getal 6.900 in beeld (in de handleiding ziet dat scherm er anders uit).
- "zoeken" niet de mogelijkheid om een netwerkfrequentie in te voeren. Een
zoekactie resulteert in 0 zenders.
- "modus signaalsnelheid" Beide modi heb ik geprobeerd.

Kan ik concluderen dat het digitale signaal niet krachtig genoeg is?
(Ik heb een glasvezelaansluiting in huis, waar TV signalen via een modum op een coax kabel worden gezet).

Nogmaals bedankt voor de hulp...

S. Weiland.

rikb
7 januari 2010, 08:43
Ik moet nlrb gelijk geven: als je zelfs geen analoge zenders kunt vinden, klopt er iets niet met het signaal. Ik heb ook de 37PFL8404, en ik had het probleem dat wel alle analoge zenders gevonden konden worden, maar niet de digitale. Bleek dat ik de "signaalsnelheid" op 6.872 moest zetten i.p.v. 6.875 (ze staat trouwens standaard op 6.9). Toen kreeg ik bij het zenderzoeken direct de vraag om het netwerknummer in te voeren.

ik heb ook de 37PFL8404 en heb signaalsnelheid gewoon op auto staan .. ik had ook het probleem met zenders zoeken .. werd er depressief van:-P
Na 2 of 3 uurtje weer geprobeerd en toen kreeg ik alles :pompom:

rweersch
7 januari 2010, 08:46
Controleer of 6.9 wel goed is. In mijn regio is de signaalsnelheid 6.875.

wastaal
7 januari 2010, 18:09
@NLRB
zeer veel dank voor de handleiding. Ik was al een paar uur aan het klooien tot ik jouw handleiding tegen kwam. Eerst de zenders laten zoeken en daarna (terwijl de TV aan staat) de CI+ module erin was de oplossing.
Daarvoor waren alle zenders, op ned 1 na, gecodeerd.

Nogmaals dank.

nlrb
7 januari 2010, 18:59
@sweiland: al verder gekomen ondertussen?

Anders is het wellicht nog de moeite waard om een oudere firmware erop te zetten (26.58.5 (http://www.4shared.com/file/166792339/8c8a4792/Q5481-26585.html)). Bij deze versie is bij het testen van het digitale signaal nog wel een frequentie in te vullen (dit hebben ze eruit moeten halen).

sweiland
8 januari 2010, 15:26
Beste nlrb,

Nee, ik ben nog niet verder gekomen, maar zal dit weekend eerst
eens een kortere en nieuwe coax kabel uitproberen. Ik vermoed
dat de digitale signaalsterkte te laag is, hoewel dat niet verklaart
waarom ik op deze manier (na invoeren van de frequentie) de
analoge signalen niet meer vind. Blijkbaar wordt er eerst gezocht
naar digitale kanalen als er een frequentie wordt ingevoerd.
Pogingen om de signaalsnelheid aan te passen (ik heb de discussie
gelezen...) hebben nog geen effect gehad.

Kan ik nog aan een oudere firmware versies komen? Ik heb de
upgrade van de Philps site gehaald en daar geen oudere FW versies aangetroffen.

Mvg,-- SW

JW-NHS
8 januari 2010, 15:46
Beste nlrb,

Nee, ik ben nog niet verder gekomen, maar zal dit weekend eerst
eens een kortere en nieuwe coax kabel uitproberen. Ik vermoed
dat de digitale signaalsterkte te laag is, hoewel dat niet verklaart
waarom ik op deze manier (na invoeren van de frequentie) de
analoge signalen niet meer vind. Blijkbaar wordt er eerst gezocht
naar digitale kanalen als er een frequentie wordt ingevoerd.
Pogingen om de signaalsnelheid aan te passen (ik heb de discussie
gelezen...) hebben nog geen effect gehad.

Kan ik nog aan een oudere firmware versies komen? Ik heb de
upgrade van de Philps site gehaald en daar geen oudere FW versies aangetroffen.

Mvg,-- SW

Zie nlrb's posting bóven die van jou....

Groet,
JW

Gerbera
9 januari 2010, 15:49
:thankyou:Ik heb een poging gewaagd een zelfde soort installatiehandleiding te maken voor de Philips TVs als bestaat voor de Samsung modellen.

Feedback is welkom.

Gerbera
9 januari 2010, 15:53
Zonder de installatiehandleiding zou de CI+ module nu weer ongebruikt in de verpakking zitten. Mijn dank is groot.

Namoh
20 januari 2010, 09:28
Komt er ook een nieuwe v.05 ivm de release van de .69 firmware?

Tom-
20 januari 2010, 11:20
Wat is er veranderd dan?

Namoh
20 januari 2010, 11:55
Nog geen idee, maar er zal wel iets veranderd zijn toch, anders wordt er geen nieuwe firmware uitgegeven? :wink:

Of het voor de handleiding inhoudelijk uitmaakt weet ik niet, maar dan kan dat toch ook in de handleiding worden opgenomen: "werkt ook voor firmware 0.69".

Tom-
20 januari 2010, 17:10
Die handleiding is toch niet gericht op zwakzinnigen?

nlrb
20 januari 2010, 18:18
Zodra er wijzigingen zijn in de firmware die betrekking hebben op de werking van CI+ voor de eindgebruiker zal ik de handleiding hierop aanpassen. Voor zover ik weet zijn de openstaande issues nog steeds niet gesloten. Verder zijn de screenshots etc. ook nog steeds van toepassing.

advr
25 januari 2010, 21:01
in ieder geval werken de handleidingen als een t**t:):)

installatie in 5-10 min gepiept op een Philips 32PFL9604H/12:wink:

bedankt!

Ad.

Jorden
27 januari 2010, 20:37
Dag allen. Ik volg al een tijdje de discussie op dit forum omtrent ziggo/philips/CI+. Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil dan uiteraard een mooie TV aanschaffen. Het 7404 model van Philips vind ik verreweg het mooist, met een dunne rand aan de zijkanten.

Ik heb een Alles-in-1 Plus pakket besteld bij Ziggo. Nu baart het mij toch wel veel kopzorgen dat de philips TV's niet gecertificeerd zijn door Ziggo, en ben ik erg bang dat het niet gaat werken... 1000 euro aan een mooie TV hebben besteed voor niks... Maar zoals ik zie, moet het met deze handleiding gewoon lukken. Kunnen jullie 100% garanderen dat, mits je de installatie van de TV juist uitvoert (met behulp van deze handleiding), alles gewoon werkt? Dat ik alle digitale kanalen van Ziggo ontvang en geen problemen heb.

Ik zie dat sommige soms wel problemen hebben, maar dan ligt het vaak of het signaal of iets dergelijks. Verder heb ik ook een HD ontvanger bij mijn pakket van Ziggo besteld, maar ik twijvel nu of ik deze wel nodig heb, voegt dit wel iets toe!?

Henk2304
27 januari 2010, 21:52
Dag allen. Ik volg al een tijdje de discussie op dit forum omtrent ziggo/philips/CI+. Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil dan uiteraard een mooie TV aanschaffen. Het 7404 model van Philips vind ik verreweg het mooist, met een dunne rand aan de zijkanten.

Ik heb een Alles-in-1 Plus pakket besteld bij Ziggo. Nu baart het mij toch wel veel kopzorgen dat de philips TV's niet gecertificeerd zijn door Ziggo, en ben ik erg bang dat het niet gaat werken... 1000 euro aan een mooie TV hebben besteed voor niks... Maar zoals ik zie, moet het met deze handleiding gewoon lukken. Kunnen jullie 100% garanderen dat, mits je de installatie van de TV juist uitvoert (met behulp van deze handleiding), alles gewoon werkt? Dat ik alle digitale kanalen van Ziggo ontvang en geen problemen heb.

Ik zie dat sommige soms wel problemen hebben, maar dan ligt het vaak of het signaal of iets dergelijks. Verder heb ik ook een HD ontvanger bij mijn pakket van Ziggo besteld, maar ik twijvel nu of ik deze wel nodig heb, voegt dit wel iets toe!?Een HD-ontvanger heeft zoals de naam al aangeeft een harde schijf. Daarmee zijn zaken als opnemen en timeshift mogelijk. Dat is op een TV met CI+ nu nog niet mogelijk, domweg omdat er nog geen modellen met een ingeboude HD zijn. Er is wel een CI+ module met geheugen maar die staat (nog) niet op de lijst van Ziggo. Dus als je hecht aan bovengenoemde zaken kun je beter je HD-ontvanger houden. Eventueel kun je die zien als een videorecorder en alleen gebruiken voor opnemen. In dat geval kun je overwegen om toch een CI+-CAM aan te schaffen voor als je alleen wilt kijken en daarbij dan maar één afstandbedieining gebruiken (voor het opnemen op de HD heb je de tweede dan natuurlijk weer wel nodig).

Tom-
27 januari 2010, 22:07
Een HD-ontvanger heeft zoals de naam al aangeeft een harde schijf.
HD staat over het algemeen voor High Definition als het een ontvanger betreft. Ga je opnemen spreek je normaliter over een HD-recorder, waarbij HD dan weer voor HardDisk staat.

Henk2304
27 januari 2010, 22:17
HD staat over het algemeen voor High Definition als het een ontvanger betreft. Ga je opnemen spreek je normaliter over een HD-recorder, waarbij HD dan weer voor HardDisk staat.OK sorry. Ik heb dat nooit gehad dus vandaar m'n verwarring. In dat geval kan Jorden beter een CI+-CAM nemen dan een HD-ontvanger. Als de voordelen mbt. opnemen en timeshift niet in een HD-ontvanger aanwezig zijn is een CI+-CAM wellicht goedkoper en heb je het voordeel van de enkele afstandsbediening. Een HD-ontvanger is dan ahw. een CAM buiten de TV en voegt dan dus waarschijnlijk niets toe, toch?

Tom-
27 januari 2010, 22:40
OK sorry. Ik heb dat nooit gehad dus vandaar m'n verwarring. In dat geval kan Jorden beter een CI+-CAM nemen dan een HD-ontvanger. Als de voordelen mbt. opnemen en timeshift niet in een HD-ontvanger aanwezig zijn is een CI+-CAM wellicht goedkoper en heb je het voordeel van de enkele afstandsbediening. Een HD-ontvanger is dan ahw. een CAM buiten de TV en voegt dan dus waarschijnlijk niets toe, toch?

Ik denk het wel inderdaad. Buiten een fatsoenlijke EPG zal het weinig voordelen hebben. De digitale tuner die Philips in de TVs stopt is van erg goede kwaliteit vind ik, met een HD-ontvanger heb je dus vooral nadelen: extra kabels, kastje erbij, andere afstandsbediening erbij, stroomverbruik een stukje hoger, allemaal onnodig eigenlijk.

Verder is dat geHD als in HighDefinition/HardDisk gewoon verwarrend hoor. ;)

JW-NHS
27 januari 2010, 22:47
HD wordt normaliter gebruikt als je het over High Definition hebt bij TV's.
Als je het over een hard disk hebt in een TV of een STB wordt meestal HDD gebruikt, Hard Disk Drive dus.

Groet,
JW

rweersch
28 januari 2010, 07:03
Ik zie dat sommige soms wel problemen hebben, maar dan ligt het vaak of het signaal of iets dergelijks. Verder heb ik ook een HD ontvanger bij mijn pakket van Ziggo besteld, maar ik twijvel nu of ik deze wel nodig heb, voegt dit wel iets toe!?
De kans dat het gaat werken is 99,999% (bj wijze van spreken). Maar ik heb de CI+ eruit gehaald en weer de Samsung HD-ontvanger teruggeplaatst. Lees eerst eens de andere topics over de performance, EPG en andere problemen, en bepaal dan of je CI+ wil gebruiken of een losse ontvanger.

Jorden
28 januari 2010, 12:01
Bedankt allen voor het snelle antwoord.

Ik had het inderdaad of een HD (High-Definition) - ontvanger. En zoals ik al vreesde, zal dit weinig toevoegen behalve een extra afstandbediening hehe... Wellicht gebruik ik hem dan boven voor een oude TV en voor beneden koop ik dan een module voor in het CI+ slot.

Oke rweersch, bedankt, dat is een percentage waarmee ik het risico wel aan durf te gaan. Overigens, als het dus wel gewoon bijna 100% zeker lukt zo, waarom zijn de Philips TV's dan niet gecertificeerd door Ziggo? Ik neem aan dat andere merken zoals Samsung en Sony ook niet de gehele 100% halen en dat het bij een enkel gevalletje ook niet lukt.

Wat is het verschil eigenlijk waarom die andere merken wel een certificatie hebben en Philips niet? een werkend CI+ slot is een werkend CI+ slot zou ik zeggen...

JW-NHS
28 januari 2010, 13:44
.....

Wat is het verschil eigenlijk waarom die andere merken wel een certificatie hebben en Philips niet? een werkend CI+ slot is een werkend CI+ slot zou ik zeggen...

Als je je een beetje inleest op dit forum kom je daar wel achter, denk ik zo.
Neem daar wél even de tijd voor, het antwoord is niet simpelweg ja of nee......

Groet,
JW

rweersch
28 januari 2010, 14:22
En zoals ik al vreesde, zal dit weinig toevoegen behalve een extra afstandbediening hehe...
Zoals ik al eerder zei: lees het forum maar eens door. Een losse ontvanger is sneller, stabieler, heeft een betere EPG, geen problemen met authenticatie e.d. (héél zwart/wit gezegd ;) )
Lees de andere topics eerst door, en besluit dan wat je wil doen. Ik heb inmiddels spijt van die 70 euro die ik voor de CI+ CAM heb uitgegeven, en ben weer teruggegaan naar de Samsung HD-decoder. Ik erger me echter groen en geel aan trage interfaces; er zijn ook mensen die de Philips met CI+ prima vinden werken.

JW-NHS
28 januari 2010, 14:47
Zoals ik al eerder zei: lees het forum maar eens door. Een losse ontvanger is sneller, stabieler, heeft een betere EPG, geen problemen met authenticatie e.d. (héél zwart/wit gezegd ;) )
Lees de andere topics eerst door, en besluit dan wat je wil doen. Ik heb inmiddels spijt van die 70 euro die ik voor de CI+ CAM heb uitgegeven, en ben weer teruggegaan naar de Samsung HD-decoder. Ik erger me echter groen en geel aan trage interfaces; er zijn ook mensen die de Philips met CI+ prima vinden werken.

Daar ben ik er eentje van :idea:
Ik erger me niet aan de seconde die het zappen kost, daar wen je snel aan.
Maar wellicht heeft mijn 5-serie het wat makkelijker dan de jouwe die meer aan boord heeft. Díe Firmware moet meer behappen, dat kost tijd naar ik denk.
"Elk voordeel hep ze nadeel", wijze woorden van JJC :wink:

Groet,
JW

Groothde
28 januari 2010, 19:29
Installatie Ziggo digitale TV op Philips 2009 CI+ modellen

Ik heb een Philips 32PFL5403 D/12 lcd tv

Ik heb een Cam Ci aangeschaft met nieuwe kaart erin, maar krijg deze niet geinstalleerd. Hij begint niet aan zijn programma voor de juiste instellingen

Ik had al een digitaal kastje en dat werkte prima, maar ik wilde van de 2 afstandbedieningen af

Wat moet ik doen om dit goed functioneel te krijgen

harrie

nlrb
28 januari 2010, 19:47
Installatie Ziggo digitale TV op Philips 2009 CI+ modellen

Ik heb een Philips 32PFL5403 D/12 lcd tv

Ik heb een Cam Ci aangeschaft met nieuwe kaart erin, maar krijg deze niet geinstalleerd. Hij begint niet aan zijn programma voor de juiste instellingen

Ik had al een digitaal kastje en dat werkte prima, maar ik wilde van de 2 afstandbedieningen af

Wat moet ik doen om dit goed functioneel te krijgen

harrie
Zoals in de handleiding staat werkt het alleen met xxx4 typenummers, die zijn CI+. De 32pfl5403d heeft niet eens een DVB-C decoder. Dit gaat dus nooit werken.

JW-NHS
28 januari 2010, 19:48
Jouw TV heeft geen DVB-C tuner aan boord, wel een DVB-T voor Digitenne. Je kunt dus niks met die CI+ CAM, helaas.

Heb je die TV net gekocht, of heb je 'm al langer?
Als je 'm net hebt kun je 'm misschien nog omruilen voor een 32PFL5604/H, die kan wél met een CI+ CAM gebruikt worden. Het volledige overzicht van de 5 serie vind je bij http://www.consumer.philips.com/c/televisie-5000-serie/26789/cat/nl/nl/#filterState=5000_SERIES_FLAT_TV_SE_NL_CONSUMER%3D true

Groet,
JW

Spider44
16 februari 2010, 16:04
Ben per toeval (via google) op dit topic terecht gekomen waarin geschreven wordt dat het mogelijk is op de 9000 serie van Philips om zonder decoder, maar alleen met een CI+ module digitale TV te kijken. Daar ik sinds enkele weken een Philips uit de 9000 serie heb 40PF9704H/12 wil ik dit ook gaan overwegen, heb nu nog analoog TV van Ziggo, maar heb de kaart en de handleiding van ''nlrb'' gedownload. Ziet er veel belovend uit, nu nog die module afwachten dan ga ik ook aan de slag.
Als firmware software staat momenteel de 0.26.69.0 erop (12 december 2009)

Vraag moet ik mijn analoog abonnemt aanhouden als ik de smartkaart werkend heb?
Volgens Ziggo wordt mijn analoog abbo omgezet zonder extra kosten (klinkt te mooi om waar te zijn) zou het toch?

Waar kan ik deze links zien voor de handleiding, als ik ze in de adresbalk plak krijg ik de melding dat ze niet bestaan.

Hoe werkt het zappen tussen de zenders en hoe is de kwaliteit van het beeld vergeleken met een HD decoder, het zelfde of toch minder/beter?

Onderstaande links van de uitleg van nlrb werken niet. :shock:

Wacht vol spanning op antwoord. :?:

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF‐UPLOAD/Gebruikers‐Handleiding‐DigitaleTV.pdf)‐UPLOAD/Gebruikers‐Handleiding‐DigitaleTV.pdf (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF‐UPLOAD/Gebruikers‐Handleiding‐DigitaleTV.pdf).

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF‐UPLOAD/Gebruikers‐Handleiding‐DigitaleTV.pdf)‐UPLOAD/Gebruikers‐Handleiding‐DigitaleTV.pdf (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF‐UPLOAD/Gebruikers‐Handleiding‐DigitaleTV.pdf).

Parel
16 februari 2010, 16:37
Ben per toeval (via google) op dit topic terecht gekomen waarin geschreven wordt dat het mogelijk is op de 9000 serie van Philips om zonder decoder, maar alleen met een CI+ module digitale TV te kijken. Daar ik sinds enkele weken een Philips uit de 9000 serie heb 40PF9704H/12 wil ik dit ook gaan overwegen, heb nu nog analoog TV van Ziggo, maar heb de kaart en de handleiding van ''nlrb'' gedownload. Ziet er veel belovend uit, nu nog die module afwachten dan ga ik ook aan de slag.

Volgens Ziggo wordt mijn analoog abbo omgezet zonder extra kosten (klinkt te mooi om waar te zijn) zou het toch?

Waar kan ik deze links zien voor de handleiding, als ik ze in de adresbalk plak krijg ik de melding dat ze niet bestaan.

Hoe werkt het zappen tussen de zenders en hoe is de kwaliteit van het beeld vergeleken met een HD decoder, het zelfde of toch minder/beter?

En deze:
http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b_web.pdf
Of deze

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf

Henk2304
16 februari 2010, 18:08

De meest recente firmware voor de 9000-serie is 0.26.70 en die zou je moeten kunnen downen bij Philips. Of er veel verschil is met .69 weet ik niet (ik heb een 8404).
Er is maar één standaard abo: Z1 met alle analoge en veel digitale zenders waaronder Ned 1 t/m 3 in HD evenals Eurosport (ook in HD). Dat kost niets extra, zo mooi is het dus ...
Het zappen gaat wat langzamer dan bij een analoge TV, bij HD-zenders duurt het ongeveer 3 s; maar ik heb reacties gelezen die stellen dat het bij een decoder ook zolang duurt. Over kwaliteit kan ik niet veel meer zeggen dan dat er zijn forumleden die vinden dat er weinig verschil is maar ook die vinden dat er zichtbaar verschil is zowel in het voordeel als in het nadeel van een decoder.
Eén voordeel is er wel: maar één afstandsbediening!
Succes met je nieuwe TV.

rweersch
16 februari 2010, 18:42
Het antwoord van Ziggo is een beetje verwarrend. Bij een standaard TV-abonnement a 16,45 p/m kun je zowel analoog als digitaal kijken. Voor digitaal kijken is wel een smartcard vereist, maar dat is een eenmalige aanschaf en is vaak bij een CI(+)-module of een digitale decoder gebundeld. Je hoeft geen abonnement om te zetten of zo; je kunt zowel digitaal als analoog kijken. Zo kijken wij zowel analoog als digitaal via verschillende TV's.

nlrb
17 februari 2010, 13:32
...

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf.

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf.

Als je op de link klik in de PDF werkt het wel gewoon. Als je de URL via 'cut & paste' in de browser stopt, gaat het inderdaad fout op de '-'-tekens in de URL (vanwege het font; verschil tussen '‐' en '-').

RRitskes
27 maart 2010, 00:13
Goeden avond,

Zelf loop ik ook al een aantal dagen te klooien met mijn caiway digitale tv (zelfde principe als ziggo). Nog bedankt voor de handleiding dat heeft in ieder geval goed geholpen.

Mijn probleem: Met zenders installeren gaat alles goed hij vind circa 132 digitale zenders en nog wat analoog. Alle zenders behalve ned2 geven aan dat ze gecodeerd zijn of "tv formaat niet ondersteund". Het rare is echt wanneer ik de tv op een zender zet die gecodeerd is en dan de smartcard eruit en erin doe dan springt de zender opeens wel op signaal. Wanneer ik dan doorzap naar een andere zender (welke het nog steeds niet doen dan) en weer terug is de zender weer op zwart met de melding (gecodeerd of "formaat niet ondersteund")

Ik heb de update uitgevoerd, net nog even gekeken en mijn versie is nu Q5481-0.26.70.0 volgens mij de laatste versie?

Wanneer ik nu opnieuw de zenders installeer dan vraagt hij wel om de frequentie maar niet om netwerk id? hij slaat dat vakje gewoon over.. misschien staat dat nog wel fout? hoe krijg ik dat vakje dan weer terug?

RRitskes
27 maart 2010, 21:42
Hmms, dat netwerk ID lijkt dus na de tv update niet meer in te voeren.

Nu lijkt me dat ook niet nodig aangezien ik de zenders wel kan ontvangen als ik de tv op de zender zet en dan de smartcard uit en in plug.

Mijn smartcard even bij mijn ouders geprobeerd en daar werkt die ook perfekt. Ik ontvang daar alle zenders ect.

Zou mijn CI+ module defekt zijn?

RRitskes
28 maart 2010, 20:15
Nu heb ik het werkend gekregen met de kaart van mijn ouders. Mijn kaart werkt echter wel in de losse encoder van mijn ouders.. Morgen even bellen en een nieuwe aanvragen.

Vonkenjaap
30 maart 2010, 17:31
Bedankt voor de prima handleiding!

Ik heb 'm gebruikt voor mijn 47PFL5404H en dat ging vlekkeloos. Aan het begin twijfelde ik nog even :cry: omdat de handleiding adviseert eerst de smartcard te activeren en dan pas te installeren terwijl alle Ziggo-handleidingen dat juist andersom voorschrijven. Toch maar de handleiding gevolgd en dat ging perfect. Als de card op deze manier al meer tijd nodig zou hebben alvorens daadwerkelijk te gaan werken dan heb ik er in ieder geval niets van gemerkt :grin:.
Hoewel firmware versie 0.26.70.0 niet in de handleiding genoemd wordt heb ik toch eerst geüpgrade (was 0.26.58.5). Geen probleem mee gehad.

Nogmaals bedankt :applause:

RRitskes
8 april 2010, 23:08
Ik zit nu met het volgende probleem:

1. Mijn eigen kaart ontvangen van caiway werkt niet, de caiway kaart van mijn ouders werkte dus wel bij mij.

2. Maar nu heb ik ook met de kaart van mijn ouders dat ik de ci+ module erin en eruit moet doen elke keer als ik de tv aanzet anders heb ik geen beeld. En dat is natuurlijk knap irritant.

Heeft iemand enig idee in welk hoek ik dit probleem moet zoeken? Beide kaarten werken normaal ik de losse encoder bij mijn ouders. Ik heb een neotion ci+ module icm de phillips 47PFL8404H.

P.s. Caiway gebruikt hetzelfde 'systeem' als ziggo maar aangezien er geen goed forum is voor de caiway gebruikers probeer ik het hier.

cepterbi
24 april 2010, 13:27
Hartelijk dank voor deze duidelijke installatie handleiding. Hier kan philips/irdeto nog iets van leren. Ik had al zoveel dingen gelezen en kon geen kanalen vinden bij de optie digitale zender testen maar heb het eindelijk voor elkaar. Zal mijn vriendin ook blij zijn dat ik weer op tijd in bed lig en niet net als gisteren pas om 5 uur.

:):):):)

anoniem
24 april 2010, 18:17
Hartelijk dank voor deze duidelijke installatie handleiding. Hier kan philips/irdeto nog iets van leren. Ik had al zoveel dingen gelezen en kon geen kanalen vinden bij de optie digitale zender testen maar heb het eindelijk voor elkaar. Zal mijn vriendin ook blij zijn dat ik weer op tijd in bed lig en niet net als gisteren pas om 5 uur.

:):):):)

wat heeft dit nu met irdeto te maken ??

Tom-
24 april 2010, 18:23
wat heeft dit nu met irdeto te maken ??
Kun je nagaan hoe duidelijk al deze CI+-toestanden zijn voor de gemiddelde gebruiker.

Dick de Deugd
26 april 2010, 18:54
Hoe kan het als ik de cammodule in de sleuf stop ik geen authenticatie zie op mijn scherm.Wat doe ik verkeerd?
Dick de Deugd

Parel
27 april 2010, 09:47
Hoe kan het als ik de cammodule in de sleuf stop ik geen authenticatie zie op mijn scherm.Wat doe ik verkeerd?
Dick de Deugd

Misschien zit er geen smartcard in?
Misschien zit de smartcard verkeerd om? (chip zijde naar de muur)
Misschien heb je niet eerst de digitale zenders geïnstalleerd ?
Misschien staat de tv niet aan?
Misschien een pinnetje verbogen?

ptjsanders
16 mei 2010, 14:33

Feedback is welkom.

Mijn bevindingen

Hallo, alleerst ontzettend bedankt voor deze duidelijke handleiding welke ik
naast het zigo instructieboekje heb gebruikt.
Alles wat in het scherm komt, staat met afbeelding in bovengenoemde instructie. :pompom::pompom::applause::applause::thankyou::fro ns:

Dank aan de verkoper van Mediamarkt welke mij hierop attendeerde en
direct de uitdraai maakte.
Achterop de dvd doos staat een aanbieding ivm WK tbv meegeleverde
smartkaart. Het gaat hierom een aanbieding van het HD-pakket voor een proefperiode met aansluitend overgang in een HD-abonnement.

Klantenservice gebeld, dit zou naast mijn bestaande HD-abonnement geen probleem zijn, dit zou niet een dubbele abonnering opleveren. (Hopelijk)
Dus direct de meegeleverde kaart door hun laten activeren.
Laatste firmware van mijn toestel opgehaald en daarna de zenders opnieuw laten istalleren. Cammodule met etiket naar muur en kaart erin.

Installatie ivm authenticatie ging bij mij vlot tot stap 4/5, hier stopte hij.
Toestel uit en opnieuw laten uitvoeren, ditmaal vlot herkend.

Bij controle van TV stations bleken NL 2, 3 en nog een paar zenders geen
beeld te geven, er verscheen E16-4 melding (Service is Currently ) (scrambled).
De volgende ochten alle zenders nagelopen en toen bleek alles zonder problemen te werken.
Blijkbaar dat dit bij een paar zenders zijn tijd nodig heeft?

Eindelijk weer een enkele afstandbediening te bedienen.

Hoe nu verder met mijn Cisco HD-decoder incl. HD schijf?
Dit moet ik nog even uitzoeken hoe ik kan opnemen cq afspelen.

p.sanders

Poupou
20 juni 2010, 22:37
Eindelijk weer een enkele afstandbediening te bedienen.

Met de Cisco afstandsbediening kun je de meeste tv's ook bedienen. ( Dit moet je wel instellen, zie handleiding Cisco: https://static.ziggo.nl/images/digitale-ontvanger-cisco-8455dvb_tcm14-5707.pdf}, zie blz. 11.

Als je toch de Cisco blijft gebruiken:wink:

martvdb
4 juli 2010, 10:37
Hallo beste forumleden,

Mijn vraag is hetzelfde als die van Dick de deugd.

Mijn TV is een philips 37PFL8404H en gisteren bij de Mediamarkt het digitale televisie module van Ziggo gekocht met een irdeto (smit) CI+ module.

Voor het installeren heb ik eerst de handleiding gelezen zoals op deze website te vinden. de firmware van de televisie geupdate naar versie 26.75.0

Alle digitale zenders geinstalleerd, ongeveer 260+ en dan stop ik de CI+ module er in, met de juiste manier van de kaart erin, chip naar de muur

maar dan gebeurt er niks, de tv doet niets, geen authenticatie scherm.

Heeft iemand een betere suggestie, wat er mis kan zijn ?

Groet

Tom-
4 juli 2010, 13:09
Zit de CI module er echt goed in? Je moet een beetje doorduwen namelijk. Let wel op dat je zeker weet dat de module goed zit, want als je anders doorduwt kun je het wel vergeten.

Als je de module erin stopt terwijl de TV aan staat moet je vrijwel direct een melding in beeld krijgen. Gebeurt dat?

warhammer1976
12 augustus 2010, 13:38
Heren,

Ik heb sinds een paar maanden een Philips 40pfl8664h. Nu heb ik sinds een paar dagen ok dem CAM CI+ module in huis en ook netjes geinstalleerd etc.
Hij werkt ook, maar op sommige kanalen o.a. Discovery en National Geographic Channel heb ik beeldfouten. Deze beeldfouten zijn zo erg dat er niet fatsoenlijk naar de zenders gekeken kan worden. Aan de firmaware kan het niet liggen want die is up to date (tenkinste als er vandaag geen nieuwe uit is :))

Is dit een bekend probleem of is er iets wat ik moet aanpassen.

Jordyboutier
2 september 2010, 12:22
Beste,

Vanmiddag ga ik de Philips 40PFL5605 halen met CAM-module e.d. Op dit moment heb ik een Humax kastje van Ziggo incl. smartcard die al een tijd is geactiveerd.

De handleiding heb ik doorgenomen en is vrij duidelijk. Moet ik in eerste instantie de kabel in de TV doen, en nog niet de CAM-module?
Dat is me niet geheel duidelijk.

Tevens nog ervaringen hiermee? Ben benieuwd!

Thanx alvast.

Henk2304
4 september 2010, 10:54
Beste,

Vanmiddag ga ik de Philips 40PFL5605 halen met CAM-module e.d. Op dit moment heb ik een Humax kastje van Ziggo incl. smartcard die al een tijd is geactiveerd.

De handleiding heb ik doorgenomen en is vrij duidelijk. Moet ik in eerste instantie de kabel in de TV doen, en nog niet de CAM-module?
Dat is me niet geheel duidelijk.

Tevens nog ervaringen hiermee? Ben benieuwd!

Thanx alvast.Formeel wel geloof ik, maar ik heb berichten van anderen gezien die dat niet hadden gedaan en waarbij soms ook geen problemen optraden, maar better safe dan sorry, Eerst de kabel erin, zenders zoeken (let op het invoeren van de voor jouw gebied geldende juiste codes). Dan moet je Ned 1 HD al goed kunnen ontvangen (en een paar Ziggo reclamekanalen en regionale zenders) Daarna de CI+ CAM erin om ook de versleutelde zenders te kunnen zien. Maar de handleiding is wel duidelijk verder.

klaver
11 november 2010, 19:32

Feedback is welkom.

Bedankt voor de handleiding, erg handig. Helaas loopt het authenticatieproces niet door. De installatie voltooid hij dan wel, maar het gekke is dat ik geen digitale, maar nog steeds analoge tv heb. Wat is de oplossing?

nlrb
14 november 2010, 20:41
Bedankt voor de handleiding, erg handig. Helaas loopt het authenticatieproces niet door. De installatie voltooid hij dan wel, maar het gekke is dat ik geen digitale, maar nog steeds analoge tv heb. Wat is de oplossing?
Zijn de digitale kanalen wel eerst geinstalleerd zonder de CAM? Authenticatie tussen TV en CAM staat los van de installatie van de digitale kanalen. Nederland 1 digitaal moet altijd te zien zijn - ook zonder CAM of authenticatie.

RPV
30 januari 2011, 15:30
Bedankt voor de nuttige handleiding.

Helaas is het mij nog niet gelukt om de CAM te gebruiken in combinatie met mijn Philips 40PFL9904H/12. Ik heb een probleem met het ontvangen van digitale zenders bij de installatie.

Ik heb meer dan een jaar een losse decoder gebruikt en daarop werkt digitale ontvangst prima. Ik heb de kabel uit de decoder gehaald en deze direct op de TV aangesloten.

Wanneer ik de installatie van de zenders opnieuw doe loop ik door de stappen heen (Land/kabel). Wanneer ik de netwerkfrequentie in moet voeren voor digitale ontvangst voer ik 369.00 in, wat voor mij de juiste frequentie is (meerdere malen gecontroleerd). Nu gaat het toestel zoeken, maar hij vraagt niet op de netwerk-ID. Hij vind dus ook niets en vraagt na een minuut of 10 opnieuw naar de netwerk frequentie. Als ik annuleer vind hij wel 32 analoge zenders. Ik heb de CAM nog niet in de TV en begreep dat ik dan in ieder geval Ned 1 HD zou moeten kunnen ontvangen.

Ik heb de allerlaatste update voor de TV geinstalleerd en heb de Irdeto CAM.

Wanneer ik probeer de digitale ontvangst te testen geeft hij aan 0 zenders, maar ik kan dan ook geen netwerkfrequentie invoeren. De modus signaalsnelheid staat op automatisch.

Heeft iemand een suggestie? Bij voorbaat dank.

nlrb
30 januari 2011, 15:53

Helaas is het mij nog niet gelukt om de CAM te gebruiken in combinatie met mijn Philips 40PFL9904H/12. Ik heb een probleem met het ontvangen van digitale zenders bij de installatie.

Ik heb meer dan een jaar een losse decoder gebruikt en daarop werkt digitale ontvangst prima. Ik heb de kabel uit de decoder gehaald en deze direct op de TV aangesloten.

Wanneer ik de installatie van de zenders opnieuw doe loop ik door de stappen heen (Land/kabel). Wanneer ik de netwerkfrequentie in moet voeren voor digitale ontvangst voer ik 369.00 in, wat voor mij de juiste frequentie is (meerdere malen gecontroleerd). Nu gat het toestel zoeken, maar hij vraagt niet op de netwerk-ID. Hij vind dus ook niets en vraagt na een minuut of 10 opnieuw naar de netwerk frequentie. Als ik annuleer vind hij wel 32 analoge zenders. Ik heb de CAM nog niet in de TV en begreep dat ik dan in ieder geval Ned 1 HD zou moeten kunnen ontvangen.

Wanneer ik probeer de digitale ontvangst te testen geen hij aan 0 zenders, maar ik kan dan ook geen netwerkfrequentie invoeren. De modus signaalsnelheid staat op automatisch.

Sluit de TV eerst eens aan zo dicht mogelijk bij het punt waar het signaal het huis binnen komt. Wellicht is het signaal te zwak (de ene digitale ontvanger is de andere niet).

Als er dan nog steeds geen zenders worden gevonden is het tijd om met Philips support contact op te nemen.

Riparius
30 januari 2011, 17:00

Wanneer ik de installatie van de zenders opnieuw doe loop ik door de stappen heen (Land/kabel). Wanneer ik de netwerkfrequentie in moet voeren voor digitale ontvangst voer ik 369.00 in, wat voor mij de juiste frequentie is (meerdere malen gecontroleerd). Nu gaat het toestel zoeken, maar hij vraagt niet op de netwerk-ID. Hij vind dus ook niets en vraagt na een minuut of 10 opnieuw naar de netwerk frequentie. Als ik annuleer vind hij wel 32 analoge zenders. Ik heb de CAM nog niet in de TV en begreep dat ik dan in ieder geval Ned 1 HD zou moeten kunnen ontvangen.

Wanneer ik probeer de digitale ontvangst te testen geeft hij aan 0 zenders, maar ik kan dan ook geen netwerkfrequentie invoeren. De modus signaalsnelheid staat op automatisch.

Kies je wel voor kabel c.q. DVB-C? Bij DVB-T is er namelijk geen netwerk ID, dat zou verklaren waarom je TV niet naar een netwerk ID vraagt.

RPV
30 januari 2011, 17:06
Sluit de TV eerst eens aan zo dicht mogelijk bij het punt waar het signaal het huis binnen komt. Wellicht is het signaal te zwak (de ene digitale ontvanger is de andere niet).

Als er dan nog steeds geen zenders worden gevonden is het tijd om met Philips support contact op te nemen.

Bedankt voor de reactie.

Ik heb nu een kabel gemaakt van dikke COAX met connectors er zelf aangezet, voor de zekerheid. De kabel is ongeveer 3,5 meter lang, direct vanuit de meterkast waar de kabel binnen komt zo de TV in. Helaas zonder resultaat. Ik ga deze week eens contact opnemen met Philips.

rowdy
30 januari 2011, 19:57
Probeer nog even de factory default reset van je tv. Dan kan het zijn dat netwerkid dan wel weer gevraagd wordt. De cam kan overigens gewoon in de tv zitten.

Fjacobse
30 januari 2011, 20:47
Probeer nog even de factory default reset van je tv. Dan kan het zijn dat netwerkid dan wel weer gevraagd wordt. De cam kan overigens gewoon in de tv zitten.

Ik weet niet exact wat je bedoelt, maar bij digitale zenders zoeken moet de CAM echt uit de TV. Als je deze erin laat zitten vind je geen enkele digitale zender. Ik ben daar zelf 1 keer ingetrapt. Als je, met de CAM uit de TV, daarna een zenderinstallatie doet zal (als alles goed gaat, juiste frequentie en netwerkid met voorloop nul invullen), na het plaatsen van de CAM eea moeten werken.

Riparius
30 januari 2011, 20:55
Ik weet niet exact wat je bedoelt, maar bij digitale zenders zoeken moet de CAM echt uit de TV. Als je deze erin laat zitten vind je geen enkele digitale zender. Ik ben daar zelf 1 keer ingetrapt. Als je, met de CAM uit de TV, daarna een zenderinstallatie doet zal (als alles goed gaat, juiste frequentie en netwerkid met voorloop nul invullen), na het plaatsen van de CAM eea moeten werken.

Dat hangt van de CAM af en ook van de firmware in de TV. In mijn Sony Bravia met AlphaCrypt kan de CAM rustig blijven zitten, maakt geen enkel verschil voor het inscannen van de zenders. En ja ik weet dat in handleidingen voor de 'gecertificeerde' CI+ CAMs staat dat de CAM niet in de TV moet zitten als je die naar zenders laat zoeken. Ik vraag me alleen af of iemand mij eens haarfijn uit kan leggen waarom dat zo is, want dat het gebruikersonvriendelijk is staat buiten kijf, maar goed, CI+ is per definitie klantonvriendelijk.

Fjacobse
30 januari 2011, 21:08
Dat hangt van de CAM af en ook van de firmware in de TV. In mijn Sony Bravia met AlphaCrypt kan de CAM rustig blijven zitten, maakt geen enkel verschil voor het inscannen van de zenders. En ja ik weet dat in handleidingen voor de 'gecertificeerde' CI+ CAMs staat dat de CAM niet in de TV moet zitten als je die naar zenders laat zoeken. Ik vraag me alleen af of iemand mij eens haarfijn uit kan leggen waarom dat zo is, want dat het gebruikersonvriendelijk is staat buiten kijf, maar goed, CI+ is per definitie klantonvriendelijk.

Helemaal met je eens. Ik begreep dat het, in dit topic, om een Philips toestel gaat. Nou dan heb ik wel wat ervaringen wat dit betreft. Ik heb er 2. Op mijn eerste toestel een keer "(opnieuw) zenders installeren" gekozen en met de CAM in het toestel werd er dus niets gevonden. Daarna met CAM eruit, werden alle digitale zenders weer gevonden. Daarna CAM erin en alles werkte weer. Ik praat dus alleen over mijn ervaringen met een Philips TV.
De vraag die jij stelt "waarom CAM erin of eruit?"; ik heb werkelijk geen flauw idee.

RPV
31 januari 2011, 08:33
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal nog eens de instellingen terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan nogmaals proberen te zoeken.

Ik houd jullie op de hoogte.

RPV
1 februari 2011, 21:23
Het heeft even geduurd, maar ik heb digitale televisie op mijn Aurea!

Maandag heb ik contact gehad met Philips. Hier kreeg ik eerst een leuke tip om het signaal te testen. Wanneer je als je TV kijkt achtereenvolgens 123654 intoetst op de afstandbediening krijg je drie pagina's (naar boven en beneden navigeren met de vierpuntsdruktoets) met daarop allerlei informatie. Op pagina 3 krijg je informatie over de Signaalkwaliteit. Deze was bij mij goed, dus hier lag het niet aan. Na nog een aantal dingen te hebben gecontroleerd kwamen we toch echt tot de conclusie dat bij het zender installeren na het invoeren van de netwerkfrequentie en gevraagd zou moeten worden naar het netwerk-ID, en dit gebeurt niet.

Uiteindelijk kreeg ik de tip om bij het zender installeren niet Nederland in te voeren, maar Duitsland. Hierdoor zou de TV iets anders gaan zoeken, maar het zou wel moeten werken voor Nederland. En inderdaad! Nu hoefde ik geen netwerkfrequentie in te voeren, maar ging de TV direct zoeken. Het duurde even, maar na een tijdje vroeg de TV dan eindelijk om het netwerk-ID. Na het invoeren schoot de teller voor de digitale zenders omhoog en uiteindelijk vond hij alle zenders. Na het plaatsen van de CAM met smartcard werkte alles zoals het zou moeten.

Ik hoop dat dit andere personen die hetzelfde probleem hebben hier mee kan helpen om het werkend te krijgen.

arl
17 mei 2011, 14:34
nog wat meer info, over de installatie van vandaag:
1. Misschien handig om aan het begin te melden, dat de ci+ cam nog NIET in de tv hoeft te zitten (al lijkt het niet echt uit te maken)
2. Ik kreeg iets van 284 digitale zenders, maar ook een vraag om te zeggen, in welk ziggo gebied ik zat, soort teletekst scherm
3. Kun je de cam module er gewoon bijschuiven, terwijl de tv aan staat?

ik had zowel gezocht, met cam/ci+ erin, als zonder ci+ module erin, maar beide keren zelfde resultaat. Hij kan dus wel alles vinden.

ik krijg nu echter steeds nog authenticatie meldingen, start en dan ok ?
Maar dit blijft terug komen, niet echt werkbaar zo. Ook zijn soms bijvoorbeeld rtl4 gewoon zwart, en dan krijg ik de melding gecodeerd.

Ik heb een 22flp5604h van philips, met een smit ci+ module. (firmware laatste, 26.78)

De eerste keer dat de kaart erin zat, heeft hij 5 keer geauthenticeerd, en dat ging goed, kun je dat nogmaals forceren?

Update
ik heb de ziggo kaart +cam aan een collega mee gegeven die kreeg:
ci+ error toestel certificaat verlopen, met alleen mijn ziggo kaart werkte het wel.
Ik heb toen overleg met mijn leverancier gehad, en een rma gedaan, en nu werkt het goed.

ciplus9705k
4 september 2011, 11:12

Zoniet dan moet je eens i.p.v. ‘Kabel’ voor DVB-C installatie (komt na de land keuze) de optie 'Antenne' kiezen en het daarna opnieuw proberen. Klinkt misschien vreemd maar bij mij werkte dat.

Top!!! "eerst antenne en dan nog een kabel kiezen" dat was voor mij de gouden tip. :applause:

(by the way: ook dank aan de handleiding schrijver en alle deelnemers)

...en daarmee werkt de CI+ ook voor de 32PFL9705K (jawel, met een k op het eind.

prinsenweg
19 september 2012, 11:43
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan de handleiding op pagina 1 niet openen. Op mijn Ipad kreeg ik zelfs een vervelende porno pop-up.

Gisteren geprobeerd de buurvrouw te helpen bij het zenderzoeken, maar het is nog niet helemaal gelukt (toen stond ik dus voor aap met mijn Ipad en die pop-up, niet fijn)
Type Philips weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar ik vond nergens de mogelijkheid om het netwerknummer in te voeren. Frequentie wel. CI+ kaart eerst eruit gelaten, gekozen voor update zenders en toen vond hij er 254. Maar o.a. RTL 4HD schittert door afgezigheid.

sdenisse
12 november 2012, 23:10
Ik heb onlangs een Philips smart tv type 5500 series Smart Led tv 40pfl5507H gekocht en nu is mijn vraag .. Hoe kan ik hier video on demand van Ziggo op gebruiken ? Ik heb nu toch geen HD recorder of decoder meer nodig of juist wel ?