View Full Version : Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort

Aslan
7 oktober 2009, 15:34
Ziggonieuws

07-10-2009

Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort

Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zon 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.

Volgens Marcel Nijhoff, commercieel directeur van Ziggo, hebben de inwoners van Amersfoort vanaf 7 oktober de beschikking over de modernste breedbandmogelijkheden van Nederland: Het Ziggo-netwerk in Amersfoort maakt nu gebruik van de meest moderne technologie en is daarmee klaar voor de toekomst. Wij willen dat onze klanten zelfs de meest veeleisende internettoepassing zonder problemen kunnen gebruiken en dat is nu mogelijk. Volgens Nijhoff heeft het netwerk van Ziggo nog ruimte zat om de snelheden de komende jaren te blijven verhogen.

Bron en meer info: http://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggonieuws/artikel?id=db22162

aartstyle
7 oktober 2009, 16:20
Zo, dat is nog ff nieuws. Helaas heb ik niet het snelste abbo maar alles in 1 plus (wel woonachtig in amersfoort). Wel een vraag: Ik heb hier nog steeds hetzelfde oude motorola modem staan. Had die ondertussen al niet vervangen moeten worden door die nieuwe? Kennissen van mij met hetzelfde abbo in amersfoort hebben 3 weken geleden al het nieuwe modem gehad.

Frank-NL
7 oktober 2009, 16:23
De concurrentiestrijd barst aardig los nu. Eigenlijk gaan deze snelheden nergens meer over, ik trek nu met 20mbit al een 720p film binnen in een half uur, dat is ruim 3x zo snel als dat je het kan kijken :)

Mirrrr
7 oktober 2009, 16:49
De concurrentiestrijd barst aardig los nu. Eigenlijk gaan deze snelheden nergens meer over, ik trek nu met 20mbit al een 720p film binnen in een half uur, dat is ruim 3x zo snel als dat je het kan kijken :)
Daar ben ik het op zich wel met je eens maar op het moment dat er veel computers tegelijkertijd met van alles bezig zijn op het internet en de bijkomende xboxen ps3en en wiis dan is die snelheidverhoging best lekker.

Bij ons thuis is het de omgekeerde wereld mijn vriend doet alleen kleine vage spelletjes en ik zit graag online te gamen, te downloaden en ga zo maar door. Dat was voor mij toch echt wel een reden om over te stappen:)

Angelo
7 oktober 2009, 16:52
De vraag is nu: wanneer volgt de rest van Nederland.

c0sm0s
7 oktober 2009, 17:18
Ging Alles-in-1-Extra ook niet naar 80mbit voor heel nederland nog dit jaar? En sommige gemeentes naar 120mbit..

In ieder geval zo stond het in eerdere planningen... en op tv vermelden ze toch ook iets van dit najaar 80mbit.

--

Eigenlijk wel oneerlijk geregeld.. we betalen allemaal evenveel.. en dan worden er gemeentes voorgetrokken omdat ze daar last zouden hebben van concurentie.

Markie3
7 oktober 2009, 17:27
Geldt de Ai1+ ook alleen in Amersfoort of wordt dit wel meteen landelijk?

Zer0K3wL
7 oktober 2009, 18:18
niet zo eerlijk tbh tegenover andere klanten buiten amesfoort....
hoop dat rest van NL snel volgt.

hwbrink
7 oktober 2009, 18:21
Afgelopen maandag de volgende mail ontvangen:

---------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,

U heeft van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.

Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u de activatiecode aan, zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.

Vergeet u niet het oude modem naar ons terug te sturen? Gebruik hiervoor de doos met retoursticker, waarin u het nieuwe modem ontvangt.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales
-------------------------------------------------------------------------

Heb Ziggo All-in one plus en als de mail klopt gaat deze naar 50Mb/s. Volgens eerder verschenen berichten zal in 5 steden de snelheid om hoog gaan.

Clevegt
7 oktober 2009, 18:26
Beetje vreemd dat ze alleen Amersfoort doen, geef dan de rest van nederland nu ook de nieuwe snelheid die men heeft beloofd na de afgelopen verhoging.

Trouwens ook lekker op tijd gecommuniceerd naar de klanten.

Damandan
7 oktober 2009, 18:27
Ik vraag me af of je niet onder het mom van discriminatie dit kunt aanvechten zodat ze landelijk iedereen gelijk moeten gaan behandelen? Dus overal dezelfde snelheden voor hetzelfde tarief.

TV Smurf
7 oktober 2009, 18:59
Beetje vreemd dat ze alleen Amersfoort doen

Het is ook nooit goed, h? Ziggo als commercieel bedrijf reageert gewoon op (lokale) marktomstandigheden. En die zijn er in Amersfoort doordat KPN druk bezig is glasvezel rond te strooien.

Ziggo heeft nu nog genoeg aan z'n hoofd met de recente verhoging en Docsis3 problemen. Als je in Amersfoort woont dus nu al echt blij moet worden, betwijfel ik. :rolleyes:

Frank-NL
7 oktober 2009, 19:53
Ik vraag me af of je niet onder het mom van discriminatie dit kunt aanvechten zodat ze landelijk iedereen gelijk moeten gaan behandelen? Dus overal dezelfde snelheden voor hetzelfde tarief.

Ja nog effe! Discriminatie heeft een totaal andere betekenis dan jij denkt. Ik ben een overeenkomst aangegaan met Ziggo voor een bepaalde snelheid, leveren ze die niet, dan heb ik recht op klagen. Leveren ze het bij de buren sneller, dan heb ik nog steeds waar ik voor betaal.

Kom op mensen, niet zo jaloers. Iemand moet proefkonijnen, straks is iedereen aan de beurt.

Renatus
7 oktober 2009, 20:25
http://i38.tinypic.com/noye4h.jpg

Het is nu in ieder geval wel duidelijk waar de snelheden heen gaan. AIE extra was al bekend, dat AIE plus naar 30/4 gaat is ook een mooie snelheid.

Dit zijn dan wel de snelheden in de 'derde' fase, in fase twee zal het eerst naar 80Mbit gaan voor Extra - mits de plannen gelijk blijven.

Laat ze in Amersfoort maar flink testen, hebben we straks allemaal profijt van dat de eventuele kinderziektes er daar al uitkomen. :thumb up:

Toevoeging: Op deze pagina (http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/vergelijk-adsl) wordt nog steeds gemeld dat de snelheid in het najaar wordt verhoogd ('In het najaar al tot 80 Mb.')

Spartagek
7 oktober 2009, 20:32

Ik ben mijn abonnement aangegaan voor 1500/256 (kbps wel te verstaan )
en ben alleen nog maar omhooggegaan !

Dus mijn tarief is hetzelfde als waar ik voor ingestapt ben ( inflatie daargelaten )
het wordt voor mij pas een probleem als ik 10 euro meer moet gaan betalen EN de belofte niet nagekomen wordt over de verhoging

Zer0K3wL
7 oktober 2009, 20:46
ga denk ik maar eens vragen off kpn hier glas vezel in heel enschede wil neer leggen zo dat ziggo hier ook de snelheid na 120 mbit upgraded.

Excalibur
7 oktober 2009, 20:53
Discriminatie..? :shock: Dat ga je niet serieus menen hoop ik.....

Laten we het woord discriminatie aub alleen gebruiken voor zaken waarin in dat echt van toepassing is, en dat woord niet misbruiken om meer drama en kracht te geven aan een verhaal wat niets met discriminatie te maken heeft.

En over dat aanvechten. Probeer het gerust, maar ik geef je erg weinig kans. Kijk even naar de concurrent/collega kabelaar UPC, en dan kom je tot de conclusie dat zij al langer (en veel eerder) op een dergelijke wijze verschillende pakketten aanbieden, en ze zijn daarop al die tijd nooit terug gefloten ... zegt denk ik iets over de kansen die je hebt.

Goh hoe sarcastisch, zwaar hoor senior zijn.Last met plassen zeker ?

Je zult het maar weten van KPNix en concurrentie aan ziggo in A'foort..

Bij mij is de wijk (klein) bijna helemaal aan Portaal glasvezel, met uitzondering van een heel klein blokje welks , toverdrank en al Mitros bezit is en dus geen vezel...Ik heb nooit enige tegen-actie van Casema of Ziggo mogen bespeuren hoor !

Maargoed hopen dat het succesvoler word aldaar dan de kwaliteit alhier...
Ik voel hier een flinke dosis jaloersheid...

Een plaats moet de eerste zijn, en ik durf te wedden dat als jij in amersfoort zou wonen, je we je hier niet zouden horen klagen, en dat jij de laatste zou zijn om dan te zeggen. Nee het is niet eerlijk dat wij het eerder krijgen!

@Alle klagers:
Waarom klagen? Waarom zoveel jaloezie..? Omdat Amersfoort eerder hogere snelheden heeft? Is het met nederland nu echt al zover dat we gaan klagen als een andere regio eerder een hogere snelheid heeft..?

Laten we ons aub druk maken om zaken in de wereld die er echt toe doen in plaats van als een stel kleine kinderen het hardst te schreeuwen/zeuren om als eerste een snoepje te krijgen. Ziggo zal vroeg of laat deze snelheden ook echt over de rest van hun gebied gaan uitrollen, maar daar moet misschien wat langer op gewacht worden.

tja
7 oktober 2009, 23:15
ga denk ik maar eens vragen off kpn hier glas vezel in heel enschede wil neer leggen zo dat ziggo hier ook de snelheid na 120 mbit upgraded.

In Enschede zijn ze ook al bezig, hoorde van een kennis dat ze een Ubee modem kregen bij Ai1 Plus omdat ze naar 50 Mbps zouden gaan, en de eerste 100 Mbps+ screenshot van een speedtest uit Enschede heb ik hier ook al langs zien komen.

Renatus
7 oktober 2009, 23:24
In Enschede zijn ze ook al bezig, hoorde van een kennis dat ze een Ubee modem kregen bij Ai1 Plus omdat ze naar 50 Mbps zouden gaan, en de eerste 100 Mbps+ screenshot van een speedtest uit Enschede heb ik hier ook al langs zien komen.

50Mbps bij Ai1 Plus... :)

Mocht dat uiteindelijk de landelijke snelheid worden van + dan is dat zeker een reden voor mij om hard over een stapje terug te gaan nadenken.

Damandan
7 oktober 2009, 23:49
Laat ik allereerst stellen dat 'discriminatie' inderdaad voor dit onderwerp een erg 'groot' woord is. Maar in het woordenboek staat onder de definitie van discriminatie nog altijd: "Het maken van onderscheid" en dat is wat Ziggo nu doet / gaat doen.

Ik ben ook absoluut niet jaloers en eigenlijk heel tevreden met mijn huidige 50 MBit. Immers was dit tot voor kort nog maar 20 MBit waar ik ook niet ontevreden over was. Maar waarom zou ik genoegen nemen met 50 MBit als er misschien 120 MBit uit te halen valt door een beetje te klagen :).

Ik ben mijn abonnement aangegaan voor 1500/256 (kbps wel te verstaan )
en ben alleen nog maar omhooggegaan !

Ik ben een abonnement aangegaan voor Alles in 1 Extra en ben oorspronkelijk lid geweest van @home voor een destijds nog beduidend lagere snelheid dan 1500 / 256 kbps. Echter toen ik het huidige contract tekende was dat voor een pakket dat over het gehele land een gelijke snelheid had. Op het moment dat dit pakket dus ergens in het land verhoogt wordt, ga ik er van uit dat dit ook landelijk gebeurd. Toch raar als dit dan niet zo blijkt te zijn. Er word nu dus onderscheid gemaakt op gronde van in welke gemeente dat een abonnee woont en of dat er in die gemeentes concurrentie is. Iets dat naar mijn mening niet in orde is. Stel dan desnoods een pakket met een andere naam samen en maak dat pakket alleen beschikbaar in gemeenten die die snelheid dan ook aangeboden krijgen. Net zoals Ziggo ooit met het EttH pakket heeft gedaan.

Discriminatie..? :shock: Dat ga je niet serieus menen hoop ik.....

Laten we het woord discriminatie aub alleen gebruiken voor zaken waarin in dat echt van toepassing is, en dat woord niet misbruiken om meer drama en kracht te geven aan een verhaal wat niets met discriminatie te maken heeft....

Zoals hier boven al uitgelegd. De definitie van discriminatie is hier zeker van toepassing. Dat het sociaal en juridisch een andere lading heeft gekregen kan ik niks aan doen. Het was inderdaad mijn intentie om mijn boodschap een grotere lading te geven.

Mirrrr
8 oktober 2009, 00:53
Ik ben een abonnement aangegaan voor Alles in 1 Extra en ben oorspronkelijk lid geweest van @home voor een destijds nog beduidend lagere snelheid dan 1500 / 256 kbps. Echter toen ik het huidige contract tekende was dat voor een pakket dat over het gehele land een gelijke snelheid had. Op het moment dat dit pakket dus ergens in het land verhoogt wordt, ga ik er van uit dat dit ook landelijk gebeurd. Toch raar als dit dan niet zo blijkt te zijn. Er word nu dus onderscheid gemaakt op gronde van in welke gemeente dat een abonnee woont en of dat er in die gemeentes concurrentie is. Iets dat naar mijn mening niet in orde is. Stel dan desnoods een pakket met een andere naam samen en maak dat pakket alleen beschikbaar in gemeenten die die snelheid dan ook aangeboden krijgen. Net zoals Ziggo ooit met het EttH pakket heeft gedaan.

Behalve het feit dat Ziggo een bedrijf is dat winst wil maken (wat ook logisch is) dus is het vrij logisch dat ze als eerste de regios gaan verhogen waar er meer concurrentie is dan in andere regio's zou je ook blij kunnen zijn dat eventuele kinderziektes je misschien op deze manier bespaard worden.
Ik heb de afgelopen weken het forum genoeg doorgelezen om te weten dat met de invoering van de 50mb snelheden er genoeg is misgegaan door alles in 1 keer door te willen voeren en op deze manier word je dat misschien bespaard.

Je kan ook dingen vanuit een positieve invalshoek proberen te bekijken:wink:

Mutsie
8 oktober 2009, 05:44
De vraag is nu: wanneer volgt de rest van Nederland.

Dat vraag ik mij nu ook af!!! Dat is niet niks! 120!! Woww!!!

:wink:

Angelo
8 oktober 2009, 13:18
En over dat aanvechten. Probeer het gerust, maar ik geef je erg weinig kans. Kijk even naar de concurrent/collega kabelaar UPC, en dan kom je tot de conclusie dat zij al langer (en veel eerder) op een dergelijke wijze verschillende pakketten aanbieden, en ze zijn daarop al die tijd nooit terug gefloten ... zegt denk ik iets over de kansen die je hebt.

Er is wel een groot verschil tussen wat Ziggo doet en wat UPC doet/gedaan heeft. UPC is zo slim geweest om er nieuwe abonnementen voor in het leven te roepen: Fiber Power. Ze adverteren er ook mee dat deze op basis van beschikbaarheid zijn. Ze hebben zelfs een heel goed argument om dit te doen: Fiber Power loopt over DocSIS 3 en dat ligt nog niet overal.

Ziggo heeft overal al DocSIS 3. Ze hebben AiE Extra naar 120/10 getild en daarmee maken ze een onderscheid tussen de klanten in Amersfoort en de rest van Nederland. Ik laat me er alleen niet over uit of dat wel helemaal klopt.

c0sm0s
8 oktober 2009, 16:06
Ziggo heeft overal al DocSIS 3. Ze hebben AiE Extra naar 120/10 getild en daarmee maken ze een onderscheid tussen de klanten in Amersfoort en de rest van Nederland. Ik laat me er alleen niet over uit of dat wel helemaal klopt.

Ziggo heeft wel EuroDocsis 3 overal.. maar het werkt nog lang niet probleemloos.
En misschien moeten ze in sommige regio's toch nog eerst aan het netwerk sleutelen als we straks allemaal probleemloos die 120/10 willen gaan halen.

Weet iemand of de tussenstappen nog doorgaan.. dus alles-in-1-extra eerst nog naar 80mbit? (In heel nederland) of heeft Ziggo de plannen aangepast?

Persoonlijk vind ik de upload wel erg laag blijven.. Ziggo verhoogt naar 120/10 om de concurentie met glasvezel aan te kunnen...
Maar bij glasvezel zie ik altijd nog wel hogere upload snelheden.

Gerard001
8 oktober 2009, 16:33

Het is nu in ieder geval wel duidelijk waar de snelheden heen gaan. AIE extra was al bekend, dat AIE plus naar 30/4 gaat is ook een mooie snelheid.

Dit zijn dan wel de snelheden in de 'derde' fase, in fase twee zal het eerst naar 80Mbit gaan voor Extra - mits de plannen gelijk blijven.

Laat ze in Amersfoort maar flink testen, hebben we straks allemaal profijt van dat de eventuele kinderziektes er daar al uitkomen. :thumb up:

Toevoeging: Op deze pagina (http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/vergelijk-adsl) wordt nog steeds gemeld dat de snelheid in het najaar wordt verhoogd ('In het najaar al tot 80 Mb.')

Laat ze in Amersfoort maar flink testen, hebben we straks allemaal profijt van dat de eventuele kinderziektes er daar al uitkomen

Het kan met 1000 mensen helemaal goed gaan
en met 3000 mensen kan alles wel helemaal verkeerd gaan en veel problemen
ze zullen in amersfoort echt niet de kinderziektes eruit halen de problemen komen als we allemaal die verhoging krijgen

Excalibur
8 oktober 2009, 18:04
Echter toen ik het huidige contract tekende was dat voor een pakket dat over het gehele land een gelijke snelheid had. Op het moment dat dit pakket dus ergens in het land verhoogt wordt, ga ik er van uit dat dit ook landelijk gebeurd. Toch raar als dit dan niet zo blijkt te zijn. Er word nu dus onderscheid gemaakt op gronde van in welke gemeente dat een abonnee woont en of dat er in die gemeentes concurrentie is. Iets dat naar mijn mening niet in orde is. Stel dan desnoods een pakket met een andere naam samen en maak dat pakket alleen beschikbaar in gemeenten die die snelheid dan ook aangeboden krijgen. Net zoals Ziggo ooit met het EttH pakket heeft gedaan.

1. Uit het verleden behaalde garanties bieden geen garantie voor de toekomst. Dat het altijd gelijk is geweest, wil niet zeggen dat het ook altijd gelijk blijft.

2. Wellicht raar dat het niet overal gelijk is, maar wel gewoon toegestaan. En zo raar is dat niet in Nederland. Met de snelheid van een abonnement vinden we het vreemd, maar als het op de waarde van huizen aankomt vind iedereen het normaal. Ook een beetje vreemd. Hetzelfde huis is in de provincie Zuid-Holland meer waar dan wanneer datzelfde huis in friesland of groningen staat. Zijn de loonschalen ook door heel nederland gelijk? Wederom een nee, in het westen liggen die hoger dan in het noorden. Toch vinden we dat allemaal niet vreemd en word het geaccepteerd. Als een provider ergens eerder een hogere snelheid doorvoert dan is het opeens wel vreemd. Dat vind ik pas vreemd.

Zoals hier boven al uitgelegd. De definitie van discriminatie is hier zeker van toepassing. Dat het sociaal en juridisch een andere lading heeft gekregen kan ik niks aan doen. Het was inderdaad mijn intentie om mijn boodschap een grotere lading te geven.
Zo kan je het zien. Ik zie het als een hele foute manier om een bericht meer lading mee te geven, en tevens als een foute manier om de aandacht op zich of het onderwerp te richten. Gebruik dan gewoon het woord ongelijkheid. Als men met woorden als discriminatie een statement kracht bij probeert te zetten krijg ik de indruk dat er onvoldoende grond is om dat statement "van nature" krachtig te laten overkomen en men grijpt naar dergelijke termen om een niet krachtig statement toch maar krachtig te laten overkomen.

En als we het toch over wettelijk hebben: Zolang Ziggo niet een nieuwsbericht publiceert waarin staat dat deze verhoging enkel in Amersfoort doorgevoert zal worden, is er nog helemaal geen sprake van ongelijkheid. Daar al weleens bij stilgestaan? Zolang het zich niet voordoet en Ziggo er geen officieel bericht over uitdoet blijft het speculeren.

Je kan niet veroordeeld worden voor een feit/gebeurtenis wat zich nog niet heeft afgespeeld. :wink:

Renatus
8 oktober 2009, 19:08
ze zullen in amersfoort echt niet de kinderziektes eruit halen de problemen komen als we allemaal die verhoging krijgen

Met kinderziektes doel ik op het feit of de modems overweg kunnen met de snelheden op alle fronten. Daar heb je met 1000 gebruikers een hele fraaie basis om dat in ieder geval te monitoren en waar nodig in te grijpen.

Enige wat er dan nog fout kan gaan als alle aie extra abonnementen omhoog gaan is dat er een capaciteitsprobleem in het internetverkeer komt. :mrgreen:

kingpin
8 oktober 2009, 19:26
Met de modems zijn (uitzonderingen daar gelaten) geen problemen, wel met de huisinstallatie/hardware (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Ziggo-Handleiding-binnenhuisinstallatie.pdf)van de klant.
Maar dat geldt niet alleen in Amersfoort, maar bij het merendeel van de klanten.:roll:

Met kinderziektes doel ik op het feit of de modems overweg kunnen met de snelheden op alle fronten.

Renatus
8 oktober 2009, 19:45
Met de modems zijn (uitzonderingen daar gelaten) geen problemen, wel met de huisinstallatie/hardware (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Ziggo-Handleiding-binnenhuisinstallatie.pdf)van de klant.
Maar dat geldt niet alleen in Amersfoort, maar bij het merendeel van de klanten.:roll:

Mooie inkopper. :thumb up:

Ziet er zeer goed uit die handleiding, hopelijk wordt die ergens prominenter gepost dan hier in dit topic. Zeker punt 2.3 en hoofdstuk 3 zullen de nodige vragen beantwoorden.

mark5
8 oktober 2009, 19:47
ik zie dat in bovenstaand overzicht dat de snelheid voor Z2 en Z1 per 7 oktober 2009 verhoogd word naar 15 en 5 .
heb ik iets gemist?? ik zit bv nog op snelheid 3 voor Z1. en dat is pas verhoogd. volgens de tabel zou ik nu al snelheid 5 moeten hebben.

Aslan
8 oktober 2009, 19:48
Laat ze in Amersfoort maar flink testen, hebben we straks allemaal profijt van dat de eventuele kinderziektes er daar al uitkomen

Het kan met 1000 mensen helemaal goed gaan
en met 3000 mensen kan alles wel helemaal verkeerd gaan en veel problemen

Helemaal Mee eens Met U

Renatus
8 oktober 2009, 19:52
ik zie dat in bovenstaand overzicht dat de snelheid voor Z2 en Z1 per 7 oktober 2009 verhoogd word naar 15 en 5 .
heb ik iets gemist?? ik zit bv nog op snelheid 3 voor Z1. en dat is pas verhoogd. volgens de tabel zou ik nu al snelheid 5 moeten hebben.

Dit topic gaat over de verhogingen in Amersfoort, dus je hebt nog niets gemist. :wink:

om1
8 oktober 2009, 19:57
Aardig gidsje, allen denk ik dat het advies om uitsluitend Cat6 ethernetkabel te gebruiken overdreven is. Cat5e is geschikt voor 1000BASE-T, tot behoorlijke afstanden (100m). 1000BASE-TX wordt eigenlijk niet gebruikt. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/1000BASE-TX

tuupje32
8 oktober 2009, 20:00

Ik vind het verschil in snelheid tussen plus en een extra abonnement wel erg groot worden,het verschil tussen basis en plus is aanzienlijk kleiner.
Ik hoop wel dat Ziggo dit een beetje bij gaat trekken,een snelheid van rond de 60/70 zou voor een plus abbo toch aantrekkelijker zijn in mijn ogen.

Spartagek
8 oktober 2009, 20:02
Ik voorzie een stortvloed aan 'klachten' van abonnees die tzt de verhoging van Ziggo krijgen naar 120 Mbps, en hier komen klagen dat ze de behaalde snelheid niet halen

( of misschien duidelijker .... een router die nog met de heerlijk stabiele 100mbps lanpoorten werkt )

om1
8 oktober 2009, 20:13
Aardig gidsje, allen denk ik dat het advies om uitsluitend Cat6 ethernetkabel te gebruiken overdreven is. Cat5e is geschikt voor 1000BASE-T, tot behoorlijke afstanden (100m). 1000BASE-TX wordt eigenlijk niet gebruikt. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/1000BASE-TX

En wat helemaal mooi is: Ziggo's favoriete webwinkel verkoopt alleen Cat5...
https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000007

kingpin
8 oktober 2009, 20:32
En de "klachten" van abonnees die de 50 Mb niet halen......, door onvolkomenheden in de huisinstallatie.
Je krijgt nu dezelfde discussie als voor de verhoging van 20 naar 50 Mb.
Deja vu...

Ik voorzie een stortvloed aan 'klachten' van abonnees die tzt de verhoging van Ziggo krijgen naar 120 Mbps, en hier komen klagen dat ze de behaalde snelheid niet halen

thomas999
9 oktober 2009, 10:45
Ik vind het verschil in snelheid tussen plus en een extra abonnement wel erg groot worden,het verschil tussen basis en plus is aanzienlijk kleiner.

Om te voorkomen dat veel AIE Extra abonnees hun abonnement gaan downgraden naar Plus, is dat m.i. niet te verwachten. Dat scheelt Ziggo inkomsten.

Sjaool
9 oktober 2009, 11:18
En wat helemaal mooi is: Ziggo's favoriete webwinkel verkoopt alleen Cat5...
https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000007
Cat5 is voor ons "normale" gebruikers dan ook meer dan voldoende. ;)

kingpin
9 oktober 2009, 11:19
Wie op de toekomst is voorbereid....

Sjaool
9 oktober 2009, 11:44
Wie op de toekomst is voorbereid....
Dat mag dan wel heel snel gaan wil ik Cat6 nodig hebben.
Ik zit op dit moment nog met alle pc's op 100 Mbit en de laptop op 54 Mbit.
Voor mij is Cat5 in ieder geval op dit moment nog ruim voldoende.

Vijver
9 oktober 2009, 11:54
Dat mag dan wel heel snel gaan wil ik Cat6 nodig hebben.
Ik zit op dit moment nog met alle pc's op 100 Mbit en de laptop op 54 Mbit.
Voor mij is Cat5 in ieder geval op dit moment nog ruim voldoende.

Ik snap de hele cat5/6 discussie niet. Cat5 is 1 gigabit, cat6 10 gigabit. 10gigabit, daar komen de docsis3 modems niet snel bij in de buurt. 1 gigabit ook niet.

snuggles123
9 oktober 2009, 12:02
Ik snap de hele cat5/6 discussie niet. Cat5 is 1 gigabit, cat6 10 gigabit. 10gigabit, daar komen de docsis3 modems niet snel bij in de buurt. 1 gigabit ook niet.

Cat5 is 100 mb en Cat6 is 1 gig.

Vijver
9 oktober 2009, 12:06

Dat dacht ik niet. 100mbit is voor netwerkkabels niets. je bedoelt toch mbit? want je schrijft mb. Alle providers die adverteren met x-aantal MB zijn zelf verkeerd bezig, die bedoelem mbit. Maar die term zegt de normale consument te weinig.

FRanatic
9 oktober 2009, 12:06
Ik zie in een tabel op de vorige pagina's dat er een verhoging per 07 oktober wordt doorgevoerd.
Uit welke bron is dat afkomstig en bovenal....Klopt dat ??

snuggles123
9 oktober 2009, 12:09
Dat dacht ik niet. 100mbit is voor netwerkkabels niets. je bedoelt toch mbit? want je schrijft mb. Alle providers die adverteren met x-aantal MB zijn zelf verkeerd bezig, die bedoelem mbit. Maar die term zegt de normale consument te weinig.

Klopt ik bedoelde mbit.

Vijver
9 oktober 2009, 12:12
Klopt ik bedoelde mbit.

Ik heb het nog even nagerekend, maar 10Gigabit is 1280Megabyte per seconde. Laat dat maar eens tot een ieder doordringen. Knappe usenetprovider moet je dan hebben. En ook een aardig vlotte harddisk-array.

Sjaool
9 oktober 2009, 12:26
Ik zie in een tabel op de vorige pagina's dat er een verhoging per 07 oktober wordt doorgevoerd.
Uit welke bron is dat afkomstig en bovenal....Klopt dat ??
Alleen in Amersfoort, de rest moet nog wel even geduld oefenen.
Lees de hele thread even door voor de rest van de informatie. ;)

om1
9 oktober 2009, 13:55

Ik heb een gigabit LAN, dan is Cat5e wel aan te raden, maar Cat6 is overdreven.

om1
9 oktober 2009, 13:57

De regel is:

Cat5 is voor 100mbit (aka fast ethernet)
Cat5e voor gigabit ethernet
Cat6 voor 10gigabit ethernet

Alleen als je erg lange afstanden wil overbruggen, kan je eraan denken om ee categorie hoger te gaan zitten.

Vijver
9 oktober 2009, 14:00
Ik heb een gigabit LAN, dan is Cat5e wel aan te raden, maar Cat6 is overdreven.

Reken mee. Theoretisch 128MB/sec voor de cat5. Zeg dat we nu met de 50mbits connectie een kleine 6Mbyte per seconde binnenharken. Dan heb je een overcapaciteit van 122MB/sec wat betreft die cat5 kabel. Waar gaat dit over? Zelfs nu al is de schrijf- en leessnelheid van mijn harddisks de beperkende factor, en ze zijn niet supertraag. Gewoon samsungs F1, niet in raid, blijf je hangen op zo'n 80mb/sec.

om1
9 oktober 2009, 14:04
Reken mee. Theoretisch 128MB/sec voor de cat5. Zeg dat we nu met de 50mbits connectie een kleine 6Mbyte per seconde binnenharken. Dan heb je een overcapaciteit van 122MB/sec wat betreft die cat5 kabel. Waar gaat dit over? Zelfs nu al is de schrijf- en leessnelheid van mijn harddisks de beperkende factor, en ze zijn niet supertraag. Gewoon samsungs F1, niet in raid, blijf je hangen op zo'n 80mb/sec.

Als je twee gigabit poorten met elkaar verbind, dan gaat het verkeer (in bursts) op gigabit snelheid, en dan moet je kabeltje het wel aankunnen.

Verderkomt niet al mijn LAN verkeer direct van schijf.

Vijver
9 oktober 2009, 14:08
Als je twee gigabit poorten met elkaar verbind, dan gaat het verkeer (in bursts) op gigabit snelheid, en dan moet je kabeltje het wel aankunnen.

Verderkomt niet al mijn LAN verkeer direct van schijf.

Ja, LAN. WAN is per definitie zo traag als stront bij dit soort snelheden. Wat bedoel je dan, ethernetkabels in de grond voor iedereen? Het hele internet een groot LAN? Dat zou mooi en snel zijn.

Vijver
9 oktober 2009, 14:11
Wat me gelijk doet beseffen dat voor grote kantoren de cat6 kabel wel zinvol is. Heel veel data van tientallen, zoniet honderden users door die lijn. Maar voor wat voor thuisnetwerk ook, lijkt het mij voorlopig overkill.

om1
9 oktober 2009, 14:16
Ja, LAN. WAN is per definitie zo traag als stront bij dit soort snelheden. Wat bedoel je dan, ethernetkabels in de grond voor iedereen? Het hele internet een groot LAN? Dat zou mooi en snel zijn.

Wat ik bedoel:

De kabel tussen de modem en de router draait op gigabit snelheid als je router een gigabit poort heeft.

Ook al gaat er per seconde minder dan 1gigabit data doorheen, dit bits zelf gaan op gigabit snelheid. Ze gaan in burst mode, zoals ik al eerder zei. Daarom moet je kabel de maximale snelheid aankunnen.

Verder: ik heb geen zin om bij iedere aansluiting die ik maak te moeten nadenken of ik Cat5 of Cat5e nodig heb, dus alles is bij mij Cat5e. Mijn hele LAN dus, inclusief de verbinding router-modem.

Dat wil niet zeggen dat alles gigabit draait. Ik heb zelfs nog een paar oude machines die 10Mbit ethernet hebben ;-)

om1
9 oktober 2009, 14:20
Wat me gelijk doet beseffen dat voor grote kantoren de cat6 kabel wel zinvol is. Heel veel data van tientallen, zoniet honderden users door die lijn. Maar voor wat voor thuisnetwerk ook, lijkt het mij voorlopig overkill.

yep, op een plek waar bekabeling vervangen duur is, ga je voor Cat6, want je wil kunnen doorgroeien naar 10 gigabit.

Vijver
9 oktober 2009, 14:24
yep, op een plek waar bekabeling vervangen duur is, ga je voor Cat6, want je wil kunnen doorgroeien naar 10 gigabit.

En ik gok dat die cat6 kabel nu niet bepaald een kostenpost is. Wat doet dat per meter?

om1
9 oktober 2009, 14:29
En ik gok dat die cat6 kabel nu niet bepaald een kostenpost is. Wat doet dat per meter?

Even een snel gekeken bij een willekeurige leverancier (geen uitgebreide prijsvergelijking gedaan ;-)

Cat5e: 30c p/m Cat6: 75c p/m voor een rol van 100m

Er is dus wel een flink prijsverschil, maar de kosten van goten e.d. en het trekken zelf is vast veel hoger.

kingpin
9 oktober 2009, 14:34
Interessante discussie over gebruik van Cat 5/5E of Cat 6.
Ziggo levert momenteel Cat 6 bij de modems.
Waarom: bij navragen, om je ook de retoursnelheid/verlies mee moet gaan rekenen.
Een aardig artikel hierover is hier (http://www.patchkabel.nl/110/)te lezen.
Er zijn vast meer artikelen over dit onderwerp.
Ik denk dat een Cat 5/E voldoet (omdat deze zeker 1 Gbit aan zou kunnen) te zwart/wit is. Er spelen meer factoren mee.

Achterliggende hardware is een aparte discussie: Dat is nu al bij zeer veel klanten de bottleneck.

Wat ik bedoel:

De kabel tussen de modem en de router draait op gigabit snelheid als je router een gigabit poort heeft.

Ook al gaat er per seconde minder dan 1gigabit data doorheen, dit bits zelf gaan op gigabit snelheid. Ze gaan in burst mode, zoals ik al eerder zei. Daarom moet je kabel de maximale snelheid aankunnen.

Verder: ik heb geen zin om bij iedere aansluiting die ik maak te moeten nadenken of ik Cat5 of Cat5e nodig heb, dus alles is bij mij Cat5e. Mijn hele LAN dus, inclusief de verbinding router-modem.

Dat wil niet zeggen dat alles gigabit draait. Ik heb zelfs nog een paar oude machines die 10Mbit ethernet hebben ;-)

Vijver
9 oktober 2009, 14:36
Even een snel gekeken bij een willekeurige leverancier (geen uitgebreide prijsvergelijking gedaan ;-)

Cat5e: 30c p/m Cat6: 75c p/m voor een rol van 100m

Er is dus wel een flink prijsverschil, maar de kosten van goten e.d. en het trekken zelf is vast veel hoger.

Er is een prijsverschil, dat is zeker. Maar als je makkelijk geld stukslaat op overige hardware, dan zijn de kabeltjes niet de bottleneck qua uitgaven.

Vijver
9 oktober 2009, 14:42
Waarom: bij navragen, om je ook de retoursnelheid/verlies mee moet gaan rekenen.
Ik denk dat een Cat 5/E voldoet (omdat deze zeker 1 Gbit aan zou kunnen) te zwart/wit is. Er spelen meer factoren mee.

Achterliggende hardware is een aparte discussie: Dat is nu al bij zeer veel klanten de bottleneck.

Ja, retoursnelheden, dan komen we ergens. Maar of dit voor het thuisnetwerk opgaat? Ik kan op een b-weg 200 km/h rijden, evenals op de a2. Ditzelfde geintje op die b-weg lukt me niet als al die auto's van de a2 zich daar ook bevinden. Op diezelfde a2 ook niet meer, maar die blijft meer capaciteit behouden. Beetje simpel voorgesteld, maar zoiets is het.

om1
9 oktober 2009, 14:44

Ik begrijp dat Ziggo graag extra marge wil, omdat ze ervanuit moeten gaan dat de kabels slecht behandeld worden.

De 100m overbrugging voor gigabit met Cat5e gaat er wel vanuit dat de kabel niet klem zit aan de scharnierkant van een deur oid :wink: Dus wat marge inbouwen kan geen kwaad, inderdaad.

om1
9 oktober 2009, 14:47
Ja, retoursnelheden, dan komen we ergens. Maar of dit voor het thuisnetwerk opgaat? Ik kan op een b-weg 200 km/h rijden, evenals op de a2. Ditzelfde geintje op die b-weg lukt me niet als al die auto's van de a2 zich daar ook bevinden. Op diezelfde a2 ook niet meer, maar die blijft meer capaciteit behouden. Beetje simpel voorgesteld, maar zoiets is het.

Maak je niet weer dezelfde denkfout?

De auto's (ethernetpakketjes) gaan met maximale snelheid (1gbit/s). Alleen zullen het er niet zoveel zijn op een thuisnetwerk, er zal veel ruimte tussen de auto's zitten. Maar ze halen wel de maximum snelheid. Dus de bochten van de weg mogen niet te scherp zijn, om de analogie door te voeren.

Vijver
9 oktober 2009, 14:58
Maak je niet weer dezelfde denkfout?

De auto's (ethernetpakketjes) gaan met maximale snelheid (1gbit/s). Alleen zullen het er niet zoveel zijn op een thuisnetwerk, er zal veel ruimte tussen de auto's zitten. Maar ze halen wel de maximum snelheid. Dus de bochten van de weg mogen niet te scherp zijn, om de analogie door te voeren.

Ik stel het simpel voor, klopt. Maar om het nog simpeler voor te stellen, waarom een lekbak van 8000 liter voor een druppelende kraan? De druppelende kraan is het docsis3 modem. Cat5 of 6 is heel leuk, maar zie het niet in relatie tot docsis3, dat slaat helemaal nergens op. Dus thuis heb je 5-baans snelwegen, docsis3 is een bospaadje met losse stronken. Internetsnelheid zal voorlopig de beperkende factor blijven.

om1
9 oktober 2009, 15:02
Ik stel het simpel voor, klopt. Maar om het nog simpeler voor te stellen, waarom een lekbak van 8000 liter voor een druppelende kraan? De druppelende kraan is het docsis3 modem. Cat5 of 6 is heel leuk, maar zie het niet in relatie tot docsis3, dat slaat helemaal nergens op. Dus thuis heb je 5-baans snelwegen, docsis3 is een bospaadje met losse stronken. Internetsnelheid zal voorlopig de beperkende factor blijven.

Dat is waar. Maar als je kabeltje tussen je modem en je gigabit router niet OK is, dan heb je er toch last van, ook al gaat er maar 50mbps max door.

De weinige auto's die over de weg gaan, vliegen dan toch uit de bocht, want ze hebben geen rem en rijden altijd volgas.

Vijver
9 oktober 2009, 15:18
Dat is waar. Maar als je kabeltje tussen je modem en je gigabit router niet OK is, dan heb je er toch last van, ook al gaat er maar 50mbps max door.

De weinige auto's die over de weg gaan, vliegen dan toch uit de bocht, want ze hebben geen rem en rijden altijd volgas.

We zijn het wel eens, hoor, vanaf het begin al. Maar welk denkpatroon voorkomen moet worden, is dat mensen absoluut cat6 nodig hebben om docsis3 te laten werken. Ik ken er zo eentje. Die haalt de volle 50mbit, er zitten 2 pc's op, maar hij wil cat6 want dan gaat het nog veel beter. En waarschijnlijk, als het tussen de oren zit, is het nog waar ook.

om1
9 oktober 2009, 15:24
Heh, idd het zit vaak tussen de oren.

Mijn netwerk thuis lijkt meer op een bedrijfsnetwerk, met aardig wat Unix machines. Ik werk veel thuis en heb een machineparkje om te kunnen testen. En soms lukt het me dan om gigabit ethernet te verzadigen, maar vaak zijn er andere bottlenecks.

Ed
9 oktober 2009, 15:27
Waarom: bij navragen, om je ook de retoursnelheid/verlies mee moet gaan rekenen.Dat viel me al op, ik kreeg 20mtr Cat6 bij de Ubee modem.

Excalibur
9 oktober 2009, 17:25
Worden hier niet 2 CAT6 standaarden door elkaar gebruikt?

Voor zover ik weet:

CAT5 : 100Mbit
CAT5E: 1 Gbit
CAT6 : 1 Gbit
CAT6A: 10Gbit

Vijver
9 oktober 2009, 17:30

Voor zover ik weet:

Dat zal het zijn. Heeft iemand die onderstandaarden in huis?

MrDroopy
9 oktober 2009, 17:53
5 ja 5e ja 6 ja 6a nee, een 6a switch nee zeg, allemachies was het maar waar zeg... ;)
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Renatus
9 oktober 2009, 18:23
Nog niet echt veel Amersfoorters die hun nieuwe snelheid posten, heb er tot nu toe pas eentje gezien: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=210549&postcount=565

om1
9 oktober 2009, 20:42

Voor zover ik weet:

Het is net iets ingewikkelder.

Voor 1G heb je twee standaarden: 1000Base-T en 1000Base-TX. De eerste heeft voldoende aan Cat5 of Cat5e. De meeste bronnen bevelen Cat5e aan. 1000Base-TX heeft Cat6 nodig, maar wordt niet in de praktijk gebruikt. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/1000BASE-T#1000BASE-T.

Verder speelt de afstand die je wil overbruggen (en mogelijk zaken als storingsbronnen) een rol.

Als we naar 10G ethernet gaan, dan kan je zelfs voor korte afstanden Cat5e gebruiken. Cat6 kan 10GBase-T aan tot 55m, Cat6a tot 100m, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/10_Gigabit_Ethernet#10GBASE-T.

Voor 100Mbit ethernet geldt: 100Base-T en 100Base-TX kunnen Cat5 gebruiken tot 100m. De eerste gebruikt 2 paren, de tweede 4 paren en levert full-duplex.

Alle kabels zijn backward compatible, je kan dus altijd een hogere categorie kabel kiezen zonder problemen.

Maar ik ben eigenlijk dus een software man :wink:

Gooffy
9 oktober 2009, 21:06
Nog niet echt veel Amersfoorters die hun nieuwe snelheid posten, heb er tot nu toe pas eentje gezien: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=210549&postcount=565

Was mij ook opgevallen, ik zit in elk geval niet bij de geselecteerde groep
van zon 500 abonnees om de snelheid te testen en maar goed ook want
mijn lokale netwerk is nog niet geschikt voor de hoge snelheid heb wat de
router aangaat nog geen keuze kunnen maken.

Renatus
10 oktober 2009, 15:59
Was mij ook opgevallen, ik zit in elk geval niet bij de geselecteerde groep
van zon 500 abonnees om de snelheid te testen en maar goed ook want
mijn lokale netwerk is nog niet geschikt voor de hoge snelheid heb wat de
router aangaat nog geen keuze kunnen maken.

Toch zal je er op 14 oktober aan moeten geloven, of je wilt of niet... :oyeah:

Afhankelijk natuurlijk of de 500 test 'gelukkigen' geen al te ernstige problemen tegen komen.

SNEAK-NL
10 oktober 2009, 16:42
hier ook Amersfoort en ook niet bij de 1ste 500, ach ik ben geduldig

Gooffy
11 oktober 2009, 17:28
Toch zal je er op 14 oktober aan moeten geloven, of je wilt of niet... :oyeah:

Afhankelijk natuurlijk of de 500 test 'gelukkigen' geen al te ernstige problemen tegen komen.

Ik zie het wel gebeuren, heb nog geen grote problemen gehoord na de verhoging naar 120 Mb misschien als alle AI1-E aansluitingen in Amersfoort
omhoog gaan dat de echte problemen pas komen :shock:, zit hier met een Ubee modem wat heel groed draait heb alleen begrepen dat er problemen zijn met
Usenet, kan dat zelf niet beoordelen heb een Payserver met 20 Mb en die snelheid haal ik constant dus uit een hogere snelheid haal ik geen winst op dit moment.
Ben benieuwd een woensdag :cool:.

Renatus
11 oktober 2009, 17:39
Ben benieuwd een woensdag :cool:.

Als je bij de eersten hoort.... heb net nog eens goed gelezen en er staat:

"Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen."

Dus vanaf de 14e oktober en voor 1 november. Heb je in ieder geval 18 dagen spanning voor de boeg! :mrgreen:

Gooffy
11 oktober 2009, 20:26
Als je bij de eersten hoort.... heb net nog eens goed gelezen en er staat:

"Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen."

Dus vanaf de 14e oktober en voor 1 november. Heb je in ieder geval 18 dagen spanning voor de boeg! :mrgreen:

Oke gaan het afwachten hierzo, wel jammer dat er van die 500 geselecteerde Amersfoorters weinig zijn die hier posten.

MrDroopy
12 oktober 2009, 01:54
Het is net iets ingewikkelder.

Voor 1G heb je twee standaarden: 1000Base-T en 1000Base-TX. De eerste heeft voldoende aan Cat5 of Cat5e. De meeste bronnen bevelen Cat5e aan. 1000Base-TX heeft Cat6 nodig, maar wordt niet in de praktijk gebruikt. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/1000BASE-T#1000BASE-T.

Verder speelt de afstand die je wil overbruggen (en mogelijk zaken als storingsbronnen) een rol.

Als we naar 10G ethernet gaan, dan kan je zelfs voor korte afstanden Cat5e gebruiken. Cat6 kan 10GBase-T aan tot 55m, Cat6a tot 100m, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/10_Gigabit_Ethernet#10GBASE-T.

Voor 100Mbit ethernet geldt: 100Base-T en 100Base-TX kunnen Cat5 gebruiken tot 100m. De eerste gebruikt 2 paren, de tweede 4 paren en levert full-duplex.

Alle kabels zijn backward compatible, je kan dus altijd een hogere categorie kabel kiezen zonder problemen.

Maar ik ben eigenlijk dus een software man :wink:

Toch ook net niet: 100Base-TX gebruikt gewoon 2 aderparen Cat5 met 1 paar voor "heen" en 1 paar voor "terug" en is de gangbare standaard. 100Base-T bestaat alleen als verzamelnaam, voor 4 paren bestaat wel de 100Base-T4 standaard wat 4 paar gebruikt van minimaal class 3. In principe is alle gebruikelijke 100Mbit app. 100Base-TX.

Voor de Gigabit producten geldt dat feitelijk idd alleen 1000Base-T gebruikt wordt. De bandbreedte per aderpaar is voor 100Base-TX en 1000Base-T gelijk, Maar de gigabit standaard gebruikt 2 maal zoveel aderparen en muxed meerdere bits in een puls door verschillende voltageniveaus te gebruiken (trellis modulatie, bekend van de oldskool telefoonmodems). Dit laatste principe wordt ook op de kabel gebruikt en vandaar af en toe de term "QAM"

Omdat de bandbreedte niet anders is, is cat5 theoretisch geschikt. De ruisgevoeligheid ligt wel een stuk hoger en daarom blijft het beter om voor 5e tot 6 te gaan. Problemen zitten echter vaker in zaken eromheen dan in de kabel zelf. Bij "zelf doen" worden de twists onjuist uit de kabels gehaald of de symmetrie van de aderparen verstoord, naast bijvoorbeeld gewoonweg niet goed aanknijpen van de stekkertjes. Ook worden kabelbochten gemaakt die buiten de specs vallen en bijvoorbeeld vrijwel haaks zijn, langs spanningskabels, met strakke ty-wraps etc....

Voor de praktijk dus: goede kabels gebruiken, liefst kant en klaar, houdt cat 5e of 6 aan, niet langs 220 in een buisje leggen, geen haakse bochten, geen ty-wraps eromheen, voorzichtig stekkers erin en eruit. Bij problemen kijken hoeveel frame errors optreden.

Anyway, eigenlijk ook meer van de softe zaken.

om1
12 oktober 2009, 06:58
Idd wat betreft 100baseT en TX sloeg ik de plank mis. Bedankt voor de correctie.

MrDroopy
12 oktober 2009, 08:16
mooi, dan nu terug maar onze verslaggever in Amersfoort... ;)
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Bernd
12 oktober 2009, 08:53
niet zo eerlijk tbh tegenover andere klanten buiten amesfoort....
hoop dat rest van NL snel volgt.Wie spreekt hier over eerlijk? Jij hebt toch een abonnement afgesloten voor 20Mb, wat nu waarschijnlijk 50Mb geworden is? Klink een beetje verwend, jouw opmerking. Geduld.

om1
12 oktober 2009, 11:48
Wie spreekt hier over eerlijk? Jij hebt toch een abonnement afgesloten voor 20Mb, wat nu waarschijnlijk 50Mb geworden is? Klink een beetje verwend, jouw opmerking. Geduld.

Even een ander perspectief: iemand uit Amerfoort die tot de beperkte groep behoort kan net zo goed zeggen: wat heb ik misdaan om tot proefkonijn gebombadeerd te worden? Kunnen jullie niet iemand anders daarvoor kiezen?

Dutchman01
12 oktober 2009, 14:28
Idd hebben wij allemaal het zelfde abbo genomen bij het zelfde bedrijf, daarom is het uiteindelijk niet eerlijk als 120mbps wel in 5 steden uitgerold word maar in de rest van het land niet.

Wij betalen allemaal even veel en we hebben allemaal net zo veel rechten.

Ik ben van mening dat als met een een bundel of abbo upgrade dat dit dan ook voor alle afnemers van deze bundel moet gelden.

Het is flauwekul alleen uit te rollen in gebieden waar nu glasvezel aangeboden wordt.

het is gewoon niet eerlijk tegenover de ander afnemers van exact de zelfde bundel.

Ik ruik al weer een Kassa Uitzending.

dj-scratch
12 oktober 2009, 14:41
Idd hebben wij allemaal het zelfde abbo genomen bij het zelfde bedrijf, daarom is het uiteindelijk niet eerlijk als 120mbps wel in 5 steden uitgerold word maar in de rest van het land niet.

Wij betalen allemaal even veel en we hebben allemaal net zo veel rechten.

Ik ben van mening dat als met een een bundel of abbo upgrade dat dit dan ook voor alle afnemers van deze bundel moet gelden.

Het is flauwekul alleen uit te rollen in gebieden waar nu glasvezel aangeboden wordt.

het is gewoon niet eerlijk tegenover de ander afnemers van exact de zelfde bundel.

**GAAAP***
Amersfoort is ook gelijk een proef !!!!!!
einde van het jaar zal er overal behalve de steden die al direct naar 120mb gaan naar 80mbit gaan en in voorjaar naar 120

Dit alles gaat gefaseerd juist om problemen die we nu al met de 50mbit hebben te voorkomen of te beperken

Lijkt me nogal logisch

En anders ga in amersfoort wonen als je zo graag 120 mbit wil :evil:

Enne zijn maar eerst paar honderd geselecteerde mensen en daarna ook pas de rest van Amersfoort

Diropus
12 oktober 2009, 15:37
Ik woon ook in Amersfoort maar ondervind sinds 7 oktober alleen maar problemen, vorige week helemaal geen telefoon en internet en je raad het al helpdesk weet van niets, vanaf donderdag weer telefoon en hoera 2,5Mb snelheid. vrijdag leek alles weer normaal maar sinds vanmorgen knipperend us lampje en weer geen verbinding. Leuk hoor om als proefkonijn te dienen (zelfs als je niet tot de geselecteerden behoort).
Als dit tot het einde van de maand zo door gaat denk ik er over na om te gaan verhuizen naar een gemeente waar de 120Mb (voorlopig nog) niet wordt uitgerold.

ps zijn er nog meer Amersfoorters met deze problemen?

om1
12 oktober 2009, 15:44
Als dit tot het einde van de maand zo door gaat denk ik er over na om te gaan verhuizen naar een gemeente waar de 120Mb (voorlopig nog) niet wordt uitgerold.

Ik zie een markt voor woningruil ontstaan :schater:

kingpin
12 oktober 2009, 15:55
Zoals dj-scratch al terecht opmerkt: het is een proef.

Kassa- Ned1.- 20.30 uur - vanavond, als DSB tenminste geen roet in het eten gooit.
Edit: Ziggo komt vanavond niet in Radar!

Dream
12 oktober 2009, 18:54
http://www.speedtest.net/result/590081193.pnghttp://www.speedtest.net/result/590085582.png

Nog steeds geen problemen met de snelheid of de modem Gebruik zelf nog een oude cat5 kabel die ik zelf aan gelegt heb en ik haal deze snelheid :oyeah:

Gooffy
12 oktober 2009, 19:29
Ik woon ook in Amersfoort maar ondervind sinds 7 oktober alleen maar problemen, vorige week helemaal geen telefoon en internet en je raad het al helpdesk weet van niets, vanaf donderdag weer telefoon en hoera 2,5Mb snelheid. vrijdag leek alles weer normaal maar sinds vanmorgen knipperend us lampje en weer geen verbinding. Leuk hoor om als proefkonijn te dienen (zelfs als je niet tot de geselecteerden behoort).

ps zijn er nog meer Amersfoorters met deze problemen?

Heb vanaf de eerste dag dat ik het Ubee modem heb aangesloten 1 keer een reset moeten uitvoeren (na 4 dagen) en verder niet meer aan het modem gezeten, ben nu dus ruim 3 weken onafgebroken online, (PC 3812)

Even voor de klagers die nog heel lang moeten gaan wachten tot dat ze 120 Mb krijgen, Amersfoort was n van de laatste gemeente waar de nieuwe modems geleverd werden :shock: :shock:

Dream
12 oktober 2009, 20:02
http://www.speedtest.net/result/590081193.png

Ik lees dat er veel problemen met de Arris modem is en ik heb er geen last van deze modem altijd aan voor de laaste 2maanden en heb zelfs bericht gekregen dat ik een nieuwe modem toe gestuurt krijg vanwegen de nieuwe snelheid pc3814

tja
12 oktober 2009, 23:12
Even voor de klagers die nog heel lang moeten gaan wachten tot dat ze 120 Mb krijgen, Amersfoort was n van de laatste gemeente waar de nieuwe modems geleverd werden :shock: :shock:

Nu weet je ook waarom!

Dream
13 oktober 2009, 20:12
http://www.speedtest.net/result/591139648.pnghttp://www.speedtest.net/result/591138358.png

vandaag een nieuwe ubee evm3200 modem binnen gekregen van ziggo en aan gesloten moet nog een nieuwe kabel doorvoeren maar dit is de snelheid van de ubee modem gebruik nog steeds de cat5 kabel de cat6 kabel die meegelevert is is nog niet aangesloten

X-DutcH
13 oktober 2009, 20:55
http://www.speedtest.net/result/591051780.png

Snelheid is goed.

redydo
14 oktober 2009, 17:56
heb gisteren ook de nieuwe modem gekregen aangesloten maar geen 120 mb lijn 3823

rutger89
14 oktober 2009, 19:00
heb gisteren ook de nieuwe modem gekregen aangesloten maar geen 120 mb lijn 3823
waarschijnlijk behoor jij dan dus niet tot n van de 500 geselecteerden

Gooffy
18 oktober 2009, 10:05
Volgens de berichten zou Ziggo vanaf woensdag 14 oktober de rest van A.I.1-E aansluitingen in Amersfoort gaan verhogen naar 120 Mb, nu weet ik niet of dit toeval is maar sinds woensdag reboot mijn Ubee modem zich spontaan en heel onregelmatig, soms maar 1 keer per dag en gisteren avond (zaterdag) maar liefst 6 keer. Mijn snelheid is nog niet omhoog gegaan zit dus nog op 50/5 Mb.

Snelheden zijn ok op speedtest.net en op Ziggo, de pingtest is ook dik in orde, Ping = 12 ms, packet loss = 0% en Jitter 0 - 2 ms.

Zijn er meer gebruikers in Amersfoort die hier sinds 14 oktober last van hebben ?

redydo
18 oktober 2009, 10:13
heb ook nog steeds 50/5 en regelmatig dat internet even 10 a 15 sec weg is en weer terug komt . volgens ziggo storingsdienst moet ik voor februari 2010 me 120 mb lijn hebben zo niet dat is er iets mis maar het is maar een extra service .dus heb je het niet heb je pech:shock: aldus de medewerker storingen ziggo op 17-10-2009 .snap er werkelijk niks van.:roll::roll:

Renatus
18 oktober 2009, 10:33
volgens ziggo storingsdienst moet ik voor februari 2010 me 120 mb lijn hebben zo niet dat is er iets mis maar het is maar een extra service .dus heb je het niet heb je pech:shock: aldus de medewerker storingen ziggo op 17-10-2009

Met een beetje geluk heeft de medewerker zijn mond voorbij gepraat en is het de bedoeling dat in heel Nederland de 120Mbit in februari 2010 een feit is... :wink:

Als je het eigen bericht van Ziggo leest (in bericht 1) dan staat daar heel duidelijk dat heel Amersfoort voor eind oktober 2009 naar 120/10 gaat. En dat is geen 'extra service', maar een door Ziggo zelf aangekondigd feit.

Het lijkt er op dat je met een medewerker gesproken hebt die niet echt op de hoogte is van de hoed en de rand.

rutger89
18 oktober 2009, 10:38
http://www.speedtest.net/result/590081193.pnghttp://www.speedtest.net/result/590085582.png

Nog steeds geen problemen met de snelheid of de modem Gebruik zelf nog een oude cat5 kabel die ik zelf aan gelegt heb en ik haal deze snelheid :oyeah:
Ik neem aan dat je dan een cat5e kabel gebruikt, Deze snelheden met cat5 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Cat5e kan je overigens gebruiken t/m 1Gbit/s :D

om1
18 oktober 2009, 10:43
Ik neem aan dat je dan een cat5e kabel gebruikt, Deze snelheden met cat5 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Cat5e kan je overigens gebruiken t/m 1Gbit/s :D

Als je geluk hebt kan je met Cat5 best wel die snelheden halen, zeker bij korte afstanden en weinig storingsbronnen. Je hebt alleen geen garantie.

rutger89
18 oktober 2009, 12:32
Als je geluk hebt kan je met Cat5 best wel die snelheden halen, zeker bij korte afstanden en weinig storingsbronnen. Je hebt alleen geen garantie.
ok weer wat geleerd :) tnx ;)

Gooffy
18 oktober 2009, 12:57
heb ook nog steeds 50/5 en regelmatig dat internet even 10 a 15 sec weg is en weer terug komt . volgens ziggo storingsdienst moet ik voor februari 2010 me 120 mb lijn hebben zo niet dat is er iets mis maar het is maar een extra service .dus heb je het niet heb je pech:shock: aldus de medewerker storingen ziggo op 17-10-2009 .snap er werkelijk niks van.:roll::roll:

Dat ik de snelheid van 120 Mb nog niet heb vind ik niet zo heel belangrijk, heb meer belang bij een stabiele verbinding, heb vanmorgen tussen 8 en 12 uur al weer twee keer even geen verbinding gehad, weet alleen niet of dit komt doordat het modem reboot of dat het modem reboot omdat er geen verbinding meer is :shock: :shock:

Zal wel een belletje naar de HD/TD worden.

Dream
18 oktober 2009, 13:11

nee gewoon een cat5 kabel gebruikt heb wel een cat6 kabel moet nog door gevoert worden

wcmveer
20 oktober 2009, 01:32
http://www.speedtest.net/result/597029041.png (http://www.speedtest.net)

Postcode 3823, hier nog geen verhoogt internetsnelheid.
Begin van vorige week diversen malen laag of geen verbinding!
Mijn abbo internet is Z2 10/1,5 en zal dus 15/2,5 moeten gaan worden.
We wachten rustig af..

Gr. Willem

kontknager
27 oktober 2009, 10:55

10 Gigabit haal je niet eens met de meeste brute raid opstellingen http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gifhttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif

Is alleen maar voor switching en routering bedoeld in backbones.

kontknager
27 oktober 2009, 11:01
Volgens de berichten zou Ziggo vanaf woensdag 14 oktober de rest van A.I.1-E aansluitingen in Amersfoort gaan verhogen naar 120 Mb, nu weet ik niet of dit toeval is maar sinds woensdag reboot mijn Ubee modem zich spontaan en heel onregelmatig, soms maar 1 keer per dag en gisteren avond (zaterdag) maar liefst 6 keer. Mijn snelheid is nog niet omhoog gegaan zit dus nog op 50/5 Mb.

Snelheden zijn ok op speedtest.net en op Ziggo, de pingtest is ook dik in orde, Ping = 12 ms, packet loss = 0% en Jitter 0 - 2 ms.

Zijn er meer gebruikers in Amersfoort die hier sinds 14 oktober last van hebben ?
Volgens mij heeft iedereen met een ubee problemen in oud casema gebied. Iedereen heef last van uitval, en een slecht werkende verbinding bij het gebruik van meerdere connecties (zoals usenet) Hoop dat je een arris hebt.

Gooffy
27 oktober 2009, 16:52
Volgens mij heeft iedereen met een ubee problemen in oud casema gebied. Iedereen heef last van uitval, en een slecht werkende verbinding bij het gebruik van meerdere connecties (zoals usenet) Hoop dat je een arris hebt.

Heb vorige week maandag met de HD van Ziggo gebeld en na het uitlezen van het modem kwamen er twee errors naar boven, moest een monteur langs komen, de monteur kwam die zelfde week nog op vrijdag heeft alleen het modem vervangen (weer een Ubee) en dan zouden de klachten wel over wezen. Helaas niet dus de klachten zijn exact de zelfde nog steeds onregelmatig rebooten van het modem, vandaag zelfs 3 maal binnen 1 uur :cry:.

Dus gaan maar weer met de HD bellen voor 10ct p/min.

kontknager
27 oktober 2009, 18:53
Heb vorige week maandag met de HD van Ziggo gebeld en na het uitlezen van het modem kwamen er twee errors naar boven, moest een monteur langs komen, de monteur kwam die zelfde week nog op vrijdag heeft alleen het modem vervangen (weer een Ubee) en dan zouden de klachten wel over wezen. Helaas niet dus de klachten zijn exact de zelfde nog steeds onregelmatig rebooten van het modem, vandaag zelfs 3 maal binnen 1 uur :cry:.

Dus gaan maar weer met de HD bellen voor 10ct p/min.

Erg vervelend. Maarja gewoon een arris vragen dus, die is wel retestabiel in casema gebied.

thebestdarter
28 oktober 2009, 09:52
Postcode 3817, hier ook nog steeds geen verhoging van internet naar 120MB Down / 10MB up. Ze mogen wel opschieten als ze heel Amersfoort aan het einde van de maand de nieuwe snelheid willen geven.

rutger89
28 oktober 2009, 10:14
Poscode 3817, hier ook nog steeds geen verhoging van internet naar 120MB Down / 10MB up. Ze mogen wel opschieten als ze heel Amersfoort aan het einde van de maand de nieuwe snelheid willen geven.
kan je tot die tijd in volle spanning afwachten :) Is toch leuk, zo'n cadeautje en niet weet wanneer het komt. Ik snap die haast niet :-P

lkaspers
29 oktober 2009, 12:11
Het is nu 29 oktober 2009. Het zou nu bijna moeten komen. :pompom:
Zijn er inmiddels mensen in Amersfoort, buiten de 500 lucky one's, die al op de nieuwe snelheid van 120 mb zitten?

Vraagje daarbij van mij: moet ik mijn modem en router herstarten om eventueel de nieuwe snelheid te krijgen? Of pushen ze dat er gewoon doorheen?
Ik ben een beetje huiverig om te herstarten, want sinds het begin werkt alles perfect hier. Geen problemen what so ever!

Louis

ps: ik weet dat mijn Linksys 160N v 2 geen 120 mb aankan, maar tot de 100 is voor mij ook snel genoeg. :oyeah:

Excalibur
29 oktober 2009, 16:39
Voor degenen die de snelheid nog niet hebben, modem al gereset?

ps: ik weet dat mijn Linksys 160N v 2 geen 120 mb aankan, maar tot de 100 is voor mij ook snel genoeg. :oyeah:
100Mbit ga je al niet halen. Als het op de router aankomt zal ergens rond de 90Mbit gaan ophouden. Kan eigenlijk ook niet anders met een 100Mbit poort.

Als ook de pc nog een 100Mbit poort heeft ga je waarschijnlijk zelfs nog lager uitkomen. Meeste standaard netwerkkaarten halen misschien 80-85% van het maximum.

redydo
29 oktober 2009, 17:07
[QUOTE=Excalibur;222289]Voor degenen die de snelheid nog niet hebben, modem al gereset?

Ja al meerdere malen en het nieuwe modem ook al 2 weken binnen komt vanzelf goed met de snelheid:wink:

Zer0K3wL
30 oktober 2009, 00:20
ik neem aan dat alleen geld voor mensen met 100 mbit router die met gbit lan en router hoeven nergens druk om te maken.

lkaspers
30 oktober 2009, 09:24
Voor degenen die de snelheid nog niet hebben, modem al gereset?

Van morgen modem gereset en laptop rechtstreeks aan het Arris modem gehangen.
Verbinding blijft rond de 48/4,5 zitten. Dus ik denk dat ik gewoon ff geduld moet hebben.
Ik wacht rustig af, komt allemaal wel goed. :grin:

SNEAK-NL
30 oktober 2009, 15:36
mail gehad dat ik nu sneller zou moeten zijn, mooi niet dus

redydo
30 oktober 2009, 16:23
ziggo gebeld is weer niet waar ook na de mail die ik zojuist kreeg van ziggo .
Amersfoort krijgt geen 120 mb dit is nog lang niet mogelijk volgens ziggo helpdesk .
Geachte abonnee,

U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Hiermee kunt u ng sneller internetten. Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd. Goed nieuws voor u.

Heeft u het nieuwe modem nog niet geactiveerd? Doe dit dan vandaag alsnog met de Ziggo activatiecode die u bij uw modem heeft ontvangen. Heeft u hier hulp bij nodig? Surf dan naar ziggo.nl voor de handleiding (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Installatieinstructie_Module2_v1+1b_Web20090721141 725.pdf) (stap 4). Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar.

Wij vragen u het oude modem met adapter aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de originele verpakking met bijgeleverde retoursticker en stuur deze binnen 14 dagen gratis terug. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van oude modems. Heeft u het modem al teruggestuurd? Dan hoeft u verder niets te doen.

Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Ziggo Klantenservice
:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::e vil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evi l::evil::evil::evil::evil::evil:

uiteraard zo stom als ik ben modem gereset rechtstreeks aangesloten enz enz maar heb nog 1 dag

:roll:

Dream
31 oktober 2009, 08:50
de modem hoef je niet te restten dat gebeurt automaties zelf ook meegemaakt ben zelf een van de 500 je moet het gelijk in de gaten hebben als de snelheid de hoogte in gaat dus je hoeft de modem niet te resetten!!

SNEAK-NL
31 oktober 2009, 08:55
tot op heden nog geen nieuwe snelheid op 3812

thebestdarter
31 oktober 2009, 09:02
Ook hier nog geen nieuwe snelheid op 3817.

ADd
31 oktober 2009, 10:12
Ook hier nog geen nieuwe snelheid op 3817

Dream
31 oktober 2009, 12:13
op 30-10-09 werdt ik gebelt door ziggo voor een afspraak te maken op 13-11-09 om te kijken of de 120/10MB goed draaid want ik kreeg te horen van ziggo dat er een aantal mensen problemen er mee hadden dus ze gaan kijken bij de klanten thuis of de installatie goed is en de instellingen van de computer in orde is!!

http://www.speedtest.net/result/608032866.png

met de norton nis 20009

http://www.speedtest.net/result/608033413.png

en zonder de norton nis 2009

snelheid met de router netgear wr3500

SNEAK-NL
1 november 2009, 11:04
nog staads niks sneller @ 3812 :roll:

wcmveer
1 november 2009, 12:55
Postcode: 3823. Ook hier niets van verhoogt internet snelheid.

http://www.speedtest.net/result/608963623.png (http://www.speedtest.net)

Groet, Willem

Randstad
1 november 2009, 18:36
Postcode: 3823. Ook hier niets van verhoogt internet snelheid.

http://www.speedtest.net/result/608963623.png (http://www.speedtest.net)

Groet, Willem

Je hebt ook geen Alles-in-1-Extra pakket, maar Z2.

redydo
1 november 2009, 19:03
3823 nog niks 46 down/4.7 up is altijd meer dan de 15 mb die ik bij xs4all had:grin::grin::grin: maar wachten rustig af komt ooooooooit wek goed denk ik :schater::schater::schater::schater::schater:

wijbro
1 november 2009, 20:23
Ook hier nog niks, nakkes, nada maar ja 't is niet de eerste keer dat
Ziggo een toezegging niet (op tijd) nakomt :roll:
En dan zeg ik 't volgens mij nog rg netjes!....

Randstad
1 november 2009, 21:47
3823 nog niks 46 down/4.7 up is altijd meer dan de 15 mb die ik bij xs4all had:grin::grin::grin: maar wachten rustig af komt ooooooooit wek goed denk ik :schater::schater::schater::schater::schater:

Ongetwijfeld:!::thumb up:

Rob34
1 november 2009, 22:57
http://www.speedtest.net/result/606482489.png (http://www.speedtest.net)

Zal wel aan mij liggen hier ook nog geen bericht ontvangen 3815

http://www.speedtest.net/result/606468436.png (http://www.speedtest.net)

rutger89
1 november 2009, 23:17
http://www.speedtest.net/result/606482489.png (http://www.speedtest.net)

Zal wel aan mij liggen hier ook nog geen bericht ontvangen 3815

http://www.speedtest.net/result/606468436.png (http://www.speedtest.net)

Dat is dus de betrouwbaarheid van speedtest.net :-P

wcmveer
1 november 2009, 23:21
Je hebt ook geen Alles-in-1-Extra pakket, maar Z2.

Klopt ik heb geen AI-1 maar Z2 en zou van 10/1,5 naar 15/2,5 gaan bekijk het tabel van de Ziggo site maar!

Isis
1 november 2009, 23:32
http://www.speedtest.net/result/609496385.png

Er is 639.9 kilobyte gedownload in 0.61 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 8.60 Mbit/s.

Dat is 8600 Kbps. (1050 KB/Sec).

De maximum snelheid was 10.71 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 10714 Kbps. (1308 KB/Sec).

Speedtest.net lijkt me in deze behoorlijk betrouwbaar (heb een 8 mbit abo)... Het valt me wel op dat-ie onbetrouwbaarder wordt naarmate je een hogere snelheid hebt, net of-ie dat niet helemaal goed aankan ofzo.

Randstad
2 november 2009, 00:18
Klopt ik heb geen AI-1 maar Z2 en zou van 10/1,5 naar 15/2,5 gaan bekijk het tabel van de Ziggo site maar!

Dat klopt, maar dit topic gaat over verhoging internetsnelheid naar120Mb. Nam dus aan dat je het daar over had.

Rob34
2 november 2009, 01:11
http://www.speedtest.net/result/609553433.png (http://www.speedtest.net)

Lijkt mij ook meer realiteit.

rutger89
2 november 2009, 11:30
http://www.speedtest.net/result/609553433.png (http://www.speedtest.net)

Lijkt mij ook meer realiteit.
ze hebben zich denk ik bij de vorige een getalletje vergist bij de download

Rob34
3 november 2009, 17:11
Volgens de laatste info van Ziggo heeft Amersfoort voor eind december a.s. de beloofde snelheden:lol:

redydo
3 november 2009, 17:43
:schater::schater::schater::schater::schater::scha ter::schater::schater::schater::schater::schater:: schater::schater::schater::schater::schater::schat er::schater::schater::schater::schater::schater:

SNEAK-NL
3 november 2009, 18:02
Volgens de laatste info van Ziggo heeft Amersfoort voor eind december a.s. de beloofde snelheden:lol:

pfffffffff, en ik maar denken dat dat snel zou komen :?

Spartagek
3 november 2009, 18:37
pfffffffff, en ik maar denken dat dat snel zou komen :?
Snel komt ook wel, de 120 Mb, het duurt alleen wat langer

maar als het er is, heb je snel...

rutger89
3 november 2009, 18:51
Snel komt ook wel, de 120 Mb, het duurt alleen wat langer

maar als het er is, heb je snel...

flauw :-P:oyeah:

Spartagek
3 november 2009, 19:08
flauw :-P:oyeah:

je wordt wel flauw van de ongeduldige mensen hier

er is aangegeven dat er een test komt voor gebruikers, en duidelijk gezegd dat niet IEDEREEN er voor in aanmerking komt,
op DAT moment komen de "klachten" al binnen dat het lang duurt.

Tel het aantal posts hier op het forum, en je komt aan een gemiddelde van 7,5 klachten die nergens op slaan ( ivm upgrade's en wachtijden hierop )

rutger89
3 november 2009, 19:51
je wordt wel van de ongeduldige mensen hier

er is aangegeven dat er een test komt voor gebruikers, en duidelijk gezegd dat niet IEDEREEN er voor in aanmerking komt,

Tel het aantal posts hier op het forum, en je komt aan een gemiddelde van 7,5 klachten die nergens op slaan ( ivm upgrade's en wachtijden hierop )
ik ben het ook in het geheel met je eens hoor :-P :-)
Ik wacht nu ook al sinds 8 oktober op mijn Alles-in-Extra pakket, deze zou gegarandeerd 27 oktober opgeleverd worden.
Modem kwam niet, uiteindelijk is deze gisteren door een storingsmonteur gebracht. Tijdens het activeren loop ik nu vast, schijnt dat mijn hele order is blijven hangen in het systeem en dat het nog dagen duurt voordat het modem geactiveerd kan worden. Ondertussen geen internet/telefoon, Strak geregeld van ziggo. Overstappen? wij regelen het voor je :-P Yeaaah Right :-D

Tot zover off-topic :-)

50Mbit is voor mij al een geschenk uit de hemel :-P , laat staan 80, laat staan 120 :mrgreen::mrgreen::applause:. Iedere Mbit erbij is toch gewoon geweldig, en wanneer dat ingaat? geduld, iedereen wordt op een gegeven moment verrast.

Net zoals ik op het moment dat ik mijn modem, eindelijk, kan activeren.

Dream
3 november 2009, 19:54
ben zelf een van de 500 en ben vorige week gebelt door ziggo dat er nog problemen zijn bij de groep dat de snelheden niet gehaalt worden ik denk dat ziggo voordat ze de snelheid verhogen de problemen oplossen en bij de mensen thuis de boel controleert of de installatie of de modem-router goed zijn aan gesloten zelf heb ik er geen last van maar ik moest van ziggo een afspraak maken om alles te controleren het onderzoek van ziggo begint op 4-11 tot 13-11

Gizmo
3 november 2009, 19:59
ben zelf een van de 500 en ben vorige week gebelt door ziggo dat er nog problemen zijn bij de groep dat de snelheden niet gehaalt worden ik denk dat ziggo voordat ze de snelheid verhogen de problemen oplossen en bij de mensen thuis de boel controleert of de installatie of de modem-router goed zijn aan gesloten zelf heb ik er geen last van maar ik moest van ziggo een afspraak maken om alles te controleren het onderzoek van ziggo begint op 4-11 tot 13-11
Nou, als er dus bij de "kleine" groep van 500 personen al problemen zijn, dan zal de rest ook geen verhoging krijgen voordat alle problemen in kaart gebracht zijn. Ik gok op de volgende verhoging, eerste deel van 2010. En dat eerste deel neem ik dan heel ruim.

Spartagek
3 november 2009, 20:03
Nou, als er dus bij de "kleine" groep van 500 personen al problemen zijn, dan zal de rest ook geen verhoging krijgen voordat alle problemen in kaart gebracht zijn. Ik gok op de volgende verhoging, eerste deel van 2010. En dat eerste deel neem ik dan heel ruim.

Dat was de oorspronkelijke planning al, Q1 van 2010 dus zover wijken ze al niet meer af
en dat er (misschien) de 80Mb overgeslagen wordt, is ook maar een gerucht, welke niet bevestigd is.

< misschien krijgen we van die donkere krullebol op 5 dec allemaal wel een "nieuw" IPadres .... >

Gizmo
3 november 2009, 20:06
< misschien krijgen we van die donkere krullebol op 5 dec allemaal wel een "nieuw" IPadres .... >
Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar ik geloof al een tijdje niet meer in de oude seniele gek met zijn bende zwart-werkers.:wink::roll::mrgreen:

Spartagek
3 november 2009, 20:09
Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar ik geloof al een tijdje niet meer in de oude seniele gek met zijn bende zwart-werkers.:wink::roll::mrgreen:

:giveup:heb kinderen, dus MOET de komende 7 jaar er nog aan geloven ....

Gizmo
3 november 2009, 20:15
:giveup:heb kinderen, dus MOET de komende 7 jaar er nog aan geloven ....
Wij doen nog wel aan Sinterklaas, maar niet meer aan het "sprookje".
Mijn zoon heeft eerder dit jaar van ons gehoord hoe de vork in de steel zit. Dus we zijn eindelijk van die g**** peen en uien af.:wink::cool::oyeah:

rutger89
3 november 2009, 20:19
Bestaat hij niet meer dan? :o

Gizmo
3 november 2009, 20:23
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

wijbro
3 november 2009, 20:26
je wordt wel van de ongeduldige mensen hier

En vervolgens zegt Ziggo k: Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen. Enkele andere steden volgen kort daarop.....

Kortom Ziggo doet de zoveelste belofte, waaraan men zich vervolgens niet houdt....dan vind ik het logisch hoor dat klanten gaan klagen.
Doe gewoon wat je belooft of beloof het anders niet! :no:

Vijver
3 november 2009, 20:29
Natuurlijk bestaat hij wel! Wat is dit voor onzin? Sterker nog, die ouwe is zelf in het bezit van een 300mbits lijn. Up en down. Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen. Ja, de tijden veranderen.

Spartagek
3 november 2009, 22:02
En vervolgens zegt Ziggo k: Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen. Enkele andere steden volgen kort daarop.....

Kortom Ziggo doet de zoveelste belofte, waaraan men zich vervolgens niet houdt....dan vind ik het logisch hoor dat klanten gaan klagen.
Doe gewoon wat je belooft of beloof het anders niet! :no:

En WEER dat vingertje ....
Er is "beloofd" neen aangegeven dat in Q2 van 2010 iedereen naar het 100Mb of sneller zal gaan, is het al Q2 - nope het is Q4 van 2009 ...

mensen, ik ga (proberen) te schitteren van afwezigheid in dit soort posts.

werkelijk niet van toegevoegde waarde, en het begint gewoon te vervelen.
geduld is een schone zaak, men is een abb. aangegaan voor 20 Mb ( of 30 ) en KRIJGT er een verdubbeling bovenop, en binnen een paar maanden nog eens.
wees toch eens tevreden met het geen je hebt, en gelukkig met wat je gaat krijgen.
echt.. deze postings helpen niet in de lange duur, alleen maar ergenis, en je wekt er nog meer ergenis mee op, doordat anderen OOK menen recht te hebben.
dan komt kassa, en radar, en advocaten, en dreigen op te zeggen .... doe toch normaal !

volgende stap : de helpdesk terorriseren met vragen over de verhoging, en waar blijft mijn modem .... en niet doorhebben dat de wachtenden zich opstapelen, en weer voer geven voor de volgende klacht

pffff.... korte lontjes en ongeduldigheid zijn z 2008 :sleep:

< zal mijn volgende waarschuwing wel weer gaan krijgen hiermee, so be it ! >

wijbro
3 november 2009, 22:14
Er is "beloofd" neen aangegeven dat in Q2 van 2010 iedereen naar het 100Mb of sneller zal gaan, is het al Q2 - nope het is Q4 van 2009 ...

geduld is een schone zaak, men is een abb. aangegaan voor 20 Mb ( of 30 ) en KRIJGT er een verdubbeling bovenop, en binnen een paar maanden nog eens.
wees toch eens tevreden met het geen je hebt, en gelukkig met wat je gaat krijgen.
echt.. deze postings helpen niet in de lange duur, alleen maar ergenis, en je wekt er nog meer ergenis mee op, doordat anderen OOK menen recht te hebben.
dan komt kassa, en radar, en advocaten, en dreigen op te zeggen .... doe toch normaal !

volgende stap : de helpdesk terorriseren met vragen over de verhoging, en waar blijft mijn modem .... en niet doorhebben dat de wachtenden zich opstapelen, en weer voer geven voor de volgende klacht

Behoorlijk uitgebreide reactie voor iemand die gaat proberen te schitteren van afwezigheid :wink:
Heeft ook niet cht toegevoegde waarde, volgens mij refereer ik aan de zoveelste belofte van Ziggo die vervolgens weer niet wordt waargemaakt.
Lijkt me dat daar geen speld tussen is te krijgen.
Niks geen kort lontje, gewoon een terechte opmerking.

rutger89
3 november 2009, 22:17

ik waarschuw je, spartagek ;) http://www.fctwente.nl/
nieuwe trend voor 2010: ontevreden zijn met 50Mbit :oyeah:

Spartagek
3 november 2009, 22:21
Behoorlijk uitgebreide reactie voor iemand die gaat proberen te schitteren van afwezigheid :wink:
Heeft ook niet cht toegevoegde waarde, volgens mij refereer ik aan de zoveelste belofte van Ziggo die vervolgens weer niet wordt waargemaakt.
Lijkt me dat daar geen speld tussen is te krijgen.
Niks geen kort lontje, gewoon een terechte opmerking.

Speciaal voor jou dan ....

http://i35.tinypic.com/2zz5hdf.jpg

Voor de duidelijkheid ....
Q1 2010 = jan - mrt 2010 ( dus de tijd tot 31 maart )

ik waarschuw je, spartagek ;) http://www.fctwente.nl/ (http://www.fctwente.nl/):oyeah:

Sparta heeft maar 2 doelen op dit moment h

1 In de eredivisie blijven
2 winnen van feijenoord

50% is al behaald !

Gizmo
3 november 2009, 22:46

Dan is dit andere info, dan eerder bekend was. De snelheden die nu voor 2010 bekend staan, zouden in eerste instantie nog dit jaar gerealiseerd worden.
Ziggo heeft er zelfs radiospotjes over gehad. Of zijn we dat alweer vergeten?

Renatus
3 november 2009, 23:00
Dan is dit andere info, dan eerder bekend was. De snelheden die nu voor 2010 bekend staan, zouden in eerste instantie nog dit jaar gerealiseerd worden.
Ziggo heeft er zelfs radiospotjes over gehad. Of zijn we dat alweer vergeten?

Als het plaatje actueel zou zijn. Zie deze link (http://www.techzine.nl/nieuws/18944/ziggo-gaat-snelheden-verhogen.html) uit januari 2009. Of was je alweer vergeten dat de 1e ronde in Q3 2009 was? :wink:

Op dit moment staat bij de snelheidsverhoging pagina op de site van Ziggo nog steeds het volgende (http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging):

Ziggo verhoogt de internetsnelheden. Gratis.

Vanaf 1 juli verhoogt Ziggo gratis de internetsnelheden. De hoogste snelheid, die Ziggo vanaf vandaag al biedt, is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb.

Gelukkig duurt het najaar nog twee maanden. :mrgreen:

Spartagek
3 november 2009, 23:09
Dit is al verouderde info
De radiospotjes waren idd dat "we" boven de 100Mb zouden komen, maar dat was 'later dit jaar'
en dat duurt nog even, dit jaar !

de klagers zullen zich alleen maar opstapelen hier, aangezien het grootste deel cheapass dutch guys zijn, die liever een router van 25 euro kopen, en dan de provider de schuld geven van de te lage snelheid
< was met de upgrade naar 50 Mb al zo, wordt alleen maar erger >

Wat denk je van de downloadkudde, die niet verder komt dan de basis kleuternzbsite's, fora met VERPLICHTE :| bedankjes ... ?
die hebben vaak een basispc, met 1 hardeschijf welke met wat geluk al SATA is, maar veel hebben nog IDE schijven
deze hebben een doorvoer van 133Mb
pomp daar eens 120 Mb usenet naartoe ..... gaat het niet worden ...
hmmm ligt aan Ziggo, zal wel eens gaan vertellen wat ik ga ondernemen met eerder vernoemde dreigmiddelen ....

Het zal weer een toestroom van nieuwe leden geven, en die met een beetje geluk boven de 3 posts uitkomen, kijk de huidige ledenlijst na, 70% komt niet boven de 5 uit, en maar 2 of 3 % komt boven de 30 uit

Post verloop : 1 - klagen en dreigen - reageren op evt hulp zonder info te verschaffen - nog een keer klagen en dreigen - erachter komen dat men ZELF lomp en onbehouwen zijn - nooit meer terugkomen

zo zonde van de energie

edit : thnx renatus - ik had een oudere grafiek idd nog
de huidige van Ziggo is zelfs een beter voorbeeld
ten eerste dus nog 2 maanden om over te gaan naar de 80, en volgend jaar is over 420 dagen pas voorbij, dus tijd genoeg

urnie538
4 november 2009, 10:27
Zonde van de energie inderdaad.

Tot 21 december hebben ze om naar de 80mbit te gaan. Dan praten we wel wel weer.

Gizmo
4 november 2009, 10:32
Zonde van de energie inderdaad.

Tot 21 december hebben ze om naar de 80mbit te gaan. Dan praten we wel wel weer.
Einde van het jaar is volgens mij toch nog steeds 31 december.
Zo en nu weer aan het werk.:wink:

Bullet NL
4 november 2009, 11:34
Ze zeggen letterlijk; "En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb."

of te wel, ze hangen het niet op aan een kwartaal, de herfst o.i.d.
het najaar is een begrip wat niet gedefinieerd is qua periode. Ze hebben de maand november en december nog.

Daarnaast heeft Ziggo uitgesproken dat een aantal steden, waaronder Amersfoort en Meppel geluk hebben, deze gaan niet naar 80mbit maar direct naar 120mbit van wege concurentie met glasvezel (www.glashart.nl (http://www.glashart.nl))

Kunnen we nu eens ophouden met zeuren of dat ze met uitspraken over dit ondewerp hun beloftes niet nakomen? Dit kunnen we namelijk pas zeggen wanneer het 1 januari 2010 geworden is.

Nu gaan speculeren heeft helemaal geen zin.

urnie538
4 november 2009, 14:11
Einde van het jaar is volgens mij toch nog steeds 31 december.
Zo en nu weer aan het werk.:wink:

Ik weet niet waar jij einde van het jaar vandaan haalt, maar ik heb het over najaar.
http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb21 december is het winter, dus tot 21 december hebben ze de tijd.

@hierboven mij:
Uit de van dale:
 najaar het; o -jaren herfst
Ze hangen dus wel aan een kwartaal.

Dit kunnen we namelijk pas zeggen wanneer het 1 januari 2010 geworden is.

Fout dus. Ze hebben tot 21 december.
Nouja, op 21 december praten we wel weer, speculeren heeft nu verder geen zin :)

onzin8
4 november 2009, 14:49
....die hebben vaak een basispc, met 1 hardeschijf welke met wat geluk al SATA is, maar veel hebben nog IDE schijven deze hebben een doorvoer van 133Mb pomp daar eens 120 Mb usenet naartoe..... gaat het niet worden...Je kan dan zelf wel zo denigrerend doen over anderen, maar zelf weet je blijkbaar ook niet alles. Een 120M[BIT!]/s verbinding is "maar" 15M[BYTE]/s. De IDE aansluiting waar jij het over hebt kan 133M[BYTE]/s. Dat is toch heel wat meer dan 15. Of wil je beweren dat "oude" IDE schijven tot maar 15MB kunnen lezen en schrijven... dacht het niet.

Belangrijker is dat veel mensen geen gigabit-router hebben en dus tot maximaal 100mbit kunnen gaan (als ze al draadjes gebruiken ipv wlan). En eigenlijk nog belangrijker is dat de WAN prestaties van dergelijke routers die 100mbit ook nog niet eens halen. Daardoor blijven ze steken op iets lagers. Hoe laag weet ik niet. Maar goed zoiets zei je zelf ook al in de vorm van "cheap-ass routers"... niet echt informatief als de groep waar jij zo denigrerend over doet toevallig je post eens leest.

kontknager
4 november 2009, 15:44
Je kan dan zelf wel zo denigrerend doen over anderen, maar zelf weet je blijkbaar ook niet alles. Een 120M[BIT!]/s verbinding is "maar" 15M[BYTE]/s. De IDE aansluiting waar jij het over hebt kan 133M[BYTE]/s. Dat is toch heel wat meer dan 15. Of wil je beweren dat "oude" IDE schijven tot maar 15MB kunnen lezen en schrijven... dacht het niet.

Belangrijker is dat veel mensen geen gigabit-router hebben en dus tot maximaal 100mbit kunnen gaan (als ze al draadjes gebruiken ipv wlan). En eigenlijk nog belangrijker is dat de WAN prestaties van dergelijke routers die 100mbit ook nog niet eens halen. Daardoor blijven ze steken op iets lagers. Hoe laag weet ik niet. Maar goed zoiets zei je zelf ook al in de vorm van "cheap-ass routers"... niet echt informatief als de groep waar jij zo denigrerend over doet toevallig je post eens leest.

Mjah, meeste huis tuin en keuken schijfjes redden wel minimaal 25/30MB/s. Meeste personen die klagen over snelheid hebben een wlan verbinding of een brakke G router :-P

Spartagek
4 november 2009, 16:23
KNIP .

Ga je oordeel over de hoofdletters en het gebruik ervan lekker op tweakersnet gebruiken.

dat ik zo denigrerend over kom, is te wijten aan resultaten uit het verleden.
er loopt een topic over de problemen met een bepaald type router, en daar presteren mensen vragen te stellen die nog geen 2 cm hoger al beantwoord zijn.
en het mooiste, op pagina 125 van het klachtendeel komt een nieuwe gebruiker ( van het apparaat ) melden dat het allemaal aan de provider ligt, omdat (in dit geval sitecom ) dat zegt .....:giveup:

De gemiddelde IDEschijf heeft met de huidige 50 Mb al moeite om snel zijn gegevens kwijt te kunnen ( trek maar eens een groep met jpg's leeg )
dan zal je reader regelmatig pauzeren om de buffers te kunnen legen.

Ik heb nooit beweerd dat ik alles weet, maar als er een vraag gesteld wordt, en ik kan helpen, zal dat gebeuren.
als het te wijten is aan "cheapass" apparatuur kan ik het niet helpen h
Er is info genoeg te vinden op het internet, google is je grootste hulp.
als ik een apparaat wil aanschaffen, zoek ik toch wel hier en daar naar de negatieve dingen, om te beslissen of de positieve daar tegenop wegen.

Zeker hier in de verschillende topic's wordt door kundige, en willende mensen geantwoord, waar al veel in duidelijk wordt
Ik heb een tijd geleden al "gewaarschuwd" dat er vele aanmeldingen komen van mensen met idd een (goedkope) 100Mb router, die een WAN-LAN hebben van max 5 tot 25mbit en zodoende nu bedraad nt aan de goede snelheid komt,( 6 Mb ) moet ik dan daar rekening mee houden, dat iemand niet zijn huiswerk heeft gedaan, en dan maar de schuld bij de provider ligt ?

lees de topic's door waarin ik reageer, en vel dan een oordeel - vergeet niet het hele verhaal mee te nemen in je beeldvorming.

wijbro
4 november 2009, 17:09
Speciaal voor jou dan ....

Voor de duidelijkheid ....
Q1 2010 = jan - mrt 2010 ( dus de tijd tot 31 maart )

Sparta heeft maar 2 doelen op dit moment h

1 In de eredivisie blijven
2 winnen van feijenoord

50% is al behaald !

Dit zou kunnen kloppen natuurlijk :), maar mijn oorspronkelijke opmerking ging over de belofte dat Amersfoort (tenminste diegenen die AIOE hebben) voor eind oktober 120/10 zou hebben en aangezien ik in Amersfoort woon:

07-10-2009

Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort

Met ingang van 7 oktober verhoogt Ziggo de snelheden van haar internetabonnementen in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. De download-snelheid gaat omhoog tot maximaal 120 Mb en de upload-snelheid tot maximaal 10 Mb. In eerste instantie krijgen zon 500 abonnees de nieuwe snelheden. Ziggo voert dan een week lang de allerlaatste testen uit, waarna voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen.

ps: succes met je cluppie :thankyou:

Spartagek
4 november 2009, 17:25
Die discussie is al eerder voorbij gekomen.

met ingang van / verhoging per ...

helaas zijn de marketing begrippen niet vaag genoeg.
als men de upgrade (pas) in november krijgt, valt het nog steeds onder "met ingang van" men is begonnen in oktober, en nu is U pas aan de beurt ..

ik denk dat we beter kunnen brainstormen over wanneer de 200 Mbit doorbroken wordt.

heman1
5 november 2009, 16:26
Hallo

Ik ben al een tijd bezig met ziggo (email,,bellen)GRRRRR:censored::censored: word er gek van!!! om erachter te komen wanneer ik eindelijk een sneller internet heb/krijg (ik heb alles in 1 extra)dit is mijn snelheid nu.

http://www.speedtest.net/result/613328984.png (http://www.speedtest.net)

Is er iemand die nu wel al de veel hogere snelheid heeft????????????

:pompom:
Gr
Herman

Renatus
5 november 2009, 19:56
Ik denk dat er een misverstand is ergens bij Heman. Wacht eerst zijn reactie eens af, voordat iedereen begint te schieten ...

Is geen misverstand bij heman1, in zijn profiel staat als woonplaats Amersfoort en in het eigen persbericht van Ziggo over Amersfoort (http://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggonieuws/artikel?id=db22162) is aangegeven dat "voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen". En die maand was oktober.

Dat dit om wat voor reden dan ook niet kan worden nagekomen kan gebeuren, weet ook niet of de abonnees in Amersfoort hierover op de hoogte zijn gebracht. Maar het is geen onterechte vraag.

Pierre_1
5 november 2009, 20:16
Is geen misverstand bij heman1, in zijn profiel staat als woonplaats Amersfoort en in het eigen persbericht van Ziggo over Amersfoort (http://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggonieuws/artikel?id=db22162) is aangegeven dat "voor het eind van de maand alle abonnees in Amersfoort de nieuwe verhoogde snelheden krijgen". En die maand was oktober.

Dat dit om wat voor reden dan ook niet kan worden nagekomen kan gebeuren, weet ook niet of de abonnees in Amersfoort hierover op de hoogte zijn gebracht. Maar het is geen onterechte vraag.

Precies, zo interpreteerde ik het ook. De eerste zin had misschien iets genuanceerder gekund, maar de vraag is wel redelijk te noemen.

Vijver
5 november 2009, 20:25
De vraag is Pierre, zit jij in het glasvezelgebied van A'foort? Het is een beetje een lappendeken over de stad heen. Kattenbroek, e.d. Er zijn genoeg stukken in A'foort waar nog geen glasvezel is, daar gaat Ziggo niet gelijk experimenteren.

the cosmic gate
6 november 2009, 08:48
@Spartagek: ik ken en deel je gevoel mbt mensen die klagen en dan cheap ass spul hebben staan .En dan gewoon niet weten waarover ze het hebben.En dan vergeet je nog te melden dat de mensen die dan een normaal fast ethernet hebben liggen max 100Mb UTP bekabeling en switches hebben liggen (van het merk onky tjonky) dus ook dat zal al niet lekker gaan werken .
Ben wel benieuwd wanneer snelheids verhogingen in omg Breda gaan komen.Want ik weet WEL hoe je NZBtjes enz moet krijgen :)
BTW: een sparta fan uit zundert ??Alhoewel:sparta is de club van r'dam ..:pompom:

satdoxter
6 november 2009, 20:06
Geachte abonnee,

U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Hiermee kunt u ng sneller internetten. Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd. Goed nieuws voor u.

Heeft u het nieuwe modem nog niet geactiveerd? Doe dit dan vandaag alsnog met de Ziggo activatiecode die u bij uw modem heeft ontvangen. Heeft u hier hulp bij nodig? Surf dan naar ziggo.nl voor de handleiding (stap 4). Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar.

Wij vragen u het oude modem met adapter aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de originele verpakking met bijgeleverde retoursticker en stuur deze binnen 14 dagen gratis terug. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van oude modems. Heeft u het modem al teruggestuurd? Dan hoeft u verder niets te doen.

Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Enschede al de nieuwe snelheid kreeg dit vandaag weer in mijn mail heb nog steeds de arris er aan hangen aangezien, deze veel stabieler qua snelheid is
Misschien vannacht nog een korte test.

Dream
7 november 2009, 14:24
De vraag is Pierre, zit jij in het glasvezelgebied van A'foort? Het is een beetje een lappendeken over de stad heen. Kattenbroek, e.d. Er zijn genoeg stukken in A'foort waar nog geen glasvezel is, daar gaat Ziggo niet gelijk experimenteren.

postcode 3814 is nog geen glasvezel en ben zelf een van de 500 waar ziggo een test mee doet

Dream
7 november 2009, 14:26

in de wijk kruiskamp 3814 is nog geen glasvezel en tog ben ik er een van de 500 waar ziggo aan testen is met de nieuwe snelheid

Dream
13 november 2009, 12:33
update de monteur is vandaag geweest om te controleren of de snelheid goed was en alles is in orde en ik had gevraagt aan de montuer waar en welke wijk in Amersfoort de proef is begonen om te testen en het bleek de wijk KRUISKAMP te zijn en een wijk uit ENSCHEDE welke wijk wist hij niet

DE VOORKOMENDE PROBLEMEN MET DE SNELHEID WORDT OOK AAN GEGEVEN DOOR DE MONTEUR DAT EEN TE OUDE COMPUTER IS OF GEEN GOEDE NETWERKKAART OF EEN LANGZAMEN ROUTER EN KABELS DIE NIET GESCHIKT ZIJN VOOR DE SNELHEID VAN 120/10MB!!

het is nu afwachten wanneer de snelheid de hoogte in gaat:oyeah:

om1
13 november 2009, 12:51
update de monteur is vandaag geweest om te controleren of de snelheid goed was en alles is in orde en ik had gevraagt aan de montuer waar en welke wijk in Amersfoort de proef is begonen om te testen en het bleek de wijk KRUISKAMP te zijn en een wijk uit ENSCHEDE welke wijk wist hij niet

DE VOORKOMENDE PROBLEMEN MET DE SNELHEID WORDT OOK AAN GEGEVEN DOOR DE MONTEUR DAT EEN TE OUDE COMPUTER IS OF GEEN GOEDE NETWERKKAART OF EEN LANGZAMEN ROUTER EN KABELS DIE NIET GESCHIKT ZIJN VOOR DE SNELHEID VAN 120/10MB!!

Lees eens je eigen berichtje terug.

Bij mij komt het schreeuwerig en verward over.

Spartagek
13 november 2009, 13:09

Stop screamin !!!!

en bedankt voor de info, voglens mij hameren we daar al eenjaar op, sinds de bekendmaking van deze snelheidsupdate's .....:giveup:

kingpin
13 november 2009, 13:23
Spartagek, dat klopt. Mocht iemand het toch nog gemist hebben, heb ik hier (https://static.ziggo.nl/images/handleiding-binnenhuisinstallatie_tcm14-7201.pdf) nogmaals de link.

Stop screamin !!!!

en bedankt voor de info, voglens mij hameren we daar al eenjaar op, sinds de bekendmaking van deze snelheidsupdate's .....:giveup:

Renatus
13 november 2009, 15:37
Spartagek, dat klopt. Mocht iemand het toch nog gemist hebben, heb ik hier (https://static.ziggo.nl/images/handleiding-binnenhuisinstallatie_tcm14-7201.pdf) nogmaals de link.

Volgens mij heb je die link al onder een vaste toetscombinatie geprogrammeerd... :wink:

Daarnaast staat die 'link' bovenaan het internet deel van het forum in het aankondiging bericht van Commando. Tot nu toe nog geen 900 keer gelezen terwijl het er al ruim een maand staat. Misschien moet de omschrijving van het onderwerp wat smeuger. :mrgreen:

satdoxter
13 november 2009, 17:31
Ben wel benieuwd naar de wijk in Enschede ik woon er zelf en heb niks daar over gehoord.
Ik kreeg wel vorige week een mail dat mijn snelheid nogmaals verhoogd zou zijn maar tot op heden nog steeds 50mbit

Pollie
13 november 2009, 20:05
ik heb alles in 1 plus, vorige week een mail gehad dat ik een nieuw modem krijg vanwege de nieuwe snelheden.
heb nu dus die nieuwe docsis3 modem en hij werkt, alleen zit ik nog steeds gewoon op 20 mb.

Mutsie
17 november 2009, 06:17
Ben wel benieuwd naar de wijk in Enschede ik woon er zelf en heb niks daar over gehoord.
Ik kreeg wel vorige week een mail dat mijn snelheid nogmaals verhoogd zou zijn maar tot op heden nog steeds 50mbit

Ik heb hetzelfde. Nog steeds 50mbit, geen 80. Vreemd, want ik lees elders dat AI1 plus ook naar de 50mbit is gegaan... :?:

Tevens een mail ontvangen voor een tarief verhoging:

Geachte heer, mevrouw Zwiers,

U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten.

Wat verandert er voor u?
Per 1 januari 2010 betaalt u 66,50 per maand. Dat is een verhoging van 1,55.
Omdat u Alles-in-1 Extra een maand vooruit betaalt, vindt u eind december al het nieuwe tarief terug op uw factuur en/of rekeningafschrift.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot en met 31 december 2009 telefonisch doen. Uw abonnement wordt dan per 1 januari 2010 stopgezet. Heeft u nog vragen?
Ga dan naar onze website met tariefswijzigingen (http://ziggo.ziggo.mailplus.nl/nct34470/4r9QLuV9sMzBzEV).
Met vriendelijke groet,
Niet dat ik het erg vind dat er 1,55 erbij op komt maar ik vind het wel grappig dat ze zeggen dat ik een extreem snel internet heb :wink:, terwijl de plus abonnementen dezelfde snelheden heeft gekregen.

Ik ben dus benieuwd wanneer dan die 80mbit voor de Extra abonnees komt!

satdoxter
17 november 2009, 18:21
Inderdaad het is verassend je kunt beter naar plus gaan als die al op de 50mb zitten.

Anonymous
17 november 2009, 19:38
Dus Plus gaat naar 50Mb? Waarom opeens en wat is de source?

Gizmo
17 november 2009, 21:30
Dus Plus gaat naar 50Mb? Waarom opeens en wat is de source?
Bij mijn beste weten gaat Plus volgend jaar van 20 naar 30. Als het naar 50 gaat ook goed, maar wat is de bron?

Mutsie
19 november 2009, 06:52
Bij mijn beste weten gaat Plus volgend jaar van 20 naar 30. Als het naar 50 gaat ook goed, maar wat is de bron?

In discussie item snelheid heb ik het volgende gelezen:
En in de 'snelle steden' (Amersfoort, Enschede, Meppel, Tilburg, Maastricht, Heerhugowaard (en misschien nog meer)) gaat Ai1 Plus naar 50 Mbps, vandaar het nieuwe modem.

Ai1Plus blijkt dus omhoog te gaan naar 50mps:?: ...

Pollie
19 november 2009, 07:22
het is straks dus een grote puinhoop..
alles in 1 plus voor mensen in een paar grote steden gaat naar 50mb.. en woon je ergens anders, dan ga je naar 30..

Gizmo
19 november 2009, 07:47
het is straks dus een grote puinhoop..
alles in 1 plus voor mensen in een paar grote steden gaat naar 50mb.. en woon je ergens anders, dan ga je naar 30..
Als dit inderdaad zo is, dan zouden we eigenlijk allemaal protest moeten aantekenen. Tis gewoon een aantal klanten voortrekken tov de klanten in andere delen van het land. Maar je mag wel hetzelfde bedrag aftikken iedere maand.

thebestdarter
19 november 2009, 09:37
Postcode 3817. Hier is de internet snelheid nog steeds niet verhoogd naar 120MB. Nog steeds 50MB / 5MB. Zijn er al mensen in Amersfoort die de nieuwe snelheid al hebben van 120MB / 10MB (buiten de 500 lucky ones om). Ben nu wel eens benieuwd wanneer de nieuwe snelheid word doorgevoerd. We zijn tenslotte al weer een maand verder.

MrDroopy
19 november 2009, 09:39
najaar is een rekbaar begrip...

Gizmo
19 november 2009, 10:34
najaar is een rekbaar begrip...
Tis al bijna weer winter. Voor je het weet is de snelheid vastgevroren.:wink:

Sander de Vos
21 november 2009, 12:35
Vorige week mail gehad van ziggo, er komt een verhoging in het abbonement (alles in 1 extra) van 1,55.
Ik heb gelukkig de 50mbit, maar heb toch ook lieverd de 120mbit die ze nu in amersfoort hebben.
in mijn ogen is ziggo verkeerd bezig.

redydo
21 november 2009, 14:57
nou die 120mb hebben we nog niet, wel de prijsverhoging gekregen een modem veel brieven enz .maar geduld is een schone zaak .liever een snelle verbindingen zonder kinderziektes dan nu een snelle verbinding met een hoop ellende .

Gerardus
22 november 2009, 09:34
Vorige week mail gehad van ziggo, er komt een verhoging in het abbonement (alles in 1 extra) van 1,55.
Ik heb gelukkig de 50mbit, maar heb toch ook lieverd de 120mbit die ze nu in amersfoort hebben.
in mijn ogen is ziggo verkeerd bezig.

Je spreekt jezelf tegen. Voordat ze jou een mooie hoge betrouwbare snelheid kunnen geven, moeten ze eerst een proef doen of dat inderdaad mogelijk is. Gelukkig/helaas ben jij geen proefpersoon.
Ziggo is dus goed bezig.:oyeah:

tisloafp
24 november 2009, 15:50
Het lijkt erop dat de snelheid hier in Amersfoort (3816) verhoogd is:
http://www.speedtest.net/rank/1398121878.png:pompom:

Ik had er zelf eigenlijk niet meer zo op gerekend, maar ik merkte opeens dat het downloaden wel erg snel ging. Het modem resetten was dus ook niet nodig.

SNEAK-NL
24 november 2009, 16:12
:shock:
http://www.speedtest.net/result/632341472.png (http://www.speedtest.net)

idd wel iets sneller op 3812

Medoc
24 november 2009, 16:21
:shock:
http://www.speedtest.net/result/632341472.png (http://www.speedtest.net)

idd wel iets sneller op 3812

Welk modem? (Arris of Ubee)

SNEAK-NL
24 november 2009, 16:52
ubee

snelheid start op usenet met 12.50 en kakt al snel in naar 10 trouwens

misschien van het weekend de arris weer ff inpluggen

thebestdarter
24 november 2009, 18:54
http://www.speedtest.net/result/632498244.png (http://www.speedtest.net)

Postcode 3817. Ook hier is de snelheid verhoogd. Dit is met het arris modem.

Ed
24 november 2009, 19:04
ubee

snelheid start op usenet met 12.50 en kakt al snel in naar 10 trouwens

misschien van het weekend de arris weer ff inpluggen12.5 wat???? MB/s? Wow je mist wel 2MB/s. Dat is een halve minuut langer downloaden.
Echt... soms...
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

satdoxter
24 november 2009, 19:21
http://www.speedtest.net/result/632498244.png (http://www.speedtest.net)

Postcode 3817. Ook hier is de snelheid verhoogd. Dit is met het arris modem.

Toch wel vreemd dat Ziggo maar liep te vertellen dat de Arris niet de nieuwe snelheid aan zou kunnen en wat blijkt, denk zelfs nog een stuk stabieler dan de Ubee ;)

Vijver
24 november 2009, 19:24
Ik teken voor deze waarden.

thebestdarter
24 november 2009, 19:36
Toch wel vreemd dat Ziggo maar liep te vertellen dat de Arris niet de nieuwe snelheid aan zou kunnen en wat blijkt, denk zelfs nog een stuk stabieler dan de Ubee ;)

Heb 20 minuten geleden even het Ubee modem aan gesloten, wat blijkt een stuk onstabieler. Download en upload donderd naar beneden. Heb gauw weer de Arris aangesloten. Hier is het Arris modem iniedergeval een stuk stabieler dan het Ubee modem.

Renatus
24 november 2009, 19:37

Er is altijd aangegeven dat het niet zeker is of de Arris de snelheid niet aan kan, daar zal vast wel een grondslag voor zijn. Het is alleen maar mooi als het wel goed lijkt te gaan.

Stabiliteit is nog niet echt wat over te zeggen op basis van twee snelheidstestjes, met deze snelheden is het maar de vraag of iedereen zijn hardware op orde heeft. Een snelheid van 102Mbit zou wel eens kunnen duiden dat er geen volledig gigabit netwerk aanwezig is.

Mooi om te zien dat Ziggo langzaam maar zeker de verhoging begint door te voeren. :)

satdoxter
24 november 2009, 19:44
Er is altijd aangegeven dat het niet zeker is of de Arris de snelheid niet aan kan, daar zal vast wel een grondslag voor zijn. Het is alleen maar mooi als het wel goed lijkt te gaan.

Er is mij keer op keer gezegd dat de Arris niet de 120mbit aan zou kunnen, ik heb ze keer op keer gewezen op dat hij minstens 220mbit aan zou moeten kunnen.

En als ik voor mezelf spreek ondanks de prima snelheid die ik nu met de Ubee heb is mijn liefde voor de Arris toch nog gebleven, denk zeker nog zodra de verhoogde snelheid hier komt hem achter te plaatsen (vergelijken), qua stabiliteit blijft deze toch nog iets beter dan de Ubee nu vooral bij een lange batch.

En inderdaad wel fijn te zien dat de verhoging doorgevoerd wordt ik hoop dat we snel volgen :)

Jam
24 november 2009, 19:58
ik zou wel eens willen weten wanneer alles in 1 plus naar 30 Mbit gaat...
dan ga ik een stapje terug.

120Mbit, nieuwe router, snellere HDD... nee dat hoeft voor mij nog even niet.
als je met die snelheden gaat downloaden op usenet kijk ik nooit meer weg wat ik download.

met 50Mbit is het al flink doorkijken....
mijn arris doet het prima, nog geen enkel probleem mee gehad.

dat ik een hele tijd geen goede verbinding had lag niet aan die modem, ik vind het een prima ding.

:thumb up:

redydo
24 november 2009, 19:59
http://www.speedtest.net/result/632570716.png (http://www.speedtest.net)

Net gekeken varieert nog wel tussen de 98 en de 88 mb boeien komt van zelf goed :applause::applause::applause::applause::applause: :applause::applause::applause::applause::applause: :applause: gig netwerkkaart 100mb router nu nog een een nieuwe gig router en we zijn er

redydo
24 november 2009, 20:00
oja 3823 amersfoort

Diropus
24 november 2009, 21:00
Zo nu even de eerste reactie van buiten Amersfoort.
http://www.speedtest.net/result/632632179.png

Resultaten zijn niet super maar er zit nog een wireless lan tussen.
postcode 3828 Hoogland, ik zal staks eens rechtstreeks op het modem kijken.

Excalibur
25 november 2009, 09:22
Net gekeken varieert nog wel tussen de 98 en de 88 mb boeien komt van zelf goed. Gig netwerkkaart 100mb router :applause:u nog een een nieuwe gig router en we zijn er

Als er nog ergens een 100Mbit poort tussenzit is 90Mbit ook het maximaal haalbare voor jou. Dus in jou geval komt het niet vanzelf goed, eerst een goede router gaan kopen, die is nu de bottleneck, dan komt het goed.

Uniseat
25 november 2009, 10:00
Vergeet ook niet om goede kabels te kopen, kan soms net 1 a 2 Mb/s extra opleveren. :mrgreen:

redydo
25 november 2009, 15:52
Als er nog ergens een 100Mbit poort tussenzit is 90Mbit ook het maximaal haalbare voor jou. Dus in jou geval komt het niet vanzelf goed, eerst een goede router gaan kopen, die is nu de bottleneck, dan komt het goed.

volgens mij staat er ook. nu nog een gig router kopen en komt het vanzelf goed :rolleyes:

aaargh
26 november 2009, 10:40
Enschede, sinds vanochtend (Zit nog een 100Mbit kaart in de router)
http://members.ziggo.nl/rvs19/upgrade.png

the cosmic gate
26 november 2009, 12:43
wanneer komt regio Breda aan de beurt ?

Mutsie
26 november 2009, 16:28
Ik woon tevens in Enschede {7543} maar nog steeds heb ik:

http://pics.livejournal.com/creamuts/pic/000s4egx/s640x480

:(

satdoxter
26 november 2009, 17:25
Ik woon tevens in Enschede {7543} maar nog steeds heb ik:

http://pics.livejournal.com/creamuts/pic/000s4egx/s640x480

:(

Mutsie zelfde postcode

http://grab.by/OJJ

Mutsie
26 november 2009, 18:31
Maar ja, verschillend in snelheid. Terwijl er bij mij geen router tussen zit en aan mijn netwerkkaart kan het niet liggen kan makkelijk de snelheden aan {1,0 Gbps}...

Vreemd, of niet!?

:?

aaargh
26 november 2009, 18:35
Maar ja, verschillend in snelheid. Terwijl er bij mij geen router tussen zit en aan mijn netwerkkaart kan het niet liggen kan makkelijk de snelheden aan {1,0 Gbps}...

Vreemd, of niet!?

:?

Niet, je bent waarsch. gewoon nog niet omgezet.

Mutsie
26 november 2009, 18:50
:oops: ...Oeps, daar had ik nog niet bij stil gestaan :oyeah:...

Renatus
26 november 2009, 23:35
http://grab.by/OJJ

Nette snelheid. :thumb up:

Hoe is het met downloaden van newsservers? Een mooie 13 14 MB/s?

Renatus
27 november 2009, 00:05
wanneer komt regio Breda aan de beurt ?

Er staat een bericht op de Ziggo site met een vermelding aangaande de verhoging naar 120Mbit: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/

Vooral de laatste zin is erg duidelijk (de ** staat achter de download en upload snelheid van 120Mbps en 10Mbps in het bericht):

** Binnenkort beschikbaar in Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard. Andere gebieden volgen in de komende jaren.Geen Breda.... Eerst maar eens lekker naar de 80Mbit, het is leuker een paar keer een cadeautje te krijgen dan 'alles in een' keer. :wink:

MrDroopy
27 november 2009, 01:18
Er staat een bericht op de Ziggo site met een vermelding aangaande de verhoging naar 120Mbit: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/

Vooral de laatste zin is erg duidelijk (de ** staat achter de download en upload snelheid van 120Mbps en 10Mbps in het bericht):

Geen Breda.... Eerst maar eens lekker naar de 80Mbit, het is leuker een paar keer een cadeautje te krijgen dan 'alles in een' keer. :wink:

Licht verontrustend is wel dat in dit artikel gesproken wordt over "in de loop van volgend jaar" inplaats van "dit najaar".... evenals "komende jaren"

satdoxter
27 november 2009, 06:17
Nette snelheid. :thumb up:

Hoe is het met downloaden van newsservers? Een mooie 13 14 MB/s?

Wel Renatus ik heb diverse testen uitgevoerd met diverse snelheden, als je een download hebt gaat het allemaal redelijk stabiel, maar daar waar bij 50 mbit bij meerdere downloads je bijna geen snelheids drop zag zie je nu dat je beter niet kunt blijven downloaden tijdens het checken evt repareren en uitpakken van bestanden. verder is het gemiddelde zo'n 12 a 13 Mb/s mit's zo ingesteld dat hij download pauzeert tijdens die andere operaties.

Ik wil misschien dit weekend een vergelijking doen met de Arris en deze hier publiceren, weet niet of ik echter zoveel tijd heb maar ben wel heel erg benieuwd.

Mutsie
27 november 2009, 08:30
:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:

Net opnieuw een speedtest gedaan:

http://pics.livejournal.com/creamuts/pic/000s98gg/s640x480

:thankyou::thumb up:

YAY!!!!!!

Zer0K3wL
27 november 2009, 17:35
nu zonder router haal ik 116 / 10

........ 1 gbit router lol........

satdoxter
27 november 2009, 18:03
nu zonder router haal ik 116 / 10

........ 1 gbit router lol........

edit: ik zie op ziggo pagina dat dus ook straks nog 20 mbit upload kan verw8 neem aan dat dit l8r pas komt ;o.

Er is al eerder eens gezegd dat 1 gbit router niks zegt over de wan naar lan doorvoer die zou best eens 80mbit kunnen zijn dan kom je never met router aan die 116mbit, je hebt dus een nieuwe router nodig die overweg kan met deze snelheid en voor weinig kun je al een D-link kopen met doorvoer snelheden van 257 / 332 mbit dan kun je dus wel even vooruit, een topper voor een kleine 120 euro is ook de Netgear WNDR3700 408mbit doorvoer.
Linksys wrt320n 145mbit doorvoer , aan jou de keuze.

Zer0K3wL
28 november 2009, 07:22
Er is al eerder eens gezegd dat 1 gbit router niks zegt over de wan naar lan doorvoer die zou best eens 80mbit kunnen zijn dan kom je never met router aan die 116mbit, je hebt dus een nieuwe router nodig die overweg kan met deze snelheid en voor weinig kun je al een D-link kopen met doorvoer snelheden van 257 / 332 mbit dan kun je dus wel even vooruit, een topper voor een kleine 120 euro is ook de Netgear WNDR3700 408mbit doorvoer.
Linksys wrt320n 145mbit doorvoer , aan jou de keuze.

hier had dus nog niet over nagedacht.
mjah so wie so zou je verwachten van 1 gbit router dat die 120/10 zou kunnen trekken blijkbaar zit het er alleen op zo dat extra geld kost en fabrikant daar weer extra geld aan verdient.

anyway ik ga netgear wndr3700 kopen nu.

hendrik80
19 december 2009, 11:05
Hallo allemaal,

Hier in A`foort centrum nog steeds geen verhoging :cry: Blijkbaar is nog niet heel amersfoort over..

Renatus
19 december 2009, 11:18
Blijkbaar is nog niet heel amersfoort over..

Nog niet heel Amersfoort heeft glasvezel, dit wordt in de komende 4 jaar gerealiseerd. Weet niet of in het centrum glasvezel beschikbaar is, het gaat Ziggo voornamelijk om in de gebieden waar de concurrentie al actueel is.

Bron: http://www.glasvezel.nu/nieuws/001618-20091217_alle-bewoners-amersfoort-krijgen-glasvezel

Kijk ook eens hier: http://www.amersfoortopglasvezel.nl/

kingpin
19 december 2009, 11:23
Hendrik80 heeft het niet over de uitrol van glasvezel.
Klanten die nog niet de snelheid halen (afgezien van capaciteit van de huisinstallatie) kunnen bij de HD opvragen of hun postcode al verhoogd is.

Nog niet heel Amersfoort heeft glasvezel, dit wordt in de komende 4 jaar gerealiseerd. Weet niet of in het centrum glasvezel beschikbaar is, het gaat Ziggo voornamelijk om in de gebieden waar de concurrentie al actueel is.

Bron: http://www.glasvezel.nu/nieuws/001618-20091217_alle-bewoners-amersfoort-krijgen-glasvezel

Kijk ook eens hier: http://www.amersfoortopglasvezel.nl/

Renatus
19 december 2009, 11:41
Weet niet of in het centrum glasvezel beschikbaar is, het gaat Ziggo voornamelijk om in de gebieden waar de concurrentie al actueel is.

Hendrik80 heeft het niet over de uitrol van glasvezel.

Dat snap ik, wou alleen aangeven dat de snelheidsverhoging waarschijnlijk eerst in de gebieden wordt gedaan waar de concurrentie met glasvezel al werkelijkheid is. En aangezien nog niet heel Amersfoort glasvezel heeft zou het kunnen zijn dat hij daardoor nog geen Ziggo verhoging heeft.

kingpin
19 december 2009, 11:47
Duidelijk, maar Ziggo neemt in deze geen afwachtende houding aan.
Wacht niet op de concurrentie, maar biedt haar klanten waar mogelijk het HSI.
Dat snap ik, wou alleen aangeven dat de snelheidsverhoging waarschijnlijk eerst in de gebieden wordt gedaan waar de concurrentie met glasvezel al werkelijkheid is. En aangezien nog niet heel Amersfoort glasvezel heeft zou het kunnen zijn dat hij daardoor nog geen Ziggo verhoging heeft.

Renatus
19 december 2009, 12:07
Duidelijk, maar Ziggo neemt in deze geen afwachtende houding aan.
Wacht niet op de concurrentie, maar biedt haar klanten waar mogelijk het HSI.

Ok, dat is mooi om te weten. :thumb up:

hendrik80
19 december 2009, 12:46
Hier in het centrum ligt overigens al glasvezel, echter helaas niet op mijn adres beschikbaar. Ik zal de HD eens bellen!

tuupje32
21 december 2009, 09:10
En waar blijft de rest van de wereld?(Lees=de rest van Nederland:?::?)