View Full Version : Handshake icm Denon 1908 AV

kirex
3 oktober 2009, 10:00
Ik ben er achter gekomen dat ik een probleem heb met de hdmi handshake van de ontvanger naar de 5.1 versterker.

Wat ik raar vind is dat al mijn andere apparatuur wel prima via de hdmi van mijn versterker naar de tv werkt.

Nu heb ik al iets meer gelezen over dit soort problemen , maar is er ook een permanente oplossing voor dit probleem?

Of kan ik gewoon beter de hdmi rechtstreeks op de Sony tv aansluiten en de optische kabel in de versterker laten zitten ,voor het geluid?

Heb ondertussen even verder gespit op het net en toen kwam ik dit tegen , maar snap niet helemaal wat ze bedoelen.

http://denon.custhelp.com/cgi-bin/denon.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=10&p_created=1168019465&p_sid=fzxD8tJj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfc m93X2NudD0xNDcsMTQ3JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ub CZwX3BhZ2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1

RonR
4 oktober 2009, 23:38
Nou, ik heb hetzelfde probleem met mijn DCB-H380 en Yamaha RX-V661 7.1 reciever. Ik heb het probleem niet op kunnen lossen, van alles gelezen op het www over dit onderwerp.
De decoder heb ik rechtstreeks aangesloten op de TV (Panasonic 42PZ80E) en een optische kabel van de decoder op de reciever, zoals je zelf al voorstelde. Dit werkt overigens uitstekend.
Ik houd het voor gezien zo.

kirex
6 oktober 2009, 08:33
Nou, ik heb hetzelfde probleem met mijn DCB-H380 en Yamaha RX-V661 7.1 reciever. Ik heb het probleem niet op kunnen lossen, van alles gelezen op het www over dit onderwerp.
De decoder heb ik rechtstreeks aangesloten op de TV (Panasonic 42PZ80E) en een optische kabel van de decoder op de reciever, zoals je zelf al voorstelde. Dit werkt overigens uitstekend.

Ik ook..ben het zat

Eduard08
6 oktober 2009, 17:44
Ik ook..ben het zat
Ziggo zou het inmiddels ook zat moeten zijn en moeten zorgen voor een oplossing. Er staat toch duidelijk "Ziggo" op de doos!:evil:

robkamp
8 oktober 2009, 16:49
Ik ben er achter gekomen dat ik een probleem heb met de hdmi handshake van de ontvanger naar de 5.1 versterker.

Wat ik raar vind is dat al mijn andere apparatuur wel prima via de hdmi van mijn versterker naar de tv werkt.

Nu heb ik al iets meer gelezen over dit soort problemen , maar is er ook een permanente oplossing voor dit probleem?

Of kan ik gewoon beter de hdmi rechtstreeks op de Sony tv aansluiten en de optische kabel in de versterker laten zitten ,voor het geluid?

Heb ondertussen even verder gespit op het net en toen kwam ik dit tegen , maar snap niet helemaal wat ze bedoelen.

http://denon.custhelp.com/cgi-bin/denon.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=10&p_created=1168019465&p_sid=fzxD8tJj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfc m93X2NudD0xNDcsMTQ3JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ub CZwX3BhZ2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1 (http://denon.custhelp.com/cgi-bin/denon.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=10&p_created=1168019465&p_sid=fzxD8tJj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfc m93X2NudD0xNDcsMTQ3JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ub CZwX3BhZ2U9MQ%21%21&p_li=&p_topview=1)

Ik heb eenzelfde probleem met een Onkyo TX-SR875. Als ik de stekker uit de H380 haal en daarmee een koude boot forceer werkt de HDMI handshake wel.

Ik heb al meerdere malen geklaagd, maar wordt met een kluitje het riet in gestuurd door Ziggo. Ik mag Onkyo bellen danwel Philips (voor de TV), maar daar ligt het probleem niet, het ligt bij dat Samsung ding.

By the way. Heeft iemand al iets geprobeert met xvYCC settings?

Eduard08
8 oktober 2009, 17:15
maar daar ligt het probleem niet, het ligt bij dat Samsung ding.

Klinkt alsof het met een update gefixt kan worden.

robkamp
8 oktober 2009, 17:21
Klinkt alsof het met een update gefixt kan worden.
Mijn idee. Mijn suggestie om aan te geven dat het bij een koude boot wel lukt en of dat zou worden doorgegeven aan Samsung werd geaccepteerd maar of dat resultaat zou hebben werd ontkent.

bonami
9 oktober 2009, 16:56
Ik heb eenzelfde probleem met een Onkyo TX-SR875. Als ik de stekker uit de H380 haal en daarmee een koude boot forceer werkt de HDMI handshake wel.

Ik heb al meerdere malen geklaagd, maar wordt met een kluitje het riet in gestuurd door Ziggo. Ik mag Onkyo bellen danwel Philips (voor de TV), maar daar ligt het probleem niet, het ligt bij dat Samsung ding.

By the way. Heeft iemand al iets geprobeert met xvYCC settings?

Heb hetzelfde probleem met mijn receiver. Werd er gek van, had alleen blauw beeld.

Inderdaad een hard boot werkt wel ! dank je voor de tip, dacht nl dat het aan de receiver lag.

Is er al iets bekend over een mogelijke update.

Eduard08
9 oktober 2009, 18:05
Heb hetzelfde probleem met mijn receiver. Werd er gek van, had alleen blauw beeld.

Inderdaad een hard boot werkt wel ! dank je voor de tip, dacht nl dat het aan de receiver lag.

Is er al iets bekend over een mogelijke update.
Kun je niet beter je klacht bij Ziggo neerleggen? Ik vrees dat ze zich niet echt bewust zijn van de omvang van dit probleem.

kirex
10 oktober 2009, 09:39
Kun je niet beter je klacht bij Ziggo neerleggen? Ik vrees dat ze zich niet echt bewust zijn van de omvang van dit probleem.

Als of dat zin heeft bij Ziggo, die gasten blijven volhouden dat het aan de kabels ligt.
Stelletje Noobs...

Eduard08
10 oktober 2009, 10:11
Als of dat zin heeft bij Ziggo, die gasten blijven volhouden dat het aan de kabels ligt.
Stelletje Noobs...
Dat lijkt me niet, als ze bereid zijn om het apparaat om die reden te ruilen tegen een Humax.

Tahoe
15 oktober 2009, 08:26
Ze ruilen niet tegen een Humax. Je kunt het wel vragen, maar ze doen het niet. Ze ruilen dan wel om, maar dan krijg je doodleuk "wat er op dat moment op voorraad is". In mijn geval dus gewoon een nieuwe H380.

Op een of ander moment denk je toch dat Ziggo wel tot het besef moet komen dat dit klauwen met geld kost: iedereen met een handshake probleem belt naar Ziggo, decoders worden omgeruild, probleem blijft zich voor doen. Dat kost los van hun naam (daar valt toch weinig aan te verliezen) toch ook bergen verzendkosten; refurb kosten en helpdesk medewerkers-tijd.

Infje
15 oktober 2009, 09:54
Ik zal het probleem aankaarten en kijken of we vanuit onze kant of die van Samsung een oplossing kunnen bieden.

Bedankt voor de input.

ps. Indien meer gebruikers hier last van hebben, gewoon aangeven! Des te meer voorbeelden des te beter.

robkamp
15 oktober 2009, 11:54
Ik zal het probleem aankaarten en kijken of we vanuit onze kant of die van Samsung een oplossing kunnen bieden.

Bedankt voor de input.

ps. Indien meer gebruikers hier last van hebben, gewoon aangeven! Des te meer voorbeelden des te beter.

Hier hetzelfde. Handshake problemen met m'n Samsung naar m'n Onkyo TX-SR875.

Oops, ik had dat al gemeld.

TRaSH
16 oktober 2009, 07:25
mischien is dat de oplossing wel, elke keer vragen voor een ruil tot het gefixed is door samsung. Of dat ziggo door de voorraad samsung heen is
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

bonami
19 oktober 2009, 09:11
Zie dat er meer mensen zijn met een Onkyo waar dit probleem zich voordoet. Ik heb zelf ook een Onkyo, en ook het probleem.

Vroeg me af of het probleem zich alleen voordoet bij de Onkyo icm de Samsung? [heb ik]

Zie tevens in dit forum dat het vaak optreed icm met een Panasonic TV. [heb ik ook !]

robkamp
19 oktober 2009, 10:23
Zie dat er meer mensen zijn met een Onkyo waar dit probleem zich voordoet. Ik heb zelf ook een Onkyo, en ook het probleem.

Vroeg me af of het probleem zich alleen voordoet bij de Onkyo icm de Samsung? [heb ik]

Zie tevens in dit forum dat het vaak optreed icm met een Panasonic TV. [heb ik ook !]

Heb je nog andere bronnen aangesloten op de Onkyo of de Panasonic? Werken die wel goed?

bonami
19 oktober 2009, 11:07
Heb je nog andere bronnen aangesloten op de Onkyo of de Panasonic? Werken die wel goed?

Ja, heb mijn laptop eraan hangen [met HDMI, werkt perfect] en heb een Panasonic DVD recorder, ook via HDMI naar de Onkyo, werkt ook perfect !

Dus aan die zaken ligt het niet.

robkamp
19 oktober 2009, 11:58
Ja, heb mijn laptop eraan hangen [met HDMI, werkt perfect] en heb een Panasonic DVD recorder, ook via HDMI naar de Onkyo, werkt ook perfect !

Dus aan die zaken ligt het niet.

Des te meer reden dat het aan de Decoder ligt en niet aan de versteker of TV.

Heb je vanaf je laptop ook HDCP ondersteuning, want daarin ligt het probleem volgens mij? Ik denk nl dat de decoder en de TV de HDCP versleuteling onderling moeten afstemmen door de versterker heen. Dit gaat niet goed indien de decoder uit standby komt, maar wel bij een cold-boot.

Ziggo, wat is het idee hierover met betrekking tot jullie decoder?

bonami
19 oktober 2009, 17:04
Des te meer reden dat het aan de Decoder ligt en niet aan de versteker of TV.

Heb je vanaf je laptop ook HDCP ondersteuning, want daarin ligt het probleem volgens mij? Ik denk nl dat de decoder en de TV de HDCP versleuteling onderling moeten afstemmen door de versterker heen. Dit gaat niet goed indien de decoder uit standby komt, maar wel bij een cold-boot.

Ziggo, wat is het idee hierover met betrekking tot jullie decoder?

Laptop hangt niet altijd aan de Onkyo [alleen als ik een film kijk]. kabel zit wel altijd in de Onkyo, maar laptop hangt daar dus niet continue aan.

Heb wel HDCP in mijn Asus [net even opgezocht]

sjeufke
26 oktober 2009, 21:53

Heb net een Onkyo TX-SR 607 aangesloten op mijn Panasonic plasma tv.
De dvd speler van Medion aangesloten via hdmi op de onkyo werkt perfect qua beeld en geluid.
De WD-mediaplayer aangesloten via hdmi op onkyo: idem.
De dreambox heeft geen hdmi aansluiting maar verbonden via optisch kabeltje: perfect.
Nu komt de samsung 360, hdmi over de onkyo beeld goed, geen of hakkelend geluid. Op geen enkele wijze is er goed geluid uit te krijgen, de onkyo blijft heen en weer switchen.
Beeld laat ik nu lopen via hdmi en heb de optische ingang toegewezen aan de hdmi ingang via het optisch kabeltje. Nu gaat wel alles goed, maar waarom niet via de hdmi,terwijl de rest van de apparaten perfect over de hdmi op de receiver werken?

bonami
29 oktober 2009, 20:01
Heb net een Onkyo TX-SR 607 aangesloten op mijn Panasonic plasma tv.
De dvd speler van Medion aangesloten via hdmi op de onkyo werkt perfect qua beeld en geluid.
De WD-mediaplayer aangesloten via hdmi op onkyo: idem.
De dreambox heeft geen hdmi aansluiting maar verbonden via optisch kabeltje: perfect.
Nu komt de samsung 360, hdmi over de onkyo beeld goed, geen of hakkelend geluid. Op geen enkele wijze is er goed geluid uit te krijgen, de onkyo blijft heen en weer switchen.
Beeld laat ik nu lopen via hdmi en heb de optische ingang toegewezen aan de hdmi ingang via het optisch kabeltje. Nu gaat wel alles goed, maar waarom niet via de hdmi,terwijl de rest van de apparaten perfect over de hdmi op de receiver werken?

Hoe krijg je beeld met je Onkyo naar de TV? Ik krijg alleen Blauw beeld, en krijg pas beeld als ik de Samnung van de stroom heb gehaald?

Op welk kanaal heb je de Onkyo staan voor TV?

Heb dezelfde set, waarschijnlijk dezelfde TV. Maar dat geluidprobleem heb ik niet. Geluid is perfect.

sjeufke
29 oktober 2009, 20:12
Hoe krijg je beeld met je Onkyo naar de TV? Ik krijg alleen Blauw beeld, en krijg pas beeld als ik de Samnung van de stroom heb gehaald?

Op welk kanaal heb je de Onkyo staan voor TV?

Heb dezelfde set, waarschijnlijk dezelfde TV. Maar dat geluidprobleem heb ik niet. Geluid is perfect.

Mijn Samsung is via de HDMI kabel aangesloten op de onkyo,die vervolgens via de hdmi uitgang verbonden is met de hdmi 1 van de TV.
Als ik de hdmi van de samsung rechtstreeks op de tv aansluit doet alles het, maar ik wil alles laten lopen via de onkyo.
De samsung is verbonden via hdmi 1 van de onkyo en de dvd speler via hdmi 3.
Om toch geluid te krijgen heb ik de optische uitgang van de samsung aangesloten op de optische ingang 1 van de onkyo en heb dus zodoende toch beeld en geluid, maar mijn bedoeling is om via de hdmi van de samsung naar de omkyo geluid en beeld te krijgen.

John

bregt
31 oktober 2009, 21:33
Het was niet lang zoeken naar de oorzaak in mijn geval. Het ligt echt aan de nieuwe decoder van Samsung.

Ik heb een Harman Kardon AVR255 en heb sinds dat digitale tv uit is gekomen een Samsung DCB-H360 gehad. Die werkte prima en ik heb nooit problemen gehad.
Onlangs ben ik overgestapt naar een alles in een pakket en kon voor 99 euro de DCB-H380 krijgen.
Dat leek me wel leuk om te proberen.

Avonden lang heb ik lopen klooien omdat hij na een korte periode constant een blauw knipperend beeld gaf, als ik even op een andere source op de AVR255 had gekeken.
Mijn geluid liep toen nog via een optische kabel, en dat kwam gewoon netjes en helder door. Maar het beeld bleef blauw knipperen. De enige oplossing was : De stekker uit de Samsung DCB-H380 en dan had ik weer beeld. Super irritant!

Eerst dacht ik dat het aan ge Harman kardon zou liggen. Vreemd wel, want de H360 had er geen last van. Zelfs na een update van de Harman Kardon, blijft die H380 wegvallen.

Nu heb ik de oude Samsung DCB-H360 er maar weer op aangesloten en dat werkt het prima.
Zonde toch, want die H380 had een hoop extra voordelen (zolang hij beeld gaf)

Ben benieuwd wanneer Ziggo eens een update voor hun geleverde H380 beschikbaar stelt.

robkamp
4 november 2009, 18:00
Het was niet lang zoeken naar de oorzaak in mijn geval. Het ligt echt aan de nieuwe decoder van Samsung.

Ik heb een Harman Kardon AVR255 en heb sinds dat digitale tv uit is gekomen een Samsung DCB-H360 gehad. Die werkte prima en ik heb nooit problemen gehad.
Onlangs ben ik overgestapt naar een alles in een pakket en kon voor 99 euro de DCB-H380 krijgen.
Dat leek me wel leuk om te proberen.

Avonden lang heb ik lopen klooien omdat hij na een korte periode constant een blauw knipperend beeld gaf, als ik even op een andere source op de AVR255 had gekeken.
Mijn geluid liep toen nog via een optische kabel, en dat kwam gewoon netjes en helder door. Maar het beeld bleef blauw knipperen. De enige oplossing was : De stekker uit de Samsung DCB-H380 en dan had ik weer beeld. Super irritant!

Eerst dacht ik dat het aan ge Harman kardon zou liggen. Vreemd wel, want de H360 had er geen last van. Zelfs na een update van de Harman Kardon, blijft die H380 wegvallen.

Nu heb ik de oude Samsung DCB-H360 er maar weer op aangesloten en dat werkt het prima.
Zonde toch, want die H380 had een hoop extra voordelen (zolang hij beeld gaf)

Ben benieuwd wanneer Ziggo eens een update voor hun geleverde H380 beschikbaar stelt.

Ik heb veel problemen gehad met de H380. HDMI Handshake problemen die alleen met een cold boot te verhelpen zijn.

Nu heb ik een Humax IRHD5000c. Deze heeft geen handshake problemen met HDMI.

OT: De Humax upscaled zelf niet, dat is een bijkomend voordeel. Ik kan dat door de Onkyo TX-SR875 laten doen of door de Philips 42PFL9603. Die kunnen dat veel beter dan de decoders (of dat nu een Samsung of een Humax is).

bregt
4 november 2009, 23:12
Reactie van Samsung n.a.v. een mail waarin ik het probleem voorschotelde van de blauw flikkerende beelden en constant de stekker uit het stopcontact te moeten halen om het apparaat weer te kunnen gebruiken.

Geachte heer....

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE46A786R2F.

Voordat wij een beoordelingkunnen maken moeten we eerst weten hoe de
DCB-H380 zich gedraagt i.c.m. andere apparaturen. Wij adviseren u om de
DCB-H380 elders te testen of een andere Home Cinema Set hierop te
testen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tariq Idoe
Contact Centre Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

(ik had dus net zo goed niets kunnen sturen) :giveup:
En ging dus maar zelf weer wat verder aan rotzooien met dat ding.

Heb hem nu via een component kabel (RGB) aangesloten en het geluid via een optische kabel laten lopen. (ik weet niet of dat beeld nu minder kwaliteit is als anders met een HDMI kabel)

De kabel van mijn Harman Kardon naar de TV is wel een HDMI kabel gebleven en het werkt nu perfect. Probleem opgelost. Kijk nu al een paar dagen en het is niet meer voorgekomen.
Dus een idee voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, en een versterker heeft waar ook een component ingang op zit.

sjeufke
5 november 2009, 08:29
(ik had dus net zo goed niets kunnen sturen)
En ging dus maar zelf weer wat verder aan rotzooien met dat ding.

Heb hem nu via een component kabel (RGB) aangesloten en het geluid via een optische kabel laten lopen. (ik weet niet of dat beeld nu minder kwaliteit is als anders met een HDMI kabel)

De kabel van mijn Harman Kardon naar de TV is wel een HDMI kabel gebleven en het werkt nu perfect. Probleem opgelost. Kijk nu al een paar dagen en het is niet meer voorgekomen.
Dus een idee voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, en een versterker heeft waar ook een component ingang op zit.

Maar het blijft natuurlijk wel raar dat je Samsung het niet doet zoals het hoort.
RGB en optisch is geen hdmi.
Ik heb hetzelfde met mijn 360.
Het ligt dus duidelijk aan Samsung, die op allerlei manieren probeert zich er met een kontverhaal vanaf te maken.
Het ligt niet aan de Harman Kardon van jou of aan de Onkyo van mij!
Zeker niet als je weet dat andere digitale componenten van mijn installatie het wel goed doen.

Tahoe
5 november 2009, 09:37

Zoals ik al aangaf in een andere thread over dit onderwerp, dat is geen oplossing, dat is een workaround.
Als ik een decoder koop met een HDMI aansluiting, dan verwacht ik ook dat die werkt.

Aan Samsung kun je doorgeven dat ze even in deze thread kijken, de H380 doet het niet met Onkyo, Sony, Harman Kardon versterkers en (minimaal) Philips TV's. En alle andere soorten apparatuur werkt wel naar behoren, zoals Media Center PC's, Blue Ray spelers, Humax HD decoders enz.
Alles wijst gewoon naar de Samsung, zelfs de symptomen (blauw knipperend beeld, stekker eruit om hem weer werkend te krijgen) zijn bij iedereen gelijk.

bonami
5 november 2009, 13:07
Zoals ik al aangaf in een andere thread over dit onderwerp, dat is geen oplossing, dat is een workaround.
Als ik een decoder koop met een HDMI aansluiting, dan verwacht ik ook dat die werkt.

Aan Samsung kun je doorgeven dat ze even in deze thread kijken, de H380 doet het niet met Onkyo, Sony, Harman Kardon versterkers en (minimaal) Philips TV's. En alle andere soorten apparatuur werkt wel naar behoren, zoals Media Center PC's, Blue Ray spelers, Humax HD decoders enz.
Alles wijst gewoon naar de Samsung, zelfs de symptomen (blauw knipperend beeld, stekker eruit om hem weer werkend te krijgen) zijn bij iedereen gelijk.

Kun je het mailadres hier neerzetten van die samsung helpdesk?

Dan moet iedereen [waaronder ikzelf] met dit probleem mailen daar de helpdesk. Lijkt me dat ze het probleem wel gaan onderkennen.

Zo niet [komen ze weer met een afscheepmail terug, dan zou ik adviseren om een uurtje vrij te maken en zeer slechte berichten posten op de board over Samsung decoders in het algemeen.
Dit soort berichten helpt vaak wel om een bedrijf kritisch naar zijn producten te laten kijken [denk aan UPC]. Ik ben iig wel bereid om hier tijd in steken, doe ik nu ook elke avond met mijn drama decoder !

Eduard08
13 november 2009, 22:03
Dit soort berichten helpt vaak wel om een bedrijf kritisch naar zijn producten te laten kijken [denk aan UPC]. Ik ben iig wel bereid om hier tijd in steken, doe ik nu ook elke avond met mijn drama decoder !
Ik begrijp niet waarom Ziggo hier geen tijd in steekt!!

sjeufke
14 november 2009, 09:32
Ik begrijp niet waarom Ziggo hier geen tijd in steekt!!

Ligt het aan Ziggo of ligt het aan Samsung?
Als het signaal goed doorgegeven wordt, maar door de decoder verkeerd omgezet is, is dus niet Ziggo, maar Samsung de hoofdschuldige.
Van Samsung hoeven we niets te verwachten, die maakt gewoon een nieuwe decoder met een andere naam en : "laat de domme kopers maar weer komen".
Ziggo kan misschien wel een dreigend (heel klein) vuistje richting Samsung maken, maar of daar veel van te verwachten is weet ik niet.

Ziggo is trouwens in deze ons aanspreekpunt, aangezien de decoders via hun besteld zijn.

John

Eduard08
14 november 2009, 11:47
Ziggo is trouwens in deze ons aanspreekpunt, aangezien de decoders via hun besteld zijn.
John
Dan kan ik dus mijn vraag hierboven gewoon herhalen!:cool:

sjeufke
15 november 2009, 14:55
Dan kan ik dus mijn vraag hierboven gewoon herhalen!:cool:

Ja klopt.
Ik heb trouwens nog wat ontdekt, regelmatig valt een seconde het geluid weg bij de HD zenders van n1,n2 en n3.
Dit natuurlijk weer samen met mijn HDMI van de samsung en de optische kabel van samsung naar receiver. Net alsof de receiver geen signaal ontvangt.
Meestal (dan staat hij ook op Ned 1) om 23.15 0f 23.20 uur tijdens Pauw en Witteman.

Wie heeft hier ook last van?

John

Fearless41
18 november 2009, 23:13
En ik maar denken dat ik gek aan het worden was.
Ik heb een Philips Full HD TV (jaar oud) en een sony all surround set (1 jaar oud) en ik heb alle boekjes 10 keer doorgenomen en van alles geprobeerd. Zelfs vandaag mijn TV geupdate via internet.
Maar niets echt niets helpt.
Als ik van de playstation 3 naar de TV overschakel dan heb ik wel geluid (via tulipstekkers Decoder --> surroundset) maar geen beeld. Alleen een blauw knipperend beeld op de TV. Alleen als ik de stekker eruit trek en de decoder opnieuw opstart doet hij het. Lijkt me van de zotte dat het op deze wijze moet. Ook na de decoder uit te hebben gezet na een avond TV kijken moet ik op deze wijze handelen als ik de ochtend erop weer TV wil kijken.
De DVD en PS3 doen het gewoon goed vis de surround set alleen de decorder niet.
Ik denk dat ik Ziggo eens ga aanschrijven met dit probleem en zal naar dit forum verwijzen. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Ik hou jullie op de hoogte.

RonR
19 november 2009, 12:56

Ben verder wezen neuzen en op het volgende gestuit;

Some cable TV set-top boxes with HDMI outputs donít deliver a picture to displays with HDMI inputs. What is the problem, and is there a solution?
In some cases, the set-top box software does not activate or support the HDMI port. In other cases, cable TV set-top boxes donít work correctly when used in conjunction with an A/V receiver (but will typically function correctly when connected directly to a TV or monitor). Investigation of some of these devices reveals that this is caused by an error in the way these set-top box devices implement HDCP. Specifically, some of those boxes do not support "HDCP repeaters" (devices that pass along the signal to another device) such as an A/V receiver or switch. We believe that this may be a problem in the initial versions of these products, and in some cases there is new firmware available that fixes this issue in HDMI (newer versions may already have this fix). We have been actively working with manufacturers to resolve these problems. We suggest that users contact their cable operator and request the new software to address these issues. As noted above, cable operators are increasingly downloading the available firmware upgrades required to fix this error.

Bron: http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx#41

Yamaha geeft overigens ook aan dat het met een firmware update verholpen kan worden.

Dus Ziggo; "doe er wat aan en zet druk op Samsung".

Ik hoof dat INFJE van de Ziggo VOD helpdesk dit ook leest, die zit tenslotte dicht bij het vuur.

De groeten allemaal,

Ron.

Fearless41
19 november 2009, 20:51
Luitjes,
Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk van Ziggo.
De gehele problematiek van maart tot heden uitgelegd.
Voor hun was het als bliksem bij heldere hemel.
Zij hadden nog nooit van dit probleem gehoord.
Ik ga morgen het abonnement opzeggen en het geld van de decoder terug vorderen. Als dit niet lukt span ik een kort geding aan.
Ik heb de decoder per slot van rekening nog geen jaar.

Eduard08
19 november 2009, 21:39
Luitjes,
Ik heb zojuist contact gehad met de helpdesk van Ziggo.
De gehele problematiek van maart tot heden uitgelegd.
Voor hun was het als bliksem bij heldere hemel.
Zij hadden nog nooit van dit probleem gehoord.
Ik ga morgen het abonnement opzeggen en het geld van de decoder terug vorderen. Als dit niet lukt span ik een kort geding aan.
Ik heb de decoder per slot van rekening nog geen jaar.

Misschien kun je meteen een stichting oprichten: SamsungDCB-H380leed..:wink:
Er moeten toch inmiddels wel honderden zijn die dezelfde klachten hebben, en ook gemeld hebben op dit forum. Ik lees er al maanden over!

Fearless41
19 november 2009, 22:01
ja...dat is een goeie

bonami
1 december 2009, 11:40
maar is er nu een workaround mogelijk.

Zat te denken met een Logitec Harmony en een remote stekkerblok/adapter.

Lijkt me dat dit mogelijk moet zijn, want een logitec is programmeerbaar en de adapter heeft een stroom aan/uit functie die met Infra Rood werkt.

iemand een idee, of heeft iemand dit al geprobeerd?

Fearless41
1 december 2009, 12:15
Heren,
Na wederom veel contact met Ziggo heb ik eens rondgekeken naar andere providers die alles in 1 aanbieden. Daar werd ik ook niet vrolijk van. In ons dorp zijn we veroordeeld aan Ziggo.
Ik heb het op aanrader van de ziggo helpdesk aangesloten met component en ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben. Ik heb geen kwaliteits verlies op mijn tv. Helpdesk deelde me mede dat zij ook zaten te wachten op een update van Samsung.
Ik zal eendaags eens met samsung bellen.

Eduard08
1 december 2009, 16:13
Ik heb het op aanrader van de ziggo helpdesk aangesloten met component en ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben. Ik heb geen kwaliteits verlies op mijn tv. Helpdesk deelde me mede dat zij ook zaten te wachten op een update van Samsung.
Ik zal eendaags eens met samsung bellen.
1) Ziggo moet dit oplossen, omdat zij het apparaat leveren
2) Je kunt Samsung bellen,maar ik vrees dat je daar een frustratie aan overhoudt.

Het woord is gewoon aan Ziggo.

Fearless41
1 december 2009, 20:29
Als het aan Ziggo ligt dan klrijg ik weer een nieuwe HD decoder met hetzelfde probleem....maar we blijven proberen.

Eduard08
1 december 2009, 21:11
Als het aan Ziggo ligt dan klrijg ik weer een nieuwe HD decoder met hetzelfde probleem....maar we blijven proberen.
Wat ik bedoel te zeggen is, dat Ziggo het probleem moet oplossen.

Fearless41
1 december 2009, 21:56
Ken jij iemand van ziggo die dat kan regelen?
Het heeft me al bijna een vermogen aan belkosten gekost :evil:

Eduard08
2 december 2009, 19:09
Ken jij iemand van ziggo die dat kan regelen?
Het heeft me al bijna een vermogen aan belkosten gekost :evil:
Het verbaast me eerlijk gezegd dat niemand van Ziggo hierop zou hebben gereageerd, omdat ze op dit forum meelezen. Aannemend dat jouw probleem
ook al door anderen is aangekaard.

LtMarx
5 december 2009, 11:09
En hier ook even een duit in het zakje.

Hier een Pana 42pz80 (die met alle andere apparaten perfect werkt met HDMI)
en een onkyo HTX 22hd (ook perfect via hdmi met alles wat ik heb kunnen testen)
en de h380 die blauw beeld geeft (ook geen geluid). Typisch een handshake problemen.

Voor de philips eigenaren. Heb wat ervaring met philips tv's die hdmi handshakes weigeren van meerdere dvd/bluray apparatuur. Iets met die philips tv's klopt ook niet voor wat betreft hdmi handshakes.

Pogo!
9 december 2009, 21:02
Tjonge,
maar eens gebeld naar de Ziggo Klantenservice ivm soortgelijke handshake problemen (Samsung H380R icm Philips LCD). Volgens de klantenservice zijn er geen problemen bekend met de Samsung ontvangers, en moet ik mijn klacht maar bij Philips indienen. Lekkere Klanten"service"...

Eduard08
9 december 2009, 22:18
Tjonge,
maar eens gebeld naar de Ziggo Klantenservice ivm soortgelijke handshake problemen (Samsung H380R icm Philips LCD). Volgens de klantenservice zijn er geen problemen bekend met de Samsung ontvangers, en moet ik mijn klacht maar bij Philips indienen. Lekkere Klanten"service"...
Heb je misschien een robot aan de telefoon gehad?:rolleyes:
Elders in het forum is dit antwoord van de klantenservice ook al eens gerapporteerd, dus het kan de waarheid al niet meer zijn dat het probleem onbekend is. Er is al heel veel over de handshakeproblemen van de Samsung HD 380 geklaagd, en er staat notabene moet koeieletters ZIGGO op de doos van het apparaat!:evil:

Fearless41
11 december 2009, 13:26
Vanochtend contact opgenomen met de helpdesk van Samsung.
Een vriendelijke dame wilde mij graag helpen alleen was het niet mogelijk daar er geen firmware update aanwezig was en ook niet verwacht werd binnen korte tijd.

Ik had hem inmiddels aangesloten met component. Redelijk beeld maar toch ff net niet zoals HDMI. Ook moest ik telkens wisselen van afstandsbedieningen terwijl het allemaal heel gemakkelijk kan werken.

Vervolgens contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo.
Het gehele verhaal weer uitgelegd en medegedeeld dat ik het spugzat ben.
Handshake probleem is volkomen nieuw voor de helpdesk :censored:

Ze konden alleen een nieuwe leveren met hetzelfde probleem.
Toen voorgesteld om te ruilen met de cisko voor interactive TV die nu ook voor 99 euo worden aangeboden.
Ja meneer dat is helaas niet mogelijk :evil:.
Na veel vijven en zessen stuur ik dadelijk de decoder retour aan ziggo. Belt de dame mij om 15:00 uur op voor de tracingscode en wordt de cisko naar mij toe gezonden.
Moet er wel 99 euro voor betalen maar ik schijn 70 euro terug te ontvangen via mijn abonnement. Dus 20 euro bijbetalen en ik ben van de problemen af....hoop ik.

bonami
11 december 2009, 13:54
Vanochtend contact opgenomen met de helpdesk van Samsung.
Een vriendelijke dame wilde mij graag helpen alleen was het niet mogelijk daar er geen firmware update aanwezig was en ook niet verwacht werd binnen korte tijd.

Ik had hem inmiddels aangesloten met component. Redelijk beeld maar toch ff net niet zoals HDMI. Ook moest ik telkens wisselen van afstandsbedieningen terwijl het allemaal heel gemakkelijk kan werken.

Ze konden alleen een nieuwe leveren met hetzelfde probleem.
Toen voorgesteld om te ruilen met de cisko voor interactive TV die nu ook voor 99 euo worden aangeboden.
Ja meneer dat is helaas niet mogelijk :evil:.
Na veel vijven en zessen stuur ik dadelijk de decoder retour aan ziggo. Belt de dame mij om 15:00 uur op voor de tracingscode en wordt de cisko naar mij toe gezonden.
Moet er wel 99 euro voor betalen maar ik schijn 70 euro terug te ontvangen via mijn abonnement. Dus 20 euro bijbetalen en ik ben van de problemen af....hoop ik.

Kijk , dat is goed nieuws. Eindelijk een soort van oplossing voor dit drama !
Bij deze interactieve TV, wordt je abonement dan ook duurder [heb alles in 1 met HD tV]

BTW vind het wel heel erg slecht dat Ziggo zo slecht met hun klanten omgaat,. en dit probleem blijft ontkennen en doet alsof ze nergens iets vanaf weten. In deze tijd is het toch goed om in forums mee te kijken en je klant met klachten te helpen [zie dell.com]. Die zijn hier heel groot mee geworden !

Fearless41
11 december 2009, 15:27
Mijn abonnement wijzigd niet. Alleen de decoder.
Maar als ik ooit eens wil overstappen naar interactieve Tv dan heb ik alvast de hardware hiervoor.
Eerst maar eens kijken of deze decoder gaat werken.

bonami
12 december 2009, 16:58
Mijn abonnement wijzigd niet. Alleen de decoder.
Maar als ik ooit eens wil overstappen naar interactieve Tv dan heb ik alvast de hardware hiervoor.
Eerst maar eens kijken of deze decoder gaat werken.

Hoor graag of hij het doet, en hoe hij het doet! dan kan ik Ziggo ook eens lastig gaan vallen met een omruil !

Fearless41
19 december 2009, 20:44
Hallo luitjes,
Gisteren de cisko HD PVR ontvangen.
Vanochtend de zaak eens geinstaleerd.
Muur contactdoos moest weer terug naar origineel geplaatst worden.
Daaraan werd een kabel versterker bevestigd.
1 ingang
1 uitgang Surround set
1 uitgang radio
1 uitgang 2de TV.
Ik moet zeggen dat het beeld op onze slaapkamer drastisch verbeterd is.
Alleen kon ik alleen TV kijken via de DVD recorder (middels scart).
In het menu was de HDMI uitgeschakeld.
Ik kon hem niet wijzigen en heb maar weer eens de helpdesk gebeld.
Zij deelde mij mede dat zij dit moesten activeren en dat dit tussen de 2 en 24 uur ging gebeuren.
Ik heb rond 13:00 uur gebeld maar nog geen wijziging. Ik hoop dat het morgen goed komt. Anders gaan we weer bellen :no:

De PVR van cisko heeft ook een harde schijf van 160 gb en je kunt zaken opnemen zonder er naar te kijken. Ook weer een plus punt.

Fearless41
21 december 2009, 10:08
Gisteren weer boos naar ziggo gebeld.
Dit omdat de HDMI het niet deed. De doos was ook beschadigd toen we hem ontvingen dus hij zou beschadigd kunnen zijn.
De enige oplossing was hem retour te sturen. Een monteur was niet mogelijk.:evil:

Vervolgens weer een lul verhaal aangehoord dat ik maar een andere HDMI kabel moest gebruiken aaaaahhhhhhrrrrrrr.
En anders zou het weer een handshake probleem kunnen zijn met de TV :evil:
Laatste optie :idea: om het probleem te onderkennen was de decoder uit te proberen bij mijn zwager. Ander merk (LG) dus als hij het daar zou doen dan zou het aan de TV liggen.

En bij mijn zwager deed hij het gelijk. Een zorg minder...de cisco is dus goed. Nu het probleem van de TV zien te onderkennen. Ik had hem alwel in het menu op 1080 gezet (je weet maar nooit)

Thuis de decoder exact op dezelfde wijze aangesloten als bij mijn zwager.
Eerst de HDMI geplaatst (zonder de scart) en warempel hij doet het.
Toen aangesloten op de surround set en ook daar deed hij het.

Vervolgens de scart op de dvd recorder aangesloten en dat werkte ook goed.

Alles werkt :applause:

Ja en dat soort dingen staat niet in de gebruikers handleiding.
Dus eerst alleen de HDMI aansluiten en daarna pas de rest.
Of zou het toch aan de 1080 hebben gelegen. Ik had hetzelfde nl al een paar keer gedaan maar dan zonder de stroom eraf te halen.
Hopen dat het blijft werken want het is niet goed voor de gezondheid.

Dadelijk even ziggo bellen zodat zij andere ook kunnen helpen.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen.
Groeten.

TheGrouch
21 december 2009, 12:38
Nu nog je profiel aanpassen omdat je een cisco 8455DVB hebt.
Daar zul je mogelijk ook vragen/teleurstellingen bij gaan krijgen en die kun je dan in dit forumdeel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=123)stellen

Fearless41
21 december 2009, 12:40
toppie bedankt.

Pogo!
21 december 2009, 13:27

Dus 20 euro bijbetalen en ik ben van de problemen af....hoop ik.

Hier begrijp ik werkelijk helemaal niets van:
- Ziggo ontkent nog steeds dat er een probleem is met de Samsung ontvangers
- Je moet blijkbaar bijbetalen om van een niet werkend produkt af te komen.
- Ziggo meet met verschillende maten: wat bij de ťťn wel lukt (Fearless), lukt bij de ander niet (mij).

Mijn probleem is ook verholpen! Ik ben zelf naar de winkel gestapt en heb een Humax aangeschaft.

Het gaat mij al lang niet meer om de Samsung. Het is te zot voor woorden dat ik als consument zo behandeld word... Waardeloze service.

celsius
28 december 2009, 15:07
Ik zal ook even een duit in het zakje doen.

Ik heb gisteren een denon avr1910 gekocht en constateer dezelfde problemen als die ik hier op het forum lees. Een vriend raadt al aan om een humax te kopen maar daar wacht ik nog even mee.

Dus ook met de denon loopt die samung te kl*ten. Vanavond maar een optical kabel er tussen plaatsen om te kijken wat er dan gebeurt.

OswaldDeformed
4 januari 2010, 13:13
Ik zal ook even een duit in het zakje doen.

Ik heb gisteren een denon avr1910 gekocht en constateer dezelfde problemen als die ik hier op het forum lees. Een vriend raadt al aan om een humax te kopen maar daar wacht ik nog even mee.

Dus ook met de denon loopt die samung te kl*ten. Vanavond maar een optical kabel er tussen plaatsen om te kijken wat er dan gebeurt.

Welke problemen constateer je precies?

Tot nu toe werkt bij mij deze combinatie gewoon naar behoren, zolang ik na gebruik van de decoder, hem volledig uitzet (twee keer drukken), voordat ik naar een andere ingang op de denon ga. Doe ik dit niet dan ondervind ik dezelfde problemen zoals vermeld in dit topic. Aangesloten via HDMI voor beeld en geluid op de Denon 1910.

bonami
21 januari 2010, 12:00
Ik ben eruit ! Wilde bijna een Humax gaan bestellen bij 4launch, toch nog even Ziggo gebeld met het probleem.

Kerel die me hielp had een vriend met hetzelfde probleem [zat naast hem op de helpdesk....].

Oplossing: Koop een optische kabel [11 euro bij de Karwei, bij allekabels.nl 2 euro] zet die tussen de Samsung en je receiver. HDMI vanuit de Samsung rechtstreeks naar je TV [kost je wel weer een extra HDMI].

Resultaat: werkt perfect. geluid is zelfs beter [maar dat kan ook psychisch zijn :-) ]

En als je dan helemaal klaar wilt zijn: koop een Harmony Afstandbediening, dan heb je helemaal geen omkijken meer naar !

Tahoe
25 februari 2010, 10:36
Oplossing: Koop een optische kabel [11 euro bij de Karwei, bij allekabels.nl 2 euro] zet die tussen de Samsung en je receiver. HDMI vanuit de Samsung rechtstreeks naar je TV [kost je wel weer een extra HDMI].

Dat is geen oplossing, dat is een workaround.
Kun je net zo goed Component/Optisch naar je versterker gebruiken. Kost je geen HDMI op je TV.

Het probleem is en blijft dat Ziggo het probleem niet onderkend.
Het wordt tijd Kassa maar (weer) eens in te schakelen.
Zeker nu de "kabel niet aangesloten" meldingen er ook weer bij komen. Die Samsung decoder zijn slecht, misschien een firmware probleem misschien meer, feit blijft wel dat ze uit naam van Ziggo verkocht worden.

TmiY
26 februari 2010, 10:02
Inderdaad @Tahoe.

Ik vind dit ook een workaround en is niet hoe het zou MOETEN werken. Ik heb een Pioneer vsx-1019 reciever en ook hier kan de decoder niet mee overweg. Heb hem dus maar weer in mijn tv gepropt met tegenzin en ik heb ook geen optische ingang meer over... Daarbovenop heb ik ook last van niet kunnen vinden van RTL4, RTL5, RTL7 en SBS6 (het check je kabel probleem). Ik vind dit erg jammer allemaal, ik ging met goeie moed beginnen aan HDTV, maar nu werkt het niet zoals bedoeld. Er moet een firmware update aankomen of betere decoders die we kunnen ruilen anders moeten we maar inderdaad er werk van maken!