View Full Version : Geen ontvangst Ned 3 HD

DenMan78
29 september 2009, 09:39
Hallo allemaal,

Sinds gisteren geen beeld op NL3 HD. Heb ook hoge BER-waarden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? postcode 6122, Limburg.

Heb gisteren ook mijn kabels weggewerkt achter de plint. Ze zitten nu dus strak tegen elkaar aan (internet, coax tv en radio). De coax zijn van goedkopere kwaliteit. Kan het ook daar aan liggen? OF moet ik dan last hebben op meerdere zenders?

Groeten
Dennis

MrDroopy
30 september 2009, 16:28
Ik kan Ned 3 niet ontvangen in HD kwaliteit,woon in postcode gebied 6466
De andere HD zenders zijn prima,wie heeft daar nog meer last van?
ik heb een Samsung H 360 hd ontvanger.
Ook de kabels zijn van de beste kwaliteit,de HDMI kabel is zelfs een hele dure,dus daar kan het niet aan liggen.

Ed.
* Wat voor melding krijg je als je m op Ned 3 HD (kanaal 73) zet?
* wat is je signaalsterkte op Ned 3 HD?
* wat is je signaalsterkte op Ned 1 en 2 HD?
* gebruik je een versterker / zo ja welke?
* hoeveel coax gaat er vanaf het AOP naar de tv?
* zitten er splitters in het pad vanaf AOP naar de TV?

GolfTouch
30 september 2009, 17:12
Storing

http://www.ziggo.nl/init/img/icon/storing_onderhoud/televisie/actief.gifhttp://www.ziggo.nl/init/img/icon/storing_onderhoud/internet/inactief.gifhttp://www.ziggo.nl/init/img/icon/storing_onderhoud/telefonie/inactief.gifGroepsstoring sinds woensdag 30 september 11.37 uur

Hier viel Ned 3 HD ook een paar keer uit. Ook storing op enkele andere kanalen.

Isis
1 oktober 2009, 16:41
Kijk voor de zekerheid je netwerkinstellingen na.
Voor postcode 6122 en 6466 zijn deze: frequentie 356.00 mHz en netwerk-id 1111; voor postcode 8748 zijn deze: frequentie 369.00 mHz en netwerk-id 8400.
Symboolsnelheid moet zijn 6875 kS/s en modulatie 64-QAM.

TVdigitaal
1 oktober 2009, 16:55
Hallo allemaal,

Sinds gisteren geen beeld op NL3 HD. Heb ook hoge BER-waarden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? postcode 6122, Limburg.

Heb gisteren ook mijn kabels weggewerkt achter de plint. Ze zitten nu dus strak tegen elkaar aan (internet, coax tv en radio). De coax zijn van goedkopere kwaliteit. Kan het ook daar aan liggen? OF moet ik dan last hebben op meerdere zenders?

Groeten
Dennis

In limburg zit Nederland3HD (samen met o.a Family7) op de frequentie 498.7500 Mhz. In Maastricht, Heerlen en Roermond zit hier ook een DVB-T mast op 498 Mhz. dit kan bij een niet goed afgeschermde installatie problemen geven en verklaard ook de hoge Ber waarden.

kijk voor uitleg op:

www.stai.nl (http://www.stai.nl)

En voor tips om het op te lossen op www.kabelkeur.nl

UltraSub
6 oktober 2009, 11:51
In limburg zit Nederland3HD (samen met o.a Family7) op de frequentie 498.7500 Mhz. In Maastricht, Heerlen en Roermond zit hier ook een DVB-T mast op 498 Mhz. dit kan bij een niet goed afgeschermde installatie problemen geven en verklaard ook de hoge Ber waarden.

kijk voor uitleg op:

www.stai.nl (http://www.stai.nl)

En voor tips om het op te lossen op www.kabelkeur.nl (http://www.kabelkeur.nl)
Aha! Dat is goed om te weten.
Hier ook problemen met HD ontvangst. NL3HD is hier gewoon niet te ontvangen (E48 Geen signaal). Al twee keer een monteur gehad, die alles heeft doorgemeten. Signaal aan AOP is, na wat aanpassingen in verschillende wijkkasten, nipt in orde volgens de monteur. Hij heeft met zijn apparatuur ook mijn bekabeling en dozen doorgemeten, en het verlies wat dat opleverde was marginaal, en zou absoluut geen probleem mogen opleveren. Hij erkende dat het een Ziggo probleem was, en zou opgelost worden. Een week later belde de HD me op dat het opgelost zou moeten zijn. Is dus niet zo, en heb ik ook aangegeven. Er zou opnieuw contact met me worden opgenomen, is niet gebeurd. Inmiddels al een 2 maanden geleden denk ik, zelf ook niet meer gebeld.

Saillant detail, een vriend van me 300 meter verderop heeft geen enkele NL HD zender, alles op zwart, ook rechtstreeks aan AOP. Mijn signaal staat op 25%, het zijne op 23%.

Het gaat hier om 6049. Dat is inderdaad Roermond, en wat jij beschrijft van de DVB-T mast zou kunnen verklaren waarom het mis gaat bij mij voor NL3HD. Echter de metingen van de monteur ontkrachten dit.

Ik ga maar weer eens bellen denk ik. Wordt nu toch wel tijd dat het opgelost wordt denk ik zo.

Isis
6 oktober 2009, 12:23
Je weet zeker dat je instellingen etc verder goed staan? De metingen van de monteur ontkrachten inderdaad die interferentie, maar vind het wel vreemd dat je alleen die ene zender niet hebt...

UltraSub
6 oktober 2009, 12:49
Alles staat verder goed. Zelfde probleem op 2 decoders (Humax 5050) in huis. Instellingen ook gechecked door de monteur. Ik vind het ook heel vreemd inderdaad.

Isis
6 oktober 2009, 20:34
Dat wordt dan toch weer Ziggo bellen...

anoniem
6 oktober 2009, 20:46
. Al twee keer een monteur gehad, die alles heeft doorgemeten. Signaal aan AOP is, na wat aanpassingen in verschillende wijkkasten, nipt in orde volgens de monteur. Hij heeft met zijn apparatuur ook mijn bekabeling en dozen doorgemeten, en het verlies wat dat opleverde was marginaal, en zou absoluut geen probleem mogen opleveren.

Hij erkende dat het een Ziggo probleem was, en zou opgelost worden. .

ik vind het een vreemd verhaal, alles lijkt goed te zijn, op basis van de metingen, toch blijf je E48 houden en dan blijkt het een Ziggo probleem te zijn.

Om uit te sluiten of het probleem te wijten is aan interferentie zou je een versterker moeten opnemen in de signaal keten, zo dicht mogelijk bij de AOP. Dit had de monteur ook kunnen doen.

help9999
9 oktober 2009, 15:40
als je dicht bij een zendmast woont van digitenne, dien je niet alleen goede kabels te nemen, maar zit veel meer winst te behalen in het gebruik van goede connectoren.

Je moet zorgen dat je installatie HF dicht is dit houdt in dat de kern van de coax tot aan het einde omringt dient te zijn met metaal.

ook het te strak door de bocht leggen van coax kabels beinvloed het signaal negatief.

G.bruiker
9 oktober 2009, 16:01
als je dicht bij een zendmast woont van digitenne, dien je niet alleen goede kabels te nemen, maar zit veel meer winst te behalen in het gebruik van goede connectoren.

Je moet zorgen dat je installatie HF dicht is dit houdt in dat de kern van de coax tot aan het einde omringt dient te zijn met metaal.

ook het te strak door de bocht leggen van coax kabels beinvloed het signaal negatief.
Daarentegen veroorzaakt een lus ook weer storing omdat dan de mogelijkheid er is dat het als een spoel gaat werken.
De monteur had aan het eind van de kabel ook even moeten meten,en dan zoals ze hier deden een tabel moeten pakken van de stream die storing heeft en daar de bijbehorende analoge frequentie bij moeten pakken,deze frequentie op de spectrum analizer moeten inlezen en dan kijken of er op de frequentje van de digitale stream geen problemen waren en hoeveel db er aan het eind van de kabel uit kwam.
Ook even met een methrohm meter kunnen kijken of de isolatie niet lekt.
Inderdaad met een versterker moeten kijken,als het signaal aan het eind te zwak zou zijn.
Met de spectrum analizer aan het eind had ook zichtbaar geworden of er eventueel inslag is van digitenne,dat piekt er dan lekker in de grafiek uit.
Dat zou ik als monteur in elk geval hebben gedaan.
Bovendien had de monteur die hier was ook nog een eigen losse HD ontvanger bij zich met een kaart.
Dan neem je een probleem serieus.

home33
26 oktober 2009, 16:01
Ik heb sinds 2 a 3 weken hetzelfde probleem met Nederland 3,dat is de enige zender met storing, andere zenders werken perfect.Als ik echter de splitter er tussenuit haal is de storing weg. Het enige dat ik veranderd heb is het geheel (televisie,decoder) in een ander meubel geplaats. Dit kan toch niet de oorzaak zijn?

UltraSub
26 oktober 2009, 18:41
ik vind het een vreemd verhaal, alles lijkt goed te zijn, op basis van de metingen, toch blijf je E48 houden en dan blijkt het een Ziggo probleem te zijn.

Om uit te sluiten of het probleem te wijten is aan interferentie zou je een versterker moeten opnemen in de signaal keten, zo dicht mogelijk bij de AOP. Dit had de monteur ook kunnen doen.Ik wil er best een versterker tussen zetten. Welke adviseer je me aan te schaffen?

anoniem
26 oktober 2009, 19:11
Ik wil er best een versterker tussen zetten. Welke adviseer je me aan te schaffen?

zie http://www.kabelkeur.nl/producten/

GolfTouch
26 oktober 2009, 19:15
Ik wil er best een versterker tussen zetten. Welke adviseer je me aan te schaffen?

Ligt een beetje aan je thuis situatie. Echter als we daar nu in dit topic over beginnen raken we wellicht off-topic.
Echter als het inderdaad een Ziggo probleem is en je aansluitingen in huis incl. kabellengtes is minimaal dan zou een versterker overbodig kunnen zijn.

Je zou evt een nieuw topic kunnen starten waarin we evt kunnen bespreken wat voor jou de beste oplossing zou kunnen zijn.

UltraSub
3 november 2009, 10:47
Hmm..
He-le-maal niks veranderd, ineens 38% signaal sterkte, et voila, beeld. Wel ber-waardes rond de 500 maar dat is nog altijd heel wat anders dan de melding: geen signaal.

Ik ga hier over toch nog eens bellen met Ziggo. Ik blijf bij mijn verhaal, ik ga geen versterker er tussen zetten als het wellicht aan Ziggo ligt. Zo'n ding kost 75 euro, helpt misschien geen moer omdat het probleem niet hier lijkt te liggen (nogmaals, bevestigd door 2 monteurs!), en daarnaast moet het gezien de aard van de storing en mijn goedgekeurde bekabeling gewoon werken.

AvanCade
3 november 2009, 12:13
Overigens heb ik precies hetzelfde probleem. Alle zenders werken prima, inclusief alle HD zenders (via mijn Sony KDL-52Z5500 met CI+) behalve Nederland 3 HD. Deze laatste heeft voornamelijk geen beeld (no signal) en als hij dit wel heeft zijn het allemaal artifacts met een signaalsterkte van 38%.

Er zit géén splitter tussen maar wel een verdeeldoos voor me Ziggo modem en de kabel radio.

Postcode 6417 (Heerlen)

Natuurlijk vind ik Nederland 3 normaal niet zo boeiend, maar helaas wordt er nu Champions League op uitgezonden...

GolfTouch
3 november 2009, 16:36
Hebben jullie al eens direct op het AOP getest zonder splitter (ook die van Ziggo) en/of versterker ertussen?
Gebruik voor deze test een goede afgeschermde kabel (Coax12 of Hirschmann Koka) en metalen stekkers.

Kijk dan nogmaals of je nog steeds een hoge BER hebt, zwart beeld en/of blokjes. Het is het proberen waard voordat je inderdaad een versterker aanschaft o.i.d.

home33
4 november 2009, 13:27
Overigens heb ik precies hetzelfde probleem. Alle zenders werken prima, inclusief alle HD zenders (via mijn Sony KDL-52Z5500 met CI+) behalve Nederland 3 HD. Deze laatste heeft voornamelijk geen beeld (no signal) en als hij dit wel heeft zijn het allemaal artifacts met een signaalsterkte van 38%.

Er zit géén splitter tussen maar wel een verdeeldoos voor me Ziggo modem en de kabel radio.

Postcode 6417 (Heerlen)

Natuurlijk vind ik Nederland 3 normaal niet zo boeiend, maar helaas wordt er nu Champions League op uitgezonden...

Ik kijk wel vaker ned 3,eveneens in Heerlen,vorige maand was het beeld bedroevend,nu gaat het redelijk ,af en toe een storing. Toen Ned3 zo slecht was, was dat ook bij Family 7. Krijg toch echt de indruk dat het aan Ziggo ligt en niet aan kabels ofzo. Postcode overigens 6411.

TVdigitaal
4 november 2009, 16:19
Ik kijk wel vaker ned 3,eveneens in Heerlen,vorige maand was het beeld bedroevend,nu gaat het redelijk ,af en toe een storing. Toen Ned3 zo slecht was, was dat ook bij Family 7. Krijg toch echt de indruk dat het aan Ziggo ligt en niet aan kabels ofzo. Postcode overigens 6411.

in Zuid limburg zit op de frequentie van onze Transportstroom 26 (= Family7 en Nederland3HD) ook in de ether een frequentie van DVB-T (= Digitenne). Dit kan dus bij het gebruik van met name verkeerde connectoren of niet juist gemonteerde kabels instraling geven wat als gevolg heeft dat je bij Digitale TV blokjes, hikjes ziet en als het heel erg is zelfs helemaal geen signaal (E48/52 melding). Dat je het ene moment meer overlast merkt van deze instaling kan te maken hebben met weersomstandigheden wat de sterkte van het DVB-T signaal beinvloed in je woning.

Kan je eigenlijk alleen maar wat tips geven en zie hiervoor:

http://www.stai.nl/watiser2.htm

http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/

AvanCade
5 november 2009, 06:27
Rechtstreeks op het AOP geeft bij mij geen problemen. Maar zodra ik de 'splitter' voor de kabelmodem erop zet (http://tweakers.net/ext/f/WlnjoSlDkbZST9FdMlYRqTpj/full.jpg) en dan de antenne kabel erop doe, dan heb ik last van storing op NED3 HD. Lijkt me dus dat de apparatuur dat Ziggo levert bij het alles in een pakket niet voldoende afgeschermd is.

Ik heb daarnaast gemerkt dat als ik me handen over de zgn. splitter doe, dat ik geen storing meer heb. Zet ik er een bakje overheen, dan is het probleem ook bijna helemaal weg.

Lijkt me dan dat het probleem bij de 'splitter' ligt en niet bij de bekabeling. Desondanks ga ik vanavond nieuwe kabels kopen welke bij de kabelkeur vermeld staan. Hopelijk lost dat het probleem op.

home33
5 november 2009, 08:46
Dat met die splitter klopt,heb ik ook uitgeprobeerd en dat hielp. Gisteravond AZ op Ned3 was storingsvrij,echt superbeeld(met splitter er gewoon tussen). Laat je even wat weten of nieuwe kabels de definitieve oplossing is??

GolfTouch
5 november 2009, 11:51
Ik heb daarnaast gemerkt dat als ik me handen over de zgn. splitter doe, dat ik geen storing meer heb. Zet ik er een bakje overheen, dan is het probleem ook bijna helemaal weg.

Het adviseren om aan Ziggo een nieuwe splitter te vragen lijkt voor jou waarschijnlijk niets op te lossen. Dit omdat meerdere het dus hebben.

Heb je de aansluiting van de groene kabel van Ziggo gecheckt? Misschien is deze niet geheel goed aangesloten.
Heb je je AOP geaard?

AvanCade
5 november 2009, 20:17
De AOP heb ik zelf aangesloten. Ik heb de WCD op de kop moeten installeren omdat de kabel te kort was.

Mogelijk moet ik Ziggo om een monteur vragen voor de groene kabel eens te verlengen (of wat ze ook doen)

Roedie
6 november 2009, 17:35
Ik had hetzelfde probleem met NED3 HD: nauwelijks zichtbaar beeld en slechte signaal waarden.

Ik kreeg toen een tip van iemand om een 100 Hz kabeltje te gebruiken in plaats van de standaard kabel.

Probleem was direkt opgelost!

Misschien helpt het jou?

AvanCade
6 november 2009, 22:44
Helaas heb ik nog geen kans gehad om naar de winkel te gaan om de kabelkeur onderdelen te kopen. Maar 100hz kabel? Ehhh ik heb even geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen (morgen ga ik wel naar de winkel).

GolfTouch
6 november 2009, 23:03
Maar 100hz kabel? Ehhh ik heb even geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen (morgen ga ik wel naar de winkel).

Dat is een extra afgeschermde kabel met een ferrietkern aan beide zijde.
Verder kan ik hier niets over zeggen of het zal werken.

http://www.qplaza.nl/images/shop/artikel/full/100_Hz_Antenne_Kabel_5.0_m-1302505562.jpg

pboes
7 november 2009, 09:02
De term 100 Hz-kabel slaat natuurlijk totaal nergens op.
Er gaan wel hogere frequenties door deze kabel (900 MHz of zo).

GolfTouch
7 november 2009, 09:12
De term 100 Hz-kabel slaat natuurlijk totaal nergens op.
Er gaan wel hogere frequenties door deze kabel (900 MHz of zo).

Slaat nergens op??
Zonder nu heel technisch te gaan worden betreffende de 100Hz kabel. Het heeft niets te maken met de frequenties die er als kabelsignaal doorheen gaan cq moeten. Het heeft te maken met het ontstoren.

ArChie
7 november 2009, 09:42
Zonder nu heel technisch te gaan worden betreffende de 100Hz kabel. Het heeft niets te maken met de frequenties die er als kabelsignaal doorheen gaan cq moeten. Het heeft te maken met het ontstoren.
Ik heb even snel gezocht naar COAX kabel en "100 Hz" aangezien ik me ook geen voorstelling kan maken waar die term "100 Hz" nu precies goed voor is in relatie tot de kwaliteit van een kabel en hoe dat dan technisch tot uiting zou moeten komen. Waar ik voornamelijk iets vind over "100 Hz" is bij de webshops en bij één webshop ging men zelfs zo ver om aan te geven dat die "100 Hz" kabel speciaal geschikt zou zijn voor "100 Hz" TV's. Met andere woorden: die webshop heeft al helemaal het buskruit niet uitgevonden.

Bij de kabel fabrikanten zelf kan ik zo snel ook niets terugvinden over "100 Hz" bij de COAX kabels. Zou je mij een technische website kunnen wijzen die deze "100 Hz" terminologie uitlegt in relatie tot COAX kabels want ik wil graag weten wat dat dan inhoud.

GolfTouch
7 november 2009, 10:28
@Archie:
Er zullen niet zo snel technische websites van fabrikanten te vinden zijn op het net.
De hele term 100hz kabel kwam opzetten toen de eerste 100hz tv’s op de markt kwamen.
Deze zouden gevoeliger zijn voor storingen en interferenties. Vooral bij het gebruik van “slechte” coaxkabels zou deze storingen eerder optreden. Bij mijn 100hz breedbeeld tv van Philips in 2001 zat standaard zo’n kabel geleverd.
Het is zo gezegd niet meer dan een normale (extra) afgeschermde kabel met aan beide zijde een ferrietkraal.
Omdat vooral het digitale signaal erg gevoelig is voor storingen van buitenaf (zenders, digitenne, etc) wordt een goed afgeschermde kabel en metalen connectoren geadviseerd.
Men zou opgeven dat het gebruik van zo’n 100hz kabel hetzelfde effect zou hebben.
Ik kan geen officiële testen online vinden die aantonen dat het gebruik van een 100hz kabel ook daadwerkelijk beter is en minder storingen doorlaat.

De stelregel is sowieso dat de gehele coaxinstallatie perfect afgeschermd moet zijn zodat ongewenste signalen (uit de lucht en uit andere apparatuur) niet kunnen “binnentreden” in de kabel.

ArChie
7 november 2009, 12:43
Er zullen niet zo snel technische websites van fabrikanten te vinden zijn op het net.
De hele term 100hz kabel kwam opzetten toen de eerste 100hz tv’s op de markt kwamen.
Ik bedoelde uiteraard niet een technische website van een fabrikant. Met mijn eerdere opmerking over de websites van fabrikanten doelde ik op het ontbreken van een "100 Hz" aanduiding bij de COAX antenne kabels op hun websites. Als aan de "100 Hz" COAX antenne kabel techniek een bepaalde specificatie ten grondslag zou liggen dan neem ik aan dat een kabel fabrikant ook vol trots dat zou melden op zijn website. Er wordt immers genoeg betaald voor gold-plated, oxy- pure kabels met ferrietkernen, dus waarom zou die "100 Hz" vermelding dan alleen gebezigd worden door webshops en winkeliers?

Met mijn vraag om een technische website doelde ik daarom meer op een website waar een specificatie te downloaden is van de "100 Hz" techniek voor COAX antenne kabels zodat ik een referentie heb aan welke karakteristieken een kabel moet voldoen om dat predicaat te mogen dragen.

Hz is een maatstaf voor een frequentie en bij 100 Hz TV's gaat het om de verversingsfrequentie van het weergegeven beeld. Normaal is die verversingsfrequentie 50 Hz en bij 100 Hz wordt dat verdubbeld. Dat heeft verder niets te maken met het signaal zoals dat via de antenne aansluiting wordt aangeleverd aangezien de karakteristieken van dat signaal worden bepaald door de apparatuur van de aanleverende partij (het kabelbedrijf) en niet door de apparatuur van de afnemende partij (in dit geval dus de TV). Daarom gaf ik eerder al aan dat een evenuteel verband tussen een TV met een verversingsfrequentie van 100 Hz en een "100 Hz" COAX antenne kabel nergens op berust. Meer een praatje van een verkoper die wat termen heeft gehoord, maar eigenlijk geen idee heeft waarover hij het heeft. Een verzonnen argument om een niet technische koper ervan te overtuigen dat deze een wat duurdere COAX antenne kabel nodig heeft.

Deze zouden gevoeliger zijn voor storingen en interferenties. Vooral bij het gebruik van “slechte” coaxkabels zou deze storingen eerder optreden.
Dat er gebruik gemaakt moet worden van kwalitatief goede en goed afgeschermde COAX materialen om storingen als gevolg van interferentie te voorkomen is bekend. Er zijn voldoende COAX materialen te koop die gewoon via de www.kabelkeur.nl website worden aangeprezen inclusief kabels. Ik zie daar ook geen expliciete vermelding dat kopers er goed aan doen om een "100 Hz" exemplaar te kopen als ze toch gaan vernieuwen. Gewoon een goed afgeschermde kabel van Hirschmann of Technetix met goede connectoren is prima en overal te koop.

Vooralsnog schaar ik de aanduiding "100 Hz" bij COAX antenne kabels daarom nog onder dezelfde nietszeggende termen die bijvoorbeeld fabrikanten van vochtinbrengende crémes worden gebruikt om hun producten aan de man te brengen. Ik kan er niets mee.

AvanCade
7 november 2009, 18:40
Het vervangen van de bekabeling heeft geen enkel effect gehad. Ik heb de oude bekabeling gebruikt en nu heb ik ineens wel prima beeld op NED3 HD. Zonder bakje of andere onzin.

TNT
8 november 2009, 08:17
Ik heb hetzelfde probleem.
Postcode 6051 (Maasbracht, onder Roermond).
In de huiskamer staat een Humax 5050c: geen probleem.
Op de slaapkamer de Cisco: wel een probleem.

NL 1, 2 en alle andere zenders op zowel Tuner 1 als 2:

Signaal: 0%
Kwaliteit: 100%
Signaal lock: ja
BER: 0,0E-6

Bij NL 3 (HD):

Signaal: 0%
Kwaliteit: 0%
Signaal lock: nee (?)
BER: 0,0E-6

Ik zal vandaag de Cisco eens in de huiskamer aansluiten op dezelfde bekabeling als de Humax (alles Hirschmann). In de slaapkamer is de aansluitdoos van de Gamma, de rest (kabel en versterker) van Hirschmann of bijgeleverd bij de Cisco (Coax en Scart).

:) TNT :)

home33
9 november 2009, 17:02
Het vervangen van de bekabeling heeft geen enkel effect gehad. Ik heb de oude bekabeling gebruikt en nu heb ik ineens wel prima beeld op NED3 HD. Zonder bakje of andere onzin.

moet zeggen dat ik afgelopen week géén storingen meer heb gehad, en niks veranderd. Er moet ergens extern iets veranderd zijn lijkt me.:)

home33
22 november 2009, 10:25
gisteren was het weer erg slecht op Ned 3HD en moeten overschakelen naar 73,terwijl het de laatste tijd geen probleem was.

Eduard08
22 november 2009, 10:44
gisteren was het weer erg slecht op Ned 3HD en moeten overschakelen naar 73,terwijl het de laatste tijd geen probleem was.
Ik heb door de tijden heen de conclusie getrokken dat weersinvloeden zich niet beperken tot de ether, maar ook invloed hebben op kabelsignaal. Naast temperatuur, vochtigheid en uiteraard de kwalteit van de gebruikte kabel lijken bij helder weer en hoge druk ook kabelsignalen krachtiger door te komen.
Of trap ik hier een open deur in? Op dit gebied ben ik een leek :oops: en valt voor mij nog wel wat te leren.:?

Eduard08
22 november 2009, 10:52
Dat is een extra afgeschermde kabel met een ferrietkern aan beide zijde.
Verder kan ik hier niets over zeggen of het zal werken.

http://www.qplaza.nl/images/shop/artikel/full/100_Hz_Antenne_Kabel_5.0_m-1302505562.jpg
Ik wel: ik heb door de jaren heen gemerkt dat er nogal wat verschil kan zitten tussen dit soort kabels m.b.t. de geleiding. Zo is er nog wel eens zo'n kabel in een hoek onder in de kast terechtgekomen.
Het is - uiteraard - even zeer van belang hoe de bedrading van binnen is opgebouwd. Vervelend is dat je dat niet kunt zien, je kunt alleen uitproberen welke het beste geleidt.

ArChie
22 november 2009, 11:41
Ik heb door de tijden heen de conclusie getrokken dat weersinvloeden zich niet beperken tot de ether, maar ook invloed hebben op kabelsignaal. Naast temperatuur, vochtigheid en uiteraard de kwalteit van de gebruikte kabel lijken bij helder weer en hoge druk ook kabelsignalen krachtiger door te komen.
Of trap ik hier een open deur in? Op dit gebied ben ik een leek :oops: en valt voor mij nog wel wat te leren.:?
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben ook geen signalen expert, dus meer dan een gevoel is het niet. Sinds hier in Ziggo/Multikabel gebied Interactieve TV mogelijk is controleer ik regelmatig de 130 en 138 MHz frequenties om te zien hoe de VOD content wordt doorgegeven. Die twee frequenties worden toegepast met QAM-256 i.p.v. QAM-64 zodat er een hogere totale bitrate in die Transport Streams beschikbaar is voor het doorgeven van bestelde programma's. Bij QAM-64 is de totale bitrate per Transport Stream zo'n 38 Mbps en bij QAM-256 is dat zo'n 50 Mbps.

Nadeel van QAM-256 is dat dit veel gevoeliger is voor verstoringen. De BER loopt bij de minste afwijkingen enorm op. Bij toepassingen waarbij de ontvanger om een resend van de data kan vragen, zoals kabel Internet, merk je er niet zoveel van als de data via de Transport Stream niet helemaal lekker binnenkomt. Bij TV toepassingen is er echter sprake van broadcasting technieken waarbij verloren gegane data niet opnieuw verzonden wordt en dus onmiddelijk merkbaar wordt als storingen in het beeld en/of geluid.

Nu ik gedurende langere tijd het signaal op die 130 en 138 MHz in de gaten heb gehouden valt mij op dat in de winter en herfst periode de signaal kwaliteit richting de 90% gaat terwijl die in het voorjaar en de zomer periode regelmatig tot de 30 à 40% inzakt waardoor een VOD programma gewoon niet meer te bekijken valt. Misschien dat de door Ziggo gebruikte versterkers, QAM modulators of andere apparatuur niet goed tegen de warmte kunnen waardoor ze vaker steken laten vallen?

Eduard08
22 november 2009, 12:14
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben ook geen signalen expert, dus meer dan een gevoel is het niet.

Zit er nog eens over te denken, maar deze conclusie van mij stamt al uit het analoge tijdperk. In de jaargetijden door jou beschreven (en bij hogedruk) kreeg ik beduidend beter signaal en minder tot geen sneeuw. Dit was goed vast te stellen op de tv's op de slaapkamers, ver(der) weg van het AOP.

maxdido
25 november 2009, 23:27
Ik woon in maastricht (postcode 6226ek) en sinds sept/oktober 2009 heb ik op "ned3 HD" last van een zwak signaal. Dit is steeds erger aan het worden. Vandaag valt er gewoon niet meer naar te kijken. Het beeld valt voor ettelijke seconden weg, zelfs het geluid. Signaal is niet meer zwak maar is gewoon weg.

Voorheen nooit een probleem geweest. Altijd een sterk signaal gehad op alle zenders in het basis pakket. Niks veranderd aan de instellingen of kabels. Gebruik een alphacrypt classic versie 3.18 wordt natuurlijk niet officieel ondersteund maar werkt erg fijn. Heeft ziggo iets veranderd aan het signaal? Ik kan me herrinneren dat ik dit ook gehad heb in het begin van "ned 123 HD" maar dat werd na een paar dagen vanzelf opgelost doordat ziggo iets veranderde. Eens kijken of ik zo'n officieel kastje kan lenen van mijn ouders, eens kijken of het dan nog steeds niet goed werkt.

Riparius
26 november 2009, 02:00
Ik woon in maastricht (postcode 6226ek) en sinds sept/oktober 2009 heb ik op "ned3 HD" last van een zwak signaal. Dit is steeds erger aan het worden. Vandaag valt er gewoon niet meer naar te kijken. Het beeld valt voor ettelijke seconden weg, zelfs het geluid. Signaal is niet meer zwak maar is gewoon weg.

Voorheen nooit een probleem geweest. Altijd een sterk signaal gehad op alle zenders in het basis pakket. Niks veranderd aan de instellingen of kabels. Gebruik een alphacrypt classic versie 3.18 wordt natuurlijk niet officieel ondersteund maar werkt erg fijn. Heeft ziggo iets veranderd aan het signaal? Ik kan me herrinneren dat ik dit ook gehad heb in het begin van "ned 123 HD" maar dat werd na een paar dagen vanzelf opgelost doordat ziggo iets veranderde. Eens kijken of ik zo'n officieel kastje kan lenen van mijn ouders, eens kijken of het dan nog steeds niet goed werkt.

Ik zou eerst je BER waarden eens nakijken en dan je complete coaxbekabeling vanaf het AOP tot aan je ontvanger onder de loep nemen. Dan eventueel ook testen met de ontvanger rechtstreeks aangesloten op het AOP via een korte maar wel gegarandeerd goede kabel. Is het nog steeds niet goed en wil je daarna een andere (zogenaamd 'gecertificeerde') ontvanger testen, sluit deze dan ook rechtstreeks op het AOP aan. Nog steeds problemen? Dan Ziggo bellen, zij moeten je op het AOP een deugdelijk signaal leveren.

Riparius
26 november 2009, 02:13
Zit er nog eens over te denken, maar deze conclusie van mij stamt al uit het analoge tijdperk. In de jaargetijden door jou beschreven (en bij hogedruk) kreeg ik beduidend beter signaal en minder tot geen sneeuw. Dit was goed vast te stellen op de tv's op de slaapkamers, ver(der) weg van het AOP.

In het verleden toen zenders nog door de (destijds gemeentelijke) kabelexploitantanten met antennes uit de ether werden opgevangen speelden atmosferische omstandigheden (en daarbij dus de weersomstandigheden) een grote rol in de kwaliteit van de ontvangst en daarmee ook in de kwaliteit die aan de abonnees geleverd werd. Het kwam zeer regelmatig voor dat de ontvangst van de Duitse of Belgische zenders niet te harden was. En later, toen de Britse zenders erbij kwamen, was de ontvangst daarvan een flink deel van de tijd nauwelijks acceptabel en soms domweg onmogelijk. Maar deze effecten waren (en zijn) allemaal niet toe te schrijven aan de invloed van de weersgesteldheid op kabels. Niettemin zijn slechte kabelverbindingen in bijvoorbeeld kruipruimtes of in de grond een beruchte storingsbron. Door corrosie en onder invloed van wisselende temperatuur en vochtigheidsgraad kan een slechte verbinding dan verantwoordelijk zijn voor dramatische verschillen in signaalkwaliteit.

Excalibur
26 november 2009, 09:32
Om een kort/bondig antwoord te geven of de weersomstandigheden invloed hebben op het transport van signalen.. Ja deze invloed is er, over hoe groot deze invloed uiteindelijk is, is afhankelijk van een heleboel factoren.

Natuurkundig gezien zal een geleider zich bij verschillende temperaturen verschillend gedragen. Aan een geleider word dan ook een eigenschap meegegeven (bv weerstand) gemeten/opgegeven bij een vaste/specifieke temperatuur en omstandigheden zodat een referentiepunt ontstaat.

Bijvoorbeeld de weerstand van een stuk koper is niet gelijk bij -20 of +30 graden. Op een stukje van bijvoorbeeld 2 meter is het verschil nauwelijks meetbaar cq merkbaar in het gebruik. Op lange afstanden kan het echter wel degelijk een (groot) verschil gaan maken. En daarnaast worden de verschillende frequenties ook nog verschillende beinvloed door oa temperatuur ed.

Dan is er nog de factor apparatuur zoals bijvoorbeeld de versterkers. Ook de eigenschappen van een versterker varieren licht over de verschillende omstandigheden, en dit kleine beetje kan wel de "zoveelste" druppel zijn die het signaal merkbaar doet veranderen.

Naast de standaard temperatuur variatie in bijvoorbeeld een kabel treed er nog een extra factor op als die kabel door ruimtes met verschillende temperaturen loopt, geeft een extra variabele mee.

Ja het is zeker mogelijk dat de weersomstandigheden de signaaltransport beinvloeden, men probeert deze natuurkundige verschijnselen echter zoveel mogelijk tegen te gaan of te compenseren. De "hoofd" coax kabels liggen bijvoorbeeld niets voor niets redelijk diep in de grond, daar heerst minder temperatuurvariatie als boven de grond.

Eduard08
26 november 2009, 17:42
De "hoofd" coax kabels liggen bijvoorbeeld niets voor niets redelijk diep in de grond, daar heerst minder temperatuurvariatie als boven de grond.
Zal ongetwijfeld ook andere redenen hebben: stel ze liggen redelijk dicht onder de oppervlakte, zodat ze kwetsbaar zijn voor schade of ik kan er zo bij met een illegale tap.:cool:

Eduard08
26 november 2009, 17:50
In het verleden toen zenders nog door de (destijds gemeentelijke) kabelexploitantanten met antennes uit de ether werden opgevangen speelden atmosferische omstandigheden (en daarbij dus de weersomstandigheden) een grote rol in de kwaliteit van de ontvangst en daarmee ook in de kwaliteit die aan de abonnees geleverd werd. Het kwam zeer regelmatig voor dat de ontvangst van de Duitse of Belgische zenders niet te harden was. En later, toen de Britse zenders erbij kwamen, was de ontvangst daarvan een flink deel van de tijd nauwelijks acceptabel en soms domweg onmogelijk. Maar deze effecten waren (en zijn) allemaal niet toe te schrijven aan de invloed van de weersgesteldheid op kabels. Niettemin zijn slechte kabelverbindingen in bijvoorbeeld kruipruimtes of in de grond een beruchte storingsbron. Door corrosie en onder invloed van wisselende temperatuur en vochtigheidsgraad kan een slechte verbinding dan verantwoordelijk zijn voor dramatische verschillen in signaalkwaliteit.
De constatering dat met hoge druk het kabelsignaal beter is, geldt nog steeds, alleen heb ik nergens in huis meer een toestel waarop nog analoge kabel wordt gekeken. Ik merk het nu alleen aan het digitale signaal: kennelijk vindt signaaltransport krachtiger plaats bij met name hogedruk of atmosferische omstandigheden.

maxdido
26 november 2009, 23:07
hoe kan ik de BER controleren? met zo'n alphacrypt wat ik heb, zie ik alleen deze systeeminformatie van ned3 HD (http://members.lycos.nl/maxdido/Ziggo/Ned3HD.jpg). Ik heb een sony tv Z4500.

Riparius
26 november 2009, 23:36
hoe kan ik de BER controleren? met zo'n alphacrypt wat ik heb, zie ik alleen deze systeeminformatie van ned3 HD (http://members.lycos.nl/maxdido/Ziggo/Ned3HD.jpg). Ik heb een sony tv Z4500.

De waarde bij 5s is vergelijkbaar met de BER, gemeten over een 'sliding window' met een tijdsduur van 5 seconden. Deze waarde moet 0 zijn. De UEC gaat over de uncorrectable error count. Uiteraard moet UEC ook 0 zijn. Wat er precies met Pre RS wordt bedoeld kan ik zo gauw niet vinden, maar ook deze waarde staat permanent op 0 bij goede ontvangst. Zoals je dus kunt zien is jouw ontvangst niet goed.

ArChie
27 november 2009, 00:30
Wat er precies met Pre RS wordt bedoeld kan ik zo gauw niet vinden, maar ook deze waarde staat permanent op 0 bij goede ontvangst.
Pre RS = Pre Reed Solomon ofwel de BER voor de Reed Solomon error correctie.

Eduard08
27 november 2009, 08:44

Is er echt niet een mogelijkheid de signaalkwaliteit zichtbaar te maken op je tv-scherm? Bij een aantal ontvangers kan dat namelijk wel, en dat is een onmisbare hulp om signaalproblemen binnen je huis op te sporen en/of te bewaken.

Riparius
27 november 2009, 14:07
Is er echt niet een mogelijkheid de signaalkwaliteit zichtbaar te maken op je tv-scherm? Bij een aantal ontvangers kan dat namelijk wel, en dat is een onmisbare hulp om signaalproblemen binnen je huis op te sporen en/of te bewaken.

De screenshots die maxdido heeft gepost laten nu juist de signaalkwaliteit zien van de zender waarop is afgestemd. Het gaat om de waarden van Pre RS (Reed-Solomon, dank ArChie, dat ik daar nou niet opkwam), 5s en UEC. Deze drie waarden moeten permanent 0 zijn.

ArChie
27 november 2009, 14:28
De screenshots die maxdido heeft gepost laten nu juist de signaalkwaliteit zien van de zender waarop is afgestemd. Het gaat om de waarden van Pre RS (Reed-Solomon, dank ArChie, dat ik daar nou niet opkwam), 5s en UEC. Deze drie waarden moeten permanent 0 zijn.
Is signaalniveau bij Sony geen indicatie voor de signaal sterkte? Als daar wordt aangegeven dat er "geen signaal" of "laag" is, dan lijkt het mij dat er iets niet klopt aan de afstemming op het kanaal. Aan "F:" is tenminste te zien dat de drie screenshots gemaakt zijn van dezelfde frequentie zodat af te leiden valt dat de signaalsterkte fluctueert tussen "Geen signaal" en "Laag".

Zit maxdido eigenlijk wel in Ziggo gebied? Bij de symbolrate zie ik namelijk 6900 staan i.p.v. 6875 zoals door Ziggo gebruikt wordt. Zijn er bij de quick scan wel de juiste parameter waarden ingevuld?

Riparius
27 november 2009, 14:42
Is signaalniveau bij Sony geen indicatie voor de signaal sterkte? Als daar wordt aangegeven dat er "geen signaal" of "laag" is, dan lijkt het mij dat er iets niet klopt aan de afstemming op het kanaal. Aan "F:" is tenminste te zien dat de drie screenshots gemaakt zijn van dezelfde frequentie zodat af te leiden valt dat de signaalsterkte fluctueert tussen "Geen signaal" en "Laag".

Klopt, en zulke fluctuaties zijn op zich al een indicatie dat er iets helemaal niet goed zit. Ik zie hier nooit fluctuaties in signaalsterkte (wel kleine fluctuaties in de Automatic Gain Control).

Zit maxdido eigenlijk wel in Ziggo gebied? Bij de symbolrate zie ik namelijk 6900 staan i.p.v. 6875 zoals door Ziggo gebruikt wordt. Zijn er bij de quick scan wel de juiste parameter waarden ingevuld?Dat is een eigenaardigheidje van de Sony firmware. De weergegeven symbolrate wordt afgerond op twee significante cijfers en voor de rest aangevuld met nullen, ook als je braaf 6875 hebt opgegeven bij de setup (waar het dan overigens wél correct staat en blijft staan). Dit bugje is opgelost in recente firmware versies voor de 5xxx series. Mij stoort het verder niet. Er komt ook 6900 te staan als je de symbol rate op 'automatisch' zet bij de setup.

maxdido
7 december 2009, 19:53
Ik zit echt in het ziggo gebied en heb de waardes goed ingevuld. Zal dus zoals Riparius zegt aan de sony tv liggen.

Ik ben er achter gekomen waar het aan lag. Een zeer kleine kabel breuk/scheur. Waardoor alleen ned 3HD niet goed doorkwam. Schijnbaar is dit kanaal erg gevoelig aangezien alle andere zenders het uitstekend deden. Heb een nieuwe kabel getrokken vanaf het AOP en alles werkt perfect nu. Bedankt voor de goede tip Riparius, had echt niet gedacht dat het aan de kabel zou liggen omdat alle andere zenders het wel deden. Dacht dat dan geen een zender het meer zou doen maar blijkbaar werkt zoiets toch anders dan ik dacht.

AvanCade
8 december 2009, 22:30
Eindelijk een tijd lang kunnen genieten van NED3 HD. Echter sinds vandaag is dit weer onmogelijk "No Signal" geeft mijn Sony KDL52Z500 (i.c.m. de CI+ module). Aan de situatie hier is niks veranderd...

Erg irritant vooral omdat het Champions League avond is. Jammer dat Ziggo toch niet in staat is fatsoenlijk en constant signaal te leveren.

Eduard08
9 december 2009, 08:42
Jammer dat Ziggo toch niet in staat is fatsoenlijk en constant signaal te leveren.
Hoe weet je zo zeker dat het aan Ziggo ligt?

TVdigitaal
9 december 2009, 09:57
Eindelijk een tijd lang kunnen genieten van NED3 HD. Echter sinds vandaag is dit weer onmogelijk "No Signal" geeft mijn Sony KDL52Z500 (i.c.m. de CI+ module). Aan de situatie hier is niks veranderd...

Erg irritant vooral omdat het Champions League avond is. Jammer dat Ziggo toch niet in staat is fatsoenlijk en constant signaal te leveren.

Aan het begin van dit topic had ik dit volgende bericht ook al geplaatst voor de duidelijkheid daarom nog een keer:

In limburg zit Nederland3HD (samen met o.a Family7) op de frequentie 498.7500 Mhz. In Maastricht, Heerlen en Roermond zit hier ook een DVB-T mast op 498 Mhz. dit kan bij een niet goed afgeschermde installatie problemen geven en verklaard ook de hoge Ber waarden, hiks in signaal of zelfs compleet wegvallen (E48/E52).

kijk voor uitleg op:

www.stai.nl (http://www.stai.nl/)

En voor tips om het op te lossen op www.kabelkeur.nl (http://www.kabelkeur.nl)

Dat je de ene keer meer last hebt dan een andere keer heeft te maken met weers en omgevingsinvloeden waardoor de instraling de ene keer sterker is dan een andere keer. Hoop dat je iets hebt aan deze tips en ga er vanuit dat met gebruik van de juiste snoeren en stekker en een goede montage hiervan de problemen in opgelost kunnen worden.

AvanCade
10 december 2009, 20:00
Zoals ik ook eerder vermeld had heb ik nu alles kabelkeur bekabeling en onderdelen. Neemt niet weg dat als Ziggo meer kracht geeft aan signaal geeft dat deze problemen niet bestaan. Vooral gezien ALLE andere zenders (waaronder Discovery HD, History HD, Sport 1 HD, Film1 HD, etc) geen hinder van de zogenaamde zendmasten ondervinden. Wellicht een idee om Nederland 3 HD gewoon op een andere frequentie uit te zenden. Nederland 3 HD is toch even belangrijker dan andere zenders zoals Euronews of Eurosport HD.

Alles wat kabelkeur/stai zeggen is kabelkeur items gebruiken en dat doe ik.

home33
6 januari 2010, 14:43
Het is weer zover, Ned3 HD staat sinds enkele dagen weer op zwart (en family 7),zelfs soms niet eens een melding (E38).Nog meer problemen in Heerlen eo?

AvanCade
6 januari 2010, 17:39
Jep, zelfde probleem (postcode 6417).

home33
6 januari 2010, 18:45
zoals jij al zei,waarom pakt Ziggo geen andere frequentie?? Jij hebt je hele bekabeling toch al vervangen??

AvanCade
6 januari 2010, 19:22
Ik denk dat Ziggo het probleem niet aanpakt omdat het slechts een beperkt aantal huishoudens betreft tegenover het overgroot deel wat er (vermoedelijk?!) geen last van heeft.

Als 99% nergens last van heeft ga je niet voor de 1% een frequentiewijziging doorvoeren. En als ze dit wel gaan doen dan zal dat even op zich laten wachten omdat ze het dan waarschijnlijk het niet bij 1 frequentiewijziging laten (beter 1 change voor diverse zenders dan 10 changes voor 1 zender).

TVdigitaal
7 januari 2010, 10:30
zoals jij al zei,waarom pakt Ziggo geen andere frequentie?? Jij hebt je hele bekabeling toch al vervangen??

"home 33" en "AvanCade" zou ik jullie gegevens kunnen krijgen in een PM?

We laten dan een monteur van ons metingen doen bij jullie en laten we kijken of ze het ook kunnen oplossen. Zo niet dan moeten we maatregelen nemen om toch te zorgen dat jullie naar Ned3HD kunnen kijken.

home33
7 januari 2010, 13:08
geweldige service!!PM beantwoord.

AvanCade
8 januari 2010, 10:26
Inderdaad een mooie actie. Ik heb uiteraard ook de PM beantwoord.

TVdigitaal
15 januari 2010, 19:57
"home 33" en "AvanCade" zou ik jullie gegevens kunnen krijgen in een PM?

We laten dan een monteur van ons metingen doen bij jullie en laten we kijken of ze het ook kunnen oplossen. Zo niet dan moeten we maatregelen nemen om toch te zorgen dat jullie naar Ned3HD kunnen kijken.

Volgens mijn gegevens zijn de problemen bij "Home 33" en "AvanCade" vandaag door een collega Ziggo engineer opgelost.

Ter informatie voor de andere gebruikers met soort gelijke problemen om jullie voordeel mee te doen:

Oorzaken waren bij beide dat het snoertje naar naar het modem niet goed was aangedraaid, daardoor werkt zo’n snoertje min of meer als (DVB-T) antenne. Toevallig zit in Heerlen e.o. op de frequentie van Ned3HD ook net een DVB-T multiplex. Daarnaast was er op 1 locatie ook de kwaliteit van de aansluitsnoer richting het CI+ toestel niet van optimale kwaliteit.

Tip aan iedereen die signaal problemen gebruik niet alleen de juiste materialen ( www.kabelkeur.nl ) maar zorg ook dat alles goed gemonteerd is.

AvanCade
16 januari 2010, 01:28
Op dit moment inderdaad geen problemen meer. NED3 HD heeft zelfs een volledige ontvangst signaal waar deze eerder halverwege of drie kwart bleef steken.

home33
16 januari 2010, 11:39
Inderdaad probleem nu opgelost, donderdag was overigens het beeld wel al goed, kan dus niet echt vergelijken of de handelingen van de monteur de oplossing zijn, maar daar ga ik wel van uit. Ziggo nogmaals bedankt voor de super service!!!

petervandongen
18 januari 2010, 21:11
Ik had ook van de ene op de andere dag hoge ber-waardes en slecht beeld op ned3 hd. Dacht in eerste instantie; dat kan nooit aan mijn bekabeling liggen, het heeft immers altijd goed gewerkt!!

Uiteindelijk toch maar eens wat testjes gaan doen, en daardoor toch maar wat kabels en connectoren vervangen, en zie daar: problemen opgelost. Alle ber-waardes 0, en een hogere ontvangststerkte!

Dus goede bekabeling en goede metalen coax connectoren kunnen dus een wereld van verschil maken!

Sucses!!

rschuurmans
5 februari 2010, 23:42
Bij mij is afgelopen vrijdag alles aangesloten door een monteur van Ziggo. Ook ik heb last van een slecht vervormd beeld op Ned3. De rest van de zenders is perfect. Aangezien ik alles door een monteur heb laten aansluiten mag ik er toch van uitgaan dat Ziggo dit kosteloos gaat oplossen. Ik heb immers alles door een expert laten aanleggen. Heeft iemand hier ervaring mee?. Postcode gebied is 5482, Schijndel, Noord Brabant.

Alvast bedankt voor de reakties.

enbroerse
17 maart 2010, 18:25
Ik heb zwart beeld op de zenders ned 1 ned en ned 3 HD... de sd zenders doen het wel!

budie
29 april 2010, 14:53
Wij hebben sinds een week een Philips 40FPL9704H TV. Ook wij kunnen Ned 3 niet ontvangen in HD kwaliteit,woon in postcode gebied 6369. De andere HD zenders zijn prima, wie heeft daar nog meer last van? De monteurs van de leverancier zeiden dat Ned 3 HD een zwak uitzendbereik in Limburg heeft:?::?::?:. Zij adviseerden ons duurdere coax kabels aan te schaffen. dit zou het euvel misschien oplossen. Zo gezegd zo gedaan maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Ook hebben we een monteur van Ziggo thuis gehad. Deze heeft gecontroleerd of de fout bij ZIGGO ligt maar volgens hem is dat niet het geval. Bovendien had de monteur die hier was ook nog een eigen losse HD ontvanger bij zich met een kaart. Met deze ontvanger kwam Ned 3 HD perfect door. Het ligt volgens hem aan de TV. Tevens heb ik gemaild naar Philips en hen het probleem voorgelegd.
Van Philips ontving ik het volgende antwoord:

U heeft ons gevraagd hoe het komt dat u geen Nederland 3 HD ontvangt.

Dit ligt niet aan de televisie, maar ook niet aan ziggo, in zuid limburg staat er namelijk sinds een aantal maanden een DVB-T mast, dit is een mast voor antenne signalen, zoals bijvoorbeeld digitenne.

Helaas werkt deze op precies dezelfde frequentie als nederland 3 HD, en daardoor ontstaat er een storing, helaas kunnen wij hier zelf ook niets aan doen.

ook hebben wij niet de informatie of hier nog iets aan gedaan word, omdat deze masten niet van ons zijn.

We hopen uw vraag hiermee naar tevredenheid beantwoord te hebben. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer:

Met vriendelijke groet,

Vreemd dat de monteur van ZIGGO bij ons in huis via een zijn eigen losse HD ontvanger en kaart wel meteen perfect HD beeld had op Nederland 3:?::?::?: Waar zou het dan nu werkelijk aan liggen. Alle andere zenders hebben perfect beeld.