View Full Version : Your host is not fully CI+ compliant

M1ke
30 september 2009, 08:28
Ik heb afgelopen weekend een UE55B7020 besteld na gebeld te hebben met de winkel of dit wel het juiste type was (dus met ondersteuning voor CI+). Gisteren de TV ontvangen en tot mijn verbazing stond op de doos het typenr UE55B7020WWXXC, volgens mij dus niet CI+. Ik heb met de winkel gebeld en daar werd mij verteld dat Samsung dmv een software update zou hebben gezorgd dat ook dit type met CI+ werkt. Mij is toegezegd dat ik mocht proberen of ik de boel aan het werk kon krijgen met de nieuwe firmware en als het niet lukt dat de TV omgeruild zal worden. Ik heb de nieuwe firmware (ver.T-CHU7DEUC-2008.02)geinstalleerd maar ik krijg de melding 'Your host is not fully CI+ compliant' als ik de CI+ module er in doe.
Weet iemand of het inderdaad waar is dat Samsung mbv een firmware update heeft gezorgd dat de WWXXC types ook CI+ ondersteunen? Het lijkt mij persoonlijk sterk, volgens mij is het een hardwarematig iets. Maar.... je kunt het nooit helemaal zeker weten.

double0dennis
30 september 2009, 11:07
Er is al een uitgebreide discussie gaande over dit probleem:
T2W en T2P, Samsung geeft niet thuis (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20068).

Mark Jacobs
30 september 2009, 22:59
Meerdere keren geprobeerd om de Ziggo CI+ kaart te installeren. Ned 1 lijkt goed te werken. Andere kanalen lukt niet. Verder geeft hij aan Host not fully compliant. Moet ik software upgraden of is de TV toch niet compatable?
Kan iemand adviseren?
Thx, Mark

Barbarian
30 september 2009, 23:08
Meerdere keren geprobeerd om de Ziggo CI+ kaart te installeren. Ned 1 lijkt goed te werken. Andere kanalen lukt niet. Verder geeft hij aan Host not fully compliant. Moet ik software upgraden of is de TV toch niet compatable?
Kan iemand adviseren?
Thx, Mark

De CI+ Cam zal niet werken met jou versie, alleen de P series. Enige opties zijn : Alphacrypt module( wat niet ondersteund wordt door Ziggo) of een STB.

ArChie
30 september 2009, 23:09
Dat is al vele keren hier besproken: Een WXXN heeft een standaard DVB CI slot en geen CI+ slot. Daarvoor moet je de PXXN uitvoering van dezelfde TV hebben. Gaar dus niet werken.

mejute10
18 november 2009, 11:09
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb een Samsung ue46B7020 (led tv) besteld en staat ook op de bon, echter het blijkt een Samsung ue46b7090 (duits model?) te zijn. De leverancier doet het vrij makkelijk af door telkens te verwijzen naar de handleiding van ziggo maar ik blijf de melding "your host is not CI+ compliant" krijgen. Via de specs (modelnummer) op de duitse Samsung site heb ik gezien dat het wel een CI+ geschikt toestel is. Ik heb inmiddels wel de laatste Firmware geinstalleerd.

Verder lukt het me niet om de digitale kanalen te vinden via de door ziggo opgegeven frequentie en netwerknummer, hij vindt wel een aantal (ca 100) kanalen via volledig zoeken. Overigens komt er dan geen NED 1 hd in beeld. Ik heb de kabels getest (gewoon analoog zoeken) en het beeld is verder prima (natuurlijk niet HD wat ik uiteraard wel wil) de kabels zijn dus goed. Iemand suggesties?

ArChie
18 november 2009, 12:08
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb een Samsung ue46B7020 (led tv) besteld en staat ook op de bon, echter het blijkt een Samsung ue46b7090 (duits model?) te zijn. De leverancier doet het vrij makkelijk af door telkens te verwijzen naar de handleiding van ziggo maar ik blijf de melding "your host is not CI+ compliant" krijgen. Via de specs (modelnummer) op de duitse Samsung site heb ik gezien dat het wel een CI+ geschikt toestel is. Ik heb inmiddels wel de laatste Firmware geinstalleerd.
Geef eerst eens het exacte type nummer, dus niet alleen "UE46B7090" maar ook het restant van dat type nummer. Verder vrees ik dat je het wel kan vergeten dat de CI+ CAM gebruikt kan worden als er nu al gemeld wordt dat de TV niet CI+ geschikt is. Er zit waarschijnlijk een standaard DVB CI slot in gezien die foutmelding.

mejute10
18 november 2009, 13:51
Het is de UE46B7090WPXZG, zie link:
http://av.samsung.de/produkte/detail4_specs.aspx?guid=2607276a-0fb8-464d-9d0b-ef541041118c

Hier staat toch duidelijk dat het CI+ is.

ArChie
18 november 2009, 14:51
Het is de UE46B7090WPXZG, zie link:
http://av.samsung.de/produkte/detail4_specs.aspx?guid=2607276a-0fb8-464d-9d0b-ef541041118c

Hier staat toch duidelijk dat het CI+ is.
Je hebt het volledige type nummer toch wel van de type informatie op de TV gelezen en niet van deze website? Ik stel die vraag omdat de Duitse website zelf al aangeeft dat er meerdere modellen van die UE46B7090 in omloop zijn, dus is er maar één nummer dat uitsluitsel geeft en dat is het nummer zoals dat op het type plaatje achterop de TV wordt weergegeven.

mejute10
18 november 2009, 15:23
jahoor, het typenummer heb ik van de tv afgehaald.

ArChie
18 november 2009, 16:26
Dan is het zeer vreemd dat de CI+ CAM via de TV laat weten dat het CI+ slot niet voldoet aan de CI+ specificaties. Het vervelende is dat je nu van Samsung Duitsland afhankelijk bent in de hoop dat die ooit nog eens met een firmware update gaan komen die dat probleem verhelpt voor zover dat al te verhelpen is via een firmware update voor je TV.

Droopy
18 november 2009, 22:10
@mejute10

Ik heb ook een duits model maar uit de 8000 serie, werkend met ci+, neotion cam en 2006.0 firmware. (zelfde firmware voor NL en D) In je andere post gaf je aan problemen te hebben met de digitale zenders. Je moet eerst zorgen dat je NED1 HD werkend hebt zonder CAM. Zie ook de handleidingen die hier rondzwerven. Succes.

mejute10
25 november 2009, 14:06
Inmiddels nog geen tv via ci+. Samsung geeft melding dat tv niet CI+ is omdat die productcode niet op haar lijstje stond. Ze snapte niet echt dat haar lijstje alleen de nederlandse types bevatte en niet de duitse 7090 types die volgens de duitse samsung site, wel CI+ bezitten. Gelukkig was de leverancier van de tv, plasmavisie (hulde), bereid om er achteraan te gaan en hebben contact gezocht met Samsung, ze verwachten dat Samsung ze in de kou laat staan en hebben aangeboden langs te komen met voor de zekerheid een nieuwe tv om te kijken of ze het CI+ aan de praat krijgen.

Opvallend was dat ze vertelde dat tot een tijdje terug niemand problemen had met het installeren van ci+ maar bij de laatste leverantie dat ze nog een tv hadden geleverd waarbij het niet lukte.

Droopy
26 november 2009, 00:57
Vervelend, maar goed opgelost van de winkelier. Heb je wel ontvangst van NL1 HD zonder de CAM ?

mejute10
30 november 2009, 15:50
Vandaag is Plasmavisie keurig langsgeweest om de tv te bekijken (super service natuurlijk). Ze kwamen er achter dat het signaal volstrekt onvoldoende is om goed tv te ontvangen en dat daar waarschijnlijk de oorzaak van het CI+ probleem ligt. Ziggo gebeld, woensdag komt er een monteur om ook te meten, we zullen zien.

mejute10
10 december 2009, 10:39
Ik blijf maar even updaten, wellicht helpt het iemand anders met dezelfde problemen. Ziggo is langsgeweest, conclusie: door splitter wordt signaal te zwak. De electricien die het heeft aangelegd heeft er een versterker tussengezet en alles is kraakhelder. Verder vindt de tv de digitale zenders ook makkelijk nu. CI+ werkt nog steeds niet direct komt de melding "your host is not fully ci+ compliant" en wederom komt Plasmavisie weer langs om het op te lossen.

mejute10
21 december 2009, 09:34
Vorige week is Plasmavisie voor de 2e keer langsgeweest en kregen het niet voor elkaar om Digitale tv via de CI+ module aan de praat te krijgen, nu wordt toch gedacht dat het aan de tv ligt en vandaag wordt de tv omgeruild. Wederom hulde aan Plasmavisie, ik denk niet dat mensen van de Block of BCC zo'n goede ondersteuning zouden geven.

G.bruiker
21 december 2009, 09:54
Vorige week is Plasmavisie voor de 2e keer langsgeweest en kregen het niet voor elkaar om Digitale tv via de CI+ module aan de praat te krijgen, nu wordt toch gedacht dat het aan de tv ligt en vandaag wordt de tv omgeruild. Wederom hulde aan Plasmavisie, ik denk niet dat mensen van de Block of BCC zo'n goede ondersteuning zouden geven.
Meneer van de Block is persoonlijk na werktijd mijn kapotte smit module komen omruilen voor een nieuwe en heeft alle tv opties nagelopen en via het service menu alle instellingen voor contrast en dergelijke optimaal gezet en een volledige calibratie gedaan,het enige dat hij wenste te accepteren zijn 2 kopjes koffie.
Daarvoor heeft hij persoonlijk mijn model dat in Leiden uitverkocht was,met de auto uit de vestiging Alphen aan den Rijn gehaald en na werktijd bij mij thuis gezet omdat ik anders 3 dagen had moeten wachten tot Samsung ze weer had uitgeleverd.
Dus ook de grotere zaken kennen het woordje service prima.

Jackhammer68
29 december 2009, 23:32
Heb het dezelfde probleem. De ziggo module wordt niet gezien door de tv.
Heb in eerste instantie een ue46b7000wpxxn besteld maar deze was niet voorradig volgens leverancier.
Zou toen een 7020 krijgen met dezelfde specificaties waarbij ik de ziggo module kon installeren. Voor hetzelfde geld ook nog meneer!!!!
Gisteren de tv binnen gekregen en zelfs op de doos en bon staat ue46b7000.
Na het uitpakken alles geinstalleerd en de module geplaatst.
Ziggo en samsung gebeld en kreeg tehoren dat ik goed moest kijken welk typenummer ik had gekregen. Conclusie: de ue46b7090wpxzg bestemd voor de duitse markt. Tevens CI+. Maar hij doet niets.
Weet iemand raad????

Jackhammer68
29 december 2009, 23:36

En hoe is het nu verder gegaan???
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem als jij.
Gisteren geleverd en vandaag al ellende.

mejute10
30 december 2009, 00:12
Uiteindelijk heeft plasmavisie hem omgeruild voor een nieuwe, wel weer een 7090, maar hij werkte meteen. Ze vertelde dat een aantal tv uit een bepaalde levering hetzelfde probleem hadden. Toch een foutje in de tv dus.

Jackhammer68
1 januari 2010, 21:00
Uiteindelijk heeft plasmavisie hem omgeruild voor een nieuwe, wel weer een 7090, maar hij werkte meteen. Ze vertelde dat een aantal tv uit een bepaalde levering hetzelfde probleem hadden. Toch een foutje in de tv dus.

Het probleem bij mij is opgelost.
Een andere procedure gekregen voor installeren van de CAM module en hij werkt perfect.

JW-NHS
1 januari 2010, 21:16
Wat is dat voor andere procedure, kun je daar wat meer over vertellen?

Groet,
JW

Blaauwtje
3 januari 2010, 21:52
Wat is dat voor andere procedure, kun je daar wat meer over vertellen?

Groet,
JW

Ja, Die procedure wil ik ook wel eens weten!!

Ik krijg het bij mijn schoonvaders's tv ook niet voor elkaar!

Bedankt!

mejute10
4 januari 2010, 08:36
De diverse procedures kan je via google vinden. Gewoon met zoekterm ci+ samsung en je typenummer.

Bij mij begon bij het aanzetten van de tv, de authenticatie nieteens, heb toen van alles geprobeerd maar bleef de melding "your host is not fully ci+ compliant" of "uw tv is niet ci+ geschikt" dat is foute boel, dan heb je of het verkeerde typenummer (zonder P in de artikelcode die je achterop de tv vindt) of je tv zit hardware matig niet goed in elkaar. De leverancier heeft een nieuwe gebracht en daarmee was het gelijk goed.

Jackhammer68
4 januari 2010, 16:39
De diverse procedures kan je via google vinden. Gewoon met zoekterm ci+ samsung en je typenummer.

Bij mij begon bij het aanzetten van de tv, de authenticatie nieteens, heb toen van alles geprobeerd maar bleef de melding "your host is not fully ci+ compliant" of "uw tv is niet ci+ geschikt" dat is foute boel, dan heb je of het verkeerde typenummer (zonder P in de artikelcode die je achterop de tv vindt) of je tv zit hardware matig niet goed in elkaar. De leverancier heeft een nieuwe gebracht en daarmee was het gelijk goed.

Tv volledig moeten resetten met de module eruit.
Daarna weer opnieuw begonnen met installeren zonder module en smartcard. Daarna kanalen digitaal laten zoeken.
Ik had ineens 262 digitalen kanalen en 35 analoge.
Tv springt automatisch naar ned 1 digitaal.
Cam module plaatsen en de smartcard op de juiste manier plaatsen.
Autheriseren en klaar.
Ik zal de link nog ff zoeken.

Succes

Blaauwtje
5 januari 2010, 17:33
Gisteravond is het gelukt. De nieuwste (nieuwere) firmware er eindelijk op gekregen en nu komen alle digi zenders snel en goed in beeld!!

:applause:

malyenki
7 januari 2010, 17:05
Zucht...
Vandaag de CAM in huis, maar helaas, ook die nare melding: Your host is not CI+ compilant.
Geen idee wat er aan de hand was, totdat ik dit hier allemaal lees.

En inderdaad, net een verkeerd typenummer.
Omdat ik afgleopen zomer problemen had met de tv en ziggo, is hier een monteur geweest. Die heeft me zelfs de CAM geadviseerd, zodra die op de markt zou komen. Hij zei ook dat mijn TV geschikt was.

Ik heb een Samsung LE37b650T2WXXN
Het moet zijn: Samsung LE37b650T2PXXN

Hoop dat ik de CAM terug kan sturen. Laaiend ben ik :cry: