View Full Version : DNS: DNS server traag ziggo

Interneppen
29 september 2009, 12:21
Internet verbinding blijft traag reageren met opvragen webpagina's
Soms is het snel, maar dat is voor korte duur. Signaal is uitstekend volgens helpdesk. Pak je de opendns server instellingen gaat het prima. Zet je de ziggo automatisch toegewezen waardes weer aan, stort de boel weer in.

dns ziggo 1: 212.54.40.25
dns ziggo 2: 212.54.35.25

Iemand anders ook last hiervan met deze dns server adressen?

renzie
30 september 2009, 00:03
ik gebruik al jaren de instellingen van open dns

renzie

Interneppen
30 september 2009, 08:11
Dat werkt ook prima. Alleen raar dat het met de Ziggo dns servers traag gaat. Maar goed. Weinig reacties verder. Dus misschien is het want anders. Ze weten ons in ieder geval goed bezig te houden daar bij Ziggo. :oyeah:

E.Jekel
30 september 2009, 11:13
Het is een feit dat de door ziggo toegewezen DNS servers nou niet bepaald goed zijn. Toevallig de laatste keer dat ik de HD aan de lijn had bevestigde dit ook en vertelde ook gewoon opendns te gebruiken.

Iets wat opendns trouwens ook naar voren bracht was dat de ziggo DNS servers ook niet bepaald veilig zijn of in ieder geval een groter risico lopen. Een tijd geleden , meesderoo volgens mij , meldde dit ook al.

Het typische en zeer frustrerende op dit moment van ziggo is dat je zelf van alles en nog wat aan je verbinding moet sleutelen om een redelijke lijn eraan over te houden.

Wat moeten de gebruikers dan wel niet die dit zelf niet kunnen aangezien je van ziggo niet veel op dit moment hoeft te verwachten.

Isis
30 september 2009, 11:16
Pfoe... dit probleem ken ik ook helemaal niet; heb dit nog nooit bij de hand gehad.
Is er iemand die zo lief wil zijn mij uit te leggen wat OpenDNS is en hoe ik dit DNS-probleem kan herkennen bij een klant?

Interneppen
30 september 2009, 11:25
Pfoe... dit probleem ken ik ook helemaal niet; heb dit nog nooit bij de hand gehad.
Is er iemand die zo lief wil zijn mij uit te leggen wat OpenDNS is en hoe ik dit DNS-probleem kan herkennen bij een klant?

Probeer hier is te beginnen met lezen. Misschien wordt het je zo al wat duidelijker. https://www.opendns.com/start/

Isis
30 september 2009, 11:29
Probeer hier is te beginnen met lezen. Misschien wordt het je zo al wat duidelijker. https://www.opendns.com/start/
Ok duidelijk. :)

Angelo
6 oktober 2009, 15:47
Ik gebruik ook al jaren OpenDNS. Voor mij heeft het gewoon een aantal voordelen die ik bij Ziggo (en vroeger @Home) niet had.

- OpenDNS lijkt stabieler. Ik zeg expres lijjkt, aangezien ik geen harde bewijzen ervoor heb. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met openDNS
- OpenDNS biedt de mogelijkheid tot het filteren van adressen. Ik heb hem zelf ingesteld, dat hij me mag verlossen van SPAM op sites. Hierdoor komen een hoop pop-ups niet en heb ik ook minder last van irritante reclame op sites.
- Je kunt OpenDNS eventueel combineren met de Ziggo DNS servers. Dan pakt de een het van de ander over als iets eruit ligt.

Interneppen
6 oktober 2009, 15:50
Ik gebruik ook al jaren OpenDNS. Voor mij heeft het gewoon een aantal voordelen die ik bij Ziggo (en vroeger @Home) niet had.

- OpenDNS lijkt stabieler. Ik zeg expres lijjkt, aangezien ik geen harde bewijzen ervoor heb. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met openDNS
- OpenDNS biedt de mogelijkheid tot het filteren van adressen. Ik heb hem zelf ingesteld, dat hij me mag verlossen van SPAM op sites. Hierdoor komen een hoop pop-ups niet en heb ik ook minder last van irritante reclame op sites.
- Je kunt OpenDNS eventueel combineren met de Ziggo DNS servers. Dan pakt de een het van de ander over als iets eruit ligt.

Dit laatste heb ik inderdaad ook gedaan. Tot nu toe gaat het goed :)

theo-jan
20 oktober 2009, 14:44
mijn verbinding reageert ook traag op laden van de pagina, de snelheid is wel goed maar je moet eerst tot wel enig seconden wachten tot de pagina opgeroepen wordt, wat een drama had ik net zo goed bij tele2 kunnen blijven die was eigenlijk per saldo nog sneller.

Interneppen
31 oktober 2009, 13:35
Probleem deed zich nu ook met opendns voor.
Bleek ruis op de lijn te zitten. Dit is verholpen en nu gaat het weer als de brandweer. Alleen de vraag is voor hoe lang :schater::oyeah:

Hakker
7 november 2009, 14:33
Bleek ruis op de lijn te zitten. Dit is verholpen en nu gaat het weer als de brandweer. Alleen de vraag is voor hoe lang :schater::oyeah:
mwoah de Ziggo DNS is gewoon heel erg slecht. Ik wil het niet eens een voldoende geven. adressen die zomaar uit de dns verdwijnen zijn aan de orde van de dag daar. Het slecht updaten van de records schijnbaar ook want ik heb de afgelopen maanden regelmatig een nieuw IP gehad dankzij de tientallen harde resets en nieuwe modems proberen, maar kon elke keer tot de conclusie dat eer dat mijn no-ip domein goed naar mijn ip wijst bij Ziggo we vaak weer een paar dagen(ja je hoort het goed DAGEN) verder zijn. Bij OpenDNS is dit zo ongeveer maximaal 5 minuten geweest.

NicoA
27 november 2009, 17:30
De Ziggo DNS is heel november 2009 sterk overbelast.
Mijn Ziggo-plus netwerkverbinding is wel snel maar pagina's als de volkskrant en NRC worden geladen met een vertraging van ca 2 minuten.
De helpdeks doet alsof z'n neus bloedt.....
Na een week klooien heb ik OpenDNS gevonden en als primaire en secundaire DNS geconfigureerd en nu wekt alles perfect.
Wat een blamage voor Ziggo:oops:
Voor alle mensen met problemen; zie OpenDNS.com (geheel gratis voor home users) !!!

jdbsnake
29 november 2009, 14:37
Ik heb mijn router ingesteld op OpenDNS nadat vandaag wr alle webpagina's onbereikbaar waren.

OpenDNS is een aanrader!

NicoA
29 november 2009, 16:16

Ik heb nu ook het probleem met OpenDNS; was de ruis op de lijn bij jou een lokaal probleem? Zo ja hoe heb je dat opgelost?
Of was het een Ziggo probleem en is het door hen opgelost?
Gr,NicoA

Interneppen
29 november 2009, 16:21
Ik heb nu ook het probleem met OpenDNS; was de ruis op de lijn bij jou een lokaal probleem? Zo ja hoe heb je dat opgelost?
Of was het een Ziggo probleem en is het door hen opgelost?
Gr,NicoA

Ziggo gaf aan dat het ruis was. Maar ik heb nog steeds problemen dat de verbinding soms traag is en dat mijn modem signaal compleet verliest.

Moet ik eerst stekker uit modem halen, dan coax kabel los koppelen, dan opnieuw aansluiten, stekker erin en kan ik weer voor zo lang het duurt en probleem zich weer herhaald internetten.

Ziggo doet er niets meer aan. U wordt ooit nog is gebeld door een bepaalde afdeling die dit probleem moet oppakken. Nou ik geloof er niet meer in en heb me er maar bij neergelegd.

ADSL is ook geen optie. Wordt tijd dat ze hier glasvezel komen neerleggen. Maar ja, dat zal nog wel x jaar gaan duren.

NicoA
30 november 2009, 23:14
Mijn probleem was dat het laden van pagina's 2 minuten duurde. Binnen de pagina's ging alles redelijk snel en ook file transfer was gewoon snel.
Na een paar weken rommelen vond ik bij microsoft een fixit programma voor het herstellen van de TCP/IP stack. Heb dit programmaatje gerund en de PC herstart en nu loopt alles weer perfect!
Sorry Ziggo :::oops:
Blijkbaar was mijn TCP/IP stack corrupt. Gek dat je nergens deze tip vindt in forums en zo!
Hierbij de gegevens:
How to reset the TCP/IP connection.
Microsoft Fix it 50199