View Full Version : Oproep: Wie helpt ons mee met het op zetten van een F.A.Q.


Bullet NL
28 september 2009, 21:50
Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Gezien de hoeveelheid (dubbele) vragen die gesteld worden kan deze F.A.Q. een handige tool worden om mensen met problemen en/of vragen te helpen.
In eerste instantie zal dit opzetten gebeuren op een afgesloten deel van het forum, hier kunnen we dan eerst bespreken hoe, wat en wie. Wanneer het hele proces voltooit is gaat de F.A.Q. online en hebben we daar met zín alleen erg veel gemak van.

Dus nogmaals het verzoek;

Ben jij iemand die constructief mee wil helpen om dit forum een volgende stap omhoog te brengen meld je dan aan. Dit kan door de reageren op dit Topic maar ook via PM.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


p.s. het bovenstaande geld voor alle disciplines (Digitale TV en Internet/telefonie)

hmolen
30 september 2009, 15:48
Hey Bullit, ik lees dit voor het eerst en ben wel geintresseerd.
Laat maar weten hoe je dat denkt te gaan doen.
Ik hoor het wel.
Hans.

prodix
30 september 2009, 18:22
Waar mogelijk help ik je graag

Isis
1 oktober 2009, 16:19
Ook ik wil graag meehelpen voor zover mogelijk. Laat maar weten hoe je eea denkt te gaan doen.

Bullet NL
1 oktober 2009, 17:34
Ieder die gereageerd heeft, (ook per PM) ik kom er zo snel mogelijk op terug...

BertK
1 oktober 2009, 18:51
Yep... als het mij mogelijk is dan wil ik wel helpen...:mrgreen:

Gerardus
1 oktober 2009, 21:43
Goed initiatief. Als het mogelijk is zou ik wel een stukje willen schrijven. Ik vraag me alleen af wat er allemaal nog in een faq moet komen. Er staat al zo veel op de Ziggo site. En dat is door professionals geschreven. Ik hoop dat Bullit dit nog even kan verduidelijken.

Ed
1 oktober 2009, 23:33
Ik doe mee, dat wist je al uit eerdere berichten... ;)

Bullet NL
1 oktober 2009, 23:52
Nou ja, mijn idee achter een Ziggo Gebruikers groep F.A.Q. is het volgende; een verzamelplaats van informatie waar gebruikers terecht kunnen met hun problemen. Het klinkt nog een beetje vaag, maar waar ik op doel is dit. veel al zien we mensen hier op het forum posten die met vragen komen die veel al eerder door anderen zijn gesteld. Ik wou dit met behulp van jullie in een uniform jasje gieten. Zodat we het forum schoon houden voor discussie en de niet "standaard" problemen.
Daarnaast zie ik een F.A.Q. als een uitstekened zelf hulp middel.

Denk aan...

***************

Vraag; Mijn TV geeft wanneer ik via de decoder kijk blokjes

p.s. heb net iets te veel gedronken, lees dus ff door de fouten heen ;-)



Antwoorden; Vermoedelijk is er iets met het signiaal wat de decoder ontvangt. Om hier zeker van te zijn dient u de volgende stappen te ondernemen op dit te checken.

A. Ga op zoek naar de signaal/BER waarden die uw decoder aangeef.
B. Wanneer uw decoder een BER waarde aangeeft van max xxxx sluit de decoder dan rechtstreeks d.m.v een Kabelkeur antennekabel aan op het Antenne Overname Punt (AOP) (veeal geplaatst in de meterkast enz. enz.)
controleer de BER/Signaal waarden opnieuw.
enz enz


***************

Het is zelfs mogelijk op verwijzingen te geven naar sites al www.kabelkeur.nl (http://www.kabelkeur.nl), www.digitaletelevisie.nl (http://www.digitaletelevisie.nl) enz enz..

Mijn doel is dus om een kenniscentrum op te zetten, dit heeft voor ons al voordeel dat we hier mee 1, de abonnee helpen, 2 naar ziggo toe problemen kunnen signaleren, 3 de helpdesk ontlasten en daar door ruimte creeren voor de schrijnende gevallen, 4 als ik door ga vindt ik er nog wel een aantal.


Het moet iets worden wat nuttig is, wat iets postief brengt en door dat het behulpsaam is, iets zijn waar iedereen wat aan heeft.

Maar goed, dit is globaal mijn idee, ik sta open voor elke toevoeging of andere ideeen.

Het lijkt me vooral leuk om dit samen te doen....

BenJ
2 oktober 2009, 10:03
Goed initiatief. Als het mogelijk is zou ik wel een stukje willen schrijven. Ik vraag me alleen af wat er allemaal nog in een faq moet komen. Er staat al zo veel op de Ziggo site. En dat is door professionals geschreven. Ik hoop dat Bullit dit nog even kan verduidelijken.Daar zou je dan hooguit naar verwijzen. Je ziet op het forum meestentijds juist de vragen waar Ziggo geen antwoorden op heeft. Bovendien zijn sommige Ziggo FAQ's niet altijd even duidelijk of ontbreekt er net iets aan, omdat bv. de support van Ziggo niet verder reikt.

Ik zie ook als grote winst dat het zoeken binnen het forum wordt vergemakkelijkt. Zowel voor mensen die zoeken naar een oplossing, als voor "helpers". De essentie van het helpen is vaak ook dat je beter thuis bent in bv. de kretologie dan degene met een probleem, je hebt ook beter overzicht van bepaalde problemen die op een bepaald moment spelen. Je maakt ahw een vertaalslag voor degene die je helpt. Ipv. dan weer opnieuw voor de zoveelste keer het hele verhaal te tikken verwijs je dan bv naar een FAQ. Het voordeel is dan ook dat je veel minder diepgang in eerste instantie nodig hebt om mensen op weg te helpen, dus dat er meer mensen ook hulp kunnen bieden. De "cracks" onder de helpers kunnen zich dan ook veel meer focusseren op de probs waarin de FAQ's geen soelaas bieden, maar weten dan ook veel beter wat men al heeft "geprobeerd".

GolfTouch
2 oktober 2009, 17:35
Waar mogelijk wil ik helpen met het opzetten van de Faq.

hmolen
6 oktober 2009, 11:58
Nou ja, mijn idee achter een Ziggo Gebruikers groep F.A.Q. is het volgende; een verzamelplaats van informatie waar gebruikers terecht kunnen met hun problemen. Het klinkt nog een beetje vaag, maar waar ik op doel is dit. veel al zien we mensen hier op het forum posten die met vragen komen die veel al eerder door anderen zijn gesteld. Ik wou dit met behulp van jullie in een uniform jasje gieten. Zodat we het forum schoon houden voor discussie en de niet "standaard" problemen.
Daarnaast zie ik een F.A.Q. als een uitstekened zelf hulp middel.

Denk aan...

***************

Vraag; Mijn TV geeft wanneer ik via de decoder kijk blokjes

p.s. heb net iets te veel gedronken, lees dus ff door de fouten heen ;-)



Antwoorden; Vermoedelijk is er iets met het signiaal wat de decoder ontvangt. Om hier zeker van te zijn dient u de volgende stappen te ondernemen op dit te checken.

A. Ga op zoek naar de signaal/BER waarden die uw decoder aangeef.
B. Wanneer uw decoder een BER waarde aangeeft van max xxxx sluit de decoder dan rechtstreeks d.m.v een Kabelkeur antennekabel aan op het Antenne Overname Punt (AOP) (veeal geplaatst in de meterkast enz. enz.)
controleer de BER/Signaal waarden opnieuw.
enz enz


***************

Het is zelfs mogelijk op verwijzingen te geven naar sites al www.kabelkeur.nl (http://www.kabelkeur.nl), www.digitaletelevisie.nl (http://www.digitaletelevisie.nl) enz enz..

Mijn doel is dus om een kenniscentrum op te zetten, dit heeft voor ons al voordeel dat we hier mee 1, de abonnee helpen, 2 naar ziggo toe problemen kunnen signaleren, 3 de helpdesk ontlasten en daar door ruimte creeren voor de schrijnende gevallen, 4 als ik door ga vindt ik er nog wel een aantal.


Het moet iets worden wat nuttig is, wat iets postief brengt en door dat het behulpsaam is, iets zijn waar iedereen wat aan heeft.

Maar goed, dit is globaal mijn idee, ik sta open voor elke toevoeging of andere ideeen.

Het lijkt me vooral leuk om dit samen te doen....

wiki.ziggo-gebruikers.nl misschien ?
Ik denk dat het wel duidelijk moet zijn waar het terechtkomt deze informatie.
Er is in de bovenste blauwe balk van dit forum al een FAQ, gaan we die gebruiken ?
Ik denk dat dit de geeigende plek is om het overzichtelijk te houden.
Misschien een FAQ-gebruikers of zo ?

H.

Isis
6 oktober 2009, 12:03
Dat lijkt me inderdaad de meest logische plek :)

CeeS
6 oktober 2009, 19:48
Er is in de bovenste blauwe balk van dit forum al een FAQ, gaan we die gebruiken ?
Ik denk dat dit de geeigende plek is om het overzichtelijk te houden.
Misschien een FAQ-gebruikers of zo ?


Dit soort zaken, dus hoe we het gaan aanpakken en wat we aanpakken, zullen we straks onderling afspreken. We hebben hiervoor al een 'eigen rustig plekje' op het forum gereserveerd waar degenen die zich aangemeld hebben toegang zullen krijgen als het lijstje compleet is.

Bullet NL
6 oktober 2009, 20:27
ik kom er na vrijdag even op terug, moet namelijk veel regelen... stap a.s. vrijdag in het huwlijksbootje :pompom:

Bullet NL
6 oktober 2009, 23:15
Bedankt allemaal,
Gaat allemaal goed komen... Alles is geregeld, nu gewoon de dag beleven :-D

Ik kom volgende week ook terug m.b.t. dit topic onderwerp, heb een aantal goede aanmeldingen gekregen van mensen die willen helpen.

Dit wil niet zeggen dat jij je niet meer kan aanmelden, hoe meer mensen hoe breder de kennis zou kunnen zijn. Dus mocht jij mee wilen helpen kan dit nog steeds !!

mod-5
7 oktober 2009, 00:17
Bedankt allemaal,
Gaat allemaal goed komen... Alles is geregeld, nu gewoon de dag beleven :-D


De reacties / felicitaties heb ik verplaatst naar een nieuw topic in Borrelpraat.
Gelieve daar Uw felicitatie te plaatsen.
Hieronder de link.

Zo houden we dit topic on-topic.

Aankondiging en felicitaties aankomend huwelijk Bullet NL. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21222)

spaceshuttle
27 oktober 2009, 22:59
Zo het misschien een idee zijn om voor apparaten die niet door ziggo ondersteunt worden bijvoorbeeld bepaalde routers en modems een aparte afdeling in het forum te maken.
Nu lopen dat soort dingen tussen de andere dingen door.
En heb gezien dat er toch een aantal mensen hier op het forum zitten die wel weten hoe dat soort apparaten werken.
Ik help nu bijvoorbeeld een aantal mensen die een Fritz!box aan sluiten op hun ziggo modem.
Zo kan ik mij indenken dat er ook andere mensen zijn met andere specialiteiten.
Als je dit apart vermeld in het forum zal je het een stuk overzichtelijker krygen. Plus dat je dan de specialisten in dat soort apparaten concentreert, waardoor hulp sneller en makkelijker aankomt.
Ik zelf zie nu vaak problemen met de fritzbox opduiken in internet en telefonie.
Dat zou dus op 1 bult kunnen worden gegooid.

Maar mocht er een faq worden gemaakt hou ik mij ook aanbevolen.

Groet John

CeeS
28 oktober 2009, 11:30
Ik zelf zie nu vaak problemen met de fritzbox opduiken in internet en telefonie.

Terwijl daar toch al een eigen subforum "routers" voor bestaat.
Meestal proberen we (als we ze niet missen) deze topics te verplaatsen naar het juiste topic.

G.bruiker
28 oktober 2009, 13:10
Ik vind een FAQ een prima idee,maar zie helaas wel dat veel bezoekers totaal niet in topics kijken,hun berichten argeloos in het eerste het beste forumdeel droppen,vaak niet eens reageren op suggesties enz enz.
Dan heb je straks een mooie FAQ maar 9 van de 10 keer zal men er niet naar kijken of staat er een opmerking onder,zie de FAQ.
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

om1
28 oktober 2009, 13:34
Ik vind een FAQ een prima idee,maar zie helaas wel dat veel bezoekers totaal niet in topics kijken,hun berichten argeloos in het eerste het beste forumdeel droppen,vaak niet eens reageren op suggesties enz enz.
Dan heb je straks een mooie FAQ maar 9 van de 10 keer zal men er niet naar kijken of staat er een opmerking onder,zie de FAQ.
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

Topics doorzoeken of doorploegen op zoek naar het antwoord is niet altijd makkelijk, soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Een FAQ kan alle relevante zaken bij mekaar zetten, zodat (als mensen er eenmaal op gewezen zijn) men snel en overzichtelijk antwoorden op de meestgestelde vragen kan vinden. Op zich is er dan toch niks mee met "zie de FAQ"?

CeeS
28 oktober 2009, 13:48
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

Nee, want mensen zullen zeker vragen blijven stellen omdat veel problemen in eerste instantie 'uniek' lijken voor de vragenstellers. Door de andere forumbezoekers kan dan verwezen worden naar de juiste FAQ en hoeven ze niet elke keer het hele verhaal opnieuw te doen.

Gerardus
28 oktober 2009, 18:24
Ik vind een FAQ een prima idee,maar zie helaas wel dat veel bezoekers totaal niet in topics kijken,hun berichten argeloos in het eerste het beste forumdeel droppen,vaak niet eens reageren op suggesties enz enz.
Dan heb je straks een mooie FAQ maar 9 van de 10 keer zal men er niet naar kijken of staat er een opmerking onder,zie de FAQ.
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

Ik denk dat er verschillende mensen zijn, die allen op verschillende manieren hulp zoeken. Jouw soort zal er ook zijn. Er zijn ook veel mensen die wel eerst googlen en in faq's kijken naar informatie. Maar als die mensen er niet uitkomen is er altijd nog de mogelijkheid om de vraag in het forum te stellen. Ze kunnen door de informatie uit de faq dan ook slimmere vragen stellen. Dus ja een faq kan nuttig zijn.

Barbarian
29 oktober 2009, 10:36
Ik denk dat er verschillende mensen zijn, die allen op verschillende manieren hulp zoeken. Jouw soort zal er ook zijn. Er zijn ook veel mensen die wel eerst googlen en in faq's kijken naar informatie. Maar als die mensen er niet uitkomen is er altijd nog de mogelijkheid om de vraag in het forum te stellen. Ze kunnen door de informatie uit de faq dan ook slimmere vragen stellen. Dus ja een faq kan nuttig zijn.

Ik denk ook dat een FAQ een goede bijdrage kan leveren aan een forum..
@admins, misschien een optie om het een en ander toe te voegen aan het forum. Ik bedoel, zo was er laatst op het forum een ' groene frame' te zien omtrent de 'weegschaal en punten', misschien een optie om dat in te voegen in de trant van: TIP, heb je voor je hier een vraag stelt, de FQA al gelezen?
Of iets anders van die strekking...

Bullet NL
30 november 2009, 22:01
Hallo allemaal,


door wat leuk (Trouwen) & minder leuke (overlijden) omstandigheden heb ik weinig tijd gehad om verder te gaan met dit onderwerp (F.A.Q.) ik zal daarom contact op nemen met de forumleiding om te vragen als het goed is dat ik verder ga met het opzetten van dit gene...



groet,

Gerardus
30 november 2009, 22:44
Hallo allemaal,


door wat leuk (Trouwen) & minder leuke (overlijden) omstandigheden heb ik weinig tijd gehad om verder te gaan met dit onderwerp (F.A.Q.) ik zal daarom contact op nemen met de forumleiding om te vragen als het goed is dat ik verder ga met het opzetten van dit gene...



groet,

Ik vond het al wat rustig worden in dit draadje, maar ik wou zeker niet aandringen. Ik ben blij dat je het niet vergeten hebt. Puntjes voor jou:applause:.

Manolito
30 november 2009, 23:45
Als ik ergens een bijdrage kan doen, hou ik me aanbevolen.
Misschien kan eventueel iemand mijn intenties, text, aanpassen als ik weer eens niet goed uit me woorden kan komen. :-P

digiproof
11 april 2010, 13:46
Uitstekend idee! Laat gerust weten hoe we hieraan mee kunnen werken

Digiproof

Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Gezien de hoeveelheid (dubbele) vragen die gesteld worden kan deze F.A.Q. een handige tool worden om mensen met problemen en/of vragen te helpen.
In eerste instantie zal dit opzetten gebeuren op een afgesloten deel van het forum, hier kunnen we dan eerst bespreken hoe, wat en wie. Wanneer het hele proces voltooit is gaat de F.A.Q. online en hebben we daar met zín alleen erg veel gemak van.

Dus nogmaals het verzoek;

Ben jij iemand die constructief mee wil helpen om dit forum een volgende stap omhoog te brengen meld je dan aan. Dit kan door de reageren op dit Topic maar ook via PM.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


p.s. het bovenstaande geld voor alle disciplines (Digitale TV en Internet/telefonie)

ziggoinstallateur
26 september 2010, 20:33
Mischien dat cablefaq jullie een handje kan helpen, probeer eens (...) voor informatie. Ik denk het wel namelijk.

Groetjes


Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.

(...) mod-edit: e-mailadres weggehaald ivm spam-bots. Gelieve gebruiker een PB te sturen.

piotje
29 september 2010, 16:10
ik wil ook wel een bijdrage leveren
gr,


Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Gezien de hoeveelheid (dubbele) vragen die gesteld worden kan deze F.A.Q. een handige tool worden om mensen met problemen en/of vragen te helpen.
In eerste instantie zal dit opzetten gebeuren op een afgesloten deel van het forum, hier kunnen we dan eerst bespreken hoe, wat en wie. Wanneer het hele proces voltooit is gaat de F.A.Q. online en hebben we daar met zín alleen erg veel gemak van.

Dus nogmaals het verzoek;

Ben jij iemand die constructief mee wil helpen om dit forum een volgende stap omhoog te brengen meld je dan aan. Dit kan door de reageren op dit Topic maar ook via PM.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


p.s. het bovenstaande geld voor alle disciplines (Digitale TV en Internet/telefonie)

JackyP
29 oktober 2010, 20:51
Is dit nergens op uitgelopen? Lijkt me zeker een goede zaak, zou jammer zijn als het niet doorgaat.
Ik vind het zoeken op het forum ook soms ingewikkeld, en zeker voor nieuwe gebruikers lijkt mij een goede FAQ een welkome aanvulling op dit forum.

cmndr_adama
31 oktober 2010, 15:51
Als hier nog aan gewerkt wordt, wil ik best meehelpen. :)

Marco-S
1 november 2010, 21:33
Ook ik wil wel meehelpen

ber000000-6
1 november 2010, 22:37
ik zal de eindregie wel doen

Bullet NL
1 november 2010, 22:56
Mooi om te zien dat er mensen zijn die mee willen helpen, als het aan mij ligt gaan we ook zeer zeker een F.A.Q. opzetten. Ik heb vanavond alleen niet echt tijd om er verder op in te gaan.

Ik zou zeggen spui ideeen! Ik denk dat we er met z'n allen iets bruikbaars van kunnen maken.

optikn3rv
19 november 2010, 19:25
beetje laat maar ik wil wel alleen ben ik Engels en mijn schrijftelijke Nederlands is bagger ;-)