View Full Version : Philips CI+ Openstaande Issues

Mark69
28 september 2009, 18:13
Deze discussie is bedoeld om een inventarisatie te houden van de issues rondom CI+ Ziggo en de CI+ Philips TV's.

Ik zal zoveel mogelijk met bewerken van dit eerste bericht overzicht houden van alle gerapporteerde issues, inclusief status update, als het issue is opgelost.
Discussie vooral niet opgestart om hier een klaagzang te starten, maar om overzicht te houden.:wink:

:) Opgelost:
opgelost vanaf firmware ...058.005
- Authenticatie blijft hangen

opgelost vanaf firmware ...066.0
- Now-Next balk wel actief in oude firmware, nu niet meer
- Teletekst alleen op niet gecodeeerde zenders
- Ondertiteling diverse (meertalige) zenders mist
- EPG is beperkt tot eerste 50 initiele zenders
- Opstarten trager dan bijvooreeld met Alphacrypt
- Tijdelijk zenders op zwart
- In menu's scrollen lijkt langzamer geworden

:sad: Open:
- Uit met een plof

:?:
Niet meer aangetroffen:
- Geblokt beeld Discovery HD en
- af en toe geblokte balken op verschillende zenders
- Zender update: TV volledig uitzetten ipv standby kan missende zenders tot gevolg hebben ( door het missen van een zender update?).

:?Ziggo:
- Handleiding t.a.v. Smartcard en CI+ Module geeft onduidelijk plaatje weer
- Schade: fout plaatsten kan verbogen pinnetjes opleveren c.q. kapotte CI+ slot.

:roll: Ter discussue:
- Authenticatie OK in beeld bij opstarten
- Zappen wat trager (blijft trager dan analoog)

- ..

sanderlo
28 september 2009, 19:23
Op die van mij gaat zappen juist sneller dan analoog.
Opstarten gaat wel langzamer.
Verder is de 'Authentication OK' melding die elke keer als je opstart levensgroot door het beeld verschijnt behoorlijk storend.

Lammersh
28 september 2009, 19:25
Op die van mij gaat zappen juist sneller dan analoog.
Verder is de 'Authentication OK' melding die elke keer als je opstart levensgroot door het beeld verschijnt behoorlijk storend.

Dit gaat denk ik niet over een Philps TV

sanderlo
28 september 2009, 19:56
Dit gaat denk ik niet over een Philps TV
Zeker wel. Waarom denk je van niet?

Lammersh
28 september 2009, 20:02
Zeker wel. Waarom denk je van niet?

Mijn TV heeft dit probleem niet, dit is volgens mij ook nog geen melding van andere gebruikers geweest. Kom deze melding wel tegen bij de andere merken.

sanderlo
28 september 2009, 20:11
Mijn TV heeft dit probleem niet, dit is volgens mij ook nog geen melding van andere gebruikers geweest. Kom deze melding wel tegen bij de andere merken.

Ik krijg een semi-transparant window, ongeveer ter grootte van het Home menu (de zelfde stijl als alle andere Philips menus). De titel is volgens mij iets in de trant van 'Irdeto Access', verder staat er 1 regel tekst (de reeds genoemde melding) en helemaal onderin de vier keuzes (rood=uit, groen=ok, geel en blauw zonder beschrijving). Verder is het vooraal heel heel erg leeg. Als je niks doet verdwijnt het vanzelf na ongeveer 2 tot 3 seconden.

Het zou me handiger lijken als er gewoon zo'n klein wit pop-up schermje komt voor deze medeling, of nog beter, helemaal niets als de uitkomst toch OK is. Het is ook niet als of je de keuzes nodig hebt.... uit en ok hebben beiden hetzelfde effect.

TomF
28 september 2009, 20:40
Ha Mark69,

Heel goed initiatief :applause:
Wel jammer dat Ziggo de fouten/wensenlijst niet wil publiceren. Dan hadden we nu al een compleet overzicht gehad.

Maar ik heb er ook nog vijf (Met firmware versie 026.038.022)
1) Als je Discovery HD kiest, dan krijg je eerst 'geblokt' beeld. Bij andere (HD) zenders is dat niet zo.
2) Soms gaan alle zenders (Behalve Ned 1 SD en HD) op zwart. Kwestie van de TV uitzetten, een poosje wachten en het toestel vervolgens weer inschakelen. (Al is het inmiddels wel weer een paar dagen geleden dat dit verschijnsel zich voordeed)
3) Soms is de zenderaanduiding (Die je links bovenin het beeld krijgt) veel zachter en grijzer dan 'normaal'. Ik heb hier overigens geen patroon in kunnen herkennen.
4) De handleiding bij de CI+ CAM module is niet geheel correct over de manier waarop de smartcard ingevoerd dient te worden.
5) Gedurende de eerste dag dat je de CI+ CAM module gebruikt, krijg je veelvuldig een (te afschrikwekkende) foutmelding van de module zelf dat je geen recht hebt op zenders waar je wel een abonnement op hebt. Is de volgende dag weliswaar opgelost. Hoogstwaarschijnlijk kwestie van verse certificaatjes.

Ik heb ook 2 vragen:
1) Ik ben wel benieuwd of iedereen standaard graag wel Now/Next in beeld zou willen hebben of juist niet. (Nu moet je er voor op het 'Info' knopje drukken)
2) Dient de software van de CAM zelf ook periodiek 'ververst' te worden? Zo ja, hoe is dat dan geregeld?

TomF
28 september 2009, 20:42
Het verschijnsel waar Sanderlo op doelt lijkt me een kwestie van certificaatjes. Dat had ik de eerste dag ook, maar was de volgende dag gelukkig verdwenen en ik heb er ook nooit last meer van gehad.

kasteleman
28 september 2009, 20:58
Had vandaag rond 18:00 uur nog dat ff alles op zwart ging behalve ned 1.
Tv uitgezet en een paar seconden later weer aan. Probleem verholpen, kreeg wel weer authentication ff in beeld. Oh ja, en soms komt links boven in beeld niet naar voren naar welke zender ik switch.

nlrb
28 september 2009, 21:01
Goed idee om de issues te verzamelen.

Maar wil iederen s.v.p. vermelden met welke firmware het issue wordt geconstateerd? Niet iedereen gebruikt dezelfde firmware, dus wellicht zijn sommige dingen al opgelost.

Claude
28 september 2009, 21:11
Gisteren CI+ aan de praat gekregen met firmware 058.005.
Teletekst alleen op Ned 1 beschikbaar.

Vandaag bij het aanzetten van de TV het authenticatiescherm een paar seconden in beeld, zoals hierboven ook al aangegeven.

Overschakelen naar ander kanaal is traag. Lijkt te komen doordat eerst een zwart scherm wordt weergegeven met de zendernaam erin. Het zwarte scherm wordt daarna pas ingevuld met het beeld van de zender.
Alphacrypt is sneller. Volgens mij had je daar dat zwarte tussenscherm niet.

Tegen 20.00 uur is alleen Ned 1 HD (ongecodeerd) nog zichtbaar. Bij overschakelen naar andere zenders krijg je de mededeling "gecodeerd signaal" of iets van die strekking. :cry:

Edit: Teletekst issue toegevoegd.

sanderlo
29 september 2009, 07:03
Het verschijnsel waar Sanderlo op doelt lijkt me een kwestie van certificaatjes. Dat had ik de eerste dag ook, maar was de volgende dag gelukkig verdwenen en ik heb er ook nooit last meer van gehad.

Het is bij mij niet vanzelf weg... Ik ben er wel achter gekomen dat je het alleen ziet als je je TV inschakelt op een niet gecodeerd kanaal (bv Nederland 1 HD). Als je inschakelt op een gecodeerd kanaal (bv RTL4) dan blijft het beeld een tijdje zwart voordat de authentication voltooid is, maar het lijkt dat je de melding dan niet ziet.

Edit: Firmware 0.26.58.5

TNG
29 september 2009, 08:22
Ik had deze issues al in een ander topic neer gezet, maar voor de zekerheid ook hier even:

- TV opstarten duurt een stuk langer. Komt dit doordat de CAM op de achtergrond toch een authenticatie proces uitvoert?
- Het menu van mijn TV (9664) lijkt ineens een stuk trager? Als ik met de ronde knop door het menu navigeer gaat het veel langzamer dan voorheen? (Vooral bij HD kanalen)
- Soms krijg ik tijdens het tv kijken ineens een seconde 'blokjes' door het beeld. Dit is niet vaak en erg kort, maar het is wel irritant. Voorheen met de humax had ik dit niet.
- Het zappen is wat aan de trage kant.

Firmware 0.26.58.5

meenjedatnou
29 september 2009, 10:25
Bij werkt alles redelijk goed.
Alleen teletext op Ned 1 maar daar kan ik wel mee leven.
Heb versie: 000.026.058.005 er op staan.
Alleen valt me in het menu van de TV (37PFL9604H/12) op dat ik een extra icoontje erbij heb: Scenea?
Iemand enig idee?

Henk2304
29 september 2009, 14:38
Bij werkt alles redelijk goed.
Alleen teletext op Ned 1 maar daar kan ik wel mee leven.
Heb versie: 000.026.058.005 er op staan.
Alleen valt me in het menu van de TV (37PFL9604H/12) op dat ik een extra icoontje erbij heb: Scenea?
Iemand enig idee?Er zit een SCENEA-label boven de groene toets van de afstandsbediening. Uit de handleiding van een 32PFL5404/12:
"
SCENEA (Achtergrond)
Geeft een achtergrond weer op uw TVscherm.
"
en wat verder:

"
Scenea gebruiken
Met Scenea maakt u van uw TV een
persoonlijke fotolijst. Als Scenea is ingeschakeld,
kunt u op uw TV één afbeelding of een
diavoorstelling met afbeeldingen weergeven;
ideaal voor feestjes of andere sociale bijeenkomsten.
"

jakov
29 september 2009, 17:18
TV: 32PFL7404H/12
FW: 000.026.038.022

Wat ik irritant vind is dat je favorietenlijst dezelfde volgorde aanhoudt als de komplete lijst:
als je dus zenders 1,2,3,6,54,108,234 als favoriet markeert worden ze opgeslagen als respectievelijk: 1,2,3,4,5,6,7
dus als je in dit voorbeeld zender 234 voor zender 54 wil hebben in je favorieten, zul je deze zender eerst in je komplete lijst op 53 of lager moeten zetten voordat hij in je favorieten als 5 ipv 7 verschijnt. Het zou fijn zijn als je favorieten op een zelfgekozen volgorde kan zetten, wat heb je er anders aan?

ter vergelijking: de losse Philips DCR2020 kan dat wel...

nlrb
29 september 2009, 18:21
TV: 32PFL7404H/12
FW: 000.026.038.022

Wat ik irritant vind is dat je favorietenlijst dezelfde volgorde aanhoudt als de komplete lijst:
als je dus zenders 1,2,3,6,54,108,234 als favoriet markeert worden ze opgeslagen als respectievelijk: 1,2,3,4,5,6,7
dus als je in dit voorbeeld zender 234 voor zender 54 wil hebben in je favorieten, zul je deze zender eerst in je komplete lijst op 53 of lager moeten zetten voordat hij in je favorieten als 5 ipv 7 verschijnt. Het zou fijn zijn als je favorieten op een zelfgekozen volgorde kan zetten, wat heb je er anders aan?

ter vergelijking: de losse Philips DCR2020 kan dat wel...
Dit is niet CI+ gerelateerd nog een bug. Je kan het altijd aanmelden bij Philips.

Mark69
29 september 2009, 22:27

Opstarten gaat inderdaad langzamer. M.i. is er een verschil tussen de stb's en de ci+ cam module. Philips TV verbruikt <0,3 watt in standbye. Een stb verbruikt meer dan 10W in standby, verschil is volgens mij het continue updaten van de st.
Ikzelf heb al minder last van het authentication scherm als ik de TV in standby laat staan ipv helemaal uitzet.

Mark69
29 september 2009, 22:37
Ik heb ook 2 vragen:
1) Ik ben wel benieuwd of iedereen standaard graag wel Now/Next in beeld zou willen hebben of juist niet. (Nu moet je er voor op het 'Info' knopje drukken)

Ik ben een groot voorstander van Now/Next in beeld. Naast de CI+ Cam heb ik ook twee Samsung STB's met een balk Now/Next en mis dit nu behoorlijk bij het zappen op de CI+.

VL32
29 september 2009, 23:41
ff een andere vraag..worden bij de subtitles ook dvb subtitles ondersteund? of alleen de teletekst subs?

meenjedatnou
30 september 2009, 00:25
Er zit een SCENEA-label boven de groene toets van de afstandsbediening. Uit de handleiding van een 32PFL5404/12:
"
SCENEA (Achtergrond)
Geeft een achtergrond weer op uw TVscherm.
"
en wat verder:

"
Scenea gebruiken
Met Scenea maakt u van uw TV een
persoonlijke fotolijst. Als Scenea is ingeschakeld,
kunt u op uw TV één afbeelding of een
diavoorstelling met afbeeldingen weergeven;
ideaal voor feestjes of andere sociale bijeenkomsten.
"

Hoi,

Ik kan in het menu Scenea kiezen, er verschijnt dan een foto van een vlinder! Verder kan ik er niks mee.....elke toets die ik indruk zet de tv terug op de zender die gekozen was!
Heeft eigenlijk niks met dit onderwerp van doen :)

TomF
30 september 2009, 00:35
Je kunt dan blijkbaar een eigen foto kiezen en die als achtergrond op je TV laten staan.
De functie werkt bij mij trouwens niet eens via de afstandsbediening. Wel via het Home-menu.

Waarschijnlijk is het bedoeld als een soort digitaal fotolijstje (Al of niet met wisselende foto's)

meenjedatnou
30 september 2009, 10:52
Ja klopt, alleen via "home" kan ik er komen!
Maar waar staat dan die foto (vlinder) of waar moet ik de mijne neerzetten?

TomF
30 september 2009, 11:02
Scenea:
Als u een usbstick met een foto erop in de tv stopt dan gaat u naar het usb menu en opent de foto. Als de foto groot in beeld staat dan drukt u op 'options' op de afstandsbediening en daar kiest u onderaan voor 'afbeelding instellen als SCENEA wallpaper.

Met dank aan Philips Support.

ASR
30 september 2009, 11:28
TV: Philips 37PFL9604/H12
Firmware: 000.026.058.005

Heb gisteren de nieuwe firmware op TV geďnstalleerd en ik moet zeggen dat ik verrast ben door het resultaat. Eigenlijk werkt alles redelijk naar behoren!! De authenticatie wordt nu volledig doorlopen en alle zenders zijn nu zichtbaar.

Merk wel dat ik op een aantal zenders (bijv: Discovery HD) geen ondertitels heb.

Wat betreft de snelheid, zou het naar mijn mening wel iets sneller mogen gaan. Het zappen tussen zenders en het oproepen van de guide zijn naar mijn mening niet snel genoeg. Toch kan het er wat mij betreft op dit moment zeker mee door.

Ook merk ik dat het aantal zenders in de guide beperkt zijn. Beter gezegd niet alle zenders zijn hierin opgenomen. Daarnaast mis ik de duidelijkheid in de guide die mijn oude humax decoder wel had. Wat ik heel erg mis is dat je nu niet meer kunt zien hoe lang een programma/film reeds bezig is. Bij het schakelen op de Humax werd dit direct bij de zender informatie getoond tijdens het zappen.

Maar goed, ben al lang blij dat het nu werkt en hoop dat Philips nog even na gaat denken over de gebruikersvriendelijkheid en de snelheid van het toestel om hun slogan Sense and Simplicity kracht bij te zetten.

Tommie33
30 september 2009, 15:28
TV: Philips 37PFL9604/H12
Firmware: 000.026.058.005

Heb gisteren de nieuwe firmware op TV geďnstalleerd en ik moet zeggen dat ik verrast ben door het resultaat. Eigenlijk werkt alles redelijk naar behoren!! De authenticatie wordt nu volledig doorlopen en alle zenders zijn nu zichtbaar.

Merk wel dat ik op een aantal zenders (bijv: Discovery HD) geen ondertitels heb.

Wat betreft de snelheid, zou het naar mijn mening wel iets sneller mogen gaan. Het zappen tussen zenders en het oproepen van de guide zijn naar mijn mening niet snel genoeg. Toch kan het er wat mij betreft op dit moment zeker mee door.

Ook merk ik dat het aantal zenders in de guide beperkt zijn. Beter gezegd niet alle zenders zijn hierin opgenomen. Daarnaast mis ik de duidelijkheid in de guide die mijn oude humax decoder wel had. Wat ik heel erg mis is dat je nu niet meer kunt zien hoe lang een programma/film reeds bezig is. Bij het schakelen op de Humax werd dit direct bij de zender informatie getoond tijdens het zappen.

Maar goed, ben al lang blij dat het nu werkt en hoop dat Philips nog even na gaat denken over de gebruikersvriendelijkheid en de snelheid van het toestel om hun slogan Sense and Simplicity kracht bij te zetten.Staat allemaal reeds genoemd in de lijst met openstaande issues.

VL32
30 september 2009, 16:50
van wanneer was eigenlijk de vorige firmware update :?:

Mark69
30 september 2009, 21:29
van wanneer was eigenlijk de vorige firmware update :?:

...38.022 was van eind augustus.

rowdy
1 oktober 2009, 21:28
Ik heb vandaag ook de module gekocht en de software bijgewerkt en ik kan ook TV kijken.
Naast alle bekende openstaande issues (teletekst, EPG) heb ik wel last van heel af en toe een 'blokstreep' of heel kort wegvallend geluid.
Overigens vind ik de zap-snelheid wel zeer acceptabel en krijg ik ook niet allerlei 'enge' meldingen in beeld.
En ik ben erg blij dat de Now/Next banner toch weer terug is! :)

Rowwan
2 oktober 2009, 07:22
"Blokstreep" (nieuw woord :??) heb ik ook. Vraag me af of dit in de TV zit, in de CAM of in de aansluitingen...

maruyama
2 oktober 2009, 07:36
Laatste fw gesinstalleerd:
* Geen osd meer, wel af en toe "undefined" in beeld
CI+ werkt naar behoren.
Heb al een herinstallatie van de digitale zenders gedaan maar dat heeft niet geholpen.
Ga maar s terug naar de fabrieksettings

rowdy
2 oktober 2009, 09:35
"Blokstreep" (nieuw woord :??) heb ik ook. Vraag me af of dit in de TV zit, in de CAM of in de aansluitingen...

Ja, dat wordt hét woord van 2010 als zometeen iedereen over is op digitale TV :)
(maar je wist wel meteen wat ik ermee bedoelde :))

TomF
2 oktober 2009, 12:33
Ter info een workaround voor de maximale 50 entries van de Philips EPG:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=209741&postcount=25

rowdy
2 oktober 2009, 16:39
Voor wat betreft de ondertiteling die mist: als je op INFO en dan OPTIONS drukt, zie in je in dat scherm (met info over het geluid, beeld en technische details) wel een ondertiteling-aanwezig icoontje staan bij zenders zoals Discovery, Nat Geo en Boomerang.
Dit icoon staat op dat scherm in de bovenste balk, rechts achter de naam van het programma, eventueel naast het HD icoon in geval van Discovery HD.
Geen idee of dat nog iets helpt bij het oplossen van het probleen door anoniem en Philips. Het viel me op dus ik dacht, ik meld het voor de volledigheid.

wdgraaff
2 oktober 2009, 19:52
Goedenavond,

ik lees dat een hoop mensen hun CI+ module al werkend hebben :)
helaas geldt dit niet voor de mijne :(
De enige zender die werkt hier is NED1 HD
de rest van de zenders blijven zwart en geven na een tijdje gecodeerde uitzending aan.
het ziggo kanaal werkt wel en ook werkt de tv guide.
het gaat hier om een de 32-PFL7404H/12 LCD
de software versie heb ik gister gedownload versie:Q5281-0.26.58.5 release date: 20/09/09
iemand nog een goed idee? :-P

tafkap72
2 oktober 2009, 19:53
Goedenavond,

de rest van de zenders blijven zwart en geven na een tijdje gecodeerde uitzending aan.
de software versie heb ik gister gedownload versie:Q5281-0.26.58.5 release date: 20/09/09
smartcard omdraaien in de module? staat fout in de ziggogebruiksaanwijzing, staat hier ergens op het forum.

TomF
5 oktober 2009, 12:21
Is er al iets bekend over nieuwe Philips firmware updates?

Erik1980
5 oktober 2009, 19:52
Goedenavond,

Ik heb ook een 32pfl7404 en had precies hetzelfde probleem.
Zorg dat de ci+ module met het ziggologo naar de muur in de tv zit en de smartcard met de chip de andere kant op.

Vervolgens moet hij het doen (authenticatie moet op scherm verschijnen).

Lukt dit niet, probeer dan een paar keer de ci+ module eruit te halen en opnieuw in de tv te plaatsen. Kan ook als je tv nog aan staat.

Na een paar keer deed de tv het bij mij. Zorg wel dat je de laatste firmware hebt.

anoniem
5 oktober 2009, 19:55
Is er al iets bekend over nieuwe Philips firmware updates?

Philips heeft vanmiddag de candidate release aangeboden. In deze release zijn volgens Philips alle issues / bugs opgelost. Wij zullen deze week starten met het testen. Als de eerste resultaten goed zijn, wil ik deze software ook beschikbaar stellen voor enkele members om mee te testen. Uiteraard op eigen risico. Ik zal hier op een nader tijdstip verdere mededelingen doen.

grunticus
5 oktober 2009, 20:23
Philips heeft vanmiddag de candidate release aangeboden. In deze release zijn volgens Philips alle issues / bugs opgelost. Wij zullen deze week starten met het testen. Als de eerste resultaten goed zijn, wil ik deze software ook beschikbaar stellen voor enkele members om mee te testen. Uiteraard op eigen risico. Ik zal hier op een nader tijdstip verdere mededelingen doen.

Hallo Anoniem,

Bedankt voor de info. Ik stel me graag beschikbaar om mede de nieuwe firmware te testen op mijn 37PFL9604H/12. Die is voorzien van een goed werkende (behoudens known issues) CI+ module.

Groetjes,

Leon

mapel
5 oktober 2009, 20:24

@anoniem,

Bedankt voor je input hier.
Ik hou mij ten zeerste aanbevolen om hier mee te testen.

dommel
5 oktober 2009, 20:29

Hoi, ik wil deze firmware ook wel testen.

TomF
5 oktober 2009, 20:36
Ehm. Voor alle zekerheid?
Bedoelde Anoniem met 'members' dat mensen van het Ziggo-forum mogen beta-testen?

kasteleman
5 oktober 2009, 20:52
Kijk dat zou mooi zijn. Eigenlijk zijn de mensen die nu al een cam gebruiken (ik dus ook) al een beetje testpersoon. Dus wat mij betreft mag die firmware ook best wel mijn kant uitkomen.... :wink:

marchelh
5 oktober 2009, 21:40
Ha haaa, ik meld me bij deze dan ook maar gelijk aan.
32pfl9604H12 met op dit moment werkende CI+ met alle bekende issues.

guidovdb
5 oktober 2009, 22:17
Ik denk dat iedereen met een philips, ci+ en een hoop bugs, wel wil testen, ik ook ! (37PFL9604H/12)

Als het helemaal missgaat kunnen we altijd op de slaapkamer nog ziggo analoog kijken. !

Zal het dan allemaal toch nog goedkomen ?? :pompom:

TomF
5 oktober 2009, 22:23
Mwoah. Je kunt ook ff de kat uit de boom kijken en ff afwachten waar de beta-testers allemaal tegenaan lopen :)

coppe218
5 oktober 2009, 22:28
Ik hou me beschikbaar om te testen. bezit een 32 pfl7404h/12 en een werkende ziggo-cam met de bekende bugs.

guidovdb
5 oktober 2009, 23:00
Mwoah. Je kunt ook ff de kat uit de boom kijken en ff afwachten waar de beta-testers allemaal tegenaan lopen :)

Hoe eerder teletekst op de digitale kanalen hoe liever beta of niet beta, heb nu de boel nog op de oude indeling laten staan met eerst de analoge kanalen (MUV ned 1 hd). Bovendien test ik vaak software en hardware bij ons op de zaak.
En als er een echte test gedaan moet worden dan laat ik mijn vrouw wel even testen die krijgt alle apparatuur hier thuis over de ze*k. (en dan heb ik het natuurlijk gedaan :oyeah:).

Rowwan
6 oktober 2009, 07:30
Ik wil ook wel testen.. ben benieuwd of mijn "blokstreep" dan weg gaat...

maruyama
6 oktober 2009, 07:46
Ik wil ook graag de Beta versie testen. Ik heb een 37pfl8684 en een ci+ met de bekende bugs + nog een osd probleempje.

Tommie33
6 oktober 2009, 10:49
Ik stel mij ook wel beschikbaar voor de beta-firmware als daar mensen voor nodig zijn.
Type: 32PFL9604H/12

VL32
6 oktober 2009, 14:44
zijn er al mensen die de ci+ cam werkende hebben in de 22" tv uit de 5000 serie ?
Bij mij wordt de cam helaas nog niet herkend

rowdy
6 oktober 2009, 16:53

Vanzelfsprekend wil ik ook erg graag testen, ik heb een 5604 tv met de SMiT cam die op zich goed werkt op de bekende issues na, natuurlijk.

RogerSch
6 oktober 2009, 17:56

Dat is precies wat ik ga doen!
Ik ga zeker niet meer "klooien" met een apparaat waar de rest van de familie ook gebruik van maakt. Een keer een snelle driver update gedaan op onze HTPC. De dag erna bij thuiskomst van het werk een huilende dochter, vrouw in stress en overgekookte melk alleen maar dat door de update de HTPC niet meer 100% goed werkte...

TomF
6 oktober 2009, 22:14
@Anoniem,

Wil/mag/kan/durf je een eerste indruk van de tests met de nieuwe firmware geven?
Zo ja? Heel graag :)

anoniem
6 oktober 2009, 22:30
@Anoniem,

Wil/mag/kan/durf je een eerste indruk van de tests met de nieuwe firmware geven?
Zo ja? Heel graag :)

Nee, ik kan je nog geen informatie geven, want ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen van mijn eigen testers. Ik ben op dit moment software aan het uploaden voor een member / "ínsider" maar dat wil nog niet echt lukken.

TomF
6 oktober 2009, 22:38
Okee, dan wachten we maar weer rustig af.
(Ongeduld is soms ook een schone zaak :))

TomF
7 oktober 2009, 09:18
Voor de volledigheid zet ik een mogelijke issue met de melding 'Er is een zender update beschikbaar' hier maar bij.
Klik hier. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21215)

ASR
8 oktober 2009, 17:20
Ook ik hou me aanbevolen voor het testen van de nieuwe philips firmware. Ik heb zelf een Philips 37PFL9604/h12.

Lammersh
8 oktober 2009, 17:33
Ook ik stel me beschikbaar voor het testen van de nieuwe philips firmware voor de 5000 serie . Ik heb zelf een Philips 32PFL5604/h12.

anoniem
8 oktober 2009, 22:54
Ook ik stel me beschikbaar voor het testen van de nieuwe philips firmware voor de 5000 serie . Ik heb zelf een Philips 32PFL5604/h12.

De software is niet voldoende stabiel gebleken a.g.v. vastlopers. Volgende week zal Philips wederom een nieuwe versie uitbrengen. Als deze versie wel stabiel is zal ik jullie informeren.

Mark69
8 oktober 2009, 22:58
De software is niet voldoende stabiel gebleken a.g.v. vastlopers. Volgende week zal Philips wederom een nieuwe versie uitbrengen. Als deze versie wel stabiel is zal ik jullie informeren.

Namens ons allen: bedankt voor de update :thumb up:

TomF
8 oktober 2009, 23:19
@Anoniem,

Bedankt voor de update.
Wil je misschien nog iets meer kwijt over de eventueel wel opgeloste issues?
(Teletekst bijvoorbeeld?)

Hmz.
(*Overhandigt virtueel een koud pilsje aan Anoniem *).
De goede man weet nog niet eens half hoe dankbaar we zijn/zouden moeten zijn dat we geinformeerd worden.
En hoe ik dat precies bedoel? Mwoah. De site van Philips zwijgt in alle talen. Dus? :)

anoniem
8 oktober 2009, 23:25
@Anoniem,

Bedankt voor de update.
Wil je misschien nog iets meer kwijt over de eventueel wel opgeloste issues?
(Teletekst bijvoorbeeld?)

Hmz.
(*Overhandigt virtueel een koud pilsje aan Anoniem *).
De goede man weet nog niet eens half hoe dankbaar we zijn/zouden moeten zijn dat we geinformeerd worden.
En hoe ik dat precies bedoel? Mwoah. De site van Philips zwijgt in alle talen. Dus? :)

De teletekst is inderdaad opgelost en verder is de EPG uitgebreid tot 170 kanalen. De rest van de opgeloste issues heb ik zo niet bij de hand. Er zitten er zeker een aantal bij die ook hier gemeld zijn.

TomF
9 oktober 2009, 00:06
@Anoniem,

Ff een zijdelingse vraag, als dat tenminste mag?
Bij wie moeten we bij Philips eigenlijk zijn voor 'product-verbeteringssuggesties'?

Ik bedoel te zeggen/vragen:
Het is voor mij, als 'eenvoudige consument' totaal onduidelijk waar nu precies de verhoudingen/krachten/machten/mogelijk commerciële belangen liggen, welke partijen er allemaal bij betrokken zijn en wie nu precies eisen aan wie stelt.

Concreet: Ik weet lang niet altijd wat precies een Ziggo-eis is en wat een gebruikers-wens is.

Ik neem, geheel als voorbeeld, de door jou gemelde uitbreiding van de EPG van 50 naar 170 kanalen.
Stel nu dat ik een EPG met 171 kanalen zou willen hebben? Dan mail ik dus naar....?

guidovdb
9 oktober 2009, 00:13
De teletekst is inderdaad opgelost en verder is de EPG uitgebreid tot 170 kanalen. De rest van de opgeloste issues heb ik zo niet bij de hand. Er zitten er zeker een aantal bij die ook hier gemeld zijn.

@anoniem Bedankt voor deze info en gefeliciteerd met het respectabele aantal posts van 2000+ !:thankyou::thankyou:

Rowwan
9 oktober 2009, 07:56
Ik hoop dat er ook minder bekende problemen (zoals geen teletext, trage EPG) zijn opgelost. Zo heb ik af en toe(en met mij enkele anderen) last van een "blokstreep" midden in het beeld. Alhoewel het beeld superstrak is verschijnt in het midden van het beeld af en toe een streep van blokjes... De rest van het beeld blijft dan prima.

RobertElbertse
9 oktober 2009, 09:00
Ik lees over een lijst met openstaande issues. Is deze openbaar? is dit een Ziggo lisjt of een Philips lijst. (ik bedoel mogen er alleen CI+ issues op of ook andere issues over de philips tv).

Robert

Sind 1 dag de gelukkige gebruiker van een 32pfl9604/12 met CI+. fw 026.55.05

rowdy
9 oktober 2009, 11:00
Ik lees over een lijst met openstaande issues. Is deze openbaar? is dit een Ziggo lisjt of een Philips lijst. (ik bedoel mogen er alleen CI+ issues op of ook andere issues over de philips tv).

Robert

Ehh, zie post 1 van dit topic? :)

TNG
9 oktober 2009, 11:21
Ik hoop dat er ook minder bekende problemen (zoals geen teletext, trage EPG) zijn opgelost. Zo heb ik af en toe(en met mij enkele anderen) last van een "blokstreep" midden in het beeld. Alhoewel het beeld superstrak is verschijnt in het midden van het beeld af en toe een streep van blokjes... De rest van het beeld blijft dan prima.

Ik heb dit ook op willekeurige momenten en op alle zenders...Zie het trouwens nog niet terugkomen in onze lijst op pagina 1. (Alleen op Discovery HD)

Mark69
9 oktober 2009, 13:27
Ik heb dit ook op willekeurige momenten en op alle zenders...Zie het trouwens nog niet terugkomen in onze lijst op pagina 1. (Alleen op Discovery HD)

Aangepast. Ook ik kom dit af en toe tegen, terwijl de signaalkwaliteit en sterkte goed zijn.

TomF
9 oktober 2009, 13:30
@Mark,

Wil je zo vriendelijk zijn om ook de 'Now-Next'-issue naar het opgelost-lijstje te verplaatsen?
Is opgelost in de laatste firmware.

Mark69
9 oktober 2009, 13:34
@Mark,

Wil je zo vriendelijk zijn om ook de 'Now-Next'-issue naar het opgelost-lijstje te verplaatsen?
Is opgelost in de laatste firmware.

Tom,
Ik heb versie 058.005 en zie niet de now-next balk. Welke versie heb jij dan? Of doet Philips niet aan goed versie beheer. Volgens eerdere discussies zou 32 inch en 37 inch dezelfde software hebben.

TomF
9 oktober 2009, 13:36
@Mark,

Ik heb een Philips 32PFL7404H/12 met firmware versie 026.058.005.
Ik zie met deze versie wel de 'Now-Next'-balk.

FriendlyGhost
9 oktober 2009, 13:37
Het 'Now-Next'-issue bestaat nog steeds op mijn 9604 terwijl ik toch de laatste fw heb geďnstalleerd ( 026.58.5 ). Of zijn er mensen met een 9604 met de laatste fw waar het wel bij werkt?

Mark69
9 oktober 2009, 13:43
@Tom,
Ik heb de 9000-serie (37pfl9604h12), deze software is wellicht toch net anders dan de 7000-serie. Dit is ook de software waarin als eerste het authenticatie probleem was opgelost. Wellicht is daar wat kort door de bocht zaken opgelost.

Ik verwacht, dat de oktober release dit probleem zeker niet meer zal hebben, tot dan zie ik het nog niet als opgelost voor alle types.

TNG
9 oktober 2009, 13:55
@Tom,
Ik heb de 9000-serie (37pfl9604h12), deze software is wellicht toch net anders dan de 7000-serie. Dit is ook de software waarin als eerste het authenticatie probleem was opgelost. Wellicht is daar wat kort door de bocht zaken opgelost.

Ik verwacht, dat de oktober release dit probleem zeker niet meer zal hebben, tot dan zie ik het nog niet als opgelost voor alle types.

Inderdaad, de software voor de 9000 versie werd eerst uitgebracht, ook als test voordat ze hem voor alle versies verkrijgbaar zouden maken. In de tussentijd hebben ze de banner weer werkend gemaakt en vervolgens de software uitgebracht voor de 7000,8000,etc series. Maar in de software voor de 9000 series werkt die dus nog niet...

nlrb
9 oktober 2009, 18:12
@Tom,
Assumption is the mother of all :censored: ...

Van een bepaalde baseline (versie) worden verschillende builds gemaakt. Deze builds worden gemaakt met verschillende opties (en bijbehorende codepaden). Bijvoorbeeld de wifi stack is alleen nodig voor de 9000 serie en wordt dus niet meegecompileerd voor andere modellen.

Voor de laatste versie firmware zie je hetvolgende:
Q5492-0.26.58.5 - 20/09/2009 22:09:04 (9000 serie)
Q5481-0.26.58.5 - 20/09/2009 22:49:18 (8000/7000 serie)

Ze zijn dus beide op bijna hetzelfde moment gebouwd (en vanaf dezelfde baseline), maar toch is het resultaat anders.

Dat de now/next banner niet aanwezig is in de 9000 serie lijkt dus een bewuste keuze.

Mark69
9 oktober 2009, 18:19
Dat de now/next banner niet aanwezig is in de 9000 serie lijkt dus een bewuste keuze.

Daar zou ik niet blij mee zijn. In de Philips brochure van de 9000 serie, ook de allerlaatste staat Nu-Volgend als een van de EPG functionaliteiten en ben ik wel van uit gegaan.

nlrb
9 oktober 2009, 18:32
Daar zou ik niet blij mee zijn. In de Philips brochure van de 9000 serie, ook de allerlaatste staat Nu-Volgend als een van de EPG functionaliteiten en ben ik wel van uit gegaan.
Uit de brochure: "Elektronische programmagids: Nu + Straks EPG". Dit klopt - druk maar op de info knop.

Voor de duidelijkheid: ik wil de now/next banner ook terug op de 9000 serie. Maar het lijkt erop dat we dit apart aan moeten melden bij Philips.

Mark69
9 oktober 2009, 18:37
Uit de brochure: "Elektronische programmagids: Nu + Straks EPG". Dit klopt - druk maar op de info knop.

Voor de duidelijkheid: ik wil de now/next banner ook terug op de 9000 serie. Maar het lijkt erop dat we dit apart aan moeten melden bij Philips.

Eens, maar aan de andere kant bij firmware ..38.022 had deze functionaliteit al wel.:giveup:

rowdy
9 oktober 2009, 18:47
Assumption is the mother of all :censored: ...

Van een bepaalde baseline (versie) worden verschillende builds gemaakt. Deze builds worden gemaakt met verschillende opties (en bijbehorende codepaden). Bijvoorbeeld de wifi stack is alleen nodig voor de 9000 serie en wordt dus niet meegecompileerd voor andere modellen.

Voor de laatste versie firmware zie je hetvolgende:
Q5492-0.26.58.5 - 20/09/2009 22:09:04 (9000 serie)
Q5481-0.26.58.5 - 20/09/2009 22:49:18 (8000/7000 serie)

Ze zijn dus beide op bijna hetzelfde moment gebouwd (en vanaf dezelfde baseline), maar toch is het resultaat anders.

Ja, of het is gewoon een bug. Zoals je zegt, in de 9000 firmware zitten zaken die niet in de andere zitten. En ik weet uit ervaring dat het heel goed mogelijk is dat code op een heel andere plaats, iets stukmaakt wat je niet zo verwachten en ook niet echt gerelateerd is.
Laten we eens kijken of het weer terug is in de release candidate van anoniem. Maar we moeten nog even wachten op RC2 want RC1 hing nogal eens vast, zei Anoniem.

Claude
9 oktober 2009, 19:26
Ik hoop, dat de melding Authentication start en Authentication success bij elke keer dat de TV wordt aangezet ook verdwijnt bij de bugfixes.

Zo'n melding is leuk voor in een testlab, maar als consument wil ik niet geďnformeerd worden elke keer dat iets goed gaat.
Alleen bij fouten wil ik een (duidelijke) melding krijgen.

anoniem
9 oktober 2009, 20:19

Robert

Het betreft een lijst met allerlei issues, daar zetten slechts enkele CI+ gerelateerde issues bij. De lijst is niet openbaar. De fabrikanten stellen het niet op prijs dat we voor de goedkeuring lijsten met issues publiceren. De situatie met Philips is ook bijzonder, met een product dat al op de markt is, terwijl het ook nog in validatie zit. Volgende week zullen we de nieuwe software ook aan een aantal gebruikers beschikbaar stellen, om ook eventuele door gebruikers gevonden issues in de laatste ronde meenemen.

anoniem
9 oktober 2009, 20:26
@Anoniem,

Ff een zijdelingse vraag, als dat tenminste mag?
Bij wie moeten we bij Philips eigenlijk zijn voor 'product-verbeteringssuggesties'?

Ik bedoel te zeggen/vragen:
Het is voor mij, als 'eenvoudige consument' totaal onduidelijk waar nu precies de verhoudingen/krachten/machten/mogelijk commerciële belangen liggen, welke partijen er allemaal bij betrokken zijn en wie nu precies eisen aan wie stelt.

Concreet: Ik weet lang niet altijd wat precies een Ziggo-eis is en wat een gebruikers-wens is.

Ik neem, geheel als voorbeeld, de door jou gemelde uitbreiding van de EPG van 50 naar 170 kanalen.
Stel nu dat ik een EPG met 171 kanalen zou willen hebben? Dan mail ik dus naar....?

Ik denk dat je deze vraag bij Philips moet stellen.
Het aantal van 170 is een beperking van Philips. Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).

tafkap72
9 oktober 2009, 20:51
Ik denk dat je deze vraag bij Philips moet stellen.
Het aantal van 170 is een beperking van Philips. Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).
sorry trouwens, maar ik heb vandaag mijn TV teruggezet naar het basispakket door alle flauwekul te verbergen. Hoe zou je dit allemaal bij moeten houden.... 170 kanalen zijn er ongeveer 160 teveel in mijn ogen. Maar ja, wie ben ik :lol:

TomF
9 oktober 2009, 21:00
@Tafkap,

Wil je zo vriendelijk zijn om dat iets uitgebreider uit te leggen?
- Wat heb je precies aangepast? De zenderlijst (Te vinden onder de 'OK'-knop) of de EPG?
- Maar je hebt nu toch nog geen 170 kanalen in je EPG? Dat is pas bij de volgende firmware release toch?

mfr
10 oktober 2009, 01:03
EPG werkt niet echt, info balk gelukkig wel.
Alleen geen ondertiteling op sommige digitale kanalen!!(13thstreet en scifi)

42pfl7404H/12 , FW: 000.026.058.005

meenjedatnou
10 oktober 2009, 11:35
Mijn "info" knop werkt wel ...
Now en Next doet het gewoon!
Ik heb een 37PFL9604H/12

Wel alle andere bekende bugs :cry:

TomF
10 oktober 2009, 11:40
@Meenjedatnou,

Ter verduidelijking:
Er werd bedoeld of je de 'Now-Next' balk ook ziet als je van kanaal wisselt, dus zonder dat je daarvoor op het Info-knopje dient te drukken.
Bij de 5000-, 7000- en 8000-serie werkt dat wel.
Bij de 9000-serie blijkbaar niet.

Edit: Tekst aangepast.

Lammersh
10 oktober 2009, 11:53
@Meenjedatnou,

Ter verduidelijking:
Er werd bedoeld of je de 'Now-Next' balk ook ziet als je van kanaal wisselt, dus zonder dat je daarvoor op het Info-knopje dient te drukken.
Bij de 7000-serie werkt dat wel.
Bij de 8000- en 9000-serie blijkbaar niet.

Werkt op de 5000 serie ook gewoon.

tafkap72
10 oktober 2009, 11:56
@Tafkap,

Wil je zo vriendelijk zijn om dat iets uitgebreider uit te leggen?
- Wat heb je precies aangepast? De zenderlijst (Te vinden onder de 'OK'-knop) of de EPG?
- Maar je hebt nu toch nog geen 170 kanalen in je EPG? Dat is pas bij de volgende firmware release toch?

zenderlijst, ik vond zo'n uitgebreid aanbod aan zenders niet nodig. Dus ook in de Ziggo proefperiode teruggeschroefd naar het basispakket. Je was een half uur aan het zappen en er was niets op, dan gaat de TV gewoon uit.

en nee ik heb geen 170 in de EPG, ik heb genoeg aan de varagids.

Henk2304
10 oktober 2009, 11:56
@Meenjedatnou,

Ter verduidelijking:
Bij de 7000-serie werkt dat wel.
Bij de 8000- en 9000-serie blijkbaar niet.Op mijn 8404 verschijnt de Now/Next-balk netjes na een zenderwissel (een paar seconden), dus zonder dat ik op de Info-knop hoeft te drukken. Als ik tijdens het kijken naar een programma wel op de Info-knop druk verschijnt er onder de Now/Next-balk ook nog extra info over het actuele programma. Eigenlijk zou ik alleen nog graag TT op alle zenders weer terug willen hebben en ook dat het verschijnsel dat een blokjesbalk die soms midden over het scherm verschijnt zich niet meer voordoet. Verder ben ik best tevreden.:)

TomF
10 oktober 2009, 11:59
Eigenlijk zouden we ook een wensenlijst bij dienen te houden. Dus de dingen waarmee we naar de firma Philips toe moeten.
(Overigens heb ik geen idee bij wie we dan zouden moeten zijn)

Voorbeeldje? De preview periode van m'n smartcard is afgelopen, maar als ik zap en ik kom op een zender waar ik geen recht op heb, dan krijg ik de melding dat de preview periode is afgelopen.
Wens: standaard die zenders niet meer laten zien en/of een optie hiervoor opnemen in een menu.

Vrijwilligers? :)

Tom-
10 oktober 2009, 12:29
Eigenlijk zouden we ook een wensenlijst bij dienen te houden. Dus de dingen waarmee we naar de firma Philips toe moeten.
(Overigens heb ik geen idee bij wie we dan zouden moeten zijn)

Voorbeeldje? De preview periode van m'n smartcard is afgelopen, maar als ik zap en ik kom op een zender waar ik geen recht op heb, dan krijg ik de melding dat de preview periode is afgelopen.
Wens: standaard die zenders niet meer laten zien en/of een optie hiervoor opnemen in een menu.

Vrijwilligers? :)
Helaas weet de TV pas of een zender doorgegeven mag worden als je naar die zender gaat, als ik me niet vergis. Zou dus veel tijd kosten, helemaal omdat ziggo met regelmaat andere zenders doorgeeft als 'preview' (die 5 die elke (maand?) veranderen)

TomF
10 oktober 2009, 12:44
@Tom-

Het zou bijvoorbeeld gelijk meegenomen kunnen worden bij een automatische zender update.
(Als dat tenminste technisch mogelijk is)

RobertElbertse
10 oktober 2009, 15:19
Nou dan ook maar even mijn lijstje. Het zijn zowel CI+ dingen als Philips TV dingen.

TV:Philip 32pfl9604/h12 FW:026.058.005 CAM:SMIT

- prachtig en makkelijk zo'n handleiding op de TV maar waarom niet meteen een "?" bij alle menus en opties die direct naar de juiste pagina in de handleiding gaat.
- De CI kaart steekt erg ver uit en is daardoor als je schuin voor de TV staat al zichtbaar en weerspiegeld het ambilight licht.
- bij de digitale zenders zijn snelle bewegingen erg schokkerrig. Bij analoog is dit een heel stuk minder.
Als ik via PC naar mijn PC met streamium applicatie ga dan krijg ik vaak de melding 'geen leesbare bestanden' Dit kan overigens ook wel aan iets anders liggen want mij losse streamium kastje vindt soms ook niets , alleen geeft die geen foutmelding.
- als je de klok aanzet (opties-klok) en je wisselt van kanaal dan verwijnt de klok.
- De EPG is erg onhandig omdat de programmas onafhankelijk van de duur in even brede kolommen naast elkaar staan. Mijn andere TV een Sony met Alphacrypt (mea culpa, voor de philips fans, maar ja in die tijd leverde philips nog geen TVs met DVB-C tuner) is echt ingedeeld op tijd. Een programma van 10 minuten heeft daardoor maar een erg smal vakje waar de naam niet in past maar het is wel heeeeeel erg veel overzichtelijker dan op deze philips.
- ik heb een timer ingesteld voor een ander programma, maar op het begintijdstip van dat programma gebeurde er niets. (maar misschien komt dit omdat ik net een een menu zat of zo).
- het lettertype va de zenderaanduiding (bij het zappen) is wel heel erg groot (en lelijk trouwens). Ik heb veel liever een kleiner tekst met de naam van de zender en de naam van het programma. (bv de in eerder posts genoemde nu/straks alhoewel voor mij de detailtekst er niet bij hoeft).
- in de menu vind ik favorieten en voorkeurszenders, helaas zijn ze niet hetzelfde. zou dat niet logischer zijn.
- Sommige popups zijn geanimeerd (worden langzaam groter) hierdoor verschijnen ze wel erg traag. kan dit uit.
- Als ik in de EPG de info opvraag dan duurt dit soms erg lang. kan dit sneller (bufferen in de TV, maakt het hier uit of dit via nettv of via de provider gaat.
- Mijn TV boot erg traag. minimaal 10sec, maar soms ook bijna 20 sec.
- kan het geluid van de zender aan blijven staan onder de EPG (en andere menus). Ik hoor zo niet wanneer het programma begint terwijl ik aan het kijken ben wat er nog meer komt.
- ik krijg soms bij booten de reeds in andere posts genoemde autenticatie melding.
- alle menus zijn erg langzaam. totzelfs gewoon het zender overzicht onder de 'ok' button.

gr Robert

Mark69
10 oktober 2009, 16:27
gr Robert

Robert,

Een hele lijst, het meeste betreft wensen en zijn in mindere mate bugs. Ik zou deze wensen wel melden bij Philips, want dit forum lezen ze jammer genoeg niet. Een aantal herken ik zeker. Over een aantal zaken denkt Philips structureel blijkbaar anders gezien de hele opzet.

Letterype groot van de zender kan je via configuratie omzetten naar klassiek via het configuratiemenu.

Groet,
Mark

Minkie
10 oktober 2009, 16:48
Ter info.

Als ik de info button selecteer zie ik de Now/Next balk, om deze te deselecteren moet ik nogmaals op de info knop drukken.
De balk is er wel maar komt niet automatisch in beeld bij zender wisseling.

Minkie

anoniem
10 oktober 2009, 17:54
Robert,

Een hele lijst, het meeste betreft wensen en zijn in mindere mate bugs. Ik zou deze wensen wel melden bij Philips, want dit forum lezen ze jammer genoeg niet. Een aantal herken ik zeker. Over een aantal zaken denkt Philips structureel blijkbaar anders gezien de hele opzet.

Letterype groot van de zender kan je via configuratie omzetten naar klassiek via het configuratiemenu.

Groet,
Mark

De meeste punten zijn door onze fieldtesters gerapporteerd en vervolgens voorgelegd aan Philips. Philips heeft ze echter aangegeven dat ze de betreffende punten niet wil meenemen in een nieuwe release.

mfr
11 oktober 2009, 00:08
had deze vraag via de mail aan ziggo gesteld:

"vraag,opmerking: ik heb een Philips tv met een cam, gelukkig werkt alles na de laatste update maar ik heb op sommige zenders(scifi,13thstreet) geen ondertiteling. Ook doet de teletekst het niet? weten jullie hoe dit komt? en of het opgelost word.."

antwoord van ziggo:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Onderstaand probleem kan doorgaans opgelost worden door een herinstallatie uit te voeren. Door een herinstallatie worden alle zender opnieuw geinstalleerd en opgeslagen zonder problemen. Mocht dit echter niet helpen dan kunt uiteraard telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

Heeft iemand dit al geprobeerd??? en bedoelen ze met herinstallatie gewoon de zenders opnieuw zoeken....

Eelco1234
11 oktober 2009, 13:06
Interessant topic! :thumb up:

Vooral dit punt lijkt me belangrijk: - af en toe geblokte balken op verschillende zenders

Ik zie soms wel eens even een geblokt balkje. Maar weet niet of dat nou komt door de TV-software of het signaal. Ik heb er wel een vrij lange kabel voor die bovendien eerst nog gesplitst wordt (tbv een DVD/harddiskr-recorder/player). Ik zou eigenlijk eens het signaal ongesplitst op de TV moeten zetten...

Eelco1234
11 oktober 2009, 13:16
Ja precies :!:

nlrb
11 oktober 2009, 13:19
Vooral dit punt lijkt me belangrijk: - af en toe geblokte balken op verschillende zenders

Ik zie soms wel eens even een geblokt balkje. Maar weet niet of dat nou komt door de TV-software of het signaal. Ik heb er wel een vrij lange kabel voor die bovendien eerst nog gesplitst wordt (tbv een DVD/harddiskr-recorder/player). Ik zou eigenlijk eens het signaal ongesplitst op de TV moeten zetten...
Goed signaal is wel belangrijk. Dus controleer even de signaalkwaliteit in het menu (Configuratie>Installatie>Installatie Zenders>Ontvangst Testen). Als hier 'slecht' staat zal je iets aan het signaal moeten doen.

De 'geblokte balken' is een opstaand issue van de Philips TV software die in de komende firmware wordt opgelost.

roxxi
11 oktober 2009, 15:54
TV:-Philip 37pfl9604/h12 FW:026.058.005 CAM:SMIT

Sinds gisteren de gelukkige bezitter van een geinstalleerde en op het oog goed werkende Smit Cam CI+.
Wat mij echter naast de hieral veelal genoemde "bugs" opvalt is dat:
- het zappen naar en tussen voornamelijk een HDzender veel langer duurt als voorheen bij analoog (m.n. tussen Ned 1 HD, Ned 2 HD, Ned 3 HD.
De SD zenders zappen net zo vlug (of traag) als voorheen.

Tevens valt op dat bij deze drie Ned HD zenders het geluid (volume) veel harder is als bij de andere zenders? Klinkt wel aardig maar is wel irritant als je van een SD naar een HD zender zapt, je (mijn) volume behoorlijk omhoog gaat?

Onbegrijplijk dat idd. teletekst alleen nog maar op Ned 1 HD werkt, maar schijnt in de volgende FW weer in orde te komen.

RobertElbertse
11 oktober 2009, 16:51
TV: Philip 32pfl9604h/12 FW: 026.058.005 CAM: SMIT

- Ik heb ook maar eens naar de ondertiteling gekeken. 13th steet heeft geen ondertiteling terwijl die tegelijkertijd op mijn sony met alphacrypt wel ondertiteling heeft.

- Verder heb ik geen ondertiteling bij nat geo, cnn int, history HD, Hallmark, TCM, scifi en discov HD/sience/world/travel. Maar ik heb niet gechecked of deze op mijn sony wel ontertiteling hebben. (ik was al vaak genoeg de trap op een neer gelopen).

- ik heb vrijwel continu blokstepen op Comedy Family Central, Ere divisie live 2/3/4 en Goed TV. Dit heb ik niet op de sony/alpha ook niet toen die voordien op de plek stond waar nu de philips/CI+ staat (CFC kijk ik vrijwel dagelijks) dus ligt dit niet (primair) aan de bekabeling en/of de zender maar aan de combinatie TV/CI+.

- op sommige zenders/momenten krijg ik 2 a 3 seconden na het zappen heel even (<1 seconde) digitale verstoring (meestal redelijk links op het scherm).

- opties/klok, EPG en info tonen geen van allen de datum. Dit is toch soms handig. Als ik de EPG kies en daarbinnen op info druk krijg ik wel de datum.

- Als je in de EPG info opvraagt van een programma dan duurt dit soms 15 sec voordat er tekst komt. Als ik meteen daarna weer exact hetzelfde opvraag duurt het wederom zo lang. Als ik niet via de EPG maar direct via de info knop dit opvraag krijg ik onmiddelijk antwoord. Ook raar is dat bij EPG-Info de achtergrond kleur blauw is terwijl die bij direct info zwart is. Het lijken dus wel 2 verschillende codeblokken voor dezelfde functie.

- O, ja mark, ik had even gekeken naar de 'klassieke' weergave van de titel benaming ipv. de 'grote'. Maar daar stond hij al op. Ik vind de klassieke dus al erg groot.

gr Robert

Mark69
11 oktober 2009, 18:35
De meeste punten zijn door onze fieldtesters gerapporteerd en vervolgens voorgelegd aan Philips. Philips heeft ze echter aangegeven dat ze de betreffende punten niet wil meenemen in een nieuwe release.

Nu maak je me niewsgierig, wat nemen ze wel mee?:?:

TomF
11 oktober 2009, 20:44
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Philips (vooralsnog) geen aandacht wil besteden aan gebruikerswensen, maar dat ze eerst alle bugs uit de firmware willen halen.
(De firma Philips staat natuurlijk wel een beetje voor p**l dat nog geen enkele TV van hen Ziggo-gecertificeerd is).

Wellicht wil de firma Philips in de toekomst wel tegemoet komen aan gebruikerswensen en dan zou het handig zijn als er ergens een complete lijst bijgehouden wordt.

JoostBoZ
12 oktober 2009, 16:52
TV:-Philip 37pfl9604/h12 FW:026.058.005 CAM:SMIT

Tevens valt op dat bij deze drie Ned HD zenders het geluid (volume) veel harder is als bij de andere zenders? Klinkt wel aardig maar is wel irritant als je van een SD naar een HD zender zapt, je (mijn) volume behoorlijk omhoog gaat?

Komt waarschijnlijk door de verschillende geluidssporen. Ik heb al eerder opgemerkt dat het Dolby Digital geluid over NL1 HD, NL2 HD en NL3 HD erg zacht is i.v.m. het standaard geluid op de overige zenders. Als je standaard het Dolby Digital uitzet (via Configuratie - Audiovoorkeuren o.i.d. - helemaal onderaan Voorkeur geluid - Standaard; dus niet op 'Geavanceerd) dan zal dit geluidsverschil verdwijnen.

Mark69
12 oktober 2009, 18:41
Komt waarschijnlijk door de verschillende geluidssporen. Ik heb al eerder opgemerkt dat het Dolby Digital geluid over NL1 HD, NL2 HD en NL3 HD erg zacht is i.v.m. het standaard geluid op de overige zenders. Als je standaard het Dolby Digital uitzet (via Configuratie - Audiovoorkeuren o.i.d. - helemaal onderaan Voorkeur geluid - Standaard; dus niet op 'Geavanceerd) dan zal dit geluidsverschil verdwijnen.

Een andere mogelijkheid is om via menu
Configuratie->Geluid->Delta Volume (
onderaan het lijstje, niet direct in het scherm te zien zonder scrollen)
kan je het volume naar beneden bijstellen.
Enige vervelende is, dat per kanaal ingesteld moet worden en configuratiemenu opgestart moet worden.

hendriksmj
12 oktober 2009, 19:04
Nederland 1, 2 en 3 zenden ook nog niet in 5.1 uit. Dus die zenders kan je 'uitzetten'.

Eén van de weinige programma's dat HD is, behalve de montages, is Studio Sport. Uit betrouwbare bron weet ik dat die nog NIET in 5.1 uitzenden.

RogerSch
12 oktober 2009, 19:09
Nederland 1, 2 en 3 zenden ook nog niet in 5.1 uit. Dus die zenders kan je 'uitzetten'.

Eén van de weinige programma's dat HD is, behalve de montages, is Studio Sport. Uit betrouwbare bron weet ik dat die nog NIET in 5.1 uitzenden.

Enkele andere programma's die in HD worden uitgezonden zijn:

The Newyork Connection
De reis met de Beagle

john61
12 oktober 2009, 22:19
Enkele andere programma's die in HD worden uitgezonden zijn:

The Newyork Connection
De reis met de Beagle

hoe kan ik zien wat wel HD is ? op nld 1 ,2 ,3

roxxi
12 oktober 2009, 23:57
Joost ik kan die "geavanceerde" voorkeur niet echt vinden in mijn configuratie. Ik zie enkelt dolby Surround (in mijn menu GELUID) aan of uit, meer niet; Aan is veel mooier. Ik heb geprobeerd met de Uit stand, maar blijft hetzelfde euvel spelen: Ned1, 2 en 3 HD veel luider volume als de meeste overige zenders?

roxxi
13 oktober 2009, 00:01
Een andere mogelijkheid is om via menu
Configuratie->Geluid->Delta Volume (
onderaan het lijstje, niet direct in het scherm te zien zonder scrollen)
kan je het volume naar beneden bijstellen.
Enige vervelende is, dat per kanaal ingesteld moet worden en configuratiemenu opgestart moet worden.Ja heb ik vanavond gezien Mark, maar wat is Delta volume in hemelsnaam?
Moet je dat "Delta volume" dan, zoals je aangeeft voor iedere zender apart instellen en onthoud de LCD dat dan voor altijd..... ?

nlrb
13 oktober 2009, 08:20
Joost ik kan die "geavanceerde" voorkeur niet echt vinden in mijn configuratie. Ik zie enkelt dolby Surround (in mijn menu GELUID) aan of uit, meer niet; Aan is veel mooier. Ik heb geprobeerd met de Uit stand, maar blijft hetzelfde euvel spelen: Ned1, 2 en 3 HD veel luider volume als de meeste overige zenders?
Die optie staat (een beetje verborgen) onder installatie->talen->gewenst audioformaat.

Maar volgens mij zoek je geluid->automatische afstelling volume.

JoostBoZ
13 oktober 2009, 10:39
Klopt, ik had het gisteren ook gezien dat die optie ergens anders stond dan waar ik het initieel had beschreven.

Hij staat dus hier:
Die optie staat (een beetje verborgen) onder installatie->talen->gewenst audioformaat.

Mark69
13 oktober 2009, 23:55
Ja heb ik vanavond gezien Mark, maar wat is Delta volume in hemelsnaam?
Moet je dat "Delta volume" dan, zoals je aangeeft voor iedere zender apart instellen en onthoud de LCD dat dan voor altijd..... ?

Voor altijd kan ik niet garanderen, maar bij mij onthoudt de LCD dit tot nu toe wel :lol: en ja voor iedere zender apart :oops:

roxxi
14 oktober 2009, 00:20
Voor altijd kan ik niet garanderen, maar bij mij onthoudt de LCD dit tot nu toe wel :lol: en ja voor iedere zender apart :oops:Mark, begrijp ik je goed dat deze Delta instelling voorkomt, als je op alle zenders het Delta volume ongeveer op een gelijk volume hebt ingesteld, dat je bij het zappen naar een andere zender het 'irritante' volume verschil kwijt bent?

TomF
14 oktober 2009, 12:04
Met het Delta-volume kun je zenders, waarvan het geluid in verhouding tot de andere zenders te hard staat, wat naar beneden schroeven.

Mark69
14 oktober 2009, 17:28
Met het Delta-volume kun je zenders, waarvan het geluid in verhouding tot de andere zenders te hard staat, wat naar beneden schroeven.

Inderdaad, bij mij staat deze nu voor NL HD 1, 2 en 3 op het uiterste: -8.

TomF
17 oktober 2009, 11:32
Gelezen in het draadje over de beta-firmware:
(Klik hier) (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=216638&postcount=13)

Maar als ik dan de optie verborgen zenders weergeven gebruikt is de tekst van de zenders niet meer te lezen. Ook is het niet mogelijk om per zender te bepalen of je hem weer zichtbaar wilt maken. De enige optie die je hebt is alle kanalen weer zichtbaar maken

Dit is ook al in firmware versie 026.058.005, maar ik wilde dat draadje niet vrstoren.

SANEX^
18 oktober 2009, 19:06
Misschien ligt het aan mij (en het zal ook niks met CI+ te maken hebben;)) maar ben ik de enige waarbij de achtergrondkleur van teletekst na een halve minuut niks doen van zwart verandert naar donkergroen?

RobertElbertse
18 oktober 2009, 19:17
ik heb ook wel eens een donkergroene achtergrond gehad bij teletext. Ik dacht toen dat het er aan lag dat ik met de 'tint' van het beeld gespeeld had. Nu ik hoor dat ik niet de enige ben zal ik er nog eens op letten.

TomF
18 oktober 2009, 19:52
Hier verandert de achtergrond van Teletekst na een tijdje van zwart naar blauw. Dat schijnt met Teletekst 2.5 te maken te hebben.

(Teletekst 2.5 is ook uit te zetten en voor zover ik me kan herinneren, blijft de achtergrond dan zwart)

nlrb
18 oktober 2009, 20:34
Hier verandert de achtergrond van Teletekst na een tijdje van zwart naar blauw. Dat schijnt met Teletekst 2.5 te maken te hebben.

(Teletekst 2.5 is ook uit te zetten en voor zover ik me kan herinneren, blijft de achtergrond dan zwart)
De mogelijkheid om een achtergrondkleur in te stellen is inderdaad onderdeel van Teletekst 2.5. NOS TT gebruikt een verschillende kleur per pagina reeks (b.v. voor nieuws, financieel, sport etc.). Dit is al geintroduceerd rond het jaar 2000.

TomF
18 oktober 2009, 20:51
Txs Nirb. Weer wat geleerd :)
Er was destijds blijkbaar ook een speciale Teletekst-testpagina voor Teletekst 2.5 waarmee je de grafische mogelijkheden ervan kon bewonderen.
Blijkbaar bestaat die pagina allang niet meer.

guidovdb
18 oktober 2009, 21:46
Txs Nirb. Weer wat geleerd :)
Er was destijds blijkbaar ook een speciale Teletekst-testpagina voor Teletekst 2.5 waarmee je de grafische mogelijkheden ervan kon bewonderen.
Blijkbaar bestaat die pagina allang niet meer.

Nederland 1,2,3 pagina 397 uitleg, 389 de plaatjes, duurt even voor het 'zichtbaar' is. Duitse zender ZDF maakt er 'grafisch' gebruik van (dus niet alleen de achtergrondkleur), Ook dat duurt even om te laden.

Henk2304
19 oktober 2009, 12:56
De reden dat 't ff duurt voordat die achtergrondkleur verschijnt heeft volgens mij te maken met 't cachen van pagina's. Zodra alle pagina's gecached zijn verschijnt bij mij die achtergrondkleur (dat was op m'n vorige breedbuisbeeld TV ook al zo). Als die achtergrondkleur bij mij verschijnt kan ik zonder zoekvertraging (geen lopende paginateller) naar een andere pagina springen. Als die achtergrondkleur er nog niet is kan het opzoeken van een pagina ff duren (wel een lopende paginateller), maar dus niet langer dan één cyclus. Let wel nog, bij mij staan dan nog niet alle subpagina's in cache, maar wel tenminste de eerste en/of één van de subpagina's van iedere beschikbare pagina.
Overigens begint dit aardig offtopic te worden ...

roxxi
19 oktober 2009, 17:58
bezit een 37pfl9604H/12 met nieuwste firmware:
Sinds ruim een week de blije bezitter van een CI+ Cam en het werkt(e) tot vanmiddag goed.
Enkel de melding Authenticatie OK die altijd in beeld komt bij het opstarten van de TV bleef nu hangen bij 80% ???
Dus even alleen Ned 1 HD en verder alle zenders zwart. Na een paar pogingen met aan en uit zetten van de TV liep die gelukkig door tot 100% en kwamen alle zenders weer tevoorschijn!
Beetje vreemd verschijnsel, of hebben meer mensen hier last van gehad?

RobertElbertse
19 oktober 2009, 19:16
Roxxi,

welke firmware heb je? (home/config/sw upd/sw info) De aanduiding laatste is onvoldoende omdat de laatstegereleasede versie is teruggetrokken.

026.055.000 is de eerste versie die officeel door de authenticatie heenkwam. Deze is echter teruggetrokken en krijg je dus niet meer automatisch. Oudere versies hebben het door jouw genoemde probleem, dus ben je zeker niet de enige. Fieldtesters zijn momenteel 026.065 aan het testen maar die is nog niet gereleased. In een andere post kun je hun bevindingen lezen.

marchelh
19 oktober 2009, 19:33
omdat de laatstegereleasede versie is teruggetrokken.

De laatste versie is gewoon weer terug te downloaden. De laaste officiële versie is 000.026.058.005 hierin zijn de meeste problemen met de CI+ opgelost.

Ook is deze versie zeer stabiel.

d.scholtens
19 oktober 2009, 23:05
Ik heb een Philips 42PFL840H/12 met software versie 000.026.058.005 (meest recente) en een SMIT CI+ Cam en ik vroeg me af of meer mensen last hebben van de volgende CI+ Cam bug (wellicht is het elders in dit forum al gemeld, ben het overzicht een beetje kwijt :oops: ):

Sinds een paar dagen heb ik namelijk regelmatig het probleem dat de Cam direct na het aandoen van de TV (zowel vanuit de UIT stand als vanuit de Standby stand) in de stress schiet. Het status scherm van de Cam verschijnt dan een seconde in beeld (is helemaal blanco) en verdwijnt dan weer. Vervolgens komt dit om de 10 a 15 seconden terug. De TV geeft wel gewoon de zender weer, maar er valt niet naar te kijken op deze manier natuurlijk.

Het vreemde is dat hij dit niet altijd doet bij het aanzetten, maar wel steeds meer met regelmaat.

De enigste manier om dit op te lossen is de Cam uit de TV te trekken (waarna de TV dus een melding geeft dat hij niet met de module kan communiceren) en hem er vervolgens weer in te stoppen. Vervolgens begint het authenticatie proces en nadat dat voltooid is, is het probleem opgelost en doet de TV het verder goed. Todat hij dus weer uit gezet wordt en later weer aan. In het begin had ik dit probleem niet. Bugje van de TV of van de Cam???

Heb de TV meerder malen van het stroomnet gehaald en de update opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt...

roxxi
20 oktober 2009, 20:18
Roxxi,

welke firmware heb je? (home/config/sw upd/sw info) De aanduiding laatste is onvoldoende omdat de laatstegereleasede versie is teruggetrokken.

026.055.000 is de eerste versie die officeel door de authenticatie heenkwam. Deze is echter teruggetrokken en krijg je dus niet meer automatisch. Oudere versies hebben het door jouw genoemde probleem, dus ben je zeker niet de enige. Fieldtesters zijn momenteel 026.065 aan het testen maar die is nog niet gereleased. In een andere post kun je hun bevindingen lezen.Robert, ik heb de Q5492-0.26.58.5 van 20/9/2009. Kan het daar aan liggen ?
Het kan ook zijn, en dat vernam ik van mijn vrouw, dat ze iets te snel zapte toen ze net de TV had aangedaan, dat deze storing is ontstaan?
(hij bleef dus hangen op 80% authen.......)

FriendlyGhost
21 oktober 2009, 22:09
Ik ben nog in het bezit van een analoge videorecorder :schater:. Mijn CI+-CAM is mijn eerste stap in de wereld van het digitale televiesie kijken. Nu zit ik met het volgende probleem.

De kabel uit mijn AOP is via mijn VCR doorgelust naar mijn TV ( 32PFL9604H12, fw. 026.058.5 ). Zodra ik nu met mijn VCR een programma ga opnemen, krijg ik op de zenders RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica de melding " Geen programma beschikbaar ". Zodra ik het opnemen beeindig verdwijnt de melding en komt het beeld terug. Zijn er mensen met de nieuwe testsoftware, die nog in het bezit zijn van een VCR, die willen kijken of dit probleem zich ook nog met de nieuwe software voordoet?

oslo
21 oktober 2009, 22:24
Deze kanalen zitten in jouw regio op frequentie 586 MHZ (kanaal 36). Dit is een vrij standaard kanaal waarop VCR "uitzenden". Dit is op te lossen door het "uitzendkanaal" van de VCR aan te passen (vaak nog via een schroefje oid op de achtezijde van de VCR)

FriendlyGhost
21 oktober 2009, 22:32
Bedankt voor je snelle reaktie. Omdat de vcr nog aan het opnemen is heb ik nog niet gekeken of ik iets kan verstellen. Kun je misschien wel aangeven waar ik de frequenties van de verschillende kanalen kan vinden? Ik zit in postcode 5061.

Edit: Gevonden :pompom: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

jacob53
24 oktober 2009, 10:19
als ik af stem op op disc hd is er geen ondertiteling bij maar bij nat.geo wel hebben daar meer last van heb op een na de laatste sofwere op staan in hoe krijg hier onder tekst bij

Vaagfiguur
24 oktober 2009, 11:32
als ik af stem op op disc hd is er geen ondertiteling bij maar bij nat.geo wel hebben daar meer last van heb op een na de laatste sofwere op staan in hoe krijg hier onder tekst bij

Klopt idd. Ze zijn bezig de nieuwste software versie te testen waarin o.a. de ondertitel bug is "verbeterd". Zie topic;

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21463

rowdy
26 oktober 2009, 16:14
Bedankt voor je snelle reaktie. Omdat de vcr nog aan het opnemen is heb ik nog niet gekeken of ik iets kan verstellen. Kun je misschien wel aangeven waar ik de frequenties van de verschillende kanalen kan vinden? Ik zit in postcode 5061.

Edit: Gevonden :pompom: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Je kunt er ook voor kiezen de VCR niet door te lussen, maar de kabel voor de VCR al te splitsen. Eentje naar de tv, eentje naar de VCR.
De VCR sluit je vervolgens alleen via Scart aan op de tv. Probleem opgelost.

Tenzij je een heeeeeeeeeele oude VCR hebt zonder Scart.

FriendlyGhost
26 oktober 2009, 19:33
Bedankt voor de reakties. De kabel is inmiddels voor de video gesplitst. De video is voorzien van een scart en werkt prima zo :thumb up:

rudolfbon
2 november 2009, 11:15
Beste mensen,

Na alle berichten op dit forum heb ik de knoop doorgehakt en zaterdag een Philips 37PFL9604H aangeschaft met tevens een Smit Cam module.
Na installatie software 58 versie en het volgen van de instructies zoals op dit forum gemeld werkte alles perfect (met uitzondering gemelde teletekst en ondertiteling probleem en wat mij niet stoort) en kan ik alle HD en digitale kanalen in uitstekende weergave bekijken.
Iedereen bedankt voor de instructies en ik wou toch een positieve melding geven.

Rudolf

:pompom:

TomF
12 november 2009, 22:58
Naar aanleiding van een ander draadje over 'radio op TV' heb ik ff zitten kijken. Wat blijkt? Ik heb op geen enkele radiozender geluid.

Ik kan me nog vaag herinneren dat dit ooit wel gewerkt heeft.
Vandaar de vraag: werkt 'radio op TV' bij jullie wel?

mfr
13 november 2009, 00:27
ik heb de zelfde tv als jij, maar bij mij werkt het wel:)

TomF
13 november 2009, 09:05
Ik heb net nogmaals getest en nu werkt het wel. Vreemd.

Ik ging gisteren via het kanalenoverzicht (OK-knop) van kanaal 1 naar naar kanaal 1750 en toen bleef het stil op alle radiozenders.
Toen ik vervolgens weer naar de TV-kanalen zapte, kreeg ik overal (Behalve op Ned 1) de melding 'Gecodeerd programma'.

Donthuis
13 november 2009, 17:34
Ik ben nog in het bezit van een analoge videorecorder :schater:. Mijn CI+-CAM is mijn eerste stap in de wereld van het digitale televiesie kijken. Nu zit ik met het volgende probleem.

De kabel uit mijn AOP is via mijn VCR doorgelust naar mijn TV ( 32PFL9604H12, fw. 026.058.5 ). Zodra ik nu met mijn VCR een programma ga opnemen, krijg ik op de zenders RTL5, SBS6, RTL7 en Veronica de melding " Geen programma beschikbaar ". Zodra ik het opnemen beeindig verdwijnt de melding en komt het beeld terug. Zijn er mensen met de nieuwe testsoftware, die nog in het bezit zijn van een VCR, die willen kijken of dit probleem zich ook nog met de nieuwe software voordoet?

Omdat er bijna geen TV's zonder SCART zijn is het door de Videorecorder gemaakte signaal op de antenne uitgang eigenlijk niet meer nodig. Bij de meeste videorecorders kan je dat ook gewoon afzetten. Soms door iets in een instelmenu te kiezen, soms door achterop het apparaat een schakelaartje om te zetten. Dan zit hij in welke stand dan ook de TV-ontvangst nooit in de weg. En de video speel je af via SCART, nu dus op de LCD TV. Mijn eigen 37PFL9604 zit met zijn antenne ingang ook achter één van mijn videorecorders, waarvan de "modulator" uitstaat. En afspelen loopt over de SCART, waarvan de Philipsen er zelfs twee hebben.

De videorecorder werkt dus als een antenneversterker, overigens met een lage versterkingsfactor. Zelf heb ik door een splitter tussen de recorder en de TV te zetten ook nog een tweede videorecorder kunnen aansluiten.

In het menu van de LCD TV kan je ergens het ontvangstniveau meten, als je dat wil weten. Verder geeft de TV daar ook aan of dat digitale signaal "goed" is voor deze soort onvangst.

mfr
14 november 2009, 09:01
Ik heb net nogmaals getest en nu werkt het wel. Vreemd.

Ik ging gisteren via het kanalenoverzicht (OK-knop) van kanaal 1 naar naar kanaal 1750 en toen bleef het stil op alle radiozenders.
Toen ik vervolgens weer naar de TV-kanalen zapte, kreeg ik overal (Behalve op Ned 1) de melding 'Gecodeerd programma'.

dit heb ik ook af en toe ,dat er staat gecodeerd programma?!
heb de laatste dagen ook last van stroringen, beeld dat erg blokkerig is. Maar ja dit kan natuurlijk ook aan het ziggo signaal liggen. Misschien was er een storing in je gebied?

jwijnands
18 november 2009, 22:34
OK, misschien kijk ik niet goed maar ik kan het echt niet vinden. Zoals je hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22216)kan lezen heb ik net een 32pfl8404 gekocht met Ci+ module. Nieuwste firmware op de tv en gaan.

Enige wat ik nu niet werkend krijg is teletekst. Alleen op ned1. HD werkt dat, op de BBC en op andere kanalen doet 't niets.

Als ik hier aan het begin van de discussie kijk heb ik de indruk dat er in het verleden al een teletekst bug verholpen zou moeten zijn.

tafkap72
19 november 2009, 08:50
OK, misschien kijk ik niet goed maar ik kan het echt niet vinden. Zoals je hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22216)kan lezen heb ik net een 32pfl8404 gekocht met Ci+ module. Nieuwste firmware op de tv en gaan.

Enige wat ik nu niet werkend krijg is teletekst. Alleen op ned1. HD werkt dat, op de BBC en op andere kanalen doet 't niets.

Als ik hier aan het begin van de discussie kijk heb ik de indruk dat er in het verleden al een teletekst bug verholpen zou moeten zijn.
Alleen op de 9000 serie met de .66 software, op de andere modellen is er alleen Teletekst op ongecodeerde kanalen, zoals Nederland1 HD. BBC heeft al jaren geen teletekst meer, die hebben alleen ondertiteling en een paar pagina's met program listings.

jwijnands
19 november 2009, 09:43
Sorry maar da's onzin. Op m'n analoge TV had ik gewoon een teletekst pagina met ondertitels (pag 888) ! Dat wil ik op m'n nieuwe tv ook weer!

madheis
19 november 2009, 09:53
Hee jwijnands

Tafkap72 zegt alleen dat de teletekst nu alleen op de andere zenders werkt als je de .66 firmware draait. Deze is nu alleen nog maar op de 9000 serie te krijgen, maar hopelijk binnenkort ook op de overige series! Waardonder de 8000 serie, die jij bezit!

Dus nog even geduld hebben tot er een nieuwe firmware komt die het teletekst probleem ook voor de overige series oplost!

jwijnands
19 november 2009, 12:20
Dan had ik 'm misschien verkeerd begrepen.

Net even gechat met Bas van de philips support website. Hij zei 't zelfde, 't werkt nu al in de 9000 series firmware en voor de 8000 serie moet er binnenkort weer een nieuwe versie komen.

Henk2304
19 november 2009, 12:23
Dan had ik 'm misschien verkeerd begrepen.

Net even gechat met Bas van de philips support website. Hij zei 't zelfde, 't werkt nu al in de 9000 series firmware en voor de 8000 serie moet er binnenkort weer een nieuwe versie komen."Binnenkort" is bij Philips een heeeeeeel rekbaar begrip ...:roll:

JW-NHS
19 november 2009, 12:59
Maar wat wil je nu eigenlijk, moet Philips de .66 FirmWare dan ook maar voor de 5, 7 en 8 serie op z'n site zetten, ondanks de problemen die er mee zijn?
Ik snap die 'klagerige reakties" niet, laat Philips nou gewoon eerst (samen met Ziggo) die Firmware goed krijgen, dan komt 'ie zeker snel op de site. Dat is óók het belang van Philips, immers pas dán gaat de verkoop van nieuwe TV's goed lopen.

Groet,
JW

Henk2304
19 november 2009, 13:54
Maar wat wil je nu eigenlijk, moet Philips de .66 FirmWare dan ook maar voor de 5, 7 en 8 serie op z'n site zetten, ondanks de problemen die er mee zijn?
Ik snap die 'klagerige reakties" niet, laat Philips nou gewoon eerst (samen met Ziggo) die Firmware goed krijgen, dan komt 'ie zeker snel op de site. Dat is óók het belang van Philips, immers pas dán gaat de verkoop van nieuwe TV's goed lopen.

Groet,
JWPrecies, dat is ook wat ik bedoel. Ik heb al ergens aangegeven dat ik eerder denk dat er met de ervaringen van ploffende 9000-TV's een .67 gemaakt, getest, gedistribueerd en evt. gecertificeerd wordt en dat op basis daarvan ook de lagere series aan de beurt komen. De .66 versie (voor de 9000) is nou ook niet bepaald hardstikke nieuw meer dus ook qua tijd is .67 (of nieuwer) al lang aan de beurt (tussen .58 en .66 zat ook maar een maand of zo). Als ik eerlijk ben en m'n ongeduld ff terzijde schuif heeft dat m'n voorkeur. Ook al zeggen sommige Philips-medewerkers dat .66 echt nog beschikbaar komt. We hebben toch zo langzamerhand wat dat betreft wel ervaring met de betrouwbaarheid (mate van geďnformeerdheid) van de Philips-klantenservice:!: En als je dat allemaal beziet is "binnenkort" dus een rekbaar begrip en probeer ik eerder het verwachtingspatroon wat te temperen dan "klagerig" over te komen.
.58 doet 't bij mij nog goed en als ik txt wil op RTL ga ik nog wel ff naar kanaal 2004.

jwijnands
19 november 2009, 14:01
Wat ik eigenlijk wil is niet kloten met allerlei firmware maar een produkt wat in een keer werkt. Dan had ik blijkbaar sony moeten kopen.

Even realistisch, ik hoop alleen dat alle aandacht die nu uitgaat naar de 9000 serie niet betekend dat de 8000 serie wordt vergeten.

nlrb
19 november 2009, 14:03

Groet,
JW
De meerderheid van de mensen met een Philips TV gebruikt niet eens CI+. Zij zijn dus ook niet geintereseerd in een Ziggo certificatie. Wel willen ze graag teletekst, ondertitels en andere features uit de nieuwe firmware. Dat er wellicht nog problemen zijn omtrent CI+ is voor hen niet interessant.

JW-NHS
19 november 2009, 14:06
Wat ik eigenlijk wil is niet kloten met allerlei firmware maar een produkt wat in een keer werkt. Dan had ik blijkbaar sony moeten kopen.

Even realistisch, ik hoop alleen dat alle aandacht die nu uitgaat naar de 9000 serie niet betekend dat de 8000 serie wordt vergeten.

Volg je het Sony-draadje ook? Dan zou je beter moeten weten.
Sony heeft officieel gecertificeerde Firmware uitgegeven, waar nog een hoop mee mis is.
Niet in de laatste plaats het feit dat je NIET zelf je zenders in de door jou gewenste volgorde kunt zetten.
Om díe reden koop ik geen Sony, en wacht even af totdat de Philips CI+ systemen door Ziggo gecertificeerd zijn. En dan sla ik toe.

Groet,
JW

nlrb
19 november 2009, 14:17
Nou begrijp ik je niet. Als ze geen CI+ hebben kijken ze digitaal via een settopbox of zo toch? Dan heb je toch überhaubt geen last van dit soort problemen? En analoog heb je ook geen problemen met de meeste zenders want dan is het hele basispakket ongecodeerd. Toch ...
Er zijn nog meer aanbieders van DVB-C signaal op de wereld dan Ziggo. Ook in Nederland, maar zeker daarbuiten.

Henk2304
19 november 2009, 16:07
Er zijn nog meer aanbieders van DVB-C signaal op de wereld dan Ziggo. Ook in Nederland, maar zeker daarbuiten.Ongetwijfeld. Maar het probleem dat er geen txt is (met de .58 firmware) treedt alleen op met een gecodeerd signaal via de DVB-C tuner als gedecodeerd wordt via CI+. Andere aanbieders van DVB-C hebben dit probleem dus ook als ze zich van CI+ bedienen. CAIWAY zal 't niet hebben omdat zij althans hun basispakket ongecodeerd doorgeven. Op ongecodeerde zenders (om. Ned 1 HD/SD en een aantal regionale zenders) heb ik óók met CI+ gewoon txt. Die zenders kan ik ook ontvangen zonder CI+-CAM. Hoe 't werkt met een Alphacrypt weet ik niet.

nlrb
19 november 2009, 16:25
Ongetwijfeld. Maar het probleem dat er geen txt is (met de .58 firmware) treedt alleen op met een gecodeerd signaal via de DVB-C tuner als gedecodeerd wordt via CI+. Andere aanbieders van DVB-C hebben dit probleem dus ook als ze zich van CI+ bedienen. CAIWAY zal 't niet hebben omdat zij althans hun basispakket ongecodeerd doorgeven. Op ongecodeerde zenders (om. Ned 1 HD/SD en een aantal regionale zenders) heb ik óók met CI+ gewoon txt. Die zenders kan ik ook ontvangen zonder CI+-CAM. Hoe 't werkt met een Alphacrypt weet ik niet.
Klopt, maar de teletekst caching is bijvoorbeeld ook verbeterd in de .66. Dat merk je ook op ongecodeerde kanalen.

janos
19 november 2009, 16:34
Ik weet niet of dit op de juiste plaats staat , sory als dit niet zo is.

Nog steeds staat er op de ziggo site geen melding welke Philips TV nu wel C+ gecertificeerd zijn.
Ikzelf wil net als andere met mij denk ik rond de feestdagen een niewe TV aanschaffen.
Mijn oog is gevallen op een philips TV.
Verkopers in verschillende winkels vertellen dat er verschillende Philips tv s
wel gecertificeerd zijn maar nog niet door ziggo zijn vrijgegeven.
Zoiets staat er ook op de ziggo lijst.
Maar ik wil niet het risico lopen dat ik straks van ziggo te horen krijg hij stond niet in onze lijst dus ons treft geen blaam als het niet werkt.
Ziggo dwing klanten nu te kiezen uit de lijst die op hun site staat.
Weet iemand wanneer de Phillips toestellen door ziggo worden vrijgegeven ?http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/icons/icon5.gifhttp://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/icons/icon5.gifhttp://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/icons/icon5.gif

Tom-
19 november 2009, 19:11
Nee. Helaas.

edopiri
19 november 2009, 21:04
gaan we het nog beleven voor de sint ?

vooral ondertiteling van scifi en zo missen we erg.

joehoe Ziggo en Philips ?
wanneer zit de nieuwe release in ons schoentje ?

anoniem
19 november 2009, 21:16
Precies, dat is ook wat ik bedoel. Ik heb al ergens aangegeven dat ik eerder denk dat er met de ervaringen van ploffende 9000-TV's een .67 gemaakt, getest, gedistribueerd en evt. gecertificeerd wordt en dat op basis daarvan ook de lagere series aan de beurt komen. De .66 versie (voor de 9000) is nou ook niet bepaald hardstikke nieuw meer dus ook qua tijd is .67 (of nieuwer) al lang aan de beurt (tussen .58 en .66 zat ook maar een maand of zo). Als ik eerlijk ben en m'n ongeduld ff terzijde schuif heeft dat m'n voorkeur. Ook al zeggen sommige Philips-medewerkers dat .66 echt nog beschikbaar komt. We hebben toch zo langzamerhand wat dat betreft wel ervaring met de betrouwbaarheid (mate van geďnformeerdheid) van de Philips-klantenservice:!: En als je dat allemaal beziet is "binnenkort" dus een rekbaar begrip en probeer ik eerder het verwachtingspatroon wat te temperen dan "klagerig" over te komen.
.58 doet 't bij mij nog goed en als ik txt wil op RTL ga ik nog wel ff naar kanaal 2004.

Er is inmiddels al een .67 versie, maar daarin zijn de issues met de reboot en de CI+ niet in opgelost. Het wachten is dus op een versie .68 of hoger waarin deze finale verbeteringen wel zijn opgenomen.

edopiri
19 november 2009, 21:32
anoniem

op dit ogenblik wordt de fw getest op de 9000 serie.
kan ik er van uit gaan dat het straks feilloos werkt op de lagere series zoals 5000 of moet dat dan ook nog worden getest ?

ik hou me aanbevolen om de versie voor de 5000 serie uit te testen.
zou al best interesse hebben in fw66

mod-1
21 november 2009, 15:48
Uhh?, ging dit topic niet over "Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over CI+ geschikte TV's van dit merk"? Hou het daar dan ook bij svp. De offtopic bijdragen komen elders ook ruimschoots aan bod.

mod-1
22 november 2009, 21:38
Omdat men kennelijk maling heeft aan mijn verzoek is de hele offtopic handel hier weggehaald en verplaatst (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=231900#post231900)

Sorry als de draadjes nu wat "rafelig" zijn of dat uw bijdrage onterecht is verplaatst, in het laatst geval hoor ik het wel.

Donthuis
22 november 2009, 22:18
M.h.d. aan de moderator voor de ingreep en de FW-discussie vervolgend:
- nu al ruim een week geen reboot gehad, wel soms verspringende beeldinstellingen (Lijkt me overigens geen CI+ issue).
Een aantal dagen geen authenticatiescherm bij het opstarten vanuit standby, nu recent weer terug. Vreemd dat dit scherm komt en gaat.....

- vandaag heb ik -voor alle zekerheid een dag voor het aflopen van de tweeweekse periode- de Ziggo smartcard alvast geregistreerd, inclusief de gewenste pakketkeuze. Effecten vlak na deze registratie op de Ziggo site:

a) soms langer "zender gecodeerd" onderin het beeld, waarna wel altijd herstel op de vrijgeschakelde ontvangst plaatsvindt (geen aan/uit nodig) Heeft dat met de uitgebreidere CAM/Ziggo interactie te maken?
b) soms wel zéér traag op de AB reagerende bediening bij stappen door het configuratiescherm en HD zender in beeld. Zappen tussen de zenders gaat nog steeds redelijk snel.
c) één enkele keer een hangende now/next balk, die door zender up, zender down weer verdween. Now/next is toch een belangrijke feature.
d) EPG staat op de keuze netwerk, niet TV. Ik denk dat dit wellicht positief uitwerkt op eventuele problemen. Ik heb NOOIT EPG problemen gehad..

Teletekst werkt en werkte altijd al foutloos, zij het dat sommige pagina's veel lichter zijn dan de andere, die in de normale achtergrond blijven staan.

Andere zaken zijn me niet opgevallen, overal ben ik best tevreden met FW66. Inmiddels heb ik een Philips BlueRay speler 7500SL aangesloten. Ook dit heeft geen negatieve effecten op de TV-werking uitgeoefend. Wel dezelfde situatie als met de TV: software update via het netwerk gaf géén actualisering, USB-update vanaf de site daarentegen juist wel.

Wat me wel is opgevallen, is dat deze speler nog een klassieke handleiding meegeleverd krijgt, terwijl de TV slechts een ingebouwde handleiding bevat. Printen ervan levert maar liefst 160 bladzijden op. Philips gaat daar -desgevraagd- geen verandering in aanbrengen. Toch zijn sommige eerdere door mij genoemde kleine issues te wijten geweest aan het niet kennen van alle bedieningsstappen (de handleiding moet van het beeld af voor de handeling plaatsvindt) . Met de pagina's in de hand komt dat minder voor.

Wordt vervolgd, :)

37PFL9604/12
Smit CAM
bijna 13 dagen sinds FW-update naar 66; slechts één plof/reboot