View Full Version : Aanbod Sport 1

il padrino
27 september 2009, 22:05
Ik wou graag jullie mening hierover eens weten.

Het aanbod, vooral het voetbal van sport 1 vind ik behoorlijk vermindert:sad:.

Een paar voorbeelden,

2 kanalen minder dan vroeger, 6 ipv 8 waardoor er in de groepsfase van de CL niet alle 8 de wedstrijden kunnen worden uitgezonden en in de reclames hebbben ze het steeds over de poulefases dus ik vraag me af of ze de finales wel gaan uizenden.

Geen Bundesliga meer, Geen serie A wedstrijd meer op zaterdag avond.
Geen Frans, Portugees voetbal Enzovoort...:cry:

En dan te denken dat de meeste abonnees het voor t voetbal afnemen.
Ook hebben ze nog inkomsten uit reclame wat ik voor een betaal zender al raar vind en dan is het aanbod toch minder dan vroeger ondanks die reclame inkomsten.
Ook steeds vaker in de rust van de wedstrijd beelden van eerder gespeelde wedstrijden ipv een analyse.
Moeten de onderhandelaars beter hun best doen of zouden ze de prijs wat lager moeten doen om meer abonnees te krijgen.
Of juist wat hoger om meer te kunnen binnen halen.
Ook zou ik graag wat K1 of UFC zien en wat auto/motorsport.
Ik heb er wel een 5 euro meer p/m voor over

Ik zit er sterk aan te denken mijn abonnement na 4 jaar bij sport 1 op te zeggen:giveup: als het niet gaat verbeteren.
Wat jullie?

pboes
28 september 2009, 10:38
Ik vind het aanbod van voetbal juist te veel.
Andere sporten komen nauwelijks aan bod.
Vorig weekend, toen we allemaal konden kijken, heb ik behalve voetbal en tennis alleen nog een golftournooi gezien. Dus voor mij hoeft Sport 1 ook niet.

martwout
28 september 2009, 10:47
2 kanalen minder dan vroeger, 6 ipv 8 waardoor er in de groepsfase van de CL niet alle 8 de wedstrijden kunnen worden uitgezonden en in de reclames hebbben ze het steeds over de poulefases dus ik vraag me af of ze de finales wel gaan uizenden.

Geen Bundesliga meer, Geen serie A wedstrijd meer op zaterdag avond.
Geen Frans, Portugees voetbal Enzovoort...:cry:

Serie A is er zeker weleens op zaterdagavond. Frans voetbal hebben ze ook (ook niet ieder weekend). Portugees voetbal heb ik afgelopen zaterdag nog gezien.

Dat de Bundesliga er niet is, komt door de vraag/aanbod (ook RTL heeft de samenvattingrechten nog niet binnen). Als de aanbieder gaat inzien dat zenders niet meer de topbedragen zullen betalen, komt het vanzelf weer terug. De zenders (ook Sport 1) hebben geen oneindige liquiditeiten dus wordt het bod lager.

Dat van de kanalen komt door Ziggo, UPC. Dat is geen iniatief van Sport 1 en m.i. zijn 6 kanalen genoeg. Voor de CL heb je dan in ieder geval de betere wedstrijden (ik zit niet op Verweggistan FC tegen Kiev FC te wachten). En in het weekeinde heb je ook nog genoeg aanbod (qua Premier League).

Ruudski
2 oktober 2009, 10:02
Wij overwegen Sport1 te nemen, weet er iemand wanneer het darten weer wordt uitgezonden ??? :frons:

McGyverned
11 oktober 2009, 13:38
Wij overwegen Sport1 te nemen, weet er iemand wanneer het darten weer wordt uitgezonden ??? :frons:

Is nu een tournooi bezig, het 'World Cranprix Darts' in Dublin. Hier is het openen met een dubbel en finischen met een dubbel. Vanavond om 08.00u. is de finale tussen Raymond van Barneveld en Phil Taylor.

Pionus
12 oktober 2009, 10:31
Ook ik mis de bundesliga (vooral nu met Bayern Munchen, Louis van Gaal) maar wat ik nog het meeste mis is het NBA basketbal!!! Waar is dat gebleven?

Ik ben een behoorlijke voetballiefhebber maar het basketbal stond toch ook hoog op het verlanglijstje!

Erg jammer!

martwout
12 oktober 2009, 10:50
Volgens NBA.com is de 'opening day' op 26 oktober.

basketbal
12 oktober 2009, 17:40
Vanaf gastenboek donarbasketbal.nl gehaald m.b.t. NBA:

In ieder geval tot november zal basketbal niet door Sport1 worden uitgezonden. Op dit moment lopen de onderhandelingen met de NBA, maar wij kunnen nog geen uitspraken doen over onze toekomstige programmering.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Film1 Sport1

maurice.becholz
12 oktober 2009, 18:48
Ook ik mis de bundesliga (vooral nu met Bayern Munchen, Louis van Gaal) maar wat ik nog het meeste mis is het NBA basketbal!!! Waar is dat gebleven?

Ik ben een behoorlijke voetballiefhebber maar het basketbal stond toch ook hoog op het verlanglijstje!

Erg jammer!

de bundesliga komt toch op rtl7 of niet? zei derksen laatst bij voetbalinternational.

crapz0rs
12 oktober 2009, 19:08
de bundesliga komt toch op rtl7 of niet? zei derksen laatst bij voetbalinternational.Klopt, volgens het AD zendt de omroep elke zaterdag een wedstrijd live uit en is er op zondag een programma met samenvattingen.

martwout
14 oktober 2009, 18:41
RTL grijpt alsnog naast Bundesliga

RTL is er uiteindelijk toch niet in geslaagd de uitzendrechten van de Bundesliga te bemachtigen. Opvallend, want daar zag het wel naar uit; met verzekeringsmaatschappij Allianz was zelfs een sponsor gevonden. Deze partij had de financier van de Bundesligauitzendingen bij RTL moeten worden. De bedoeling was de competitietopper Hamburger SV-Bayern München (1-0) op 26 september al live in beeld te brengen. Vanwege nog niet afgeronde contractbesprekingen lukte dit niet. RTL 7 had het plaatje eigenlijk al rond: af en toe een rechtstreekse wedstrijd op zaterdagmiddag en op zondagavond vanaf 20.00 uur een programma met samenvattingen uit de Bundesliga. Wilfred Genee zou gaan presenteren. De deal was aanstaande, maar RTL kwam er financieel niet uit met Allianz.

RTL ontkent dat alles is afgeblazen omdat Allianz naar verluidt niet blij zou zijn geweest met berichtgeving in VI over het op handen zijnde akkoord. RTL-woordvoerder Jaap Paulsen laat weten: 'We zijn er gewoon niet uitgekomen. Er was een duidelijk programma-idee, we waren in gesprek en het zag er ook naar uit dat het van de grond zou komen. Uiteindelijk moesten we tot de conclusie komen dat het niet door kon gaan. Nee, ik ga niet zeggen waarom niet. Het heeft ook met zoveel dingen te maken, zoals kosten en exposure. In elk geval is het van de baan en dit seizoen zal er dus geen Duits voetbal bij RTL te zien zijn.’

Daarmee lijkt het gemis van de Bundesliga voor de rest van dit seizoen op de Nederlandse(betaal)televisie zo goed als definitief. De NOS heeft geen interesse, Eredivisie Live en Sportl hebben niet genoeg geld. Maar volgens de verkopende partij Sportfive is er nog een uitweg. 'We hebben nog steeds onze contacten met zowel Eredivisie Live als Sportl’ aldus een zegsman. Heel overtuigend klinken zijn woorden niet. De televisiemarkt in Nederland is momenteel buitengewoon zwak. Bovendien deden Eredivisie Live en Sportl in een eerder stadium zelfs al een gezamenlijk bod, wat niet voldoende was voor Sportfive.

Bron: VI nr 42 2009

danny24
28 oktober 2009, 20:13
Sport 1 zend de bundesliga niet uit omdat ze daar de licentie niet voor hebben, dat hoorde ik in een programma op de zender zelf.

Er zijn mensen die dit raar vinden, omdat het toch wel een goede competitie is.

Misschien komt het in de toekomst nog maar dat moeten we afwachten.

Voorheen was er op RTL 7 toch al duits voetbal te zien op zaterdag middag, maar dat was op een gegeven moment gestopt. Gaan ze er nu toch weer mee door?

DjinnM4n
16 november 2009, 18:43
Vind idd het aanbod van Sport1 met de week slechter worden. De MLB zenden ze al 2 jaar niet meer uit omdat ze de "rechten" niet kunnen krijgen ??

De NBA zenden ze uit op het moment dat mensen of nog werken of al op bed liggen.

En sport1 blijft maar voetbal inkopen, op zich leuk, maar om nou te zeggen dat ik sport1 heb genomen vanwege het voetbal uit Rusland of Argentinië, niet echt nee.

Destijds Canal+ aangeschaft vanwege het aanbod NBA en MLB, mede ook om de eredivisie maar dat was niet de hoofzaak. Op den duur was daar dan ook NASCAR en IRL.

Momenteel is het aanbod "USA" sporten tot het minimum beperkt. NBA wordt 2 x uitgezonden per week? Ik hoop dat ESPN America op korte termijn ook de NBA mag uitzenden, want dan kan ik m'n sport1 donatie stopzetten.

Ik vrees trouwens dat wanneer ESPN America NBA gaat uitzenden sport1 een gedeelte van zijn abonnees gaat verliezen en daardoor waarschijnlijk ook in de problemen gaat komen, wat ik op dit moment geen eens zo erg zou vinden....:lol:

martwout
16 november 2009, 20:04
Sport1 heeft voor het nog resterende en komende seizoen de exclusieve uitzendrechten verworven van de Duitse Bundesliga. Het betreft hier de rechten voor het live of in samenvatting uitzenden van wedstrijden op televisie en internet. Op zondag 22 november zendt Sport1 de wedstrijden Bayern München - Bayer Leverkusen (15:30 uur) en Hamburger SV - VfL Bochum (17:30 uur) rechtstreeks uit. Kees Jansma, directeur van Sport1: 'We zijn blij dat vanaf komend weekend het buitenlands voetbalpakket van Sport1 weer compleet is en de Bundesliga weer te zien is op de Nederlandse televisie. In de Bundesliga spelen en trainen in vergelijking met alle andere buitenlandse competities de meeste Nederlanders. Het is geweldig dat we bij Sport1 nu weer wekelijks de verrichtingen van Louis van Gaal, Arjen Robben, Mark van Bommel, Eljero Elia en Joris Mathijsen kunnen volgen'.

Bron: Mediamagazine.nl

Kolade
18 november 2009, 11:29
Verder zijn de samenvattingen al te zien op de ARD (Zaterdag) en op de NDR/WDR/SWR(zondag)

aartstyle
26 november 2009, 17:27
wat een superzondag hebben we voor de boeg qua sport op sport1. De tennisfinale van de masters in london, en een aantal top voetbal wedstrijden.

14:30 Everton-Liverpool

17:00 Arsenal - chelsea

19:00 Barcelona - Real madrid

Het leuke is dat alle 3 de wedstrijden in HD zijn. De programmagids van sport1 vermeld geen HD bij Barcelona - real madrid, maar ik zag gisteren een commercial op deze zender waarin duidelijk stond dat hij in HD te zien zou zijn. Tevens staat hij nu ook in de EPG!!:thankyou::applause:

Wesmsn
26 november 2009, 22:01
Wij hebben nu ook tijdelijk sport 1 ivm met exstra smartcards
Dan heb je film 1 en sport 1 gratis etc

Ik vind het zonder dat sport 1
2 Zenders altijd draaien
En dat 4 zenders Meestal niks uitzenden
Af en toe in het weekend dan 1 x gezien,