View Full Version : Programma niet beschikbaar

double0dennis
25 september 2009, 21:15
Vanavond viel tijdens het kijken ineens het beeld weg op de digitale zenders. Van het ene op het andere moment geven alle digitale zenders (dus ook NED1) de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Er wordt verder geen E19 of E16 of andere foutmelding weergegeven.

Als ik de CAM met smartcard verwijder dan is NED 1 normaal zichtbaar. Als ik de tv aanzet met smartcard dan wordt de re-authenticatie van de CAM normaal voltooid.

Ik heb ook eens bij de Irdeto Conditional Access gekeken. Daar staat alleen
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
De andere service
0x1 LIVE VIEW 1 DVB DESCRAMBLE Service is verdwenen.

Ik heb gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerker vertelde mij dat mijn Smartcard niet geregistreerd was. Dat is vreemd want ik had hem netjes via mijn.ziggo.nl geactiveerd en hij heeft het de afgelopen 48 uur ook gewoon gedaan. Toen ze probeerden om de smartcard alsnog te activeren bleek de card al in use te zijn.

De medewerker dacht daarom dat de preview periode afgelopen was. Aangezien een preview periode ongeveer twee weken moet duren lijkt mij dat sterk. Twee dagen is immers lang geen twee weken. Uiteindelijk bleek de helpdesk niets meer voor me te kunnen doen en kreeg ik het advies om morgen weer eens te kijken of digitale televisie weer beschikbaar is.

Terwijl ik dit zit te typen kwam het beeld heel even kortstondig terug. Net voor ik dit bericht wilde afsluiten is het beeld weer verdwenen. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is?

anoniem
26 september 2009, 00:09
Vanavond viel tijdens het kijken ineens het beeld weg op de digitale zenders. Van het ene op het andere moment geven alle digitale zenders (dus ook NED1) de melding "Gekozen programma is niet beschikbaar". Er wordt verder geen E19 of E16 of andere foutmelding weergegeven.

Als ik de CAM met smartcard verwijder dan is NED 1 normaal zichtbaar. Als ik de tv aanzet met smartcard dan wordt de re-authenticatie van de CAM normaal voltooid.

Ik heb ook eens bij de Irdeto Conditional Access gekeken. Daar staat alleen
0x0 EMM 1 DVB EMM Service
De andere service
0x1 LIVE VIEW 1 DVB DESCRAMBLE Service is verdwenen.

Ik heb gebeld met de Ziggo helpdesk. De medewerker vertelde mij dat mijn Smartcard niet geregistreerd was. Dat is vreemd want ik had hem netjes via mijn.ziggo.nl geactiveerd en hij heeft het de afgelopen 48 uur ook gewoon gedaan. Toen ze probeerden om de smartcard alsnog te activeren bleek de card al in use te zijn.

De medewerker dacht daarom dat de preview periode afgelopen was. Aangezien een preview periode ongeveer twee weken moet duren lijkt mij dat sterk. Twee dagen is immers lang geen twee weken. Uiteindelijk bleek de helpdesk niets meer voor me te kunnen doen en kreeg ik het advies om morgen weer eens te kijken of digitale televisie weer beschikbaar is.

Terwijl ik dit zit te typen kwam het beeld heel even kortstondig terug. Net voor ik dit bericht wilde afsluiten is het beeld weer verdwenen. Wie kan mij uitleggen wat hier aan de hand is?

je vermeldt je TV / model niet ..
heeft niets met preview te maken. De TV geeft de verkeerde informatie door aan de CAM, zgn CA_PMT fout.
TV uitschakelen en weer opstarten.

double0dennis
26 september 2009, 08:21
je vermeldt je TV / model niet ..
heeft niets met preview te maken. De TV geeft de verkeerde informatie door aan de CAM, zgn CA_PMT fout.
TV uitschakelen en weer opstarten.

Het betreft de Sony KDL-40W5500. De firmware versie is 1.570EA. Uitschakelen en inschakelen heeft helaas niet mogen helpen. Dus nu heb ik de stekker uit de tv getrokken. Toen ik hem aanzette, had ik beeld. Tot de melding authenticatie OK kwam. Toen werd het beeld gelijk weer zwart.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar nu trapt de tv er niet meer in. Ik blijf de meling "Het programma is niet beschikbaar" krijgen. Verder zie ik geen foutmeldingen o.i.d. Zijn er nog andere oplossingen?

anoniem
26 september 2009, 10:35
Het betreft de Sony KDL-40W5500. De firmware versie is 1.570EA. Uitschakelen en inschakelen heeft helaas niet mogen helpen. Dus nu heb ik de stekker uit de tv getrokken. Toen ik hem aanzette, had ik beeld. Tot de melding authenticatie OK kwam. Toen werd het beeld gelijk weer zwart.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar nu trapt de tv er niet meer in. Ik blijf de meling "Het programma is niet beschikbaar" krijgen. Verder zie ik geen foutmeldingen o.i.d. Zijn er nog andere oplossingen?

Dan lijkt het meer op inconsistentie in de database. Dan blijft er alleen nog maar één mogelijkheid over en dat is her-installatie. Ik veronderstel dat je de landkeuze op Nederland hebt.

double0dennis
26 september 2009, 10:52
Dan lijkt het meer op inconsistentie in de database. Dan blijft er alleen nog maar één mogelijkheid over en dat is her-installatie. Ik veronderstel dat je de landkeuze op Nederland hebt.

Ja dat klopt. Dat gevoel had ik vanochtend ook al. Ik heb de CAM verwijderd en toen de tv teruggezet in de fabrieksinstellingen. Daarna kwam het installatiescherm tevoorschijn. Ik heb de installatie doorlopen. Landkeuze op Nederland gezet en nadien werkte NED1 HD wel en de rest was uiteraard onzichtbaar. Toen heb ik de TV uitgeschakeld, de CAM geplaatst en weer ingeschakeld. En helaas, de tv gaf weer bij alle zenders programma niet beschikbaar.

anoniem
26 september 2009, 17:49
Ja dat klopt. Dat gevoel had ik vanochtend ook al. Ik heb de CAM verwijderd en toen de tv teruggezet in de fabrieksinstellingen. Daarna kwam het installatiescherm tevoorschijn. Ik heb de installatie doorlopen. Landkeuze op Nederland gezet en nadien werkte NED1 HD wel en de rest was uiteraard onzichtbaar. Toen heb ik de TV uitgeschakeld, de CAM geplaatst en weer ingeschakeld. En helaas, de tv gaf weer bij alle zenders programma niet beschikbaar.

- geldt dit ook voor ned 1 HD.
- als je de cam verwijdert, hoeveel zenders kun je dan wel bekijken ?
- als je de cam aansluit, kun je dan bij het cam menu ?
- zie je een melding als je de smartcard verwijderd ?

double0dennis
26 september 2009, 20:29
- geldt dit ook voor ned 1 HD.
- als je de cam verwijdert, hoeveel zenders kun je dan wel bekijken ?
- als je de cam aansluit, kun je dan bij het cam menu ?
- zie je een melding als je de smartcard verwijderd ?

Ja, ook Ned1 HD wordt geblokkeerd zodra ik de CAM in de televisie heb zitten. Als ik de CAM eruit haal dan zie ik NED 1 HD (1), Ned 1 SD (71), de Ziggo kanalen (11, 12, 13) en tot mijn eigen verrassing ook Comedy Central (19). Ik heb nog een beetje verder gezapt maar ik denk dat je in dit lijstje alle zenders ziet die je zou verwachten.

Ik kan verder gewoon in het CAM menu komen als de CAM aangesloten is. Ik krijg bij het starten ook re-authenticatie te zien die vervolgens met Ok wordt afgerond. Ik heb vandaag nog eens met de Ziggo helpdesk gebeld en ik moest toen onder andere de smartcard in de CAM steken terwijl de CAM in de TV zat. Op het scherm stond toen het menu uit de CAM instellingen waar de gegevens van de smartcard getoond worden. Toen de smartcard er niet in zat stond daar foutmelding E04-4 (Voer smartcard in). Zodra de smartcard in de CAM geschoven wordt, verandert de melding in D00-4 (Card in) en daaronder komt het Card nummeer tevoorschijn.

Nu heb ik zojuist de tv met CAM en zonder smartcard aangezet. Authenticatie van de CAM is nog steeds ok. Als ik dan de smartcard plaats, dan zie ik bij de softcell status ook DVB Descramble Service staan. Helaas krijg ik daarmee nog geen beeld.

Wat me wel opviel is dat er twee keer kortstondig beeld is geweest (enkele seconden). Van een keer weet ik nog dat de tv op dat moment op Veronica (8) stond.

Als ik de smartcard eruit trek terwijl de tv gewoon in de digitale weergave staat, dan blijft de melding in de linkerbovenhoek "Gekozen programma is niet beschikbaar". Je ziet niets gebeuren. Als je de smartcard eruit trekt terwijl je in het Status Smartcard menu zit, dan zie je de melding veranderen in E04-4.

anoniem
27 september 2009, 13:28
Ik denk dat er iets fout is op interface level. Probeer nog eens een andere CAM en anders blijft er niets over dan met je TV terug te gaan naar de retailer.

double0dennis
28 september 2009, 09:58
Helaas heb ik niet de beschikking over een andere CAM. Ik ga dus vandaag of morgen even met de CAM terug naar de winkel. Misschien kunnen ze hem daar in een andere TV steken. Ik hoop dat de CAM het daar ook niet doet want dan hoef ik niet met die hele TV te gaan slepen. CAMs zijn zoveel handzamer :)

Samnl
28 september 2009, 11:23
Dit probleem heb ik nu ook ruim een week. Ik heb alleen nooit beeld gehad (behalve bij geen gebruik CAM, dan heb ik NED 1 HD, ziggo kanalen). Heb 3 CAM's geprobeerd dus het beste kan ik nu contact opnemen met Sony?

Henk2304
28 september 2009, 13:17
Dit probleem heb ik nu ook ruim een week. Ik heb alleen nooit beeld gehad (behalve bij geen gebruik CAM, dan heb ik NED 1 HD, ziggo kanalen). Heb 3 CAM's geprobeerd dus het beste kan ik nu contact opnemen met Sony?Dat denk ik niet. Volgens het consumentenrecht moet je altijd eerst contact opnemen met de leverancier waar de de TV gekocht hebt. Daarmee heb je een overeenkomst en die is veantwoordelijk voor afhandeling van garantiezaken. Het kan zijn dat de winkelier zich verschuilt achter de fabrikant maar juridisch is dat onjuist. Ook als de fabrieksgarantietermijn is verlopen heb je altijd nog recht op zgn. wettelijke garantie die ondermeer kijkt naar de verwachte levensduur van een product (daar zijn min of meer vaste richtlijnen voor) en op basis daarvan een percentage geeft waarvoor de leverancier (dus niet de fabrikant) nog aansprakelijk is voor geleden schade. Wettelijke garantie gaat in Nederland (en in Europa) altijd boven fabrieksgarantie maar voor de wettelijke garantie kun je alleen bij je leverancier terrecht en dus niet bij de fabrikant. Op de website van ondermeer de Consumentenbond is hier meer over te lezen.
Dus bij een storing eerst naar de leverancier, als die er voor kiest het toestel door te sturen is dat zijn keuze. Na afloop van de fabrieksgarantie is de leverancier dus vaak nog aansprakelijk voor althans een deel van de kosten.

mesa57
28 september 2009, 13:39
Ik voel hier een kastje-muur probleem aankomen.
De leverancier zal natuurlijk beweren dat het aan de Cam ligt en de Cam leverancier dat het aan het toestel ligt.
Wordt nog een knap staaltje overtuigingskracht dat je daar nodig hebt.
Hoe toon je immers aan dat het aan het toestel ligt ?

double0dennis
28 september 2009, 15:35
Vandaag ben ik met de CAM terug gegaan naar de winkel. De CAM was lichter dan de TV dus dat leek me een goede optie om mee te beginnen :). In de winkel bleek de CAM hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij thuis. Ik kreeg een nieuwe CAM mee. Ik heb de CAM zojuist in de tv gestoken en nu werkt alles weer zoals het hoort.

Fingers crossed dat de CAM het blijft doen. Tnx voor de hulp anoniem! :thumb up:

double0dennis
28 september 2009, 15:37
Ik voel hier een kastje-muur probleem aankomen.
De leverancier zal natuurlijk beweren dat het aan de Cam ligt en de Cam leverancier dat het aan het toestel ligt.
Wordt nog een knap staaltje overtuigingskracht dat je daar nodig hebt.
Hoe toon je immers aan dat het aan het toestel ligt ?

Dat is heel simpel. Neem je CAM net als ik mee terug naar de winkel. Doet hij het daar gewoon dan moet het aan de tv liggen. Je kunt ook de CAM meenemen naar je tv-leverancier. Als ie dan moeilijk doet dan kun je ter plekke laten zien dat de CAM niet het probleem is.

anoniem
28 september 2009, 20:13
Vandaag ben ik met de CAM terug gegaan naar de winkel. De CAM was lichter dan de TV dus dat leek me een goede optie om mee te beginnen :). In de winkel bleek de CAM hetzelfde gedrag te vertonen als bij mij thuis. Ik kreeg een nieuwe CAM mee. Ik heb de CAM zojuist in de tv gestoken en nu werkt alles weer zoals het hoort.

Fingers crossed dat de CAM het blijft doen. Tnx voor de hulp anoniem! :thumb up:

Dennis, wil je me de naam van je dealer doorgegeven, waar je de cam hebt omgeruild. Ik wil graag de CAM verder onderzoeken.

Alvast bedankt,

Anoniem
Ziggo

double0dennis
28 september 2009, 20:27
Dennis, wil je me de naam van je dealer doorgegeven, waar je de cam hebt omgeruild. Ik wil graag de CAM verder onderzoeken.

Alvast bedankt,

Anoniem
Ziggo

Ik heb je de dealer zojuist per PM doorgegeven.

rbn78
29 september 2009, 22:11
Ja, ook Ned1 HD wordt geblokkeerd zodra ik de CAM in de televisie heb zitten. Als ik de CAM eruit haal dan zie ik NED 1 HD (1), Ned 1 SD (71), de Ziggo kanalen (11, 12, 13) en tot mijn eigen verrassing ook Comedy Central (19). Ik heb nog een beetje verder gezapt maar ik denk dat je in dit lijstje alle zenders ziet die je zou verwachten.

Ik kan verder gewoon in het CAM menu komen als de CAM aangesloten is. Ik krijg bij het starten ook re-authenticatie te zien die vervolgens met Ok wordt afgerond. Ik heb vandaag nog eens met de Ziggo helpdesk gebeld en ik moest toen onder andere de smartcard in de CAM steken terwijl de CAM in de TV zat. Op het scherm stond toen het menu uit de CAM instellingen waar de gegevens van de smartcard getoond worden. Toen de smartcard er niet in zat stond daar foutmelding E04-4 (Voer smartcard in). Zodra de smartcard in de CAM geschoven wordt, verandert de melding in D00-4 (Card in) en daaronder komt het Card nummeer tevoorschijn.

Nu heb ik zojuist de tv met CAM en zonder smartcard aangezet. Authenticatie van de CAM is nog steeds ok. Als ik dan de smartcard plaats, dan zie ik bij de softcell status ook DVB Descramble Service staan. Helaas krijg ik daarmee nog geen beeld.

Wat me wel opviel is dat er twee keer kortstondig beeld is geweest (enkele seconden). Van een keer weet ik nog dat de tv op dat moment op Veronica (8) stond.

Als ik de smartcard eruit trek terwijl de tv gewoon in de digitale weergave staat, dan blijft de melding in de linkerbovenhoek "Gekozen programma is niet beschikbaar". Je ziet niets gebeuren. Als je de smartcard eruit trekt terwijl je in het Status Smartcard menu zit, dan zie je de melding veranderen in E04-4.

Ik beschik ook over dezelfde sony en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. "Gekozen programma is niet beschikbaar". Ik heb eveens tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (waarbij overigens de firmware updat naar 1.570AE blijft bestaan). Het mocht niet baten.
Mijn pakket heb ik via sluitallesaan.nl besteld en heeft enkele weken gewerkt (ja, ik heb de kaart geactiveerd). Wat is nu verstandig om te doen? Ik lees uit de posts hiervoor dat het hoogstwaarschijnlijk de cam is?
Please help me, het was zo mooi!

double0dennis
29 september 2009, 22:39
Ik beschik ook over dezelfde sony en heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. "Gekozen programma is niet beschikbaar". Ik heb eveens tv teruggezet naar fabrieksinstellingen (waarbij overigens de firmware updat naar 1.570AE blijft bestaan). Het mocht niet baten.
Mijn pakket heb ik via sluitallesaan.nl besteld en heeft enkele weken gewerkt (ja, ik heb de kaart geactiveerd). Wat is nu verstandig om te doen? Ik lees uit de posts hiervoor dat het hoogstwaarschijnlijk de cam is?
Please help me, het was zo mooi!

Het kan de CAM of de tv zijn. Bij mij bleek de CAM de boosdoener. Daar was ik blij mee omdat CAMs nu eenmaal makkelijker terug te brengen zijn dan hele televisies.

Anyway... Ik zou de CAM meenemen naar een elektronica-zaak. Vraag of ze de CAM even voor je willen testen in een andere tv. Werkt de CAM ook in de winkel niet dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de CAM defect is. Neem in dat geval contact op met sluitallesaan.nl om de CAM om te ruilen. Als de CAM het wel doet in de winkel dan is de tv waarschijnlijk de boosdoener.

rbn78
29 september 2009, 22:44
Het kan de CAM of de tv zijn. Bij mij bleek de CAM de boosdoener. Daar was ik blij mee omdat CAMs nu eenmaal makkelijker terug te brengen zijn dan hele televisies.

Anyway... Ik zou de CAM meenemen naar een elektronica-zaak. Vraag of ze de CAM even voor je willen testen in een andere tv. Werkt de CAM ook in de winkel niet dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de CAM defect is. Neem in dat geval contact op met sluitallesaan.nl om de CAM om te ruilen. Als de CAM het wel doet in de winkel dan is de tv waarschijnlijk de boosdoener.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik je advies ga opvolgen! Ik kom er zeker op terug!

rbn78
30 september 2009, 19:30

Vandaag reactie ontvangen van Sluitallesaan.nl en ik moet zeggen, de service is goed. Ik kreeg direct reactie op mijn mail en ik kan de cam opsturen om om te ruilen. Ik zal laten weten of het inderdaad aan de cam heeft gelegen. Nogmaals bedankt voor de post.

rbn78
11 oktober 2009, 12:21
De cam is omgewisseld en het probleem is verholpen. Alles werkt weer zoals het hoort. Ik ben blij dat dit forum mij geholpen heeft en de service van sluitallesaan prima is.

lejeune
1 november 2009, 21:52
Beste,

Ik heb soortgelijke problemen met mijn Sony KDL-22E5300.
Net firmware 1.60 geinstalleerd, maar krijg nog steeds alleen 1 services te zien :
DVB EMM Service, geen DVB Descramble Service.
Taal en Klok gezet.

Status is ok, authenticatie is ok, ik kan de card gebruiken in een losse digitale tuner (de standaard samsung decoder) dus die is ok.
Ik zie trouwens ook geen Ned1 HD of enige andere zender.

Iemand enig idee, ook een gevalletje kapotte module ?

Groeten

lejeune

anoniem
1 november 2009, 22:06
Beste,

Ik heb soortgelijke problemen met mijn Sony KDL-22E5300.
Net firmware 1.60 geinstalleerd, maar krijg nog steeds alleen 1 services te zien :
DVB EMM Service, geen DVB Descramble Service.
Taal en Klok gezet.

Status is ok, authenticatie is ok, ik kan de card gebruiken in een losse digitale tuner (de standaard samsung decoder) dus die is ok.
Ik zie trouwens ook geen Ned1 HD of enige andere zender.

Iemand enig idee ?

Groeten

lejeune

Als je de CAM omruild wil je de leverancier dan expliciet verzoeken de CAM op te laten sturen naar Ziggo voor nader onderzoek. Gebruik je een SMiT of een Neotion CAM ?

lejeune
1 november 2009, 22:15
Hi Anoniem, het is een Smit, via modern.nl.

CI+ CAM Info:
CAM SW IRD-SCL3STD-4.1.9
CAM HW: 3.2.1
Serie No: 93305993
Build: Aug 2 2009
Manufacturer Code 90

Ik laat hem opsturen naa Ziggo.

Bedankt,

lejeune

Ziggogrootstefan
3 november 2009, 21:48
Nou, bij mij is het probleem hetzelfde.

Het moeilijkste in mijn geval is dat CAM-module dat perfect in de winkel doet, bij alle Sony toestellen (behalve mijn model - die hebben ze niet binnen staan) en ook bij die van Philips, maar niet bij mij thuis in Sony 40z5500.

En, uiteraard, de verkoper van het module wijst met een gebaar van een gochelaar naar deze toestellen en zegt: "Ziet u meneer, het module werkt!"

In de zaak, waar ik de TV heb gekocht, hebben ze geen Ziggo kabel. Vreemd genoeg in al hun toestellen doet het CAM-module niet! Zij zeggen dus tegen mij: "Ziet u meneer, het ligt aan het module!"

En de klantenservice van Ziggo is heel eenvoudig in heer reactie: "U moet bij de leverancier van de televisie of van het CAM-module zijn, meneer, wij sturen geen monteur naar u."

En ik heb inmiddels een maand geen HD-TV.

Gelukkig kon ik nog een losse ontvanger van iemand lenen. Maar het probleem is nooit opgelost en mijn HD televisie met een ingebouwde CAM-module (uiteraard, om maar één afstandbediening en géén aparte kastjes te hebben) laat nog steeds geen HD beeld zien. En ik moet natuurlijk die losse ontvanger terug brengen. Dan zit ik absoluut zonder TV. Balen!

Hoe kan ik de CAM leverancier overtuigen om een het module om te ruilen weet ik nu helemaal niet.

anoniem
3 november 2009, 22:44
Nou, bij mij is het probleem hetzelfde.

.... Hoe kan ik de CAM leverancier overtuigen om een het module om te ruilen weet ik nu helemaal niet.

wil je eerst nog eens uitleggen wat het probleem is en wat de status is die wordt weergegeven in het cam menu onder irdeto softcell submenu.
Bij de rubriek Samsung vindt je een handleiding met wat schermdumpen die qua structuur gelijk zijn, daar vindt je verder info over hoe je het submenu kunt vinden en welke informatie er moet staan

Ziggogrootstefan
4 november 2009, 09:56
Het probleem is hetzelfde als bij de starter van de topic - geen digitaal beeld met CI+ module - met een verschil: ik heb nooit het beeld via CI+ gehad.

Voor alle zekerheid zet ik alles nog een op een rij.

Bij een electronicazaak heb ik een Sony KDL 40Z5500 gekocht. Zij hebben geen Ziggo in de winkel, maar hebben mij verzekerd dat Z5500 wel door Ziggo wordt gecertificeerd en ondersteund (natuurlijk heb ik dat ook zelf op de Ziggo-site gecontroleerd).

Daar deze leverancier geen CI+ modules had, heb ik bij een andere electronicazaak CI+ module met smartkaart gekocht.

Ik heb alle instructies gevolgd maar kreeg geen (digitaal) beld. Alleen (zonder CI+ module) gebruikelijke NED1 HD, Ziggo kanalen enzovoort. Mét CI+ is bij elke zender een boodschap dat het "Gekozen programma niet beschikbaar" is.

Elke keer als ik CI+ module opnieuw in het toestel plaats krijg ik eerst een melding dat authenticatie gestaart is en daarna meteen "Authenticatie OK". Geen foutmeldingen of iets dergelijks.

Met Ziggo gebeld, op het advies van de klantenservice in het TV-toestel firmware 1.570 geïnstalleerd - geen resultaat.

Een losse ontvanger geeft beld met mijn smartkaart. Het toestel herkent de smaartkaart ook via CI+ module wel (je kunt het nummer van de kaart in het menu zien).

Ontelbare: uit- en inschakkelingen, herstel van de fabriekinstellingen, weer volledig uit (ook van stroom afhalen - voor één minuut en voor één dag) helpen nog steeds niet.

De verdere pogingen om het probleem op te lossen:

Alle (lange, aardige, boze enz.) gespreken met Ziggo klantenservice leiden uiteindelijk naar één antwoord - ze weten dat niet.
Ooit heeft iemand het probleem als een blokstoring geregistreerd. Ik zou terug gebeld worden binnen twee dagen. Drie weken later nog geen telefoontje.
Ook werd door iemand gezegd dat er meerdere problemen met CI+ bekend waren. Alweer zou ik terug gebeld worden om te horen hoe dit (bij Ziggo dus bekende) probleem opgelost kan worden. Ook geen terugkoppeling na twee weken.

Leverancier van het televisietoestel (ze hebben geen Ziggo kabel):
Heeft CI+ module in diverse toestellen geplaatst. Bij geen enkel toestel is de authenticatieprocedure succesvol gelopen. De TV leverancier verwijst mij dus naar de leverancier van het CI+ module.

Leverancier van het CI+ module (zitten wel in het gebied met Ziggo maar alle toestellen zijn niet op de kabel aangesloten):
Heeft CI+ module in diverse toestellen geplaatst. Bij alle Sony (en ook bij Philips) toestellen loopt de authenticatie zoals het hoort - in 5 stappen. Zij hebben echter Sony Z5500 niet, de controle in precies hetzelfde toestel als dat van mij is dus niet aan de orde geweest.
Omdat CI+ module de authenticatieprocedure bij deze zaak wel succesvol doorloopt, weigeren ze elke medewerking, halen hun schouders op en verwijzen mij naar de TV leverancier.

Nu heb ik ook de firmware 1.600 geïnstalleerd. Helpt ook niet.

Voordat ik mijn post plaatste heb ik uiteraard ook de procedure, die bij Samsung in een pdfje wordt omschreven, ook gevolgd.

Het resultaat: bij de stap 13 (pag. 10 van de handleiding) is er maar één regel aanwezig, geen regel met Live Vieuw. Dat geldt voor alle zenders - NED1, NED2, Ziggo kanalen.

Gisteren opnieuw geprobeerd fabriekinstellingen herstellen en CI+ module te plaatsen.
Plotseling verscheen de tweede regel, 0x1 Live Vieuw 1 DVB Descramble Service.
Onder dit menu komen de volgende meldingen:
Algemene service status: D100-8 Descramle servise OK
Interne status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
ES: 0x65 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x67 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x72 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x74 ECM: 0xffff D105-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy Control: D100-31

Ondanks deze wijziging is er nog steeds dezelfde melding: "Gekozen programma niet beschikbaar".

Ik hoop dat ik mijn specifiec probleem min of meer duidelijk heb omschreven. Helaas is dat erg lang geworden.

double0dennis
4 november 2009, 20:54
Weet je welke softwareversie er op te televisies van je tv-leverancier geïnstalleerd waren? Als die lager zijn dan (uit mijn hoofd) 1.57 dan zou dat een reden kunnen zijn waarom de CAM bij je tv-leverancier niet wil werken.

Helaas is een 40Z5500 een vrij fors toestel. Je neemt hem niet zo maar mee naar de winkel waar je de CAM gekocht hebt. Het zou echter wel de snelste oplossing zijn. Laat ze er maar eens een andere CAM in stoppen en kijken wat er gebeurt. Authenticeert hij, dan is jouw CAM kapot. Authenticeert hij niet dan zou de verdenking op de tv vallen.

anoniem
4 november 2009, 21:10
....

Alleen (zonder CI+ module) gebruikelijke NED1 HD, Ziggo kanalen enzovoort. Mét CI+ is bij elke zender een boodschap dat het "Gekozen programma niet beschikbaar" is.

>>dus Ned 1 HD geeft GEEN BEELD indien de CAM module is aangesloten ??

Onder dit menu komen de volgende meldingen:
Algemene service status: D100-8 Descramle servise OK
Interne status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9
ES: 0x65 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x67 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x72 ECM: 0xffff D105-9
ES: 0x74 ECM: 0xffff D105-9
DVB descramble: 0x0 D100-10
Copy Control: D100-31

> wil je dit nog een keer controleren en dan b.v. bij Ned 2 HD. De Algemene service status is niet juist, dit zou D029-4 moeten zijn. Dus graag nog een keer een controle uitvoeren op Ned 2 HD

.

_____

Ziggogrootstefan
4 november 2009, 23:25
@ Ziggoanoniem: Ja, inderdaad, NED1 geeft geen beeld mét CI+ module (nadat "Authenticatie OK" is verschenen.

Ik heb de melding van Live Vieuw vanzelfsprekend ook op NED 2 en andere kanalen nagekeken. Overal blijft het D100-8. Ik zou inderdaad heel graag D029-4 zien en daarmee alle digitale kanalen :cry:.

@00D: Nee, ik weet uiteraard niet, welke software zij in de winkel hebben. Ik heb natuurlijk weinig zin om met mijn toestel naar de leverancier te gaan.

anoniem
5 november 2009, 18:30
@ Ziggoanoniem: Ja, inderdaad, NED1 geeft geen beeld mét CI+ module (nadat "Authenticatie OK" is verschenen.

Ik heb de melding van Live Vieuw vanzelfsprekend ook op NED 2 en andere kanalen nagekeken. Overal blijft het D100-8. Ik zou inderdaad heel graag D029-4 zien en daarmee alle digitale kanalen :cry:.

@00D: Nee, ik weet uiteraard niet, welke software zij in de winkel hebben. Ik heb natuurlijk weinig zin om met mijn toestel naar de leverancier te gaan.

Als je geen beeld hebt op Ned 1 HD dan is er geen data verbinding tussen de TV en de CAM. Zodra de CAM wordt geplaatst wordt het signaal via de CAM geleid. In dit geval zul je toch echt of de TV of de CAM moeten omwisselen. Anders kom je echt niet verder, helaas..

Ziggogrootstefan
12 november 2009, 19:43
Eindelijk na veel getouwtrek met de verkoper van het CI+ module het module omgeruild.

In de CI+ slot gezet. Eerste keer heeft ie 60% bereikt, waarna gestopt.

Tweede keer is de authentikatie met 20%, 40%, 60% en 80% eindelijk OK.

Er is echter geen beeld.

Even instellingen controleren. Alweer slechts één eerste regen in menu "softcell".

Volgende dag is ook de tweede regel verschenen (met Live Vieuw). De Algemene Servise staat op D29-4!

Maar er is nog steeds geen beeld. :(

Samnl
26 november 2009, 14:41
Na 3 modules te hebben geprobeerd toch maar een thuisservice afspraak gemaakt met sony. Kijken wat hun ervan zeggen.

Houd jullie op de hoogte.

Ziggogrootstefan
16 december 2009, 09:20
Bij mij is dit probleem opgelost: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19761&page=5

En nu de resterende problemen met ziggo oplossen.

Met vriendelijke groet,
Fan

sankam
20 januari 2010, 10:07
De cam is omgewisseld en het probleem is verholpen. Alles werkt weer zoals het hoort. Ik ben blij dat dit forum mij geholpen heeft en de service van sluitallesaan prima is.

(Ook voor andere behulpzamen bedoeld):
Iedereen heeft het over een nieuwe CAM van de leverancier.
Ik heb voor mijn 40W5500 een samrcard+module van Ziggo besteld.
Moet ik dit module (CAM) bij Ziggo ruilen.

JW-NHS
20 januari 2010, 10:16
Uit je posting in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23657 begrijp ik dat je geen ontvangst hebt van NED1.
Dat heeft niks met de CAM te maken, zonder CAM in je Sony moet NED1 gewoon beschikbaar zijn.

En dus de vraag: hoe heb je de TV aangesloten, met een korte en goede kabel rechtstreeks op de aansluiting? Of zit er nog wat tussen?
Voorts: hoe heb je de zenderscan gedaan, daarbij mag de CAM niet in de TV zitten.
Zolang je geen ontvangst hebt van NED1 kun je niet verder gaan met installeren. En dan moet je er ook de CAM niet in stoppen.

Groet,
JW

sankam
20 januari 2010, 13:45
Beste JW-NHS
Ik heb de installatie volgens de aanwijzingen van Ziggo gedaan. Hierbij is mogelijk een fout gemaakt. 1. TV aangesloten. 2. Dig. TV. installeren, frequentie en netwerk ingesteld. Heel veel kanalen gevonden. Ik krijg geen Ned 1 HD. Ik ging toch verder met 3. CAM+smartcard plaatsen en 4. Smartcard activeren.

Omdat ik geen Ned 1 HD kreeg heb ik opnieuw een snelscan gedaan. Met dezelfde resultaat: geen Ned 1 HD en kanalen 1 en 2 niet beschikbaar (Ned 3HD wel op 3, Ned 1 en 2 SD op 71 en 72)

1. Ik moet zeker helemaal opnieuw installeren. Hoe moet ik dat het beste (correct) doen? (Activeren is niet meer nodig?)
2. Mijn coax kabel is nogal lang (ca. 8m), gaat via de kruipruimte. Kan dit het probleem zijn? Want andere, vooral HD, kanalen ontvnagen heel schep beeld. ( wel gespltst vanaf de doos: een digitaal tv, de andere niet)
Ik zou dankbaar zijn als ik als leek geholpen kan worden.

JW-NHS
20 januari 2010, 14:00
Mijn suggestie zou zijn: sleep die TV naar de aansluitdoos en verbind 'm daar met een korte goeie coax met de doos. Zonder splitter of iets er tussen.
Ga dan de hele procedure opnieuw door, dus zonder CAM eerst de kanalen scannen, als je er zo'n 260 binnengehaald hebt vervolgens de CAM plaatsen en de procedure afmaken.

Als het dan allemaal wél lukt kun je verdre kijken of het op die andere plaats nog altijd mogelijk is met je TV zenders te ontvangen.

We zijn benieuwd :wink:

Groet,
JW

SteKie
24 januari 2010, 02:01
Gisteren ook in eens de zenders weg. Alles zwart. Met Ziggo gebeld waar ik te horen kreeg dat het aan een splitter zou liggen. Ziggo heeft wat gecheckt en moest de tv maar even aan laten staan, het signaal zou wel weer terug komen. Mijn ega heeft daarna de Cam verwijderd en weer terug gestopt. Authenticatie gestart en alles was er weer! Ook ik heb een tv van Sony KDL 32v5500.

Louisve
31 januari 2010, 10:46
Hallo, Ik heb een sony KDL 40W5500.
Nadat ik het bericht kreeg van Ziggo dat de cam module alphacrypt niet meer ondersteund wordt, heb ik hem omgeruild voor een Neotion. Na installatie werkte alle zenders.
Alleen had ik, behalve bij Ned 1, geen teletekst meer. Ik bel met Ziggo. Zij vroegen of ik de neotion bij Ziggo gekocht had, ik zei nee, bij een dealer. Ziggo antwoordde dat zij geen ondersteuning gaven en gooide de hoorn op de haak. Op naar de leverancier van de Neotion. Deze zei "je moet de nieuwe firmware downloaden en installeren". Nadat gedaan te hebben had ik overal teletekst.
Ik ging de zenders langs. Sport1 zag er niet meer uit. Het beeld was slechter dan analoog.
En nog erger alle zenders behalve NED 1 en NED 2 gingen op zwart.
??? Ziggo helpt niet en verwijst naar de dealer. (wie betaald de kosten?)Maar van Ziggo moest ik overstappen van de alphacrypt (die prima werkte) naar de Neotion. Wat nu? Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Groet Louis

MikeB78
5 februari 2010, 22:50
Hallo, Ik heb een sony KDL 40W5500.
Nadat ik het bericht kreeg van Ziggo dat de cam module alphacrypt niet meer ondersteund wordt, heb ik hem omgeruild voor een Neotion. Na installatie werkte alle zenders.
Alleen had ik, behalve bij Ned 1, geen teletekst meer. Ik bel met Ziggo. Zij vroegen of ik de neotion bij Ziggo gekocht had, ik zei nee, bij een dealer. Ziggo antwoordde dat zij geen ondersteuning gaven en gooide de hoorn op de haak. Op naar de leverancier van de Neotion. Deze zei "je moet de nieuwe firmware downloaden en installeren". Nadat gedaan te hebben had ik overal teletekst.
Ik ging de zenders langs. Sport1 zag er niet meer uit. Het beeld was slechter dan analoog.
En nog erger alle zenders behalve NED 1 en NED 2 gingen op zwart.
??? Ziggo helpt niet en verwijst naar de dealer. (wie betaald de kosten?)Maar van Ziggo moest ik overstappen van de alphacrypt (die prima werkte) naar de Neotion. Wat nu? Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Groet Louis

Ben je hier al verder mee gekomen?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem in mijn 46W5500: na installatie van de Neotion CAM heb ik beeld op alle zenders maar geen teletekst (behalve op NL1 HD).

Tommy
5 februari 2010, 23:48
Ben je hier al verder mee gekomen?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem in mijn 46W5500: na installatie van de Neotion CAM heb ik beeld op alle zenders maar geen teletekst (behalve op NL1 HD).

Je moet de software van de tv updaten.
Deze kan je downloaden van de Sony website.
Hierna heb je weer teletekst op alle zenders.

JW-NHS
6 februari 2010, 00:05
Is er al een nieuwe SW versie dan?

Er wordt gesproken over versie 1.62, die is er al wel in nieuw geleverde TV's, maar nog niet op de Sony site.

En als je nu de oude versie hebt kun je er beter niet de 1.60 op zetten, daarbij kun je geen zenders sorteren in de basislijst. Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=251123#post251123

Groet,
JW

Tommy
6 februari 2010, 00:16
Is er al een nieuwe SW versie dan?

Er wordt gesproken over versie 1.62, die is er al wel in nieuw geleverde TV's, maar nog niet op de Sony site.

En als je nu de oude versie hebt kun je er beter niet de 1.60 op zetten, daarbij kun je geen zenders sorteren in de basislijst. Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=251123#post251123

Groet,
JW

Ik heb versie 1.600EA.
Ik kan wel sorteren want ik heb bij landinstelling Duitsland gekozen en niet Nederland.
Met deze instelling kan sorteren dus wel.

JW-NHS
6 februari 2010, 00:20
Inderdaad, dat lost dít probleem op.

Beetje Off-Topic hier: dat geeft verder geen beperkingen?
Dat heb ik in het Sony gedeelte nog niet zo expliciet bevestigd gezien, wellicht goed om het dáár ook te melden.

Groet,
JW

Tommy
6 februari 2010, 00:23
Inderdaad, dat lost dít probleem op.

Beetje Off-Topic hier: dat geeft verder geen beperkingen?
Dat heb ik in het Sony gedeelte nog niet zo expliciet bevestigd gezien, wellicht goed om het dáár ook te melden.

Groet,
JW

Helemaal geen problemen met deze instellingen en Neotion Cam.

MikeB78
6 februari 2010, 01:12
Je moet de software van de tv updaten.
Deze kan je downloaden van de Sony website.
Hierna heb je weer teletekst op alle zenders.

Klopt, ik was er inmiddels ook achter.
Heb de fw geupgrade van 1.403 naar 1.570, en het teletekst probleem is nu verholpen. Ik was eerst huiverig om te upgraden door het zender sorteer verhaal, maar de simpele workaround werkt prima (landinstelling staat nu op Luxemburg). Over de 1.60 versie lees ik nog te veel negatieve ervaringen, hier wacht ik nog even mee.

Ik hoop dat het nu stabiel blijft werken.
Feit is dat ik na 1 dag met de CI+ CAM (neotion) al meer gelazer heb gehad dan in 7 maanden met Alphacrypt.
Ik besteed mijn vrije uurtjes liever aan andere zaken...

JW-NHS
6 februari 2010, 11:18
Bij de 1.570 Firmware heb je die workaround niet nodig.
Pas bij de 1.600 is dat probleem er in gekomen met een vaste zenderlijst.

Groet,
JW

MikeB78
6 februari 2010, 13:41
Bij de 1.570 Firmware heb je die workaround niet nodig.
Pas bij de 1.600 is dat probleem er in gekomen met een vaste zenderlijst.

Groet,
JW

Dit klopt niet, ook in 1.57 kan je niet meer sorteren als de landinstellingen op Nederland staan (anders was deze versie niet officieel ondersteund geweest...).

JW-NHS
6 februari 2010, 14:01
Je hebt gelijk, het is er al eerder ingekomen, en wel met de 1.538 http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248

En dus is het wachten op de 1.62 als je weer op een "normale" manier de sorteerfunktie wilt gebruiken.

Groet,
JW

Henk2304
9 februari 2010, 10:04
Je hebt gelijk, het is er al eerder ingekomen, en wel met de 1.538 http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248

En dus is het wachten op de 1.62 als je weer op een "normale" manier de sorteerfunktie wilt gebruiken.

Groet,
JWWat ik niet begrijp is dat op Philips TV's met de nieuwste firmware nog steeds de zenders wel in eigen volgorde te zetten zijn terwijl dat bij Sony niet meer kan. Of is daarom soms Philips nog steeds niet gecertificeerd? In dat geval mag van mij de certificatie achterwege blijven.

ArChie
9 februari 2010, 10:38
Wat ik niet begrijp is dat op Philips TV's met de nieuwste firmware nog steeds de zenders wel in eigen volgorde te zetten zijn terwijl dat bij Sony niet meer kan. Of is daarom soms Philips nog steeds niet gecertificeerd? In dat geval mag van mij de certificatie achterwege blijven.
Vanuit het perspectief van de klant is die hele "certificatie" door Ziggo sowieso een wassen neus aangezien de criteria voor certificatie niet bekend zijn gemaakt aan de klanten en het "certificatie" proces kennelijk ook niet leidt tot een eenduidige implementatie van de minimum functionaliteiten waaraan een apparaat moet voldoen voor "certificatie" door Ziggo. Het proces gaat via de gebruikelijk ZRMA methodiek (Ziggo Rommelt Maar Aan) met veel "oja" momenten en trial and error om te zien of een apparaat met het huidige signaal van Ziggo wil functioneren. Grote kans dat de boel omvalt zodra er weer iets aan dat signaal verandert zoals ook regelmatig gebeurt bij de door Ziggo "goedgekeurde" kabel ontvangers en dan geeft Ziggo weer niet thuis omdat je geen rechten mag ontlenen aan Ziggo "certificatie".

JW-NHS
9 februari 2010, 10:56
Wat ik niet begrijp is dat op Philips TV's met de nieuwste firmware nog steeds de zenders wel in eigen volgorde te zetten zijn terwijl dat bij Sony niet meer kan. Of is daarom soms Philips nog steeds niet gecertificeerd? In dat geval mag van mij de certificatie achterwege blijven.

Bij de 1.62 is die mogelijkheid er wél weer.
Op dit forum is dat al eerder aan de orde geweest, kennelijk heeft Ziggo die eis los gelaten, daar bestaat ook een posting van Anoniem over.
Het enige dat gebleven is dat je zenders niet definitief kunt verwijderen. Maar die kun je dan ergens achteraan zetten, zodat je er geen last van hebt.

Groet,
JW