View Full Version : Authenticatie problemen CI+ kaart

Pagina's : [1] 2

alki
18 september 2009, 09:41
Gisteren een nieuwe CI+ kaart gekocht.
maar ik krijg telkens een foutmelding bij het insteken van de kaart.
Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

De tv is een ziggo goedgekeurde tv Samsung 5 serie type LE37B554M2PXXN
Hij is ook geupdate naar de nieuwste firmware versie

iemand een idee ?

Curioso
18 september 2009, 10:10
Heb je eerst zonder module de digitale kanalen geinstalleerd?
Daarna pas de module er in steken.

alki
18 september 2009, 14:35
dat kan niet je moet de module erin stoppen en daarna je regio aangeven. Maar zover kom ik niet eens.
meteen de foutmelding komt in beeld

aimms
18 september 2009, 15:21
dat kan niet je moet de module erin stoppen en daarna je regio aangeven. Maar zover kom ik niet eens.
meteen de foutmelding komt in beeld

@Alki,

Kijk eens onder de LED-versies in dit Samsung-topic. Daar wordt dit probleem ook beschreven. Misschien lukt het met de daar vermelde tips.

robl
18 september 2009, 21:03
Ik heb net mijn module ontvangen.
maar ondervind exact hetzelfde probleem als alki.
alleen heb ik een LE37B650T2PXXN model, met nieuwste firmeware etc.

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,

anoniem
18 september 2009, 21:25

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,

Probeer eerst een kale installatie uit te voeren zonder CI+ CAM, landkeuze Nederland kiezen.
Daarbij moet ned1 HD op posititie 1 komen.

Wacht vervolgens totdat de datum / tijd goed staat op je TV.
Breng vervolgens de CAM aan.

Barbarian
18 september 2009, 21:30
Heb ook een samsung en ik heb het als volgende gedaan:
Ik heb eerst via PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( je krijgt eerst dat je de pincode moet invullen, standaard 4x0).
dan de optie nederlands kiezen(meen dat dat 2keer voorkomt), vervolgens krijg je de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken( ik heb gekozen voor alleen digtale zenders). Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken(gaat snel). Is dat voltooid krijg je alleen Ned 1Hd te zien. Schakel de tv uit, installeer de cam op de juiste wijze en schakel de tv weer in(wel de smartcard activeren via helpdesk/internet). Vervolgens krijg je 5 stappen te zien over authentatie( de tv kan melding geven dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen). Na de stappen zoals hiervoor heb ik de tv weer uit en ingeschakeld en alles werkte.

edit: net te laat, anoniem was me net voor :wink:

PS: Vergeet niet het netwerknummer en frequentie in te vullen.

In ieder geval, succes.

robl
18 september 2009, 21:55
Hulde, ik was compleet vergeten de netwerk Id en frequentie :thankyou:

het lijkt nu perfect te werken, :pompom:

hartelijk dank Anoniem en Barbarian. :applause:

Schizo007nl
18 september 2009, 22:36
Misschien is het een tip om dit stapsgewijs als Sticky in dit subforum te plaatsen zodat andere mensen niet allemaal hoeven te zoeken.. maar gelijk dat topic kunnen benaderen?

Schizo007nl
18 september 2009, 22:52
Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?

Erg fijn als dit een goed werkende manier is, daar zullen we veel mensen mee helpen!

Vraag aan Anoniem, wanneer dit klopt.. Kunnen we daar dan een sticky topic van maken?|

Handelwijze installatie Ziggo CI+ CAM module

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

P.S.:
Als er gevraagd wordt om een netnummer en frequentie, deze kunt u vinden in het boekje wat u terugvindt in het Ziggo CI+ Startpakket.

Zo, ik hoor 't wel van de andere forumleden! :giveup:

anoniem
18 september 2009, 23:18
Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?

Erg fijn als dit een goed werkende manier is, daar zullen we veel mensen mee helpen!

Vraag aan Anoniem, wanneer dit klopt.. Kunnen we daar dan een sticky topic van maken?|

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
Stap 5:
Stap 6:
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

P.S.:
Als er gevraagd wordt om een netnummer en frequentie, deze kunt u vinden in het boekje wat u terugvindt in het Ziggo CI+ Startpakket.

Wij hebben in het verleden niet gemerkt dat stap 7 nodig was maar dat komt waarschijnlijk omdat we zoveel testen hebben uitgevoerd en het toestel daarvoor al lang niet meer in een factory default mode was (zonder datum.
Aangezien enkele gebruikers de CAM wel door de authenticatie hebben gekregen met stap 7, kan dit ook optioneel gebruikt worden. Het belangrijkste is dat de TV de datum synchroniseert, het certificaat kent namelijk een startdatum dat vergeleken wordt met de huidige datum. Als het toestel niet geinstalleerd is of de datum nog niet van het netwerk heeft kunnen lezen zal de authenticatie mislukken. Stap 10 lijkt me niet nodig. Verder prima.

Schizo007nl
18 september 2009, 23:22
@ Anoniem, bedankt voor de snelle reactie! :thumb up:

Je toevoeging met betrekking tot:
Het belangrijkste is dat de TV de datum synchroniseert, het certificaat kent namelijk een startdatum dat vergeleken wordt met de huidige datum. Als het toestel niet geinstalleerd is of de datum nog niet van het netwerk heeft kunnen lezen zal de authenticatie mislukken.

Kan dan het best geplaatst worden onder Stap 9:

geodww
18 september 2009, 23:28
Ik heb een probleem met de CI+ module en ziggo smartkaart.
Ik heb eerst de firmware van de SAMSUNG LE40B650 geupdated met de firmware van de Samsung site (versie 2009/08/16_002004). De TV werkt na de update goed en mijn HUMAX 5000c kastje werkt ook.

Daarna heb ik mijn nieuwe smartkaart die ik bij de CI+ module heb meegekregen geactiveerd. Een controle mbv de HUMAX laat zien dat ook de nieuwe smartkaart actief is.
Daarna digitale zenders via de Samsung opgezocht en NED 1 HD wordt weergegeven. Vervolgens mijn CI+ module en smartcard in mijn Samsung LE40B650 geinstalleerd.
Ik krijg nu de melding Your host is not fully CI+ compliant, kortom ik krijg de CI+ module niet aan de praat. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen.
Helpdesk komt niet verder dan me te melden dat ik ook de software moett updaten (welke bedoelen ze nu, zie geen software op de samsung site die gerelateerd is aan een CI+ module).

Schizo007nl
18 september 2009, 23:30
Ik heb een probleem met de CI+ module en ziggo smartkaart.
Ik heb eerst de firmware van de SAMSUNG LE40B650 geupdated met de firmware van de Samsung site (versie 2009/08/16_002004). De TV werkt na de update goed en mijn HUMAX 5000c kastje werkt ook.

Daarna heb ik mijn nieuwe smartkaart die ik bij de CI+ module heb meegekregen geactiveerd. Een controle mbv de HUMAX laat zien dat ook de nieuwe smartkaart actief is.
Daarna digitale zenders via de Samsung opgezocht en NED 1 HD wordt weergegeven. Vervolgens mijn CI+ module en smartcard in mijn Samsung LE40B650 geinstalleerd.
Ik krijg nu de melding Your host is not fully CI+ compliant, kortom ik krijg de CI+ module niet aan de praat. Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen.
Helpdesk komt niet verder dan me te melden dat ik ook de software moett updaten (welke bedoelen ze nu, zie geen software op de samsung site die gerelateerd is aan een CI+ module).

Weet je zeker dat je een Samsung LE40B650WPXXN hebt en geen Samsung LE40B650WWXXN, die tweede is namelijk niet CI+ gecertificeerd, maar bevat een CI slot! ;)

Barbarian
18 september 2009, 23:31
Jouw Lcd tv een W of een P in de serienummer?? CI+ werkt alleen maar op een P serie(PXXN), te vinden aan de zijkant/achterkant van je tv.

robl
18 september 2009, 23:32
Misschien ook handig om te handig te vermelden dat de frequentie en netwerk-id correct ingesteld moeten worden. afhankelijk van de postcode.
Dit was mijn probleem namelijk (en ik denk ook Alki's).

dit stond volgens mij wel in de handleiding, maar toen ik instalatie deed volgde ik stappen die op dit forum stonden en lette niet echt op de handleing (mijn fout) :oops:. en daar staat het niet echt duidelijk bij om op de frequentie/netwerk id te letten. of ik heb ietst echt serieus gemist.

Schizo007nl
18 september 2009, 23:39
Misschien ook handig om te handig te vermelden dat de frequentie en netwerk-id correct ingesteld moeten worden. afhankelijk van de postcode.
Dit was mijn probleem namelijk (en ik denk ook Alki's).

dit stond volgens mij wel in de handleiding, maar toen ik instalatie deed volgde ik stappen die op dit forum stonden en lette niet echt op de handleing (mijn fout) :oops:. en daar staat het niet echt duidelijk bij om op de frequentie/netwerk id te letten. of ik heb ietst echt serieus gemist.

In de uitleg die ik net heb gepost, staat het als een Post Scriptum gewoon in de handelwijze?

Barbarian
18 september 2009, 23:41
Misschien off topic, zal leuk zijn als iedereen die CI+ heeft en het werkt even in ze'n profiel zet.

Schizo007nl
18 september 2009, 23:47
Misschien off topic, zal leuk zijn als iedereen die CI+ heeft en het werkt even in ze'n profiel zet.

Ik zou zeggen, PM hierover alle members! ;)

robl
18 september 2009, 23:49
In de uitleg die ik net heb gepost, staat het als een Post Scriptum gewoon in de handelwijze?

ah je hebt gelijk zie het nu ook :thumb up:, ik geloof dat ik maar ga slapen, had een zware dag en lezen is blijkbaar niet mijn sterkste punt vandaag, :oops:

alki
19 september 2009, 10:34
Hij doet het na alle stappen van digitale zenders nog een keer te zoeken met juiste frequentie etc.

Maar hij heeft wel vaak slechte ontvangst. en ned 3hd werkt niet krijg ik zwak signaal. Ga vandaag de kabel maar eens vervangen verder werkt alles goed

karsenbarg88
19 september 2009, 13:30

Hallo,

Heb ik ook gehad bij de module, heb precies het zelfde type tv als jij. Ik heb gewoon de zenders gezocht daarna kreeg je dat een paar x module er goed in doen weer zoeken, dan doet ie het gewoon wel. tenminste bij mij. gewoon de module er in steken paar x zoeken op ned 1 laten staan en hij doet het.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groet,

Mark

karsenbarg88
19 september 2009, 13:37

Stap 1:
Stap 2:
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
Stap 5:
Stap 6:
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Stap 9:
Stap 10:

P.S.:

Hallo,

Voor de regio twente geldt een andere netwerk-ID en frequentie dan in het boekje staat vermeld van de ci+ module.

het moet zijn:

Netwerk ID: 9001
frequentie: 36900(0)mhz.

De derde 0 is voor Samsung tv's.

Hoop dat mensen uit het oosten hier wat aan hebben.

Mvg,

Mark :)

Mark69
19 september 2009, 14:03
Tip aan Anoniem:
de tekst in het handboekje Ziggo over hoe de Smartcard in de houder te stoppen is op zich goed, maar in combinatie met het plaatje verwarrend.

Bij mij werkt het nog steeds niet (zie elders), maar ook ik had eerst de smartcard verkeerd ingestoken.

Chip moet naar boven, maar op de smartcard staat op de andere kant "deze zijde boven" met een pijltje. dit pijltje wordt getoond in het boekje.

Het is wellicht handiger een plaatje te tonen met Chip-zijde smartcard en label Ziggo gecertificeerd van de CAM module. :wink:

anoniem
19 september 2009, 14:12
Tip aan Anoniem:
de tekst in het handboekje Ziggo over hoe de Smartcard in de houder te stoppen is op zich goed, maar in combinatie met het plaatje verwarrend.

Bij mij werkt het nog steeds niet (zie elders), maar ook ik had eerst de smartcard verkeerd ingestoken.

Chip moet naar boven, maar op de smartcard staat op de andere kant "deze zijde boven" met een pijltje. dit pijltje wordt getoond in het boekje.

Het is wellicht handiger een plaatje te tonen met Chip-zijde smartcard en label Ziggo gecertificeerd van de CAM module. :wink:

Er zitten helaas fouten in de handleiding en ook in de foto die gebruikt is bij het persbericht. Wij hebben de informatie niet vooraf kunnen reviewen.

V.w.b je voorstel voor de CAM ben ik het helemaal mee eens, dit heb ik ook geadviseerd, maar is destijds niet overgenomen op het defintieve ontwerp. Ik denk dat klantenservice inmiddels ook de voordelen wel inziet van een illustratie op de CAM sticker. Het ontwerk zal binnenkort wel aangepast worden.

jojootje
19 september 2009, 14:26
Er zitten helaas fouten in de handleiding en ook in de foto die gebruikt is bij het persbericht. Wij hebben de informatie niet vooraf kunnen reviewen.

V.w.b je voorstel voor de CAM ben ik het helemaal mee eens, dit heb ik ook geadviseerd, maar is destijds niet overgenomen op het defintieve ontwerp. Ik denk dat klantenservice inmiddels ook de voordelen wel inziet van een illustratie op de CAM sticker. Het ontwerk zal binnenkort wel aangepast worden.
Website aanpassen met de foto's uit de forums?

Onjari
19 september 2009, 16:03
Hallo,

Ik heb de aanwijzingen hierboven gevolgd, maar ik krijg op het eerste kanaal gewoon Nederland 1 HD. Op het tweede Kanaal wordt de naam van Nederland 2 HD gegeven, maar daarna krijg ik het scherm met de melding "You host is not fully CI+". Dit geldt ook voor de verdere kanalen, waar de naam van het station wordt gegeven en vervolgens de eerdergenoemde melding.
De tv is voorzien van het nieuwste firmware en ook heb ik het netwerknummer en de frequentie (met extra nul) ingevuld.
Het betreft de Samsung PS50B530 en het modelnummer is PS50B530S2WXXC.
Komen de problemen doordat deze tv qua DVB-C niet gecertificeerd is voor de Ziggo CI's+CAM?

Curioso
19 september 2009, 16:11
De tv is voorzien van het nieuwste firmware en ook heb ik hetnetwerknummer en de frequentie (met extra nul) ingevuld.
Komen de problemen doordat deze tv qua DVB-C niet gecertificeerd is voor de Ziggo CI's+CAM?
De Samsung WXX TV's hebben een CI-slot, de PXX TV's hebben een CI+ slot.
Je hebt dus een verkeerde TV, een AlphaCrypt gaat daar voorlopig wel in werken.
Jammer dat Samsung zo verwarrend bezig is, twee verschillende versies van dezelfde TV.

Schizo007nl
19 september 2009, 21:15
Hallo,

Ik heb de aanwijzingen hierboven gevolgd, maar ik krijg op het eerste kanaal gewoon Nederland 1 HD. Op het tweede Kanaal wordt de naam van Nederland 2 HD gegeven, maar daarna krijg ik het scherm met de melding "You host is not fully CI+". Dit geldt ook voor de verdere kanalen, waar de naam van het station wordt gegeven en vervolgens de eerdergenoemde melding.
De tv is voorzien van het nieuwste firmware en ook heb ik het netwerknummer en de frequentie (met extra nul) ingevuld.

De B530 heeft niet eens een DVB-C tuner.. de PS50B530 is namelijk het uitgeklede broertje van de PS50B550! Daarin zit zowel een DVB-C en DVB-T..:!::!::!:

In de PS50B530 zit enkel een DVB-T Tuner.. die dus voor Digitenne geschikt is en niet voor Ziggo!:idea:

Sowieso werkt een W model niet met CI+

Schizo007nl
19 september 2009, 21:15
De Samsung WXX TV's hebben een CI-slot, de PXX TV's hebben een CI+ slot.
Je hebt dus een verkeerde TV, een AlphaCrypt gaat daar voorlopig wel in werken.
Jammer dat Samsung zo verwarrend bezig is, twee verschillende versies van dezelfde TV.

Zoals ik al zei.. geen DVB-C tuner in de PS50B530, dus ook geen AlphaCrypt.. beter bespaart men het geld voor een HD-Decoder ;)

elhambra
19 september 2009, 23:50
Heb ook een samsung en ik heb het als volgende gedaan:
Ik heb eerst via PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( je krijgt eerst dat je de pincode moet invullen, standaard 4x0).
dan de optie nederlands kiezen(meen dat dat 2keer voorkomt), vervolgens krijg je de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken( ik heb gekozen voor alleen digtale zenders). Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken(gaat snel). Is dat voltooid krijg je alleen Ned 1Hd te zien. Schakel de tv uit, installeer de cam op de juiste wijze en schakel de tv weer in(wel de smartcard activeren via helpdesk/internet). Vervolgens krijg je 5 stappen te zien over authentatie( de tv kan melding geven dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen). Na de stappen zoals hiervoor heb ik de tv weer uit en ingeschakeld en alles werkte.

edit: net te laat, anoniem was me net voor :wink:

PS: Vergeet niet het netwerknummer en frequentie in te vullen.

In ieder geval, succes.

Ook ik loop tegen het authenticatieprobleem aan. Ik heb een Samsung UE40B7020WPXXN (zou goed moeten zijn). Tv kan geen digitale zenders vinden en dus ook geen ned 1 in hd. Kom niet verder....Wie weet waar dit door komt?

Onjari
20 september 2009, 10:06
De B530 heeft niet eens een DVB-C tuner.. de PS50B530 is namelijk het uitgeklede broertje van de PS50B550! Daarin zit zowel een DVB-C en DVB-T..:!::!::!:

In de PS50B530 zit enkel een DVB-T Tuner.. die dus voor Digitenne geschikt is en niet voor Ziggo!:idea:

Sowieso werkt een W model niet met CI+

Volgens de site van Samsung heeft deze tv juist wel een DVB-C tuner.
Zie http://www.samsung.com/baltic/consumer/detail/spec.do?group=television&type=television&subtype=plasmatv&model_cd=PS50B530S2WXBT&fullspec=F

Ik ga morgen de CI+CAM omruilen tegen de AlphaCrypt. Hopelijk gaat het dan werken.

Schizo007nl
20 september 2009, 10:17
Ook ik loop tegen het authenticatieprobleem aan. Ik heb een Samsung UE40B7020WPXXN (zou goed moeten zijn). Tv kan geen digitale zenders vinden en dus ook geen ned 1 in hd. Kom niet verder....Wie weet waar dit door komt?

http://rapidshare.de/files/48380793/Handelwijze_installatie_Ziggo_CI__Samsung_TV_s.doc .html

Ik heb een uitleg uitgewerkt, probeer die eens uit.. dan werkt het misschien in een keer!

elhambra
20 september 2009, 10:43
http://rapidshare.de/files/48380793/Handelwijze_installatie_Ziggo_CI__Samsung_TV_s.doc .html

Ik heb een uitleg uitgewerkt, probeer die eens uit.. dan werkt het misschien in een keer!

Thanks, maar ik kan je handelswijze niet testen omdat bij stap 5 de tv melding geeft dat er geen digitale zenders zijn gevonden. Sluit ik mischien iets verkeerd aan?

Adiejuhwa
20 september 2009, 11:15
Sinds gisteren heb ik mijn CI + Module en smartcard thuis. echter als ik heb in de Samsung LE37B650T2PXXN komt steeds de melding. Toestel niet volledig CI + geschikt. Ik heb ondertussen al eens de firmware via Samsung.com geupdate maar geen verandering. Heeft iemand een idee?

Groet

ArChie
20 september 2009, 11:34
Sinds gisteren heb ik mijn CI + Module en smartcard thuis. echter als ik heb in de Samsung LE37B650T2PXXN komt steeds de melding. Toestel niet volledig CI + geschikt. Ik heb ondertussen al eens de firmware via Samsung.com geupdate maar geen verandering. Heeft iemand een idee?
Weet je echt zeker dat het geen LE37B650T2WXXN is, want die melding wordt alleen gegeven bij toestellen die beschikken over een standaard DVB CI slot i.p.v. een CI+ slot.

Adiejuhwa
20 september 2009, 11:53
Helaas wel, Heb net eens de sticker van de versienummer gezocht.. Samsung is echt leuk want mijn manual ofja t boekje wat bij de tv zat was wel voor de T versie.. maar de sticker op de tv zei helaas toch de W versie.. Ik denk dat ik de TV gewoon ga inruilen en een ander haal.. Ander is het echt balen..

Macula
20 september 2009, 11:59
Leuke handleiding van Schizo007nl, met een afbeelding die meer duidelijk maakt dan duizend woorden.

Een Ziggo Smartcard activeren kan via de Ziggo website. Ga hiervoor naar:
http://www.ziggo.nl/mijnziggo/gegevens/registreer-smartcard?ns_campaign=smartcardregistratie&ns_mchannel=widget&ns_source=ziggo&ns_linkname=online_registreren&ns_fee=0

anoniem
20 september 2009, 12:15
Thanks, maar ik kan je handelswijze niet testen omdat bij stap 5 de tv melding geeft dat er geen digitale zenders zijn gevonden. Sluit ik mischien iets verkeerd aan?

welke frequentie en netwerkummer heb je gekozen ?
heb je wel analoge kanalen ?

elhambra
20 september 2009, 13:09
welke frequentie en netwerkummer heb je gekozen ?
heb je wel analoge kanalen ?

Hoi anoniem,

Bedankt voor je reactie!

- Ik heb postcode 5053 en daarmee gekozen voor netwerk 1111 en frequentie 356000.
- Analoge kanalen kan ik wel ontvangen.
- De coaxkabel is aangesloten en er zit stroom op de tv.
- Smartcard is aangemeld en werkend.
- Op mijn andere tv kan ik ook gewoon met een kastje digitaal tv kijken.
- Typenr televisie is ue40b7020pxxn.

Dus weet het gewoon even niet meer :cry::cry::cry:. Misschien iets met instellingen van de televisie?

elhambra
20 september 2009, 18:58
Hoi anoniem,

Bedankt voor je reactie!

- Ik heb postcode 5053 en daarmee gekozen voor netwerk 1111 en frequentie 356000.
- Analoge kanalen kan ik wel ontvangen.
- De coaxkabel is aangesloten en er zit stroom op de tv.
- Smartcard is aangemeld en werkend.
- Op mijn andere tv kan ik ook gewoon met een kastje digitaal tv kijken.
- Typenr televisie is ue40b7020pxxn.

Dus weet het gewoon even niet meer :cry::cry::cry:. Misschien iets met instellingen van de televisie?

Soms lossen problemen zichzelf op! Na wat kabels en stekkers vervangen te hebben en zaken anders te hebben aangesloten werkt de CI+ module perfect in mijn TV. Wat een plaatje en wat een heerlijke techniek! :lol:

prijke
21 september 2009, 11:55
TV: UE40B6000VPXXN

Ik heb een (groot?) probleem met de CI+. Ik volg de volgende satppen:

- TV opstarten
- plug&play doorlopen (Nederland gekozen)
- Ned 1 in HD kwaliteit.... prima
- CI+ erin
- Autheticatie start (20/40/60/80% ok)
- Alle kanalen werken naar behoren
- TV op standby (op NED 1)
- TV na 15 seconden weer opstarten
- Authenticatie ok..... en dan....

... zodra ik athenticatie ok zie gaat de standby lamp knipperen en de TV schakelt uit. Als ik hem weer aanzet, knippert de stanby indicator weer heel snel en gaat de TV weer vanzelf uit. Uiteindelijk kan ik de TV alleen opstarten als ik de CI+ verwijder.

Wel nadat ik eerst de CAM erin heb gedaan en de stappen heb doorlopen (bij mij zegt ie 20% 40% etc ipv stap 1/5, 2/5 etc) Op zich ook vreemd want zaterdag had ik wel 1/5 en 2/5 etc. Nadat ik deze stappen heb doorlopen krijg ik authenticatie ok en kan ik alle kanalen zien. Echter..... als ik dan naar stand-by modus ga en weer opstart (uiteraard nu met de CAM erin) slaat ie dus weer uit......

Pas als ik de CAM verwijder kan ik weer opstarten en eventueel de installatie procedure opnieuw uitvoeren.

Weird, ik heb van alles geprobeerd. Terug naar de factory settings etc. Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de firmware vervangen. Wel geprobeerd vanaf de NL site, maar zoals elders in het forum werkt die firmware upgrade niet. Ik heb nog niet de moed gehad om het van de duitse site af te doen.

Mijn huidige firmware versie is:
2009/08/06_002004

Update:
De Duitse (cq. internationale) firmware wordt ook niet op de USB stick gezien door de TV. Ik vermoed dat dat komt doordat er in de map niet de crc etc files staan die in de NL versie wel weer staan...)

Wel de bestanden in de map vergeleken. Bij de internationale versie staat in version_info.txt CHL5CIPDEUC, hetgeen volgens mij duidt op CI+ versie. De firmware vanaf de NL site heeft niet de IP toevoeging.

anoniem
21 september 2009, 22:12
TV: UE40B6000VPXXN

Ik heb een (groot?) probleem met de CI+. Ik volg de volgende satppen:

- TV opstarten
- plug&play doorlopen (Nederland gekozen)
- Ned 1 in HD kwaliteit.... prima
- CI+ erin
- Autheticatie start (20/40/60/80% ok)
- Alle kanalen werken naar behoren
- TV op standby (op NED 1)
- TV na 15 seconden weer opstarten
- Authenticatie ok..... en dan....

... zodra ik athenticatie ok zie gaat de standby lamp knipperen en de TV schakelt uit. Als ik hem weer aanzet, knippert de stanby indicator weer heel snel en gaat de TV weer vanzelf uit. Uiteindelijk kan ik de TV alleen opstarten als ik de CI+ verwijder.

Wel nadat ik eerst de CAM erin heb gedaan en de stappen heb doorlopen (bij mij zegt ie 20% 40% etc ipv stap 1/5, 2/5 etc) Op zich ook vreemd want zaterdag had ik wel 1/5 en 2/5 etc. Nadat ik deze stappen heb doorlopen krijg ik authenticatie ok en kan ik alle kanalen zien. Echter..... als ik dan naar stand-by modus ga en weer opstart (uiteraard nu met de CAM erin) slaat ie dus weer uit......

Pas als ik de CAM verwijder kan ik weer opstarten en eventueel de installatie procedure opnieuw uitvoeren.

Weird, ik heb van alles geprobeerd. Terug naar de factory settings etc. Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de firmware vervangen. Wel geprobeerd vanaf de NL site, maar zoals elders in het forum werkt die firmware upgrade niet. Ik heb nog niet de moed gehad om het van de duitse site af te doen.

Mijn huidige firmware versie is:
2009/08/06_002004

Update:
De Duitse (cq. internationale) firmware wordt ook niet op de USB stick gezien door de TV. Ik vermoed dat dat komt doordat er in de map niet de crc etc files staan die in de NL versie wel weer staan...)

Wel de bestanden in de map vergeleken. Bij de internationale versie staat in version_info.txt CHL5CIPDEUC, hetgeen volgens mij duidt op CI+ versie. De firmware vanaf de NL site heeft niet de IP toevoeging.

Volgens Samsung benelux is de CI+ gerelateerde software nog niet beschikbaar voor download. Dit zou eind deze wek ingericht moeten zijn. Voor jouw probleem wil ik je adviseren om met de helpdesk van samsung contact op te nemen. Als je mijn je gegevens per PM stuurt dan zal ik het ook nog eens bij mijn contactpersonen aankaarten. Zij hebben mij nadrukkelijk gevraagd klanten met problemen te verwijzen naar hun helpdesk

Barbarian
22 september 2009, 00:38
@ anoniem, bij deze wil ik zeggen dat de CI+ goed werkt, prima beeld, maar deze dag kwam ik een klein 'bugje' tegen, namelijk:
op alle BBC zenders worden de ondertitels meegezonden. Schakel ik deze uit, dan heb ik ook geen ondertitels bij de andere zenders! De ondertitels worden mee gezonden via teletekst, terwijl ik deze niet heb ingeschakeld. De andere zenders zijn goed qua ondertitels, maar als ik overschakel naar BBC, zie ik de subs(engels) weer, beetje irritant. Bug??

Ter info: heb alles ingesteld op taal en audio.

Het is bij BBC zenders dat de ondertiteling van doven en slechthorenden wordt meegezonden, ik heb dit niet ingeschakeld.

dbaptiste
22 september 2009, 07:34
Volgens Samsung benelux is de CI+ gerelateerde software nog niet beschikbaar voor download. Dit zou eind deze week ingericht moeten zijn. Voor jouw probleem wil ik je adviseren om met de helpdesk van samsung contact op te nemen. Als je mijn je gegevens per PM stuurt dan zal ik het ook nog eens bij mijn contactpersonen aankaarten. Zij hebben mij nadrukkelijk gevraagd klanten met problemen te verwijzen naar hun helpdesk Betekend het ook dat het eind deze week mogelijk is om het te downloaden?
Want bij mij werkt het hele ci+ niet terwijl ik de laatste samsung led tv heb.

prijke
22 september 2009, 07:40
Volgens Samsung benelux is de CI+ gerelateerde software nog niet beschikbaar voor download. Dit zou eind deze wek ingericht moeten zijn. Voor jouw probleem wil ik je adviseren om met de helpdesk van samsung contact op te nemen. Als je mijn je gegevens per PM stuurt dan zal ik het ook nog eens bij mijn contactpersonen aankaarten. Zij hebben mij nadrukkelijk gevraagd klanten met problemen te verwijzen naar hun helpdesk

@ Anoniem.... PM aan je gestuurd. Bvd

anoniem
22 september 2009, 19:47
Betekend het ook dat het eind deze week mogelijk is om het te downloaden?
Want bij mij werkt het hele ci+ niet terwijl ik de laatste samsung led tv heb.

wil je eerst kijken of jouw model voorkomt op de lijst van goedgekeurde modellen. ?

dbaptiste
23 september 2009, 00:10
Waar moet ik kijken? want op de site van ziggo staan geen LED tv's namelijk

Barbarian
23 september 2009, 01:26
Waar moet ik kijken? want op de site van ziggo staan geen LED tv's namelijk

De Led's tv's kan je hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19682) vinden.

dbaptiste
23 september 2009, 10:25
@ Barbarian bedankt mijn type tv staat wel in de lijst.
Alleen mijn serienummer heeft geen P er in.
Heb gelijk de winkel waar ik mijn tv heb gekocht een mail gestuurd als het mogelijk is om mijn tv te ruilen met 1 die wel een p heeft in het serienummer.

demensos
23 september 2009, 16:34
Anoniem er is op de internationale site van Samsung nieuwe ci+ software te downloaden voor oa de B8000 serie weet jij ook of dat de software is waar samsung benelux het over heeft. Het gaat hier over versie Firmware Version : T-CHUCIPDEUC-2005.1 Is dit de nieuwe versie waar je het over had

Met vriendelijke groet Richard

anoniem
23 september 2009, 21:21
Anoniem er is op de internationale site van Samsung nieuwe ci+ software te downloaden voor oa de B8000 serie weet jij ook of dat de software is waar samsung benelux het over heeft. Het gaat hier over versie Firmware Version : T-CHUCIPDEUC-2005.1 Is dit de nieuwe versie waar je het over had

Met vriendelijke groet Richard

Zou ik na moeten kijken, op basis van de code ..CIPDEUC-.. lijkt het de juiste SW. Probeer het anders, het toestel controleert zelf of de software geschikt is.

Barbarian
23 september 2009, 21:41
@anoniem, weet niet of dit een issue is om hier te plaatsen, maar het volgende viel mij op gisteravond. De hele avond gekeken naar filmnet en history HD, maar toen ik terug zapte naar ned 1 HD kwam het atenticatie scherm korstonding in beeld. En ik heb nog steeds de issues beschreven in vorige post van mij.

anoniem
23 september 2009, 21:47
@anoniem, weet niet of dit een issue is om hier te plaatsen, maar het volgende viel mij op gisteravond. De hele avond gekeken naar filmnet en history HD, maar toen ik terug zapte naar ned 1 HD kwam het atenticatie scherm korstonding in beeld. En ik heb nog steeds de issues beschreven in vorige post van mij.

Uiteraard is het goed op issues te melden. Vermeld ook even je TV-model en sw. Ik herken het probleem zelf niet, ik hoor wel of andere gebruikers soortgelijke problemen hebben gezien.

Welke andere issues heb je nog meer..

Barbarian
23 september 2009, 21:56
Uiteraard is het goed op issues te melden. Vermeld ook even je TV-model en sw. Ik herken het probleem zelf niet, ik hoor wel of andere gebruikers soortgelijke problemen hebben gezien.

Welke andere issues heb je nog meer..

Ik heb een Samsung lcd serienr.: LE32B553M3PXXN met firmware: T-CHL5CIPDEUC 2003.0 en de vorige issues zijn beschreven in post 44 van deze thread.

anoniem
23 september 2009, 22:03
Ik heb een Samsung lcd serienr.: LE32B553M3PXXN met firmware: T-CHL5CIPDEUC 2003.0 en de vorige issues zijn beschreven in post 44 van deze thread.

zal er morgen naar kijken, anders moet ik hier mijn sony eerst weer omwisselen met een samsung

Barbarian
23 september 2009, 22:07
zal er morgen naar kijken, anders moet ik hier mijn sony eerst weer omwisselen met een samsung
OkÚ, dank je.

Barbarian
26 september 2009, 01:08
Update:

@ anoniem, ik heb net even een update gedaan naar de nieuwste firmware: T-CHL5CIPDEUC 2005.2, maar nog steeds de issues met BBC zenders, dat de ondertiteling voor doven en slechthorenden wordt meegezonden. Kan ze niet uitschakelen via teletekst. Ligt dit aan de CI+ of aan de BBC??

anoniem
26 september 2009, 10:29
Update:

@ anoniem, ik heb net even een update gedaan naar de nieuwste firmware: T-CHL5CIPDEUC 2005.2, maar nog steeds de issues met BBC zenders, dat de ondertiteling voor doven en slechthorenden wordt meegezonden. Kan ze niet uitschakelen via teletekst. Ligt dit aan de CI+ of aan de BBC??

als ik tijd heb zal ik het vandaag nog eens testen, ben er nog niet aan toe gekomen

lexvanh
26 september 2009, 18:29
Update:

Dit heb ik ook met mijn LE40B650T2P. Die ondertitels krijg ik weg met de SUBT. knop. SUBT. staat standaard op de instelling 'Voorkeur'. Als ik dit op 'Uit' zet komen ze ook niet terug. Lijkt me aan de BBC te liggen.

jacco brink
26 september 2009, 19:35
Ik heb een Samsung UE32B6000VPxxN en ik heb ook wat authenticatieproblemen gehad met de CI+ kaart, maar na een SW update en gebruik van de juiste smartcard is het uiteindelijk gelukt. Heb nu alleen nog geen NED1,2 en 3HD. De rest van de zenders heb ik wel. Bij Ned 1 en 2 HD krijg ik een paars beeld en ned 3 HD geeft zwak of geen signaal.Weet iemand hoe ik dat op kan lossen ?

poel33
26 september 2009, 20:38
mooi ik het problemen ook gehad op mijn samsung ps50b550-t4p
mijn oplossing voor het problemen was fimware update
en bij het installeren

zet alle instelling terug naar de fabrieks instelligen
(door 10 sec exit van de Afstand bediening)

daar na tv aan doen en let op!!!( geen Nederland maar english)!!!

dan menu/channel/autostore/cabele
dan kan je in search mode kies voor !!!! full !!! geen code nodig:no:

pas na 49% kommen digital channels
(Autenticatie word automaties goed gezet)
en zet je in plug&play de taal in het Nederlands
groeten uit assen

jacco brink
26 september 2009, 22:13
Menu is iets anders maar komt ongeveer op hetzelfde neer. Reset, menu is dan in het engels, pnp analoog en digitaal en nederland 2x geselcteerd. Helaas doet ned 1,2 en 3 HD het nog steeds niet. Laatste update is geinstalleerd.

poel33
26 september 2009, 22:53
in search mode, kan je dan niet kiezen uit network/full/quick ?

rickenviola
26 september 2009, 22:58
Ik heb een UE40B6000VP. De installatie via PNP verloopt correct tot het moment waarop NED 1 HD wordt getoond. Daarna zet ik de TV uit, plaats de cam (incl. geactiveerde smartcard), en zet de TV weer aan. Vervolgens vindt geen authenticatie plaats. Ook verschijnt er geen enkele foutmelding.
De cam is geplaatst conform de uitleg op Tweakers (heb het ook al andersom geprobeerd).
Het lijkt wel of de TV niet in de gaten heeft dat de cam is geplaatst. heb het ook al geprobeert met de nieuwste firmware (2005.2), maar wederom geen authenticatie.
Heeft iemand nog een tip, want ik ben al twee dagen bezig?

jacco brink
26 september 2009, 23:04
nee heaas, kan alleen maar snel (quick) zoeken.

jacco brink
26 september 2009, 23:10
Hoi Rick, waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar bij de instructies in de bijlage van Ziggo staat het plaatje verkeerd. De smartcard moet met de chip naar boven in de module gestoken worden en de module met de barcode naar je toe in de TV.

poel33
26 september 2009, 23:24
alle instelling terug naar de fabrieks instelligen
heb gedaan en voor en meteen voor english gekozen hebt

en dan niet op full kan krijgen:giveup: dan weet ik het ook niet meer :giveup:

rickenviola
27 september 2009, 09:05
Hoi Rick, waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar bij de instructies in de bijlage van Ziggo staat het plaatje verkeerd. De smartcard moet met de chip naar boven in de module gestoken worden en de module met de barcode naar je toe in de TV.

Ja, dat hebben we idd gemerkt. Maar die zit er inmiddels juist in. Helaas nog geen resultaat. Heb je nog een idee? De tijd op de tv staat goed.

luclin
27 september 2009, 11:00
Ik heb een UE40B6000VP. De installatie via PNP verloopt correct tot het moment waarop NED 1 HD wordt getoond. Daarna zet ik de TV uit, plaats de cam (incl. geactiveerde smartcard), en zet de TV weer aan. Vervolgens vindt geen authenticatie plaats. Ook verschijnt er geen enkele foutmelding.
De cam is geplaatst conform de uitleg op Tweakers (heb het ook al andersom geprobeerd).
Het lijkt wel of de TV niet in de gaten heeft dat de cam is geplaatst. heb het ook al geprobeert met de nieuwste firmware (2005.2), maar wederom geen authenticatie.
Heeft iemand nog een tip, want ik ben al twee dagen bezig?

Probeer eens alleen de CI+ module toe te voegen aan het geheel en kijk dan of je tv de module herkent.

p.s. Wanneer deze wel ge´nstalleerd is, kun je de settings hiervan aanpassen via Menu->Instellingen->Uitzenden->Algemene Interface.

Succes

rickenviola
27 september 2009, 19:24
Probeer eens alleen de CI+ module toe te voegen aan het geheel en kijk dan of je tv de module herkent.

p.s. Wanneer deze wel ge´nstalleerd is, kun je de settings hiervan aanpassen via Menu->Instellingen->Uitzenden->Algemene Interface.

Succes

Algemene interface kunnen we niet selecteren. Weet je hoe ik dit kan veranderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten van Rick.

anoniem
27 september 2009, 20:14
Algemene interface kunnen we niet selecteren. Weet je hoe ik dit kan veranderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten van Rick.

Dan is je CAM niet goed aangesloten / niet voldoende aangedrukt. Let wel op het op de juiste mannier aansluiten van de CAM. Barcode moet naar voren gericht zijn.

rickenviola
27 september 2009, 21:26
Yesss, jippie het is gelukt.
Weet niet wat we nu deden, maar ineens lukte het toch!!!
we kunnen wee digitaal kijken
super bedankt voor het meedenken allemaal
groeten van Rick.

ozzdogg
28 september 2009, 02:02

Succes

Inderdaad, dat had ik al lang bekeken maar opties aanpassen? Dat kan toch echt niet.. je kan kijken of en hoe die het doet, en je ziet allerlei settings etc, alleen engels of nederlands dat kan je aanpassen. Wat valt er aan te passen dan?

Barbarian
28 september 2009, 02:05
Inderdaad, dat had ik al lang bekeken maar opties aanpassen? Dat kan toch echt niet.. je kan kijken of en hoe die het doet, en je ziet allerlei settings etc, alleen engels of nederlands dat kan je aanpassen. Wat valt er aan te passen dan?

Valt niet veel aan te passen, ik zeg maar zo,' if it aint broke, dont fix it'.
Eventuele cam updates worden vanzelf gedetecteerd. Is nog niet aan de orde.

Alberr
28 september 2009, 20:06
Hallo allemaal,

Ik heb anderhalve week geleden de CI+ module gekocht en heb mij als klant aangemeld bij Ziggo (ik was nog geen gebruiker). Daar heb ik een klantnummer gekregen met de mededeling dat het wel een week kon duren voor mijn module zou gaan werken. Zij hebben gezorgd voor het acitiveren van de kaart. Bevestiging ontvangen en inmiddels dit forum in de gaten houden. Inmiddels heb ik volgens mij alles gedaan om de module te laten werken maar hij doet heet nog steeds niet. De Samsung heeft de firmware eindigend op 2004.8, de kaart zit er op de juiste manier in en zelfs de frequentie is aangepast op 9001 (i.p.v. 9400). De module is ook goed aangedrukt. Na het scannen van de digitale zenders geeft hij aan dat Ziggo Twente de bron is. Bij het scannen van de zenders komt als laatste vraag de tijd met de keuze tussen auto en handmatig. Automatisch doet bij mij niets. Ik kan het enteren maar dat levert niets op. De TV heeft dan geen tijd opgeslagen. En ik begrijp dat het oppikken van de tijd via de kabel essentieel is.

Bij het aanzetten van de TV herkent hij wel de module maar de bekende melding geven: CI+ error 17 verlopen.

Ik word een beetje moedeloos. Wat doe ik fout?

anoniem
28 september 2009, 20:48
Je kunt een instructie vinden via:

http://rapidshare.com/files/286171014/samsung_installatie_instructie_v1.pdf.html

Voor Twente dien je voor het Netwerk-ID = 9001 en Frequentie 369000 in te vullen

Anoniem
Ziggo

Hallo allemaal,

Ik heb anderhalve week geleden de CI+ module gekocht en heb mij als klant aangemeld bij Ziggo (ik was nog geen gebruiker). Daar heb ik een klantnummer gekregen met de mededeling dat het wel een week kon duren voor mijn module zou gaan werken. Zij hebben gezorgd voor het acitiveren van de kaart. Bevestiging ontvangen en inmiddels dit forum in de gaten houden. Inmiddels heb ik volgens mij alles gedaan om de module te laten werken maar hij doet heet nog steeds niet. De Samsung heeft de firmware eindigend op 2004.8, de kaart zit er op de juiste manier in en zelfs de frequentie is aangepast op 9001 (i.p.v. 9400). De module is ook goed aangedrukt. Na het scannen van de digitale zenders geeft hij aan dat Ziggo Twente de bron is. Bij het scannen van de zenders komt als laatste vraag de tijd met de keuze tussen auto en handmatig. Automatisch doet bij mij niets. Ik kan het enteren maar dat levert niets op. De TV heeft dan geen tijd opgeslagen. En ik begrijp dat het oppikken van de tijd via de kabel essentieel is.

Bij het aanzetten van de TV herkent hij wel de module maar de bekende melding geven: CI+ error 17 verlopen.

Ik word een beetje moedeloos. Wat doe ik fout?

ozzdogg
29 september 2009, 15:51
Ik heb het volgende probleem en ik snap niet precies waarom dat nou is.

Ik volg dus de stappen, hij vind 259 kanalen en zegt AMR ZIGGO bla bla in een paar seconden en is NL1HD in beeld.Prima. Kan zelfs de tv gids in en laat alles zien.

Doe ik de kaart erin, authenticatie... ok (of success wat er ook staat). Maar het beeld blijft zwart, zwarter dan zwart en na vervolg van tijd staat er zwak of geen signaal. HELP !

De CI module zit er goed in, in het menu onder "uitzenden" kan ik gewoon alle opties bekijken en geeft geen errors aan.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn kaart natuurlijk al geactiveerd... het rare is ik moest het in de winkel ook al doen (was officiele dealer of zo, ik vond het al raar). Kwam thuis, dit probleem... nu een brief in de bus, staat ander klantnummer op, dan ons klantennr (die op mijn vrouw dr naam staat, maar wel hetzelfde adres natuurlijk). Na jah, ingelogd, via de website de kaart alsnog geactiveerd op het andere klantennr en er staat kaart geactiveerd maar nog steeds geen succes.

ik heb versie 2004 en 2005 software geprobeerd (samsung le40b550a5p).

HELP DUS??!?!:thankyou:

Is er een manier om authenticatie geheel opnieuw te laten doen??? Want nu staat er altijd maar gelijk OK, ipv stap voor stap.

Barbarian
29 september 2009, 16:43
Door dezelfde stappen weer te doen, module eruit, kanalen zoeken via PNP, landkeuze NL, netwerkid en frequentie, etc... Kijken of Ned1 HD op 1 hebt, de tijd is goed ingesteld. Tv uitschakelen dan de module met smartcard weer aanbrengen.
En natuurlijk de kabels, pluggen en eventueel splitters natrekken( dit om de melding zwak of geen signaal). Je kan ook nog voor alle zekerheid via de helpdesk vragen de smartcard te activeren.

Alberr
29 september 2009, 17:31
Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is zojuist opgelost. Voor mijn postcode (Wierden) is niet 9400 het juiste netwerk en ook niet 9001 maar 9004. Ik kwam daar in een andere foto-instructie voor Samsungtoestellen achter. Bovendien maakte ik de fout de CI+module inclusief smartcard in te voegen en dat zal ook niet werken.

Allen nogmaals bedankt voor jullie zorg om apparatuur overal goed te laten werken.

Albert
Je kunt een instructie vinden via:

http://rapidshare.com/files/286171014/samsung_installatie_instructie_v1.pdf.html

Voor Twente dien je voor het Netwerk-ID = 9001 en Frequentie 369000 in te vullen

Anoniem
Ziggo

ozzdogg
29 september 2009, 17:53
Door dezelfde stappen weer te doen, module eruit, kanalen zoeken via PNP, landkeuze NL, netwerkid en frequentie, etc... Kijken of Ned1 HD op 1 hebt, de tijd is goed ingesteld. Tv uitschakelen dan de module met smartcard weer aanbrengen.
En natuurlijk de kabels, pluggen en eventueel splitters natrekken( dit om de melding zwak of geen signaal). Je kan ook nog voor alle zekerheid via de helpdesk vragen de smartcard te activeren.

Dit heb ik al wel 20 keer gedaan. Mischien ligt het puur aan de activatie, want voor de rest is alles goed. Kanaalsterkte is 95%, analoog heb ik ook toch perfect beeld. Voor de rest is er niets veranderd.

Heb helpdesk ziggo gesproken, 30 minuten lang en uiteindelijk zouden ze me terug bellen, ze weten verder niets dus. dat van die tweede account is niet van toepassing, en zou niet voor het beeld probleem zorgen. Of tenminste geen beeld (zwak of geen signaal) maar alleen als de module erin zit. Hij vindt alle kanalen, NL1 HD doet het perfect, doe ik de module erin authenticatie OK en dan geen beeld. Helemaal niets, op geeneen kanaal. Trek ik hem eruit, heb ik gelijk weer beeld op NL1.

Kan ik niet iets doen om de authenticatie op nieuw te laten verlopen ??? Of Moet ik heb voor de 3de keer de smartcard activeren??

anoniem
29 september 2009, 19:22
Bedankt voor jullie hulp. Het probleem is zojuist opgelost. Voor mijn postcode (Wierden) is niet 9400 het juiste netwerk en ook niet 9001 maar 9004. Ik kwam daar in een andere foto-instructie voor Samsungtoestellen achter. Bovendien maakte ik de fout de CI+module inclusief smartcard in te voegen en dat zal ook niet werken.

Allen nogmaals bedankt voor jullie zorg om apparatuur overal goed te laten werken.

Albert

Als je twente aangeeft zonder Cogas te vermelden dan krijg je het netwerk-id van Ziggo. Als je Cogas het vermeld dan had je het juiste ID gekregen !

voor meer info zie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml

anoniem
29 september 2009, 19:24
welke melding verschijnt er als je de smartcard verwijderd ?

Ik heb het volgende probleem en ik snap niet precies waarom dat nou is.

Ik volg dus de stappen, hij vind 259 kanalen en zegt AMR ZIGGO bla bla in een paar seconden en is NL1HD in beeld.Prima. Kan zelfs de tv gids in en laat alles zien.

Doe ik de kaart erin, authenticatie... ok (of success wat er ook staat). Maar het beeld blijft zwart, zwarter dan zwart en na vervolg van tijd staat er zwak of geen signaal. HELP !

De CI module zit er goed in, in het menu onder "uitzenden" kan ik gewoon alle opties bekijken en geeft geen errors aan.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn kaart natuurlijk al geactiveerd... het rare is ik moest het in de winkel ook al doen (was officiele dealer of zo, ik vond het al raar). Kwam thuis, dit probleem... nu een brief in de bus, staat ander klantnummer op, dan ons klantennr (die op mijn vrouw dr naam staat, maar wel hetzelfde adres natuurlijk). Na jah, ingelogd, via de website de kaart alsnog geactiveerd op het andere klantennr en er staat kaart geactiveerd maar nog steeds geen succes.

ik heb versie 2004 en 2005 software geprobeerd (samsung le40b550a5p).

HELP DUS??!?!:thankyou:

Is er een manier om authenticatie geheel opnieuw te laten doen??? Want nu staat er altijd maar gelijk OK, ipv stap voor stap.

anoniem
29 september 2009, 19:28
.. doe ik de module erin authenticatie OK en dan geen beeld. Helemaal niets, op geeneen kanaal. Trek ik hem eruit, heb ik gelijk weer beeld op NL1.

Of je CAM is defect of de TV interface is niet goed. Kijk of je via het menu van de TV de module kunt vinden.
Ik kan je op basis van bovenstaande informatie alleen maar adviseren om je CI+ CAM om te wisselen / te testen in de winkel. Als het niet aan de CAM blijkt te liggen dan vrees ik dat het aan je TV CI interface ligt. Er is nog een gebruiker op dit forum die dezelfde problemen had.

ozzdogg
29 september 2009, 23:22
Ik kan gewoon in het gehele submenu van de common interface alle opties bekijken, dat doet het gewoon.

Terwijl de tv aanstond, smartcard eruit gehaald en dan staat er Error 04 steek de smartcard er in (niet letterlijk natuurlijk). Doe ik dat, eerste 2x zij hij smartcard error. Daarna las hij hem wel gewoon kreeg ik I07 checkin smartcard bericht, na een paar seconden stond er "signaal vervormd" ipv "geen of zwak signaal" en toen zag ik in de opties geen data of deze smartcard of geen pakket of zoiets dat er stond.Maar bij het resetten deed hij het gewoon weer prima (in de opties tenminste), met data pakketen en decodeer service etc, maar ja geen beeld.

En dan zo gauw ik hem eruit trek heb ik weer beeld.

Ik denk dat ik de module beter kan ruilen voor een ander en dan proberen, testen in de winkel of zo. Hoop echt dat het niet aan de tv ligt, is pas 2 maanden oud.

Keep ya updated.

Dus er is geen manier om de module opnieuw volledig te laten authenticeren? Mischien firmware opnieuw installeren, was is de exacte methode om een hard reset te doen ?

UPDATE: langs de winkel gegaan, daar hebben ze beide de CAM en smartcard individueel getest en doen het gewoon. :( Ga vanavond nog een keer updaten, hard reset zodat hij WEL opnieuw authenticeerd en dan kijken... anders samsung bellen.

Update 2: opnieuw gereset, zowel via Exit knop en daarna via service menu... kaart er in, en nu krijg ik authenticatie OK .De authorisatie process wordt niet opnieuw gedaan, ipv van 20, 40 60 %. Daar ligt het volgen mij aan, want de eerste keer dat ik het deed had ik manueel de tijd ingevuld. Nu, na het installeren van de programma's, tijd ook auto, krijg ik NL1 als ik in het menu kijk dan staat de tijd op auto en op de juiste tijd. Steek ik de kaart erin, zwart beeld, en in het menu is de tijd ook weg. Vreemd.

Barbarian
1 oktober 2009, 20:35
als ik tijd heb zal ik het vandaag nog eens testen, ben er nog niet aan toe gekomen

anoniem, al iets meer bekend omtrent de issues de BBC kanalen?(dat de ondertiteling wordt meegezonden voor doven en slechthorenden)

anoniem
1 oktober 2009, 20:46
anoniem, al iets meer bekend omtrent de issues de BBC kanalen?(dat de ondertiteling wordt meegezonden voor doven en slechthorenden)

ik heb het ook gezien op de samsung en sony. Moet het signaal zelf nog analyseren

Barbarian
1 oktober 2009, 21:02
ik heb het ook gezien op de samsung en sony. Moet het signaal zelf nog analyseren

OkÚ, ik hoor het wel van hoe of wat, thnx alvast.

lexvanh
2 oktober 2009, 22:08
OkÚ, ik hoor het wel van hoe of wat, thnx alvast.
Mijn reply van 26.09 nog gezien? Of was/vond je dat onzin :wink: ?

Barbarian
2 oktober 2009, 22:13
Mijn reply van 26.09 nog gezien? Of was/vond je dat onzin :wink: ?
Heb ik zeker gelezen, natuurlijk is dat een optie, maar het hoort niet zo, schakel je de subs uit op BBC, dan moet je het naderhand weer inschakelen op de 'reguliere' zenders. En maybe kan het liggen aan de BBC zenders, vandaar mijn vraag aan anoniem. ;)

lexvanh
2 oktober 2009, 22:30
Heb ik zeker gelezen, natuurlijk is dat een optie, maar het hoort niet zo, schakel je de subs uit op BBC, dan moet je het naderhand weer inschakelen op de 'reguliere' zenders. En maybe kan het liggen aan de BBC zenders, vandaar mijn vraag aan anoniem. ;)
Ok, duidelijk, ik blijf dit ook volgen.
Ik heb trouwens diverse zenders (niet alle) geprobeerd, maar nog nergens anders dan bij BBC ondertitels gekregen via SUBT. Geen idee of dit overal zou moeten werken ...

Barbarian
2 oktober 2009, 22:41
Ok, duidelijk, ik blijf dit ook volgen.
Ik heb trouwens diverse zenders (niet alle) geprobeerd, maar nog nergens anders dan bij BBC ondertitels gekregen via SUBT. Geen idee of dit overal zou moeten werken ...

Ik heb bij alle instellingen de subs taal op Nederlands staan, dan horen er geen Engelse subs op de BBC voor doven en slechthorenden meegezonden worden .

Ton44
4 oktober 2009, 17:24
Anoniem; ik ben sinds kort in het bezit van een samsung led Tv UE46B7020WPXXN met firmware T-CHUCIPDEUC 2005.1 . Na het plaatsen van CI+ module start de autification maar blijft hier staan zonder verdere meldingen te geven.
Ik heb alle handelingen uitgevoerd volgens de laatste handleiding die jij op dit forum hebt geplaatst maar kom dus niet verder dan stap 17.
Kun jij of iemand anders mij hierbij helpen svp, ik ben inmiddels radeloos.

anoniem
4 oktober 2009, 19:13
Anoniem; ik ben sinds kort in het bezit van een samsung led Tv UE46B7020WPXXN met firmware T-CHUCIPDEUC 2005.1 . Na het plaatsen van CI+ module start de autification maar blijft hier staan zonder verdere meldingen te geven.
Ik heb alle handelingen uitgevoerd volgens de laatste handleiding die jij op dit forum hebt geplaatst maar kom dus niet verder dan stap 17.
Kun jij of iemand anders mij hierbij helpen svp, ik ben inmiddels radeloos.

Met andere woorden, je ziet niets gebeuren / of de authenticatie blijft hangen als je de CAM in de TV plaatst ?
Kun je nog eens precies beschrijven wat er gebeurt, je schrijft authentication start, je bedoeld er verschijnt een regel in het scherm "Authentication start"

Kijk nog eens of je de CAM module kunt benaderen via het menu, uitzenden > algemene interface en verder ..

Ton44
4 oktober 2009, 20:11
Met andere woorden, je ziet niets gebeuren / of de authenticatie blijft hangen als je de CAM in de TV plaatst ?
Kun je nog eens precies beschrijven wat er gebeurt, je schrijft authentication start, je bedoeld er verschijnt een regel in het scherm "Authentication start"

Kijk nog eens of je de CAM module kunt benaderen via het menu, uitzenden > algemene interface en verder ..

bedankt voor je snelle reactie. Ik kan de CI+ module wel via het menu benaderen, de tv herkent de module dus wel. Nadat ik de module heb geplaatst en de tv aanzet komt er een popup in beeld met de tekst "authentication start" met onder in het veld "authentication wordt uitgevoerd een moment geduld aub" ( zie stap 17 in jou handleiding) verder dan dit komt hij dus niet.

anoniem
4 oktober 2009, 21:49
bedankt voor je snelle reactie. Ik kan de CI+ module wel via het menu benaderen, de tv herkent de module dus wel. Nadat ik de module heb geplaatst en de tv aanzet komt er een popup in beeld met de tekst "authentication start" met onder in het veld "authentication wordt uitgevoerd een moment geduld aub" ( zie stap 17 in jou handleiding) verder dan dit komt hij dus niet.

- wil je dan nog eens kijken naar de gegevens in: Status Irdeto Conditional Access/ Status Softcell Service,

- kun je verder nog eens kijken of je een reset / factory default kunt uitvoeren van je TV, zoniet dan alleen een her-installatie via 10 sec EXIT key vasthouden. Ik weet zo niet of er via het service menu mischien een factory reset bestaat.

Jeffcapone
4 oktober 2009, 23:17
Wij hebben sinds kort een Samsung LE46B650T2PXXN, prachtig. Nu ook een CI+ module gekocht(Ziggo Startpakket digitale televisie CI+) en helaas zelfde fout melding.

Oplossing was als volgt:
Onze TV werkte al met analoge verbinding, hierna kaartje geplaatst en niet werken. Toen heel veel gelezen op diverse forums(ook dat het plaatsen van de smartcard verkeerd in de handleiding staat). Op en gegeven moment zag ik in het menu Instellingen tabblad uitzenden, algemene interface, CI menu, Status Irdeto Conditional Access(Hier kun je zien of de module werkt(status loader etc)). Bij de status smart card kun je zien of de card goed geplaatst is in je module, was dus na omdraaien smartcard ok! Ik heb geen reset aan onze tv gegeven en ook niet een plug en play installatie gedaan. Wel nieuwe firmware geladen, vervolgens gechecked in Ziggo handleiding welke frequentie ik moest invoeren voor de digitale ontvangst. Hierna automatisch kanalen toegevoegd, gekozen voor kabel en voor digitaal(analoog was immers al in orde) en de frequentie gechecked(aanpassen was niet nodig),zonder CI+ module in de tv. Alle digitale zenders gevonden. Helaas bleef de melding maar terug komen, Certificaat verlopen...

LET OP!!!!
NED1 HD is altijd te bekijken, ook zonder CI+ module, check dit zodat je zeker weet dat deze werkt. Druk 1 op de afstand bediening, analoog NED1 en hierna nog een keer op 1, nu NED1 in HD.

Zelf drie keer toe de smartcard geactiveerd 1e keer web tweede keer tel en derde keer weer via het web.
Gebeld met Ziggo en gevraagd of Smartcard geactiveerd was, deze heeft hem opnieuw geactiveerd en na het wachten van 1 minuut de TV uit en aan gezet, en jawel perfect de synchronisatie werkt!!!!
Alles nu in orde en werkt werkelijk perfect. Dus zorg ervoor dat je zeker weet dat je Smartcard geactiveerd is.

Ton44
5 oktober 2009, 20:15
- wil je dan nog eens kijken naar de gegevens in: Status Irdeto Conditional Access/ Status Softcell Service,

- kun je verder nog eens kijken of je een reset / factory default kunt uitvoeren van je TV, zoniet dan alleen een her-installatie via 10 sec EXIT key vasthouden. Ik weet zo niet of er via het service menu mischien een factory reset bestaat.

Als ik in status Irdeto Conditional Access kijk krijg ik ook de melding " authentication wordt uitgevoerd "
Ook heb ik de 10 sec truck al enkele malen uitgevoerd maar heeft geen resultaat gehad.
Een factory reset zit er volgens mij niet op. Volgens mij is de 10 sec truck een factory reset, geeft namelijk aan dat de TV gereset wordt naar fabriek instellingen.

anoniem
5 oktober 2009, 20:20
Als ik in status Irdeto Conditional Access kijk krijg ik ook de melding " authentication wordt uitgevoerd "
Ook heb ik de 10 sec truck al enkele malen uitgevoerd maar heeft geen resultaat gehad.
Een factory reset zit er volgens mij niet op. Volgens mij is de 10 sec truck een factory reset, geeft namelijk aan dat de TV gereset wordt naar fabriek instellingen.

Er is nog maar ÚÚn oplossing, terug gaan met de CAM naar de leverancier voor een controle van de CAM, om uit te sluiten dat er wat fout is aan je CI+ CAM. Als de CAM wel functioneert in een andere CI+ TVdan moet je met je TV teruggaan.

wehrmeijer
5 oktober 2009, 21:40
Probeer eerst een kale installatie uit te voeren zonder CI+ CAM, landkeuze Nederland kiezen.
Daarbij moet ned1 HD op posititie 1 komen.

Wacht vervolgens totdat de datum / tijd goed staat op je TV.
Breng vervolgens de CAM aan.

hoe komt dat ned 1 hd binnenkomt zonder dat hier een ontvanger aan te pas komt. Dus waarom heb je wel een ontvanger nodig om de rest van zenders te ontvangen? Zeker een geld kwestie

Ton44
5 oktober 2009, 22:22
Er is nog maar ÚÚn oplossing, terug gaan met de CAM naar de leverancier voor een controle van de CAM, om uit te sluiten dat er wat fout is aan je CI+ CAM. Als de CAM wel functioneert in een andere CI+ TVdan moet je met je TV teruggaan.

Nog een laatste vraag voordat ik terug ga met de CI+ cam module.
Ik heb bij het aanzetten van de tv met module erin heel even ( 0.5 sec ) in beeld de melding "CI+ cam fout 11" wat kan dit betekenen.

anoniem
5 oktober 2009, 23:13
Nog een laatste vraag voordat ik terug ga met de CI+ cam module.
Ik heb bij het aanzetten van de tv met module erin heel even ( 0.5 sec ) in beeld de melding "CI+ cam fout 11" wat kan dit betekenen.

dit moet ik uitzoeken.

ArChie
6 oktober 2009, 09:02
Fout code 11: Authentication Failed - Key Computation Failed
Fout gedetecteerd door: CICAM/Host
Host actie: Host stops the CICAM.
CI+ CAM actie: CICAM goes to pass-through mode

Ton44
6 oktober 2009, 20:21
Fout code 11: Authentication Failed - Key Computation Failed
Fout gedetecteerd door: CICAM/Host
Host actie: Host stops the CICAM.
CI+ CAM actie: CICAM goes to pass-through mode

Wat betekend dit ? Doe ik iets verkeerd ?, is de CI+ module defect ?

kittekat
11 oktober 2009, 12:01
ik heb gedaan wat er stond om de ci+ kaart te installeren maar het werkt niet hij geeft aan E06-04 smartcard defect en daarna vervormd singaal hoe kom ik aam de firmware voor de tv ik heb een samsung LE32B652T4P
ook geeft hij aan tv module vernieuwen hoe doe ik dat?

gert017
11 oktober 2009, 13:14
Heren,

Samsung heeft en duidelijke handleiding voor het installeren en instellen van de CI+ module. Ook worden diverse foutcodes besproken.

Deze handleiding heeft mijn problemen binnen 10 minuten opgelost.

Ik heb deze handleiding, een pdf-je, even on-line gezet.

http://home.kpn.nl/telge017/bestanden/samsung_cam.pdf

succes ermee, Gert

kittekat
11 oktober 2009, 13:35
mag je bedanken hiervoor ik ga het zo uitproberen en zal laten weten of het gelukt is bedankt.

Scar1k
13 oktober 2009, 21:22
1,5 week terug hebben we voor mijn vader een UE40B6000 opgehaald, gelijk een CI+ cam erbij genomen en het apparaat ge´nstalleerd. We hebben alles volgens het boekje gedaan (zenders zoeken, NL1HD werkt, TV uit, CAM erin en TV weer aan) en de TV bleef hangen op "Authenticatie start". Vanalles geprobeerd; volgorde van handelingen veranderd, firmware van 2004.1 naar 2005.2 gebracht enz., maar dit alles mocht niet baten. De TV zag de CAM wel (gegevens waren in het menu ook wel uit te lezen), maar deed er verder dus niets mee. Ook het Ziggo signaal staat constant op 100, dus dit mag ook geen probleem opleveren.

Uiteindelijk hebben we contact gezocht met Samsung. Je mag dan alle stappen NOGMAALS doorlopen met de helpdesk aan de telefoon en ze kwamen tot de conclusie dat het CI+slot niet in orde was. De TV is vervolgens retour winkel gegaan en we zouden een nieuw exemplaar krijgen.
De CAM is ook nog even in een andere TV getest en deze werkt gewoon goed.

We zijn nu 1,5 week verder en vanavond hebben we de nieuwe TV tot onze grote vreugde opgehaald! TV in elkaar gedraaid, stroom erop, installeren, CAM erin ennnnnnn.......... (@$%*(*@#($@)I($

Exact hetzelfde probleem als met TV nummer 1....

Ook nu heb ik de firmware weer geŘpdate en wederom had dit geen resultaat. Er staat nu dus een mooie nieuwe 40" LED-TV met een analoog signaal in de huiskamer.
:giveup:

Morgen ga ik maar eens rondbellen, kijken wat daar nog uit gaat komen..

anoniem
13 oktober 2009, 21:44
1,5 week terug hebben we voor mijn vader een UE40B6000 opgehaald, gelijk een CI+ cam erbij genomen en het apparaat ge´nstalleerd. We hebben alles volgens het boekje gedaan (zenders zoeken, NL1HD werkt, TV uit, CAM erin en TV weer aan) en de TV bleef hangen op "Authenticatie start". Vanalles geprobeerd; volgorde van handelingen veranderd, firmware van 2004.1 naar 2005.2 gebracht enz., maar dit alles mocht niet baten. De TV zag de CAM wel (gegevens waren in het menu ook wel uit te lezen), maar deed er verder dus niets mee. Ook het Ziggo signaal staat constant op 100, dus dit mag ook geen probleem opleveren.

Uiteindelijk hebben we contact gezocht met Samsung. Je mag dan alle stappen NOGMAALS doorlopen met de helpdesk aan de telefoon en ze kwamen tot de conclusie dat het CI+slot niet in orde was. De TV is vervolgens retour winkel gegaan en we zouden een nieuw exemplaar krijgen.

We zijn nu 1,5 week verder en vanavond hebben we de nieuwe TV tot onze grote vreugde opgehaald! TV in elkaar gedraaid, stroom erop, installeren, CAM erin ennnnnnn.......... (@$%*(*@#($@)I($

Ook nu heb ik de firmware weer geŘpdate en wederom had dit geen resultaat. Er staat nu dus een mooie nieuwe 40" LED-TV met een analoog signaal in de huiskamer.

Wil je me je gegevens sturen per PM, om contact met je op te nemen.

Anoniem
ziggo

Ton44
14 oktober 2009, 20:40

Ik heb exact het zelfde probleem.
Authentication gestart en daar blijft het bij. Op advies van ziggo een nieuwe CI+ adaptor in de winkel gehaald maar geen resultaat. Nieuwe firmware geinstaleerd maar geen resultaat. Op verzoek van Samsung alles opnieuw geinstalleerd ( had ik zelf al 20 keer gedaan ) maar geen resultaat.
Nu komt er morgen een monteur van Samsung aan huis. Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen. Ik laat het wel weten !!!

anoniem
14 oktober 2009, 21:23
Ik heb exact het zelfde probleem.
Authentication gestart en daar blijft het bij. Op advies van ziggo een nieuwe CI+ adaptor in de winkel gehaald maar geen resultaat. Nieuwe firmware geinstaleerd maar geen resultaat. Op verzoek van Samsung alles opnieuw geinstalleerd ( had ik zelf al 20 keer gedaan ) maar geen resultaat.
Nu komt er morgen een monteur van Samsung aan huis. Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen. Ik laat het wel weten !!!

enig idee wanneer Samsung langs komt. Ik wil graag horen wat zijn bevindigen zijn. Ik stuur je nog een PM

Ton44
14 oktober 2009, 22:17
enig idee wanneer Samsung langs komt. Ik wil graag horen wat zijn bevindigen zijn. Ik stuur je nog een PM

Morgen ( donderdag 15 okt ) komt er een monteur langs

Scar1k
14 oktober 2009, 22:23
Morgen neemt mijn vader weer contact op met Samsung, hij moest vandaag nog een aantal (waarvan we vantevoren al wisten dat dat ze loos waren) acties uitvoeren en dat zal er vermoedelijk vrijdag 26 okt een monteur langskomen.

Heb jij ook een UE40B6000 Ton?

Ton44
14 oktober 2009, 22:30
Morgen neemt mijn vader weer contact op met Samsung, hij moest vandaag nog een aantal (waarvan we vantevoren al wisten dat dat ze loos waren) acties uitvoeren en dat zal er vermoedelijk vrijdag 26 okt een monteur langskomen.

Heb jij ook een UE40B6000 Ton?

Ik heb een UE46B7020WPXXN ( is het zelfde als de 7000 maar dan een zwarte rand ipv een rode )

kittekat
15 oktober 2009, 11:24
na 2 weken ellende is het mij gelukt ik had de freqenti niet goed ik zit in Den Helder dan is het niet 5555 maar 8888 dan wil het wel.
toch bedankt voor alle reacties.:applause:

jojootje
15 oktober 2009, 12:32

Misschien iets voor jullie om d'r met de neus op te zitten?

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21411

Ton44
15 oktober 2009, 20:54

Vandaag een monteur langs geweest. In een vloek en een zucht werkte mijn TV met de CI+ module.
Dus geen defecte module of TV zoals Ziggo mij alsmaar voorhield maar gewoon het gebrek aan een juiste handleiding, en ondeskundigheid van de helpdesk waarbij men ook maar uit een boekje voor zit te lezen ( aap die een kunstje heeft geleerd ) en denken dat na 15 keer hetzelfde doen het toch moet gaan werken. :evil::sad:
Met dank aan service van Samsung, daar is blijkbaar een keer bellen voldoende en komen ze gratis het probleem oplossen.:applause:

tja
16 oktober 2009, 00:50
En wat was nou de oplossing?

anoniem
16 oktober 2009, 20:24
Vandaag een monteur langs geweest. In een vloek en een zucht werkte mijn TV met de CI+ module.
Dus geen defecte module of TV zoals Ziggo mij alsmaar voorhield maar gewoon het gebrek aan een juiste handleiding, en ondeskundigheid van de helpdesk waarbij men ook maar uit een boekje voor zit te lezen ( aap die een kunstje heeft geleerd ) en denken dat na 15 keer hetzelfde doen het toch moet gaan werken. :evil::sad:
Met dank aan service van Samsung, daar is blijkbaar een keer bellen voldoende en komen ze gratis het probleem oplossen.:applause:

Ik denk dat je toch een verkeerde voorstelling hebt van de oorzaak. Er was een probleem met je TV. Daarvoor heeft Samsung een handeling gedaan via het hidden service menu. Vervolgens is de normale procedure volgens de handleiding weer uitgevoerd en met succes !

Het ligt dus niet aan de handleiding zoals je suggereert. In dat geval had je ook gewoon de handleiding kunnen gebruiken, waarvan je de link op dit forum kunt vinden. Betreffende handleiding is ook door Samsung gemaakt (2e versie) !

Een error 16 ligt aan de TV en kan vooralsnog alleen met hulp van Samsung opgelost worden, zolang Samsung HQ nog niet instemt met het plaaten de procedure op het forum. Daarom kunnen we nu alleen verwijzen naar de helpdesk van samsung.

prijke
18 oktober 2009, 12:02
Een error 16 ligt aan de TV en kan vooralsnog alleen met hulp van Samsung opgelost worden, zolang Samsung HQ nog niet instemt met het plaaten de procedure op het forum. Daarom kunnen we nu alleen verwijzen naar de helpdesk van samsung.

Beste Anoniem,

Ik heb (nog steeds, ruim een maand later) nog steeds hetzelfde probleem als Ton44. Bij mij is ook een monteur geweest (niet van Samsung zelf, maar van een Service Center die ze blijkbaar inhuren). Deze hebben een nieuw mainboard besteld, maar dat is blijkbaar helemaal niet nodig.....

Kun je mij de procedure anders sturen via een PM? Ik wacht nu al een maand en mijn preview van alle digitale kanalen is al verlopen, en ik kijk nu alleen analoog!!!! Grrrrrrrrrr

anoniem
18 oktober 2009, 12:23
Beste Anoniem,

Ik heb (nog steeds, ruim een maand later) nog steeds hetzelfde probleem als Ton44. Bij mij is ook een monteur geweest (niet van Samsung zelf, maar van een Service Center die ze blijkbaar inhuren). Deze hebben een nieuw mainboard besteld, maar dat is blijkbaar helemaal niet nodig.....

Kun je mij de procedure anders sturen via een PM? Ik wacht nu al een maand en mijn preview van alle digitale kanalen is al verlopen, en ik kijk nu alleen analoog!!!! Grrrrrrrrrr

Kun je mij het type nummer sturen dat je gebruikt. Jij hebt ook Error 16 en geen 17 of andere error-nummers ?

prijke
18 oktober 2009, 12:57
Ik krijg ook af en toe de 11-error

UE40B6000VPXXN

patri
18 oktober 2009, 13:11
bij de installatie via ziggo met ci+cam geeft hij de fout ci+cam- fout 11.
Vervolgens volgt geen authenticatieproces.
Heb de samsung ue40b6000vpxxn.

al geprobeerd de tv terug te zetten naar fabriewksinstelling: werkt niet.
Ziggo weet het ook niet.

weet iemand wat te doen???:cry:

johnwoo
19 oktober 2009, 11:40
Zelfde probleem hier. (Samsung UE46B7020WPXXN).

TV blijft staan op het scherm:
Authenticatie wordt gestart. Een moment geduld a.u.b.
Wanneer je dan meteen op je afstandbediening op het pijltje naar rechts drukt staat er ERROR 11

Nu ben ik er via het hidden Samsung menu achter gekomen dat er een fout zit in de CI+ module. Er staat namelijk: CIP - FAIL. Dit lijkt op een fout in de module omdat bij andere opties SUCCES staat, soort van checklist dus.

Nieuwste versie firmware staat er al op maar geen verschil. NLD1 HD werkt wel gewoon.

Andere TV (Samsung UE40B7020WPXXN) doet het namelijk wel meteen goed met dezelfde CI+ Module van Ziggo. Kaart en module zijn dus goed.

Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem? Toch maar moederbord laten vervangen door Samsung?

Ton44
19 oktober 2009, 20:52
Zelfde probleem hier. (Samsung UE46B7020WPXXN).

TV blijft staan op het scherm:
Authenticatie wordt gestart. Een moment geduld a.u.b.
Wanneer je dan meteen op je afstandbediening op het pijltje naar rechts drukt staat er ERROR 11

Nu ben ik er via het hidden Samsung menu achter gekomen dat er een fout zit in de CI+ module. Er staat namelijk: CIP - FAIL. Dit lijkt op een fout in de module omdat bij andere opties SUCCES staat, soort van checklist dus.

Nieuwste versie firmware staat er al op maar geen verschil. NLD1 HD werkt wel gewoon.

Andere TV (Samsung UE40B7020WPXXN) doet het namelijk wel meteen goed met dezelfde CI+ Module van Ziggo. Kaart en module zijn dus goed.

Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem? Toch maar moederbord laten vervangen door Samsung?

Ik had dus het zelfde probeem zoals jij beschrijft. Bij mij is het opgelost door een monteur van Samsung. Hij heeft niets vervangen maar alleen een eigen procedure doorlopen.
Hoe kom jij in het hidden menu? ik was namelijk niet thuis toen de monteur bij mij kwam.

Beerma
22 oktober 2009, 20:48
Help!!!!
Ik krijg geen beeld heb en samsung led ue40b7000 tv. CI+ cam heeft weken prima gespeeld en nu eens niets meer alleen nog maar ned 1 wat dien ik te doen??????

Weergave steeds vervormd signaal.

nero1994
22 oktober 2009, 22:02
Help!!!!
Ik krijg geen beeld heb en samsung led ue40b7000 tv. CI+ cam heeft weken prima gespeeld en nu eens niets meer alleen nog maar ned 1 wat dien ik te doen??????

Weergave steeds vervormd signaal.
Je smartkaart registreren ik denk dat hij verlopen is

Beerma
22 oktober 2009, 22:10
Hoezo verlopen heb deze net een paar weekjes. Ik hoef deze toch niet steeds opnieuw te registreren.

Beerma
22 oktober 2009, 22:38
Heb geprobeerd om deze opnieuw te registreren, maar dat kon niet de smartcard was al door mij geregistreerd.

Scar1k
23 oktober 2009, 11:55
De monteur is ook eindelijk bij mijn ouders geweest en de CI+ CAM werkt! Ik ben gelijk naar ze toe gevlogen toen ik hoorde dat de monteur er was, dan kon ik mooi een paar vragen stellen en kijken wat hij deed.

Dit was de eerste keer dat hij dit probleem tegenkwam en wist dus ook nog niet wat hij moest doen om het probleem te verhelpen. Toen het uiteindelijk werkte wist hij ook niet precies wat nu de sleutel tot de oplossing was geweest, maar we hadden beide het idee dat een reset van de TV was geweest.
Wij hadden zelf de TV al meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar hij kon dit nog op een ander niveau doen. NEE, dit gebeurde ook niet in het servicemenu waar iedereen het over heeft (tv uit > info > menu > mute > tv aan), hier is de monteur zelfs niet bij geweest en hij zei dat je hier ook maar beter uit kon blijven. Hij had zelf een afstandsbediening mee, waarmee hij in een ander menu kon komen dan dat wij kunnen. Daar kon hij een "diepere" reset uitvoeren en vervolgens begon alles te werken. Eerst kwam er een fout 17, certificaat verlopen enz enz. Vervolgens de standaard procedure doorlopen (zoals Ton44) ook al omschreef en toen werkte het ineens zonder problemen.

Eindconclusie: Je kan zelf lopen klooien wat je maar wilt, het gaat je niet lukken! Er moet dus toch echt een monteur van Samsung langskomen om het probleem te verhelpen.

Nog even voor de volledigheid: Het ging hier om een UE40B6000

anoniem
23 oktober 2009, 20:13
De monteur is ook eindelijk bij mijn ouders geweest en de CI+ CAM werkt! Ik ben gelijk naar ze toe gevlogen toen ik hoorde dat de monteur er was, dan kon ik mooi een paar vragen stellen en kijken wat hij deed.

Dit was de eerste keer dat hij dit probleem tegenkwam en wist dus ook nog niet wat hij moest doen om het probleem te verhelpen. Toen het uiteindelijk werkte wist hij ook niet precies wat nu de sleutel tot de oplossing was geweest, maar we hadden beide het idee dat een reset van de TV was geweest.
Wij hadden zelf de TV al meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar hij kon dit nog op een ander niveau doen. NEE, dit gebeurde ook niet in het servicemenu waar iedereen het over heeft (tv uit > info > menu > mute > tv aan), hier is de monteur zelfs niet bij geweest en hij zei dat je hier ook maar beter uit kon blijven. Hij had zelf een afstandsbediening mee, waarmee hij in een ander menu kon komen dan dat wij kunnen. Daar kon hij een "diepere" reset uitvoeren en vervolgens begon alles te werken. Eerst kwam er een fout 17, certificaat verlopen enz enz. Vervolgens de standaard procedure doorlopen (zoals Ton44) ook al omschreef en toen werkte het ineens zonder problemen.

Eindconclusie: Je kan zelf lopen klooien wat je maar wilt, het gaat je niet lukken! Er moet dus toch echt een monteur van Samsung langskomen om het probleem te verhelpen.

Nog even voor de volledigheid: Het ging hier om een UE40B6000

Er wordt door samsung / de monteur een ander menu aangeroepen waar speciale informatie staat mbt CI +. Nadat dit menu aangeroepen is en de TV opnieuw opgestart wordt zal error 17 verschijnen waarna de standaard installtie procedure gebruikt kan worden.

De specifieke code zal ik binnenkort ontvangen. Het gebruik van het standaard service menu heeft inderdaad geen effect

T'o Malaak
24 oktober 2009, 16:01
Vandaag geinstalleerd, wat eerst niet lukte. Met bovenstaande handleiding lukte 't wel! Bedankt!

G.bruiker
25 oktober 2009, 12:28
Het ligt dus niet aan de handleiding zoals je suggereert. In dat geval had je ook gewoon de handleiding kunnen gebruiken, waarvan je de link op dit forum kunt vinden. Betreffende handleiding is ook door Samsung gemaakt .
Heeft iemand een link ??

anoniem
25 oktober 2009, 16:17
Heeft iemand een link ??

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=209763&postcount=4

patri
27 oktober 2009, 08:32
Klopt dat de monteur een "diepe"reset uit moet voeren.
Had zelf een ci cam fout 11.

Deze fout niet bekend bij ziggo en samsung.

Na de "reset"van de monteur ging de installatie direct goed.

Dus niet zelf gaan klooien maar een monteur erbij halen.:?

Bazch
27 oktober 2009, 18:49
Hallo,
Mijn ouders hebben afgelopen weekend een Samsung televisie gekocht type LE32B625T4PXXN . Nu hebben zij daar een Humax IRHD-5000C bij gekocht aangezien ze graag digitale televisie wilden hebben. Dit werkt perfect en geen problemen. Nu is het alleen zo dat ze dus twee afstandsbedieningen hebben en dit niet handig is.
Was er achter gekomen dat er een CI+ module in de tv kan en dit dus een kastje, kabeltje en afstandsbediening scheelt (+ veel euro's).

Zij weer terug naar de winkel om om te ruilen maar in de winkel werd het afgeraden zo'n module te nemen aangezien deze nogal problemen gaven na update's vanwege kinderziektes.
Nu is mijn vraag is dit echt het geval voor deze tv/module of valt dit allemaal wel mee? Zo ja zijn er dan oplossingen voor of moet je dan zoals ze in de winkel zeiden elke keer een nieuwe module kopen van 80 euro's?

Ik hoop dat jullie me hier een beetje advies in kunnen geven.
Alvast bedankt.

PS: Ook werd er gezegd dat het wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat je zo'n CI+ module binnen heb.

G.bruiker
27 oktober 2009, 19:19
Hallo,
Mijn ouders hebben afgelopen weekend een Samsung televisie gekocht type LE32B625T4PXXN . Nu hebben zij daar een Humax IRHD-5000C bij gekocht aangezien ze graag digitale televisie wilden hebben. Dit werkt perfect en geen problemen. Nu is het alleen zo dat ze dus twee afstandsbedieningen hebben en dit niet handig is.
Was er achter gekomen dat er een CI+ module in de tv kan en dit dus een kastje, kabeltje en afstandsbediening scheelt (+ veel euro's).

Zij weer terug naar de winkel om om te ruilen maar in de winkel werd het afgeraden zo'n module te nemen aangezien deze nogal problemen gaven na update's vanwege kinderziektes.
Nu is mijn vraag is dit echt het geval voor deze tv/module of valt dit allemaal wel mee? Zo ja zijn er dan oplossingen voor of moet je dan zoals ze in de winkel zeiden elke keer een nieuwe module kopen van 80 euro's?

Ik hoop dat jullie me hier een beetje advies in kunnen geven.
Alvast bedankt.

PS: Ook werd er gezegd dat het wel 3 tot 4 maanden kan duren voordat je zo'n CI+ module binnen heb.
Het klinkt een beetje alsof deze winkel niet aan de ci+ kan komen ( ze zijn wel moeilijk leverbaar maar niet maanden ) en dit maar als excuus roept.
Het is ook een redelijk verschil,een 5000 voor 149 of een gewone cam voor 7 tientjes.
Steeds een nieuwe module kopen,daar heb ik nog nooit van gehoord,als de module echt kapot zou gaan heb je er garantie op.
Voor 4 tientjes heb je een logitech harmony en kan je beide apparaten bedienen met een remote.
Voor de voorlichting en behandeling in de winkel: :no:

CeeS
27 oktober 2009, 19:53

Diverse winkels hebben ze nog steeds op voorraad liggen en er is deze week ook een nieuwe serie geleverd aan de winkels, dus dat zou zeker geen 4 tot 4 maanden hoeven te duren :wink:

nlrb
27 oktober 2009, 20:33
Ik heb net een CAM module bij 4launch (https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-081921) gehaald (Neotion). Liggen momenteel op voorraad voor 6 tientjes.

Bazch
27 oktober 2009, 21:14
Goed het op niet op voorraad zijn en 3-4 maanden wachten klopt dus niet.
Maar hoe zit het met eventuele problemen na update's?
Klopt het dat het dan niet meer werkt of zou je dan iets moeten doen waardoor het wel weer werkt?

Oftewel raden jullie het aan zo'n CI+ cam te nemen?
Of raden jullie het juist af omdat het zoveel problemen geeft als die er al zijn natuurlijk?

Barbarian
27 oktober 2009, 21:20
Goed het op niet op voorraad zijn en 3-4 maanden wachten klopt dus niet.
Maar hoe zit het met eventuele problemen na update's?
Klopt het dat het dan niet meer werkt of zou je dan iets moeten doen waardoor het wel weer werkt?

Oftewel raden jullie het aan zo'n CI+ cam te nemen?
Of raden jullie het juist af omdat het zoveel problemen geeft als die er al zijn natuurlijk?
Of je een Cam neemt is geheel jou beslissing, er zijn voor en tegenstanders, ikzelf heb een Cam gekocht vanaf de eerste release zending, cam ge´nstalleerd en tot op heden geen problemen ondervonden...

Beerma
27 oktober 2009, 23:35
Ik heb ook in sept. een cam-module gekocht en alles ging goed tot verleden week donderdag. Anoniem heeft me met zijn handleiding goedgeholpen. Ben terug naar de winkel geweest en heb daar mijn cam-module omgeruild (n.a.v. de handleiding en wat experimenteren) kwamen we erachter dat deze niet meer goed werkte. Alles opnieuw geinstalleerd en heb weer prachtig beeld. Dank voor jullie geduld met mij. :pompom:

toontjelager
30 oktober 2009, 18:01
Ik denk dat je toch een verkeerde voorstelling hebt van de oorzaak. Er was een probleem met je TV. Daarvoor heeft Samsung een handeling gedaan via het hidden service menu. Vervolgens is de normale procedure volgens de handleiding weer uitgevoerd en met succes !

Het ligt dus niet aan de handleiding zoals je suggereert. In dat geval had je ook gewoon de handleiding kunnen gebruiken, waarvan je de link op dit forum kunt vinden. Betreffende handleiding is ook door Samsung gemaakt (2e versie) !

Heb een samsung LE 40B650
Volgens de handleiding van ziggo moet je de ziggo kaart in de module stoppen en vervolgens in de tv.
Als je dit doet, dan geeft hij elke keer de fout melding.
Je moet eerst de lege module in de tv doen en laten "uitwerken" tot je kanaal N1HD hebt en dan de ziggo kaart er pas in.
Na lang zoeken is het eindelijk gelukt. Dit staat dus fout in de handleiding van ZIGGO!!!!!

toontjelager
30 oktober 2009, 18:08
Gisteren een nieuwe CI+ kaart gekocht.
maar ik krijg telkens een foutmelding bij het insteken van de kaart.
Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

De tv is een ziggo goedgekeurde tv Samsung 5 serie type LE37B554M2PXXN
Hij is ook geupdate naar de nieuwste firmware versie

iemand een idee ?

Heb hetzelfde probleem gehad, hieronder hoe het wel moet.

Volgens de handleiding van ziggo moet je de ziggo kaart in de module stoppen en vervolgens in de tv.
Je moet eerst de lege module in de tv doen en laten "uitwerken" tot je kanaal N1HD hebt en dan de ziggo kaart er pas in.
Na lang zoeken is het eindelijk gelukt. Dit staat dus fout in de handleiding van ZIGGO!!!!!
http://static.ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

toontjelager
30 oktober 2009, 18:09
http://static.ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

Barbarian
30 oktober 2009, 18:21
Ik heb de opstart procedure gevolgd zoals beschreven in de handleidingen die hier op het forum te vinden zijn...
Dat het bij jou op een andere manier heeft gewerkt ben ik blij om, maar om dat nou 3 keer achtereen te melden lijkt me wat overbodig.....:rolleyes:

toontjelager
30 oktober 2009, 18:56
Klopt 3x is wel erg veel.
Ik ben net lid van dit forum en was er niet zeker van of het wel overkwam.:grin:

toontjelager
30 oktober 2009, 19:02
Trouwens ik heb ook de procedure gevolgd zoals aangegeven op dit forum , maar het werkte nog niet.......totdat ik de handeling die ik al eerder beschreef (op aanraden van mediamarkt monteur) gedaan had.

CeeS
30 oktober 2009, 22:26
Trouwens ik heb ook de procedure gevolgd zoals aangegeven op dit forum , maar het werkte nog niet.......totdat ik de handeling die ik al eerder beschreef (op aanraden van mediamarkt monteur) gedaan had.

Ik heb vanavond een nieuwe LE46B650 geinstalleerd bij een familielid en dat werkte vlekkeloos door de handleiding te volgen die op dit forum gepost (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=209763#post209763) is. Daarin staat ook gewoon hetzelfde wat jij noemt, dus die handleiding klopt echt wel. De informatie die bij de SMiT CAM zat is dus niet volledig.

Heb je wel de software in je TV gecontroleerd ? Die is meestal 'oud' als je hem uit de doos haalt. Ik heb dus eerst de firmware geupdated:

De firmware eerst geupdate, aangezien de TV firmware van juni had en er dus niet de firmware in zat dit ook via de link hierboven gevonden kan worden. Download daarvoor dus de software en zet de .exe file op een lege (hoeft niet persÚ denk ik) USB stick. Voer daarna de exe-file uit door hem te dubbelklikken, daarna wordt de firmware uitgepakt en de juiste mappen structuur aangemaakt op de USB stick. Vervolgens de USB stick in de TV steken en in het menu van de TV de software-update optie kiezen. Nadat de update klaar is heb ik een factory reset gedaan (exit knop meer dan 10 seconden ingedrukt) zodat de plug-and-play installatie weer begon.
De rest staat in bovengenoemde handleiding, in het kort :

Nog geen CAM in de TV, daarna de plug&play installatie laten lopen en alle digitale kanalen gevonden. TV weer op nederland-1 zetten en standby zetten.
CAM in de TV zonder smartcard en TV weer aanzetten, je ziet nu dat de CAM herkend wordt. Nederland-1 is nog steeds te zien achter het menu waar je ziet dat de CAM herkend wordt. Wacht tot dit klaar is. Nederland-1 blijft beeld houden, nederland 2 geeft geen beeld.
Smartcard in de CAM, de Smartcard moet helemaal verdwijnen in de CAM, hij mag niet uitsteken. Als je hem niet helemaal recht in de CAM steekt blijft hij soms hangen en denk je dat hij er al ver genoeg in zit. In dat geval een beetje rommelen zodat hij er makkelijk verder in gaat tot hij helemaal in de CAM zit. Nu zal nederland-2 en de overige zenders ook te zien zijn mits je smartcard geregistreerd is. Gebruik je een nieuwe smartcard die je net geregistreerd hebt duurt dit misschien wat langer.

halli
30 oktober 2009, 23:10
Gisteren een Ci+ cam (neotion) gekocht.
Ook geinstalleerd volgens de hiervoor besproken procedure op mijn
lcd TV (LE37b652).
Dit ging vlekkeloos, heb nu een geweldig mooi strak beeld.
Heel wat anders als analoog.

anoniem
30 oktober 2009, 23:15
Ik hoor hier graag de eerste ervaringen van mensen die een Neotion CAM in gebruik hebben.
Dus graag een reactie, bij voorbaat dank.

Pupp3T
31 oktober 2009, 10:58
Mensen ,
Ik ben effe de weg kwijt kwa cam-module en mijn LE37B650T2PXXN. Krijg constant de volgende melding in beeld :
CI+ Error Toestel certificaat.
Ongeldig - Verlopen- 16
en na een paar seconden gaat 't beeld op zwart en krijg de melding 'vervormd signaal' in beeld.
Toestel al verschillende malen terug gezet naar fabriekswaarden
Toestel is voorzien van de laatste firmware voor zover ik weet.
Weet iemand van jullie meer van deze melding en de uiteindelijke oplossing ?

anoniem
31 oktober 2009, 11:13
Mensen ,
Ik ben effe de weg kwijt kwa cam-module en mijn LE37B650T2PXXN. Krijg constant de volgende melding in beeld :
CI+ Error Toestel certificaat.
Ongeldig - Verlopen- 16
en na een paar seconden gaat 't beeld op zwart en krijg de melding 'vervormd signaal' in beeld.
Toestel al verschillende malen terug gezet naar fabriekswaarden
Toestel is voorzien van de laatste firmware voor zover ik weet.
Weet iemand van jullie meer van deze melding en de uiteindelijke oplossing ?

Als je precies de handleiding ( te vinden op dit forum) hebt gevolgd en het probleem blijft aanhouden, dan raad ik je aan de helpdesk van samsung te bellen. Zij beschikken over een code waarbij het probleem in de meeste gevallen opgelost wordt.

G.bruiker
31 oktober 2009, 11:31
Ik krijg een code 17 en het kreng wil echt niet,wat een gedoe zeg !
Alle stappen uitgevoerd met de samsung LED serie 7 tv
type UE40B7000WPXXN
Nieuwste software vanaf de samsung site geinstalleert.
Ik heb netjes beeld op Ned 1 HD.
De tv herkent de SMiT cam.
Alle stappen doorlopen,ik hou ook beeld op Ned 1.
Verificatie doorlopen, error 17 Toestel certificaat ongeldig.
Op de volgende netten komt dan vervormd signaal met de melding dat de smartcard wordt gecontroleerd.
Ik breng de cam netjes terug naar de winkel en voor mij is het ci+ avontuur voorbij.
Samsung helpdesk gebeld, de software op de site zou nog niet door Ziggo zijn gecertificeerd.
Kortom.. ik hou het netjes bij mijn losse decoder.

CeeS
31 oktober 2009, 14:10
Ik krijg een code 17 en het kreng wil echt niet,wat een gedoe zeg !
Alle stappen uitgevoerd met de samsung LED serie 7 tv
type UE40B7000WPXXN
Nieuwste software vanaf de samsung site geinstalleert.
Ik heb netjes beeld op Ned 1 HD.
De tv herkent de SMiT cam.
Alle stappen doorlopen,ik hou ook beeld op Ned 1.
Verificatie doorlopen, error 17 Toestel certificaat ongeldig.
Op de volgende netten komt dan vervormd signaal met de melding dat de smartcard wordt gecontroleerd.
Ik breng de cam netjes terug naar de winkel en voor mij is het ci+ avontuur voorbij.
Samsung helpdesk gebeld, de software op de site zou nog niet door Ziggo zijn gecertificeerd.
Kortom.. ik hou het netjes bij mijn losse decoder.

En je hebt echt de handleiding gevolgd die op deze site staat, dus niet de handleiding die bij de CAM zit ? (en die ik in het kort beschreven heb een aantal berichten hierboven).
En je hebt ook de software versie in de TV zitten die op deze site genoemd wordt en dus niet de standaard firmware ?
Dat de software niet door Ziggo gecertificeerd zou zijn lijkt me onzin wat je te horen gekregen hebt van Samsung...

Niet te snel opgeven hoor, bij mijn familielid werkt het perfect en goed als je maar de juiste volgorde volgt. Als je de CAM in je toestel hebt bij het installeren gaat het dus mis. Verder kan Samsung je een speciale reset laten doen, aan jouw reactie te zien heb je bij Samsung niet met iemand gesproken die goed op de hoogte is van alles.

G.bruiker
31 oktober 2009, 15:19
En je hebt echt de handleiding gevolgd die op deze site staat, dus niet de handleiding die bij de CAM zit ? (en die ik in het kort beschreven heb een aantal berichten hierboven).
En je hebt ook de software versie in de TV zitten die op deze site genoemd wordt en dus niet de standaard firmware ?
Dat de software niet door Ziggo gecertificeerd zou zijn lijkt me onzin wat je te horen gekregen hebt van Samsung...

Niet te snel opgeven hoor, bij mijn familielid werkt het perfect en goed als je maar de juiste volgorde volgt. Als je de CAM in je toestel hebt bij het installeren gaat het dus mis. Verder kan Samsung je een speciale reset laten doen, aan jouw reactie te zien heb je bij Samsung niet met iemand gesproken die goed op de hoogte is van alles.
Ik heb zelfs de handleiding van anoniem gevolgd die hier staat,de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd en de digitale tv had ik al gescanned voordat de cam er in ging, de cam meldt zich ook netjes aan,is ook te vinden in het menu "uitzenden" en de Samsung meneer ging van alles bleren over verborgen menu's terwijl ik herhaaldelijk zei dat ik niet de errorcode 16 kreeg maar 17.
Ik ben nu terug gegaan naar de winkel en heb daar de cam omgewisseld en de winkelmeneer met een stalen gezicht en dan doet u dit of dat en ehhh... hij doet het niet..
Kijk... merkwaardig,zei ik dat daarnet ook al niet ?
Heb nu een nieuwe cam,heb precies het zelfde gedaan en voila,werkt.
Blijkbaar bestaat er een tussen variant waarbij de cam zich wel aanmeldt,te zien is in de menu's,maar het toch niet doet.
Nieuw probleem alleen nu,het signaal uit mijn hirschmann is te hoog.
Hier ga ik nog ff wat aan doen door de huiskamer aansluiting te dempen.

En zo heb ik dus al 2 smartcards te koop..zucht.
Kan ik weer mijn sign veranderen :(

anoniem
31 oktober 2009, 16:12
Ik heb zelfs de handleiding van anoniem gevolgd die hier staat,de nieuwste firmware gedownload en geinstalleerd en de digitale tv had ik al gescanned voordat de cam er in ging, de cam meldt zich ook netjes aan,is ook te vinden in het menu "uitzenden" en de Samsung meneer ging van alles bleren over verborgen menu's terwijl ik herhaaldelijk zei dat ik niet de errorcode 16 kreeg maar 17.
Ik ben nu terug gegaan naar de winkel en heb daar de cam omgewisseld en de winkelmeneer met een stalen gezicht en dan doet u dit of dat en ehhh... hij doet het niet..
Kijk... merkwaardig,zei ik dat daarnet ook al niet ?
Heb nu een nieuwe cam,heb precies het zelfde gedaan en voila,werkt.
Blijkbaar bestaat er een tussen variant waarbij de cam zich wel aanmeldt,te zien is in de menu's,maar het toch niet doet.
Nieuw probleem alleen nu,het signaal uit mijn hirschmann is te hoog.
Hier ga ik nog ff wat aan doen door de huiskamer aansluiting te dempen.

En zo heb ik dus al 2 smartcards te koop..zucht.
Kan ik weer mijn sign veranderen :(

Heb je dan geen vraag gekregen van samsung om een aantal toetsen in te drukken, waarbij een een speciaal CI+ menu in beeld krijgt ?

Er komt maandag een engineer van SMiT om te kijken naar dit specifieke probleem dat zich met name voordoet op Samsung Led toestellen.

Pupp3T
31 oktober 2009, 18:45
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Samsung. Maandagmorgen (02-11-'09) komt een monteur om te kijken naar 't probleem. Ik hou jullie op de hoogte.

argus
31 oktober 2009, 19:53
Afgelopen donderdag de cam van Neotion geinstalleerd op mijn led 40B7020WP. Cam werkt uiteindelijk prima, perfect beeld!.
De installatieprocedure verliep echter niet geheel volgens de beschrijving. P&P menu geheel doorlopen en beeld op NED 1. Vervolgens tv uitgeschakeld en Cam ingevoerd. Na inschakeling werd de Cam echter niet herkend, kreeg alleen het bericht E52 geen signaal. Na dit een aantal malen te hebben herhaald, bleek uiteindelijk dat ik op NED2 en de andere kanalen gewoon beeld had. Er heeft echter geen authenticatieproces plaatsgevonden tussen tv en cam (althans geen zichtbare authenticatie).

Tot op heden werkt alles prima, krijg alleen vaak bij inschakeling tv enkele ogenblikken de melding "smartcard controleren", maar goed als dit alles is...

Bazch
1 november 2009, 12:03
Ik wil jullie even bedanken voor de handleiding. Deze heeft het bij mij prima gedaan geen enkel probleem ondervonden.
Krijg alleen elke keer als ik de tv aanzet de melding authentication start --> ok.
Daarna niks aan de hand en gewoon goed beeld.
Dus nogmaal bedankt heeft echt goed geholpen!! :thankyou:

G.bruiker
1 november 2009, 12:30
Heb je dan geen vraag gekregen van samsung om een aantal toetsen in te drukken, waarbij een een speciaal CI+ menu in beeld krijgt ?

Er komt maandag een engineer van SMiT om te kijken naar dit specifieke probleem dat zich met name voordoet op Samsung Led toestellen.

Nee,dat had geen zin zei de meneer omdat dat alleen zou helpen bij een error 16 en niet bij een 17.
Nu glijdt de cam er ook niet soepeltjes in moet ik zeggen..het is echt een beetje van god zegene de greep en doorduwen maar.
Er is ook geen beveiliging aangebracht,je kan de cam er op 2 manieren indrukken,gelukkig had ik jouw gebruiksaanwijzing zodat ik weet welke kant er naar de muur moest en welke naar de voorkant.
Het is echt een kwestie van.
1.Zoeken en dan vooral kiezen voor kabel,kies je voor antenne dan gaat ie Digitenne zoeken.
2.Naar nederland 1, cam invoeren zonder kaart,er volgt een melding dat er een cam is gevonden en dat de authorisatie volgt.
3.Er komt error 17,tv niet geauthoriseerd.
4.Tv uitzetten en weer aan, authorisatie start met 20,40,60,80 en 100% en je hebt beeld.

Mijn tv bleef hangen tussen stap 3 en 4.

Er is nu een nieuwe firmware 2006,maar ik durf hem er niet op te zetten,weet de changelog niet.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21786

CeeS
1 november 2009, 14:08
Mijn tv bleef hangen tussen stap 3 en 4.

Mooi dat het nu bij jou ook werkt !

(nu je signature nog aanpassen :frons: )

ridito
1 november 2009, 21:08
Sorry dat ik even inspring.
Maar even een vraag ik heb net een UE40B6000VPXXN met CI+
en inderdaad fout 11 erin .
Een aantal keer Ziggo gebeld vandaag zij komen er niet uit.
Ik heb mijn kaart mij mijn schoonvader geprobeert hij heeft exact de zelfde set en daar doe mijn kaart het wel.
Als ik het goed begrijp kan ik dus beter morgen Samsung bellen om een diepere reset uit te laten voeren.
Weet iemand wat de openings tijden zijn van samsung en hoe snel ze komen ?
Het heeft me een Zondag gekost en 10 euro bellen en conclusie noppes.
Ik ga morgen bellen.
Ik het echt niet mogelijk om zo een diepe reset zelf te doen ?

anoniem
1 november 2009, 21:33
Sorry dat ik even inspring.
Maar even een vraag ik heb net een UE40B6000VPXXN met CI+
en inderdaad fout 11 erin .
Een aantal keer Ziggo gebeld vandaag zij komen er niet uit.
Ik heb mijn kaart mij mijn schoonvader geprobeert hij heeft exact de zelfde set en daar doe mijn kaart het wel.
Als ik het goed begrijp kan ik dus beter morgen Samsung bellen om een diepere reset uit te laten voeren.
Weet iemand wat de openings tijden zijn van samsung en hoe snel ze komen ?
Het heeft me een Zondag gekost en 10 euro bellen en conclusie noppes.
Ik ga morgen bellen.
Ik het echt niet mogelijk om zo een diepe reset zelf te doen ?

even op internet zoeken. vraag om de hotfix code, die kun jezelf uitvoeren en daar hoeft geen monteur voor langs te komen.

ElfjeTwaalfje
2 november 2009, 14:34
Hotfix van Samsung gekregen. Ga hem uitproberen.

LJ076
2 november 2009, 20:12

Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
Eerder had ik al de firmware geŘpdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
De goede tip was om
- de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
- achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
- op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
- bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door! :applause:

Ik hoop dat dit bij anderen ook de oplossing mag zijn!

ElfjeTwaalfje
2 november 2009, 20:24
Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
Eerder had ik al de firmware geŘpdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
De goede tip was om
- op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
- bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door! :applause:

Ja hoor, eerder op de avond geprobeerd en het werkt. Aanvullende info:
De toetscombinatie moet gedaan worden ZONDER CAM in de TV.
De drie meldingen zijn:
CI+ Key Test
CI+ Seed Test
CI+ Certificate Test
... daarna weer exit.

Alle drie moeten "succes" hebben. Ik moest hierna wel eerst de CAM authenticatie doen zonder smart card. Heb andere opties niet meer geprobeerd.

De toetscombinatie mute-2-4-7-exit moet wel vrij snel achter elkaar gebeuren. Anders denkt de TV dat je luidspreker uit en kanaal/zender 247 wil hebben.

Op naar het volgende "probleem" de zeer irritante "authenticatie" melding elke keer wanneer ik de TV aanzet. Welke Sicko (Ziggo?) heeft dat bedacht? Misschien een TV instelling.

G.bruiker
2 november 2009, 20:52
Op naar het volgende "probleem" de zeer irritante "authenticatie" melding elke keer wanneer ik de TV aanzet. Welke Sicko (Ziggo?) heeft dat bedacht? Misschien een TV instelling.
Die korte authorisatie moet gedaan worden,leuk is het niet maar de melding zal ongetwijfeld zijn voor mensen die anders denken als hun tv zwart beeld geeft: hee hij staat niet aan en nogmaals de aan en uit knop gaan indrukken.
De melding is dus meer om aan te geven, ik sta al aan,en ik doe wat.

Riparius
2 november 2009, 21:17
Die korte authorisatie moet gedaan worden,leuk is het niet maar de melding zal ongetwijfeld zijn voor mensen die anders denken als hun tv zwart beeld geeft: hee hij staat niet aan en nogmaals de aan en uit knop gaan indrukken.

Ja, maar dat had toch eleganter opgelost kunnen en moeten worden. Bij gebruik van een AlphaCrypt is er helemaal geen (re)authenticatie en heb je direct beeld. Dat er bij een CI+ module - vanwege het complete wantrouwen van de consument (want iets anders dan een permanente motie van wantrouwen is die zogenaamde re-authenticatie niet) moet plaatsvinden, dat zij zo, maar dat had net zo goed op de achtergrond kunnen gebeuren zonder dat de gebruiker daar iets van merkt zolang de re-authenticatie maar met succes wordt voltooid. Het is immers zo dat gebruikers al beeld krijgen terwijl dan pas de melding in beeld verschijnt dat de re-authenticatie OK is. Daaruit volgt dat de re-authenticatie procedure nog loopt op het moment dat het beeld al verschijnt. Het was technisch dus een koud kunstje geweest om het zo te maken dat je bij het inschakelen direct beeld krijgt en dat ondertussen op de achtergrond (en ongemerkt bij een succesvolle voltooiing) de re-auhenticatie wordt uitgevoerd. Maar nee hoor, dat zou veel te klantvriendelijk zijn geweest ...

anoniem
2 november 2009, 21:20
Ja, maar dat had toch eleganter opgelost kunnen en moeten worden. Bij gebruik van een AlphaCrypt is er helemaal geen (re)authenticatie en heb je direct beeld. Dat er bij een CI+ module - vanwege het complete wantrouwen van de consument (want iets anders dan een permanente motie van wantrouwen is die zogenaamde re-authenticatie niet) moet plaatsvinden, dat zij zo, maar dat had net zo goed op de achtergrond kunnen gebeuren zonder dat de gebruiker daar iets van merkt zolang de re-authenticatie maar met succes wordt voltooid. Het is immers zo dat gebruikers al beeld krijgen terwijl dan pas de melding in beeld verschijnt dat de re-authenticatie OK is. Daaruit volgt dat de re-authenticatie procedure nog loopt op het moment dat het beeld al verschijnt. Het was technisch dus een koud kunstje geweest om het zo te maken dat je bij het inschakelen direct beeld krijgt en dat ondertussen op de achtergrond (en ongemerkt bij een succesvolle voltooiing) de re-auhenticatie wordt uitgevoerd. Maar nee hoor, dat zou veel te klantvriendelijk zijn geweest ...

Het beeld verschijnt alleen indien afgestemd is op een FTA services. Bij een gescrambelde services is er wel degelijk een voorwaarde dat de authenticatie is afgerond.

Barbarian
2 november 2009, 21:28
Het beeld verschijnt alleen indien afgestemd is op een FTA services. Bij een gescrambelde services is er wel degelijk een voorwaarde dat de authenticatie is afgerond.
Op dat punt heb je gelijk. Dat ik het authenticatieproces zie tijdens het aanzetten van de lcd maakt me niets uit, alleen ik vind het wel hinderlijk dat als ik lange tijd naar een bepaalde zender kijk en ik weer overschakel naar Ned 1 HD ik weer korstondig het authenticatie proces zie... Varieert van halve tot ÚÚn seconde in beeld.....

ElfjeTwaalfje
2 november 2009, 22:00

Snap ik. Ik ben nog van het MS-DOS tijdperk. Je ziet het ook als je in windows safe mode start, of als je een linux distro in non-auto mode start (beide in geval van problemen overigens). Maar in een consumer product? In vele industrieen/situaties (software, luchtvaart, verkeer, ...) is het normaal alleen een afwijking/gevaar te melden. Splash screens van startup software kan je uitzetten, in internetbrowsers zijn pop-up stoppers bijna niet meer weg te denken. Krijg ik een pop-up die mij verteld dat alles goed is met mijn CI+ CAM. Zou ik het achteraf toch nog niet snappen??

Riparius
2 november 2009, 22:06
Snap ik. Ik ben nog van het MS-DOS tijdperk. Je ziet het ook als je in windows safe mode start, of als je een linux distro in non-auto mode start (beide in geval van problemen overigens). Maar in een consumer product? In vele industrieen/situaties (software, luchtvaart, verkeer, ...) is het normaal alleen een afwijking/gevaar te melden. Splash screens van startup software kan je uitzetten, in internetbrowsers zijn pop-up stoppers bijna niet meer weg te denken. Krijg ik een pop-up die mij verteld dat alles goed is met mijn CI+ CAM. Zou ik het achteraf toch nog niet snappen??

Je snapt het prima. Alleen Ziggo wil het maar niet snappen. Het is inderdaad in allerlei disciplines gebruikelijk dat je redundante en telkens terugkerende meldingen dat iets met succes of normaal is afgerond gewoon uit kunt zetten c.q. zodanig kunt configureren dat er alleen nog een melding komt als er een probleem is en de gebruiker inderdaad ergens op geattendeerd moet worden.

ridito
3 november 2009, 07:24
De goede tip was om

:thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou: :thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou: :thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou: :thankyou:

Ik heb gisteren met Samsung gebeld,een vriendelijk belgische mevrouw zij dat er een monteur moest langs komen om het op te lossen.
Wat denk je ,in 2 seconde is het probleem omgelost.
Mijn dank aan u is enorm ik hoef nu teminste niet thuis te zijn om een monteur te ontvangen.Ik hoop dat ze bij Ziggo dit ook zullen melden aan mensen met dit zelfde probleem.
Ik ben erg dankbaar mijn probleem is opgelost.
MVG R.Marques

:thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up::thumb up:

G.bruiker
3 november 2009, 13:59
Zoals ook Riparius al zegt snap je het prima ( ik ben ook uit het dos 3.0 tijdperk) en er zou ook een mogelijkheid moeten zijn ( zit misschien ook wel ergens hidden verstopt ) om het uit te moeten zetten,als je het 1 keer gezien hebt snap je het een tweede keer ook wel... het grappige is dat het niet verschijnt als je je tv op een HDMI kanaal hebt laten staan (bij Samsung) en dan terug schakelt naar tv.
Mijn zoon speelt vaak met de PS 3 en pleurt daarna de tv uit.
Gevolg bij de Samsung, als je um aan zet staat ie nog in mijn geval op HDMI 1.
Je krijgt dan : signaal kabel controleren,maar schakel je dan naar tv dan komt de melding niet (is vermoedelijk wel geweest maar via een hdmi bron laat ie het niet zien)
Nadeel is ook dat ik hier moest gaan uitleggen,blijf van de tv af als ie die melding geeft,want ik heb geen idee wat er gebeurt als je halverwege het proces onderbreekt door bv de tv weer uit te gooien.

ElfjeTwaalfje
3 november 2009, 21:10
Zoals ook Riparius al zegt snap je het prima ( ik ben ook uit het dos 3.0 tijdperk) en er zou ook een mogelijkheid moeten zijn ( zit misschien ook wel ergens hidden verstopt ) om het uit te moeten zetten,als je het 1 keer gezien hebt snap je het een tweede keer ook wel... het grappige is dat het niet verschijnt als je je tv op een HDMI kanaal hebt laten staan (bij Samsung) en dan terug schakelt naar tv.
Mijn zoon speelt vaak met de PS 3 en pleurt daarna de tv uit.
Gevolg bij de Samsung, als je um aan zet staat ie nog in mijn geval op HDMI 1.
Je krijgt dan : signaal kabel controleren,maar schakel je dan naar tv dan komt de melding niet (is vermoedelijk wel geweest maar via een hdmi bron laat ie het niet zien)
Nadeel is ook dat ik hier moest gaan uitleggen,blijf van de tv af als ie die melding geeft,want ik heb geen idee wat er gebeurt als je halverwege het proces onderbreekt door bv de tv weer uit te gooien.

Meer gamen en films kijken dus :pompom:

konukie
5 november 2009, 09:00
Ja hoor, eerder op de avond geprobeerd en het werkt. Aanvullende info:
De toetscombinatie moet gedaan worden ZONDER CAM in de TV.
De drie meldingen zijn:
CI+ Key Test
CI+ Seed Test
CI+ Certificate Test
... daarna weer exit.

Alle drie moeten "succes" hebben. Ik moest hierna wel eerst de CAM authenticatie doen zonder smart card. Heb andere opties niet meer geprobeerd.

De toetscombinatie mute-2-4-7-exit moet wel vrij snel achter elkaar gebeuren. Anders denkt de TV dat je luidspreker uit en kanaal/zender 247 wil hebben.

Top hij werkt ....precies de bovenstaande handeling gevolgd...
Alleen weet iemand hoe je zenders kan verplaatsen?

G.bruiker
5 november 2009, 09:21
Top hij werkt ....precies de bovenstaande handeling gevolgd...
Alleen weet iemand hoe je zenders kan verplaatsen?
Kan niet,je kan alleen een favorietenlijst aanmaken.

konukie
5 november 2009, 14:54
Kan niet,je kan alleen een favorietenlijst aanmaken.
Thanks, ik had al vermoeden dat het niet kon....

BW123
7 november 2009, 21:00
Hi,
vandaag een module gekocht CI+ Cam. handig dan kan di ezo in je TV en heb je geen kasije meer nodig, dus minder kabels etc. Mooi, maar werkt niet. althans krijg het niet voor elkaar . alle stappen goed doorlopen ned1 hd en rest geen host voor de ci. ziggo geeft aan dat ik software moet downloaden? welke en waar te halen? ik heb een type UE46B7020WWXXN LED 7 serie. weet iemand waarom de modue niet wordt ondersteund op dit nieuwste type TV?
thanx
BW123

Barbarian
7 november 2009, 21:06
Hi,
vandaag een module gekocht CI+ Cam. handig dan kan di ezo in je TV en heb je geen kasije meer nodig, dus minder kabels etc. Mooi, maar werkt niet. althans krijg het niet voor elkaar . alle stappen goed doorlopen ned1 hd en rest geen host voor de ci. ziggo geeft aan dat ik software moet downloaden? welke en waar te halen? ik heb een type UE46B7020WWXXN LED 7 serie. weet iemand waarom de modue niet wordt ondersteund op dit nieuwste type TV?
thanx
BW123
Hallo, ik ben bang dat je tv niet gaat werken met CI+, alleen de P serie ondersteund CI+, de W serie niet, rest niet anders dan de Cam om te ruilen voor een Alphacrypt cam of 'gewoon' via de STB digitaal te kijken..
Kijk hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19682) voor gecertificeerde modellen..

BW123
7 november 2009, 21:24
Dank Barbarian voor je reacte. fijne verkopers:no:, en ze gaven nog aan dat meerdere mensen van dezelfde type wel eens problemen hebben en Ziggo gewoon aangeven even de software aanpassen! haal je van het forum. Mooi balen dus. Ik ben er niet zo in thuis, maar dat alphacrypt is nog steeds met een module?
groet
BW123

Barbarian
7 november 2009, 21:31
Dank Barbarian voor je reacte. fijne verkopers:no:, en ze gaven nog aan dat meerdere mensen van dezelfde type wel eens problemen hebben en Ziggo gewoon aangeven even de software aanpassen! haal je van het forum. Mooi balen dus. Ik ben er niet zo in thuis, maar dat alphacrypt is nog steeds met een module?
groet
BW123
Je tv zal waarschijnlijk werken met een Alphacrypt Cam, alleen deze wordt niet ondersteund door Ziggo...... even Googlen dus...

http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymiclZqawpiabZY/Ziggo_Alphacrypt_wordt_niet_gesaboteerd/

BW123
7 november 2009, 21:43
het wordt er zo minder leuk op. Weet jij o die evt software wijziging kan doorvoeren zodat die CI+ wel werkt?
iig dank weer voor je info

Barbarian
7 november 2009, 21:46
het wordt er zo minder leuk op. Weet jij o die evt software wijziging kan doorvoeren zodat die CI+ wel werkt?
iig dank weer voor je info

Het is niet op te lossen met softwarematig iets, jouw tv zal niet gaan werken met CI+
Wanneer heb je het toestel gekocht? Ik zou de Cam gewoon terug brengen....

Riparius
7 november 2009, 21:47
Dank Barbarian voor je reactie. fijne verkopers:no:, en ze gaven nog aan dat meerdere mensen van dezelfde type wel eens problemen hebben en Ziggo gewoon aangeven even de software aanpassen! haal je van het forum. Mooi balen dus. Ik ben er niet zo in thuis, maar dat alphacrypt is nog steeds met een module?
groet
BW123

Tja, die lijst staat hier natuurlijk niet voor niets op het forum. Als jouw exacte typenummer daar niet bij staat en je overweegt toch een Ziggo CI+ CAM te kopen dan is het op zijn minst raadzaam altijd eerst hier op het forum navraag te doen. Er zit hier op het forum veel meer kennis dan bij die verkopers. Die zijn namelijk alleen maar ge´nteresseerd in verkopen omdat dat weer provisie oplevert. Ze zullen dus gauw geneigd zijn iemand maar wat op de mouw te spelden, zelfs al weten ze donders goed dat het niet werkt. Geopende verpakkingen worden namelijk ook niet teruggenomen.

BW123
7 november 2009, 21:52
ik was idd niet op het forum geweest, wist niet van het bestaan (ben wellicht digibeet) maar dat het teruggenomen wordt gaat zeker gebeuren. laat het nog wel weten, voel me nl slecht voorgelicht en behandeld!:evil:

BW123
7 november 2009, 21:53
ik heb het toestel net 3 a 4 maandjes.

Riparius
7 november 2009, 22:04
ik was idd niet op het forum geweest, wist niet van het bestaan (ben wellicht digibeet) maar dat het teruggenomen wordt gaat zeker gebeuren. laat het nog wel weten, voel me nl slecht voorgelicht en behandeld!:evil:

Mensen worden altijd slecht voorgelicht in grote zaken waar consumentenelektronica wordt verkocht. Ik blijf af en toe als ik in zo'n zaak kom wel eens puur voor de lol staan luisteren wat verkopers allemaal aan klanten vertellen die echt op zoek zijn naar advies, en ik heb nog nooit anders mee gemaakt dan dat verkopers laaiende onzin uitkramen.

Op marktplaats zie ik trouwens met de regelmaat van de klok mensen die een verkeerd gekochte (want onbruikbare) Ziggo CI+ CAM aanbieden. Dat duidt er dus op dat het niet altijd lukt om de CAM terug te brengen en je geld terug te krijgen. Ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat je het ding terug kunt brengen en je geld terug kunt krijgen, om de eenvoudige reden dat de verkopers niet kunnen controleren of de smartcard al in een decoder of in de CAM heeft gezeten.

BW123
7 november 2009, 22:10
ik heb de bijgevoegde smartcard niet eens gebruikt. had deze al met een oud digi kastje van ziggo. dat werkt wel met een scart en tulpjes. daar wil ik juist van af en bij aankoop van d etv was dat juist het verkooppunt.
wat een :censored: gedoe. anyway, jullie dank voor de info

rampage
8 november 2009, 12:33
Ook ik zie de melding 'Vervormd signaal' in beeld staan zodra ik de TV inschakel of de beeld-source wijzig. Wanneer ik van de VGA-aansluiting naar DTV terugschakel verschijnt dikwijls de 'Vervormd signaal'-melding in beeld. Nadat ik zap is het probleem direct verholpen, alsof er opnieuw een DTV-rechten check plaats moest vinden.

Ik heb:
Samsung LE40B650 T29XXN
T-CHLCIPDEUC-1004.1
Neotion CI+ CAM-module

Nu zie ik dat Samsung voor mijn model een firmware-update met versie T-CHLCIPDEUC-2005.0 aanbiedt.

Wie durft met zekerheid te zeggen of dit de 'Vervormd signaal'-melding zal laten afnemen of wellicht volledig verleden tijd zal laten zijn?

Alvast bedankt!

halli
8 november 2009, 13:16
Hallo,

Ik heb onlangs geupdate naar versie 2005.0
Maar heb nog steeds last van meldingen van vervormd signaal.
Ik heb een le37b652 met neotion module.

anoniem
8 november 2009, 16:53
Hallo,

Ik heb onlangs geupdate naar versie 2005.0
Maar heb nog steeds last van meldingen van vervormd signaal.
Ik heb een le37b652 met neotion module.

wel een erg kort berichtje. Heb je altijd last van 'vervormd signaal' / nog nooit beeld gehad, of komt dit soms voor ?

halli
8 november 2009, 17:34
Hallo Anoniem,

Dit was meer een reactie op de vraag van Rampage of de firmware update het aantal "vervormd signaal" meldingen doet afnemen.

Ik heb meestal altijd wel goed beeld.
Alleen tijdens inschakelen komt eerst even kort de melding "vervormd signaal"

En heel af en toe tijdens een uitzending wil het beeld wel eens verstoord zijn, heb dan een blokkerig beeld.
Het geluid valt dan ook kort even weg.

anoniem
8 november 2009, 21:36
Hallo Anoniem,

Dit was meer een reactie op de vraag van Rampage of de firmware update het aantal "vervormd signaal" meldingen doet afnemen.

En heel af en toe tijdens een uitzending wil het beeld wel eens verstoord zijn, heb dan een blokkerig beeld.

ok, helder.

BW123
9 november 2009, 11:34
ik wil even een positief eindresultaat plaatsen. Min CI + en Cam was dus idd niet geschikt voor mijn TV van 3 maanden oud. type samsung 4620 met een ww ipv pw. Blijkt een toestel te zijn bestemd voor oostblok en dus niet gecertificeerd. de CI omruilen etc hoeft niet naar alphacrypt, wordt ook niet ondersteund door Ziggo dus, maar wat mooi is en ook wel een vermelding waard op het forum is dat mijn TV deze week wordt omgeruild kosteloos als service met een juist typenr waarmee de ci en cam wel werkt.:applause: Kijk dat is nog eens Correct! :thumb up: en ik blijf bij Ziggo dan.

rampage
10 november 2009, 07:42
Hallo Anoniem,

Hallo Halli,

Dank voor de info. Heb jij voorheen hetzelfde probleem ervaren waarbij de TV na het omschakelen van de Source de 'Vervormd Signaal'-melding verschijnt (en is dat nu verholpen) ?

G.bruiker
10 november 2009, 12:10
Hallo Halli,

Dank voor de info. Heb jij voorheen hetzelfde probleem ervaren waarbij de TV na het omschakelen van de Source de 'Vervormd Signaal'-melding verschijnt (en is dat nu verholpen) ?
Ik heb een ander type Samsung maar ik heb deze melding ook en met de nieuwe firmware.
Normaal start de tv op in de tv stand,daar krijg je de authenticatie melding en daarna is het beeld gewoon aanwezig.
Zette je de tv uit in een HDMI stand (zoals mijn zoon regelmatig flikt als ie met de playstation bezig is geweest) en je zet hem weer aan,dan staat ie nog steeds in die hdmi stand en dan druk je op source om vanuit hdmi terug naar de tv stand te gaan.
Dan heb je kortstondig deze melding.
Ik kan het mis hebben en het is maar een idee,maar ik merk dat de tv af en toe heel even aan gaat maar geen beeld geeft,vermoedelijk om de cardkeys up to date te houden.
Vermoeden 2 is,dat de tv dat niet kan als deze nog op de achtergrond in een HDMI source staat.
Vandaar dat de tv als deze dan in tv mode komt,heel even nodig heeft om alsnog de keys te halen en dan deze melding toont.
Alsof je een losse decoder op standby zet,als je hem daarna weer aan zet zal de decoder ook even de vervormd signaal melding geven tot de keys zijn bijgewerkt.
Het is maar een theorie en misschien dat anoniem hier uitsluitsel over kan geven,maar upgraden haalt dit niet weg.
Het zou,los van mijn theorie,beter zijn als de tv,ongeacht op welke bron je hem uitschakelt,weer aangaat op de tv modus,of dat je kan instellen op welk kanaal of welke stand de tv moet staan bij inschakelen.
Dat kon op mijn oude JVC wel, bij aanzetten vanuit standby kon ik hem zo zetten dat ie automatisch aanging op een bepaalde zender,bv nederland 1.

nanique
13 november 2009, 19:03
Hallo!
Ik ben hier nieuw maar heb al wat tips van het forum kunnen plukken maar nu `kom ik er niet meer uit.

Maandag hebben wij deze tv aangeschaft....hebben er erg aan moeten wennen...hij ging ineens vanzelf uit, een paar keer terwijl we dat hadden uitgezet en 's morgens kwamen we uit bed en toen was ie vanzelf aangegaan 's nachts...(lekker energy zuinig...NOT!)
We hebben sinds woensdag zo'n Cl+ en n smartcard....boekje gevolgd, forum erbij....werkt dus niet....Er komt in beeld:vervormd signaal. Ziggo helpdesk gebeld; Kaart geactiveerd en binnen 24 uur moest het goed zijn....Niet dus.....
Weer gebeld en volgens Ziggo is dit een landelijk probleem?....Hij zou het doorgeven en dan hoorde we het nog wel....:shock: Heeft iemand daar wat over gehoord???

Nu knippert ook ineens het stand by lampje en zappen gaat bagger en sommige functies doen het niet meer....het Ziggo geval is er al uit (op aanraden van Ziggo helpdesk) en we hebben m al een paar keer uitgezet, als dat lukte en anders stekker eruit maar hij blijft knipperen!

Ik heb 'm al geupdate maar hij had geen recente updates gevonden.....

Moet zeggen dat ik onderhand knap geirriteerd wordt van dit alles:censored:....kan iemand mij helpen? Zijn er meer mensen met dit gedoe???

CeeS
13 november 2009, 21:05
kan iemand mij helpen?

Heb je de handleiding gevolgd die in dit bericht (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=209763#post209763)genoemd wordt ?
Misschien moet je een keer helemaal overnieuw beginnen en alle settings terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan beginnen stap-voor-stap volgens de genoemde instructies.

nanique
14 november 2009, 20:03
Heb je de handleiding gevolgd die in dit bericht (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=209763#post209763)genoemd wordt ?
Misschien moet je een keer helemaal overnieuw beginnen en alle settings terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan beginnen stap-voor-stap volgens de genoemde instructies.

Ik ga het proberen...het lampje knippert nu gelukkig niet meer! :pompom:
Ik heb bij versie staan; 2009/09/01_002005
Moet ik deze dan upgraden naar de versie die op de samsungsite staat in het downloadcentrum?
http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDown.do?group=&type=televisies&subtype=ledtv&model_nm=UE46B6000VP&disp_nm=UE46B6000&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=02011100&model_cd=&menu=download

Sorry hoor, maar ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe....:oops::oops::oops:

anoniem
14 november 2009, 21:12
Ik ga het proberen...het lampje knippert nu gelukkig niet meer! :pompom:
Ik heb bij versie staan; 2009/09/01_002005
Moet ik deze dan upgraden naar de versie die op de samsungsite staat in het downloadcentrum?
http://www.samsung.com/nl/support/download/supportDown.do?group=&type=televisies&subtype=ledtv&model_nm=UE46B6000VP&disp_nm=UE46B6000&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=02011100&model_cd=&menu=download

Sorry hoor, maar ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe....:oops::oops::oops:

Ik veronderstel dat je een PXXN versie hebt, controleer nog even de lijst met gecertificeerde ontvangers. De software hoef je niet op te waarderen.

Volg gewoon de handleiding om de installatie op de juiste manier uit te voeren. Als het dan nog niet werkt even laten weten wat er dan nog fout gaat

nanique
14 november 2009, 21:28
Ik heb alles gedaan nu; terug naar fabrieksinstellingen etc. maar bij punt 17. Nu zal de autorisatie van de CAM
module met het ZIGGO netwerk
plaats vinden.

Gebeurt er dus niks!
Grrr...ik wordt een beetje moedeloos....

kowo
14 november 2009, 22:08
Ik heb vandaag de Samsung B7020 gekocht voor 1295,-. Mooi apparaat en snel geinstalleerd.
Ik heb de menu's doorlopen en was helaas vergeten frequentie en netwerknummer op te geven.
Ik heb een Ziggo Ci+ gekocht. Deze na configuratie TV erin gestopt. HELAAS!!!
Melding die ik krijg:
Ci+ ERROR - Toestel Certificaat
Ongeldig - Verlopen - 17
Nu heb ik op diverse forums gelezen, dat het opgelost zou zijn als ik de frequentie en netwerknummer opgeef. Alleen, ik heb 1 uur gezocht in de menus, maar nergens vind ik die optie. Wie kan me helpen?
Ook moest ik trouwens de card net andersom plaatsen (als aangegeven in de documentatie van Ziggo) in de module.
Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben het opgelost gekregen???
Ik hoop van wel, want ik wil eigenlijk geen apart HD ontvanger.

CeeS
14 november 2009, 23:17
Ik heb alles gedaan nu; terug naar fabrieksinstellingen etc. maar bij punt 17. Nu zal de autorisatie van de CAM

plaats vinden.

Gebeurt er dus niks!

Weet je heel zeker dat je typenummer van de TV op PxxxN eindigt, dus staat er een "P" daar ??? (als het een "W" mocht zijn is je toestel dus niet geschikt)

Ik heb vandaag de Samsung B7020 gekocht voor 1295,-. Mooi apparaat en snel geinstalleerd.
Ik heb de menu's doorlopen en was helaas vergeten frequentie en netwerknummer op te geven.
Ik heb een Ziggo Ci+ gekocht. Deze na configuratie TV erin gestopt. HELAAS!!!
Melding die ik krijg:
Ci+ ERROR - Toestel Certificaat
Ongeldig - Verlopen - 17
Nu heb ik op diverse forums gelezen, dat het opgelost zou zijn als ik de frequentie en netwerknummer opgeef. Alleen, ik heb 1 uur gezocht in de menus, maar nergens vind ik die optie. Wie kan me helpen?
Ook moest ik trouwens de card net andersom plaatsen (als aangegeven in de documentatie van Ziggo) in de module.
Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben het opgelost gekregen???
Ik hoop van wel, want ik wil eigenlijk geen apart HD ontvanger.

Heb je de volgorde gevolgd uit de handleiding die ik een stukje hierboven (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=229421#post229421) noem ?

anoniem
15 november 2009, 00:35

plaats vinden.

Gebeurt er dus niks!

kun je eerst nog eens precies aangeven wat het volledige typenummer is. Je vindt dit op de sticker zoals voorkomt in de handleiding.
welke software gebruikt je TV
heb je de positie 1 Ned 1 HD
heb je ook nog beeld op Ned 1 HD als je de CAM aanbrengt
... rest volgt na je antwoorden..

kowo
15 november 2009, 10:16
Weet je heel zeker dat je typenummer van de TV op PxxxN eindigt, dus staat er een "P" daar ??? (als het een "W" mocht zijn is je toestel dus niet geschikt)

Heb je de volgorde gevolgd uit de handleiding die ik een stukje hierboven (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=229421#post229421) noem ?

Dank je wel voor de handleiding. Jammer genoeg kom ik niet verder. De link naar de software update werkt niet. Hoe krijg ik al de menus uit de handleiding weer te zien? Ik heb nl. deze procedure al een keer doorlopen, alleen vergeten netwerk ID en frequentie op te geven. Moet ik de TV soms resetten en zo ja, hoe reset ik de TV? :giveup:

anoniem
15 november 2009, 12:51
hierbij een nieuwe link:

http://www.4shared.com/file/152526122/ce7d5f88/Samsung_Benelux_installatie_manual_CI__iDTV.html

prijke
15 november 2009, 12:57
CAM eruit
Eventueel eerst dig. zenders zoeken / programmeren
TV aan op HD1
Op afstandbediening bovenstaande code
Daarna TV in stdby
CAM erin

Autorisatie loopt nu door

Ik had precies de beschreven symptomen, en dit was the trick for me

poel33
15 november 2009, 16:10
hoe reset ik de TV? (10 sec exit op je afstandbedinig)

kowo
15 november 2009, 19:55
Het is gelukt! :oyeah:

Met de handleiding op deze site is het dus gelukt.

Ik heb geen firmware update gedaan en geen reset naar de fabrieksinstellingen.

Allereerst heb ik het netwerk ID en de frequentie veranderd.

Vervolgens de TV module in de TV geplaatst.

De kaart heb ik inderdaad andersom (het staat dus verkeerd in de handleiding van Ziggo) in de module geplaatst.

Klaar!
Prachtig beeld!

anoniem
15 november 2009, 21:24
Het is gelukt! :oyeah:

Met de handleiding op deze site is het dus gelukt.

Ik heb geen firmware update gedaan en geen reset naar de fabrieksinstellingen.

Allereerst heb ik het netwerk ID en de frequentie veranderd.

Vervolgens de TV module in de TV geplaatst.

De kaart heb ik inderdaad andersom (het staat dus verkeerd in de handleiding van Ziggo) in de module geplaatst.

Klaar!
Prachtig beeld!

Goed te horen dat het nu gelukt is.
Er is trouwens een vernieuwde ziggo handleiding.

https://static.ziggo.nl/images/handleiding-digitale-televisie_tcm14-1911.pdf

rampage
16 november 2009, 06:57
Ik neem aan dat je eigenlijk dÚze handleiding bedoelt, Anoniem?

https://static.ziggo.nl/images/Gebruikershandleiding-Samsung-gecertificeerde-Ci-plus-en-IDTV_tcm14-1914.pdf

anoniem
16 november 2009, 20:39
Ik neem aan dat je eigenlijk dÚze handleiding bedoelt, Anoniem?

https://static.ziggo.nl/images/Gebruikershandleiding-Samsung-gecertificeerde-Ci-plus-en-IDTV_tcm14-1914.pdf

Nee dat denk ik niet, het ging om de ziggo handleiding in mijn beleven en niet om de Samsung handleiding, er stond immers (het staat dus verkeerd in de handleiding van Ziggo)

Er zat in de eerste Ziggo handleiding n.l. een fout in de illustratie (smartcard in de CAM) en dat is aangepast in de nieuwe ziggo handleiding waar ik naar verwijs.

teerex
22 november 2009, 19:28
Krijg alleen elke keer als ik de tv aanzet de melding authentication start --> ok.

Iemand al een oplossing voor deze melding gevonden? Een storing zou ik het niet willen noemen, hooguit een beetje irritant.

Ben overgeschakeld van Humax decoder naar CI+. Het werkt nu allemaal goed lijkt het, alleen krijg je als je nu zapt niet meteen te zien wat er speelt. Dat lukt alleen als je de info knop indrukt. Is het te regelen dat je de info ALTIJD te zien krijgt bij het zappen..? (samsung LE32B650)

Barbarian
22 november 2009, 19:34
Iemand al een oplossing voor deze melding gevonden? Een storing zou ik het niet willen noemen, hooguit een beetje irritant.

Ben overgeschakeld van Humax decoder naar CI+. Het werkt nu allemaal goed lijkt het, alleen krijg je als je nu zapt niet meteen te zien wat er speelt. Dat lukt alleen als je de info knop indrukt. Is het te regelen dat je de info ALTIJD te zien krijgt bij het zappen..? (samsung LE32B650)
De melding die je krijgt als je de tv inschakeld is niet uit te zetten...
En volgens mij is het niet in te stellen dat je tijdens het zappen de info krijgt te zien... is een kwestie van wennen dat je tijdens het zappen de info knop indrukt, of dat je via de knop mediaguide de informatie opvraagt via EPG...

Riparius
22 november 2009, 19:42

Irritant en overbodig inderdaad, maar hiervoor moet je bij Ziggo zijn. Ze hadden een optie in de CI+ module moeten stoppen om de meldingen van de CAM (alle meldingen dus) desgewenst uit te zetten, maar dat weigeren ze vooralsnog. Is dus irritatie by design.

Ben overgeschakeld van Humax decoder naar CI+. Het werkt nu allemaal goed lijkt het, alleen krijg je als je nu zapt niet meteen te zien wat er speelt. Dat lukt alleen als je de info knop indrukt. Is het te regelen dat je de info ALTIJD te zien krijgt bij het zappen..? (samsung LE32B650)Dit is een feature van je TV. Sommige TV's (Sony bijvoorbeeld) laten bij het zappen wel automatisch een infobalk zien met o.a. de titel van het lopende programma.

CeeS
22 november 2009, 19:53
Irritant en overbodig inderdaad, maar hiervoor moet je bij Ziggo zijn. Ze hadden een optie in de CI+ module moeten stoppen om de meldingen van de CAM (alle meldingen dus) desgewenst uit te zetten, maar dat weigeren ze vooralsnog. Is dus irritatie by design.

Volgens mij design door de fabrikant van de CAM en niet door Ziggo, de Neotion geeft dat voor zover ik weet niet en geeft dan een zwart beeld tijdens initialisatie. Het is maar net wat je wilt, een mededeling die aangeeft wat er gebeurt op het moment dat je nog geen beeld hebt, of een andere merk die dat niet doet en waar je tegen een zwart beeld zit aan te kijken.

Heinzzz
29 november 2009, 22:46
Hallo

Ondanks alle hulp uit dit bericht, is het me nog niet gelukt om de ci+ module aan de praat te krijgen (en het schijnt met een UE46B7090 wel te kunnen). Ik kan prima alle (digitale) zenders vinden, Ned1 HD werkt, maar op het moment dat de CAM erin gaat, krijg ik geen authenticatie. Geprobeerd met en zonder smartcard, op cable en antenne

Het toestel heeft wel een WP code: UE46B7090 WP XZG. Maar geen xxn op het einde dus. Zit er wel een ci+ slot in??? De verkoper garandeerde van wel (en nee, geen Mediamarkt :wink:).

Overige info:
Software was standaard, daarna geupgrade naar de 3000 versie.
Kan de authenticatie plaatsvinden als de tijd NIET op auto staat?

thnx
Mark

Heinzzz
29 november 2009, 22:47
En ik ben nog vergeten:

-Ziggo postcodegebied, frequentie, etc ook ingesteld.
-neotion cam module

Uniseat
30 november 2009, 18:47
Ik heb hier dezelfde problemen gehad als eerder beschreven.(samsung led scherm model 6000)
Alles naar de fabriekinstellingen gezet.(d.m.v de exit knop 10 sec ingedrukt te houden).
Stap voor stap de samsung handleiding gebruikt.
Cam kaart werd herkend en ging van 80% naar voltooid toe.
Eef gewacht todat het menu wegging.
Toen pas de smartcard erin gedaan en alles werkt.
Toppie voor alles.:mrgreen:

Het slechte hiervan is, is dat de HD hier totaal niet van op de hoogte is.
Ik heb hier zelf contact met ziggo over gehad.
Nadat ik pcies de situatie had uitgelegd.
Mijnheer hij geeft een zwak signaal aan.
Mevrouw waarom werkt dan Ned 1 in HD wel en het ziggo informatie kanaal.
En alle analoge kanaaltjes zijn ook prima.
Dan had ik toch hier ook slecht beeld moeten hebben.
Het ligt toch duidelijk aan slechte kabels.(volgens de HD):schater::schater:

Geweldig. :mrgreen:

grtz bas

hermanss
12 december 2009, 11:39
Hallo,

Voor de regio twente geldt een andere netwerk-ID en frequentie dan in het boekje staat vermeld van de ci+ module.

het moet zijn:

Mvg,

top bedankt dit was mijn missende aanwijzing !!! het werkt :applause:

wimd68
19 december 2009, 16:37
Hallo,

het moet zijn:

Mvg,

Hoi Mark,

Duizendmaal bedankt voor die opmerking over die extra 0 voor samsung tv's. Nadat de leverancier anderhalf uur aan het klooien is geweest om de boel aan de praat te krijgen, en ik nog eens twee dagen, was die extra 0 dus gewoon de oplossing.

Dank Dank Dank

Wim

SnelheidsDuivel
21 december 2009, 22:06
Heb sinds een tijdje een Samsung UE40B7020WPXXN (laatste softwareversie) gecombineerd met een Smit CI+ module. Installatie is normaal verlopen en in 90% van de gevallen werkt het geheel prima.

Echter krijgen we na een tijdje TV kijken, soms 30 minuten, soms wat langer een pop-up scherm:

"Irdeto conditional access prompt" met daarin de volgende meldingen:

"E04 - 4 voer smartcard in" en dan
"I07 - 4 controleert smartcard"

Soms worden deze meldingen voorafgegaan door:
"E06 - 4 smartcard defect"

Dit is echt om helemaal gek van te worden en het blijft ook maar doorgaan achter elkaar. Wat helpt is de TV een tijdje uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten. Wanneer dit niet werkt, wil het soms ook nog helpen om na het uitzetten van de TV, de CI+ module even te verwijderen.

Iemand enig idee wat het probleem is? Terugsturen van de CI+ module wordt namelijk lastig aangezien ik deze van iemand heb overgenomen die een CAM module nodig had in plaats van een CI+ module.

anoniem
21 december 2009, 22:59
Heb sinds een tijdje een Samsung UE40B7020WPXXN (laatste softwareversie) gecombineerd met een Smit CI+ module. Installatie is normaal verlopen en in 90% van de gevallen werkt het geheel prima.

Echter krijgen we na een tijdje TV kijken, soms 30 minuten, soms wat langer een pop-up scherm:

"Irdeto conditional access prompt" met daarin de volgende meldingen:

"E04 - 4 voer smartcard in" en dan
"I07 - 4 controleert smartcard"

Soms worden deze meldingen voorafgegaan door:
"E06 - 4 smartcard defect"

Dit is echt om helemaal gek van te worden en het blijft ook maar doorgaan achter elkaar. Wat helpt is de TV een tijdje uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten. Wanneer dit niet werkt, wil het soms ook nog helpen om na het uitzetten van de TV, de CI+ module even te verwijderen.

Iemand enig idee wat het probleem is? Terugsturen van de CI+ module wordt namelijk lastig aangezien ik deze van iemand heb overgenomen die een CAM module nodig had in plaats van een CI+ module.

Gaat het beeld vooraf op zwart ?
Heb je dit probleem al sinds het begin dat je de SMiT CAM in gebruik hebt ?
Heb je ook een andere smartcard ?
Als het niet werkt blijf je dan de melding E06 houden ?

SnelheidsDuivel
22 december 2009, 12:58
Gaat het beeld vooraf op zwart ?
Nee, komt gewoon popup scherm doorheen
Heb je dit probleem al sinds het begin dat je de SMiT CAM in gebruik hebt ?
Ja, probleem speelt van begin af aan, maar het lijkt alsof het steeds erger wordt.
Heb je ook een andere smartcard ?
Helaas niet, anders had wel even gewisseld
Als het niet werkt blijf je dan de melding E06 houden ?
Deze melding is maar heel af en toe zichtbaar en dan voordat de twee andere meldingen komen.

Zie antwoorden hierboven. Heb zelf niet het idee dat het aan het signaal ligt, kwaliteit is uitstekend en signaalsterkte bijna altijd 100%. Heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met de Smith module, is er een manier om deze te testen (anders moet ik een extra module kopen om te wisselen...).

marcel21
22 december 2009, 19:24
ik heb ook problemen met de authenticatie van de ci kaart,denk dat dat komt doordat de nederlandse hd zender niet wordt gevonden tijdens installatie.

hoe kan ik dat oplossen dat die gevonden wordt heb alles gedaan zoals in beschrijving staat.

anoniem
22 december 2009, 20:16
Zie antwoorden hierboven. Heb zelf niet het idee dat het aan het signaal ligt, kwaliteit is uitstekend en signaalsterkte bijna altijd 100%. Heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met de Smith module, is er een manier om deze te testen (anders moet ik een extra module kopen om te wisselen...).

je kunt alleen verder komen met het oplossen door mogelijke oorzaken uit te sluiten. Of beginnen met een andere CAM, of een tweede smart card aanschaffen.

anoniem
22 december 2009, 20:19
ik heb ook problemen met de authenticatie van de ci kaart,denk dat dat komt doordat de nederlandse hd zender niet wordt gevonden tijdens installatie.

hoe kan ik dat oplossen dat die gevonden wordt heb alles gedaan zoals in beschrijving staat.

heb je de speciale CI+ TV handleiding van samsung gebruikt ?
zo ja, kun je precies aangeven hoever je bent gekomen met de verschillende stappen. Verder is er een CI+ CAM handleiding gemaakt waarmee je een aantal mogelijke oorzaken mbt de CAM kunt vinden.

marcel21
22 december 2009, 22:39
heb je de speciale CI+ TV handleiding van samsung gebruikt ?
zo ja, kun je precies aangeven hoever je bent gekomen met de verschillende stappen. Verder is er een CI+ CAM handleiding gemaakt waarmee je een aantal mogelijke oorzaken mbt de CAM kunt vinden.

Ja die had ik van de media markt mee gekregen echter niet alles wat dr staat klopt.
Ik heb gewoon plug&play gedaan en dan digitale zenders en analoge laten zoeken maar hij vindt alleen de analoge heb later ook weer een reset gedaan dus na fabrieksinstellingen en weer geprobeerd zonder resultaat hij vind geen Ned1 HD zender.Heb het ok met de CI+ erin gedaan maar dat werkt dus ook niet,heb ook de frequentie en netwerknr wel ingevoerd

De tijd moest ik trouwens met de hand invoeren op automatiusch wordt de tijd niet ingesteld

anoniem
22 december 2009, 23:02
Ja die had ik van de media markt mee gekregen echter niet alles wat dr staat klopt.
Ik heb gewoon plug&play gedaan en dan digitale zenders en analoge laten zoeken maar hij vindt alleen de analoge heb later ook weer een reset gedaan dus na fabrieksinstellingen en weer geprobeerd zonder resultaat hij vind geen Ned1 HD zender.Heb het ok met de CI+ erin gedaan maar dat werkt dus ook niet,heb ook de frequentie en netwerknr wel ingevoerd

De tijd moest ik trouwens met de hand invoeren op automatiusch wordt de tijd niet ingesteld

ik doel op de volgende handleiding:
http://www.4shared.com/file/152526122/ce7d5f88/Samsung_Benelux_installatie_manual_CI__iDTV.html

de CAM handleiding vindt je via:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/attachment.php?attachmentid=30&d=1256496306

marcel21
22 december 2009, 23:47
ik doel op de volgende handleiding:

de CAM handleiding vindt je via:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/attachment.php?attachmentid=30&d=1256496306

de cam handleiding had ik dus meegekregen van de MM en alles zo gedaan wat dr staat ook de andere handleiding biedt geen oplossing ik zie bij de instelling wel dat de cam is aangesloten op de tv en die info daar staat

Er wordt echter geen HD ned1 gevonden zonder ci+cam en de ci+ cam geeft de fout ci+ error toestel certificaat

anoniem
24 december 2009, 00:09
de cam handleiding had ik dus meegekregen van de MM en alles zo gedaan wat dr staat ook de andere handleiding biedt geen oplossing ik zie bij de instelling wel dat de cam is aangesloten op de tv en die info daar staat

Er wordt echter geen HD ned1 gevonden zonder ci+cam en de ci+ cam geeft de fout ci+ error toestel certificaat

-Welke CI+CAM fout melding krijg je error 17 of error 11.
-Zie je op positie 1 wel "Nederland 1 HD" in de zenderaanduiding ?
-Hoeveel zenders zijn er gevonden aan het eind van de installatie ?

marcel21
24 december 2009, 09:35
-Welke CI+CAM fout melding krijg je error 17 of error 11.
-Zie je op positie 1 wel "Nederland 1 HD" in de zenderaanduiding ?
-Hoeveel zenders zijn er gevonden aan het eind van de installatie ?

- eerste vraag moet ik vandaag ff nakijken,ben niet thuis nu.

- nee die wordt dus niet gevonden

- 31 zenders van ziggo analoog

marcel21
24 december 2009, 13:03
hij geeft aan 'CI+ error toestel certificaat' daaronder staat
ongeldig -verlopen -17

anoniem
24 december 2009, 20:39
hij geeft aan 'CI+ error toestel certificaat' daaronder staat
ongeldig -verlopen -17

enkele mogelijke oorzaken:

Je gebruikt niet de laatste software versie die beschikbaar is op de samsung website. In de laatste software is het probleem met authenticatie opgelost. Kijk eens bij de thread gecertificeerde Samsung modellen.Ik ga ervan uit dat je de handleiding gevolgd hebt tijdens het installeren.
De CAM is defect. Voer eerst de installatie uit zonder CAM en gebruik de juiste frequentie en netwerk-id. Je moet circa 260 kanalen kunnen vinden

marcel21
24 december 2009, 21:21
enkele mogelijke oorzaken:

Je gebruikt niet de laatste software versie die beschikbaar is op de samsung website. In de laatste software is het probleem met authenticatie opgelost. Kijk eens bij de thread gecertificeerde Samsung modellen.Ik ga ervan uit dat je de handleiding gevolgd hebt tijdens het installeren.
De CAM is defect. Voer eerst de installatie uit zonder CAM en gebruik de juiste frequentie en netwerk-id. Je moet circa 260 kanalen kunnen vinden

1. Ja heb de laatste software van de samsung site afgehaald,
ik heb de samsung ue40b600vpxxn die is gecertificeerd
Ja heb precies zo gedaan zoals het er stond.

2. Denk niet dat die kapot is,ga hem van weekend nog bij iemand uitproberen
Installatie zonder cam helpt niet zoals ik zei hij vind de ned1 hd niet en dat is denk probleem dat die cam ook niet werkt.
Heb ook juiste frequentie 369.00 en netwerk 9001 ingevoerd in postcode 7543 gebied

CeeS
25 december 2009, 00:00

Installatie zonder cam helpt niet zoals ik zei hij vind de ned1 hd niet en dat is denk probleem dat die cam ook niet werkt.
Heb ook juiste frequentie 369.00 en netwerk 9001 ingevoerd in postcode 7543 gebied

Weet je echt heel zeker dat je de handleiding gevolgd hebt die in dit topic (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21005) in de 4e post gegeven wordt ??

Want daarin staat heel duidelijk beschreven dat je de eerste installatie zonder CI+ kaart moet doen en dat je dan dus alle kanalen moet vinden. Die zijn dan nog wel gecodeerd, behalve nederland-1, maar je MOET ze dan vinden. Als dat niet lukt moet je de CI+ kaart nog niet in de TV doen.

Weet je ook heel zeker dat je de frequentie ingevoerd hebt zoals in de genoemde handleiding staat beschreven ?? Je zou namelijk 369000 moeten invullen en niet zoals jij schrijft 369.00. (als je maar 2 nullen gebruikt dan voer je eigenlijk 36.9 MHz in ipv 369 en dan zal hij ook geen enkel kanaal vinden)

Je probleem heeft voorlopig dus niets met CI+ te maken, zolang je geen digitale kanalen vindt tijdens installatie zonder CI+ kaart. Verder moet je echt stap-voor-stap de volgorde uitvoeren, inclusief het uitzetten van de tv en zo. Heb je de installatie op een 'foute' manier gedaan dan kan het zijn dat je de TV eerst moet resetten.

marcel21
25 december 2009, 08:38
Weet je echt heel zeker dat je de handleiding gevolgd hebt die in dit topic (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21005) in de 4e post gegeven wordt ??

Want daarin staat heel duidelijk beschreven dat je de eerste installatie zonder CI+ kaart moet doen en dat je dan dus alle kanalen moet vinden. Die zijn dan nog wel gecodeerd, behalve nederland-1, maar je MOET ze dan vinden. Als dat niet lukt moet je de CI+ kaart nog niet in de TV doen.

Weet je ook heel zeker dat je de frequentie ingevoerd hebt zoals in de genoemde handleiding staat beschreven ?? Je zou namelijk 369000 moeten invullen en niet zoals jij schrijft 369.00. (als je maar 2 nullen gebruikt dan voer je eigenlijk 36.9 MHz in ipv 369 en dan zal hij ook geen enkel kanaal vinden)

Je probleem heeft voorlopig dus niets met CI+ te maken, zolang je geen digitale kanalen vindt tijdens installatie zonder CI+ kaart. Verder moet je echt stap-voor-stap de volgorde uitvoeren, inclusief het uitzetten van de tv en zo. Heb je de installatie op een 'foute' manier gedaan dan kan het zijn dat je de TV eerst moet resetten.

Ja had de handleiding gevolgd (alleeen uitzetten?heb ik niet gedaan,dus zonder CI+) ik had de cam module later pas dus heb eerst alles zo gedaan zoals hoort en er wordt geen hd ned 1 geveonden.En heb wel 369000 ingevoerd hoor een punt kun je er niet selecteren,lol.
Een reset had ik ook al gedaan

CeeS
25 december 2009, 10:09
Ja had de handleiding gevolgd (alleeen uitzetten?heb ik niet gedaan,dus zonder CI+) ik had de cam module later pas dus heb eerst alles zo gedaan zoals hoort en er wordt geen hd ned 1 geveonden.En heb wel 369000 ingevoerd hoor een punt kun je er niet selecteren,lol.
Als je geen enkele zender kunt vinden op je TV en je zeker weet dat je alles "volgens het boekje" hebt gedaan en je analoog wel alle zenders zonder storing ontvangt is de enige conclusie dat je TV defect is. Zolang je geen enkele (gecodeerde) digitale zender op de TV vindt, hoef je niet eens een CI+ module in de TV te proberen, omdat die alleen maar de zenders decodeert. Maar de TV moet ze wel al ontvangen.

Eduard08
25 december 2009, 10:14
Gaat het er nu niet op lijken dat er iets anders aan de hand is?
Je tv, je bekabeling misschien?
Je hebt wel andere hd-zenders? Alleen de ongecodeerde Ned1-hd niet?

anoniem
25 december 2009, 21:58

Aan het eind van de installatie wordt aangegeven hoeveel zenders ontvangen worden. Verder heb ik nog geen duidelijkheid of je de zenders in de lijst tegen komt. Ik vroeg o.a. of je op positie 1 Nederland 1 HD hebt staan. Dat je geen ontvangst heb is me duidelijk, maar ik weet nog steeds niet of je de zenders in de info banner boven in het beeld ziet staan. Als dit n.l. het geval is dan is de installatie wel met succes uitgevoerd. Als je geen zenders hebt dan heeft je TV geen zenders kunnen vinden en heb je mogelijk een ontvangstprobleem op de zgn. homing frequentie.

marcel21
25 december 2009, 23:23
Gaat het er nu niet op lijken dat er iets anders aan de hand is?
Je tv, je bekabeling misschien?
Je hebt wel andere hd-zenders? Alleen de ongecodeerde Ned1-hd niet?

nee bekabeling is wel goed heb een humax pvr en die doet wel goed zit op zelfde bekabeling had ook al aleen een andere kabel op tv aangesloten en dat hielp ook niet

Nee heb geen enkele hd zenders op de samsung alleen 30 analoge zenders,mn zus heeft zelfde tv en daar doet het wel goed en zie ik ook de tv gids die bij mij ook niet zichtbaar is

mss ligt het aan de tv? heb hem pas een paar dagen

marcel21
25 december 2009, 23:30
Aan het eind van de installatie wordt aangegeven hoeveel zenders ontvangen worden. Verder heb ik nog geen duidelijkheid of je de zenders in de lijst tegen komt. Ik vroeg o.a. of je op positie 1 Nederland 1 HD hebt staan. Dat je geen ontvangst heb is me duidelijk, maar ik weet nog steeds niet of je de zenders in de info banner boven in het beeld ziet staan. Als dit n.l. het geval is dan is de installatie wel met succes uitgevoerd. Als je geen zenders hebt dan heeft je TV geen zenders kunnen vinden en heb je mogelijk een ontvangstprobleem op de zgn. homing frequentie.

ja alleen de 30 analoge zenders vindt die en nee er wordt geen hd zenders in de lijst aangegeven en geen hd op ned 1.nee zie de zenders niet in info banner staan als ik op info klik zie ik daar alleen atv ned1 en de tijd.
Bij mn zus worden ook de radio zenders gevonden bij mij dus ook niet

Maar als ik een ontvangsprobleem heb dan moet de digitale tuner toch ook niet doen?

CeeS
26 december 2009, 13:25
ja alleen de 30 analoge zenders vindt die en nee er wordt geen hd zenders in de lijst aangegeven en geen hd op ned 1.

Dus als je teruggaat naar fabrieksinstellingen en je laat daarna alleen zoeken naar digitale zenders (selecteer via plug&play eerst 'kabel' en daarna 'digitaal' - dus niet "digitaal en analoog"), dan vindt hij helemaal niets ?

JW-NHS
26 december 2009, 13:56
Voor de goede orde: .......en dan die zender-scan doen zonder de CI+ CAM in het slot. Die mag er pas in nßdat de zenders geladen zijn.

Groet,
JW

marcel21
26 december 2009, 22:32
Dus als je teruggaat naar fabrieksinstellingen en je laat daarna alleen zoeken naar digitale zenders (selecteer via plug&play eerst 'kabel' en daarna 'digitaal' - dus niet "digitaal en analoog"), dan vindt hij helemaal niets ?

nee helemaal niks

Eduard08
26 december 2009, 22:37
nee helemaal niks
Dan lijkt er toch een hardwareprobleem te zijn.

marcel21
26 december 2009, 22:38
Voor de goede orde: .......en dan die zender-scan doen zonder de CI+ CAM in het slot. Die mag er pas in nßdat de zenders geladen zijn.

Groet,
JW

ja weet ik ik had de cam eerst nog niet.maar hij vindt gewoon geen digitale zenders ook niet als ik een reset doe.Op mn pvr humax tuner heb ik wel die zenders

zou het aan de tv liggen,hij komt bij de media markt weg moet hem dan van de week trug brengen zijn de 2 weken om als die niet goed is.

marcel21
27 december 2009, 00:09
Dan lijkt er toch een hardwareprobleem te zijn.

Had ook software update gedaan heeft ook niet geholpen