View Full Version : Goede antivirus software gezocht na snelheidsproblemen door avg

Joepke
11 september 2009, 09:36
Ik gebruik al jaren avg antivirus naar volle tevredenheid helaas is na uitsluitsel gebelken dat ik 20 mbit minder haal door "avg" in nieuwsgroepen en op een speedtest.
Na 6MB op de teller van mijn altbinz gezien te hebben wil ik daar niet vanaf :D
Zijn er mensen die een antivirus programma hebben waar ze geen snelheids problemen mee ervaren?
Zo ja welke.

Bij voorbaat dank

griebeltje1
11 september 2009, 09:50
gebruik avira antivir (ook gratis) en haal met alles in 1 plus strak 20mb met nzb.

Manolito
11 september 2009, 10:06
Ik gebruik norton antivirus 2009, en heb totaal geen snelheidprobs ermee, er schijnt zelfs een gamer edition te zijn.
Wel een betaald anti-virus programma, maar heeft mij al heel wat virussen bespaard met zijn real-time scan :grin:

mennomulder
11 september 2009, 11:10
Ik gebruik naar volle tevredenheid Avast Free en heb geheel geen problemen met de snelheid !

Joepke
11 september 2009, 11:36
Norton ga ik niet gebruiken die eet teveel resources maar toch bedankt
Die ander moet ik even testen hebben jullie toevallig ook 50 mbit?
Voor dat ik dat had merkte ik het verschil namenlijk ook niet :D

PeeWee
11 september 2009, 15:07
Ik gebruik COMODO Firewall + AntiVirus. Alles-in-1 dus en gratis, bevalt uitstekend en geen snelheidsbeperkingen bij 50/5. :thumb up:

Joepke
11 september 2009, 21:47
Thnx ik kreeg deze tip ook van een collega ik ga hem even testen :D

GizmoŠ
11 september 2009, 23:42
Met AVG haal ik gewoon de volle snelheid bij een speedtest.
In AVG zit het onderdeel "linkscanner". Die moet je deinstalleren. Scheelt een hoop in je snelheid.

Barbarian
12 september 2009, 00:13
Ik gebruik naar volle tevredenheid Avast Free en heb geheel geen problemen met de snelheid !

Gebruik ik ook, nooit probs, ik heb wel NNTP scannen uit gezet tijdens downloaden, ik scan het wel als ik het binnen heb. Als je webschild uitschakeld scheelt het ook iets qua snelheid, niet veel.

TRaSH
12 september 2009, 09:56
nod32 gebruik ik,
lekker licht en geen problemen met de snelheid.
heb een hekel aan virus programma's die erg aanwezig zijn.
deze meld zich alleen als hij iets vind.

Mirrrr
29 september 2009, 10:22
Ik gebruik mcafee. Werkt perfect voor mij ook met nieuwsgroepen. :)

xahmol
29 september 2009, 12:20
Ben recent overgestapt van Zonealarm Internet Security naar McAfee.

Reden was dat Zonealarm onder Vista 64 bit dramatisch werkte (onder XP nooit issues gehad), continu netwerk problemen terwijl zonder Zonealarm alles uitstekend werkte.

Waarom McAfee? Tja. Had een nieuwe Sony Vaio laptop gekocht en daar zat een twee maanden trial van McAfee bij. Kreeg bij het verlopen van de trial wel een erg mooie aanbieding voor een 2 jarige 3 computer license voor McAfee Total Protection voor 99 euro (normaal 160 euro). Dus gelijk maar alle PCs naar McAfee gezet. Werkt nu prima onder Vista 64 bit, Vista 32 bit en XP.

Dutchman01
29 september 2009, 13:24
Vanavond na 19:00 is er een gratis antivirus pakket beschikbaar van Microsoft.

Het pakket zal rond NLtijd 19:00u gratis te downloaden zijn.

http://tweakers.net/nieuws/62762/microsoft-introduceert-gratis-antimalwarepakket.html

Persoonlijk draai ik al jaren met McAfee.
Dit is dan wel betaalde software.

lollita
3 oktober 2009, 17:53
ik heb AVG draaien hier en werkt perfect zowel op vista 64 bit en mijn ander pc met windows 7 64 bit.

mennomulder
4 oktober 2009, 12:29
Avast Free gebruik ik nu al 2 jaar na gedoe met AVG.

Wie heeft er al ervaring met Microsoft Security Essentials ? Is dat wel een echte virusscanner ?

GizmoŠ
4 oktober 2009, 15:23
Wie heeft er al ervaring met Microsoft Security Essentials ? Is dat wel een echte virusscanner ?
Ik heb hem er een kwartiertje op gehad, maar hij vertraagde bij mij het internet. Heb AVG Free er weer heel snel weer opgezet.

Isis
4 oktober 2009, 15:27
Ik heb ook AVG, maar ClamAV is ook een goede gratis anti-virus.

Mr.Ziggy
28 november 2009, 14:40
Avira werkt wel ook prettig. Licht en snel, nooit problemen mee gehad.
AVG is ook goed maar is wat zwaarder.
Avast ben ik geen fan van, deze wil nog weleens problemen opleveren met de mail, waardoor je geen verbinding meer met de mail server kan maken.

comity
28 november 2009, 17:31
Voor mij gaat er niets boven Nod 32. Gebruik het nu al langer dan 5 jaar en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Was voorheen altijd fanatiek Norton gebruiker. Wat een verschil na de overstap, draait licht, beinvloed de internet snelheid niet, gebruikt weinig recourses kortom opeens een veel snellere en stabiele computer.

Groetjes Comity.

nico hhw
28 november 2009, 18:13
ik sluit me bij comity aan,
eset smart security (nod 32 + firewall) werkt super!
je merkt gewoon niet dat hij meedraait.

GameUnit
29 november 2009, 09:51
Draai hier al een tijdje AVG Pro op windows 7 ulitmate x64. Tot geen enkele problemen hiermee. Interesse in avg ? Laat het me even weten :wink:

GizmoŠ
29 november 2009, 09:56
Ik heb ook totaal geen problemen met AVG Free. Je moet alleen die Linkscanner niet meeinstalleren. Die vertraagd in mijn geval het internet.

Dream
2 februari 2010, 10:00
Probeer eens COMODO internetsecurity gratis te downloaden
http://www.comodo.com

Hengelerweend
2 februari 2010, 19:27
Sinds ik Windows 7 heb gebruik ik Microsoft Security Essentials.
Niks geen problemen mee en ook nog eens gratis net als AVG :thumb up:

mennomulder
2 februari 2010, 19:41
Wordt door Microsoft Security Essentials ook binnenkomende Email gescand ?

kingpin
2 februari 2010, 19:59
Nee, is ook niet nodig.
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/msescan/thread/2b9dd412-1116-4d28-84bb-ebeab5d28ced

Wordt door Microsoft Security Essentials ook binnenkomende Email gescand ?

Jansen!
18 februari 2010, 13:33
Ik gebruik al jaren Kaspersky Anti Virus (KAV) tot volle tevredenheid. Vooral versie 2010 is qua systeembelasting lekker licht.
En ik zit bij speedtest altijd boven de beloofde snelheid :applause:

http://www.speedtest.net/result/720796695.png (http://www.speedtest.net)

LeXXoZ
5 maart 2010, 19:49
Avast Antivirus hierzo, vind dit al jaren een fijn pakket.

Home license is gratis, gewoon even registreren en je krijgt je licentiesleutel toegemaild.

werkt prima onder windows 7

Trackah123
19 april 2010, 19:33
Ik heb pas Avira Premium Security Suite gekocht. Avira Antivir. Werkt uitstekend.

Heeft vele awards gewonnen ook, oa van ICSA Labs, Virus Bulletin, AV-Comparative en nog meer.

copymaster
19 april 2010, 21:03
Hier zeer goede ervaringen met Microsoft Security Essentials in combinatie met XP Pro en Windows 7 Pro.

pixie66
27 april 2010, 12:23
ESET Smart Security. Goed en licht.

cmndr_adama
10 mei 2010, 09:02
Panda Cloud AV!

werdna
12 mei 2010, 18:14
Ik gebruik al jaren avg antivirus naar volle tevredenheid helaas is na uitsluitsel gebelken dat ik 20 mbit minder haal door "avg" in nieuwsgroepen en op een speedtest.
Na 6MB op de teller van mijn altbinz gezien te hebben wil ik daar niet vanaf :D
Zijn er mensen die een antivirus programma hebben waar ze geen snelheids problemen mee ervaren?
Zo ja welke.

Bij voorbaat dankik gebruik al een tijd avg 9 free geen problemenmet dl ook het windows security pakket is gratis en goed en licht in gebruik volgens verschillende tests voor een goede speed test werd mij ziggo. speedtest.nl aanbevolen is beter dan speedtest.nl er is ook nog nuria om te mete even op google nuria intypen en dan zie je nuria.nl ff dl test uitvoeren en je krijgt veelinfo kijk ook even op de site www.pcwintech.com/tools (http://www.pcwintech.com/tools) vind je veel over allerlei internet softwareprogrammas, veel succes
werdna