View Full Version : Klacht: Uitvallen Ubee modem

Pagina's : [1] 2

VanRoyal
7 september 2009, 11:28
Op 27 juli ben ik Ziggo AiE Extra abonnee geworden en sindsdien heeft het nog geen dag goed gewerkt. Ik heb, volgens mij als een van de weinige, een Ubee modem gekregen. De modem valt regelmatig uit of start uit zichzelf opnieuw op. Wanneer de modem uitvalt branden alle lampjes netjes zoals ze zouden moeten, maar is internet en telefonie niet meer mogelijk totdat ik de modem restart of 20 tot 30 minuten wacht. Ik heb al meerdere malen met de helpdesk gebeld, er is twee keer een 'monteur' langsgeweest, maar ik krijg nog steeds het idee dat niemand van Ziggo weet waar ze het over hebben, laat staan dat iemand een oplossing voor het probleem heeft.

Zo zou er vorige week een firmware update voor zowel de Arris als de Ubee modems uitgebracht moeten worden. Hier moest ik van de monteur op wachten voor hij iets wilde gaan doen (bijv. omruilen voor een Arris modem), want dit zou de problemen misschien wel verhelpen. Op Tweakers lees ik vervolgens dat er eigenlijk alleen een bekend probleem is met de Arris modem en dat er voor de Ubee al een update is uitgebracht. Dit zijn uiteraard geen officiŽle bronnen, maar het geeft toch te denken.

Ik heb net maar weer eens met de helpdesk gebeld, maar de medewerker van Ziggo kende de Ubee modem helemaal niet:

HD:"U heeft een Arris, of een Motorola?"
IK: "Nee, ik heb een Ubee modem."
HD:"Oh, dat is dan waarschijnlijk een Arris."
IK: "Nee, het is toch echt een Ubee, er zijn twee verschillende Docsis 3.0 modems: de Arris en de Ubee."

Nou, die kwam niet op zijn lijst voor en ondanks dat hij meerdere malen een collega heeft geraadpleegd kon hij me niet verder helpen. Hij wilde wel weer een monteur langssturen, maar ik ga bijna op vakantie dus dat wordt wat lastig op dit moment.

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet doen om Ziggo zover te krijgen dat ze serieus naar mijn probleem gaan kijken. Ik heb netjes bijgehouden wat er de afgelopen tijd is gebeurd (qua uitval en contact met de helpdesk), dit zal ik voor de volledigheid meeposten. Ik hoop dat ik er via dit forum wellicht achter kom of:

- Er een bekend probleem is met de Ubee modem
- Er inderdaad een firmware update gepland staat voor de Ubee modems
- Ik iets kan doen om Ziggo daadwerkelijk zover kan krijgen dit probleem op te lossen

---------------------------------------
LOG PROBLEMEN
---------------------------------------

27-07-2009 @ 17:00: Internet ligt er plotseling uit, modem opnieuw opgestart.

28-07-2009 @ 15:40: Router nog te benaderen, geen meldingen, lampjes op modem in orde, telefonie werking onbekend

30-07-2009 @ 15:51: Router nog online, geen meldingen, lampjes branden, geen telefonie, duurde 1 minuut

30-07-2009 @ 20:23: Modem start uit zichzelf opnieuw op

03-08-2009 @ 09:29: Modem staat gewoon aan (telefoon lampjes knipperen), geen telefoon, router gewoon up, router opnieuw laten verbinden geen oplossing (geen ip adres), zelf modem opnieuw opgestart

06-08-2009 @ 11:20: Router online, telefonie offline, lampjes modem in orde, modem zelf gereset. HD gebeld, erg onvriendelijke dame (***) aan de telefoon. Ging haar standaard vragenlijst afwerken. Volgens haar lag het nl. aan mijn wireless router. Aangegeven dat ik geen gebruik maak van de wireless verbinding, maar dat maakte volgens haar niet uit. Uitgelegd dat telefonie ook niet werkte en dat dat weinig met mijn router te maken had. Maakte volgens haar ook niet uit. Ik moest en zou de PC rechtstreeks op het modem aansluiten. Uiteindelijk maar netjes gedaan wat ze vroeg, maar maakte geen verschil.

07-08-2009 @ 15:05: Internet deed niets, lampjes telefoon uit / knipperen, reboot modem probleem verholpen

07-08-2009 @ 20:45: Opeens nog maar 20 Mbit down, restart modem probleem verholpen

11-08-2009 @ 20:39: Modem start uit zichzelf opnieuw op, geen nieuwe verbinding. Restart modem probleem verholpen

11-08-2009 @ 21:01: Zie 20:39, ander IP adres en gateway

14-08-2009 @ 22:12: Geen internet / telefonie: Lampjes aan, geen telefonie, modem reboot gegeven.

14-08-2009 @ 23:00: Zelfde probleem, uur gewacht, modem reboot gegeven

15-08-2009: Monteur zou vandaag langskomen. Belde echter op dat hij niet langskomt omdat het een algemene storing zou betreffen. Een netwerkkaart in de centrale in de Dunantstraat zou een te hoog signaal uitzenden waardoor de upstream 55 dB is. Hij ging iemand van het NOB (?) sturen om dit te laten verhelpen.

17-08-2009 @ 22:17: Zelfde probleem, modem reboot gegeven

18-08-2009 @ 11:25: Zelfde probleem, modem reboot gegeven

18-08-2009 @ 11:29: Tijdens bellen met Ziggo verbinding verbroken, modem start opnieuw op. Volgens Ziggo medewerker was mijn upstream signaal nu 47 dB. Op maandag zou er een tijdelijk reparatie zijn uitgevoerd en op dinsdag (vandaag) een permanente. Dit heeft voor mij blijkbaar niet geholpen, er komt dus alsnog een monteur langs a.s. vrijdag.

18-08-2009 @ 16:36: Zelfde probleem, modem reboot gegeven

18-08-2009 @ 17:00: Modem zichzelf opnieuw opgestart

18-08-2009 @ 21:00: Modemlampjes in orde, geen telefoon en internet, modem reset

19-08-2009 @ 11:00: Tijdens bellen verbinding weg, modem opnieuw opgestart

19-08-2009 @ 16:34: Modem start zichzelf opnieuw op

20-08-2009 @ Automatische reboots om: 02:46 30 seconden, 02:51 30 seconden , 5:56 2 minuten

21-08-2009 @ Automatische reboots om: 06:25 1 minuut, 14:04 1,5 minuut, 14:09 1 minuut

21-08-2009: +/- 14.00 uur monteur langs geweest, kon niet zoveel doen, nog even afwachten. Als het nog een keer voorkomt direct bellen met *** op 06 *******.

21-08-2009: 18:05: Zelfde problem, modem reboot gegeven. Monteur rechtsreeks gebeld, komt maandag langs met nieuw modem.

23-08-2009 @ 02:53: 20 minuten offline geweest

23-08-2009 @ ?: modem op 20 Mbit

24-08-2009 @ Reboots om 22:05, 22:14, 01:25, 01:30, 03:20, 03:36, 04:44, 04:46 (allemaal 1 tot 2 minuten)

24-08-2009: Monteur is niet komen opdagen. Helpdesk gebeld, modem 1 uur van stroom, daarna terugbellen. Modem zou zeer vaak uitvallen volgens medewerker, wordt nu update geÔnstalleerd. (Volgens mij was dit meer een afpoeieroplossing, ik had het idee dat hij geen zin in dit 'probleem' had.) Heeft niets geholpen.

24-08-2009: Helpdesk weer gebeld met klacht over niet komen opdagen monteur. Monteur / planning zou contact opnemen.

25-08-2009: Snelheid opeens nog maar 40 Mbit, daarna nog maar 20. Modem opnieuw opgestart.

25-08-2009: Monteur belde, wil langskomen om oud motorola modem neer te zetten. Monteur langsgeweest, kon kiezen tussen Docsis 2 of deze houden. Als ik voor Docsis 2 zou kiezen zou ik daar heel lang aan vast zitten (vreemd verhaal, is toch gewoon kwestie van modem omwisselen?). Uiteindelijk er toch maar voor gekozen om nog even te wachten. Monteur heeft nog even de lijn doorgemeten, die was in orde. Monteur is verder zonder iets gedaan te hebben weer weggegaan.

25-08-2009 @ 20:10 modem deed weer niets. Gelijk via mobiele telefoon de helpdesk gebeld om te vragen of ze iets vreemds konden zien. Moest eerst veel (standaard) vragen beantwoorden, maar volgens medewerker zag hij niets vreemds (al had ik niet het idee dat hij 'in' het modem heeft gekeken). Moest wachten op de firmware update, verder kon hij me niet helpen.

26-08-2009 @ 17:50: Modem start uit zichzelf opnieuw op

26-08-2009 @ 17:53: Modem start uit zichzelf opnieuw op

26-08-2009 @ 18:41: Modem lampjes branden, geen telefonie en internet. Modem reset gegeven, hielp niet. Nog een keer reset gegeven.

26-08-2009 @ 21:55: Modem lampjes branden, geen telefonie en internet. Modem reset gegeven.

27-08-2009 @ 00:15 (15 minuten offline), 4:30, 5:15, 6:15, 08:10 10:00, 23:03, 23:36 (allemaal ongeveer twee minuten)

28-08-2009 @ 04:26: (1 minuut), 14:00 (15 minuten)

30-08-2009 @ 18:34 t/m 18:53 offline, 19:16: Modem lampjes branden, geen telefonie en internet. Modem reset gegeven.

31-08-2009 @ 13:27: Modem start opnieuw op. 13:30: Modem start weer opnieuw op, toch maar even stroom eraf en reset gegeven. 14:47: Modem start opnieuw op. Monteur nog maar eens gebeld om te vragen of Ubee niet kon worden omgeruild voor Arris, maar hij wilde de firmwareupdate afwachten. Zou deze week moeten worden uitgerold.

01-09-2009 @ 03:39: 5 minuten offline, 09:52 Modem start opnieuw op, 10:01 Modem start opnieuw op, 10:28: Modem start weer opnieuw op, handmatige reset gegeven door stroom eraf te halen, 17:39: Modem doet niets meer (geen telefonie, internet), lampjes branden netjes, stroom eraf gehaald / reset. 21:56: 4 minuten offline.

02-09-2009 @ 10:22: Modem reboot (2 min), 10:29: Modem reboot (2 min).

03-09-2009 @ 05:22: Modem 20 minuten offline.

03-09-2009: Volgens iemand op het Tweakers forum zou er vorige week al een firmwareupdate uitgegeven zijn voor de Ubee modems en zouden die nu goed moeten draaien. Uiteraard geen officiŽle bron, maar geeft toch te denken. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32513873#32513873. Uit wanhoop maar even het webteam formulier van Ziggo ingevuld.

04-09-2009 @ 15:00: 1 minuut offline, 18:23: 3 minuten offline, 21:38: 2 minuten offline, 21:43: 1 minuut offline, 21:45: 1 minuut offline, 22:04: 17 minuten offline. Modem een echte reset (knopje achterop) gegeven.

05-09-2009 @ 10:48: Modem start opnieuw op. 10:52: Modem start weer opnieuw op, zelf maar reset gegeven. 11:59 modem start uit zichzelf opnieuw op. 12:03 modem start uit zichzelf opnieuw op. 18:44 idem, 18:49 idem, 19:38 idem, 19:47 idem, 19:56 idem, 20:14 idem, 20:19 idem.

06-09-2009: Modem start opnieuw op om: 18:20 (3 min), 1:50, 1:55, 2:57, 3:02. Modem offline van 05:56 tot 06:16 (20 min). 26 minuten aan de telefoon gezeten met helpdesk. Hij kon de Ubee modem nergens terugvinden in zijn systeem, hij kende de modem niet. Wilde monteur langssturen maar i.v.m. vakantie nog geen afspraak gemaakt. Daarna monteur gebeld, bericht op voicemail achtergelaten.

06-09-2009 @ Modem start opnieuw op: 10:47, 10:53

VanRoyal
8 september 2009, 18:09
Ik ben inmiddels gebeld door iemand van Ziggo n.a.v. het invullen van het webteam formulier. Hij wist mij te vertellen dat ik al een firmwareupdate heb gehad. Omdat de problemen nog niet zijn verholpen gaan ze nogmaals een monteur langssturen.

burnboy1
25 september 2009, 22:17
ik ben al 3 weken bezig,exact zelfde klachten.
valt gewoon uit,had voorheen 45mb,nu nog maar 30mb,regelmatig 128kbps,zelfs 16kbps.
vandaag weer gebeld,en ze zouden er nieuwe firmware in hebben gezet,maar toch komt er ook nog een monteur langs.
arres deed het voorheen goed,maar is gewoon omgeruild voor de ubee.
heb nog een motorola staan,denk dat ik die maar laat activeren.
van ziggo wordt ik zieko

VanRoyal
28 september 2009, 08:29
Hier nog steeds drama. Ben twee weken op vakantie geweest, maar in die tijd had ik een pingplotter draaien die om de 30 seconden een ping naar google.com deed. In die periode continu uitval en het modem heeft zelfs een paar dagen lang structureel om de 30 minuten gereset. Morgen komt er weer een monteur, ben benieuwd wat die gaat doen...

kriszty
28 september 2009, 10:26
Ik heb hetzelfde probleem ( Zoetermeer ) , heb sinds kort ook AIE, vanwege de snelheid, opzich is de snelheid nog ok, echter bijna om t uur, moet ik het modem uit/aan zetten, anders geen internet. Dit is al vanaf de aanschaf ( 1 week geleden ), ik geef ze nog 2 weken, anders pleur ik het zooitje eruit, en zoek ik een andere provider.

kontknager
28 september 2009, 10:41
Ik heb hetzelfde probleem ( Zoetermeer ) , heb sinds kort ook AIE, vanwege de snelheid, opzich is de snelheid nog ok, echter bijna om t uur, moet ik het modem uit/aan zetten, anders geen internet. Dit is al vanaf de aanschaf ( 1 week geleden ), ik geef ze nog 2 weken, anders pleur ik het zooitje eruit, en zoek ik een andere provider.

MAC adres aanpassen van je pc of router.

Veel internetplezier :wink:

kriszty
28 september 2009, 10:54
MAC adres aanpassen ? , aan welk adres dan ? ( van t modem )

alvast bedankt, voor je antwoord !

kontknager
28 september 2009, 11:01
MAC adres aanpassen ? , aan welk adres dan ? ( van t modem )

alvast bedankt, voor je antwoord !

Werk je met of zonder router? Als je zonder werkt: welke windows versie heb je? Indien met: welk merk en model router?

kriszty
29 september 2009, 08:41
met router ! , heb een nieuwe belkin N router , heb in de instellingen wel de optie "Mac adres van computer ", maar dan werkt internet niet, wel als ik de router op eigen Mac adres zet .

kontknager
29 september 2009, 13:09
met router ! , heb een nieuwe belkin N router , heb in de instellingen wel de optie "Mac adres van computer ", maar dan werkt internet niet, wel als ik de router op eigen Mac adres zet .

Sorry voor de late reactie. Dus als je het eigen MAC van de router gebruikt dan werkt het, maar wel met uitval dus? Zoja, maak dan een eigen mac adres aan in het vakje. Pak bijvoorbeeld het mac adres van de router zelf (bijvoorbeeld 001a1b1c1d1e) en verhoog een getal of letter. Liefst het een na laatste getal of letter (dus de 1 in dit geval, wordt een 2) Vergeet niet je modem te resetten, anders krijg je mogelijk geen IP adres. Doe hetzelfde met de router indien er geen knop in de router interface aanwezig is waarmee je het IP adres kan vernieuwen.

kriszty
30 september 2009, 08:49
ga het vanavond proberen, ben benieuwd !!

dank je

VanRoyal
2 oktober 2009, 08:39
Bij mij is afgelopen dinsdag de Ubee vervangen door een Arris en tot op heden is de modem nog geen enkele keer opnieuw opgestart. Ik klop voor de zekerheid nog even af, maar het lijkt erop dat mijn probleem verholpen is. Jammer dat het 2 maanden moest duren, terwijl ik al veel eerder aandrong op het omwisselen van de modem. Downloaden via Usenet gaat nu trouwens ook netjes op de volle 50 Mbit, dat ging met de Ubee ook niet goed (zie andere topics).

VIPMember
10 oktober 2009, 13:42
Ook ik ben zins een week de gelukkige bezitter van het UBee moden.
Voorheen met het Motorola modem altijd stabiel 20/3, maar nu
met het Ubee modem 2 a 3x per dag gooit hij mij offline.
De hele wereld weet het al, behalve de Ziggo helpdesk.
Zij vroegen mij om het bij te houden wanneer het gebeurt.
Ja lekker dan, ik internet toch niet de hele dag !
Daarvoor heb ik een programmaatje gemaakt die het voor me doet.
Deze maakt een logbestand aan wanneer er niet gepinkt kan worden
naar een bepaalde server (standaard www.google.nl). Mocht er niet gepinkt kunne worden, gaat het programma er vanuit dat je ofline bent
en het Ubee modem dus faalt. Dit log tekst bestandje kan ik zo naar de Ziggo helpdesk sturen.

Misschien dat jullie het ook handig vinden om te gebruiken, dus heb ik
het programma maar even online gegooid.

http://EasyFactuur.com/onlinepingcheck

Dat alles maar snel opgelost mag worden met dat Ubee modem!

VanRoyal
10 oktober 2009, 13:46
Je had ook gewoon Pingplotter (http://www.pingplotter.com/) kunnen gebruiken ;-) Maar handig tooltje!

hbolster
26 oktober 2009, 15:18
Hallo. Ben sinds 2 weken in het bezit van een Arris modem. Alle problemen opgelost. Ubee modem bleef problemen geven. Omruil actie gehad bij de monteur van Ziggo. Moet zeggen... Netjes opgelost.:mrgreen: heb nu 46 down en 4,5 up.

VIPMember
26 oktober 2009, 22:17
Ook ik heb vorige week een monteur aan de deur gehad.
Hij had nog nooit het Ubee modem gezien :roll: laat staan over
de problemen gehoord. Omgewisseld voor een Arris en vandaag
een week later nog geen een keer offline geweest, ook de snelheid
is nu stabiel.

albrecht30
27 oktober 2009, 13:58
zit nu ook met ubee evm3200 modem...nadat monteur was vertrokken heb ik de wireless router geinstalleerd...modem download is 20mb, sppedtest geeft 19.5mb aan..prima dus......mdem werkte met kabel goed....

strom af van ubee en......hij komt niet meer op internet(via UTP kabel richting laptop)....reset, kabels/stroom af etc etc.....lampjes blijven knipperen maar hij komt er niet meer op.....HD gebeld...binnen 48uur verhaal....hmm...

iemand nog ne tip hoe de ubee toch nog op internet kan komen???

kontknager
27 oktober 2009, 18:57
zit nu ook met ubee evm3200 modem...nadat monteur was vertrokken heb ik de wireless router geinstalleerd...modem download is 20mb, sppedtest geeft 19.5mb aan..prima dus......mdem werkte met kabel goed....

strom af van ubee en......hij komt niet meer op internet(via UTP kabel richting laptop)....reset, kabels/stroom af etc etc.....lampjes blijven knipperen maar hij komt er niet meer op.....HD gebeld...binnen 48uur verhaal....hmm...

iemand nog ne tip hoe de ubee toch nog op internet kan komen???

Iedereen heeft problemen met dit modem in oud casema gebied, heb het zelf ook gehad en ook bij 3 personen die ik ken. En dan nog iedereen hier op dit forum. Heb je geen ander modem staan?

albrecht30
29 oktober 2009, 08:53
nee, helaas geen ander modem...inmiddels van alles gedaan, coax eruit erin, stroom voor een uur en langer eraf, reset knop etc etc....niets helpt...modem krijgt geen contact met internet.....lampje met pile omhog blijft soms branden, maar pijltje omlaag blijft knipperen.....wil liefst alles weer opzeggen....grote fout gemaakt dat ik andere abo niet voor 1 maand parallel heb laten lopen....lesson learned.....

pIETJEPUk-NL
29 oktober 2009, 20:00
nee, helaas geen ander modem...inmiddels van alles gedaan, coax eruit erin, stroom voor een uur en langer eraf, reset knop etc etc....niets helpt...modem krijgt geen contact met internet.....lampje met pile omhog blijft soms branden, maar pijltje omlaag blijft knipperen.....wil liefst alles weer opzeggen....grote fout gemaakt dat ik andere abo niet voor 1 maand parallel heb laten lopen....lesson learned.....

om precies de zelfde reden heb ik mijn xs4all nog niet opgezegd. en zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet gebeuren.

17 computers elke dag online om gameservers te vullen (Battlefield2) en 16 staan er nog gewoon op de XS4all internet 4/1 (in de 5 jaar nog NOOIT een lost connection gehad echt nog nog ooit) (Zoetermeer postcodegebied 2713)

1 computer op de Ziggo 50/5 (ubbee modem) en 10x op een dag internet verbinding weg (heb een pingtool draaien). ik heb helemaal geen zin in een Helpdesk of een monteur, dat lost zo te lezen in deze forums niks op.

ik wacht het nog een maand af en dan maar geen snel internet/Digitale TV en telefonie.

albrecht30
30 oktober 2009, 20:59
problem met ubee opgelost door monteur.....problem was dat modem een te sterk signal heeft ontvangen wat het niet aan kan.....dus een demper erop, signal werd zo 8db zwakker en loopt nu prima!! neem aan dat dit bij veel andere mensen ook een problem is, signalsterkte kan men meten met spec appartur....

Pierre_1
30 oktober 2009, 22:13
problem met ubee opgelost door monteur.....problem was dat modem een te sterk signal heeft ontvangen wat het niet aan kan.....dus een demper erop, signal werd zo 8db zwakker en loopt nu prima!! neem aan dat dit bij veel andere mensen ook een problem is, signalsterkte kan men meten met spec appartur....

Het Ubee modem krijgt door het plaatsen van het filter inderdaad 4 download kanalen (i.p.v. 1 zonder het filter), en is voor 'normaal' http verkeer een oplossing, maar het downloaden vanaf nieuwsgroepen (usenet) blijft een enorm probleem. Daar is een ander modem of een firmware-update voor nodig. We wachten al heel lang op Ziggo om met een oplossing te komen, je leest in andere topics dat het geduld met Ziggo begint op te raken, en eerlijk gezegd : bij mij is het geduld ook bijna op. Laat Ziggo s.v.p. eindelijk eens met een firmware-update voor het Ubee modem komen, zodat heel veel klagende klanten eindelijk ook eens tevreden kunnen zijn.

adenan
31 oktober 2009, 12:07
Ik heb ook een nieuw ubee modem gekregen van ziggo en nu valt ook bij mij de verbinding steeds uit.ik dacht eerst dat het aan mijn payserver xsnews lag maar dat is niet zo...ik ga maar weer eens bellen.
o ja mijn locatie is Maastricht.

Vomera
1 november 2009, 12:01
Ik heb ook een nieuw ubee modem gekregen van ziggo en nu valt ook bij mij de verbinding steeds uit.ik dacht eerst dat het aan mijn payserver xsnews lag maar dat is niet zo...ik ga maar weer eens bellen.
o ja mijn locatie is Maastricht.

Bekend probleem. Hier ook het geval alleen slechte verbinding. 8 mbit download terwijl ik met mijn oude modem 47 mbit heb. Heb fijn de oude modem weer aangesloten. en dit aan de HD doorgegeven. Maar men laat niks van zich horen..

adenan
2 november 2009, 10:10
Heb net bericht van ZIGGO gehad...probleem met UBEE modem is bekend en wordt in week 45 opgelost...ja ja ben benieuwd.

Pierre_1
2 november 2009, 13:17
Heb net bericht van ZIGGO gehad...probleem met UBEE modem is bekend en wordt in week 45 opgelost...ja ja ben benieuwd.

Dat zou dus deze week moeten zijn.....ja ja, ben net zo benieuwd als jij. Ik merk dat er niet al te veel vertrouwen en geloof in deze belofte van Ziggo is. Ik hoop daarom ook echt van harte dat een dezer dagen het Ubee modem gaat werken zoals het behoort te doen, zodat het vertrouwen in Ziggo weer enigszins kan gaan groeien.

ziggOO
2 november 2009, 19:28
ook hier mijn ubee gaat gek doen ,nu duurt deze pagina openen zelfs 3 minuten , liep eerst goed ,maar nu is het echt bagger hoor

Renatus
2 november 2009, 23:09

Dat zou dus deze week moeten zijn.....ja ja, ben net zo benieuwd als jij. Ik merk dat er niet al te veel vertrouwen en geloof in deze belofte van Ziggo is.

Dat is toch juist mooi nieuws? Eerst wordt er geklaagd dat Ziggo niets laat horen en de problemen negeert, als er dan een mailtje wordt gestuurd waarin wordt aangekondigd dat het probleem bekend is en zelfs dat het deze week wordt opgelost dan is het weer niet goed.

Ik wil niet zeggen dat Ziggo uitblinkt door een perfect werkende communicatie met de abonnees, maar met bovenstaande achterdocht kan je het nooit goed doen.

Laten we wachten tot het eind van de week, het is ten slotte pas maandag. Als zondag blijkt dat er niets is opgelost dan ben ik de eerste die zal zeggen dat jullie 'ja, ja' terecht is. :thumb up:

Pierre_1
3 november 2009, 00:41
Dat is toch juist mooi nieuws? Eerst wordt er geklaagd dat Ziggo niets laat horen en de problemen negeert, als er dan een mailtje wordt gestuurd waarin wordt aangekondigd dat het probleem bekend is en zelfs dat het deze week wordt opgelost dan is het weer niet goed.

Ik wil niet zeggen dat Ziggo uitblinkt door een perfect werkende communicatie met de abonnees, maar met bovenstaande achterdocht kan je het nooit goed doen.

Laten we wachten tot het eind van de week, het is ten slotte pas maandag. Als zondag blijkt dat er niets is opgelost dan ben ik de eerste die zal zeggen dat jullie 'ja, ja' terecht is. :thumb up:

Ruim twee weken geleden heb ik hetzelfde geschreven, nl. ik wacht tot 1 november, helaas moet ik mijn gelijk halen nu (nee, ik heet geen Louis van Gaal). Wederom accepteert iedereen weer heel makkelijk uitstel. Tot 8 november dan maar weer...........

adenan
3 november 2009, 10:21
maandagmorgen 2 nov een film gedownload met payserver xsnews...modem liep als een trein...film binnen in 25 minuten...sŠvonds om 20.00 uur nog eens geprobeerd...niks...douwnloadtijd 23 uur...speedtest op div sites geprobeerd download snelheid 1kb/sec..pc maar uit gezet...volgens mij knijpen ze de snelheid...ik wacht af.

mikkie1970
3 november 2009, 23:16
hoop dat ze de nieuwe firmware aan het plaatsen zijn voor de nieuwe ubee..
op het moment geen internet...

rutger89
3 november 2009, 23:45
hoop dat ze de nieuwe firmware aan het plaatsen zijn voor de nieuwe ubee..
op het moment geen internet...

ik zit al 2 dagen tegen een activatiepagina aan te gapen :-P die doet het op het moment ook niet. Service Temporarily Unavailable ?

Renatus
4 november 2009, 00:45
ik zit al 2 dagen tegen een activatiepagina aan te gapen :-P die doet het op het moment ook niet. Service Temporarily Unavailable ?

Volgens translate google betekent dat: "dienst tijdelijk niet beschikbaar" :mrgreen:

Zou je niet gewoon even een telefoontje plegen naar de modem activatie afdeling? Hoef je maar een aantal minuten te gapen i.p.v. twee dagen. :thumb up:

adenan
4 november 2009, 10:18
heb net een brief van ZIGGO gekregen waarin vermeld staat dat de activatie code van het UBEE modem fout was...de hoofdletter moet vervangen worden door een kleine letter en excuses van ZIGGO...nou dan veranderen we het even ??? geen activatie site te vinden bij ZIGGO...heb maar weer een mail gestuurd want dat dure bellen daar heb ik geen zin meer in...het bellen valt wel mee maar die wachttijden daar word ik niet vrolijk van...wordt vervolgd.

rutger89
4 november 2009, 13:21
Volgens translate google betekent dat: "dienst tijdelijk niet beschikbaar" :mrgreen:

Zou je niet gewoon even een telefoontje plegen naar de modem activatie afdeling? Hoef je maar een aantal minuten te gapen i.p.v. twee dagen. :thumb up:
ja, maar daar kunnen ze het modem ook niet activeren. Dat is een fout bij ziggo, wederom... zucht... :shock:

Pierre_1
4 november 2009, 19:59
Renatus, hoe gaat het bij jou vandaag? Nog steeds stijgende snelheden i.c.m. Usenet?

drap
6 november 2009, 17:03
Hoe is met de rest van de Ubee modems?

Ik ben sinds eind oktober een ziggo klant en heb zo'n zwart Ubee kastje gekregen.
Ik heb zeer regelmatig last van uitvallend internet. De helpdesk heeft de eerste keer alles doorgemeten en zei dat de waardes niet goed waren en toen een reset van 15 sec gedaan. Dit zou een firmware upgrade veroorzaken.
Vandaag weer last van het uitvallen, modem doet allerlei kleurtjes in allerlei volgordes. De helpdesk mevrouw zegt dat er niks aan de hand is en op dat moment is inderdaad alles weer werkend.
Ik geef aan dat ik niet tevreden ben met een uitvallende zelfherstartende modem en de helpdeskvrouw zegt dat ze niks kan doe omdat ik zelf de modem heb gereset :evil: Belachelijk, ik geef aan dat de modem dat zelf doet. Nee zegt ze, ze kan niks doen, ik moet bellen op het moment dat er geen internetverbinding is.

Is dit normaal? Wat een kl0te bedrijf! Klant is hier geen koning.

Wat is de snelste manier om een andere modem te verkrijgen? Ik heb geen zin om dagenlang aan de tel te hangen met het verhaal dat ze niks kunnen doen als het modem uit zichzelf herstart.....

FullHD1
6 november 2009, 18:24
om precies de zelfde reden heb ik mijn xs4all nog niet opgezegd. en zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet gebeuren.

17 computers elke dag online om gameservers te vullen (Battlefield2) en 16 staan er nog gewoon op de XS4all internet 4/1 (in de 5 jaar nog NOOIT een lost connection gehad echt nog nog ooit) (Zoetermeer postcodegebied 2713)

1 computer op de Ziggo 50/5 (ubbee modem) en 10x op een dag internet verbinding weg (heb een pingtool draaien). ik heb helemaal geen zin in een Helpdesk of een monteur, dat lost zo te lezen in deze forums niks op.

ik wacht het nog een maand af en dan maar geen snel internet/Digitale TV en telefonie.

zulke mensen heeft ZIGGO het liefst die niet klagen.
Niet klagen betekent dus ook dat ZIGGO niet niet weet wat er speelt.
Dus, jij gooit je geld in een bodemloze put?
Stort het dan op mijn rekening... tja....

rutger89
6 november 2009, 18:45
heb het ubee modem nu 1 dag aan de gang, wat me duidelijk opvalt is dat de verbinding steeds trager wordt.
Gisteren direct na activatie haalde ik 49/4.9, 's avonds was dit nog 45/4.5
vanmorgen 40/4 en nu 35/3.5. Er zit systeem in :p
ik ga het ding nu eens resetten en kijken of dat wat uithaalt :)

edit: na een reset: 42/4.9 Mbit, zal wel aan het tijdstip liggen :P
Upload is er wel op vooruit gegaan. Lijkt wel een geheugenlek wat dat ding heeft.

Renatus
6 november 2009, 19:17

Dat zou dus deze week moeten zijn.....ja ja, ben net zo benieuwd als jij.

De euvele theorie daargelaten dat Ziggo in het weekend een firmware gaat doorvoeren: bij deze alvast mijn jammerlijke constatering dat jullie 'ja, ja' terecht was. :cry:

(wordt weer contact zoeken met de hopelijk juiste kanalen...)

Pierre_1
6 november 2009, 19:55
De euvele theorie daargelaten dat Ziggo in het weekend een firmware gaat doorvoeren: bij deze alvast mijn jammerlijke constatering dat jullie 'ja, ja' terecht was. :cry:

(wordt weer contact zoeken met de hopelijk juiste kanalen...)

Heel sportief van je. Ik had, eerlijk gezegd, ook nog wel een sprankje hoop op een nieuwe firmware deze week, maar helaas. En wederom Ziggo zwijgt in alle talen, schaam jezelf Ziggo! :no:

Hoe beschamend de aflevering van Tros Radar ook was, ik ga ze van het weekend weer aanschrijven. Ik ben het wachten en alle smoesjes helemaal zat nu, er is reden genoeg voor een vervolgaflevering.

adenan
7 november 2009, 11:11
ik kreeg een mailtje van ZIGGO dat mijn klacht GRONDIG was onderzocht en na div metingen is gebleken dat het probleem zich binnenshuis gezocht moest worden zoniet moest er gebeld worden met de klantenservice...modem weer gereset en mijn download snelheid was volgens de speedtest van ZIGGO 3kb/sec ipv 20 mb...toch maar weer gebeld en na een test van 45 min aan de telefoon kreeg ik van de desk medewerker te horen dat er iets mis was en dat hij een testrapport naar de technische dienst zou sturen...ik zou binnen 5 werkdagen door hun gebeld worden voor een rapport...dit alles was afgelopen donderdag 5 november...vrijdagmorgen liep mijn pc als een trein 20 mb down en met de payserver 2300 mb dus perfect...om 16.00 uur begon het gez......weer ik kreeg de site van ZIGGO na 6 min wachten geopend...ik wacht maar even op het telefoontje...als dit niet goed komt mail ik mweer neer TROS/RADAR.

teerex
8 november 2009, 17:05
Net nieuwe abo met Ai1 Plus..en inderdaad het Ubee modem. Ten eerste krijgt Ziggo het voor elkaar om na 2 weken mijn telefoon nog niet omgezet te krijgen ( Kan wel zelf bellen maar niet gebeld worden:shock:) en ten tweede valt hier ook het modem zeker 3 keer in de week uit. Alle lampjes branden gewoon maar internet vertikt t. Stekker eruit en er weer in helpt wel maar is nou niet bepaald de ideale oplossing. Nog niet geprobeerd de "echte" reset knop te gebruiken. Ook es doen, misschien helpt dat beter.
Helpdesk kan er ook niet veel aan doen tot nu toe, zegt dat ik storingstijden moet mailen. Heb ik gedaan, maar krijg tot nu toe alleen standaard mailtjes terug.
Ik zie het als een arbeidscontract: Ze krijgen 2 maanden proeftijd anders wissel ik wel weer van provider. ALS ik dan tenminste telefoon heb!:censored:
Moet wel toegeven: Had tot nu toe alle keren korte wachttijden bij de helpdesk en werd netjes geholpen. Alleen nou nog echt de problemen OPLOSSEN graag.

adenan
9 november 2009, 20:37
zondag avond 8 nov om 21.30 gebeld door ZIGGO...er komt een monteur kijken dus een afspraak gemaakt voor maandag 9 nov...monteur heeft de aansluitingen binnenshuis vervangen...verlengstuk wat monteur vroeger had gemaakt (nutsonline) losgemaakt toen was de kabel te kort...voortuintje kuil gegraven en nieuw verlengstuk ondergronds gemaakt,,,div speedtests gedaan maar deze waren allemaal anders...monteur is 3 uur bezig geweest maar de snelheid bleeft maar schommelen...monteur kon niks meer doen...ik heb hem toch gevraagd om het UBEE modem te vervangen voor een aaris wat hij bij zich had...dit gedaan en aangemeld en wat blijkt...pc liep als een treintje 20MB douwn...toen de payserver laten werken...deze was 40% sneller geworden...de monteur wist niet wat hij zag...het lag wel degelijk aan het UBEE modem...ook de tv beeldkwaliteid was beter met de nieuwe bedrading..monteur zou rapport opstellen over het kwakkelende modem...na alles netjes achtergelaten te hebben is deze vertrokken...Ik krijg nu toch een ander beeld over ZIGGO...klacht verholpen door ander modem. bedankt ZIGGO.

drap
10 november 2009, 11:10
z......Ik krijg nu toch een ander beeld over ZIGGO...klacht verholpen door ander modem. bedankt ZIGGO.

Wat voor beeld heb je dan nu? Hoeveel moeite heb je moeten doen om Ziggo zo ver te krijgen dat ze een monteur sturen. Een monteur die gewoon zijn werk erg goed doet. Ziggo levert blijkbaar een inferieur modem. Dus ik vraag wat is het beeld van ziggo wat je van deze situatie gekregen heb?

teerex
10 november 2009, 17:43
Hier blijft tot nu toe het Ubee modem ook zeker 1 keer per dag uitvallen. Ik kijk het nog een paar dagen aan anders ga ik ook aandringen op het omruilen naar een Arris. En anders zijn ze binnenkort weer een klant kwijt.

Ed
10 november 2009, 19:04
Hier blijft tot nu toe het Ubee modem ook zeker 1 keer per dag uitvallen. Ik kijk het nog een paar dagen aan anders ga ik ook aandringen op het omruilen naar een Arris. En anders zijn ze binnenkort weer een klant kwijt.Modemruil doen ze bijna niet meer... Arris wordt ook bijna niet meer geleverd. Maar goed... ben blij met de stabiele Ubee verbinding. Alleen samen met Renatus de goede kanalan zoeken voor firmware.

teerex
10 november 2009, 19:10
Vandaag voor het aanschouwd dat het modem zichzelf een reset gaf..of misschien deed Ziggo dat?:schater:( t was 17.15) Ik blijf het in ieder geval in de gaten houden.

rutger89
10 november 2009, 19:58
Alleen samen met Renatus de goede kanalan zoeken voor firmware.
hey edje, wat bedoel je daarmee? :)

adenan
11 november 2009, 10:26
gisteren 10 nov op div tijdstippen tests gedaan ,,, ook tussen 16.00 en 20.00 uur want dan was de snelheid normaal minder maar het nieuwe modem werkt goed...ja als je problemen hebt met ZIGGO kan het normaal lang duren maar als het dan na veel elende verholpen is dan loopt het ook goed...gisteren kwam een straat bewoner vragen waarom het busje van ZIGGO zolang bij mij voor de deur heeft gedaan...ik hem het probleem verteld en ook hij heeft het nieuwe UBEE modem er tussen gezet en nu heeft hij de zelfde klachten als tot ik had...ben benieuwd wanneer het busje van ZIGGO bij hem voor de deur staat !!!

rutger89
11 november 2009, 20:42
let op iedereen, reset het modem!!

Sinds vanavond, na een hard-reset, werkt het Ubee plots GOED i.c.m. Usenet! Getest op 8 connecties: 5.72MB/s, getest met 20 connecties: 5.75MB/s :D

Het modem deed er heel lang over om on-line te komen, +/- 15 minuten en zal dus zeer waarschijnlijk nieuwe firmware hebben ingeladen.

teerex
15 november 2009, 11:44
Dan heb jij denk ik geluk gehad. Hier blijft internet zeker 1 keer per dag uitvallen. Op het Ubee modem blijven netjes alle lampjes branden, maar resetten is de enige manier om alles weer te laten werken.

kriszty
16 november 2009, 08:34
Hier is het nog steeds bagger, oftewel als ik ga downloaden, is bijna standaard dat ie na 5 minuten uitvalt, de boel resetten en het werkt weer, echter dit gebeurd toch zo'n 3-4 keer per dag, de Helpdesk heeft geen oplossing ( ja meneer wij weten het ook niet meer ) . Dat is lekker, ze weten het niet meer. Nou ik kan je vertellen ik weet het wel, ik kijk het tot Januari aan, nog steeds hetzelfde en ik zeg alles op !!!!, voor mij geen ziggo meer dan.

krotwijk
16 november 2009, 10:06
Hier op postcode 2623 sinds 2 weken een ubee modem.
Niets dan ellende, modem hangt, geen internet en telefoon.
statuslampjes blijven goed. na reset (spanning eraf/erop) wil modem soms ook niet online.
Zondagmiddag 15-11 maar liefst 5 keer gereset omdat alles weer hing.
2 collega's met zelfde modem en ook de nieuwe alles in 1 met ubee in delft en ypenburg hangen op exact hetzelfde moment.

Vanmiddag monteur geweest. Er is een filter geplaatst.
Dit heeft wel voor een betere signaal/ruis verhouding geleid, zowel bij mij op 2623 als bij collega 1 straat verder
Echter 1 uur later lagen zowel telefonie als internet alweer plat bij beiden.

Donderdag wordt de wijkcentrale gechecked en hopelijk de gevraagde arris geleverd. Verder staat ziggo verbaasd over het feit dat ze beiden op exact dezelfde tijd plat gaan, dit zou toch storing op de lijn betekenen.

sebassie
16 november 2009, 22:15
Precies dezelfde problemen met de Ubee modem hier: ongeveer 3x per dag vliegt de (verder erg snelle) verbinding eruit. Ook bij een kennis die eveneens in Den Haag woont gebeurt dit, maar op andere tijdstippen.

Vrijdag komt er een monteur langs, hopelijk werkt zo'n signaaldemper hier ook -- anders mogen ze een Arris modem leveren.

Pieter77
17 november 2009, 16:38
Ook sinds enkele weken Alles-in-Een. Alleen maar problemen. Opzich goede snelheid, maar tot wel 5 keer per dag moet ik het modem resetten.
Kei dure router aangeschaft (Linksys WRT610N, maar die wilde ik toch al voor Gigabit LAN) en nog steeds geen stabiele verbinding.

Zit hier in Nootdorp/Ypenburg, dus ex Casema gebied...

Ga toch maar eens bellen met die knakkers.

Groet
Pieter

teerex
17 november 2009, 21:52
Nou ben ik benieuwd: hebben jullie gebeld op het moment dat het modem er uit lag (dus mobiel) of na de reset (dus via Ziggo)?
Als ik namelijk met Ziggo wil bellen bij voor de uitval van dit fijne Ubee modem, reset ik m dus eerst zodat ik weer internet en telefoon heb. Vervolgens zeggen ze dus bij de helpdesk dat alles het gewoon doet en ze dus geen monteur kunnen sturen! Terwijl het modem dus zo'n 1 a 2 keer per dag uitvalt en het probleem met Ubee modems wel bij de helpdesk bekend is....

Gooffy
17 november 2009, 22:26
Had hier ook het probleem van spontane resets van het Ubee modem ook al een keer een monteur aan huis gehad ook dat gaf geen oplossing maar sinds afgelopen vrijdag (de 13e) is het modem niet meer offline geweest, daarvoor had ik soms wel 6 resets op een avond.
Dus wie weet gaat het toch nog goed komen met Ziggo.

krotwijk
18 november 2009, 06:45
Met behulp van de gratis SoftPerfect network scanner ( http://www.softperfect.com/products/networkscanner/ (http://www.softperfect.com/products/networkscanner/) ) kan het ip-adres van de Ubee gevonden worden.
Daarna is het mogelijk om de status van het modem uit te lezen.
Er moet een poort scan uitgevoerd worden in de range
10.128.1.1 - 10.255.192.192
dit kan enkele dagen duren, de mijne had ik na 23 uur zoeken
Hierdoor kon ik zien dat voordat er een filter geplaatst was de SNR (signaal ruis)maximaal op 34 dBmV voor kanaal 1 zat en op 27.8 dBmV voor kanaal 4 zat. Na plaatsing van het filter door de monteur zat dit op 38.3 dBmV voor alle 4 de kanalen.
Helaas nog geen password kunnen vinden om in het advanced deel van de modem te kunnen kijken.

krotwijk
18 november 2009, 06:51
Nou ben ik benieuwd: hebben jullie gebeld op het moment dat het modem er uit lag (dus mobiel) of na de reset (dus via Ziggo)?
Als ik namelijk met Ziggo wil bellen bij voor de uitval van dit fijne Ubee modem, reset ik m dus eerst zodat ik weer internet en telefoon heb. Vervolgens zeggen ze dus bij de helpdesk dat alles het gewoon doet en ze dus geen monteur kunnen sturen! Terwijl het modem dus zo'n 1 a 2 keer per dag uitvalt en het probleem met Ubee modems wel bij de helpdesk bekend is....

Gewoon doorzeuren dat het onacceptabel is dat telefonie zo vaak plat ligt en een monteur eisen!
Donderdag zie ik hier in 1 week tijd voor de 2de keer een monteur en wordt ook de wijkcentrale gechecked.

adenan
18 november 2009, 10:20
Wat een vervelende reacties toch op dat UBEE modem...Ik moet zeggen dat sinds het UBEE modem door monteur is vervangen door een ARRIS heb ik totaal geen klachten meer...het loopt als een trein...trouwens bij ZIGGO kunnen ze controleren hoevaak en wanner het modem gereset is...dit kan niet via een mail. je bent verplicht om te bellen. met het nieuwe modem is ook mijn payserver 35% sneller geworden.ik wens dan ook iedereen sucses met het oplossen van de problemen...groet uit Maastricht.

sebassie
18 november 2009, 19:18
Met behulp van de gratis SoftPerfect network scanner ( http://www.softperfect.com/products/networkscanner/ (http://www.softperfect.com/products/networkscanner/) ) kan het ip-adres van de Ubee gevonden worden.
Daarna is het mogelijk om de status van het modem uit te lezen.
Hierdoor kon ik zien dat voordat er een filter geplaatst was de SNR (signaal ruis)maximaal op 34 dBmV voor kanaal 1 zat en op 27.8 dBmV voor kanaal 4 zat. Na plaatsing van het filter door de monteur zat dit op 38.3 dBmV voor alle 4 de kanalen.
Helaas nog geen password kunnen vinden om in het advanced deel van de modem te kunnen kijken.

En als je het IP hebt, hoe benader je de modem dan vervolgens? Niet via http in elk geval...

krotwijk
18 november 2009, 19:56
En als je het IP hebt, hoe benader je de modem dan vervolgens? Niet via http in elk geval...

Dus wel met http.
ik kom erin met http://10.186.160.243/
in te voeren in IE

krotwijk
19 november 2009, 12:07
Hallo allemaal, de login gegevens voor de ubee zijn admin/password

Advanced

Event Log

This page displays the Event Log on the current system.
CM Event LogDate/TimeEvent LevelEvent IDDescription11/19/2009 09:20Warning (5)R9.0B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=0c:60:76:45:c8:e...11/16/2009 13:34Critical (3)T2.0SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...11/16/2009 13:25Critical (3)T4.0SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S...11/19/2009 08:49Critical (3)R2.0No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:60:76:45...11/10/2009 07:10Critical (3)T5.0SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=0c:...11/19/2009 09:05Critical (3)T2.0SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...11/19/2009 09:05Critical (3)T1.0SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...11/19/2009 09:04Critical (3)R4.0Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...11/17/2009 16:16Critical (3)R5.0Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...11/19/2009 11:18Critical (3)U2.0UCD invalid or channel unusable;CM-MAC=0c:60:76:45:c8:ec;CMTS...11/19/2009 09:21Critical (3)D3.0DHCP FAILED - Requested Info not supported.;CM-MAC=0c:60:76:4...11/19/2009 09:21Critical (3)R2.0No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:60:76:45...11/19/2009 09:20Critical (3)R2.0No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:60:76:45...11/16/2009 13:33Critical (3)T1.0SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...11/16/2009 13:33Critical (3)T2.0SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...

drap
19 november 2009, 13:19
Vandaag is er een monteur op bezoek geweest, deze gaf aan dat er niks mis is met de verbinding en aansluiting. De oorzaak van het uitvallen van het Ubee modem is.... de software van het Ubee modem:roll:. Voor de meeste gevallen iig.

Ik heb van hem een motorola surfboard gekregen om een stabiele lijn te verkrijgen. Weet iemand wat daar de maximale snelheid van is? Want nu blijft die op 10 mbps steken :cry:

rutger89
19 november 2009, 17:30
Vandaag is er een monteur op bezoek geweest, deze gaf aan dat er niks mis is met de verbinding en aansluiting. De oorzaak van het uitvallen van het Ubee modem is.... de software van het Ubee modem:roll:. Voor de meeste gevallen iig.

Ik heb van hem een motorola surfboard gekregen om een stabiele lijn te verkrijgen. Weet iemand wat daar de maximale snelheid van is? Want nu blijft die op 10 mbps steken :cry:
als het zo'n oude witte is kan het wel kloppen :P Maar ik neem niet aan dat ie die gegeven heeft....

teerex
19 november 2009, 17:35
Zal je altijd zijn: ben je bereid je eens ff flink kwaad te maken bij de helpdesk, is het Ubee modem nu al bijna 2 dagen niet uitgevallen....

sebassie
19 november 2009, 20:37

Ik vind het een vreemde range die je daar noemt. Dat is dagenlang scannen (bijna 5 miljoen IP's) zonder dat je weet of je wel in de juiste range zit te zoeken. Waarom in het tweede veld beginnen bij 128? En in het derde en vierde veld eindigen bij 192?

Ik zie wel dat 192.168.1.1 hier lokaal bereikbaar zou moeten zijn via http, maar ik krijg via de browser alleen een leeg document.

rutger89
19 november 2009, 21:27
Ik vind het een vreemde range die je daar noemt. Dat is dagenlang scannen (bijna 5 miljoen IP's) zonder dat je weet of je wel in de juiste range zit te zoeken. Waarom in het tweede veld beginnen bij 128? En in het derde en vierde veld eindigen bij 192?

Ik zie wel dat 192.168.1.1 hier lokaal bereikbaar zou moeten zijn via http, maar ik krijg via de browser alleen een leeg document.
ik heb het op dezelfde manier gedaan en gevonden :) ik heb zelfs de ip-range van 10.0.0.0 tot 10.255.255.255 gedaan :) werkte prima, hij heeft er ongeveer 4 dagen over gedaan :P
mijn ip is : 10.236.139.131

192.168.1.1 is het overigens zeker niet, zeer waarschijnlijk is die van jouw router oid :P.

sebassie
19 november 2009, 23:10
192.168.1.1 is het overigens zeker niet, zeer waarschijnlijk is die van jouw router oid :P.

raar, want ik heb geen router ertussen hangen en er draait op dat ip een webserver en een dhcpserver. dat is precies wat ik verwacht dat de modem draait :wink: maar goed, dan maar een full scan :-P

teerex
22 november 2009, 19:33
Het begint er hier sterk op te lijken dat het Ubee modem niet meer uitvalt. Toevallig tegelijkertijd met het aflopen van het proefpakket digitale kanalen...
Opeens zijn op de Ziggo-site ook mijn gegevens bijgewerkt. (alles in 1 Plus ipv allen Z1). Zou 1 en ander met elkaar te maken hebben? Ik ben in ieder geval blij dat het uitvallen over lijkt te zijn!

krotwijk
23 november 2009, 06:32
Het begint er hier sterk op te lijken dat het Ubee modem niet meer uitvalt. Toevallig tegelijkertijd met het aflopen van het proefpakket digitale kanalen...
Opeens zijn op de Ziggo-site ook mijn gegevens bijgewerkt. (alles in 1 Plus ipv allen Z1). Zou 1 en ander met elkaar te maken hebben? Ik ben in ieder geval blij dat het uitvallen over lijkt te zijn!

Nee, daar heeft het niets mee te maken.
De fout lag in de centrales en niet in de modems.
Toen ik mijn klacht bij ziggo neerlegde dat op exact hetzelfde moment de ubee van mij en mijn collega uitviel en dat dit iedere uitval weer op exact dezelfde tijd plaatsvond, toen begon men dus aan de centrales te twijfelen en niet meer aan de ubee's. De ubee's hebben nog steeds dezelfde firmware. Vorige week vrijdag kreeg mijn collega te horen dat geplande monteur niet meer zou komen omdat de fout extern gevonden was.
Laten we niet te vroeg juichen, maar 1 ding is zeker dat op de drukke momenten het modem het sinds donderdagmorgen 9:20 uur hier goed is blijven doen. Gistermorgen om 7 uur nog wel een T3 timeout, maar dat kan ook het nachtelijke onderhoud zijn geweest. Al met al 4 dagen zonder problemen.:applause:

sebassie
23 november 2009, 11:41
Hier is vrijdag een monteur langsgeweest die zo'n filter heeft geplaatst. De modem maakt bij aanzetten volgens mij sneller een verbinding, maar de disconnects lijken nog steeds aanwezig.

Verder trouwens (nog steeds) niks mis met de snelheid: ook op usenet is het keurig 50mbit.

roan
23 november 2009, 12:52
ik heb zaterdag ook een ubee modem gekregen
maar durf het niet aan te sluiten .ik heb met ziggo gebeld en zeiden dat er veel problemen mee zijn en dat lees ik hier op dit forum ook
maar ik heb gemaild en gevraagd voor een ander modem
maar anders blijf ik het oude nog gebruiken tot de problemen opgelost zijn

krotwijk
1 december 2009, 18:11
vandaag is mijn ubee vervangen door een motorola van max 20 mb.
monteur vertelde dat er pas in januari een update van de firmware voor de ubee komt waarmee de problemen verholpen zouden moeten zijn.
Al met al kan ik weer even vooruit zonder disconnects en hopelijk eind januari de ubee er weer tussen met nieuwe firmware.

nheinemans
1 december 2009, 21:42
Sinds ongeveer een week is mijn internet en telefoon (beiden via Ziggo) al 4 keer uitgevallen. Het vreemde is dat op het Arris modem de US en DS lampjes gewoon branden, echter mijn router krijgt geen IP adres toegewezen. Dit is nog nooit eerder gebeurd, en werkt nu al ca. 1/2 jaar zonder problemen. Altijd de maximale snelheid (50/5) gehaald, niks te klagen.

De eerste storing (donderdag) werd door mijzelf opgelost door het modem uit en aan te zetten.

Bij de tweede storing (vrijdag) gaf de helpdesk aan dat mijn modem gewoon online was, en ze niks konden vinden. Voor de zekerheid het modem "opnieuw aangemeld", na ca. 15 minuten was het probleem opgelost.

Bij de derde storing (zaterdag) gaf de helpdesk aan dat mijn modem niet bereikbaar was. Ze konden niks voor me doen, behalve maandagochtend een monteur langs te sturen. Toen die er was, bleek alles ineens weer te werken (1 uur eerder nog niet), hij heeft wat metingen verricht maar kon niks vinden.

De 4e storing is nu net begonnen (dinsdag). De helpdesk kan niks vinden, behalve opnieuw met domme suggesties te komen als het "herstellen van mijn systeeminstellingen" en de "netwerkkaart opnieuw installeren". Opnieuw een afspraak met een monteur gemaakt, deze komt donderdagochtend.

Ik twijfel een beetje of ik moet vragen of ze mijn Arris modem omruilen voor het andere type, de Ubee. Als ik dit topic doorlees, krijg ik sterk de indruk dat Docsis 3 bij Ziggo nog niet helemaal in orde is...

Pieter77
2 december 2009, 08:39
Ik heb de afgelopen maanden veel problemen gehad met Ziggo AIE. Het Ubee modem viel telkens weg, of... in elk geval de verbinding met internet. Soms wel 10 x per dag.

Nadat ik het modem een paar minuten van de stroom had gehaald (normaal alleen ff snel uit en weer aan), merkte ik dat het een hele tijd duurde voordat hij online was. Het modem startte wel 3x opnieuw op. Geen idee of er daarmee nieuwe firmware werd binnengehaald.

In elk geval heb ik nu al twee weken geen uitval meer... :pompom:ben uiteindelijk toch wel positief. Zou Ziggo het licht hebben gezien?

cordierjm
2 december 2009, 10:12
Even in het Engels als jullie het niet erg vinden.

I also have the same problems that everyone with a Ubee modem in the former Casema region seems to have.

I think one of the biggest problems is the power of the signal. The modem seems to be very sensitive to that.

After tracing my modem's IP (Den Haag range seems to be 10.187.xx.xx) I could see the signal strengths.

Now I have also had the technician coming round twice. The first time he just looked and sighed and left. Honestly! The second time he actually measured the signal strength, screwed on TWO dampners and left. Needless to say nothing helped.

Anyway - last night I sat around playing with different configurations on ports of the signal amplifier, dampners etc etc (pure hardware - screwing the cable onto different ports, with and without amplifiers etc). Each time I restarted to modem to measure the signal strength. I've managed to find a configuration that keeps all the values just almost to what they should be (recommended). And the modem SEEMS to be more stable (it has not dropped in 9 hours = stable, LOL).

Here's what I've tried to achieve:

The downstream channels should have the following values:
Power: -10 to +10 dBmV. Mine sits around +6 for all channels. You can use the dampner to reduce this value by about -6dBmV per dampner.

SNR: Must be minimum +30dBmV, but preferably above +33dBmV. I have managed to get mine to be just around +33dBmV. One channel sometimes drops to +30. The dampner seems to have little influence on this value - if you want to increase it, screw your cable onto a higher amplified port on the signal amplifier.

The upstream channel:
Power must not be more than +55dBmV. And here is where the problem comes in. The moment you screw on the dampner to drop your DOWN-POWER to below +10, it immediately amplifies the outgoing signal to over +55... and then you have an unstable modem. Either way - mine is sitting at +49dBmV at the moment but at a slower symbol rate - it connected at 5120Ksym/sec for a while but dropped to a lower rate.

I hope this helped. At least is has given me a little bit more of a stable connection. Still I think the (promised) firmware update should solve many of these issues.

wjhommes
7 december 2009, 16:34
Ik ben sinds vrijdag 4 december ook de trotse eigenaar van zo'n UBEE modem en iedere dag valt mijn internet en telefonie verbinding minstens 1x uit. Modem resetten en het werkt weer. Elke dag Ziggo helpdesk gebeld en iedere keer een ander verhaal te horen gekregen. Nou ligt het waarschijnlijk aan mijn kabels. Als dat zo is dan moet ik voorrijkosten betalen als de monteur donderdag langskomt. Mooi niet dus als ik al die verhalen hier zo lees.

Lezen die helpdeskmedewerkers dit forum eigenlijk wel? Kunnen ze nog wat van leren!

Ik heb de afgelopen jaren met het Motorola modem nooit problemen gehad. Ik heb dit modem vervangen door dat UBEE ding en iedere dag dus de bekende problemen.

Ik download via Eweka uit nieuwsgroepen en als ik Grabit opstart dat begint de downloadsnelheid netjes bij 5000 KB/s om meteen terug te zakken naar rond de 2200 KB/s, wat mijn oude snelheid is.
Uploadsnelheid van uTorrent is wel hoger geworden, het downloaden is ook sneller geworden, heb het alleen nog niet goed kunnen testen omdat ik op dit moment nog geen goede downloads heb.

Nou ja, ik wacht wel tot donderdag en zie wat de monteur te melden heeft.

marcel030nl
7 december 2009, 19:53
ik heb zaterdag ook een ubee modem gekregen
maar durf het niet aan te sluiten .ik heb met ziggo gebeld en zeiden dat er veel problemen mee zijn en dat lees ik hier op dit forum ook
maar ik heb gemaild en gevraagd voor een ander modem
maar anders blijf ik het oude nog gebruiken tot de problemen opgelost zijn

Dat hebben ze mij ook aangeraden. Ik heb nu een Motorola draaien en een Ubee liggen. Als ik in januari/februari lees dat ze zonder problemen werken na een ECHTE firmware upgrade ga ik het weer proberen.

wjhommes
8 december 2009, 13:56
Ik ben vanmorgen teruggebeld door Ziggo. De helpdeskmedewerker vertelde me dat de problemen aan het modem liggen. De monteur is afgebeld en in januari moet de nieuwe firmware deze problemen verhelpen. Zo niet, dan mag ik terugbellen.

Op mijn vraag waarom ik de afgelopen dagen iedere keer een ander antwoord kreeg op een toch bij Ziggo bekend probleem van zijn collega medewerkers, kon hij geen duidelijk antwoord geven. Hij was niet verantwoordelijk voor de kennis van zijn collega's en kon daar verder ook niets aan doen, aangezien ze ook nog vaak op verschillende locaties zitten.
Ik heb hem ook verteld dat er veel klachten zijn over dit modem en dat dit intern toch bekend moet zijn. Volgens mij kun je dan toch een simpel memo rondsturen en dan is iedereen op de hoogte. Dit levert alleen maar frustaties op en een slechte naam voor Ziggo.

Maar goed, ik zal de komende weken mijn modem maar iedere keer resetten, heb helaas net gisteren mijn oude modem teruggestuurd.

Interneppen
8 december 2009, 14:32
En toch heb ik het resetten met alle modems. Dan even internet en telefoon en zo is de verbinding ineens weer weg. Stroom van modem halen, coax los draaien, coax kabel weer monteren. Stroom erop weer op. En we gaan weer (voor een paar uur of dagen) tot dat het probleem zich herhaald.

Huidige situatie. wcd - losse tratec 2 weg splitter voor ubee - 1 naar modem, 1 naar versterker.

- Motorola, Arris en Ubee geprobeerd.

1 pak koffie pads verder met al die monteurs die langs gekomen zijn. Van binnen (alles vernieuwd) tot buiten aan de wijkcentrale is van alles nagekeken.

Probleem blijft. Nu gooit Ziggo erop het ligt aan uw Ubee modem. Yeah right. Welke wil je nog even gemonteerd hebben. Heb hier de hele serie staan voor je. Ze weten het niet. We bellen u in de tweede week van Januari 2010 nog wel even, want dan is de firmware update uit voor de ubee.

Ja beste man, ik heb het ook met andere modems.
- Nou dan stuur ik nog wel een monteur.
Ehm, leuk. Maar die weet ook niet meer wat er aan te doen.
- Ehm, ik ga even overleggen.
- Nou probeert u het maar even zo. U moet wachten op de update.
Ja, maar ik heb het ook met andere modems.
- Ik kan u niet verder helpen. Ik laat de klacht wel even open staan en bel u in Januari nog even.
Maar dan zit ik dus met een half bakken verbinding. Doe mij maar even compensatie dan.
- Nee dat doen we pas als de klacht opgelost is.
Ja, maar u kunt de klacht niet oplossen.
- Precies, dus compenseren we ook niet.

:censored: :censored: :censored:

Klachtenlijn. Misschien had ik naar de oplossingslijn moeten vragen.
Mocht er is een Ziggo medewerker mee lezen die denkt mij een oplossing te kunnen aanbieden. PM me. :giveup:

Halkzor
9 december 2009, 10:14
Ik zal ook hier even mijn verhaaltje vertellen.
Kreeg een aantal weken terug een Ubee modem thuisgestuurd.
Heb dat geactiveerd in de plaats van mijn oude Motorola modem.
Dat modem stond in mijn werkkamer vlak bij het aansluitpunt in de muur.
Vanuit de meterkast daar naartoe is ongeveer 18 meter welke via een coaxkabel is overbrugd toen dat deel is aangebouwd.
Na een tweetal dagen begon het modem zich steeds te resetten.
Er bleven dan een paar lampjes branden en verder deed het ding niks meer.
Stroom eraf en binnen een minuutje weer verbinding dus dat was wel positief.
Maar steeds op die manier resetten was natuurlijk niet de bedoeling, zeker niet toen het steeds sneller opeenvolgend gebeurde.
Eerst zat er een uurtje of wat tussen op het laatst werden dat 5 minuten.

Helpdesk gebeld en uitgelegd wat ik ondervond.
Zij keek even naar mijn verbinding en zag dat ik op anderhalve dag tijd minstens 14 zogeheten T3 meldingen (slecht signaal) had staan.
Er zou een monteur komen.
Die kwam na 3 dagen (weekend ertussen) en stelde vast dat het signaal in de meterkast 70 dB was en op het wandcontactpunt nog maar 48 dB.
Het gebruik van een coaxkabel tussen de twee ETU 01 units (een in de meterkast en in de werkkamer nog een) was de oorzaak voor zwakkere signal en het uitvallen en resetten
Op mijn vraag hoe het dan kon dat ik daar met mijn Motorola nooit last van had gehad, antwoordde hij dat die veel minder gevoelig zijn voor dat soort dingen.

Zijn advies: Modem en router in de meterkast inbouwen.
Dat heb ik gedaan en sindsdien is alles in orde op het feit na dat ik nu geen draadloos signaal meer heb in mijn werkkamer.
Zelfs mijn nieuwe Linksys WRT320N router haalt het niet om daar te komen.
Ik ga dus een cat. 6 UTP kabel trekken naast de bestaande coax kabel en zal mijn router daarna weer terug plaatsen op zijn oude plek.

Ik hoop dat jullie hier eventueel wat voordeel uit kunnen halen. :wink:

drap
9 december 2009, 10:40
Het klinkt misschien triest, maar als je alle ruis wegfiltert zijn er maar twee verhalen:

1. Het probleem ligt aan het Ubee modem, hier is geen oplossing voor
2. Het probleem ligt aan een slechte aansluiting/bekabeling/centrale-iets en als dat opgelost is, dan heeft het ubee modem nog steeds dezelfde problemen.

De enige oplossing op dit moment voor het probleem met het ubee modem is het niet gebruiken van het ubee modem.

De monteur die mij kwam kijken heeft mij voorzien van een motorolla modem en die werkt (tot 20mbit) en al 4 weken zonder problemen...

Ziggo helpdesk liegt en wringt zich in alle bochten om maar niet toe te geven dat zij de oorzaak van de problemen zijn...

Excalibur
9 december 2009, 21:43
Dat modem stond in mijn werkkamer vlak bij het aansluitpunt in de muur.
Vanuit de meterkast daar naartoe is ongeveer 18 meter welke via een coaxkabel is overbrugd toen dat deel is aangebouwd.

Die kwam na 3 dagen (weekend ertussen) en stelde vast dat het signaal in de meterkast 70 dB was en op het wandcontactpunt nog maar 48 dB.
Het gebruik van een coaxkabel tussen de twee ETU 01 units (een in de meterkast en in de werkkamer nog een) was de oorzaak voor zwakkere signal en het uitvallen en resetten
Op mijn vraag hoe het dan kon dat ik daar met mijn Motorola nooit last van had gehad, antwoordde hij dat die veel minder gevoelig zijn voor dat soort dingen.
Om daar ook nog een technische uitleg aan te geven. Het kan inderdaad werken, maar kan problemen geven. 18meter kabel is best wel veel, en zelfs de beste kabel geeft op die afstand nog redelijk demping. Tel daarbij de demping van splitters, wandcontactdozen ed op, en het signaal begint al op een "afgrond" te balanceren.

Het had net zo goed ook problemen kunnen geven met de motorola, op zich netjes dat het gewerkt heeft gezien de signaalsterkte die nog over was aan het eind van de kabel. Op zich heb je geluk gehad, het had ook met de Motorola van de ene op de andere dag problemen kunnen gaan geven.

Ben overigens stiekem wel nieuwsgierig wat dan de signaalwaarden waren van het Motorola modem. We zullen het nooit weten, maar ik gok zo dat die ook aardig op het randje zaten van wat nog mogelijk was/is.

Andreas
14 december 2009, 20:05
Ben sinds een week verhuisd (9551).Ik had altijd een motorola-modem.Nooit problemen mee.Nu heb ik een Ubee modem en al een week geen telefoon(je betaalt je scheel via mobiel om te bellen naar de service-desk) en ook geen interactieve tv.Internet doet het goed...Ik ben moedeloos aan het worden.Alle adviezen opgevolgd van de ziggo medewerkers.Niets helpt.Zal ik mijn motorola-modem er weer tussen zetten ?.Of kan dit niet?

Excalibur
14 december 2009, 22:22
Ben sinds een week verhuisd (9551).Ik had altijd een motorola-modem.Nooit problemen mee.Nu heb ik een Ubee modem en al een week geen telefoon(je betaalt je scheel via mobiel om te bellen naar de service-desk) en ook geen interactieve tv.Internet doet het goed...Ik ben moedeloos aan het worden.Alle adviezen opgevolgd van de ziggo medewerkers.Niets helpt.Zal ik mijn motorola-modem er weer tussen zetten ?.Of kan dit niet?
Heel vervelend dat het op een of andere manier niet werkt. Echter kunnen wij je moeilijk van tips/trucs/adviezen voorzien zonder meer informatie.

Wat is de status van het Ubee modem? (ledjes ed)
Wat geeft de HD aan omtrend het telefonie/iTV probleem?
Over iTV, wat werkt er precies wel en niet? (meldingen?)

drap
15 december 2009, 11:04

Ik zou die motorola er weer tussen zetten.... werkte bij mij. Sindsdien geenťťn modem reset meer gehad...

baswieggers
15 december 2009, 11:08
Sinds begin november AIE Plus met een UBEE modem. Na opstartproblemen en router frustraties doet het internet het draadloos en vast prima, ook de digitale tv met CAM CI+ is prachtig. Maar... na een paar dagen hield de telefoonlijn er mee op.

De 2 middelste lampjes zijn beiden oranje (volgens mij was dat er in het begin maar 1). <edit> Elders op het forum lees ik dat dat lampjes zijn voor mijn internet, dus dat zou hier niets mee te maken moeten hebben.</edit>

Als ik wil bellen met de telefoon krijg ik geen kiestoon en hoor alleen mezelf. Als we gebeld worden, krijgt men een ingesprekstoon.

De UBEE resetten en stroom er af helpt niet...
Iemand suggesties voordat ik mijn frustratie op de HD ga botvieren?

Interneppen
15 december 2009, 11:49
Sinds begin november AIE Plus met een UBEE modem. Na opstartproblemen en router frustraties doet het internet het draadloos en vast prima, ook de digitale tv met CAM CI+ is prachtig. Maar... na een paar dagen hield de telefoonlijn er mee op.

De 2 middelste lampjes zijn beiden oranje (volgens mij was dat er in het begin maar 1). <edit> Elders op het forum lees ik dat dat lampjes zijn voor mijn internet, dus dat zou hier niets mee te maken moeten hebben.</edit>

Als ik wil bellen met de telefoon krijg ik geen kiestoon en hoor alleen mezelf. Als we gebeld worden, krijgt men een ingesprekstoon.

De UBEE resetten en stroom er af helpt niet...

Haal even stroom eraf en haal coax kabel los. tel tot 10 en plaats coax kabel terug. Stroom erop. Indien nodig reset router. Indien je weer kan internetten/telefonie heb je last van het ubee probleem en zou dit met de eerst volgende firware update van Januari verholpen moeten zijn :)

baswieggers
15 december 2009, 12:55
Haal even stroom eraf en haal coax kabel los. tel tot 10 en plaats coax kabel terug. Stroom erop. Indien nodig reset router. Indien je weer kan internetten/telefonie heb je last van het ubee probleem en zou dit met de eerst volgende firware update van Januari verholpen moeten zijn :)

Met de coax kabel, bedoel je de datakabel neem ik aan. Zie de logica van het er uit halen van die kabel niet, als resetten en stroom er af ook niet blijken te werken. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Wachten tot januari terwijl ik wel betaal voor telefonie, lijkt mij niet normaal en dus niet acceptabel. Zij leveren de modem, zij zijn er dus verantwoordelijk voor dat het niet werkt.

MonkeyBrainsNL
15 december 2009, 12:59

Nu begrijp ik iets niet.. Nu vraag je om hulp/suggestie, geef je dit als antwoord..
Met de coax kabel, bedoel je de datakabel neem ik aan. Zie de logica van het er uit halen van die kabel niet, als resetten en stroom er af ook niet blijken te werken.

Of wil je gewoon even klagen??

Interneppen
15 december 2009, 13:06
Met de coax kabel, bedoel je de datakabel neem ik aan. Zie de logica van het er uit halen van die kabel niet, als resetten en stroom er af ook niet blijken te werken. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Wachten tot januari terwijl ik wel betaal voor telefonie, lijkt mij niet normaal en dus niet acceptabel. Zij leveren de modem, zij zijn er dus verantwoordelijk voor dat het niet werkt.

Als u last heeft van ruis op de lijn, dan wordt dat onderbroken door de coax kabel (datakabel zoals u hem noemt) even los te maken. Dit dus aan de achterkant van de modem doen. Dit kan het probleem (tijdelijk) verhelpen tot dat er of een nieuwe firware is omdat Ubee modem reset en uitval problemen heeft. Mocht het na de firmware update nog zo zijn, dan is het dus een ander probleem (meestal ruis, waardoor modem signaal verliest). Ubee modem heeft hier erg veel last van met oude firmware.

U kan ook de helpdesk bellen en probleem aanmelden. Misschien willen ze de modem wel omruilen voor een Arris.

jochem6450
15 december 2009, 15:55
Begin oktober kregen wij een nieuw modem van ziggo /Deze zonder veel problemen geinstalleerd. Echter om de haverklap was de telefoon verbinding weg.Ook tijdens gesprekken viel de verbinding uit.Na al het commentaar op dit forum verleden week helpdesk gebeld en probleem uitgelegd.Medewerker kende het probleem en stelde voor om 2 dagen later een monteur te laten komen.deze wilde een nieuw ubee modem plaatsen maar daar was ik het niet mee eens dus het werd een arris .Sinds die tijd geen problemen meeer.Volgens monteur zou er deze week een update uitkomen voor het ubee modem maar daar wilde ik niet op wachten.Conclusie Modem omwisselen.

Update 20-12 vandaag toch weer een keer geen telefoon stroom van modem eraf en na 3 min weer verbinding. Dit is de eerste keer dus we wachten even af.

bytecrusher
16 december 2009, 10:59
Hoi allen,

Ik ben ook (helaas) in het bezit van een Ubee modem.
Heb een alles-in-1-extra dus zou in theorie 50mbit/5mbit moeten halen.

Echter kom ik niet boven de 12Mbit uit met de download snelheid.
Zelf heb ik een bi-derectionele versterker ertussen zitten maar me of zonder maakt het voor de snelheid niet uit. Consulie brakke Firmware.

Gebelt met HD van Ziggo en probleem verteld... Verhaal is bekend.
Gesproken over compensatie advies van de Ziggo medewerker is op bij te houden wanneer het probleem verholpen is en dan bellen naar ziggo voor compensatie regeling om de dagen dat de snelheid ondermaats is te verrekenen.

Iemand op de hoogte van soort regeling?

Andreas
16 december 2009, 11:21
Ben verhuisd naar 9551 CH ,na een goeie week nog geen interactieve tv en vaste telefoon.Advies van de tel. klachten- mevr. :wissel de ubee om met motorola modem ,dan heeft u weer telefoon (vaste) .Niet dus...Hoeveel ik al niet gebeld heb en gemaild....moet je net in een verhuizing zitten....Hoelang zal dit nog zo doorgaan?.Tot ik een hartaanval heb?.Ik stop eerdaags alles in een doos en zend het retour naar Ziggo.

Ben er nu achter ,dat Ziggo de wijziging in 3 in 1- pakket en de verhuizing niet direct kan verwerken.Over 1 week moet het in orde zijn.

krotwijk
16 december 2009, 14:52
Hoi allen,

Ik ben ook (helaas) in het bezit van een Ubee modem.
Heb een alles-in-1-extra dus zou in theorie 50mbit/5mbit moeten halen.

Echter kom ik niet boven de 12Mbit uit met de download snelheid.
Zelf heb ik een bi-derectionele versterker ertussen zitten maar me of zonder maakt het voor de snelheid niet uit.

Heb je er toevallig niet een router achter hangen?
Zoja, probeer eens een keer zonder.

zay
16 december 2009, 19:38
Hallo,

Ik ben zelf ook de gelukkige gebruiker van een ubee modem. (AIE-plus) Sinds een week heb ik 3 uur lang een connectie gehad....

Het begon vorige week donderdag, toen kreeg ik pakket binnen. Uiteraard meteen aan de slag gegaan. Nieuw kastje op de muur gemonteerd, tv signaal gecontrolleerd, prima!

Vervolgens modem uitgepakt, netjes neergezet en aangesloten. Nu heb ik voor vrienden en familie al een redelijk aantal keer een pakket geinstalleerd, dus ik was enigzins verbaasd dat er geen motorola inzat. Oh well, zal wel weer beter zijn, dacht ik. (boy was I wrong)

Ding kreeg met geen mogelijkheid connectie. Consequent knippert het eerste oranje lampje een tijdje, dan het tweede knipperen, vervolgens gaat die weer uit en gaat de eerste knipperen.

Die avond braaf zoals in het boekje staat het een halfuur laten proberen, de stroom voor een paar minuutjes uitgelaten en er weer in gedaan.

Vrijdagavond idem dito

Zaterdagochtend idem dito

Zaterdag middag maar eens de HD gebeld. Vriendelijk te woord gestaan door iemand die duidelijk het blaadje aan het oplezen was, maar ik heb me ingehouden en braafjes gedaan wat hij vroeg. (ook al had ik dat al 8 uur lang non stop gedaan inmiddels)

Hij wist geen verklaring, dus er moest een monteur komen. Die zou gisteren (dinsdag) komen.
Ik als IT'er ga daar natuurlijk niet op zitten wachten, dus ben door gaan zoeken en kwam zodoende uit op dit forum en kwam daarmee in de modem status. "Network acces: Denied", dus ik weer bellen...
"hebben jullie misschien nog een schakelaartje over te halen daar?"
"nee, meneer wij kunnen niets zien tot u de modem activeert."

afijn, geen connectie.
Dinsdag ochtend tussen 8 en 12 zou de monteur komen. Ik heb 's ochtends dus even alles weer aangesloten... en je raad het al: hij deed het ineens.
Dus ik maar netjes zijn en de monteur afgebeld, want hij doet het nu. (denkende: ze hebben dus toch die schakelaar nog om moeten zetten en hebben dat niet gedaan)

Dus dinsdag ochtend over die lijn thuis gewerkt. 's avonds toen ik thuis was deed ie het ook nogsteeds... voor ong. een halfuur. Toen lag ie er weer uit en sindsdien is het weer een reset na het tweede oranje lampje.

Ik heb dit alles zowel met als zonder een router geprobeert. Ik kan alleen op de modem settings komen via de router, maar verder geen verschil qua internet connectie verkrijgen.

Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn met dit. Overigens kon ik gewoon bij het modem komen via 192.168.1.1, tracert werkte niet aangezien er geen connectie was. (cannot resolve hostname ;))

belangrijkste vraag is natuurlijk: hoe ga ik dit opgelost krijgen. Mijn oude inet abbo loopt einde van het jaar af, maar het is vrij kritiek dat daarna de ziggo lijn gewoon up is, want ik heb em ook voor mijn werk nodig...

JulesWBD
16 december 2009, 22:04
Hoi Allemaal,
Ik heb sinds begin december ook Ziggo Alles in een met een Ubee modem.
Regio Wijk Bij Duurstede (Ex-Casema)
IK heb ook ongeveer alle problemen die in deze discussie staan.

Om de 10 minuten werkt internet en telefoon niet meer en de Ubee
knippert vrolijk verder alsof er niks aan de hand is.
De Helpdesk geeft aan dat het een Firmware probleem is, wachten tot half januari...
dus geen telefoon (en internet) voor een maand!
-----
Ikheb Firmware Versie 4.111.3008
Ik heb echt alles gechecked, maar het ding doet het dramatisch.
Status Down:
Channel POWER SNR
1 Locked QAM256 -3.5dBmV 37.5 dBmV
2 Locked QAM256 -2.9dBmV 38.3 dBmV
3 Locked QAM256 -3.7dBmV 36.3 dBmV
4 Locked QAM256 -4.9dBmV 35.1 dBmV
Status UP:
Channel POWER
1 Locked ATDMA 44.7dBmV
Geen Uncorrectables.
Wel veel varierende Critical events in de Evebtlog van de Ubee!
-----
(met dank aan deze discussie gevonden via de reset truuk)
Mijn vraag aan Ziggo of iemand die het weet: wat is er in technisch detail mis met de Firmware van de Ubee Modem, hoe gedetaileerder hoe beter want helpdesk antwoorden heb ik nu wel genoeg gehad ;)

Ik zelf heb het gevoel dat de Ubee te heet wordt zet ik hem een dag uit en dan aan doet ie het wel een paar uur achtereen,
laat ik hem constant aan, crashed het ding elke 10 minuten.
Ik ben best bereid om een paar weken te wachten maar ik heb er een hekel aan om aan het lijntje te worden gehouden.
Met zweverige firmware verhalen die ongegrond zijn.

need some facts plz.

antoinetteb41
16 december 2009, 23:02
Ik heb ook een Ubee, geen een keer uitval gehad,de waardes in het modem blijven stabiel,en er zit geen versterker tussen aop en modem,geheel rechtstreeks aangesloten op de verdeelkast.
coax van verdeelkast naar het modem is ongeveer 5 meter.
de speed is rond de 49 down continu en up bijna 5

messed-up
16 december 2009, 23:34
Bij mij heeft het vervangen van een Motorola door een Ubee de snelheidsproblemen die ik al maanden had juist opgelost.

Sindsdien constant prima snelheden en verder ook geen problemen.

Wel werd mij afgeraden nu over te stappen op Alles in 1 Extra en eerst de firmware update af te wachten.
Volgens het downloadlampje gebruik ik ook met Alles in 1 Plus meerdere kanalen. Inloggen in het modem om het eens nauwkeurig te bekijken is nog niet gelukt. Nog op zoek naar het IP adres.

JulesWBD
17 december 2009, 17:12
Ik heb ook een Ubee, geen een keer uitval gehad,de waardes in het modem blijven stabiel,en er zit geen versterker tussen aop en modem,geheel rechtstreeks aangesloten op de verdeelkast.
coax van verdeelkast naar het modem is ongeveer 5 meter.
de speed is rond de 49 down continu en up bijna 5

Zit jij in Ex-casema gebied, het lijkt erop dat enkel daar de problemen zich voordoen.

JulesWBD
17 december 2009, 20:49
Reactie ziggo:

De Ubee modems met

Firmware versie 4.111 3008 in zuid en West nederland hebben problemen.

5 januari 2010:) komt er volgens de helpdesk goede firmware uit.

de netwerken waar de Ubee met - 2008 firmware draait is alles ok.

br@m
17 december 2009, 22:51
Ik voel me een beetje dubbel na het ontdekken van dit forum. Aan de ene kant gerustgesteld omdat meer mensen problemen hebben, aan de andere kant wordt ik niet vrolijk van de vele klachten over de Ubee.

Ik ben info gaan zoeken omdat bijna dagelijks mijn LAN een of meerdere malen helemaal plat ligt.

Dit is begonnen sinds ik ben overgestapt op All-in-one. Daarbij werd mijn Motorola modem ingeruild voor een Ubee.

Ik heb nog naar de Ziggo helpdesk gemaild met de vraag waarom een nieuw modem, het oude (Motorola) werkt prima (was ook zo). Antwoord van Ziggo: het nieuwe modem is nodig voor de hogere snelheid van All-in-one.

Ik dus braaf het Ubee modem monteren en sinds die dag heb ik onverklaarbare netwerkstoringen. Niet alleen valt de internetverbinding uit maar mijn hele LAN (10/100Mb bekabeld) slaat op tilt, ik kan niet eens meer bij mijn eigen NAS systeem komen.

Voorheen had ik nooit problemen dus ik weiger vooralsnog te geloven dat het aan mijn kabels/router/switches ligt.

Ik heb wat vragen, misschien zijn er forummers die ze kunnen beantwoorden:

- Heeft iemand van jullie ook deze symptomen?
- Hoe weet ik welke firmware er in de Ubee zit?
- Ik heb mijn motorola nog niet teruggestuurd. Kan ik de Ubee zonder meer vervangen door de Motorola, of moet Ziggo dan de Motorola weer activeren?

O ja ik woon in Houten / regio Utrecht dus voorheen Casema.

johnziggoziek
18 december 2009, 08:25
Ik voel me een beetje dubbel na het ontdekken van dit forum. Aan de ene kant gerustgesteld omdat meer mensen problemen hebben, aan de andere kant wordt ik niet vrolijk van de vele klachten over de Ubee.

Ik ben info gaan zoeken omdat bijna dagelijks mijn LAN een of meerdere malen helemaal plat ligt.

Dit is begonnen sinds ik ben overgestapt op All-in-one. Daarbij werd mijn Motorola modem ingeruild voor een Ubee.

Ik heb nog naar de Ziggo helpdesk gemaild met de vraag waarom een nieuw modem, het oude (Motorola) werkt prima (was ook zo). Antwoord van Ziggo: het nieuwe modem is nodig voor de hogere snelheid van All-in-one.

Ik dus braaf het Ubee modem monteren en sinds die dag heb ik onverklaarbare netwerkstoringen. Niet alleen valt de internetverbinding uit maar mijn hele LAN (10/100Mb bekabeld) slaat op tilt, ik kan niet eens meer bij mijn eigen NAS systeem komen.

Voorheen had ik nooit problemen dus ik weiger vooralsnog te geloven dat het aan mijn kabels/router/switches ligt.

Ik heb wat vragen, misschien zijn er forummers die ze kunnen beantwoorden:

- Heeft iemand van jullie ook deze symptomen?
- Hoe weet ik welke firmware er in de Ubee zit?
- Ik heb mijn motorola nog niet teruggestuurd. Kan ik de Ubee zonder meer vervangen door de Motorola, of moet Ziggo dan de Motorola weer activeren?

O ja ik woon in Houten / regio Utrecht dus voorheen Casema.
Wat jammer is dat er wel drie topics zijn over dit probleem, daardoor wordt informatie versprokkeld.
Ik heb ook problemen met UBEE, en heb de mororola weer neergezet, wel moet je de brief met codes bewaard hebben. Sluit je Motorola weer aan, zet je virusscanner even uit. Start de Internetexplorer en type activatie ( soms moet je dit paar keer herhalen) als je contact heb volg dan de schermen gebruik dus de codes van de UBEE uit je brief en het werkt weer.
Dit heb ik geleerd van de monteur van Ziggo en ik zit zo weer op de motorola. Heb je de brief niet meer dan moet je Ziggo bellen en hopen dat je een aardige medewerker krijgt dan krijg je de codes van hem/ haar.
Hoe je weet welke firmware je hebt, zou ik ook graag willen weten.

zay
18 december 2009, 08:52
Om je firmware versie te zien moet je in je modem komen. Dit is voor sommige mensen makkelijker dan voor anderen.

Ik kon gewoon rechtstreeks via 192.168.1.1 erop komen, terwijl anderen via een 10.*.*.* adres er moesten komen waarbij je eerste moet sniffen naar de modem (kan wel een dagje zoeken zijn) (meer info over de opties staan geloof ik in een losse thread)

Overigens, naast dat ik het ongelovelijk vervelend vind dat ze 5 januari pas met een nieuwe firmware komen. (mijn oude inet loopt 31/12 af en daarmee kan ik dus min. 5 dagen niet thuiswerken) Ik vraag me ook af hoe ze de firmware naar mijn modem kunnen pushen als het ding weigert connectie te maken...

br@m
18 december 2009, 09:06
johnziggoziek en zay bedankt voor de reactie.

Ik heb inmiddels wat info over het 'sniffen' gevonden - scan loopt (hoop ik).

Nu eens even zoeken of ik de activatiebrief toevallig nog niet heb weggegooid, dan kan de motorola er weer op.

johnziggoziek
18 december 2009, 09:30
Om je firmware versie te zien moet je in je modem komen. Dit is voor sommige mensen makkelijker dan voor anderen.

Ik kon gewoon rechtstreeks via 192.168.1.1 erop komen, terwijl anderen via een 10.*.*.* adres er moesten komen waarbij je eerste moet sniffen naar de modem (kan wel een dagje zoeken zijn) (meer info over de opties staan geloof ik in een losse thread)

Overigens, naast dat ik het ongelovelijk vervelend vind dat ze 5 januari pas met een nieuwe firmware komen. (mijn oude inet loopt 31/12 af en daarmee kan ik dus min. 5 dagen niet thuiswerken) Ik vraag me ook af hoe ze de firmware naar mijn modem kunnen pushen als het ding weigert connectie te maken...
Hoe weet je dat ze 5 januari met nieuwe software komen, als ik ziggo bel dan weten ze van niks

Interneppen
18 december 2009, 09:35
Hallo,

Ik ben zelf ook de gelukkige gebruiker van een ubee modem. (AIE-plus) Sinds een week heb ik 3 uur lang een connectie gehad....

Het begon vorige week donderdag, toen kreeg ik pakket binnen. Uiteraard meteen aan de slag gegaan. Nieuw kastje op de muur gemonteerd, tv signaal gecontrolleerd, prima!

Vervolgens modem uitgepakt, netjes neergezet en aangesloten. Nu heb ik voor vrienden en familie al een redelijk aantal keer een pakket geinstalleerd, dus ik was enigzins verbaasd dat er geen motorola inzat. Oh well, zal wel weer beter zijn, dacht ik. (boy was I wrong)

Ding kreeg met geen mogelijkheid connectie. Consequent knippert het eerste oranje lampje een tijdje, dan het tweede knipperen, vervolgens gaat die weer uit en gaat de eerste knipperen.

Die avond braaf zoals in het boekje staat het een halfuur laten proberen, de stroom voor een paar minuutjes uitgelaten en er weer in gedaan.

Vrijdagavond idem dito

Zaterdagochtend idem dito

Zaterdag middag maar eens de HD gebeld. Vriendelijk te woord gestaan door iemand die duidelijk het blaadje aan het oplezen was, maar ik heb me ingehouden en braafjes gedaan wat hij vroeg. (ook al had ik dat al 8 uur lang non stop gedaan inmiddels)

Hij wist geen verklaring, dus er moest een monteur komen. Die zou gisteren (dinsdag) komen.
Ik als IT'er ga daar natuurlijk niet op zitten wachten, dus ben door gaan zoeken en kwam zodoende uit op dit forum en kwam daarmee in de modem status. "Network acces: Denied", dus ik weer bellen...
"hebben jullie misschien nog een schakelaartje over te halen daar?"
"nee, meneer wij kunnen niets zien tot u de modem activeert."

afijn, geen connectie.
Dinsdag ochtend tussen 8 en 12 zou de monteur komen. Ik heb 's ochtends dus even alles weer aangesloten... en je raad het al: hij deed het ineens.
Dus ik maar netjes zijn en de monteur afgebeld, want hij doet het nu. (denkende: ze hebben dus toch die schakelaar nog om moeten zetten en hebben dat niet gedaan)

Dus dinsdag ochtend over die lijn thuis gewerkt. 's avonds toen ik thuis was deed ie het ook nogsteeds... voor ong. een halfuur. Toen lag ie er weer uit en sindsdien is het weer een reset na het tweede oranje lampje.

Ik heb dit alles zowel met als zonder een router geprobeert. Ik kan alleen op de modem settings komen via de router, maar verder geen verschil qua internet connectie verkrijgen.

Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn met dit. Overigens kon ik gewoon bij het modem komen via 192.168.1.1, tracert werkte niet aangezien er geen connectie was. (cannot resolve hostname ;))

belangrijkste vraag is natuurlijk: hoe ga ik dit opgelost krijgen. Mijn oude inet abbo loopt einde van het jaar af, maar het is vrij kritiek dat daarna de ziggo lijn gewoon up is, want ik heb em ook voor mijn werk nodig...

Even kopie paste van me reactie uit ander topic. Met het kastje vervangen bedoel je hiermee de wandcontactdoos? Zo ja, dan zou dit je oplossing wel is kunnen zijn.

Bij een plus abbo met een Ubee modem, dan moet je voor het download signaal een groen lampje krijgen en voor de upload oranje.
Het kan voorkomen dat de Ubee maar 1 kanaal download kanaal pakt. Je kan de modem is een harde reset geven door achterop de modem met een pen het "kleine knopje" in te drukken.

Blijft hij oranje, dan zou ik de wandcontactdoos is open maken en kijken of de tv kabel goed gemonteerd is en voldoende massa maakt. Op het plaatje wat de kabel in de wcd drukt zit een opstaand puntje. Als die tegen de groene kabel aankomt (de afscherming), maakt hij onvoldoende massa en wat voor problemen zou kunnen zorgen. Dan moet je de kabel wat verder strippen en het puntje moet tegen de buitenste gevlochten draadjes komen. Dus NIET tegen de binnenkern (koperen kabel). Weet je niet waar je mee bezig bent. Doe dit dan niet en bel de Ziggo helpdesk voor een monteur. :frons:

zay
18 december 2009, 09:36
post van gisteren avond:

Reactie ziggo:

De Ubee modems met

Firmware versie 4.111 3008 in zuid en West nederland hebben problemen.

5 januari 2010:) komt er volgens de helpdesk goede firmware uit.

de netwerken waar de Ubee met - 2008 firmware draait is alles ok.

zay
18 december 2009, 09:40
Even kopie paste van me reactie uit ander topic. Met het kastje vervangen bedoel je hiermee de wandcontactdoos? Zo ja, dan zou dit je oplossing wel is kunnen zijn.

Bij een plus abbo met een Ubee modem, dan moet je voor het download signaal een groen lampje krijgen en voor de upload oranje.
Het kan voorkomen dat de Ubee maar 1 kanaal download kanaal pakt. Je kan de modem is een harde reset geven door achterop de modem met een pen het "kleine knopje" in te drukken.

Blijft hij oranje, dan zou ik de wandcontactdoos is open maken en kijken of de tv kabel goed gemonteerd is en voldoende massa maakt. Op het plaatje wat de kabel in de wcd drukt zit een opstaand puntje. Als die tegen de groene kabel aankomt (de afscherming), maakt hij onvoldoende massa en wat voor problemen zou kunnen zorgen. Dan moet je de kabel wat verder strippen en het puntje moet tegen de buitenste gevlochten draadjes komen. Dus NIET tegen de binnenkern (koperen kabel). Weet je niet waar je mee bezig bent. Doe dit dan niet en bel de Ziggo helpdesk voor een monteur. :frons:

Dit is erg interessante info. Bij mij was het, die ene keer dat ik wťl verbinding had, beiden oranje. Ik heb bij installeren hier niet specifiek op gelet, dus de moeite waard om het alsnog te doen. :)

Dank voor de tip!

bytecrusher
18 december 2009, 10:24
Heb je er toevallig niet een router achter hangen?
Zoja, probeer eens een keer zonder.

Ik heb er inderdaad een router tussen hangen echter zonder er iets tussen dus zonder versterker en router blijft de download snelheid ondermaats. Dus ik ben out of options. Ook het oude Motorola modem terug plaatsen gaat helaas niet omdat er een ander profiel in gebruik is voor het ubee modem. zucht.....:sad:

kontknager
18 december 2009, 12:39
Ik heb er inderdaad een router tussen hangen echter zonder er iets tussen dus zonder versterker en router blijft de download snelheid ondermaats. Dus ik ben out of options. Ook het oude Motorola modem terug plaatsen gaat helaas niet omdat er een ander profiel in gebruik is voor het ubee modem. zucht.....:sad:

Dat gaat wel, die meuk is backwards compatible. De medewerker zegt dat het niet kan. Uiteraard moet je wel een snelheidsverlaging voor lief nemen.

JulesWBD
18 december 2009, 17:14
Voor de gene die proberen de status pagina van de Ubee modem te bereiken, hiervoor zijn twee mogelijkheden:

1.) poortscannen op poort 80 in het 10.xxx.xxx.xxx bereik, duurt alleen vrij lang. hij zit ergens ;)

2.) veel directer is de volgende methode, ook via dit forum verkregen.

2.1) Connect de Ubee modem direct met je PC/Laptop.
2.2) Geef je PC het IP adres 192.168.1.xxx (niet 1)
2.3) ga naar de webbrowser en tik in http://192.168.1.1
resultaat = niks op dat adres.
2.4) hou de reset knop van de Ubee 10sec ingedrukt totdat er nog maar een lampje knippert
2.5) druk refresh of F5 in je webbrowser meerdere keren achter elkaar
totdat je de Ubee http ziet, blijf dit(F5) herhalen
totdat de ubee http brouwser naar e.o.a. vaag bereik springt
en dan wordt er in de http zichtbaar wat het ip is !! :applause:

lukt het niet direct gewoon even mee spelen, het lukt gegarandeerd.
zonder uren poortscannen.

succes.

messed-up
18 december 2009, 18:01
3. bel HD en vraag of ze het even aan je willen geven.

br@m
20 december 2009, 17:32
Eerder postte ik over problemen op mijn thuis LAN - inmiddels lijkt de fout gevonden. Gisteren kwam ik er met trial&error achter dat een switch niet betrouwbaar functioneerde omdat de voeding (zo'n stekker-adapter) het kennelijk niet meer deed. Op een andere voeding deed de switch het weer goed.

Sindsdien geen storingen meer gehad, dus het zou zo maar eens kunnen dat ik onterecht de Ubee als oorzaak heb verdacht.

Wel bijzonder dat de problemen precies begonnen toen ik de Ubee plaatste, maar goed dat is kennelijk toeval geweest...

Andreas
20 december 2009, 18:17
Heel vervelend dat het op een of andere manier niet werkt. Echter kunnen wij je moeilijk van tips/trucs/adviezen voorzien zonder meer informatie.

Wat is de status van het Ubee modem? (ledjes ed)
Wat geeft de HD aan omtrend het telefonie/iTV probleem?
Over iTV, wat werkt er precies wel en niet? (meldingen?)

Hallo ,bedankt voor je reactie.Nog steeds niets verandert met de situatie:

Ik krijg digitaal ned.1 en ziggo-kanaal.
Smartcard een keer of 7 via mijn ziggo geactiveerd met card in cisco-kastje(geen resultaat).
Bij instellingen-systeem al meerdere keren:
fabrieksinstellingen herstellen
zenders opnieuw zoeken
interactieve tv installeren
frequentie:369000
netwerk:9600
(voor postcode 9551)

Modem-7 lichtjes branden
3de van links =oranje
5de van links knippert groen

Nu is mij vertelt dat het probleem is: een verhuizing in combinatie
met een pakketwijziging(3 in 1).Zal aankomende week opgelost zijn ..maar ik heb er weinig vertrouwen in.Met de kerst krijg ik 3 neefjes op visite en dan is interactieve tv geweldig voor ze.Of zal ik maar voor de zekerheid wat DVD's inslaan?

Bedankt alvast voor je antwoord.

Idd. was dinsdag jl. nog steeds hetzelfde laken en pak.mijn voorgevoel was juist......as. maandag
komt de monteur.hoop dat het nu lukt!.Anders maar naar andere aanbieder.

Bamieater
23 december 2009, 12:11
Het is inderdaad een bekend probleem met de Ubee modems. Ziggo en de helpdesk willen het probleem nog echt niet erkennen, terwijl het probleem door gebruikers en monteurs in september al geconstateerd is.

De Ubee modems zijn wat gevoeliger voor storing en het helpt om te kijken of er niet een storingsbron in de buurt staat. Het modem dient ook zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting te worden aangesloten. Het beste is om een kabel van maximaal 30 CM te gebruiken in combinatie met een data splitter op de hoofdaansluiting.

Zet een DECT station (draadloze telefoon) of draadloze router niet in de buurt van het modem. Probeer ook het gebruik van andere apparatuur in de buurt van het modem te vermijden.

Daarnaast wordt het modem erg warm, zorg dus ook dat het modem niet in de buurt van een verwarming staat. De warmte beÔnvloed de prestaties van het modem.

Het heeft nut om de helpdesk te bellen voor een monteur (als je dat nog niet gedaan hebt). Laat de monteur gewoon komen. De monteurs zijn op de hoogte van het probleem en worden er zelf ook gek van, omdat ook naar hun niet wordt geluisterd. Ze proberen nu zoveel mogelijk meldingen ervan te maken, zodat er meer druk op de ontwikkeling van nieuwe firmware wordt gezet.

De monteur komt dan langs, ziet het Ubee modem, checkt voor de zekerheid de data splitter (in sommige gevallen is deze verouderd), maakt een notitie en vertrekt weer.

De firmware update wordt uiterlijk in januari doorgevoerd.

RoWa2008
23 december 2009, 21:45
Ik heb sinds dat ik het Ubee modem heb geplaatst regelmatig last van het feit dat mijn telefonie niet werkt. Mijn internet gaat als een trein en heb daar dus ook niks over te klagen. Echter mijn telefoon valt regelmatig uit in de zin dat ik geen kiestoon meer heb. Ik kan dan niet meer bellen/gebeld worden. Ik moet het modem dan even van de spanning halen (meestal doe ik 1 minuut) en daarna werkt het het weer.

Het komt voor dat hij tijdens gesprekken uitvalt of nŠdat ik gebeld heb. Ook heb ik het modem al een reset gegeven, maar geen succes.

Als mijn telefonie niet werkt, dan kan ik nog wel steeds internetten. De ledjes branden dan nog wel zoals ze moeten.

Ik heb er wel een draadloze router bijstaan, maar die kan ik ook verder niet verplaatsen. Daarbij is het toch niet echt goed als dat modem zo erg beÔnvloed wordt door een router. Het modem zit met de standaard coax aangesloten op het ISRA punt. Modem staat wel bij de verwarming, maar die verwarming heb ik nooit aan.

Bamieater
24 december 2009, 13:16
Ik heb sinds dat ik het Ubee modem heb geplaatst regelmatig last van het feit dat mijn telefonie niet werkt. Mijn internet gaat als een trein en heb daar dus ook niks over te klagen. Echter mijn telefoon valt regelmatig uit in de zin dat ik geen kiestoon meer heb. Ik kan dan niet meer bellen/gebeld worden. Ik moet het modem dan even van de spanning halen (meestal doe ik 1 minuut) en daarna werkt het het weer.

Het komt voor dat hij tijdens gesprekken uitvalt of nŠdat ik gebeld heb. Ook heb ik het modem al een reset gegeven, maar geen succes.

Als mijn telefonie niet werkt, dan kan ik nog wel steeds internetten. De ledjes branden dan nog wel zoals ze moeten.

Ik heb er wel een draadloze router bijstaan, maar die kan ik ook verder niet verplaatsen. Daarbij is het toch niet echt goed als dat modem zo erg beÔnvloed wordt door een router. Het modem zit met de standaard coax aangesloten op het ISRA punt. Modem staat wel bij de verwarming, maar die verwarming heb ik nooit aan.

Diezelfde telefonie klacht had ik ook en heb ik kunnen beperken door een storingsvrije omgeving te creŽren.

JulesWBD
24 december 2009, 15:12
http://img109.imageshack.us/i/advancedeventlog.jpg/
http://img15.imageshack.us/i/advancedmtaqos.jpg/
http://img710.imageshack.us/i/basicw.jpg/
http://img15.imageshack.us/i/firmwareg.jpg/

Kan iemand mij vertellen of ik mijn signaal nog kan verbeteren aan de hand van de Ubee status screen shots.

elke 10min valt de ubee uit !

Jahwobble
24 december 2009, 15:33
Wat jammer is dat er wel drie topics zijn over dit probleem, daardoor wordt informatie versprokkeld.
Ik heb ook problemen met UBEE, en heb de mororola weer neergezet, wel moet je de brief met codes bewaard hebben. Sluit je Motorola weer aan, zet je virusscanner even uit. Start de Internetexplorer en type activatie ( soms moet je dit paar keer herhalen) als je contact heb volg dan de schermen gebruik dus de codes van de UBEE uit je brief en het werkt weer.
Dit heb ik geleerd van de monteur van Ziggo en ik zit zo weer op de motorola. Heb je de brief niet meer dan moet je Ziggo bellen en hopen dat je een aardige medewerker krijgt dan krijg je de codes van hem/ haar.
Hoe je weet welke firmware je hebt, zou ik ook graag willen weten.

Ik heb mijn motorola ook nog....Ik HD gebeld om te vragen of ze die wederom konden activeren zodat ik toch nog kan internetten...." Nee helaas mijnheer" uw modem kan deze nieuwe snelheid niet aan." Zit nu dus zonder internet.

Jullie goeie adviezen gelezen te hebben ga ik toch weer een beetje gesterkt naar huis om op nieuw te proberen. Ik zit in "Alles in 1 plus" dus dat is max. 20 Mbps download snelheid...Volgens de gegevens op internet over deze Motorola 5105E heb gelezen zou deze de snelheid van 20 Mbps wel aan moeten kunnen. Wellicht kan ik mijn motorola alsnog weer aan de praat krijgen.

Mijn monteur komt 29 december....afwachten maar wat die gaat doen.

PS ik bewonder jullie vasthoudendheid wel mbt resetten van de Ubee modem. Ik heb het na 3x proberen al opgegeven. Maar ja ...het mag toch niet zo zijn dat je de hele avond aan het resetten blijft.

groetjes uit Den Haag.

johnziggoziek
24 december 2009, 15:51
[QUOTE=Jahwobble;242718]Ik heb mijn motorola ook nog....Ik HD gebeld om te vragen of ze die wederom konden activeren zodat ik toch nog kan internetten...." Nee helaas mijnheer" uw modem kan deze nieuwe snelheid niet aan." Zit nu dus zonder internet.

Die gasten en meiden bij de helpdesk weten over het algemeen niet waar ze het over hebben. Af en toe tref je er een die verstand van computers heeft. 98% heeft net zoveel verstand van computers als een 99 jarige uit een ver onontwikkelt land en dat noemt zich een Klantenservice!
Ja hoor je Motorola kan 20 mb aan, bij mij werkt het weer uitstekend en alle mails van de helpdesk dat ik mijn Ubeemodem neer moet zetten en de oude op moet sturen, gaan de prullenbak in, ik hou de Motorola totdat ik hoor dat de problemen zijn opgelost

Pepi Of Koki
28 december 2009, 23:41
Ik vanavond storing (uitval)gehad met mijn Ubee modem. Misschien was er wel een storing op het netwerk .(bij ziggo staat niets bij het kopje storingen)
De postcode is 3527. Op het modem knipperen een paar lampjes en kwam steeds maar niet online.
De volgende lampje gingen branden power, pijltje omhoog , pijltje omlaag en vinkje. Maar op het moment dat het lampje van de telefoonlijn (heb Alles in 1 plus) ging branden gingen alle lampjes uit en begon ie opnieuw. Het restarten van de modem heeft zeker wel een paar uur geduurd voordat alle lampje gingen branden. Heb natuurlijk zelf ook de modem een paar handmatig de stekker uit het modem getrokken. Na een tijdje is ie zelfstandig weer online gekomen.
Heeft iemand een idee of dit met een netwerk storing heeft te maken of ligt het aan het modem ?

Je leest te wel regelmatig op dit forum dat er wel klachten zijn over dit modem.

TheHague
28 december 2009, 23:53
De volgende lampje gingen branden power, pijltje omhoog , pijltje omlaag en vinkje. Maar op het moment dat het lampje van de telefoonlijn (heb Alles in 1 plus) ging branden gingen alle lampjes uit en begon ie opnieuw.

Dit heb ik op dit moment dus ook en het wil maar niet werken.

Ik heb gewoon mijn ouwe Motorola modem:thumb up: weer aangesloten, ik word helemaal gek van die :censored: Ubee modem bah!

Pepi Of Koki
29 december 2009, 00:07
Dit heb ik op dit moment dus ook en het wil maar niet werken.

Ik heb gewoon mijn ouwe Motorola modem:thumb up: weer aangesloten, ik word helemaal gek van die :censored: Ubee modem bah!

Het punt is dat ik het mijn Motorola vandaag terug heb verzonden naar ziggo. Heb dus geen keus meer. Voorlopig doet de Ubee modem het weer.
Ik zat net even op de website van Ubee en daar stonden de volgende prachtige onliners 'Let make it easy, Let make it happen and Let make it connected'
Ja wat moet je hier op zeggen....... soms kan je beter zwijgen om niet kwaad te worden.

johnziggoziek
29 december 2009, 08:41
Ik vanavond storing (uitval)gehad met mijn Ubee modem. Misschien was er wel een storing op het netwerk .(bij ziggo staat niets bij het kopje storingen)
De postcode is 3527. Op het modem knipperen een paar lampjes en kwam steeds maar niet online.
De volgende lampje gingen branden power, pijltje omhoog , pijltje omlaag en vinkje. Maar op het moment dat het lampje van de telefoonlijn (heb Alles in 1 plus) ging branden gingen alle lampjes uit en begon ie opnieuw. Het restarten van de modem heeft zeker wel een paar uur geduurd voordat alle lampje gingen branden. Heb natuurlijk zelf ook de modem een paar handmatig de stekker uit het modem getrokken. Na een tijdje is ie zelfstandig weer online gekomen.
Heeft iemand een idee of dit met een netwerk storing heeft te maken of ligt het aan het modem ?

Je leest te wel regelmatig op dit forum dat er wel klachten zijn over dit modem.
Zo precies gaat het bij mij ook altijd, je denkt hij is er bijna en dan begint hij weer opnieuw. Bij mij is hij er meestal na een kwartier weer.maar na een uur staat hij vast en dan begint het kwartier wachten opnieuw
De motorola is er binnen een minuut weer, mijn conclusie is daarom: ligt aan het Ubee. Waarom zou ik de Motorale terugsturen, ik werk er prima mee die Ubee probeer ik over een tijdje wel weer als ik hoor dat de nieuwe firmware goed werkt. Ik baal enorm van Ziggo als je belt de berichten van de helpdesk zijn zo wisselend van het ene uiterste tot het andere Nieuwe firmware? nee hoor niet nodig > 5 januari> half januari> eind januari tot onbekend.:censored::censored::censored: Wat natuurlijk weer keurig op tijd was is de rekening ja dat kunnen ze wel.:applause:

Tempus
29 december 2009, 09:51
Zo precies gaat het bij mij ook altijd, je denkt hij is er bijna en dan begint hij weer opnieuw. Bij mij is hij er meestal na een kwartier weer.maar na een uur staat hij vast en dan begint het kwartier wachten opnieuw
De motorola is er binnen een minuut weer, mijn conclusie is daarom: ligt aan het Ubee. Waarom zou ik de Motorale terugsturen, ik werk er prima mee die Ubee probeer ik over een tijdje wel weer als ik hoor dat de nieuwe firmware goed werkt. Ik baal enorm van Ziggo als je belt de berichten van de helpdesk zijn zo wisselend van het ene uiterste tot het andere Nieuwe firmware? nee hoor niet nodig > 5 januari> half januari> eind januari tot onbekend.:censored::censored::censored: Wat natuurlijk weer keurig op tijd was is de rekening ja dat kunnen ze wel.:applause:
Bij mij blijft de Ubee voorlopig in de doos nadat ik vergeefs enige uren spendeerde om dit ding aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk hoorde ik via de HD dat er nog wat probleempjes zijn, na doorvragen :?: wat te doen adviseerde men om te wachten tot medio Januari.....
Ik hoop wel dat ik ergens kan horen,zien,lezen dat de Ubee zonder problemen aangesloten kan worden :mrgreen:

bennyboy
29 december 2009, 12:28
Na vier dagen zonder telefoon en internet van ziggo te hebben gezeten heb ik een oud kabelmodem van mijn broer geprobeerd. Na het aanmelden werkte het prima. Toch weer mijn ubee modem geprobeerd maar niet aan de gang te krijgen. Wel krijg ik elke keer een email dat de aanmelding is geslaagd. (gelukkig doet mijn adsl het nog) Na diverse telefoontjes vertelde ze over een firmware update voor begin januari.
Vanmorgen een laatste poging gewaagt, resetknop ingedrukt houden en dan de spanning erop en na 20 seconde de knop los laten. Na een tijdje kon ik hem weer aanmelden en ik zag ook dat er nu een aantal lampjes branden die al dagen uit waren. Uiteindelijk doet alles het weer maar ik ben benieuw voor hoe lang. Zou dit nu komen na het emailtje dat ik van ziggo kreeg

Wij bieden u onze excuses aan voor de lange tijd die het beantwoorden van uw vraag in beslag heeft genomen.
Naar aanleiding van uw bericht informeren wij u als volgt.
Het door u beschreven probleem wordt veroorzaakt door de software van uw modem. Wij werken hard aan een oplossing om de software van de desbetreffende modem te verbeteren. Wij verwachten dat de nieuwe software in januari 2010 beschikbaar wordt gemaakt.
Wij begrijpen dat deze situatie voor u ongemak veroorzaakt. Hiervoor bieden wij u dan ook onze excuses aan.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Belmet uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (Ä 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice (http://www.ziggo.nl/klantenservice). Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier (http://www.ziggo.nl/contactformulier). Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Rob
Afdeling Klantenservice
Ziggo

zay
29 december 2009, 14:46
HD is nu ook stuk bij Ziggo, dus ook nog maar even een contactformuliertje ingevuld. Mijn telfort abbo loopt deze week af, dus begin het nou wel lichtelijk vervelend te vinden omdat ik mijn IC ook beroepshalve gebruik...

Mijn modem wil namelijk nogsteeds geen verbinding krijgen, blijft eeuwig doorzoeken naar een signaal, want hij uiteindelijk 1x heeft kunnen vinden.

Ben dus ook erg benieuwd hoe dat ding die geweldige software update zal gaan binnentrekken als hij geen verbinding heeft...

Bij mij blijft de Ubee voorlopig in de doos nadat ik vergeefs enige uren spendeerde om dit ding aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk hoorde ik via de HD dat er nog wat probleempjes zijn, na doorvragen :?: wat te doen adviseerde men om te wachten tot medio Januari.....
Ik hoop wel dat ik ergens kan horen,zien,lezen dat de Ubee zonder problemen aangesloten kan worden :mrgreen:

Jij hebt tenminste nog een ander modem... ik heb alleen dat geval wat alles weigert te doen en waar ik ook inmiddels wel een uurtje of 16 aan heb zitten rommelen.

Tempus
29 december 2009, 15:08
HD is nu ook stuk bij Ziggo, dus ook nog maar even een contactformuliertje ingevuld. Mijn telfort abbo loopt deze week af, dus begin het nou wel lichtelijk vervelend te vinden omdat ik mijn IC ook beroepshalve gebruik...

Mijn modem wil namelijk nogsteeds geen verbinding krijgen, blijft eeuwig doorzoeken naar een signaal, want hij uiteindelijk 1x heeft kunnen vinden.

Ben dus ook erg benieuwd hoe dat ding die geweldige software update zal gaan binnentrekken als hij geen verbinding heeft...

Jij hebt tenminste nog een ander modem... ik heb alleen dat geval wat alles weigert te doen en waar ik ook inmiddels wel een uurtje of 16 aan heb zitten rommelen.
Tsja iets in de markt zetten zonder uit te proberen!! normaal gesproken voor een bedrijf "KILLING" :wink: maar bij ziggo niet...:shock:

zay
29 december 2009, 15:12
Ook "KILLING" voor Ziggo, maar ze hebben niet echt veel concurrentie. Digitenne van KPN is gewoon ruk en kabelinternet heeft gewoon een stuk betere theoretische snelheden dan ADSL2.

En aangezien de kabel nogsteeds niet is vrijgegeven...

Crichton
29 december 2009, 16:43
Wat ik niet begrijp is, dat als er zoveel ellende is met die nieuwe modems, dat Ziggo dan geen verhaal haalt bij de leverancier van die modems. Ieder ander bedrijf had het vel al over de oren gehaald van die leverancier.

Tempus
29 december 2009, 16:56
Wat ik niet begrijp is, dat als er zoveel ellende is met die nieuwe modems, dat Ziggo dan geen verhaal haalt bij de leverancier van die modems. Ieder ander bedrijf had het vel al over de oren gehaald van die leverancier.
Achter de schermen....:?: :mrgreen:

Grupeldorn
30 december 2009, 20:37
Je zou toch verwachten dat ze bij Ziggo inmiddels toe kunnen geven dat de problemen aan het modem liggen. Maar nee hoor!
Vorige week heb ik het ITV pakket geÔnstalleerd. Het Arris modem vervangen door het meegeleverde Ubee modem.
De volgende dagen diverse malen uitval van internet en telefoon gehad en op dit forum de klachten gelezen.
Toch in alle onschuld een mailtje naar Ziggo gestuurd in de hoop dat zij met een goede oplossing zouden komen.
Dit was de reactie:

Naar aanleiding van uw vraag informeren wij u als volgt.
Wij adviseren u om de adapters na te kijken. Vaak worden de adapters van het modem en de HD-PVR namelijk verwisseld. De adapter van het modem kunt u herkennen aan het ontstoringsblokje aan het eind van de kabel.
Wij begrijpen dat deze situatie ongemak voor u veroorzaakt en bieden u onze excuses aan.

:evil::evil:

Dit getuigt van pure minachting voor de klanten: de HD-PVR heeft niet eens een adapter!

Inmiddels mijn oude Arris modem weer geÔnstalleerd (gelukkig de activatiecodes nog bewaard) en sindsdien geen problemen meer.

Helaas is dŪe oplossing voor de nieuwe klanten van Ziggo niet neergelegd.
Hopelijk komt Ziggo voor hen in januari echt met een werkbare oplossing.

zay
3 januari 2010, 18:25
Ik had vrijdag nog een keertje de HD aan de lijn. Die meneer liet wel duidelijk doorschemeren dat het modem een probleem was.
Hij zei zelfs tussen de regels door dat er geen monteur meer langs wordt gestuurd voor de Ubee modems. Nu komt er morgen dus iemand langs bij mij. Ik ben benieuwd wat ie gaat doen. Ik hoop op een beter werkende modem.

Tempus
3 januari 2010, 18:29
Ik had vrijdag nog een keertje de HD aan de lijn. Die meneer liet wel duidelijk doorschemeren dat het modem een probleem was.
Hij zei zelfs tussen de regels door dat er geen monteur meer langs wordt gestuurd voor de Ubee modems. Nu komt er morgen dus iemand langs bij mij. Ik ben benieuwd wat ie gaat doen. Ik hoop op een beter werkende modem.
Laat het FF weten...want bij mij zit de Ubee nog steeds (na diverse pogingen) weer in de originele doos :mrgreen:

Grtz.

rhodi
3 januari 2010, 20:27
Bij mij zal waarschijnlijk deze week een nieuw modem afgeleverd worden. Heb nl ook itv sinds 2 weken (alles in 1). Is het wel verstandig om dit nieuwe modem te gaan gebruiken of kan ik het beter bij mijn Motorola modem houden met Z2 internet? En dus ook geen telefoon hebben(wat me eigenlijk helemaal niet interesseert), heb nu ook geen vaste telefoon. Als ik al deze verhalen zo lees ben ik zeer bevreesd voor dat Ubee modem.

hardloophenk
3 januari 2010, 20:52
Heb vanmiddag even weer de ubee modem aangesloten om te kijken na een paar dagen uit laten staan wat hij deed. Ik had een beetje hoop want van de 2 oranje lampjes branden er nu dus 1. Echter na een kort moment van 24 mb (Z3) zakte hij ineens weer naar 2 mb. En bovendien begon de modem zich konstant te resetten. Niet veel later maar weer op de adsl lijn gezet van xs4all. Ik lees dat er steeds meer mensen er problemen ermee hebben en tja hoe lang gaat ziggo dit volhouden. Ze zullen nu toch echter wel moeten toegeven dat er te weinig is getest met deze modem. En ja deze maand komt dus de oplossing zoals ze zeggen.
Ik wacht af.......? maar niet te lang

zay
4 januari 2010, 11:03
Fijn, mijn internet werkt nu.

Blijkbaar was het signaal bij mij te sterk. De monteur zei dat de ubee modems erg gevoelig zijn voor verschillen in sterkte en om die reden heeft hij een signaal verzwakker tussen de data kabel gegooid. (hoe ironisch...) Voor het eerst staan alle lampjes daadwerkelijk zoals ze horen te staan.

Down speed was 19,8mbit/s, up van 2,9.

Nu even kijken hoe lang hij het uithoudt. :) De monteur zei trouwens dat einde van de maand de update eraan kwam.

DenRocks
4 januari 2010, 13:46
Vandaag gebeld naar Ziggo over mijn modem die ik sinds 30 december heb. Een Ubee modem met alles in 1 extra.
Rampzalige snelheden, waar ik voor 50MB betaal mag ik blij zijn als ik de 5MB haal. Regelmatig valt hij helemaal weg.
Hetzelfde probleem die ik ook bij de Aris modem had in het begin.
Ik heb echt alles geprobeerd, resetten, stekkers eruit/erin, mac adress verandert van mijn router om een ander ipadres af te dwingen (meerdere malen, werkt niet), kabels vervangen.
Vandaag heb ik dus maar gebeld en wat blijkt. Het Ubee modem werkt niet en dit is bekend bij Ziggo. Ze verkopen dus gewoon kapotte rommel en in mijn ogen is dit gewoon diefstal. Het activeren van mijn oude Motorola modem is niet mogelijk en dus heb ik geen internet en telefoon
De klantenservice is daarnaast een grote FAIL.
Ze snappen het niet en zijn geinstrueerd de fout altijd bij de klant te deponeren waardoor ik onderhand een klein vermogen heb uitgegeven aan kabels,connectoren en routers. Mijn geduld is nu echt op na jaren gezeik, eerst met Casema en later Ziggo. Ik heb net mijn klacht voor de zoveelste keer op de website van Kassa geplempt, Al vraag ik mij wel af of dit enig nut heeft. Het is een bende oplichters met een hoop mooie praatjes als ze weer eens in de media verschijnen.

dpctn
7 januari 2010, 00:20
Eindelijk! in bijna 4 weken weer dat mijn *** ubee modem weer eens conectie heeft. Ik heb de alles in 1 packet met 50mb. op dit moment heb ik maar 0.7mb down, en 0.4 up. Hier voor heeft het echt bijna 2 maanden nonstop niet ge-connect, en heb hiervoor 90 euro vergoeding gekregen van ziggo, wat ik ooknog s te weinig vind....maar goed. Ik heb nog niet gekeken in de modem of er al een nieuwe firmware binnen is. maar dit is dan ook weer niet de eerste keer in mijn bijna 3 maanden periode dat het even weer eens terug gekomen is voor misschien een paar dagen, voordat ie weer bijna een maand plat ligt. Hopelijk is het morgen nog online als ik terug kom van werk..en hopelijk is de speed dan weer normaal zoals het behoort te zijn. Ik hou jullie well up to date. In de tussentijd...iemand anders ook weer eindelijk connectie gekregen?

postcode: 2517 - den haag

Tempus
7 januari 2010, 07:20
Eindelijk! in bijna 4 weken weer dat mijn *** ubee modem weer eens conectie heeft. Ik heb de alles in 1 packet met 50mb. op dit moment heb ik maar 0.7mb down, en 0.4 up. Hier voor heeft het echt bijna 2 maanden nonstop niet ge-connect, en heb hiervoor 90 euro vergoeding gekregen van ziggo, wat ik ooknog s te weinig vind....maar goed. Ik heb nog niet gekeken in de modem of er al een nieuwe firmware binnen is. maar dit is dan ook weer niet de eerste keer in mijn bijna 3 maanden periode dat het even weer eens terug gekomen is voor misschien een paar dagen, voordat ie weer bijna een maand plat ligt. Hopelijk is het morgen nog online als ik terug kom van werk..en hopelijk is de speed dan weer normaal zoals het behoort te zijn. Ik hou jullie well up to date. In de tussentijd...iemand anders ook weer eindelijk connectie gekregen?

postcode: 2517 - den haag
Als stadgenoot zou ik graag op de hoogte blijven,want ik heb de Ubee nog ff :mrgreen: in de doos gelaten....

Grtz.

iSneaker
7 januari 2010, 15:32
Ik heb alleen maar gezeik met het Ubee modem. Vandaag zou er een firmware update komen. Iemand daar al iets van gemerkt? Ik word knetter gek van dat ik niet kan internetten.

Interneppen
7 januari 2010, 15:34
Mijn firmware update was simpel. De Ubee even aan de kant en de Arris weer even aansluiten. Prima. Niets mis mee. Als de firmware voor de Ubee beschikbaar is, ga ik die weer is even testen :frons:

iSneaker
7 januari 2010, 15:45
Internet lijkt hier weer te werken.. Voor hoelang is dan wel de vraag.

Alle andere keren dat het internet het even deed zat ik op nog geen 2mbit p/s.

Nu zit ik op normale snelheid.

We zullen zien.

Eraserhead
7 januari 2010, 15:54
Ik heb alleen maar gezeik met het Ubee modem. Vandaag zou er een firmware update komen. Iemand daar al iets van gemerkt? Ik word knetter gek van dat ik niet kan internetten.

Ik kan mijn modem nog niet uitlezen dus garanderen kan ik het niet maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat de nieuwe FW er sinds gisteravond in zit.
Na een reset gisteravond had ik voor het eerst een groen "down" lampje. Mijn verbinding is nu stabiel en snel en de telefonie ,die vrijwel constant gestoord was, is sinds gister na de reset geheel storingsvrij.

E

Tempus
7 januari 2010, 17:15
Ik kan mijn modem nog niet uitlezen dus garanderen kan ik het niet maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat de nieuwe FW er sinds gisteravond in zit.
Na een reset gisteravond had ik voor het eerst een groen "down" lampje. Mijn verbinding is nu stabiel en snel en de telefonie ,die vrijwel constant gestoord was, is sinds gister na de reset geheel storingsvrij.

E
Zou ik het kunnen proberen/aandurven.........denk je? :rolleyes:

Interneppen
7 januari 2010, 17:32

Misschien kan iemand van het Ziggo webteam op dit forum bevestigen of er een nieuwe firmware van de Ubee beschikbaar is.

Eraserhead
7 januari 2010, 17:35

En ? En ?
Is het :pompom: of :evil: ?

E

Tempus
7 januari 2010, 17:44
En ? En ?
Is het :pompom: of :evil: ?

E
Ik wacht nog even tot ik meerdere positieve reacties lees uit de Haagse regio....:frons:

Grtz.

paulvw
7 januari 2010, 21:23
Ik heb iig nog geen firmware update ;)
Software Version4.111.3008

Maar ik heb zowiezo nooit klagen met mijn Ubee,werkt hier in loosduinen perfect,volgens mij is die zogenaamde firmware update alleen in het leven geroepen zodat Ziggo tijd heeft om zijn wijkkasten in orde te krijgen :evil:

ria53
7 januari 2010, 23:10
wat een rotding dat nieuwe modem word er gek van kan blijven reseten en die help desk word je ook niet wijzer van er blijven maar steeds twee lampjes orange branden na een update van dat ding moest het beter gaan nou niet dus weet iemand hier een oplossing?kan ik gewoon de motorola er weer aan hangen? graag een berichtje van iemand die het weet:evil:

dpctn
7 januari 2010, 23:24
nou, die van mij deed het inderdaad sinds gisteren weer. (als werekend betekent dat ik maar 1.3~mb down heb en maar 0.4~ up van de 50 down en 5up) Hij is sinds gisteravond maar 1 keer vandaag tijdens 3 uur ofzo weer uitgevallen en is sinds toen weer online. Speed is nog steeds crap, ik vind het best onstabiel, de modem verliest niet perce connection zo ver ik kan zien, maar krijg wel veel time outs waardoor ik dan voor een minuut ofzo weer ff geen connection heb. Dit is echt onacceptable. Ik heb het echt gehad met deze *** ubee modem. En ziggo vertikt het om mij een andere (Arris) modem te geven. zigoo....please schiet de hell op, ik zou zeggen dat mijn geduld opraakt met ziggo, maar dat heb ik al bijna 3 maanden geleden al verloren... wtf!

zay
8 januari 2010, 10:00
Ik wacht nog even tot ik meerdere positieve reacties lees uit de Haagse regio....:frons:

Grtz.

Ik heb in Voorburg nu een werkende Ubee. Sinds die monteur maandag een signaal verzwakker heeft aangebracht is mijn connectie niet down geweest en constant 19,79-19,90 mbps geweest. (duidelijk gecapped dus)

Firmware versie is mij nu ff onbekend, mijn oude truukje om in de ubee te komen werkt ff niet meer, dus ik moet een andere manier testen van het weekend. Maar ik gok eigenlijk dat er nogsteeds een 3008 op staat.

JulesWBD
8 januari 2010, 12:34
Software versie: 4.111.3008 is inderdaad de laatste voor de modems met de Casema netwerken. De beloofde firmware upgrade van 5 januari '10 wordt volgens de HD ergens in januari :no:

Het probleem wat ik ervaar is dat de signaal golven van telefonie en internet niet goed gescheiden kunnen worden door de Ubee, waardoor er in de eventlog timeout events ontstaan.

Als internet, is de snelheid prima.

(elke 10 minuten ubee reset nodig voor telefoon en internet)

Wat zou ik toch graag eens een stabiele verbinding hebben !?! :cry:

dpctn
8 januari 2010, 14:56
zucht..... die van mij is sinds vanochtend rond 4 uur weer uitgevallen en is tot nu nog steeds offline.. hooray. Eerst was het semi-werkend met een dl speed van 1.3mbs ofzo (van de 50) en veel time outs, en dan is het nu weer helemaal plat zonder dat het probeert te connecten aangezien echt aleen het oranje down lampje blijft flikkeren en verder dan dat lampje komt ie ook maar niet. duss eehh weer een maand wachten voor een dagje internet met crappy speed?

Interneppen
8 januari 2010, 14:59
zucht..... die van mij is sinds vanochten rond 4 uur weer uitgevallen en is tot nu nog steeds offline.. hooray. Eerst was het semi-werkend met een dl speed van 1.3mbs ofzo (van de 50) en veel time outs, en dan is het nu weer helemaal plat zonder dat het probeert te connecten aangezien echt aleen het oranje down lampje blijft flikkeren en verder dan dat lampje komt ie ook maar niet. duss eehh weer een maand wachten voor een dagje internet met crappy speed?

Wat je even kan proberen is het volgende.
Haal de stroom van je modem af. Draai de witte coax kabel los achterop de modem.
Tel even tot 10. Draai de witte coax kabel weer vast.
Zet stroom op je modem.

Er is dan even een onderbreking geweest en kan je daarna weer verder tot dat de modem weer is reset. Dan kan je dit herhalen. Het is even niet anders tot dat de firmware update er is.

paulvw
8 januari 2010, 16:19
Wat je even kan proberen is het volgende.
Haal de stroom van je modem af. Draai de witte coax kabel los achterop de modem.
Tel even tot 10. Draai de witte coax kabel weer vast.
Zet stroom op je modem.

Er is dan even een onderbreking geweest en kan je daarna weer verder tot dat de modem weer is reset. Dan kan je dit herhalen. Het is even niet anders tot dat de firmware update er is.

Wat is het nut van het verwijderen van de coax,dat heeft geen toegevoegde waarde hoor. :?

Interneppen
8 januari 2010, 16:25
Wat is het nut van het verwijderen van de coax,dat heeft geen toegevoegde waarde hoor. :?

Nee, dat wel. Jij zal er wel verstand van hebben. :mrgreen:

paulvw
8 januari 2010, 16:37
Jij zal er wel verstand van hebben. :mrgreen:

Niet echt,maar jouw antwoord klonk een beetje als een standaard antwoord van de Ziggo helpdesk. :mrgreen:
Als je het modem uit en aan zet is voldoende om hem te resetten, alleen het gebruik van het resetknopje zal misschien verschil uitmaken omdat hij dan wel nieuwe instellingen zal downloaden, maar weet dat niet zeker.

Interneppen
8 januari 2010, 16:42
Niet echt,maar jouw antwoord klonk een beetje als een standaard antwoord van de Ziggo helpdesk. :mrgreen:
Als je het modem uit en aan zet is voldoende om hem te resetten, alleen het gebruik van het resetknopje zal misschien verschil uitmaken omdat hij dan wel nieuwe instellingen zal downloaden, maar weet dat niet zeker.

Als er "ruis" op de lijn op treed, kan je dit onderbreken d.m.v. je coax kabel even los te draaien.

En nee. Een Ziggo helpdesk antwoord zou zijn geweest.

1. Er zijn nog 10 wachtenden voor u.
2. Reset uw ROUTER en MODEM d.m.v. stroom eraf te halen.
3. Ik zal uw modem opnieuw activeren.
4. Moment ik vraag het even aan mijn collega.

paulvw
8 januari 2010, 16:56
Als er "ruis" op de lijn op treed, kan je dit onderbreken d.m.v. je coax kabel even los te draaien.

Ruis heeft een externe oorzaak,ruis onderbreken is mijns inziens onzin :wink:
Resetten van het modem helpt wel omdat je op de ene frequentie meer ruis het als de andere,resetten geeft dus kans op een frequentie met minder ruis. Zie dit voorbeeld (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=240868&postcount=143) maar eens,daar zit een verschil van meer als 6dB in. Als je SNR al aan de lage kant is kan dit net het verschil maken tussen een goede,slechte of zelfs geen verbinding.

En nee. Een Ziggo helpdesk antwoord zou zijn geweest.

1. Er zijn nog 10 wachtenden voor u.
2. Ik zal uw modem opnieuw activeren.
3. Moment ik vraag het even aan mijn collega.

LOL :mrgreen:

Interneppen
8 januari 2010, 17:48
Ruis heeft een externe oorzaak,ruis onderbreken is mijns inziens onzin :wink:

En toch is het zo, dat je kan onderbreken en dat de Ubee modem daarna weer groen wordt. Ervaring en geen theorie. :frons:

hardloophenk
8 januari 2010, 18:04
heb vanmiddag kontakt met de helpdesk gehad en deze kon me zeggen dat er nog geen update is van de firmware voor de ubee modems. deze zou in de loop van deze maand komen. hij kon wel zeggen dat ze het nog aan het testen waren. zo af en toe branden er 2 dan weer 1 oranje lampjes. en mijn verbinding zakt als ik deze even van het stroomnet heb verbroken snel van 25 mb naar 2 a 3 mb. heb z3. dus niet echt stabiel.

dpctn
10 januari 2010, 01:44
sinds gisteren heb ik weer een goed signaal, speedtest geeft een average van 120mbs down en 4.8~mb up, vind ik een beetje vaag want het is ook maar echt op de laatste seconde van de test dat ie ineens naar boven de 100mbs springt. maar goed, iig download ik van andere sources etc wel weer gewoon met een snellheid van 5mb/s dus 50mbit down gewoon. Me connection is misschien 4 keer ofzo uitgevallen sinds gister, maar dit is tenminste al verbetering....na bijna 3 maanden in totaal plat te hebben gelegen >_>. Heb niet gechecked of er een nieuwe firmware op zit, omdat ik tijdens dat proces dan me modem van de stroom moet afhalen volgens mij, en laatste keer dat ik dat heb gedaan duurde het echt uren als niet dagen voordat ik weer een connection had.. dus doe dat liever maar niet :p. Tot nu tenminste weer connection, maar zal er maar niet te veel van denken, ts niet de eerste keer dat het weer ff een paar daagjes deed en dan kan ik weer weken/maanden wachten tot ie weer eens online komt. maar goed tot zo ver mijn update for now!

verlaak
10 januari 2010, 10:08
Beste mensen,

Deze week heb ik Ziggo alles in 1 pakket geinstaleerd.
Internet en tv doen het goed. Alleen als ik probeer te bellen dan valt het modem uit. Dus kan ik niet bellen. Volgens de Ziggo helpdesk zit er een software fout in het Ubee modem. Dit was trouwens al enige tijd bij Ziggo bekent. Dus ze sturen een apparaat op waarvan ze weten dat het niet werkt. Hoe stom/acherlijk kun je zijn. Ze weten ook niet wanneer het wordt opgelost. Wie kan hier iets zinnigs over vertellen ??

Interneppen
10 januari 2010, 10:41
Beste mensen,

Deze week heb ik Ziggo alles in 1 pakket geinstaleerd.
Internet en tv doen het goed. Alleen als ik probeer te bellen dan valt het modem uit. Dus kan ik niet bellen. Volgens de Ziggo helpdesk zit er een software fout in het Ubee modem. Dit was trouwens al enige tijd bij Ziggo bekent. Dus ze sturen een apparaat op waarvan ze weten dat het niet werkt. Hoe stom/acherlijk kun je zijn. Ze weten ook niet wanneer het wordt opgelost. Wie kan hier iets zinnigs over vertellen ??

Ik zou zeggen, begin te lezen in dit topic en start op de eerste pagina.

In ieder geval moet je wachten tot de firmware update rond is. Dit zal misschien deze maand klaar moeten zijn als de test succesvol afgerond wordt.

Excalibur
10 januari 2010, 22:40
En toch is het zo, dat je kan onderbreken en dat de Ubee modem daarna weer groen wordt. Ervaring en geen theorie. :frons:
Ruis is ruis, wat optreed door verzwakking van het signaal. Dat word niet opeens anders door even de kabel los te koppelen.

Dat het bij jou werkt, en het modem weer locked op meerdere kanalen heeft waarschijnlijk een andere oorzaak.

Interneppen
11 januari 2010, 09:34
Ruis is ruis, wat optreed door verzwakking van het signaal. Dat word niet opeens anders door even de kabel los te koppelen.

Dat het bij jou werkt, en het modem weer locked op meerdere kanalen heeft waarschijnlijk een andere oorzaak.

En toch helpt dit bij anderen ook. :frons:

Excalibur
11 januari 2010, 19:56
En toch helpt dit bij anderen ook. :frons:
Dan is het dus geen ruis wat het probleem veroorzaakt. Ruis is er of is er niet, en als het er is word ruis niet opgelost door de coax even los te draaien. :frons:

verlaak
11 januari 2010, 20:20
Ik heb de 2 voedingsadaptors (van het modem en signaalversterker) omgedraaid. Alles werkt nu.
Op de adaptor van het Ubee modem staat ook duidelijk Ubee.

paulvw
11 januari 2010, 23:12
Ik heb de 2 voedingsadaptors (van het modem en signaalversterker) omgedraaid. Alles werkt nu.
Op de adaptor van het Ubee modem staat ook duidelijk Ubee.

Hoe stom/acherlijk kun je zijn.

Sorry,niet persoonlijk bedoeld,maar kon niet laten jezelf te quoten in dit geval :mrgreen::mrgreen:

Bamieater
12 januari 2010, 18:59
Hmm.. ik heb een nieuw modem ontvangen. Een Ubee om mijn Ubee te vervangen. :-P

Wellicht is het een andere hardware revisie? Of zit de nieuwste firmware er al op?

Xsienix
12 januari 2010, 23:38
Hmm.. ik heb een nieuw modem ontvangen. Een Ubee om mijn Ubee te vervangen. :-P

Wellicht is het een andere hardware revisie? Of zit de nieuwste firmware er al op?

Dan hadden ze dat toch wel vermeld ? toch...niet dan, ja toch, immers tis allang 7 januari geweest..:schater::schater:

MarcelloDH
13 januari 2010, 09:38
Ik kreeg gisteren ongevraagd en onaangekondigd (zit in Den Haag zuid-west Casema) een UBEE EVM3200 modem geleverd. Volgens de begeleidende brief is het om de nieuwe snelheid te kunnen gebruiken. Ik heb vorig jaar al een ARRIS TM702B modem gekregen vanwege de nieuwe snelheid.!? Volgens mij maken beide modems gebruik van DOCSIS 3.0 en zijn dus net zo snel, dus ik zie absoluut geen toegevoegde waarde van het nieuwe UBEE modem en na alle ellende te hebben gelezen ben ik ook niet van plan om om het UBEE modem aan te sluiten.

Waar is Ziggo mee bezig?

Bamieater
14 januari 2010, 08:48
Standaardisatie?

Alle oude zooi eruit en het gehele netwerk op Ubee modems. :-)

frank49
14 januari 2010, 12:12
Ik heb afgelopen weekend het Ubee modem geinstalleerd.
Zaterdag was de internet snelheid laag (down 2,7 en up 1,0)
De telefoon werkte haperend, tijdens het bellen met de helpdesk viel het modem uit. Na resetten werkte het weer.
Zondagochtend bleek het modem totaal uitgevallen.
Na opnieuw resetten werd korte tijd de snelheid van 19,1 mb gehaald.
Beide oranje lampjes van down- en upload bleven branden.
Echter daarna weer uitval.
Toen het motorola modem maar weer aangesloten.
Gelukkig had ik deze nog niet teruggezonden. Ik wacht nu maar op de
update van de firmware, welke volgens de helpdesk deze maand zal komen.

haagsegoof
14 januari 2010, 12:25
Ik wil wel eens weten wanneer die update nou eens komt we kunnen niet eens normaal internetten of het werkt niet?

agnit
14 januari 2010, 15:14
eind vorige nieuwe modem ontvangen voor alles in 1 extra maar het activeren wilde niet en dus bellen met ziggo, ik was 1 dag te vroeg maar ze melde meteen dat ik nog beter even kon wachten want het was nog niet goed met Ubee modem dus gebruik ik nu de oude modem.

Tha_Duck
14 januari 2010, 18:52
Ik wil wel eens weten wanneer die update nou eens komt we kunnen niet eens normaal internetten of het werkt niet?

Ik hang NU aan de lijn met Ziggo, in verband met Ubee probs bij mijn zusje. De medewerker verteld mij doodleuk dat Ubee op rand faillissement schijnt te verkeren en dat ze halverwege de firmware programmeren gestopt zijn. De kans dat het ooit af kwam achtte hij klein, de uitleveringen van die wrakken schijnen ook zo'n beetje afgelopen te zijn.

Maar wat we dan gaan krijgen? Ik heb, gelukkig, zelf een Motorola en die doet het super.

Tempus
14 januari 2010, 18:57
Ik hang NU aan de lijn met Ziggo, in verband met Ubee probs bij mijn zusje. De medewerker verteld mij doodleuk dat Ubee op rand faillissement schijnt te verkeren en dat ze halverwege de firmware programmeren gestopt zijn. De kans dat het ooit af kwam achtte hij klein, de uitleveringen van die wrakken schijnen ook zo'n beetje afgelopen te zijn.

Maar wat we dan gaan krijgen? Ik heb, gelukkig, zelf een Motorola en die doet het super.
Dan rest nog maar een ding.......de kliko dus :mrgreen:

Grtzzz.

Eraserhead
14 januari 2010, 19:16

Lijkt mij een broodje aap verhaal.

E

tm030614
14 januari 2010, 19:42
Is geen broodje aap verhaal, heb inmiddels ook van de helpdesk vernomen dat de nieuwe firmware inderdaad de problemen niet oplost. De problemen zouden veel groter zijn dan voorheen werd gedacht en Ziggo zou met spoed samenwerken met Ubee, een oplossing in Januari, de medewerker van de helpdesk gaf aan dat het zeer twijfelachtig is.

Wat vinden jullie van het idee om collectief, de aankomende afschrijving in feb., het volledige abbo geld te storneren?

Als veel klanten collectief gaan storneren wordt ZIGGO wel wakker denk ik. Dit is toch een niet werkbare situatie? Ik hoor al 2 maanden dat er aan een oplossing gewerkt wordt, maar hij is er nog niet.

Mijn verbinding is enorm instabiel, bellen vrijwel onmogelijk, internet super traag.

Edit: Inmiddels wederom met ZIGGO gebeld en aangegeven dat ik per direct restitutie wil van de abbo kosten. Ik krijg nu vanaf het begin van mijn aansluiting (november 09) de kosten van het abbo terug. Tevens wordt er een monteur gestuurd welke het modem gaat vervangen voor een ander type. De medewerker wist mij te vertellen dat dit gťťn Ubee modem is.

Tempus
14 januari 2010, 19:52
Is geen broodje aap verhaal, heb inmiddels ook van de helpdesk vernomen dat de nieuwe firmware inderdaad de problemen niet oplost. De problemen zouden veel groter zijn dan voorheen werd gedacht en Ziggo zou met spoed samenwerken met Ubee, een oplossing in Januari, de medewerker van de helpdesk gaf aan dat het zeer twijfelachtig is.

Wat vinden jullie van het idee om collectief, de aankomende afschrijving in feb., het volledige abbo geld te storneren?

Als veel klanten collectief gaan storneren wordt ZIGGO wel wakker denk ik. Dit is toch een niet werkbare situatie? Ik hoor al 2 maanden dat er aan een oplossing gewerkt wordt, maar hij is er nog niet.

Mijn verbinding is enorm instabiel, bellen vrijwel onmogelijk, internet super traag.
Lijkt me nogal rigoreus, je moet Ziggo nog wel eerst een kans bieden lijkt me....

Grtz.

tm030614
14 januari 2010, 19:58
Lijkt me nogal rigoreus, je moet Ziggo nog wel eerst een kans bieden lijkt me....

Grtz.
Klopt, maar waarom houdt ZIGGO er geen open communicatie op naast? Medewerkers op de helpdesk krijgen weinig tot geen informatie en klanten krijgen constant andere verhalen te horen. Waarom geen up to date informatie op de storingspagina? Dat scheelt een hoop bellen met de helpdesk en dan kan er vanuit ťťn centraal punt gecommuniceerd worden.

Tempus
14 januari 2010, 19:59
Klopt, maar waarom houdt ZIGGO er geen open communicatie op naast? Medewerkers op de helpdesk krijgen weinig tot geen informatie en klanten krijgen constant andere verhalen te horen. Waarom geen up to date informatie op de storingspagina? Dat scheelt een hoop bellen met de helpdesk en dan kan er vanuit ťťn centraal punt gecommuniceerd worden.
Helemaal mee eens :wink:

hardloophenk
14 januari 2010, 19:59

Grtz.

Ben ik met je eens, maar ziggo heeft al maanden de tijd gehad voor een oplossing. Maar telkens was de nieuwe update niet goed. Ze hebben nu dus nog 2 weken voor een oplossing en of dat er nu komt in zo'n korte tijd, ik weet het niet.

Tempus
14 januari 2010, 20:01
Ben ik met je eens, maar ziggo heeft al maanden de tijd gehad voor een oplossing. Maar telkens was de nieuwe update niet goed. Ze hebben nu dus nog 2 weken voor een oplossing en of dat er nu komt in zo'n korte tijd, ik weet het niet.
Persoonlijk vind ik 1 ding jammer...er zijn weinig alternatieven :roll:

Grtz.

hardloophenk
14 januari 2010, 20:06
Persoonlijk vind ik 1 ding jammer...er zijn weinig alternatieven :roll:

Grtz.
is er ook (bijna) niet. Maar wat ben ik nog blij dat ik mijn adsl lijntje nog hebt van xs4all only

olden002
14 januari 2010, 21:03
Vanavond wist een HD mdw mij te vertellen dat de nieuwe software van 7 jan onder test is en dat het voor het internet deel in orde lijkt, maar dat deze versie een onaanvaardbaar ruisende telefoonlijn tot gevolg heeft.
Ubee moet dus overnieuw beginnen zeg maar.

:applause:

Xsienix
14 januari 2010, 23:08
Vanavond wist een HD mdw mij te vertellen dat de nieuwe software van 7 jan onder test is en dat het voor het internet deel in orde lijkt, maar dat deze versie een onaanvaardbaar ruisende telefoonlijn tot gevolg heeft.

:applause:

Ik maak me grote zorgen, dit wordt een groot fiasco, wat zou een goed alternatief modem kunnen zijn. En waarom heft de ene een Arris / Moterola, en de andere een Ubee....:giveup:

Renatus
15 januari 2010, 00:26
Ik maak me grote zorgen, dit wordt een groot fiasco, wat zou een goed alternatief modem kunnen zijn. En waarom heft de ene een Arris / Moterola, en de andere een Ubee....:giveup:

Wat wordt een groot fiasco? Bij de meesten werken de modems goed, bij sommigen geeft de Arris problemen en bij anderen de Ubee.

Het forum is geen doorsnee van de werkelijkheid, het gros van de abonnees hebben of geen problemen of vinden het niet de moeite waard om dit te melden.

Zelf heb ik een motorola gehad en sinds september de Ubee. Enige noemenswaardige probleem is de downloadsnelheid van newsservers geweest, dat is begin november 2009 opgelost.

Ook aan de huidige probleemgevallen wordt gewerkt en deze zullen opgelost worden. Er staan nu een aantal wilde verhalen in dit topic over wat HD medewerkers allemaal beweren. Blijkbaar wordt aan die uitspraken ineens waarde gehecht (Ubee bijna failliet, firmware komt niet, modems zijn troep) terwijl over het algemeen nogal laatdunkend over de medewerkers van de HD wordt gedacht als ze niet naar de mond praten.

Problemen zijn vervelend en behoeven een oplossing, echter lang niet iedereen krijgt standaard problemen meegeleverd met het Ubee modem.

kontknager
15 januari 2010, 10:12
Wat wordt een groot fiasco? Bij de meesten werken de modems goed, bij sommigen geeft de Arris problemen en bij anderen de Ubee.

Het forum is geen doorsnee van de werkelijkheid, het gros van de abonnees hebben of geen problemen of vinden het niet de moeite waard om dit te melden.

Zelf heb ik een motorola gehad en sinds september de Ubee. Enige noemenswaardige probleem is de downloadsnelheid van newsservers geweest, dat is begin november 2009 opgelost.

Ook aan de huidige probleemgevallen wordt gewerkt en deze zullen opgelost worden. Er staan nu een aantal wilde verhalen in dit topic over wat HD medewerkers allemaal beweren. Blijkbaar wordt aan die uitspraken ineens waarde gehecht (Ubee bijna failliet, firmware komt niet, modems zijn troep) terwijl over het algemeen nogal laatdunkend over de medewerkers van de HD wordt gedacht als ze niet naar de mond praten.

Problemen zijn vervelend en behoeven een oplossing, echter lang niet iedereen krijgt standaard problemen meegeleverd met het Ubee modem.

Precies, het gaat maar om een hele kleine groep klanten.

hardloophenk
15 januari 2010, 10:59

Met de laatste zin ben ik het helemaal mee eens, echter de ubee modem deed het supergoed vanaf het begin (17 juli 2009)toen ik deze geleverd kreeg ivm ab wijziging (Z2 naar Z3) tot 15 december 2009. Toen was het over met de pret. Ik heb al diversen keren kontakt met de helpdesk gehad en deze vertelde me dat ik moest afwachten op de nieuwe firmware. Deze zou in voor het einde van januari 2010 komen. Maar of deze gaat komen na zoveel maanden van problemen, ik weet het niet. Nu dus nog 2 weken.

Bamieater
15 januari 2010, 14:24
...

Gisteren heb ik ergens een Ubee modem geinstalleerd. De hoofdaansluiting zit achter een plank. Het enige wat voor handen was een coax plug van plastic: http://www.tme.eu/katalog_pics/a/3/f/a3f7529d0318f76637fcfc992cbd60c7/coax%20plug.jpg

Daar dus nog een kabeltje in geprikt met een plastic coax plug. Het andere uiteinde gestript, de kern in het modem geprikt en de aarde draad met een stukje duct tape tegen het schroefdraad geplakt.

Het modem was binnen een halfuurtje compleet online en de snelheid is wel oke:

http://www.speedtest.net/result/682398687.png

De Ubee kan dus inderdaad gewoon goed werken. :-)

roan
15 januari 2010, 15:39
ziggo heeft me gezegd dat vanaf 17-01-2010 de problemen opgelost zijn ik wacht toch nog even er mee voor ik het omgazetten naar ubee modem

Tempus
15 januari 2010, 17:32
Ziggo http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/nixel.gif
servicebericht http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/logo_ziggo.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/header_img.jpg http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/top.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_top.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_topl.gif Activeren nieuw modem http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_topr.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_tussen.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif Geachte abonnee,

U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Hiermee kunt u nůg sneller internetten. Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd. Goed nieuws voor u.

Heeft u het nieuwe modem nog niet geactiveerd? Doe dit dan vandaag alsnog met de Ziggo activatiecode die u bij uw modem heeft ontvangen. Heeft u hier hulp bij nodig? Surf dan naar ziggo.nl voor de handleiding (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Installatieinstructie_Module2_v1+1b_Web20090721141 725.pdf) (stap 4). Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar.

Wij vragen u het oude modem met adapter aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de originele verpakking met bijgeleverde retoursticker en stuur deze binnen 14 dagen gratis terug. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van oude modems. Heeft u het modem al teruggestuurd? Dan hoeft u verder niets te doen.

Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Ziggo Klantenservice http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_bottom_2.gif U ontvangt dit bericht omdat u klant bent van Ziggo
Privacy Policy (http://www.ziggo.nl/over-ziggo/privacy/)

IndieHen deze e-mail van Ziggo niet goed zichtbaar is, klik dan hier (http://ziggo.ziggo.mailplus.nl/txt53412/qeFAgcVc2XDttW2) voor de online versie.

http://ziggo.ziggo.mailplus.nl/oe39752/qeFAgcVc2XDttW2.gif

Navi
16 januari 2010, 06:03
Hoe kun je nu naar de handleiding voor de activatie surfen als je je modem nog moet activeren :shock:

Ik wacht ook even met A1Plus tot dat alles is opgelost. Mn Webstar modem doet t nog perfect!

Halkzor
16 januari 2010, 08:14
Hoe kun je nu naar de handleiding voor de activatie surfen als je je modem nog moet activeren :shock:

Ik wacht ook even met A1Plus tot dat alles is opgelost. Mn Webstar modem doet t nog perfect!
Via je huidige verbinding er naartoe gaan, de PDF downloaden en opslaan op je harde schijf en daarna je nieuwe modem pas activeren misschien? :roll: :mrgreen:

rhodi
16 januari 2010, 09:43
Ziggo http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/nixel.gif
servicebericht http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/logo_ziggo.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/header_img.jpg http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/top.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_top.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_topl.gif Activeren nieuw modem http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_topr.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_tussen.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif Geachte abonnee,

U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Hiermee kunt u nůg sneller internetten. Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd. Goed nieuws voor u.

Heeft u het nieuwe modem nog niet geactiveerd? Doe dit dan vandaag alsnog met de Ziggo activatiecode die u bij uw modem heeft ontvangen. Heeft u hier hulp bij nodig? Surf dan naar ziggo.nl voor de handleiding (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Installatieinstructie_Module2_v1+1b_Web20090721141 725.pdf) (stap 4). Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar.

Wij vragen u het oude modem met adapter aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de originele verpakking met bijgeleverde retoursticker en stuur deze binnen 14 dagen gratis terug. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van oude modems. Heeft u het modem al teruggestuurd? Dan hoeft u verder niets te doen.

Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Ziggo Klantenservice http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/trans.gif http://ziggo.mailplus.nl/images/sorry/venster_bottom_2.gif U ontvangt dit bericht omdat u klant bent van Ziggo
Privacy Policy (http://www.ziggo.nl/over-ziggo/privacy/)

IndieHen deze e-mail van Ziggo niet goed zichtbaar is, klik dan hier (http://ziggo.ziggo.mailplus.nl/txt53412/qeFAgcVc2XDttW2) voor de online versie.

http://ziggo.ziggo.mailplus.nl/oe39752/qeFAgcVc2XDttW2.gif

Hoezo gratis terug sturen???? Ik kreeg een postbusnummer bij mijn brief van het nieuwe modem.

Renatus
16 januari 2010, 10:59
Hoezo gratis terug sturen???? Ik kreeg een postbusnummer bij mijn brief van het nieuwe modem.

Hier vind je een aantal antwoordnummers van Ziggo:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=235965&highlight=antwoordnummer#post235965

rhodi
16 januari 2010, 12:06
Hier vind je een aantal antwoordnummers van Ziggo:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=235965&highlight=antwoordnummer#post235965

Bedankt, had ik ook gevonden,en gebruikt. Vond het wel vreemd dat de een gratis kan toesturen en de ander een pb nr krijgt.

Grupeldorn
16 januari 2010, 12:16

Met alle respect: ik vind dat je het toch bagatelliseert.
Als ik een product koop wil ik graag dat het product doet waarvoor het is bedoeld. En als dat niet het geval is, dat dan de leverancier ervoor zorgt dat het wel werkt of kan worden geruild voor een ander dat wel werkt.
Uit de vele berichten op het forum blijkt dat in ieder geval de mensen met problemen niet adequaat worden geholpen.
En dat vind ik een kwalijke zaak. Ook al zijn het er misschien niet veel, elke klant van Ziggo die op deze manier met een kluitje in het riet wordt gestuurd is er een te veel!
En dat valt niet goed te praten.

Mijn Ubee modem zit weer in de doos en sinds ik mijn oude Arris modem weer heb geÔnstalleerd heb ik geen problemen met de verbinding meer gehad.

johnziggoziek
16 januari 2010, 12:38
Als ik een product koop wil ik graag dat het product doet waarvoor het is bedoeld. En als dat niet het geval is, dat dan de leverancier ervoor zorgt dat het wel werkt of kan worden geruild voor een ander dat wel werkt.
Uit de vele berichten op het forum blijkt dat in ieder geval de mensen met problemen niet adequaat worden geholpen.
En dat vind ik een kwalijke zaak. Ook al zijn het er misschien niet veel, elke klant van Ziggo die op deze manier met een kluitje in het riet wordt gestuurd is er een te veel!

Mijn Ubee modem zit weer in de doos en sinds ik mijn oude Arris modem weer heb geÔnstalleerd heb ik geen problemen met de verbinding meer gehad.
Helemaal mee eens. Renatus waar baseer jij je standpunt op? Toch niet dat iedereen die hier niet klaagt, goed kan werken? Ik weet dat er mensen zijn zoals mijn zus die nooit op forums komt, toch heeft ze dezelfde problemen.
Het is toch van de gekke dat ik al 2 maanden niet krijg waar ik wel voor betaal namelijk een snelle constante verbinding. En wat me het meest ergert is de informatie die je krijgt van Ziggo, op hun site vind je niks over het probleem, als je mailt of belt krijg je van iedere medewerker een ander verhaal, het varieert van daar weet ik niks van tot een concrete datum ( die inmiddels al voorbij is 5-1) tot zelfs: de oplossing komt er niet want UBEE is failliet. Als ik op mijn werk zo zou functioneren( liegen?), vloog ik er 100% zeker uit.

Interneppen
16 januari 2010, 12:39

Ach, bij mij moeten ze 80 meter kabel buiten vernieuwen. Dit zou eerst in Januari gebeuren. Maar ze belde af omdat er door de vorst niet gegraven mag worden. Is op zich logisch. Dus wachten op beter weer.

Renatus
16 januari 2010, 12:45

Er wordt door mij niets goed gepraat, ik schep alleen een wat reŽler beeld dan wat er geschetst wordt in het forum aangaande de problemen. Er zijn nu mensen 'bang' om een abonnement af te sluiten door wat ze hier lezen.

Als op een abonnementen aantal van 900.000 er bij 1% problemen zijn dan praat je al over 9.000 abonnees met problemen. Dat komt dan in een forum over alsof er alleen maar problemen zijn, en het is echt vervelend als je bij die ene procent hoort. Echter is de kans dat je bij de andere 99% hoort iets groter.

Dit staat geheel los van het feit dat de abonnees met problemen op een adequate manier geholpen moeten worden en niet aan het lijntje gehouden mogen worden.

johnziggoziek
16 januari 2010, 13:05
Er wordt door mij niets goed gepraat, ik schep alleen een wat reŽler beeld dan wat er geschetst wordt in het forum aangaande de problemen. Er zijn nu mensen 'bang' om een abonnement af te sluiten door wat ze hier lezen.

Als op een abonnementen aantal van 900.000 er bij 1% problemen zijn dan praat je al over 9.000 abonnees met problemen. Dat komt dan in een forum over alsof er alleen maar problemen zijn, en het is echt vervelend als je bij die ene procent hoort. Echter is de kans dat je bij de andere 99% hoort iets groter.

Dit staat geheel los van het feit dat de abonnees met problemen op een adequate manier geholpen moeten worden en niet aan het lijntje gehouden mogen worden.
Hoe kom je aan die cijfers?

Renatus
16 januari 2010, 14:28
Hoe kom je aan die cijfers?

Er zijn 2,2 miljoen huishoudens met kabel internet (http://www.nlkabel.nl/nl/Home/Cijfers-en-feiten.aspx) (http://www.nlkabel.nl/nl/Home/Cijfers-en-feiten.aspx)

Dat is 42% van het totaal aantal internet aansluitingen. Van de kabelinternet aansluitingen zijn er 57% via Ziggo (24% van de 42%). (Derde grafiek: http://www.nlkabel.nl/nl/Home/Cijfers-en-feiten/Internet.aspx)

In feite zit ik met mijn 900.000 abonnees dus aan de lage kant, dit moet rond de 1.250.000 abonnees liggen.

Nog even uitgaand van 1% (hardnekkige) probleem situaties dan is dat 12.500 abonnees met problemen. Bij 2% is dat dan 25.000.

Het werkelijk aantal problemen is in harde cijfers erg hoog, in percentage uitgedrukt is het al wat reŽler (hopelijk mag ik dit zo benoemen).

Nogmaals: ik bagatelliseer niemand zijn problemen, echter ontstaat in een forum vaak een beeld over een product dat niet conform de werkelijkheid is. Over hoe Ziggo met de problemen omgaat heb ik het verder niet, daar zijn al genoeg (terechte) discussies over.

ArChie
16 januari 2010, 14:54
In feite zit ik met mijn 900.000 abonnees dus aan de lage kant, dit moet rond de 1.250.000 abonnees liggen.

Nog even uitgaand van 1% (hardnekkige) probleem situaties dan is dat 12.500 abonnees met problemen. Bij 2% is dat dan 25.000.
Klopt. En bij 10% is dat 125000 abonnees met problemen en bij 50% is dat dan 625000. Of wel: dit soort berekeningen zegt mij niet zoveel.

Het werkelijk aantal problemen is in harde cijfers erg hoog, in percentage uitgedrukt is het al wat reŽler (hopelijk mag ik dit zo benoemen).
Dat is ook de reden waarom managers het graag over percentages hebben i.p.v. harde cijfers. Dat dan nog aangevuld met wat kansberekening om aan te tonen dat de kans dat een klant in percentage met problemen terechtkomt ook nog eens klein is en voordat je het weet doet het management het eigenlijk heel erg goed.

Nogmaals: ik bagatelliseer niemand zijn problemen, echter ontstaat in een forum vaak een beeld over een product dat niet conform de werkelijkheid is. Over hoe Ziggo met de problemen omgaat heb ik het verder niet, daar zijn al genoeg (terechte) discussies over.
Overal gaat wel wat verkeerd. Een goed bedrijf probeert te leren van de realiteit zodat niet dezelfde fouten steeds opnieuw gemaakt worden i.p.v. proberen de fouten goed te praten. Bij Ziggo mis ik helaas die bereidheid tot leren om zichzelf te verbeteren.

Nemesis
16 januari 2010, 18:57
Kleine groep mensen? Pff who the **** cares. Het is toch overduidelijk dat veel mensen dezelfde problemen ondervinden met de nieuwe ubee modem (waaronder ik).
En het is juist goed dat veel mensen dit hier met elkaar communiceren, zodat het probleem kenbaar wordt gemaakt. Want als het aan de communicatie van ziggo had gelegen dan wist ik nu nog steeds niet of er iets aan de hand was.

En daar gaat het juist om, ik kan best wachten op een fix of firmware. Maar ziggo mag daar best wat openlijker over communiceren zodat de mensen weten dat er
1. een probleem is.
2. dat eraan gewerkt wordt.
3. dat er een upgrade eraan komt.
4. een firmware upgrade heeft plaatsgevonden.

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?
Daarnaast zijn er intern fouten gemaakt bij de lancering van deze nieuwe modems aangezien ik hier nu een bericht achter laat. De testfase is blijkbaar achterwege gelaten of niet goed uitgevoerd bij ziggo.

Renatus
16 januari 2010, 19:17
Kleine groep mensen? Pff who the **** cares. Het is toch overduidelijk dat veel mensen dezelfde problemen ondervinden met de nieuwe ubee modem (waaronder ik).
En het is juist goed dat veel mensen dit hier met elkaar communiceren, zodat het probleem kenbaar wordt gemaakt. Want als het aan de communicatie van ziggo had gelegen dan wist ik nu nog steeds niet of er iets aan de hand was.

En daar gaat het juist om, ik kan best wachten op een fix of firmware. Maar ziggo mag daar best wat openlijker over communiceren zodat de mensen weten dat er
1. een probleem is.
2. dat eraan gewerkt wordt.
3. dat er een upgrade eraan komt.
4. een firmware upgrade heeft plaatsgevonden.

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?

Klopt helemaal, hoofdreden voor mij om hier op het forum te zijn is informatie uitwisselen en ontvangen. Want communicatie (of technische kennis) van uit Ziggo is niet best (zacht uitgedrukt).

Mede dankzij dit forum zijn diverse zaken versneld opgelost, zo was er in het begin met de Ubee een probleem dat deze zeer slechte performance had met nieuwsservers. Mede door het er hier met elkaar over te hebben - en op de achtergrond met mensen van het webcare team van Ziggo - is dit begin november opgelost. Dat een forum als dit een krachtig instrument kan zijn is bekend.

Enige wat ik aangeef is dat het niet alleen maar kommer en kwel is. Als ik zonder voorkennis op het forum ga lezen dan is er maar weinig tot niets wat goed lijkt te zijn aan Ziggo en de producten. Daar probeer(de) ik wat nuance in te brengen. Maar dat schijnt niet duidelijk over te komen.

Nemesis
16 januari 2010, 19:32
Kwalitatief gezien is er ook niks mis met de producten van ziggo. Het betreft hier de service en support naar klanten. Duidelijkheid verschaffen en concreet met antwoorden naar voren komen zou voor velen goed doen en sommige frustraties doen verdwijnen. Althans, in ieder geval voor mij.

Klopt helemaal, hoofdreden voor mij om hier op het forum te zijn is informatie uitwisselen en ontvangen. Want communicatie (of technische kennis) van uit Ziggo is niet best (zacht uitgedrukt).

Mede dankzij dit forum zijn diverse zaken versneld opgelost, zo was er in het begin met de Ubee een probleem dat deze zeer slechte performance had met nieuwsservers. Mede door het er hier met elkaar over te hebben - en op de achtergrond met mensen van het webcare team van Ziggo - is dit begin november opgelost. Dat een forum als dit een krachtig instrument kan zijn is bekend.

Enige wat ik aangeef is dat het niet alleen maar kommer en kwel is. Als ik zonder voorkennis op het forum ga lezen dan is er maar weinig tot niets wat goed lijkt te zijn aan Ziggo en de producten. Daar probeer(de) ik wat nuance in te brengen. Maar dat schijnt niet duidelijk over te komen.

johnziggoziek
16 januari 2010, 22:46
Leest ziggo dit forum ook? Wat vreemd dat ze dan nooit eens reageren.
Zou toch een prachtige kans zijn om ons uit te leggen wat de status van het probleem is en uit te leggen, wat ze er aan doen en wat het officieel standpunt is wanneer het opgelost is. Eigenlijk is mij niet eens duidelijk wat het probleem is. Volgens de monteur van Ziggo die bij mij thuis kwam is die Ubeemodem helemaal zo slecht nog niet en gaat een eventuele update waarschijnlijk mijn probleem helemaal niet oplossen. Volgens hem ligt het aan de wijkkasten, die zijn niet voorbereid op de nieuwe snelheden.
De helpdesk predikt dat de update alles op gaat lossen,maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ziggo als u dit leest reageer dan eens en leg mij eens uit wat er aan de hand is. Als ik het begrijp. dan erger ik me misschien wat minder en ga ik van ergenis hier niet meer in discussie over hoeveel procent nou wel of niet last heeft van de problemen.:giveup:
Behalve een hoop ergenis zit ik ook op hoge kosten, omdat mijn telefoon de helft van de dag niet werkt, moet ik steeds bellen met mijn mobiel en andere mensen klagen ook dat ik zo slecht bereikbaar ben en dat is dan weer de reden dat die mensen in ieder geval voorlopig niet over stappen naar Ziggo en ik kan dat nog begrijpen ook sterker nog ik geef ze groot gelijk.

ria53
16 januari 2010, 23:46
nou ik heb er zo genoeg van iedere keer maar weer de hele boel reseten en het helpt niks niemand kan mij bellen en ik zelf had dringend een dokter nodig maar nee hoor weer geen telefoon heb nu de oude modem erin gehangen en hem met dat nieuwe wachtwoord aan gemeld en eindelijk werkt alles weer normaal,voorlopig stuur ik dus niks terug en laat hem er gewoon op tot dat ik hier betere resultaten hoor:roll:

Renatus
16 januari 2010, 23:47
De helpdesk predikt dat de update alles op gaat lossen,maar ik ben daar nog niet zo zeker van. Ziggo als u dit leest reageer dan eens en leg mij eens uit wat er aan de hand is.

Er zijn op het forum leden van het Ziggo webcare actief, een overzicht kan je hier vinden: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22592

Ik heb verleden een aantal keren contact gehad met ze, zo hebben ze een monteur geregeld die het Ubee modem kwam brengen (stond blijkbaar niet op de lijst, kreeg het modem eind september pas via deze actie, anders had ik het modem waarschijnlijk nog niet :wink:) en ze hebben meegeluisterd en actie ondernomen aangaande het nieuwsserver probleem.

Weet niet of ze echt veel kunnen betekenen voor diegene met de huidige problemen met de Ubee, misschien hebben ze wel meer duidelijkheid over het wanneer van de update. Je zou een PM kunnen sturen (heb zelf contact gehad met o.a. Jelle).

Op de vorige website had het webcare team een eigen contactformulier (https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam), echter is die link nu dood. Misschien dat iemand de nieuwe link kan posten als het webcare contactformulier nog bestaat?

johnziggoziek
17 januari 2010, 08:59
Er zijn op het forum leden van het Ziggo webcare actief, een overzicht kan je hier vinden: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22592

Weet niet of ze echt veel kunnen betekenen voor diegene met de huidige problemen met de Ubee, misschien hebben ze wel meer duidelijkheid over het wanneer van de update. Je zou een PM kunnen sturen (heb zelf contact gehad met o.a. Jelle).

Op de vorige website had het webcare team een eigen contactformulier (https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam), echter is die link nu dood. Misschien dat iemand de nieuwe link kan posten als het webcare contactformulier nog bestaat?
Dankje ik heb gelijk een pm gestuurd.

Halkzor
17 januari 2010, 09:08
Oh jawel hoor, je boodschap komt prima over.:thumb up:
Maar ontevreden mensen zijn nu eenmaal geen beste luisteraars/lezers.
Die schreeuwen veel liever heel hard moord en brand......:rolleyes:

Kijk, persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat mensen een klacht hebben en hier een antwoord zoeken, daar is dit forum voor bedoeld.
Waar ik wťl moeite mee heb is dat er een steeds grotere groep drammers komt die niet (meer) op zoek zijn naar een oplossing voor een probleem, maar er een sport van maken om Ziggo te bekritiseren op welke wijze dan ook als een soort van wraakuitoefening.

En nog erger is om te zien dat die mensen in dit sub-forum langzaam de boventoon dreigen te gaan voeren, waardoor dit forum veel van zijn informatieve waarde verliest.
De wťl met Ziggo tevreden forumbezoekers worden op het laatst moe van het steeds maar weer reageren op dezelfde clichť verwijten naar Ziggo, omdat zij er verder ook niets aan kunnen doen en zij zwijgen daarom maar.
In het slechtste geval blijven daarom de ontevredenen hier alleen over en kunnen ze heel hard naar elkaar schreeuwen hoe waardeloos alles toch wel is.

KleineMan
17 januari 2010, 14:55
Als er toch al zoveel problemen zijn met een Ubee modem, waarom worden ze nog wel verstuurd naar nieuwe klanten zonder dat er een firmware update op uitgevoerd is??? Ik zou b.v. vanaf 8-01-2010 kunnen genieten van mijn nieuwe internet en telefonie, kreeg netjes op 07-01-2010 mijn installatie pakket, heb alles aangesloten en het werkt niet! Ik denk ik wacht een week, maar nog niks, bel ik de help dest en leggen ze me uit dat er problemen mee zijn (komen ze ook wel op tijd mee zeg aan dit forem te zien is het al een half jaar prut met die modems) en dat het wel tot eind januari kan duren voordat ik internet en telefonie heb. Dan is het wel zo dat ik straks zonder telefoon en internet zit omdat ze mijn huidige abbonement al opgezegd hebben ( en wat zeggen ze dat op de help dest "ja daar kunnen wij ook niks aan doen"!!!!) I.P.V. dat ze me netjes informeren, schuiven ze het gewoon van zich af en helpen je niks verder!:evil: Daar kan ik kwaad om worden zeg. Komen ze straks nog een keer op bezoek bij Radar.... Succes. Als ik voor het eind van de maand nog geen internet heb zeg ik de boel wel op en declareer ik de gemaakte kosten wel bij Ziggo! gewoon onmenselijk hoe ze met hun klanten omgaan.

Pupke
17 januari 2010, 21:44
Hi, ik heb ook een totaal onbruikbaar Ubee modem... :-P Eind oktober 2009 kon ik er nog een beetje mee internetten/bellen, maar na een dikke maand kreeg ik niet of nauwelijks meer verbinding. Ik heb toen een oude Motorola van de helpdeskman op het Ziggo-kantoor meegekregen. Aardige gast: weinig woorden, maar wel doortastend optreden. Eigenlijk zie ik ook niet zo het nut meer in om die Ubee aan de praat te krijgen, want alles draait nu stabiel. Volgens mij is het het enige voordeel van de Ubee "channel bonding". In mijn geval haal ik gewoon de max. snelheid (20Mb), over ťťn kanaal. :cool: Overigens niks meer van Ziggo vernomen, dus ik haal m'n info maar uit dit forum. Bedankt voor jullie postjes.......... :thumb up:

agnit
18 januari 2010, 14:52
volgens een ziggo helpdesk medewerker zou het goed moeten zijn maar is dat niet het geval dan zou ik mijn oude modem opnieuw kunnen aansluiten, klopt dat??

Parel
18 januari 2010, 15:13
volgens een ziggo helpdesk medewerker zou het goed moeten zijn maar is dat niet het geval dan zou ik mijn oude modem opnieuw kunnen aansluiten, klopt dat??

Misschien wel, maar laat je dan eerst door die medewerker een brief sturen waar dat in staat, en of je dan nog wel de snelheid hebt die je belooft is.

Suc6 ermee.

Interneppen
18 januari 2010, 15:23
Bij mij is het uitvallen nu zo erg. Heb er maar een adsl abbo bij aangevraagd en mijn ziggo alles in 1 naar basis gezet. Laat ze eerst hier buiten de kabel maar is vervangen. Geen 1 modem werkt hier nu. Zal de kosten van dit abbo maar is gaan declareren bij Ziggo. :pompom:

Pupke
18 januari 2010, 17:04

...gewoon proberen. beide modems staan waarschijnlijk geregistreerd op je abo (is bij mij ook nog steeds zo, heb de ubee 8 januari nog geprobeerd, maar het was nog steeds een drama, dus toen heb ik direct de motorola er weer aangehangen).

Grupeldorn
19 januari 2010, 01:00
Bij mij lukte het om mij oude Arris modem weer te installeren met de activatie code die ik bij mijn nieuwe Ubee modem had ontvangen. Dus die wel goed bewaren.

agnit
19 januari 2010, 06:48
gistermiddag heb ik de ubee aangesloten en tot op heden geen uitval of laag snelheid gehad.

zay
19 januari 2010, 08:08
Ik draai nu inmiddels 1,5 week op de ubee. Over het algemeen gaat het goed. Ik heb twee keer gehad dat de connectie spontaan wegviel dat ik de modem van het stroom moest halen.

Verder heb ik wel gisteren een lage snelheid... 2mbps up en 150kbps down ofzo.

Ik zal vanavond eens kijken of het nogsteeds zo is en of een reset daartegen werkt.

Telefoon werkt in ieder geval wel normaal.

dpctn
19 januari 2010, 18:47
van mij doet het nog net geen 2 weken weer wat beter, maar sinds 3 dagen ofzo terug, is het nu weer echt te vaak dat het uitvalt... ik betaal toch voor 24/7uur per dag, 365 dagen per jaar internet??? of betaal ik maar voor paar uurtjes per dag (als ik geluk heb) internet.... come on ziggo,. stop met bs lullen. het is nu al weer bijna 3 dagen na de zogenaamde deadline van 17 januari. En ik merk niet eens dat ze er wat aan PROBEREN te doen, behalve onzin lullen die ik dan maar moet aan nemen van een of andere idioot die daar zit met z'n A4'tje voor zich met mogelijke problemen/oplossing, die ik zelfs terug kan vinden in een handleiding van een magnetron. Is er iemand daar bij zigoo die technisch is ingesteld AT ALL???? ik word helemaal gek van deze sh!t service van de ubee modems en de ziggo medewerkers. What's next ziggo???... mij straks nog durven te zeggen dat ik moet wachten zonder oplossing tot 17 februari? give me a ****ing break...

BenJ
19 januari 2010, 19:00
.... come on ziggo,. stop met bs lullen...... behalve onzin lullen ......een of andere idioot .....sh!t service van de ubee modems en de ziggo medewerkers....... give me a ****ing break...Pittig

Gizmo©
19 januari 2010, 19:05
Pittig
Sambalby!!!:wink:

Interneppen
19 januari 2010, 19:08
Wil je de constante snelheid en een goede verbinding. Neem de alles in 1 basis. Snelheid wordt gehaald en klagen is voorbij :schater:

Tempus
19 januari 2010, 19:10
van mij doet het nog net geen 2 weken weer wat beter, maar sinds 3 dagen ofzo terug, is het nu weer echt te vaak dat het uitvalt... ik betaal toch voor 24/7uur per dag, 365 dagen per jaar internet??? of betaal ik maar voor paar uurtjes per dag (als ik geluk heb) internet.... come on ziggo,. stop met bs lullen. het is nu al weer bijna 3 dagen na de zogenaamde deadline van 17 januari. En ik merk niet eens dat ze er wat aan PROBEREN te doen, behalve onzin lullen die ik dan maar moet aan nemen van een of andere idioot die daar zit met z'n A4'tje voor zich met mogelijke problemen/oplossing, die ik zelfs terug kan vinden in een handleiding van een magnetron. Is er iemand daar bij zigoo die technisch is ingesteld AT ALL???? ik word helemaal gek van deze sh!t service van de ubee modems en de ziggo medewerkers. What's next ziggo???... mij straks nog durven te zeggen dat ik moet wachten zonder oplossing tot 17 februari? give me a ****ing break...
Ik zie dat je ook rekening houd met de expats in Den Haag.......:mrgreen:

dpctn
19 januari 2010, 20:49
Wil je de constante snelheid en een goede verbinding. Neem de alles in 1 basis. Snelheid wordt gehaald en klagen is voorbij :schater:

uhmm NEE, ik wil waarvoor ik betaal, en dat is 50mbit internet. en niet 56k dial up. (dat volgens mij toen der tijd zelfs nog stabieler was dan deze shit) Geef me een andere provider in den haag die 50mbit of hoger via kabel (geen adsl) heeft, en dan switch ik ongetwijfeld in een heartbeat naar een andere ISP... en dit van een klant die al jaren lang kabel internet van ziggo heeft zonder ooit problemen te hebben gehad of hoeven te bellen voor klachten. Ik heb nu serieus in de laatste maanden on-overdreven UREN lang in totaal met die bullshit "help"desk aan de telefoon gezeten..wetende dat het niet helpt en dat zelfs 1+1=3 meer logica bevat dan de medewerkers daar.. Ik ben het echt zat!!!!!!!!!!! sinds gisteravond heb ik vanaf ik thuis ben gekomen van werk vandaag, nog steeds geen internet, en de modem heeft nog steeds geen connectie kunnen maken... en dit terwijl het de afgelopen week wel connection had en aleen af en toe eens weg viel (nog steeds onaceptabel maar goed beter dan niets).. met ziggo is het echt 1 stap vooruit (lol echt?) en dan weer 10 stappen terug......[zucht]

hardloophenk
19 januari 2010, 20:59
Had ik sinds zondag weer een goede verbinding met de Ubee modem. Ik maandag naar de helpdesk gebeld of er een nieuwe update was. Vertelde de medewerker dat deze er was in de regio Den Haag. Nou de pret heeft maar kort geduurd. Vanmiddag stonden de 2 lampjes weer op oranje. Na het van de stroom afhalen van de modem en na 1o minuten erweer op zetten deed deze het even. Maar naar een check op speedtest was het weer 1 en al teleurstelling. Ook de ping test kwam ik op 500 ms uit. Ik ziggo weer bellen. Zei de helpdesk medewerker dat er nog helemaal geen update heeft plaatgevonden. Deze zou nu weer vanaf 25 januari plaats vinden. Tja ik vraag me wel eens af. Meer kon hij me niet zeggen. Wel zei hij dat het voor 1 februari opgelost zou moeten zijn. Zit nu maar weer aan het adsl lijntje van xs4all only.

Gizmo©
19 januari 2010, 21:12
Ben ik blij dat ik de oude Motorola nog heb. Die Arris komt er bij mij ook voorlopig nog niet tussen. Die ligt mij wel best in de kast.

Neron
20 januari 2010, 13:10
Ben ik blij dat ik de oude Motorola nog heb. Die Arris komt er bij mij ook voorlopig nog niet tussen. Die ligt mij wel best in de kast.

Arris werkt prima dus doe jezelf een lol en sluit em aan.
Download gemiddeld met 58 mbit
Den haag zuid

Saywhat
20 januari 2010, 14:39

Dit kan ik bevestigen, is correct...
Volgende firmware is in de maak bij ubee, en zal daarna weer worden getest, en hopelijk snel worden verspreid! (lees eind jan, begin feb.)

Ps. ik post hier voor mijn eigen plezier dus niks officieel... Wel werkzaam bij Ziggo :)

hardloophenk
20 januari 2010, 16:22
Volgende firmware is in de maak bij ubee, en zal daarna weer worden getest, en hopelijk snel worden verspreid! (lees eind jan, begin feb.)

Ps. ik post hier voor mijn eigen plezier dus niks officieel... Wel werkzaam bij Ziggo :)
Heb je zelf ook een Ubee modem? Ik mag aannemen dat omdat je er werkzaam bent meer weet van hebt dan diegene die er niet werken. En we mogen hopen dat wat je zegt klopt. De helpdesk die ik gister nog aan de tel had kon dat niet bevestigen maar ze waren er wel mee bezig. Toch zou een betere communicatie beter zijn. Je hoort en leest heel veel berichten die dan weer wel en dan weer niet kloppen. Tja en dan maar weer afwachten. Nu lees ik dus weer in het begin van febr. En zo wordt het maar later en later.

johnziggoziek
20 januari 2010, 17:42

grrrr ik wacht al vanaf november:censored:

Interneppen
20 januari 2010, 18:03
Een reactie,

Onlangs hebben wij getracht telefonisch met u in contact te treden om uw storing te bespreken. Dit zullen wij ook blijven proberen. Graag wil ik u wel per e-mail op de hoogte houden dat wij druk bezig zijn met uw storing.

Belmet uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (Ä 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting.

Ik kan vaak niet bellen/gebeld worden of internetten. Dat mijn probleem. Dus ben je verplicht om mobiel of zo te bellen a ching ching en internet/telefoon van je buren te misbruiken.

Dus een storing melden kost geld, terwijl hun dienst niet werkt.

Straks vragen ze nog geld om een factuur te mogen downloaden om hun slecht werkende diensten te mogen blijven betalen. O zo geduldig, maar ik begin nu zelfs mijn geduld te verliezen :giveup:

Faiz
20 januari 2010, 18:04
Ook hier problemen met de Ubee modem. Sinds begin januari al onze losse Ziggo abo's omgezet naar Alles in 1 Plus. Alles netjes ontvangen, alleen de modem is een pain in the ass. Regelmatig klapt ie eruit, geen snelheid, geen telefoon en dan kan je het hele relaas van stekker eruit, wachten, stekker erin doen. Afgelopen week maar even gebeld met de technische helpdesk. En ja, het probleem is bekend, eind van deze maand (januari 2010) moeten alle Ubee modems een firmware update binnen krijgen. Tot die tijd afzien met snelheden die nog lager liggen dan voorheen. Schijnt dat je je kan aanmelden via de helpdesk voor een financiŽle compensatie. Eerst maar afwachten dat het naar behoren werkt (dus 30Mbits download gaat halen). Af en toe een beetje met Speedtest checken hoe de snelheid is.

Saywhat
20 januari 2010, 21:39
Heb je zelf ook een Ubee modem?

Nee ik woon helaas in een dorpje die voorlopig niet over zal gaan naar de snelheden die de Arris niet aankan...

Ik mag aannemen dat omdat je er werkzaam bent meer weet van hebt dan diegene die er niet werken. En we mogen hopen dat wat je zegt klopt. De helpdesk die ik gister nog aan de tel had kon dat niet bevestigen maar ze waren er wel mee bezig.

Ik heb dezelfde informatiebron gebruikt als iedere helpdesker voor zijn neus zou moeten hebben... Dus ja inderdaad hebben zij die info ook!

Toch zou een betere communicatie beter zijn. Je hoort en leest heel veel berichten die dan weer wel en dan weer niet kloppen. Tja en dan maar weer afwachten. Nu lees ik dus weer in het begin van febr. En zo wordt het maar later en later.

Ja dit is vervelend, maar vergeet niet dat er een aantal verrassingen voor Ziggo ook waren. De meest recente bijvoorbeeld de firmware die dan weer een negatief effect had op de telefonie... Het is aan Ubee om een andere firmware te schrijven, Ziggo zelf doet dit niet.

hardloophenk
20 januari 2010, 22:17
Nee ik woon helaas in een dorpje die voorlopig niet over zal gaan naar de snelheden die de Arris niet aankan...

Ik heb dezelfde informatiebron gebruikt als iedere helpdesker voor zijn neus zou moeten hebben... Dus ja inderdaad hebben zij die info ook!

Ja dit is vervelend, maar vergeet niet dat er een aantal verrassingen voor Ziggo ook waren. De meest recente bijvoorbeeld de firmware die dan weer een negatief effect had op de telefonie... Het is aan Ubee om een andere firmware te schrijven, Ziggo zelf doet dit niet.
Dat kan me voorstellen dat ziggo er ook verrast over was. Maar ziggo is het dan toch zelf die met deze fabrikant in zee is gegaan. En waarom heeft ziggo voordat deze modems werden uitgegeven niet voldoende getest. Wat ik zelf nu wel heel erg vervelend vind is dat ik geen telefonie hebt van ziggo maar wel een Ubee met aansluitingen voor telefoon. Nu zegt je dus dat het internet gedeelte wel goed was maar niet de telefoon. In fijte wordt ik hierdoor ook gedupeerd. Ik heb een Z3 ab. Is het dan een bewuste keuse geweest van ziggo om met maar 1 type te komen voor de all in one pakketen en de losse abonnees. En zoals je nu omschrijft heeft elke medewerker dezelfde info op zijn scherm staan. Dan is het toch best raar dat je telkens een ander andwoordt krijgt. Het lijk me meer moedwillig. Maar zoals je ziet leeft het wel onder de gebruikers. En natuurlijk waar gewerkt wordt gaat wel eens wat mis. Al met al bedankt voor de info die je geeft. met vriendelijk groet

BGM23
21 januari 2010, 22:35
Vandaag zeer gefrustreerd en beduusd aan de lijn gehangen met Ziggo. Gisteravond begon mijn Ubee modem ongeveer iedere 30 minuten uit te vallen. Stekker eruit en er weer in: probleem voor 30 minuten weer opgelost. Vandaag thuisgekomen, Ubee modem was herhaaldelijk aan het opstarten en kwam niet uit deze cirkel.Hoeveel stekkers je er wel niet voor hoelang uittrok en weer terugstak, het hielp niets.. Een regelrechte vastloper dus.

Tot mijn allergrootste verbazing was tot 2 keer toe de reactie van het storingsnummer: Helaas wachten we op een software update van Ubee en tot die tijd moet u het zonder internet en telefoon stellen. Zwaar verontwaardigd natuurlijk vermeld dat ik daar niet zomaar mee akkoord kon gaan. Maar ze kunnen dus geen andere oplossing bieden....
Deze update moet, as we speak, nog gemaakt worden en wanneer die komt kunnen ze niet zeggen. Niet of het 1 dag of misschien wel een week duurt. Pech hebben dus, en hopen dat je modem, zoals ik nu dus ook meemaak, pas na 5 Š 6 uur een doorstart maakt en het weer een tijdje volhoudt. Blijft je modem dagen hangen....jammer dan volgens ziggo!

Afgelopen dagen hebben ze al een software upgrade gedaan in de modems, maar daarbij was telefonie totaal onmogelijk, dus hebben ze die alweer eruit gehaald. En dat was volgens mij het punt waarop die van mij problemen begon te geven. Ik heb laatste 3 maanden probleemloos gedraaid met de modem.

Meer mensen met die euvel?

nico hhw
21 januari 2010, 23:24
Vandaag zeer gefrustreerd ............................Meer mensen met die euvel?

probeer anders eens een factoryreset, hiermee laad je namelijk opnieuw de firmware in het modem.
Dit doe je door achter in het modem in het kleine gaatje, een scherpe punt van een pen o.i.d. te steken, druk dit dan (zachtjes) minimaal 10 seconden in totdat er nog maar een groen lampje snel knippert, daarna pas loslaten.
Dan start het modem opnieuw op om de firmware in te laden (er begint van alles een tijdje te knipperen), let op dit kan een paar minuten duren, daarna start het modem automatisch nog een keer normaal opnieuw op. En als dat gebeurt is zou de firmware opnieuw geinstalleerd moeten zijn en zou het modem normaal gesproken moeten werken.

baat het niet dan schaadt het niet

BGM23
21 januari 2010, 23:48
Kijk dat zijn nog eens tips. Heb dus twee medewerkers van ziggo aan de lijn gehad. EN het enigste wat zij mij kunnen vertellen is: haal de stekker uit het stopcontact en wacht dan etc etc etc.

Aangezien er bij de ubee geen verder handleidingen zijn, had ik deze manier van resetten nog niet gevonden. Bij een eerstvolgende crash van de ubee zal ik deze eens gaan proberen.

Bedankt voor de tip!

Joabber
22 januari 2010, 19:04
Ik heb sinds enkele dagen AIE extra van ziggo. Hierbij een UBEE modem ontvangen. Nu ben ik geen expert op dit gebied, maar met het downloaden van nieuwsgroepen kom ik niet boven de 1200 KB/s en schommel veelal rond de 950 KB/s. Is dit normaal of een gevolg van de bekende software die nog moet worden geinstalleerd in de UBEE modem.
Kan iemand mij hier antwoord op geven of is deze snelheid het maximale bij Ziggo m.b.t. downloaden via nieuwsgroepen (dat ze er een rem o.i.d. op zetten)

nogmaals, geen expert, maar wel benieuwd of mijn centjes hier wel goed besteed zijn.

Heb eventueel nog mijn "oude" Webstar modem. Is het verstandig die weer terug te plaatsen of is dit niet mogelijk.

bedankt voor de reactie.
Job

JulesWBD
22 januari 2010, 21:18
Zat was ik het om aan het lijntje te worden gehouden met het verhaal volgende week nieuwe firmware voor de ubee, nee volgende week, nee het duurt nog even....

Vandaag is de monteur geweest, ubee uitgewisseld voor de Arris en internet werkt perfect, geen problemen meer, telefoon werkt !

na twee en een halve maand ben ik zo blij als een kind !

Arris kan tot ongeveer 50mbit meekomen, dus daar kan ik wel even mee vooruit.

Ubee, kan tot 300mbit in de toekomst, maar ik wil alleen maar dat het werkt. 50mbit is uitstekend. :applause::applause::applause::applause::applause: :applause:

CeeS
22 januari 2010, 22:35
Arris kan tot ongeveer 50mbit meekomen, dus daar kan ik wel even mee vooruit.

Een Arris kan ook 120Mbit aan hoor.
Hij heeft 4 kanalen die elk makkelijk 30Mbit kunnen verwerken. Maar met 8 kanalen is de load-verdeling wat beter te regelen en hoeft elk kanaal niet zo druk te zijn.

mesa57
22 januari 2010, 22:51
Er zijn geruchten dat er maandag / dinsdag een firmware update de deur uit gaat :rolleyes: