View Full Version : Garuda TV, 7 september niet meer te zien,

Wesmsn
2 september 2009, 19:48
Garuda TV zal vanaf 7 september a.s. niet meer te zien zijn.
Ik kijk nooit naar deze zender
Maar zullen jullie deze zender missen?

http://www.ziggo.nl/televisie/nieuws/

Edit 7 September : Garuda TV Blijft te zien bij ziggo..

Edit 1 Oktober; Garuda TV Verdwijnt 1 Oktober,

Zigmund
2 september 2009, 19:50
Alweer dit bericht??? Na ja zal wel komkommertijd zijn....

Deze zender zat toch in een extra buitenlands pakket achter slot en grendel??? Ik ken deze zender niet en heb het ook nooit bekeken....

willemsj
2 september 2009, 19:55
Alweer dit bericht??? Na ja zal wel komkommertijd zijn....

Deze zender zat toch in een extra buitenlands pakket achter slot en grendel??? Ik ken deze zender niet en heb het ook nooit bekeken....

Volgens mij zat die zender in het Digitaal Totaal pakket.

Zigmund
2 september 2009, 19:55
Volgens mij zat die zender in het Digitaal Totaal pakket.

Dan heb ik hem wel, maar nog nooit bekeken....

mennomulder
2 september 2009, 20:25
Wellicht voor onze mede-landgenoten met roots in de Gordel van Smaragd !

Frans55
2 september 2009, 20:37
Wij kijken regelmatig naar deze zender, mijn vrouw komt uit Indonesie en zit vaak gezellig met haar moeder naar deze zender te kijken, zelf kijk ik ook regelmatig. Zitten best wel grappige leuke en interressante programma,s bij.
Vind het jammer dat deze special interest zender ingeruild wordt voor Foxlife in dat segmend zijn er al diverse smaken iin het pakket.
Dus Ziggo GARUDA moet blijven.

Zigmund
2 september 2009, 20:50
Wij kijken regelmatig naar deze zender, mijn vrouw komt uit Indonesie en zit vaak ezellig met haar moeder naar deze zender te kijken, zelf kijk ik ook regelmatig. Zitten best wel grappige leuke en interressante programma,s bij.
Zou het jammer vinden als hij weggaat, of haalt Ziggo hem van de kabel wie weet dat

Garuda gaat er af digitaal. Zo zie je maar, er is altijd en populatie die er toch naar kijkt. Ik dacht dat deze zender in een Hindi-pakket zat??? Ben ik nu gek of wat???

Update: ik ben gek. Zat in het Digitaal totaal pakket. ik heb deze zender dus gewoon..... Nooit naar gekeken....

Maar zoals zoveel zenderwissels raakt dit altijd een bepaalde kleine doelgroep.... In dit geval vind ik het terecht. We moeten meer zenders voor iedereen hebben en wat minder doelgroep gerichte zenders, die moeten bij voorkeur in een apart keuzepakket zoals dat ook is geberud met het Turkse pakket, Hindi en Chinese.

Frans55
2 september 2009, 21:10
Op zich ben ik dat met je eens, maar dat betekent niet dat je 30 zenders van het soort Foxlife moet hebben is zonde van de ruimte op de kabel dan liever er een paar goede HD zenders erbij.
Wat Garuda betreft ik weet niet of het van Ziggo uitgaat of dat de zender stopt met uitzenden, misschien dat iemand van Ziggo daar een antwoord op heeft.

pr123
2 september 2009, 21:28
Op zich ben ik dat met je eens, maar dat betekent niet dat je 30 zenders van het soort Foxlife moet hebben is zonde van de ruimte op de kabel dan liever er een paar goede HD zenders erbij.
W
helemaal mee eens.
nu heb je al een aantal zenders die precies het zelfde zijn.
waar blijven de extra HD zenders?

O ik snap het al , het wordt direct Fox life HD
http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_Life_HD

ach kunnen we de uitgekauwde series nu wel in HD kijken

FJRobert
2 september 2009, 21:46
Er is een hoop kritiek op deze zender vanuit de indonesische en indische samenleving in Nederland. Dus weg ermee dan maar.

http://indisch4ever.web-log.nl/indisch4ever/2007/07/donald_tick_kom.html

pvd
2 september 2009, 21:49
Maar zoals zoveel zenderwissels raakt dit altijd een bepaalde kleine doelgroep.... In dit geval vind ik het terecht. We moeten meer zenders voor iedereen hebben en wat minder doelgroep gerichte zenders.

Hier ben ik het niet mee eens:
Ik vind dat ook de doelgroepen zenders, ook voor de minderheden, uitgezonden moeten worden

, die moeten bij voorkeur in een apart keuzepakket zoals dat ook is geberud met het Turkse pakket, Hindi en Chinese

Dit is dan weer wel een goed idee. Iedereen kan dan voor zich besluiten of hij/zij extra wil betalen voor deze zenders.

pvd

Vijver
2 september 2009, 22:17
Hier ben ik het niet mee eens:
Ik vind dat ook de doelgroepen zenders, ook voor de minderheden, uitgezonden moeten worden

Dit is dan weer wel een goed idee. Iedereen kan dan voor zich besluiten of hij/zij extra wil betalen voor deze zenders.

pvd

Ja. gewoon aanbieden voor 5,95 per bekeken uur. Dan is het gauw afgelopen, of er breken massale protesten&rellen uit, weet je dat ook meteen. Garuda, klinkt als een vliegmaatschappij die bij menigeen niet eerste keus zou zijn. Wat is het eigenlijk?

Frans55
2 september 2009, 22:22
Sorry, maar als je niet weet wat het is reageer dan niet.

Frans55
2 september 2009, 22:26
Nou die kritiek is deels terecht, maar wel de enige Indonesche zender, en trouwens er zijn meer zenders met veel herhalingen er zijn genoeg Indische mensen die deze zender wel weten te waarderen.

Vijver
2 september 2009, 22:38
Nou die kritiek is deels terecht, maar wel de enige Indonesche zender, en trouwens er zijn meer zenders met veel herhalingen er zijn genoeg Indische mensen die deze zender wel weten te waarderen.
Hoeveel is genoeg? 500? 5000? 50000? Reden dat ziggo deze zender wil schrappen zal wel zijn dat de kosten boven de baat uitgaan. Hierachter heb ik een vage indieer, dus geen indonesieer, die middels een kabel buitengaats via de regenpijp en schoorsteen v/d buren een werkelijk halfbakken schotel heeft opgehangen. Vlak deze doelgroep niet uit, die willen niets met ziggo te maken hebben.

willemsj
2 september 2009, 23:02
Hierachter heb ik een vage indieer, dus geen indonesieer, die middels een kabel buitengaats via de regenpijp en schoorsteen v/d buren een werkelijk halfbakken schotel heeft opgehangen. Vlak deze doelgroep niet uit, die willen niets met ziggo te maken hebben.

En waarom niet ??

hvanbeek
2 september 2009, 23:15
Wellicht moeten er nog wat rekeningen betaald worden door Garuda?

http://www.garudatv.nl/

Dit domein is om administratieve redenen offline.

:eek:

Vijver
2 september 2009, 23:28
En waarom niet ??

Doel jij op die buitenpandige bekabeling via de regenpijp van de buren? Het antwoord daarop is ja, dat doe je niet, deze man dus wel, hij is compleet geschifd. Hij doet ook andere dingen waarover ik nu niet kan of wil uitwijden.

willemsj
2 september 2009, 23:48
Doel jij op die buitenpandige bekabeling via de regenpijp van de buren?

Nee dus.

Vijver
3 september 2009, 00:01
En waarom niet ?? __________________
]-[an
=========
Utrecht
=========
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/quote.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/newreply.php?do=newreply&p=199466)Nee dus.

Ik moet het je nageven, sterke tekst.

G.bruiker
4 september 2009, 15:14
Garuda zat eerst in een apart pakket voor 9,95.
Geen hond die dat afnam.
Uiteindelijk hebben ze het in een ander pakket onder gebracht.
Dat het er nu afgehaald wordt is jammer,maar Garuda heeft een kans gehad.
Het bleek dat er voldoende mensen naar wilden kijken,maar dat niemand er een dubbeltje extra voor wilde betalen.
Daarnaast was meer dan de helft een herhaling van een herhaling van een herhaling.
Adverteerders achter Garuda bleven weg, tel dan maar uit.

pieter10
6 september 2009, 11:16
Den Haag stond altijd bekend als Indische stad, vele indische medeburgers hebben nl. hun roots in Den Haag. Daarom is in deze stad ook ieder jaar de Pasar Malam, daarom zijn er zoveel Indische instellingen, tokos en restaurants.

Als kabelaanbieder brengt dit ook zijn verplichtingen mee, een verplichting naar de achterban. Dus onbegrijpelijk dat men juist deze zender eraf gaat halen, een zender die gericht is op Nederland met nieuwsflitsen in het Nederlands en met een gevarieerd aanbod als: koken, reizen, film enz.
En dat wordt nu geruild met een zender als Foxlive, weer iets Amerikaans iets van Oprahīs of dr Phill achtigs een zender waar niemand ooit van gehoord heeft, weer een van het vele.

Ons gezin behoorde dan ook tot de eersten die wel die Ä 9,95 per maand betaalde en een reden om voor Ziggo te kiezen. Wij vinden het daarom een schande dat men zo maar die historische banden doorknipt.

Zigmund
6 september 2009, 15:26
Den Haag stond altijd bekend als Indische stad, vele indische medeburgers hebben nl. hun roots in Den Haag. Daarom is in deze stad ook ieder jaar de Pasar Malam, daarom zijn er zoveel Indische instellingen, tokos en restaurants.

Als kabelaanbieder brengt dit ook zijn verplichtingen mee, een verplichting naar de achterban. Dus onbegrijpelijk dat men juist deze zender eraf gaat halen, een zender die gericht is op Nederland met nieuwsflitsen in het Nederlands en met een gevarieerd aanbod als: koken, reizen, film enz.
En dat wordt nu geruild met een zender als Foxlive, weer iets Amerikaans iets van Oprahīs of dr Phill achtigs een zender waar niemand ooit van gehoord heeft, weer een van het vele.

Ons gezin behoorde dan ook tot de eersten die wel die Ä 9,95 per maand betaalde en een reden om voor Ziggo te kiezen. Wij vinden het daarom een schande dat men zo maar die historische banden doorknipt.

Twee dingen hierover:
1) Volgens mij stopt de zender zelf met uitzenden in ons land
2) Deze zender werd door te weinig mensen bekeken

Persoonlijk vind ik niet dat ik moet betalen via het extra pakket voor kanalen die slecht een hele kleine minderheid bekijkt. De financiering moet dan komen van een hele grote groep die de zender niet kijkt. Dat maakt zo'n zender heel erg duur en drijft de prijs van Ä 9,95 op.

Er zijn gekkere beslissingen genomen door Ziggo/@home door bijv. Skynews en MTV2 eraf te halen. Daar kijken we veel mensen naar.

Een Zender als Garuda hoort beslist niet in een extra pakket, maar in een apart pakket voor die doelgroep.

rick70
7 september 2009, 20:32
Het bericht dat Garuda TV zou komen te vervallen per 7 september is door Ziggo van de nieuwspagina afgehaald.

Zie: http://www.ziggo.nl/televisie/nieuws/

De zender is ook nog steeds te ontvangen op kanaal 670.

update: per 1 oktober jl. is Garuda TV alsnog komen te vervallen.

Frans55
7 september 2009, 21:15
Ja dat klopt, mijn schoonmoeder blij

Wesmsn
7 september 2009, 21:25
Idd hun website is nog wel offline
Wegens administratieve redenen

Ik denk dat ze snel ziggo hebben bij betaald,

Frans55
7 september 2009, 21:48
Het zou handig zijn als iemand van Ziggo daar verdere uitleg over kan geven.

Edd
2 oktober 2009, 16:18
Dan heb ik hem wel, maar nog nooit bekeken....
hi dus als je een pakje krijgt kijk je er nooit in ?:frons:

vansteenvelt
3 oktober 2009, 17:58
Ik keek elke dag naar Garuda. Mijn ouders komen uit Indonesie, zijn reeds overleden. Ik had echt een thuisgevoel en herkende veel, ook in mijzelf. Ik vind het echt vervevelend dat ik geen Garuda meer kan kijken.
Shiba

TacoBorg
4 oktober 2009, 15:48
Het zou handig zijn als iemand van Ziggo daar verdere uitleg over kan geven.

ZIGGO en zinnige informatie leveren? Dat zou voor 't eerst zijn...

Overigens weet de website van GarudaTV niet beter dan dat Ziggo een van de doorgevende instanties is.

F. Hellebrand
6 oktober 2009, 00:09
Wij kijken regelmatig naar deze zender, mijn vrouw komt uit Indonesie en zit vaak gezellig met haar moeder naar deze zender te kijken, zelf kijk ik ook regelmatig. Zitten best wel grappige leuke en interressante programma,s bij.
Vind het jammer dat deze special interest zender ingeruild wordt voor Foxlife in dat segmend zijn er al diverse smaken iin het pakket.
Dus Ziggo GARUDA moet blijven.

Ik sta volledig achter je: GARUDA MOET BLIJVEN!!!!
Wij en al onze familieleden en kennissen (ongeveer 20 abonnees) betalen er speciaal voor om deze zender te kunnen zien.
GARUDA MOET BLIJVEN!!!!
Indische mensen zijn ook Nederlanders en hebben ook recht op hun eigen programma's!

Paros
6 oktober 2009, 08:39
Voor mijn vrouw is Garuda TV ook de enige manier om op televisie een beetje van haar eigen cultuur te kunnen zien. En als je ziet wat er voor terug komt: meer van het zelfde . . . ik vind het een schande :evil:

TacoBorg
6 oktober 2009, 08:57
En als je ziet wat er voor terug komt: meer van het zelfde . . . ik vind het een schande :evil:

Naar Ziggo toe: bestaat er niet zoiets als een programmaraad die toestemming moet geven om veelbekeken zenders eruit te knikkeren?

catastrofus
6 oktober 2009, 11:16
Totnutoe heeft Garuda TV nog niet gereageerd op mijn belefde e-mail.

Naar Ziggo toe: bestaat er niet zoiets als een programmaraad die toestemming moet geven om veelbekeken zenders eruit te knikkeren?

Programmaraad gaat alleen over de analoge zenders, niet de digitale dus.

Gert.

Tom_B
6 oktober 2009, 13:20
Indische mensen zijn ook Nederlanders en hebben ook recht op hun eigen programma's!
Wat is dat nou voor onzin? Ik ben Amerikaans. Heb ik dan het recht op CBS, ABC en Fox? Nee toch? Als er te weinig vraag naar, heb ik gewoon pech. Zo werkt dat nou eenmaal.

TacoBorg
6 oktober 2009, 18:57
Programmaraad gaat alleen over de analoge zenders, niet de digitale dus. Gert.

Dus ???

Van GarudaTv ontving ik vandaag de volgende mail:
Tot onze grote spijt moeten wij mede delen dat de uitzendingen van GarudaTV
zijn beŽindigd als ťťnzijdig besluit van Ziggo, zonder een rationele reden.

Dit is zeer teleurstellend voor de abonnees van GarudaTV, in het bijzonder
voor de Indonesische gemeenschap die geen Indonesisch televisiekanaal hebben zoals de andere nationaliteiten dat wel hebben.

Daarom vragen wij uw steun, in het bijzonder die van de trouwe abonnees van
GarudaTV om een protest in te dienen aan Ziggo, via email of fax dat
rechtstreeks gericht is aan Ziggo, met een copie aan GarudaTV.

Hierbij laten wij ook weten dat GarudaTV er momenteel alles aan doet om de
uitzendingen te kunnen blijven uitzenden, en zelfs door zal gaan tot een
rechtzaak.

Uw steun zal zeer helpen om GarudaTV in Nederland te kunnen blijven
uitzenden.

Met vriendelijke groet,
GARUDA TV MANAGEMENT

Reffles
6 oktober 2009, 21:37
Ziggo moet gewoon duidelijkheid geven over de doorgifte. Ik heb tot 2x toe gevraagd of men opheldering kon geven over de reden en of het tegen betaling alsnog te behouden was. Ik heb een auto reply gekregen vanuit Ziggo, dat er soms wisselingen plaatsvindt in het pakket. Aangezien mijn vraag niet geheel beantwoord is heb ik nogmaals de vraag hierover gesteld. Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord op gehad en dit was 4 weken gelden.

Garuda TV was voor mij 1 van de redenen om het totaalpakket te nemen, dus ga ik hier maar eens kritisch naar kijken.

Het totaalpakket moet gewoon flexibeler, gewoon betalen per zender. Kan iedereen zelf bepalen waar men voor betaald en heb je ook niet al die rotzooi. Pleur ik er tegelijk een stuk of 180 uit.

ErikE83
6 oktober 2009, 21:49
Ik heb vandaag even met Ziggo gebeld. Ze gaven aan dat Garuda TV te weinig kijkcijfers had. Ik heb ook gevraagd hoe ze dit hebben gemeten omdat GarudaTV niet wordt meegenomen door Stichting Kijk en Luisteronderzoek. Daar konden ze geen antwoord opgeven.

Maar wat ik wel heb geconstateerd is dat Ziggo op de transponder (490mhz) Garuda TV heeft vervangen door RTL Lounge. Ik heb voor de zekerheid direct alle transponders gescand maar helaas geen Garuda. Overigens geeft Ziggo 'nu' aan dat de zender niet meer terug komt.

Update: Op de website van Garuda staat inmiddels de volgende tekst
"dear viewers, since October 1, 2009, our service were terminated by Ziggo, we are sorry for the inconvenience. We need your feedback. please send your comment to contact@garudatv.co.id"
Bron: http://www.garudatv.co.id/

Renatus
7 oktober 2009, 00:11
Ik heb persoonlijk Garuda TV nooit gezien, ook al heb ik het totaal pakket.

Toch snap ik ook niet geheel waarom deze zender - de enige voor een bepaald publiek - niet meer uitgezonden kan worden. Maak er desnoods een apart premium pakket van zoals het Turks, Chinees en Hindi pakket. Ruimte zat op de kabel.

Lijkt me dat je dan iedereen blij maakt/houdt. :thumb up:

Jdd
7 oktober 2009, 07:21
Ik heb persoonlijk Garuda TV nooit gezien, ook al heb ik het totaal pakket.

Toch snap ik ook niet geheel waarom deze zender - de enige voor een bepaald publiek - niet meer uitgezonden kan worden. Maak er desnoods een apart premium pakket van zoals het Turks, Chinees en Hindi pakket. Ruimte zat op de kabel.

Lijkt me dat je dan iedereen blij maakt/houdt. :thumb up:

Ik denk dat ze voor rtl / SBS HD ruimte nodig hebben.

Frans55
7 oktober 2009, 08:07
Ja het is inderdaad jammer dat ze van de kabel zijn, sinds enige weken hadden ze ,s avonds om 21.00 recent nieuwsprogramma vooral voor mijn vrouw en schooonmoeder leuk.
Vroeger zat Garuda in een apart pakket daat betaalde ik toen Euro 9,95 voor. Als de reden is dar er niet voldoende ruimte op de kabel is moeten ze maar een een zooi van dei 13 in een dozijn zenders er van afknallen.
Ik zal in ieder geval een mail aan Garuda sturen.

Paros
7 oktober 2009, 08:27
Wat is dat nou voor onzin? Ik ben Amerikaans. Heb ik dan het recht op CBS, ABC en Fox? Nee toch? Als er te weinig vraag naar, heb ik gewoon pech. Zo werkt dat nou eenmaal.

Nou, er zijn zat Amerikaanse programma's te zien, dus jij hebt niet te klagen. Er zijn heel veel Indonesische mensen in Nederland en die hebben nu geen keuze meer, zelfs geen extra pakket of zo...

martwout
7 oktober 2009, 09:28
Van GarudaTv ontving ik vandaag de volgende mail:
Tot onze grote spijt moeten wij mede delen dat de uitzendingen van GarudaTV
zijn beŽindigd als ťťnzijdig besluit van Ziggo, zonder een rationele reden.

Action Now was ook zo aan het reageren. Niet veel later verdween die zender bij andere kabelbedrijven en stopte de zender met uitzenden. De waarheid zal wel in het midden liggen.

ArChie
7 oktober 2009, 10:25
Action Now was ook zo aan het reageren. Niet veel later verdween die zender bij andere kabelbedrijven en stopte de zender met uitzenden. De waarheid zal wel in het midden liggen.
Een beetje een kip en het ei opmerking. Immers, als een zender niet meer wordt doorgegeven de grote kabelbedrijven in een land dan komt er een moment dat het niet langer rendabel is om door te blijven gaan met de zender. Zonder doorgifte bij TV providers zijn er sowieso onvoldoende kijkers en komt het bestaansrecht van een zender in gevaar. Omdat Ziggo tegenwoordig zo groot is kunnen ze met hun kanalenbeleid er dus heel snel voor verantwoordelijk zijn dat een zender ook ophoudt te bestaan zodra zij de zender om onduidelijke redenen uit het pakket gooien. Misschien hebben Ziggo en UPC wat dat betreft wel te veel macht. Je ziet niet voor niets dat zenders die zich laten betalen voor doorgifte zich op voorhand al zorgen gaan maken als de contracten gaan aflopen en soms zelfs voor het aangaan van de nieuwe contract besprekingen hun kijkers oproepen om bij Ziggo en UPC kenbaar te maken om het kanaal te behouden.

AW78
7 oktober 2009, 17:19
Zonder doorgifte bij TV providers zijn er sowieso onvoldoende kijkers en komt het bestaansrecht van een zender in gevaar.
Waarom gaat Garuda niet in IndonesiŽ uitzenden? Daar wonen 240 miljoen potentiŽle kijkers, iedereen verstaat het, en die paar miljoen digitale Ziggo-klanten doen er dan niet meer toe! :wink:

ArChie
7 oktober 2009, 17:41
Waarom gaat Garuda niet in IndonesiŽ uitzenden? Daar wonen 240 miljoen potentiŽle kijkers, iedereen verstaat het, en die paar miljoen digitale Ziggo-klanten doen er dan niet meer toe! :wink:
Deze keer is het kennelijk niet een zender die bij jou in je lijstje staat, maar misschien is het de volgende keer wel raak. Ik ben niet voor of tegen doorgifte van Garuda TV op de kabel. Waar ik wel tegen ben is de manier waarop Ziggo meent te moeten omgaan met het verwijderen van kanalen en de manier waarop Ziggo nooit de verantwoording neemt voor genomen besluiten. Altijd maar weer wijzen naar niet verifieerbare zogenaamde onderzoeken die zouden hebben aangetoond dat er geen vraag naar een bepaald kanaal meer zou zijn.

Heb dan ook als bedrijf gewoon de ballen om aan te geven dat je het kanaal niet meer doorgeeft vanwege eigen financiele belangen en dat het je niets interesseert dat er misschien klanten zijn die een bepaald pakket hebben genomen vanwege dat kanaal. Geef dan ook als bedrijf minimaal een maand van te voren, liever langer, aan dat een kanaal gaat verdwijnen via een brief aan alle abonnees die het kanaal in het pakket hebben zodat de klanten ruim de tijd hebben om dat pakket op te zeggen.

AW78
8 oktober 2009, 16:44
Waar ik wel tegen ben is de manier waarop Ziggo meent te moeten omgaan met het verwijderen van kanalen en de manier waarop Ziggo nooit de verantwoording neemt voor genomen besluiten. Altijd maar weer wijzen naar niet verifieerbare zogenaamde onderzoeken die zouden hebben aangetoond dat er geen vraag naar een bepaald kanaal meer zou zijn.

Heb dan ook als bedrijf gewoon de ballen om aan te geven dat je het kanaal niet meer doorgeeft vanwege eigen financiele belangen en dat het je niets interesseert dat er misschien klanten zijn die een bepaald pakket hebben genomen vanwege dat kanaal. Geef dan ook als bedrijf minimaal een maand van te voren, liever langer, aan dat een kanaal gaat verdwijnen via een brief aan alle abonnees die het kanaal in het pakket hebben zodat de klanten ruim de tijd hebben om dat pakket op te zeggen.
Hier ben ik het wel met je eens, maar aan de andere kant is er in Nederland ook helemaal geen stok achter de deur voor kabelbedrijven waardoor ze die verantwoording zouden moeten afleggen.

Wat er zou moeten gebeuren is, stop met die kabelraden voor analoge zenders, en maak ze actief voor digitale TV & HDTV. Geef Ziggo alle ruimte voor het uitfaseren van analoog, en vraag in ruil daarvoor 2 dingen:

- De 60% mensen die nog analoog kijken moeten gecompenseerd worden voor de aanschaf van een decoder of TV met ingebouwde decoder.
- De kabelraden moeten gaan adviseren over het digitale pakket i.p.v. het analoge.

Dit soort beleid moet echter door de politiek gemaakt worden en niet door een bedrijf als Ziggo. Het is commercieel gezien ongunstig, en dus is het Ziggo een worst wie voor de extra kosten opdraait, zo lang zij het niet zijn. En dat is ook de reden dat er naar hartelust gewisseld wordt in de digitale pakketten, nu het nog kan! Als excuus kunnen ze immers de analoge kabelraden aanwijzen, want zij zijn er verantwoordelijk voor dat er geen ruimte genoeg is op de kabel voor de extra HD en SD kanalen? :roll:

Dus: Zo snel mogelijk uitfaseren en de kabelraden digitaliseren.

PeterV
9 oktober 2009, 20:50
http://indisch4ever.web-log.nl/indisch4ever/2009/10/garuda-tv-via-z.html?cid=25775818#comment-25775818
Hier staan meer discussies over het onderwerp en meer mensen die zich ergeren. Het was de enige zender waarvoor we een uitgebreid pakket namen.

Ik stoor me er dus aan, dat zonder vooraankondiging e.e.a. beeindigd wordt en de manier waarop Ziggo (een monopolie, want je kan geen kant op) met klanten omgaat. Indonesiers in de regio Den Haag hebben nu niets meer. Caiway zendt niet uit in Den Haag en UPC is ook niet hier te verkrijgen.

Ziggo krijgt van ons een koude douche. Het gaat puur om de kijkcijfers en niet om wat de klant wil. Gelijk heb je als je zegt maak er een separaat pakket van, ik betaal er zo weer een tientje voor. Ik begrijp het allemaal niet. De 1 klaagt over het feit dat er veel muziek was en teveel herhalingen, maar wij haalden er veel plezier uit, gewoon kijken naar wat je wel leuk vindt. Dat doe je met andere zenders ook toch ? Gewoon periodiek genieten was het (maar wel bijna dagelijks).

Ze weten bij Ziggo niet wat ze veel huishoudens met een Indonesische achtergrond aan doen met deze beslissing. Sterker nog, het interesseert ze niet eens. Ons doet het pijn in elk geval.

Nog een reactie na alles gelezen te hebben:
*Garuda TV stopt niet zelf met uitzenden
*Garuda TV's website doet het gewoon
*Ziggo wilde het gewoon lozen ivm financien of plaats maken voor Fox oid
*Ben het eens dat er verplichtingen zijn naar de Indonesische achterban
*Betaalde ook sinds de start 9,95 voor alleen Garuda TV

willemsj
9 oktober 2009, 21:21
De Indonesische achterban wordt weer gediscrimineerd in NL. Stel dat de Turkse zender eruit gaat ? Dan is de wereld te klein en grijpt de regering in.

Overdrijven is ook een kunst.

catastrofus
9 oktober 2009, 21:43
* De Indonesische achterban wordt weer gediscrimineerd in NL. Stel dat de Turkse zender eruit gaat ? Dan is de wereld te klein en grijpt de regering in.

Huh? Discriminatie? Waardoor? Van mij mag iedere turkse zender er ook uit. Zij hebben toch hun schotels gericht op hun favoriete sat en dat is niet die zender die onze kabelboer doorgeeft. Dus sluit maar af, die turkse zenders incl Garuda. De wereld is dan niet te klein en zekers grijpt de regering niet in.
Ik snap je probleem maar helaas vindt de kabelboer dat ze er te weinig aan verdienen en dus commercieel te onaantrekkelijk dus stoppen ze er mee. En dat is de praktijk, helaas.

Gert.

Wesmsn
24 november 2009, 17:06
Garuda TV is sinds dit najaar niet meer te ontvangen bij Ziggo. Woordvoerder Gradus Vos laat onze redactie weten dat dit simpelweg is gebeurd omdat er een te lage waardering was voor de zender die zich richt(te) op iedereen die een band heeft met IndonesiŽ. Zelfs in steden als Den-Haag (waar een relatief groot deel van de bevolking nog binding heeft met IndonesiŽ) bleek niet dat het kanaal succesvol was.

De zender was de laatste tijd opgenomen in het digitale totaalpakket maar verdween op het moment dat Ziggo de zender Fox Life toevoegde aan het digitale pakket. Over de inhoudelijke kwaliteit Garuda TV lopen de meningen wel uiteen maar deze zijn blijkens diverse forums toch vooral negatief. Er zouden vrijwel alleen nog herhalingen op zijn en teveel programma's met geweld of onderwerpen als zwarte magie.

Garuda TV is nog wel te verkrijgen bij onder meer Caiway en UPC (bij UPC als apart te abonneren zender voor Ä 10 per maand). De zender brengt overigens al tijden nauwelijks meer nieuwe programma's en ontbeert actualiteitenrubrieken. De website lijkt zelfs in het geheel uit de lucht te zijn. Een alternatief voor Indonesische televisie is er overigens niet omdat satellietzenders voor die regio West-Europa niet bereiken.

TotaalTV

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2626

martwout
2 december 2009, 19:49
Kabelaar Delta is gestopt met het doorgeven van Garuda TV via haar digitale pakket. Delta krijgt het signaal van Garuda TV niet meer aangeleverd en kan daardoor de zender niet langer doorgeven. "Het is vooralsnog onbekend of dit van tijdelijke of van blijvende aard is. Hierover heeft DELTA vanuit Garuda TV nog geen bericht ontvangen. Zodra hierover meer bekend is zullen we dit via de reguliere weg melden". aldus Delta.

Bron: Mediamagazine.nl