View Full Version : Oproep: geen telefoon

gekvanziggo
1 september 2009, 13:21
Wie kan mij helpen!
Mijn telefoon werkt al 3 weken niet meer.
Ik kom er niet uit met Ziggo.
Wie weet raad!?

Theo61
1 september 2009, 19:28
Dat is echt te gek. Kunnen we niet iets organiseren op dit platform. Dat wordt toch ook gelezen door ziggo-mensen. Ik pleit voor een hogere prioriteit van klachten op telefonie. Zoals ik er tegen aan kijk is een langzame internetverbinding en storing op de tv lastig, maar als je geen telefoon hebt, ben je echt onbereikbaar. Ik bedoel, het ziekenhuis stuurt je geen mailtje als ze je snel willen bereiken.

Excalibur
1 september 2009, 21:27
Oke, we kunnen uit je post afleiden dat je telefoon het niet doet, en dat je gek word van Ziggo en je vraagt om hulp.

Om je mogelijk te kunnen helpen hebben je mede forum gebruikers wel informatie nodig, anders zal dat niet gaan lukken.

* Werkt internet wel?
* Welke lampjes (ledjes) branden of knipperen er op het modem?
* Wat is de conclusie van de Ziggo helpdesk?
* Wat heb je zelf al eventueel getest of geprobeerd?

Zoals ik er tegen aan kijk is een langzame internetverbinding en storing op de tv lastig, maar als je geen telefoon hebt, ben je echt onbereikbaar. Ik bedoel, het ziekenhuis stuurt je geen mailtje als ze je snel willen bereiken.
Daar heeft tegenwoordig zo'n beetje elke inwoner van nederland een GSM voor. Ben je niet alleen thuis bereikbaar, maar ook in de supermarkt, bij de buren etc. Erg handig, zeker als het een dringend/belangrijk telefoontje van het ziekenhuis betreft.

Theo61
1 september 2009, 21:54
Ik hoor ook bij die nederlanders, en net als de rest staat alleen mijn vaste verbinding in het telefoonboek. En dat nummer is sinds 1987 hetzelfde. Daar kunnen weinig gsm nummers tegenop. Maar goed, jouw mening is begrijp ik, dat je geen hogere prioriteit aan telefoon ten opzichte van andere storingen wil geven.

Jammer.

gekvanziggo
2 september 2009, 11:44
De storing is begonnen naar werkzaamheden in de buurt aan de kabel.
Hier heb ik persoonlijk bericht van gehad van Ziggo.
Het kon zijn dat na de onderhoudsbeurt de telefoon niet werkte, hiervoor moet je de modem 10 min uit zetten om de storing te verhelpen.
Dit echter heb ik meerdere malen gedaan. dit hielp helaas niet.
De telefoon geeft wel een kiestoon en als je vervolgens een nummer intoets dan geeft hij een ingesprek toon.
Het lampje op de modem knippert, ik ga er vanuit dat deze constant moet branden. Ziggo krijg ik niet te pakken, ik heb minstens 40 min (mobiel):censored: aan de lijn gehangen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

gekvanziggo
2 september 2009, 15:46
Oja, ik was vergeten om te melden dat mijn internet het wel doet.:oops:

mennomulder
2 september 2009, 17:15
Als niets lukt, ga dan naar het kantoor van Ziggo in Groningen aan het Winschoterdiep bij de voormalige vief piepen !

prodix
2 september 2009, 19:41
Stomme vraag.. maar eh... is het wel een "factor 5" telefoon (dit moet vermald staan op de onderkant van je telefoon of basisstation.

Factor 3 & 4 geven wel meer problemen!

Excalibur
8 september 2009, 19:08
Ik hoor ook bij die nederlanders, en net als de rest staat alleen mijn vaste verbinding in het telefoonboek. En dat nummer is sinds 1987 hetzelfde. Daar kunnen weinig gsm nummers tegenop. Maar goed, jouw mening is begrijp ik, dat je geen hogere prioriteit aan telefoon ten opzichte van andere storingen wil geven.

Jammer.
Zo kan je het opvatten, maar het klopt voor een deel. Het is heel vervelende storing, maar om het nu een hoogste prioriteit melding te maken..? Beetje overdreven lijkt mij.

Daarnaast, met een GSM ben je veel beter bereikbaar (ook buiten huis), en kan je ook eigenlijk altijd een noodnummer bellen. Enige voorwaarde voor beiden is dat je binnen bereik van het netwerk moet zijn, en de dekking van de grotere providers is ruimschoots boven de 90%, dus dat zit wel snor. Met een vaste lijn is dit beperkt tot wanneer je thuis bent (of in elk geval binnen bereik van het basis station wat in open veld een 300mtr is.)

Om je eigen voorbeeld te gebruiken. Het ziekenhuis probeert je te bellen op je vaste nummer, maar jij bent even bij de buren of in de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen. Helaas kan het ziekenhuis je niet direct bereiken en hoor je een belangrijk bericht wellicht te laat. Als je jou GSM nummer had opgegeven bij het ziekenhuis hadden ze je wel direct te pakken kunnen krijgen, die had je mee kunnen nemen naar waar je ook heen bent.

Stomme vraag.. maar eh... is het wel een "factor 5" telefoon (dit moet vermald staan op de onderkant van je telefoon of basisstation.

Factor 3 & 4 geven wel meer problemen!
Volgens mij is dit een geval van wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt :wink:

Elk toestel heeft een aansluitfactor, dat kan 1 zijn, maar kan bv ook 1,5 of 3 zijn. Elke telefoonlijn heeft een maximale aansluitfactor. Voor de meeste lijnen/modems is dit 5 (ook het geval op de analoge KPN aansluiting).

Dit houd in dat deze maximale aansluitwaarde van 5 niet overschreden mag worden. Je kan er dus 5 toestellen op aansluiten met een aansluitfactor van 1. 3 toestellen met elk een aansluitfactor van 2 gaat dus niet goed omdat het totaal dan op 6 uitkomt.

Je kan het eenvoudig nagaan. Loop elk aangesloten toestel (vast en dect) na en controleer wat de aansluitfactor per toestel is. Komt de optelsom boven de 5 uit, dan zal er een toestel moeten gaan afvallen. Is het totaal van de optelsom 5 of lager dan is er niets aan de hand.

Martien
25 september 2009, 10:26
Ik heb een all in one pakket met internet en telefonie. Van de ene op de andere dag werkt de telefoonverbinding niet meer terwijl internet het wel doet.

Modem gereset, verschillende andere telefoons geprobeerd, opgestart met telefoonstekker uit etc.

Ziggo gebeld met mobiel maar 1e lijn kan me niet verder helpen en er wordt een taak gemaakt voor de "andere afdeling" die me op mijn mobiel zal terug bellen.

Kan nog we een paar dagen duren, hopelijk word ik niet vergeten.

Is er misschien iemand hier die mij verder kan helpen. Van het modem branden alle lampjes gewoon, behalve link en telephone die knipperen.

Alvast bedankt

Martien

wekker
23 november 2009, 18:42
Ik heb al 2 weken hetzelfde probleem: Wel internet, geen telefoon.
Ben met vakantie geweest en heb gedurende mijn afwezigheid de stroom van alle standby apparaten gehaald, ook de Ziggo modem (Motorola SBV5121E). Bij thuiskomst weer aangezet en alles was OK. Telefoon werkte ook.
Later op de dag deed de telefoon het niet meer. Het internet werkte prima. Modem gereset (1 minuut, 10 minuten, etc.), andere telefoon aangesloten, kabeltjes gecheckt. Niets hielp.

Ik heb dit probleem in Augustus ook gehad en een mail aan Ziggo gestuurd. Die zeiden dat ze via de email niets konden testen en dat ik maar moest bellen (10c p/m, 20 minuten in de wacht, etc.). Heb ik niet gedaan, maar wonderbaarlijk verloor ik mijn internet de volgende dag, bleef een paar uur down en toen het weer opkwam deed internet Ún telefoon het weer. Heel toevallig. :?

Nu dus weer, weer gemeld via de website, maar nu gebeurt er niets. Het lampje van telefoonlijn 1 knippert, de andere is uit (en niet in gebruik).
In de tussentijd is de telefoon van familieleden een paar straten verder op ook al down geweest, maar daar werkt het intussen weer.
Wat is er toch aan de hand met de Ziggo telefoon? Internet is hardstikke stabiel, maar die telefoon heeft constant kuren.

Kan ik nog iets proberen zonder dat ik een half uur aan de telefoon moet hangen met een Ziggo medewerker, die me gaat vertellen dat ik de modem moet resetten, of simpelweg concludeert dat de modem (na nog geen jaar!) stuk is?

Toch best verontrustend om te zien hoeveel mensen hier dezelfde problemen hebben...

E

wekker
23 november 2009, 19:30
Wauw...
3 kwartier later, nog even de modem nogmaals herstart en nu het lampje knippert niet meer, maar brandt constant. Ik hoor nog steeds geen beltoon, maar het is een begin.
Ik ben nieuw hier, maar zitten er ook Ziggo medewerkers op dit forum ofzo? Die stiekem wat bijklussen? :wink: In dat geval: alvast hartelijk dank!

Isis
24 november 2009, 01:40
Wauw...
3 kwartier later, nog even de modem nogmaals herstart en nu het lampje knippert niet meer, maar brandt constant. Ik hoor nog steeds geen beltoon, maar het is een begin.
Ik ben nieuw hier, maar zitten er ook Ziggo medewerkers op dit forum ofzo? Die stiekem wat bijklussen? :wink: In dat geval: alvast hartelijk dank!
Heb je al een andere telefoon geprobeerd?

wekker
24 november 2009, 08:56
Modem gereset (1 minuut, 10 minuten, etc.), andere telefoon aangesloten, kabeltjes gecheckt. Niets hielp.

Wat ik gisteren gedaan heb:
Ik heb de modem gisterenavond nogmaals gereset, dit keer met internet losgekoppeld (draadloos router). Maakte niets uit, het tel1 lampje knipperde nog steeds, maar bij het aanzetten van de router werkte de link router-modem ook niet meer. Modem nog een keer gereset met router eraan, toen deed internet het weer en het lampje tel1 knipperde niet meer. Aangezien een knipperend lampje niet goed is (tenminste, dat was mijn conclusie na het lezen van dit forum) is een constant brandend lampje al een hele verbetering. De telefoon doet het echter nog niet.

Ik zal vanavond weer testen met een andere telefoon (DECT). De 'draad'-telefoon die er nu aan hangt werkt niet (vroeger wel).

wekker
24 november 2009, 20:35
...nee... Doet het nog steeds niet, met geen van de twee (heel verschillende) telefoons die het voorheen allebei deden. :sad:

Ik ken nog niemand met een Ziggo abonnement die nog nooit problemen met de telefoon heeft gehad. Is het zo'n nieuwe techniek dat het nog steeds niet 100% stabiel is?

Isis
24 november 2009, 22:23
Het is en blijft VoIP. Voor zover ik weet is een modem minder stabiel dan een analoge telefoonlijn. Maar als je met twee verschillende telefoons (draadloos en bedraad) hetzelfde probleem hebt, zou ik toch even contact opnemen met de HD.

Excalibur
25 november 2009, 16:09
@Wekker
Je hebt een Motorola modem, en het TEL1 ledje blijft constant oplichten, dat is in elk geval goed.

Datzelfde ledje moet gaan knipperen als "de hoorn van de haak is". Of wel als jij de lijn openzet (op een dect toestel meestal groene hoorntje) dan moet dat ledje gaan knipperen.

Indien het ledje gaat knipperen is jou installatie in orde.
Indien dat ledje niet gaat knipperen is er waarschijnlijk iets in jou installatie niet helemaal in orde. In dat geval kan je het volgende controleren:

1. Telefoon direct met een zo kort mogelijk kabeltje op het modem aansluiten.
2. Zitten bv het RJ11 stekkertje in het modem goed vast (geklikt).
3. Klinkt overbodig en belerend, maar zit het stekkertje daadwerkelijk in de TEL1 aansluiting, en niet per ongeluk in de TEL2 aansluiting?

Als geen van dit allen leid tot een werkende lijn, probeer bovenstaande voor de zekerheid dan ook nog eens met een ander kabeltje, en bij voorkeur ook met een ander (liefst een niet-draadloos) toestel.

wekker
25 november 2009, 18:58
Helaas...

Alle plugjes gecheckt en vervolgens toch maar weer eens het modem gereset. Gevolg: lampje TEL1 knippert weer. Ik zal de HD maar eens gaan bellen.

In ieder geval bedankt voor alle info tot nu toe!

E

CeeS
25 november 2009, 20:01
Het is en blijft VoIP. Voor zover ik weet is een modem minder stabiel dan een analoge telefoonlijn. Maar als je met twee verschillende telefoons (draadloos en bedraad) hetzelfde probleem hebt, zou ik toch even contact opnemen met de HD.

Geen normale VOIP, maar packetcable, dat loopt buiten je internetbandbreedte om.

Ik verwacht niet dat het een verbindingsprobleem of stabiliteitsprobleem is, want als de internet verbinding werkt is de modemverbinding goed.
Denk eerder aan een defect modem waarbij de telefoonpoort het niet (meer) doet (gebeurt af en toe wel eens bij blikseminslag in de buurt), of een defect profiel in het systeem, waardoor het telefonie deel van het modem zich niet goed kan aanmelden in het systeem.

Dat profiel en aanmelden van het telefoondeel moet de helpdesk volgens mij kunnen zien. Een defecte poort zal een monteur moeten komen met een ander modem. Voor beiden is inderdaad bellen met de helpdesk het beste.

Excalibur
25 november 2009, 21:16
Helaas...

Alle plugjes gecheckt en vervolgens toch maar weer eens het modem gereset. Gevolg: lampje TEL1 knippert weer. Ik zal de HD maar eens gaan bellen.

In ieder geval bedankt voor alle info tot nu toe!

E
Als het modem geheel is opgestart, kan enige tijd duren (max paar minuten), knippert het TEL1 ledje dan nog steeds? Zo ja, stopt het TEL1 ledje met knipperen als je het telefoonkabeltje uit het modem haalt?

En alle plugjes... Wel geprobeerd om een telefoontoestel met een zo kort mogelijke kabel op het modem aan te sluiten, al is het alleen maar om te testen en zo de rest van de bekabeling uit te sluiten?

Isis
26 november 2009, 01:38
Geen normale VOIP, maar packetcable, dat loopt buiten je internetbandbreedte om.

Ik verwacht niet dat het een verbindingsprobleem of stabiliteitsprobleem is, want als de internet verbinding werkt is de modemverbinding goed.
Denk eerder aan een defect modem waarbij de telefoonpoort het niet (meer) doet (gebeurt af en toe wel eens bij blikseminslag in de buurt), of een defect profiel in het systeem, waardoor het telefonie deel van het modem zich niet goed kan aanmelden in het systeem.

Dat profiel en aanmelden van het telefoondeel moet de helpdesk volgens mij kunnen zien. Een defecte poort zal een monteur moeten komen met een ander modem. Voor beiden is inderdaad bellen met de helpdesk het beste.
Goed punt, als internet het doet werkt het modem op zich wel. Als telefonie niet goed is aangemeld is dat idd te zien en (meestal) vrij eenvoudig op te lossen.