View Full Version : Wachtwoord Cisco STB Portal

Christopher
20 augustus 2009, 17:49
Hallo,

Zoals sommige op dit forum al weten functioneert de Cisco STB als een DHCP server. Door naar het IP adres van deze te surfen kom je een gebruikersnaam en wachtwoord op een soort portal pagina tegen.
Mijn vraag is dus wat het admin wachtwoord is voor deze pagina?

Christopher
21 augustus 2009, 11:30
Vandaag maar even gebeld met Ziggo en Cisco. Ziggo zegt het wachtwoord niet te weten en adviseerde mij Cisco te bellen.
Vervolgens uitgebreid met een support tech van Cisco gesproken die aangaf dat Ziggo of Ziggo's leverancier deze wachtwoorden erop heft gezet. Toch maar weer even met Ziggo gebeld, ik kreeg als antwoord "Ik kan u niet helpen, ik weet het wachtwoord niet en ik weet ook niet wie dat wel heeft."

Vreemde zaak allemaal. Ik heb dit apparaat gewoon in een Mediamarkt gekocht. Voelt als het kopen van een laptop waarvan je geen inlog gegevens hebt gekregen.

Clevegt
21 augustus 2009, 14:55
Doet de netwerk aansluiting op de Cisco het nu wel dan?

Christopher
21 augustus 2009, 15:30
Deze werkt zeer zeker, hij geeft net als routers ip adressen uit

xahmol
21 augustus 2009, 15:54
Kitaro heeft ooit aangegeven dat de DHCP server idd werkt maar NIET door Ziggo gebruikt wordt.

Aansluiten op het netwerk levert alleen maar IP conflicten op en is dus NIET aan te raden.

Neem aan dat dat nog steeds zo geldt. Denk dus dat ze bewust er een PW opgezet hebben en dat bewust niet vertellen (ook aan de helpdesk dus niet).

Christopher
21 augustus 2009, 16:05
Dat klinkt wel aardig, maar ik heb eigenlijk niets met Ziggo te maken. Ik heb dit apparaat gewoon in de winkel gekocht. En ik wil het wachtwoord ervoor hebben. Ik ben zelf een IT Network engineer dus enige ip conficten door meerdere dhcp servers ga ik wel kunnen oplossen denk ik :-P

Clevegt
21 augustus 2009, 16:53
Wou al zeggen, Ziggo mag toch niet zomaar een wachtwoord op een apparaat zetten terwijl het eigendom is van de klant zelf?

Zal de Wet er even op naslaan...

TheGrouch
21 augustus 2009, 18:52
Dat klinkt wel aardig, maar ik heb eigenlijk niets met Ziggo te maken. Ik heb dit apparaat gewoon in de winkel gekocht. En ik wil het wachtwoord ervoor hebben. Ik ben zelf een IT Network engineer dus enige ip conficten door meerdere dhcp servers ga ik wel kunnen oplossen denk ik :-P

Maar als je er geen netwerkkabel in doet, dan heb je ook geen ip-conflicten. Via die netwerkaansluiting worden alleen maar (via dhcp) ip-adressen uitgedeeld, meer doet die aansluiting niet en (volgens verwachting) zal er ook nooit meer mee gaan gebeuren. Dat is al eens op dit forum besproken.

Ennuh, je hebt wel iets met ziggo te maken, want het is een door ziggo gecertificeerde kabeldecoder, die het ziggo signaal decodeert met ziggo goedgekeurde en door ziggo gedistribueerde firmware.:rolleyes:

Christopher
21 augustus 2009, 21:13
Maar als je er geen netwerkkabel in doet, dan heb je ook geen ip-conflicten. Via die netwerkaansluiting worden alleen maar (via dhcp) ip-adressen uitgedeeld, meer doet die aansluiting niet en (volgens verwachting) zal er ook nooit meer mee gaan gebeuren. Dat is al eens op dit forum besproken.
Klopt maar ik heb er 429 euro aan uitgegeven zodat ik er wel een netwerk kabeltje in kan proppen.
Ennuh, je hebt wel iets met ziggo te maken, want het is een door ziggo gecertificeerde kabeldecoder, die het ziggo signaal decodeert met ziggo goedgekeurde en door ziggo gedistribueerde firmware.:rolleyes:
Blijkbaar wel ja. Maar wie zegt dat ik het ding als decoder wil gebruiken? Misschien wil ik hem wel uitelkaar slopen en een NAS van maken. Het is tenslotte mijn kastje.

TheGrouch
21 augustus 2009, 21:33
Klopt maar ik heb er 429 euro aan uitgegeven zodat ik er wel een netwerk kabeltje in kan proppen.

Heb jij bij (de overigens dure) aanschaf dan garantie gekregen dat de utp (en usb) poort bruikbaar zijn dan? Ik niet.

Christopher
21 augustus 2009, 21:40
Heb jij bij (de overigens dure) aanschaf dan garantie gekregen dat de utp (en usb) poort bruikbaar zijn dan? Ik niet.
Euhh, zoals boven aangegeven werkt deze gewoon goed. Helaas zijn de instellingen van MIJN hardware door Ziggo afgeschermd. Zodat ik niets met deze functionaliteit kan.
Ik heb ook al iemand van Scientific Atlanta uit Belgie gesproken vandaag, hij geeft aan dat de instellingen voor DHCP ook gewoon te wijzigen zijn.

marcel030nl
21 augustus 2009, 21:43
Ik blijf deze thread volgen. Het is jouw hardware, en je bent niet verplicht hem aan de Ziggo kabel te knopen.
Er zit een ethernetpoort op welke door de leverancier niet is afgesloten. Ik geef je 100% gelijk.

TheGrouch
21 augustus 2009, 22:31
Er zit wel ziggo firmware in. In de handleiding (die bij cisco online staat (http://www.cisco.com/web/NL/consumer/pdf/user_guide_8455_dvb.pdf)) staat dat de utp (en usb) poort niet gebruikt kunnen worden: 'gereserveerd voor toekomstig gebruik'.
Het ding is zelfs zodanig aan ziggo gekoppeld dat cisco voor service naar ziggo verwijst:
Voordat u de Cisco 8455DVB HD Personal Video Recorder (PVR) ter reparatie terugstuurt, dient u eerst contact op te nemen met de Ziggo Klantenservice

Als je het daar niet mee eens bent, dan heb je volgens mij 2 opties:
- je zet er zelf firmware op waarbij de utp poort wel bruikbaar is
- je brengt hem terug naar de winkel omdat het apparaat niet aan jouw verwachtingspatroon voldoet.

Christopher
21 augustus 2009, 22:49
Er zit wel ziggo firmware in. In de handleiding (die bij cisco online staat (http://www.cisco.com/web/NL/consumer/pdf/user_guide_8455_dvb.pdf)) staat dat de utp (en usb) poort niet gebruikt kunnen worden: 'gereserveerd voor toekomstig gebruik'.
Het ding is zelfs zodanig aan ziggo gekoppeld dat cisco voor service naar ziggo verwijst:
Voordat u de Cisco 8455DVB HD Personal Video Recorder (PVR) ter reparatie terugstuurt, dient u eerst contact op te nemen met de Ziggo Klantenservice

Als je het daar niet mee eens bent, dan heb je volgens mij 2 opties:
- je zet er zelf firmware op waarbij de utp poort wel bruikbaar is
- je brengt hem terug naar de winkel omdat het apparaat niet aan jouw verwachtingspatroon voldoet.
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk, Ik wil geen nieuwe firmware van Ziggo oid. Het apparaat werkt prima (dus ook de Ethernet poort). Ik wil alleen MIJN instellingen kunnen veranderen van MIJN hardware. Dit staat helemaal los van Firmware. Zie hier voor extra uitleg wat firmware is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware

jongetje
23 augustus 2009, 20:45
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk, Ik wil geen nieuwe firmware van Ziggo oid. Het apparaat werkt prima (dus ook de Ethernet poort). Ik wil alleen MIJN instellingen kunnen veranderen van MIJN hardware. Dit staat helemaal los van Firmware. Zie hier voor extra uitleg wat firmware is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware
Jongens wat een geneuzel "Het is mijn apparaat dus wil ik overal bij kunnen" Je wilt dus ook dat je alle kanalen gratis kunt kijken omdat het allemaal binnenkomt op het apparaat?

Mijn vraag, wat wil je bereiken met die UTP poort? Dat ding heb je gekocht om tv mee te kijken, toch niet om te internetten? Dat heeft Ziggo ook hoor, moet je internet bestellen, krijg je een modem in bruikleen met een werkende UTP poort. Als je bestanden over wilt zetten op je Pc dan had je de Humax 5050 moeten kopen en niet de Cisco.

En als je netwerk engeneer bent weet je net als ik dat je je gebruikers niet van alles wilt laten instellen op je netwerk.Dit is vragen om problemen, of mogen jou klanten ook alles configureren op de door jou beheerde routers omdat zei die voor duizenden euro's hebben aangeschaft?

Christopher
24 augustus 2009, 09:24
Jongens wat een geneuzel "Het is mijn apparaat dus wil ik overal bij kunnen" Je wilt dus ook dat je alle kanalen gratis kunt kijken omdat het allemaal binnenkomt op het apparaat?
Nee, ik heb al een abonnement met alle kanalen.

Mijn vraag, wat wil je bereiken met die UTP poort? Dat ding heb je gekocht om tv mee te kijken, toch niet om te internetten? Dat heeft Ziggo ook hoor, moet je internet bestellen, krijg je een modem in bruikleen met een werkende UTP poort. Als je bestanden over wilt zetten op je Pc dan had je de Humax 5050 moeten kopen en niet de Cisco.
Goede vraag, ik wil deze best wel eens toelichten:
Ik heb juist voor de Cisco gekozen omdat hun platform heel erg flexibel is. Er is een heleboel functionaliteit die momenteel niet in gebruik is. Ik wil oa. kijken of er de mogelijkheid bestaat om de DHCP server instellingen te wijzigen zodat deze volledig in mijn thuisnetwerk is geïntegreerd. Ook wil ik kijken of ik de SSH poort weer kan inschakelen. Dit gaat samen met de webserver die er nu al op draait hopelijk wat mogelijkheden geven op remote access.(SOAP verbinding iemand?) Ik begrijp dat dit een hobby project is. Ook begrijp ik dat als er structurele verandering aan dat kastje worden gemaakt dat Ziggo hierop de garantie laat vervallen en zelfs de support (hoewel die er nu niet is).

En als je netwerk engeneer bent weet je net als ik dat je je gebruikers niet van alles wilt laten instellen op je netwerk.Dit is vragen om problemen, of mogen jou klanten ook alles configureren op de door jou beheerde routers omdat zei die voor duizenden euro's hebben aangeschaft?
Goed punt! Dat kan natuurlijk ook niet.(Tenzij ze dit echt willen, maar dan krijgen ze geen ondersteuning op hun aanpassingen) Maar ik vraag toch ook niet om bij de instellingen van mijn (lease) Ziggo internet modem te kunnen. De Cisco wil ik als hobby project configureren. Zoals hierboven aangegeven snap ik best dat Ziggo geen support kan leveren op een aangepaste decoder. Maar om geen support te leveren voordat ik er aan begonnen ben?

xahmol
24 augustus 2009, 22:33
Weet bijna zeker dat Ziggo helemaal niet wil dat je de ontvanger in je eigen netwerk kan integreren. Stel je voor: kun je straks opnames naar je PC krijgen, terwijl ze net zo veel moeite gedaan hebben om in de firmware alle functionaliteit daarvoor te disabelen.
Zal dus bijna zeker daarom bewust beleid zijn.

Oh, en de discussie 'het is toch mijn apparaat': Ziggo dwingt hun firmware af bij het gebruik van hun netwerk. Zul je vast ergens in de algemene voorwaarden van Ziggo wel akkoord meegegaan zijn.

Christopher
24 augustus 2009, 23:06
Ik weet niet hoe de term Firmware in deze thread verzeild is geraakt, maar deze is eigenlijk totaal irrelevant. Het gaat hier om wijzigingen aan te brengen aan de configuratie van het apparaat. Deze staat los van de firmware. De enige reden dat ik kan bedenken dat Ziggo niet wil meewerken is dat de configuratie pagina ook toegang geeft tot het beheren van firmware images (net als in veel modems). Maar dat is een wilde gok.

xahmol
25 augustus 2009, 05:32
Ik weet niet hoe de term Firmware in deze thread verzeild is geraakt, maar deze is eigenlijk totaal irrelevant. Het gaat hier om wijzigingen aan te brengen aan de configuratie van het apparaat. Deze staat los van de firmware. De enige reden dat ik kan bedenken dat Ziggo niet wil meewerken is dat de configuratie pagina ook toegang geeft tot het beheren van firmware images (net als in veel modems). Maar dat is een wilde gok.

Niet zo gek lijkt me. Ziggo heeft in haar versie van de Cisco firmware bewust alle netwerk mogelijkheden gedisabled is al eerder gebleken op dit forum.
Dit zal ongetwijfeld ook dit als gevolg hebben.
Zal me daarom niets verbasen dat je door de huidige firmware van de Cisco niet bij die settings kan komen.

Snap trouwens niet hoe je kunt stellen dat firmware irrelevant is. De firmware bepaald nml de GUI en mogelijkheden om de configuratie aan te passen. In dit geval dus waarschijnlijk door het domweg niet mogelijk te maken.
Nogmaals: al eerder is hier aangegeven dat de originele niet door Ziggo aangepaste Cisco firmware WEL netwerkaccess had (net zoals dual recording en hoogstwaarschijnlijk gebruik van de USB poort).

Christopher
25 augustus 2009, 08:27
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Ziggo aanpassingen heeft gemaakt aan de firmware. Puur omdat ze de kennis hiervoor niet in huis hebben. Ze zullen eerder op één apparaat in de configuratie alles hebben ingesteld. Vervolgens de firmware plus de configuratie als een image bestand opslaan. En alle nieuwe apparaten hiermee uitgegeven.

xahmol
25 augustus 2009, 09:49
Als Ziggo het niet gedaan heeft heeft iig Cisco het in opdracht gedaan. De firmware is nml echt wel customised gezien alle Ziggo logo's en het feit dat opties missen die in de generieke Cisco handleiding wel beschreven staan.

Meest schrijnende verschil is het ontbreken van de mogelijkheid 2 programma's tegelijk op te nemen.

Christopher
25 augustus 2009, 10:16
Goed punt, Nu wordt ik alleen maar meer nieuwsgierig naar wat we zelf kunnen wijzigen in de configuratie en wat vast staat in de firmware :cool:

Infje
26 augustus 2009, 10:37
Ziggo heeft weldegelijk samen met Cisco de Firmware aangepast.
Deze aanpassingen zijn in overleg met onze contentproviders gemaakt, aangezien deze anders content weigeren te leveren. Hierom zijn ook de USB en UTP poort dicht gezet.

Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Ziggo aanpassingen heeft gemaakt aan de firmware. Puur omdat ze de kennis hiervoor niet in huis hebben. Ze zullen eerder op één apparaat in de configuratie alles hebben ingesteld. Vervolgens de firmware plus de configuratie als een image bestand opslaan. En alle nieuwe apparaten hiermee uitgegeven.

groennom
26 augustus 2009, 12:00
Deze aanpassingen zijn in overleg met onze contentproviders gemaakt, aangezien deze anders content weigeren te leveren. Hierom zijn ook de USB en UTP poort dicht gezet.

Vreemd is dan wel dat het bij de Humax wel kan. In mijn ogen klopt het verhaal dus niet, tenzij de content providers hebben zitten slapen bij het goedkeuren van de Humax en dat is zeeer onwaarschijnlijk.

Wat is nu het echte verhaal??

Infje
26 augustus 2009, 12:02
Ik heb 't dan over de contentproviders voor interactieve televisie :)

Vreemd is dan wel dat het bij de Humax wel kan. In mijn ogen klopt het verhaal dus niet, tenzij de content providers hebben zitten slapen bij het goedkeuren van de Humax en dat is zeeer onwaarschijnlijk.

Wat is nu het echte verhaal??

ArChie
26 augustus 2009, 12:28
Wat heeft het afsluiten van die poorten dan voor een zin als de Interactieve TV content toch niet opgenomen kan worden op de HDD?

Infje
26 augustus 2009, 12:40
Dat is een goeie. Misschien om te zorgen dat er geen andere firmware geforceerd overschreven kan worden? Weet niet of dat mogelijk is.

Wat heeft het afsluiten van die poorten dan voor een zin als de Interactieve TV content toch niet opgenomen kan worden op de HDD?

snarf007
26 augustus 2009, 13:04

De ITV onderdelen zijn niet op te nemen met de Ziggo firmware/standaard setup. Wanneer mensen toegang willen op hun eigen hardware moet dit mogelijk zijn?

De USB poort moet beschikbaar komen voor harddisk uitbreiding.
Via UTP je content van je HD bekijken in je eigen netwerk.

Nog belangrijker: (HD) content in je eigen netwerk bekijken op je HD-TV. De DNLA standaard gebruiken bijvoorbeeld?

Ik ben van mening dat er een in potentie mooi product (cisco & ITV) verkocht wordt, maar voldoet (nog) niet aan de verwachtingen van mij.

Hopelijk zal dit product sneller verbeteren als kabel internet ... :) (vroeger nog de voorloper van com21 gehad)

groennom
26 augustus 2009, 13:27
Dat is een goeie. Misschien om te zorgen dat er geen andere firmware geforceerd overschreven kan worden? Weet niet of dat mogelijk is.

Oftewel, niet duidelijk. Jammer dat je met de Humax wel gewoon 2 kanalen teglijk kan opnemen. Op zich iets heel nuttigs wat om duistere redenen nu niet kan. Ook het dichtzetten van de poorten... zucht. Ik ben bang dat het ziggo een worst is wat de consument er van vindt.

Zet de poorten open en maak 2 opnames tegelijk mogelijk. Dat maakt het product al 2 keer zo goed als het nu is. Blijft genoeg te wensen over maar het zou een heel mooi begin zijn!

xahmol
26 augustus 2009, 16:11
@Infje: Als ik plechtig beloof nooit een iTV abo te willen, mag ik dan de orginele Cisco firmware?

Vind nml de Cisco op zich een heel mooi apparaat (al had ik de Humax gekocht als die er al geweest was toen ik mijn Cisco kocht) maar iTV kan mij gestolen worden. Veel te duur voor het aanbod.

groennom
26 augustus 2009, 16:20
@Infje: Als ik plechtig beloof nooit een iTV abo te willen, mag ik dan de orginele Cisco firmware?

Vind nml de Cisco op zich een heel mooi apparaat (al had ik de Humax gekocht als die er al geweest was toen ik mijn Cisco kocht) maar iTV kan mij gestolen worden. Veel te duur voor het aanbod.

Eens, als de humax er was had ik die ook gekozen. Maar dit terzijde.

Het is toch heel eenvoudig om eerst te kijken of je interactieve tv abonnement hebt en afhankelijk daarvan bepaalde zaken wel of niet te activeren?

Infje
26 augustus 2009, 16:23

Als het kon had ik het graag aangeboden :(
Heb nog even gebladerd en rondgezocht. Maar volgens mij is het niet mogelijk ook (behalve vanuit het netwerk van Ziggo neem ik aan..)

Christopher
2 september 2009, 00:52
Bedankt voor de hulp Infje! Mocht jij de ziggo aangepaste binary firmware bestanden tegenkomen heb ik daar ook wel intresse in.:thankyou:

keesv1
2 september 2009, 16:36

Ik geloof hier dus niks van. Op de Humax (welke ongeveer dezelfde funtionaliteit heeft) is de USB poort wel bruikbaar.

Het is niet mijn bedoeling om content te "jatten" Ik wil er alleen een externe harde schijf aanhangen omdat de schijf die er in zit wel erg klein is voor het opnemen van HD. Eigenlijk als vroeger toen je ook nieuwe tapes kocht als de oude vol waren er je verder wilde gaan met opnemen.

Ik kan me niet voorstellen dat content providers hier bezwaar tegen hebben.
Naar ik begrijp wordt de content gecodeerd opgeslagen op de harde schijf, dus dat kan ook geen beletsel zijn.

Blijft de vraag: WAAROM GEEN USB POORT OP DE CISCO?
of ander gesteld: Wanneer wordt hij geactiveerd?

Kees V

xahmol
2 september 2009, 16:53
Ik geloof hier dus niks van. Op de Humax (welke ongeveer dezelfde funtionaliteit heeft) is de USB poort wel bruikbaar.
(...)
Blijft de vraag: WAAROM GEEN USB POORT OP DE CISCO?
of ander gesteld: Wanneer wordt hij geactiveerd?

Infje is toch echt heel duidelijk geweest: het verschil is interactieve TV. De aanbieders van iTV hebben kennelijk geeist om alle netwerkmogelijkheden dicht te zetten.
En de Humax heeft geen iTV, dus daar hebben de content providers van iTV niks over te eisen.

Dat ook ik dit niet leuk vind en dat dit volledig onzinning is omdat je iTV niet kan opnemen to begin with is ook waar, maar dat maakt Infjes statement waarschijnlijk niet minder waar.

Christopher
3 september 2009, 23:16
Het lijkt erop dat we van Ziggo geen medewerking krijgen als het gaat om het verstrekken van de login gegevens.
Hebben er hier mensen ervaring met brute force/dictionary attacks op de basic http authentication of de snmp service? Ik kan mij herinneren dat er voor snmp een community string vereist is, maar ik ben geen security expert.

snarf007
10 september 2009, 11:08
Heb op beide UTP uitgangen mijn laptop aangesloten, maar geen ip van de cisco gekregen.

Hoe kom ik bij de login pagina?

appie1
14 september 2009, 20:12
heren,
misschien een lichtpuntje. er wordt een test gestart om de itv gegevens te crypten....als dit lukt gaan de poorten wellicht open.

even geduld dus..en wie weet

Infje
15 september 2009, 09:54
Waar heb je deze gegevens precies vandaan?

heren,
misschien een lichtpuntje. er wordt een test gestart om de itv gegevens te crypten....als dit lukt gaan de poorten wellicht open.

even geduld dus..en wie weet

the cosmic gate
1 november 2009, 16:06
Ik verwacht donderdag deze decoder ook in huis te hebben.
En moet zeggen ben toch ook wel iemand die van proberen enz is, dus als ik lees dat er een web interface is die te benaderen is en alleen een wachtwoord enz nodig is , dan ben ik toch heeeeeeeel nieuwsgierig.
Zie heel wat leuke dingen die dan mogelijk zijn :)Dus ik zal dot topic blijven volgen en waar mogelijk mee helpen.
Zal eens kijken of ik via mijn Cisco contacten ergens terecht kan komen ..

Saywhat
1 november 2009, 16:39
Zie heel wat leuke dingen die dan mogelijk zijn :-)

Zoals?

EDIT pfff ik kan ook eerst even lezen, snap je punt daarom nu wel ;)

the cosmic gate
4 november 2009, 08:16
Gelukkig ging al aan mezelf twijfelen :D

Maar nog nieuws mbt brute force mogelijkheid enz ?

pliesie
4 november 2009, 16:12
Leuke discussie dit.

Heeft er iemand al een poort sniffer los gelaten op het ip adres?
Welke poorten staan er open?

Zelf wacht ik nog op de ontvanger dus kan het nog niet doen.

We kunnen gaan kijken wat voor webserver er op draait en welke bugs er bekend zijn? Iemand de mogelijkheid om dit te testen?

the cosmic gate
4 november 2009, 21:06
dammn net de zooi aangesloten maar helaas krijg geen DHCP IP adres, en als ik aan mijn netwerk hang gebeurd er ook niks.
Ookal handmatig op 192.168.100.x gezet en er dan met 192.168.100.1 heen proberen te gaan maar geen resultaat .....dammn

update: net toch via mijn DHCP server (de uitdeelt in de 192.168.x.x) alle voor elkaar gekregen, heb nu het login screen op 192.168.100.1 te pakken.Ga ff poortscan eroplos laten.
Keep you posted

the cosmic gate
4 november 2009, 21:53
alleen poortje 80 de standaard http poort is open.Dus zal iemand moeten gaan brute forcen op http .
Dus wie is handig etc .... kom wil nu ook verder :D

poelie
4 november 2009, 22:31
Ik heb daar wel een tool voor maar als ik mij stekker in mijn cisco stop gaat het lampje niet eens branden. en krijg geen verbinding of ip adress. ook accepteert hij zelf geen ip nummer

the cosmic gate
5 november 2009, 08:28
uhhm dan moet je een DHCP server ff bouwen en aanmaken die gaat uitdelen in de 192.168.x.x reeks (zo heb ik het ook gedaan en kom er zo in)

Clevegt
6 november 2009, 11:35
uhhm dan moet je een DHCP server ff bouwen en aanmaken die gaat uitdelen in de 192.168.x.x reeks (zo heb ik het ook gedaan en kom er zo in)

Waar kom je zo in?

ronvm
6 november 2009, 14:28
Ik denk dat al dat grutten in de decoder weinig tot geen zin zal hebben. Hij heeft geen "open structure" en zal gerust weer afgeschermd worden zodra je hem in het Ziggo netwerk hangt. Ik vind dat zelf logisch maar de USB-poort zou zeker wel open mogen om er een extra HDD aan te hangen.

the cosmic gate
6 november 2009, 15:52
in/op de webinterface
Waar kom je zo in?

the cosmic gate
6 november 2009, 15:53
Ik denk dat al dat grutten in de decoder weinig tot geen zin zal hebben. Hij heeft geen "open structure" en zal gerust weer afgeschermd worden zodra je hem in het Ziggo netwerk hangt. Ik vind dat zelf logisch maar de USB-poort zou zeker wel open mogen om er een extra HDD aan te hangen.
Enigste wat voor mij interessant is : toegang via netwerk :evil:

michel30
7 november 2009, 14:00
dammn net de zooi aangesloten maar helaas krijg geen DHCP IP adres, en als ik aan mijn netwerk hang gebeurd er ook niks.
Ookal handmatig op 192.168.100.x gezet en er dan met 192.168.100.1 heen proberen te gaan maar geen resultaat .....dammn

update: net toch via mijn DHCP server (de uitdeelt in de 192.168.x.x) alle voor elkaar gekregen, heb nu het login screen op 192.168.100.1 te pakken.Ga ff poortscan eroplos laten.
Keep you posted

Raar, ik heb hier intern 192.168.2.X als dhcp staan, maar geen resultaat.

Dan maar eens dhcp ingesteld als 192.168.100.x , maar geen resultaat.

Alles geprobeerd, maar geen webinterface of iets te zien, ook niet eens de cisco apparaat.

poelie
7 november 2009, 17:42
Raar, ik heb hier intern 192.168.2.X als dhcp staan, maar geen resultaat.

Dan maar eens dhcp ingesteld als 192.168.100.x , maar geen resultaat.

Alles geprobeerd, maar geen webinterface of iets te zien, ook niet eens de cisco apparaat.

Hier zelfde kom er niet in poort is wel aan trouwes van de ontvanger. maar slikt geen adres..

the cosmic gate
8 november 2009, 17:26
vreemd, wel in de goede poort gedaan?Zitten 2 lan poorten op dus vandaar.
Ik kom er gewoon netjes in hoor

poelie
8 november 2009, 17:27
2 poorten geprobeerd mij beide geen reactie

the cosmic gate
8 november 2009, 18:30
2 poorten geprobeerd mij beide geen reactie
heel vreemd ik kom er gewoon telkens in zonder probleem.Het werk in iedergeval niet als je IP van je PC vast zet in een subnet.Als je nu eens een losse router ofzo pakt en die laat DHCPen en de 192.168.1.x reeks en dan daar en de Cisco en de pc aanhangen dan moet het lukkgn wat mij betrefd ..

poelie
8 november 2009, 18:53
Ook geprobeert en in die reeks maar doet niets

the cosmic gate
9 november 2009, 08:09
hmm da's wel heel vreemd dan , en als je een switch pakt en dan daarop de cisco en de PC hangt ??Weet het anders helaas ook niet, vind het wel appart aangezien ik nergens problemen mee heb .

pliesie
9 november 2009, 11:29
Hoi,

Na wat speuren heb ik een wachtwoord gevonden die veel gebruikt wordt door scientific atlanta. (de bouwer van de box)

Kunnen jullie eens het volgende proberen op de webinterface.

User: admin
Pasw: W2402

Ik heb de box zelf nog niet dus kan nog niet testen.

Willem

RoelVB
9 november 2009, 14:22
Hoi,

Na wat speuren heb ik een wachtwoord gevonden die veel gebruikt wordt door scientific atlanta. (de bouwer van de box)

Willem

Die gegevens heb ik al eens geprobeerd. (Op firmware 1.0.2.5)
Is helaas niet juist.

the cosmic gate
10 november 2009, 08:06
Helaas,zal ook echt TE mooi zijn :) Dat gaat brute forcen worden wie oh wie ....
Hoi,

Willem

mlamberts
10 november 2009, 19:37
Ehhh, volgensmij is 192.168.100.1 gewoon het adres van je kabelmodem hoor :wink:

Probeer maar eens in te loggen met:

user: admin
pass: motorola

pliesie
11 november 2009, 09:15
Ehhh, volgensmij is 192.168.100.1 gewoon het adres van je kabelmodem hoor :wink:

Haha. Dat zal wel lachen zijn..
:-( nog steeds mn cisco nie binnen. Dus ik kan nog steeds niets doen.

Afwachten...

EDIT: Het kabel modem deelt zelf geen adressen uit.

the cosmic gate
11 november 2009, 11:28
Zal niet zo lachen zijn :( want dan kunnen we niet verder .....
Ik zal en moet die ethernetpoort gebruiken :D

the cosmic gate
13 november 2009, 19:56
:oops::oops::oops::oops::oops::oops:is idd gewoon kabelmodem:oops::oops::oops::oops::oops::oops: god dammmnn wat nu ..

Necrocon
14 november 2009, 09:02
Goedemorgen allen,

Erg interesant dit het was het eerste wat mij opviel een poort wat kunnen we daar mee, het boekje zegt wel dat het dat het gereserveerd is, maar is dit echt zo??

Aangezien mijn smartcard te nieuw is om te activeren (:oyeah:), vreemd verhaal maar goed nog geen TV dus.

Hoe ver zijn we hier mee, ik ben er benieuwd en hij gaat nu aan het netwerk om eens onderzoek te doen.

Ik zag in het menu wel al een IP adres staan, ik zal dat eens wijzigen en kijken of ik hem kan pingen.

the cosmic gate
22 november 2009, 13:08
en toen was het stil hier

pliesie
23 november 2009, 10:41
SILENCE!

Helaas heb ik wegens een backorder van ziggo tot op heden mijn ontvanger nog niet gehad....

Vol verwachting klopt mijn hartje...
Elke avond zet ik mijn schoen zodat ziggo het er in kan doen.

Necrocon
23 november 2009, 11:28
Mijne is inmiddels aangesloten alleen m'n netwerk laat het momenteel even afweten.

Zit in een verhuizing van telfort naar ziggo.

Daarover heb ik nog een vraag welke hier misschien ook wel beantwoord kan worden, deelt de kabelmodem adressen uit of niet.

Als ik hem in mijn netwerk hang is er een apparaat bij gekomen met het IP 192.168.1.1 deze is dan alleen te pingen verder heb ik nog niks kunnen ontdekken.

Als hij dat namelijk zou doen zou het mooi zijn want dan kan ik mijn zyxtel modem/wlan/router gebruiken.

iemand enig idee

TheGrouch
23 november 2009, 12:41
dan kan ik mijn zyxtel modem/wlan/router gebruiken.

Je krijgt van ziggo een kabelmodem en die zul je moeten gebruiken voor je internet.
Dat modem deelt geen adressen uit.
Het eerste apparaat erachter krijgt een ip-adres van ziggo, dat kan een enkele pc zijn of een router.

Je kunt de cisco niet gebruiken als internetkabelmodem.
Het interne kabelmodem van de cisco is tbv vod diensten.

Necrocon
24 november 2009, 17:47
Je krijgt van ziggo een kabelmodem en die zul je moeten gebruiken voor je internet.
Dat modem deelt geen adressen uit.
Het eerste apparaat erachter krijgt een ip-adres van ziggo, dat kan een enkele pc zijn of een router.

Je kunt de cisco niet gebruiken als internetkabelmodem.
Het interne kabelmodem van de cisco is tbv vod diensten.

Ik snap dat ik die kabelmodem moet gebruiken, alleen ik wil er een router achterknopen maar een ADSL router, dus die zou moeten bridgen en daar dus achter een nas die route ofzo.

De cisco wil ik ook niet als kabelmodem gebruiken dat is wel een beetje erg raar he, ik wil op de hdd komen en de usb poort benaderen om er misschien een hdd aan te hangen of usb stick.

Kun je ook bepalen welke pc zoals vroeger met je computernaam cc32912-a

pliesie
25 november 2009, 00:59
Ik snap je niet helemaal. Misschien komt dat door het bier..

Als je meerdere pc's/apparaten op internet will hebben op het zelfde moment zal je een router aan het kabel modem moeten aansluiten.

Om even wat onduidelijkheden uit de wereld te helpen.
Een ADSL router(modem) kan hier niet voor gebruikt worden omdat ADSL routers een ADSL (telefoon RJ11 klein stekkertje) aansluiting hebben en geen normale netwerk aansluiting (RJ45 Wan aansluiting netwerk stekker)

Dus de juiste volgorde. Kabel modem <-> Router Wan poort <-> Netwerk/wifi.

Soms zit de wifi al in de router maar je kunt ook een accespoint op 1 van de netwerk poorten aansluiten.

Voorbeeld van Router/switch/wireless in 1 is deze.
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT120N
Let op dat je wel de laatste fw installeerd.

Voorbeeld van Router welke geen wifi heeft.
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/BEFSR81

the cosmic gate
26 november 2009, 09:08
en nu weer OT !

pliesie
27 november 2009, 00:10
idd...

Ik wacht nog steeds op de box...
:cry:

Ik vindt zojuist deze informartie op de cisco website.
Tweede Ethernet-poort voor toegang tot opgenomen programma's die zijn opgeslagen op de 8455DVB PVR op andere tv's in huis
http://www.cisco.com/web/NL/consumer/products/settop-8455dvb.html

Dit stond er eerst nog niet.
Is er misschien een nieuwere firmware op de box gezet waardoor we opeens wel netwerk hebben?

TheGrouch
27 november 2009, 00:26
Ik vindt zojuist deze informartie op de cisco website.
Tweede Ethernet-poort voor toegang tot opgenomen programma's die zijn opgeslagen op de 8455DVB PVR op andere tv's in huis
http://www.cisco.com/web/NL/consumer/products/settop-8455dvb.html

Dit stond er eerst nog niet.

Heb je de 'beknopte handleiding' welke ook op die pagina staat bekeken.
Blz 5: aansluiting 3 (multi-tv), 4 (ethernet) en 5 (usb) zijn allemaal gereserveerd voor toekomstig gebruik.
Dat staat er al in sinds ik de box heb (ca 1,5 jaar).

Het algemene verhaal mbt de mogelijkheid van multi-tv staat er volgens mij toch echt ook al sindsdien op, net als: High-speed USB 2.0-poort voor de mogelijkheid tot uitbreiding en die werkt ookt niet.

pliesie
27 november 2009, 00:28
hmm. ok

Necrocon
27 november 2009, 11:06
Maar die poorten zitten er niet voor niks op, het kan wel wezen dat met de firmware ziggo ze uit geschakeld heeft maar dat hoeft niet te zeggen dat hij niet open kan.

Heeft iemand de firmware voor dat apparaat toevallig liggen ik kan hem namelijk er nu niet uit krijgen en dat zou ik wel willen om dat ik dan die altijd terug zou kunnen zetten.

TheGrouch
27 november 2009, 11:57
Maar die poorten zitten er niet voor niks op, het kan wel wezen dat met de firmware ziggo ze uit geschakeld heeft maar dat hoeft niet te zeggen dat hij niet open kan.

Heeft iemand de firmware voor dat apparaat toevallig liggen ik kan hem namelijk er nu niet uit krijgen en dat zou ik wel willen om dat ik dan die altijd terug zou kunnen zetten.

Volgens mij ben je nu met een kip-ei probleem bezig
De firmware wordt via de kabel aangeboden (niet via het internet) en om die 'ergens te hebben liggen en terug te kunnen zetten' zul je hem uit de cisco moeten kunnen halen en dus die poorten open moeten hebben

the cosmic gate
28 november 2009, 17:43
het lijkt me idd een vrij jammerlijk iets, maar ziggo heeft met hun custom firmware deze lan poorten uitgeschakeld.
maar de vraag is dus hoe krijg is weer zo'n poort aan .... als je nu eens bijv een nieuwe reciever hebt en die niet aan de kabel aansluit, en dan opstart, misschien is er dan bijv de standaard firmware nog en werken de LAN poorten wel ?? (lijkt er nl op dat vanaf dat de eerste keer dat de Cisco aangaat hij opzoek gaat naar een update en die word dan door ziggo gepushed naar de cisco)

TheGrouch
29 november 2009, 00:02
De cisco's worden geleverd met ziggo firmware aan boord

pliesie
29 november 2009, 23:17
Vroeger... dat het gras nog groen was...

Toen zat er nog een rs232 aansluiting aan de recievers.
mja..
Er moet een manier zijn om de reciever te flashen en ook om een fw dump te maken. Hoe.. dat is de vraag.

the cosmic gate
2 december 2009, 21:55
inderdaad, maar dat zal te makkelijk zijn geworden .
Maar er moet toch idd een mogelijkheid zijn om iets an te passen en de netwerk poorten aan de gang te krijgen ??

pliesie
3 december 2009, 00:08
Als de cisco boot een netwerk trace doen.
Alles capturen kijken of hij ergens naar zoekt... Ofzoiets..

Heeft iemand de mogelijkheid om dat te doen?

the cosmic gate
5 december 2009, 13:31
ik denk dat dat inderdaad alleen maar kan als men en nieuwe uit de doos pakt en dan gaan capturen (wireshark ofzo) maar daar hebben we de firmware enz helaas nog niet mee ...

proempiet
8 december 2009, 21:48
Vroeger... dat het gras nog groen was...

Toen zat er nog een rs232 aansluiting aan de recievers.
mja..
Er moet een manier zijn om de reciever te flashen en ook om een fw dump te maken. Hoe.. dat is de vraag.

Zou op die "Multi TV" aansluiting niet zo'n seriele Cisco kabel aan te sluiten zijn???
http://s.lowyat.net/uploads//attach-66/post-110066-1180591813_thumb.jpg

Ik ga het binnenkort wel even proberen, eerst even een kabeltje scoren op het werk.

pliesie
9 december 2009, 00:26
Zou op die "Multi TV" aansluiting niet zo'n seriele Cisco kabel aan te sluiten zijn???
http://s.lowyat.net/uploads//attach-66/post-110066-1180591813_thumb.jpg

Ik ga het binnenkort wel even proberen, eerst even een kabeltje scoren op het werk.

Topppie... Goed idee.
Ik heb er ergens in 1 van de kabelbakken ook wel 1 liggen.
Als ik thuis ben zal ik ook even gaan kijken...

Mijn ontvanger is binnen btw.

the cosmic gate
9 december 2009, 08:22
heb genoeg van die kabels liggen maar ben bang dat het niet gaat werken.
Maar als mensen willen testen en zo'n kabel zoeken laat het me maar ff weten kan er wel zwikkie regelen via werk.

Ierlandfan
12 december 2009, 01:24
Rs232...die goeie oude tijd..hmm.. de Samsung DCB-B270R heeft een overigens nette RS232 aansluiting inclusief pinnetjes bedenk ik me net (toen ik hem ooit openmaakte)

Dus.uuhmm..maak de Cisco eens open en maak wat leuke foto's. Grote kans dat er of rs232 aanwezig is (Bijna op of in elk kabelmeuk ding te vinden wat ik ken) of anders wel iets van JTAG. Zie je 1x4 of 4x2 pinnetjes op een rij is het (mogelijk) RS232. Zie je er een rijtje van 2x14 of groter is het mogelijk JTAG. Iemand die even een schroevedraaier een een fototoestel pakt?

Wat over de firmware:

(Not confirmed) Firmware formats: PTV OS (PASSPORT) & SARA (Wellicht draait de 8445 een aangepaste variant?)

The firmware/software generally comes from one of two sources: the Scientific Atlanta Resident Application (SARA) or the PASSPORT software from Aptiv Digital (a spin-off of Pioneer). The choice of firmware is determined by the cable operator and the equipment available at the cable head-end.

Opties van een andere SA/Cisco PVR. NIET ZIGGO! (SA8300)
Probeer en wees creatief met de knopjes!

Bron: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=471859

Diagnostic Mode. There are two ways to enter Diagnostic Mode:

Press and hold Select on front of unit until Mail light (Noot..wellicht een ander lichtje) starts to flash, then press INFO.
Press and hold Pause on remote until Mail light (Noot..wellicht een ander lichtje) starts to flash (around 10-15 seconds), then press Page Up (-). On some remotes, Page (+) might need to be used instead.

Over het wachtwoord:
Probeer eens W2402 zonder een gebruikersnaam.

proempiet
15 december 2009, 15:02
ff geprobeert met een serieel kabeltje.
Dit werkt niet, verschillende baudrates geprobeert maar er komt niets binnen.

Als je de IP kabel in mijn speedtouch adsl modem hang gaat het lampje op het modem wel branden alleen hij haalt geen IP adres op. Ik heb even met Angry IP scanner gekeken maar daar komen alleen mijn PC's voorbij :sad:

Ik heb ook nog even geprobeert om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dan te sniffen maar ook dan zie je niks.
Toen nog even de interactieve televisie opnieuw ingesteld want volgen de handleiding kun je daar ook kiezen voor "interne netwerk kaart"?? ipv "Kabel modem" maar deze optie is in de huidige firmware niet meer te kiezen.

Ik zal hem eens open schroeven en wat foto's maken binnenkort!

proempiet
16 december 2009, 07:44
zie mijn picasa album voor foto's van de binnenkant, er is helaas nergens een connector te vinden waarop je iets zou kunnen aansluiten :sad:

http://picasaweb.google.nl/ciscopvr/20091215?authkey=Gv1sRgCOvH7cbN-_3wxgE&feat=email#

proempiet
16 december 2009, 21:57
In de picasa map staan nog een paar plaatjes van het servicemenu.

Hierin wordt wel een IP adres genoemd alleen ik heb geen ziggo modem en internet dus ik kom ff niet verder misschien iemand anders!

Ierlandfan
17 december 2009, 22:20
Mooie resolutie van je plaatjes, daardoor kon ik goed inzoomen!

Mijn observaties:

Die twee Hynix bankjes van 2*128MB (Volgens Google).
(Links naast de processor)
Daar zal de firmware in opgeslagen zijn.

Connector J1580 (Die lange met 20 pinnetjes) (Linksboven de processor)
JTAG.

Connector J1990 (boven J1580) of J1800 (een stukje boven de processor) Vrij zeker seriele poort. Ik vermoed echter alleen J1990.

Edit: Beide zijn vrij zeker seriele poorten. J1800 is de seriele poort voor het modem. Deze is onafhankelijk van de rest van de PVR geimplementeerd.

Als je een multimeter hebt kun je de pinnetjes doormeten.
Je zal dan strak 3.3 volt of strak 5volt meten op minimaal 1 van de pinnetjes. 1 van de pinnen is ground. Blijft over TX en RX.

Dan hebben we een seriele adapter nodig. Kan je zelf maken met 2 linkerhanden.

Als je 3.3 volt meet en je wil wat spelen heb je een MAX3232 (3.3V) nodig ipv MAX232. (5V) Ik heb nog wel een schema voor je.

Die sluit je vervolgens aan op een serieel naar USB adapter.
(Ik zag wat seriele Cisco kabeltjes voorbij komen dus een aantal van jullie zullen daar wel mee bekend zijn denk ik zo.)

En dan? Dan komt stap 2. Mogelijk bingo.

Sluit alles aan:

Cisco>seriele adapter>serieel naar USB.

Start Hyperterminal
Settings zijn mogelijk 9600 8 N 1. (of anders 115200 8 N 1)
Start de Cisco (Belangrijk om dit als laatste te doen) en je zou na +- 5 seconden iets leesbaars in je scherm voorbij moeten zien flitsen.
Uiteindelijk zou je (als het meezit) in een soort Dos-prompt uitkomen.
(Zoals bij de Cisco routers) Dan hebben we Bingo.

michel30
18 december 2009, 09:47
Wel windows xp gebruiken,

Windows vista en windows 7 zit dat niet meer ingebakken.

Misschien nog beter windows 98 :):wink:

proempiet
18 december 2009, 21:23
persoonlijk vindt ik het een beetje tricky om aan de pvr (van mijn zus) te gaan solderen!

Ik ga volgende jaar misscchien zelf een alles in 1 aanschaffen en dan kan ik ook gelijk in combinatie met het kabel modem proberen.

Het moet toch ook mogelijk zijn om achter het IP te zien wanneer je wel een Ziggo modem hebt dan moet je volgens mij ook kunnen gaan kijken wat het apparaat open heeft staan aan poorten.

Volgend jaar maar eens verder, misschien kan/wil iemand anders nu verder prutsen:wink:

the cosmic gate
23 december 2009, 18:46
tja er zijn dus vorderingen :) maar ik durf ook niet zomaar te gaan solderen in mijn Cisco.
Zal toch mooi zijn als er een test/demo model ter beschikking komt.
En misschien een idee: om op die poort een female utp stekker te solderen zodat hier zo'n Cisco interface kabel op aangesloten kan worden en dan bijv uitlezen via putty ..

the cosmic gate
23 december 2009, 18:49
Hoe kom ik in dat service menu ??
In de picasa map staan nog een paar plaatjes van het servicemenu.

Hierin wordt wel een IP adres genoemd alleen ik heb geen ziggo modem en internet dus ik kom ff niet verder misschien iemand anders!

pkwadraat
28 december 2009, 14:25
"lease obtained 1 jan 1970"
"lease expired 13 dec 1985"

dat snappik ik ff niet..

basgoossen
28 december 2009, 16:44
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb dit topic vol verwachting doorgelezen. Hopelijk kunnen we er met z'n allen voor zorgen dat we uiteindelijk gebruik kunnen maken van de ethernet en de USB poort op het apparaat, dit lijkt mij niet meer dan normaal. Op andere apparaten zoals die van Humax is dit ook mogelijk. Ik ben zelf embedded system engineer en zou via de JTAG best firmware kunnen flashen, het lijkt me echter verstandiger om eerst te kijken wat we met z'n allen bij Ziggo kunnen berijken aangezien die zelf de poorten hebben dichtgezet.

De reden dat ik toegang tot de poorten zou willen hebben is:
- Remote management
- Opgenomen programma's op andere locaties bekijken
- De cisco zou als nas kunnen functioneren (staat toch altijd aan)
- Andere content zoals foto's en muziek op de speler tonen via USB-stick
- Interne geheugen uitbreiden, al denk ik dat het vervangen van de HDD voor een grotere doeltreffender is.

Ik blijf dit topic in ieder geval volgen, lijkt mij dat er meer manieren voor ziggo moeten zijn om de ITV content te beschermen dan alle poorten uitschakelen.

Neouni
28 december 2009, 18:18
De USB was bedoelt voor schrijfruimte uitbreiding alle content die de Cisco 8455 schrijf is gecodeerd met een sleutel gebaseerd op iets in de 8455 zelf.

Een andere Cisco 8455 kan bijvoorbeeld niet een interne of externe schijf van een andere lezen.

ITV content wordt als het goed is niet eens opgeslagen, en als hij timeshift info opslaat om zonder problemen af te spelen is het maar een klein deel en ook weer gecodeerd.
Timeshift wordt alleen op de interne harde schijf opgeslagen

Ziggo zijn commentaar is meer doordat ze niet weten hoe iets werkt en hun aanbieder bang hebben gemaakt waardoor ze de poorten moesten dicht zetten.

Komen die plaatsjes gewoon van het web ergens, want ik kan zelf niet in de Diag menu komen trouwens de system/info zegt dat wij een scientific atlanta firmware hebben

mesa57
31 december 2009, 10:32
Ik heb nog een ander verhaal gehoord waarom tenminste de IP poort van de Cisco dicht staat. De Cisco zou geschikt zijn als modem voor internet via de kabel. Vandaar dat er een dhcp server inzit ? In ieder geval zou Ziggo niet in staat zijn om de verbindingssnelheid van het modem in de Cisco te controleren. Dat zou inhouden dat je op iedere aansluiting gewoon 50/100mb zou krijgen en dat is niet de bedoeling.

jongetje
31 december 2009, 13:51
Ik heb nog een ander verhaal gehoord waarom tenminste de IP poort van de Cisco dicht staat. De Cisco zou geschikt zijn als modem voor internet via de kabel. Vandaar dat er een dhcp server inzit ? In ieder geval zou Ziggo niet in staat zijn om de verbindingssnelheid van het modem in de Cisco te controleren. Dat zou inhouden dat je op iedere aansluiting gewoon 50/100mb zou krijgen en dat is niet de bedoeling.
Dit vind ik een sterk verhaal aangezien de Cisco op een apart VOD netwerk aan logt met interne ip-adressen en dit netwerk niets met internet vandoen heeft. Los hiervan kun je met de interne modem technisch niet sneller dan 30MBit (docsis2)

the cosmic gate
2 januari 2010, 15:27
dit lijkt me idd ook een sterk verhaal.
Denk dat de Cisco zich in een speciaal Vlan meld van Ziggo voor VOD.
Dus zal dat nooit als inte modem kunnen gaan dienen.
Maar helaas kunnen we dit niet testen :(

the cosmic gate
2 februari 2010, 14:55
Nog nieuws / vooruitgang ?

Christopher
8 februari 2010, 15:27
Sorry voor mijn afweigheid. Heb net op advies van Ierlandfan met een multimeter J1990 doorgemeten zonder success helaas. Ik ga even opzoek naar mijn scope, hierna hoop ik wat meer info te kunnen posten.

the cosmic gate
9 februari 2010, 08:23
ik ben heeel benieuwd

renecl
14 februari 2010, 12:34
Dom dom dom.

Ik had een splinternieuwe 1e generatie ontvanger, met daarop nog de Cisco Firmware. (logo bij opstarten was ook Cicso)

Helaas was ik zo dom geweest om de kabel al aan te sluiten, en toen kwam de ellendige Ziggo software ineens binnen :censored:

Ik heb nu contact met een oude collega van Cisco in noorwegen, hij zegt dat de TEST connector een ingang is voor service doeleinden en updates, maar dat in de originele box er een webpagina zit met een update mogelijkheid.

the cosmic gate
15 februari 2010, 08:46
Mocht je eventueel zo'n Cisco console aansluit stekker willen om te kunnen testen stuur me maar een PM en dan zorg ik ervoor :)
Kunnen we miss op die manier iets uitlezen via putty ofzo en dan andere firmware ofzo inladen

jongetje
15 februari 2010, 09:21
Dom dom dom.

Ik had een splinternieuwe 1e generatie ontvanger, met daarop nog de Cisco Firmware. (logo bij opstarten was ook Cicso)

Helaas was ik zo dom geweest om de kabel al aan te sluiten, en toen kwam de ellendige Ziggo software ineens binnen :censored:

Ik heb nu contact met een oude collega van Cisco in noorwegen, hij zegt dat de TEST connector een ingang is voor service doeleinden en updates, maar dat in de originele box er een webpagina zit met een update mogelijkheid.
En jij denkt dat je met de Cisco firmware uitzending gemist had kunnen kijken? Als het je alleen om LAN mogelijkheden gaat en niet om itv heb je het verkeerde apparaat besteld. Had je beter de Humax kunnen kopen en had je niet deze dingen hoeven proberen.

Ik weet niet wat jullie doel is van deze acties maar denken jullie echt dat je d.m.v. een kabeltje aansluiten de firmware kunt aanpassen en extra functionaliteit aan kunt zetten?

the cosmic gate
16 februari 2010, 08:29
Jongetje, wat dat betrefd maak je je naam wel waar...
Maar het doel is toch wel duidelijk lijkt me , hetgeen er aan aansluitmogelijkheden inzit ook daadwerkelijk gaan gebruiken

jongetje
16 februari 2010, 10:22
Jongetje, wat dat betrefd maak je je naam wel waar...
Maar het doel is toch wel duidelijk lijkt me , hetgeen er aan aansluitmogelijkheden inzit ook daadwerkelijk gaan gebruiken
Hoezo maak ik mijn naam waar?

Ik werk zelf in de IT als beheerder van meerdere applicaties dus weet wel degelijk waar ik het over heb. De firmware moet het mogelijk maken om van de functionaliteit gebruik te kunnen maken. Als deze firmwarecode niet is opgenomen dan gaat het je nooit lukken.

Mocht het je wel lukken dan krijg je van mij een kratje bier.

michel30
16 februari 2010, 11:29
Ik denk, dat het wel fijn zou zijn, als je gewoon de orgineel firmware van Cisco erop kan zetten, zodat die niet meer vast loopt zie ook troppic :

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19126

xahmol
16 februari 2010, 14:04
Je moet dan niet alleen de originele Cisco firmware zien te installeren, maar ook blokken dat de Ziggo firmware er doodleuk weer over heen gezet wordt de eerstvolgende keer dat je de COAX er weer in steekt en het apparaat aan zet. En dat is denk ik al een stuk lastiger.

Enige optie zou zijn als iemand via een hack de firmware van de Cisco afkrijgt of elders de code vandaan haalt, deze reverse engeneered tot een aangepaste firmware die alle functies activeerd en toch met Ziggo kan blijven werken zonder overschreven te worden en je die firmware dan ook nog via een hack op de Cisco weet te krijgen.

Lijkt me kortom een erg lastig verhaal, maar niet volledig onmogelijk met voldoende effort. Ga het niet zelf even doen, maar geeks met genoeg tijd hebben dit bij genoeg unhackbare apparaten al wel voor elkaar gekregen. Kan me nog herinneren dat ik ooit op mijn PSP een custom firmware heb geïnstalleerd door een exploit in het spel GTA te gebruiken....

Ierlandfan
16 februari 2010, 23:42
autoprovisioning=off
of
auto-update=off
of
<software-version> nieuwste-Ziggo-firmware-versie> </software-version>
Zit standaard in elke software.

Meestal is het redelijk eenvoudig hoor..het binnenkomen is meestal het moeilijkst.

Over de test-connector. Iemand een plaatje van dat ding? Ik wil vooral de positie weten op het moederboard.

the cosmic gate
17 februari 2010, 08:14
hier heb je wat foto's , maar denk niet dat erbij staat wat je wil :
http://picasaweb.google.nl/ciscopvr/...gE&feat=email#
En zoals xahmol al aangeeft we moeten opzoek naar iemand die teveel tijd heeft en dit wil uitzoeken , wie oh wie kent zo iemand ?

the cosmic gate
17 februari 2010, 08:15
zie net dat dit picase album niet meer werkt ...
hier heb je wat foto's , maar denk niet dat erbij staat wat je wil :
http://picasaweb.google.nl/ciscopvr/...gE&feat=email#
En zoals xahmol al aangeeft we moeten opzoek naar iemand die teveel tijd heeft en dit wil uitzoeken , wie oh wie kent zo iemand ?

Sfish
17 februari 2010, 13:24
Ik als net dat er eind deze maand waarschijnlijk een nieuwe firmware wordt uitgerold. Weet iemand een manier om de communicatie tussen het Cisco kastje en Ziggo kan opvangen? Ik las ergens WireShark en dat ken ik wel maar ik vraag me af of dat uberhaupt gaat werken aangezien de ontvanger los van de modem het net op gaat (je zou dus eigenlijk iets van cable sniffing willen doen tussen kastje en muur).

proempiet
18 februari 2010, 21:13
zie net dat dit picase album niet meer werkt ...

foto's werken weer!

marko1975
2 maart 2010, 21:09
Kan je dus niet via de ethernet verbinding en een ip adres data van de harde schijf afhalen en op je laptop zetten en andersom?

renecl
2 maart 2010, 22:14
En jij denkt dat je met de Cisco firmware uitzending gemist had kunnen kijken? Als het je alleen om LAN mogelijkheden gaat en niet om itv heb je het verkeerde apparaat besteld. Had je beter de Humax kunnen kopen en had je niet deze dingen hoeven proberen.

Ik weet niet wat jullie doel is van deze acties maar denken jullie echt dat je d.m.v. een kabeltje aansluiten de firmware kunt aanpassen en extra functionaliteit aan kunt zetten?

Nee maar wel gewoon als PVR en dan wel 2 kanalen tegelijk opnemen.
De netwerkkaart werkt dan ook weer ;-)

Alleen het ziggo gedeeltje niet nee, dat is dan verloren............. maar of je daar nu veel mist............

jongetje
3 maart 2010, 13:17
Nee maar wel gewoon als PVR en dan wel 2 kanalen tegelijk opnemen.
De netwerkkaart werkt dan ook weer ;-)

Alleen het ziggo gedeeltje niet nee, dat is dan verloren............. maar of je daar nu veel mist............
Waarom koop je dan geen Humax 5050c? Dan zit het er gewoon standaard in.

Ierlandfan
22 maart 2010, 22:10
Ik heb eens gekeken naar andere foto's en daar zag ik de testaansluiting.
Deze zit naast de hdmi aansluiting. Op de print is dat een uitstekend stukje print aan de linkerkant. (als je voor het apparaat staat) naast het HDMI gedeelte. Het is ook rechthoekig omlijnd. Dat klinkt als een tx, rx, gnd constructie in een koptelefoon plug. (niet geheel bijzonder) En anders ben ik zowiezo benieuwd waarom dat test heet :-) Iemand die deze pinnetjes wil meten?

renecl
23 maart 2010, 09:10
Deze zit naast de hdmi aansluiting. Op de print is dat een uitstekend stukje print aan de linkerkant. (als je voor het apparaat staat) naast het HDMI gedeelte. Het is ook rechthoekig omlijnd. Dat klinkt als een tx, rx, gnd constructie in een koptelefoon plug. (niet geheel bijzonder) En anders ben ik zowiezo benieuwd waarom dat test heet :-) Iemand die deze pinnetjes wil meten?

Ook deze pin zal waarschijnlijk niets doen, dit komt omdat het hele apparaat is dichtgezet. Alle externe poorten zijn softwarematig dichtgezet, de hdd gelocked op modelnummer.

Zodra de ethernet poorten opengaan (wat ik betwijfel) hebben we een kans.

Christopher
31 maart 2010, 16:20

Ik meet 3.3V op een afgehakte 3.5mm jack in de test poort. Scope geeft alleen geen serieel signaal weer :(

the cosmic gate
1 april 2010, 08:19
da's potverdikke jammer

basgoossen
2 april 2010, 09:43
Lijkt me op zich niet vreemd dat je daar geen signaal op ziet, 3 polig lijkt al snel op asynchrone communicatie. Dan zal je er toch echt eerst iets in moeten sturen voordat je antwoord terug krijgt. Hetgeen wat je aanbied aan de poort moet wel begrijpelijk zijn voor het apparaat dan, i.i.g. op gebied van baudrate en package length. op het moment dat er dan iets mis gaat zou hij wel eens een NACK kunnen geven.

Christopher
2 april 2010, 20:17
Is het mogelijk dat de 3.5mm "test" poort niet gewoon een poort voor een ir remote extender oid is?
Zie mijn referentie van een 8450DVB:
http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/video/ps8611/ps8612/ps8644/product_data_sheet0900aecd806c6b00.pdf

Ik zie net dat er op de product sheet voor de 8455DVB een "Serial" poort aanwezig is (PS/2 connector anyone?):
http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/video/ps8611/ps8612/ps8644/prod_brochure0900aecd806c6b2a.pdf