View Full Version : Klacht: Vertraging bij zappen

mglat
15 augustus 2009, 09:21
Ik heb het idee dat ziggo aanpassingen heeft gedaan, want sinds iets meer dan een maand staat de decorder soms echt een paar seconden te "denken" voordat het volgende kanaal wordt getoond.

Daarvoor nooit problemen gehad en aan mijn kant niets gewijzigd. Heeft iemand dit zelfde probleem? En belangrijker is er een oplossing?

Grt Marcel.

us heit
16 augustus 2009, 00:31
Ik heb hier ook last van. Ook bij de EPG, daar zap ik soms en na een paar secondes springt hij een paar zenders verder. Bij het zappen op tv heb ik wel eens 15 secondes wachten gemeten.
Het enige wat mij (tijdelijk) helpt is: Het apparaat even een minuut van de stroom af. (stekker er uit)

Greetz Heit

Jassy
17 augustus 2009, 13:50
Idem, dit heb ik ook jongst leden opgemerkt. Ben tijdelijk overgeschakeld naar satelliet omdat daar het schakelen wel snel gaat.

Leetje65
17 augustus 2009, 14:15
ja bekend probleem, ik heb het ook alles zo lekker langzaam, zender overzetten x aantal seconden blijft het zwart.

neozion
22 augustus 2009, 13:46
klopt, dit is gekomen na het grote onderhoud bij ons. Sinds een maand loopt hij steeds te wachten op een volgend kanaal.

In een minuut kan je als je geluk hebt 10 kanalen zappen

@home2Ziggo
1 september 2009, 15:50
Yep, hier dus ook idd.
Met zappen eigenlijk geen last, wel in de EPG. Even apparaat uit en aan 'does the trick', maar dat is vaak van korte duur.
Iedereen die ik ken met deze PVR heeft dit probleem. En allemaal vanaf 1 bepaald moment. Mijn collega wilde het ding al zelfs weggooien, omdat ie dacht dat ie kapot was.
Maar, dit probleem zit ergens in het netwerk ofzo ?? Dat moet haast wel, omdat iedereen ( met deze PVR ) er last van heeft. Maar wat dan ?
En wat gaan "men" er aan doen ?
Iemand van Ziggo wellicht enig idee ?

Groeten

robertmol
10 september 2009, 09:37
Ik ervaar ook sinds een aantal maanden dit probleem.

1. Zappen gaat soms traag 8-15 seconden
2. EPG die niet direct komt, eigenlijk reageert die niet op de AB.

Volgens mij is de proccessor druk met andere dingen, of kan z'n data niet kwijt. Misschien dat de harde schijf moet worden geformatteerd, door 3 jaar opnemen de disk te veel defragmentatie heeft.

wat ik wel ervaar is wanneer ik de batterij uit de AB haal, dat die het daarna wel weer doet. (maar deze handeling vereist ongeveer 10 seconden. Dus de proccessor krijgt geen nieuwe commando's en in die tijd kan die recoveren.

Maar dat neemt niet weg dat dit ook gebeurd tijdens kijken zonder opnemen.

Mijn signaal sterkte is 35-40% maar belangrijker de SNR is meer dan 85% en geen bit fouten. Reset IC is vervangen in het verleden

Dit is wel een probleem van Ziggo en Samsung, want Ziggo wil geen investering doen in huur ontvangers, en legt het risico van defecte en niet functionerende apparatuur bij de gebruikers neer. Hoewel ik bij UPC had gezeten ik gewoon mijn apparaat had laten vervangen. Hierbij vraag ik Ziggo en/of Samsung om een onderzoek in te stellen naar aanleiding van deze problemen.

svanderlinden
10 september 2009, 10:04
Ik ervaar de laatste tijd het zelfde, met mijn 2 jaar geleden door samsung gerepareerde 850.

Maar ik heb een tweede, die ik vorige week zelf heb gerepareerd (reset ic, en de 3 elco`s) die het NIET heeft.....

Harddisk formatteren vind ik geen optie, ik heb er best veel opstaan dat ik wil bewaren (vooral muziek).

Als ik me verveel, zal ik iig eens het reset ic vervangen, mij lijkt het daar in te zitten.....

Grtz, Steven

neozion
10 september 2009, 11:10
heb de hdd al geformateerd. Is de oplossing niet.
Heb de decoder al een keer een nacht uitgehad, fabrieksinstellingen, niets lost het op.

svanderlinden
10 september 2009, 11:44
Daarom lijkt mij het een hardware probleem...

Grtz, Steven

us heit
10 september 2009, 22:02
Het is al begonnen, sinds de laatste update.
Volgens mij, komt het door de uitbreiding van de teletext, die in deze update zat. Deze gebruikt meer geheugen. Samen met de EPG, is het interne geheugen dan te klein, om snel te zappen.

@home2Ziggo
10 september 2009, 23:21
"Toevallig" had ik laatst het "3 ledjes probleem", daarom dus het reset ic vervangen. Dat loste het trage gebeuren niet op.
Ik verwacht dus niet dat het daar in zit. De elco's vervangen dan ? Zal het ook niet zijn vermoedelijk..... lijkt me sterk dat een receiver traag wordt omdat de voeding niet helemaal stabiel is. Maar ja, ik heb gekkere dingen meegemaakt met elektronica ;)

Ik zet nog steeds in op een verandering in het netwerk, omdat iedereen met deze PVR hetzelfde ervaart sinds een bepaalde tijd.

Tijd dus dat Samsung er eens induikt en wellicht dit oplost in een firmware update !!!!!

Groeten

Tommy
10 september 2009, 23:28
Ik zet nog steeds in op een verandering in het netwerk, omdat iedereen met deze PVR hetzelfde ervaart sinds een bepaalde tijd.

Ik heb dit probleem niet, dus niet iedereen heeft er last van.

robertmol
11 september 2009, 09:05
Variabelen strepen dan maar.

Wat niet helpt:
Stekker eruit
Terug naar fabrieksinstellingen
Harddisk formatteren
goede SNR

mogelijke oorzaken:
Firmware. Misschien / maar heeft wel 2 jaar goed gewerkt
Stabiele voedingsspanning
Reset IC
Geheugen te kort.

probleem is onafhankelijk van:
Opname.
Temperatuur

@home2Ziggo
11 september 2009, 12:54
Ik heb dit probleem niet, dus niet iedereen heeft er last van.

Ok, goed te weten.
Ik moet ook zeggen dat het niet zo is dat ik altijd dit probleem heb. Meestal gaat het gewoon goed. Heb niet echt bijgehouden wanneer en hoe vaak de PVR traag wordt.... maar het is wel duidelijk merkbaar. JE drukt op EPG en er gebeurt niets, dus ben je geneigd nogmaals te drukken. Dan voert de PVR dus al je ingetoetste toetsen ineens achter elkaar uit, haha.

@home2Ziggo
11 september 2009, 12:57
Variabelen strepen dan maar.

Wat niet helpt:
Stekker eruit
Terug naar fabrieksinstellingen
Harddisk formatteren
goede SNR

mogelijke oorzaken:
Firmware. Misschien / maar heeft wel 2 jaar goed gewerkt
Stabiele voedingsspanning
Reset IC
Geheugen te kort.

probleem is onafhankelijk van:
Opname.
Temperatuur

OK, verder strepen;
- Reset ic heb ik vervangen zonder resultaat, dus die kan weggestreept worden.
- "Stekker eruit" ( en er weer in, natuurlijk ) werkt wel. Dan werkt de PVR gewoon weer goed. Althans weer een tijdje.

Het lijkt dus zo te zijn dat de PVR druk is met iets met een hogere prio dan de toets afhandeling... maar wat ??

Leetje65
11 september 2009, 14:50
Het is wel zo als de ontvanger langer aanstaat dat de gids dan makkelijker te bedienen is, maar hij blijft TRAAG :evil:

robertmol
13 september 2009, 09:35
Wat mij wel op valt een tijd geleden kon je met de EPG 4-6 dagen vooruit kijken. nu nog amper 36uur. Ik weet niet of zo'n ontvanger actief de EPG wil aanvullen.

RHF
2 oktober 2009, 16:55
Ik heb een Samsung DCB-P850R aangschaft en het duurt ongeveer 4-5 bij seconden voordat ik naar de volgende zender kan zappen. Terwijl ik zap blijft het beeld zwart totdat ik de volgende zender zie.

Hoort dit zo te zijn of is dit een tijdelijk probleem, of is er iets mis met mijn reciever. En zijn er recievers waarbij dit sneller verloopt. Want dit is toch wel enigzins irritant als je gewend bent met analoog te zappen.

Leetje65
2 oktober 2009, 18:46
Bij sommige zenders duurt het wel langer als 4 seconden, lijkt soms net alsof de hele zender niet tevoorschijn wilt komen.

Erg lastig.

robertmol
26 oktober 2009, 09:45
Ik heb de ontvanger eens schoongemaakt van binnen. De dikke laag stof over de PCB en ventilator. (ventilator draait 24/7 dus het is gewoon een stofzuiger)

Ik heb de ventilator eens vervangen voor een stillere versie, en die draait nu weer op volle toeren zonder de prut op de bladen.

Tot nu toe loopt de ontvanger weer soepel en goed. :pompom:

robertmol
4 november 2009, 20:48
inmiddels twee weken getest, en systeem is nog steeds stabiel.

Mazereeuw
22 november 2009, 16:36
inmiddels twee weken getest, en systeem is nog steeds stabiel.

Wat heeft de ventilator met het zap-probleem te maken dan?
Lijkt mij niet echt relevant. Zoals al eerder aangegeven heeft het niet met de temperatuur te maken.

Hier dus ook het probleem met de vertraging. Bij het zappen gaat het meestal wel goed, maar bij de EPG is het wachten erg irritant. Na een paar seconden schiet de EPG dan ineens 5 stappen verder, dus het signaal komt wel gewoon binnen.

Graag een reactie van Ziggo betreffende dit probleem.

Leetje65
22 november 2009, 18:13
Ja lekker die EPG.

en is ook al vaker gezegd, zenders die zo ontzettend lang op zwart blijven eer ze een keer tevoorschijn komen

bijzonder irritant

us heit
22 november 2009, 22:17
Ziggo zal hier niets aan doen. Zij hebben liever dat wij een nieuw kastje kopen en dan gelijk ook het abbo (liefst zo uitgebreid mogelijk) aanpassen.
Een hele kleine mogelijkheid, is het via een instantie als de ombudsman te spelen. Zelfs daar heb ik een zwaar hoofd in.

Xenomes
26 november 2009, 17:06
Hier is het ook weer een trage EPG en zappen een drama :giveup:

Tuupke
1 december 2009, 01:15
Hier ook, Bij sommige zenders blijft het beeld lang zwart om over de EPG maar niet te spreken. :sad:

Xenomes
1 december 2009, 09:33
Hier is het nog steeds een drama!
I hoop dat een van de Ziggo techneuten, uitleg kunnen geven wat er aan de hand is. En wanneer er een oplossing komt?

Edit:
Ik heb Anoniem een pm gestuurd met de vraag of hij even de topic wilt bekijken, en eventueel samen met ons naar een oplossing te zoeken.

anoniem
1 december 2009, 19:41
Hier is het nog steeds een drama!
I hoop dat een van de Ziggo techneuten, uitleg kunnen geven wat er aan de hand is. En wanneer er een oplossing komt?

Edit:
Ik heb Anoniem een pm gestuurd met de vraag of hij even de topic wilt bekijken, en eventueel samen met ons naar een oplossing te zoeken.

Zou je (of iemand anders) een video capture kunnen maken van het verschijnsel en deze op een file share server kunnen plaatsen. Ik zou daarmee Samsung Benelux ook wijzen op een mogelijk probleem. Samsung dient namelijk bij bugs zelf een maintenance project te starten. Daarvoor zal het eerst duidelijk moeten worden dat er een probleem is.

Mazereeuw
1 december 2009, 22:28
Zou je (of iemand anders) een video capture kunnen maken van het verschijnsel en deze op een file share server kunnen plaatsen. Ik zou daarmee Samsung Benelux ook wijzen op een mogelijk probleem. Samsung dient namelijk bij bugs zelf een maintenance project te starten. Daarvoor zal het eerst duidelijk moeten worden dat er een probleem is.

Mag dat gewoon een soort youtube filmpje zijn of bedoel je iets anders? :?

Xenomes
1 december 2009, 23:06
JA dat kan ik wel doen! Zal het proberen morgen het te doen! Zal ik dan ook nog iets van status laten zien!

@home2Ziggo
2 december 2009, 07:30

Anoniem, top ! Dat je je er even in mengt en wellicht de boel op gang brengt binnen Samsung !
Wilde even laten weten dat ik je inzet bij voorbaat al erg waardeer :pompom:

Xenomes
2 december 2009, 23:57
:oops: Als of je met kiespijn naar de tandarts gaat! vandaag zap hij als van ouds! ook de guide verloopt soepel.
Geen herstart of iets dergelijks gedaan. Bijna een week problemen ene u niet meer.
Hoe zit het met de andere, nu ook probleemloos?

Leetje65
3 december 2009, 12:04
Nee hoor hier net zo traag als anders

Mazereeuw
3 december 2009, 12:12
Hier geen verandering. Ontzettend traag.
Zal wel even filmen...
Misschien helpt dat :mrgreen:

Xenomes
3 december 2009, 16:18
Hier geen verandering. Ontzettend traag.
Zal wel even filmen...
Misschien helpt dat :mrgreen:

Ja super :thumb up:. Als het bij mij weer begint zal ik het ook opnemen!

anoniem
3 december 2009, 20:02
Mag dat gewoon een soort youtube filmpje zijn of bedoel je iets anders? :?

ja, zolang de kwaliteit voldoende is om het probleem te demonstreren.

Mazereeuw
7 december 2009, 13:58
Ik heb toch maar even een goede opname gemaakt met de handycam en geupload naar Rapidshare. Kan maar 10 keer gedownload worden, dus heb de link alleen naar Anoniem gestuurd. Filmpje gaat over de vertraging in de EPG en dat staat er wel redelijk goed op.

Tijdens het opnemen kwam ik ook vertraging bij het gewone zappen tegen. Normaal heb ik daar niet zoveel last van. Even dubbel checken of ik dit goed heb voor ik het filmpje ga uploaden. Ik zap naar andere kanaal. De balk komt meteen in beeld en laat de zender zien, maar het beeld blijft nog tijdje zwart. Is dat waar de anderen last van hebben? Zo ja, dan upload ik die ook even voor Anoniem.

Heb er hier een youtjoep filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=-8jHd-0iyVE

En nee, mijn DCB staat normaal gesproken niet op een stapel DVD's :wink:

Xenomes
7 december 2009, 14:22
Ik zap naar andere kanaal. De balk komt meteen in beeld en laat de zender zien, maar het beeld blijft nog tijdje zwart.Ja dat is exact het probleem! Net zo als op je filmpje, duurt het soms zeer lang!

Mazereeuw
7 december 2009, 14:37
Oké dan zal ik dat filmje ook even uploaden en naar Anoniem sturen.

@home2Ziggo
7 december 2009, 14:46
Ik heb toch maar even een goede opname gemaakt met de handycam en geupload naar Rapidshare. Kan maar 10 keer gedownload worden, dus heb de link alleen naar Anoniem gestuurd. Filmpje gaat over de vertraging in de EPG en dat staat er wel redelijk goed op.

Tijdens het opnemen kwam ik ook vertraging bij het gewone zappen tegen. Normaal heb ik daar niet zoveel last van. Even dubbel checken of ik dit goed heb voor ik het filmpje ga uploaden. Ik zap naar andere kanaal. De balk komt meteen in beeld en laat de zender zien, maar het beeld blijft nog tijdje zwart. Is dat waar de anderen last van hebben? Zo ja, dan upload ik die ook even voor Anoniem.

Heb er hier een youtjoep filmpje van:
http://www.youtube.com/watch?v=-8jHd-0iyVE

En nee, mijn DCB staat normaal gesproken niet op een stapel DVD's :wink:

Goed gedaan, thanx !
Ben wel nieuwsgierig naar het filmpje van de EPG, kun je die ook op youtube gooien ? Wil wel eens vergelijken met mijn eigen situatie.

Mazereeuw
7 december 2009, 18:50
Goed gedaan, thanx !
Ben wel nieuwsgierig naar het filmpje van de EPG, kun je die ook op youtube gooien ? Wil wel eens vergelijken met mijn eigen situatie.

Hier de EPG versie:
http://www.youtube.com/watch?v=9bPc24LiYZ0

@home2Ziggo
7 december 2009, 19:45
Hier de EPG versie:

en ja dus, ziet er erg bekend uit. Thanx.
Misschien is het al eens gemeld, maar ook de EPG openen duurt soms erg lang.
Anoniem, kun je nagaan of, en zo ja, wat er in het netwerk is veranderd sinds wij deze issue hebben ? Wellicht is die info ook terug te koppelen naar samsung ?
Of iets terugzetten ( wat aangepast is in het netwerk ) wat wellicht de issue oplost ?

Leetje65
7 december 2009, 19:55
Heel herkenbaar dit.

gids openen duurt lang ook afsliuiten duurt lang zeg altijd maar de gegevens en de zenders moeten uit tokio komen of zo maar leuk is anders dat ontzettend traag reageren.

Maar wel fijn dat er een filmpje is gemaakt nu nog hopen of er iets aan gedaan kan worden.

Tuupke
8 december 2009, 00:16
Inderdaad héél erg herkenbaar.
Ik zit me al te irriteren als ik naar jou video kijk :evil:

Bedankt voor het maken/posten en versturen van de filmpjes.
Heel netjes gedaan, en errug duidelijk. :thankyou:

us heit
8 december 2009, 00:46
Het is soms zo erg, dat als je van Ned1 naar BBC1 zapt, is je koffie koud.
Een halve minuut wachten per zender, is haast al normaal.

Xenomes
8 december 2009, 09:25
Hier de EPG versie:

Ja de spijker op zijn kop!! Dat is het, lang wachten voor hij overspringt! laat staan het afsluiten van EPG :sleep:.

TVdigitaal
8 december 2009, 11:43
Het is soms zo erg, dat als je van Ned1 naar BBC1 zapt, is je koffie koud.
Een halve minuut wachten per zender, is haast al normaal.

Als je in de EPG lange teksten heb staan, scrollen deze dan ook nog wel of hangt dit ook? En als je de zendernaam weergave scrollen nog aan hebt staan, scrolt deze dan nog wel bij lange namen of staat deze stil?

Als je de ontvanger een keer van de stroom haalt (of uitzet en dan weer aan met de schakelaar op de achterkant), wat doet de STB daarna? Zapt die dan weer sneller?

Als iemand dit al gedaan heeft, hoe lang duurt het dan voordat de ontvanger weer traag wordt?

We zijn aan het kijken of we de problemen kunnen reproduceren, gezien de meldingen hier moet dit lukken. Daarna gaan we kijken of er een relatie is met ons netwerk of wijzigingen. Ook gaan we kijken of we Samsung erbij kunnen betrekken.

Jimmy54
8 december 2009, 12:46
Ik heb al ettelijke malen de stekker uit het stopcontact gehaald om van die vertraging af te komen.
Hoelang het precies duurt totdat je weer de stekker eruit moet halen kan ik niet aangeven - dat wisselt sterk.
Soms is het na een dag en soms is het pas na drie/vier dagen of nog langer weer nodig.
Dat geldt hier voor de samsung DCB H360RS en ook voor de DCB 9401R.

Xenomes
8 december 2009, 13:30
Zo heb ik al geprobeerd, Factory Default, HDD Format en een uur de stroom er af. Het probleem was na 1 dag weer terug. Dat was rond 28 september. Zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20781&page=7)
(http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20781&page=7)Toen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon! Tot medio 26 november, toen begon het weer. Maar toen ik een opname wou maken 2 december waren hier de problemen weer weg (Noord-Brabant).
Zal vanavond de zap/egp snelheid nog eens controleren en posten. Oja in de eerder topic, werd er vertel dat er een emm burst was! Misschien heb je er iets aan. Zal ook kijken of ik die waarde kan vinden en posten.

TVdigitaal
8 december 2009, 15:42
Zo heb ik al geprobeerd, Factory Default, HDD Format en een uur de stroom er af. Het probleem was na 1 dag weer terug. Dat was rond 28 september. Zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20781&page=7)
(http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20781&page=7)Toen verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon! Tot medio 26 november, toen begon het weer. Maar toen ik een opname wou maken 2 december waren hier de problemen weer weg (Noord-Brabant).
Zal vanavond de zap/egp snelheid nog eens controleren en posten. Oja in de eerder topic, werd er vertel dat er een emm burst was! Misschien heb je er iets aan. Zal ook kijken of ik die waarde kan vinden en posten.

Dat van die EMM burst is bekend, alleen dat is nu niet het probleem.
We zijn aan het kijken of er een relatie is tussen netwerk aanpassingen en het trager worden van de decoder. 26 November zijn er geen aanpassingen gedaan aan het digitale tv netwerk. Bedankt voor de info.

Jassy
8 december 2009, 16:01
Hulde dat deze problemen worden aangepakt! Ook ik herken deze problemen exact. Echt reproduceerbaar heb ik ze zelf nog niet kunnen maken, ik zal eens een poging doen.

Laatst had ik zelfs zo gek dat de ontvanger herhaaldelijk crashde op een Top Gear opname (Uitzendmoment Zondag 29 November 22.00-23.00). De ontvanger crashde nadat de uitzending van Topgear reeds 1 minuut op zender was. Het beeld bevroor en er was geen reactie meer op de afstandsbediening. Stekker eruit en er weer in was dus noodzakelijk. Na het deactiveren van de DVB-Ondertiteling bij de opname, voor het bewuste crashmoment, was het probleem weg.

@home2Ziggo
8 december 2009, 16:16
Als je in de EPG lange teksten heb staan, scrollen deze dan ook nog wel of hangt dit ook? En als je de zendernaam weergave scrollen nog aan hebt staan, scrolt deze dan nog wel bij lange namen of staat deze stil?

Als je de ontvanger een keer van de stroom haalt (of uitzet en dan weer aan met de schakelaar op de achterkant), wat doet de STB daarna? Zapt die dan weer sneller?

Als iemand dit al gedaan heeft, hoe lang duurt het dan voordat de ontvanger weer traag wordt?

We zijn aan het kijken of we de problemen kunnen reproduceren, gezien de meldingen hier moet dit lukken. Daarna gaan we kijken of er een relatie is met ons netwerk of wijzigingen. Ook gaan we kijken of we Samsung erbij kunnen betrekken.

Het probleem heb ik hier ook niet kunnen reproduceren.
Ik zal eens omgevingsvariabelen bijhouden als ik merk dat de PVR traag is ( tijdstip, scrollen van display e.d. )
Als het 'trage gebeuren' me echt teveel wordt zet ik hem uit/aan met de schakelaar op de achterzijde. Dan gaat het weer eventjes goed, hoe lang heb ik nooit echt bijgehouden.
Ook kan het zijn dat je de EPG ingaat, deze traag is. Vervolgens ga ik weer uit de EPG, kijk bijv. een half uurtje TV. Daarna kan het zomaar zijn dat de EPG weer normaal reageert.....
Maar ik deel de mening:
Hulde dat jullie ( Ziggo ) het probleem aanpakken. :pompom:

Mazereeuw
11 december 2009, 16:42
Sinds ik de DCB een half uurtje uit heb gezet, met de knop op de achterkant, heb ik tot op heden geen vertraging meer. Zal even opletten wanneer het weer terug komt.

robertmol
12 december 2009, 10:47
Laatste tijd is het hier ook weer drama.
Het probleem komt bij mij veel voor wanneer de EPG word geraadpleegt.

Nu heeft standaard net5 bij mij een hoge BER (Bit Error Rate) 0<600.
Het is dus drame om ene serie te kijken, en timeshift werk dan helemaal slecht. Ik kan mij voorstellen wanneer het kanaal van de EPG een hoge BER heeft dat dit problemen kan veroorzaken in de EPG. Kan alleen niet achterhalen op welk kanaal de epg z'n data haalt.

@home2Ziggo
13 december 2009, 13:01
Moet zeggen dat het de laatste dagen aardig goed gaat. Weinig trage EPG's. Moet ook zeggen dat ik weinig TV heb gekeken de laatste dagen, dus...

Wel 1x gezien dat de EPG een beetje langzaam werd, 3 a 4 seconde voordat de PVR reageerde op een druk op de knop. ff snel gekeken naar de front display scrolling, die liep gewoon door. Maar zal dat nog eens checken als de EPG echt traag is......

us heit
14 december 2009, 00:11
Het blijft hier huilen met de pet op.
Als ik op de EPG zap en hij blijft staan, dan rolt de tekst informatie ook niet meer. Alles staat dan stil. Druk ik meerdere malen, dan springt hij na "ff" wachten 2 zenders verder. Waar de fout zit, weet ik niet, Maar als ik zo'n product zou leveren, zou ik mij diep schamen. Volgens mijn vermoeden, ligt de fout bij de laatste firmware update. er is gewoon teveel verlangt, van het interne geheugen. De teletext is behoorlijk uitgebreid en ook de EPG is groter geworden. Een mogelijke oplossing is volgens mij om de harde schijf ruimte te gebruiken, of de EPG inkorten. Misschien een idee, om de EPG eens een weekje een dag korter te maken, om te zien, of het probleem dan weg is.
Greetz Theo die er zat van is.(Of is dat de bedoeling van Ziggo.)

@home2Ziggo
14 december 2009, 09:08
Het blijft hier huilen met de pet op.
Als ik op de EPG zap en hij blijft staan, dan rolt de tekst informatie ook niet meer. Alles staat dan stil. Druk ik meerdere malen, dan springt hij na "ff" wachten 2 zenders verder. Waar de fout zit, weet ik niet, Maar als ik zo'n product zou leveren, zou ik mij diep schamen. Volgens mijn vermoeden, ligt de fout bij de laatste firmware update. er is gewoon teveel verlangt, van het interne geheugen. De teletext is behoorlijk uitgebreid en ook de EPG is groter geworden. Een mogelijke oplossing is volgens mij om de harde schijf ruimte te gebruiken, of de EPG inkorten. Misschien een idee, om de EPG eens een weekje een dag korter te maken, om te zien, of het probleem dan weg is.
Greetz Theo die er zat van is.(Of is dat de bedoeling van Ziggo.)

Het probleem is een combi van netwerk en PVR, lijkt me. Om het alleen de box te verwijten is niet reëel. De laatste update draait al zo lang goed, het probleem is echt van de laatste tijd. Dus de firmware is het niet ( althans niet alleen ).
Laten we ons vooral niet te veel frustreren is mijn idee. Ik erger me ook als de PVR traag is, maar daar los je nix mee op.
Ziggo is er nu ook mee bezig. Als zij info terugkoppelen naar samsung komt er wellicht op korte termijn een oplossing. Dat is eerder gebeurt, dus waarom nu niet ?

Xenomes
14 december 2009, 11:43
Ik heb de gehele weekend de box in de gaten gehouden (samen met mijn wederhelft). We hebben geen enkele vertraging gehad, zowel niet met zappen als de EPG. Ook getest met een opname er bij, ook geen probleem gehad.

Wel super dat het hier weer goed werkt.
TVdigitaal zijn er dingen op het netwerk veranderd of toch ergens een storing geweest?

robertmol
14 december 2009, 11:55
Nou, verdergaand

Om het probleem meer te lokaliseren
bij mij was het hele weekend drama.

herozen
18 december 2009, 17:27
Ook wij hebben enige tijd last van de trage EPG en langzaam zappen van de zenders. Op mijn slaapkamer heb ik de samsung DCB-9401r die geen problemen geeft. Harderwijk heeft geen Ziggo. Maar een eigen CAI. Maar ze volgen wel de standaard van Ziggo. Dus wat het probleem is????

gvanderwoude
19 december 2009, 20:16
Hallo,

ik heb ook hetzelfde probleem met mijn 850, ook als ik gewoon aan het kijken ben en druk dan op de epg toets duurt het soms erg lang voor er wat gebeurt. Hij zapt sowiezo traag vind ik. We gebruiken boven nog een oude nokia en die zapt stukken soepeler.

Gerwin

@home2Ziggo
19 december 2009, 22:55
Vanmorgen het volgende:

Nickelodeon stond aan, EPG is erg traag !
Zap naar RTL4, 30 sec ( oid ) wachten, EPG is weer normaal !
Zap terug naar Nickelodeon, na tijdje, EPG is weer traag.....

Misschien toeval, misschien niet. Ik hoop dat Ziggo / Samsung hier iets mee kan ?!

groeten

Mazereeuw
20 december 2009, 22:30
10 dagen geleden had ik de ontvanger een half uurtje helemaal uit gezet.
Ik had vandaag voor het eerst weer last van vertraging bij de EPG.

@home2Ziggo
21 december 2009, 08:35
Moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook minder last heb.
Maar zoals mijn eerdere post, zou het kunnen dat het eerder optreedt als je een zender kijkt met een lage bitrate oid ??
Iemand daar ook ervaring mee ?

Mazereeuw
21 december 2009, 08:52
Hier wordt je toch spontaan depressief van...

Heb ik vannacht de ontvanger weer even uit gezet om de vertraging te fixen. Zet ik hem vanmorgen aan en zie ik 3 knipperende LED's.
:giveup:

Ik schakel even over naar een ander draadje jongens.

Flientje1980
24 december 2009, 23:17
Wij hebben dat ook gemerkt dat hij traag is met zappen.
Maar tot onze grote verrassing is het vandaag beter na een update.
Vanwege onze verhuizing liep niet alles vlekkeloos natuurlijk met Ziggo en toen zei ik maar tegen mijn man. Reset de decoder eens.
En na het resetten zij hij ineens dat er een update was!!!
Dit is nog nooit gebeurd in het half jaar dat wij hem hebben.
En nu gaat hij snel door de EPG heen.
Helaas kun je nog maar steeds 36 uur vooruit kijken.

Groetjes Flientje1980

svanderlinden
25 december 2009, 12:19
Wil je eens kijken welke softwareversie je nu hebt??

Grtz, Steven

Flientje1980
26 december 2009, 10:24
Er staat bij softwareversie 45

svanderlinden
26 december 2009, 10:38
Okey

Da`s dus ook de laatste software. Ik heb deze ook.

Grtz, Steven

@home2Ziggo
19 januari 2010, 09:04
Hallo Allen,

Laatste bericht in deze thread is al weer van vorig jaar, maar het probleem is er nog steeds, toch ?
Althans bij mij en mensen om mij heen met deze PVR wel !!
@Ziggo: Hebben jullie al enig inzicht in een oplossing ? Wordt er nog wel aan gewerkt ?
Je leert er mee omgaan, maar het is nog steeds zeeeeer irritant, deze issue !!

Graag reactie.

Bedankt !

Flientje1980
20 januari 2010, 11:27
Wat ik nu heb gemerkt is dat het na de update niet veel beter is geworden.
Bladeren door de tvgids is erg lastig. Hij blijft soms hangen of denkt heeeeeel lang na voordat je weer verder kan bladeren.

Groetjes Flientje1980

Leetje65
20 januari 2010, 11:59
valt mij de laatste tijd op dat van de een na de andere zender het beeld ooit wel 20 seconden op zwart blijft.
BIJZONDER IRRITANT

Jassy
20 januari 2010, 14:25
Ja het is weer zo laat, het beeld blijft weer gedurende lange tijd op zwart bij het zappen.

robertmol
30 januari 2010, 13:15
De maand januari is echt een drama maand met de ontvanger.

Wat mij stoort, is dat je bij UPC een ontvanger huurt, dus alle verantwoordelijk ligt dan bij de aanbieder want die is eigenaar en heeft een probleem. Ziggo speelt het handig, zelf een investering doen, en het risico inclusief al dit gezeur. Ziggo moet wel degelijk dit probleem gaan oplossen.

Leetje65
30 januari 2010, 14:13
en ook met de bibliotheek gaat het zeer traag die komt ook bijna niet in beeld blijft ook vaak 10 tot 20 seconden op zwart eer hij de lijst laat zien met wat je opgenomen hebt.

EvoX
31 januari 2010, 14:36
Herkenbaar allemaal en is dan ook weer maanden helemaal :pompom:

Wat ik meestal doe, is hem eenvoudig uitzetten via het knopje achterop of restten naar de fabrieksinstelling.

bytecrusher
3 februari 2010, 13:07
Heb helaas ook last van dit probleem.
Sinds de maand Decmber 2009 en Januari 2010 is het huilen met de pet op. :cry:

Xenomes
1 maart 2010, 15:56
Ook hier is het probleem, weer terug gekeerd! :cry:

JosP
1 maart 2010, 20:44
Ook bij ons is het weer huilen met de pet op!!!

Paros
2 maart 2010, 11:25
Hier ook :x

Ik ben het nu spuugzat en heb dat ook een Humax 5050 besteld en zodat ik de Samsung eindelijk het raam uit kan gooien...

ArChie
2 maart 2010, 11:38
Is Ziggo soms weer bezig met experimentjes en testjes met het digitale RTV signaal dat voor de klanten toegankelijk is? Dat is dan de zoveelste keer en ook niet de eerste keer dat ze daarmee bezitters van de Samsung DCB-P850R daarmee lastig vallen.

Jassy
2 maart 2010, 17:58
De Humax 5050 is hier allang besteld, maar het duurt nog even voordat hij komt.

Vreselijke ontvanger, deze Samsung. En beetje jammer van Ziggo dat men niet bereid is om daar wat aan te doen!

JosP
7 maart 2010, 10:35
Het begint nu echt vervelend te worden. In de guide duurt het soms wel 20 sec. voordat deze naar het volgende blokje/zender gaat.
@anoniem: Kun jij ons hier verder mee helpen?

Paros
8 maart 2010, 09:33
Ik heb zaterdag de Humax binnengekregen. Na 15 minuten liep alles als een zonnetje.
De Samsung kan nu gelukkig de deur uit, ondanks alles heb ik er toch bijna 4 jaar plezier van gehad...
Iemand interesse :roll: voor wat onderdelen misschien? Gratis af te halen in Roermond

Update: hij is al weg :cool:

Reparatie Ries
12 maart 2010, 02:18
Als je m nog hebt en 'm een tweede leven wilt gunnen wil ik m wel overnemen en ik wil dr ook wel voor betalen :)

Ik kan de onderdelen wel goed gebruiken voor mn reparatieservice.

neozion
16 maart 2010, 08:47
Ik heb zaterdag de Humax binnengekregen. Na 15 minuten liep alles als een zonnetje.
De Samsung kan nu gelukkig de deur uit, ondanks alles heb ik er toch bijna 4 jaar plezier van gehad...
Iemand interesse :roll: voor wat onderdelen misschien? Gratis af te halen in Roermond

heb je hem nog liggen? heb er opzich wel interesse in aangezien 1 van de 2 tuners kapot is.

@home2Ziggo
16 maart 2010, 09:50
Hallo allemaal,

Het probleem bestaat nu inmiddels al zo lang, dat ik al bijna niet meer weet hoe lang ?!
Ik begin bijna te 'wennen' aan het feit dat de PVR eens per week oid even van netvoeding gehaald moet worden... pffff

Ik heb zojuist Anoniem toch nog maar eens een bericht gestuurd......
Als ik meer weet laat ik het weten.

Groeten

@home2Ziggo
16 maart 2010, 21:59
En supersnel een reactie van Anoniem:

"Ik heb de gehele thread nog eens gescand en gezien dat het al een tijdje speelt. Ik heb zelfs een opname gevraagd die ook op YouTube geplaatst is. Vanaf die tijd is het onderwerp wat in de luwte gekomen, aangezien de reacties aanzielijk zijn afgenomen.

Ik zal de ontvanger in de komende dagen weer eens aanzetten"

us heit
17 maart 2010, 03:00
Ik heb intussen de Humax aangeschaft maar ik hoop, dat Ziggo nog een update maakt voor de Samsung. Na een update is de ontvanger verkoopbaar en heeft Ziggo er mogelijk weer een nieuwe klant bij. Ziggo, doe hier je voordeel mee.

Xenomes
22 maart 2010, 16:41

"Ik heb de gehele thread nog eens gescand en gezien dat het al een tijdje speelt. Ik heb zelfs een opname gevraagd die ook op YouTube geplaatst is. Vanaf die tijd is het onderwerp wat in de luwte gekomen, aangezien de reacties aanzielijk zijn afgenomen.

Tja moet toegeven dat wij hem ook niet meer veel meer gebruiken, alleen nog maar als hddrecorder, tv kijken doen we via de ci+ cam.

anoniem
27 maart 2010, 19:39

Ik heb de ontvanger nu 7 dagen achter elkaar gestressed met een extern Remote Control systeem gebruikmakend van verschillende testscripts; zoals continue testen met interval 5/10 seconden gedurende 3 dagen (3x24 uur), vervolgens 3 dagen met zapping interval van 15 minuten met korte zap acties, interval van 45 min met epg acties. Tot dusver heb ik geen hapering tijdens gebruik, of in de response op de afstandsbediening kunnen vaststellen.

Ik zal de ontvanger nog eens een nacht op standby zetten.

Tuupke
28 maart 2010, 00:31
Dat is vervelend voor diegene onder ons die er wel problemen mee hebben.

Bij mij is het op het moment echt een ramp ! :cry:

Ongeacht wat ik doe, of het nu het raadplegen van de Guide is, of het zappen naar een ander kanaal.

als ik de guide wil openen of verlaten duurt het gewoon 20 seconden of langer.:evil: Waardoor ik regelmatig per ongeluk de guide open en gelijk weer afsluit. Het ontbreekt me momenteel de financien om iets vergelijkbaars aan te schaffen, anders had ik dat ding allang het raam uit gegooid. :censored:

P.s. omruilen ??

@home2Ziggo
29 maart 2010, 08:43
Ik heb de ontvanger nu 7 dagen achter elkaar gestressed met een extern Remote Control systeem gebruikmakend van verschillende testscripts; zoals continue testen met interval 5/10 seconden gedurende 3 dagen (3x24 uur), vervolgens 3 dagen met zapping interval van 15 minuten met korte zap acties, interval van 45 min met epg acties. Tot dusver heb ik geen hapering tijdens gebruik, of in de response op de afstandsbediening kunnen vaststellen.

Ik zal de ontvanger nog eens een nacht op standby zetten.

Anoniem, bedankt voor je inzet !
Jammer dat je niet de problemen tegenkomt die wij ondervinden. Helaas is het probleem dan ook niet ( of slecht ) reproduceerbaar. Dus we kunnen je niet aangeven hoe de PVR in de problemen te krijgen...... Het gebeurt gewoon, zonder eigenlijk een aanwijsbare reden. Als je nog verder wilt testen heel graag !
Ik zou zeggen; zet het apparaat bij je thuis neer en gebruik hem als eenieder, dan openbaart het probleem vanzelf :)

anoniem
29 maart 2010, 21:15
Anoniem, bedankt voor je inzet !
Jammer dat je niet de problemen tegenkomt die wij ondervinden. Helaas is het probleem dan ook niet ( of slecht ) reproduceerbaar. Dus we kunnen je niet aangeven hoe de PVR in de problemen te krijgen...... Het gebeurt gewoon, zonder eigenlijk een aanwijsbare reden. Als je nog verder wilt testen heel graag !
Ik zou zeggen; zet het apparaat bij je thuis neer en gebruik hem als eenieder, dan openbaart het probleem vanzelf :)

ik heb 'm thuis staan !

GolfTouch
29 maart 2010, 21:38

Niet iederen heeft blijkbaar last van dit probleem.

Hier geen problemen zoals omschreven wordt.

@home2Ziggo
30 maart 2010, 09:02
ik heb 'm thuis staan !

OK, haha.
Ik was in de veronderstelling dat iedereen deze problemen heeft. Hmm, zit daar dan een aanknopingspunt, wellicht ?
Iedereen die ik ken met deze PVR heeft problemen, maar die wonen ook allemaal in de buurt.
Ik kom uit Deventer.
Zou het kunnen dat de problemen alleen in bepaalde regio's voorkomt ?

neozion
30 maart 2010, 09:06
ik kom ook uit deventer, en zoals bekend is het hier ook elende met de pvr. epg lezen duurt 20 sec gemiddeld en zappen is soms ook een uitdaging.
Heb ook een pana en een humax draaien, die hebben nergens last van.

Sinds gisteren ook iets nieuws. Net5 opnemen, stijgt de BER opeens van 11 naar 160. OPnames mislukken steeds. zet ik de opname stop, meteen dropt de BER weer naar 11.

hvanderm
30 maart 2010, 19:53
ik heb 'm thuis staan !

Hier alle genoemde problemen, al een maand of 4.
Het valt me op dat met aanzetten de problemen er zijn,
na enige tijd (minuten) gaat het beter en zijn de problemen er
niet. Dat is elke keer het geval.

anoniem
30 maart 2010, 20:27
OK, haha.
Ik was in de veronderstelling dat iedereen deze problemen heeft. Hmm, zit daar dan een aanknopingspunt, wellicht ?
Iedereen die ik ken met deze PVR heeft problemen, maar die wonen ook allemaal in de buurt.
Ik kom uit Deventer.
Zou het kunnen dat de problemen alleen in bepaalde regio's voorkomt ?

Toevallig zit ik achter hetzelfde zgn uitkoppelpunt n.l. zwolle, deventer maakt hier ook gebruik van.

ArChie
30 maart 2010, 20:31
Hier alle genoemde problemen, al een maand of 4.
Het valt me op dat met aanzetten de problemen er zijn,
na enige tijd (minuten) gaat het beter en zijn de problemen er
niet. Dat is elke keer het geval.
Het zal mij niets verbazen als het met de verwerking van de EPG data te maken heeft. Na het aanzetten van de ontvanger bij een avondje TV kijken zal de ontvanger eerst tot de conclusie komen dat alle EPG informatie verouderd is omdat om twaalf uur 's nachts (GMT tijd) de EPG data set ververst wordt. Helaas is de EPG implementatie van nagenoeg alle door Ziggo "goedgekeurde" ontvangers nogal dom geïmplementeerd door niet de EPG informatie kanaal voor kanaal te verversen, maar in één keer de EPG informatie van alle kanalen te verversen wat meer processing power van de ontvanger vraagt. Verder zit er nog allerlei onnodige data ook in de EPG sets zoals ongebruikte extended_event_descriptors die allemaal door de ontvangers verwerkt moeten worden ook al bevatten ze geen informatie. Het is mij een raadsel wie dergelijk ongebruikte descriptors in de EPG heeft gestopt, want vroeger zaten die er niet in. Misschien dat de DCB-P850R daar wel extra last van heeft vanwege de gekozen implementatie?

Fladder
1 april 2010, 13:09
Toevallig zit ik achter hetzelfde zgn uitkoppelpunt n.l. zwolle, deventer maakt hier ook gebruik van.

Ik zit in Wijk bij Duurstede (UTR) en heb dezelfde problemen met Ziggo en de 850, aangezien mijn PVR het bekende 3 ledjes probleem had heb ik een Humax 9200 voor op de slaapkamer gekocht.
Uiteraard wel even de 850 gerepareerd :) die 2 euro zijn ook de kosten niet :)
Ga nu de 850 aan mijn zus geven die in Vleuten woont, ben dus heel benieuwd of zij deze problemen ook krijgt.
Ik werd er in ieder geval helemaal gestoord van en ik had hem op de slaapkamer staan...........Ik kan er wel naar raden hoe de mensen zich voelen die hem in de huiskamer hebben staan :giveup::giveup:

@Anoniem,

Hoop dat jullie dit probleem snel kunnen reproduceren want ik denk niet dat het probleem minder is ook al reageren er minder mensen op deze topic.
Ben wel blij dat jij hier op dit forum zit aangezien je altijd wel achter de problemen aangaat :thankyou::thankyou: (ook achter de problemen van de Humax 5050, maar dat is een ander topic :oyeah: )

anoniem
1 april 2010, 19:32
Ik zit in Wijk bij Duurstede (UTR) en heb dezelfde problemen met Ziggo en de 850, aangezien mijn PVR het bekende 3 ledjes probleem had heb ik een Humax 9200 voor op de slaapkamer gekocht.
Uiteraard wel even de 850 gerepareerd :) die 2 euro zijn ook de kosten niet :)
Ga nu de 850 aan mijn zus geven die in Vleuten woont, ben dus heel benieuwd of zij deze problemen ook krijgt.
Ik werd er in ieder geval helemaal gestoord van en ik had hem op de slaapkamer staan...........Ik kan er wel naar raden hoe de mensen zich voelen die hem in de huiskamer hebben staan :giveup::giveup:

@Anoniem,

Hoop dat jullie dit probleem snel kunnen reproduceren want ik denk niet dat het probleem minder is ook al reageren er minder mensen op deze topic.
Ben wel blij dat jij hier op dit forum zit aangezien je altijd wel achter de problemen aangaat :thankyou::thankyou: (ook achter de problemen van de Humax 5050, maar dat is een ander topic :oyeah: )

Zoals ik heb aangegeven kan ik het niet reproduceren. Zolang we daar niet toe instaat zijn, kan ik het probleem ook niet voorleggen aan Samsung. Al er iemand in de omgeving van Zwolle woont en zijn 850 voor onderzoek wil ruilen voor test exemplaar van ons, dan is dat ook een optie. Met het exemplaar dat wij gebruik kunnen we het probleem in ieder geval niet opwekken.

neozion
2 april 2010, 08:34
Zoals ik heb aangegeven kan ik het niet reproduceren. Zolang we daar niet toe instaat zijn, kan ik het probleem ook niet voorleggen aan Samsung. Al er iemand in de omgeving van Zwolle woont en zijn 850 voor onderzoek wil ruilen voor test exemplaar van ons, dan is dat ook een optie. Met het exemplaar dat wij gebruik kunnen we het probleem in ieder geval niet opwekken.

Tja, je mag die van ons wel lenen en omruilen. Graag zelfs.
De koffie staat klaar in deventer

robertmol
5 april 2010, 09:48
ik ben het denk ik wel eens met ArChie.

De PVR werkt in ieder geval veel meer tegen, wanneer je hem 's ochtends aanzet. Dan zal die wel de EPG gaan bijwerken.
Wellicht dat de EPG teveel geheugen vraagt, afgelopen 3 jaar, zijn er steeds meer zenders bijgekomen met veel programma data waar de PVR moeite mee heeft. (ik heb mij niet verdiept in de EPG techniek, maar dit is gezond verstand). Maar toch wel raar in ~ 2008 kon je wel 5 dagen vooruit kijken, maar dat is al teruggebracht naar 2-3.

Dus ik dacht laat ik al die zenders verwijderen (dus ook geen EPG ballast), waar ik toch geen abo op heb, Maar je kunt dus geen 'kanalen' verwijderen, er is alleen een auto search. Dus ff een update in de firmware, zodat die optie bestaat.

Maar de bug, word bij mij steeds erger, in de EPG en met het zappen.

En voor Anoniem, De PVR doet het de eerste tijd wel goed na een koude start.
vandaar dat veel mensen de PVR even een uur uit zetten. Om van het probleem af te zijn.

@home2Ziggo
5 april 2010, 22:05
ik ben het denk ik wel eens met ArChie.

De PVR werkt in ieder geval veel meer tegen, wanneer je hem 's ochtends aanzet. Dan zal die wel de EPG gaan bijwerken.
Wellicht dat de EPG teveel geheugen vraagt, afgelopen 3 jaar, zijn er steeds meer zenders bijgekomen met veel programma data waar de PVR moeite mee heeft. (ik heb mij niet verdiept in de EPG techniek, maar dit is gezond verstand). Maar toch wel raar in ~ 2008 kon je wel 5 dagen vooruit kijken, maar dat is al teruggebracht naar 2-3.

Dus ik dacht laat ik al die zenders verwijderen (dus ook geen EPG ballast), waar ik toch geen abo op heb, Maar je kunt dus geen 'kanalen' verwijderen, er is alleen een auto search. Dus ff een update in de firmware, zodat die optie bestaat.

Maar de bug, word bij mij steeds erger, in de EPG en met het zappen.

En voor Anoniem, De PVR doet het de eerste tijd wel goed na een koude start.
vandaar dat veel mensen de PVR even een uur uit zetten. Om van het probleem af te zijn.

Stel het heeft te maken met de EPG;
Als je gebruikt een favoriete zender lijst, zal dan de PVR alleen de EPG van die favoriete zenders updaten ? Of toch alles ? Als deze alleen de favo's update is het een kwestie van favolijst aanmaken en klaar ?? Probleem weg ?
Zelf maak ik geen gebruik van een favorietenlijst...... jullie ?? Anoniem ?

mutje
13 april 2010, 21:47

ik had een tijdje niet meegelezen, maar mijn vrouw wilde de samsung uit het raam gooien :) dus ik was benieuwd of er als een oplossing was, wij wonen in Assen en hebben het probleem dus ook. gelukkig staat er een humax naast. geen idee of assen ook achter zwolle zit ?

@anoniem: je mag wel lang komen om hem te zien

@home2Ziggo
14 april 2010, 10:50

Anoniem, heb je al een PVR van een van ons ter test ontvangen ?
Ik wil die van mij wel ter beschikking stellen ( Deventer ), maar wil niet zonder PVR, dus ruilen is akkoord. Liefst tegen de ihdr-5050c overigens ;)
Groeten

Xenomes
20 april 2010, 15:39
Hoe is de status bij iedereen? Hier momenteel nog steeds super traag.

Leetje65
20 april 2010, 18:41
Hier ook nog steeds met regelmaat niet vooruit te branden ( postcode 5213) of de EPG komt niet of meer dan een halve minuut later, veel zenders lang op zwart. pfff word er een beetje moe van maarja een nieuwe kost ook nogal wat.

mvdbosch
24 april 2010, 15:58
Hier hetzelfde fenomeen, postcode 5035. Ik vrees eerder dat samsung geen zin heeft om nieuwe firmwares te ontwikkelen, het apparaat is inmiddels al vrij oud en zal binnenkort wel vervangen worden. Wat levert het samsung nog op om geld te investeren in een goed werkende firmware.

@home2Ziggo
28 april 2010, 09:21
Stel het heeft te maken met de EPG;
Als je gebruikt een favoriete zender lijst, zal dan de PVR alleen de EPG van die favoriete zenders updaten ? Of toch alles ? Als deze alleen de favo's update is het een kwestie van favolijst aanmaken en klaar ?? Probleem weg ?
Zelf maak ik geen gebruik van een favorietenlijst...... jullie ?? Anoniem ?

Over bovenstaand bericht:

Voor degene met problemen; Wie gebruikt een favo lijst ? En wie niet ?
Is het een workaround om een favo lijst te maken ?

Bedankt !

Tuupke
29 april 2010, 00:54
Ik maak al vanaf het begin gebruik van favorieten lijsten, maar ik heb dezelfde problemen.

Het lijkt er wel op, dat als ik 's nachts TV kijk, de decoder minder problemen heeft met zappen en het laten zien van de EPG. Ik weet niet of iemand daar dezelfde ervaring mee heeft ?

JosP
29 april 2010, 20:04
Ik heb ook al vanaf het begin de favorieten ingesteld.
In het begin nooit problemen gehad met de vertragingen, nu is het nog steeds drama.

@home2Ziggo
30 april 2010, 21:05

Zoals Anoniem aangeeft, is hij welwillend een 850 met problemen te wisselen voor een andere 850 om zodoende daarmee te testen.
Ik kom zelf uit Deventer en wil best wisselen, maar dat kost mij een ritje naar Zwolle. Is er iemand uit Zwolle met problemen die 'zo ff' de 850 kan en wil ruilen ??

bytecrusher
3 mei 2010, 15:58
Hoi allemaal hier uit de omgeving Velserbroek (Multikabel) (IJMUIDEN) ook het probleem traag en EGP een zooitje. Soms wel 2 maal per week resetten om een beetje normaal TV te kunnen kijken. Erg jammer allemaal Hopelijk zal er een oorzaak gevonden worden...:idea:

jpbosk
14 mei 2010, 22:09
Het probleem blijft actueel... Maar het is wel erg stil aan de kant van Ziggo :(

us heit
15 mei 2010, 12:42
Een oplossing is een stekkerdoos met spanning schakelaar. Gewoon elke nacht van de stroom en je hebt geen probleem. Ik weet dat dit niet de bedoeling is, maar het werkt wel.

Vaness
4 juni 2010, 22:43
Hier (omgeving Den Bosch) is het alweer een tijdje dramatisch. Bij zappen of menu-gebruik zit veel vertraging, bij wisselen van tv naar bibliotheek en vice versa zit ik zo'n 30 seconden naar zwart beeld te kijken.

Als ik de guide open en scroll, reageert het systeem soms tot 20 seconden later. Als ik 1 zender aan heb, en op de guide klik en vervolgens op een andere zender klik en dan weer op exit, dan duurt het ook weer eeuwen voordat ik weer beeld heb. Ik maak overigens geen gebruik van favorieten.

Lastig hoor... zou erg fijn zijn als er een oplossing voor kan komen.

Reparatie Ries
5 juni 2010, 10:47
Ik vraag me af of dit wel te wijten is aan de kabelmaatschappij. IK denk eigenlijk dat het een hardwarematig iets is.

nico hhw
5 juni 2010, 12:12
Ik zou wel eens willen weten of dit probleem
alleen voorkomt bij de laatste firmwareversie.
Ik vraag me dus af welke firmwareversie de
mensen gebruiken die dit probleem niet hebben.
Aan de hand hiervan kan je misschien zeggen
of het om een softwareprobleem of een hardwareprobleem
gaat.
Zelf heb ik dit probleem dus ook (traag zappen + favolijst)
en gebruik ik de laatse firmware (versie 45)

Reparatie Ries
11 juni 2010, 05:01
Okee, we doen het anders. Gezien ik ook wel benieuwd ben of het hardwarematig is of niet, heb ik een vrijwilliger nodig die zn kastje ter beschikking stelt.

Wie o wie heeft een enorm trage p850 en is bereid 17 euro te investeren in zijn tuner. Als er iemand is met een trage p850 dan mag die contact met me opnemen als ie tenminste het kastje een paar dagen kan missen en m naar mij wilt opsturen zodat ik er eens naar kan kijken.

@home2Ziggo
11 juni 2010, 15:39
Okee, we doen het anders. Gezien ik ook wel benieuwd ben of het hardwarematig is of niet, heb ik een vrijwilliger nodig die zn kastje ter beschikking stelt.

Wie o wie heeft een enorm trage p850 en is bereid 17 euro te investeren in zijn tuner. Als er iemand is met een trage p850 dan mag die contact met me opnemen als ie tenminste het kastje een paar dagen kan missen en m naar mij wilt opsturen zodat ik er eens naar kan kijken.

Dan zou ik adviseren, stuur hem naar Anoniem, zodat hij de fout kan ontdekken en Samsung kan updaten....wat misschien wel tot een oplossing zou kunnen gaan leiden ??!!
Ik wil hem geen paar dagen kwijt, simpel..... en hoewel ik het probleem zeer irritant vind heb ik er zelf ook nog geen ritje naar Zwolle voor over gehad......:oops:

Xenomes
14 juni 2010, 14:11
Op een andere medium het volgende gelezen!

Reactie:
GerritJan1968
12-06-2010 Ik heb het probleem van het traag reageren opgelost.
Het is eigenlijk gewoon een computer. In elke computer wordt de processor gekoeld.
Hier wordt dit niet gedaan. Waarom niet? Om kosten te besparen??
Even knutselen met een ventilator uit een oude computer.
En het werkt weer top.
Met deze aanpassing is de garantie natuurlijk helemaal over, maar dat heb ik er voor over.

@home2Ziggo
14 juni 2010, 22:15
Op een andere medium het volgende gelezen!

Reactie:
GerritJan1968
12-06-2010 Ik heb het probleem van het traag reageren opgelost.
Het is eigenlijk gewoon een computer. In elke computer wordt de processor gekoeld.
Hier wordt dit niet gedaan. Waarom niet? Om kosten te besparen??
Even knutselen met een ventilator uit een oude computer.
En het werkt weer top.
Met deze aanpassing is de garantie natuurlijk helemaal over, maar dat heb ik er voor over.

Hmmm, als dat de oplossing zou zijn, zou een simpele power cycle niet helpen....wat wel het geval is. Na een power cycle (10 sec) is de processor niet significant afgekoeld. Toch ?

Flientje1980
15 juni 2010, 07:19
Dat lijkt mij niet de oplossing. Want ik heb het ook als ik hem aanzet na een hele dag uit te hebben gestaan.
De laatste tijd is het veel erger geworden vind ik.

Reparatie Ries
20 juni 2010, 21:52
Dat zal ook echt de oplossing niet zijn. Misschien heel even, maar continue? Nee, dat lijkt me uitgesloten om eerder genoemde reden en het feit dat dit euvel anders al vanaf het begin aanwezig had moeten zijn.

Tot nu toe heeft niemand zich aangediend; ik trek mijn aanbod terug..

groet
Richard
www.reparatieservice-digitenne.nl

Xenomes
21 juni 2010, 08:54
binnenkort ga ik het toch proberen! als het wel werkt ben ik van het trage gedoe af! Maar als het het niet werk, is het jammer maar helaas. :wink:
Ik laat het nog wel weten als het zo ver is.

us heit
22 juni 2010, 01:10
Het probleem is sinds de laatste update.
Een "downdate" zal waarschijnlijk de oplossing zijn.
Vooral de EPG vreet geheugen, ook de uitbreiding van de teletext is een behoorlijke aanslag op het geheugen.
Misschien kan Ziggo zoiets mogelijk maken, om te testen of dit werkt.

anoniem
22 juni 2010, 21:05
graag bugs melden via:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=282583&postcount=1

Reparatie Ries
28 juni 2010, 22:33
Als er iemand is met een rete-trage Samsung dan mag ie zich weer melden als ie tenminste 14 euro wil investeren in de verzendkosten heen en weer zodat k er naar kan kijken. Ik heb zeer goede hoop problemen deels op te kunnen lossen. In ieder geval de trage epg.

Je krijgt van mij de belofte dat je tuner er in ieder geval niet slechter op wordt maar je zal 'm wel enkele dagen kwijt zijn.