View Full Version : Klacht: Storing E48 geen signaal enkel en alleen op RTL5, SBS6, Veronica, RTL7

Holly
13 augustus 2009, 23:25
Hallo,

ik heb al een hele tijd last van storingen/blokkerig beeld/wegvallen beeld/foutmelding 'E48 Geen signaal', enkel en alleen op RTL5, SBS6, Veronica, RTL7 (allen transportstream 11). De rest van de zenders doet het uitstekend. Tevens zie ik de BER waarden, de kwaliteit en signaalsterkte van de slechte zenders sterk fluctueren.

Ik heb een Humax IR-FOX C ontvanger en digitale tv van Ziggo (voorheen @Home).

Ik woon in Delden, postcode 7491. Netwerk ID 9004, Freq. 369 MHz ingevoerd.

Mijn vraag is: Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Bij voorbaat dank...

Ed
14 augustus 2009, 00:16
Ok tnx! Sliep al half door dat gekloot met die TV :P!Staat nu goed ;) Doe rustig aan, komt allemaal goed... De kanalen die jij noemt, zijn er gevoelig voor slecht signaal. Geloof me, als je de connectoren en kabels door KOKA van Hirschmann vervangt, gaat de signaalkwaliteit goed omhoog. Let maar eens op als je in het menu gaat kijken bij 1 van die zenders. Signaalsterkte: De BER waarde schiet omhoog en dan weer naar beneden en ga zo maar door. Advies, eerst kabels vervangen door kwaliteitskabels.

GolfTouch
14 augustus 2009, 00:40
Hoe heb je alles aangesloten?
Zitten er nog splitter(s) of een versterker tussen?
Wat voor bekabeling heb je?
Wat voor connectoren gebruik je?

Wat als je je decoder met een zo kort mogelijke en goed afgeschermde kabel (coax 12, Hirschmann) direct op het AOP (abonnee overname punt) aansluit? Dus zonder splitter(s) en versterker er tussen.
Kijk dan eens naar je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde.
Heb je ook internet via Ziggo?

TVdigitaal
14 augustus 2009, 11:16
Via het kabelnetwerk van de Cogas waar je digitaal via kijkt is de frequentie van de transportstroom (TS 11) van RTL5 t/m Veronica 831.50 Mhz.

Bij hogere frequentie's heb je eerder last van afzwakking van het signaal als je b.v. niet de juiste kabel en connectoren gebruikt. Probeer andere eens de decoder rechtstreeks aan te sluiten op AOP (Doos waarop kabel binnenkomt).

Kijk voor tips op www.kabelkeur.nl (http://www.kabelkeur.nl)

Als je eigen installatie wel helemaal in orde is neem dan contact op met je kabelaanbieder in jouw geval Cogas:

http://www.cogaskabel.nl/home/thuis/productendiensten/kabel/klantenservice/ik_zoek_contact

rvg06238
18 september 2009, 21:58
Sinds een week of drie zie ik een identiek probleem op postcode 5056 HG. Er is in de huisinstallatie (alleen TV van Ziggo via signaal splitter in meterkast naar antenne aansluiting van Humax ontvanger) niets veranderd. Bij een scan van de zenders worden deze zenders niet gevonden. De kanalen 5 t/m 8 blijven na de scan dus ook leeg.

Zitten ook in dit gebied deze 4 zenders in de hoogste frequentie band en is dus bekabeling de meest waarschijnlijke oorzaak?
:cry:

GolfTouch
19 september 2009, 17:57
Sinds een week of drie zie ik een identiek probleem op postcode 5056 HG. Er is in de huisinstallatie (alleen TV van Ziggo via signaal splitter in meterkast naar antenne aansluiting van Humax ontvanger) niets veranderd. Bij een scan van de zenders worden deze zenders niet gevonden. De kanalen 5 t/m 8 blijven na de scan dus ook leeg.

Zitten ook in dit gebied deze 4 zenders in de hoogste frequentie band en is dus bekabeling de meest waarschijnlijke oorzaak?
:cry:

In deze draad had ik al een antwoord gegeven, zie hieronder de quote daarvan. Heb je dat al geprobeerd?

Wat als je je decoder met een zo kort mogelijke en goed afgeschermde kabel (coax 12, Hirschmann) direct op het AOP (abonnee overname punt) aansluit? Dus zonder splitter(s) en versterker er tussen.
Kijk dan eens naar je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde.
Heb je ook internet via Ziggo?