View Full Version : Sony 40 z5500

OJCH
13 augustus 2009, 17:04
Goedendag, graag zou ik een mogelijke termijn horen waarop de Z5500 serie getest wordt. Duurt dit nog een week/weken/maand/maanden.
Of mag ik ervan uitgaan dat de Z-lichting ook wel door de testen komt.

saar
15 augustus 2009, 06:09
Heb het voornemen deze tv te kopen, hoop er dus op dat voordat de cam van ziggo in de winkel ligt de tv is goedgekeurd. Moet in ruim een maand lukken zou ik zeggen.

databoy
18 augustus 2009, 07:39
Maakt die test nou veel uit?
Ik ben en van overtuigd als je een CI slot hebt en een CI+ koopt dat je beeld hebt als je de zenders inleest.

Maar informeer eerst eens bij Sony of Ziggo wel zomaar bepaalde functies uit je televisie mag halen. Ik kan me niet voorstellen dat Sony daar zelf ook blij mee is.

IK verwacht wel dat dit straks één van de onderwerpen wordt in een consumentenprogramma.

kakketoe
20 augustus 2009, 21:49
Heb het voornemen deze tv te kopen, hoop er dus op dat voordat de cam van ziggo in de winkel ligt de tv is goedgekeurd. Moet in ruim een maand lukken zou ik zeggen.

Mag toch aannemen dat deze TV goedgekeurd word,de v5500 serie van Sony is al goedgekeurd , die zal toch wel dezelfde ci+ hebben.

TRaSH
20 augustus 2009, 21:55
.

IK verwacht wel dat dit straks één van de onderwerpen wordt in een consumentenprogramma.

hoezo ?
bv UPC ondersteund helemaal niks anders behalve hun eigen box

ronzuid
21 augustus 2009, 07:46
Maakt die test nou veel uit?
Ik ben en van overtuigd als je een CI slot hebt en een CI+ koopt dat je beeld hebt als je de zenders inleest.

Maar informeer eerst eens bij Sony of Ziggo wel zomaar bepaalde functies uit je televisie mag halen. Ik kan me niet voorstellen dat Sony daar zelf ook blij mee is.

Ik heb ergens op deze site gelezen dat als je een CI tv hebt, een CI+ cam echt niet gaat werken

double0dennis
21 augustus 2009, 08:50
Ik heb ergens op deze site gelezen dat als je een CI tv hebt, een CI+ cam echt niet gaat werken

In de press release (http://presscentre.sony.eu/Content/Detail.asp?ReleaseID=361&NewsAreaID=2) van Sony wordt duidelijk aangegeven dat de Z5500 serie uitgerust is met een CI+ slot.

Verderop wordt de opmerking gemaakt dat de CI+ sloten compatible zijn met CI sloten. Dat houdt in dat de televisie zou kunnen werken met CI+ en ook CI CAMS tenzij Ziggo dit "om verwarring in de toekomst te voorkomen" blokkeert.

jorkalk
24 augustus 2009, 20:41
Sinds enkele weken de trotse bezitter van een Sony 46Z5500.

Met de aanschaf met name gewacht op dit model daar deze met een CI+ is uitgerust.

Nu maar wachten op de release van de Ziggo CI+ CAM.

Wat een beeld!:applause:

Kan het nog beter? Zeker met een CI+ CAM zodat de decoder de kliko in kan. (figuurlijk natuurlijk, want hij is niet van mij maar van Zigo).:pompom:

jorkalk
24 augustus 2009, 20:55
Nog nieuws?

TheGrouch
24 augustus 2009, 21:00
Sinds enkele weken de trotse bezitter van een Sony 46Z5500.

Met de aanschaf met name gewacht op dit model daar deze met een CI+ is uitgerust.

Nu maar wachten op de release van de Ziggo CI+ CAM.

Wat een beeld!:applause:

Kan het nog beter? Zeker met een CI+ CAM zodat de decoder de kliko in kan. (figuurlijk natuurlijk, want hij is niet van mij maar van Zigo).:pompom:

Beetje offtopic vraag:
hoezo is de decoder van ziggo?

jorkalk
24 augustus 2009, 21:03
Veelal staat in de kleine lettertjes dat de decoder eigendom blijft van Ziggo als je het apparaat via je Ziggo digitale contract gratis hebt gekregen.

Bij opzegging dus opsturen.

Heb ik al een keer eerder moeten doen.

databoy
24 augustus 2009, 21:05
Een prachtige tv de Z5500
Ook een hele goede recentie hiervan op :

http://www.areadvd.de/hardware/2009/sony_kdl_z5500.shtml

Nu maar hopen dat je met een nieuwe firmwareupgrade van Sony/Ziggo, niet de mogelijkheid kwijtraakt de zenders in je eigen volgorde te zetten :grin:

jorkalk
24 augustus 2009, 21:14
Een prachtige tv de Z5500
Ook een hele goede recentie hiervan op :

http://www.areadvd.de/hardware/2009/sony_kdl_z5500.shtml

Nu maar hopen dat je met een nieuwe firmwareupgrade van Sony/Ziggo, niet de mogelijkheid kwijtraakt de zenders in je eigen volgorde te zetten :grin:

Inderdaad, dat hoop ik ook voor Sony en Ziggo.

kakketoe
25 augustus 2009, 11:04
Veelal staat in de kleine lettertjes dat de decoder eigendom blijft van Ziggo als je het apparaat via je Ziggo digitale contract gratis hebt gekregen.

Bij opzegging dus opsturen.

Heb ik al een keer eerder moeten doen.

Als je een digitale decoder krijgt of koopt via Ziggo is het jou eigendom.
Alleen de modems heb je in bruikleen,die moet je wel retourzenden.

Ziggo kan niet zijn eigen wetten maken !

jorkalk
25 augustus 2009, 15:32
Als je een digitale decoder krijgt of koopt via Ziggo is het jou eigendom.
Alleen de modems heb je in bruikleen,die moet je wel retourzenden.

Ziggo kan niet zijn eigen wetten maken !

Klopt, foutje aan mijn kant.

Het geldt alleen voor de modems.:thankyou:

Molen007
25 augustus 2009, 19:40
Inderdaad, dat hoop ik ook voor Sony en Ziggo.

Helaas pindakaas, de firmware upgrade van Sony (die je nu dus kunt downloaden) laat het verplaatsen van zenders niet meer toe....

jorkalk
25 augustus 2009, 20:32
Voor welk type toestel?

Download via kabel of internet?

Molen007
25 augustus 2009, 21:01
Voor alle huidige series die momenteel getest worden (in mijn geval de E series). Het is de 'beroemde' 1.570 firmware versie. Nu gewoon te downloaden op de sony europe support site.

databoy
26 augustus 2009, 09:44
Dus iedereen die deze versie van de Europese Sony site download, kan daarna ook niet meer de zenders sorteren?

rn.mast@zonnet.nl
26 augustus 2009, 23:06
Ik zie op

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19680

een verwijzing naar

http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-37W5500&f=FW_Bravia1570EA

met daarin de volgende lijst waarvoor de gecertificeerde firmware 'applicable' is:

Applicable models

KDL-22E5300 / E5310
KDL-32E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740/
KDL-37V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 /
KDL-40E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5 / Z5500 / Z5710
KDL-46V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5 / Z5500
KDL-52V5500 / V5610 / W5500 / Z5500
Betekent dat dat er in principe alleen nog maar een veldtest van deze toestellen hoeft te worden gedaan met deze firmware, z.d.d. we binnen enkele weken weten of de Z5500 gecertificeerd kan worden?

(En kunnen we die veldtest zelf uitvoeren in een bereidwillige winkel?)

zanders77
27 augustus 2009, 13:15
Dit zou ik ook graag willen weten en zie graag een reactie tegemoet!

rn.mast@zonnet.nl
29 augustus 2009, 22:19
Voor die mensen die nog twijfelen of ze een Z5500 gaan kopen:

http://area-dvd.de/hardware/2009/sony_kdl_z5500_1.shtml

Kortom, de SD-weergave is ronduit klasse, en misschien nog wel beter dan die van Panasonic.

Kleine minpuntjes: What HiFi stelt dat de backlight nog altijd niet helemaal egaal is, en hopelijk kunnen we met een volgende firmware-update straks ook de zenders weer sorteren...

Ik las ergens dat voor de kleinere maten (40"-46") een omruilservice bestaat, en 52" zou aan huis moeten worden gerepareerd.

Ik ga als het kan voor het formaat met de omruilservice. Hopelijk kan ik daarmee een al te slechte backlight omruilen...

rn.mast@zonnet.nl
18 oktober 2009, 12:42
Kortom, de SD-weergave is ronduit klasse, en misschien nog wel beter dan die van Panasonic.

Toch nog een mogelijk minpuntje t.o.v. Panasonic: Ik heb een tijdje naar mijn Sony 40Z5500 gekeken, maar film-mode deinterlace van SD-signalen geeft baardstoppels aanzienlijk beter weer dan video-mode van deinterlace.

Er zit op de video-mode deinterlace een soort waasje dat ik op de panasonic niet zag. De verkoper verklaarde dat uit de 'zwarting', maar mijns inziens zit het in de deinterlacer, die bij video-mode de pixels een beetje uitsmeert. Het verschil zie je goed als je het verschil bekijkt tussen Ned 1/2/3 HD en Ned 1/2/3 SD.

De HD-upconversie van Ned 1/2/3 HD (van dichtbij te herkennen aan dubbele wimpers en streperige tanden) geeft van een afstandje toch een scherpere indruk dan de video-mode upconversie van het toestel zelf, hoewel van dichtbij het toestel weer een betere prestatie levert, door de lippen en oogknipperen beter weer te geven dan de HD-upconversie van Ned 1/2/3 HD.

Dat betekent dat praatprogramma's, die in de regel vaak toch in video-mode worden uitgezonden, van een afstandje, ondanks de goed lopende monden en ogen, toch een minder natuurlijke weergave van de gezichten, rimpels en stoppels geeft dan theoretisch mogelijk.

Diffuser
19 oktober 2009, 10:32
Ik wil deze tv ook graag aanschaffen, maar nu zag ik op de sony site dat de Z5500 geen 5.1 audio out ondersteunt, terwijl de W5500 dit wel doet.

Is het dan zo dat op zenders zoals National Geographic die soms in 5.1 uitzenden, de Z5500, icm CI+ CAM, dit 5.1 geluid niet doorstuurt (via de optische uitgang) naar de ontvanger van mijn surroundset en dit dus niet kan verwerken?

Zijn er mensen die de Z5500 in hun bezit hebben en dit kunnen bevestigen? Of kan de Z5500 het 5.1 geluid wel gewoon verwerken?

saar
19 oktober 2009, 18:17
hoi,

Heb een 40z5500 in combinatie met een HT-CT500 geluidssysteem.
De HT-CT500 is zowel met een optisch kabel als via HDMI op de tv aangesloten. Als nederland 1 HD op dolby digital staat, geeft mij HT-CT500 aan CH 2.0 ? lees verder op internet dat de W serie Dolby Digital ondersteund en de Z serie Dolby Digital Plus .

jorkalk
27 oktober 2009, 16:18
Ik heb een week geleden de upgrade uitgevoerd.
Download vanaf Sony Europe.

Alles werkt naar behoren.

Signaalonderbreking komt sporadisch voor en zeer onregelmatig.

Ik hou het er voorlopig op dat dit aan Ziggo ligt.

TheRoman
30 oktober 2009, 16:47
Na meerdere malen contact gehad te hebben met Ziggo en met Sony, is het me nog steeds niet gelukt de TV met de CI+ module aan de praat te krijgen.

Na insteken van CI+ module krijg ik het bericht "Authenticicatie start" en twee seconden later springt hij op "Authenticicatie ok", zonder dat er ook maar iets gebeurt of dat een kanaal het doet.

Alle mogelijke manieren van insteken geprobeerd, TV is geüpgrade naar 1.600EA, met én zonder signaal het kaartje erin gedaan en hij doet het nog steeds niet. Van Ziggo krijg ik maar te horen dat het niet aan hen ligt... hetzelfde signaal van Sony, erg groot kastje-muur gehalte.

Heeft iemand soortgelijke problemen met de 40Z5500 en de CI+ kaart? Heeft iemand tips of ideeën wat ik nog meer kan proberen?

anoniem
30 oktober 2009, 22:19
Na meerdere malen contact gehad te hebben met Ziggo en met Sony, is het me nog steeds niet gelukt de TV met de CI+ module aan de praat te krijgen.

Na insteken van CI+ module krijg ik het bericht "Authenticicatie start" en twee seconden later springt hij op "Authenticicatie ok", zonder dat er ook maar iets gebeurt of dat een kanaal het doet.

Alle mogelijke manieren van insteken geprobeerd, TV is geüpgrade naar 1.600EA, met én zonder signaal het kaartje erin gedaan en hij doet het nog steeds niet. Van Ziggo krijg ik maar te horen dat het niet aan hen ligt... hetzelfde signaal van Sony, erg groot kastje-muur gehalte.

Heeft iemand soortgelijke problemen met de 40Z5500 en de CI+ kaart? Heeft iemand tips of ideeën wat ik nog meer kan proberen?

probeer de menu's eens volgens de handleiding:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=220736#post220736

de handleiding is geschreven voor een samsung toestel, echter de menu's van de cam zijn gelijk voor elk tv-merk. Via digitaal instellingen oid vindt je onderaan het submenu voor de CAM, vanaf hier kun je de instructies van de handleiding volgen. Laat me even weten wat je in het cam menu aan gegevens tegenkomt.

TheRoman
30 oktober 2009, 22:39
probeer de menu's eens volgens de handleiding:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=220736#post220736

de handleiding is geschreven voor een samsung toestel, echter de menu's van de cam zijn gelijk voor elk tv-merk. Via digitaal instellingen oid vindt je onderaan het submenu voor de CAM, vanaf hier kun je de instructies van de handleiding volgen. Laat me even weten wat je in het cam menu aan gegevens tegenkomt.

bedankt voor je snelle antwoord, ik ga het weldra checken!

overigens las ik in de handleiding het Nederland 1 HD symptoom, dat is exact wat er gebeurt, maar tot nu toe heeft Ziggo geweigerd onze CAM-module om te ruilen..

to be continued..!

anoniem
30 oktober 2009, 23:20
bedankt voor je snelle antwoord, ik ga het weldra checken!

overigens las ik in de handleiding het Nederland 1 HD symptoom, dat is exact wat er gebeurt, maar tot nu toe heeft Ziggo geweigerd onze CAM-module om te ruilen..

to be continued..!

ziggo levert geen CAM's dus zullen wij ze ook niet omruilen. Als de CAM stuk is dan moet je 'm gewoon ruilen waar je 'm aangeschaft hebt.

TheRoman
30 oktober 2009, 23:22
ziggo levert geen CAM's dus zullen wij ze ook niet omruilen. Als de CAM stuk is dan moet je 'm gewoon ruilen waar je 'm aangeschaft hebt.

Klopt, het nare is; de CAM wordt verkocht in één pakket met de smartcard en daarom mag de winkel het niet terugnemen!!

We zijn al meerdere malen teruggeweest en iedere keer worden we geweigerd. Wat kunnen we hieraan doen?

anoniem
30 oktober 2009, 23:37
Klopt, het nare is; de CAM wordt verkocht in één pakket met de smartcard en daarom mag de winkel het niet terugnemen!!

We zijn al meerdere malen teruggeweest en iedere keer worden we geweigerd. Wat kunnen we hieraan doen?

Laat ze eerst maar eens in de winkel eens controleren of het aan de CAM ligt. Zo ja dan moeten zo gewoon de CAM vervangen, of los of met een nieuw pakket. De winkeliers kunnen ook losse CAM's bestellen.

TheRoman
30 oktober 2009, 23:39
Laat ze eerst maar eens in de winkel eens controleren of het aan de CAM ligt. Zo ja dan moeten zo gewoon de CAM vervangen, of los of met een nieuw pakket. De winkeliers kunnen ook losse CAM's bestellen.

ik laat zo nog even de data van de CAM weten, wellicht ligt het niet aan de CAM. Tot nu toe heeft de methode "maar in deze TV werkt ie wel" iedere medewerker ervan weerhouden de CAM module in te ruilen. In 40W5500 etc. doet deze het prima, de Z5500 hebben ze niet staan...

ronzuid
31 oktober 2009, 09:05
Hallo,

ik kijk digitaal via de CI+ cam met de 1.4xxEA software.

kan iemand mij vertellen wat het nut van update'n naar 1.600EA software is, word het beeld dan ook beter, of zit het in andere dingen?

ik hoor het graag, kan nu nog de zenders zelf verzetten, mogelijk kan dat niet als ik naar 1.600EA gaat, opzich geen probleem maar dan weet ik graag van te voren wat er allemaal aan verbeterd word/is.

alvast bedankt,

fijn weekend, Ron

TheRoman
31 oktober 2009, 18:46

ik heb het nagekeken, het loopt bij mij mis bij stap 13..

in de gebruiksaanwijzing staan twee regels genoemd, maar ik heb er maar één, namelijk:

0x0 EMM 1 DVB EMM Service

Dus ook bij die regel staat 0x0 in plaats van 0x1...

What to do?

anoniem
31 oktober 2009, 19:24
ik heb het nagekeken, het loopt bij mij mis bij stap 13..

in de gebruiksaanwijzing staan twee regels genoemd, maar ik heb er maar één, namelijk:

0x0 EMM 1 DVB EMM Service

Dus ook bij die regel staat 0x0 in plaats van 0x1...

What to do?

je moet wel op een gescrambled kanaal staan (bv ned 2).

TheRoman
1 november 2009, 17:55
je moet wel op een gescrambled kanaal staan (bv ned 2).

helaas... overal alleen maar de eerste regel..

anoniem
1 november 2009, 19:14
helaas... overal alleen maar de eerste regel..

start de TV nog eens helemaal opnieuw op via een power cycle

ronzuid
1 november 2009, 19:15
Hallo,

ik kijk digitaal via de CI+ cam met de 1.4xxEA software.

kan iemand mij vertellen wat het nut van update'n naar 1.600EA software is, word het beeld dan ook beter, of zit het in andere dingen?

ik hoor het graag, kan nu nog de zenders zelf verzetten, mogelijk kan dat niet als ik naar 1.600EA gaat, opzich geen probleem maar dan weet ik graag van te voren wat er allemaal aan verbeterd word/is.

alvast bedankt,

fijn weekend, Ron

anyone

TheRoman
1 november 2009, 19:32
start de TV nog eens helemaal opnieuw op via een power cycle

TV uitgezet, (stroom)kabel eruit, 1 minuut gewacht, TV aan... zelfde melding!

ligt dit aan de CAM module?

anoniem
1 november 2009, 19:57
TV uitgezet, (stroom)kabel eruit, 1 minuut gewacht, TV aan... zelfde melding!

ligt dit aan de CAM module?

ik weet het niet, ik zou dit moeten bekijken met een debugger.
Ik wil je adviseren een andere CAM te proberen, hoewel ik de TV hier het meest verdacht vindt.

TheRoman
1 november 2009, 20:02
ik weet het niet, ik zou dit moeten bekijken met een debugger.
Ik wil je adviseren een andere CAM te proberen, hoewel ik de TV hier het meest verdacht vindt.

...ik zou al lang een nieuwe geprobeerd hebben, als ik deze terug kon brengen, maar zoals eerder aangegeven ze nemen het niet terug (het is een gesealde box met smartcard)

dit is dus weer een typische kastje-muur situatie!!!

kan ik van Ziggo bevestiging krijgen dat ik de CAM module kan retourneren voor het betaalde geld?!?

anoniem
1 november 2009, 22:14
...ik zou al lang een nieuwe geprobeerd hebben, als ik deze terug kon brengen, maar zoals eerder aangegeven ze nemen het niet terug (het is een gesealde box met smartcard)

dit is dus weer een typische kastje-muur situatie!!!

kan ik van Ziggo bevestiging krijgen dat ik de CAM module kan retourneren voor het betaalde geld?!?

vraag ze dan eerst eens of ze je CAM in een andere TV willen testen. Als de CAM daar ook niet werkt dan heb je toch recht op een vervangend exemplaar, dat staat toch los van de smartcard. Er worden binnenkort ook losse CAM's uitgeleverd dus het ruilen van de CAM moet geen probleem zijn voor een dealer.

TheRoman
1 november 2009, 22:28
vraag ze dan eerst eens of ze je CAM in een andere TV willen testen. Als de CAM daar ook niet werkt dan heb je toch recht op een vervangend exemplaar, dat staat toch los van de smartcard. Er worden binnenkort ook losse CAM's uitgeleverd dus het ruilen van de CAM moet geen probleem zijn voor een dealer.

De losse CAM kan een oplossing zijn, dit exemplaar doet het namelijk prima in de andere tv's (alleen andere modellen) en dus gaan ze ervan uit dat het goed is..

Ziggogrootstefan
3 november 2009, 21:52
Heb hetzelfde probleem en mijn reactie/vraag/noodoproep hier geplaatst: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20923&page=3

Ziggogrootstefan
12 november 2009, 19:45
zie in deze topic het vervolg van het verhaal over mijn z5500.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=228884#post228884

DBreda
24 november 2009, 20:22
Ik heb sinds gisteren een Sony 40Z5500 en een nieuwe smartcard en ci+. Kaart geactiveerd, in die module gedaan, module in de tv en hij herkent m. Nu krijg ik een paar seconde 'authenticatie start' en vervolgens gaat hij weer terug naar 'geen programma's geïnstalleerd' en blijft daar staan. Er gebeurt verder niks, iemand die weet wat ik fout doe?

Ziggogrootstefan
15 december 2009, 09:57
Na het omruilen van de ci+ module bleef het probleem hetzelfde. Uiteindelijk naar de leverancier van de TV gegaan en heb met veel moeite het toestel ogeruild.

Tot mijn verbazing stond in de TV al de laatste firmware 1.600EA.

Na de authenticatie ging alles meteen goed! Het hele probleem lag dus aan het toestel.

Nu, twee maanden na de aankoop, voel ik me een beetje gelukkig.

Groet,
Fan

JW-NHS
15 december 2009, 14:41
....meld je dat ook even in dat andere draadje http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20923&page=4 ?
Dat staat nu open, en niemand weet wat er nou aan de hand was.

Maar mooi dat het opgelost is :oyeah:
Nou nog een keer weer de vrije zendervolgorde keuze, en dan is alles OK.

Groet,
JW

Ziggogrootstefan
16 december 2009, 09:21
Ja, JW, je hebt gelijk, ik heb dan ook de link hiernaartoe ook daar geplaatst.

Groet,
Fan

LouD
22 december 2009, 10:11
Ik heb vrijdag avond een CI+ module gehaald bij de BCC.
Alles werkte na installatie in mijn 40Z5500 redelijk, alleen vond ik de menu's vergeleken met mijn decoder erg traag. En ik kreeg na het zappen telkens een verificatie fout.
Na het updaten van mijn tv was de verificatie fout weg. Het zappen vind ik nog steeds traag. Aangezien ik mijn tv en al mijn andere apparaten altijd helemaal uitzet (stroom besparing) duurt het opstarten van de TV ontzettend lang, wat een tegenvaller.
Gistermorgen had ik na het aanzetten van de TV dat mijn CI+ kaartje niet meer werd gezien. Ik krijg het ook met geen mogelijk voor elkaar om de TV het kaartje weer te laten zien. Ik heb mijn decoder weer aangesloten en die werkt mega snel! Heerlijk.
Het CI+ kaartje ga ik deze week terugbrengen. Geen CI+ voor mij.
Wellicht geef ik gewoon te snel op, maar ik kan gewoon niet wennen aan de menu's en het trage zappen van de Sony. Bovendien vind ik dat als ik iets koop het gewoon moet werken en ik niet allerlei toeren moet uithalen om iets aan de praat te krijgen.