View Full Version : CI+ bij Ziggo

commander
12 augustus 2009, 23:46
http://ziggo-gebruikers.nl/files/ciplus3.png
Introductie:
Digitaal televisie kijken zonder gebruik te maken van een aparte digitale ontvanger?
Tot nu toe ondersteunde Ziggo dit niet. Digitale TV kijken kon alleen met een losse digitale ontvanger die op de TV aangesloten wordt. Er bestaat wel een mogelijkheid (die niet door Ziggo ondersteund wordt) om via een zogenaamde CI-CAM van Alphacrypt, digitale TV te ontvangen op daarvoor geschikte TV's.
http://ziggo-gebruikers.nl/files/alphacrypt4.png
Ziggo ondersteunt deze oplossing dus niet en binnen een paar jaar zal het vermoedelijk niet meer werken. Gradus Vos, de persvertegenwoordiger van Ziggo heeft enkele maanden geleden verklaard dat de Alphacrypt modules in standaard TV's over 2 jaar waarschijnlijk niet meer zullen werken. Tot die tijd gedoogt Ziggo het gebruik van een Alphacrypt CAM in standaard TV's nog.

CI+ CAM :
Ziggo heeft nu de CI+ CAM geïntroduceerd. Deze "decoder-module" lijkt aan de buitenkant op een Alphacrypt CAM, maar bevat een decoder met een betere kopieer beveiliging. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de uitdrukkelijke wens van programmaleveranciers naar meer beveiliging. Iets dat in eerdere CAM-oplossingen niet zo was.
http://ziggo-gebruikers.nl/files/cam_ciplus3.png
Deze CAM werkt echter alleen in daarvoor ontwikkelde TV-ontvangers die geschikt zijn voor CI+. De "CI+ standaard (http://www.ci-plus.com/index.php)" is onder andere ontwikkeld (http://en.wikipedia.org/wiki/CI%2B) door Panasonic, Philips, Samsung en Sony. De CI+ module steek je in een hiervoor geschikte CI+ televisie en deze TV functioneert dan als digitale ontvanger en decoder tegelijk. De CI+ CAM wordt wél door Ziggo ondersteund.

Waar moet je op letten:
Er zijn veel televisies op de markt waar een CAM-aansluiting in opgenomen is. Het gaat hierbij vaak om een zogenaamde CI slot (dus zonder de +), een eerdere versie van de nu geïntroduceerde CI+ aansluiting in nieuwe televisies.
Wil je gebruik maken van de nieuwe CI+ technologie? Dan moet je bij aankoop van een nieuwe televisie goed opletten dat deze ook geschikt is voor deze nieuwe technologie en voorzien is van het CI+ logo (zie bovenaan deze post). Verder garandeert Ziggo alleen een goede werking van de CI+ modules op TV's die door Ziggo getest zijn op een goede werking op het Ziggo netwerk. De Alphacrypt standaard CI-modules zijn bij Ziggo niet geschikt om in CI+ TV's gebruikt te worden. Ziggo heeft laten weten dat hoewel deze op dit moment nog wel blijken te werken, ze niet meer zullen functioneren wanneer de CI+ CAMS voldoende leverbaar zijn in de winkel. In een CI+ geschikte televisie zal dus alleen een CI+ CAM werken.

Geschikte en gecertificeerde televisies en CI+ modules:
Een lijst van CI+ geschikte en door Ziggo gecertificeerde televisies en CI+ CAMS zijn niet alleen op de Ziggo website, maar ook in de subforums van dit CI+ forum te vinden. Deze lijst wordt door Ziggo-medewerkers up-to-date gehouden. Er zijn o.a. subforums voor Sony (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=220), Samsung (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=221), LG (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=224)en Philips (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=222)en een voor CI+ cams (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=225).

Fjacobse
13 augustus 2009, 02:06
Waarom worden de CI+ cams met smartcard uitgeleverd? Veel mensen hebben wellicht al 1 of meerdere smartcards.
Ik heb zelf reeds 3 smartcards, waarvan overigens de derde nog steeds op 'zwart' staat, terwijl ik deze direct bij aanschaf direct online geregistreerd heb bij Ziggo. Ondertussen heb ik de Ziggo Klantenservice daarover benaderd. Met als antwoord dat eea nog wel enige tijd gaat duren. Maar dit terzijde.

Misschien nog te vroeg om te vragen, maar is het ook mogelijk om een losse CI+ CAM aan te schaffen? Scheelt toch een kleine 30 euro, als je geen (extra) smartcard nodig hebt!

Anoniem, bij voorbaat dank voor je antwoord!

RogerSch
13 augustus 2009, 07:33
Misschien nog te vroeg om te vragen, maar is het ook mogelijk om een losse CI+ CAM aan te schaffen? Scheelt toch een kleine 30 euro, als je geen (extra) smartcard nodig hebt!

Anoniem, bij voorbaat dank voor je antwoord!

Daar ben ik het volledig mee eens! Graag CI+ CAM leveren zonder smartcard.

Overigens nog bedankt dat nu een apart CI+ forum is opgezet met alle informatie eenvoudig toegankelijk! :pompom:

G038
13 augustus 2009, 07:40
Er bestaat wel een mogelijkheid (die niet door Ziggo ondersteund wordt) om via een zogenaamde CI-CAM van Alphacrypt, digitale TV te ontvangen op daarvoor geschikte TV's.
Ziggo ondersteunt deze oplossing dus niet en binnen een paar jaar zal het vermoedelijk niet meer werken. Gradus Vos, de persvertegenwoordiger van Ziggo heeft enkele maanden geleden verklaard dat de Alphacrypt modules in standaard TV's over 2 jaar waarschijnlijk niet meer zullen werken. Tot die tijd gedoogt Ziggo het gebruik van een Alphacrypt CAM in standaard TV's nog.
Er zit toch even een klein verschil tussen "over 2 jaar waarschijnlijk niet meer zullen werken" en "nog zeker 2 jaar zullen werken".

Hier nog maar eens de letterlijke quote van Gradus Vos in het interview met Hardwareinfo.tv in april 2009:

Anderhalf, twee jaar durf ik wel te stellen dat het niet zo zal zijn dat dat ding in één keer buiten werking is, dat kan ik me gewoon niet voorstellen. En zelfs áls het mocht gebeuren dan zullen we in ieder geval voor die mensen die getroffen worden daardoor, zullen we kijken of we een oplossing kunnen verzinnen. In welke zin weet ik nog niet, maar dat zullen we doen. Vooralsnog, en dan heb ik het toch echt over een termijn van anderhalf tot twee jaar zie ik niet in het verschiet dat er iets zou gebeuren waardoor die Alphacrypt module niet meer zou werken. [...]Ze hoeven zich zeker de eerste anderhalf jaar geen zorgen te maken. Wat daarna gebeurt... Ik bedoel, ik weet het niet.

G038
13 augustus 2009, 07:47
Tot die tijd gedoogt Ziggo het gebruik van een Alphacrypt CAM in standaard TV's nog.

Wat een aanmatigende woorden zeg! Alsof de Alphacrypt gebruikers iets illegaals doen!:evil:

Hier nog maar weer eens een letterlijke quote uit het interview van Hardwareinfo.tv met Gradus Vos uit April 2009:

We willen zeker niet van die Alphacrypt gebruikers af.[...] Maar ze doen in onze ogen helemaal niks verkeerd en wij willen die duizenden gebruikers ook niet tegen ons in het harnas jagen, dus we gaan zeker niet bewust dingen uitzetten.

Ik zou het erg op prijs stellen als deze punten in de openingspost gecorrigeerd worden!

ArChie
13 augustus 2009, 10:09
Ziggo heeft nu de CI+ CAM geïntroduceerd. Deze "decoder-module" lijkt aan de buitenkant op een Alphacrypt CAM, maar bevat een decoder met een betere kopieer beveiliging. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de uitdrukkelijke wens van programmaleveranciers naar meer beveiliging. Iets dat in eerdere CAM-oplossingen niet zo was.
Is dit stukje soms gedicteerd door Ziggo? Hier wordt weer eens getracht om de door Ziggo geactiveerde beperkingen van CI+ toe te schrijven aan de "uitdrukkelijke wens" van de zenders, terwijl minimaal 60 van die zenders bij Caiway gewoon zonder enige vorm van encryptie te ontvangen zijn zodat er daar helemaal geen CAM en smartcard nodig zijn om die zenders te kunnen ontvangen. Bij CI+ heeft Ziggo de mogelijkheid om selectief de CI+ beperkingen aan te zetten als er een zender is dat daar uitdrukkelijk om verzoekt. Om echter het gebruik van de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM af te dwingen bij hun klanten heeft Ziggo zelf besloten om die CI+ beperkingen maar direct aan te zetten op alle zenders. Dat is ook beter voor de koppelverkoop van de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM en de verplichte extra Ziggo smartcard.

Deze CAM werkt echter alleen in daarvoor ontwikkelde TV-ontvangers die geschikt zijn voor CI+.
Deze voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM zou ook kunnen functioneren in apparatuur met een standaard DVB CI slot indien Ziggo niet direct de CI+ beperkingen aanzet op alle kanalen, maar alleen op die kanalen die daar uitdrukkelijk om verzocht hebben. Ziggo wil echter niet haar klanten tegemoet komen door er op die manier in de toekomst voor te zorgen dat de klanten met apparatuur met standaard DVB CI slot ook hun apparaat kunnen blijven gebruiken voor het gros van de kanalen en in ieder geval de kanalen uit het standaard pakket. Duidelijk een keuze van Ziggo om de klanten te pesten die dan geen andere keus krijgen dan één van de vele door Ziggo "gecertificeerde" buggy externe ontvangers te gaan aanschaffen en gebruiken.

De "CI+ standaard (http://www.ci-plus.com/index.php)" is onder andere ontwikkeld (http://en.wikipedia.org/wiki/CI%2B) door Panasonic, Philips, Samsung en Sony. [/COLOR][COLOR=black]
Als de DVB specificaties geen standaard mogen worden genoemd van Ziggo omdat Ziggo zich daar niet aanhoudt, dan lijkt het mij dat de CI+ specificaties zeker geen standaard genoemd mogen worden.

De CI+ module steek je in een hiervoor geschikte CI+ televisie en deze functioneert dan als digitale ontvanger en decoder tegelijk.
De CI+ CAM is geen digitale ontvanger. Dat wekt alleen maar verwarring. Het is een decryptie/encryptie module.

Er zijn veel televisies op de markt waar een CAM-aansluiting in opgenomen is. Het gaat hierbij vaak om een zogenaamde CAM v1 slot, een eerdere versie van de nu geïntroduceerde CAM CI+ aansluiting in nieuwe televisies.
CAM v1 slot? Het is om te beginnen een Common Interface (CI) slot. Verder wekt v1 de indruk dat het CI+ slot een versie 2 slot zou zijn. Het CI+ slot is echter (nog?) helemaal niet door de DVB organisatie als nieuwe versie van de DVB Common Interface specificatie uitgeroepen. CI+ is een extensie van de standaard DVB CI specificatie opgesteld door een groepje fabrikanten buiten de DVB organisatie om. Het initiatief voor een versie 2 van de standaard DVB CI specificatie is op niets uitgelopen door onenigheid over de mate van extra beveiliging bij de leden van DVB organisatie.

Verder garandeert Ziggo alleen een goede werking van de CI+ modules op TV's die door Ziggo getest zijn op een goede werking op het Ziggo netwerk.
Die "garanties" van Ziggo kennen we nu ondertussen wel. Stelt in de praktijk niets voor. En gezien alle door Ziggo uitgegeven disclaimers voor CI+ zal het met die "garanties" van Ziggo niet veel beter zijn dan voor de door Ziggo "gecertificeerde" buggy kabel ontvangers.

De Alphacrypt standaard CI-modules zijn niet geschikt om in CI+ TV's gebruikt te worden. Ziggo heeft laten weten dat hoewel deze op dit moment nog wel blijken te werken, ze niet meer zullen functioneren wanneer de CI+ CAMS voldoende leverbaar zijn in de winkel. In een CI+ geschikte televisie zal dus alleen een CI+ CAM werken.
Onzin, Ziggo wil niet dat je ze gebruikt in apparatuur met CI+ slot, dus zetten ze op alle kanalen de CI+ beperkingen direct aan zodat de AlphaCrypt Classic CAM niet kan werken. De tuner van alle beschikbare TV's met CI+ slot zijn immers ook geschikt voor Digitenne van KPN en die werken met een standaard DVB CAM die ook gewoon functioneert in het CI+ slot.

Een lijst van CI+ geschikte en door Ziggo gecertificeerde televisies en CI+ CAMS zijn niet alleen op de Ziggo website, maar ook in de subforums van dit CI+ forum te vinden. Deze lijst wordt door Ziggo-medewerkers up-to-date gehouden.
Gezien alle disclaimers die in al die subforums bij die lijsten zijn geplaatst wordt het volgens mij straks een enorme puinhoop waardoor het voor klanten nauwelijks nog te achterhalen is welk apparaat nu wel of niet door Ziggo "gecertificeerd" is. Zie eerst maar eens voor aankoop te achterhalen welke firmware versie er op het uiteindelijk geleverde apparaat staat. Als die firmware versie niet door Ziggo "gecertificeerd" is, mag je het geleverde apparaat dan retour sturen aan de leverancier? Gaan die Ziggo medewerkers er ook voor zorgen dat alle firmware versies die ze ooit goedgekeurd hebben na te zoeken zijn, want er staat nog wel eens ergens een apparaat op voorraad dat niet persé over de laatste versie hoeft te beschikken, maar wel over een versie die misschien in het verleden is goed gekeurd geweest. En hoe gaat Ziggo ervoor zorgen dat alle speciale "shelter" modellen van apparatuur voor bepaalde winkelketens ook voorkomen in de lijst? Op de website van de fabrikanten zelf zijn die modellen veelal niet eens terug te vinden in de huidige collectie van de fabrikant.

Ziggo blijkt niet eens in staat om lijstjes aan te leggen van alle bekende bugs in de door hun "gecertificeerde" kabel ontvangers, laat staan dat zij precies weten welke modellen er allemaal werken met de door hun goedgekeurde firmware zodat ze daar goed up-to-date lijsten inclusief de history van eerder goedgekeurde modellen kunnen bijhouden. De verwarring die daardoor zal ontstaan komt Ziggo uiteraard goed van pas als ze straks met de afgegeven "garanties" worden geconfronteerd als één en ander toch weer niet zo goed getest blijkt te zijn. Niet zo verwonderlijk als het testen van apparatuur met CI+ slot bij een retailer, waarvan Ziggo zelf niet eens weet wat de status en versie van de firmware is op het apparaat is, onderdeel lijkt uit te maken van de "professionele certificering" door Ziggo en daar dan vervolgens ook nog eens over gerapporteerd wordt op een forum.

Lockedfor
13 augustus 2009, 15:16
Daar ben ik het volledig mee eens! Graag CI+ CAM leveren zonder smartcard.

Dat is toch de simplste vraag die jammer genoeg tot nu toe onbeantwoord blijft. Waarom b.v. anoniem of een andere official daar niks over heeft verklaard vind ik zeer apart. Dus mijn vriendelijke vraag (met b.v. ja of nee op te antwoorden) als daar al een antwoord op mogelijk is;

Is de cam ook zonder smartcard te verkrijgen (vanaf release) ? Of is er een andere smartcard voor nodig om de CAM goed te laten werken?

Mocht er nog geen antwoord op kunnen worden gegeven...waarom dan niet.

richard-
13 augustus 2009, 16:40
Ik wil dus alleen een van de cam's kopen zonder nieuwe kaart
SMiT
Neotion
maakt niet uit, weet iemand waar deze eventueel al te koop zijn?

Groet,

Richard

twigger
13 augustus 2009, 16:56
Ik wil dus alleen een van de cam's kopen zonder nieuwe kaart
SMiT
Neotion
maakt niet uit, weet iemand waar deze eventueel al te koop zijn?

Groet,

RichardNog nergens, verwacht wordt eind augustus of begin september zoals anoniem al heeft verteld (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=191578&postcount=1) in dit forum.

MarkoSolar
13 augustus 2009, 17:10
Heb een kort vraagje.

Ik krijg over 2 weken mijn ziggo alles in 1,daar zit de gratis digitale ontvanger bij (scart aansluiting) en de smartcard,wij hebben een lcd tv met CI+.
Kan ik nu gewoon wachten tot de decoder-module uit komt en deze los kopen en mijn smartcard daar in te doen of worden straks de decoder-modules inc. smartcards verkocht?

anoniem
13 augustus 2009, 21:13
Dat is toch de simplste vraag die jammer genoeg tot nu toe onbeantwoord blijft. Waarom b.v. anoniem of een andere official daar niks over heeft verklaard vind ik zeer apart. Dus mijn vriendelijke vraag (met b.v. ja of nee op te antwoorden) als daar al een antwoord op mogelijk is;

Is de cam ook zonder smartcard te verkrijgen (vanaf release) ? Of is er een andere smartcard voor nodig om de CAM goed te laten werken?

Mocht er nog geen antwoord op kunnen worden gegeven...waarom dan niet.

Op termijn zal de CAM ook verkrijgbaar zijn zonder smart card. De eerste levering zullen wel worden voorzien van een nieuwe smartcard voor de juiste werking van het geheel.

anoniem
13 augustus 2009, 21:16
Nog nergens, verwacht wordt eind augustus of begin september zoals anoniem al heeft verteld (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=191578&postcount=1) in dit forum.

Dan krijgen wij ze binnen, vervolgens gaan ze naar de logistiek partners voor verpakking / bundeling met smartcard, manual e.d. Dit kan ook enkele weken duren, voordat ze vervolgens verstuurd kunnen worden naar de retailers. Sorry voor het evt. misverstand.

Fjacobse
13 augustus 2009, 21:49
Onzin, Ziggo wil niet dat je ze gebruikt in apparatuur met CI+ slot, dus zetten ze op alle kanalen de CI+ beperkingen direct aan zodat de AlphaCrypt Classic CAM niet kan werken. De tuner van alle beschikbare TV's met CI+ slot zijn immers ook geschikt voor Digitenne van KPN en die werken met een standaard DVB CAM die ook gewoon functioneert in het CI+ slot.

Dit is voor mij persoonlijk het punt waar ik me het meest aan irriteer! In het voorjaar nog suggeren dat Alphacrypt gebruikers het eerste anderhalf tot 2 jaar zeker niet tegengewerkt zullen worden en vervolgens maken ze (onlangs) even een uitzondering voor TV's met CI+. Die worden direct op zwart gezet met hun Alphacrypt module. Met als argument dat: "dit is om verwarring te voorkomen"!@#$%#. Wie verzint er in hemelsnaam zo'n argument??? Werkelijk te gek voor woorden!
Ik heb juist mijn toestel aangeschaft,met CI+, om voor de toekomst voorbereid te zijn en een Alphacrypt gekocht op basis van de uitspraken van Ziggo dit voorjaar, dat ze de 'klanten' met een CI-oplossing (Alphacrypt) het eerstkomende anderhalf tot 2 jaar met rust zouden laten, althans niet bewust zouden tegenwerken. Wat dat betreft voel ik me echt belazerd door Ziggo. Ik weet dat Ziggo de Alphacrypt niet ondersteunt, maar zoals iemand anders op het forum al heel treffend zei: "niet ondersteunen is heel iets anders dan bewust tegenwerken!"

internetter
13 augustus 2009, 21:49
Op termijn zal de CAM ook verkrijgbaar zijn zonder smart card. De eerste levering zullen wel worden voorzien van een nieuwe smartcard voor de juiste werking van het geheel.

Moet deze meegeleverde smartcard, ter vervanging van de reeds in mijn bezit zijnde smartcard, ook geactiveerd worden of gebeurt dat automatisch door het systeem?

Vr. gr.
Internetter.

anoniem
13 augustus 2009, 22:16
Moet deze meegeleverde smartcard, ter vervanging van de reeds in mijn bezit zijnde smartcard, ook geactiveerd worden of gebeurt dat automatisch door het systeem?

Vr. gr.
Internetter.

Ja een smartcard moet altijd geactiveerd worden

Barbarian
13 augustus 2009, 22:36
@ Anoniem, dus je huidige smartcard zal niet werken in de CI+? Als je de smartcard registreert krijg je dan dezelfde pakketen die op je huidige smartcard staan?

anoniem
13 augustus 2009, 23:17
@ Anoniem, dus je huidige smartcard zal niet werken in de CI+? Als je de smartcard registreert krijg je dan dezelfde pakketen die op je huidige smartcard staan?

Op je nieuwe kaart krijg je dezelfde pakketen. Het activeren van nieuwe smartcard zal binnenkort (vereenvoudigd) aangepast worden.

Riparius
13 augustus 2009, 23:25

Kan ik hieruit opmaken dat de met de Ziggo CI+ CAM meegeleverde smartcards afwijken van de tot nu toe geleverde smartcards? En zo ja, betekent dit dan dat de bestaande smartcards niet werken met de CI+ CAM? En omgekeerd, betekent dit dat de nieuwe smartcards niet werken in een AlphaCrypt CAM? En hoe staat het met de werking van die nieuwe smartcards in de gecertificeerde decoders, inclusief de vroeger gecertificeerde maar inmiddels niet meer geleverde decoders?

ArChie
14 augustus 2009, 07:34
Als je al een smartcard hebt die je na de aanschaf van de CI+ CAM niet meer zou gaan gebruiken dan zou ik eerst gewoon proberen om die oude smartcard in de CI+ CAM te stoppen. Als dat dan echt niet werkt, wat mij sterk lijkt, dan kan je altijd nog de nieuwe smartcard gaan gebruiken.

Let er dan wel op dat je niet eerst even toch de nieuwe probeert omdat dan ook direct de preview periode gaat lopen en dat is zonde. Een ongebruikte smartcard kan je nog verkopen voor 10 à 15 euro of je kan de preview periode van die smartcard gebruiken op het moment dat je iets wil gaan kijken (bijvoorbeeld een sport evenement op Sport1) waarop je geen abonnement hebt.

Als de oude smartcard gewoon blijkt te werken dan hoef je uiteraard ook niet de nieuwe smartcard te registreren/activeren.

ArChie
14 augustus 2009, 07:40

Het lijkt mij sterk dat de oude smartcard niet meer zal werken. Ik heb de indruk dat Ziggo weer kunstmatig probeert om het aantal digitale TV abonnees op te krikken door verplicht een extra smartcard bij te leveren. Ook maakt dit het CI+ CAM pakket natuurlijk weer nodeloos duurder voor de klanten. Koppelverkoop noemen ze dat ook wel.

Gewoon uitproberen die oude smartcard en dus niet de nieuwe smartcard registreren. Wel opletten dat als je de nieuwe smartcard toch gaat registreren dat je niet over de drie smartcards heen gaat zodat dubbel moet gaan betalen voor de extra pakketten.

ArChie
14 augustus 2009, 07:44
Kan ik hieruit opmaken dat de met de Ziggo CI+ CAM meegeleverde smartcards afwijken van de tot nu toe geleverde smartcards?
Die indruk wekt Ziggo in ieder geval wel met de eerder afgegeven verklaring voor de prijsopdrijvende aanwezigheid van een smartcard in het CI+ CAM start pakket.

En zo ja, betekent dit dan dat de bestaande smartcards niet werken met de CI+ CAM?
Je zal weer zien dat hier voorlopig geen antwoord op komt. Als straks de CI+ CAM start pakketten beschikbaar zijn wordt het een kwestie van uitproberen met de oude smartcard en dan kunnen we direct controleren of de uitleg van Ziggo voor de extra smartcard klopt.

Lockedfor
14 augustus 2009, 09:24
Dus Ziggo gaat dan recent gekochte smartcards weer innemen, indien blijkt dat deze niet in de cam gebruikt kunnen worden?

Als ik vorige week namelijk een product hebt gekocht waarvan Ziggo wist dat de functionaliteit niet gegarandeerd zou zijn voor een redelijke periode, dan heeft Ziggo mij een product geleverd dat niet voldoet aan de redelijke eisen die ik van dit product had mogen verwachten.

Grease Monkey
14 augustus 2009, 09:30
Dan krijgen wij ze binnen, vervolgens gaan ze naar de logistiek partners voor verpakking / bundeling met smartcard, manual e.d. Dit kan ook enkele weken duren, voordat ze vervolgens verstuurd kunnen worden naar de retailers. Sorry voor het evt. misverstand.

Hier een Ziggo dealer ;) Via welke grossiers gaan ze geleverd worden? Tot op heden heb ik nog niemand gevonden waar ik ze kan bestellen / in back-order plaatsen / uberhaupt weten of zij ze kunnen gaan leveren.

Helaas schiet de informatie in het dealer portal ook te kort, uitgezonderd een schrijven dat de stickers achterop de Philips TV's niet correct zijn is er ook niets te vinden.........

RogerSch
14 augustus 2009, 09:44
Hier een Ziggo dealer ;) Via welke grossiers gaan ze geleverd worden? Tot op heden heb ik nog niemand gevonden waar ik ze kan bestellen / in back-order plaatsen / uberhaupt weten of zij ze kunnen gaan leveren.

Helaas schiet de informatie in het dealer portal ook te kort, uitgezonderd een schrijven dat de stickers achterop de Philips TV's niet correct zijn is er ook niets te vinden.........

Nou communicatie van Ziggo met de dealers laat dus ook te wensen over en vinden wij het dan gek dat men in de winkel geen fatsoenlijk en consistent verhaal aan de klant kan vertellen. :no:

Lees ik hier uit dat het zelfs Oktober kan worden voordat wij als klant een CI+ CAM kunnen kopen? :evil:

Een lichtpuntje voor de mensen die een TV met CI+ en Alphacrypt kaart hebben: Hoe langer Ziggo aanklooit om de CI+ CAM uit te leveren des langer duurt het voordat ze de Alphacrypt kaart in een CI+ slot kunnen blokkeren...:oyeah:

The_Doman
14 augustus 2009, 11:56
Een lichtpuntje voor de mensen die een TV met CI+ en Alphacrypt kaart hebben: Hoe langer Ziggo aanklooit om de CI+ CAM uit te leveren des langer duurt het voordat ze de Alphacrypt kaart in een CI+ slot kunnen blokkeren...:oyeah:

Ze kunnen de Alphacrypt in CI+ apparatuur blokkeren wanneer ze dat willen.
Dat staat los van de introductie van de Ziggo CI+ CAM's.
Alleen is het natuurlijk niet zo handig als er dan nog steeds geen CI+ CAM's verkrijgbaar zijn.

Opteron-pv
14 augustus 2009, 12:10

Ik vind dat niet vreemd , als je wel eens de berichten leest van anoniem zie je te vaak dat de informatie binnen ziggo niet wordt gedeeld met iedereen.

Eerst moeten ze de hardware binnen krijgen daarna zullen ze wel hun dealers inlichten.

Aan het aantal gecertificeerde TV's kan je ook zien dat ze hier nog erg druk mee bezig zijn. Geen idee hoeveel het er nu zijn en hoeveel er nog in de pijpleiding zitten.

Weet ook niet wat ziggo voor een percentage wil/kan certificeren van de huidige en toekomstige TV's met CI+ .

Sommige dingen zoals de actie van phillips , helpen echter niet ...

Grease Monkey
14 augustus 2009, 15:35
Nou communicatie van Ziggo met de dealers laat dus ook te wensen over en vinden wij het dan gek dat men in de winkel geen fatsoenlijk en consistent verhaal aan de klant kan vertellen. :no:

Ik moet mijzelf helaas alweer corrigeren, zojuist krijg ik een e-mail mailing van een grossier waar ik nu de Ziggo cam's kan bestellen. Verkoop gaan ze inderdaad 79 euro kosten.

Verwachte levering is eind september............ :cry:

Fjacobse
14 augustus 2009, 17:48
http://ziggo-gebruikers.nl/files/ciplus3.png

Waar moet je op letten:
Er zijn veel televisies op de markt waar een CAM-aansluiting in opgenomen is. Het gaat hierbij vaak om een zogenaamde CI slot (dus zonder de +), een eerdere versie van de nu geïntroduceerde CI+ aansluiting in nieuwe televisies.
Wil je gebruik maken van de nieuwe CI+ technologie? Dan moet je bij aankoop van een nieuwe televisie goed opletten dat deze ook geschikt is voor deze nieuwe technologie en voorzien is van het CI+ logo (zie bovenaan deze post). Verder garandeert Ziggo alleen een goede werking van de CI+ modules op TV's die door Ziggo getest zijn op een goede werking op het Ziggo netwerk. De Alphacrypt standaard CI-modules zijn bij Ziggo niet geschikt om in CI+ TV's gebruikt te worden. Ziggo heeft laten weten dat hoewel deze op dit moment nog wel blijken te werken, ze niet meer zullen functioneren wanneer de CI+ CAMS voldoende leverbaar zijn in de winkel. In een CI+ geschikte televisie zal dus alleen een CI+ CAM werken.

Tjonge, en ik maar denken dat het afknijpen van de Alphacrypt voor CI+ TV's wel een technische reden zou hebben.
Ik had werkelijk geen flauw idee dat dit afhankelijk zou zijn van "het voldoende leverbaar zijn van CI+ CAMs"!:? Wat kan een mens zich toch vergissen.

Tja, zo word je als Ziggo natuurlijk wel gedwongen om deze CI+ toestellen met een Alphacrypt direct de nek om te draaien!:rolleyes:

Lammersh
14 augustus 2009, 19:53

Beste Anoniem,

Wat gaat er gebeuren met deze nieuwe smartcard als er als drie geactiveerd zijn?
Vervalt er dan een van de oude kaarten of wordt deze nieuwe kaart als vierde toegevoegd en geactiveerd?

anoniem
14 augustus 2009, 20:25
Dus Ziggo gaat dan recent gekochte smartcards weer innemen, indien blijkt dat deze niet in de cam gebruikt kunnen worden?

Als ik vorige week namelijk een product hebt gekocht waarvan Ziggo wist dat de functionaliteit niet gegarandeerd zou zijn voor een redelijke periode, dan heeft Ziggo mij een product geleverd dat niet voldoet aan de redelijke eisen die ik van dit product had mogen verwachten.

Alle geleverde kaarten functioneren, hoewel sommige beperkingen opleggen ( geldt niet voor recent geleverde). We leveren in het begin de combinatie CAM + SC, omdat het bedoeld is voor een nieuw gecertificeerde iDTV's, waarvoor je een CAM nodig hebt en een smartcard. We leveren dit in een pakket / voor een pakket prijs.

Zodra de CAM's los verkrijgbaar zijn, waarschijnlijk over enkele maanden, kun je deze ook gebruiken met je recent aangeschafte smartcard.

anoniem
14 augustus 2009, 20:28
Beste Anoniem,

Wat gaat er gebeuren met deze nieuwe smartcard als er als drie geactiveerd zijn?
Vervalt er dan een van de oude kaarten of wordt deze nieuwe kaart als vierde toegevoegd en geactiveerd?

Dat weet ik niet. De registratie zal binnenkort ook anders worden ingericht en ik weet niet of je ook de mogelijkheid hebt tijdens de registratie een kaart te vervangen voor een nieuwe.

anoniem
14 augustus 2009, 20:40
Ik moet mijzelf helaas alweer corrigeren, zojuist krijg ik een e-mail mailing van een grossier waar ik nu de Ziggo cam's kan bestellen. Verkoop gaan ze inderdaad 79 euro kosten.

Verwachte levering is eind september............ :cry:

kijk eens aan,
Alles draait op volle toeren, we kunnen niets alles tegelijk.

internetter
14 augustus 2009, 20:46
Alle geleverde kaarten functioneren, hoewel sommige beperkingen opleggen ( geldt niet voor recent geleverde). We leveren in het begin de combinatie CAM + SC, omdat het bedoeld is voor een nieuw gecertificeerde iDTV's, waarvoor je een CAM nodig hebt en een smartcard. We leveren dit in een pakket / voor een pakket prijs.

Zodra de CAM's los verkrijgbaar zijn, waarschijnlijk over enkele maanden, kun je deze ook gebruiken met je recent aangeschafte smartcard.

Anoniem.

Een vraag in concreto:
Kan een smartcard die 5 weken geleden in combinatie met het Digitale Televisie startpakket geleverd is zonder enige functionele beperking gebruikt worden in de CI plus module?

Vr. gr.
Internetter.

anoniem
14 augustus 2009, 20:54
Anoniem.

Een vraag in concreto:
Kan een smartcard die 5 weken geleden in combinatie met het Digitale Televisie startpakket geleverd is zonder enige functionele beperking gebruikt worden in de CI plus module?

Vr. gr.
Internetter.

Ja, daar mag je vanuit gaan.

internetter
14 augustus 2009, 21:16
Ja, daar mag je vanuit gaan.

Dank voor je duidelijke antwoord.

Vr. gr.
Internetter.

sokolum
15 augustus 2009, 02:11
Ik baal dat de kaart voor de consument pas eind september het levenslicht krijgt te zien... tja, dan wacht ik ook even met het kopen van een tv.

Maar goed, op de site van SMiT lees ik het volgende:

http://www.smit.com.cn/English/usual.asp?sid=1601&js=1

? Does SMiT’s CAM support PIP function? (javascript:hide_1('hideDigest0');)
Answer:Our consumer Dual CAM supports this function.

Dat is het volgende kaartje:
http://www.smit.com.cn/English/proDetail.asp?InfoId=86&js=

Werkt dat kaartje ook? Want PIP willen wij natuurlijk allemaal :D

hansm
15 augustus 2009, 08:58
? Does SMiT’s CAM support PIP function? (http://javascript<b></b>:hide_1('hideDigest0');)

Answer:Our consumer Dual CAM supports this function.
Dat is het volgende kaartje:
http://www.smit.com.cn/English/proDetail.asp?InfoId=86&js=

Werkt dat kaartje ook? Want PIP willen wij natuurlijk allemaal :D
In die Dual CAM moet een tweede (klein formaat) Smartcard en bij mijn weten kennen we die (nog) niet in Nederland.

Zo'n zelfde kleine Smartcard wordt volgens mij gebruikt in de CI+ PVR CAM waar anoniem eerder naar verwees als mogelijke toekomstige opties.

MarkoSolar
15 augustus 2009, 09:22

Nu snap ik er helemaal geen hol meer van,heb net me alles in 1 besteld,expres niet een High Definition ontvanger mee laten komen voor 99 euro omdat de cam eind aug. begin sep. uit zal komen en ik deze wilde aanschaffen en nu lees ik in dit berichtje van anoniem dat ze pas over een paar maanden uit komen. WAT IS HET NU???? :censored:

internetter
15 augustus 2009, 09:31
Zie het antwoord van Anoniem op mijn vraag, een aantal postings eerder.

Vr. gr.
Internetter.

anoniem
15 augustus 2009, 09:41
Nu snap ik er helemaal geen hol meer van,heb net me alles in 1 besteld,expres niet een High Definition ontvanger mee laten komen voor 99 euro omdat de cam eind aug. begin sep. uit zal komen en ik deze wilde aanschaffen en nu lees ik in dit berichtje van anoniem dat ze pas over een paar maanden uit komen. WAT IS HET NU???? :censored:

wel goed lezen.. , ik sprak over een losse CAM (zonder smartcard). We zullen eerst een bundel CAM + smartcard leveren (medio september)

Lockedfor
15 augustus 2009, 10:05

Maar dan worden huidige klanten van ziggo met een recent aangeschafte (lees hier 3 weken geleden) opgescheept met een extra kaart bij de aanschaf van de CAM. Want waarom moet ik, als bestaande klant, maanden gaan wachten op een losse cam.

Waarom moet ik 20-30 extra betalen voor een extra smartcard, terwijl ik al een smartcard heb en dus al Ziggo klant ben. Ik vind het raar dat er eerst een pakket verkoop is. Waarom niet een directe verkoop van de cam en de smartcard met een kortingsregeling via de website van ziggo b.v. Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat huidige ziggoklanten worden benadeeld.

Is Ziggo bereid ongebruikte en ongeactiveerde smartcards terug te nemen die uit het CAM-pakket komen indien men al een recent (en dus waarschijnlijk zonder beperkingen) aangeschafte smartcard heeft (tegen de prijs waarvoor de kaart nu in het pakket berekend is?

Want ik heb geen 2 smartcards nodig (ik heb aan 1 TV genoeg). En anders moet ik weer via mijn huisbaas dingen gaan regelen en heb ik extra kosten met de aanschaf van een extra smartcard die ik nooit zal gebruiken.

MarkoSolar
15 augustus 2009, 10:17
wel goed lezen.. , ik sprak over een losse CAM (zonder smartcard). We zullen eerst een bundel CAM + smartcard leveren (medio september)

Ik lees het toch echt goed,ik wil een losse cam,krijg me smartcard van de week binnen,lekker is dat dan.

Maar dan worden huidige klanten van ziggo met een recent aangeschafte (lees hier 3 weken geleden) opgescheept met een extra kaart bij de aanschaf van de CAM. Want waarom moet ik, als bestaande klant, maanden gaan wachten op een losse cam.

Waarom moet ik 20-30 extra betalen voor een extra smartcard, terwijl ik al een smartcard heb en dus al Ziggo klant ben. Ik vind het raar dat er eerst een pakket verkoop is. Waarom niet een directe verkoop van de cam en de smartcard met een kortingsregeling via de website van ziggo b.v. Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat huidige ziggoklanten worden benadeeld.

Is Ziggo bereid ongebruikte en ongeactiveerde smartcards terug te nemen die uit het CAM-pakket komen indien men al een recent (en dus waarschijnlijk zonder beperkingen) aangeschafte smartcard heeft (tegen de prijs waarvoor de kaart nu in het pakket berekend is?

Want ik heb geen 2 smartcards nodig (ik heb aan 1 TV genoeg). En anders moet ik weer via mijn huisbaas dingen gaan regelen en heb ik extra kosten met de aanschaf van een extra smartcard die ik nooit zal gebruiken.

BenJ
15 augustus 2009, 12:05
@anoniem schreef eerder dat het een bundelprijs was. Je mag voor die meegeleverde kaart niet de volle mep rekenen qua waarde, zeker niet de retailprijs die enorm geflatteerd is. Die losse CAM's zullen straks zonder SC echt niet € 30.- goedkoper zijn. Ik denk eerder dat het maar een paar € gaat schelen, zo hoog is de inkoopprijs van die kaarten nu ook weer niet. Oftewel heb je voor een zacht prijsje een extra SC.

RogerSch
15 augustus 2009, 12:33
Ik denk eerder dat het maar een paar € gaat schelen, zo hoog is de inkoopprijs van die kaarten nu ook weer niet. Oftewel heb je voor een zacht prijsje een extra SC.

Maar als je er geen gebruik van maakt is elk zacht prijsje weg gegooid geld!

Ik denk dat, zodra Philips TV's ook goedgekeurd zijn, ik alleen de TV koop en zolang mijn Alphacrypt kaart (die ik alleen gebruik als ik incidenteel iets wil opnemen op mijn PC) erin stop totdat Ziggo deze actief gaat blokkeren in een CI+ slot... Pas dan zal ik een CI+ CAM gaan kopen...

Lockedfor
15 augustus 2009, 12:44
@anoniem schreef eerder dat het een bundelprijs was. Je mag voor die meegeleverde kaart niet de volle mep rekenen qua waarde,
Daarom stond ook in mijn vraag: (tegen de prijs waarvoor de kaart nu in het pakket berekend is)

Het maakt mij niet uit of het 5 euro of 30 euro is. Als ik namelijk de extra kaart niet kan inleveren dan wil ik dat ze mijn huidige kaart innemen. Deze heb ik namelijk los gekocht met uitzicht op de losse verkoop van de cam. Dat ziggo een pakket introduceerd is hun probleem. Ze mogen huidige klanten met al bestaande smartcards niet 'benadelen'. Het is belachtelijk dat wij dan maanden moeten wachten op een losse cam.

Ik stel voor dat ziggo het mogelijk maakt (tegen de pakketwaarde van de smartcard) dat de nieuwe of de oude kaart geretourneerd kan worden.

ArChie
15 augustus 2009, 12:49
@anoniem schreef eerder dat het een bundelprijs was. Je mag voor die meegeleverde kaart niet de volle mep rekenen qua waarde, zeker niet de retailprijs die enorm geflatteerd is. Die losse CAM's zullen straks zonder SC echt niet € 30.- goedkoper zijn. Ik denk eerder dat het maar een paar € gaat schelen, zo hoog is de inkoopprijs van die kaarten nu ook weer niet. Oftewel heb je voor een zacht prijsje een extra SC.
Hoezo geflatteerd? Die 30 euro voor een losse smartcard is de prijs die door Ziggo vastgesteld is na het samenvoegen van de drie kabelbedrijven. Een losse Conax CAM van Smit gaat voor zo'n 60 euro over de toonbank, dus zal er nog steeds zo'n 20 euro in rekening gebracht worden voor die smartcard.

digitalekabeltelevisie
15 augustus 2009, 13:19
Een losse Conax CAM van Smit gaat voor zo'n 60 euro over de toonbank, dus zal er nog steeds zo'n 20 euro in rekening gebracht worden voor die smartcard.
Aannemen dat een Conax CI cam qua prijs vergelijkbaar is met een Irdeto CI+ cam, alleen omdat ze van dezelfde fabrikant komen? Dat is hetzelfde als zeggen dat een Mercedes uit de A-klasse ongeveer hetzelfde zou moeten kosten als een Mercedes S-klasse. Het zijn beide Mercedessen...

CI+ is nieuw, en er moeten waarschijnlijk extra rechten voor afgedragen worden, dus je mag er best van uit gaan dat CI+ cams (in ieder geval voorlopig) duurder zullen zijn dan CI cams.

Wat verder niet wil zeggen dat ik het gebundeld leveren van CAM en kaart een goede zaak vindt. Niet iedereen heeft behoefte aan een extra kaart, al dan niet voor een zacht prijsje. Als je maar één TV hebt is een 2e overbodig, en als je er al 3 hebt kan je de nieuwe waarschijnlijk niet eens laten activeren. Moet er dan eerst een oude 'gedeactiveerd' worden? Gaat de helpdesk dat begrijpen? (dit is een retorische vraag...)

Als de CAMs los verkrijgbaar waren zouden ook abonnees van Caiway, Kabel Noord e.d. deze meteen kunnen gaan gebruiken. Want zij hebben echt helemaal niets aan een Ziggo kaart.

Curioso
15 augustus 2009, 14:25
Als de CAMs los verkrijgbaar waren zouden ook abonnees van Caiway, Kabel Noord e.d. deze meteen kunnen gaan gebruiken. Want zij hebben echt helemaal niets aan een Ziggo kaart.
Maar die zijn toch nog steeds goedkoper uit met zo'n Ziggo module dan met een Alphacrypt? En dan kunnen ze de smartcard nog op marktplaats verkopen of zo.

Interessante vraag trouwens: werkt de Ziggo module wel in een CI-slot op die andere netwerken?

Edit: Ik neem aan dat die andere netwerken niet met Irdeto werken...

BenJ
15 augustus 2009, 14:31
Hoezo geflatteerd? Die 30 euro voor een losse smartcard is de prijs die door Ziggo vastgesteld is na het samenvoegen van de drie kabelbedrijven. Een losse Conax CAM van Smit gaat voor zo'n 60 euro over de toonbank, dus zal er nog steeds zo'n 20 euro in rekening gebracht worden voor die smartcard.Daarom had ik het ook over "retailprijs", je weet heel goed dat het kaartje in de MK tijd een retailprijs van € 9,95 had; dus inclusief de marges voor de retailer en voor Ziggo.

Logisch natuurlijk dat een tegenstander die zaken eruit pikt die de eigen visie staven, door zoals in dit geval te trachten het nadeel zo duur mogelijk neer te zetten. Ik breng slechts enige nuance aan cq laat een andere manier om er tegen aan te kijken, zien.

Ik lees hier vnl. mensen die niet zitten te springen om een extra kaartje, voor anderen zou het juist een reden kunnen zijn om niet te lang te wachten, omdat die wel wat aan dat kaartje hebben, omdat die andere al in hun decoder zit die ze niet aan de kant gaan zetten.

Ik vraag me overigens uiteraard ook af welke marketing overweging ten grondslag ligt aan deze (tijdelijke) bundeling.

Curioso
15 augustus 2009, 16:52
Ik vraag me overigens uiteraard ook af welke marketing overweging ten grondslag ligt aan deze (tijdelijke) bundeling.
Ik neem aan om nieuwe digitale kijkers over de streep te trekken, voor bestaande digitale kijkers is de unbundled module mogelijk interessanter, maar dat interesseert Zigo minder (al helemaal niet als het overlopers naar de AlphaCrypt zijn). Overigens kunnen bestaande digitale kijkers hun oude decoder en smartcard ook nog gebruiken voor digitale radio, of hebben ze mogelijk een decoder/recorder die ze houden.

Fjacobse
15 augustus 2009, 21:16
Logisch natuurlijk dat een tegenstander die zaken eruit pikt die de eigen visie staven, door zoals in dit geval te trachten het nadeel zo duur mogelijk neer te zetten. Ik breng slechts enige nuance aan cq laat een andere manier om er tegen aan te kijken, zien.

Waarom typeer je iemand die oprecht en terecht kritisch is als tegenstander?

Natuurlijk flikt Ziggo het ene na het andere kunstje. Eerst beloven dat Alphacrypt gebruikers de komende anderhalf tot 2 jaar niet tegengewerkt zullen worden. Vervolgens wordt onlangs (even uit de losse mouw) een uitzondering gemaakt voor abonnees (de mensen waar je je bestaansrecht aan ontleent) die een TV hebben met CI+ slot. Die worden wel direct op zwart gezet. Het eerste argument was dat men "verwarring wilde voorkomen", en het laatste wat ik begrepen heb, is dat "als de CI+ module voldoende verkrijgbaar zou zijn" de CI+ TV's met Alphacrypt op zwart zullen gaan. Maar vooral blijven volhouden dat mensen met een Alphacrypt module niet bewust tegengewerkt zullen worden! Dat kun je als een groot bedrijf als Ziggo toch niet met "droge ogen" verdedigen lijkt mij.

En dan nog even de koppelverkoop van een CI+ CAM met smartcard. Ik heb al 3 smartcards. Ik hoef helemaal geen CI+ CAM met smartcard en dring mij dat dan ook niet op. En als die smartcard eigenlijk niet zo duur is, waarom moest ik er dan ca. 30 euro per stuk voor betalen?

sokolum
15 augustus 2009, 23:18
Uitermate absurd, dat je verplicht wordt om een smartcard bij te nemen is belachelijk!

Bertus74
16 augustus 2009, 12:37
Uitermate absurd, dat je verplicht wordt om een smartcard bij te nemen is belachelijk!

Ik zou ook liever een losse Cam hebben gekocht, hoewel die paar paar euro voordeel die me dat zou opleveren, vind ik ook weer geen halszaak. Belangrijker vind ik dat ze op tijd komen en goed werken.

Vanuit een dealerstandpunt bekeken is het ook wel weer handig dat het 1 pakket is met Cam en smartcard. Traditioneel worden er aan het einde van het jaar veel tv's verkocht. Voor de mensen die nog geen digitale tv hebben en een nieuwe Tv kopen is het gewoon een eenvoudige oplossing. Bovendien vermoed ik dat de dealer een stukje korting verleent bij aanschaf van een nieuwe tv.

BenJ
16 augustus 2009, 15:29
Waarom typeer je iemand die oprecht en terecht kritisch is als tegenstander?"Iemand die tegen het uitbrengen is van een bundel CAM met card" typeer ik idd. als tegenstander, maar dan wel van dat fenomeen.
Dat deze personen tevens kritisch en oprecht zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar aan de orde was slechts een nuancering in de hoogte van ondervonden schade.
U associeert 1 woord met een eigen invulling na lezing en dicht mij dat vervolgens als stellingname toe.

Ik vraag me af of dit nu ook een vorm is van "overdimensionering van argumentatie" om eigen stellingname kracht bij te zetten. Want vervolgens sluit u af met een kleine bloemlezing van eerdere "Ziggo kunstjes".

Fjacobse
16 augustus 2009, 16:29
"Iemand die tegen het uitbrengen is van een bundel CAM met card" typeer ik idd. als tegenstander, maar dan wel van dat fenomeen.
Dat deze personen tevens kritisch en oprecht zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar aan de orde was slechts een nuancering in de hoogte van ondervonden schade.
U associeert 1 woord met een eigen invulling na lezing en dicht mij dat vervolgens als stellingname toe.

Ik vraag me af of dit nu ook een vorm is van "overdimensionering van argumentatie" om eigen stellingname kracht bij te zetten. Want vervolgens sluit u af met een kleine bloemlezing van eerdere "Ziggo kunstjes".

of-topic:
Misschien kunt u uw woordkeus iets aanpassen: bv "kritisch forumlid" ipv "tegenstander". Staat wat mij betreft wat genuanceerder (als we het toch over nuanceren hebben), vriendelijker en minder vijandig.:wink:

ps. U mag mij overigens gewoon tutoyeren hoor.

on-topic:
Tja, wat mijn 'bloemlezing' betreft, daar sta ik volkomen achter. Het betreft overigens geen eerdere kunstjes van Ziggo, maar waar ze nu mee bezig zijn.
Om nu gelijk woorden als "overdimensionering" te gebruiken gaat mij wat ver. Zeg dan gewoon: "ik vind je argumentatie overdreven".

ArChie
16 augustus 2009, 16:46
"Iemand die tegen het uitbrengen is van een bundel CAM met card" typeer ik idd. als tegenstander, maar dan wel van dat fenomeen.
Waarom vindt U dat ik een tegenstander van het bundelen van CI+ CAM met een smartcard ben? Ik vind het prima dat er een bundel komt waarin een CI+ CAM en een smartcard zit voor diegenen die nog niet een smartcard bezitten of hun oude ontvanger en smartcard ook willen blijven gebruiken. Ik ben een tegenstander van het feit dat klanten vooralsnog alleen deze bundel mogelijkheid krijgen opgedrongen omdat er in eerste instantie nog geen losse CI+ CAM's zonder smartcard te koop zijn.

Als wij hier kunnen verzinnen dat er straks klanten zijn die de eerder aangekochte AlphaCrypt Classic CAM voor hun TV met CI+ slot verplicht moeten gaan omruilen voor een Ziggo CI+ CAM dan kan Ziggo dat ook bedenken. Zeker als Vos nog niet zolang geleden nog aankondigde dat Ziggo zou proberen om met oplossingen voor het niet langer functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM te komen. Verder dan een "helaas pindakaas" komt hij nu niet in zijn laatste verklaringen naar aanleiding van de introductie van de CI+ CAM en de keuze van Ziggo om klanten met een TV met CI+ slot te gaan dwingen om hun CI+ CAM te gaan gebruiken. Ziggo had en heeft nog steeds de mogelijkheid om alleen de CI+ beperking aan te zetten op die kanalen die daar specifiek om verzoeken zodat de AlphaCrypt Classic CAM gewoon te gebruiken blijft voor de overige kanalen. Dat is oplossing 1 waarmee Ziggo haar klanten tegemoet kan komen. Verder had Ziggo de mogelijkheid om ook direct met een losse CI+ CAM te komen de door hun verplichte omruiling zo goedkoop mogelijk te maken voor de AlphaCrypt Classic CAM bezitters. Dat is oplossing 2 om de klanten tegemoet te komen. Of ze komen met een inruil actie om te pijn te verlichten waarbij korting wordt gegeven op de CI+ CAM als de AlphaCrypt wordt ingezonden. Dat is oplossing 3.

En wat is de oplossing van Ziggo? Niets, men hoopt dat iedereen het eerdere door Vos gegeven interview al weer vergeten is en probeert en passant nog even de "klagers" wijs te maken dat Vos destijds alleen maar gesproken zou hebben over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in de standaard DVB CI sloten. Iedereen had toch moeten weten dat Vos het niet expliciet over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in apparatuur met CI+ sloten had. En dat terwijl ik in het lange topic over CI+ toch diverse keren expliciet deze vraag heb gesteld zonder dat Ziggo medewerkers daar op wilden reageren.

Van de voorzitter van een belangenvereniging voor klanten had ik meer verwacht dan hier maar weer proberen een discussie van te maken over het uiten van kritiek op het beleid van Ziggo. Het begint voor mij meer en meer te lijken op een Ziggo fanclub i.p.v. een klanten belangenvereniging. Ik heb tenminste nog een mening over het handelen van Ziggo waarbij ik in dit geval niet eens direct de gedupeerde klant ben omdat ik niet tot de groep klanten behoor die al een TV hebben aangeschaft met CI+ slot en geen zin hadden om te wachten tot ergens in september totdat de Ziggo CI+ CAM eens een keer beschikbaar is. Ik probeer tenminste nog kritische vragen te stellen in de topics waar dan geen of een ontwijkend antwoord opkomt van de Ziggo medewerkers met als resultaat dat er nu dus een aantal klanten met een TV CI+ slot zijn die dachten dat op basis van eerdere gedane uitspraken van Vos een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen die nog wel anderhalf tot twee jaar zou blijven werken. Komt de gebruikersvereniging met support door deze zeer legitieme vragen van mij dan beantwoord te krijgen door het Ziggo management? Nee, in plaats daarvan krijg ik wel te horen dat ik bezig zou zijn met gerichte acties tegen Ziggo en Anoniem omdat ik over het uitblijven van antwoorden kritiek uit. Neem als belangenvereniging eens een keer ergens een standpunt over in, in plaats van alles wat Ziggo doet maar goed te praten.

Fjacobse
16 augustus 2009, 16:59
@ArChie, zoals mijn collegae van Es en mijzelf zouden zeggen: "dit is helemaal op de point"!:wink:
Beter zouden wij het niet kunnen verwoorden!

Zigmund
16 augustus 2009, 17:56
Waarom vindt U dat ik een tegenstander van het bundelen van CI+ CAM met een smartcard ben? Ik vind het prima dat er een bundel komt waarin een CI+ CAM en een smartcard zit voor diegenen die nog niet een smartcard bezitten of hun oude ontvanger en smartcard ook willen blijven gebruiken. Ik ben een tegenstander van het feit dat klanten vooralsnog alleen deze bundel mogelijkheid krijgen opgedrongen omdat er in eerste instantie nog geen losse CI+ CAM's zonder smartcard te koop zijn.

Als wij hier kunnen verzinnen dat er straks klanten zijn die de eerder aangekochte AlphaCrypt Classic CAM voor hun TV met CI+ slot verplicht moeten gaan omruilen voor een Ziggo CI+ CAM dan kan Ziggo dat ook bedenken. Zeker als Vos nog niet zolang geleden nog aankondigde dat Ziggo zou proberen om met oplossingen voor het niet langer functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM te komen. Verder dan een "helaas pindakaas" komt hij nu niet in zijn laatste verklaringen naar aanleiding van de introductie van de CI+ CAM en de keuze van Ziggo om klanten met een TV met CI+ slot te gaan dwingen om hun CI+ CAM te gaan gebruiken. Ziggo had en heeft nog steeds de mogelijkheid om alleen de CI+ beperking aan te zetten op die kanalen die daar specifiek om verzoeken zodat de AlphaCrypt Classic CAM gewoon te gebruiken blijft voor de overige kanalen. Dat is oplossing 1 waarmee Ziggo haar klanten tegemoet kan komen. Verder had Ziggo de mogelijkheid om ook direct met een losse CI+ CAM te komen de door hun verplichte omruiling zo goedkoop mogelijk te maken voor de AlphaCrypt Classic CAM bezitters. Dat is oplossing 2 om de klanten tegemoet te komen. Of ze komen met een inruil actie om te pijn te verlichten waarbij korting wordt gegeven op de CI+ CAM als de AlphaCrypt wordt ingezonden. Dat is oplossing 3.

En wat is de oplossing van Ziggo? Niets, men hoopt dat iedereen het eerdere door Vos gegeven interview al weer vergeten is en probeert en passant nog even de "klagers" wijs te maken dat Vos destijds alleen maar gesproken zou hebben over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in de standaard DVB CI sloten. Iedereen had toch moeten weten dat Vos het niet expliciet over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in apparatuur met CI+ sloten had. En dat terwijl ik in het lange topic over CI+ toch diverse keren expliciet deze vraag heb gesteld zonder dat Ziggo medewerkers daar op wilden reageren.

Van de voorzitter van een belangenvereniging voor klanten had ik meer verwacht dan hier maar weer proberen een discussie van te maken over het uiten van kritiek op het beleid van Ziggo. Het begint voor mij meer en meer te lijken op een Ziggo fanclub i.p.v. een klanten belangenvereniging. Ik heb tenminste nog een mening over het handelen van Ziggo waarbij ik in dit geval niet eens direct de gedupeerde klant ben omdat ik niet tot de groep klanten behoor die al een TV hebben aangeschaft met CI+ slot en geen zin hadden om te wachten tot ergens in september totdat de Ziggo CI+ CAM eens een keer beschikbaar is. Ik probeer tenminste nog kritische vragen te stellen in de topics waar dan geen of een ontwijkend antwoord opkomt van de Ziggo medewerkers met als resultaat dat er nu dus een aantal klanten met een TV CI+ slot zijn die dachten dat op basis van eerdere gedane uitspraken van Vos een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen die nog wel anderhalf tot twee jaar zou blijven werken. Komt de gebruikersvereniging met support door deze zeer legitieme vragen van mij dan beantwoord te krijgen door het Ziggo management? Nee, in plaats daarvan krijg ik wel te horen dat ik bezig zou zijn met gerichte acties tegen Ziggo en Anoniem omdat ik over het uitblijven van antwoorden kritiek uit. Neem als belangenvereniging eens een keer ergens een standpunt over in, in plaats van alles wat Ziggo doet maar goed te praten.

Je vergeet in je hele betoog dat Ziggo de Alphacrypt CAM in wat voor vorm dan ook NOOIT heeft ondersteund. Bezitters ervan hebben willen en wetens een ding gekocht waarvan men wist dat Ziggo daar geen enkele verantwoordelijkheid in neemt. Dit achteraf geklaag vind ik niet legitiem. Het feit dat Gradus Vos ooit iets heeft geroepen doet daar niets aan af.

ArChie
16 augustus 2009, 18:21
Je vergeet in je hele betoog dat Ziggo de Alphacrypt CAM in wat voor vorm dan ook NOOIT heeft ondersteund. Bezitters ervan hebben willen en wetens een ding gekocht waarvan men wist dat Ziggo daar geen enkele verantwoordelijkheid in neemt. Dit achteraf geklaag vind ik niet legitiem. Het feit dat Gradus Vos ooit iets heeft geroepen doet daar niets aan af.
Nee, dat ben ik niet vergeten. Vanaf het begin is mij altijd duidelijk geweest dat @Home en daarna Ziggo altijd tegen het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM is geweest en dat heb ik ook altijd als zodanig uitgedragen via de forums als personen om advies vroegen, en nog steeds vragen, over de aanschaf van een AlphaCrypt Classic CAM. Voor die personen die de forums bezoeken zijn de woorden van Vos in de uitzending van Hardware.Info zodanig geïntrepreteerd dat de AlphaCrypt Classic CAM nog anderhalf à twee jaar zou werken en met die wetenschap heeft men het besluit genomen om de AlphaCrypt Classic CAM dan toch maar in de overgangsperiode aan te schaffen.

Omdat ik me wat meer verdiept heb in de beperkingsmogelijkheden die CI+ met zich meebrengt voor Ziggo heb ik expliciet meerdere keren de vraag gesteld of Ziggo van die beperkingsmogelijkheden gebruik gaat maken om zo het AlphaCrypt Classic CAM gebruik te weren in de apparatuur met CI+ slot. Afgezien van mijn mening over dat weren van standaard DVB CAM's door Ziggo hadden de nietsvermoedende kopers dan tenminste de conclusie kunnen trekken dat het met een TV met CI+ slot niet verstandig is om de AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen zolang de Ziggo CI+ CAM nog niet beschikbaar is omdat deze vorm van gebruik direct buitenwerking gesteld wordt zodra de CI+ CAM geïntroduceerd wordt. Dat is dus de reden waarom ik daarover duidelijkheid trachtte te krijgen zodat ik en anderen potentiële AlphaCrypt Classic CAM uitdrukkelijk hadden kunnen waarschuwen om voor TV's met CI+ slot geen AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen.

Dergelijke CI+ beperkingsmogelijkheden staan al sinds versie 1 in de CI+ specificaties, dus als er op de uitspraken van Vos een voorbehoud van toepassing was op deze combinatie dan had Vos dat ook expliciet moeten melden. Verder komen er hier voldoende Ziggo medewerkers die menen kennis van zaken te hebben, dus hadden zij deze expliciete vragen op dit en het Gathering of Tweakers forum ook kunnen beantwoorden om iedere twijfel weg te nemen en de klanten te behoeden voor een verkeerde aankoop. Ziggo heeft er voor gekozen om dat niet te doen.

Fjacobse
16 augustus 2009, 18:59

Wat je nu zegt slaat naar mijn mening nergens op. Dat Ziggo de Alphacrypt niet ondersteunt is ondertussen bij een ieder op dit forum wel duidelijk. Wat dat betreft weer oud nieuws en daar gaat het ook helemaal niet over!
Het feit dat Gradus Vos ooit heeft gezegd dat Ziggo de Alphacrypt de komende 2 jaar niet bewust zal tegenwerken doet daar (in tegenstelling tot jouw mening) 'alles' aan af! Hij is tenslotte de woordvoerder van Ziggo! Jij beweert eigenlijk dat je een woordvoerder van Ziggo niet op zijn uitspraken mag afrekenen (en dus niet serieus moet nemen)!?
Beloftes moet je nakomen en niet achteraf een of ander kul verhaal op gaan hangen!
En tja, als je een officiële woordvoerder van Ziggo niet meer kan vertrouwen, dan is wat mij betreft het eind zoek!

ps. Nogmaals, zoals iemand op dit forum terecht opmerkte: "niet ondersteunen is heel iets anders dan bewust tegenwerken"!

Evers1
17 augustus 2009, 12:07
Als nieuwe lezer zou ik eens een nieuw licht willen werpen op de gehele CI versus CI+ discussie.

Sinds de invoering van de digitale uitzendingen ben ik via een CI-alphacrypt oplossing aangesloten op het @home (nu Ziggo) kabelnetwerk. Er zijn al die tijd geen problemen geweest, alleen de laatste tijd, na invoering van HDTV zijn er enkele (geluids)problemen (NED1,2,3HD) geweest, deze zijn overigens na maanden nog steeds niet opgelost. Mede hierdoor ben ik op dit forum terecht gekomen.
Op dit forum viel mij enkele dingen meteen op :
- de aanwezigheid van "anoniem" schijnbaar een medewerker van Ziggo, welke af en toe wat opmerkingen plaatst, maar geen consequent beleid uitstraalt en af en toe zelfs ingehaald wordt door de werkelijkheid van de officieële Ziggo mededelingen.
- De standpunten van de moderators zijn wel erg pro Ziggo.
- De enorme discussie welke terecht onstaan is door de wel erg overhaast en slordig ingevoerde CI+ norm.

Over dit laatste item nog het volgende :

Toendertijd heb ik (met na nu blijkt met vooruitziende blik) gekozen voor GEEN settopbox (voorschakel kastje) teneinde niet te worden gelimiteerd door de technisch niet erg hoogstaande uitvoering van deze kastjes. Bovendien irriteerde mij de vele (storinggevoelige) kabelverbindingen en de tweede afstandsbediening).
Eindelijk na enkele jaren komt ook de rest van de klanten van Ziggo er achter dat het veel makkelijker, beter en mooier is om meteen je Ziggo kaart in de TV te kunnen steken. Dit is mede veroorzaakt door alle problemen met de Ziggo gecertificeerde settopboxen. (het forum staat er vol van !!!).

Teneinde een verbeterde beveiliging te verkrijgen besluit Ziggo nu tot het invoeren van een nieuw ontwikkelde standaard CI+. Dit is een opwaardering van de huidige CI standaard, waarbij veel meer controle van de leverancier mogelijk is. Echter bij de invoering hiervan gaat mijnsinziens Ziggo in de fout.
Men verplicht mensen tot het aanschaffen van door Ziggo gecertificeerde TV toestellen, hierdoor wordt de toestelkeuze bepaald door Ziggo. CI+ is echter een vast staande norm dus elke TV met een CI+ slot moet aansluitbaar zijn op het Ziggo netwerk.
Oude klanten van Ziggo (niet illigaal, ze hebben immers jaren net zoveel betaald als andere klanten, zelfs hoefde Ziggo geen extra aansluitapperatuur te leveren) met een CI-alphacrypt worden gedoogd, hoe lang weet niemand ook "anoniem" niet.

DE VOLGENDE OPLOSSING MOET VOLGENS MIJ MOGELIJK ZIJN.

Alle momenteel geregistreerde Ziggo klanten met CI/alphacrypt krijgen een overgangsregeling. Hun CI-Alphacrypt oplossing wordt gedoogd totdat de klant een andere TV aanschaft, welke binnen enkele maanden toch met een CI+ slot zal worden uitgerust. Het moet mijnsinziens technisch mogelijk zijn de nummers van de Ziggo kaarten te koppelen aan de "gedoog alphacrypt" feature.
Voor nieuwe klanten geldt de C+/ Ziggocam oplossing.

Ook bij de belastingdienst en de rechtspraak tellen "grandfather rights".

Kreukel
17 augustus 2009, 17:35
Al geruime tijd ben ik de diverse sites aan het afstruinen in 'leech modus' om kennis te vergaren; de technologie staat immers niet stil, evenals allerlei onheilstijdingen over Alphcrypt. Maar nu de kogel door de kerk is bij Ziggo, al moet de praktijk nog gaan uitwijzen wie-wat-hoe en waar, lees ik overal commentaar en blijkn=baat bestaat er nog knap wat onduidelijkheid
Zo ook bij de post hierboven.

volgens mij zijn de volgende situaties aan de orde met bijbehorende gevolgen:
1: TV+settop box: moet gewoon blijven werken, anders breekt de pleuris good los bij Ziggo (Kassa, Radar enz)
2: TV met CI-slot en Alphacrypt: totdat er een update plaatsvindt in het protocol blijft dit gewoon werken, omdat CI geen raad weet met CI+informatie en dat dus negeert, (ook HTPC's en andere 'opstellingen'),
3: TV met CI+slot: hier ontstaat het probleem want, en dat moet nog maar eerst bewezen worden, als Ziggo de mogelijkheden ten volle benut, kunnen ze non-CI+ modules laten blokkeren.

De redenen om CI+ uit te rollen volgens alle doemscenario's daargelaten, kern van de vraag zou eerst moeten zijn: welke TV heb ik? Zit daar een CI+slot in en, zo ja, heb ik een Alphacrypt. Pas bij twee keer ja kun je tegen een probleem op lopen, maar voor hetzelfde geld zijn de techneuten bij Ziggo niet bij machte om het CI+doemscenario te implementeren.
Eerst zien, dan geloven lijkt me, gezien het technisch verleden van Ziggo niet meer dan op z'n plaats.

Maar, da's mijn mening

Fjacobse
18 augustus 2009, 20:03
Al geruime tijd ben ik de diverse sites aan het afstruinen in 'leech modus' om kennis te vergaren; de technologie staat immers niet stil, evenals allerlei onheilstijdingen over Alphcrypt. Maar nu de kogel door de kerk is bij Ziggo, al moet de praktijk nog gaan uitwijzen wie-wat-hoe en waar, lees ik overal commentaar en blijkn=baat bestaat er nog knap wat onduidelijkheid
Zo ook bij de post hierboven.

volgens mij zijn de volgende situaties aan de orde met bijbehorende gevolgen:
1: TV+settop box: moet gewoon blijven werken, anders breekt de pleuris good los bij Ziggo (Kassa, Radar enz)
2: TV met CI-slot en Alphacrypt: totdat er een update plaatsvindt in het protocol blijft dit gewoon werken, omdat CI geen raad weet met CI+informatie en dat dus negeert, (ook HTPC's en andere 'opstellingen'),
3: TV met CI+slot: hier ontstaat het probleem want, en dat moet nog maar eerst bewezen worden, als Ziggo de mogelijkheden ten volle benut, kunnen ze non-CI+ modules laten blokkeren.

De redenen om CI+ uit te rollen volgens alle doemscenario's daargelaten, kern van de vraag zou eerst moeten zijn: welke TV heb ik? Zit daar een CI+slot in en, zo ja, heb ik een Alphacrypt. Pas bij twee keer ja kun je tegen een probleem op lopen, maar voor hetzelfde geld zijn de techneuten bij Ziggo niet bij machte om het CI+doemscenario te implementeren.
Eerst zien, dan geloven lijkt me, gezien het technisch verleden van Ziggo niet meer dan op z'n plaats.

Maar, da's mijn mening

Hoe je er ook tegen aankijkt, het gaat mij erom dat Ziggo CI+ op een nette manier invoert en toezeggingen uit het verleden nakomt.
Dat nu lijkt mij, (op z'n zachtst gezegd) niet te gaan lukken.

Je kunt alles allemaal op je eigen manier interpreteren, maar er zitten ontegenzeggelijk een flink aantal addertjes onder het gras.
Anoniem doet zonder twijfel zijn best, maar "echte" informatie waar je iets aan hebt (oeps, nu krijg ik een half forum over mij heen) krijg je meestal ook niet.

Van ArChie (hoewel hij regelmatig wordt afgeschilderd als "ziggo-tegenstander") krijg je wat dit betreft de meest professionele informatie. Altijd "to the point", valt niet persoonlijk mensen aan en bovenal is zijn technische kennis onmisbaar (in mijn ogen) voor dit forum. Ik heb in iig veel van hem opgestoken; geen vage verhalen, maar altijd to "the point" en met kennis van zaken.

Bottle
20 augustus 2009, 23:23
Is er hier iemand die weet wanneer die klere dingen door ziggo geleverd gaan worden? Wordt he wachten wel erg beu. Heb net een nieuwe tv gekocht waar het ding in past (CI+). Al dat gezeik met geruchten. Bah waardeloos bedrijf toch dat ziggo. Oude klanten over de zeik helpen met berichten omtrent de ondersteuning van de alphacrypt en nieuwe klanten het kolere ding waarover de comotie ontstaan is niet kunnen leveren. Als alle bedrijven een dergelijke handelswijze zouden hebben, zou ik nu een tv hebben gekocht die de mogelijkheid heeft HD te laten zien, maar alleen wanneer deze met een speciaal, ooit nog eens te leveren netsnoer wordt aangesloten. Oh ja, leverring gepland in de zomer. De zomer mijn ...

Gelukkig is alleen ziggo zo'n bedrijf. Bah

Zo even de klaagmodus uit: iemand een iedee?

JW-NHS
21 augustus 2009, 00:15
Zo te zien stop je meer energie in het schrijven van je weinig verheffende posting dan aan het lezen van dit draadje........:no:

Fjacobse
21 augustus 2009, 01:06
Is er hier iemand die weet wanneer die klere dingen door ziggo geleverd gaan worden? Wordt he wachten wel erg beu. Heb net een nieuwe tv gekocht waar het ding in past (CI+). Al dat gezeik met geruchten. Bah waardeloos bedrijf toch dat ziggo. Oude klanten over de zeik helpen met berichten omtrent de ondersteuning van de alphacrypt en nieuwe klanten het kolere ding waarover de comotie ontstaan is niet kunnen leveren. Als alle bedrijven een dergelijke handelswijze zouden hebben, zou ik nu een tv hebben gekocht die de mogelijkheid heeft HD te laten zien, maar alleen wanneer deze met een speciaal, ooit nog eens te leveren netsnoer wordt aangesloten. Oh ja, leverring gepland in de zomer. De zomer mijn ...

Gelukkig is alleen ziggo zo'n bedrijf. Bah

Zo even de klaagmodus uit: iemand een iedee?

Om Ziggo nu gelijk een waardeloos bedrijf te noemen gaat wel erg ver.
Waar het mi om gaat is dat ze eerdere beloftes tav de diverse abonneess niet nakomen.

Wat betreft hun eigen "wijze" (of eigenwijze) certificering van CI+, die duurt en duurt maar. Dat ben ik met je eens. En de manier waarop eea gaat, daar kan ik mij ook niet in vinden. Bovendien wordt de uitlevering van de CI+ CAMs ook alsmaar uitgesteld. Wat dat betreft begrijp ik jouw frustratie.
Echter, Ziggo neemt haar eigen (additionele) certificering blijkbaar erg serieus (Hoewel het niet zo moeilijk hoeft te zijn: de CI+ standaard is op zich al gestandaardiseerd).
Iedereen wacht in spanning af hoe eea gaat verlopen.
Tja, en dan is geduld een (in dit geval hele) schone zaak!

Ps. om nu gelijk allerlei krachttermen te gebruiken in je reactie lijkt mij ook niet de juiste wijze van reageren.

Bertus74
21 augustus 2009, 09:24
Om Ziggo nu gelijk een waardeloos bedrijf te noemen gaat wel erg ver.
Waar het mi om gaat is dat ze eerdere beloftes tav de diverse abonneess niet nakomen.

Op dit punt ben ik het zeer met je eens.

Het gaat om het managen van de verwachting. Als Ziggo roept "zomer" en het wordt september, dan heb je terecht veel uit te leggen. Als Ziggo september had geroepen en het wordt ook september, dan is iedereen gelukkig.

Fjacobse
21 augustus 2009, 14:37
Als Ziggo roept "zomer" en het wordt september, dan heb je terecht veel uit te leggen. Als Ziggo september had geroepen en het wordt ook september, dan is iedereen gelukkig.

Sterker nog, de eerste belofte was volgens mij eind mei!

Arjan80
21 augustus 2009, 14:42
Met nieuwe producten/diensten is het altijd afwachten hoe iets gaat lopen. Wanneer je inderdaad een indicatie afgeeft wanneer iets te verwachten is dan moet het er dan ook zijn.
Geef anders niet meer aan dan "we zijn bezig met....".

Ziggo heeft naar mijn mening te vroeg gesproken over een uitrol. De modules moesten nog worden geproduceerd. 1 fout van de fabrikant en september wordt volgend jaar ergens.

Dit heb je nu eenmaal met nieuwe dingen. Daar zitten straks ook de gebruikelijke kinderziektes in. Immers niet alles komt aan het licht met alleen maar testen.
Wil je alles als eerste hebben dan zul je daar mee te maken krijgen. Wil je dit niet dan moet je niet zeuren en wachten tot half Nederland kijkt via CI+ via de Ziggo CAM. Tegen die tijd zijn alle mogelijke fouten opgelost en werkt alles naar behoren.
Maar ja, dan is CI+ weer oud en is er wel weer een nieuwe ontwikkeling aangekondigt.
Hopelijk geeft Ziggo dan geen datum aan.

Euhh... Waar blijven die CAM's :)

Lammersh
21 augustus 2009, 16:35
Dat weet ik niet. De registratie zal binnenkort ook anders worden ingericht en ik weet niet of je ook de mogelijkheid hebt tijdens de registratie een kaart te vervangen voor een nieuwe.

Beste Anoniem,

Installatie via internet loop vast, het is nu nog niet mogelijk om de CI+ CAM toe te voegen of een oude kaart te laten vervallen.
Is het mogelijk om dit probleem te bespreken bij Ziggo voor het uitkomen van CI+ CAM.

Je kan niet meer smartcards activeren
Je kan maximaal 3 smartcards activeren. Op dit moment zijn de volgende smartcardnummers bij Ziggo bekend:
· ***71052***
· ***21246***
· ***79009***

anoniem
21 augustus 2009, 21:00
Beste Anoniem,

Installatie via internet loop vast, het is nu nog niet mogelijk om de CI+ CAM toe te voegen of een oude kaart te laten vervallen.
Is het mogelijk om dit probleem te bespreken bij Ziggo voor het uitkomen van CI+ CAM.

Je kan niet meer smartcards activeren
Je kan maximaal 3 smartcards activeren. Op dit moment zijn de volgende smartcardnummers bij Ziggo bekend:
· ***71052***
· ***21246***
· ***79009***

Ik zal dit punt voorleggen.

Withaar
24 augustus 2009, 19:16
Vraagje, ik lees de hele tijd over gecertificeerde televisies m.b.t. Ziggo. Hoe zit het echter met de CI+ modules? Moeten deze ook nog aan Ziggo specificaties voldoen of kan ik (straks) een 'willekeurige' (Irdeto) CI+ module kopen?

Het lijkt op dit moment een beetje een Nederlands (Ziggo) feestje, maar het gaat neem ik aan niet al te lang duren voordat deze gewoon overal via het internet te bestellen zijn.

ArChie
24 augustus 2009, 19:32
Vraagje, ik lees de hele tijd over gecertificeerde televisies m.b.t. Ziggo. Hoe zit het echter met de CI+ modules? Moeten deze ook nog aan Ziggo specificaties voldoen of kan ik (straks) een willekeurige CI+ module kopen?

Het lijkt op dit moment een beetje een Nederlands (Ziggo) feestje, maar het gaat neem ik aan niet al te lang duren voordat deze gewoon overal via het internet te bestellen zijn.
Net als bij een standaard DVB Conditional Access Module (CAM) geldt ook voor de CI+ CAM dat deze hoort bij een type Conditional Access System (CAS). Ziggo gebruikt het Irdeto CAS, dus heb je een Irdeto CI+ CAM nodig. Ook past Ziggo een CAM key toe waardoor hun smartcard alleen wil werken in Irdeto CI+ CAM's die ook die CAM key ondersteunen. Je kan straks dus alleen een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM gebruiken en die gaan geleverd worden door twee door Ziggo geselecteerde CI+ CAM fabrikanten.

edehaan
25 augustus 2009, 09:19
Net als bij een standaard DVB Conditional Access Module (CAM) geldt ook voor de CI+ CAM dat deze hoort bij een type Conditional Access System (CAS). Ziggo gebruikt het Irdeto CAS, dus heb je een Irdeto CI+ CAM nodig. Ook past Ziggo een CAM key toe waardoor hun smartcard alleen wil werken in Irdeto CI+ CAM's die ook die CAM key ondersteunen. Je kan straks dus alleen een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM gebruiken en die gaan geleverd worden door twee door Ziggo geselecteerde CI+ CAM fabrikanten.

Allemaal prima, die koppelverkoop (NMA, anyone?). Mij boeit het allemaal niet, het enige wat ik wil weten is WANNEER ik in godsnaam dat reeds in mei beloofde ding kan kopen! Er hangt nu nog steeds een kabel uit m'n muur vanwege die verdoemde losse decoder... :cry:

anoniem
25 augustus 2009, 20:30
Vraagje, ik lees de hele tijd over gecertificeerde televisies m.b.t. Ziggo. Hoe zit het echter met de CI+ modules? Moeten deze ook nog aan Ziggo specificaties voldoen of kan ik (straks) een 'willekeurige' (Irdeto) CI+ module kopen?

De CI+CAM's (2 fabrikanten) zijn ook door ziggo gecertificeerd, dit moet op de sticker v/d CI+ CAM vermeld zijn.

anoniem
25 augustus 2009, 20:34
Allemaal prima, die koppelverkoop (NMA, anyone?). Mij boeit het allemaal niet, het enige wat ik wil weten is WANNEER ik in godsnaam dat reeds in mei beloofde ding kan kopen! Er hangt nu nog steeds een kabel uit m'n muur vanwege die verdoemde losse decoder... :cry:

Zoals elders ook te vinden is verwachten we de eerste batch volgende week binnen te krijgen. Na het verpakken met manual /smartcard e.d. zullen de CI+ starterspakketten volgens plan 2e helft september in de winkels liggen.

Fjacobse
25 augustus 2009, 20:54
Zoals elders ook te vinden is verwachten we de eerste batch volgende week binnen te krijgen. Na het verpakken met manual /smartcard e.d. zullen de CI+ starterspakketten volgens plan 2e helft september in de winkels liggen.

Nou, dat kan dan nog net de, "als laatst beloofde", zomer worden:cool:!

HD_Albert
25 augustus 2009, 21:00
Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

Zo niet is een alphacrypt module dan wel een (niet officeieel ondersteunde) oplossing die zou werken in een gewone CI ingang van een televisie?

anoniem
25 augustus 2009, 21:25
Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

Zo niet is een alphacrypt module dan wel een (niet officeieel ondersteunde) oplossing die zou werken in een gewone CI ingang van een televisie?

Q:Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

A: Nee, combinaties CI-(oud) en CI+ zullen niet ondersteund worden.

HD_Albert
25 augustus 2009, 22:36
Q:Als ik zo'n ziggo CI+ CAM ding aanschaf en in een bestaande TV met een gewone CI interface stop zal dat dan (voorlopig) nog werken ?

Dan maar een Alphacrypt IC dus.

ArnoudBM
26 augustus 2009, 07:35
Dan maar een Alphacrypt IC dus.
Maar die worden net zo goed niet ondersteund.

@Anoniem: Kun je het antwoord verduidelijken? Bedoel je CI+ in een CI-slot:

wordt niet ondersteund, net als een Alphacrypt. Bij eventuele problemen dus niet aankloppen bij Ziggo;
wordt door Ziggo uitgesloten van werking, net als Alphacrypt in een CI+ TV. 'Voor de duidelijkheid';
kan technisch niet werken.

anoniem
26 augustus 2009, 21:07
Maar die worden net zo goed niet ondersteund.

@Anoniem: Kun je het antwoord verduidelijken? Bedoel je CI+ in een CI-slot:
wordt niet ondersteund, net als een Alphacrypt. Bij eventuele problemen dus niet aankloppen bij Ziggo;
wordt door Ziggo uitgesloten van werking, net als Alphacrypt in een CI+ TV. 'Voor de duidelijkheid';
kan technisch niet werken.

Een CI+CAM in een CI-slot zal bij Ziggo niet gaan werken, omdat we inzetten op enhanced security en daar pas CIv1 niet in.

bouke1
29 augustus 2009, 16:28
update vanaf het phillips forum over de voortgang van de ci+ modules

De dealers hebben 1 sample ontvangen. Met deze sample kunnen ze zelf wat ervaring opdoen. De echte leveringen naar de dealers zal over een paar weken plaatsvinden. Gisteren zou de eerste batch gelevert moeten zijn aan onze logistiek partner. De modules worden vervolgens verpakt met een smartcard en manuals en gaan dus vervolgens naar de dealers.

OMD
30 augustus 2009, 13:57
Nou, ik heb gespeeld met de nieuwe module op diverse televisie's.

De CI+ cam doet het vooralsnog ook gewoon op de ''oude'' DVB-C toestellen (Loewe, Sony, etc) dus klopt op dit moment nog niet helemaal wat anoniem zegt, je krijgt enkel een melding aan het begin "host is not fully CI+ compliant, pess ok to exit'' en dan doet iet het gewoon ( volledige pakket )

Philips weigert hij dienst, blijft op authenticating hangen en zoals vermeld doet hij het bij de kdl32v5500 gewoon prima.

Sjoop1985
30 augustus 2009, 14:11
[...] en zoals vermeld doet hij het bij de kdl32v5500 gewoon prima.
En de Sony modellen die nog certificering afwachten? o.a. de Z5500 en W5500?

The_Doman
30 augustus 2009, 14:22
De CI+ cam doet het vooralsnog ook gewoon op de ''oude'' DVB-C toestellen (Loewe, Sony, etc) dus klopt op dit moment nog niet helemaal wat anoniem zegt, je krijgt enkel een melding aan het begin "host is not fully CI+ compliant, pess ok to exit'' en dan doet iet het gewoon ( volledige pakket )
Inderdaad, vooralsnog.....
Totdat ze bij Ziggo het CI+ blokkeringssignaal activeren. :no:

Riparius
30 augustus 2009, 14:23
En de Sony modellen die nog certificering afwachten? o.a. de Z5500 en W5500?

Daar zal ie het ongetwijfeld net zo prima op doen, in die modellen zit namelijk dezelfde digitale tuner en hetzelfde CI+ slot. De Ziggo-certificering staat ook los van de CI+-certificering waar alle genoemde CI+ toestellen sowieso aan voldoen.

anoniem
30 augustus 2009, 14:59
Nou, ik heb gespeeld met de nieuwe module op diverse televisie's.

Philips weigert hij dienst, blijft op authenticating hangen en zoals vermeld doet hij het bij de kdl32v5500 gewoon prima.

...op dit moment nog niet helemaal:
dit is correct zal in de komende weken op het netwerk West worden aangepast. De introductie is immers ook nog niet gestart

warpino
31 augustus 2009, 15:57
Ik heb net iig even gebeld naar Ziggo... zegt ie: 'Bel over twee maanden nog maar eens terug, de CI+ modules zijn voorlopig nog niet leverbaar' :cry:

Duncan
31 augustus 2009, 17:25
Hoi,

Lees ook, als zovele, de discussie omtrent CI+, heb net een nieuwe TV aangeschaft (Philips 9604) en wil uiteindelijk ook die module aanschaffen als die medio sept leverbaar is.

Stel het gaat ooit werken en ook de Philips tv's zijn gecertificeerd, kan ik dan ook mijn digitaal kabelsignaal opnemen op mijn HDD die in mijn dvd-speler zit of kan dit alleen met met een externe digitale ontvanger met HDD.

Misschien dat een van jullie hier antwoordt op weet.

Groet, Duncan

double0dennis
31 augustus 2009, 18:25
Hoi,

Lees ook, als zovele, de discussie omtrent CI+, heb net een nieuwe TV aangeschaft (Philips 9604) en wil uiteindelijk ook die module aanschaffen als die medio sept leverbaar is.

Stel het gaat ooit werken en ook de Philips tv's zijn gecertificeerd, kan ik dan ook mijn digitaal kabelsignaal opnemen op mijn HDD die in mijn dvd-speler zit of kan dit alleen met met een externe digitale ontvanger met HDD.

Misschien dat een van jullie hier antwoordt op weet.

Groet, Duncan

De CI+ CAM wordt in de TV gestoken en zorgt alleen voor beeld op de TV. Voor zover ik weet hebben de TV's geen aansluitingen zoals SCART voor uitgaand beeld. Zelfs als een TV al beeld doorstuurt naar andere apparaten, dan heeft de CI+ specificatie ongetwijfeld een onderdeel om dat te verbieden. Ziggo kennende hebben ze dat gelijk maar aangezet :?.

Ik denk dus inderdaad dat je een losse decoder nodig zult hebben voor je HDD-DVD recorder. Eventueel zou je zelfs een tweede SmartCard kunnen bestellen omdat je anders steeds de SmartCard van de TV in de decoder en terug moet steken. Sowieso kun je met slechts één SmartCard niet gelijktijdig opnemen en kijken.

Curioso
31 augustus 2009, 19:21
De CI+ CAM wordt in de TV gestoken en zorgt alleen voor beeld op de TV. Voor zover ik weet hebben de TV's geen aansluitingen zoals SCART voor uitgaand beeld. Zelfs als een TV al beeld doorstuurt naar andere apparaten, dan heeft de CI+ specificatie ongetwijfeld een onderdeel om dat te verbieden. Ziggo kennende hebben ze dat gelijk maar aangezet :?.
Er zijn wel TV's met analoge of digitale uitgangen.
De CI+ specificatie bevat inderdaad commando's om de content die naar buiten gaat te beschermen, beschreven in Exhibit C van de CI+ licentie overeenkomst.
(http://www.ci-plus.com/data/CIPlus_InterimLicenseAgreement-0907.pdf) In het kort komt het er op neer dat als de content beschermd is, analoge SD output mag als die beschermd is met Macrovision en HDMI output mag als die beschermd is met HDCP. Analoge HD output zal eerst omgezet worden naar SD. Dat kan dus betekenen dat opnemen niet gaat lukken, afhankelijk van welke commando's Ziggo meestuurt.

Riparius
1 september 2009, 17:37

In zijn algemeenheid klopt dit niet. SCART aansluitingen op TV's leveren doorgaans ook een uitgaand videosignaal, echter alleen composiet omdat de SCART specificatie niet voorziet in bidirectioneel RGB. Dit levert overigens nog wel eens problemen op met overspraak in slechte (lees: niet dubbel afgeschermde) SCART kabels. Ook op dit forum is daar het nodige over te lezen.

Ik denk dus inderdaad dat je een losse decoder nodig zult hebben voor je HDD-DVD recorder. Eventueel zou je zelfs een tweede SmartCard kunnen bestellen omdat je anders steeds de SmartCard van de TV in de decoder en terug moet steken. Sowieso kun je met slechts één SmartCard niet gelijktijdig opnemen en kijken.Het lijkt me niet dat je een extra decoder nodig hebt om opnamen te kunnen maken, ook vanaf een CI+ toestel moet het gewoon mogelijk zijn om opnamen te maken. Dit is echter vanuit kwalitatief oogpunt niet aan te bevelen, omdat, zoals gezegd, de SCART aansluiting van een TV-toestel alleen composiet video levert.

Er is geen reden om aan te nemen dat de composiet output van een CI+ toestel macrovision output levert aangezien de gecertificeerde decoders dat dan ook zouden doen bij diezelfde uitzendingen, en dat is tot nog toe niet het geval. Anoniem heeft ook al duidelijk gemaakt dat het afdwingen van het gebruik van door Ziggo gecertificeerde CI+ modules in CI+ TV's er niet toe zal leiden dat content versleuteld zal worden opgenomen op Ziggo-gecertificeerde PVR's. Dat impliceert tevens dat er dan op de analoge uitgangen van gecertificeerde ontvangers geen gebruik zal worden gemaakt van macrovision.

Ik heb zelf een Sony toestel uit de W4000 serie, waarbij de EPG van het toestel voorziet in de mogelijkheid om een aangesloten DVD/HDD recorder aan te sturen via SCART in combinatie met Smartlink. Het aardige is dat de TV daarbij niet aan hoeft te staan om een geprogrameerde timeropname van een digitaal televisieprogramma te kunnen maken: de timer schakelt weliswaar het signaal op de SCART uitgang in en stuurt via diezelfde SCART aansluiting de opnamefunctie van de recorder aan, maar de TV zelf blijft 'uit'. Alleen aan een LEDje op het frontpaneel van de TV is te zien dat er een timeropname aan de gang is.

In de nieuwere (CI+ gecertificeerde en voor Ziggo-certificatie in aanmerking komende) W5500 serie is deze functie opmerkelijk genoeg niet meer aanwezig. De EPG is hier nog steeds voorzien van een timer, maar deze dient nu alleen nog maar als 'reminder' om het toestel over te kunnen laten schakelen (c.q. in te kunnen laten schakelen) op een moment dat een programma begint dat je wilde zien. Een ander verschil met de eerdere toestelseries is dat de eerste SCART uitgang nu geen signaal meer levert. Zodoende zijn er ook geen overspraakproblemen meer te verwachten bij aansluiting van weergave apparatuur op de eerste SCART ingang.

Het verwijderen van het uitgangssignaal is duidelijk niet gedaan om opnamen onmogelijk te maken, want op de tweede SCART aansluiting is nog steeds een composiet videosignaal aanwezig, en alleen deze tweede SCART aansluiting ondersteunt ook Smartlink, evenals dat het geval is bij de oudere toestelseries.

Correctie: na bestudering van de handleiding blijkt dat Sony in de toestellen uit de W5xxx series niet alleen de (opname)timerfunctie in de EPG heeft laten vervallen, maar dat Smartlink (waar de timerfunctie in oudere toestelseries gebruik van maakt om een recorder aan te sturen) kennelijk ook niet meer aanwezig is.

depl0y
4 september 2009, 07:31
Gisteren ontving ik een "Zie" blaadje van Ziggo in de bus, waarin stond dat ik de CI+ module kon bestellen. Ik gebeld naar de "Bestellijn", maar daar konden ze hem nog niet leveren. Ik moest de klantenservice maar bellen.

Daarna dus de klantenservice gebeld, waar het antwoord in 1e instantie was: "Ik werk hier al 2 jaar, maar heb nog nooit van een CI+ module gehoord", maar bij navraag werd mij het antwoord "Ja, we leveren ze al 2 jaar, maar ondersteunen ze pas vanaf deze maand. Je kan ze gewoon bestellen bij een Scheer & Foppe, etc etc".

Ik maar es even gebeld naar de S&F (ben niet echt fan van die winkel, maar goed), maar daar werd wel duidelijk dat ze helemaal nog niet geleverd werden.

Misschien tipje voor Ziggo. Breng geen blaadje uit, waarin staat dat je iets kan bestellen, wat je nog niet kan bestellen!

marchelh
4 september 2009, 08:31
Misschien tipje voor Ziggo. Breng geen blaadje uit, waarin staat dat je iets kan bestellen, wat je nog niet kan bestellen!

Misschien nog wel een betere tip, breng je personeel eens op de hoogte.
Zoveel producten hebben ze niet bij Ziggo en even een product overzicht op de intranet web pagina zou denk ik een oplossing zijn.
Misschien moeten ze verplicht stellen dat het personeel het eigen blad "Zie" eens leest.

depl0y
4 september 2009, 08:33
Zoveel producten hebben ze niet bij Ziggo en even een product overzicht op de intranet web pagina zou denk ik een oplossing zijn.
Misschien moeten ze verplicht stellen dat het personeel het eigen blad "Zie" eens leest.
Inderdaad :).

Bertus74
4 september 2009, 12:43

Ik ben dit roerend met je eens. Dat het wel in het magazine staat, maar dat de cams nog net niet te koop staan, kan gebeuren i.v.m. met doorlooptijden bij de drukker, distributie etc.

De medewerekers horen het gewoon te weten.

Curioso
4 september 2009, 16:33
Er zijn intussen aardig wat webwinkels die de CI+ module aanbieden (maar nog niet leverbaar uiteraard):

AV Kabel Shop (http://www.avkabelshop.nl/index.php?page=productdetails&catid=196&artikelid=6069)
Cool Sound (http://www.coolsound.nl/product/19892/ziggo_cam_module_ci?lc_id=110)
Direct Sale (http://www.directsale.nl/product_info2.php?products_id=7947)
Eshop (http://www.eshop.nl/winkel/LCD_Plasma_accessoire/Ziggo_CAM_CI+.html)
Foka (http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-16467.html)
Komplett (http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=494486)
Media Home Service (http://www.mediahomeservice.nl/producten/digitale-kabel-ontvanger/ziggo-cam-ci-.php)
Modern (http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCTINFO/DEFAULT.ASPX?PRODID=000000000000010220)
Plasma Discounter (http://www.plasma-discounter.nl/digitale-decoder/ziggo-digitale-decoder/ziggo-digitale-televisie-module-ci-plus-art-114578.htm)
Q Plaza (http://www.qplaza.nl/artikel/4163/Ci_p__Module_Ziggo_incl._smartcard.html)
Satellite City (http://www.satellitecity.nl/plus-voor-ziggo-p-1713.html?osCsid=ujfg91mtcpssm5mildiset00f3)

Vanaf 69 Euro (excl verzendkosten)

anoniem
4 september 2009, 20:08
Er zijn intussen aardig wat webwinkels die de CI+ module aanbieden (maar nog niet leverbaar uiteraard):

AV Kabel Shop (http://www.avkabelshop.nl/index.php?page=productdetails&catid=196&artikelid=6069)
Cool Sound (http://www.coolsound.nl/product/19892/ziggo_cam_module_ci?lc_id=110)
Media Home Service (http://www.mediahomeservice.nl/producten/digitale-kabel-ontvanger/ziggo-cam-ci-.php)
Modern (http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCTINFO/DEFAULT.ASPX?PRODID=000000000000010220)
Plasma Discounter (http://www.plasma-discounter.nl/digitale-decoder/ziggo-digitale-decoder/ziggo-digitale-televisie-module-ci-plus-art-114578.htm)
Q Plaza (http://www.qplaza.nl/artikel/4163/Ci_p__Module_Ziggo_incl._smartcard.html)
Satellite City (http://www.satellitecity.nl/plus-voor-ziggo-p-1713.html?osCsid=ujfg91mtcpssm5mildiset00f3)

Vanaf 69 Euro (excl verzendkosten)

de CAM's zijn een week geleden binnengekomen, dus ik verwacht dat binnen 1-2 weken leverbaar zijn

jazzevil
4 september 2009, 20:12
Vandaag bij expert binnen gelopen. Week 38 hadden ze daar van ziggo vernomen. Het koffertje van Bos en het cammetje van ziggo?! Op dezelfde dag? Moet niet gekker worden!

Gershwin
4 september 2009, 22:43
Ook te bestellen in Ziggo's eigen webshop (www.sluitallesaan.nl (http://www.sluitallesaan.nl)).

edehaan
4 september 2009, 22:46
Zou het dan toch eindelijk gaan gebeuren?!

Heb er direct maar eentje in pre-order staan, ook al is m'n tv nog niet certified...

@anoniem: hoe staat het daar eigenlijk mee? De samsung LED serie staat nog steeds niet op de ziggo lijst met toestellen.....

Curioso
5 september 2009, 09:01
Ook te bestellen in Ziggo's eigen webshop (www.sluitallesaan.nl (http://www.sluitallesaan.nl)).
Nog wel even wachten:
Uitlevering van uw bestelling start vanaf week 48/49!
:)

mesa57
5 september 2009, 10:13
Jammer dat de cam alleen i.c.m. een smartcard geleverd wordt.

kakketoe
5 september 2009, 11:41
Jammer dat de cam alleen i.c.m. een smartcard geleverd wordt.

Maakt toch niet uit,activeer je die smartcard niet en doe je de oude smartcard erin.

mesa57
5 september 2009, 12:05
Je betaalt wel voor de smartcard he.

edehaan
7 september 2009, 10:14
Nog wel even wachten:

Verwachte levering in week 48/49

:)
[/color]

Waar heb jij die quote gezien? Alle shops e.d. spreken over levering eind september.....:censored:

jk-gouda
7 september 2009, 10:17
Op de site van de webshop van Ziggo (www.sluitallesaan.nl (http://www.sluitallesaan.nl)) staat eht startpakket met ci+cam te koop (voor €69 excl verzending van €8) en zonder vermelding van "niet op voorraad" zoals bij de andere webshops.
Ik heb er een besteld en betaald en de bevestigingsmail belooft bezorging binnen 3-5 werkdagen, zonder voorbehoud.
Gebeld met de infolijn van de shop en die kon niet anders doen dan dat ebvestigen.
Nu komt het wel eens voor dat informatie van Ziggo niet helemaal klopt.
Dus ik hoop op leveringe deze week :applause:en hou rekening met levering volgende maand:sleep:

Curioso
7 september 2009, 10:24
Waar heb jij die quote gezien? Alle shops e.d. spreken over levering eind september.....:censored:
Ik dacht al dat het een type-fout zou zijn (het stond er echt).
Nu staat er (https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000042.jsf):

Uitlevering van uw bestelling start vanaf week 38/39!

mervel
7 september 2009, 18:45
Op de site van de webshop van Ziggo (www.sluitallesaan.nl (http://www.sluitallesaan.nl)) staat eht startpakket met ci+cam te koop (voor €69 excl verzending van €8) en zonder vermelding van "niet op voorraad" zoals bij de andere webshops.

Inmiddels staat hij op €79...

Curioso
7 september 2009, 20:53
Inmiddels staat hij op €79...
Hier (http://www.directsale.nl/product_info2.php?products_id=7947) staat ie nog voor 69.
Maar ik ken deze winkel niet, heb er geen ervaring mee.

edehaan
7 september 2009, 22:21
Hier (http://www.directsale.nl/product_info2.php?products_id=7947) staat ie nog voor 69.
Maar ik ken deze winkel niet, heb er geen ervaring mee.

ik ken deze winkel wel, heb er weleens wat besteld. Prima te doen, is mijn ervaring. Overigens zeer triest dat dag1 de prijs 69 is, en een paar uur later ineens 79. Klinkt als 'er bellen wel veel mensen om te vragen, laten we er een tientje bovenop drukken'. En wij, schapen, kopen weer gedwee...:giveup:

mervel
7 september 2009, 22:36
Overigens zeer triest dat dag1 de prijs 69 is, en een paar uur later ineens 79.

mwah, ik neem aan dat 79 de adviesprijs is. Bij QPlaza http://www.qplaza.nl/artikel/4163/Ci_p__Module_Ziggo_incl._smartcard.html kost hij zelfs 89,95.

ArChie
7 september 2009, 22:52
Overigens zeer triest dat dag1 de prijs 69 is, en een paar uur later ineens 79. Klinkt als 'er bellen wel veel mensen om te vragen, laten we er een tientje bovenop drukken'. En wij, schapen, kopen weer gedwee...:giveup:
Tja, wat is er mooier dan de macht hebben om klanten te dwingen voortaan alleen nog maar de door Ziggo gekozen CI+ CAM te gaan gebruiken, daarvan dan de verkoop prijs te kunnen bepalen en er ook nog leuk aan te verdienen door als eerste te gaan uitleveren aan de wegshop waarmee je als Ziggo een samenwerkingsverband hebt:

Welkom in de Sluit alles aan Webshop

Deze webshop is een samenwerking tussen Ziggo en Service Planet. Deze samenwerking is aangegaan om u als Ziggo abonnee scherpe aanbiedingen, gemak en betrouwbaarheid te bieden. Gemak om vanuit huis producten te bestellen die perfect aansluiten bij de verschillende Ziggo diensten. Betrouwbaarheid doordat de producten zijn uitgekozen door Ziggo en voldoen aan de kwaliteitseisen die zij hieraan stelt.

depl0y
8 september 2009, 07:25
Ik heb hem daar vorige week (toen de eerste post hier werd gedaan over die site) ook maar even besteld. Ik heb hem toen nog netjes voor 69 euro afgerekend.

Verder was idd de levertijd eerst 48/49, dus ik was van plan hem te cancellen, maar die stond ineens op 38/39.

Ik hoop dat ze hem dan ook echt uitleveren.

edehaan
8 september 2009, 07:32
Tja, ik heb hem voor 69 bij DirectSale besteld, maar enkel omdat ik daar al vaker wat gekocht heb. Verwachte levering daar is eind september.

Zou toch niet zo zijn (retorisch, ik weet het) dat Ziggo de eerste batch via sluitallesaan.nl verkoopt en dat dan de andere retailers bediend worden? :no:

depl0y
8 september 2009, 07:34
Tja, ik heb hem voor 69 bij DirectSale besteld, maar enkel omdat ik daar al vaker wat gekocht heb. Verwachte levering daar is eind september.

Zou toch niet zo zijn (retorisch, ik weet het) dat Ziggo de eerste batch via sluitallesaan.nl verkoopt en dat dan de andere retailers bediend worden? :no:
Laat ik zeggen dat ik daar op hoop voor mij, maar voor jou natuurlijk niet ;)

Henk2304
9 september 2009, 10:07
Gisteren vond ik de "Zie" (periodiek van Ziggo) in de brievenbus. Op pagina 8 wordt het digitale startpakket op basis van een CI+ CAM aangekondigd. Er staat wel bij dat de TV voorzien moet zijn van een groene "Geschik voor Ziggo" sticker:?. Verder wordt verwezen naar sluitallesaan.nl.

Is er al iemand die zo'n sticker achterop haar/zijn TV heeft staan:?: Ik in ieder geval niet:cry:.

mervel
9 september 2009, 11:14
Is er al iemand die zo'n sticker achterop haar/zijn TV heeft staan:?: Ik in ieder geval niet:cry:.

Het lijkt me dat die stickers op zijn vroegst vanaf het bekendmaking van gecertificeerde TV modellen op de modellen in de winkel zullen zitten. Je hoeft in ieder geval niet te wachten op het spontaan verschijnen van zo'n sticker achterop een TV die je eerder hebt gekocht :wink:.

Henk2304
9 september 2009, 11:32
Je hoeft in ieder geval niet te wachten op het spontaan verschijnen van zo'n sticker achterop een TV die je eerder hebt gekocht :wink:.

Jammer nou:!: Ik had toch echt de hoop dat met de moderne techniek dit soort dingen een peuleschilltje zouden zijn.:lol:

G.bruiker
9 september 2009, 12:23
Gisteren vond ik de "Zie" (periodiek van Ziggo) in de brievenbus. Op pagina 8 wordt het digitale startpakket op basis van een CI+ CAM aangekondigd. Er staat wel bij dat de TV voorzien moet zijn van een groene "Geschik voor Ziggo" sticker:?. Verder wordt verwezen naar sluitallesaan.nl.

Nee maar ik heb ze wel gezien in de winkel, een driehoekige sticker (zal wel statisch zijn) in de linker bovenhoek op het scherm van de tv.

Curioso
9 september 2009, 13:54
Een CI+CAM in een CI-slot zal bij Ziggo niet gaan werken, omdat we inzetten op enhanced security en daar pas CIv1 niet in.
Uit een ander bericht (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32548213#32548213):

de sony doet het omgekeerd wel met de ci+ cam van ziggo maar op de display van de 32w4000 staat uw toestel is niet volledig ci+ geschikt.
Maar ik heb wel gewoon tv ontvangst op alle kanalen met de ci+cam.

Als Ziggo dit uitschakelt, wat zijn dan de dwingende redenen waarom bij voorbeeld Ned. 2 en 3 niet ontvangen mogen worden op een toestel met CI V1?

Steef-N
9 september 2009, 13:54
Ik heb hem daar vorige week (toen de eerste post hier werd gedaan over die site) ook maar even besteld. Ik heb hem toen nog netjes voor 69 euro afgerekend.

Verder was idd de levertijd eerst 48/49, dus ik was van plan hem te cancellen, maar die stond ineens op 38/39.

Ik hoop dat ze hem dan ook echt uitleveren.

En heb je 'm al binnen??

Over die stickers?
Wie wil er nou een lelijke sticker op de tv? Je tv kan beter in die gecertificeerde lijst staan;)

depl0y
11 september 2009, 11:57
En heb je 'm al binnen??

Over die stickers?
Wie wil er nou een lelijke sticker op de tv? Je tv kan beter in die gecertificeerde lijst staan;)

Nope, nog niet binnen. Die site geeft ook weinig status updates over wanneer iets uitgeleverd wordt eigenlijk. Nou ja, we zullen het wel zien.

Steef-N
11 september 2009, 12:10
Nope, nog niet binnen. Die site geeft ook weinig status updates over wanneer iets uitgeleverd wordt eigenlijk. Nou ja, we zullen het wel zien.

De melding bij sluitallesaan.nl over de levertijd week 38/39 zie ik ook nergens meer terug.
Misschien omdat als je vandaag besteld dat deze waarschijnlijk pas a.s. maandag geleverd kan worden.

Ik heb 'm daar overigens ook besteld.

We wachten geduldig af....
Maar Ziggo schreeuwt nog niet van de daken, dat de CI+CAM te bestellen valt....
Neem aan dat ze een rustige launch willen...

Curioso
11 september 2009, 13:12
De melding bij sluitallesaan.nl over de levertijd week 38/39 zie ik ook nergens meer terug.
Misschien omdat als je vandaag besteld dat deze waarschijnlijk pas a.s.
Op deze pagina (https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000042.jsf):

Ziggo Startpakket digitale televisie CI+ (https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1047158.jsf)

Het Ziggo Startpakket digitale televisie CI+ is alles wat u nodig heeft om Ziggo digitale televisie te kijken op uw TV welke de CAM CI+ module ondersteunt. LET OP! Uitlevering van uw bestelling start vanaf week 38/39!

Henk2304
11 september 2009, 14:06
Maar Ziggo schreeuwt nog niet van de daken, dat de CI+CAM te bestellen valt....
Neem aan dat ze een rustige launch willen...
Misschien willen ze eerst de Philips-soap tot een goed einde brengen resp. afhandelen op een manier die voor Ziggo zo weinig mogelijk gezichtsverlies oplevert.

The_Doman
11 september 2009, 14:50
Misschien willen ze eerst de Philips-soap tot een goed einde brengen resp. afhandelen op een manier die voor Ziggo zo weinig mogelijk gezichtsverlies oplevert.

Zo te lezen moet niet Ziggo maar Philips door het stof:
Zojuist had ik Philips aan te telefoon. Er komt nog een update waarbij CI+ met Ziggo gaat werken, waarbij tevens de EPG problemen zouden moeten zijn opgelost. Al pratende kwam ik erachter dat met deze firmware waarschijnlijk (net als bij de Sony's en Samsung's) het zelf kunnen sorteren van zenders niet meer mogelijk is en we dus met voorkeurlijstjes moeten gaan werken. Waardeloos!

Henk2304
11 september 2009, 21:28
Zo te lezen moet niet Ziggo maar Philips door het stof:
Dat vraag ik me af. Het lijkt erop dat Ziggo persé haar gebruikers een bepaalde volgorde van de EPG wil opleggen. Philips wilde blijkbaar daar tot nu toe niet aan meedoen en de klant zelf de keuzevrijheid geven. LG, Samsung en Sony hadden er blijkbaar geen moeite mee en werden gecertificeerd, Philips stelde het belang van haar klanten voorop en werd het niet. Philips geeft met de blijkbaar aanstaande firmware update Ziggo toch haar zin, maar of dat in ons belang is:?:
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, dus ben benieuwd of we er ooit het fijne van te weten komen.

pefrikemi
13 september 2009, 19:55
Ik heb de discussie omtent CI+ en gecertificeerde tv's zo goed als mogelijk geprobeerd te volgen.
Nu ben ik op zoek naar een 22inch (of uiterlijk een 26inch) tv die geschikt is voor de module. Echter in de lijst staan alleen maar tv's van 32inch of groter.
Ik wil de tv gaan gebruiken op de slaapkamer en mogelijk ook eentje plaatsen op een kinderkamer. Wat is dan mooier dan een "alles in 1" oplossing zonder gebruik van een losse decoder.
Zouden kleinere tv's nog getest worden en is er zicht op binnen welke termijn dit eventueel gaat gebeuren, iemand enig idee?
Gaat het lang duren dan denk ik er over om een HUMAX tv te kopen, daar zit een decoder ingebouwd, die nu zonder module werkt. Of zou die in de toekomst ook niet meer werken?

The_Doman
13 september 2009, 20:16
Gaat het lang duren dan denk ik er over om een HUMAX tv te kopen, daar zit een decoder ingebouwd, die nu zonder module werkt. Of zou die in de toekomst ook niet meer werken?
Deze TV's zullen uiteraard net zo lang blijven werken als de andere ondersteunde decoders.
Het nadeel van deze Humax TV's is wel dat er geen HD ontvanger in aanwezig is.

pefrikemi
13 september 2009, 20:25
Deze TV's zullen uiteraard net zo lang blijven werken als de andere ondersteunde decoders.
Het nadeel van deze Humax TV's is wel dat er geen HD ontvanger in aanwezig is.

Wat ik uit dit antwoord begrijp is dat de deze TV dus net zo een decoder heeft als de losse decoders die nu bv. geleverd worden door Ziggo? Als dat zo is dan neem ik aan dat die er voorloig niet uit zullen gaan want dan zal iedereen met een losse decoder over moeten stappen, of heb ik het mis.
Voor een kinderkamer volstaat dan volgens mij zo'n TV in ieder geval, daar heb je denk ik niet echt een HD-TV nodig?
Ik kan dus met zo een TV wel een aatal jaren vooruit?

The_Doman
13 september 2009, 20:33
Wat ik uit dit antwoord begrijp is dat de deze TV dus net zo een decoder heeft als de losse decoders die nu bv. geleverd worden door Ziggo? Als dat zo is dan neem ik aan dat die er voorloig niet uit zullen gaan want dan zal iedereen met een losse decoder over moeten stappen, of heb ik het mis.

Dat klopt, er zit gewoon letterlijk een Humax decoder in de TV gebouwd.:wink:

Hier staat nog wat over deze tv op het oude TVHome.tk forum:

Humax LGB-23DC/NLS1: Digitale televisie zonder decoder (http://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=63&t=812632&sid=a0d6ae0d9330d162d8351227256bd6f5)
Overigens zit de normale HUMAX decoder in dit toestel gebouwd, puur omschakelen via het menu en je ziet het oude vertrouwde menu weer

pefrikemi
13 september 2009, 20:47
Dat klopt, er zit gewoon letterlijk een Humax decoder in de TV gebouwd.:wink:

Hier staat nog wat over deze tv op het oude TVHome.tk forum:

Humax LGB-23DC/NLS1: Digitale televisie zonder decoder (http://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=63&t=812632&sid=a0d6ae0d9330d162d8351227256bd6f5)

Duidelijk verhaal, dank voor de uitleg. Denk dat ik op zo ga naar deze TV.
Iemand nog een tip waar te kopen?

RogerSch
13 september 2009, 20:57
Duidelijk verhaal, dank voor de uitleg. Denk dat ik op zo ga naar deze TV.
Iemand nog een tip waar te kopen?

Gevonden via kieskeurig: http://www.viptronics.nl/product_info.php?products_id=55990

Maar voor minder geld kun je ook veel betere tv's kopen. Sony of LG zullen toch ook wel 22 of 23 inch TV's hebben met een CI+ slot? Philips heeft er in ieder geval een: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/22pfl5604h/335062/ Alleen met het kopen van deze Philips zou ik, als je op safe wilt spelen, even wachten totdat de CI+ certificering van Philips 04 serie erdoor is.

(http://www.viptronics.nl/product_info.php?products_id=55990)

pefrikemi
13 september 2009, 21:45
Gevonden via kieskeurig: http://www.viptronics.nl/product_info.php?products_id=55990

Maar voor minder geld kun je ook veel betere tv's kopen. Sony of LG zullen toch ook wel 22 of 23 inch TV's hebben met een CI+ slot? Philips heeft er in ieder geval een: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/22pfl5604h/335062/ Alleen met het kopen van deze Philips zou ik, als je op safe wilt spelen, even wachten totdat de CI+ certificering van Philips 04 serie erdoor is.

(http://www.viptronics.nl/product_info.php?products_id=55990)
Mijn probleem is juist dat ik, tot nu toe, nergens een gecertificeerde 22 inch TV in de lijst zie staan. Mijn eerste vraag was dan ook of TV's met een dergelijk formaat (binnenkort) ook een certificaat gaan krijgen.

RogerSch
14 september 2009, 06:12
Mijn probleem is juist dat ik, tot nu toe, nergens een gecertificeerde 22 inch TV in de lijst zie staan. Mijn eerste vraag was dan ook of TV's met een dergelijk formaat (binnenkort) ook een certificaat gaan krijgen.

Waarschijnlijk test men eerst de meest verkochte uitvoeringen (32 - 42 inch). Maar waarom ga je niet op zoek naar een 22 inch versie van de type TV die nu reeds door Ziggo gecertificeerd zijn en neem dan contact op met de leverancier en vraag of de 22 inch versie indentiek is (afgezien van de afmetingen..) dus vwb DBV-C, CI+ etc?
Volgens mij zou de elektronica van een Philips 22PFL5404 en een 52PFL5404, voor wat betreft het TV signaal ontvangstgedeelte en de beeldverwerkingselektronica, identiek moeten zijn.

cocktailsGenius
15 september 2009, 01:11
Beste,
Zijn de nieuwe modules nou al te verkrijgen ? Of is het weer eens uitgesteld?

mervel
15 september 2009, 08:19

Misschien een beetje laat, maar er zijn nu meer prijzen bekend:
Hebasat (http://www.hebasat.nl/digitale-kabel/ziggo-ci-module.html) 69 euro
ERC Online (http://www.erconline.nl/ziggo-ci-module-smartcard-p-13989.html) 72,95 (incl. verzenden)

depl0y
15 september 2009, 10:52
Ben net gebeld door een shop in Zwolle. Kan hem zo ophalen. Ben erg benieuwd

sgt1kuifje
15 september 2009, 11:26
In Emmen heb ik hem al een maand terug gereserveerd en ze zouden aan het einde van de ochtend of begin van de middag binnen komen. De winkel had er tien besteld, vijf komen er binnen en er waren er al vier gereserveerd. En ze stonden op de lijst dat ze vandaag uitgeleverd zouden worden. Ben benieuwd.

depl0y
15 september 2009, 11:58
Zo, er in zetten was easy, had alleen verwacht dat die kaart veel dieper de TV in zou schuiven.

cocktailsGenius
15 september 2009, 12:51
ik heb hem inmiddels ook via Mediamarkt in Breda, in een keer goed (na authenticaie van 5 stappen) icm met Samsung Plasma 8 Series.

Steef-N
15 september 2009, 13:04
Zo, er in zetten was easy, had alleen verwacht dat die kaart veel dieper de TV in zou schuiven.

foto??

twigger
15 september 2009, 13:10
foto??http://img27.imageshack.us/img27/5057/ziggocicam.th.jpg
Hoezo foto??? geloof je hun niet dan???

Steef-N
15 september 2009, 13:17
http://img27.imageshack.us/img27/5057/ziggocicam.th.jpg
Hoezo foto??? geloof je hun niet dan???

Nee, zou graag willen zien hoe ver die kaart uitsteekt. Heb je een mooie tv, maakt zo'n kaart je tv weer lelijk......:cry:

twigger
15 september 2009, 13:21
Nee, zou graag willen zien hoe ver die kaart uitsteekt. Heb je een mooie tv, maakt zo'n kaart je tv weer lelijk......:cry:Die zie je echt niet uitsteken tenminste bij de sony tv niet, zit aan de zijkant. Ik heb nu nog alphacrypt maar CI+ kaarten zijn even groot.

cocktailsGenius
15 september 2009, 13:22
Nee, zou graag willen zien hoe ver die kaart uitsteekt. Heb je een mooie tv, maakt zo'n kaart je tv weer lelijk......:cry:
Steef-N, hoeze lelijk, je gaat me toch niet zeggen dat jij de achter kant van je tv zit te bewonderen?

Steef-N
15 september 2009, 13:26
Steef-N, hoeze lelijk, je gaat me toch niet zeggen dat jij de achter kant van je tv zit te bewonderen?

Bij mijn tv zit de CI aan de zijkant. Op het moment dat de kaart dan niet ver de 'gleuf' in gaat. Dan zie ik deze dus ook aan de voorkant....

depl0y
15 september 2009, 13:36
Foto, LOL. Nee sorry. Maar je ziet de kaart niet zitten hoor (vanaf de voorkant), maar had verwacht dat hij er net zo'n eind in zou schuiven als bij een normaal PCMCIA slot.

svanderlinden
15 september 2009, 15:03
Mediamarkt Cruquius (Bij Haarlem/Hoofddorp) had er een stuk of 8 liggen!! heb er meteen eentje gekocht!! Na 5en gaat tie in mijn LED tv!!

Grtz, Steven

Arjan80
15 september 2009, 15:21
Heb er nu een naast me liggen. Ga vanavond gelijk proberen in mijn Sony W5500.

jojootje
15 september 2009, 15:40
KDL40-W5500, PKG1.570EA, land=belgie, taal=nederlands.

Zenderlijst "sony eigen sortering, inclusief kanaalnummers".

Je kunt sorteren en deleten met deze instellingen. EPG niet in detail naar gekeken mbt volgorde na handmatige sortering.

G-LOW
15 september 2009, 17:02
Is er ook al iemand die beelden heeft van de kwaliteit?

Ben erg benieuwd naar HDTV en of de verschillen duidelijk zijn tov een losse decoder?

Filmpje gevraagd! :mrgreen:

Lightning99
15 september 2009, 17:27
Ben net terug van de Mediamarkt (Maastricht).

Ze hadden een doos vol CI+ modules liggen van Ziggo, maar er werkte er geen één van :shock:

We hebben verschillende modules geprobeerd in de test TV (Sony W5500) maar alleen beeld op NL1.

Ze durfden de modules dan ook niet meer te verkopen...

Henk2304
15 september 2009, 17:32

Ze hadden een doos vol CI+ modules liggen van Ziggo, maar er werkte er geen één van :shock:

We hebben verschillende modules geprobeerd in de test TV (Sony W5500) maar alleen beeld op NL1.

Misschien omdat die niet gecertificeerd is? Alleen de Sony series KDL-xxV5xxx, dus b.v. V5500 en niet W5500. Maar ik heb geen Sony, dus weet niet of dat wellicht toch hetzelfde is. Je zou toch verwachten dat een winkelier dat wel weet, of is dat bij de Mediamarkt teveel gevraagd?

Lightning99
15 september 2009, 18:00
Misschien omdat die niet gecertificeerd is? Alleen de Sony series KDL-xxV5xxx, dus b.v. V5500 en niet W5500. Maar ik heb geen Sony, dus weet niet of dat wellicht toch hetzelfde is. Je zou toch verwachten dat een winkelier dat wel weet, of is dat bij de Mediamarkt teveel gevraagd?

We hebben hem in verschillende TV's geprobeerd, ook de wél gecertificeerde. Dus dáár ligt het in ieder geval NIET aan.

Gelukkig had ik er wel op gerekend dat het niet zou werken ZIGGO KENNENDE, dus voor mij in ieder geval geen teleurstelling :lol:

Erik1980
15 september 2009, 18:02
misschien dat de firmware niet geupdate was......

twigger
15 september 2009, 18:08
Kan ook zijn dat ze de smartcard verkeerd om hebben geplaatst, of de Cam zelf. Had ik ook met Alphacrypt de eerste keer. Maar dan denk ik dat de smartcard verkeerd om in de cam heeft gezeten want ik kan me niet voorstellen dat ze 10 x de cam verkeerd om plaatsen.

svanderlinden
15 september 2009, 18:09
De Ci+ module werkt perfect in mijn Samsung LED EU40B6000!!

Wel de meegeleverde smartcard EERST activeren, anders doet tie het niet.

Hebben ze in Maastricht een oude werkende smartcard gebruikt?? of die uit de verpakking van de module???

Grtz, Steven

Dynamic83
15 september 2009, 18:41

Ben net ook in Maastricht geweest, en na wat praten kon ik hem gewoon mee nemen. Kom thuis steek de kaart er in..... en hij werkt gewoon perfect... :mrgreen:

depl0y
15 september 2009, 18:59
Inderdaad, denk dat het probleem met die 10 kaarten gewoon het activeren was. Ik moest mijn kaart ook eerst activeren, anders had ik ook geen beeld (behalve Ned 1 HD).

Beetje dom dat ze dat niet weten in de MediaMarkt... staat namelijk zelfs in de handleiding...

mesa57
15 september 2009, 19:13
Normaal zit er op de smartcards ook een preview periode, dus dat vind ik niet zo raar.

depl0y
15 september 2009, 19:15
Normaal zit er op de smartcards ook een preview periode, dus dat vind ik niet zo raar.

Ik heb m moeten activeren en heb nu mijn preview periode (gok ik), want ik kan alle kanalen bekijken.

anoniem
15 september 2009, 19:18
Inderdaad, denk dat het probleem met die 10 kaarten gewoon het activeren was. Ik moest mijn kaart ook eerst activeren, anders had ik ook geen beeld (behalve Ned 1 HD).

Beetje dom dat ze dat niet weten in de MediaMarkt... staat namelijk zelfs in de handleiding...

Belangrijk

Het gaat fout als de CAM zonder installatie van de TV op het netwerk in de TV wordt geplaatst!!
Er ontstaan in dat geval een authentication error.

De CI+ iDTV moet dus eerst worden ge-installeerd op het netwerk, waarbij Ned1 HD op positie 1 moet verschijnen, vervolgens kan de CI+ CAM worden aangebracht. In dat geval vindt er authenticatie plaats die in 5 stappen verloopt, voor zover de iDTV ook echt CI+ compliant is.

Zodra je de melding "authentication OK" zit kan de CAM gebruikt worden. Je kunt overigens de smartcard als in de CAM schuiven voordat je de CAM in de TV plaatst.

Dynamic83
15 september 2009, 19:18
of het komt doordat ze in de mediamarkt nog een oude firmware op de toestellen hebben staan of zo. Maar personeel bij de mm is meestal niet zo goed op de hoogte over producten die ze zelf verkopen.

anoniem
15 september 2009, 19:47
of het komt doordat ze in de mediamarkt nog een oude firmware op de toestellen hebben staan of zo. Maar personeel bij de mm is meestal niet zo goed op de hoogte over producten die ze zelf verkopen.

Zowel merk, type als software is allemaal relevant. Zo ondersteunen de w-versies van samsung geen CI+, dit is enkel voor behouden aan de p-serie.
Ik zal in de komende dagen de lijst verder uitbreiden voor samsung en sony.

maxbro
15 september 2009, 20:01
Belangrijk

Het gaat fout als de CAM zonder installatie van de TV op het netwerk in de TV wordt geplaatst!!
Er ontstaan in dat geval een authentication error.

De CI+ iDTV moet dus eerst worden ge-installeerd op het netwerk, waarbij Ned1 HD op positie 1 moet verschijnen, vervolgens kan de CI+ CAM worden aangebracht. In dat geval vindt er authenticatie plaats die in 5 stappen verloopt, voor zover de iDTV ook echt CI+ compliant is.

Zodra je de melding "authentication OK" zit kan de CAM gebruikt worden. Je kunt overigens de smartcard als in de CAM schuiven voordat je de CAM in de TV plaatst.

Beste anoniem,

Nu heb ik een nieuwe tv 40we5w hoe nu te handelen met de nieuwe ci+ cam.
Moet ik de cam erin hebben zitten wanneer ik de tv voor het eerst aanzet of eerst de netwerkcode voor mijn gebied invoeren in de tv.
Sorry maar ik vind het een beetje onduidelijk zou je hierin iets specifieker kunnen zijn.

Riparius
15 september 2009, 20:09
Beste anoniem,

Moet ik de cam erin hebben zitten wanneer ik de tv voor het eerst aanzet of eerst de netwerkcode voor mijn gebied invoeren in de tv.
Sorry maar ik vind het een beetje onduidelijk zou je hierin iets specifieker kunnen zijn.

Eerst de installatieprocedure voor de digitale kanalen uitvoeren, dat is toch wel duidelijk? Dan kun je kijken of Nederland 1 HD werkt. Is dat het geval dan schakel je het toestel uit, stop je de CI+ CAM (met smartcard) erin en zet je het toestel weer aan. Als je de smartcard uit het CI+ CAM pakket gebruikt dan moet deze smartcard nog wel eerst (online) geactiveerd worden. En je hebt toch een handleiding bij die CI+ CAM gekregen?

maxbro
15 september 2009, 20:18
Eerst de installatieprocedure voor de digitale kanalen uitvoeren, dat is toch wel duidelijk? Dan kun je kijken of Nederland 1 HD werkt. Is dat het geval dan schakel je het toestel uit, stop je de CI+ CAM (met smartcard) erin en zet je het toestel weer aan. Als je de smartcard uit het CI+ CAM pakket gebruikt dan moet deze smartcard nog wel eerst (online) geactiveerd worden. En je hebt toch een handleiding bij die CI+ CAM gekregen?

Heb de +cam nog niet in mijn bezit dus kan de handleiding nog niet lezen,maar bedankt voor je duidelijke uitleg.

anoniem
15 september 2009, 20:18
Beste anoniem,

Ik veronderstel dat je eerst gecontroleerd hebt of je TV op de lijst staat van gecertificeerde TV's. Zo ja, check dan of je de juiste software hebt. (minimale versie is genoemd elders op dit forum en op de portal).
Je moet eerst de TV installeren, begin met de juiste landkeuze (nederland), taalkeuze (nederlands) en volg de handleiding van de TV en de instructies die ook gelden voor het installeren van een Settop box. Dat betekent concreet, invullen van frequentie en netwerk-id (nummer) eventuele controle instellingen QAM(64) en symborate (6,875 Ms/s) waarna de installatie zal starten.

Als de installatie gelukt is (bij samsung ~10 sec, bij sony iets langer, bij philips veel langer ) moet op positie Ned 1 HD verschijnen.
Hierna kun je de CI+ CAM plaatsen (eerst de smartcard aanbrengen in de CAM, let op het op de juiste manier aanbrengen) in de TV.

In het beeld verschijnt een scherm dat het proces (stap 1-5) van authenticatie toont. Als alles goed verloopt dan verschijnt uiteindelijk een melding "Authentication OK". Hierna is de CAM klaar voor gebruik. Als je naar ned2 HD zapt dan moet er een beeld verschijnen. Als je de kaart verkeerd hebt aangebracht verschijnt een E-06 (denk ik) smart card defect. De smartcard moet dan omgedraaid worden, chip zijde naar achteren.

jojootje
15 september 2009, 20:39
Voor de mensen die de firmware nog nodig hebben (in dit geval de KDL40-W5500 en PKG 1.570EA):
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-40W5500&f=FW_Bravia1570EA

Om de een of andere reden krijg je deze niet meer te zien.

En denk eraan, de kabel van je settop box in de tv, of doorlussen vanuit je settopbox.

ralph_ziggo_dealer
15 september 2009, 20:41
wij hebben er vandaag 15 binnen gehad, zijn uiteraard allemaal al verkocht maar heb ze getest in niet goedgekeurde(op dit moment nog)

philips 46pfl9704 / 42pfl9664 / 32pfl9604 / 32pfl7694

behalve de 32pfl7694 daar stond nog de orig firmware op, de andere waren al voorzien van de laatste update van een week of 3 geleden.

Conclusie werkt allemaal perfect :pompom:, ondanks niet gecertificeerd. Enige is dat je 123hd op 123 moet zetten en 123 dan moet verlaatsen naar bv 53/54/55.

Morgen verder met testen.

ralph

ArChie
15 september 2009, 20:46
Morgen verder met testen.
In welk voormalig Ziggo kabelgebied test jij? Ziggo/Casema of Ziggo/@Home?

mpjjansen
15 september 2009, 21:12
Goedeavond

ik volg al een tijdje met belangstelling dit forum omdat ik op korte termijn een nieuwe tv aan ga schaffen maar er is iets wat ik niet specifiek kan terug vinden.

op dit moment heb ik 2 tv's op het ook namelijk de Panasonic TX-P42G10 (http://ziggo-gebruikers.nl/plasma_televisie/panasonic/tx-p42g10/326677/) en de Samsung LE40B653 (http://ziggo-gebruikers.nl/lcd_televisie/samsung/le40b653/327932/).

Ze hebben allebei een dvb-c tuner maar hoe kan ik nu zien of hier ook een ci+ module ik kan?

alvast bedankt voor de reactie

Sneaky1
15 september 2009, 22:41

De CI+ modules werken pas wanneer de smartcard is geregistreerd, anders werken deze echt niet. Daarbij komt dat ik denk dat de kabelaansluitingen van de mediamarkt dusdanig zijn vertakt dat het signaal niet van een dusdanige kwaliteit is.

Sneaky1
15 september 2009, 22:46
Goedeavond

ik volg al een tijdje met belangstelling dit forum omdat ik op korte termijn een nieuwe tv aan ga schaffen maar er is iets wat ik niet specifiek kan terug vinden.

op dit moment heb ik 2 tv's op het ook namelijk de Panasonic TX-P42G10 (http://ziggo-gebruikers.nl/plasma_televisie/panasonic/tx-p42g10/326677/) en de Samsung LE40B653 (http://ziggo-gebruikers.nl/lcd_televisie/samsung/le40b653/327932/).

Ze hebben allebei een dvb-c tuner maar hoe kan ik nu zien of hier ook een ci+ module ik kan?

alvast bedankt voor de reactie

De Samsung televisie staat in de lijst van goedgekeurde modellen http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus .
De CI+ module zal hierin dan ook 100% gaan functioneren.

De CI+ module kan op https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1047158.jsf besteld worden.

Arjan80
15 september 2009, 22:58
De Samsung televisie staat in de lijst van goedgekeurde modellen http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus .

De CI+ module kan op https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1047158.jsf besteld worden.

Mits de samsung aan het einde van het model nummer PXXN heeft.
Was vorige week met en voor een ander een TV aan het bekijken bij zowel de Mediamarkt als de BCC. Daar zeiden ze dit ook. Echter de TV was uit de WXXN serie i.p.v. PXXN. Bij de Mediamarkt zeiden ze dat het 100% ging werken.
Bij de BCC heeft de verkoper het gechecked en toen durfde hij niets meer te vertellen over het verschil tussen PXXN en WXXN.

Elders (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=195069&highlight=wxxn#post195069) op het forum hier gelezen dat alleen de PXXN gaat werken.

mpjjansen
16 september 2009, 07:34

Oke bedankt voor de reactie en ik weet inderdaad dat de samsung een goedgekeurd model zou moeten zijn echter kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien aan de specificaties van de tv of hij ci+ geschikt is?

Ik heb namelijk het liefst een panasonic tv en in alle berichten staat dat ziggo ook met panasonic de software aan het ontwikkelen is maar kan nergens terug vinden op welke modellen.

hansm
16 september 2009, 08:03
Panasonic heeft nog geen CI+ toestellen in Nederland. Die komen in de 2010 collectie.

twigger
16 september 2009, 09:14
KDL40-W5500, PKG1.570EA, land=belgie, taal=nederlands.

Zenderlijst "sony eigen sortering, inclusief kanaalnummers". je kan ook een ander land kiezen alleen Nederland niet natuurlijk. Maar EPG info klopt niet meer als je voor een ander land kiest, alleen nu/straks klopt, de info van de volgende programma's is de info van programma's op andere zenders.

jojootje
16 september 2009, 10:59
Vanochtend mijn eigen sortering gemaakt en de EPG zag er goed uit, ook mbt morgen, overmorgen enz.

Zal vanavond verifieren mbv tv-gids ed.

Met de CI+ CAM erin, dit is gedaan zonder module.

twigger
16 september 2009, 11:30
Vanochtend mijn eigen sortering gemaakt en de EPG zag er goed uit, ook mbt morgen, overmorgen enz.

Zal vanavond verifieren mbv tv-gids ed.

Met de CI+ CAM erin, dit is gedaan zonder module.CI+ CAM is toch een module.

twigger
16 september 2009, 12:40
Soms verschijnt er heel kort (1 a 2 sec) een E19 melding. Het gebeurd niet elke keer maar toch wel vaak, vooral als je naar Net5 zapt. Is niet echt storend omdat het maar heel kort is.
Ander klein probleempje is als je van geluidskanaal wisselt bij bv NED2 en 3 HD dan vervormt het beeld heel even (blokjes) ook bij bv Euronews maar die storing is ook maar heel kort.

Dit zal nog wel opgelost worden

lifehammer
16 september 2009, 14:09
Ik heb net gebeld naar Plasma Discounter, ze hebben daar 100 stuks op voorraad, uiteraard direct besteld. Hier staan alle winkels die de CAM leveren: http://www.hear.nl/product/Ziggo-CAM-CI-Module

lifehammer
16 september 2009, 15:04
Ik heb net gebeld naar Plasma Discounter, ze hebben daar 100 stuks op voorraad, uiteraard direct besteld. Hier staan alle winkels die de CAM leveren: http://www.hear.nl/product/Ziggo-CAM-CI-Module

Geachte heer / mevrouw,

Uw bestelling met het ordernummer LCD-****** is verzonden. U kunt het pakket vanaf morgen volgen op de site van TNT Post. Als u morgen op onderstaande link klikt, kunt u de status van het pakket zien. TNT Post doet er in de regel 1 dag over om het pakket af te leveren.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Tom Coronel
Create2Fit bv Naarden
+31-35-6954290

Plasma Discounter :thankyou:

4np
16 september 2009, 15:13
Ik volg dit forum (en het tweakers.net forum (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339754)) al geruime tijd en heb nu een paar vraagjes. Het is deels al eerder aan bod gekomen, maar voor de zekerheid en volledigheid vraag ik het nog een keer in zijn geheel :)

Ik heb zojuist een Philips 46PFL9704 besteld én een Ziggo CI+ Neotion CAM welke zaterdag worden geleverd. Ik weet dat certificering nog niet helemaal rond is maar heb vertrouwen op een goede afloop :)

Ik heb momenteel nog geen tv, maar heb wel (sinds medio mei) een Ziggo alles in 1 Plus abonnement, inclusief een bijbehorende (ongebruikte maar wel eens aangesloten) Humax IR Fox C decoder en smart card. Uiteindelijk ga ik die decoder helemaal niet meer gebruiken omdat ik de Philips + Neotion CAM wil gaan gebruiken.

Mijn vraag is, hoe zit dat met de smartcard die bij de CI+ CAM zit, en de kaart die ik al bij mijn Humax decoder heb. Welke van de twee moet ik straks gaan gebruiken als mijn TV wordt geleverd? Uiteindelijk moet de smartcard aan mijn Alles in 1 abonnement zijn gekoppeld, hoe gaat dat in zijn werk?

Moet ik de nieuwe smart card gebruiken en kan ik die straks aan mijn abonnement koppelen, of moet ik mijn huidige smart card blijven gebruiken en die dus in de CAM steken?

Alvast bedankt :)

mesa57
16 september 2009, 16:17
Je moet de smartcard bij Ziggo registreren, dan wordt hij aan je abonnement gekoppeld en krijgt dezelfde mogelijkheden als je oude smartcard. Bij Ziggo kun je max. 3 smartcards aan 1 abo koppelen.

ronzuid
16 september 2009, 16:26
Werkt deze CI+ cam ook in het Caiway gebied??

Ik zit in het Caiway gebied en ga een Sony 46Z5500 tv aanschaffen en wil dan gelijk van de externe decoder af........hopelijk heeft iemand dit al getest.

jk-gouda
16 september 2009, 16:45
Werkt deze CI+ cam ook in het Caiway gebied??

Ik zit in het Caiway gebied en ga een Sony 46Z5500 tv aanschaffen en wil dan gelijk van de externe decoder af........hopelijk heeft iemand dit al getest.

Ja, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=203485&postcount=5

ronzuid
16 september 2009, 16:48
Thanks!!!

Hardstikke mooi nieuws

Marcel23
16 september 2009, 16:57
op www.stv.nl (http://www.stv.nl) kan je de Ziggo CI+ CAM ook al bestellen en er staat dat die in voorraad is!! gelijk maar even een order geplaatst! :pompom:

Lightning99
16 september 2009, 19:31
Ik ben vandaag de CI+ CAM toch maar gaan ophalen bij de MediaMarkt in Maastricht. Wat een eikels werken daar op de TV afdeling zeg! Die lui hebben echt totaal geen verstand van de apparatuur die ze zelf verkopen: beweren dat iets niet werkt als ze het zelf met hun a-technische gepruts niet aan de gang krijgen, terwijl het dus wél gewoon blijkt te werken mits de juiste installatie-methode wordt toegepast.

De CI+ CAM van Ziggo (Smit) blijkt perfect te werken in mijn Sony 40W5500! Zelfs met de originele firmware (1.303EA) geen problemen ondervonden: die laat ik dan ook lekker erop staan > kan ik tenminste mijn eigen zendervolgorde bepalen :thumb up:

TeKZ
16 september 2009, 19:37
Vanmiddag ook bij MediaMarkt Maastricht geweest. Ze beweerden eerst dat ze geen modules hadden binnengekregen. Toen ik aangaf dat ik gehoord had dat er gisteren wel degelijk modules waren binnen gekomen (gelezen hier op het forum) gaf de verkoper toe dat ze achter lagen maar dat ze ze absoluut niet uitleverde omdat ze niet werkte. Ik kreeg er dus geen mee.
Daarna wat gaan rondbellen en bleek een speciaal zaak in mijn woonplaats ze op voorraad te hebben. Ze waarschuwde me ook dat het niet goed werkte maar ik mocht het proberen.

Werkte in 1 keer op mijn Sony KDL-40W5500!

4np
16 september 2009, 20:06
Ik ben vandaag de CI+ CAM toch maar gaan ophalen bij de MediaMarkt in Maastricht. Wat een eikels werken daar op de TV afdeling zeg! Die lui hebben echt totaal geen verstand van de apparatuur die ze zelf verkopen...

Dat is niet Maastricht, dat zijn alle Mediamarkts. Ze hebben alleen incompetent personeel in dienst. Nu wil ik daarmee niet beweren dat 't bij andere zaken beter is, want bij de meeste electronica zaken weet ik meer dan de gemiddelde verkoper. Maar nu heb ik mij dan ook erg goed ingelezen in de Philips 46PFL9704 ;) Maar toch denk ik dat ik beter op de hoogte zou zijn als ik daar zou werken, het is tenslotte je vak...

ralph_ziggo_dealer
16 september 2009, 20:22
In welk voormalig Ziggo kabelgebied test jij? Ziggo/Casema of Ziggo/@Home?

ziggo/casema (nieuwegein)

ralph

sparc
16 september 2009, 21:23
Heb vandaag een CI+ Cam opgehaald bij Plasma Discounter http://www.plasma-discounter.nl/ in Naarden.
Werkt super op mijn Sony KDL-40W5500 :grin:.

Marcel23
17 september 2009, 09:27
op www.stv.nl (http://www.stv.nl) kan je de Ziggo CI+ CAM ook al bestellen en er staat dat die in voorraad is!! gelijk maar even een order geplaatst! :pompom:

Gister besteld, net ontvangen! :oyeah:

Mirelia
17 september 2009, 12:52
Net bij Arco Computers in Nootdorp geweest en die hebben er ook nog een aantal op voorraad.

bierofjenever
17 september 2009, 14:27
afgelopen dinsdag bij directsale.nl besteld....vandaag verzonden, morgen in huis!
En dat voor 74 pleuri inclusief verzenden:grin:

tebruut
17 september 2009, 17:00
heb hem bij www.sluitallesaan.nl besteld vanaf dag 1 dat ie erop staat. maar nog steeds niets binnen!!! nog niet eens een email. je zou denken dat bij ziggo's eigen webshop dat die ze wel het eerste hebben. helaas. gelukkig wel maar 69 euri hoeven betalen

anoniem
17 september 2009, 20:01
heb hem bij www.sluitallesaan.nl (http://www.sluitallesaan.nl) besteld vanaf dag 1 dat ie erop staat. maar nog steeds niets binnen!!! nog niet eens een email. je zou denken dat bij ziggo's eigen webshop dat die ze wel het eerste hebben. helaas. gelukkig wel maar 69 euri hoeven betalen

dit is niet onze webshop, gewoon een outsource partner

mesa57
17 september 2009, 20:17
Opvallend dat bij ERC de prijs na 1 dag verhoogd is van 72.95 naar 74.95
http://www.erconline.nl/ziggo-ci-module-smartcard-p-13989.html

pamalco8
17 september 2009, 21:59
Vandaag de ci+ module binnen gekregen, die ik bij plasma discounter had besteld(€79.50)Deze werkt prima op de sony 46w5500. :thumb up:
Plasma discounter rekent wel €15 verzendkosten.:no:En dat is zeker niet weinig,maar kon niet langer wachten.

FullHD1
17 september 2009, 22:23
Inmiddels bij sluitallesaan.nl € 79,00.
Geloof maar dat men geld ruikt.
Men probeert de prijzen t.o.v. een box en een module heel dicht bij elkaar te houden.

kakketoe
17 september 2009, 22:30
Heb 'm ook besteld bij sluitallesaan.nl,voor 79€ + 8€ verzendkosten,leveren 'm volgens website pas week 42/43.
Dus moet nog ff wachten :sleep:

maxbro
17 september 2009, 22:43
Zijn er al mensen die de ci+ bij sluitallesaan.nl al binnen hebben?

sfinxz
17 september 2009, 22:48
Hier nog geen succes met de Sony KDL-40W5500, zowel met originele als met nieuwste software (1.570EA). Heb 'm vanavond gekocht bij de Media Markt, ook daar de Smartcard laten activeren. TV geeft melding 'E06 Smartcard Defect'. Kaart zit er wel goed in (andersom zegt ie 'installeer smartcard'). Misschien morgen maar eens kijken of de Smartcard ook inderdaad geactiveerd is.

Barbarian
17 september 2009, 22:59
Hier nog geen succes met de Sony KDL-40W5500, zowel met originele als met nieuwste software (1.570EA). Heb 'm vanavond gekocht bij de Media Markt, ook daar de Smartcard laten activeren. TV geeft melding 'E06 Smartcard Defect'. Kaart zit er wel goed in (andersom zegt ie 'installeer smartcard'). Misschien morgen maar eens kijken of de Smartcard ook inderdaad geactiveerd is.

Probeer zelfs eens de smartcard te activeren( telefonisch/internet).
Misschien de smartcard er wel goed in, de cam module ook?

wippo76
17 september 2009, 23:01
ik heb de mijne besteld bij direct sale kost daar 69 euro
hij is vandaag verstuurd dus heb hem morgen
hij moet gaan werken in een phillips met de tijd (hij doet het volgens de laatste berichten nog niet in mijn philips)
ben benieuwd wanneer de decoder de deur uit kan
(of de cam hahah)

Sjoop1985
17 september 2009, 23:06
Hier één pijnpunt met de SmiT CAM icm de Sony W5500:
Ik kan DVB ondertitels (BBC, Discovery HD, History HD enz) wel selecteren, maar ze worden niet weergegeven.
Ik gebruik nog de oude software 1.303EA.

Wordt in de nieuwe software ook het probleem met de sortering van de radiokanalen opgelost? (aangezien er ook gewerkt is aan kanaalvolgorde voor 1,2,3 HD)

Theetjuh
18 september 2009, 09:08
Opvallend dat bij ERC de prijs na 1 dag verhoogd is van 72.95 naar 74.95
http://www.erconline.nl/ziggo-ci-module-smartcard-p-13989.html
Ik heb de CAM daar nog weg voor 72,95.
Maar aangezien ze geen verzendkosten rekenen is het wel de goedkoopste online shop, ik woon in Hoogeveen, dus had daar sowieso geen problemen mee http://mail.google.com/mail/im/emoticons/round/wink.png

dhcmeijer
18 september 2009, 10:21
Vanmiddag ook bij MediaMarkt Maastricht geweest. Ze beweerden eerst dat ze geen modules hadden binnengekregen. Toen ik aangaf dat ik gehoord had dat er gisteren wel degelijk modules waren binnen gekomen (gelezen hier op het forum) gaf de verkoper toe dat ze achter lagen maar dat ze ze absoluut niet uitleverde omdat ze niet werkte. Ik kreeg er dus geen mee.
Daarna wat gaan rondbellen en bleek een speciaal zaak in mijn woonplaats ze op voorraad te hebben. Ze waarschuwde me ook dat het niet goed werkte maar ik mocht het proberen.

Werkte in 1 keer op mijn Sony KDL-40W5500!

Ik ben dinsdagavond bij MM in Maastricht geweest, ze zeiden dat ze hem niet aan de praat kregen en dat ze hem dus nog niet verkochten. Ik vertelde dat ik hem wel aan de praat zou krijgen. Eenmaal thuisgekomen werkte het binnen een minuut. Woensdagmiddag teruggegaan en de procedure uitgelegd aan de medewerker.

Misschien dat de medewerkers wat meer onderzoek moeten doen naar het functioneren van de CI+ module, maar nu zit er ook niet echt een duidelijke handleiding bij.

thieu1989
18 september 2009, 10:37
ik heb de mijne besteld bij direct sale kost daar 69 euro
hij is vandaag verstuurd dus heb hem morgen
hij moet gaan werken in een phillips met de tijd (hij doet het volgens de laatste berichten nog niet in mijn philips)
ben benieuwd wanneer de decoder de deur uit kan
(of de cam hahah)

Oeh dan wordt ik toch nieuwsgierig welke Philips je hebt, want ik heb ook een philips en zou graag willen weten of ie het daar ook op gaat doen ;)

sfinxz
18 september 2009, 18:31
Probeer zelfs eens de smartcard te activeren( telefonisch/internet).
Misschien de smartcard er wel goed in, de cam module ook?
Smartcard zat er inderdaad niet goed in! Werkt nu prima in Sony w5500.

wippo76
18 september 2009, 19:21
Oeh dan wordt ik toch nieuwsgierig welke Philips je hebt, want ik heb ook een philips en zou graag willen weten of ie het daar ook op gaat doen ;)

haha nou zoals verwacht doet hij het dus idd niet
ik heb een 8000 serie met firmware .22

hij blijft hangen op 20% authenticatie:sleep::giveup:

maar ja gewaarschuwd mens telt voor 2 net even gechat met philips
er komt wel een firmware aan maar hij kon niet zeggen wanneer
een week is te kort maar een maand misschien te lang
ik geef ze 6 weken daarna pleur ik die CI+ rommel ergens naar binnen
weet nog niet of dat bij ziggo word of bij philips

Sjoop1985
18 september 2009, 21:54
Hier één pijnpunt met de SmiT CAM icm de Sony W5500:
Ik kan DVB ondertitels (BBC, Discovery HD, History HD enz) wel selecteren, maar ze worden niet weergegeven.
Ik gebruik nog de oude software 1.303EA.

Wordt in de nieuwe software ook het probleem met de sortering van de radiokanalen opgelost? (aangezien er ook gewerkt is aan kanaalvolgorde voor 1,2,3 HD)
Zojuist ge-update, problemen met de ondertitels zijn opgelost, probleem met de kanaalsortering van de radiozenders ook.

anoniem
18 september 2009, 23:23
Zojuist ge-update, problemen met de ondertitels zijn opgelost, probleem met de kanaalsortering van de radiozenders ook.

goed te horen dat het nu wel werkt !
Volgende week komt versie 1.600 beschikbaar.

Lammersh
19 september 2009, 12:09
goed te horen dat het nu wel werkt !
Volgende week komt versie 1.600 beschikbaar.

Beste Anoniem,

Is het wel of niet verstandig om nu de software van de CAM te updaten bij een werkende Philips tv?

anoniem
19 september 2009, 14:39
Beste Anoniem,

Is het wel of niet verstandig om nu de software van de CAM te updaten bij een werkende Philips tv?

er is geen software update voor de CAM, krijg je nog steeds een CAM software update scherm ?
Verder haal je een citaat aan dat betrekking had op de sony iDTV's (sw 1.600)!

Lammersh
19 september 2009, 14:48
er is geen software update voor de CAM, krijg je nog steeds een CAM software update scherm ?
Verder haal je een citaat aan dat betrekking had op de sony iDTV's (sw 1.600)!

Foutje van mij dacht dat het hier om een CAM update ging. krijg geen update meldingen op het scherm.

Hitman
19 september 2009, 18:25

Op mijn Samsung LE32B652T4P krijg ik nog regelmatig de vraag of ik de CAM software wil updaten omdat dat beschikbaar is. Als ik OK kies, dan krijg ik na een tijdje de melding dat de versie niet geschikt is.

anoniem
19 september 2009, 18:37
Op mijn Samsung LE32B652T4P krijg ik nog regelmatig de vraag of ik de CAM software wil updaten omdat dat beschikbaar is. Als ik OK kies, dan krijg ik na een tijdje de melding dat de versie niet geschikt is.

dan is het kennelijk niet aangepast, vreemd omdat anderen aangaven dat ze de melding niet meer zagen. Voor de goede orde, er is geen software beschikbaar, je kunt de upgrade dus gewoon cancelen.

sparks
24 september 2009, 10:02
vorige week een cam besteld bij sluitallesaan zou die dag verstuurd worden. week later gebeld, de cam was niet meer beschikbaar, uitlevering zo snel mogelijk misschien volgende week. leuk eerst toezeggen (via chat op de website) en geld vangen en nu helaas. :sad::sad::sad:
Bij bestelling stond op de website dat de cam WEL leverbaar was :evil::evil::evil:

mod-1
29 september 2009, 10:55
De bijdrage van @np4 en de daarop volgende discussie zijn verplaatst naar http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21018
- Aanvankelijk omdat er elders reeds een draadje loopt over ambilight en CAM
- Het niet gewenst is om binnen de topics te discussiëren over de moderatie

Ruud2007
20 oktober 2009, 10:31
Ik lees af en toe over de onmogelijkheid om de zenders opnieuw zelf te rangschikken. Treedt dit probleem alleen op na het installeren van een update, of kan ik hiermee ook geconfronteerd worden als ik in dat opzicht niets onderneem? (W5500) Of komt die update ongevraagd via de kabel binnen?

kittekat
20 oktober 2009, 11:34
dan is het kennelijk niet aangepast, vreemd omdat anderen aangaven dat ze de melding niet meer zagen. Voor de goede orde, er is geen software beschikbaar, je kunt de upgrade dus gewoon cancelen.

ik heb de zelfde tv en heb de firmware wegggehaald bij samsung op een usb stick en dan gedownload op de tv werkt perfect.
www.samsung.nl/download (http://www.samsung.nl/download).

keeskanters
24 oktober 2009, 16:31
Hoi,
Vandaag wilde ik deze module gaan kopen bij de door Ziggo aanbevolen winkels, heb er diverse bezocht maar nergens was deze meer te verkrijgen.
Wel werd mij de raad gegeven om nog maar even te wachten met deze aankoop omdat er nogal wat problemen met deze module zou zijn met het updaten.Mijn vraag is heeft hier iemand meer informatie over?
Groet, Kees

RogerSch
24 oktober 2009, 17:40
Hoi,
Vandaag wilde ik deze module gaan kopen bij de door Ziggo aanbevolen winkels, heb er diverse bezocht maar nergens was deze meer te verkrijgen.
Wel werd mij de raad gegeven om nog maar even te wachten met deze aankoop omdat er nogal wat problemen met deze module zou zijn met het updaten.Mijn vraag is heeft hier iemand meer informatie over?
Groet, Kees

Kees, of je moet wachten of niet zul je zelf moeten beslissen. Alle informatie aangaande CI+, Ziggo en enkele TV fabrikanten (Sony, LG, Samung en Philips) vind je terug hier op dit forum. Dat wordt lezen....

rweersch
27 november 2009, 07:37
Sorry voor de topic kick, maar Bol.com (http://www.bol.com/nl/p/elektronica/ziggo-ci-digitale-tv-module/9000000007242266/index.html) kan de CI+ CAM uit voorraad leveren. Niet goedkoop (standaardbedrag van 79 euro) maar wel snel en gegarandeerd in huis. Ik heb 'm eergisteren om 19:00 besteld, en had 'm gistermiddag in huis.

Redfish
13 mei 2010, 22:52
Zoek es in tweakers pricewatch, daar staat hij (zonder smartcard) al voor 52 euro inclusief verzending.

hyperion
14 mei 2010, 14:09
Het kan nog goedkoper!!

Sinds deze week hebben ook enkele winkels WK-actie zoals hier:
http://ci-plus.nl/index.php?item=wk-actie_-ci_-module-_-ziggo-smartcard-_-wk-hoed&action=article&group_id=8&aid=26&lang=NL

Module + Smartcard € 49,95.

Ik heb daar ook besteld (toen was het nog duurder), maar ze leveren netjes binnen een dag en zonder verzendkosten!

Dam1
21 december 2010, 13:51
4: CCK Failed melding op nieuwe Samsung TV type UE46C8700XSXXN
sinds aanschaf toestel 14 december 2010.
Bovengenoemde melding is volgens Ziggo Klantenservice niet bekend en zou aan het toestel liggen. Het blijkt dat op dit forum deze foutcode al sinds 2009 bekend is tot mijn verbazing.
Klokslag 12 uur s'nachts tot 12.15 uur vallen diverse zenders weg en wordt het beeld zwart. Herkend iemand dit probleem en weet iemand hoe dit is op te lossen?

mesa57
21 december 2010, 14:08
Heb je dit gechecked ? :
Minimale software versie T-VALDEUC-1013.2

anoniem
21 december 2010, 19:34
4: CCK Failed melding op nieuwe Samsung TV type UE46C8700XSXXN
sinds aanschaf toestel 14 december 2010.
Bovengenoemde melding is volgens Ziggo Klantenservice niet bekend en zou aan het toestel liggen. Het blijkt dat op dit forum deze foutcode al sinds 2009 bekend is tot mijn verbazing.
Klokslag 12 uur s'nachts tot 12.15 uur vallen diverse zenders weg en wordt het beeld zwart. Herkend iemand dit probleem en weet iemand hoe dit is op te lossen?

Ik adviseer je met samsung contact op te nemen over de CCK failed melding. Deze melding komt normaal niet voor en zijn ook niet eenvoudig te verhelpen.

Iwan M
10 maart 2011, 19:37
Ik heb in de woonkamer een Humax HDD recorder met smartcard. Als ik een tweede TV wil met CI+ begrijp ik dat ik een smart card moet kopen. Mag je meerdere toestellen gebruiken of gaan dan je abonnement kosten omhoog?

RogerSch
10 maart 2011, 23:02
Ik dacht dat je tot 3 smartcards kunt hebben op een abonnement maar dat precies uitgelegd op de website van Ziggo.

internetter
22 januari 2015, 21:23
Hallo,

Mijn CI+ versie 1.2 heeft helaas de geest gegeven.
Is een CI+ versie 3 geschikt voor mijn gecertificeerde (Sony) TV van 2010 of moet ik weer een versie 1.2 aanschaffen?

Zapp Brannigan
22 januari 2015, 21:33
Waarschijnlijk is hij niet stuk, er is momenteel een storing die specifiek kijkers via een module treft.

internetter
22 januari 2015, 21:39
Waarschijnlijk is hij niet stuk, er is momenteel een storing die specifiek kijkers via een module treft.
Dank voor je reactie.
(Storingspagina blijkt inmiddels gelukkig aangepast.)

Vrijevogels
22 januari 2015, 23:25

Inderdaad zal wel om een bepaald type module of tv gaan, hier zelf geen problemen met een Panasonic plasma tv, maar familie 2 straten verder op wel met een samsung led tv. Ziggo verwacht het probleem voor 23 jan 01:30 uur opgelost te hebben.

BER
17 februari 2015, 14:45
Werkt een CI+ 1.3 module voor tv's na 2013 ook in een tv van voor 2014 waar normaal een CI+1.x module in gestopt word. ooit getest met CI+ 1.0.

Ik zie er geen probleem in, maar tegenwoordig weet je het nooit zeker meer want commercie is belangrijker dan lang doen met iets.

G.bruiker
17 februari 2015, 15:14
Werkt een CI+ 1.3 module voor tv's na 2013 ook in een tv van voor 2014 waar normaal een CI+1.x module in gestopt word. ooit getest met CI+ 1.0.

Ik zie er geen probleem in, maar tegenwoordig weet je het nooit zeker meer want commercie is belangrijker dan lang doen met iets.
Ik durf het je niet te garanderen maar een ci+ 1.3 uit mijn 2013 tv werkt prima in mijn nieuwe eind 2014 tv (Samsung) incl interactieve tv,na de harmonisatie ook nog gewoon beschikbaar.

BER
17 februari 2015, 15:25
Het gaat er juist om of een nieuwere module ook nog in een oude tv werkt.
aangezien een oude niet in een nieuwe werkt.