View Full Version : Ziggo knijpt nieuwsgroepen af!! (kan gewoon niet anders)

blackEyEz
2 augustus 2009, 21:52
Situatie

Ik heb twee nieuwsgroep accounts aangemaakt, Eweka en Yabnews.
Een nzb gestart Big.Fish.2003.BluRay.1080p.x264-iLL

21:00:
http://www.xs4all.nl/%7Eblackeye/knijp1.jpg

Eweka 2000kbs -> 200kbs
Yabnews 2500kbs -> 1000kbs

21:30
http://www.xs4all.nl/%7Eblackeye/knijp2.jpg

Eweka naar 50kbs en Yabnews naar 100kbs
En zie je de piek op het eind dat een speed test dus geen problemen met de bandbreedte.

Je kunt me niet vertellen dat mijn verbinding niet afgeknepen word. Als ik een nieuwsserver account had, ja dan kun je er over twisten maar niet bij twee accounts.

FJRobert
2 augustus 2009, 22:16
Ik had de zelfde gedachte als dat jij hebt. Heb je een draadloze verbinding of met kabel?

Ik heb namelijk een router WRT160N. Laptop had een G-netwerkaart erin zitten. Dus tweemaal een Access Stick gekocht WUSB600N. En voor de laptop en ook maar n voor de PC. Mooie download snelheden via speedtest.net.

Maar zodra je data probeert binnen te halen met de WUSB600N gaat inderdaad de snelheid omlaag. Ik heb nu Laptop via de Access Stick en ouderwets een draad doorgetrokken naar de PC vanaf de router filmpje (4,5 GB) binnen halen in een 15-20 minuten is mogelijk.

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:19
Heb je een draadloze verbinding of met kabel?

Uiteraard kabel.

Via een 1gbit Linksys wrt160n router, op een RAID-0 hardeschijf Velociraptor 10.000 RPM

tja
2 augustus 2009, 22:24
Niet toevallig hier een speedlimit ingesteld bij de instellingen (Scheduling)?

FJRobert
2 augustus 2009, 22:27
Uiteraard kabel.

Via een 1gbit Linksys wrt160n router, op een RAID-0 hardeschijf Velociraptor 10.000 RPM

Ik heb mijn bericht geedit

FJRobert
2 augustus 2009, 22:29
Ik heb zelf een account via giganews, werkt perfect i.c.m. grabit.

Vijver
2 augustus 2009, 22:30
Er is denk ik wat anders aan de hand. Nu, op dit moment, 22:25, heb ik een download van de ziggo newsserver van 20mbit. Eweka account heb ik bewust even uitgezet, ik heb maar 20mbit. Ik heb alles in 1 extra nu 1 week, met motorola-modem, zo'n 190Gb dataverkeer via de ziggonewsserver, alles op deze snelheid zonder dips. Ik neem ziggo veel kwalijk, maar niet dat ze lopen te knijpen op newsservers. Niet eens bij hun eigen server.

FJRobert
2 augustus 2009, 22:33
Ik sluit mij hierbij Ziggo knijpt geen nieuwsgroepen af.

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:34
Niet toevallig hier een speedlimit ingesteld bij de instellingen (Scheduling)?

Nope...

Vijver
2 augustus 2009, 22:35
En dat is met 2 draadjes, he? Menigeen beweert dat de ziggo server gecapt is op 20mbit, en dat zal best kunnen, ik kan het vooralsnog niet beoordelen. Waar heb je dan 4 draadjes voor nodig? 2x1000 = 4x500 toch? (geen geleuter over bits/bytes omrekenfactor, svp).

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:37
Er is denk ik wat anders aan de hand. Nu, op dit moment, 22:25, heb ik een download van de ziggo newsserver van 20mbit. Eweka account heb ik bewust even uitgezet, ik heb maar 20mbit. Ik heb alles in 1 extra nu 1 week, met motorola-modem, zo'n 190Gb dataverkeer via de ziggonewsserver, alles op deze snelheid zonder dips. Ik neem ziggo veel kwalijk, maar niet dat ze lopen te knijpen op newsservers. Niet eens bij hun eigen server.

Kijk ik zou het met je eens zijn als ik 1 nieuwsgroep server gebruik. Dan kun je hun de schuld geven. Maar als er twee nieuwsservers geknepen word. En ook niet geleidelijk het was pats boem. Dan is er toch wel iets heel vreemds aan de hand.

Misschien dat ziggo per postcode/regio bekijkt hoeveel er gedownload word en aan de hand van de snelheid bepaald. Geen idee ik werk niet bij Ziggo.

Maar ik zie wat ik zie en mijn grafieken liegen niet.

copymaster
2 augustus 2009, 22:37
Zoals zo vaak aangegeven in andere discussies, Ziggo knijpt niet op newsgroepen. Download vaak genoeg en zit bijna altijd op maximale download wat ik met alles in 1 extra kan halen met gebruik van SABnzb+ en tweaknews als payserver. Hier spelen andere (locale)factoren een rol. Denk aan bijvoorbeeld virusscanners. Deze kunnen een negatieve invloed hebben op je download snelheid.

EmperorAtahualpa
2 augustus 2009, 22:39
Je kunt me niet vertellen dat mijn verbinding niet afgeknepen word. Als ik een nieuwsserver account had, ja dan kun je er over twisten maar niet bij twee accounts.

Dit is natuurlijk helemaal niet leuk om te lezen. :( Maar begrijp ik het nou goed dat Ziggo begint te knijpen om 21:00 uur en dan nog erger gaat knijpen om 21:30 uur?

Wanneer stopt Ziggo dan weer met knijpen? Als je daar dadelijk ook een grafiekje van kunt posten, dat zou super zijn.

FJRobert
2 augustus 2009, 22:39
Heb je de nieuwe Arris modem gekregen en niet de nieuwe draad gebruikt die in de doos zat met de tekst (module 3). Had ook een oude UTP draad (grijs) zag er toch iets anders uit dan de witte.

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:40
Zoals zo vaak aangegeven in andere discussies, Ziggo knijpt niet op newsgroepen. Download vaak genoeg en zit bijna altijd op maximale download wat ik met alles in 1 extra kan halen met gebruik van SABnzb+ en tweaknews als payserver. Hier spelen andere (locale)factoren een rol. Denk aan bijvoorbeeld virusscanners. Deze kunnen een negatieve invloed hebben op je download snelheid.

Geen virusscanner. Ik wist dat dit draadje een (ik heb wel/ik heb niet die snelheid) zou worden. Mijn enige oplossing is dat per regio de snelheid bepaald word. Hoe kan het dat TWEE nieuwsservers gecapped worden, en dat op een bepaalde seconde en niet geleidelijk.

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:46
Dit is natuurlijk helemaal niet leuk om te lezen. :( Maar begrijp ik het nou goed dat Ziggo begint te knijpen om 21:00 uur en dan nog erger gaat knijpen om 21:30 uur?

Wanneer stopt Ziggo dan weer met knijpen? Als je daar dadelijk ook een grafiekje van kunt posten, dat zou super zijn.

Na een reboot
http://www.xs4all.nl/%7Eblackeye/knijp3.jpg

http://www.xs4all.nl/%7Eblackeye/knijp4.jpg

Eweka nog hommeles en Yabnieuws gaat wat beter. Ben nu terug gegaan naar newsleecher. Zat eerst op sabnzbd.

Vijver
2 augustus 2009, 22:51
Misschien heb je een punt, van de ziggo jongens kun je alles verwachten. Heb je AIEextra? Neem aan van wel. Ikzelf zit nog steeds op 2400k/s. Ik wilde iets zeggen over datalimiet, maar ook al mocht je die hebben, is het niet van toepassing op de door jou gebruikte payserver.

griebeltje1
2 augustus 2009, 22:52
eweka zelf geeft al tijden problemen met wat oudere bestanden.
ouder dan 100 dagen en je download was 210 dagen.
lees hier maar eens http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/

Vijver
2 augustus 2009, 22:54
Die reboot geeft wel aan dat het iets anders is. Grabit heeft ook wat moeite met echt hoge snelheden, maar die heb je nu nog niet.

xahmol
2 augustus 2009, 22:55
Tja. Enige wat ik weet is dat ik met Tweaknews nog nooit iets anders heb gehad dan strak 20 megabit hier. Als Ziggo knijpt dan niet bij mij of niet op de tijdstippen dat ik down.

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:55

Ah dank je, dit wist ik nog niet. Verklaart dat yabnews hogere snelheid heeft dan eweka. Nu nog waarom om 21:00 de snelheid zo omlaag tuimelde en dan kan ik rustig slapen :)

tja
2 augustus 2009, 22:56
Even een proefabonnementje op Yabse afgesloten en een oude post gepakt om zeker te zijn dat de Ziggo server niet meedoet.

Meting door SABnzbd: Download speed: 1121.73 KB/s

Bandbreedte volgens mijn router:

http://img3.imageshack.us/img3/74/speedsfq.jpg

NB: heb Ai1 Plus, 10 Mbps.

Yabnews wordt dus niet geknepen. Ik denk toch dat er lokaal iets speelt, misschien uitpakken/repareren van een eerdere download?

blackEyEz
2 augustus 2009, 22:57
Die reboot geeft wel aan dat het iets anders is. Grabit heeft ook wat moeite met echt hoge snelheden, maar die heb je nu nog niet.

De reboot was voor een windows update :)

blackEyEz
2 augustus 2009, 23:00
Even een proefabonnementje op Yabse afgesloten en een oude post gepakt om zeker te zijn dat de Ziggo server niet meedoet.

Meting door SABnzbd: Download speed: 1121.73 KB/s

Bandbreedte volgens mijn router:

http://img3.imageshack.us/img3/74/speedsfq.jpg

NB: heb Ai1 Plus, 10 Mbps.

Yabnews wordt dus niet geknepen. Ik denk toch dat er lokaal iets speelt, misschien uitpakken/repareren van een eerdere download?

Coole grafiek :) wat voor router heb je?

Klopt je hebt 1121kbs, ik heb nu 2000kbs. Had al eerder gepost dat deze op was gelopen.

Vijver
2 augustus 2009, 23:02
Scherp opgemerkt, daar had ik niet eens naar gekeken. Ik pak ook wel eens een download van 120+ dagen, en die loopt niet zo hard binnen als een verse. Ook laatst een bestand gehaald dat incomplete was, tot 3 x toe, maar een week daarna wel gelukt. Dus retentie is relatief. Verklaart nog niet die vreemde dip in snelheid, bij mij gaan oude bestanden vanaf het begin al traag.
(lees 800k/sec).

copymaster
2 augustus 2009, 23:02
Geen virusscanner. Ik wist dat dit draadje een (ik heb wel/ik heb niet die snelheid) zou worden. Mijn enige oplossing is dat per regio de snelheid bepaald word. Hoe kan het dat TWEE nieuwsservers gecapped worden, en dat op een bepaalde seconde en niet geleidelijk.
Dat heb je hier al snel. In de twee jaar dat ik Ziggo heb heb ik als redelijk zware downloader nog nooit het idee gehad dat ik werd geknepen in snelheid bij het downloaden. Heb wel altijd gebruik gemaakt van de combinatie tweaknews/astraweb. De virusscanner noemde ik uit eigen ervaring bij gebruik van Grabit in combinatie met Kaspersky. Combinatie SABnzb+ met Kaspersky loopt als een trein.

Barbarian
2 augustus 2009, 23:03
Hier ook altijd de volle snelheid, payserver en/of Ziggo newsserver.
Nooit iets gemerkt van 'knijpen' of iets dergelijks.

tja
2 augustus 2009, 23:10
Coole grafiek :) wat voor router heb je?

Klopt je hebt 1121kbs, ik heb nu 2000kbs. Had al eerder gepost dat deze op was gelopen.

Linksys WRT54G2v1, maar de grafiek komt uit de dd-wrt firmware.

Aangezien mijn verbinding niet harder gaat, kan ik ook niet weerleggen dat de server geknepen wordt, maar dat wordt hij dus zeker niet, anders zou je hier veel meer klachten vinden.

Vijver
2 augustus 2009, 23:11
Het is iid zo dat bij het controleren, repareren, uitpakken van de files je een kortstondige dip in snelheid hebt. Ik heb een quadcore en gebruik newsleecher. Ik weet niet hoe grabit daarmee omgaat. Maar extract maar eens bestanden met de hand middels quickpar en daarna winrar, dan weet je hoeveel tijd en processorkracht daarvoor nodig is.

tja
2 augustus 2009, 23:13
Ben nu terug gegaan naar newsleecher. Zat eerst op sabnzbd.

Ook newsleecher heeft een snelheidsinstelling. Deze al gecheckt?

Vijver
2 augustus 2009, 23:19
Dat verklaart nog steeds niet die dip. Wat voor tijdsspanne bevat de grafiek? Dat is ook niet echt duidelijk.

blackEyEz
2 augustus 2009, 23:37
Dat verklaart nog steeds niet die dip. Wat voor tijdsspanne bevat de grafiek? Dat is ook niet echt duidelijk.

Moeilijk te zeggen, het is de standaard netlimiter grafiek, ik denk 1 seconden per streepje. Dus ik denk 1 minuut per blok

Vijver
2 augustus 2009, 23:42
Reboot het hele spul eens. Dus modem/router/pc. Ik weet niet of ik het goed zie, maar jij hebt een arris docsis3? Dan zijn de snelheden zeker niet om over naar huis te schrijven. De bewuste 1080p film had je al 7x binnen moeten hebben. Gaat http://speedtest.bbned.nl/ wel goed?

blackEyEz
2 augustus 2009, 23:46
Reboot het hele spul eens. Dus modem/router/pc. Ik weet niet of ik het goed zie, maar jij hebt een arris docsis3? Dan zijn de snelheden zeker niet om over naar huis te schrijven. De bewuste 1080p film had je al 7x binnen moeten hebben. Gaat http://speedtest.bbned.nl/ wel goed?

Kijk eens bij mijn begin post naar het 2de grafiekje op het einde, nadat ik werd gecapped naar 100kbs. Ik krijg de volle 50/5 beinnen van speedtest.net

Daar ligt het niet aan.

Vijver
2 augustus 2009, 23:54
Dat is niet lullig bedoeld, hoor, maar is de connectie wel helemaal top? En daar bedoel ik ook ziggo mee. Beetje discrepantie hier en daar en we zijn weer terug bij af. Ik denk niet dat je een prutser bent, dus je moet zelf ook kunnen beamen dat je voor de snelheidsverhoging die 1080p allang binnen had gehad en zelfs bekeken. Snelheid is relatief he, ookal kijk ik er zelf reikhalzend naar uit. Dan kun je nog de items van meesdroo een beetje bekijken, lijkt me wel de grootmeester op modemgebied e.d. Signaalwaardes, en meer van dat.
Loopt newsleecher nu nog steeds niet, hier gaat het an een ruk door.

Vijver
3 augustus 2009, 00:01
2e grafiekje had ik niet gezien, sorry. Als bij jou alles op orde is en dat denk ik wel, zou je de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat ziggo weer eens aan het kloten is. Wel fijn dat ze dit communiceren.
btw, lukt die bbned speedtest wel?

blackEyEz
3 augustus 2009, 00:21
2e grafiekje had ik niet gezien, sorry. Als bij jou alles op orde is en dat denk ik wel, zou je de voorzichtige conclusie kunnen trekken dat ziggo weer eens aan het kloten is. Wel fijn dat ze dit communiceren.
btw, lukt die bbned speedtest wel?

Deze link is aardig, http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Overzicht van grote bin bestanden. de meeste halen mijn maximale download.

Nu gaat de snelheid wel aardig met 3000 van yabnews op een retentie van 150 dagen. Eweka is huilen met de pet op maar dat werd al eerder gezegd dat de snelheid tegenvalt bij oude bestanden.

Ik hou het verder in de gaten.

CeeS
3 augustus 2009, 00:29
En dat is met 2 draadjes, he? Menigeen beweert dat de ziggo server gecapt is op 20mbit, en dat zal best kunnen, ik kan het vooralsnog niet beoordelen. Waar heb je dan 4 draadjes voor nodig? 2x1000 = 4x500 toch? (geen geleuter over bits/bytes omrekenfactor, svp).

Meerdere draadjes heb je nodig om de tijd-gaps door de client software op te vangen. Als je 1 draadje gebruikt kun je dat duidelijk zien gebeuren. Je programma haalt een part binnen en moet daarna even nadenken, opslaan en volgende deeltje opvragen. Vooral als de deeltjes kort zijn is de 'wachttijd' van je software dan lang en wordt er niets gedownload in die tijd. Heb je 2 draadjes heb je grote kans dat het tweede draadje tijdens de pauze aan het downloaden is en die vult het gat dan netjes op. Er is nog steeds een kans dat beide draadjes even niets doen, dus vandaar dat je met 4 draadjes bijna geen last hebt van die pauzes. Daarom is downloaden met het maximum aantal draadjes vaak toch gunstiger dan om 1 draadje te pakken, zelfs als je met 1 draadje een goede max-speed haalt.

Vijver
3 augustus 2009, 00:41
Wat ik gehoord heb is dat niet elke newsserver van eweka even lekker is. Ik zit al jaren bij newsserver67, en die is bij mij steady. Als ik straks de 40mbit van eweka met de 20mbit van ziggo kan combineren, zit ik voorlopig even goed. Lukkken die 4 draadjes van ziggo bij jou wel?

Vijver
3 augustus 2009, 00:53
Meerdere draadjes heb je nodig om de tijd-gaps door de client software op te vangen. Als je 1 draadje gebruikt kun je dat duidelijk zien gebeuren. Je programma haalt een part binnen en moet daarna even nadenken, opslaan en volgende deeltje opvragen. Vooral als de deeltjes kort zijn is de 'wachttijd' van je software dan lang en wordt er niets gedownload in die tijd. Heb je 2 draadjes heb je grote kans dat het tweede draadje tijdens de pauze aan het downloaden is en die vult het gat dan netjes op. Er is nog steeds een kans dat beide draadjes even niets doen, dus vandaar dat je met 4 draadjes bijna geen last hebt van die pauzes. Daarom is downloaden met het maximum aantal draadjes vaak toch gunstiger dan om 1 draadje te pakken, zelfs als je met 1 draadje een goede max-speed haalt.
Zo'n gevoel heb ik altijd al een beetje gehad, maar naar wat ik lees op internet is dat grabit achterblijft op newsleecher. Zal iets met andere algoritmes re maken hebben, vooral net veel data-input.

Vijver
3 augustus 2009, 01:02
Je verhaal klopt, Cees. Toch ga ik het morgen even timen bij wijze van test hoeveel dat nu uitmaakt. Een 720p met 2 danwel 4 draadjes. Ik denk dat het verwaarloosbaar is.

TFH
3 augustus 2009, 11:21
Gisteren avond rond hetzelfde tijdstip Harry Potter BD50 binnengehaald: 35 GByte via Astraweb. Van het begin tot het einde een strakke 5+MByte/seconde. Dit zonder SSL e.d.

Ed
3 augustus 2009, 12:25
Via een 1gbit Linksys wrt160n router, op een RAID-0 hardeschijf Velociraptor 10.000 RPMDe WRT160N is geen Gbit router.

Ramsy1980
13 augustus 2009, 18:34
Meestal haal ik altijd netjes de 5800kb/sec met sabnzbd

2009-08-13 14:22:40
The Crypt Completed

Stage Download
[Time-Taken]: 2 minutes 17 seconds
[Avg-Speed]: 5442kB/s

Stage Par2
[PAR-INFO] crypt.subs-vh-prod: => Verified in 0.1s, all files correct
[PAR-INFO] crypt-vh-prod: => Verified in 11.0s, all files correct
[DEL-INFO] crypt.subs-vh-prod: => Deleted 7 file(s)
[DEL-INFO] crypt-vh-prod: => Deleted 2 file(s)

Stage Unrar
[RAR-INFO] crypt.subs-vh-prod: => Unpacked 2 files/folders in 0.5s
[RAR-INFO] crypt-vh-prod: => Unpacked 1 files/folders in 0.3s
[DEL-INFO] crypt.subs-vh-prod: => Deleted 1 file(s)
[DEL-INFO] crypt-vh-prod: => Deleted 1 file(s)

Vijver
16 augustus 2009, 16:05
Dit is alleen v/d ziggo-server:
http://i25.tinypic.com/2m3k30l.jpg
Fluctueert een beetje, dat wel.
Nu met eweka erbij:
http://i25.tinypic.com/28ur61d.jpg

Schurkzor
22 september 2009, 19:44
Het cappen lijkt alleen te gebeuren in bepaalde delen van het ziggo dekkingsgebied. In een ander nieuws draadje heb ik al enkele bevindingen gepost.

Leuk onderzoekje.

Excalibur
22 september 2009, 20:07
Het cappen lijkt alleen te gebeuren in bepaalde delen van het ziggo dekkingsgebied. In een ander nieuws draadje heb ik al enkele bevindingen gepost.

Leuk onderzoekje.
Wat jij gepost hebt is geen goede gefundeerde onderbouwing van hetgeen je nu beweert.

Kom eerst eens met goed gefundeerde argumenten, en hoe je het het getest (details als hoe, waar, wanneer, waarheen, grafieken, ip-adressen etc) voordat je met stelligheid beweert dat er geknepen word.

En volgens mij zijn er nog maar erg weinig news providers die 50Mbit kunnen garanderen, sterker nog, er zijn zelfs genoeg news providers die al problemen hebben om lagere snelheden te kunnen leveren.

CeeS
22 september 2009, 20:33
En volgens mij zijn er nog maar erg weinig news providers die 50Mbit kunnen garanderen, sterker nog, er zijn zelfs genoeg news providers die al problemen hebben om lagere snelheden te kunnen leveren.
Ga ook eens rekenen wat er gebeurt als een newsprovider 1000 klanten heeft die gelijktijdig downloaden. Een beetje provider heeft er wel meer denk ik. Als een groot deel van die klanten ineens van 20Mbit naar 50Mbit gegaan zijn kan het niet anders dan dat die provider ineens problemen krijgt als hij niet tevoren zijn capaciteit drie keer zo groot gemaakt heeft.

Schurkzor
22 september 2009, 22:22
Wat jij gepost hebt is geen goede gefundeerde onderbouwing van hetgeen je nu beweert.

Kom eerst eens met goed gefundeerde argumenten, en hoe je het het getest (details als hoe, waar, wanneer, waarheen, grafieken, ip-adressen etc) voordat je met stelligheid beweert dat er geknepen word.

Zo lastig is het niet. Open eens een standaard vpn verbinding via poort 443 naar een bedrijfsnetwerk en probeer wat bestanden over te pompen. Je zult zien dat je volle bak hebt als je voor genoeg bandbreedte zorgt aan beide kanten. Doe dit vervolgens ook via dezelfde poort naar een binnenlandse news server en zie daar ~1MB/s per draadje in mijn geval. Om een probleem aan de kant van de news provider uit te sluiten heb ik ook getest aan de zijde van het bedrijfsnetwerk , waar ik netjes 12MB/s per seconde per thread haal met eweka. De provider heeft geen flauw idee wat voor content er door de verbinding heen gaat, en kan dus geen QoS toepassen. Er kan uitsluitend gebruik worden gemaakt van traffic shaping als er op ip adres wordt gefilterd. Zijn meerdere soortgelijke testen gedaan door klanten uit oud casema gebied op tweakers, met dezelfde uitkomsten. Heb verder altijd volle bak via eweka en astranews op het bedrijfsnetwerk, het enige wat me tegen zit te houden is het lokale 100Mbit netwerkje :lol:

Excalibur
23 september 2009, 07:21
Leuk, maar jou informatie over bv Eweka klopt al niet met de informatie van Eweka zelf. Eweka garandeert geen 50Mbit, en ook geen 12Mbit per draadje. Hieronder de informatie van de site van Eweka:
- Onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 400 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Tot 390 dagen retentie voor binaries groepen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support
- Kostenloos SSL beschikbaarMax 40Mbit over 8 gelijktijdige draadjes is 5Mbit per draadje. Dat ze max 40Mbit aangeven wil niet zeggen dat je niet meer kunt halen, maar dat word niet gegarandeert.

En Astraweb is nog vager. Het enige wat ik terug kan vinden op hun site is dat je gebruik kan maken van 20 connecties, maar nergens welke snelheid ze garanderen.

Op basis van deze gegevens zegt jou onderzoek nog steeds niets. Ook heb je nog steeds niets gespecificeerd. Welke test naar welke server haalde welke snelheid etc.

xahmol
23 september 2009, 10:39
Van knijpen nooit iets gemerkt.

Wel gemerkt dat Tweaknews gisteravond de nodige capaciteitsissues had (kreeg continue server to busy, maximum connections reached etc).

Kortom: het lijkt me heel lastig om ook maar met enige mate van zekerheid een conclusie over knijpen te trekken zolang idd payproviders geen 50 megabit kunnen garanderen.

Overigens was gisteravond echt een uitzondering, normaal haal ik bij Tweaknews strak 50 megabit, ze zouden zelfs tot 60 aan moeten kunnen. Wellicht vanwege begin nieuwe TV seizoen en was net zoals ik iedereen de seizoenstart in de VS van het nieuwe seizoen Heroes aan het downen in de 720P MKV versie?

Excalibur
23 september 2009, 17:07
Als er problemen zijn met de download vanaf een news server is het heel gemakkelijk om met de vinger naar Ziggo te wijzen, maar het zal heel lastig worden om te gaan bewijzen dat het probleem daar ook ligt daar er nog geen enkele news providers is die dergelijke snelheden garandeert, en daarnaast zijn er ook nog voldoende news providers die al met capaciteits problemen kampten tot 20Mbit nog een van de snelste verbindingen behoorde, die kans is nu met het grote aantal nog snellere verbindingen alleen maar groter.

En hoe wel aan te tonen is waar het probleem daadwerkelijk ligt, hetzij bij Ziggo, hetzij bij de newsprovider... word ontzettend lastig. De "onderbouwing" tot zover toont in elk geval niets aan omdat er ook niets met cijfers word onderbouwd.

TV Smurf
24 september 2009, 13:30
Misschien komt het doordat Ziggo nog (regionaal? Tilburg e.o?) aan het tunen is, maar er lijkt een verschil tussen de twee Docsis3 modems te zitten mbt newsserver download snelheden. Met de Ubee meestal snelheden rond de 20Mbps. De Arris veel hoger. Speedtests geven voor beide gelijke en juiste waarden.

Zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862

controlfreak
29 september 2009, 13:41
Ik heb het "Ubee Usenet probleem" ook.

Normaal 47 a 48 mbit/s

Usenet ca. 30 mbit/s

Regio Roosendaal: oud @Home gebied

TV Smurf
29 september 2009, 17:56
Ik heb het "Ubee Usenet probleem" ook.
Normaal 47 a 48 mbit/s
Usenet ca. 30 mbit/s
Regio Roosendaal: oud @Home gebied

Lees hier de verklaring: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=208194&postcount=103

Millwall
11 oktober 2009, 13:15
Ziggo laat mensen met een maximale downloadsnelheid downloaden bij nieuwsservers naar gelang het abonnement. Je hebt dus in mijn ogen niets aan hun verhoging van de internetsnelheid als je geen payserver neemt.
Gekke in mijn geval is dat mijn oude Motorola modem de dubbele snelheid en dus de goede snelheid wel haalt tov die "fijne" Ubee modem.
Speedtesten wijzen wel de goede snelheden aan met het modem.
Motorola modem ong. 2400 KB/s en Ubee 1300 KB/s.
Ze snappen er zelf ook niks meer van

ontevreden
12 oktober 2009, 19:33
Er is zeker wat gaande bij Ziggo. Sinds een aantal dagen heb ik ook problemen met de snelheid van nieuwsgroepen via de payserver download2day. Ik heb een Z1-pakket en zelfs van dit minimalistische pakket haal ik de snelheid niet eens meer. Soms stopt de verbinding ermee en krijg ik geregeld "operation time out" meldingen van mijn nieuwsreader. Het licht echt niet aan de payserver. Ziggo knijpt de boel af met alle timeout problemen van dien.

Ziggo kan een advocaat verwachten als ze dit probleem niet oplossen.

Renatus
12 oktober 2009, 19:53

:schater:

Volgens mij komt Ziggo straks (maandag 12-10-2009) om 20:30 bij Radar aan de beurt, zal er vast wel een speciale klachtenlijn worden geopend.

Barbarian
12 oktober 2009, 20:06
Er is zeker wat gaande bij Ziggo. Sinds een aantal dagen heb ik ook problemen met de snelheid van nieuwsgroepen via de payserver download2day. Ik heb een Z1-pakket en zelfs van dit minimalistische pakket haal ik de snelheid niet eens meer. Soms stopt de verbinding ermee en krijg ik geregeld "operation time out" meldingen van mijn nieuwsreader. Het licht echt niet aan de payserver. Ziggo knijpt de boel af met alle timeout problemen van dien.
Geef eens meer opties,
pc rechtstreeks aangesloten op modem??
router problemen? (wat ik niet denk)?
andere firewall/virusscanner??
Andere newsreader?
Ik heb nu meer dan een jaar internet van Ziggo, heb nog nooit iets gemerkt qua knijpen of iets dergelijks....

BertK
12 oktober 2009, 20:59
Now... ik merk hier ook niets van knijpen..

Maar misschien weet je niet dat ieder abbo bij Ziggo een andere downloadsnelheid heeft op de newsgroup van Ziggo..

Product Download news Mbit/s Upload newsMbit/s QuotaGb/mnd
Alles-in-1 Extra 16 3 ongelimiteerd
Alles-in-1 Plus 8 1 50
Alles-in-1 Basis 0.8 0.1 10

Internet Z3i 20 1 200
Internet Z3 15 1 100
Internet Z2 5 0.5 50
Internet Z1 2 0.2 10
Combi 0.2 n/a 0
Telefonie Z1 0.06 n/a 0

http://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice

ontevreden
12 oktober 2009, 21:03
Geef eens meer opties,
pc rechtstreeks aangesloten op modem??
router problemen? (wat ik niet denk)?
andere firewall/virusscanner??
Andere newsreader?
Ik heb nu meer dan een jaar internet van Ziggo, heb nog nooit iets gemerkt qua knijpen of iets dergelijks....

Er is helemaal niets veranderd aan mijn setup, welke ik nu meer dan twee jaar heb, de router, de bekabeling, modem en alle instellingen. Nee, dit probleem komt echt bij Ziggo vandaan. Het is makkelijk om de problemen steeds bij de klant neer te leggen.

Het meest verdachte is wanneer ik begin te downloaden, dan is de verbinding voor korte tijd stabiel en op volle snelheid. Dan volgen grote fluctuaties en beginnen de timeouts, de snelheid daalt dan tot de helft of some lager.

Saywhat
12 oktober 2009, 21:26
Er is helemaal niets veranderd aan mijn setup, welke ik nu meer dan twee jaar heb, de router, de bekabeling, modem en alle instellingen. Nee, dit probleem komt echt bij Ziggo vandaan. Het is makkelijk om de problemen steeds bij de klant neer te leggen.

Met alle respect, maar is dat ook niet zo met die auto die ineens stuk gaat?

Je kan relatief simpel alles eerst bij jezelf uitsluiten, kleine moeite toch!

Timbo25
13 oktober 2009, 00:53

Het meest verdachte is wanneer ik begin te downloaden, dan is de verbinding voor korte tijd stabiel en op volle snelheid. Dan volgen grote fluctuaties en beginnen de timeouts, de snelheid daalt dan tot de helft of some lager.

Laatst nog iemand gehad, die een brakke router had en bij vervanging geen problemen meer.

Barbarian
13 oktober 2009, 00:57
Laatst nog iemand gehad, die een brakke router had en bij vervanging geen problemen meer.

Inderdaad, kunnen zoveel factoren zijn, heb hem/haar al voorgesteld om de pc rechtstreeks aan te sluiten op het modem ( time outs en derg).

Ed
13 oktober 2009, 01:19
Inderdaad, kunnen zoveel factoren zijn, heb hem/haar al voorgesteld om de pc rechtstreeks aan te sluiten op het modem ( time outs en derg).Ik heb een week zonder router gedraait. Wilde alles even testen. Nu router er wel tussen... router is hier het probleem niet.

Barbarian
13 oktober 2009, 01:24
Ik heb een week zonder router gedraait. Wilde alles even testen. Nu router er wel tussen... router is hier het probleem niet.
Mijn antwoord had ook meer betrekking op de poster ontevreden...
hehehe... :wink:

Ed
13 oktober 2009, 01:26
Mijn antwoord had ook meer betrekking op de poster ontevreden...
hehehe... :wink:Ik zag jou als laatste reaguurder... jouw probleem hahahaha. Grapje... Ontevreden wekt gelijk al iets vreemds op... zelfs de nickname is uh, ontevreden... krijg je door onmacht :P

Excalibur
13 oktober 2009, 19:16

Ik vraag me af, op basis van welke gegevens weet jij zeker dat het probleem bij Ziggo ligt? Ik kan dat niet afleiden uit hetgeen je hier post, en wel om de volgende redenen:

1. Je hebt nog niets zelf getest. Heeft altijd gewerkt is jou argument, maar dat is zo'n enorme dooddoener dat ik er, denk ik althans, verder niet op in hoef te gaan. Als dingen (wat dan ook) nooit "stuk" zouden gaan, hoefde er ook nooit iets gerepareerd/hersteld te worden.

2. Hangt met punt 1 hierboven samen. Ziggo heeft waarschijnlijk ook niets veranderd. Houd het dan automatisch in dat het probleem ook niet bij hun kan liggen. Nee, het kan absoluut een probleem zijn, maar hierin kan je hetzelfde argument aantrekken als wat jij gebruikt.... niets verandert, dus ook niets stuk.

3. Capaciteit van de newsprovider. En daarin is Download2day een beruchte. Hebben eerder dit jaar ook al eens zware capaciteits problemen gehad nadat er verhogingen waren geweest, die ze nooit hebben toegegeven. Hun argument destijds... Wij hebben niets veranderd, dus het probleem moet bij Ziggo liggen.

Persoonlijk zet ik mijn geld in op punt 1 of 3. Download2day die gewoon (opnieuw) zware capaciteitsproblemen heeft, en dit niet toegeeft en wil toegeven, hier staan ze overigens ook om bekend. Of een probleem in je eigen setup. Als Ziggo zou knijpen, wat ik nergens uit kan afleiden, dan zou een Z1 abonnement daar niet voor in aanmerking komen lijkt me, maar eerder de zwaardere abonnementen. En nu vol in de spits tijd op internet, trek ik mijn lijn volledig "vol" bij het downloaden van Eweka.

Echter zoals je ziet. Het argument wat jij zelf aanhaalt om maar niets te hoeven testen kan een ieder naar zijn eigen verhaal zetten en het argument zo gebruiken om niets te doen. Is dus op dit moment een nog volledig loos en nutteloos/onbruikbaar argument. En aangezien je al met een advocaat dreigt is het wellicht handig om de feiten op een rij te hebben.

copymaster
13 oktober 2009, 20:01
Laat ik vandaag met Tweaknews ook timeout problemen hebben. Niet vooruit te branden. Niet voor een gat gevangen de payserver van Astraweb gebruikt en wat schets mijn verbazing, volle download snelheid van 48Mbits/sec wat ik ook met de speedtest van Ziggo haal.
Wat ik probeer te zeggen is dat zelfs het gebruik van een payserver geen garantie is voor maximale download snelheid.
Vorige week ook even timeout problemen gehad bij Tweaknews. Volgens mij hebben ze daar problemen.

optikn3rv
13 oktober 2009, 21:02
Eweka werkt voor mij
Snelheid is niet de beste maar ik heb geen klachten.
Ziggo alles in 1 extra

zit ronde 4.50MB/s

jelle2503
14 oktober 2009, 13:34
volges mij wordt er wel geknepen in standaard nieuwsgroepen... de ene keer haal ik ~2.2mB gemiddeld.. en soms loopt dit wat af tot ~1.8mB tot ~1.3mB... kan wellicht zijn omdat ik de standaard ziggo newsgroup server gebruik , ik zal eens kijken wat ik bij Eweka kan halen gemiddeld..
Desalniettemin zeer tevreden, had nooit verwacht 25mbit ook echt te kunnen genieten op mijn lijn (ik zit erg ver weg van de centrale en op het platteland)

vreemd is ook dat bij ongeveer iedere 1000mb er altijd een rar stuk is, zelfs bij nog geen dag oude posts.. als ik em opnieuw download is hij dan gewoon goed

Timbo25
14 oktober 2009, 16:14
volges mij wordt er wel geknepen in standaard nieuwsgroepen... de ene keer haal ik ~2.2mB gemiddeld.. en soms loopt dit wat af tot ~1.8mB tot ~1.3mB... kan wellicht zijn omdat ik de standaard ziggo newsgroup server gebruik , ik zal eens kijken wat ik bij Eweka kan halen gemiddeld..
Desalniettemin zeer tevreden, had nooit verwacht 25mbit ook echt te kunnen genieten op mijn lijn (ik zit erg ver weg van de centrale en op het platteland)

vreemd is ook dat bij ongeveer iedere 1000mb er altijd een rar stuk is, zelfs bij nog geen dag oude posts.. als ik em opnieuw download is hij dan gewoon goed
zou kunnen liggen aan een ram repje, wat niet meer 100% is.

G.bruiker
14 oktober 2009, 16:58
3. Capaciteit van de newsprovider. En daarin is Download2day een beruchte. Hebben eerder dit jaar ook al eens zware capaciteits problemen gehad nadat er verhogingen waren geweest, die ze nooit hebben toegegeven. Hun argument destijds... Wij hebben niets veranderd, dus het probleem moet bij Ziggo liggen.

Download2day is een reseller van xsnews,en die zitten continue te klooien.
Ze leveren ook aan reggefiber maar ook die verbinding klapt er steeds uit.
Een direct abonnement op xsnews loopt wel.
Maar ze knijpen als ze zelf capaciteit te kort komen gewoon die van hun resellers af.
Daarom ben ik over naar newsxs,nog een euro goedkoper en loopt vlekkeloos.

Spartagek
2 november 2009, 12:51
Het blijft een issue, Ziggo de schuld geven.
Ik gebruik al 8 jaar usenet, en voor een groot deel daarvanover de ziggo / @home lijnen.
Nooit problemen ( die extern lagen )
maar mensen die speciaal registreren om te klagen, en dan na 2 posts niet willend zijn om meer te leveren aan info negeer ik dan ook gewoon.

Eweka, newsxs & hitnews zijn stabiele providers, nooit problemen mee gehad, ook niet qua snelheid of knijpen

Roger Rabbit
2 november 2009, 14:34
Bij mij is de Ziggo nieuwsserver ook traag. Met Eweka haal ik de volledige snelheid waar ik voor betaal.

Ziggo adverteert met snel internet, maar je haalt het niet eens op hun eigen nieuwsserver :schater:

Als ik echt iets wil downloaden neem ik wel een payserver.

Ben trouwens zelf beta tester geweest van hun servers in de @home tijd vlak voor de overgang naar Ziggo.

Vijver
2 november 2009, 18:37
Kort berichtje tussendoor: Eweka heeft de snelheid verhoogt naar 50mbit.
Ze moesten denk ik ook wel. Nu blijf ik er mooi nog even zitten.

OmeJoop
2 november 2009, 19:22
Probeer je firewall in je router eens uit te zetten... scheelde bij mij zo 5 Mb/sec ... Kan die 20 verbindingen op 50 Mb/sec kennelijk niet helemaal full speed afhandelen...

Spartagek
2 november 2009, 19:57
Kort berichtje tussendoor: Eweka heeft de snelheid verhoogt naar 50mbit.
Ze moesten denk ik ook wel. Nu blijf ik er mooi nog even zitten.

Dat was al zo, maar nog niet 'officieel'

Ik ben aan het verzinnen om naar astraweb te gaan, die geven unlimited, voor "maar" 2 euro meer dan Eweka

omgerekend komt dat dan op 27 euro per 3 maanden

Vijver
2 november 2009, 20:02
Dat was al zo, maar nog niet 'officieel'

Ik ben aan het verzinnen om naar astranews te gaan, die geven unlimited, voor "maar" 2 euro meer dan Eweka

Ik weet wel dat ze enige tijd geleden redelijk aan het testen waren, met 4 draadjes zat ik al aan de 50mbit. Ik heb voor lang vooruitbetaald, maar in 50mbit +25mbit aanvullend kan ik me voorlopig vinden.

Parel
4 november 2009, 13:27
Ziggo truck, of ligt het toch aan mij. Datum: 04-11-2009
Wie heeft ook deze ervaring?
Ik had al vanaf het eerste begin in 1999 het abo wat ze nu Z3 noemen met een snelheid van nu:
25 Mbit/s down en up 4.0 Mbit/s en downloaden vanuit nieuwsgroepen 15 Mbit/s a 47,95
Het belangrijkste voor mij was het downloaden, ik haalde toen met newsleecher 2,5 MB/s
Dat kwam neer op een half uur downloaden voor een gemiddelde DVD.
Herhaaldelijk door middel van bellen en folders van ziggo gehad om mij over te halen om mijn abo om te zetten naar alles in 1 ben daar tot op 23 -7- 2009 nooit op ingegaan, toen kreeg ik een aanbod dat leek te mooi om waar te zijn:
omzetten naar alles in 1 extra voor 64,95 plus je belkosten.
daar zat dan een gratis digitaal kastje bij en ook de kabeltv kosten plus bellen.
De snelheid zou gaan naar 50 Mbit/s down en up 5.0Mbit/s de download uit nieuwsgroepen heb ik toen niet gekeken. Nu wel en is nu 16 Mbit/s
Kortom ik stap over en krijg een nieuw motorola modem:
Hij gaat als een speer als ik meet bij http://speedtest.ziggo.nl heb ik een waarde van:
48,2 Mbit/s down en up 4,8 Mbit/s en downloaden uit nieuwsgroepen haal ik soms wel 5,77 MB/s
wat neer komt op een gemiddelde dvd in 10 a 15 minuten.
Dus niet te mooi om waar te zijn maar het is zo gewoon de dubbele snelheid in downloaden.
Ik ben een tevreden klant, maar dat duurt maar drie maanden blijkt nu.
Ik krijg op 08-10-2009 eerst een e-mail er staat in dat de snelheid in mijn omgeving zo hoog word dat ik een nieuw modem nodig heb, en dat ik dan klaar ben voor de toekomst.
Ja fijn nogal sneller laat maar komen dacht ik.
Op 13-10-2009 komt het modem Euro-docsis3 binnen er zit een briefje bij met de volgende tekst:
"Geachte heer/mevrouw
Gefeliciteerd met uw nieuwe Eurodocsis 3.0 modem.
Hiermee kunt u nog meer genieten van uw internetverbinding.
Wat betekend dit voor u?
Uw internetsnelheid is verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen.
Sluit het nieuwe modem aan, en u kunt direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid."
Dit laat dus aan duidelijkheid niets te wensen over, als ik alles goed aansluit ga ik nog sneller.
Fijn bedankt ga het meteen aansluiten, na het aansluiten hang ik er eerst rechtstreeks mijn laptop aan, het gaat al mis met activeren in de brief staat een code die ik zou moeten gebruiken G...... met 6 cijfers. typ het 5 keer in maar het lukt niet steeds de melding dat ik een foute code heb ingegeven.
Ik kijk dan even in mijn papieren van mijn overstappen op 23-7-2009 en daar staat dezelfde activatie code maar dan de g in kleine letter in plaats van een hoofdletter, en ja dan lukt het.
Ben best wel nieuwsgierig naar die nieuwe snelheid dat zul je begrijpen, omdat ze dat in de berichtgeving niet aangeven hoe snel dat zou moeten zijn nu.
Wat een domper zeg ik kom niet hoger dan 24 Mbit/s down, terwijl het meer dan 50 Mbit/s zou moeten zijn.
Gelukkig staat er in stap 3 van het installatie module 2 :
Heeft u snelheidsklachten en branden de lampjes op het modem , zoals op het plaatje.
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Fijn dat doen we dan maar 10 cent per minuut en een kwartier in de wacht.
Krijg dan een vriendelijke man aan de telefoon, hij kijkt het een en ander na zegt hij, en er blijken geen storingen te zijn, en het signaal naar mijn modem blijkt goed te zijn.
Hij zal mij nog een mail sturen met tips voor de snelheid op te hogen, en zegt dat het morgen misschien al weer beter kan zijn.
De tips stuurt hij inderdaad ,maar hebben geen resultaat.
Ik stuur dan via contactformulier een klacht in dat ik in plaats van snelheid verhoging, verlaging heb gekregen.
Krijg dan een mail terug met de informatie erin om mijn modem te resetten,
een half uur de stroom eraf en alleen de coax en de voedingkabel eraan en 30sec op het reset knopje drukken.
Ok zo gedaan en voor de zekerheid alle cat5 kabels vervangen door cat6 en mijn snelheid is dan:
45,3 Mbit/s down en up 4,1 Mbit/s is wel nog minder dan eerst maar daar kan ik dan wel mee leven.
Had ook nog het advies gekregen als het niet wou lukken om mijn oude modem weer aan te sluiten,
maar dat gaat dan niet meer de activatie lukt dan niet.
Nu ga ik eens elke dag mijn download snelheid uit nieuwsgroepen testen, want die is voor mij het belangrijkste, en wat blijkt ik kom niet hoger dan maximaal 2,77 MB/s dat is exact 3MB/s minder dan ik de eerste drie maanden met mijn Motorola modem had.
Krijg dan van Ziggo op 30-10-2009 weer een mail met de volgende inhoud:
"Geachte abonnee,
U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen.
Hiermee kunt u nog sneller internetten.
Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd.
Goed nieuws voor u."
Ja goed nieuws, niet dus 3MB/s langzamer downloaden uit nieuwsgroepen.
Ik stuur dan op 02-11-2009 maar weer eens een klacht via het contactformulier.
Ook best onhandig en klant onvriendelijk dat je allemaal noreply@casema.nl post van hun krijgt.
Ik stel daarin dat de download via nieuwsgroepen door hun word afgeknepen en dat ik nog steeds niet de snelheid heb die bij mijn abo hoort laat staan dat die verhoogd is.
Het antwoord komt op 03-11-2009, best wel snel dat moet ik toegeven, schiet er alleen niets mee op.
Er is door hun geconcludeerd dat er geen signaal problemen zijn.
En dat ik op http://www.coax.nl een betrouwbare snelheidtest kan uitvoeren, en dat ik het modem nog maar eens moet resetten en nog meer van die onzin dat er op neer komt dat het probleem bij mij zit.

Ja en daar kan je het mee doen, worden wij genept door Ziggo met alles in 1 extra abo dat een snelheid zou moeten hebben van 50Mbit/s down en 5.0 Mbit/s en een download snelheid van
16Mbit/s uit nieuws groepen?
Waarom zie ik nergens in reclame van Ziggo dat je uit de nieuwsgroepen met het duurste abo maar met 16Mbit/s kunt downloaden.
Wie herkend mijn verhaal en zit met hetzelfde??
Met vriendelijke Groet.

StriFe
4 november 2009, 18:36
Zowiezo bij nieuwsgroepen bij mij duurde het ong. 2 3 weken nadat de laatste snelheidsverhoging (Ik heb Z2) was gedaan. Dat ik van 5 mbit naar de 10 mbit schoot. Dus zowiezo kan het altijd langer duren dan noodzakelijk, maar ik heb zelf ook nooit troubles met de nieuwsgroepen van Ziggo, ok een onwijs lage retentie (Sommige bestanden die 100+ dagen oud zijn pakt hij heel soms nog) en niet elke nieuwsgroep is available. En aangezien ik helaas niet elke maand een payserver kan nemen, zit ik vast aan Ziggo wat opzich ook geen probleem is.

Maar uhm Pearl ik wil 2 dingen tegen je zeggen. die snelheid in 1999 was in NL nog niet beschikbaar en in 1999 was de Euro ook nog niet eens een wettig betaalmiddel heh ;). Niet kwaad bedoeld hoor, maar die dingen die je zei klinken nogal ongeloofwaardig in mijn oren.

copymaster
4 november 2009, 19:08
En aangezien ik helaas niet elke maand een payserver kan nemen, zit ik vast aan Ziggo wat opzich ook geen probleem is.

Je kunt ook een bundel kopen van 180GB voor 25 dollar bij astraweb. Deze blijft onbeperkt geldig. Wel zo handig als je niet elke maand even veel download.

Spartagek
4 november 2009, 19:24
Ik had al vanaf het eerste begin in 1999 het abo wat ze nu Z3 noemen met een snelheid van nu:
25 Mbit/s down en up 4.0 Mbit/s en downloaden vanuit nieuwsgroepen 15 Mbit/s a 47,95
Kan niet, in 1999 was de snelheid max. 8 MB

Het belangrijkste voor mij was het downloaden, ik haalde toen met newsleecher 2,5 MB/s
Dat kwam neer op een half uur downloaden voor een gemiddelde DVD.
Herhaaldelijk door middel van bellen en folders van ziggo gehad om mij over te halen om mijn abo om te zetten naar alles in 1 ben daar tot op 23 -7- 2009 nooit op ingegaan, toen kreeg ik een aanbod dat leek te mooi om waar te zijn:
omzetten naar alles in 1 extra voor 64,95 plus je belkosten.
daar zat dan een gratis digitaal kastje bij en ook de kabeltv kosten plus bellen.
De snelheid zou gaan naar 50 Mbit/s down en up 5.0Mbit/s de download uit nieuwsgroepen heb ik toen niet gekeken. Nu wel en is nu 16 Mbit/s
Kortom ik stap over en krijg een nieuw motorola modem:
Kan ook niet, De enige docsis3 modems zijn de Ubee & Arris
Hij gaat als een speer als ik meet bij http://speedtest.ziggo.nl heb ik een waarde van:
48,2 Mbit/s down en up 4,8 Mbit/s en downloaden uit nieuwsgroepen haal ik soms wel 5,77 MB/s
wat neer komt op een gemiddelde dvd in 10 a 15 minuten.
Dus niet te mooi om waar te zijn maar het is zo gewoon de dubbele snelheid in downloaden.
Ik ben een tevreden klant, maar dat duurt maar drie maanden blijkt nu.
Ik krijg op 08-10-2009 eerst een e-mail er staat in dat de snelheid in mijn omgeving zo hoog word dat ik een nieuw modem nodig heb, en dat ik dan klaar ben voor de toekomst.
Ja fijn nogal sneller laat maar komen dacht ik.
Op 13-10-2009 komt het modem Euro-docsis3 binnen er zit een briefje bij met de volgende tekst:
"Geachte heer/mevrouw
Gefeliciteerd met uw nieuwe Eurodocsis 3.0 modem.
Hiermee kunt u nog meer genieten van uw internetverbinding.
Wat betekend dit voor u?
Uw internetsnelheid is verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen.
Sluit het nieuwe modem aan, en u kunt direct gebruikmaken van de nieuwe, verhoogde snelheid."
Dit laat dus aan duidelijkheid niets te wensen over, als ik alles goed aansluit ga ik nog sneller.
Fijn bedankt ga het meteen aansluiten, na het aansluiten hang ik er eerst rechtstreeks mijn laptop aan, het gaat al mis met activeren in de brief staat een code die ik zou moeten gebruiken G...... met 6 cijfers. typ het 5 keer in maar het lukt niet steeds de melding dat ik een foute code heb ingegeven.
Ik kijk dan even in mijn papieren van mijn overstappen op 23-7-2009 en daar staat dezelfde activatie code maar dan de g in kleine letter in plaats van een hoofdletter, en ja dan lukt het.
Ben best wel nieuwsgierig naar die nieuwe snelheid dat zul je begrijpen, omdat ze dat in de berichtgeving niet aangeven hoe snel dat zou moeten zijn nu.
Wat een domper zeg ik kom niet hoger dan 24 Mbit/s down, terwijl het meer dan 50 Mbit/s zou moeten zijn.
Heb je niet de modems verwisseld ?
De motorola die je eerder noemde is een "oud" modem
Gelukkig staat er in stap 3 van het installatie module 2 :
Heeft u snelheidsklachten en branden de lampjes op het modem , zoals op het plaatje.
Neem dan contact op met onze klantenservice.
Fijn dat doen we dan maar 10 cent per minuut en een kwartier in de wacht.
Krijg dan een vriendelijke man aan de telefoon, hij kijkt het een en ander na zegt hij, en er blijken geen storingen te zijn, en het signaal naar mijn modem blijkt goed te zijn.
Hij zal mij nog een mail sturen met tips voor de snelheid op te hogen, en zegt dat het morgen misschien al weer beter kan zijn.
De tips stuurt hij inderdaad ,maar hebben geen resultaat.
Ik stuur dan via contactformulier een klacht in dat ik in plaats van snelheid verhoging, verlaging heb gekregen.
Krijg dan een mail terug met de informatie erin om mijn modem te resetten,
een half uur de stroom eraf en alleen de coax en de voedingkabel eraan en 30sec op het reset knopje drukken.
Ok zo gedaan en voor de zekerheid alle cat5 kabels vervangen door cat6 en mijn snelheid is dan:
45,3 Mbit/s down en up 4,1 Mbit/s is wel nog minder dan eerst maar daar kan ik dan wel mee leven.
paar procent verschil, kan voorkomen
Had ook nog het advies gekregen als het niet wou lukken om mijn oude modem weer aan te sluiten,
maar dat gaat dan niet meer de activatie lukt dan niet.
Nu ga ik eens elke dag mijn download snelheid uit nieuwsgroepen testen, want die is voor mij het belangrijkste, en wat blijkt ik kom niet hoger dan maximaal 2,77 MB/s dat is exact 3MB/s minder dan ik de eerste drie maanden met mijn Motorola modem had.
Krijg dan van Ziggo op 30-10-2009 weer een mail met de volgende inhoud:
"Geachte abonnee,
U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen.
Hiermee kunt u nog sneller internetten.
Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd.
Goed nieuws voor u."
Ja goed nieuws, niet dus 3MB/s langzamer downloaden uit nieuwsgroepen.
Ik stuur dan op 02-11-2009 maar weer eens een klacht via het contactformulier.
Ook best onhandig en klant onvriendelijk dat je allemaal noreply@casema.nl post van hun krijgt.
Ik stel daarin dat de download via nieuwsgroepen door hun word afgeknepen en dat ik nog steeds niet de snelheid heb die bij mijn abo hoort laat staan dat die verhoogd is.
Het antwoord komt op 03-11-2009, best wel snel dat moet ik toegeven, schiet er alleen niets mee op.
Er is door hun geconcludeerd dat er geen signaal problemen zijn.
En dat ik op http://www.coax.nl een betrouwbare snelheidtest kan uitvoeren, en dat ik het modem nog maar eens moet resetten en nog meer van die onzin dat er op neer komt dat het probleem bij mij zit.

Ja en daar kan je het mee doen, worden wij genept door Ziggo met alles in 1 extra abo dat een snelheid zou moeten hebben van 50Mbit/s down en 5.0 Mbit/s en een download snelheid van
16Mbit/s uit nieuws groepen?
Waarom zie ik nergens in reclame van Ziggo dat je uit de nieuwsgroepen met het duurste abo maar met 16Mbit/s kunt downloaden.
Wie herkend mijn verhaal en zit met hetzelfde??
Met vriendelijke Groet.

ER WORDT NIET GEKNEPEN !!!!!

Helaas, een hele lap tekst zonder feiten.

No offence, maar een paar statements die eruit springen bevatten onwaarheden, of onjuistheden.

Vijver
4 november 2009, 19:48
Heb jij die tekst helemaal gelezen, Spartagek?
Daar begin ik niet eens aan.
Maar usenet wordt idd niet geknepen, mijn payserver niet en de ziggo server niet. Knijpen in specifieke gevallen , zou kunnen, als je iemand bij Ziggo heel erg boos hebt gemaakt. (onzin, natuurlijk).

Spartagek
4 november 2009, 19:59
Er waren nog een paar puntjes die ik in eerste instantie wilde vermelden, maar heb het maar gelaten.

had me al weer teveel ingespannen....
commisaris Migraine zit op de schouder, ben dan wat prikkelbaar....:giveup:

CeeS
4 november 2009, 21:19
Maar usenet wordt idd niet geknepen, mijn payserver niet en de ziggo server niet.

Met nog de volgende opmerkingen erbij :

De newsserver van Ziggo geeft je maximaal tussen de 25 en 30 Mbit en kan bij drukte savonds nog wel wat langzamer zijn in sommige groepen, maar dat is geen knijpen van de verbinding. De server is gewoon niet sneller.
Mensen met een Ubee-modem rapporteren dat de usenet snelheid niet maximaal gehaald wordt, dat zou een firmware probleem zijn waar binnenkort een oplossing voor zou komen. Dus dat is ook geen 'knijpen'.

henri II
4 november 2009, 22:14
Met nog de volgende opmerkingen erbij :

De newsserver van Ziggo geeft je maximaal tussen de 25 en 30 Mbit en kan bij drukte savonds nog wel wat langzamer zijn in sommige groepen, maar dat is geen knijpen van de verbinding. De server is gewoon niet sneller.
Mensen met een Ubee-modem rapporteren dat de usenet snelheid niet maximaal gehaald wordt, dat zou een firmware probleem zijn waar binnenkort een oplossing voor zou komen. Dus dat is ook geen 'knijpen'.

het fluctueren van de snelheid heb je ook bij de payservers gedurende de drukte. Ik gebruik Eweka of Easyusenet of NewsXs.De laatste 2 heb ik voor een maand genomen om te testen. Tijdens de "rustige" periodes haal ik bij de laatse 2 gedurende de gehele download een strakke 5.7 MB/s. Eweka zit er iets onder omdat die volgens volgens mij nog niet helemaal aan de 50 Mbits zitten.
Tijdens de drukte zwabberen ze echter alle 3 van hoog naar laag etc.
Dit alles wel met een Arris modem ipv Ubee ( pas omgewisseld).
Met dat Ubee modem was geen land mee te bezeilen.
Ik ben volledig met jullie eens dat er niet wordt geknepen.
OK tijdens de drukte zul je gewoon genoegen moeten nemen dat het iets langzamer gaat.Ook met payservers want uiteindelijk gaat volgens mij alles via ziggo.

StriFe
5 november 2009, 00:28
Je kunt ook een bundel kopen van 180GB voor 25 dollar bij astraweb. Deze blijft onbeperkt geldig. Wel zo handig als je niet elke maand even veel download.

Ik mag van geluk spreken als ik in een jaar max. 2 maanden payserver kan kopen. Aangezien ik dus een uitkering heb (Afgekeurd 80-100%) Gaat het mij dus helaas niet lukken om zelfs 25 dollar op te hoesten. en heb bekant elke trial al gehad die beschikbaar was.

Parel
5 november 2009, 10:03
Zowiezo bij nieuwsgroepen bij mij duurde het ong. 2 3 weken nadat de laatste snelheidsverhoging (Ik heb Z2) was gedaan. Dat ik van 5 mbit naar de 10 mbit schoot. Dus zowiezo kan het altijd langer duren dan noodzakelijk, maar ik heb zelf ook nooit troubles met de nieuwsgroepen van Ziggo, ok een onwijs lage retentie (Sommige bestanden die 100+ dagen oud zijn pakt hij heel soms nog) en niet elke nieuwsgroep is available. En aangezien ik helaas niet elke maand een payserver kan nemen, zit ik vast aan Ziggo wat opzich ook geen probleem is.

Maar uhm Pearl ik wil 2 dingen tegen je zeggen. die snelheid in 1999 was in NL nog niet beschikbaar en in 1999 was de Euro ook nog niet eens een wettig betaalmiddel heh ;). Niet kwaad bedoeld hoor, maar die dingen die je zei klinken nogal ongeloofwaardig in mijn oren.

Dat staat er ook niet h,
er staat "met de snelheid van NU" en niet van toen.
En die Euro prijs is ook van NU en niet van 1999.
En waarom zou ik over een modem merk liegen?
Wat is er nu nog ongeloofwaardig aan.?
heb van alles wat erin staat hier de papieren liggen en als jij mij je adres geeft zal ik je toesturen wat je nog in wil zien.
Met vriendelijke groet.
Parel.

Ed
5 november 2009, 10:06
Dat staat er ook niet h,
heb van alles wat erin staat hier de papieren liggen en als jij mij je adres geeft zal ik je toesturen wat je nog in wil zien.
Met vriendelijke groet.
Parel.Vertel maar eens welk modem je hebt dan. Typenummer, staat onder op de modem ;)

Spartagek
5 november 2009, 10:11
Dat staat er ook niet h,
Met vriendelijke groet.
Parel.

Ik had me al ( met een omweg ) licht ge-excuseerd.

maar motorola heeft in het ziggo gebied geen docsis3 modems, dus die snelheid kan er niet geweest zijn.
Je hebt een Arris of een Ubee modem, en van beide zijn al wat problemen bekend, qua stabiliteit.

Maar neemt niet weg dat er een hel verhaal is weggeschreven, wat op dat moment direct onderuit gaat.
Ik hoef geen bewijzen, ik heb zelf ook alle documentatie voorhanden.

Wat je het beste kunt doen is goed kijken naar de apparatuur de je hebt.
het "oude" modem, waar je ogenschijnlijk dan wel richting de 50 Mb kwam, en de nieuwe.

Parel
5 november 2009, 10:32
Vertel maar eens welk modem je hebt dan. Typenummer, staat onder op de modem ;)

Het is dus zoals ik al schreef een Eurodocsis 3.0
Naam: Ubee
Modelnummer: EVM 3200
en iets lager op de sticker staat dan nog:
Modelno 3208.
Maar het gaat er mij maar om dat mij met dit modem een hogere snelheid word belooft en dat ik uit nieuwsgroepen nu een veel lagere snelheid heb.
Dus de laatste drie modems op een rijtje.
1: Motorola met abo Wat nu Z3 is.
2: Arris met wat nu alles in 1 extra is(dus maar krap drie maanden gebruikt.
3: Ubee vanaf 13-10-2009.
Groetjes Parel.

Ed
5 november 2009, 10:52
Maar het gaat er mij maar om dat mij met dit modem een hogere snelheid word belooft en dat ik uit nieuwsgroepen nu een veel lagere snelheid hebDat probleem is ook bekend... en er wordt aan gewerkt. Staat hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862) te lezen...

Is niets aan te doen nog. En ja, ze ruilen geen modems ;)

Parel
5 november 2009, 11:08
Dat probleem is ook bekend... en er wordt aan gewerkt. Staat hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862) te lezen...

Is niets aan te doen nog. En ja, ze ruilen geen modems ;)

Ok ik heb dat daar gelezen, dus mijn verhaal klopt.
Maar als Ziggo dit weet waarom zeggen ze dan niet gewoon tegen mij, nadat ik drie keer contact met hun heb gehad, dat er aan gewerkt word?
Daar had ik dan wel mee kunnen leven.
Heb helaas het oude modem al terug gestuurd.
Had geprobeerd om het terug aan te sluiten, maar moest dan weer bellen met Ziggo, heb dat maar laten zitten, want met antwoorden als misschien is het morgen beter kan ik weinig mee.

In ieder geval hartelijk dank voor het lezen en meedenken.
Groetjes, Parel.

Hakker
7 november 2009, 14:47
Ik heb een hele simpele vraag download je via de Ziggo newsserver of een payserver?
Ziggo heeft zijn newsserver op een snelheidscap staan en je zal dus never nooit niet de 50mbit trekken.
Sinds gisteren heb ik eindelijk ook een stabiele verbinding en eindelijk een werkende docsis 3 modem. na een weekje proeven tussendoor. maar via mijn Astraweb account gaat het echt strak met 5,7-5,8MB/sec. Werkende op een Arris modem.
De Ubee heeft een firmware probleem waardoor ze schijnbaar nog niet hoger dan rond de 40mbit komen met usenet, maar er wordt aan gewerkt. Is trouwens niet altijd zo geweest want ik had met dat weekje een Ubee modem en in het begin ging die gewoon ook strak 5,8MB/sec dit is later met een firmware upgrade slechter geworden. de derde firmware is al wat beter maar lost nog niet alles op dus het is gewoon wachten op firmware nr 4 als je een Ubee modem heb.

Parel
8 november 2009, 11:11
Ik heb een hele simpele vraag download je via de Ziggo newsserver of een payserver?
Ziggo heeft zijn newsserver op een snelheidscap staan en je zal dus never nooit niet de 50mbit trekken.
Sinds gisteren heb ik eindelijk ook een stabiele verbinding en eindelijk een werkende docsis 3 modem. na een weekje proeven tussendoor. maar via mijn Astraweb account gaat het echt strak met 5,7-5,8MB/sec. Werkende op een Arris modem.
De Ubee heeft een firmware probleem waardoor ze schijnbaar nog niet hoger dan rond de 40mbit komen met usenet, maar er wordt aan gewerkt. Is trouwens niet altijd zo geweest want ik had met dat weekje een Ubee modem en in het begin ging die gewoon ook strak 5,8MB/sec dit is later met een firmware upgrade slechter geworden. de derde firmware is al wat beter maar lost nog niet alles op dus het is gewoon wachten op firmware nr 4 als je een Ubee modem heb.
Ik heb er momenteel 20 verschillende servers in staan met 64 lijnen waaronder ook een payserver.
Ik haal vandaag af en toe 3.32MB/s maximaal.
Het Arris modem heb ik jammer genoeg al teruggestuurd.
Dus zal het wachten worden tot die nieuwe Firmware er op zit.
Groetjes.

BertK
8 november 2009, 11:53
Je kunt het programma NewsBinPro eens proberen als je de
mogelijkheid hebt.. Is maar een Gok :mrgreen:

Parel
8 november 2009, 12:11
Je kunt het programma NewsBinPro eens proberen als je de
mogelijkheid hebt.. Is maar een Gok :mrgreen:
Heb al enkele andere programs geprobeerd, maar als het probleem in het modem zit kun je in alles wat daar achter zit doen wat je wilt, maar daar schiet je dan geen reet mee op.

Ziggo moet gewoon open en eerlijk zijn over dit soort dingen, dan krijgen we ook niet van die ellen lange discussies.
Maar misschien heb ik het mis maar komen ze zo graag in het nieuws.
Bedankt voor het mee denken.
Groetjes.

BertK
8 november 2009, 12:18
Ik weet het niet meer zo goed want is lang geleden maar ik meen mij
te herinneren dat NewsBinPro het bestand via een lijn download en de andere
programma's via meerdere lijntjes...

Parel
8 november 2009, 12:43
Ik weet het niet meer zo goed want is lang geleden maar ik meen mij
te herinneren dat NewsBinPro het bestand via een lijn download en de andere
programma's via meerdere lijntjes...

Hoi, vroeger misschien wel maar nu werkt die ook gewoon met een x aantal lijnen per server, en je kunt ook met meerdere servers downloaden.
Bij mij valt de snelheid dan nog lager uit als met Newsleecher.
Als ik alleen maar de server van Ziggo daar in gebruik kom ik met mijn alles in extra abo op 1.8MB/s
Schiet dus niet echt op.
Groetjes.

Ed
8 november 2009, 13:22
Ik heb er momenteel 20 verschillende servers in staan met 64 lijnen waaronder ook een payserver.Zoveel threads is overkill en zal sowieso je snelheid naar beneden halen. Met 4 lijntjes haal ik al de max van de Ubee. En ik mag 12 threads openzetten.
Zeker veel freeservers tussen zitten? Die werken niet altijd en zeker niet qua snelheid.

Parel
9 november 2009, 09:18
Zoveel threads is overkill en zal sowieso je snelheid naar beneden halen. Met 4 lijntjes haal ik al de max van de Ubee. En ik mag 12 threads openzetten.
Zeker veel freeservers tussen zitten? Die werken niet altijd en zeker niet qua snelheid.

Dat het de snelheid naar beneden haalt ben ik dus niet met je eens, dit was bij het Arris modem zeker niet het geval, en bij deze Ubee trouwens ook niet want als ik maar 4 lijntjes laat lopen gaat het ook niet sneller dan 2.95 - 3 MB/s
Maar je haalt wel je downloads completer binnen want de Ziggo server stop nogal snel als je iets te vlug Of later dan 14 dagen ophaalt.
De eerste en meeste die hier stilvalt is de Ziggo server, maar dat is voor mij geen probleem.
Heb inmiddels wel excuus van Ziggo gekregen en de bevestiging dat ze er samen met de producent van het modem mee bezig zijn om het op te lossen.
Daar zullen we dan maar op wachten.
Groetjes.

Spartagek
9 november 2009, 15:57
Ik heb geen idee wat de retentie van de ziggo server is, maar als het erbuiten valt willen de newsreaders wel eens blijven hangen op een draad.
en als dat gebeurt, gaat idd de snelheid er snel uit.

Ik heb hier met het arris modem & payservers nooit een probleemmee ondervonden, aangezien ik de ziggo servers niet in gebruik heb.
Ook freeservers zijn eencrime om bij te houden, de ene dag werkt het, de volgende dag liggen ze er weer uit, om er na 2 dagen weer in te schieten

Ed
10 november 2009, 07:36
Dat het de snelheid naar beneden haalt ben ik dus niet met je eens, dit was bij het Arris modem zeker niet het geval, en bij deze Ubee trouwens ook niet want als ik maar 4 lijntjes laat lopen gaat het ook niet sneller dan 2.95 - 3 MB/s

64 verbindingen????? Weet je wat voor 'druk' dat op je verbinding zet? Niet te vergeten je newsreader en de daarbij behorende processorkracht. Maar goed, ik heb er dan ook geen verstand van... jij zal het wel weten. Ben wel erg benieuwd met wat voor je servers je allemaal verbind... :schater:

Heb inmiddels wel excuus van Ziggo gekregen en de bevestiging dat ze er samen met de producent van het modem mee bezig zijn om het op te lossen.
Daar zullen we dan maar op wachten.Dit was dan ook al bekend... en al meerdere malen hier gemeld.

Parel
10 november 2009, 10:59
64 verbindingen????? Weet je wat voor 'druk' dat op je verbinding zet? Niet te vergeten je newsreader en de daarbij behorende processorkracht. Maar goed, ik heb er dan ook geen verstand van... jij zal het wel weten. Ben wel erg benieuwd met wat voor je servers je allemaal verbind... :schater:

Dit was dan ook al bekend... en al meerdere malen hier gemeld.

Hoi Ed,
of ik het weet en of jij er verstand van hebt, en dat het bij jouw en andere in bepaalde forums al bekend was, doet hier allemaal niet ter zake.

Het gaat er om dat mensen denken, zoals ook ik, dat de nieuwsgroepen worden afgeknepen omdat met het nieuwe modem Ubee en een alles in 1 extra pakket je downloadsnelheid vanuit nieuwsgroepen met 3MB/s is verlaagd, ten opzichte van het vorige modem.
Ook bij Ziggo was dit al lang bekend, maar ze probeerden de schuld bij de klant te leggen.
Een simpel berichtje op de Ziggo site of een briefje bij het nieuwe Ubee modem bij de mensen die een alles in extra abo hebben, om ze daar voor te waarschuwen, en te melden dat ze er mee bezig zijn was voldoende geweest, om all discussies die er nu over gaande zijn her en der, te voorkomen.
Ik moet met hen tot 4 keer toe contact te leggen en onder hun neus wrijven dat er honderden met het zelfde probleem zitten, voordat ze toegeven dat het zo is.
En er staat nog steeds niet op hun site dat er een probleem met die modems is en ze worden nog steeds uitgeleverd.
Dus zullen er nog steeds mensen zijn die de forums niet lezen( en dat zijn er meer dan die dit allemaal wel lezen) weer naar Ziggo gaan bellen en mailen over dit probleem.
Ziggo moet gewoon zodra er een probleem ergens mee is de klant informeren, en dat zou ze dan veel werk en ergenis besparen.
Verder maak ik aan dit verhaal geen woorden meer aan vuil, voor mij is het klaar en wacht tot het opgelost is of anders trek ik mijn plan wel.

En wees vooral niet bezorgd op de druk op mijn verbinding of cpu, dat komt wel goed.

Groetjes.

Ed
10 november 2009, 11:41
Hoi Ed,
of ik het weet en of jij er verstand van hebt, en dat het bij jouw en andere in bepaalde forums al bekend was, doet hier allemaal niet ter zake.

Het gaat er om dat mensen denken, zoals ook ik, dat de nieuwsgroepen worden afgeknepen omdat met het nieuwe modem Ubee en een alles in 1 extra pakket je downloadsnelheid vanuit nieuwsgroepen met 3MB/s is verlaagd, ten opzichte van het vorige modem.
Ook bij Ziggo was dit al lang bekend, maar ze probeerden de schuld bij de klant te leggen.
Een simpel berichtje op de Ziggo site of een briefje bij het nieuwe Ubee modem bij de mensen die een alles in extra abo hebben, om ze daar voor te waarschuwen, en te melden dat ze er mee bezig zijn was voldoende geweest, om all discussies die er nu over gaande zijn her en der, te voorkomen.
Ik moet met hen tot 4 keer toe contact te leggen en onder hun neus wrijven dat er honderden met het zelfde probleem zitten, voordat ze toegeven dat het zo is.
En er staat nog steeds niet op hun site dat er een probleem met die modems is en ze worden nog steeds uitgeleverd.
Dus zullen er nog steeds mensen zijn die de forums niet lezen( en dat zijn er meer dan die dit allemaal wel lezen) weer naar Ziggo gaan bellen en mailen over dit probleem.
Ziggo moet gewoon zodra er een probleem ergens mee is de klant informeren, en dat zou ze dan veel werk en ergenis besparen.
Verder maak ik aan dit verhaal geen woorden meer aan vuil, voor mij is het klaar en wacht tot het opgelost is of anders trek ik mijn plan wel.

En wees vooral niet bezorgd op de druk op mijn verbinding of cpu, dat komt wel goed.

Groetjes.Laat ook maar gewoon, want de essentie van het verhaal komt toch niet door...

64 verbindingen is overkill en werkelijk niemand zal dat doen. De snelheid is zelfs met gewoon 8 threads cq 4 threads haalbaar. Maar goed, als jij denkt 64 nodig te hebben. Suc6! :)

Spartagek
10 november 2009, 16:07
lol :pompom:

Ed is de oprichter van usenet ....

maar evenzo grappig
"ziggo had een briefje bij het modem moeten doen", ivm snelheden behaald met usenet bedoel je ?

ten eerste - ik denk dat 80% van de gebruikers niet eens weet wat donloaden is, laatstaan via usenet

en een briefje erbij ????
De gebuiksaanwijzing wordt niet eens gelezen ( stroom van modem bij plaatsen nieuwe router en nog meer .... )

dan denk je dat DAT wel gelezen wordt ...
hahah

Hakker
10 november 2009, 19:53
Hoi Ed,

Groetjes.
Het punt is dat er niet geknepen wordt. Je blijft het constant roepen maar (en voor de laatste keer) ER WORDT NIET GEKNEPEN!!!
Dat er door een firmware probleem de snelheid niet gehaald wordt is een heel ander verhaal daarnaast was daar al heel lang een draad over ook over het feit dat men bezig is aan een firmware update.

Klagen is 1 ding maar insinueren is een heel ander verhaal.

Excalibur
11 november 2009, 17:50
@Parel:
En om nog wat specifieker te zijn in deze:

1 - Naar nieuwsservers in het algemeen word niet gecapt.
2 - Naar de Ziggo newsserver word wel een maximum snelheid gehanteerd, deze is te vinden op de Ziggo site, en hier word absoluut niet geheimzinnig over gedaan evenmin als het verzwegen word.
3 - Dat je naar een payserver momenteel met bepaalde modems niet de maximale snelheid haalt heeft niets, ik herhaal niets met cappen te maken, enkel met een probleem met de firmware. Dit probleem is bekend en daar word aan gewerkt.

Dus stop nou met het verkondigen dat er gecapt word, want dat word er niet. Tenzij je naar de Ziggo newsserver bedoelt, dan heb je gelijk, maar dat zou een bekend fenomeen moeten zijn, staat nl gewoon op de site.

En 64 treads... is zware overkill.. :lol: Weet niet waarom je er zoveel ingesteld hebt, maar het verbeterd in elk geval niets, het maakt het eerder slechter dan beter... Het is maar wat je zelf wilt.

Spartagek
11 november 2009, 18:00
En 64 treads... is zware overkill.. :lol: Weet niet waarom je er zoveel ingesteld hebt, maar het verbeterd in elk geval niets, het maakt het eerder slechter dan beter... Het is maar wat je zelf wilt.[/QUOTE]

Ik wil die adressen, ik wil naar 99 threads ...

Sjaool
11 november 2009, 18:18
Ik heb geen idee wat de retentie van de ziggo server is, maar als het erbuiten valt willen de newsreaders wel eens blijven hangen op een draad.
en als dat gebeurt, gaat idd de snelheid er snel uit.

Volgens de website van Ziggo is dit de retentie:
Retentie op binary > Max. 30 dagen
Retentie op txt > Tot 150 dagen

Die 30 dagen worden bij lange na niet gehaald.

Als je dus iets probeert te downloaden dat ouder is dan een dag of 10 krijg je het waarschijnlijk nooit compleet binnen. Dat is tenminste mijn ervaring.

Beter is het om een payserver te gebruiken, de "betere" gaan tegenwoordig al tot meer dan 365 dagen.

Ik gebruik op dit moment naar volle tevredenheid Hitnews (www.hitnews.eu), niet al te duur en de volle snelheid die ik kan halen.

De hier onder vermelde info is helaas oud.

Hier(onder) (https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/) kun je lezen wat de snelheid van de nieuwsserver van Ziggo is.

http://i36.tinypic.com/2w22b6r.jpg

P.S. Ziggo knijpt geen nieuwsgroepen. Echt waar! ;)

Timbo25
12 november 2009, 00:13
Voor fatsoenlijk usenet moet je een payserver nemen, dat weet iedereen, dat Ziggo er 1 heeft is een bijzaak!

Mirrrr
12 november 2009, 00:16
Het is nu vandaag toch officieel bewezen dat Ziggo niet knijpt:-P

Vijver
12 november 2009, 00:16
Voor fatsoenlijk usenet moet je een payserver nemen, dat weet iedereen, dat Ziggo er 1 heeft is een bijzaak!

Toch zou ik met alleen de ziggo server uit de voeten kunnen, je moet er alleen wat strakker op zitten. We zijn extreem verwend met die payservers die voor mijn gevoel min of meer gratis zijn.

Spartagek
12 november 2009, 11:12
Dat Ziggo de retentie niet haalt, is niet helemaal de schuld van Ziggo
maar van de zeurende FTD gebruikers, die graag de keuze willen uit "wit licht" in 40 verschillende smaken ( lees uploaders )

een beetje populaire upload moet dan ook binnen 7 dagen het liefts nog 40x erop gezet worden.
wat denk je dat dat met de retentie doet ?
het is te vergelijken met het bord bij de supermarkt
iedereen hangt zijn briefje erop, maar als het te vol raakt, haalt de supermarkt de oudere briefjes als eerste weg, of die nu een dag hangen, of 30 dagen

< iemand op de hoogte van de vete tussen nzbpirates & ftd ? >
Een vipmalloot heeft een pliek doorgespot op FTD, en nu zijn de piraten boos ....:thumb up:

Sjaool
12 november 2009, 12:01
< iemand op de hoogte van de vete tussen nzbpirates & ftd ? >
Een vipmalloot heeft een pliek doorgespot op FTD, en nu zijn de piraten boos ....:thumb up:
Niet alleen op FTD maar ook op iemand die een Pliek + install verkoopt op Marktplaats. :wink:

CeeS
12 november 2009, 12:48
Hier(onder) (https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/) kun je lezen wat de snelheid van de nieuwsserver van Ziggo is.

http://i36.tinypic.com/2w22b6r.jpg

P.S. Ziggo knijpt geen nieuwsgroepen. Echt waar! ;)

Het is al een aantal malen geschreven:

Deze info is 'oud'. Dat lijstje stond er al toen alles-in-1 extra nog 16Mbit als snelheid had en alles-in-1-plus 8Mbit. Dat zijn dus gewoon de abbonnements snelheden van die tijd en blijkbaar nooit geupdate. Je kunt dat zien als je zelf download, dat is sneller dan 16 of 8Mbit/sec. (ongeveer 25Mbit).

Sjaool
12 november 2009, 13:58
Het is al een aantal malen geschreven:

Deze info is 'oud'. Dat lijstje stond er al toen alles-in-1 extra nog 16Mbit als snelheid had en alles-in-1-plus 8Mbit. Dat zijn dus gewoon de abbonnements snelheden van die tijd en blijkbaar nooit geupdate. Je kunt dat zien als je zelf download, dat is sneller dan 16 of 8Mbit/sec. (ongeveer 25Mbit).
Kwam ik later ook achter. :oops:
Je kan niet alles hebben. ;)

Vijver
12 november 2009, 14:39
Niet alleen op FTD maar ook op iemand die een Pliek + install verkoopt op Marktplaats. :wink:

Verkopen? Wat een Loser. Pliek geeft het zelf al aan: 'heeft U deze sofware gekocht, dan bent U besodemietert'.

MartinCasema
12 november 2009, 16:28
Zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22085) (Andere thread)

pdukers
12 november 2009, 18:19
Volgens de website van Ziggo is dit de retentie:

Die 30 dagen worden bij lange na niet gehaald.

Als je dus iets probeert te downloaden dat ouder is dan een dag of 10 krijg je het waarschijnlijk nooit compleet binnen. Dat is tenminste mijn ervaring.

Mijn ervaring het laatste half jaar is juist dat de retentie van ziggo echt 30 dagen is. Vorige week bijv. nog een binary van 32 dagen oud 100% compleet van de ziggo server kunnen downloaden :)

Is je ervaring gebaseerd op vorig jaar? Toen had ziggo inderdaad problemen met de retentie.

Vijver
12 november 2009, 18:23
Mijn ervaring het laatste half jaar is juist dat de retentie van ziggo echt 30 dagen is. Vorige week nog een binary van 32 dagen oud 100% compleet van de ziggo server kunne downloaden :)

Is je ervaring gebaseerd op vorig jaar? Toen had ziggo inderdaad problemen met de retentie.

De keren dat ik de ziggo server getest heb, deed deze precies wat er beloofd wordt. Na 30 dagen wordt het wat lastiger. Het zijn juist de hele nieuwe bestanden die er wat later opstaan in vergelijking tot de betere payservers. Gewoon een dagje wachten en ze staan tevens op de ziggo server.

GerritJan
13 november 2009, 18:52
Ik begin ook erg te twijfelen aan ziggo, of men nu wel of niet de newsservers afknijpt!
Ik denk het wel, ondanks dat men zegt van niet!
Ik haal nog geen 2,5MB op news.quicknet en news.ziggo samen!
Als ik er 1 gebruik zag de snelheid nog verder weg.
Had laatst 1 dag news.eweka erbij en kwam toen wel tot 5,7Mb!

Vijver
13 november 2009, 18:58
Ik begin ook erg te twijfelen aan ziggo, of men nu wel of niet de newsservers afknijpt!
Ik denk het wel, ondanks dat men zegt van niet!
Ik haal nog geen 2,5MB op news.quicknet en news.ziggo samen!
Als ik er 1 gebruik zag de snelheid nog verder weg.
Had laatst 1 dag news.eweka erbij en kwam toen wel tot 5,7Mb!

Eweka zelf doet sinds kort 5,7MB/sec. De combi Eweka - Ziggonews zou goed moeten zijn voor iets van 75 a 80mbit.

GerritJan
13 november 2009, 19:03
Kom op dit moment niet verder dan 2,4MB/sec
Is toch veel te laag.
Of het is ongelooflijk druk op de server, of men knijpt.
Het is in het begin toen ik de nieuwe modem kreeg echt wel oke geweest!
Maar de laatste tijd zit ik echt op ongeveer de helft van wat het zou moeten zijn.
Modem al gereset etc.

:sleep:

Renatus
13 november 2009, 21:51
Kom op dit moment niet verder dan 2,4MB/sec
Is toch veel te laag.
Of het is ongelooflijk druk op de server, of men knijpt.

Als dat de enige twee mogelijke conclusies zijn dan zal het bij jou wel druk zijn op de server, want ik haal hier gewoon strak de 5,7MB per seconde. Of zou Ziggo gericht knijpen?

Hakker
13 november 2009, 22:59
op Astraweb 400 dagen oude posts 4 threads allemaal kleine files van 100-800 KB tussen de 2 tot 6 MB/sec imo heel goed gewoon. Gemiddeld 4,5 MB/sec en dat is gewoon goed met zulke files want dan is het gewoon de harddisk die moeite heeft :)

Regel 1 free servers zijn free servers en gewoon onbetrouwbaar. Kom terug als je met payservers test echt waar.

Mirrrr
13 november 2009, 23:08
Als dat de enige twee mogelijke conclusies zijn dan zal het bij jou wel druk zijn op de server, want ik haal hier gewoon strak de 5,7MB per seconde. Of zou Ziggo gericht knijpen?
Gericht knijpen bij zeurders?

Vijver
13 november 2009, 23:14
Over bovenstaande: Ik heb het voor de man even getest op de ziggo server. Een bepaalde jonge download deed het in het geheel niet. Een wat oudere uit een bepaalde groep met 3.6MB/s. Weer een andere download uit een andere groep met 1.7MB/s. Van knijpen wil ik niet spreken, maar bepaald continu zijn de downloads op de ziggo server niet.

Mirrrr
13 november 2009, 23:31
Duurt het misschien langer voordat downloads op de ziggo server staan?

Vijver
13 november 2009, 23:34
Duurt het misschien langer voordat downloads op de ziggo server staan?

Ja, absoluut. Die synchroniseren niet zo rap.

Spartagek
13 november 2009, 23:34
Gericht knijpen bij zeurders?

Net als uitleveren van de modems, die zelfde stagiar heeft het druk

modems schroeven, newsgroepen knijpen, modems versturen

nog even en je zegt me dat hij ook de helpdesk bemand !!

Vijver
13 november 2009, 23:37
Net als uitleveren van de modems, die zelfde stagiar heeft het druk

modems schroeven, newsgroepen knijpen, modems versturen

Ik wilde wat zeggen, maar dat kan niet.

Sjaool
14 november 2009, 01:26
Dat is er vast eentje van..... :schater:

GerritJan
14 november 2009, 08:36
Vond wel dit op Ziggo.nl

https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice

Nu weet ik niet hoeveel 16Mbit is in MB/sec ?

Spartagek
14 november 2009, 08:44
Vond wel dit op Ziggo.nl

delen door 8, kom je een heel eind

BertK
14 november 2009, 08:46
Vond wel dit op Ziggo.nl

http://www.digitaldutch.com/unitconverter/bits.htm

GerritJan
14 november 2009, 08:58
Vond wel dit op Ziggo.nl

Dank voor de converter.

Dit zou dus betekenen dat Ziggo idd de snelheid van de newsservers naar beneden heeft gehaald.
Ik kom dan op 2 MB/sec en dat is niet bepaald 5 MB/sec wat mijn alles in1 extra heeft!
Dan mogen ze hun reclame op televisie ook wel aanpassen!
Een berichtje van ziggo had ook wel netjes geweest overigens.
Nu misschien maar weer een payserver erbij :giveup:

Spartagek
14 november 2009, 09:01
Volgens mij wordt er in de reclame's niets gezegd over de snelheid van de newsserver

geen een provider onderhoud actief dat systeem.
Ziggo is er best aardig mee bezig ( gebruik het zelf bijna niet, alleen schaduwaccount op mijn sabnzbd )

Verder is al langer duidelijk dat Ziggo die snelheid aanhoud, en niet de vole 50 Mbit geeft
( weinig payservers die je voor de standaardprijs laten downloaden op die snelheid )
Eweka sinds kort, Hitnews vraagt er 2 euro toeslag voor

nico hhw
14 november 2009, 09:32
Dank voor de converter.

Dit zou dus betekenen dat Ziggo idd de snelheid van de newsservers naar beneden heeft gehaald.
Ik kom dan op 2 MB/sec en dat is niet bepaald 5 MB/sec wat mijn alles in1 extra heeft!
Ziggo heeft niets veranderd aan de snelheid mbt zijn eigen nieuwsservers,
dit is altijd al zo geweest bij ziggo, heeft zo ook altijd op de
ziggosite gestaan.
snelheid van nieuwsgroepen van ziggo en de snelheid van je abbonnement
staan wat dat betreft los van elkaar

algemeen bekend verhaal op dit forum.

Parel
14 november 2009, 09:37
[QUOTE=Spartagek;229618]Volgens mij wordt er in de reclame's niets gezegd over de snelheid van de newsserver

Hoi, nee natuurlijk gaan ze dat in de reclame niet zeggen dat je maar 16 Mb/s kan downloaden en er een payserver bij moet nemen om de volledige snelheid te halen.
Want dan stappen de mensen niet over van ADSL naar hun.
Dit zie je trouwens ook niet op de reclame, dat ze hun beloftes niet na komen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22094
En als je ze er naar vraagt krijg je geen antwoord, dat is Ziggo ten voeten uit.
Groetjes.

Renatus
14 november 2009, 10:57
Hoi, nee natuurlijk gaan ze dat in de reclame niet zeggen dat je maar 16 Mb/s kan downloaden en er een payserver bij moet nemen om de volledige snelheid te halen.
Dit zie je trouwens ook niet op de reclame, dat ze hun beloftes niet na komen:
En als je ze er naar vraagt krijg je geen antwoord, dat is Ziggo ten voeten uit.
Groetjes.

Mag toch hopen dat je geen abonnement hebt genomen puur gebaseerd op een reclame? Reclames laten per definitie alleen de mooie kanten van het verhaal zien.

Voor dat ik aie extra nam wist ik al dat er een payserver nodig is om de volledige snelheid te halen (ook toen op 20Mbit) aangezien die informatie over de snelheden keurig op de Ziggo website staan vermeld.

Het is altijd makkelijk om achteraf te gaan wijzen naar een reclame die iets niet meldt, maar met een beetje zelfonderzoek (zoals het lezen van de productdetails en de beroemde kleine letters) kan je een hoop 'teleurstellingen achteraf' voorkomen.

Mirrrr
14 november 2009, 13:38
Dank voor de converter.

Daarbij heeft ziggo gewoon echt een hele goede newsserver vergeleken met heel veel andere providers.
Als ik het vergelijk met de KPN server. Die is echt ruk eerste klas

Excalibur
17 november 2009, 15:03
Ik neem aan dat je de algemene voorwaarden leest voordat je een abonnement afsluit?

Staat er keurig in, staat eveneens keurig op de website, dus ze proberen het niet te verstoppen of te verdoezelen. Als je het niet wist kan je dat volledig op jezelf betrekken (en op niemand anders).

Parel
17 november 2009, 15:36
Ik neem aan dat je de algemene voorwaarden leest voordat je een abonnement afsluit?

Staat er keurig in, staat eveneens keurig op de website, dus ze proberen het niet te verstoppen of te verdoezelen. Als je het niet wist kan je dat volledig op jezelf betrekken (en op niemand anders).

Ja dat mag jij aannemen, we wonen in een vrij land.
Maar wat heeft dat te maken met mijn reaktie op spartagek?
[QUOTE=Spartagek;229618]Volgens mij wordt er in de reclame's niets gezegd over de snelheid van de newsserver

Leg eens uit.:giveup:

Sjaool
17 november 2009, 16:02

Helaas heb jij als klant nog een verplichting, namelijk het onderzoeken of wat jij geleverd krijgt wel hetgene is dat je verwachten mag.
Doe je dat niet dan ben jij zelf verantwoordelijk.

Wat zijn mijn plichten?

Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten.
U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht.
Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.

De verkoper heeft een informatieplicht.
Dat betekent dat hij aan u moet vertellen wat hij over het product weet.
Als hij iets aan u belooft, dan mag u verwachten dat het product daaraan voldoet.
De belofte van de verkoper is dan een soort garantie.

Bron: Consuwijzer (http://www.consuwijzer.nl)

In Nederland wordt men ook geacht de wet te kennen. ;)

Excalibur
17 november 2009, 16:12

Niets en tegelijk alles. Jij geeft aan dat het niet word genoemd in de reclame's, worden er ooit wel eens beperkingen/nadelen genoemd in een willekeurige reclame? Nee, in reclame's worden enkel de positieve punten benadrukt, is voor alles zo.

Had je het echter kunnen weten? Ja wel degelijk, dus is het niet aan Ziggo verwijtbaar dat mensen het puur baseren op basis van een reclame en daar later verontwaardigd over zijn, ondanks dat ze het wel hadden kunnen weten.

Parel
17 november 2009, 16:29
Had je het echter kunnen weten? Ja wel degelijk, dus is het niet aan Ziggo verwijtbaar dat mensen het puur baseren op basis van een reclame en daar later verontwaardigd over zijn, ondanks dat ze het wel hadden kunnen weten.[/QUOTE]

Oh zo, en als je Ziggo goed kent hadden we dit ook kunnen weten dan?

Spartagek
17 november 2009, 16:37
Je bent wel grappig,
Alles en overal maar redenen vandaan toveren om te klagen
wat een perfect leventje heb je.

er wordt gesuggereerd dat er gelimiteerd wordt op de nieuwsgroepen, maar dit is niet zo, wel zit er een max. snelheid op.
ga je extern ( eigen keuze ) dan haal jhe een hogere snelheid
de externe partij heeft niet veel meer te doen dan te zorgen voor compleetheid en bandbreedte.
Ziggo heeft een heel park aan diensten die ze 'moeten' onderhouden

Nu kan je geen winst behalen op je eigen klaagbaak, start je maar een nieuw klaagmuurtje.
Maar er reageert niemand, dus ga je zielig reclame lopen maken in een ander topic ....
Zou er een reden zijn dat niemand reageert :oyeah:

Ik zou verhuizen naar een andere regio helpen, probeer een jaartje UPC, daar wordt dus wel degelijk geknepen op de snelheid, OOK de externe partijen
UPC limiteerde namelijk gewoon op poortbasis.

In de reclame van Ziggo ( indiaan ) wordt gesproken over een snelle download ( 50Mb) en die wordt stelselmatig behaalt.
Elke test die ik doe kom ik tegen de 50 Mb aan, en met newsreaders staat er een stabiele verbinding van 6,2 MB/s.
Astraweb, Hitnews en Eweka werken gewoon erg goed, OOK met oudere downloads

Sjaool
17 november 2009, 16:51
Wat is nu je punt. Wees duidelijk!

Hakker
18 november 2009, 17:06
Had je het echter kunnen weten? Ja wel degelijk, dus is het niet aan Ziggo verwijtbaar dat mensen het puur baseren op basis van een reclame en daar later verontwaardigd over zijn, ondanks dat ze het wel hadden kunnen weten.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22094[/QUOTE]
Zo en jij geloofd elk pers bericht wat de deur uit wordt gedaan? Ik heb nog wel een zolder vol rommel maar als ik het aan jou als nieuw kan verkopen door positieve berichten en wat PR praat dan wil ik er graag wel wat tijd in zetten.

Ik zou graag een afspraak willen maken wanneer we kunnen beginnen. Jij een leuke Sinterklaas feest en ik ook dan :)

Spartagek
18 november 2009, 17:41
?

Ik ben nu werkelijk de draad kwijt
wordt er nu gequote om te quoten of om te kloten ?

Ik denk dat het beter is om dit topic af te sluiten, desnoods met een hard slot op de deur, want het gaat werkelijk nergens meer over

Pierre_1
19 november 2009, 00:08
?

Ik ben nu werkelijk de draad kwijt
wordt er nu gequote om te quoten of om te kloten ?

Ik denk dat het beter is om dit topic af te sluiten, desnoods met een hard slot op de deur, want het gaat werkelijk nergens meer over

Je doet er zelf aan mee, jouw reactie lokt weer een reactie uit, dus wie verwijt wie? Slotje dan maar? :)

TRaSH
19 november 2009, 08:51
vaak word er gequoted zonder dat het nodig is. Quoten gebruik je om duidelijk antwoord te geven op meerdere vragen. Of een vraag die veel eerder geplaatst is
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

jelle2503
20 november 2009, 20:34
Ik merk steeds meer dat er geknepen wordt... alleen op ziggo nieuwsgroepen

ik download nu rond de 400kb/s continu .... terwijl ik eerder altijd rond de 1,8mb/s zat

terwijl als ik Eweka neem, ik continu op volle snelheid zit a 2,35mb/s... bij Eweka fluctueert de downloadsnelheid ook weinig tot niet....

bij Ziggo's eigen nieuwsgroepen is het slecht gesteld en valt de verbinding soms zelfs bijna stil.

Ook heb ik nog steeds niks gehoord over de 50mb/s snelheidsverhoging.. Zitten nu nog steeds op 25mb/s ... En ziggo ondertussen lekker reclame maken dat ze deze lijnen aanbieden...

Triest :( Ik download nu met dezelfde snelheid als mijn vorige 4Mbit adsl-lijn van Scarlett lol

edit, net na ik dit bericht post.. springt hij na 1 uur te downloaden rond de 350kb/s met pieken naar 500kb/s ... ineens naar 1mb/s en blijft daar nu redelijk stabiel hangen..

Renatus
20 november 2009, 20:49
Ik merk steeds meer dat er geknepen wordt... alleen op ziggo nieuwsgroepen

Er bestaan geen 'ziggo nieuwsgroepen', Ziggo biedt toegang tot een gratis newsserver die naarmate het drukker wordt de snelheden eerlijk verdeeld. Bij Eweka betaal je voor een gegarandeerde snelheid.

Ook heb ik nog steeds niks gehoord over de 50mb/s snelheidsverhoging.. Zitten nu nog steeds op 25mb/s ... En ziggo ondertussen lekker reclame maken dat ze deze lijnen aanbieden...

Als je profiel klopt dan heb je het verkeerde modem bij je abonnement. Dat hoort een Arris of Ubee DOCSIS 3 modem te zijn. Met de Motorola zal je de 50Mbit niet halen. Denk dat je even bij Ziggo moet laten weten dat ze je vergeten zijn bij de uitlevering van de DOCSIS 3 modems.

opaben
23 november 2009, 20:35
Of ZIGGO de Newsservers afknijpt weet ik niet maar het is bij mij wel zo dat ik op drukke dagen (weekend) nog met mijn Ziggo Account, noch met mijn download2day Account de max. snelheid haal, vaak is het echt bedroevend en dan wacht ik maar tot het weekend weer over is, daarna zijn de snelheden meestal weer normaal. :cool:

Vijver
23 november 2009, 20:39
Dat is waar. Zoek je continuiteit in de snelheid van de newsserver, dan moet je niet de ziggo newsserver hebben.

henri II
23 november 2009, 21:25
ik ben nu 3 weken aan het testen met 3 payservers,EasyUsenet,Eweka en NewsXs. Het maximale wat ik eruit kan krijgen is 5.70 MB/s met
EasyUsnet, deze is ook het meest stabiel(misschiem komt dit vanwege
het60Mbits abo ?). De andere 2 servers schommelen zo rond de 5,6MB/s.
Echter tijdens de drukke periodes laten ze het alle drie afweten en fluctureren ze als een bezetene.
Ik vergelijk het maar met de avondspits, dan is het ook optrekken en stilstaan.Van knijpen is volgens mij geen sprake.

Timbo25
24 november 2009, 01:05
ik ben nu 3 weken aan het testen met 3 payservers,EasyUsenet,Eweka en NewsXs. Het maximale wat ik eruit kan krijgen is 5.70 MB/s met
Echter tijdens de drukke periodes laten ze het alle drie afweten en fluctureren ze als een bezetene.
Ik vergelijk het maar met de avondspits, dan is het ook optrekken en stilstaan.Van knijpen is volgens mij geen sprake.

probeer astraweb eens?

Spartagek
24 november 2009, 11:08
Ik download al een paar jaartjes via usenet, en moet zeggen dat Eweka en Hitnews veruit de meest stabiele bleken ( in mijn bevindingen )

Bij een collega download2day geprobeerd, maar dat was een drama, 30 / 35 Mbit, als je een vrij recente post neemt ...
+60 dagen, en hij heeft de pars gewoon nodig

op het moment een abo lopen bij astra en dat bevalt ook erg goed

retentie van 400+ dagen
maar n klein probleempje - zoek eens een nzb-indexer dir 365+ dagen heeft :|

Ik denk dat ik voorlopig bij astra blijf ( unlimited speed voor 10 euro / m )

kontknager
24 november 2009, 11:21
Ik download al een paar jaartjes via usenet, en moet zeggen dat Eweka en Hitnews veruit de meest stabiele bleken ( in mijn bevindingen )

Bij een collega download2day geprobeerd, maar dat was een drama, 30 / 35 Mbit, als je een vrij recente post neemt ...
+60 dagen, en hij heeft de pars gewoon nodig

op het moment een abo lopen bij astra en dat bevalt ook erg goed

retentie van 400+ dagen

Ik denk dat ik voorlopig bij astra blijf ( unlimited speed voor 10 euro / m )

Same here, ben bij astraweb nog nooit een bestand tegengekomen dat niet meer op de server stond. Snelheid is altijd volle bak, geen storingen en direct toegang na betaling, i.t.t. eweka.

Sjaool
24 november 2009, 11:23
retentie van 400+ dagen

nzbmatrix is wel een aardige site, verder heb je nog binsearch en nzbindex maar die hebben inderdaad een max van 365 dagen.

btw is er iemand bekend met Binverse (http://www.binverse.nl)? (Laat maar, leuke beperkingen hebben ze.)

MrDroopy
24 november 2009, 11:52
Same here, ben bij astraweb nog nooit een bestand tegengekomen dat niet meer op de server stond. Snelheid is altijd volle bak, geen storingen en direct toegang na betaling, i.t.t. eweka.
Die ervaring heb ik juist ook met Eweka, evenals direct toegang na betaling. Downloadgrafiek strak als een biljartlaken, nooit repairs en geen gedoe.

Spartagek
24 november 2009, 16:15
Eweka na betaling met Ideal is ook gewoon direct access, net als astra via paypal

( als ik dan een nadeel zou moeten zien, is het dat astra een abonnement is, dat moet worden opgezegd )

Ed
24 november 2009, 17:16
Ik vergelijk het maar met de avondspits, dan is het ook optrekken en stilstaan.Van knijpen is volgens mij geen sprake.Ze laten het alledrie afweten? Denk dan eens verder en bemerk dan dat het gewoon druk in jouw regio is. Wel apart dat 3 servers het ineens tegelijk af laten weten. Of zouden het resellers zijn ;) Gewoon een opmerking omdat ik niet weet of Eweka en kornuiten ook inderdaad nog toegang verkopen aan andere 'payservers'. Gebeurt ook heel veel h...

Ed
24 november 2009, 17:19
Eweka na betaling met Ideal is ook gewoon direct access, net als astra via paypalZelfrs via SMS kan je toegang krijgen. Heb het nu meerdere malen gedaan enkelt om te kijken of een DVD alsnog binnen was te krijgen. Verder blijf ik bij mijn eigen payserver, maar 24 uur toegang via SMS is een aardig alternatief... duur maar ja, je wil het toch hebben als je iets al lang zoekt.

Mirrrr
24 november 2009, 20:44
Die ervaring heb ik juist ook met Eweka, evenals direct toegang na betaling. Downloadgrafiek strak als een biljartlaken, nooit repairs en geen gedoe.

Idd ik download nu al 2 jaar met Eweka en het bevalt me uitstekend. Ik moet wel bekennen dat als de 120 mb download er is ik wel een x een abbootje ga nemen van 120 mb maar voor de rest hou ik het gewoon bij eweka. 14 min voor een dvd is genoeg voor mij.

MartinCasema
25 november 2009, 08:27

Lijkt me ook sterk, als ie niet op de server staat kom je hem ook niet tegen.

:frons: Sorry kon het niet laten

Sjaool
25 november 2009, 09:34
Lijkt me ook sterk, als ie niet op de server staat kom je hem ook niet tegen.

:frons: Sorry kon het niet laten
Is niet zo gek hoor, indexering en retentie staan los van elkaar.

Als ik een bestand van 200 dagen oud vind en ik wil hem binnenhalen met de Ziggo nieuwsserver dan krijg ik hem echt niet binnen. ;)

Zer0K3wL
25 november 2009, 11:49
hier met hitnews trekt gewoon 50 mbit er uit.
ziggo knijpt hier niet iedergeval mocht maar eens achter komen dat ze dit flikken :P

Sjaool
25 november 2009, 13:37
Hier ook de volle snelheid met mijn Alles-in-1 Plus, 2,45 MB/s. :mrgreen:

Ed
25 november 2009, 16:38
mocht maar eens achter komen dat ze dit flikken :PEn dan? Ga je weer schelden op het forum? :schater:

Zer0K3wL
28 november 2009, 00:09
En dan? Ga je weer schelden op het forum? :schater:

eh nee dan ga ik telefoon pakken klacht indienen op normale manier off abonoment stop zetten en over tot glas vezel want hier zijn ze daar al mee bezig ;).

Sjaool
28 november 2009, 00:16
eh nee dan ga ik telefoon pakken klacht indienen op normale manier off abonoment stop zetten en over tot glas vezel want hier zijn ze daar al mee bezig ;).

En die firma heeft ook weer zijn voor en nadelen net als Ziggo.

Ik zou nog even wachten want Ziggo heeft een charme offensief ingezet. ;)

Klik bloemen. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22392&highlight=bloemen)

Klik chocoladeletter. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22259&highlight=chocoladeletter)

Zer0K3wL
28 november 2009, 00:27
En die firma heeft ook weer zijn voor en nadelen net als Ziggo.

Ik zou nog even wachten want Ziggo heeft een charme offensief ingezet. ;)

Klik bloemen. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22392&highlight=bloemen)

Klik chocoladeletter. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22259&highlight=chocoladeletter)

^_^ nah heb hier zo bie zo geen problemen meer met ziggo.
het wordt alleen maar beter op momment kwa kwaliteit van verbinding.
hoop dat alleen beter wordt nu.

Hakker
28 november 2009, 14:40
fiber is ook niet alles zeker niet het spul van KPN. Betaal een vermogen voor vergeleken met bv XMS maar Ziggo is dan binnenkort toch echt nog een stukkie sneller. Het enige probleem wat ik heb met Ziggo is de hopeloos brakke DNS. De newsserver is een service een extratje en voor een gratis newsserver is die naar mijn mening echt gewoon goed. Je kan echt geen payserver kwaliteit van een ISP gaan verwachten.

Jan_Assen
28 november 2009, 15:28
"knijpen" heb ik geen last van maar de retentie is slecht!!!

Hakker
28 november 2009, 16:33
"knijpen" heb ik geen last van maar de retentie is slecht!!!
HET IS GRATIS. Wat verwachten jullie van gratis newsservers? Ik trek 2 weken binnen op een gratis server. Net zo lang als de XS4all server.

Als je retentie zo slecht vind moet je een payserver nemen simpel. Er is geen ISP die een paar maanden retentie aan gaat bieden. De enige die het doet is TweakDSL omdat Tweaknews van dezelfde tent is namelijk Cambrium. Ik heb daar eerder gezeten maar happy was ik daar ook niet mee. Toen was het nog nieuw maar het rammelde toen aan alle kanten en qua service helemaal niks gekregen :( De lijn (gebruiken bbned) was zo instabiel als het maar kon zijn, maar er werd helemaal niks aan gedaan. Dus betaalde ik wel de hoofdprijs maar service neuh niet echt.

Hoewel het soms pijn en moeite kost neem Ziggo tenminste mijn klachten wel in behandeling dat heeft geen enkele DSL aanbieder nog gedaan inclusief XS4all wat toen over ging naar KPN en je kon het gelijk merken aan de afhandeling van klachten :(

Anyways wil je echt lol hebben neem eens een UPC Abo of ga eens naar Planet Internet en ga daar eens op de newsserver zitten. Dan ga je hier echt niet meer klagen over de newsserver, want die halen de 48 uur niet eens.

pdukers
28 november 2009, 17:46
Ik heb in de praktijk binaries tot 32 dagen compleet kunnen downloaden van de ziggo server, wat erg goed is voor een gratis nieuwsserver. Dus wat is de definitie van slechte retentie?

Thomas
28 november 2009, 20:07
Ik gebruik de legale versie van ALT.BINZ 0.31.2 en xlned (120Mb account), over het algemeen is mijn snelheid 5823 KB/s..

Ook ik heb een Arris modem.. De server van Ziggo zelf gebruik ik eigenlijk niet zoveel, voor die paar euro in de maand leef ik me wel uit met 300 dagen retentie..

Mirrrr
29 november 2009, 01:04
HET IS GRATIS. Wat verwachten jullie van gratis newsservers? Ik trek 2 weken binnen op een gratis server. Net zo lang als de XS4all server.

Anyways wil je echt lol hebben neem eens een UPC Abo of ga eens naar Planet Internet en ga daar eens op de newsserver zitten. Dan ga je hier echt niet meer klagen over de newsserver, want die halen de 48 uur niet eens.

En dan hebben we het nog niet eens over de snelheid waarmee je download van de Kpn server. Dat is helemaal bedroevend.

Opteron-pv
29 november 2009, 12:13
KPN is nooit een serieuze internet provider geweest , hun routing voor b.v. Amerikaanse servers was altijd diep triest.

En dat zal het ook nooit worden ook Daar hebben ze gewoon weg de mensen niet voor. Het klootjes volk zal wel in een van de vele popie joopie reclame's trappen maar dat verraad meteen ook waar ze hun doelgroep hebben.

Zer0K3wL
30 november 2009, 00:37
mijn reserve verbinding is van kpn oftewel 5 mbit lijn waar dus nooit gebruik van maak tenzij ziggo weer eens bezig is :P.

Renatus
30 november 2009, 00:55
KPN is nooit een serieuze internet provider geweest , hun routing voor b.v. Amerikaanse servers was altijd diep triest.

En dat zal het ook nooit worden ook Daar hebben ze gewoon weg de mensen niet voor. Het klootjes volk zal wel in een van de vele popie joopie reclame's trappen maar dat verraad meteen ook waar ze hun doelgroep hebben.

Wil je hier mee zeggen dat alleen mannen in de reclames trappen? :?

Het merendeel van de mensen gebruikt hun internet alleen om wat te mailen, surfen en chatten. Dan heb je aan een ADSL lijntje meer dan genoeg. Daar hoef je echt niet voor tot een 'bepaalde bevolkingsgroep' te horen.

mennog
3 december 2009, 10:43
Is toch algemeen bekend dat de newsserver van ziggo op 20 mbit staat geknepen.

TV Smurf
6 december 2009, 18:55

Voor Ai1-Extra circa 30Mbps ....

mennog
6 december 2009, 19:18
Voor Ai1-Extra circa 30Mbps ....

Das niet waar ;)

https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/

CeeS
6 december 2009, 21:44
Das niet waar ;)

Jawel, want die tabel waar je naar verwijst is 'oud'.
Dat staat al zo daar sinds alles-in-1 extra nog een maximale speed van 16Mbit down en 3Mbit up had.

Als ik zelf probeer te downloaden van de Ziggo newsserver haal ik ook tussen de 25 en 30Mbit in een rustige groep. Die speed is ook bevestigd aan me door de mensen die de server "gebouwd" hebben.

Opteron-pv
7 december 2009, 00:25
Wil je hier mee zeggen dat alleen mannen in de reclames trappen? :?

Het merendeel van de mensen gebruikt hun internet alleen om wat te mailen, surfen en chatten. Dan heb je aan een ADSL lijntje meer dan genoeg. Daar hoef je echt niet voor tot een 'bepaalde bevolkingsgroep' te horen.

Vandaar de woord keuze serieuze. Wie er in trappen kan mij niet erg veel uitmaken voor mij is het verre van bruikbaar.

Ik kan je vertellen dat ik gewoon erg hoge snelheden haal op de nieuwsserver, niet tijdens de vooravond maar s'nachts en over dag gewoon boven de 5 megabyte per seconde. En ik woon in de buurt :) .

mennog
7 december 2009, 08:38
hij ligt bij mij rond de 22 a 23 Mbit de hele dag

TV Smurf
7 december 2009, 17:25
hij ligt bij mij rond de 22 a 23 Mbit de hele dag
Kan ook kloppen, de Ziggo newsserver varieert erg in snelheid, afhankelijk van het moment op de dag of de newsgroup. Zie het ook wel op zo'n 15Mbps zitten, en dan ineens een tijd op 25 of tegen de 30.

mennog
7 december 2009, 17:27
Daar heb ik totaal geen last van moment van de dag bij mij geen invloed.

ecl
28 december 2009, 19:46
Hey Ziggo-leden,

Even een leek op de topic :giveup:
Ik heb ook Alles in 1 Extra (ik denk 50Mbit?), met die nieuwe Arris modem, en NIET draadloos.
Ik heb nu Eweka genomen omdat de ziggo newsserver niet boven de 2000 kb/s kwam en werk met SABnzbd 0.4.12, maar ik kom zelden boven 2200kb/s. Ik denk dat de boel geknepen wordt :no:, maar (ik heb niet elke reply gelezen :rolleyes:) dat is dus niet waar?

*edit* Ohja, heb een WRT54G router, bekabeld.

In theorie zou ik toch wel 5mb/s moeten kunnen halen...:roll:

grtz ecl

TV Smurf
28 december 2009, 20:09
Ik heb ook Alles in 1 Extra (ik denk 50Mbit?), met die nieuwe Arris modem, en NIET draadloos.
Ik heb nu Eweka genomen omdat de ziggo newsserver niet boven de 2000 kb/s kwam en werk met SABnzbd 0.4.12, maar ik kom zelden boven 2200kb/s. Ik denk dat de boel geknepen wordt :no:, maar (ik heb niet elke reply gelezen :rolleyes:) dat is dus niet waar?

*edit* Ohja, heb een WRT54G router, bekabeld.

In theorie zou ik toch wel 5mb/s moeten kunnen halen...:roll:

grtz ecl

Nee, Ziggo knijpt geen usenet af.

Kan dus bij jou liggen aan je pc (antivirus te zwaar? LAN drivers al eens geupdate?), aan SABnzb (probeer eens andere client?), die Linksys WRT54G (betwijfel of die veel meer dan zo'n 25Mbps WAN/LAN snelheid biedt), enz.

Haal hier met Ai1-Extra gewoon met de Ziggo newsservers zelf weliswaar wisselend snelheden, maar soms ook 32-35Mbit/s. Gebruik ik Astraweb dan strak 48Mbit/s.

ecl
28 december 2009, 20:20
Nee, Ziggo knijpt geen usenet af.

Kan dus bij jou liggen aan je pc (antivirus te zwaar? LAN drivers al eens geupdate?), aan SABnzb (probeer eens andere client?), die Linksys WRT54G (betwijfel of die veel meer dan zo'n 25Mbps WAN/LAN snelheid biedt), enz.

Haal hier met Ai1-Extra gewoon met de Ziggo newsservers zelf weliswaar wisselend snelheden, maar soms ook 32-35Mbit/s. Gebruik ik Astraweb dan strak 48Mbit/s.

oke....
Is een schoon geinstalleerd systeem W7U met Avast 4.8, nieuwste LAN drivers, Linksys WRT54G zou 54 Mbit moeten ondersteunen (kan de pc rechtstreeks op modem zetten?), andere client kan ik proberen (maar of dat 25MBit scheelt?)
Heb dezelfde resultaten vr de herinstallatie...

CeeS
28 december 2009, 20:35
oke....
Is een schoon geinstalleerd systeem W7U met Avast 4.8, nieuwste LAN drivers, Linksys WRT54G zou 54 Mbit moeten ondersteunen (kan de pc rechtstreeks op modem zetten?), andere client kan ik proberen (maar of dat 25MBit scheelt?)
Heb dezelfde resultaten vr de herinstallatie...
Probeer je PC eens zonder je router ertussen. De WRT54G haalt zeker geen 54Mbit draadloos (max zo'n 22Mbit) en bekabeld kan het ook minder zijn, afhankelijk van je instellingen.
Ik neem aan dat je met 2200 kb/sec bedoelt KB/sec ? (ofwel kilobyte per seconde en geen kilobit per seconde).

Wat geeft http://speedtest.ziggo.nl voor snelheid ?

ecl
28 december 2009, 21:08
Probeer je PC eens zonder je router ertussen. De WRT54G haalt zeker geen 54Mbit draadloos (max zo'n 22Mbit) en bekabeld kan het ook minder zijn, afhankelijk van je instellingen.
Ik neem aan dat je met 2200 kb/sec bedoelt KB/sec ? (ofwel kilobyte per seconde en geen kilobit per seconde).

Wat geeft http://speedtest.ziggo.nl voor snelheid ?

Hey Cees,

Ja ik bedoel de WRT54G gewoon LAN 100Mbit support en ik zit BEKABELD, dus dat kan niet de bottleneck zijn , tenzij die stuk is. Op speedtest.ziggo.nl haalde ik om 18:00uur 18,3Mbit down, om 2100uur 15,5Mbit.

nico hhw
28 december 2009, 21:25
Het hangt er ook vanaf welke versie je hebt van de wrt54g.
Er zit namelijk een hoop verschil in.
Ik heb zelf de wrt54g v7.0 en die haalt een wan/lan van +/- 65 Mbit/sec
(bedraad) Ik snap nog steeds niet hoe het kan maar het is echt zo.
Terwijl volgens smalnetbuider de v1.0 niet boven de 20 Mbt komt.

Maar ECl, waren die laatste snelheden met of zonder router?

CeeS
28 december 2009, 21:30
WRT54G gewoon LAN 100Mbit support en ik zit BEKABELD, dus dat kan niet de bottleneck zijn

Het feit dat je netwerk interface 100Mbit is, wil helemaal niet zeggen dat hij als router ook 100Mbit kan doen van WAN naar LAN. Lees de verschillende tests maar eens.

Als je op speedtest.ziggo.nl al niet meer haalt dan 18Mbit dan is er toch iets aan de hand met je verbinding zelf, of met je computer of router.

Probeer dus eerst eens dezelfde test met speedtest.ziggo.nl zonder je router ertussen (als eerste test-stap om te zien waar je probleem ligt), dus alleen met je PC aangesloten. Liefst opgestart in veilige mode met netwerkondersteuning. (wel je modem even rebooten als je de router ertussenuit gehaald hebt).

xahmol
29 december 2009, 04:00
Bij de WRT54G maakt het nogal uit welke versie je hebt. Versie 1.0 haalt idd 22 megabit, versie 1.1 53 megabit, versie 5 54 megabit en de WRT54G2 72 megabit.

Bron:

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

Hangt kennelijk van je hardware revisie af.

Maar als je dus de 1.0 revisie hebt kan 2200 KByte/sec goed kloppen gezien de WAN/LAN van 22 megabit. Dan dus tijd voor een nieuwe router.

ecl
29 december 2009, 08:06
Bedankt voor alle reacties.

Ik ga vanavond eerst ff de speedtest doen zonder router.
Als blijkt dat ie "rout" in het eten gooit, ga ik een andere halen.
Zit dan te denken aan een Linksys Wireless-N Home Router (WRT120N).

Jullie horen rond 20:00 uur van mij!

:oyeah:

*EDIT*

Kwam deze topic tegen op dit forum:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22059

ecl
29 december 2009, 18:48
Nou luistert en huivert.

Arris modem uitgezet, kabel van de modem direct in de PC met "Intel Pro 1000 GT" gezet, modem aangezet, pc aangezet en naar "speedtest" gegaan.

3 x een test gedaan om de 5 minuten: gemiddelde internetsnelheid 21,5Mbit down en 4,5Mbit Up.

Dussss... die 50Mbit haal ik bij lange na niet :no:

Iemand nog een suggestie?

BertK
29 december 2009, 18:52
Ziggo bellen met 1200 (gratis) wel je PC op de Modem aangesloten laten.

ecl
29 december 2009, 19:12
Hmja, terwijl ik 1200 bel zit ik wat te kl**ien met Avast, en schakel 1 voor 1 de opties uit, doe een speedtest , en zet ze weer aan als er geen resultaat geboekt wordt.
Als ik de laatste optie, "webshield" uitschakel, en een speedtest doe, kom ik na 3x op een gemiddelde 47,5 Mbit uit.

Heb het dus gevonden......heb een andere Virusscanner nodig :eek:

Bedankt voor alle suggesties!

BertK
29 december 2009, 19:16
Neem AVG-Free heb er zelf goede ervaringen mee..

http://free.avg.com/nl-nl/downloaden?prd=afg

CeeS
30 december 2009, 00:09
Heb het dus gevonden......heb een andere Virusscanner nodig

Ja, daarom schreef ik ook "liefst opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning" zodat alle mee-opstartende programma's even uitgezet worden zodat je kunt checken of die invloed hebben.

Sommige anti-virus of firewall programma's kunnen in combinatie met bepaalde hardware verrassende effecten hebben. Zelfs op hele snelle pc's.

In elk geval gefeliciteerd dat je nu een oorzaak gevonden hebt :applause:

rickmaster
9 januari 2010, 15:23
Ziggo knijpt nu dus wel nieuwsgroepen af hea. Echt belachelijk. :evil:

Ik denk dat dit met het nieuwe jaar is aangepast. Ik vind dit echt schandalig. Maar wat doe je er aan. Helemaal niks. Weer -1 voor Ziggo.

.Antaeus.
9 januari 2010, 16:28

Ik denk dat dit met het nieuwe jaar is aangepast. Ik vind dit echt schandalig. Maar wat doe je er aan. Helemaal niks. Weer -1 voor Ziggo.

https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/Oud nieuws in een nieuw jasje.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16

Bullet NL
9 januari 2010, 16:48

Ze knijpen nieuwsgroupen in het algemeen niet af... wanneer je een payserver hebt haal je gewoon de snelheid van je abonnement welke je hebt afgesloten. Het enige wat ze hebben gedaan is hun eigen newsserver afgetopt... de echte downloaders hebben al lang een pay-server omdat dat de retentie bij een dergelijke partij toch veel hoger is dat die van Ziggo.

Overigens het het niet eens zo vreemd, andere internet providers hebben vaak ook een newsgroup dienst, echter het blijkt uit de praktijk dat een bedrijf wat zich echt op news toe heeft gelegd betere dienstverlening levert.

En op hun eigen server hebben ze een snelheids limiet wat andere abonnees de ruimte geeft om ook te downloaden...

xahmol
9 januari 2010, 18:37

Ik denk dat dit met het nieuwe jaar is aangepast.

Volgens mij is de snelheid van de Ziggo nieuwsserver nooit hoger geweest. Heeft niets met knijpen te maken.

Gaat in deze topic over vermeend afknijpen van niet Ziggo nieuwsservers. Die van Ziggo moet je sowieso niet willen.

Overigens: vrijwel alle andere providers hebben berhaupt geen nieuwsserver, dus Ziggo is dan nog de positieve uitzondering.

Gewoon een payserver nemen, dan download je strak op max snelheid (mits je een goede payserver neemt uiteraard).

jelle2503
9 januari 2010, 19:35
ziggo retentie is *** idd, je moet er gelijk bijzijn anders heb je al je bestanden kapot, en daarvoor is nooit genoeg PAR

maar goed snelheid ligt vrijwel altijd rond de 1mb/s met gigantische fluctuaties, dus heb niks te klagen voor gratis nieuwsgroepen

met Eweka zit ik continu op max van mijn lijn, rond 2.3 MB/s geen fluctuaties .. maar goed dit is payserver, wil heel soms nog wel es een SMSje sturen voor 24 uur toegang als ik iets snel wil, of als ik veel moet hebben.

Bullet NL
9 januari 2010, 19:53
ziggo retentie is *** idd, je moet er gelijk bijzijn anders heb je al je bestanden kapot, en daarvoor is nooit genoeg PAR

maar goed snelheid ligt vrijwel altijd rond de 1mb/s met gigantische fluctuaties, dus heb niks te klagen voor gratis nieuwsgroepen

met Eweka zit ik continu op max van mijn lijn, rond 2.3 MB/s geen fluctuaties .. maar goed dit is payserver, wil heel soms nog wel es een SMSje sturen voor 24 uur toegang als ik iets snel wil, of als ik veel moet hebben.

Ik zie dat je een Alles in 1 extra abbonnement hebt = 50Mbit, ik haal op de Eweka newsserver 5.1MB/Sec...

Bij XSnews, hier haal ik 5.7MB/Sec, wat overigs ook de max van mijn verbinding is.

jelle2503
10 januari 2010, 12:12
ik heb alles in n extra dat klopt, maar mijn lijn zit nog op 25MB/s

ik zou een nieuwe modem moeten krijgen van Ziggo voor 50MB/s, maar dat feestje zal waarschijnlijk niet meer doorgaan... Zit hoog in het noorden, kmeen dat in randstad vanaf september vorig jaar mensen al 50MB lijn hebben

tja
10 januari 2010, 12:28
Nee hoor, de 50 Mbps is landelijk. In sommige steden zijn ze al wel naar 120 Mbps.

Sjaool
10 januari 2010, 12:49

Ziggo doet niks stiekem qua snelheid van de nieuwsserver, het staat keurig op de website vermeld.
Als je de volle snelheid wilt hebben zul je moeten uitwijken naar een payserver.

CeeS
10 januari 2010, 15:19

ik zou een nieuwe modem moeten krijgen van Ziggo voor 50MB/s, maar dat feestje zal waarschijnlijk niet meer doorgaan... Zit hoog in het noorden, kmeen dat in randstad vanaf september vorig jaar mensen al 50MB lijn hebben

Dan zou ik toch maar even de klantenservice bellen (gratis via 1200) en vragen om een nieuw modem. Want je Motorola haalt geen 50Mbit. Als je echt alles-in-1-Extra hebt zoals je in je profiel hebt neergezet zou je al sinds september een ander modem moeten hebben gehad en dus ook 50Mbit/sec hebben moeten kunnen gebruiken. Mochten ze je vergeten hebben dan kun je ook wel een vergoeding aanvragen omdat je veel te weinig snelheid haalt. Dat laatste kun je het beste schriftelijk doen via het adres in Utrecht wat je op de ziggo-website kunt vinden.
Maar eerst bellen en zeggen dat je nog steeds geen nieuw modem hebt :wink:

TV Smurf
10 januari 2010, 16:10
Ik denk niet dat Ziggo (bewust) usenet afknijpt, maar dit vind ik wel opvallend: download vanaf de Ziggo newsserver van bestanden met een blokgrootte van 100MB is merkbaar (een factor 3 4) trager dan bestanden met een kleinere blokgrootte!

Die grotere blokken heb je bij grotere bestanden zoals HD's of DVD9's.

Het is duidelijk een Ziggo newsserver probleem, want dezelfde blokgrootte download vanaf een payserver (Astraweb bijv.) geeft wel de volle Ai1-Extra snelheid (bij mij bijna 50Mbps).

En oh ja: bij die kleinere blokken haal ik veelal 20Mbps tot zo'n 35Mbps vanaf de Ziggo newsserver.

Bullet NL
10 januari 2010, 20:28

Ik zit ook hoog in het noorden, de alles in 1 extra abonnementen zijn al lang actief (overal!!). Ziggo heeft nooit een 25Mbit abonnement gehad.
Denk eerder dat een router bij jou de boosdoener is...
Wat voor router heb je eigenlijk?

tja
10 januari 2010, 22:38
Ziggo heeft nooit een 25Mbit abonnement gehad.

Internet Z3 is 25 Mbps...

Bullet NL
10 januari 2010, 22:54
Internet Z3 is 25 Mbps...

Maar dat is geen alles in 1....

jelle2503
15 januari 2010, 14:46
Ik zit ook hoog in het noorden, de alles in 1 extra abonnementen zijn al lang actief (overal!!). Ziggo heeft nooit een 25Mbit abonnement gehad.
Denk eerder dat een router bij jou de boosdoener is...
Wat voor router heb je eigenlijk?

Linksys WRT320N heb ik

begreep van een ziggo medewerker dat ik een nieuw modem moest ontvangen voor 50mbps. lijn zit nog steeds op 25mbps

beev
21 januari 2010, 21:04
Waar heb je dan 4 draadjes voor nodig? 2x1000 = 4x500 toch?

Per draad geeft mijn betaalde newsserver maximaal 250 Kbit/s.
Kan maximaal 8 draadjes openen. Dus download snelheid van deze server zal bij mij nooit hoger kunnen zijn dan 20 Mbit/s.
Met 4 draadjes krijg ik dus max. 10 Mbit/s.