View Full Version : Problemen met Ziggo Mailscanner


groningen-
20 juli 2009, 17:22
Sinds 3 dagen krijg ik ineens de onderstaande melding als ik e-mail verstuur. Ik gebruik MS Outlook 2007. In mijn e-mails staan standaard mijn logo en adresgegevens. De e-mails staan keurig in RTF formaat.

De suggestie is dan plain text te selecteren of HTML-formaat. Plain text is geen optie want dan is mijn logo niet meer zichtbaar. HTML is ook niet de juiste suggestie want die worden door veel organisaties juist geweigerd (met name banken voor wie ik veel werk).

Is dit uit te schakelen?

------------------------------------------------------
Our virus detector failed to completely analyse a message you sent:-
To:
Subject:
Date: Mon Jul 20 16:45:17 2009
Any parts of the message that could not be analysed will not have been delivered.

If you are using Microsoft Outlook, we strongly recommend you change your outgoing message format from "Rich Text" to "HTML" or "Plain Text".

1) Click on the "Tools" menu and choose "Options..."
2) Go to the "Mail Format" tab
3) For message format, select "HTML" or "Plain text"
4) Click OK

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: killedmailscanner


--
MailScanner
Email Virus Scanner
Ziggo
www.ziggo.nl (http://www.ziggo.nl/)

wrdmarco
23 juli 2009, 15:48
Hoi,

ik heb het zelfde probleem.

heb je al contact gehad met de ziggo helpdesk ??

ik heb deze vraag namelijk ook openstaan bij tweakers.net

heb je eventueel al een oplossing gevonden die werkt ????

JaccoZiggo
11 augustus 2009, 23:54
Sinds 3 dagen krijg ik ineens de onderstaande melding als ik e-mail verstuur. Ik gebruik MS Outlook 2007. In mijn e-mails staan standaard mijn logo en adresgegevens. De e-mails staan keurig in RTF formaat.

De suggestie is dan plain text te selecteren of HTML-formaat. Plain text is geen optie want dan is mijn logo niet meer zichtbaar. HTML is ook niet de juiste suggestie want die worden door veel organisaties juist geweigerd (met name banken voor wie ik veel werk).

Is dit uit te schakelen?

------------------------------------------------------
Our virus detector failed to completely analyse a message you sent:-
To:
Subject:
Date: Mon Jul 20 16:45:17 2009
Any parts of the message that could not be analysed will not have been delivered.

If you are using Microsoft Outlook, we strongly recommend you change your outgoing message format from "Rich Text" to "HTML" or "Plain Text".

1) Click on the "Tools" menu and choose "Options..."
2) Go to the "Mail Format" tab
3) For message format, select "HTML" or "Plain text"
4) Click OK

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: killedmailscanner


--
MailScanner
Email Virus Scanner
Ziggo
www.ziggo.nl (http://www.ziggo.nl/)

Dit zou inmiddels moeten werken. Overigens lijkt HTML mij toch de betere optie, omdat je daarmee een grotere kans hebt dat de ontvanger je logo daadwerkelijk kan bekijken. Niet iedereen gebruikt Outlook! Ik kan me niet voorstellen dat banken proprietary standaarden zoals RTF en TNEF veiliger vinden dan HTML.

Esy ®
16 augustus 2009, 12:37
Ik had verleden week identiek hetzelfde probleem waarbij ik via BCC een offerte verstuurde naar 2 klanten van mij welke beiden klant van Ziggo zijn.
De ene kwam keurig aan, de ander werd door de Ziggo virusscanner tegengehouden.

In plain tekst ging het idd wel goed maar dat is ivm de opmaak voor mij ook geen optie.

vandenoetelaar
5 november 2009, 15:49
Sinds een paar weken is het onmogelijk om een bijlage in mijn e-mails op te nemen. Geen enkele bijlage wordt geaccepteerd (Word.doc/BMP-file/JPG-file/etc.)

Ik krijg de volgende melding na verzenden mail:

Onze virusscanner is geactiveerd door een bericht dat u heeft verzonden:
To: e-mailadres
Subject: melding op PC melding microsoft Word.bmp [01/18]
Date: Mon Nov 2 11:27:56 2009
Bijlagen met een virus zijn niet afgeleverd bij de ontvanger.

U ontvangt dit bericht om u te waarschuwen dat uw computer waarschijnlijk
is besmet met een virus. Het is aan te raden uw computer te controleren met
een recente virusscanner.

Onze virusscanner gaf onderstaande melding:


--
Ziggo MailScanner
www.ziggo.nl (http://www.ziggo.nl)

Ik gebruik AVAST als virusprotectie.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Is dit een kwestie van instellen of komt dit door de virusscanner van ZIGGO?

Zapp Brannigan
5 november 2009, 17:17
Subject: melding op PC melding microsoft Word.bmp [01/18]

Plaatjes ed moet je altijd in één keer versturen, als je ze gaat splitsen gaat de ziggo virusscanner mekkeren.

vandenoetelaar
6 november 2009, 14:59
Het vreemde is dat het slechts 1 foto betrof waarvan ik een BMP-file had gemaakt omdat het JPG niet door de scanner kwam.
Laat onverlet dat andere bijlagen, zelfs een tekstdocument van Word, ook gewoon niet mogelijk zijn.

tja
7 november 2009, 00:08
Plaatjes ed moet je altijd in één keer versturen, als je ze gaat splitsen gaat de ziggo virusscanner mekkeren.

Dit lijkt me inderdaad het probleem. Hoe je dat goed instelt:

Extra/Accounts, account uitkiezen en naar eigenschappen gaan.
Tabblad geavanceerd
Vinkje weghalen bij Berichten opslitsen indien groter dan ... Kb

vandenoetelaar
8 november 2009, 13:10
Mogelijk dat dit de oplossing is, want de instelling stond op:
"opsplitsen indien bericht groter dan 400 Kb"
Even afwachten hoe dit nu gaat met de virusdetectie van de server.
Alvast bedankt voor je info!!

Spartagek
9 november 2009, 01:37
Iemand een idee hoe dit "ineens" de kop op kan steken ?
Ik ben dit nl. bij 2 personen onafhankelijk van elkaar tegengekomen
Geen van beiden hebben dit zelf aangepast,
( zijn oudere mensen, die een hele EULA uitprinten, en dan naar mij komen om te vragen of ze op OK mogen klikken )

De ene had outlook express, de andere outlook 2003

tja
10 november 2009, 01:01
Geen idee, misschien zijn recent de instellingen van de server aangepast, maar dat zou je aan Raymond of ChrisdB moeten vragen, die zaten er nog wel eens met hun vingers aan...

Spartagek
10 november 2009, 01:32
Het zijn instellingen die lokaal zijn aangepast, niet op de ziggoservers

dus echt de programma's waarin settings zijn veranderd

Geen van beide systemen had een virus oid, gewoon een vinkje aan bij " split message's in"

tja
10 november 2009, 02:06
Hmmmm één of andere onbegrijpelijke windows-update misschien? Nog een reden om Outlook (Express) links te laten liggen (heb het privé nog nooit gebruikt).

*Marco*
30 november 2009, 23:14
Ik heb hetzelfde probleem. Probeer twee foto's van in totaal 7,55 MB te versturen, maar dat kan het account niet aan:

Kan het bericht niet verzenden omdat de grootte de grens van de server overschrijdt. U kunt Accounts, Eigenschappen, Geavanceerd in het menu Extra kiezen om het bericht in kleinere gedeelten op te splitsen. Onderwerp 'Fw: foto's scholierenbosloop', Account: 'Ziggo', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '552 Message size exceeds maximum permitted', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 552, Foutnummer: 0x800CCC6D

Ziggo geeft dus zelf aan dat je moet splitsen, maar ook deze oplossing stuit op foutmeldingen...

Esy ®
30 november 2009, 23:24
Ik heb hetzelfde probleem. Probeer twee foto's van in totaal 7,55 MB te versturen, maar dat kan het account niet aan:

Kan het bericht niet verzenden omdat de grootte de grens van de server overschrijdt. U kunt Accounts, Eigenschappen, Geavanceerd in het menu Extra kiezen om het bericht in kleinere gedeelten op te splitsen. Onderwerp 'Fw: foto's scholierenbosloop', Account: 'Ziggo', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '552 Message size exceeds maximum permitted', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 552, Foutnummer: 0x800CCC6D

Ziggo geeft dus zelf aan dat je moet splitsen, maar ook deze oplossing stuit op foutmeldingen...

Als je dergelijke grote bestanden wil versturen zijn er toch voldoende sites waar je dat kan doen? o.a. http://www.mijnbestand.nl/?gclid=CKyTyqjhs54CFdSX2Aod3GZImA

Mirrrr
1 december 2009, 13:33
Pando werkt perfect voor grote bestanden. Bijna niemand kent het maar mijn moeder en ik gebruiken het al jaren om grote bestanden door te zappen