View Full Version : Vastlopen Cisco 8455DVB HD PVR

Pagina's : [1] 2

Chriscross
18 juli 2009, 12:04
Hallo,

Sinds 3 dagen loopt mijn Cisco 8455DVB vast. Als ik de stekker er dan even uittrek en weer in doe doet hij het weer. Maar als ik dan naar bed ga en ik doe de ontvanger gewoon met de afstandsbediening uit en de volgende dag wil ik hem weer gebruiken dan kan ik al aan de tijd zijn dat hij is vastgelopen. Hij staat dan bijvoorbeeld op 01:13 uur terwijl het 10.00 uur is... Hij reageert dan ook nergens op, dus ik trek de stekker er dan maar uit.

Zijn er meer gebruikers die dezelfde problemen hebben en is hier een oplossing voor. Wat mij opvalt in die paar dagen dat hij vastloopt, dat dit dus 's nachts gebeurt. Hij staat dan op de standby-stand

Groet,
Chris

hvanbeek
18 juli 2009, 12:19
Hier (Zoetermeer) exact hetzelfde probleem. Gisteravond 3 keer vastgelopen. Stekker eruit / erin..werkt weer. Maar als je de ontvanger uitzet (stand by) loopt de klok vast en is het afgelopen. Net rond 11.26 uur weer. Vreemd. Alles werkte perfect. :?:?

Theike
18 juli 2009, 13:48
Het is nu al enkele malen gebeurt dat mijn cisco vastloopt.
De tijdsweergave staat dan stil en kan helemaal niks met die bak.
De stroom eraf en erop helpt wel maar na een paar uur is het weer hetzelfde.
Ben ik alleen of komt dit probleem vaker voor:schater:

MauBro
18 juli 2009, 15:23
De Cisco is bij mij gisteravond vastgelopen tijdens het afspelen van een opname (+- om 02:00 uur). Ik zal in de gaten houden of mijn decoder de komende nachten ook vastloopt.

onno72
18 juli 2009, 20:38
Bij elk probleem dat hier gemeld wordt, heb ik elke keer (helaas) weer een gevoel van herkenning.

Ook bij mij de laatste tijd last van een wat stroef lopende decoder. Vastloper heb ik nog niet meegemaakt, maar wel zeer traag reagerend.

Stekker eruit lost het euvel op....

hvanbeek
18 juli 2009, 22:48
Bij elk probleem dat hier gemeld wordt, heb ik elke keer (helaas) weer een gevoel van herkenning.

Ook bij mij de laatste tijd last van een wat stroef lopende decoder. Vastloper heb ik nog niet meegemaakt, maar wel zeer traag reagerend.

Stekker eruit lost het euvel op....

Vanmiddag tussen 12 en 14.00 uur tv gekeken (na een vastloper in standby stand om 11.26 uur, stekker eruit erin)...kwam net thuis..om 14.49 is de klok tot stilstand gekomen. Weer stekker eruit / erin is dan wederom de oplossing . Als het zo doorgaat zet ik er een schakelaar tussen :?

ruygrap1
18 juli 2009, 23:18
Ook hier in Leiden zelfde probleem. Ligt dit aan de Cisco of is Ziggo op het netwerk aan het experimenteren. Zal het de komende dagen eens goed in de gaten houden.

tja
18 juli 2009, 23:31
Ook hier sinds ik van vakantie terug ben (gisteren) regelmatig vastlopers. Heb de tijdstippen even niet bijgehouden...

hvanbeek
18 juli 2009, 23:37
Had net ook een vastloper tijdens het kijken..dat was me nog niet overkomen. Ook hier wederom stekker eruit / erin. Heb als proef de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" gekozen en tot op heden (al 45 minuten verder:) gaat ie goed...

MauBro
19 juli 2009, 13:43
Bij mij is de klok vandaag (helaas) op 04:40 blijven steken, en heb ik 3 opnames gemist. Nadat ik de stekker erin/eruit heb gedaan, initialiseerde de Cisco de installatie van interactieve televisie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de Cisco's op dezelfde tijdstippen vastlopen.

hvanbeek
19 juli 2009, 13:47
Bij mij is de klok vandaag op 04:40 blijven steken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de Cisco's op dezelfde tijdstippen vastlopen.

Sinds mijn actie van gisteravond (terug naar fabrieksinstellingen) is de Cisco niet meer vastgelopen.klop..klop

:)

Herman

marcelm
19 juli 2009, 14:39
Hallo,

Sinds 3 dagen loopt mijn Cisco 8455DVB vast. Als ik de stekker er dan even uittrek en weer in doe doet hij het weer. Maar als ik dan naar bed ga en ik doe de ontvanger gewoon met de afstandsbediening uit en de volgende dag wil ik hem weer gebruiken dan kan ik al aan de tijd zijn dat hij is vastgelopen. Hij staat dan bijvoorbeeld op 01:13 uur terwijl het 10.00 uur is... Hij reageert dan ook nergens op, dus ik trek de stekker er dan maar uit.

Zijn er meer gebruikers die dezelfde problemen hebben en is hier een oplossing voor. Wat mij opvalt in die paar dagen dat hij vastloopt, dat dit dus 's nachts gebeurt. Hij staat dan op de standby-stand

Groet,
Chris

hey ja dat had ik ook had meerder malen dat vastloopt had paar keer de stekker uit getrokken en 2 keer naar fabriek instelling gedaan bijna half jaar goed gedaan krijgt ik nu wat anders te maken van de tv-theek
als ik via de menu tv-theek film wil kijken,krijgt ik soms in beeld te staan netwerk fout of probeer later eens,doe ik dat krijgt ik zelfde melding
gistere deed ie midden in een film dat foutmelding krijgt probeer laters eens heb ik gedaan krijgt ik nu steeds netwerk fout,nix anders krijgt ik te zien als ik films wil kijken naar fabriekinstelling doen helpt ut nie krijgt alles weer zelfde te zien ligt soms bij ziggo??,dat zwaksignaal is!!!!
hoop dat gauw opgelost,is zo kan ik geen films kijken in de tv-theek van interactieve diensten
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

tja
20 juli 2009, 01:02
Hier wou hij vanmorgen geen beeld geven. Display reageerde wel, maar beeld (via scart, heb nog een oude TV) bleef en geluid weg. Na een reset alles weer werkend, en tot nu toe stabiel.

marcelm
20 juli 2009, 20:44
Sinds mijn actie van gisteravond (terug naar fabrieksinstellingen) is de Cisco niet meer vastgelopen.klop..klop

:)

Herman

de vraag is nog voor hoelang blijft ie goed doen dat is altyd de vraag je weet nooit hoe de apparaat gaat doen dus:mrgreen:

hvanbeek
20 juli 2009, 21:52
de vraag is nog voor hoelang blijft ie goed doen dat is altyd de vraag je weet nooit hoe de apparaat gaat doen dus:mrgreen:

tot op heden blijft het goed gaan :)

marcelm
20 juli 2009, 22:41
tot op heden blijft het goed gaan :)

ja tot heden nu afwachten :cool:

Chriscross
23 juli 2009, 12:02
Ik heb het volgende gedaan waardoor ik het probleem niet heb weer gehad:

Toen ik de decoder geinstalleerd heb, heb ik ook de versterker gebruikt die er bij zit. Aan de versterker zitten een 4 of 5 tal uitgangen verdeelt in aantal meters (3, 5, 10 15 ofzo), in welke ik de decoder had weet ik niet meer maar ik heb de coaxkabel van de radio en tv omgewisseld (tip van Collega). Vervolgens heb ik de stekker eruit getrokken en na een half uur er weer ingedaan... Sindsdien heb ik geen vstloper meer gehad.:)

Voor degene die het wil proberen..., Succes!

Groet,
Chris

Peter-linda
29 juli 2009, 19:25
Ook hier een aantal vastlopers, dit probleem sinds een week. Hiervoor dit nog nooit gehad. Ook luister ik vaak radio via de decoder, recentelijk springt de decoder na een paar uur over op tv. Dan speelt er dus tv audio door de versterker. Ik vind dit de irritantste problemen tot nu toe met dit apparaat.

Peter-linda
29 juli 2009, 19:28
Ik heb het volgende gedaan waardoor ik het probleem niet heb weer gehad:

Toen ik de decoder geinstalleerd heb, heb ik ook de versterker gebruikt die er bij zit. Aan de versterker zitten een 4 of 5 tal uitgangen verdeelt in aantal meters (3, 5, 10 15 ofzo), in welke ik de decoder had weet ik niet meer maar ik heb de coaxkabel van de radio en tv omgewisseld (tip van Collega). Vervolgens heb ik de stekker eruit getrokken en na een half uur er weer ingedaan... Sindsdien heb ik geen vstloper meer gehad.:)

Voor degene die het wil proberen..., Succes!

Groet,
Chris

Dit klinkt toch wel erg vreemd. Lijkt hetzelfde als: loop drie rondjes om de salontafel als decoder vastloopt, daarna zal het nooit meer gebeuren.

Chriscross
29 juli 2009, 19:55
Dit klinkt toch wel erg vreemd. Lijkt hetzelfde als: loop drie rondjes om de salontafel als decoder vastloopt, daarna zal het nooit meer gebeuren.

Tja wie niet waagt die niet wint, bij mij heeft het geholpen en bij een collega van mij ook. Kijk als je de decoder dichtbij de versterker hebt en je stopt toch de coaxkabel in de uitgang van 15 meter kan dat misschien problemen geven. Sinds ik dus die stekker omgewisseld heb is de decoder niet meer vastgelopen en daar gaat het om...

joosen29
7 augustus 2009, 11:34
Ook hier in Zoetermeer nu sinds een weekje. Elke dag een vastloper.
Hetgeen mij opvalt is dat het gebeurd wanneer ik de EPG oproep om een programma op te nemen. Het menu ziet er dan donkerblauw uit ipv lichtblauw en rechtsboven(pip) staat gelijk vast. Ik kan dan nog wel de serie of film programmeren en terug naar het vastgelopen beeld.(tevens geen geluid meer) Wanneer ik dan naar een ander kanaal zapp krijg ik gelijk de melding "geen signaal". Enige wat ik kan doen is inderdaad stekker eruit en erin. programma/film opnieuw programmeren en dan gaat het wel goed.

BTW: voor de betweters, zowel op tuner 1 als 2 100% signaal.

Wel een beetje jammer dat het nu elke dag gebeurd.

Tevens nog een vraagje, klopt het dat de Cisco belachelijk warm wordt? Hij staat bij mij weliswaar in een (open) tvmeubel, met boven 20 a 30cm ruimte en links en rechts ook ongeveer 20cm. Apparaat wordt zo warm dat ik mijn handen er niet langer dan 25seconden op kan leggen zonder deze te verbranden.:?:

Jam
7 augustus 2009, 11:45
Tevens nog een vraagje, klopt het dat de Cisco belachelijk warm wordt? Hij staat bij mij weliswaar in een (open) tvmeubel, met boven 20 a 30cm ruimte en links en rechts ook ongeveer 20cm. Apparaat wordt zo warm dat ik mijn handen er niet langer dan 25seconden op kan leggen zonder deze te verbranden.:?:

ik heb het even gecheckt en inderdaad hij word behoorlijk heet ja...
die van mij staat zelfs helemaal vrij.

je verbrand inderdaad je handen na 25 seconden.
of dit normaal is durf ik niet te zeggen, het lijkt me best gevaarlijk.

Maestro
11 augustus 2009, 20:11
Mijn Cisco staat in open uitsparing van een TV/Stereo-meubel, enwel bovenop een DVD-speler met aan de bovenzijde nog slechts 8 cm vrije ruimte (en aan rechter zijkant 15 cm vrij).
En wordt slechts lauw warm (kan hand makkelijk langere tijd ophouden).

PS: echter nu wel minder warm (binnen) dan op 6 & 7 augustus.

DanielvdMark
11 augustus 2009, 22:59
Ik heb er sinds een week ook last van dat mijn Cisco elke dag vastloopt. Het aanzetten gaat goed, ik krijg beeld maar na een halve minuut loopt het vast en krijg ik de melding " geen signaal gevonden" of het beeld wordt helemaal zwart. Cisco geeft dan ook geen signaal meer door naar mijn versterker (onkyo) want versterker geeft melding " no signal" Enige wat helpt is stekker eruit.

Groet,

Daniel vd Mark

Righard
12 augustus 2009, 00:49
Ik heb net een vastloper gehad en kan het reproduceren.

Ik had Las Vegas (RTL5) ingesteld voor opname. Ik keek op hetzelfde moment (LiveTV) ook naar Las Vegas. Een paar keer op pause gezet (TimeShift) en verder gekeken. Toen Las Vegas was afgelopen (de versie die ik keek via TimeShift, dus niet de opname) was ik vergeten dat ik via TimeShift keek. Ik drukte op de knop voor opgenomen programma’s (rechtsonder op afstandsbediening) en zag toen dat het normale (licht)blauwe scherm donkerblauw was. Ik wiste de opname en het TV beeld in het display stond ineens stil. Ik kon nog wel het menu uit, maar het beeld (fullscreen) bleef stil staan. Switchen naar andere kanelen “kon wel”, maar het beeld bleef dat van RTL5 en stilstaand. Het menu kon ik niet meer in. De box uitzetten kon wel maar bij het aanzetten kwam direct hetzelfde RTL5 beeld (stilstaand) naar voren. De tijd in het display bleef ook bij het uitzetten op dezelfde tijd staan. Alleen de stekker eruit bracht uitkomst om de box weer aktief te krijgen.

Ik heb het net nog 2 keer herhaald (met Tijdsopname) en precies hetzelfde…
Wellicht helpt dit bij Ziggo om het probleem te localiseren en de firmware aan te passen.

pjutr
12 augustus 2009, 09:54
Tja wie niet waagt die niet wint, bij mij heeft het geholpen en bij een collega van mij ook. Kijk als je de decoder dichtbij de versterker hebt en je stopt toch de coaxkabel in de uitgang van 15 meter kan dat misschien problemen geven. Sinds ik dus die stekker omgewisseld heb is de decoder niet meer vastgelopen en daar gaat het om...

Het heeft ook een tijdje bij mij geduurd maar ik heb ontdekt dat veel - zo niet bijna alle- problemen met de Cisco komen door storingen die via de coaxkabel binnenkomen. Het verhaal van de helpdesk om met goede kabels te werken snijdt dus wel degelijk hout.
Ik geloofde het eerst ook niet omdat het maanden betrekkelijk goed ging met mijn oude kabel. Maar nadat die door een verbouwing wat dichter bij een bundel andere verbindings- en stroomkabels was terechtgekomen was het hek van dam. Schokkeirge beelden, trage tot zeer traag reageren op commando's, tot en met vastlopers. En het meest duidelijke: geen of slechte toegang tot de VOD, Uitzending gemist en TV-theek.
Door simpel de kabel zoveel mogelijk uit de buurt vann andere kabels te positionerenn zijn alle problemen verdwenen als sneeeuw voor de zon. En dan heb ik dus niet eens een nieuwe goedgekeurde kabel aangeschaft.
Het is dus zeer de moeite waard om als Cisco-bezitter de coaxverbindingskabel tussen apparaat en wantcontactdoos zo ver mogelijk van andere kabels en apparaten te houden !!!

Jam
13 augustus 2009, 10:57
Het is dus zeer de moeite waard om als Cisco-bezitter de coaxverbindingskabel tussen apparaat en wantcontactdoos zo ver mogelijk van andere kabels en apparaten te houden !!!ik heb hier wegens problemen dit getest met een monteur erbij waarbij hij gelijk metingen verrichtte, maakte bij mij geen verschil.
maar ik heb dan ook goed geinvesteerd in goed afgeschermde kabels.

het lijkt me sterk dat het probleem alleen daar in zit.
met slecht afgeschermde kabels zou dit inderdaad wel verschil kunnen uitmaken dat dan weer wel.

vaak is het ook niet mogelijk, aangezien veel kabels toch weer dicht bij elkaar komen aan de achterkant van de apparaten die mensen in een setup bij elkaar hebben staan.

KoenH
14 augustus 2009, 23:48
Hallo,

Groet,
Chris

Ook hier sinds een dikke week veel vastlopers. Naar mijn mening is de nieuwe firmware (1.2.0.1) de oorzaak van het probleem, want hiervoor nooit problemen gehad! Ook valt vaak de 1080i setting terug naar 576 en blijft het ingestelde audio niveau niet op 100% staan, maar valt terug naar 50%. Erg vervelend allemaal. Hopelijk allemaal zsm opgelost in een nieuwe firmware versie!

Groeten,

Koen

Viriibaby
16 augustus 2009, 14:00
Regelmatig ook hier vastlopers 1x p/week.... Al 4 x uitzendingen niet opkunnen nemen. Vreselijk apparaat.

poelie
16 augustus 2009, 21:40
Heb hem nou 1 maand. 0x vastgelopen.
Menu's haperen alleen in het begin. alle opnames lukken en itv werk ook perfect.
zou ik een uitzondering zijn?

KoenH
16 augustus 2009, 22:11
Menu's haperen alleen in het begin. alle opnames lukken en itv werk ook perfect.

Gezien de overige reacties: Ja :-)

tja
17 augustus 2009, 00:45

Nee hoor, behalve de dagen waarin dit topic geopend is, geen problemen met vastlopers.

marcel030nl
17 augustus 2009, 18:52
Tot gisteren moest ik de decoder iedere dag resetten (stekker eruit en erin) omdat ik niets kon afspelen uit 'mijn opnames'.

Vandaag had ik voor het eerst dat de tijd bevroren was (11:02) en hij echt niets meer deed.

Voor de laatste update had ik dat niet.

xahmol
17 augustus 2009, 20:52
Heb ook zo goed als geen vastlopers meer. Maar het is natuurlijk logisch dat normaal gesproken alleen de mensen met problemen zich melden.

Herken alleen wel het geluid terug naar 50% issue sinds de laatste FW. Dat is wel weer irritant.

marcel030nl
18 augustus 2009, 20:02
Tot gisteren moest ik de decoder iedere dag resetten (stekker eruit en erin) omdat ik niets kon afspelen uit 'mijn opnames'.

Vandaag had ik voor het eerst dat de tijd bevroren was (11:02) en hij echt niets meer deed.

Voor de laatste update had ik dat niet.

Op basis van dit topic heb ik de kabel welke van de versterker naar m'n PVR gaat verplaatst van het poortje "<5m" naar het 2e poortje met label ">5m". Eens kijken wat dat oplevert.
Moest toch gebeuren als ik internet van Ziggo ga aansluiten.

janriedijk
1 september 2009, 16:14
Mijn Cisco 8455DVB loopt ook regelmatig vast.
Stroom erop en eraf, je kan er beter een schakelaar tussen zetten!
Wat mij opvalt is dat de Cisco "zeik" heet is en bij mij gebeurd dit hoofdzakelijk als ik overschakel naar "Mijn opnames" en "EPG".
In standby heb ik hier nog geen last van gehad.
Vraag aan een ieder, hoe is de temperatuur van het apparaat?
m.i. Kan het vastlopen veroorzaakt worden door dat hij véél te heet wordt:evil:. In mijn geval zelfs zo heet dat je hem amper vast kan houden tijdens de stroom eraf halen.
Ben in het bezit van een HD-Recorder van Philips maar hier zit een Fan in voor de koeling en deze loopt eigenlijk nooit vast. 5 jaar in bezit misschien 3x gebeurd. Succes, Jan.

jongetje
4 september 2009, 08:39
Bij mij loopt de Cisco sinds dinsdag ook om de dag vast. Wordt er een beetje simpel van, spanning eraf en erop is enige wat helpt.

kakketoe
4 september 2009, 09:34
Bij mij ook sinds dinsdag,heb er nu al een keer of 5 de stroom eraf moeten halen :x

marioh
6 september 2009, 14:12
Het menu ziet er dan donkerblauw uit ipv lichtblauw en rechtsboven(pip) staat gelijk vast. Ik kan dan nog wel de serie of film programmeren en terug naar het vastgelopen beeld.(tevens geen geluid meer) Wanneer ik dan naar een ander kanaal zapp krijg ik gelijk de melding "geen signaal". Enige wat ik kan doen is inderdaad stekker eruit en erin.

Hier precies hetzelfde, meerdere keren per dag. :cry:

MauBro
6 september 2009, 14:24
In plaats van een donkerder menu, komt bij mij de gehele achtergrond te vervallen alvorens de decoder vastloopt/signaal verliest. Wat ik zelf dan weer grappig vind is dat het menu supersnel reageert. Ik hoop dat het menu in een later firmware uiteindelijk ook zo snel en soepel wordt :).

Ik heb echter geen problemen meer gehad met het vastlopen van de klok.

http://i30.photobucket.com/albums/c325/MauBro/zwartbeeld.jpg

TheGrouch
6 september 2009, 21:40
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe cisco, omdat de oude op 31-8 in een bootloop ging, en sinds die tijd bij 3 (van de 3) opnameblokken het probleem van bevroren tijd gehad.
Stroom eraf en er weer op is dan het enige dat helpt.

kakketoe
6 september 2009, 22:03
Wat is dat toch met die dingen ???Zou een behoorlijke update niet is helpen of een algehele terug roep aktie :?:

poelie
6 september 2009, 22:07
Nog steeds hier geen enkel probleem om de dag opnames staan enz enz geen probleem ook vod niet

TheGrouch
7 september 2009, 00:10
Ruilen:mrgreen:
vanavond liep de cisco ook tijdens het kijken naar een opname vast.

Randstad
7 september 2009, 02:50
In plaats van een donkerder menu, komt bij mij de gehele achtergrond te vervallen alvorens de decoder vastloopt/signaal verliest. Wat ik zelf dan weer grappig vind is dat het menu supersnel reageert. Ik hoop dat het menu in een later firmware uiteindelijk ook zo snel en soepel wordt :).

Ik heb echter geen problemen meer gehad met het vastlopen van de klok.

http://i30.photobucket.com/albums/c325/MauBro/zwartbeeld.jpg

Bij mij dezelfde achtergrond. Dag in, dag uit, meerdere malen per dag de stekker er uit. Waardeloos!

Silvia_31
7 september 2009, 09:03
Gezien de overige reacties: Ja :-)

Natuurlijk heb ik ook af en toe een vastloper welke dmv het stroom eraf verhaal word opgelost. Ik weet wel dat de klachten altijd op de fora komen te staan en de succesverhalen niet.
Ik weet niet hoeveel Ciscos er nu uitgeleverd zijn en hoeveel mensen dit forum hebben gevonden.
Ik weet wel dat er nog veel moet gebeuren aan de firmware en dat was ik mij van te voren bewust. Het apparaat en firmware zijn nog in ontwikkeling.

Mijn interne modem was kapot, netjes 2x een monteur gehad die alles hebben nagelopen, netjes een nieuwe cisco ontvangen en 1 maand \ITV terug gehad.
Ziggo doet zijn best en ik ben ook een van die tevreden klanten ondanks her en der een hapering.

martijnzwolle
8 september 2009, 22:46
Hallo

Bij mij loopt ie sinds 6 september vast. Wat me opvalt is dat het signaal opeens niet meer stabiel is. Ik denk zelf dat hierdoor de boel vast slaat.
Ik heb niets aan de bekabeling gedaan. Afgeschermde kabels en hiervoor had ik het probleem ook niet dus ik verwacht een oplossing. Weg met die tevreden verhaaltjes van Ziggo.

Oplossen en snel!

ossekut
9 september 2009, 21:46
Afgelopen vrijdag het apparaat gekocht, nota bene van een medewerker van Ziggo, die dat ding aan het promoten was.
Echter niks dan ellende met dat ding, loopt vast, interactieve tv functioneert dan wel en dan weer niet.
Ziggo gebeld, en die zeggen dat er bij mij in de buurt nog geen interactieve tv aanwezig is. :cry:
Weer gebeld nadat ik hem zelf opnieuw gereset en ingesteld had, en interactieve tv wel functioneerde. Deze medewerker zegt dat interactieve tv wel aanwezig is in mijn buurt. :applause:
Vandaag maar weer eens gebeld, omdat hij helemaal niet meer reageerde. Aankomende Vrijdag komt er een monteur :thankyou:

een klant
9 september 2009, 22:17
Ook hier in Delft een vastlopende Cisco, alleen stekker eruit en erin helpt.
En dat wel 3 keer op een avond!!!!
Hoe leg ik het mijn kinderen uit als ze willen kijken en hij het niet doet!

:evil:

stitch_duck
10 september 2009, 07:43
Ook hier in Delft een vastlopende Cisco, alleen stekker eruit en erin helpt.

Ook hier in Delft: Ik heb nooit vastlopers o.i.d.

jongetje
10 september 2009, 08:48
Bij mij heeft ie ook vanaf januari goed gewerkt en laatste tijd opeens die vastlopers. Ook is het geluid af en toe zacht van de decoder terwijl ik daar nooit aankom. Regel geluid via mijn tv en gebruik die (lelijke) cisco afstandbediening niet).

snarf007
10 september 2009, 11:40
Bij mij heeft ie ook vanaf januari goed gewerkt en laatste tijd opeens die vastlopers. Ook is het geluid af en toe zacht van de decoder terwijl ik daar nooit aankom. Regel geluid via mijn tv en gebruik die (lelijke) cisco afstandbediening niet).

Had ik ook, na een firmware update.
Bij mij heeft een reset naar fabrieksinstellingen de zaak weer opgelost ...

pjutr
10 september 2009, 13:14
Nee hoor, behalve de dagen waarin dit topic geopend is, geen problemen met vastlopers.

Ik heb ook weinig problemen met de Cisco meer, sinds ik wat aan de kabels geschud heb (echt waar!) Hij verdwijnt soms uit het EPG-menu bij programmeren, maar dat is niet onoverkomenlijk.

Ik heb alleen iets ontdekt bij ITV waar ik helemaal niet blij mee ben. Bij het afspelen van iTv wordt de Time-shift stopgezet.
Is dit een bug, is dit een fabrieksmanco van mijn box, of hoort het zo, en is het niet eerder opgemerkt, in ieder geval niet inde gebruiksaanwijzigingen?

TheGrouch
10 september 2009, 13:20
Ik heb alleen iets ontdekt bij ITV waar ik helemaal niet blij mee ben. Bij het afspelen van iTv wordt de Time-shift stopgezet.
Is dit een bug, is dit een fabrieksmanco van mijn box, of hoort het zo, en is het niet eerder opgemerkt, in ieder geval niet inde gebruiksaanwijzigingen?

Hmm, ik wou vertellen dat dit recentelijk ook in de bug&wishlist is gemeld, maar dat heb je zelf gedaan.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=197042&postcount=337

snarf007
10 september 2009, 16:36
Ik heb ook weinig problemen met de Cisco meer, sinds ik wat aan de kabels geschud heb (echt waar!) Hij verdwijnt soms uit het EPG-menu bij programmeren, maar dat is niet onoverkomenlijk.

Huidige platform lijkt stabiel. Dus Ziggo nu de verbeteringen en wenzen ...?

hartman02
11 september 2009, 23:05
bij mij is hij ook vastgelopen vandaag 11-09-2009 1 keer tijdens hart van nederland van half 11 en gister ook tijdens het laaste journal op nederland 1

Wonderwind
14 september 2009, 13:45
Ook bij mij loopt hij een aantal keren per week vast. Stroom eraf en stroom er weer op is het enige wat ik dan kan doen.

Johan Kooij
20 september 2009, 15:44
Ook hier een aantal vastlopers, dit probleem sinds een week. Hiervoor dit nog nooit gehad. Ook luister ik vaak radio via de decoder, recentelijk springt de decoder na een paar uur over op tv. Dan speelt er dus tv audio door de versterker. Ik vind dit de irritantste problemen tot nu toe met dit apparaat.

Ik heb precies dezelfde problemen. Is er inmiddels al een oplossing bekend????

xahmol
20 september 2009, 15:57
Idem hier, ook sinds een week. Daarvoor (ruim een jaar) geen last.

Mij helaas geen oplossing bekend.

w84me
20 september 2009, 20:51
Zoals een aantal gebruikers hier reeds heeft gemeld: sinds vorige week loopt de Cisco 8455DVB hier regelmatig vast; door de stekker er uit- en weer in te steken lijken de problemen opgelost te zijn, om vervolgens de volgende ochtend te constateren dat de klok is stil blijven staan (bijv. gisteren om 4:16) - na de stroom uit- en in te schakelen werkt alles zonder problemen.

Ook nieuw is dat de Cisco bij sommige selecties heeeeeel lang wacht alvorens het resultaat wordt getoond. Als ik bijv. kies voor EPG zie ik het resultaat soms binnen 1 seconde, dezelfde keuze een paar minuten later duurt 16 seconden (stopwatch) of langer.

Al heb ik de discussies over o.a. firmware hier gevolgd ben ik benieuwd of er iets aan de problemen van het 'vastlopen' zal worden gedaan? is best vervelend :cry:

snarf007
20 september 2009, 20:55
Zoals een aantal gebruikers hier reeds heeft gemeld: sinds vorige week loopt de Cisco 8455DVB hier regelmatig vast; door de stekker er uit- en weer in te steken lijken de problemen opgelost te zijn, om vervolgens de volgende ochtend te constateren dat de klok is stil blijven staan (bijv. gisteren om 4:16) - na de stroom uit- en in te schakelen werkt alles zonder problemen.

Ook nieuw is dat de Cisco bij sommige selecties heeeeeel lang wacht alvorens het resultaat wordt getoond. Als ik bijv. kies voor EPG zie ik het resultaat soms binnen 1 seconde, dezelfde keuze een paar minuten later duurt 16 seconden (stopwatch) of langer.

Al heb ik de discussies over o.a. firmware hier gevolgd ben ik benieuwd of er iets aan de problemen van het 'vastlopen' zal worden gedaan? is best vervelend :cry:

Deze ervaring heb ik ook bij het gebruik ...

TheGrouch
20 september 2009, 21:13
Huidige platform lijkt stabiel.

Deze ervaring heb ik ook bij het gebruik

Ik neem aan dat je het niet meer zo stabiel vind :?

snarf007
20 september 2009, 22:47

Nee zekers niet. Moet nu soms om de decoder aan te krijgen eerst het stroom eraf halen.
Soms werkt alles mooi, maar te vaak een aantal seconden wachten op een reactie van de decoder.

Na het uitzetten tijdens het afspelen van opgenomen TV is de decoder weer niet aan te zetten ... zucht ... :(

Kan trouwens niet echt zeggen wat de decoder doet vastlopen, lijkt wel willekeurig. Wat ik wel weet is dat het niet leuk meer is.

M'n gezin wil liever terug naar de oude samsung. Ik hoop op een snelle oplossing, maar denk niet dat we die kunnen verwachten ...

poelie
20 september 2009, 23:03

Echt hier nog steeds geen enkel probleem decoder werkt super!!!

TheGrouch
20 september 2009, 23:07

Koester die decoder :-P
Welke firmware/smartguide is er in jouw decoder aktief?

poelie
21 september 2009, 00:05
Koester die decoder :-P
Welke firmware/smartguide is er in jouw decoder aktief?

laatste firmware laatste smartguide

xahmol
21 september 2009, 09:26

Juich niet te vroeg. Bij mij had ik ook bijna nergens last van 14 maanden lang. Pas last sinds de laatste Smartguide update.
Maar dat het probleem kennelijk niet alle decoders op dezelfde manier raakt helpt natuurlijk niet echt een oplossing te vinden.

stitch_duck
21 september 2009, 11:48
laatste firmware laatste smartguide
Ook ik heb de laatste firmware/smartguide en geen vastlopers o.i.d.

mtbdhnl
21 september 2009, 12:52
Cisco 8455 PVR R.I.P. ?

Ook hier sinds enkele dagen veel problemen met de Cisco 8455 PVR. Nadat eesrt de opnamefunctie uitviel wil de decoder nu niet meer opstarten. Het apparaat wordt overigens altijd erg warm.

ArChie
21 september 2009, 13:03
Ook hier sinds enkele dagen veel problemen met de Cisco 8455 PVR. Nadat eesrt de opnamefunctie uitviel wil de decoder nu niet meer opstarten.
Wat bedoel je precies met "Nadat eerst de opnamefunctie uitviel"? Was alle opname functionaliteit van de Cisco verdwenen of waren de opname menu's nog wel gewoon aanwezig, maar weigerde de Cisco om ingestelde opnames te maken?

mtbdhnl
21 september 2009, 13:06
Wat bedoel je precies met "Nadat eerst de opnamefunctie uitviel"? Was alle opname functionaliteit van de Cisco verdwenen of waren de opname menu's nog wel gewoon aanwezig, maar weigerde de Cisco om ingestelde opnames te maken?

Ik bedoelde: de menu's en alles was nog aanwezig maar de Cisco weigerde om iets hetzij via de EPG of op andere woijze op te nemen.

ArChie
21 september 2009, 13:10
Ik bedoelde: de menu's en alles was nog aanwezig maar de Cisco weigerde om iets hetzij via de EPG of op andere woijze op te nemen.
Okee, dan heb jij een ander probleem. Er is namelijk ook iemand waarbij alle opname functionaliteit sinds vorig week vrijdag verdwenen is.

Johan Kooij
21 september 2009, 20:43
Voorheen kon ik nog wel wat surfen door het menu. Maar zojuist een opname via EPG ingesteld en hup: ik zat weer vast. Stekker eruit, stekker erin en hij doet het weer. Maar: dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij zo.......:cry:

Infje
23 september 2009, 11:38
Het probleem met het vastlopen van de Cisco decoder zou moeten zijn opgelost. Graag wil ik weten of jullie hier wel/geen last van hebben en zo wel: Hoe vaak per dag/uur is dit?

kakketoe
23 september 2009, 11:48
Het probleem met het vastlopen van de Cisco decoder zou moeten zijn opgelost. Graag wil ik weten of jullie hier wel/geen last van hebben en zo wel: Hoe vaak per dag/uur is dit?

Heb sinds afgelopen vrijdag geen vastlopers meer,ik weet niet wat er aan gedaan is ???Maar mijn complimenten :pompom:

xahmol
23 september 2009, 13:12
Laatste vastloper is van zondag (toen wel drie keer trouwens). Sindsdien so far so good. Laat het weten als ik er weer last van heb.

Blijft het dat het natuurlijk niet netjes is dat de Cisco crashed als kennelijk het iTV platform problemen heeft. Kennelijk is de foutafhandeling van de Cisco niet echt lekker als hij zo makkelijk door netwerkstoringen crashed?

Lijkt me prio één voor de volgende FW update.

jong710
23 september 2009, 13:22

Afgelopen zondag was de laatste keer dat ik een vastloper heb gehad. Gisteravond ging het beeld wel even op zwart en een paar tellen later kwam alles er weer voor. Ik was toen een opname aan het instellen via de zoek-functie. Deze opname is wel opgenomen in de opname agenda, maar de titel van het programma is verdwenen. Ik weet niet precies waarom het beeld daarna op zwart ging.

xahmol
23 september 2009, 13:46
Gisteravond ging het beeld wel even op zwart en een paar tellen later kwam alles er weer voor. Ik was toen een opname aan het instellen via de zoek-functie. Deze opname is wel opgenomen in de opname agenda, maar de titel van het programma is verdwenen. Ik weet niet precies waarom het beeld daarna op zwart ging.

Dat is helaas een bekende bug van de Cisco die er altijd al in zat en denk ik los staat van de iTV problemen die nu hopelijk (in ieder geval voor nu) oplolost zijn.

Maakt het niet minder irritant overigens. Heb dit ook regelmatig. Erg vervelend als je in de EPG 5 dagen verder aan het programmeren was en je dus opnieuw de hele Guide kan doorzoeken (wat niet bepaald snel gaat).

snarf007
23 september 2009, 15:36
Wanneer ITV niet werkt klopt het dat de extended EPG dan ook niet werkt?
Ik kan maar ong 48 vooruit. (Was gisteren)

xahmol
23 september 2009, 15:44
Wanneer ITV niet werkt klopt het dat de extended EPG dan ook niet werkt?
Ik kan maar ong 48 vooruit. (Was gisteren)

Klopt. Standaard EPG op alle decoders is 2 dagen (oud Casema) of 4 dagen (oud @Home, geen idee oud Multikabel).
iTV geeft in totaal 7 dagen EPG, maar als iTV niet werkt val je dus terug op de basis twee.

ArChie
23 september 2009, 15:56
Klopt. Standaard EPG op alle decoders is 2 dagen (oud Casema) of 4 dagen (oud @Home, geen idee oud Multikabel).
iTV geeft in totaal 7 dagen EPG, maar als iTV niet werkt val je dus terug op de basis twee.
Standaard EPG bij geheel Ziggo is tegenwoordig 2+2 dagen, dat wil zeggen twee dagen volledige EPG met uitgebreide beschrijvingen en twee dagen alleen de programma namen met aanvangstijden. Bij de Cisco halen ze de eerste twee dagen met volledige EPG inclusief uitgebreide beschrijvingen uit de standaard EPG en dat wordt dan met 5 dagen aan extra EPG informatie aangevuld vanuit een andere bron waar kennelijk een Internet verbinding via het ingebouwde kabelmodem voor noodzakelijk is. Als die verbinding niet tot stand gebracht kan worden heeft de Cisco dus maar twee dagen aan EPG informatie die uit de standaard EPG voor alle ontvangers wordt gehaald.

xahmol
23 september 2009, 16:00
Standaard EPG bij geheel Ziggo is tegenwoordig 2+2 dagen, dat wil zeggen twee dagen volledige EPG met uitgebreide beschrijvingen en twee dagen alleen de programma namen met aanvangstijden

Archie, wellicht dat ik me vergis, maar volgens mij gold dit alleen voor oud @Home en oud Multikabel en niet oud-Casema. Maar zal vanavond mijn Humax IR-Fox eens checken hoe ver mijn EPG gaat. Het was iig tot kort geleden altijd maar twee dagen.

ArChie
23 september 2009, 17:17
Archie, wellicht dat ik me vergis, maar volgens mij gold dit alleen voor oud @Home en oud Multikabel en niet oud-Casema. Maar zal vanavond mijn Humax IR-Fox eens checken hoe ver mijn EPG gaat. Het was iig tot kort geleden altijd maar twee dagen.
Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel hebben hetzelfde signaal dat in de headend van Ziggo/Casema gemaakt wordt. Na jarenlang zeuren is per mei 2009 de EPG in het gehele Ziggo gebied gelijk gemaakt aan het 2+2 systeem van Ziggo/@Home.

Zie hier een voorbeeld van de EPG data zoals verstuurd op 12 september 2009 vanuit de headend van Ziggo/Casema in Ziggo/Casema/Multikabel gebied:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632926#31632926

ATZE
23 september 2009, 18:52
:thankyou: Inderdaad sinds een paar dagen geen vastloper meer.

Met de EPG hou ik me niet bezig, ik neem altijd met tijdsopname op.

Opname via EPG wil wel eens niet op tijd beginnen en nog belangrijker
te vroeg eindigen:evil: :evil:

Groet Atze

xahmol
23 september 2009, 21:29
Opname via EPG wil wel eens niet op tijd beginnen en nog belangrijker
te vroeg eindigen:evil: :evil:

De Cisco kun je standaard zo instellen dat hij voor 5 minuten en na tot 30 minuten opneemt. Dan moet een programma wel erg niet op tijd beginnen.

Geen enkele reden dus om omslachtig handmatig op tijd in te stellen (behalve als iTV er uit ligt en je maar twee dagen EPG hebt).

Marcel F
24 september 2009, 10:27
Ik zit hier met hetzelfde probleem.
De cisco deed het redelijk tot de laatste smartguide update.
Wat een drama zet.
Continue vastlopers (minimaal 1 keer per dag)
Het ding al meerdere malen teruggezet naar fabrieksintellingen, Itv opnieuw geactiveerd, maar blijf de vastlopers houden......

En dit komt echt door de laatste update.
Misschien een idee voor Ziggo om deze laatste update niet meer beschikbaar te stellen en de versie ervoor weer terug te plaatsen. Want op deze manier wordt de (relatief) "slechte" naam van de Cisco in rap tempo nog slechter!

xahmol
24 september 2009, 10:48
Ik zit hier met hetzelfde probleem.
De cisco deed het redelijk tot de laatste smartguide update.
Wat een drama zet.
Continue vastlopers (minimaal 1 keer per dag)

Heb je hier nog steeds last van?
Bij mij zijn de vastlopers nml sinds maandag verdwenen. Waarschijnlijk omdat Ziggo de issues met hun iTV servers voorlopig opgelost heeft.

KoenH
24 september 2009, 10:53
Bij mij zijn de vastlopers nml sinds maandag verdwenen. Waarschijnlijk omdat Ziggo de issues met hun iTV servers voorlopig opgelost heeft.

Ook hier al een 2-tal dagen grote geen problemen meer. Hopelijk hebben ze het nu echt opgelost en BLIJFT het ook zo :-). En gaat niet straks een of andere knurft weer iets 'leuks' implementeren, waardoor de handel in elkaar stort :-)

Marcel F
24 september 2009, 12:52

Gisteren had ik het probleem nog wel.
Zal het eens even aankijken

snarf007
24 september 2009, 21:30
geen problemen, maar wel eerst weer eens een keer naar fabrieks instellingen. Dan lijkt he stabiel.

EPG wel erg traag.

Infje
25 september 2009, 13:41
Fijn om te horen dat het nu een stuk beter gaat.

Kleine update: We blijven zowel intern als met Cisco zoeken naar verbeteringen in het netwerk om dergelijke problemen te voorkomen.

De decoder wordt uiteraard ook binnenkort weer geupdate (eind oktober/ begin november).

KoenH
25 september 2009, 14:54

Kleine update: We blijven zowel intern als met Cisco zoeken naar verbeteringen in het netwerk om dergelijke problemen te voorkomen.

De decoder wordt uiteraard ook binnenkort weer geupdate (eind oktober/ begin november).

Beste Infje,

Zou je ons misschien ook mogen/kunnen uitleggen (globaal) wat er nu eigenlijk mis is gegaan de laatste weken, waardoor al deze problemen zijn ontstaan?

Infje
25 september 2009, 15:45
Er is een aanpassing geweest op het netwerk om ook naast Cisco VOD ontvangers andere VOD ontvangers te kunnen activeren.

Helaas ging hierdoor het netwerk instabiel werken. Na een aantal pogingen is besloten deze functie er toch weer uit te slopen.

Daarnaast was er een conflict in systemen van het activatieplatform ontstaan. Hierdoor gingen willekeurig modemresets over het netwerk heen (vandaar de vele Netwerkfout meldingen).

Hierna zijn enkele fixes geweest op het netwerk op de stabiliteit te vergroten.

Dieper ga ik er niet op in :giveup: (mag ik ook niet)

KoenH
25 september 2009, 15:50
Er is een aanpassing geweest op het netwerk om ook naast Cisco VOD ontvangers andere VOD ontvangers te kunnen activeren.

Helaas ging hierdoor het netwerk instabiel werken. Na een aantal pogingen is besloten deze functie er toch weer uit te slopen.

Daarnaast was er een conflict in systemen van het activatieplatform ontstaan. Hierdoor gingen willekeurig modemresets over het netwerk heen (vandaar de vele Netwerkfout meldingen).

Heel erg bedankt voor je uitleg. Verklaart ook wel de plotselinge problemen ja.

In ieder geval fijn om te weten waar het aan heeft gelegen en dat het dus een gecontroleerd probleem is geweest (men kon tenslotte weer terug).

Hopelijk gaan jullie binnenkort iets anders te werk wanneer er nieuwe VOD servers toe worden gelaten tot jullie systeem :-).

KoenH
25 september 2009, 15:53

En wat ik nog helemaal vergeet te melden: nog heel erg bedankt voor jullie support op dit forum! Ik zou niet weten hoe ik anders aan de bruikbare info had moeten komen! Toppie!

Hopelijk kunnen we het in de toekomst weer gaan hebben over verbeteringen vh netwerk ipv het werkbaar krijgen :-)

ronvm
25 september 2009, 16:59
Eind oktober staat er een firmware-update geplant. Dan zullen al deze (en nog meer) klachten/storingen tot het verleden (moeten) behoren. Nog even geduld dus. Het moet toch een keer lukken om deze pracht ontvanger storingsvrij te laten werken.

KoenH
25 september 2009, 17:49
Eind oktober staat er een firmware-update geplant. Dan zullen al deze (en nog meer) klachten/storingen tot het verleden (moeten) behoren. Nog even geduld dus. Het moet toch een keer lukken om deze pracht ontvanger storingsvrij te laten werken.

'Pracht ontvanger' gaat dan ook wel weer ineens heeeel ver :-).

Cisco kan nog een hoop leren vwb gebruikergemak. Neem bijv de Apple TV. Super eenvoudig te bedienen, snel en doet zelfs meer dan die Cisco. Cisco is gewoon erg traag door (naar mijn mening) slome processor die er in zit en de te heftige GUI die men heeft ontworpen voor een dergelijke processor.

My 2 cents :-)

veerlj
25 september 2009, 19:02
Pracht ontvanger , toe maar . Een nog lang niet uit ontwikkeld product wat alles maar net aan kan :no: . Zie forum . En dat ze nu de boel geschikt willen maken voor andere apparaten betekend hopelijk niet dat ze klaar zijn met de cisco :giveup:, zie opmerking dat bepaalde shops ze niet meer willen verkopen ivm de vele problemen . Nou ja , geen punt als ze maar een omruilactie houden dan vindt ik het geen probleem . Kunnen ze die cisco's nog als broodrooster gebruiken of zo , wordt net zo warm en gebruikt ietsie minder energie .

Oh nee , een broodrooster hoef je pas aan/uit te zetten als je klaar bent , met die cisco ben je uit en aan aan het schakelen voor dat hij het doet:schater:

Johan Kooij
26 september 2009, 12:13

Ik heb het gisteren uitgeprobeerd, dus wat rommelen in het menu en EPG en ben niet vastgelopen. Dus.... zou het dan inderdaad beter gaan.
Alleen schakelt de Cisco een paar keer per dag over van radio (die ik beluister via de Cisco) automatisch over naar het laatst bekenen programma op TV. Wordt daar ook nog iets aan gedaan????

TheGrouch
26 september 2009, 12:28
Alleen schakelt de Cisco een paar keer per dag over van radio (die ik beluister via de Cisco) automatisch over naar het laatst bekenen programma op TV.

Dat probleem is al een tijd geleden (3-6-9) genoemd, maar is dus nog steeds niet verholpen
Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170522&postcount=37

Bassie
28 september 2009, 14:14
Hmm, wat ik nou sinds het weekend in ene heb?!?

Als ik naar het menu ga of EPG of Mijn Opnames, loopt het ding vast.
Menu met zwarte achtergrond, geluid gaat door, beeld niet.
En reageert voor de rest nergens meer op.

Aan en uit werkt wel, maar beeld blijft hangen.
Alleen stekker erin en eruit dan werkt hij weer, TOTDAT ik weer naar EPG/menu etc ga....

Het #1 stopwoordje van de helpdesk gaat dus niet werken: "resetten naar fabrieksintellingen". Want zodra ik op menu druk, crashed het ding!

MrDroopy
28 september 2009, 14:42

Alleen stekker erin en eruit dan werkt hij weer, TOTDAT ik weer naar EPG/menu etc ga....

Het #1 stopwoordje van de helpdesk gaat dus niet werken: "resetten naar fabrieksintellingen". Want zodra ik op menu druk, crashed het ding!

Kabel loshalen en dan opstarten. Daarna kun je mogelijk wel resetten naar fabrieksinstellingen.

Bassie
29 september 2009, 00:50
Kabel loshalen en dan opstarten. Daarna kun je mogelijk wel resetten naar fabrieksinstellingen.

Ja dat werkte, hij loopt weer!
En de opgeslagen films bleven zowaar gespaard.

Toch wel weer handig dat je de zenders niet kan sorteren bij de Cisco,
hoef je ze na een reset ook niet helemaal opnieuw te sorteren:-P
Ben wel mijn favorieten-lijstje kwijt.

Al met al blijft het een (zeer) buggy apparaat...

aku1410
7 oktober 2009, 21:18
Gebruik van de subtitles (bijvoorbeeld van BBC) is al geen feest (subs blijven vaak hangen), maar het gebruik ervan bij het terugkijken van een opname levert crashes op. Ook foutmeldingen als error 40, gevolg door LOAD, en reset.
Hoop dat subtitles in een volgende firmware versie naar het niveau van de oude Samsung decoder gaan. Die deed het al jaren goed.....

pjutr
8 oktober 2009, 01:07

Ik heb sinds een anderhalve week dat als ik van zender wissel het beeld op zwart gaat en het geluid van de vorige zender doorloopt. Gebeurt niet heel erg vaak maar toch te regelmatig. Alleen de stekker er uit helpt dan. En dan ben ik steevast mijn favorieten kwijt.
Bij de EPG heb ik al maanden dat bij het programmeren van meer dan 1 opname, de EPG crasht en er wordt teruggekeerd naar de ontvangen zender.

Ik hoop dat we toch een keer een verrassende firmwareupdate krijgen eind october. Met echte teletext bv. Of een Timeshiftrecording-mogelijkheid. En Favorietenlijstjes zoals in andere STB's mogelijk zijn....

Cor van Dijk
8 oktober 2009, 14:20
De volgende vraag naar Ziggo gestuurd en daaronder staat hun antwoord, waar ik niets aan heb want dat is allemaal goed.

In het verleden heb ik meegedaan met de proef bij Ziggo voor interactieve TV en daarbij na afloop besloten de Persoonlijke videorecorder Cisco 8455 te kopen. Regelmatig heb ik de volgende problemen met dit apparaat.
- Dagelijks de Cisco ontvanger van de netspanning halen, om het apparaat weer te laten functioneren na een vastloper.
- Zeer regelmatig vastlopen van de Cisco 8455 ontvanger, ook bij het in stand-by staan van het apparaat.

Indien u de melding “Netwerkfout” krijgt bij het opvragen van interactieve diensten of als de installatie niet wordt voltooid, is er meestal een probleem met het uitgaande signaal. Veel standaard huisversterkers laten dit uitgaande signaal niet door. Hierom is het van belang dat u uw huidige signaalversterker vervangt door de meegeleverde signaalversterker.

Indien u een wandcontactdoos gebruikt met zowel een tv als radio aansluiting dient ook deze vervangen te worden. Hier plaatst u de meegeleverde wandcontactdoos met enkel een tv aansluiting. Dit is van belang aangezien de wandcontactdoos met twee aansluitingen sommige frequenties voor interactieve diensten filtert.

Een uitgebreide beschrijving voor het aansluiten van de interactieve decoder is hier (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Ziggo_Installatiehandleiding_Interactieve_televisi e.pdf) te vinden op onze website.
Een handleiding over de activatie en algemeen gebruik is hier (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Handleiding_Cisco-8455DVB.pdf) te vinden.
Een uitgebreide handleiding over de Cisco 8455DVB is hier (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Handleiding_Cisco-8455DVB.pdf) te vinden.

Wanner komt er duidelijkheid ???????

Johan Kooij
8 oktober 2009, 17:45

Infje, sinds gisteren weer problemen. 's Avonds zet ik de cisco altijd op een radiokanaal. Vanmorgen was de cisco niet overgegaan naar het laatst gekeken tv-kanaal, zoals dat altijd gebeurt, maar stond nog op het radiokanaal. Toen de radio aangezet werd, hadden we geluid van .... de TV. De cisco was niet naar een ander kanaal te zetten, dus moesten we wéér achter de tv duiken om de stroom van de cisco af te halen. Daarna: geen probleem meer, alleen dat de cisco zo'n 2x per dag van de radio naar de tv overschakelt.
Zijn er opnieuw problemen????????

KoenH
8 oktober 2009, 20:55
[QUOTE=Johan Kooij;212575

Zijn er opnieuw problemen????????[/QUOTE]

Ook hier weer vastlopers van de Cisco. Volgens mij is Ziggo weer an het testen met OF de nieuwe firmware OF met de nieuwe apparatuur.

Mijn advies (mocht het zo zijn): stop er aub mee en laat ons genieten van ITV voor zolang het kan :-)

Silvia_31
9 oktober 2009, 08:53
Het opvragen en afspelen van een simpele ooit gemist aflevering van Teletubbies duurt ongeveer een minuut of 4 [vanaf de eerste druk op de afst.bediening tot werkelijk afspelen]. Ik probeer de kleine maar niet teveel aan te sporen tot het kijken van deze afleveringen, daar ik gewoon mijn irritatiegrens bereikt is.

Johan Kooij
9 oktober 2009, 18:04
Ook hier weer vastlopers van de Cisco. Volgens mij is Ziggo weer an het testen met OF de nieuwe firmware OF met de nieuwe apparatuur.

Mijn advies (mocht het zo zijn): stop er aub mee en laat ons genieten van ITV voor zolang het kan :-)

Ja, het is inderdaad weer begonnen. Laten we hopen dat Ziggo stopt met testen, als dat het inderdaad is. Vwb de problemen die ik heb met het automatisch overschakelen van radio naar TV: ik heb nu een paar keer een test gedaan: precies 6 uur na het aanzetten van de radio wordt er overgeschakeld naar TV! Misschien is dat voor de ziggo-programmeurs een richtlijn......

MauriceW
12 oktober 2009, 20:05
Pfff sinds een paar dagen hangt de Cisco zo'n beetje elke dag zodra ik de EPG oproep om een opname te programmeren.

Achtergrond zwart, kleine beeld rechtsboven blijft stilstaan en het geluid loopt door. Het enige dat helpt is de stekker eruit... En dan bedenk je weer dat het toch handig zou zijn als er gewoon een aan-/uit-knop op zou zitten...

Een reset naar de fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen :(

Kan die stabiliteitsupdate van de firmware niet wat eerder dan eind november komen alstublieft?

Cor van Dijk
13 oktober 2009, 18:30
Ik heb hetzelfde probleem en ik ben overgaan om ieder avond voor ik naar bed ga de stekker eruit en de volgende dag er weer in. Bij mij help het tot nu toe Groet Cor van Dijk

ronvm
13 oktober 2009, 19:43
Ik heb hetzelfde probleem en ik ben overgaan om ieder avond voor ik naar bed ga de stekker eruit en de volgende dag er weer in. Bij mij help het tot nu toe Groet Cor van Dijk

Ja maar daar heb je geen PVR voor natuurlijk. Ik ben benieuwd of de eerste komende update hier verandering in gaat brengen. Ik heb ook al gelezen van testen op het netwerk. Ik hoop niet dat dat waar is, je gaat toch niet op een commercieel netwerk wat in bedrijf is en waar dus je klanten voor betalen testen uitvoeren waardoor er dingen fout gaan? Ik ben zelf systeembeheerder maar zal nooit op het netwerk waarop gewerkt wordt een test uitvoeren, daar heb je andere mogelijkheden voor.

Red-Crusader
20 oktober 2009, 23:04
Dag allemaal, newbie hier :roll:

Ik heb sinds 2 maanden interactieve TV van Ziggo. De door ziggo geleverde cisco decoder loopt regelmatig vast. Ik las op diverse foras dat het hier een structureel probleem betreft. Ik zie een hoop gemauw maar eigenlijk nergens wat klanten doen om ziggo in gebreke te stellen, of beter nog wat ziggo doet om dit binnen redelijke termijn op te lossen. Mijn klacht werd door de helpdesk afgedaan als zou ik het apparaat binnen garantie moeten terug sturen bla bla bla.

Mogelijk heb ik iets gemist en zijn zaken wel bij iedereen in beeld?

Oke fill me in!

Cheers

vinnie-terranova
20 oktober 2009, 23:51
Het is natuurlijk niet voor niets dat deze decoder binnen een paar maanden van 400, nu voor 99 euro bij een alles-in-1 pakket wordt geleverd. Daar is maar 1 reden voor....... de 1e generatie probleemdecoders voor ITV van Ziggo moeten zsm weg.

Ze moeten er vanaf!

Er zijn inderdaad tal van mensen die problemen ondervinden met de stabiliteit van deze ontvanger. Ziggo verkoopt het restant nu voor weinig en komt dan waarschijnlijk vandaag of morgen met een nieuwe generatie......

Garantie is leuk, en zal er zeker gebruik van maken. Maar als alle decoders instabiliteits-problematiek hebben, is een omruil ook niet een oplossing.
WSat dan is de kans dat het probleem zich wederom voordoet groot

Daarbij komt wel kijken dat ziggo jou een door hun gecertificeerde intvanger leverd, het apparaat moet dus kunnen waarvoor hij bedoelt is, als dit niet het geval is, hebben ze je een niet deugelijk product verkocht.

En kun je aanspraak maken op een alternatief, het enige probleem is daarweer bij dat ziggo hier waarschijnlijk niet aan mee gaat werken zonder de nodige procedures.

Johan Kooij
27 oktober 2009, 18:16

Beste Infje,
Wat is Ziggo allemaal aan het doen? Het is een tijdje goed gegaan, maar sinds zaterdag weer problemen. Als ik naar EPG ga, zwart scherm enz. (het gebruikelijke). Dus Cisco maar weer uit en aanzetten en dan doet ie het weer. Zondag: 2x vastgelopen, maandag 1x. Ik word hier een beetje iebel van. Dit kan toch niet voor zo'n duur apparaat.
Ik hoop echt dat de decoder snel geupdate wordt en dat we daar dan ook bericht van krijgen dat e.e.a. geregeld is.... Lijkt me niet meer dan redelijk van Ziggo na alle problemen. En dan de mensen die hun probleem niet kenbaar maken via dit forum (of misschien niet eens weten dat het er is...).

Ik hoop echt dat het snel opgelost is...
Groet,
Johan Kooij

Cor van Dijk
27 oktober 2009, 18:27
Het probleem met de Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD heb ik ook bij Radar aangekaart en nu kreeg ik een mailtje van Ziggo dat ze mij gaan bellen. Dus afwachten maar. Als ik het goed heb gelezen zal de update pas eind november komen en niet eind oktober 2009 :?::?::?::?::oyeah:

Johan Kooij
27 oktober 2009, 19:09
Het probleem met de Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD heb ik ook bij Radar aangekaart en nu kreeg ik een mailtje van Ziggo dat ze mij gaan bellen. Dus afwachten maar. Als ik het goed heb gelezen zal de update pas eind november komen en niet eind oktober 2009 :?::?::?::?::oyeah:

Beste Cor,

hou je ons op de hoogte???

Johan

Cor van Dijk
27 oktober 2009, 21:02
Ik zal jullie op de hoogte houden als een en ander is gebeurd Groet Cor :?::?::?::sleep::sleep:

stitch_duck
28 oktober 2009, 08:27
Als ik het goed heb gelezen zal de update pas eind november komen en niet eind oktober 2009 :?::?::?::?::oyeah:
Dat is toch al een tijdje (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21275) bekend?

razor151987
28 oktober 2009, 20:05
Goededag mensen van het goede leven, ik ben Michel, en ben op zoek naar hulp.

Ik heb sinds vandaag het all in 1 pakket van Ziggo en ben bij de installatie gestuit op wat problemen. Ik heb zoals aangegeven het aansluitpunt in mijn woonkamer aangepast naar het interactieve 1 gats aansluitpunt. Alles aangesloten zoals aangegeven. Internet dat werkte gelijk maar niet met de ziggo beloofde snelheid, alsmede mijn telefoon. Waar ik wel een ruis in hoor.

Daarna de analoge tv-verbinding via de breedband versterker aangesloten op mijn televisie waarop ik haarscherp kwaliteit vond. Daarna alles zoals het pakket aangegeven op de Cisco 8455DVB aangesloten, smartcard erin en booten maar:pompom:!

Nou niet dus... :evil:Ik krijg een aantal cijfers en letters te zien zoals: Dl en UA en een T en daarna verschijnt de tekst melding DIAG in beeld. Ik heb de hd receiver de hele dag aan laten staan, maar geen resultaat.

25 minuten met Ziggo aan de lijn gehangen die mij in eerste instantie niet konden helpen, en mij doorverbonden naar een speciale helpdesk voor Cisco receivers. Deze aardige kerel heeft wat standaard stappen met me doorlopen en wist me daar aan de hand te vertellen dat het brave beestje dus vastloopt tijdens het opstarten (duuh) Hij zou mij een retour sticker toesturen, en dan kreeg ik een apparaat opgestuurd binnen 2 weken na ontvangst van de oude decoder. Daarom heb ik jullie hulp nodig aangezien ik bang ben, mijn apparaatje kwijt te raken.

Waarschijnlijk weet een van jullie hoe ik dit euvel zo kan oplossen dus ik wacht op reacties..

Groetjes,

Michel

TheGrouch
28 oktober 2009, 23:38
25 minuten met Ziggo aan de lijn gehangen die mij in eerste instantie niet konden helpen, en mij doorverbonden naar een speciale helpdesk voor Cisco receivers. Deze aardige kerel heeft wat standaard stappen met me doorlopen en wist me daar aan de hand te vertellen dat het brave beestje dus vastloopt tijdens het opstarten (duuh) Hij zou mij een retour sticker toesturen, en dan kreeg ik een apparaat opgestuurd binnen 2 weken na ontvangst van de oude decoder. Daarom heb ik jullie hulp nodig aangezien ik bang ben, mijn apparaatje kwijt te raken.

Waarschijnlijk weet een van jullie hoe ik dit euvel zo kan oplossen dus ik wacht op reacties..

Lees dit draadje (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19930&page=2) eens door (vanaf artikel 14 bijvoorbeeld.)

Pogo
29 oktober 2009, 10:14
Ik ben blij dat ik hier even nog even kijk en ontdek dat ik niet de enige ben, want ik word echt he-le-maal gestoord van die Cisco van ons. Ze verkopen hem als een geweldig apparaat met dito prijskaartje. Erg sneu als je dan merkt dan je eigenlijk elke 2 dagen de stekker uit de decoder moet halen omdat hij steeds trager wordt en uiteindelijk op de EPG vastloopt. Je lopende opname is dan ook meteen in de soep gelopen, met boze gezinsleden tot gevolg. Die problemen zijn al vanaf het begin bekend maar het heeft kennelijk geen prioriteit, anders was het al lang opgelost.

Kan het kwaad om hem achter een tijdklok te hangen die elke nacht even preventief een kwartier de box stroomloos maakt? Of gaan er dan andere dingen mis?

Kitaro1
29 oktober 2009, 15:05
Goededag mensen van het goede leven, ik ben Michel, en ben op zoek naar hulp.

Ik heb sinds vandaag het all in 1 pakket van Ziggo en ben bij de installatie gestuit op wat problemen. Ik heb zoals aangegeven het aansluitpunt in mijn woonkamer aangepast naar het interactieve 1 gats aansluitpunt. Alles aangesloten zoals aangegeven. Internet dat werkte gelijk maar niet met de ziggo beloofde snelheid, alsmede mijn telefoon. Waar ik wel een ruis in hoor.

Daarna de analoge tv-verbinding via de breedband versterker aangesloten op mijn televisie waarop ik haarscherp kwaliteit vond. Daarna alles zoals het pakket aangegeven op de Cisco 8455DVB aangesloten, smartcard erin en booten maar:pompom:!

Nou niet dus... :evil:Ik krijg een aantal cijfers en letters te zien zoals: Dl en UA en een T en daarna verschijnt de tekst melding DIAG in beeld. Ik heb de hd receiver de hele dag aan laten staan, maar geen resultaat.

Groetjes,

Michel

Dat euvel kun je zelf niet oplossen. Als je mij een PB stuurt met je naw gegevens en het serienummer van de Cisco, dan zorg ik ervoor dat je niet alleen een retoursticker krijgt maar ook binnen paar dagen een nieuwe Cisco.

Cor van Dijk
29 oktober 2009, 18:47
Zoals ik onlang berichtte,dat ik (via RADAR) door ZIGGO benaderd zou worden en het is gebeurd. Ik ben vanavond gebeld en ik krijg een nieuwe
Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) toegestuurd een dezer dagen en die zal goed zijn werd mij verzekerd. Dus als dit klopt ben ik tevreden en dat laat ik dan ook nog wel op het forum weten Cor van Dijk:frons::frons::giveup::applause:

Red-Crusader
30 oktober 2009, 09:17
Das mooi, maar hebben ze ook gezegd hoe dat te doen. Moet je zelf omruilen, sturen ze hem op?
Laat even weten kunnen we daar mee aan de slag

Cor van Dijk
30 oktober 2009, 11:46
Red-Crusader
Ze hebben mij gezegd doo r de telfoon dat ze hem binnen een paar dagen op zullen sturen Groet :wink:

Sogan
30 oktober 2009, 16:05
Ben ook erg benieuwd.
Wat ik me afvraag; neem aan dat er best veel klanten op de huidige aanbieding van de cisco zijn ingegaan. Vertonen deze machines dezelfde problemen als de mensen die hem al maanden gebruiken of zijn de nieuwe machines structureel beter ?

Misschien dat iemand met wat "inside information" hierover wat kan zeggen.

dvugts
30 oktober 2009, 20:33
Ik heb vanmiddag via het contact formulier op de website van ziggo,
mijn klacht door gegeven. Heb ook gemeld dat ik deze e-mail naar de Opta en tros radar heb gestuurd.

Klacht: Als ik hem inschakel de cisco, en naar mijn opnames ga dan loopt hij vast en moet ik de stekker eruit halen. Dit doe ik nu de afgelopen maand, betaald voor het abonnement dus mag er ook iets voor terug krijgen. Heb dus een boze e-mail gestuurd.

Dan vervolgens 2 uur later functioneerd hij wel zoals het moet,
heb hem zelfs al meer dan 10 x aan en uit gehad.

ZIGGO ZIJN GOLD DIGGERS!!!!!

Maestro
31 oktober 2009, 01:07
Heb Cisco (als tester) sinds eind vorig jaar, en vind Cisco nog steeds de moeite waard (als HD decoder en PVR). Heb via "Alles-in-1" zelfs een 2e Cisco gekocht (99EUR, incl. smartcard en compleet iTV installatie-pakket). Alleen aan onderdelen al een koopje. Mogelijk verschil in stabiliteit binnen Ziggo netwerk (ex-Casema regio Breda). Ben nl. de laatste weken continu films van Film1 (via EPG) aan het programmeren/opnemen/bekijken zonder noemenswaardige problemen. Ben ik dan een uitzonder(l)ing?

PS: weleens "Geen signaal" en iTV-netwerk werkt niet altijd 100% optimaal, maar waar wel? UPC/KPN? Denk van niet; wat van collega's daar over hoor (qua kwaliteit/klantenservice) is Ziggo niet zoveel slechter.

abacoziggo
31 oktober 2009, 07:43
Ik ben blij dat ik hier even nog even kijk en ontdek dat ik niet de enige ben, want ik word echt he-le-maal gestoord van die Cisco van ons. Ze verkopen hem als een geweldig apparaat met dito prijskaartje. Erg sneu als je dan merkt dan je eigenlijk elke 2 dagen de stekker uit de decoder moet halen omdat hij steeds trager wordt en uiteindelijk op de EPG vastloopt. Je lopende opname is dan ook meteen in de soep gelopen, met boze gezinsleden tot gevolg. Die problemen zijn al vanaf het begin bekend maar het heeft kennelijk geen prioriteit, anders was het al lang opgelost.

Kan het kwaad om hem achter een tijdklok te hangen die elke nacht even preventief een kwartier de box stroomloos maakt? Of gaan er dan andere dingen mis?

Zal een tipje van de sluiten oplichten, wij halen de apparaten elke nacht van stroom maar dan loopt de tuner ook nog elke dag vast.
Dit was nooit maar sinds de update is het bij ons dus ook raak

pjutr
31 oktober 2009, 12:39
Heb Cisco (als tester) sinds eind vorig jaar, en vind Cisco nog steeds de moeite waard (als HD decoder en PVR). Heb via "Alles-in-1" zelfs een 2e Cisco gekocht (99EUR, incl. smartcard en compleet iTV installatie-pakket). Alleen aan onderdelen al een koopje. Mogelijk verschil in stabiliteit binnen Ziggo netwerk (ex-Casema regio Breda). Ben nl. de laatste weken continu films van Film1 (via EPG) aan het programmeren/opnemen/bekijken zonder noemenswaardige problemen. Ben ik dan een uitzonder(l)ing?

PS: weleens "Geen signaal" en iTV-netwerk werkt niet altijd 100% optimaal, maar waar wel? UPC/KPN? Denk van niet; wat van collega's daar over hoor (qua kwaliteit/klantenservice) is Ziggo niet zoveel slechter.

Ik herken mij in bovenstaande (ook ex-Casema Breda) Wel 1 Csico, want zo goed is-ie ook weer niet. Dat "Geen signaal" vooral bij de reg. omroepen maar soms ook bij alle kanalen buiten de basiszenders vind ik onacceptabel. Het programmeren/opnemen via EPG gaat hier ook probleemloos, net asls ITV. Dat is dan sinds ik mijn antennekabel zoveel mogelijk weg van andere (stroom)kabels houd.

En ik krijg gelukkig een nieuwe afstandsbediening van Ziggo want die vertoont wel kuren als je hem ook voor TV gebruikt.

razor151987
1 november 2009, 08:44
Dat euvel kun je zelf niet oplossen. Als je mij een PB stuurt met je naw gegevens en het serienummer van de Cisco, dan zorg ik ervoor dat je niet alleen een retoursticker krijgt maar ook binnen paar dagen een nieuwe Cisco.

Bedankt voor alle hulp, maar ik heb mijn eigen connectie in Groningen er al over gesproken, en die heeft mij een complete nieuwe gestuurd! Dank jullie wel voor de reacties! Michel

jongetje
2 november 2009, 09:43
Dat is dan sinds ik mijn antennekabel zoveel mogelijk weg van andere (stroom)kabels houd..
Dan is je kabel niet goed afgeschermd. Probeer eens wat dikkere en beter afgeschermde kabel te gebruiken.

PieterPatrick
5 november 2009, 17:01
Goedendag :cool:,

Sinds een week ben ik blij met m'n nieuwe pakket van Ziggo.
Maar..... :lol:
...Inderdaad, m,n Cisco loopt regelmatig vast! :?
Zolang ik niet teveel loop te prutsen, gaat het meestal wel lang goed.
Maar bij het gaat mis als de Cisco meerdere dingen tegelijk moet doen.
Tja en dan kan alleen de stekker er nog uit...

Wat is de huidige status van de problematiek?
Ondertussen heb ik de Cisco maar aangesloten op het 3meter-signaal.
Ergens las ik die tip.

ronvm
5 november 2009, 17:11
Ondertussen heb ik de Cisco maar aangesloten op het 3meter-signaal.
Ergens las ik die tip.

Op het 3-meter signaal??? Hebben we een 'oude' radio-piraat in ons midden?
In elk geval komt er eind november een software-update die alles goed zou moeten maken. Dan zouden we van de ellende af moeten zijn.

marcel234
7 november 2009, 01:00

Krankzinnig! bij ip-tv van kpn kreeg je (als je een defecte stb had, 1 keer gehad) binnen 5 werkdagen een andere toe gestuurt, en met de oude doos kon je de defecte retour sturen.

Nu mag je vrolijk eerst je stb gaan opsturen en als je veel geluk hebt krijg je pas na 2 weken een vervangende, met als resultaat: 2 weken geen ip-tv en zelfs geen digitale tv. Dus dubbel ellende.

Dit MOET gewoon anders gaan worden, want ik heb ook een probleem bij het epg bekijken secu vastlopen, maar heb toch geen trek om misschien wel 3 weken geen digitale tv te kijken, en! mag daarna natuuurlijk nog vrolijk tig brievn gana schrijven om het geld terug te vangen.

Sorry ziggo, waardeloze service dit!:no:

mcclane
7 november 2009, 18:08
Zo, ben net nieuw in het Ziggo wereldje. Nu telfort inet+bellen en 1 tv thuis op ziggo normale tv. Gister alles in 1 plus besteld met 99 euro voor de cisco decoder. Ik lees hier iTV pakket erbij... ik mag hopen dat ik geen extra maandkosten ga betalen voor iptv of wat het ook is. Ik kijk enkel nld123 en rtl4, eventueel in digitale kwaliteit via hdmi, meer wil ik niet.

Dat hele tv on demand kan me gestolen worden. Neem aan dit ik dit er neit bij hoef te nemen he. En mocht de cisco niet bevallen gaat ie voor 200 op marktplaats.

thx lui:wink:

TheGrouch
7 november 2009, 18:37
Ik lees hier iTV pakket erbij... ik mag hopen dat ik geen extra maandkosten ga betalen voor iptv of wat het ook is.
Er zit een installatiepakket interactieve televisie bij: enkelgats aop en 4-voudige breedbandversterker. zie hier (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Ziggo_Installatiehandleiding_Interactieve_televisi e.pdf) blz 3
Dus geen abonnement op iTV.

Johan Kooij
21 november 2009, 12:40
Red-Crusader
Ze hebben mij gezegd doo r de telfoon dat ze hem binnen een paar dagen op zullen sturen Groet :wink:
Hallo Cor,

heb je inmiddels al een nieuwe ontvangen en werkt die wel goed?? Ben heel benieuwd!

Johan Kooij
21 november 2009, 12:44

Wanneer is de release van de nieuwe firmware???

Cor van Dijk
21 november 2009, 15:59
Red crusader
Ik weet niet meer of ik al :?: gereageerd heb, maar ik heb een andere gekregen en die werk tot nog toe goed

Johan Kooij
29 november 2009, 18:15
Kan iemand mij zeggen welke firmwareversie de laatste is?

mx5
29 november 2009, 18:50
Kan iemand mij zeggen welke firmwareversie de laatste is?
Firmware: 1.2.0.2
SmartGuide : 1.12.1.277
meer info hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22223

berend62
6 december 2009, 08:05
ik heb de zelfde problemen krijg nu een nieuwe spliter de oude mag ik houden ben bernieuwd

javano
14 december 2009, 21:42
:pompom:Ik heb ook sinds 3 dagen dit apparaat aangesloten met een HDMI kabel op een Sony Hd TV
Mijn probleem is dat ik de resolutie in het menuonderdeel Media etc niet kan wijzigingen naar de hoogste resolutie van mijn TV.
Dit onderdeel is bij mij niet actief wordt er in het menu gemeld en verder weet Ziggo ook niet meer dan dat ik alles al gedaan heb, gereset, alle kabels bekeken, firmware is update etc etc.
Wie heeft ook last van dit euvel??

Hallo,

Groet,
Chris

Cor van Dijk
8 januari 2010, 17:21
Zoals ik al eerder gemeld heb, heb ik een nieuwe cisco gekregen (via RADAR) maar deze heeft nu ook problemen met de EPG en loopt vast. Verder gebeurt het regelmatig dat het geluid 1 of 2 seconden tijden een normale uitzending wegvalt. Weet iemand een oplossing om het geluid niet te laten onderbreken? :?::?::?::roll:

TVdigitaal
8 januari 2010, 19:22
Zoals ik al eerder gemeld heb, heb ik een nieuwe cisco gekregen (via RADAR) maar deze heeft nu ook problemen met de EPG en loopt vast. Verder gebeurt het regelmatig dat het geluid 1 of 2 seconden tijden een normale uitzending wegvalt. Weet iemand een oplossing om het geluid niet te laten onderbreken? :?::?::?::roll:

Wegvallen van het geluid zou een signaal probleem kunnen zijn. Bij een Cisco merk je dit als wegvallen geluid of soms een zwart frame tussen de beelden.

Zou u via een PM uw gegevens willen sturen? Dan gaan we een meting op uw adres uitvoeren en kijken of we het probleem kunnen oplossen.

MauriceW
11 januari 2010, 20:18
Volgens mij is er iets gebeurd op het netwerk?

Een dag of twee geleden ging de Cisco spontaan resetten terwijl hij gewoon aan stond. En daarna heb ik al weer twee keer de bekende vastloper gehad, waarbij de achtergrond van de menu's zwart wordt, het beeld bevriest en het geluid gewoon doorloopt...

Daarvoor al weken geen vastlopers meer gehad...

Goofy67
12 januari 2010, 00:22
Hoi, sinds 2 dagen de Cisco 8455 geïnstalleerd en de 1e dag werkte hij vlekkeloos, zondags echter moesten wij hem elk uur wel "resetten"! Op een moment gewoon maar weer analoog gekeken. Na vandaag met de Cisco helpdesk te hebben gesproken, het standaardverhaal herstellen fabrieksinstellingen en dan werkt hij wel weer. En ja dat klopte! Echter toen ik na een uur terugkwam, had de PVR gewoon aanlaten staan stond deze weer vast. Toen weer wat kabels omgezet en de hele avond werkt hij voor 100% totdat ik erachter kwam dat er niets meer op de schijf stond!!!!!!! De PVR ging de schijf initialiseren maar vond deze gewoonweg niet............
Is dit nu echt een maandagochtend exemplaar of is dit gewoon een slecht produkt? Via HDMI aangesloten blijft de tv switchen tussen auto en wide, via scart een normaal beeld maar de PVR reageert nergens meer op!
Wat te doen? Als ik weer ga bellen dan ga ik waarschijnlijk weer die standaard foutenafhandeling langs...............
Mijn wens is om hem z.s.m. om te ruilen voor een andere om te zien of die dit ook heeft.
Iemand nog een ideetje?

Goofy

michel30
16 januari 2010, 17:21
Bij mij is het ook goed mis.

Is aan het opnemen, en de helft staat er niet op.
Of ik zet hem aan, en is aan het opnemen, je gaat naar video, en hij loopt vast.
en ga zo maar door.
Stekker eruit, stekker erin.

Ik wordt echt gek van dat ding.
Wat kan ik het beste doen, als je Ziggo belt, moet je van die standaard dingen gaan doen, heb je dit gedaan, heb je dat gedaan.

MAN ZEIK NIET< ZORG GEWOON DAT DIE GOED DRAAIT< MAAR EEN GOEIE FIRMWARE OF ZO, laat de mensen niet steeds zo kloten..

Ik begin me steeds meer te balen aan digitaal TV.
Wat een ..............................................

rmondie
16 januari 2010, 18:07
Heeft iemand de oplossing over het vastlopen van de cisco het is toch echt vreselijk wat een apparaat!!! Is er iemand met radar bezig dan sluit ik me daar graag bij aan want vind dit toch echt absurd:evil::evil::evil::evil::evil:.zouden de problemen met een firmwareupdate niet op te lossen zijn???

Ik hoor graag van iemand als die dan ook met tros radar of een ander consumenten programma bezig is want dit accepteerd toch niemand hoop ik.

pjutr
16 januari 2010, 18:16
Heeft iemand de oplossing over het vastlopen van de cisco het is toch echt vreselijk wat een apparaat!!! Is er iemand met radar bezig dan sluit ik me daar graag bij aan want vind dit toch echt absurd:evil::evil::evil::evil::evil:.zouden de problemen met een firmwareupdate niet op te lossen zijn???

Ik hoor graag van iemand als die dan ook met tros radar of een ander consumenten programma bezig is want dit accepteerd toch niemand hoop ik.

Het is al vaker gezegd: heel veel problemen komen -hoe vreemd ook- door een slechte verbinding met het netwerk, al dan niet door slechte kabels en koppelstukken. Check bij menu/Instellingen/Info of het signaal bij de tuners 100% binnenkomt en niet fluctueert. Als dat niet zo is ligt het probleem dus in de aansluitingen/kabels òf bij het binnenkomend signaal van Ziggo,
Succ6

rmondie
16 januari 2010, 18:20
bij mij is signaal tuner1 83% signaal tuner 2 70%:giveup::giveup::giveup: en de kwaliteit beiden 100% wat zegt dit nu????

pjutr
16 januari 2010, 19:53
bij mij is signaal tuner1 83% signaal tuner 2 70%:giveup::giveup::giveup: en de kwaliteit beiden 100% wat zegt dit nu????

Dat òf je kabel en pluggen (van versterker bij de wcd naar Cisco) niet goed genoeg is, òf dat het binnekomend signaal beneden peil is.

Het moet allemaal 100% zijn dan heb je geen vastlopers en functioneert de Cisco ook stukken sneller. Druk het stekkertje in de ééngats-wcd zo vast mogelijk, dat wil ook wel eens helpen... Loop je kabel na. Voor nog geen euro per meter kan je bij de vakhandel een kwaliteits kabel krijgen. Is de kabel niet te lang voor de gekozen aansluitng op de versterker? Zo ja inkorten. Indien niet mogelijk een sterkere uitgang kiezen. En dan blijven checken als alles op 100% zit...

ArChie
16 januari 2010, 20:00
Dat òf je kabel en pluggen (van versterker bij de wcd naar Cisco) niet goed genoeg is, òf dat het binnekomend signaal beneden peil is.

Het moet allemaal 100% zijn dan heb je geen vastlopers en functioneert de Cisco ook stukken sneller.
rmondie geeft aan dat de kwaliteit 100% is op beide tuners en dat de signaal sterkte wat lager is. En dat is normaal voor de signaal sterkte. Het lijkt mij dus sterk dat er iets met de kabel of de pluggen aan de hand is.

PieterPatrick
16 januari 2010, 20:22
M'n ervaringen met m'n Cisco tot nu toe op een rijtje:
-- Natuurlijk loopt ook mijn Cisco natuurlijk vast.... Duhhhh! :cool:
-- Twee keer meegemaakt dat ik zelfs terug moest naar de fabrieksinstellingen! :?
-- Ik ben voortdurend m'n display kwijt, ik bedoel dan dus dat die niks weergeeft...
-- Bij 't zappen raak ik vaak m'n geluid kwijt. Ik moet vervolgens naar Ned1 en krijg daar m'n geluid weer goed!??? :?:
-- Tja, zo gebeurd 't soms ook dat ik m'n geluid mis in een opname... Grrrr!
-- En dan verspringt de resolutie-instelling ineens spontaan, ....soms.
-- En ligt 't misschien aan m'n Cisco dat de ondertiteling niet vanzelfsprekend is? :lol:
-- Het meest irritant vind ik nog de "Posterization", een soort artifacts bij HD-uitzendingen.
Dan kijk je dus HD met een K.... Kwaliteit! Gelukkig gebeurd 't niet vaak.
Dit wordt hier goed uitgelegd: http://www.highdefinitionblog.com/?page_id=101
Ik quote:
"Posterization:
In trying to smooth out the picture after decompression, some receivers will run the video through various processors. This can be very effective on the smaller screens, but can be really harmful to the Picture Quality (PQ) in large HDTVs"

Even voor de duidelijkhed, alle mogelijkheden op andere oorzaken van storingen zijn met goede hulp uitgesloten! (Met dank aan Berrie! :thumb up:)
M'n signalen zijn ook goed...

Ik heb nog geen contakt opgenomen met Ziggo, maar ben dat nog wel van plan.
Maar ik verwacht niet dat ze me een alternatief gaan aan bieden voor de Cisco. :lol:

rmondie
16 januari 2010, 20:23
ben benieuwd wie nu echt een verlossend antwoord heeft. het lijkt me toch sterk dat iedereen nieuwe kabels moet trekken en aanleggen voor deze recorder. althans ik hoop het niet want dan kan ik alles opnieuw leggen en de kabels zijn pas nieuw.

graag meer tips welkome want op dit forum ben ik niet de enige met vastlopers kan me niet voorstellen dat het de kabels alleen zijn :?::?::?::?::?:

pjutr
17 januari 2010, 00:51
rmondie geeft aan dat de kwaliteit 100% is op beide tuners en dat de signaal sterkte wat lager is. En dat is normaal voor de signaal sterkte. Het lijkt mij dus sterk dat er iets met de kabel of de pluggen aan de hand is.

Het GAAT juist om de signaalsterkte. Die is bij mij wel constant 100%. Bij mijn zus die ook problemen heeft met de Cisco, fluctueert de signaalsterkte tussen 100 en 29%, meestal 74. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat dat NIET normaal is. Maar als mensen die hun eigen storingen niet kunnen oplossen het beter weten.. I rest my case.

pjutr
17 januari 2010, 00:53
M'n ervaringen met m'n Cisco tot nu toe op een rijtje:
-- Natuurlijk loopt ook mijn Cisco natuurlijk vast.... Duhhhh! :cool:
-- Twee keer meegemaakt dat ik zelfs terug moest naar de fabrieksinstellingen! :?
-- Ik ben voortdurend m'n display kwijt, ik bedoel dan dus dat die niks weergeeft...
-- Bij 't zappen raak ik vaak m'n geluid kwijt. Ik moet vervolgens naar Ned1 en krijg daar m'n geluid weer goed!??? :?:
-- Tja, zo gebeurd 't soms ook dat ik m'n geluid mis in een opname... Grrrr!
-- En dan verspringt de resolutie-instelling ineens spontaan, ....soms.
-- En ligt 't misschien aan m'n Cisco dat de ondertiteling niet vanzelfsprekend is? :lol:
-- Het meest irritant vind ik nog de "Posterization", een soort artifacts bij HD-uitzendingen.
Dan kijk je dus HD met een K.... Kwaliteit! Gelukkig gebeurd 't niet vaak.
Dit wordt hier goed uitgelegd: http://www.highdefinitionblog.com/?page_id=101
Ik quote:
"Posterization:
In trying to smooth out the picture after decompression, some receivers will run the video through various processors. This can be very effective on the smaller screens, but can be really harmful to the Picture Quality (PQ) in large HDTVs"

Even voor de duidelijkhed, alle mogelijkheden op andere oorzaken van storingen zijn met goede hulp uitgesloten! (Met dank aan Berrie! :thumb up:)
M'n signalen zijn ook goed...

Ik heb nog geen contakt opgenomen met Ziggo, maar ben dat nog wel van plan.
Maar ik verwacht niet dat ze me een alternatief gaan aan bieden voor de Cisco. :lol:

Toch klinkt dit een als een fabrieksfoute Cisco. Ik zou zeggen: omruilen!

rmondie
17 januari 2010, 07:40
nog meer mensen die het vastlopen hebben met minder signaal sterkte van de cisco?????de mijne fluctueert niet maar is stabiel op 86% en dat maakt toch een kwaliteit van 100% zoals gezegd vraag ik me echt af of dat het probleem is omdat het hele forum vol staat met vastlopers het probleem dat ik ook heb. :no::no::no::no:

xahmol
17 januari 2010, 09:01
@jutr: zal best dat in SOMMIGE gevallen de kabels / aansluitingen het probleem zijn.

Alleen de problemen van de Cisco zijn te breed om alleen daaraan te wijten. Bij mij crasht de Cisco ook, niet vaak meer gelukkig, maar toch zeker eens per twee weken of zo. En signaalkwaliteit is bij mij een constante 100% op beide tuners.

Enige tijd geleden, toen de Cisco twee maal daags crashde, bleek het toen in het netwerk van Ziggo te zitten. Dat hebben ze toen verbeterd, maar toen is dus wel gebleken dat de foutafhandeling van de Cisco bij elke netwerk storing aboninabel slecht is.

Dus ja, slecht signaal/kabels verergeren het, maar het is toch echt een fout van de Cisco firmware dat de decoder meteen crashed.

Blijf erbij dat de Cisco zo niet op de markt gebracht had moeten worden. Cynische is dat ze de Cisco met een soft launch getest hebben, al deze issues toen door de testers gemeld zijn en daar niets aan gedaan is maar de Cisco wel gelaunched is.
En dan praten we dus over anderhalf jaar terug. Nog steeds niet opgelost.

Tip aan alle Cisco gebruikers: koop een goede decoder. Ga ik volgende week ook doen.

javano
17 januari 2010, 09:38
Ik ben eveneens van mening dat dit appaaraat niet op de markt gebracht had mogen worden, nu er zich allerlei problemen manifesteren.
Met een vorige decoder Samsung.!HDR! 360 etc hetzelfde.
Maar wat wil je, je zit er aan vast tenzij mij iemand kan adviseren welk apparaat wel goed werkt.
Bedankt alvast voor het advies.:mrgreen:

hvanbeek
17 januari 2010, 10:35
Tip aan alle Cisco gebruikers: koop een goede decoder. Ga ik volgende week ook doen.

De Cisco functioneert hier prima. Crasht niet, geeft altijd beeld en het interactieve element is fantastisch.

Natuurlijk zitten er wat verbeterpuntjes in, maar dat is met elke ontvanger het geval. Wellicht is de combi tussen de tv een probleem?

Iig gaat de Cisco hier zeker niet worden vervanger door een andere ontvanger. Er is daar geen reden voor en er is geen alternatief (de interactieve van Samsung heeft geen harddisk, gemiste kans). Zo lang de Cisco zo blijft doorwerken kan deze ontvanger nog wat jaartjes mee!

mvg

H

ArChie
17 januari 2010, 10:45
Het GAAT juist om de signaalsterkte. Die is bij mij wel constant 100%. Bij mijn zus die ook problemen heeft met de Cisco, fluctueert de signaalsterkte tussen 100 en 29%, meestal 74. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat dat NIET normaal is. Maar als mensen die hun eigen storingen niet kunnen oplossen het beter weten.. I rest my case.
Het gaat om de signaal kwaliteit die constant 100% moet zijn en die kwaliteitseis zal bij de meesten met andere signaalsterktes worden behaald dan een signaalsterkte van 100%. De kans bestaat zelfs dat bij pogingen om de signaal sterkte bij een ontvanger op 100% te krijgen dat je de boel aan het oversturen bent waardoor het ook weer mis gaat. Ook kan het versterken van een verstoord ingangssignaal misschien leiden tot een 100% signaal sterkte, maar de data die via dat versterkte signaal verzonden wordt is dan al corrupt waardoor de signaalkwaliteit toch lager is dan 100%. De signaalkwaliteit geeft namelijk aan in hoeverre de tuner de via het signaal verstuurde digitale data kan reconstrueren eventueel met herstellen van bitfouten en de BER geeft een indicatie over het aantal bitfouten in het ontvangen signaal voor eventueel herstel van die bitfouten. Die BER zegt daarom meer over het signaal zoals dat binnenkomt bij de tuner en zal voor de frequenties waarop QAM-64 Transport Streams worden doorgegeven gewoon 0 moeten zijn.

Verder zal de signaalsterkte veelal ook per frequentie verschillen en voor digitale TV worden voor alle kanalen meerdere Transport Streams gebruikt die ieder op hun eigen frequentie worden doorgegeven. Voor een goede meting van het signaal moet dus minimaal van iedere Transport Stream één kanaal worden aangedaan en als men niet weet hoe de kanalen verdeeld zijn over de Transport Streams dan zal het signaal bepaald moeten worden bij ieder kanaal. Ook worden voor de Video On Demand (VOD) toepassingen nog twee frequenties gebruikt waar mij niet duidelijk is of jullie ook de BER, signaal kwaliteit en signaalsterkte kunnen meten van die twee frequenties en als laatste wordt er veel gebruik gemaakt van het interne DOCSIS modem van de Cisco om een retour kanaal op te zetten op een lage frequentie. Genoeg plekken dus die voor problemen kunnen zorgen.

jongetje
17 januari 2010, 11:30
ps als ik zeker weet dat het signaal is dan kan ik een versterker kopen zijn er meer mensen die ervaring mee hebben en er dan geen storingen meer optreden in de cisco
Dit vind ik een vreemde opmerking aangezien de Cisco alleen met een (retourgeschikte) breedband versterker geleverd wordt.

Ik heb bij mezelf en nog iemand de Cisco geïnstalleerd en herken me gelukkig niet in de klachten van vele vastlopers e.d. Ik heb uiteraard alles wel netjes aangesloten op de versterker (ook juiste uitgangen, hoe verder de cisco, hoe meer verterkte uitgang) en retour geschikt materiaal gebruikt.

snarf007
17 januari 2010, 11:45
Dit vind ik een vreemde opmerking aangezien de Cisco alleen met een (retourgeschikte) breedband versterker geleverd wordt.

Ik heb bij mezelf en nog iemand de Cisco geïnstalleerd en herken me gelukkig niet in de klachten van vele vastlopers e.d. Ik heb uiteraard alles wel netjes aangesloten op de versterker (ook juiste uitgangen, hoe verder de cisco, hoe meer verterkte uitgang) en retour geschikt materiaal gebruikt.

Het kan zo zijn dat wanneer je bestaande kabels gebruikt, zal als ik had gedaan, er 'verborgen' splitters in de bekabeling zitten. Deze kunnen acher de muren zijn verwerkt. Dus zelf een kabel vervangen voor de muur langs .... Geen gezicht, maar anders werkt het niet.

Jammer dan Ziggo niet op voorhand aangeeft dat de bekabeling aan eisen moet voldoen. Pas na levering en problemen met aansluiten wordt het duidelijk.

rmondie
17 januari 2010, 11:49
zo heb de splitter er tussen uit en beide is nu 100% zal me benieuwen of het vastlopen nu weg is :!::!:

TheGrouch
17 januari 2010, 11:55
zo heb de splitter er tussen uit

Je had er nog een splitter tussen?
Dan heb jij de installatie handleiding interactieve tv (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Ziggo_Installatiehandleiding_Interactieve_televisi e.pdf)dus niet gevolgd.
En dan toch klagen dat e.e.a niet werkt. :?

(dat is net zo iets als diesel in een benzinewagen gooien [of andersom] en dan boos worden op de autofabrikant)

bmonninkhof
17 januari 2010, 12:17
Dat de Cisco best nog een aantal bugs te verhelpen heeft met de 8455DVB PVR mag duidelijk zijn, maar volgens mij werken Cisco en Ziggo hier wel aan.

Wat betreft de splitter, ik weet niet welke splitter Rmondie er tussenuit heeft gehaald, maar de splitter voor tv/radio van Cisco had ik er wel tussen zitten. Sterker nog, deze splitter was aangesloten (rechtstreeks) op de Cisco. Zowel mijn signaalsterkte als signaalkwaliteit waren beiden 100%. Voor het interactieve gedeelte blokkeert deze echter het retoursignaal, dat is de reden om de splitter er tussenuit te halen.

Ik heb de volgende aansluiting:
Vanaf de binnenkomende kabelaansluiting op de nieuwe bijgeleverde ééngats aansluiting. De aansluiting van deze ééngats aansluiting op de versterker. De aansluiting van de modem (internet) op de laagste versterking aangesloten. Vanaf deze versterker de maximale versterking gekozen voor de woonkamer. In de woonkamer de tweede bijgeleverde ééngats kabelwandcontactdoos gemonteerd. Vanaf deze kwcd aangesloten met één van de kabels (ook meegeleverd) op de Cisco. De splitter op de uitgang van de Cisco aangesloten en deze weer verbonden met de Homecinemaset voor het radiosignaal.

rmondie
17 januari 2010, 12:32
Net helpdesk ziggo gebeld en ze kwamen met een oplossingf ben zeer benieuwd ahum

decoder cisco rechtstreeks inpluggen bij de ingang en dan
instellingen-systeem-zenders opnieuw installeren en dat zou de oplossing moeten zijn nou wordt vervolgd geloof er niet zo in. ps alles is 100% mbt signalen dus dat is het niet.:mrgreen:

rmondie
17 januari 2010, 12:38
Dat de Cisco best nog een aantal bugs te verhelpen heeft met de 8455DVB PVR mag duidelijk zijn, maar volgens mij werken Cisco en Ziggo hier wel aan.

Wat betreft de splitter, ik weet niet welke splitter Rmondie er tussenuit heeft gehaald, maar de splitter voor tv/radio van Cisco heb ik er wel tussen zitten. Sterker nog, deze splitter is aangesloten (rechtstreeks) op de Cisco.
Zowel mijn signaalsterkte als signaalkwaliteit zijn beiden 100%.

Vanaf de binnenkomende kabelaansluiting op de nieuwe bijgeleverde ééngats aansluiting. Hierop de bijgeleverde adapter geplaatst met de aansluitingen voor tv/radio, radio en internet. De aansluiting van tv/radio aangesloten op de bijgeleverde versterker. Vanaf deze versterker de maximale versterking gekozen voor de woonkamer. In de woonkamer de tweede bijgeleverde ééngats kabelwandcontactdoos gemonteerd. Vanaf deze kwcd aangesloten met één van de kabels (ook meegeleverd) op de splitter voor radio en tv. Deze splitter rechtstreeks aangesloten op de Cisco. Vanaf hier een kabel naar de naar de Homecinemaset voor het radiosignaal.

de splitter op de splitter was het zodat ik 2 tvs kon aansluiten maar die is er nu ff niet meer. de ziggo splittr zit er natuurlijk wel op die heb ik er alleen uit moeten halen voor ziggo voor de herinstalatie

TheGrouch
17 januari 2010, 12:58
Vanaf deze kwcd aangesloten met één van de kabels (ook meegeleverd) op de splitter voor radio en tv. Deze splitter rechtstreeks aangesloten op de Cisco.
Volgens mij staat op blz 23 en 25 van de handleiding aansluiten interactieve tv (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Ziggo_Installatiehandleiding_Interactieve_televisi e.pdf) dat de kabel vanaf de wcd direkt op de ingang van de cisco gaat en dat de splitter voor radio (en gewone tv) op de uitgang van de cisco moet worden aangesloten.

rmondie
17 januari 2010, 13:26
dat lijkt me heel sterk want dat zit je met dat plastic ding achter je cisco nee dat klopt niet die splitter hoort gewoon in de meterkast of waar dan ook waar die het binnenkomend signaal splits in het tv en radio en vandaar uit idd de cisco erop

pjutr
17 januari 2010, 14:08
@jutr: zal best dat in SOMMIGE gevallen de kabels / aansluitingen het probleem zijn.

Alleen de problemen van de Cisco zijn te breed om alleen daaraan te wijten. Bij mij crasht de Cisco ook, niet vaak meer gelukkig, maar toch zeker eens per twee weken of zo. En signaalkwaliteit is bij mij een constante 100% op beide tuners.

Enige tijd geleden, toen de Cisco twee maal daags crashde, bleek het toen in het netwerk van Ziggo te zitten. Dat hebben ze toen verbeterd, maar toen is dus wel gebleken dat de foutafhandeling van de Cisco bij elke netwerk storing aboninabel slecht is.

Dus ja, slecht signaal/kabels verergeren het, maar het is toch echt een fout van de Cisco firmware dat de decoder meteen crashed.

Blijf erbij dat de Cisco zo niet op de markt gebracht had moeten worden. Cynische is dat ze de Cisco met een soft launch getest hebben, al deze issues toen door de testers gemeld zijn en daar niets aan gedaan is maar de Cisco wel gelaunched is.
En dan praten we dus over anderhalf jaar terug. Nog steeds niet opgelost.

Met bovenstaande ben ik het in grosso modo eens. Met name dat dit apparaat nooit zo op de markt gebracht had moeten worden. Heb ik als tester ook zo doorgegeven. Ik ben dus de laatste die ALLE problemen van de Cisco aan slechte kabels toeschrijf. Maar het kan wel het verschil maken is mijn ervaring
Ik geloofde de helpdesk van Ziggo ook niet, maar heb ik na verbeteren van mijn kabel/aansluiting sinds de laatste firmware update geen enkele vastloper meer gehad. Bovendien reageren m.n. EPG opvragen van langer als een dag vooruit en ITV veel soepeler. Blijft staan dat er nog te veel bugs in de Cisco zitten. Afhankelijk dan van welke serie je hebt staan. Mijn zus heeft er net een geleverd gekregen en die is toch echt een stuk stabieler dan mijn Cisco van een jaar oud. Die van haar is nooit gecrasht ondanks slecht signaal en kabels. Alleen de ITV werkt dan problematisch natuurlijk.

xahmol
17 januari 2010, 19:30
Afhankelijk dan van welke serie je hebt staan. Mijn zus heeft er net een geleverd gekregen en die is toch echt een stuk stabieler dan mijn Cisco van een jaar oud. Die van haar is nooit gecrasht ondanks slecht signaal en kabels. Alleen de ITV werkt dan problematisch natuurlijk.

Ik heb inderdaad het idee dat er diverse hardware revisies in omloop zijn. Anders kan ik niet verklaren dat de één met perfect signaal (nogmaals 100% signaal en alles aangesloten en doorgemeten bij installatie door een Ziggo monteur die voor de verandering wel echt verstand van iTV had) wel continu problemen hebben en de anderen (en die zullen heus niet liegen) nooit problemen hebben.

Probleem is alleen dat kennelijk het een loterij is welke revisie je krijgt aangezien mensen die net een nieuwe hebben net zo goed al deze issues kunen hebben.

Heb het zelf iig na anderhalf jaar echt gehad met de Cisco (koop volgende week als 13e maand binnen is een Humax 5050C, iTV interesseerd me gezien aanbod/prijs toch niet).

rmondie
17 januari 2010, 20:23
tip van ziggo niet geholpen weer vastgelopen weer stekker eruit wat een enorm KL*TE ding :sad::sad::sad::sad:

michel30
17 januari 2010, 20:29
Ik heb vandaag maar weer eens naar fabrieks instellingen gezet.

Een vriend had de zelfde problemen, en bij hem is het daarmee opgelost.
Eens kijken als het nu goed blijft gaan.

:shock::shock::shock:

rmondie
17 januari 2010, 20:34
kan dat ook wel weer proberen maar ja zo blijf je bezig iedereen zegt wat a`nders. Ik vind het echt een schande voor een pas nieuw ding!!

jongetje
17 januari 2010, 21:00
Ik lees regelmatig iets over gebruik van splitters, even voor de duidelijkheid:
Je installeerd de eengats aansluiting
Hierop sluit je de versterker DIRECT aan
Indien internet sluit je modem op eerste uitgang aan
Je Cisco op elke andere uitgang, ZONDER splitters
Indien je nu meer tv's hebt dan aansluitingen dan mag je best splitten na een nu nog lege uitgang. Maar dus niet voor de versterker, modem en Cisco.

rmondie
17 januari 2010, 21:10
Wie kan me concreet zeggen wat nu het probleem is waarom de cisco vastloopt! en nog sterker wat kan ik eraan doen ik kan toch niet iedere dag de sterker eruit en erin steken! te gek voor woorden gewoon:sleep::sleep::sleep::sleep:

Clevegt
17 januari 2010, 21:28
Sorry, maar sinds ik de Cisco heb, heb ik nog nooit de stekker eruit moeten halen vanwege een vastloper...

Misschien moet je eens gaan bellen, als je nog garantie heb op de cisco en vragen voor een andere.

rmondie
17 januari 2010, 21:33
Sorry, maar sinds ik de Cisco heb, heb ik nog nooit de stekker eruit moeten halen vanwege een vastloper...

Misschien moet je eens gaan bellen, als je nog garantie heb op de cisco en vragen voor een andere.
dan heb je geluk, dit blijkt nl niet uit dit forum :mrgreen:

hvanbeek
17 januari 2010, 21:35
dan heb je geluk, dit blijkt nl niet uit dit forum :mrgreen:

Vreemde redenatie. Mensen die niks te klagen hebben gaan dit ook niet schrijven in het forum. Anders zou het helemaal onzinnig druk worden hier. Mijn Cisco werkt met de laatste firmware-update ook als een zonnetje!

xahmol
17 januari 2010, 21:36
Ik heb vandaag maar weer eens naar fabrieks instellingen gezet.

Een vriend had de zelfde problemen, en bij hem is het daarmee opgelost.
Eens kijken als het nu goed blijft gaan.

:shock::shock::shock:

Werkt inderdaad.... voor even. En je bent wel telkens alle geprogrammeerde opnames kwijt.

xahmol
17 januari 2010, 21:38
Even los van het feit dat we nu twee topics hebben over hetzelfde onderwerp (zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19126):
ik heb ernstig het idee dat er kennelijk meerdere hardware revisies van de Cisco in omloop zijn. Alleen dat verklaard nml waarom de ene in dezelfde omstandigheden kennelijk geen enkel probleem heeft en de andere alleen maar problemen heeft.
Enige tip is ruilen en hopen op een betere of een andere decoder kopen en dan maar geen iTV.

xahmol
17 januari 2010, 21:40
Vreemde redenatie. Mensen die niks te klagen hebben gaan dit ook niet schrijven in het forum. Anders zou het helemaal onzinnig druk worden hier. Mijn Cisco werkt met de laatste firmware-update ook als een zonnetje!

Fijn dat hij bij jou wel werkt, maar het aantal forumpost van een flink aantal verschillende mensen geeft toch aan dat met deze decoder meer dan met welke andere decoder van Ziggo dan ook issues zijn.

Dus het forum zegt dan wel degelijk wat.

rmondie
17 januari 2010, 21:44
Fijn dat hij bij jou wel werkt, maar het aantal forumpost van een flink aantal verschillende mensen geeft toch aan dat met deze decoder meer dan met welke andere decoder van Ziggo dan ook issues zijn.

Dus het forum zegt dan wel degelijk wat.thanks voor je bijstand!
het is ook mijn 3 de ziggo decoder gelukkig heb ik mijn humax nog staan. Je wordt er echt radeloos van vandaar dat ik het ook 2 keer gepost hebt dat zegt ook iets over de irritaties die het me opleveren heb dit nog nooit met een ander apparaat gehad deze problemen.

hvanbeek
17 januari 2010, 21:48

Dat is jouw mening...

stitch_duck
17 januari 2010, 22:53
Mijn Cisco werkt met de laatste firmware-update ook als een zonnetje!
Bij mij ook. (daarvoor ook al weinig problemen)

pjutr
17 januari 2010, 23:38

Wat betreft de splitter, ik weet niet welke splitter Rmondie er tussenuit heeft gehaald, maar de splitter voor tv/radio van Cisco had ik er wel tussen zitten. Sterker nog, deze splitter was aangesloten (rechtstreeks) op de Cisco. Zowel mijn signaalsterkte als signaalkwaliteit waren beiden 100%. Voor het interactieve gedeelte blokkeert deze echter het retoursignaal, dat is de reden om de splitter er tussenuit te halen.

Vanaf de binnenkomende kabelaansluiting op de nieuwe bijgeleverde ééngats aansluiting. De aansluiting van deze ééngats aansluiting op de versterker. De aansluiting van de modem (internet) op de laagste versterking aangesloten. Vanaf deze versterker de maximale versterking gekozen voor de woonkamer. In de woonkamer de tweede bijgeleverde ééngats kabelwandcontactdoos gemonteerd. Vanaf deze kwcd aangesloten met één van de kabels (ook meegeleverd) op de Cisco. De splitter op de uitgang van de Cisco aangesloten en deze weer verbonden met de Homecinemaset voor het radiosignaal.

Het ging om een splitter VOOR dat het signaal de Cisco bereikt. Op de aansluitngen van de Cisco zelf kunnen splitters en zelfs Hirschmann-connectors geen kwaad....
(hopelijk wordt deze reactie niet weer gedeleted, want dan is er toch iets mis met de moderators dezes)

CorMar
19 januari 2010, 07:04

Het lijkt wel of jullie er een hekel aan hebben dat het bij sommige mensen wel goed werkt!! Bij mij werkt de Cisco ook naar behoren (tot nu toe)

rmondie
19 januari 2010, 08:46
Helemaal niet maar stel je het zelf ff voor dat je een nieuwe cisco hebt en iedere keer wordt je van het kastje naar de muur gestuurd als die vastloopt. Dit vastlopen is dan eens in de 2 dgn waarbij je weer heel je zooi uit de kast moet halen om de stroom eraf te halen. waarbij je al paar keer harde reset hebt gedaan, kanalen opnieuw geinstaleerd, opnieuw instalatie bij kabelinkomst ziggo etc dus helemaal geen hekel maar enorme ergernis. Als die het doet het het heel fijn voor diegene maar ik ben meer aan het wachten op verhalen van mede pechvogels die ook met dit probleem zitten en dat zijn er vast vele. Ik zou graag willen weten waarom sommige mensen alleen maar problemen hebben en anderen totaal niet :frons:

xahmol
19 januari 2010, 11:34
Het lijkt wel of jullie er een hekel aan hebben dat het bij sommige mensen wel goed werkt!! Bij mij werkt de Cisco ook naar behoren (tot nu toe)

Helemaal niet. Enige waar ik wel een hekel aan heb is dat enkelen hier beweren 'bij mij werkt het, dus als het bij jullie werkt moet het aan jullie liggen'.

Heb ook weinig zin in een welles-nietes. Geloof meteen dat het bij jullie wel werkt, gefeliciteerd (en dat bedoel ik niet cynisch).

De Cisco werkt bij mij de laatste tijd redelijk. Maar dat is met name relatief tot hoe slecht de Cisco daarvoor werkte.
Maar de Cisco crashed nog steeds zeker eens per week en dat is toch echt te veel. Menus zijn nog steeds ongelovelijk stroperig. En nog steeds HDMI handshake issues.

En als je de historie van dit forum volgt bestaan al deze issues al zo lang als de Cisco op de markt is. Wellicht zie je dan ook dat ik één van de eersten was die een Cisco had, heb hem sinds juni 2008.

Maar het valt me op dat berichten dat de Cisco prima werkt met name komen van mensen die hem relatief kort hebben. Dus of Cisco levert inmiddels stabielere hardware òf mensen hebben de Cisco nog te kort gebruikt om hem instabiel te krijgen.
Heb nml zelf erg de indruk dat de Cisco over tijd instabieler wordt. Na een reset naar factory defaults zijn nml de menus weer even bloedsnel, maar dat effect is meestal snel weer weg. Ik merk ook dat hoemeer opnames je instelt hoe trager eea wordt.

Aristoles
19 januari 2010, 15:04

Klopt. Als ik je voor de auto krijg, geef ik gas.:grin:

Maar ik heb sinds een week ook ineens last van vastlopers. In de EPG is alles zwart en als je daarna terug gaat krijg ik op alle zenders melding 48.
Stekker deruut en het loopt weer. Beetje maf, maar laten hopen dat ze het met firmware kunnen oplossen.

MartijnP
19 januari 2010, 23:45
Ik wil nog maar eens mijn grote frustratie van me afschrijven mbt dit apparaat, of misschien wel de logge firmware die Ziggo het apparaat volledig nekt.

Ik heb dit apparaat vanaf het eerste moment in mijn bezit. Nog voor de interactieve TV functionaliteit eraan werd toegevoegd.

Wat me opvalt is het feit dat in de beginperiode het apparaat vele malen sneller reageerde en nooit 'hing' zoals dat tegenwoordig dagelijks het geval is.

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de alles-in-1 extra dienst van Ziggo. Echter vind ik dat Ziggo de plank volledig, maar dan ook volledig misslaat mbt digitale tv!!!

Hoe is het mogelijk dat ik anno 2010 dagelijks de stekker uit mijn Cisco moet trekken om de boel weer aan de gang te krijgen? Hoe kan het dat ik na 10 keer drukken op de remote het hele apparaat om zeep help? De betrouwbaarheid is werkelijk om te janken!

Wat mij betreft heeft Ziggo het apparaat dermate volgepropt met functionaliteit dat het qua performance en stabiliteit absoluut niet klaar is om als dienst op de markt aangeboden te worden.

Alsjeblieft, haal die interactieve tv functionaliteit van de Cisco af want het apparaat trekt het gewoon niet. Gewoon terug naar de basis TV kijken en opnemen. Meer niet!!!

Maak een menuoptie (of is dat niet mogelijk) waarmee interactieve tv in zijn geheel uitgeschakeld kan worden.

pjutr
20 januari 2010, 02:17
Ik wil nog maar eens mijn grote frustratie van me afschrijven mbt dit apparaat, of misschien wel de logge firmware die Ziggo het apparaat volledig nekt.

Ik heb dit apparaat vanaf het eerste moment in mijn bezit. Nog voor de interactieve TV functionaliteit eraan werd toegevoegd.

Wat me opvalt is het feit dat in de beginperiode het apparaat vele malen sneller reageerde en nooit 'hing' zoals dat tegenwoordig dagelijks het geval is.

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de alles-in-1 extra dienst van Ziggo. Echter vind ik dat Ziggo de plank volledig, maar dan ook volledig misslaat mbt digitale tv!!!

Hoe is het mogelijk dat ik anno 2010 dagelijks de stekker uit mijn Cisco moet trekken om de boel weer aan de gang te krijgen? Hoe kan het dat ik na 10 keer drukken op de remote het hele apparaat om zeep help? De betrouwbaarheid is werkelijk om te janken!

Wat mij betreft heeft Ziggo het apparaat dermate volgepropt met functionaliteit dat het qua performance en stabiliteit absoluut niet klaar is om als dienst op de markt aangeboden te worden.

Alsjeblieft, haal die interactieve tv functionaliteit van de Cisco af want het apparaat trekt het gewoon niet. Gewoon terug naar de basis TV kijken en opnemen. Meer niet!!!

Maak een menuoptie (of is dat niet mogelijk) waarmee interactieve tv in zijn geheel uitgeschakeld kan worden.

Als je de nieuwe Ziggo-handleiding voor dit apparaat bekijkt dan weet je dat dat nooit gaat gebeuren. De hele handleiding is gericht op het zo veel mogelijk onder de aandacht brengen van interactieve diensten (afnemen dus)
De overige (PVR)-functies worden zo wazig mogelijk beschreven. Iets zeer essentieels als het vooruit en achteruitspingen m.b.v. de cursor wordt helemaal verzwegen. En bij de beschrijving van het overige worden er zoveel omwegen en opties bijgehaald dat zelfs een technisch handige gebruiker de kluts volledig kwijt raakt. Het enige wat helder beschreven staat is hoe je met het interactieve menu moet omgaan en films of andere extra diensten moet bestellen. Want daar gaat het om!

xahmol
20 januari 2010, 06:55
Het meest frustrerende is dat het waarschijnlijk niet eens zo zeer aan de Cisco ligt, UPC gebruikt inmiddels ook een Cisco, weliswaar net een andere, de 8485 ipv de 8455 bij Ziggo, maar daar werkt alles kennelijk wel.

Het kan natuurlijk dat de 8485 zwaardere hardware heeft meegekregen, maar denk dat het toch ook te maken heeft met het feit dat UPC echt iTV al JAREN stabiel werkend heeft. Weet ik uit ervaring, want was tot drie jaar geleden UPC klant in Rotterdam.

Ziggo loopt dus qua iTV zeker 4 a 5 jaar op UPC achter.

(overigens zijn op UPC genoeg andere dingen aan te merken, je zult mij dus niet horen zeggen dat ik naar UPC terug wil).

rmondie
20 januari 2010, 08:10
Ik denk ook niet dat het aan de cisco zelf ligt ( alhoewel hij toch wel wat herrie maakt je hoort hem met geluid uit continu draaien cq zoemen). Ook ben ik blij met wat medestanders die ook problemen ervaren, heel fijn!!!. Ik heb mijn beklag gedaan bij ziggo, er werd eerst een hele klachtenprocedure afgenomen dat wordt dan intern besproken en vervolgens wordt je terug gebeld of krijgt een sticker! Ik vind het te gek voor woorden ik verzin zoiets toch niet.
Ik heb een router van cisco die doet het prima, en ben echt al jaaaaaaaaaaaaren lid van ZIGGO en dit deet het ook prima maar nu :no::no::no::no::no::no: is het echt iets om gestoord van te worden. Als er geen concreet antwoord komt ga ik toch radar inschakelen, ik vind dat dit gewoon niet kan. Heb ook geweigerd om weer harde resets te gaan doen, weer andere kabels aan te sluiten etc en dat het signaal dat niet 100 % is bij ned 1 en 2 de oorzaak is schijnt ook onzin te zijn!:sad::sad:

rmondie
20 januari 2010, 08:16
Ik verwacht ook geen firmware update anders zou men dit toch aan de klanten duidelijk maken en zou iedereen wat geduldiger zijn. Indien het op niets uitdraait zou ik me graag aanmelden bij iemand die er met radar iets aan wil doen want ik ben het zat.

Aristoles
20 januari 2010, 10:38
Ik vermoed dat Ziggo zelf firmware zit te schrijven voor dit apparaat aangezien de USB en internetaansluiting uitgeschakeld zijn, terwijl die in de USA wel gewoon werken.

xahmol
20 januari 2010, 10:53
Ik vermoed dat Ziggo zelf firmware zit te schrijven voor dit apparaat aangezien de USB en internetaansluiting uitgeschakeld zijn, terwijl die in de USA wel gewoon werken.

Dat vermoed ik niet alleen, dat hebben Ziggo medewerkers zelf ook aangegeven.
Dat wil zeggen: de firmware wordt waarschijnlijk niet geschreven door Ziggo mensen, maar waarschijnlijk door Cisco volledig voor Ziggo gecustomised. En daar zal het fout gaan.

Aristoles
20 januari 2010, 10:56
Dat vermoed ik niet alleen, dat hebben Ziggo medewerkers zelf ook aangegeven.
Dat wil zeggen: de firmware wordt waarschijnlijk niet geschreven door Ziggo mensen, maar waarschijnlijk door Cisco volledig voor Ziggo gecustomised. En daar zal het fout gaan.

Zal het werken als je de originele firmware erop zet? Of zelfs de geupdate die ze in de USA gebruiken?
Ik bedoel dan ook dat je nog naar Ziggo kunt kijken....

TheGrouch
20 januari 2010, 11:00
Zal het werken als je de originele firmware erop zet? Of zelfs de geupdate die ze in de USA gebruiken?

Daarvoor moet je buiten de kabel om in de cisco komen en daar is hier al een heel topic over (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19952).

Ik bedoel dan ook dat je nog naar Ziggo kunt kijken....
Dat denk ik niet

PieterPatrick
21 januari 2010, 01:32
Ik heb mijn beklag gedaan bij ziggo, er werd eerst een hele klachtenprocedure afgenomen dat wordt dan intern besproken en vervolgens wordt je terug gebeld of krijgt een sticker! Ik vind het te gek voor woorden ik verzin zoiets toch niet.

Ok....dat wordt dan nog lachen dus! :?
...Ik heb net een klacht gestuurd en ben nu al na drie dagen ongeduldig omdat ik nog geen antwoord heb! :grin:
Dat idee om Radar in te schakelen is zo raar nog niet.... Kassa dan ook maar gelijk!? :cool:

rmondie
21 januari 2010, 08:14
:thankyou::thankyou: ik heb ook nog geen antwoord en is inmiddels ook al 3 dgn verder laat ff weten of jij al nieuws hebt van het front!

ps kassa was ik idd vergeten

Johan Kooij
21 januari 2010, 17:36
Helemaal niet maar stel je het zelf ff voor dat je een nieuwe cisco hebt en iedere keer wordt je van het kastje naar de muur gestuurd als die vastloopt. Dit vastlopen is dan eens in de 2 dgn waarbij je weer heel je zooi uit de kast moet halen om de stroom eraf te halen. waarbij je al paar keer harde reset hebt gedaan, kanalen opnieuw geinstaleerd, opnieuw instalatie bij kabelinkomst ziggo etc dus helemaal geen hekel maar enorme ergernis. Als die het doet het het heel fijn voor diegene maar ik ben meer aan het wachten op verhalen van mede pechvogels die ook met dit probleem zitten en dat zijn er vast vele. Ik zou graag willen weten waarom sommige mensen alleen maar problemen hebben en anderen totaal niet :frons:

Ik heb sinds deze week ook weer problemen met vastlopen. Als ik naar EPG ga, staat ie vaak weer vast. Het is een hele tijd goed gegaan, maar nu is het weer prut! Ziggo kan zo toch niet doorgaan lijkt mij......

icetea
21 januari 2010, 19:44
Maar ik heb sinds een week ook ineens last van vastlopers. In de EPG is alles zwart en als je daarna terug gaat krijg ik op alle zenders melding 48.
Stekker deruut en het loopt weer. Beetje maf, maar laten hopen dat ze het met firmware kunnen oplossen.

Ik heb ook een aantal vastlopers gehad waar ik iets wilde wissen in Mijn Opnames en vervolgens een volgend item wilde Afspelen. Power cycle leek de enige optie. Met de optie Terug bleef alles zwart, zappen werkt niet etc. Weer terug naar Mijn Opnames en niets speelt meer af. Uiteindelijk heb ik hier een workaround voor gevonden. 1x de optie Menu en het werkt weer. Het is net of er een commando bleef hangen en de Menu optie de enige was die dit "overruled".

Misschien werkt dit ook in andere gevallen?

rmondie
22 januari 2010, 07:20
Helaas hier werkt deze ""menu"" methode niet :sleep::sleep::sleep: en ziggo wil me niet verder mee helpen omdat ik de decoder op internet gekocht. Ik heb hem van mensen overgenomen die er niets mee konden, helemaal nieuw stickers er nog op en dicht in doos. Ik kan het nu zelf oplossen! Ik heb deze op internet gekocht omdat ik net voor de cisco actie ik al overgestapt was naar alles in 1 pakket en dus de humax decoder nog had.Fijn als je sinds jaar en dag @home/ziggo klant bent en dat dit medegedeeld wordt door een briefje ipv door de telefoon:sad:

michel30
23 januari 2010, 14:11
Staat er ziggo software op?
Is het apparaat van Ziggo geweest?

Dan zou ik zeggen, heb je gewoon recht op hulp, aangezien Ziggo ook steeds een firmware update door stuurt, en als er een bug in de software zit, of iets anders, ben jij het haasje, het is een kastje die je zelf hebt gekocht, is geen bruikleen van Ziggo.
Ziggo maakt het stuk met software update, moeten zei ook voor de kosten draaien.
of helpen dat het wel goed draait.

rmondie
23 januari 2010, 18:26
ja hoor er staat gewoon ziggo software op ongelooflijk wat een arrogantie van ziggo, hebben meer mensen hiermee van doen?

MistyM
27 januari 2010, 22:25
Ook bij mij steeds consequent vastlopers.
Is echt een structureel probleem, want mijn ontvanger is vorige week onder RMA omgeruild, en de nieuwe doet na 2 dagen precies hetzelfde:

Na enige tijd loopt de cisco vast bij opvragen van de tv gids:
-gids beeld wordt niet compleet meer opgebouwd en mini beeld blijft zwart , geluid blijft wel doorgaan!
http://wwf.disway.net/ziggo/001.JPG

-Bij “return” uit menu dan komt de message E48,

http://wwf.disway.net/ziggo/002.JPG

-Dan aan-uit zetten via het front panel : start weer op zonder geluid en video signaal is een corrupted beeld,

http://wwf.disway.net/ziggo/003.JPG

Na stekker eruit en weer erin start het ding weer goed op en loopt goed voor een paar uur tot een dag of wat.

Gecontroleerd (vele, vele keren)
- signaalsterkte OK
- kabels OK
- firmware laatste release

etc..

Om wanhopig van te worden.

Ik ben bang dat er een structureel design probleem in firmware of zelfs zelfs hardware zit....

Ik geloof best dat Ziggo /Cisco hier best aan werkt of heft gewerkt, maar blijkbaar is het ze nog steeds niet gelukt om dit probleem op te lossen.
Apart is dat tegenwoordig een Samsung wordt geleverd i.p.v. de Cisco!!!
https://static.ziggo.nl/images/itv-ontvanger-samsung_tcm14-8528.jpg

Remedie: de Cisco ontvanger zou moeten worden omgeruild voor 1 die wel werkt, wellicht deze samsung.
Hoe pakken we dit gezamenlijk aan?

TheGrouch
27 januari 2010, 23:11
Zou je die plaatjes alsjeblieft willen verkleinen.
Ze zijn nu 3072 x 2304. :no:
Zelfs met mijn alles-in-1 extra (50 Mbit) duurt het vrij lang voor ze binnen zijn.

Aristoles
27 januari 2010, 23:41
Kabel eruit, herstellen naar fabrieksinstellingen... wachten tot alles klaar is. Dan de automatische update uitzetten.

Kabel er weer in.

Zo blijft ie bij mij wel werken. Ziggo heeft de nieuwste firmware gewoon niet voor elkaar, de prutsers.

xahmol
28 januari 2010, 06:42
Kabel eruit, herstellen naar fabrieksinstellingen... wachten tot alles klaar is. Dan de automatische update uitzetten.

Kabel er weer in..

Ja, en dat minstens twee keer per maand en weer alle geplande opnames kwijt zijn.

Prutsers is dan nog een zwak woord.

rmondie
28 januari 2010, 08:10
ik doe wel mee met klagen!!!! vind het ook absurd ook al is die niet van ziggo omdat ik al een gewone ontvanger had maar wel nieuw met stickers erop en ziggo software dus van wie kan die anders zijn.

wel idd zeeeeeeeeeeeeer opvallend dat men nu de samsung heeft! hoop dat dit niet betekent dat men niet meer met de cisco gaat doen!

Al moet ik stiekem wel zeggen dat ik sinds 2 weken geen vastlopers meer heb. Ik heb hem bij de kabel waar die het huis binnen komt ingesteld naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geinstaleerd. wonder boven wonder helpt dit TOT NU TOE. volgens meerdere is het een kortdurende oplossing dus ipv iedere dag de stekker eruit is het nu eens per maand hoop ik.

michel30
28 januari 2010, 08:50
Gister kom ik thuis, vraagt de vrouw ben je iets aan het opnemen?

Ik huh hoezo ?

Nou de opnamen lamp brand, ik voel aan de hd en die draait, Ziggo box compleet vast.

Dus dat ding begint uit zich zelf te draaien als opnamen, terwijl er helemaal niks erin stond geprogrammeerd.

En binnen de kast, natuurlijk LOEI heet. aangezien die de hele dag heeft gedraaid voor niks??????

Ik wordt er niet goed van...

pjutr
29 januari 2010, 00:43
Ik heb sinds een kort een nieuwe TV (Philips 9664) en nu ook last van de hinderlijke vastlopers en andere onvolkomenheden in het functioneren van de Cisco. Aangezien mijn antennekabels/aanslutingenn (waarvoor ik steeds heb gepleit als bron van storingen) niet (van plaats) zijn veranderd werpt dit een nieuw licht op de storingen bij de Cisco.

De storingen/vastlopers die ik nu plotseling heb (gelijksoortig aan de storingen bij veel anderen) kunnen dus alleen te maken hebben met (de handshake van) de hdmi-aansluiting. Dat is nl. het enige dat veranderd is t.o.v. de oude situatie. Dezelfde shit dus die we per toesteltype hebben meegemaakt bij de introduktie van HD bij de vorige WK met de Samsung 360 HD-ontvanger. Alleen was het verschil dat er toen allerhande storingen in de weergave van beeld en geluid optraden en nu voornamenlijk in het functioneren van (het menu van) de Cisco zelf. In feite dezelfde overgevoeligheid als bij een 'foute' antennekabel. Bah!

xahmol
29 januari 2010, 08:33
@pjutr: Sorry, maar moet bekennen dat ik bijna blij ben dat jij de problemen nu ook ervaart :wink:

Maar interessant. Kennelijk is de reden dat hij bij sommigen dus wel goed werkt is dat kennelijk in veel situaties de HDMI handshake een groot issue is. Ik wist wel dat mijn groene/sneeuw schermen bij opstarten waarschijnlijk HDMI handshake issues waren, maar kennelijk alle andere issues ook?

Wellicht dan handig te inventariseren in welke situaties het wel werkt en in welke niet. Kunnen de mensen waar het wel werkt wellicht posten welke TV ze hebben (merk/type) en of je er ook een HDMI geschikte AV receiver tussen hebben en zo ja welke?

Hier is de Cisco aangesloten:
- in eerste instantie via HDMI op een Sony STR-DA5200ES HDMI switching AV receiver;
- de receiver is vervolgens aangesloten via HDMI op een Philips 32PF9830/10 LCD TV
en daar heb ik dus WEL handshake issues en vastlopers.

rmondie
29 januari 2010, 09:24
Ik heb sinds een kort een nieuwe TV (Philips 9664) en nu ook last van de hinderlijke vastlopers en andere onvolkomenheden in het functioneren van de Cisco. Aangezien mijn antennekabels/aanslutingenn (waarvoor ik steeds heb gepleit als bron van storingen) niet (van plaats) zijn veranderd werpt dit een nieuw licht op de storingen bij de Cisco.

De storingen/vastlopers die ik nu plotseling heb (gelijksoortig aan de storingen bij veel anderen) kunnen dus alleen te maken hebben met (de handshake van) de hdmi-aansluiting. Dat is nl. het enige dat veranderd is t.o.v. de oude situatie. Dezelfde shit dus die we per toesteltype hebben meegemaakt bij de introduktie van HD bij de vorige WK met de Samsung 360 HD-ontvanger. Alleen was het verschil dat er toen allerhande storingen in de weergave van beeld en geluid optraden en nu voornamenlijk in het functioneren van (het menu van) de Cisco zelf. In feite dezelfde overgevoeligheid als bij een 'foute' antennekabel. Bah!

fijn om te weten dat er nog iemand is!

maar probeer eens terug zetten naar farieksinstellingen waarbij je alles wel moet doen bij het doosje waar ziggo binnen komt in mijn geval de meterkast.

ik durf het niet hard te zeggen maar tot nu toe werkt het nog steeds redelijk goed en veel minder vastlopers! ps ik heb ook een philips tv

rmondie
29 januari 2010, 09:25
begrijp ik nu dat we alle 3 een philips hebben:giveup:

FredCo
29 januari 2010, 23:55
Ik heb EXACT hetzefde probleem als MistyM! Als je de TV gids niet opvraagt kan die Cisco weken probleemloos draaien, maar doe je dat wél: bingo. Resetten maar weer...

Toch is dit een probleem van de laatste tijd. Ik heb die Cisco gekregen als deelnemer aan het Ziggo-panel voor interactieve TV. Dat was begin 2009. Ik heb denk ik driekwart jaar geen last gehad. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de laatste firmware-update geweest is. Dat zou natuurlijk gewoon een buggy versie kunnen zijn?

pjutr
30 januari 2010, 03:06
fijn om te weten dat er nog iemand is!

maar probeer eens terug zetten naar farieksinstellingen waarbij je alles wel moet doen bij het doosje waar ziggo binnen komt in mijn geval de meterkast.

ik durf het niet hard te zeggen maar tot nu toe werkt het nog steeds redelijk goed en veel minder vastlopers! ps ik heb ook een philips tv

Fabriekinstellingen terugzetten levert inderdaad grote verbetering op. Geen vastlopers meer. Waar ik alleen nog last van hen is totale uitval van het geluid op Ned. 1/2/3 HD, zodra ik terugspring (7 sec) of spoel zowel met Timeshift als eerder opgenomen programma's. Kan worden verholpen met enkele keren op de rode knop drukken (switchen tussen Dolby en PCM) maar blijft erg hinderlijk. Is gelukkig alleen op 'Dolbyzenders'.

xahmol
30 januari 2010, 07:52
Fabriekinstellingen terugzetten levert inderdaad grote verbetering op. Geen vastlopers meer.

Voor maximaal twee weken ja. En elke twee weken moeten resetten naar de fabrieksinstellingen vind ik nog steeds onaanvaardbaar omdat je dan alle gerpogrammeerde opnames kwijt bent.

MistyM
30 januari 2010, 21:07
Ik heb EXACT hetzefde probleem als MistyM! Als je de TV gids niet opvraagt kan die Cisco weken probleemloos draaien, maar doe je dat wél: bingo. Resetten maar weer...

Toch is dit een probleem van de laatste tijd. Ik heb die Cisco gekregen als deelnemer aan het Ziggo-panel voor interactieve TV. Dat was begin 2009. Ik heb denk ik driekwart jaar geen last gehad. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de laatste firmware-update geweest is. Dat zou natuurlijk gewoon een buggy versie kunnen zijn?

Fredco, ik ben mei 2009 met interactieve TV begonnen en heb al sinds het begin dit probleem, maar sinds 2 maanden is het probleem inderdaad "stabiel" :? Laatste firmware is van november.

Ik ben gisteravond toch maar weer eens aan de telefoon gaan hangen.
Deze keer verzekerde de helpdeskmedewerker me dat "ik echt de enige was met dit probleem", hij had "nog nooit van dit probleem gehoord".. Ik heb hem gesuggereerd dit forum eens te lezen. :cry: en ben geduldig blijven uitleggen en mij is nu beloofd dat de "derde lijns" support mij gaat terugbellen.

Ik denk dat het belangrijk is krachten te bundelen:
- allemaal te blijven bellen met de klacht , verwijzen naar dit forum
- geduldig blijven verzoeken om een contact met experts
- hulp aanbieden bij troubleshooten
- eisen dat ZIggo de software verbetert of een permanente oplossing gaat leveren

Als dat allemaal niet help, dan maar naar Kassa, pers, consumentenbond, DAS oid

Wat zijn jullie ervaringen met ZIggo;s support over deze kwestie? worden jullie serieus genomen c.q. geholpen?

rmondie
31 januari 2010, 07:31
dit heb ik ook al vaker geopperd. Ook mijn helpdeskmedewerker had nog NOOIT gehoord van dit probleem ik vind dit toch echt te gek voor woorden! Leest ziggo dit forum wel eens:no::no:

abacoziggo
31 januari 2010, 07:32
Ervaar hetzelfde probleem het is bij mij vanaf november goed gegaan, maar de laatste tijd ook WEER het bovenstaande verhaal. Deze week al twee keer gehad dat bij het opnieuw installeren van de tuner, na herstel fabrieksinstellingen, ook de installatie van ITV vast loopt. Krijg dan E melding

Fredco, ik ben mei 2009 met interactieve TV begonnen en heb al sinds het begin dit probleem, maar sinds 2 maanden is het probleem inderdaad "stabiel" :? Laatste firmware is van november.

Ik ben gisteravond toch maar weer eens aan de telefoon gaan hangen.
Deze keer verzekerde de helpdeskmedewerker me dat "ik echt de enige was met dit probleem", hij had "nog nooit van dit probleem gehoord".. Ik heb hem gesuggereerd dit forum eens te lezen. :cry: en ben geduldig blijven uitleggen en mij is nu beloofd dat de "derde lijns" support mij gaat terugbellen.

Ik denk dat het belangrijk is krachten te bundelen:
- allemaal te blijven bellen met de klacht , verwijzen naar dit forum
- geduldig blijven verzoeken om een contact met experts
- hulp aanbieden bij troubleshooten
- eisen dat ZIggo de software verbetert of een permanente oplossing gaat leveren

Als dat allemaal niet help, dan maar naar Kassa, pers, consumentenbond, DAS oid

Wat zijn jullie ervaringen met ZIggo;s support over deze kwestie? worden jullie serieus genomen c.q. geholpen?

Minnen
31 januari 2010, 20:26
Allen,

Sinds Vrijdag jl ook hetzelfde probleem als jullie benoemen. Eerst alle ellende gehad met het Ubee modem en nu dit met de Cisco pvr.

Sinds vrijdsag geen problemen meer ondervonden met intrenet. Relatie:?:

MistyM
1 februari 2010, 20:14
Vanavond eens gekeken wat er gebeurt als het ding vastloopt:

zoals gezegd werken menu functies nog wel, maar ding reageert erg traag, halve opbouw en TV beeld verdwijnt .

Probeer:
Menu -> Systeem -> audio en video:

De resolutie is dan teruggegaan naar 720 i.p.v 1080 !

Probeer je het weer terug te zetten naar 1080: dan verdwijnt het signaal compleet, beeld wordt zwart.

Dat wijst m.i. inderdaad met zekerheid op een probleem met de HDMI handshake !

Heb nog de hdmi kabel eruit en er weer in te stekenn: dat help niets. Systeem blijft dan vast en alleen poweroff/on helpt nog.

We komen dichterbij. Nu Ziggo nog!

Jam
1 februari 2010, 21:08
Sinds de laatste update en ik Itv heb opgezegd heb ik al maanden geen enkel probleem meer ondervonden met de cisco.

Werkt soepel en probleemloos nu.

Of ik heb gewoon mazzel, of de problemen liggen voornamelijk aan de combinatie met Itv.

Geen gedoe meer met HDMI handshake, epg werkt vlot en het zappen werkt ook goed, geen enkele vastloper meer gehad.

Ik dacht ik post dit maar even, voor wat het waard is...

rmondie
1 februari 2010, 21:20
Mijn tv heeft meerdere HDMI aansluitingen. Als die bv op de HDMI computer staat en ik zet de cisco aan voordat de tv op de juiste HDMI staat loopt die vaker vast en zegt die bij mij steeds geen videosignaal.

oplossing wederom stekker eruit en tv eertst goed zetten alvorens de cisco aan gaat :roll::roll::roll::roll:

GeePeester
4 februari 2010, 20:30
:evil:

ook hier met enige regelmaat (tig keer per week) steeds vastlopers. voornamelijk bij aanroepen guide.
Beeld bevriest, geluid werkt nog. Schakelen naar andere zender levert dan oranje ziggo scherm signaal niet gevonden. Alleen stekker er uit en in helpt. poweron /off geen effect. waarom hebben alle f:censored:g apparaten tegenwoordig alleen nog een soft power on/off butten. wil een spanning af/aan switch knop erop , heb al een hernia van achter mijn tv meubel kruipen

Soms vastloper bij schakelen naar andere zender. maar dan doet beeld wel maar valt geluid weg. ook weer alleen een koude herstart die linux weer in orde krijgt. zit op 1.2.0.2 smartguide 277.

rmondie
11 februari 2010, 07:47
ik durf het bijna niet te zeggen maar na die reset waar de kabel het huis binnen komt van ziggo heb ik geen vastlopers meer gehad al weken niet hoop echt dat dit zo blijft:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:

MistyM
11 februari 2010, 09:36
ik durf het bijna niet te zeggen maar na die reset waar de kabel het huis binnen komt van ziggo heb ik geen vastlopers meer gehad al weken niet hoop echt dat dit zo blijft:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:

Wat bedoel je nu precies? wat is er dan ge-reset?

rmondie
11 februari 2010, 09:49
uh ik moest de cisco zo dichtmogenlijk dus waar ziggo het huis binnen komen aansluiten en dan terug naar fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw instaleren.

daarvoor liep die echt een paar keer vast per dag zelfs en tot nu toe al een paar weken niet ik hooooooooooooooooooooooop dat het zo blijft!!!
:shock::shock::shock::shock:

GeePeester
11 februari 2010, 10:27
uh ik moest de cisco zo dichtmogenlijk dus waar ziggo het huis binnen komen aansluiten en dan terug naar fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw instaleren.

daarvoor liep die echt een paar keer vast per dag zelfs en tot nu toe al een paar weken niet ik hooooooooooooooooooooooop dat het zo blijft!!!

welke firmware en smartguide level zit je dan op?
Wordt die bij een terugplaatsen fabrieksinstelling gedowngrade?
Niet schieten als vraag als 100x gesteld is.

MistyM
11 februari 2010, 11:08

Hmm maar moet wel praktisch zijn; in mijn geval zou dan de Cisco in de meterkast moeten en moet ik de TV in de gang ophangen :wink:

Heb zelf nu 2 weken een splinternieuwe Cisco ( na RMA), maar nog steeds de vastlopers bij "guide".
Wel zie ik zoals eerder gezegd dat de resolutie dan terugspringt van 1080 naar 720 (je kunt bij de vastloper nog wel door de menus wandelen).

Blijf dus bij mijn mening / analyse: firmware probleem , waarschijnlijk in het Guide gedeelte (heeft aparte versie kijk maar bij menu->instellingen->info) , en/of hdmi handshake probleem.
Hopen dat Ziggo het in de volgende release heeft opgelost

rmondie
11 februari 2010, 20:18
welke firmware en smartguide level zit je dan op?
Wordt die bij een terugplaatsen fabrieksinstelling gedowngrade?
Niet schieten als vraag als 100x gesteld is.

firmware 1.2.0.2

rmondie
11 februari 2010, 20:19
Hmm maar moet wel praktisch zijn; in mijn geval zou dan de Cisco in de meterkast moeten en moet ik de TV in de gang ophangen :wink:

Heb zelf nu 2 weken een splinternieuwe Cisco ( na RMA), maar nog steeds de vastlopers bij "guide".
Wel zie ik zoals eerder gezegd dat de resolutie dan terugspringt van 1080 naar 720 (je kunt bij de vastloper nog wel door de menus wandelen).

Blijf dus bij mijn mening / analyse: firmware probleem , waarschijnlijk in het Guide gedeelte (heeft aparte versie kijk maar bij menu->instellingen->info) , en/of hdmi handshake probleem.
Hopen dat Ziggo het in de volgende release heeft opgelost

ik heb dus idd mij tv naar de gang moeten verplaatsen en heb nu maar vast een hdmi kabel van 10 meter gekocht voor als het nog eens is ;) ik heb firmware 1.2.0.2 en die doet hier gelukkig nu goed

ziggopaultje
14 februari 2010, 17:03
Ik was eerst zo blij met de cisco, het apparaat is net een maand oud, maar sinds een week loopt deze regelmatig vast. Volgens mijn vrouw gebeurt dit wanneer ze EPG opent...de cisco zit dan muurvast, alleen harde reset helpt (stekker eruit, dus stroom eraf). Zo'n apparaat kost 400 harde euri, doet Ziggo niets aan dit probleem???, ik kan toch moeilijk iedere keer als we een programma opzoeken de stekker eruit trekken om verder te kijken :-( Stevig balen dus.

rmondie
14 februari 2010, 17:09
ik had precies hetzelfde,
lees ff boven wat ik gedaan heb bij mij werkt het in ieder geval wel want het was pure ellende! dus terug instellen naar fabrieksinstellingen en zenders opnieuw installeren waar de kabel het huis binnen komt dus dat wordt ff tv en alles verplaatsen naar de meterkast in mijn geval!

MistyM
14 februari 2010, 17:31
Ik was eerst zo blij met de cisco, het apparaat is net een maand oud, maar sinds een week loopt deze regelmatig vast. Volgens mijn vrouw gebeurt dit wanneer ze EPG opent...de cisco zit dan muurvast, alleen harde reset helpt (stekker eruit, dus stroom eraf). Zo'n apparaat kost 400 harde euri, doet Ziggo niets aan dit probleem???, ik kan toch moeilijk iedere keer als we een programma opzoeken de stekker eruit trekken om verder te kijken :-( Stevig balen dus.

Klopt, het probleem in deze thread gaat over vastlopen bij oproepen van de EPG. Heel veel mensen hebben hier blijkbaar last van.
Bel customer service, die schepen je in eerste instantie af. Verwijs naar dit forum, vraag naar de derde lijn. Uiteindelijk krijg je iemand verstand van zaken heeft die toegeeft dat er een probleem is. Daar staat het probleem met de cisco bekend als "geen beeld, wel geluid"..
Hoe meer meldingen hoe beter!!
Zie ook mijn screenshots op pag 22, daar staat wat je zietbij vastlopers

marcelm
14 februari 2010, 21:16
ja idd misty..
wat doet ziggo daar aan??? kan we de cisco omruilen voor de samsung!!!! dat de vastlopers enz dat we verlost zijn!!!

Ik ben bang dat er een structureel design probleem in firmware of zelfs zelfs hardware zit....

Ik geloof best dat Ziggo /Cisco hier best aan werkt of heft gewerkt, maar blijkbaar is het ze nog steeds niet gelukt om dit probleem op te lossen.
Apart is dat tegenwoordig een Samsung wordt geleverd i.p.v. de Cisco!!!
https://static.ziggo.nl/images/itv-ontvanger-samsung_tcm14-8528.jpg

Remedie: de Cisco ontvanger zou moeten worden omgeruild voor 1 die wel werkt, wellicht deze samsung.
Hoe pakken we dit gezamenlijk aan?[/QUOTE]

rmondie
14 februari 2010, 21:22
volgens mij krijgt men geen HD recorder meer maar betreft het een ontvanger of ben ik nu gek???

naar mijn cisco wil ziggo niet eens kijken omdat ik hem zelf heb gekocht spik splinternieuw op marktplaats omdat de actie met cisco net kwam nadat ik mijn alles in 1 abb had afgesloten had ik geen andere keus. Helaas baal ik nu van mijn keus wat dan van je helemaal tussen wal en schip. wetende dat de cisco ook alleen de ziggo software bezit en dus van ziggo is. stickers en alles zitten erop maar ja geen bon:giveup::giveup::giveup:

MistyM
14 februari 2010, 21:55
volgens mij krijgt men geen HD recorder meer maar betreft het een ontvanger of ben ik nu gek???

naar mijn cisco wil ziggo niet eens kijken omdat ik hem zelf heb gekocht spik splinternieuw op marktplaats omdat de actie met cisco net kwam nadat ik mijn alles in 1 abb had afgesloten had ik geen andere keus. Helaas baal ik nu van mijn keus wat dan van je helemaal tussen wal en schip. wetende dat de cisco ook alleen de ziggo software bezit en dus van ziggo is. stickers en alles zitten erop maar ja geen bon:giveup::giveup::giveup:

Nou dat valt maar te bezien. Ook zonder bon maak jij naar mijn mening aanspraak op hulp. Want het probleem wordt nu zonder twijfel veroorzaakt door de Ziggo firmware voor interactieve TV. Want mensen die geen interactieve TV gebruiken, hebben de problemen niet. Kortom: met het kastje zelf is niets mis maar na de firmware update (die het ding automatisch doet bij activeren van Ziggo ITV !!) gaat het fout.

Kortom: met zn allen Ziggo blijven pushen totdat ze firmware leveren die wél goed werkt.
Meer gedetalieerde info over de ITV firmware vindt je onder menu -> instellingen -> info : De problemen zitten in
Firmware 1.2.0.2
Smart guide versie 1.12 1.277

rmondie
14 februari 2010, 22:01
ik heb een mooie brief van ze gekregen na mijn beklag met de mededeling dat de recorder niet van ziggo bij mijn abbonement heb gekregen en ze hier dus geen service op verlenen gevolgd door een dikke punt!

ondanks dat ik alles aandraag zoals boven beschreven wil het maar niet helpen en sta je met je rug tegen de muur.

Vind het erg aso zeker na altijd lid van hun te zijn geweest:no::no::no::no:

MistyM
14 februari 2010, 22:30
ik heb een mooie brief van ze gekregen na mijn beklag met de mededeling dat de recorder niet van ziggo bij mijn abbonement heb gekregen en ze hier dus geen service op verlenen gevolgd door een dikke punt!

ondanks dat ik alles aandraag zoals boven beschreven wil het maar niet helpen en sta je met je rug tegen de muur.

Vind het erg aso zeker na altijd lid van hun te zijn geweest:no::no::no::no:

Zou hier dus geen genoegen mee nemen, en ze aangetekend terugschrijven; CC aan kassa/Radar:
Het probleem zit niet in de Cisco maar in de geleverde interactieve Televisie dienst. Immers, om ITV te kunnen gebruiken levert Ziggo software mee voor de door hun ondersteunde apparaten , zonder die software kun je ITV niet gebruiken.
Meldt ze dat je nu duidelijk is geworden dat jouw Cisco perfect in orde is maar dat de problemen pas optreden zodra de ITV software van Ziggo hierop wordt geinstalleerd. verwijs evt naar dit forum.
Ik wacht zelf nog even een nieuwe firmware release af (die ze hebben beloofd), want ze moeten wel even een faire kans hebben om de problemen op te lossen.

rmondie
14 februari 2010, 22:36
nou ik ook want zoals gezegd een paar items terug doet die sinds ik alles terug heb gezet naar fabrieksinstellingen en zenderinstalatie bij het punt waar ziggo het huis binnen komt goed. Na alle ellende die ik gehad heb blijft hij zijn werk nu (NOG) doen hopelijk blijft het en anders doe ik zeker mee aan de aktie. Ik ben ook overtuigd van het feit dat het aan de firmware ligt :censored:

zwiebel
15 februari 2010, 15:48
heb dezelde problemen bij het opvragen van de programma gids op naar de harde schijf loopt deze vast iok de kleuren zijn dan fletser.

michel30
16 februari 2010, 11:35
Ik moet zeggen, nadat ik hem een reset heb gedaan etc.
Loopt die nu wel goed.

Ik heb wel auto update uitgezet.

nu al 4 weken geen vastloper. :wink:

Maar toch 100% vertrouwen doe ik hem ook niet.

maar wat ik wel onzin vind is dat je met het kastje naar de meterkast moet, om daar alles up to date te maken zoals ik sommige hier leest.

Dat zou alleen maar zijn, als je een rotte kabel hebt tussen je meterkast en je tv in de woonkamer.