View Full Version : Klacht: Hickups

c0sm0s
5 juli 2009, 09:53
Sinds vanmorgen op alle zenders Hickups...

Het beeld en geluid staat dan even 1sec ofzo stil en gaat weer verder.
Getest op 2 ontvangers..

Humax IRHD5000-X & IR-FOX

Postcodegebied: 4793
Sterkte: 48%
Kwaliteit: 100%
BER: 0

weetjehoe
5 juli 2009, 10:57
Bij mij ook op ned 1 HD heb ik zo nu en dan dat het geluid voor 1 sec. weg is maar het beeld blijft goed.
Dat is sinds ned1 ned2 ned3 in HD zijn te ontvangen?.
Ik zit in het postcode gebied 8502 Friesland ik heb een Humax 5050C.
William.

Jaydeez
8 juli 2009, 00:21
Hier (Groningen) ook, alleen is sinds twee dagen het geluid zelfs helemaal verdwenen...:?
Het begon met vervelende haperingen, en van de een op de andere dag is het hele (optisch via hdmi) geluid weg.
Ik heb alle stappen doorlopen die op de storing en onderhoud site van Ziggo staan , maar niets helpt.

*Opgelost, bij mij bleek het uiteindelijk toch aan de optische kabel te liggen die blijkbaar kapot is gegaan.
Het blijft toevallig dat juist nu ned.1, 2 en 3 in HD uitgezonden worden meerdere mensen hetzelfde probleem met geluid hebben, en uitgerekend op dat moment begeeft de optische kabel het.
Maar ja, het is nu gelukkig opgelost, en het probleem lag dus niet bij Ziggo voor zover ik weet.
Ik hoop dat ik hier mensen mee heb kunnen helpen! ;)

RWZ
13 juli 2009, 11:52
Korte geluidsonderbreking bij Ned. 1,2,3, HD

Ik woon in gebied Tilburg 5100 postcode gebied.

Zoals eerder in deze rubriek aangegeven problemen met kabel.
Aangezien ik en k anderen er mee te maken hebben lijkt dit niet het geval.

Kijk via Loewe ConnectFull HD 1080i
Ingebouwde Irdeto, Cam module met AphaCript Classic
Zijn er meer ervaringen??:shock:

Groet Ron.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

zaranoa
13 juli 2009, 12:19
Ja deze zijn er zeker.
Ik kijk ook met loewe full hd en alphacrypt.
Ik heb ook last van die vervelende hick-ups in het geluid.
Ik woon in de regio 6225GR:giveup::giveup:

Ziggo WebTeam Alex
13 juli 2009, 16:13
We hebben een probleem gevonden in onze decoders die erg lijken op uw problemen. U zult het onderstaande even kunnen uitproberen.

Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.
Wel kunt u een aantal opties proberen om de storing te verminderen:

- De audio uitgang bij de decoder op PCM zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een home theater set nagaan of daarbij de audio vertraging ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV

vinnie-terranova
13 juli 2009, 17:26
We hebben een probleem gevonden in onze decoders die erg lijken op uw problemen. U zult het onderstaande even kunnen uitproberen.

Nou alex... top dat jullie het nu erkennen, maar als jullie goed getest hadden was dit al eerder naar boven gekomen denk ik zo. en hadden jullie het inderdaad kunnen constateren voordat jullie ''live'' gingen. De 360 gebruiker heeft nu dit probleem moeten constateren en dat had natuurlijk niet gehoeven.
....... de 360 gebruikers kijken uit naar de oplossing........

Houdt ons op de hoogte.... daar zitten we op te wachten........ informatie vanuit ziggo, zodat we weten of er aan een probleem gewerkt wordt!!:thumb up:

JoostBoZ
13 juli 2009, 17:36
Ik heb hetzelfde probleem (postcode gebied 4611).

Als ik Nederland 1, 2 of 3 in HD bekijk met Dolby Digital geluid heb ik last van hickups (korte geluidsonderbrekingen). Ik heb dit echter alleen als ik via mijn Bose 3-2-1 naar het geluid van NL 1,2,3 (HD) luister. Luister ik via de TV dan heb ik geen problemen.

Het probleem is echter NIET aanwezig wanneer ik naar Discovery Channel HD kijk via TV en luister via mijn Bose 3-2-1 (dit kanaal zend ook Dolby Digital uit).

Zodra ik het geluid terugzet naar standaard PCM (2.0) geluid, is het probleem ook verdwenen.

Ik gebruik overigens geen losse decoder maar kijk digitale tv met ingebouwde DVB-C ontvanger (TV: Philips 42PFL8654H/12 + AlphaCrypt CAM-module). Verbinding tussen TV en Bose 3-2-1 met Coaxiale geluidskabel.

JanvdB
13 juli 2009, 21:07
Beste forumleden,
Ook in postcode gebied 2332, last van hakkelend geluid op Nederland 1,2,3, HD.
Ik heb het idee dat het op Nederland 1, het ergste is.
Ook ik ben in het bezit van een Loewe Compose met Alphacrypt module.
Signaalsterkte op 1 en 2 100%, OP Ned 3 86 %.
Op alle drie de kanalen Ber. 0 e 5.
Dus dat lijkt mij dik in orde.
Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.
vr.gr JanvdB

G.bruiker
13 juli 2009, 22:27

Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.
Wel kunt u een aantal opties proberen om de storing te verminderen:

- De audio uitgang bij de decoder op PCM zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een home theater set nagaan of daarbij de audio vertraging ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV

Ben blij dat jullie erkennen dat er een probleem is met de Samsung 360 en de Ned 1,2 en 3 HD, hoop dat dit ook op de storingen page komt te staan.
Via de satelliet (helaas alleen ned 1 HD) is de vertraging via mijn audioset er niet.
Bij de buren ( HD via Lijbrandt) is het probleem er ook niet.
Het lijkt me dus niet in Hilversum verkeerd te gaan.
Het probleem doet zich voor bij ned 1,2 en 3 hd,alsmede al wat langer op film1 HD.
Zowel optisch als via HDMI is het geluid er iets eerder dan het beeld.
Hoop dat jullie er snel achterkomen,want dit is beslist niet leuk.

RWZ
16 juli 2009, 22:58
Het geluid van Ned. 1,2,3, op stereo gezet
momenteel geen problemen met hickups bij stereo geluid:roll:

G.bruiker
17 juli 2009, 15:13
Het geluid van Ned. 1,2,3, op stereo gezet
momenteel geen problemen met hickups bij stereo geluid:roll:

Ja maar dat is een "work around" het geluid moet ook bij Dolby gewoon goed zijn.

RWZ
17 juli 2009, 20:01
Dat ik het geluid op stereo heb gezet betekend niet dat ik met de situatie akkoord ga.
Nauurlijk vind ik k dat het dolby moet zijn.

Ik en ik neem aan anderen zullen er voor gaan dat de gehele ontvangst van Ned. 1,2,3, HD normaal zal verlopen.
We betalen hier tenslotte genoeg voor en hebben in die zin recht op een goede storingsvrij ontvangst.

Groet Ron

JanvdB
20 juli 2009, 22:38
In postcode gebied 2332, nog steeds hick-ups.
Kijk tv met Loewe Compose , aangesloten een Loewe Soundprojector.
Tv voorzien van Alphacrypt 3.18.
Als ik de soundprojector op stereo zet, geeft dat geen verbetering v.w.b de hick-ups, dat in tegenstelling wat Dhr v d Weyden constateerd.
Heb overigens totaal geen last van uit de pas lopen van het geluid.
Hopenlijk lost Ziggo het probleem snel op, want het wordt op een gegeven moment best vervelend.
vr.gr Jan v d B

zaranoa
20 juli 2009, 22:48
Hallo allemaal
Zou het iets te maken kunnen hebben met loewe en alphacrypt!!!
Typisch dat het alleen op ned 1,2,3 HD is.
Volgens mij moet een ziggomonteur maar eens naar het buurtkastje!!!:oyeah::oyeah::giveup:

ArChie
20 juli 2009, 23:16
Hebben jullie wel de laatste firmware versie op de Loewe TV genstalleerd? Zie het volgende bericht op de gebruikers.tv website voor de firmware versies van juni 2009:
http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=626

JanvdB
21 juli 2009, 19:38
Beste ArChie,
Vandaag de nieuwste versie Alphacrypt getest i.v.m hick ups.
Gaf geen verbetering.
Type P/N 910082 R 10.
Mijn TV is een Loewe Compose met Alphacrypt 3.18 en aangesloten op een Soundprojector.( ook van Loewe>
De software in de TV is op dit moment Chassis V8.20 en DVB V7.70.
Het chassis is een L 2710.
Dus daar zit misschien het probleem.
Heeft U zelf het probleem kunnen oplossen doormiddel van nieuwe software?
Ik ga morgen even langs de Loewe dealer voor de nieuwe software op te halen aangezien ik niet zo handig ben om het zelf van het net te halen.
Bedankt voor het advies.
Jan v d B.
Ps Gek dat het euvel zich alleen bij Ned 1-2 3.HD voor doet, en niet bij de overige HD zenders.
Dan zou je toch denken dat er iets mis is met signaal?

ArChie
21 juli 2009, 19:52
Vandaag de nieuwste versie Alphacrypt getest i.v.m hick ups.
Gaf geen verbetering.
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat een andere firmware versie op de AlphaCrypt voor dit probleem de oplossing zou zijn. Een AlphaCrypt geeft namelijk niet het kanaal weer, maar de MPEG chipset in de TV.

De software in de TV is op dit moment Chassis V8.20 en DVB V7.70.
Het chassis is een L 2710.
Dus daar zit misschien het probleem.
Gezien de versie nummers van juni 2009 loopt de TV wat achter qua versies:
Chassis: V 8.3.0
DVBi3: V 8.3.0

Heeft U zelf het probleem kunnen oplossen doormiddel van nieuwe software?
Ik heb geen Loewe TV, maar weet toevallig dat er op de genoemde site versie nummers worden vermeld en dat Loewe actief bezig is met het verbeteren van de firmware van haar TV's. Ook heb ik wel eens de release notes doorgenomen en dan komen dit soort weergave problemen wel eens aan de orde.

Ik ga morgen even langs de Loewe dealer voor de nieuwe software op te halen aangezien ik niet zo handig ben om het zelf van het net te halen.
Bedankt voor het advies.
Dergelijke TV's kosten genoeg en in die prijs is de service inbegrepen. Wel jammer dat je hier als klant zelf achteraan moet. Misschien dat de huidige firmware versies niet direct dit probleem oplossen omdat Nederland 1, 2 en 3 HD nog maar kort uitzenden, maar dan zou de dealer deze problematiek in ieder geval moeten doorspelen aan Loewe zodat het in een volgende firmware release gefixd kan worden.

Ps Gek dat het euvel zich alleen bij Ned 1-2 3.HD voor doet, en niet bij de overige HD zenders.
Dan zou je toch denken dat er iets mis is met signaal?
Dat sluit ik nog steeds niet uit aangezien er ook problemen zijn met de synchroniteit van beeld en geluid op deze kanalen met de Samsung DCB-H360R. Mogelijk dat de Loewe TV de boel van tijd tot tijd synchroniseert door even de geluidsstream te resetten wat jij dan waarneemt als een hickup terwijl bij de DCB-H360R ontvangers de boel dan gewoon out of sync blijft.

JanvdB
21 juli 2009, 20:07
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb een erg goede Loewe dealer en vind het eigenlijk wel leuk om het een en ander te doen. Dat is, gezien de tijd die ik daarvoor heb, geen enkel probleem.
Bedankt voor de technische uitleg, ik heb weer wat geleerd.
De Dealer heeft voor mij een probleem kosteloos opgelost, had n.l en defecte pixel, wat normaliter niet onder de garantie valt'. Heeft tijdelijk een zelfde TV geplaatst en het scherm van mijn tv laten vervangen door de tech.dienst v.d. Importeur.
Dus ik vind het leuk als ik een handje kan helpen.
vr.gr JanvdB

voho-2009
22 juli 2009, 23:27
Sinds de invoering van Ned 1,2 en 3 HD heb ik ook last van korte geluidsonderbrekingen (tienden van een sec.). Aan het beeld is niets te merken , dat is prachtig.

Tijdens het kijken naar de Tour ben ik eens gaan meten hoe vaak het geluid wegvalt. Het blijkt dat er een zeer regelmatig patroon in zit : om de 4 minuten en 47 of 48 seconden (iets daar tussen in, maar dat kan ik niet meten). Dat gebeurt dan 4 of 5 keer achter elkaar , vervolgens is er eenmalig een periode van 6 min. en 25 sec.
Daarna weer 4 of 5 keer 4 min. 47 of 48 sec. , enz.

Op Nederland 2 en 3 heb ik niet veel gekeken , maar ook vind ik daar een zelfde patroon , echter met iets andere waarden :
Ned. 2 : interval 4 min. en 40 of 41 sec. en af en toe 6 min. en 14 sec.
Ned. 3 : interval 4 min. en 37 of 38 sec. en af en toe 6 min. en 11 sec.

Ik heb ook gekeken naar de signaalsterkte, kwaliteit en BER op het moment van geluidsonderbreking , maar daar is geen verandering te zien.

Wanneer je naar een ander (Ned. HD) kanaal overschakelt lijkt het alsof de teller van de onderbrekingen weer opnieuw gaat lopen.

Wanneer ik de "Audio-prioriteit" van mijn Humax 5050c wijzig van Dolby naar PCM dan zijn er geen geluidsonderbrekingen meer.
Het is me wel opgevallen dat in de display van de Bose vorige week stond : "DOLBY DIGITAL 5.1" en gisteren "DOLBY DIGITAL 2.0".

De Humax is verbonden d.m.v. een optische kabel met mijn Bose 3-2-1, de luidsprekers van mijn tv (Samsung LE37A656) staan uit.

Ik woon in postcodegebied 8723 (Zuidwest Friesland), voormalig @Home.

De grote vraag is : waar zit het probleem : Ziggo, Humax of Bose of een combinatie ?

crapz0rs
24 juli 2009, 11:34
Ik heb gisteren een nieuwe Denon receiver aangesloten, en ik merk nu ook hickups (inderdaad een tiende van een seconde) op Ned HD via Dolby.

Ik denk dat het probleem aan de NPO ligt (er van uit gaand dat ziggo het signaal niet aanpast).

Hier komen dus twee problemen samen: lipsync problemen op Samsung decoders, en hickups bij Humax decoders.
Ik denk dat de humax op een gegeven moment ziet dat de audio out of sync loopt, en dit aanpast: hickup.
De Samsung doet dit niet, en dus blijft het out of sync, tot je zapt.

Heerlijk weer als je als consument onbewust tot beta tester wordt gebombadeerd.

Bij dit soort problemen lijkt het mij altijd beter dat de technici van Ziggo/NPO direct met technisch onderlegde mensen als Archie communiceren.
Dan zouden problemen veel sneller verholpen kunnen worden.

Dit zal wel nooit gebeuren.

RWZ
24 juli 2009, 12:00
Wanneer ik alle berichten lees m.b.t. problemen ontvangst TV dan krijg ik toch zo langzamerhand het gevoel dat wij als consumenten in het geheel moeten dansen naar de pijpen van de TV / media aanbieders.
k waneer zij de situatie niet voor elkaar hebben.
Bedrijven als ZIGGO bepalen zo langzamerhand als een totaal regime wat wij als consument nu wel of niet mogen en kunnen.
Zij bepalen welke TV je moet kopen. Welke TV je niet mag kopen. Hoe jij je signalen ontvangt.
Het is n grote vorm van arrogantie en machtspositie.
Nog niet zo erg lang geleden dan kregen we het signaal binen via een antenne en verder bepaalden wij als consument wat we er mee deden.

Ik word van deze gehele situatie wel erg onpasselijk en k erg boos.
Misschien moeten we massaal allemaal eens ons abonnement niet betalen.
Mogelijk verdwijnt dan die arrogantie.:evil::evil::evil:

zaranoa
24 juli 2009, 12:22
Ben ik volledig met je eens:evil::evil:

JanvdB
25 juli 2009, 12:10
Beste forumleden,
Het lijkt mij verstandig, dat Ziggo met een verklaring komt, dat er problemen zijn met Ned 1-2-3-HD.
Natuurlijk kan er altijd iets niet goed gaan, maar wees dan duidelijk naar de consument.
Nu gaan de forumleden diverse dingen uit proberen, die tot nu toe geen enkel resultaat hebben opgeleverd, en in sommige gevallen ook geld kosten.
Dus Ziggo, speel open kaart, ook voor de consument die via Alphacrypt kijkt.
Laat Ziggo ook aangeven, wat zij er aan gaan doen en op welk termijn.
Dit alles om te voorkomen, dat de irritatie t.o.v.Ziggo alleen maar toe neemt.
Prettig ( hikkend) weekend toegewenst.
JanvdB

zaranoa
25 juli 2009, 12:22
Ziggo laat eens wat weten of jullie serieus met dit probleem bezig zijn en laat de klant niet het werk doen.
De klant is immers koning:evil::evil::evil:

BenJ
25 juli 2009, 12:26
Daar is om gevraagd, zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19245

zaranoa
25 juli 2009, 12:38
Hopelijk worden we serieus genomen:oyeah::oyeah::oyeah:

G.bruiker
26 juli 2009, 13:13
Ik denk dat de enige die echt uitspraken hierover kan doen anoniem is, en die is op vakantie.
Bij Lijbrandt overigens geen probleem met Ned 1,2 en 3 HD dus het lijkt me toch Ziggo (encoder) gerelateerd.

Dadelberg
13 augustus 2009, 09:55
Postcodegebied 4708;
Ook hier bij NL 1,2 en 3 in HD deze hick-ups in het geluid.
Ik ontvang het geluid in Dolby,
en gebruik;
als ontvanger de Humax 5050
tv; Panasonic plasma 42 inch
surround; Bose 3-2-1

Nog niet verder geexperimenteerd maar vervelend is het wel.

JoostBoZ
11 september 2009, 13:03
Ik heb nog altijd last van dit probleem.

Hick-ups komen alleen voor als ik geluid beluister via Bose 3-2-1 n ik naar NL1,2,3 HD kijk (met dolby digital)

De combinatie Bose 3-2-1 en ZDF (bij een dolby digital uitzending) levert dus geen problemen op.

Ook levert de combinatie Bose 3-2-1 en NL1,2,3 HD (met 'normaal' geluid) geen problemen op.

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?

Ik hem mijn Bose 3-2-1 al meerdere keren ter reparatie aangeboden, maar daar kan men niets vinden. Ik denk ook niet dat het probleem in de Bose zit (aangezien dolby digital geluid via bv. ZDF) wel goed weergegeven wordt.

crapz0rs
11 september 2009, 13:56
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Denon.
Alle andere dolby zenders (ZDF/Discovery/Nat geo/Eurosport) doen het perfect.
Alleen die NPO HD zenders hebben hickups.

Meerdere mensen hebben het al meerdere malen gerapporteerd in dit forum.
Ik maak me geen illusisies, en ga er vanuit dat het nooit wordt opgelost.
Als het dan ergens volgend jaar wel wordt opgelost, is dat mooi meegenomen.

JoostBoZ
12 september 2009, 09:50
Dat zou echt erg jammer zijn.

Er is gewoon iets 'speciaals' met dat Dolby signaal aan de hand. Erg jammer dat daar geen energie vanuit Ziggo (en/of NPO) ingestopt wordt om dit (erg iritante) probleem op te lossen.

soundwork
12 september 2009, 17:34
Ik vraag me af of de problemen wel bij Ziggo zitten. Zelf zit ik (nog) bij UPC en heb hier precies hetzelfde probleem. In Dolby Digital hickups in audiosignaal. In stereo modus geen problemen. Het gaat dus ergens bij de NPO mis. Het gebeurt hier namelijk op alle drie de HD kanalen van de NPO.

RWZ
12 september 2009, 22:52
Het lijkt er op dat wij als consument het hoofd in de schoot gooien en accepteren dat de arrogantie van ZIGGO m.b.t. de hickups gaat worden beloond.
Jammer dat deze berichten steeds sterker worden.

Eerlijk gezegd zou er iets ondernomen moeten worden.
Ik weet zelf even niet wat, maar het accepteren dat nooit natuurlijk. Er moet gewoon iets plaatsvinden. En dan vanuiit ZIGGO zij veroorzaken de problemen.
:no::no:

Pio
12 september 2009, 23:58
Ik vraag me af of de problemen wel bij Ziggo zitten. Zelf zit ik (nog) bij UPC en heb hier precies hetzelfde probleem. In Dolby Digital hickups in audiosignaal. In stereo modus geen problemen. Het gaat dus ergens bij de NPO mis. Het gebeurt hier namelijk op alle drie de HD kanalen van de NPO.

Maar je neemt toch de dienst bij Ziggo of UPC af. Dan maakt het toch niet uit waar het probleem zit. Voor ons als klant moeten wij dit bij de kabelboer melden en die moet maar voor een oplossing zorgen.
De kabelaars zeggen wel dat ze n op n doorgeven maar die vlieger gaat volgens mij al lang niet meer op: gezien de soms absurd lage bitrate's, het scramblen en aanbieden van interactieve diensten doen ze tegenwoordig meer dan alleen simpelweg doorgeven.

JoostBoZ
14 september 2009, 09:30
Ik heb toevallig gisteren nog een tijdje gekeken naar Eurosport HD. Dit kanaal is qua data goed te vergelijken met NLD1,2,3 HD, namelijk

beeld: HD
geluid: stereo OF dolby digital 5.1

De combinatie HD + dolby digital 5.1 (via Bose321) gaf totaal geen hick-ups. Lijkt m.i. toch steeds meer op een specifiek probleem dat bij NPO-zenders ligt.

RWZ
14 september 2009, 23:54
Het kan zijn dat het probleem bij het NPO ligt echter, Ziggo is mijn leverancier en Ziggo is juridisch verantwoordelijk voor een goede kwaliteit van de signalen. Ik ben de afnemer van een product van Ziggo.
Zo de verantwoordelijkheid ligt bij Ziggo. Ziggo vecht het dan maar uit met het NPO.:evil::evil::evil:

JoostBoZ
15 september 2009, 09:53
Zou er iemand van Ziggo hier eens een reactie op willen geven? 'Anoniem' bijvoorbeeld???!!!

spicers
15 september 2009, 21:39
Zou er iemand van Ziggo hier eens een reactie op willen geven? 'Anoniem' bijvoorbeeld???!!!

id dit is al een lang lopend verhaal, maar het lijkt alsof er totaal niets aan gedaan wordt. let wel; ik heb het niet over het samsung probleem (lipsync) aangezien hier aan gewerkt wordt, echter de hickups bij NED123 HD lijkt men gewoon te negeren. of af te doen met ... zet hem maar op PCM...

laat iemand nu eens centraal weten wat er speelt en wat er aan gedaan wordt. Dat er niet meteen een oplossing bestaat dat kan voorkomen, maar laat dit dan gewoon weten. Bij mij het probleem in combinatie met een humax5000. we wachten met spanning maar weer af...

crapz0rs
15 september 2009, 23:52
Ben een stukje verder.
De hickup wordt veroorzaakt door de Transport Stream, en zit niet in de Dolby audio track.

Ik heb het volgende sample van de voetbal wedstrijd van vanavond (Ned3 HD) gedownload (gecaptured door robbinonline (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27591)):
http://rapidshare.com/files/280581369/NOS_UEFA_Champions_League__1ste_helft_FC_Z__rich_-_Real_Madrid_20090915_2046.ts.html
(Al mijn programma's zeggen trouwens dat dit een m2ts stream is).

Als ik die stream met mijn popcornhour mediaspeler afspeel, heb ik met het Dolby geluidsspoor op 00:56 een hickup.
De PCM stream heeft de hickup niet.

Daarna heb ik de .ts geremuxed naar mkv.
Als ik deze afspeel met de popcornhour, dan heb ik geen hickup.
Ook als ik hem remux naar een nieuwe .ts, dan heb ik geen hickup.

Als ik de Dolby track demux, en afspeel met een audio programma, ook geen hickup.
Als ik de .ts afspeel met MPC HC (media player classic, home cinema) op de PC, dan heb ik ook geen hickup.

Verder heb ik honderden transport streams, van allerlei binnen- en buitenlandse zenders, en dit soort hickup gedrag ben ik nog nooit tegengekomen

Conclusie:
Mijn Humax en Popcornhour vinden iets in de Transport Stream niet fijn, wat resulteert in een hickup op het Dolby geluidsspoor.

JoostBoZ
16 september 2009, 07:56
Indrukwekkende analyse crapz0rs!!! Hier moet Ziggo toch iets mee!!!

Hoe kan ik jouw conclusie trouwens toepassen op mijn situatie? Goed dolby digital geluid via Philips TV bij NLD 1,2,3 HD; hickups bij weergave dolby digital geluid via Bose 321 bij NLD 1,2,3 HD.

Pio
16 september 2009, 09:34
Ben een stukje verder.
De hickup wordt veroorzaakt door de Transport Stream, en zit niet in de Dolby audio track.

Ik heb het volgende sample van de voetbal wedstrijd van vanavond (Ned3 HD) gedownload (gecaptured door robbinonline (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27591)):
http://rapidshare.com/files/280581369/NOS_UEFA_Champions_League__1ste_helft_FC_Z__rich_-_Real_Madrid_20090915_2046.ts.html

Als ik die stream met mijn popcornhour mediaspeler afspeel, heb ik met het Dolby geluidsspoor op 00:56 een hickup.

Als ik de Dolby track demux, en afspeel met een audio programma, ook geen hickup.
Als ik de .ts afspeel met MPC HC (media player classic, home cinema) op de PC, dan heb ik ook geen hickup.

Verder heb ik honderden transport streams, van allerlei binnen- en buitenlandse zenders, en dit soort hickup gedrag ben ik nog nooit tegengekomen

Conclusie:
Mijn Humax en Popcornhour vinden iets in de Transport Stream niet fijn, wat resulteert in een hickup op het Dolby geluidsspoor.

Maar theoretisch doe je niks aan de audio- en videodata met remuxen. Daarom gaat dat ook zo snel. Omdat het zo snel gaat remux ik ook wel eens "dingen" voor mijn popcorn met de laatste versie van TSMuxer en vaak lost dat eventuele problemen wel op. Alleen heb ik nog nergens (ook op het NMT forum) kunnen vinden waarom het vaak problemen oplost.

Het vreemde blijft dat er ook mensen zijn die geen hickup problemen hebben. De aanvoer moet toch overal hetzelfde zijn.

JoostBoZ
16 september 2009, 15:11

Voor mijn apparatuur zou dan gelden dat mijn Philips (met ingebouwde DVB-C + alphacrypt) de transport stream wel kan 'handelen', maar zodra deze stream (het dolby digital geluidsspoor) wordt doorgegeven aan de Bose321 (via coaxiale geluidskabel) kan deze de stream niet goed 'handelen' en laat de hick-up wel horen.

JoostBoZ
29 september 2009, 13:42
Ik wacht nog steeds op een reactie van een Ziggo medewerker.

Kan iemand van Ziggo een reactie geven m.b.t. de vervelende 'hick-ups' waar een hoop mensen last van hebben???

queen1
5 oktober 2009, 19:56
Ik wacht nog steeds op een reactie van een Ziggo medewerker.

Kan iemand van Ziggo een reactie geven m.b.t. de vervelende 'hick-ups' waar een hoop mensen last van hebben???

Ook ik heb al een aantal dagen bij sommige zenders van die vervelende hick-ups###

JoostBoZ
6 oktober 2009, 19:57
Tja en wij blijven maar wachten op een reactie van Ziggo, want mijn hickups zijn ook nog altijd niet verdwenen.

RWZ
8 oktober 2009, 11:44
Aan alle belanghebbenden betreffende hickups Nen. 1-2-3

Ik heb inmiddels de consumentenbond, waar ik zelf lid van ben, ingeschakeld.
Deze neemt de situatie m.b.t. deze klachten serieus.
Ze gaan hier mee aan het werk.
Anderen die k lid zijn van de consumentenbond en dezelfde problemen hebben adviseer ik hetzelfde te doen.

Wordt vervolgd :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

JoostBoZ
8 oktober 2009, 14:13
:applause: Kijk eindelijk actie!

Helaas ben ik geen lid van de consumentenbond maar ik ondersteun je initiatief van harte!

zaranoa
8 oktober 2009, 14:56
Hallo Ron,
Ik ben ook geen lid, maar geweldig dat je dit doet!!
Hopelijk komt het op TV.:applause::applause::thankyou:

queen1
8 oktober 2009, 21:01
Aan alle belanghebbenden betreffende hickups Nen. 1-2-3

Ik heb inmiddels de consumentenbond, waar ik zelf lid van ben, ingeschakeld.
Deze neemt de situatie m.b.t. deze klachten serieus.
Ze gaan hier mee aan het werk.
Anderen die k lid zijn van de consumentenbond en dezelfde problemen hebben adviseer ik hetzelfde te doen.

Wordt vervolgd :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik heb dit ook op RTL 4 ????

anoniem
8 oktober 2009, 23:35
Tja en wij blijven maar wachten op een reactie van Ziggo, want mijn hickups zijn ook nog altijd niet verdwenen.

Ik heb niet nog specifiek naar kunnen kijken, mede door andere prioriteiten. Zodra ik tijd heb zal ik er nader onderzoek naar doen.

JoostBoZ
9 oktober 2009, 12:57
Top Anoniem! Alvast bedankt. Ik denk dat voor jou vooral de post van crapz0rs van belang kan zijn, aangezien daar de mogelijke technische achtergrond van het probleem geschetst wordt.

Ben een stukje verder.

http://rapidshare.com/files/28058136...5_2046.ts.html (http://rapidshare.com/files/280581369/NOS_UEFA_Champions_League__1ste_helft_FC_Z__rich_-_Real_Madrid_20090915_2046.ts.html)

Conclusie:

RWZ
10 oktober 2009, 18:20
Mijn hickups zijn er k nog altijd.
Ik heb contact opgenomen met de consumentenbond.
Ik ben hier lid van. De consumentenbond gaat de klachten verzamelen en hier mee aan het werk.
andere leden die k problemen hebben met hickups raad ik aan hetzelfde te doen.
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

JanvdB
11 oktober 2009, 09:14
Beste Ron,
Ook ik heb vanaf de introductie van de Ned HD zenders last van hickups.
Ik ben er inmiddels van overtuigd, dat het in het aangeleverde( of door Ziggo bewerkte) signaal zit.
Reden dat ik dat denk is, dat op alle Duitse zenders die ook in Stereo Dolby Digital uitzenden, geen enkele hickup te constateren is.
JanvdB
loewe Cmpose
Loewe Soundprojector
Alphacrypt 3.16.
Ps Ben geen lid van de Consumentenbond

JoostBoZ
11 oktober 2009, 21:11
Ik denk dat het vrij duidelijk is wanneer de hick-ups voorkomen:

Op Nederland 1, 2 en 3 HD bij het geluidsspoor Dolby Digital.

De overige (Dolby Digital) kanalen (zoals de duitse zenders) hebben geen last van de hick-ups. Daarnaast denk ik dat de post van crapz0rs zeker in de richting wijst van de technische achtergrond van het probleem!

rick2910
13 oktober 2009, 22:33
Ik zit in 5211 gebied en ik ervaar ook hickups, maar vooral op CNN en BBC World. Op CNN hoor ik de hickups zelfs in het analoge kabelsignaal (!). Het probleem zit dus wel wat dieper.

Ik heb mijn H360RSA al ter reparatie aangeboden voordat ik deze thread zag. Wel mankeert er nog iets aan, dus voor niks is ie niet weg, maar vervelend is het wel. Het hikken kon ik ook waarnemen op de SCART uitgang van de H360, dus het heeft niks met de HDMI of COAX/OPT verbindingen te maken.

Hopelijk gebeurt er snel iets aan dit probleem, tv kijken is zo echt niet leuk meer.

TVdigitaal
14 oktober 2009, 12:10
Ik zit in 5211 gebied en ik ervaar ook hickups, maar vooral op CNN en BBC World. Op CNN hoor ik de hickups zelfs in het analoge kabelsignaal (!). Het probleem zit dus wel wat dieper.

Ik heb mijn H360RSA al ter reparatie aangeboden voordat ik deze thread zag. Wel mankeert er nog iets aan, dus voor niks is ie niet weg, maar vervelend is het wel. Het hikken kon ik ook waarnemen op de SCART uitgang van de H360, dus het heeft niks met de HDMI of COAX/OPT verbindingen te maken.

Hopelijk gebeurt er snel iets aan dit probleem, tv kijken is zo echt niet leuk meer.

Heb jij geen ander probleem?
Dit topic ging volgens mij over hickups in het audio van de publieke HD kanalen en dan in de dolby geluidstrack.

De zenders waar je problemen mee hebt zitten in stream 6 en 12, bij jouw zitten die op 396 en 388 Mhz. Lijkt erop dat je ontvangst problemen hebt in dit frequentie bereik.

Wat is is de signaal en de BER waarde op deze zenders?
Bij de samsung uit te lezen door 3x op de info toets te drukken.

RWZ
14 oktober 2009, 14:48
Tos Radar heeft het afgelopen 12 oktober reeds gehad over ZIGGO.
Vermoedelijk komende vrijdag, 16 oktober weer een opname m.b.t. ZIGGO.
Maaandag vermoedelijk uitzending.
Mensen met klachten over Ned 1-2-3- HD met spoed Mailen naar Radar. :frons::frons::frons:

JoostBoZ
14 oktober 2009, 18:55
Dit topic ging volgens mij over hickups in het audio van de publieke HD kanalen en dan in de dolby geluidstrack.

Beste TVdigitaal - in hoeverre is Ziggo al bezig met de analyse van dit probleem? Is de oorzaak (en oplossing) al bekend?

Diegotjes
14 oktober 2009, 19:32
Tos Radar heeft het afgelopen 12 oktober reeds gehad over ZIGGO.
Vermoedelijk komende vrijdag, 16 oktober weer een opname m.b.t. ZIGGO.
Maaandag vermoedelijk uitzending.
Mensen met klachten over Ned 1-2-3- HD met spoed Mailen naar Radar. :frons::frons::frons:

Dit klopt ik heb vandaag een mail gehad van Tros Radar waarin stond aangegeven dat als ik tijd heb, dat ik dan een conferentie kan bijwonen aanstaande vrijdag waarin ze dan samen met Ziggo oplossing gaat zoeken/vragen gaat beantwoorden van mensen met klachten.
Dus inderdaad allemaal een mail sturen, samen sta je immers sterker, maar ja de internet capaciteit zal wel te laag zijn en ja dat hebben ze niet zo 1,2,3 opgelost denk ik ! :cry:

TVdigitaal
14 oktober 2009, 19:55
Beste TVdigitaal - in hoeverre is Ziggo al bezig met de analyse van dit probleem? Is de oorzaak (en oplossing) al bekend?

Even voor de duidelijkheid we hebben het dus over de hicks in het Dolby Digital geluid dat sommige gebruikers ervaren op Nederland1, 2 & 3 HD zoals ook gemeld in dit topic. Met betrekking tot het "normale" stereo geluid op deze HD kanalen zijn ons geen klachten bekend.

We analyseren continu maar hebben geen probleem/oorzaak waargenomen. Inmiddels is "Hilversum" weer bij geschakeld. Heb inmiddels wel begrepen dat Ziggo niet de enige aanbieder is waar klanten met een dolby set hiks ervaren in het geluid vandaar dat we dus ook weer contact hierover hebben met "Hilversum". Zoals hier ook al eens aangeven Ziggo doet zelf geen enkele bewerking aan de HD kanalen we geven deze 1:1 door zoals we ze binnen krijgen.

Vraag aan de gebruikers die problemen ervaren op de Dolby Digital track:

- Ervaar je de problemen op alle 3 de HD kanalen van de publieke omroep?
- Is dit altijd op de DD track op 1,2,3 HD, of gaat het soms ook goed?
- Welke decoder gebruikt je?
- Hoe is deze aangesloten? Welk type audioset?
- De conclusie dat je de problemen niet op standaard stereo track hoort is correct?

Alvast bedankt voor jullie input, ik zal zodra ik meer weet hier op terug komen.

JanvdB
14 oktober 2009, 21:08
De ervaringen in postcode gebied 2332PH zijn als volgt:
Hickups worden alleen waargenomen op NED 1-2-3 HD.
Gebruik een Loewe Compose TV, met ingebouwde Dolby decoder.
Voor weergave van geluid is aangesloten een Loewe Soundprojector.
Op normale stereo, geen hickup prblemen.
Tot zover mijn bevindingen.
Vr.gr JanvdB

spicers
14 oktober 2009, 22:00
Sinds juli zijn er diverse mensen die dit probleem rapporteren, zeker ook technish onderlegde mensen waar Ziggo toch echt iets aan heeft... echter blijft, dat ik het jammer vindt dat nu, nadat het uit "de hand" drijgt te lopen (informeren radar) etc er aandacht aan wordt besteed. ook MGV komt er niet doorheen... ik heb zelf alweer de switch gemaakt naar PCM... maar weer terug naar DD. hopelijk komen we nu wel verder.

enige draadjes:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18905
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19245&page=2
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15029&page=4

vragen:
1.Ervaar je de problemen op alle 3 de HD kanalen van de publieke omroep?
2.Is dit altijd op de DD track op 1,2,3 HD, of gaat het soms ook goed?
3.Welke decoder gebruikt je?
4.Hoe is deze aangesloten? Welk type audioset?
5.De conclusie dat je de problemen niet op standaard stereo track hoort is correct?

antwoord:
1. JA
2. ALLEEN DD TRACK, volgens mij gaat NED3HD goed, echter deze geeft op PCM nog DD aan, dus dit zal wel niet representief zijn.
3.HUMAX5000
4.HDMI --> plasma Pana PZ85, OPTISCH HUMAX --> HC set Pana BT200
5. JA

op goed geluk maar weer... :)

eh98800
15 oktober 2009, 01:24
Postcode: 4702
Decoder: Humax 5050C
Audioset: Bose 321

Mijn ervaringen zijn:

Problemen op Ned.1 HD, Ned.2 HD en Ned.3 HD,
altijd op D.D., op PCM: geen probleem
-----------------------------------------------------------------------------------------
Bose 321 optisch aangesloten op Humax.
Bose 321 reeds vervangen, was geen oplossing.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Zoals reeds eerder opgemerkt op dit forum, het volgende:

Ned. 1 HD: interval 4 min. en 47 of 48 sec. en af en toe 6 min. en 25 sec.
Ned. 2 HD: interval 4 min. en 40 of 41 sec. en af en toe 6 min. en 14 sec.
Ned. 3 HD: interval 4 min. en 37 of 38 sec. en af en toe 6 min. en 11 sec.

Ook gekeken naar de signaalsterkte, kwaliteit en BER op het moment van geluidsonderbreking ,
maar daar is geen verandering te zien, signaalsterkte: 70% BER: 0

Wanneer je naar een ander (Ned. HD) kanaal overschakelt lijkt het alsof de teller van de onderbrekingen weer opnieuw gaat lopen.

Belangrijk te vermelden:

Een, met de Humax, opgenomen programma van Ned.1, 2 en 3
heeft hetzelfde hickup probleem, echter niet altijd op hetzelfde tijdstip !!!!
afhankelijk waarop het afspelen wordt gestart,
wel steeds weer met een interval van ong. 4.40 min en 6.11 min.

Dit wijst mogelijk in de richting van een Humax probleem ?????

-----------------------------------------------------------------

Ziggo / Humax / TROS Radar doe je best om dit irritante probleem op te lossen.

JoostBoZ
15 oktober 2009, 07:54
- Ervaar je de problemen op alle 3 de HD kanalen van de publieke omroep? JA
- Is dit altijd op de DD track op 1,2,3 HD, of gaat het soms ook goed? JA, altijd en alleen op de DD track (nooit op de 'normale' PCM track
- Welke decoder gebruikt je? Ingebouwde DVB-C decoder in Philips TV (Alphacrypt)
- Hoe is deze aangesloten? Welk type audioset? Bose 3-2-1 aangesloten via coaxiale geluidskabel vanaf Philips TV
- De conclusie dat je de problemen niet op standaard stereo track hoort is correct? JA

Ook interessant om te melden is dat ik geen last heb van hick-ups wanneer ik de DD track weergeef via mijn TV (dus geen extern home cinema systeem). Alleen wanneer ik het DD geluid van NLD 1,2,3 HD weergeef via de Bose 3-2-1 heb ik last van hick-ups. Bose 3-2-1 hiervoor al meerdere malen ter reparatie aangeboden, maar kon niets gevonden worden.

robkamp
15 oktober 2009, 15:01
Ervaar je de problemen op alle 3 de HD kanalen van de publieke omroep? Ja!
Is dit altijd op de DD track op 1,2,3 HD, of gaat het soms ook goed? Altijd problemen op deze kanalen
Welke decoder gebruikt je? DCB H380R
Hoe is deze aangesloten? HDMI 1.3 kabel
Welk type audioset? Onkyo TX-SR875
De conclusie dat je de problemen niet op standaard stereo track hoort is correct? Correct

TVdigitaal
15 oktober 2009, 15:07
Probleem is zoals aangeven in Hilversum in onderzoek.

Zoals aangegeven zijn wij niet de enige kabelaar met problemen http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=32745.msg382784 en gaat het aan de bron al ergens mis.

JoostBoZ
15 oktober 2009, 18:27
We wachten het af... TVdigitaal, kun jij niet de technische analyse van crapz0rs doorzetten naar Hilversum? M.i. hebben hun zeker iets aan deze analyse!

JoostBoZ
15 oktober 2009, 18:28
Het valt mij trouwens ook op dat de DD track de laatste tijd erg zacht is bij NL1,2,3 HD. Maar goed dat is off-topic, maar wilde het toch even kwijt.

TVdigitaal
15 oktober 2009, 19:37
Het valt mij trouwens ook op dat de DD track de laatste tijd erg zacht is bij NL1,2,3 HD. Maar goed dat is off-topic, maar wilde het toch even kwijt.

Was me ook al opgevallen. Nemen we ook mee richting "Hilversum".

M.b.t tot de Hicks in het Dolby Digital geluid op Nederland 1, 2 & 3 HD:

In "Hilversum" is het probleem zoals het nu lijkt ook waargenomen en onze conclusie dat het bij de bron als fout gaat lijkt correct.

Wanneer en of men het in Hilversum kan oplossen is op dit moment nog niet duidelijk maar zodra hier meer over bekend is laat ik het jullie hier weten.

Iedereen bedankt voor de input, meer info hebben we zoals het nu is niet nodig. Een oplossing lijkt dus in zicht alleen nog even geduld a.u.b. want het is niet direct op te lossen.

luitzen
15 oktober 2009, 22:11
Hoi,

Ik heb sinds een aantal weken ook problemen...

Nu vanavond onder Het Zesde Zintuig valt de zender regelmatig weg, Heel soms blokjes, soms een zwart beeld en dan aleen geluid...

De buren hebben dezelfde klachten...

Helpdesk bellen??

( Rtl4 en rtl8 geeft de meeste problemen)

TVdigitaal
15 oktober 2009, 22:53
Hoi,

Ik heb sinds een aantal weken ook problemen...

Nu vanavond onder Het Zesde Zintuig valt de zender regelmatig weg, Heel soms blokjes, soms een zwart beeld en dan aleen geluid...

De buren hebben dezelfde klachten...

Helpdesk bellen??

( Rtl4 en rtl8 geeft de meeste problemen)

Er zijn vanavond vanaf ca 21 uur tot ca 22.20 landelijke problemen geweest, zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21429

Inmiddels is dit opgelost!

luitzen
15 oktober 2009, 23:00
Oke bedankt!

je.ha@home.nl
15 oktober 2009, 23:16
hoi ik heb een siemens gigaset en een samsung 5000c.
het is me met de siemens nooit opgevallen van de hickups.
sins kort kijk ik via mijn samsung vaker hd en hier is het probleem dus wel,
niet alleen de hd zenders maar ook b.v.b sbs 6 of rtl4.
ik hoop dat dit snel word opgelost . anders toch maa:sad:r digitaal van kpn.

marivermeer
16 oktober 2009, 08:51
Gisterenavond Ned 1 zowel op digitaal alsook op analoog beeld uren lang met korte onderbrekingen. Dus stilstand beeld, geen geluid.
Eerder op RTL's maar nu op Ned 1.
Hier geen HD maar simpel digitaal.

TVdigitaal
16 oktober 2009, 13:34
Back on topic: Hik in Dolby digital geluid op Ned 1,2 &3 HD

Was me ook al opgevallen. Nemen we ook mee richting "Hilversum".

M.b.t tot de Hicks in het Dolby Digital geluid op Nederland 1, 2 & 3 HD:

In "Hilversum" is het probleem zoals het nu lijkt ook waargenomen en onze conclusie dat het bij de bron als fout gaat lijkt correct.

Wanneer en of men het in Hilversum kan oplossen is op dit moment nog niet duidelijk maar zodra hier meer over bekend is laat ik het jullie hier weten.

Iedereen bedankt voor de input, meer info hebben we zoals het nu is niet nodig. Een oplossing lijkt dus in zicht alleen nog even geduld a.u.b. want het is niet direct op te lossen.

Er is in "Hilversum" bij de bron nu e.a. aangepast aan het Dolby Digital geluid op Nederland3 HD. Het vermoeden is nu dat hiermee de problemen opgelost zijn voor Nederland3 HD.

Zouden jullie (net als wij doen) willen luisteren naar het Dolby geluid op Nederland 3 HD en je bevindingen hier in dit topic willen plaatsen?

Indien het allemaal oke blijkt de komende tijd zal men in Hilversum vanzelfsprekend 1 &2 HD ook aanpassen.

Wel het verzoek om het allemaal wel ontopic te houden en dus alleen je bevindingen over het dolby digital geluid van Nederland3HD hier plaatsen!

Alvast bedankt!

JanvdB
16 oktober 2009, 18:06
Zojuist 15 minuten naar NED 3 HD gekeken en vooral geluisterd.
Geen enkele hickup waargenomen.
Postcode 2332PH
Loewe Compose met ingeb. Dolby decoder.
Loewe Soundprojector.
Houden zo, ben er erg blij mee.
JanvdB

TVdigitaal
16 oktober 2009, 18:12
Zojuist 15 minuten naar NED 3 HD gekeken en vooral geluisterd.
Geen enkele hickup waargenomen.
Postcode 2332PH
Loewe Compose met ingeb. Dolby decoder.
Loewe Soundprojector.
Houden zo, ben er erg blij mee.
JanvdB

Bedankt voor de terugkoppeling.
Zelf heb ik ook geen problemen meer waargenomen op het DD audio op Ned3HD sinds de aanpassing. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

oneway
16 oktober 2009, 19:42
Zelf heb ik ook geen problemen meer waargenomen op het DD audio op Ned3HD sinds de aanpassing. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Heb 3 HD even een uurtje zitten kijken en luister,maar geen problemen gehoord :applause::applause:

Postcode 2542

RWZ
16 oktober 2009, 22:01
Beginnen we weer van voren af aan of......
Het moet toch nu wel duidelijk zijn dat het aan het aangeboden signaal ligt. Het maakt niet uit wat en of welke apparatuur,deze zijn divers.

Het is ZIGGO of wie dan k die het signaal aanbied. Het signaal behoort goed te zijn en daar zit het probleem niet de app. thuis. :evil::evil::evil::evil:.
Ziggo is de leverancier zo ZIGGO is verantwoordelijk.

TVdigitaal
16 oktober 2009, 22:21
Beginnen we weer van voren af aan of......
Het moet toch nu wel duidelijk zijn dat het aan het aangeboden signaal ligt. Het maakt niet uit wat en of welke apparatuur,deze zijn divers.

Het is ZIGGO of wie dan k die het signaal aanbied. Het signaal behoort goed te zijn en daar zit het probleem niet de app. thuis. :evil::evil::evil::evil:.
Ziggo is de leverancier zo ZIGGO is verantwoordelijk.

We beginnen niet van voren af aan. Er is toch aangeven dat het aan de bron in hilversum al fout ging. Er is hier niet gezegd dat het in je eigen apparatuur al fout ging wel hebben we mede op verzoek van "Hilversum" wat info gevraagd.

Voor Ned3 is er in Hilversum een aanpassing gedaan wat effect lijkt te hebben. Zie mijn eerdere postings hier!

Citaat:
Er is in "Hilversum" bij de bron nu e.a. aangepast aan het Dolby Digital geluid op Nederland3 HD. Het vermoeden is nu dat hiermee de problemen opgelost zijn voor Nederland3 HD.

Zouden jullie (net als wij doen) willen luisteren naar het Dolby geluid op Nederland 3 HD en je bevindingen hier in dit topic willen plaatsen?

Indien het allemaal oke blijkt de komende tijd zal men in Hilversum vanzelfsprekend 1 &2 HD ook aanpassen.

Wel het verzoek om het allemaal wel ontopic te houden en dus alleen je bevindingen over het dolby digital geluid van Nederland3HD hier plaatsen!

Alvast bedankt!

spicers
16 oktober 2009, 22:23

zojuist 45 min geluisterd en geen hik waargenomen NED3HD. start 21:30 uur
Postcode 5961

HUMAX --> HDMI 1.3 --> PANA PZ85
OPTISCH HUMAX --> HC SET PANA BT200

crapz0rs
17 oktober 2009, 20:00
Hier zijn de hickups op Ned3 HD ook verdwenen.
Humax 5000 -> HDMI -> Denon AVR-1610

rirap
17 oktober 2009, 22:03
Hier in almelo ook last van blokkerig beeld.

crapz0rs
17 oktober 2009, 22:40
Hier in almelo ook last van blokkerig beeld.Deze thread gaat over hickups met Dolby geluid bij Ned1/2/3 HD, niet over blokkerig beeld.

eh98800
17 oktober 2009, 22:57

Alvast bedankt!

Ned.3 HD geen DD, maar PCM,
dus vanzelfsprekend geen hickups.

Postcode: 4702

RWZ
17 oktober 2009, 23:59
Bedankt voor het bericht.
IK zal het geluid op Ned 3 HD vanaf woensdagavond, 21 oktober uitproberen. Ben momenteel op een andere plaats.
Gr.:rolleyes::rolleyes:

TVdigitaal
20 oktober 2009, 17:47

Alvast bedankt!

De bevindingen m.b.t het Dolby Digital geluid op Nederland3 HD zijn sinds de aanpassingen tot nu toe goed. Heb zelf geen hicks in het geluid meer waargenomen en dit is ook de bevindingen van een aantal gebruikers hier.
Bedankt voor de terugkoppelingen!

Jullie en onze bevindingen zijn inmiddels doorgeven aan "Hilversum".

De omroep en hun technische bedrijf gaan nu kijken of ze ook deze aanpassing kunnen doen voor het Dolby geluid van Nederland1 Hd en Nederland2 HD. Wanneer deze kanalen aangepast gaan worden weet ik op dit moment nog niet maar hou jullie hiervan op de hoogte.

crapz0rs
20 oktober 2009, 20:24
Super, bedankt !

G.bruiker
20 oktober 2009, 22:13
Geen hickup,wel nog steeds zacht volume,op PCM is het volume goed.
Zowel met samsung als met humax.
Op de andere HD kanalen is het geluid wel in orde.

crapz0rs
20 oktober 2009, 22:21
Hmmz, nu 2x tijdens het voetbal op ned3HD (aan begin 1ste helft, en midden 2de) dat er een hickup was.
Deze twee waren "erger" van voorheen: 1 seconde ipv een fractie van een seconde, en het HDMI icoontje op mijn receiver knippert dan ook. Het beeld blijft wel normaal.

Ik zal eens blijven opletten.

oneway
20 oktober 2009, 22:29
Hmmz, nu 2x tijdens het voetbal op ned3HD (aan begin 1ste helft, en midden 2de) dat er een hickup was.
Deze twee waren "erger" van voorheen: 1 seconde ipv een fractie van een seconde, en het HDMI icoontje op mijn receiver knippert dan ook. Het beeld blijft wel normaal.

Ik zal eens blijven opletten.

Het zal wel een hard schot op de lat zijn geweest :grin::grin:,hier geen last postcode 2542

TVdigitaal
21 oktober 2009, 11:13
De bevindingen m.b.t het Dolby Digital geluid op Nederland3 HD zijn sinds de aanpassingen tot nu toe goed. Heb zelf geen hicks in het geluid meer waargenomen en dit is ook de bevindingen van een aantal gebruikers hier.
Bedankt voor de terugkoppelingen!

Jullie en onze bevindingen zijn inmiddels doorgeven aan "Hilversum".

De omroep en hun technische bedrijf gaan nu kijken of ze ook deze aanpassing kunnen doen voor het Dolby geluid van Nederland1 Hd en Nederland2 HD. Wanneer deze kanalen aangepast gaan worden weet ik op dit moment nog niet maar hou jullie hiervan op de hoogte.

Het dolby digital audio van Nederland1HD en Nederland2HD is inmiddels in "Hilversum" bij de bron aangepast. De hik in het dolby digital geluid op de publieke HD zenders zou hiermee opgelost moeten zijn.

Wij monitoren zelf en en ben ook weer benieuwd naar jullie bevindingen.

JanvdB
21 oktober 2009, 16:30
Hier, in postcodegebied 2332PH, op ned 1HD en 2 HD, geen enkele hickup waargenomen.
Fijn dat het opgelost is.
Ik heb op beide zenders een kwartier gekeken en geluisterd.
Vr.gr JanvdB.
Loewe compose/ alphacrypt 3.16
Loewe Soundprojector.

crapz0rs
21 oktober 2009, 22:37
Net tijdens voetbal op ned3hd weer 2 keer dat het audio signaal wegviel.
Het is zeg maar iets erger geworden, maar komt minder vaak voor.

TVdigitaal
22 oktober 2009, 09:50
Hier, in postcodegebied 2332PH, op ned 1HD en 2 HD, geen enkele hickup waargenomen.
Fijn dat het opgelost is.
Ik heb op beide zenders een kwartier gekeken en geluisterd.
Vr.gr JanvdB.
Loewe compose/ alphacrypt 3.16
Loewe Soundprojector.

Bedankt voor de terugkoppeling!
Heb zelf ook geen problemen waargenomen.

Net tijdens voetbal op ned3hd weer 2 keer dat het audio signaal wegviel.
Het is zeg maar iets erger geworden, maar komt minder vaak voor.

We hebben zelf het idee dat de hiks zijn opgelost.

Heb het zelf niet waargenomen maar heb ook alleen maar een deel van de wedstijd gezien. Heb je dit waargenomen tijdens de live uitzending? Weet je je ongeveer de tijdstippen? Kun je het moment ook omschrijven, zoals tijdens een herhaling, schakelmoment enz. alle info is welkom. Misschien dat we iets kunnen terug vinden.

We hebben zelf het idee dat de hiks zijn opgelost

zaranoa
22 oktober 2009, 10:45
Ziggo bedankt,
Geen hick-up meer waargenomen!!:applause::applause:

RWZ
22 oktober 2009, 14:22
Bedankt voor het bericht.
IK zal het geluid op Ned 3 HD vanaf woensdagavond, 21 oktober uitproberen. Ben momenteel op een andere plaats.
Gr.:rolleyes::rolleyes:

Ik heb donderdag 22 oktober het geluid van ned. 3 HD surround beluisterd.
Ik kan hickups in het geluid van Ned. 3 niet waarnemen
Ned. 1-2 blijven onveranderd hikken in hun geluid.
Geluid surround is wat zachter.
Dit in niet nieuw en was reeds aanwezig.
Er zitten tussen de zenders van ZIGGO toch anmerkelijke geluidsverschillen.
Misschien kunnen ze dit k eens aanpakken.

Zo, nu de twee andere zenders nog en we zijn tevreden.
:?:?:?

rocomi
22 oktober 2009, 16:43
Had een paar weken geleden gewoon DD over mijn receiver ( blauw lampje brand), daarna niet veel meer gekeken, bemerkte gisteren dat het blauwe lichtje niet brand en soms wordt het geluid harder en gaat het dd blauwe lampje op mijn receiver branden , dit is voor 1 of 2 seconden en gaat daarna uit.
Betekent volgens mij dat het geluid niet als DD binnenkomt ( dan zou het DD lampje constant moeten branden) Als controle heb ik naar eurosport HD gekeken, dan geeft de receiver 3/2 aan, blauwe lampje brand constant)

Postcodegebied 2162

RWZ
22 oktober 2009, 20:13
Vanavond 22-10-09 geluisterd naar geluid Ned. 1-2-3 HD. Surround
Alle hickups zijn verdwenen.

Vanmorgen nog hickups ned 1 HD.

Gebied Tilburg 5103
:applause::applause::applause::applause:

JoostBoZ
22 oktober 2009, 20:27
Hier ook geen hick-ups meer! :pompom: Top!

Zou mooi zijn als Hilversum nu nog het volume van het DD-spoort gelijk trekt. Staat nu nog erg zacht in vergelijking met het gewone PCM geluid.

Peerke
24 oktober 2009, 10:37
Gisteren gekeken naar de uitreiking van de Televizierring op (volgens mij) NED 1 HD.

Twee keer een hickup.

Postcode 5051 (Tilburg)

RWZ
24 oktober 2009, 19:26
23-10-09 1 keer een hickup in de avond Ned. 1, Telvisier Ring

Zo we zijn er nog niet van verlost :sad::sad::sad::sad:

oneway
24 oktober 2009, 19:51
23-10-09 1 keer een hickup in de avond Ned. 1, Telvisier Ring

Zo we zijn er nog niet van verlost :sad::sad::sad::sad:

Net bij Kassa op Ned een ook een maal een hickup..........

postcode 2542

robkamp
24 oktober 2009, 20:06
Net bij Kassa op Ned een ook een maal een hickup..........

postcode 2542

Ik heb ook hickup's in het geluid op m'n samsung dcb9401r. Deze is via een scart aangesloten op een LCD TV.

Ik zal eens in de gaten houden wanneer dat optreed.

crapz0rs
24 oktober 2009, 23:11
Hickup bij:
Ned3hd, studio sport rond 23:10:00, ado-sparta, geen herhaling.

Setup: Dolby geluid, 5000c -> hdmi -> Denon AVR-1610

JanL.
25 oktober 2009, 09:43
Ik heb sinds een week of 6 mijn Samsung 360 HD-decoder vervangen door de Humax 5050c. Op zich zeer tevreden mee. Vooral het gebruiksgemak is erg groot :grin:
Pas deze week heb ik voor het eerst ook last van korte hick-ups in het geluid. Het is me tot nu toe eigenlijk alleen bij Nederland 1 HD opgevallen en gebeurt een paar keer per avond :sad:
Nou kijk ik niet zo heel veel Nederland 2 en bijna geen Nederland 3 dus ik weet eigenlijk niet hoe het er daar uit ziet / klinkt.

Humax via HDMI naar Denon AV-versterker AVC-11 en dan met HDMI naar Sharp Aquos full HD. Instelling Humax op dolby.

Ik heb hier gelezen dat er best veel mensen zijn die dit al langer hebben, maar toch vreemd dat het bij mij nu pas begint, juist nu het bij anderen alweer opgelost lijkt :? :?:

crapz0rs
25 oktober 2009, 15:18
Ik heb hier gelezen dat er best veel mensen zijn die dit al langer hebben, maar toch vreemd dat het bij mij nu pas begint, juist nu het bij anderen alweer opgelost lijkt :? :?:NPO heeft eerst een aanpassing gedaan op Ned3HD. Dit leek te helpen voor velen.
Daarna hebben ze deze wijziging doorgevoerd op de andere 2 HD netten.

Ik denk dat de wijziging resulteert in minder hickups (was om de 5-6 minuten).

JanvdB
25 oktober 2009, 19:24
Ook in postcodegebied 2332ph een enkele hickup waargenomen.
Maar het is zo sporadisch, dat ik dit nauwelijks een klacht vind.
Vr.gr JanvdB

crapz0rs
25 oktober 2009, 23:37
Ned1HD: 2x tijdens NOS Studio Voetbal, laatste keer om 23:36.

JanL.
26 oktober 2009, 08:52
NPO heeft eerst een aanpassing gedaan op Ned3HD. Dit leek te helpen voor velen.
Daarna hebben ze deze wijziging doorgevoerd op de andere 2 HD netten.

Ik denk dat de wijziging resulteert in minder hickups (was om de 5-6 minuten).

Nou, ik heb de indruk dat die aanpassingen bij mij dus juist de hick-ups veroorzaken / intorduceren, gezien het feit dat ik er eerst helemaal geen last van had en blijkbaar na deze aanpassing wel :!:

Even wat off-topic:
Het enige wat ik gelijk na aankoop heb moeten doen is de vertraging in de Humax op 200 ms zetten om het geluid en beeld bij HD synchroon te krijgen. Gelukkig is de afwijking op alle zenders min of meer hetzelfde, dus daar is nu gelukkig goed naar te kijken :)
Dat was met de Samsung wel anders (niet om aan te zien en op elke zender anders) dus geluid vertragen in de Denon was hier geen oplossing.

RWZ
26 oktober 2009, 09:57
Zondagavond 25-10 bij Paul de Leeuw 2 x hickup Ned 1.

Kruispunt 25-10 Ned 2. 1 x hickup. :?:?:?

G.bruiker
26 oktober 2009, 12:22
1x hickup tijdens Paul de Leeuw maar vind het volume verschil veel hinderlijker dan die hickup,daarom weer terug naar PCM.
Hoop dat er aan dat volume nog wat gaat gebeuren.

Leon73
26 oktober 2009, 19:24
NED 3 HD, Hickup in ONM, 19:17 uur. PC: 3994

Gisteren (Zondag 25-10-2009) ook een paar keer gehoord (Ned 1 en 3 gekeken).

JanL.
26 oktober 2009, 22:30
"Mooi" dat een aantal mensen in ieder geval constateren dat het dus nog niet (helemaal) opgelost is :!:
Vanavond bij mij op Ned 1 HD ook alweer twee keer.
De vraag is dan natuurlijk of er verder nog iets gaat gebeuren :?:

TVdigitaal, kan jij daar wat van zeggen :?:

TVdigitaal
27 oktober 2009, 13:26
"Mooi" dat een aantal mensen in ieder geval constateren dat het dus nog niet (helemaal) opgelost is :!:
Vanavond bij mij op Ned 1 HD ook alweer twee keer.
De vraag is dan natuurlijk of er verder nog iets gaat gebeuren :?:

TVdigitaal, kan jij daar wat van zeggen :?:

Heb zelf de problemen niet meer waargenomen, maar ze komen volgens jullie dus ook niet zo frequent voor.

We zijn inmiddels weer in overleg met de omroep om te kijken of men nog e.a. kan aanpassen voor het oplossen van de hik en ook het volume verschil wat jullie ervaren. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

JanL.
28 oktober 2009, 09:24
Heb zelf de problemen niet meer waargenomen, maar ze komen volgens jullie dus ook niet zo frequent voor.

We zijn inmiddels weer in overleg met de omroep om te kijken of men nog e.a. kan aanpassen voor het oplossen van de hik en ook het volume verschil wat jullie ervaren. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Is het (technisch) duidelijk waar de hick-ups en het lagere geluids-volume bij Dolby nou eigenlijk vandaan komen :?:
Lijkt me minstens een voorwaarde om het ook echt op te kunnen lossen :!:
Ik zou daar graag ook enige uitleg over horen / zien.

Blijkbaar hebben ze in Hilversum wel wat gevonden en gedaan dat helpt, gezien de reacties dat het probleem minder is, maar blijkbaar is de echte oorzaak en daarme een mogelijke oplossing nog niet boven water......:rolleyes:

masutrix
29 oktober 2009, 10:03
Ook ik heb last van hickups op alle rtl zenders en ook op ned 3. Ik kijk overigens niet HD maar "gewoon" digitaal. Ik heb hier twee decoders staan, eentje beneden in de woonkamer en eentje in de slaapkamer. Beide decoders tonen deze hickups. Het beeld hicked maar het geluid gaat gewoon verder. Ik heb ook al op de storingspagina van ziggo gekeken, maar daar staat helemaal niets over de hickups.

G.bruiker
29 oktober 2009, 14:20
Ook ik heb last van hickups op alle rtl zenders en ook op ned 3. Ik kijk overigens niet HD maar "gewoon" digitaal. Ik heb hier twee decoders staan, eentje beneden in de woonkamer en eentje in de slaapkamer. Beide decoders tonen deze hickups. Het beeld hicked maar het geluid gaat gewoon verder. Ik heb ook al op de storingspagina van ziggo gekeken, maar daar staat helemaal niets over de hickups.
Dit is een andere storing,waar het hier over gaat zijn juist hickups in het geluid.

RWZ
3 november 2009, 22:21
De frequentie van de hickups op Ned 1-2-3 HD nemen weer toe.
Ik heb de laatste week op de verschillende zenders weer meerdere hickups waargenomen.

5103HN Brabant:sad::sad::sad::sad::sad:

crapz0rs
3 november 2009, 22:28
Ik merk zo ook nog steeds op.
Frequentie kan ik niet veel over zeggen. Niet veel tv gekeken de laatste dagen.

rocomi
3 november 2009, 22:45
Net nog op Nederland 3 tijdens voetbal tot 3 keer toe:cry:

Hoop dat het snel een keer opgelost wordt,

G.bruiker
3 november 2009, 23:06
Net nog op Nederland 3 tijdens voetbal tot 3 keer toe:cry:

Hoop dat het snel een keer opgelost wordt,
Vanavond tijdens het journaal op nederland 1 om 6 uur ook 2 keer, dolby 2.0 verdwijnt van mijn receiver,gevolgd door NO INPUT,dan weer dolby 2.0 en daar is het geluid weer.
De dolby stream valt gewoon weg en het volume is nog steeds even zacht.
Alleen kan ik bij mijn tv de boel niet meer op PCM zetten...

crapz0rs
3 november 2009, 23:14
dolby 2.0 verdwijnt van mijn receiver,gevolgd door NO INPUT,dan weer dolby 2.0 en daar is het geluid weer.Bij mij gebeurt precies hetzelfde.

TVdigitaal
4 november 2009, 10:00
Bedankt voor de input.
Probleem m.b.t. het Dolby Digital geluid op Nederland 1,2 en 3HD is nog steeds (opnieuw) in onderzoek in "Hilversum". Zodra er wat te melden is plaats ik dit hier.

JanvdB
4 november 2009, 12:55
In postcodegebied 2332PH ook hickups, maar veel en veel minder dan in het begin.
Opvallend is dat de hickup langer duurt.
JanvdB

Rhodanos
6 november 2009, 12:56
7906. Ik heb hier sinds kort ook af en toe last van wegvallend audio op tv, via de humax 5050 decoder op dd bij de Nederlandse HD zenders.

Bovendien net ontdekt dat radio geluid ook wegvalt en pas na zenderwisseling weer terugkomyt.

TVdigitaal
6 november 2009, 14:46
7906. Ik heb hier sinds kort ook af en toe last van wegvallend audio op tv, via de humax 5050 decoder op dd bij de Nederlandse HD zenders.

Bovendien net ontdekt dat radio geluid ook wegvalt en pas na zenderwisseling weer terugkomyt.

M.b.t. dolby digital geluid, dit gaat al fout in Hilversum en men heeft al wat aanpassingen gedaan alleen probleem is nog niet opgelost en daar nog in onderzoek. zodra er meer bekend is plaats ik het hier.

Radio probleem wat jij meld komt me direct niet bekend voor maar gaan we zelf na kijken. Heb je dit op alle digitale radiozenders of op een enkele?

Rhodanos
6 november 2009, 15:29
M.b.t. dolby digital geluid, dit gaat al fout in Hilversum en men heeft al wat aanpassingen gedaan alleen probleem is nog niet opgelost en daar nog in onderzoek. zodra er meer bekend is plaats ik het hier.

Radio probleem wat jij meld komt me direct niet bekend voor maar gaan we zelf na kijken. Heb je dit op alle digitale radiozenders of op een enkele?

Zenders: main event, Radio 2, Radio 3 FM gecheckt. Lijkt dat het probleem bij alle zenders voorkomt. Moet wel zeggen luister zelf weinig naar radio, dus heb het zelf niet eerder bemerkt. Maar volgens huishoudster gebeurde het al eerder. Humax 5050 is sinds vandaag door mij ingesteld op pcm.

JanvdB
6 november 2009, 22:57
Ook in postcodegebied 2332ph, soms een onderbreking in het radiogeluid.
Ik luister vaak naar de Cool Jazz zender.
De onderbreking is m.i.z. niet te vergelijken met een hickup.
De onderbreking duurt n.l. veel langer( ongeveer 5 seconden).
Vr.gr. JanvdB

RWZ
7 november 2009, 20:46
De geluidsonderbrekingen in het gebied 5103 Ned. 1-2-3 HD nemen weer meer en meer toe en ze zijn langer. E.e.a. begint weer vormen aan te nemen die ergerlijk zijn.

WANNEER ZIJN WE HIER NU EENS VAN VERLOST.

Ik ben wel leuk gebeld door de firma ZIGGO als gevolg van TROS RADAR interventie maar het probleem wordt nu weer erger.

viatoris
8 november 2009, 14:20
Ook ik had het probleem dat het geluid van HD ned 1 2 en 3 vaak een dip o.i.d. vertoonde, zeer irritant.
Sinds een paar dagen lijkt dit probleem niet meer voor te komen.

Hoe ervaren anderen dit?
Dus zender HD ned 1 en geluid op Dolby Digital (bijvoorbeeld)

Moe(s)t haast wel een probleem zijn van de aanbieder (niet Ziggo dus) omdat HD History en zo wel altijd vlekkeloos weergegeven werden.
Ik heb ook mijn ontvanger al een paar keer geupdated, hielp steeds niet.

Ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee van anderen...

crapz0rs
8 november 2009, 15:00
De geluidsonderbrekingen in het gebied 5103 Ned. 1-2-3 HD nemen weer meer en meer toe en ze zijn langer. E.e.a. begint weer vormen aan te nemen die ergerlijk zijn.

WANNEER ZIJN WE HIER NU EENS VAN VERLOST.

Ik ben wel leuk gebeld door de firma ZIGGO als gevolg van TROS RADAR interventie maar het probleem wordt nu weer erger.Ik snap dit soort kleuren/smiley/caps lock reacties nooit zo.
Lijkt wel alsof je sinds gisteren op het internet zit.

Een paar posts terug kan je lezen dat de bal weer bij de NPO ligt.
Wat verwacht jij nu nog meer van Ziggo dan ?

crapz0rs
18 november 2009, 00:15
Hebben de zenders nog de hik, of heeft Hilversum het al gefixed ?

Carel
18 november 2009, 10:10
Hier in Oosthuizen postcode 1474 nog steeds de hik.

JoostBoZ
18 november 2009, 16:47
Ik heb laatst nog eens geprobeerd om het geluid via het Dolby Digital spoor aan te horen, maar voor mij is het geen optie.

1) Geluidniveau is in vergelijking met normale geluidssporen op hetzelfde en alle overige kanalen veel te laag!!!!!! (lekker iritant als je gaat zappen... knallen je speakers er zowat gelijk uit)

2) Toch nog af en toe last van een hikje.

Beide problemen moeten nu echt eens opgelost worden Ziggo!

crapz0rs
24 november 2009, 21:34
Zojuist iemand van de NPO (geen idee of ik de juiste persoon te pakken heb) gemaild over het hickup probleem.

Helaas vergeten te wijzen op het volumeverschil tussen studio geluid, en b.v. reclames.
Man, wordt tijdens studio sport soms weggeblazen.

Excalibur
25 november 2009, 09:36
Gister 18-11-09 gebeld door Ziggo medewerker.
Deze wilde mij op de hoogte houden van de situatie m.b.t. Dolby geluid Ned. 1-2-3.
Dit is nog steeds niet ok.
Medewerker geeft aan dat het probleem niet bij hen ligt en niet in de aanvoerlijnen maar bij de oorsprong in Hilversum.

Ziggo medewerker geeft aan dat dit voor hen k een voortdurend punt van aandacht blijft en dat dit probleem opgelost dient te worden.
Het probleem duurt al t lang.
Ik wordt op de hoogte gehouden en mogelijk houd Ziggo dit forum k op de hoogte.:neutral::neutral:

Dit stond ook een pagina eerder te lezen, dus wat is je nieuws? Of had je daar overheen gelezen?

Leuk dat je het een 2e keer meld, maar dat hoeft echt niet in een zo schreeuwerig groot lettertype. Je eerdere post op deze pagina toont al een zelfde manier van aandacht trekken. Niet bekend met de netetiquette? Lijkt net alsof je voor het eerst op internet zit. (en dat is eerder tegen je gezegd).

RWZ
25 november 2009, 12:37
Dubbele plaatsing is een foutje

Wanneer we het hebben over netetiquette Gaan we persoonlijk worden in dit forum.

Excalibur
25 november 2009, 13:38
Vat het op zoals je het zelf wilt opvatten.

Het is echter een feit dat het gebruik van CAPSLOCK of een groot schreeuwerig lettertype volledig overbodig is, en ook niets met de leesbaarheid te maken heeft. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar normaal gesproken schreeuw ik niet in een conversatie/discussie, maar wellicht dat dit voor jou geheel normaal is.

En de informatie die je post is niet nieuw, maar stond reeds op een pagina eerder, dit maakt het grote schreeuwerige lettertype enkel meer overbodig.

TVdigitaal
26 november 2009, 20:29
Even een update:

Het oplossen in/door "Hilversum" gaat moeizamer dan gedacht mede door het feit dat hickups in het AC3 niet meer opgemerkt worden na de aanpassing van enkele weken terug. Ondanks dit heeft het daar de volledige aandacht van iedereen die ook maar iets kan bijdragen aan het oplossen/verbeteren. Ook de wensen over volume's en 5.1 ipv 2.0 hebben de aandacht. Nog even geduld a.u.b. Zodra er nieuws is laat ik het hier weten.

Heb nog wel even een vraag aan jullie:

De Hickups op de Dolby Digital soundtrack van de publieke HD kanalen neem ikzelf de laatste tijd niet meer waar, ook in Hilversum merkt men deze problemen niet meer. Wat is jullie ervaring?

Graag dus even melden of de hick nog in het dolby geluid zitten, ja of nee? En zo ja hoe vaak hoor je dit en heb je misschien enkele voorbeelden?

viatoris
26 november 2009, 21:44
Bij mij is het geluid op het ogenblik goed, geen hickups meer en ook meestal synchroon.:applause:
Echt een verbetering, 5.1 zou nog mmoier zijn, iest voor een volgende stap?
Ik heb een Samsung H380R en een Panasonic plasma TV.

RWZ
26 november 2009, 21:57
k in gebied 5103 nog altijd Hickups.
Vrijdagavond, 27-11-09 hickups Ned1 tijdens P.Witteman, 11.00-12.00
Zaterdagavond tijdens Blackjack Ned 2. 22.40-00.15 meerdere hickups.

crapz0rs
26 november 2009, 22:15
Onderstaande heb ik met deze apparatuur: Humax IRHD-5000C, Denon AVR-1610 (receiver). Humax -> HDMI -> Denon.

Ik heb regelmatig last, soms is het de oude hickup, soms de nieuwe.
Oude: geluid valt fractie van een seconde weg, de receiver geeft niet aan dat de audio onderbroken wordt.
Nieuwe: het geluid valt een volle seconde weg, en op de receiver knippert het HDMI icoontje. Alsof ie een soort onderbreking in de ts ziet.
(dit doet ie ook bij nat geo HD, als ze overschakelen van 5.1 docu naar 2.0 relcame. Hier is het ook logisch natuurlijk).

De oude hickup komt soms vaak achter elkaar voor (elke 5-6 minuten). Maar kan ook zijn dat het over een langere periode niet voorkomt.
De nieuwe hickup is maar 1-2 per uur.
Gisteren en eergisteren tijdens champions league voetbal heb ik beide hickups meerdere malen gehoord.
En net bij "welkom bij ons in de BV" op Ned3HD, had ik na 2 minuten al zo'n nieuwe hickup.

Zoals je in een eerdere post van mij in deze thread kan lezen, heb ik eens een .ts die hickt, geremuxed naar mkv. Dan hikt het niet.
Tevens de AC3 stream gedemuxed, en met een ac3 tool gescand. Deze vindt geen rare dingen. De AC3 afgespeeld op de PC, geen hickup.

De .ts en mkv speel ik overigens met een Popcornhour mediaspeler af.
Die hikt dus alleen op de gecapturede .ts.
Op de PC hikt de .ts niet.... Raar dus. Lijkt er op dat het een issue is tussen de hardware decoding chips in apparatuur en de transport stream.

JoostBoZ
27 november 2009, 11:28
Ik heb al een tijdje het Dolby geluidsspoor uitgezet en luister gewoon naar standaard stereo geluid. Ik moest het volume van mijn versterker gewoon te hard zetten (gevolg was dat bij een zap actie naar een ander kanaal het geluid ineens heel erg hard stond).

Ik zal dit weekend wel weer eens kijken hoe het met de hick-ups is gesteld.

Wat ik niet snap is waarom het zo lastig is om het volume van het Dolby geluidsspoor te verhogen. Maar goed, we wachten het allemaal wel af. Ben al blij genoeg dat het op n of andere manier toch prioriteit heeft gekregen in Hilversum.

JanvdB
27 november 2009, 16:57
Ook ik neem nog hickups waar in postcodegebied 2332PH.
Er is wel een verschil met de oude hickups, t.w. de nieuwe hickup duurt langer, maar komt minder vaak voor.
Als ik in moet schatten, ongeveer2 a 3 keer per uur.
Vr.gr JanvdB
Loewe Compose
Loewe Sondprojector.
Alphacrypt 3.16.
Ps op andere HD zenders dan Nederlandse, geen hickups waargenomen.

Damandan
28 november 2009, 10:29
Ook hier komt de hickup nog voor op alleen Nederland 1 2 en 3 HD.

De receiver springt dan kortstondig van Dolby Digital naar iets anders en gelijk weer terug. Doordat het DD-signaal 'wegvalt' komt (volgens mij) het PCM signaal even door. Dit signaal komt veel harder door, waardoor je je werkelijk waar de pleuris schrikt.

Dit alles duurt een halve seconde of zo, wanneer alles zich weer overschakeld naar DD 2.0.

Qua beeld zijn er geen artifacts die opvallen en ook de signaal sterkte en qualiteit zijn ruim voldoende (82 sterkte - 98 qualiteit).

Gisteren bij Pauw en Witteman tijdens het gesprek met Camiel Eurlings over de kilometerheffing was zo'n storing bijvoorbeeld voorhanden.

crapz0rs
4 december 2009, 15:01
Via een persoon bij de NPO vernomen, dat de partij die technische kant voor de NPO verzorgt (zal wel technicolor zijn) de firmware van Axon kaarten heeft geupgrade (waarschijnlijk Dolby E decoder (DBD08), en Dolby Digital encoder (DBE08)).

Na die firmware upgrade, merkten wij als eindgebruikers opeens een ander soort hapering.

Mijns inziens kan de hapering net zo goed onstaan in de de dvb remultiplexer (MX 5210) ??

Verder gaf de NPO persoon aan, dat er regelmatig overleg is tussen Ziggo en de technische leverancier van de NPO.

robkamp
4 december 2009, 15:30
In 3453 ook nog steeds wegvallend DTS signaal. Op 1,2 en 3.

TVdigitaal
4 december 2009, 18:32
Via een persoon bij de NPO vernomen, dat de partij die technische kant voor de NPO verzorgt (zal wel technicolor zijn) de firmware van Axon kaarten heeft geupgrade (waarschijnlijk Dolby E decoder (DBD08), en Dolby Digital encoder (DBE08)).

Na die firmware upgrade, merkten wij als eindgebruikers opeens een ander soort hapering.

Mijns inziens kan de hapering net zo goed onstaan in de de dvb remultiplexer (MX 5210) ??

Verder gaf de NPO persoon aan, dat er regelmatig overleg is tussen Ziggo en de technische leverancier van de NPO.

Deze informatie klopt:thumb up:
Helaas heb ik op dit moment nog geen nieuwe informatie.

Pascal.A
12 december 2009, 17:50
Ook hier komt de hickup nog voor op alleen Nederland 1 2 en 3 HD.

De receiver springt dan kortstondig van Dolby Digital naar iets anders en gelijk weer terug. Doordat het DD-signaal 'wegvalt' komt (volgens mij) het PCM signaal even door. Dit signaal komt veel harder door, waardoor je je werkelijk waar de pleuris schrikt.

Dit alles duurt een halve seconde of zo, wanneer alles zich weer overschakeld naar DD 2.0.

Qua beeld zijn er geen artifacts die opvallen en ook de signaal sterkte en qualiteit zijn ruim voldoende (82 sterkte - 98 qualiteit).

Ik ervaar hier exact hetzelfde. Het volume verschil is niet zo groot bij mij (ligt wss aan de receiver).
Postcode 7558, Humax 5000, Logitech z5500 receiver.
signaal 58 kwaliteit 100.
Ik laat het nog even zo, als het niet verandert zet ik de instellingen op PCM, maar dat zou jammer zijn.

robkamp
14 december 2009, 15:55
Bij mij valt af en toe het DTS geluid weg bij Film1 HD. Zijn er ook anderen die hier last van hebben?

Het is identiek aan de problemen de we hebben/hadden op NED1,2 en 3.

Tinnie
15 december 2009, 13:18
(...) het geluid valt een volle seconde weg, en op de receiver knippert het HDMI icoontje. Alsof ie een soort onderbreking in de ts ziet.
(dit doet ie ook bij nat geo HD, als ze overschakelen van 5.1 docu naar 2.0 relcame. Hier is het ook logisch natuurlijk).
De nieuwe hickup is maar 1-2 per uur.

Lijkt me een adequate beschrijving, precies hetzelfde hier (postcode 7513, Denon AVR 2809, Humax iHDR5050c). Elke avond meerdere keren, superirritant. Meld het alsnog maar even om ze wakker te houden in Hilversum.

essoG
27 december 2009, 21:52
Lijkt me een adequate beschrijving, precies hetzelfde hier (postcode 7513, Denon AVR 2809, Humax iHDR5050c). Elke avond meerdere keren, superirritant. Meld het alsnog maar even om ze wakker te houden in Hilversum.

In Postcode gebied 8861 (NW Friesland) hetzelfde.:cry:
Betreft alleen de HD zenders! samsungLE40B650 tv met CI+ en een Onkyo versterker.

JoostBoZ
28 december 2009, 10:17
Niet te geloven dat dit probleem nog altijd niet is opgelost. De eerste post van deze thread is begin juli geplaatst. We zijn nu een half jaar verder en het probleem is nog altijd niet verlopen...

Ziggo moet echt eens wat meer druk gaan uitoefenen in Hilversum om dit probleem op te lossen! We betalen immers niet voor niets een bepaald bedrag per maand voor de goedwerkende kabeldiensten en niet voor diensten die half werken.

TVdigitaal
28 december 2009, 11:08
Niet te geloven dat dit probleem nog altijd niet is opgelost. De eerste post van deze thread is begin juli geplaatst. We zijn nu een half jaar verder en het probleem is nog altijd niet verlopen...

Ziggo moet echt eens wat meer druk gaan uitoefenen in Hilversum om dit probleem op te lossen! We betalen immers niet voor niets een bepaald bedrag per maand voor de goedwerkende kabeldiensten en niet voor diensten die half werken.

Zoals je weet heeft het probleem met af en toe een hick bij gebruik dolby Digital op Ned123HD de volledige aandacht in "Hilversum". Na de upgrade in Hilversum van hun Dolby Encoders zijn de klachten van de dolby gebruikers sterk afgenomen sommige klanten melden zelf dat de problemen voorbij zijn. Toch zijn deze Dolby problemen er nog (nemen we zelf ook waar) en is de leverancier van de apparatuur door Hilversum bij geschakeld.

Over een niet goedwerkende dienst kan ik alleen maar zeggen er zijn ook providers die geen dolby digital aanbieden, dan werkt de dienst in jouw ogen dus wel goed want op de "normale" audiotrack zijn er geen problemen. Ziggo heeft er voor gekozen op de Dolby digital track wel aan te bieden zodat je zelf kunt kiezen of je deze wel of niet gebruikt. Hoop dan ook dat we de dolby track kunnen blijven aanbieden.

Ook heeft niet elke dolby digital gebruiker (even veel) last van de hicks die af en toe voorkomen op de DD track op 123HD het hangt ook af van wat voor versterker je erachter hebt zitten.

Neemt niet weg dat wij het probleem heel erg serieus nemen en ook "Hilversum" doet dit alleen een oplossing is er niet op zeer korte termijn. Het enige wat je dus kunt doen als je zelf de problemen als te erg ervaart de DD track tijdelijk niet gebruiken.

Zodra er nieuws te melden is laat ik het jullie hier weten!

essoG
28 december 2009, 12:13
Zoals je weet heeft het probleem met af en toe een hick bij gebruik dolby Digital op Ned123HD de volledige aandacht in "Hilversum". Na de upgrade in Hilversum van hun Dolby Encoders zijn de klachten van de dolby gebruikers sterk afgenomen sommige klanten melden zelf dat de problemen voorbij zijn. Toch zijn deze Dolby problemen er nog (nemen we zelf ook waar) en is de leverancier van de apparatuur door Hilversum bij geschakeld.

Over een niet goedwerkende dienst kan ik alleen maar zeggen er zijn ook providers die geen dolby digital aanbieden, dan werkt de dienst in jouw ogen dus wel goed want op de "normale" audiotrack zijn er geen problemen. Ziggo heeft er voor gekozen op de Dolby digital track wel aan te bieden zodat je zelf kunt kiezen of je deze wel of niet gebruikt. Hoop dan ook dat we de dolby track kunnen blijven aanbieden.

Ook heeft niet elke dolby digital gebruiker (even veel) last van de hicks die af en toe voorkomen op de DD track op 123HD het hangt ook af van wat voor versterker je erachter hebt zitten.

Neemt niet weg dat wij het probleem heel erg serieus nemen en ook "Hilversum" doet dit alleen een oplossing is er niet op zeer korte termijn. Het enige wat je dus kunt doen als je zelf de problemen als te erg ervaart de DD track tijdelijk niet gebruiken.

Zodra er nieuws te melden is laat ik het jullie hier weten!

Bedankt voor je antwoord TVDigitaal
Ik geloof graag dat er aan dit probleem gewerkt word, maar het elke keer opnieuw onder de aandacht brengen, helpt meestal het te bespoedigen, en scheelt heel wat belletjes naar de overbelaste Helpdesk van Ziggo !

Trouwens weet ik niet welke versterkers hier meer last van hebben dan anderen ? (ligt volgens mij helemaal niet aan de versterker!) maar voor de zekerheid een Yamaha versterker tijdelijk aangesloten, maar zoals verwacht heeft deze ook dezelfde last van de hicks)

Hopelijk hebben jullie het snel opgelost !:oyeah:

TVdigitaal
28 december 2009, 12:50
Bedankt voor je antwoord TVDigitaal
Ik geloof graag dat er aan dit probleem gewerkt word, maar het elke keer opnieuw onder de aandacht brengen, helpt meestal het te bespoedigen, en scheelt heel wat belletjes naar de overbelaste Helpdesk van Ziggo !

Trouwens weet ik niet welke versterkers hier meer last van hebben dan anderen ? (ligt volgens mij helemaal niet aan de versterker!) maar voor de zekerheid een Yamaha versterker tijdelijk aangesloten, maar zoals verwacht heeft deze ook dezelfde last van de hicks)

Hopelijk hebben jullie het snel opgelost !:oyeah:

Het ligt ook zeker niet aan je versterker, het is alleen zo dat de ene combinatie van apparatuur de hickups beter waarneembaar zijn dan in een andere combinatie. Zoals wij het zien komen de problemen ook zeker bij de bron vandaan. Ook wij zien dit probleem liever vandaag dan morgen opgelost maar helaas zal het zosnel dus niet gaan. Even geduld nog en zoals beloofd als er nieuws is plaats ik het hier.

luitzen
1 januari 2010, 11:58
Over hickup's gesproken...

Ik heb er ook regelmatig last van, vooral rtl4 en rtl8. Ik heb het hier op het forum ook al eens geplaatst zonder oplossing.....Iemand hier misschien een oplossing??

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22320

Oja iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

RWZ
6 januari 2010, 16:31
k in het nieuwe jaar 2010 nog steeds last van hickups op alle Ned HD zenders al lijkt het er op dat er verschillen zijn
Begrip voor Ziggo dat ze er aan werken en het probleem niet bij hem ligt maar bij NPO, de bron in Hilversum.
Toch blijven we als consumenten, die een product afnemen en hier voor betalen, aandacht vragen voor dit probleem.
Het moet tenslotte uit de wereld geholpen worden.

Gebied 5103, Loewe full HD met AlphaCript Classic CI Module, versterker Harman Cardon surround.

JanvdB
6 januari 2010, 17:19
Ook in postcodegebied 2332ph, nog steeds hickups, op 1-2en 3HD.
Constateer de laatste tijd ook artefacts op Mezzo.
JanvdB.
Loew Compose
Alphacrypt 3.16.
Loewe Soudprojector.

JoostBoZ
6 januari 2010, 21:25
Toch blijven we als consumenten, die een product afnemen en hier voor betalen, aandacht vragen voor dit probleem.

Helemaal mee eens! Zoals ik laatst ook al beschreef op dit forum, duurt het oplossen dit probleem echt veel te lang. Ook al kan Ziggo er zelf niets aan doen, zou ik als Ziggo zijnde meer en meer druk gaan uitoefenen in Hilversum. Laat ze desnoods de onvrede van de consumenten tonen door een uitdraai van deze enorme discussie te laten lezen.

Binnenkort beginnen de grote sportevenementen van 2010 (Vancouver, Zuid-Afrika, and more)... ik ben benieuwd of men dit probleem voor die tijd kan oplossen. De kabelproviders, Hilversum en andere mediagiganten kunnen immers dan echt punten gaan scoren (of juist verliezen.........)

TVdigitaal
7 januari 2010, 10:23
Ook in postcodegebied 2332ph, nog steeds hickups, op 1-2en 3HD.
Constateer de laatste tijd ook artefacts op Mezzo.
JanvdB.
Loew Compose
Alphacrypt 3.16.
Loewe Soudprojector.

Probleem van het AC3 audio heeft de volledige aandacht van ALLE betrokken partijen. Op dit moment is er nog geen nieuws.

We gaan zelf de komende week kijken of we doormiddels van een "workaround" iets kunnen verbeteren. Zal hierna een aantal gebruikers benaderen om e.a. te testen. Verder komen alle betrokken binnenkort bij elkaar om ervaringen en kennis uit tewisselen en we hebben dan de hoop dat hier uiteindelijk een defentieve oplossing uitkomt.

M.b.t. artifacts die je soms ziet op Mezzo. Dit komt doordat van de versie van Mezzo voor de Nederlandse kabel een deel van de content direct (live)van de satelliet komt. Als er sneeuwbuien zijn zie je dit in het beeld van Mezzo als artifacts, dit kunnen sneeuwbuien in het buitenland bij de uplink maar ook bij het headend waar de Mezzo playout staat in NL. Voorheen hadden we een europesche satelliet versie van Mezzo als er dan sneeuwbuien zijn in Nederland kunnen wij als Ziggo switchen tussen onze headends om zo de impact voor de klant te verminderen. Nu we het signaal vanuit die centrale playout in NL krijgen is de situatie dus anders en als Mezzo bij hun NL bron het satelliet signaal niet goed binnenkrijgt krijgen wij dit ook zo door en zien wij en jullie dus die artifacts:sad:. (we hebben onze zorg hierover ook al uitgesproken bij Mezzo).

JanvdB
7 januari 2010, 16:52
Fijn, dat er nog steeds de wil is om de hickups op te lossen.
>v.w.b artefacts op Mezzo, deze storingen zijn er nooit geweest,ook in het grijze verleden niet.
Ik heb ook via de satelliet, enkele jaren geleden, naar mezzo gekeken en eigenlijk nooit de artefacts waargenomen.
Ook niet met bijzonder slecht weer.
Dit ter info.
JanvdB

TVdigitaal
7 januari 2010, 17:08
Fijn, dat er nog steeds de wil is om de hickups op te lossen.
>v.w.b artefacts op Mezzo, deze storingen zijn er nooit geweest,ook in het grijze verleden niet.
Ik heb ook via de satelliet, enkele jaren geleden, naar mezzo gekeken en eigenlijk nooit de artefacts waargenomen.
Ook niet met bijzonder slecht weer.
Dit ter info.
JanvdB

Je hoeft me ook niet te geloven.
Het is alleen een feit dat we Mezzo niet zelf meer via satelliet ontvangen en dat er nu een speciale editie is voor de kabel. Deze editie wordt in nederland gemaakt en krijgen we binnen via fiber. Een heel groot deel van de uitzendingen van de NL editie komt live van satelliet en als het dus veel sneeuwt zoals de laatste tijd waar men het satelliet signaal oppikt dan zie je dit terug Mezzo doet de ontvangst maar op 1 lokatie in nederland en niet op meerdere zoals wij dat zelf doen. Ook zijn er soms problemen aan uplink zijde (waar het signaal de satelliet opgaat), zoals vorige week bij diverse franse en engelse zenders door de heftige sneeuwval in die landen.

Tot zover de offtoppic discussie over Mezzo, zie hiervoor http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22581

Laten we weer ontopic gaan over de problemen m.b.t. de hick die af en toe hoorbaar is bij gebruik van AC3 (Dolby digital) geluid op de zenders Ned 1,2 &3HD. Zal morgen enkele gebruikers hier op het forum benaderen voor extra info.

JanvdB
7 januari 2010, 17:26
Het is geen kwestie van niet willen geloven, maar een constatering mijnerzijds.
Einde discussie.
JanvdB.

The_Doman
7 januari 2010, 18:41
Tot zover de offtoppic discussie over Mezzo, zie hiervoor http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22581

De discussie wat betreft de nog steeds regelmatig terugkerende storingen op Mezzo bevindt zich hier:

Storingen in Casema en Multikabel gebied: Artefacts op Mezzo (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22931)

Dutchman01
7 januari 2010, 18:56
Op mijn Samsung LCD met CI+ Module heb ik momenteel helemaal geluid op de Surround Radio (postcode 1784ME).

Versterker DENON AVR-4306 zie ik wel DD oplichten en de kanalen maar er komt totaal geen geluid uit, ook niet via de TV speakers.

Overige Zenders geheel geen problemen ook niet met DD 5.1.
Dat werkt allemaal wel goed via de Optical Out naar mijn Receiver.

Alleen Suround Radio doet niet wat het moet doen.

Hebben meer mensen dit?

TVdigitaal
8 januari 2010, 12:11
We gaan zelf de komende week kijken of we doormiddels van een "workaround" iets kunnen verbeteren. Zal hierna een aantal gebruikers benaderen om e.a. te testen.

Oproep voor de gebruikers in het voormalige @home gebied:

We hebben e.a. "aangepast" aan het signaal van Nederland 1HD. Om te testen of deze "workaround" effect heeft alleen eerste even in voormalige @home gebied.

Zouden jullie net als wij doen het AC3 geluid op Nederland1 HD willen beluisteren en laten weten of deze "workaround/aanpassing" effect heeft?

- Graag zie ik hier of je nog problemen ervaart op het AC3 geluid op Ned1HD.
- Zo ja minder erg als voorheen of erger?
- Als je geen problemen meer hebt op Ned1HD, merk je deze nog wel op het AC3 audio Ned2 en 3HD?
- Welke STB/CI+ tv gebruik je? Welke dolby reciever en hoe is deze aangesloten via HDMI of SPDIF?

Graag alleen reageren als je in voormalig @Home gebied zit, en ook wanneer je geen verdere signaal problemen hebt. Wil dit graag on topic houden dus over het feit dat er af en toe een hik wordt waargenomen op het Dolby digital geluid op Ned1,2&3HD.

Pascal.A
8 januari 2010, 13:32
Ik heb nu een uurtje op de achtergrond ned 1 aan staan en in ieder geval een hele duidelijke hickup gehad waarbij geluid ca 1 sec veel harder ging (rond 13:28)

Ik heb de laatste weken ac3 uitgeschakeld gehad, dus ik kan niet zeggen in hoeverre het een verandering is. Postcodegebied is 7558
STB: humax 5000, receiver logitech z-5500 via spdif.

TVdigitaal
8 januari 2010, 14:43
Oproep voor de gebruikers in het voormalige @home gebied:

We hebben e.a. "aangepast" aan het signaal van Nederland 1HD. Om te testen of deze "workaround" effect heeft alleen eerste even in voormalige @home gebied.

Zouden jullie net als wij doen het AC3 geluid op Nederland1 HD willen beluisteren en laten weten of deze "workaround/aanpassing" effect heeft?

- Graag zie ik hier of je nog problemen ervaart op het AC3 geluid op Ned1HD.
- Zo ja minder erg als voorheen of erger?
- Als je geen problemen meer hebt op Ned1HD, merk je deze nog wel op het AC3 audio Ned2 en 3HD?
- Welke STB/CI+ tv gebruik je? Welke dolby reciever en hoe is deze aangesloten via HDMI of SPDIF?

Graag alleen reageren als je in voormalig @Home gebied zit, en ook wanneer je geen verdere signaal problemen hebt. Wil dit graag on topic houden dus over het feit dat er af en toe een hik wordt waargenomen op het Dolby digital geluid op Ned1,2&3HD.

Nog een aanvulling wat we naast bovenstaande ook graag willen weten:

- wat zie je op het moment van problemen op je reciever? (gaat bv dolby 2.0 uit en naar PCM of wat anders..? )
- problemen op de Dolby track ervaar je die alleen als je luistert via de Dolby receiver?

essoG
9 januari 2010, 12:56
Ik heb vanmorgen (tijdens EK schaatsen) al 2 uur geen hickup gehoord.
Ned 2 en 3 nog niet geprobeerd.
Postcode 8861 (Friesland)
CI+ (@smit) + Samsung le40b650 lcd TV, Onkyo versterker (TX-SR507)via HDMI naar TV en optical naar de versterker.:lol:

essoG
9 januari 2010, 18:20
Update:
Ik heb vandaag tijdens EK schaatsen (8 uren) 3 hickups gehoord op ned. 1 HD. (kan er natuurlijk eentje gemist hebben)
Dit is een stuk beter dan eerder deze week (2 a 3 per uur)
Ook zijn de hickups anders.
Voorheen hoorde ik het relais klikken in de versterker als er door een hickup geen digitaal geluid werd ontvangen, en deze overschakelde naar Analoog geluid. Hierna klikt het relais weer als er weer digitaal (AC3) geluid werd ontvangen. (binnen 1 sec)
Nu klikt het relais niet meer. Het geluid valt wel 1 sec. weg, maar er wordt niet meer overschakeld. Het digitale signaal valt dus niet meer weg (helaas het geluid wel)
CI+ (@smit) + Samsung le40b650 lcd TV, Onkyo versterker (TX-SR507)via HDMI naar TV en optical naar de versterker.:lol:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel.
Succes!
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

crapz0rs
9 januari 2010, 19:27
Net tijdens Kassa, en gisterenavond tijdens Pauw/Witteman een hickup.
Het hdmi icoontje knippert uit en aan, dit doet het de Dolby stereo ledje ook.
Dit alles duurt een seconde, en is er geen geluid.
Het beeld gaat onverstoord door.
Tijdens die seconde zie ik niets wat er op duidt dat er op PCM wordt overgeschakeld.

Gisteravond tijdens Pauw/Witteman dacht ik ook een paar keer een kortere hickup gehoord te hebben (geen zicht op de receiver gehad op dat moment).
Dat was echt een fractie van een seconde, veel korter dan die hickup die ik hierboven beschrijf.

Nog geen tijd gehad om Ned 2/3 HD te checken.

Humax 5000c -> hdmi -> Denon AVR-1610
Geen andere verbindingen zoals spdif of scart

JoostBoZ
10 januari 2010, 21:32
Afgelopen weekend Dolby weer terug aangezet (op verzoek van tvdigitaal).

Op dit moment 2 bevindingen:
- soms nog hick-ups hoorbaar (2x bij schaatsen op zaterdagmiddag)
- het geluidsverschil tussen dolby en normaal stereo is nog erg groot (dolby = zacht, stereo = hard)

Ik heb mijn Philips tv (met Alphacrypt cam) via spdif gekoppeld aan een Bose 3-2-1 GS systeem. Hickups zijn alleen hoorbaar via het Bose systeem. Als ik het geluid dus alleen via de Philips tv laat lopen heb ik geen last van hickups.

crapz0rs
10 januari 2010, 22:17
Net om 22:15 tijdens De Reunie op Ned1 HD, een hickup.

TVdigitaal
11 januari 2010, 12:08
Bedankt voor de terugkoppeling!

Het is inmiddels wel duidelijk dat de aanpassing die we hebben gedaan geen impact heeft op het probleem. Verder terugkoppeling heb ik dan ook niet nodig.

Inmiddels is er wel iets meer duidelijk wat er in Hilversum fout gaan met het dolby geluid. Zodra er meer nieuws is laat ik het hier weten.

JanL.
11 januari 2010, 23:53
Ondanks dat het niet (echt) meer nodig is voor de conclusie dat de aanpassing niet helpt, toch even de melding dat ik gisteren avond (Reunie) en vanavond (Radar, Spoorloos) diverse hick-ups gehad heb op Ned 1 HD.
De Humax staat op Dolby.
Op de Denon gaat de Dolby indicator uit bij de hick-up, en deze duurt gemiddeld 1 sec.
Wat mij opvalt is dat er elke keer 45 minuten tussen zit.

Humax 5050c -> Denon AVC-A11XV -> Sony KDL-46X4500 via Oehlbach HDMI kabels.

Flappiee
12 januari 2010, 19:50
Hee... Ik heb dit topic gestart (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=247436#post247436), maar misschien ligt het aan Ziggo?
Het gaat dus om een Sony KDL-37W5500 met hickups in beeld en geluid.

Wat info:
Signaalsterke: Sterk (percentage + BER niet uit te lezen)
Ontvanger: Sony KDL-37W5500 CI+
Postcode: 7574 ZN (Oldenzaal, Overijssel)

essoG
13 januari 2010, 11:19
Update:
Ik weet niet of ziggo maandag weer iets heeft aangepast, maar de hickup problemen zijn weer helemaal terug. (2 a 3 per uur)

Ik hoor het relais weer klikken in de versterker als er door een hickup geen digitaal geluid word ontvangen, en deze overschakeld naar Analoog geluid. Hierna klikt het relais weer als er weer digitaal (AC3) geluid word ontvangen. (binnen 1 sec)
Ook heb ik het idee, dat het beeld vaker (tijdens een hickup) vervormt.

CI+ (@smit) + Samsung le40b650 lcd TV, Onkyo versterker (TX-SR507)via HDMI naar TV en optical naar de versterker

Hopelijk wordt het snel opgelost !:shock:

TVdigitaal
13 januari 2010, 11:44
Update:
Ik weet niet of ziggo maandag weer iets heeft aangepast, maar de hickup problemen zijn weer helemaal terug. (2 a 3 per uur)
Ook heb ik het idee, dat het beeld vaker (tijdens een hickup) vervormt.

Er is nadien niets weer aangepast door Ziggo.
Als je ook beeld problemen hebt dan is er bij jouw wat anders aan de hand.
Zou je jouw signaalwaardes eens willen bekijken?

Flappiee
13 januari 2010, 18:49
Hierbij mijn waardes:
Pre Rs: 0
Symbol Rate: 6875000
5s: 0
F: 462000
UEC: 0
QAM AGC: Wisselt tussen 104 t/m 111

essoG
14 januari 2010, 14:15
Er is nadien niets weer aangepast door Ziggo.
Als je ook beeld problemen hebt dan is er bij jouw wat anders aan de hand.
Zou je jouw signaalwaardes eens willen bekijken?

Je bedoeld de sterkete vanhet signaal als je overschakeld naar b.v. ned 1 ?

evt. graag uitleg hoe de signaalwaardes te kunnen achterhalen.

Alvast bedankt
p.s. gisteravond geen beeldvervorming meer gezien, ook minder hickups (2 a 3 tussen 20.00 en 24.00 uur.)

enbroerse
14 januari 2010, 18:40
Ik heb ook af en toe van die hickups, en nu ook zelfs geen geluid op nederland 3 HD?!

humax5050c in de wieringermeer...

spicers
14 januari 2010, 19:06
ik heb ook nog steeds last van hickups, verder niet meer aangegeven omdat TVDigitaal heeft aangegeven dat de oplossing niet werkt.

echter nu op NED3HD helemaal geen geluid meer. NED3 op kanaal 73 geeft nog wel gewoon geluid.

Op NED3HD wordt via de receiver opeens aangegeven dat er een DD5.1 signaal is. In het verleden werd dit ook voor de NED HD's aangegeven maar dat was een fout in de aansturing van hilversum en gecorrigeerd. Normaliter zijn de NED HD dignalen dus DD2.0.

NEDHD 1 en 2 geven wel gewoon geluid, dus DD2.0 bij de hickups verspringt mijn receiver kortstondig naar DD5.1 en valt het geluid weg (alles binnen 1 sec) verder geen last van verleis in signaalsterkte / kwaliteit of BER.

HUMAX5000 --> HDMI --> Pana PZ85 Plasma (beeld)
HUMAX5000 --> Optisch --> Pana BT200 Receiver (geluid)

enbroerse
14 januari 2010, 19:23
Ik heb een humax 5050c met optisch naar pioneer 925VX.

Mijn vader (in een ander postcode gebied) zelfde apparaten zelfde probleem.

The Cableguy
14 januari 2010, 19:38
k in het nieuwe jaar 2010 nog steeds last van hickups op alle Ned HD zenders al lijkt het er op dat er verschillen zijn
Begrip voor Ziggo dat ze er aan werken en het probleem niet bij hem ligt maar bij NPO, de bron in Hilversum.

Gebied 5103, Loewe full HD met AlphaCript Classic CI Module, versterker Harman Cardon surround.

Wellicht bij je bekend, maar ziggo ondersteunt de alphacrypt modules niet. Mochten er dus mankementen zijn in het geluid of beeld, kun je ziggo hier nooit op aanspreken. Je Loewe dealer heeft je dit vast en zeker verteld.
https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/faq/2523

JanvdB
14 januari 2010, 19:46
Beste Cableguy,
De alphacrypt en de Loewe tv hebben niets te maken met de hickups.
De oorzaak zit bij de NPO, zoals Ziggo ook bevestigt.
JanvdB

Jdd
14 januari 2010, 21:54
Hierbij mijn waardes:
Pre Rs: 0
Symbol Rate: 6875000
5s: 0
F: 462000
UEC: 0
QAM AGC: Wisselt tussen 104 t/m 111

signal strength high qam agc 96 (sony w4000)

Sinds vandaag heb ik hickup (in beeld) op zo ongeveer alle nederlandse zenders (ook rtl etc). Geluids is hier in stereo, dus heb ik geen idee van.

essoG
14 januari 2010, 22:57
Je bedoeld de sterkete vanhet signaal als je overschakeld naar b.v. ned 1 ?

evt. graag uitleg hoe de signaalwaardes te kunnen achterhalen.

Alvast bedankt
p.s. gisteravond geen beeldvervorming meer gezien, ook minder hickups (2 a 3 tussen 20.00 en 24.00 uur.)

De signaal sterkte staat op 95 (van de 100)
vanavond wederom 3-4 hickups en beeldvervorming (blokken) lijkt ook steeds vaker voor te komen. (niet altijd tijdens geluid hickups)
Ik hoop echt dat het snel (door Hilversum) wordt opgelost.

JanL.
15 januari 2010, 22:26
Ondanks dat het niet (echt) meer nodig is voor de conclusie dat de aanpassing niet helpt, toch even de melding dat ik gisteren avond (Reunie) en vanavond (Radar, Spoorloos) diverse hick-ups gehad heb op Ned 1 HD.
De Humax staat op Dolby.
Op de Denon gaat de Dolby indicator uit bij de hick-up, en deze duurt gemiddeld 1 sec.
Wat mij opvalt is dat er elke keer 45 minuten tussen zit.

Humax 5050c -> Denon AVC-A11XV -> Sony KDL-46X4500 via Oehlbach HDMI kabels.

Ik heb de laatste dagen eens wat beter gekeken als er geluid hick-ups zijn.
In het display van mijn versterker is dan i.p.v. de bron indicatie "DBS" "DAIL NORM" te lezen en op de volgende regel i.p.v. "DOLBY PLII cine" komt "OFF-SET" te staan. De digitaal input indicatie "DIG." blijft dan wel gewoon aan / leesbaar.
Ik heb nog niet vastgesteld of de "DDDIGITAL" signaal input indicatie ook aan blijft bij een hick-up
Het is me niet duidelijk wat deze andere teksten eigenlijk betekenen, maar het lijkt erop of de versterker het input signaal even niet herkend.

Henry Leenheers
19 januari 2010, 19:43
Tjeeeeeeee het gaat toch wel hl erg lang duren voor we van die hickups verlost zijn.

RWZ
30 januari 2010, 21:35
De frequentie en de duur van de hickups Ned 1-2-3- HD nemen weer hand over hand toe.
We krijgen wr minder kwaliteit voor ons geld.
Maar we blijven klagen.
De aanhouder wint.

spicers
31 januari 2010, 07:21
Idem, hier ook weer meer last van de hickups. komen weer meer voor.

@TVdigitaal: kan je weer eens een update geven? wat is de status bij NPO...

Het lijkt namelijk dat er bij het woord "Prioriteit" bij NPO een andere omschrijving staat, gezien dat dit draadje al sinds jun/jul 2009 loopt...

wat kan Ziggo nog doen? neem aan dat jullie toch ook afspraken maken met deze leveranciers tav continuiteit, kwaliteit en volledigheid van een signaal?

essoG
1 februari 2010, 12:29
De hickups komen de laatste dagen inderdaad steeds vaker voor,
Zo vaak zelfs dat ik de dolby digital op mijn tv heb uitgezet en in "gewoon" stereo kijk en luister. Wat een genot zonder die storen hickups.

Ik hoor wel wanneer de hickups verdwenen zijn.... tot die tijd luister ik wel in Stereo !

Slechte zaak van Ziggo ! (ook al is het hun schuld misschien niet):evil:

TVdigitaal
1 februari 2010, 15:16
Idem, hier ook weer meer last van de hickups. komen weer meer voor.

@TVdigitaal: kan je weer eens een update geven? wat is de status bij NPO...

Het lijkt namelijk dat er bij het woord "Prioriteit" bij NPO een andere omschrijving staat, gezien dat dit draadje al sinds jun/jul 2009 loopt...

wat kan Ziggo nog doen? neem aan dat jullie toch ook afspraken maken met deze leveranciers tav continuiteit, kwaliteit en volledigheid van een signaal?

Kan op dit moment alleen aangeven dat er diverse acties lopen bij de NPO en hun technisch bedrijf. Zodra wij meer weten plaats ik het hier, nog even geduld dus a.u.b.

HDJasper
8 februari 2010, 22:45
Ik ben zojuist afgewimpeld door de klantenservice met de mededeling dat het aan mijn decoder moet liggen (homecast hd colorado).:thumb up:

Het geluid van NED3HD en FilmHD hapert/stottert sinds het weekend. Vandaag merkte ik dat ook NED1HD en NED2HD er soms last van hadden.

De medewerker van de klantenservice heeft mij niet eens gevraagd of het een probleem was met stereo of dolby. Ik kwam daar pas later achter toen ik zelf op zoek ging en op deze draad terechtkwam. Dit is dus exact mijn probleem.

http://www.myhomecast.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=905

Zet ik het stereokanaal aan dan is de ontvangst prima. Dolby is niet naar te luisteren.

Ik geloof er niets van dat het aan de decoder ligt. Ontangst is continu 100% en ik heb 0 BER fouten op alle kanalen. Op andere kanalen werkt dolby prima, en dus soms ook op NED1 en NED2. NED3 en FilmHD zijn al een paar dagen een continu probleem.

Mijn postcodegebied is 5241 (Rosmalen)

Henry Leenheers
8 februari 2010, 23:31
Tja...dat heet dus afwimpelen. Een bekend euvel bij een aantal helpdeskmedewerkers. Kennelijk was deze medewerker totaal niet op de hoogte van de problemen met hick-ups. (Postcode 5235)

essoG
9 februari 2010, 16:51
Tja...dat heet dus afwimpelen. Een bekend euvel bij een aantal helpdeskmedewerkers. Kennelijk was deze medewerker totaal niet op de hoogte van de problemen met hick-ups. (Postcode 5235)

Inderdaad, de Helpdesk van Ziggo stelt niet zoveel voor.
Misschien kan TVdigitaal eens actie ondernemen richting hun helpdesk, zodat deze voor zover ze zich niet van de domme houden, ook op de hoogte zijn.

Slechte zaak van Ziggo !:evil:
Dat ze het probleem niet kunnen verhelpen of dat het probleem niet aan hun kant ligt begrijp ik nog, maar hun klanten via de helpdesk voorliegen en afwimpelen is een zeer slechte zaak.:shock:

TVdigitaal doe je best !:-P

robkamp
9 februari 2010, 17:41
Hier ook nog steeds last van hickups. Misschien moet ik maar even een lijstje bij gaan houden hoe vaak dat is.

Ik heb het ook op Film1 HD, al weet ik niet hoe vaak. Misschien verklaart dat iets.

Groap
9 februari 2010, 18:59
Ook in postcodegebied 7776 komen haperingen voor.
Dit gebeurt voornamelijk bij RTL4. De BER staat op 0, maar toch blijft het beeld haperen. Het geluid loopt wel gewoon door.

MVenneker
23 februari 2010, 12:02
postcodegebied 7524 beeldhapering met RLT4. gebeurt regelmatig. Helpdesk Ziggo gaf aan dat ik zenders opnieuw moest zoeken via humax irfox decoder om opnieuw in te stellen. DAT was uiteraard niet de oplossing..

harrievanirsel
15 maart 2010, 12:46
Kan op dit moment alleen aangeven dat er diverse acties lopen bij de NPO en hun technisch bedrijf. Zodra wij meer weten plaats ik het hier, nog even geduld dus a.u.b.

Hoe staat het er voor met een oplossing. Mijn geluid hikt nog steeds regelmatig.

Harrie

p.s. eurosport hd uiteraard.

p.s. En de quote is alweer van 1 februari. Heeft de nob al iets teruggekoppeld.

p.s. Ik zit hier met een nieuwe humax ontvanger en als het aan de ontvanger ligt, dan heb ik maar beperkt garantie (3 jaar). De leverancier doet nu al moeilijk over het innemen van mijn humax, omdat ik al twee maanden geleden dat ding heb gekocht. En ze kunnen pas vanaf 20 maart een nieuwe leveren. Maar ik ga er nu dus vanuit dat de problemen bij de nob liggen en het niet aan mijn humax ligt. Dit geluid als hik is namelijk mijn enige probleem met de humax 5050 en dan alleen via mijn versterker, die de dolby uitgang van de humax gebruikt. Verwisselen (en kopen) van een nieuwe coax, het wisselen van ingang versterker, het direct aanluiten op de ingang en ook een poging tot nieuwe sofware laden (wat de leverancier aangaf, maar wat niet wil lukken via humax website, omdat er geen software te downloaden is, ook niet via ziggo en de kabel, omdat de software optie via het humax menu niet wil werken, omdat ziggo geen nieuwe software aanlevert via de kabel vermoed ik). Hopelijk komt nob binnen 3 jaar met een oplossing.

p.s. Is het niet mogelijk om per zender af te rekenen met ziggo, zodat je kunt kiezen voor kwaliteit. En dan bijvoorbeeld 2 euro per hd zender en 1 euro per sd zender laten betalen. Wat voor zender dan ook. Dan koop je gewoon een opinie, een sport, een porno, een humor en een paar buitenlandse zenders en ben je voor een euro of 20 klaar en heb je precies wat je wilt. En kun je alle shit bij ziggo laten en kunnen ze de complete capaciteit gebruiken voor kwaliteitszenders.

Henry Leenheers
17 maart 2010, 13:42
Kennlijk lukt het nog steeds niet om de HD-zenders NL 1-2-3 storingsvrij zonder hickups door te geven. Het maakt niet ui of dit aan Ziggo - Humax - of NOB ligt. Een oplossing is kennelijk niet te vinden. Dus de consument is gewoon de dupe.

crapz0rs
17 maart 2010, 15:19
Technicolor (volgens mij de leverancier die dit moet fixen voor NOB) lijkt hier te falen.
Ik zet hem al lang niet meer op Dolby bij de publieken.
Het voegt niks toe. Als ze nou met regelmaat ook DD5.1 zouden uitzenden (bijvoorbeeld bij voetbal of concerten), dan was het jammer geweest van die hickups.

Nu is het gewoon fail in alle opzichten: 9 maanden een audio hickup probleem niet kunnen oplossen.

Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat het ze niet intereseert.

robkamp
17 maart 2010, 17:33
Technicolor (volgens mij de leverancier die dit moet fixen voor NOB) lijkt hier te falen.
Ik zet hem al lang niet meer op Dolby bij de publieken.
Het voegt niks toe. Als ze nou met regelmaat ook DD5.1 zouden uitzenden (bijvoorbeeld bij voetbal of concerten), dan was het jammer geweest van die hickups.

Nu is het gewoon fail in alle opzichten: 9 maanden een audio hickup probleem niet kunnen oplossen.

Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat het ze niet intereseert.

Het probleem ligt volgens mij inderdaad bij de NOB of bij de leverancier van de NOB. Dezelfde problemen treden namelijk ook op in UPC gebied.

Zie draadje bij UPC (http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=2252&tstart=0)

Zal vast al eens gemeld zijn, maar dan toch nog maar eens voor de overvloed!

essoG
20 maart 2010, 11:39
Na de grote Ziggo TV-telefoonstoring van een aantal dagen geleden, toch maar weer eens op 5.1. audio gezet, en zowaar ik heb nog geen een hickup gehoord sindsdien.
Het kan toeval zijn, maar het viel me gelijk op.
We zullen het eens een aantal dagen aanzien.
(IK heb het dan m.n. over ned1 HD)

Henry Leenheers
20 maart 2010, 13:07
Vergis ik me of zijn de hick-ups inderdaad helemaal verdwenen ?
Of er een relatie is met de storing in Zwolle ???? Wie zal 't zeggen ?

wappoo
20 maart 2010, 21:49
In 6433 juist sinds de storing heb ik last van een slecht signaal. Ik heb de kabels al vervangen maar het probleem blijft. Veel artefacts en haperingen in het geluid. Hopen dat dit van tijdelijke duur is.

G.bruiker
22 maart 2010, 12:24
Nog steeds hickups, bij de humax hd ontvanger,bij de Samsung tv ontvanger en de Samsung tv zelf,dus overal staat het op pcm.
Daarnaast is het geluid zo zacht in relatie tot de andere zenders dat je je een ongeluk schrikt als je zapt en net journaal hebt gekeken.

Gisteren weer op dolby gezet en toen was er een leuke variant tijdens het journaal ze draaiden links en rechts steeds om en steeds viel de bas weg.
Waardeloos maar ja,zie maar eens bij technicolor dit bekend te krijgen.

alex3305
22 maart 2010, 12:42
Wij hebben sinds de storing ook regelmatig last van hick-ups. Vooral op NOB/RTL/SBS zenders komt het regelmatig voor. Ook op het analoge signaal vreemdgenoeg...

Misschien dat er toch nog iets niet helemaal lekker loopt bij Ziggo.

crapz0rs
31 maart 2010, 23:12
Wij hebben sinds de storing ook regelmatig last van hick-ups. Vooral op NOB/RTL/SBS zenders komt het regelmatig voor. Ook op het analoge signaal vreemdgenoeg...

Misschien dat er toch nog iets niet helemaal lekker loopt bij Ziggo.Deze thread gaat alleen over hickups van het Dolby geluid bij Ned123 HD.

crapz0rs
31 maart 2010, 23:13
Vanavond voetbal op Ned3 HD gekeken, 0 hickups gehoord.
Gistere trouwens ook niet bij het voetbal.

Zouden ze het dan toch verholpen hebben ???

harrievanirsel
1 april 2010, 07:19
Vanavond voetbal op Ned3 HD gekeken, 0 hickups gehoord.
Gistere trouwens ook niet bij het voetbal.

Zouden ze het dan toch verholpen hebben ???

Het lijkt er wel op. Ik heb ook al een aantal weken geen last meer. Het geluid is overigens niet altijd even best. Is sterk afhankelijk van de uitzending. Vooral gesproken tekst is soms erg slecht, maar hangt ook af van degene die interviewt (zijn/haar apparatuur en opstelling denk ik).

Harrie

MrDroopy
1 april 2010, 08:05
Deze thread gaat alleen over hickups van het Dolby geluid bij Ned123 HD.

even de openingspost erbij:

Sinds vanmorgen op alle zenders Hickups...

Het beeld en geluid staat dan even 1sec ofzo stil en gaat weer verder.
Getest op 2 ontvangers..

Humax IRHD5000-X & IR-FOX

Postcodegebied: 4793
Sterkte: 48%
Kwaliteit: 100%
BER: 0

Nee dus, deze draad gaat over beeld en geluid dat even stilstaat. Dat laatste heb ik ook nog steeds. Van de week was het op net 5 echt om de 10 minuten of vaker raak zelfs. Het vervelende is dat de Cisco er van slag van raakt en gelijk zijn timeshift buffer leegmikt.

en wat betreft de audio hickups waarvoor dit topic ook gehijacked is: die heb al een tijd niet meer gehoord.

ArChie
1 april 2010, 09:18
Nee dus, deze draad gaat over beeld en geluid dat even stilstaat. Dat laatste heb ik ook nog steeds. Van de week was het op net 5 echt om de 10 minuten of vaker raak zelfs.
Onderzoek of het op alle zenders binnen de Transport Stream plaatsvindt waarin bijvoorbeeld Net 5 zit. Zo ja, dan heb je kans dat die zich steeds herhalende haperingen van beeld en geluid veroorzaakt worden door een netwerk component van Ziggo dat dan gereset moet worden.

MrDroopy
1 april 2010, 11:35
Dat is een goede Archie, maar helaas, ik zie het probleem op verschillende transponders terug, bijvoorbeeld Net 5 maar ook Ned 3 HD.

RWZ
1 april 2010, 13:07
k ik verneem geen Hickups meer in het geluid.
Ziggo heeft reeds in het verleden aangegeven dat het bij 'de bron' zat.
Laten we hopen dat het geluid zo blijft.
Nu de kwaliteit nog in de gaten houden.

essoG
1 april 2010, 13:20
Sinds de grote TV storing van Ziggo 2 weken geleden geen hickup meer gehad in DD 5.1 op ned 1, 2 en 3.
Dat probleem lijkt dus opgelost te zijn.
Met het beeld nog wel regematig verstoringen maar dit betreft meerdere zenders.

Heerllijk om nu weer "normaal" 5.1. geluid te hebben.:pompom:

TVdigitaal
1 april 2010, 13:43
Er is de afgelopen weken/maanden in Hilversum e.a. aangepast en geupgrade bij de omroep. Merk zelf de Hickups ook niet meer. Er lopen nog metingen omdat het ondanks dat we (en jullie dus ook) de klachten niet meer waarnemen het nog niet 100% was. Men is op de goede weg en verwacht ook op korte termijn een defentieve oplossing. Zodra er meer te melden is plaats ik het hier.

Goed om te lezen dat jullie de verbetering ook merken, voor de duidelijkheid gaat dus om de hickups op het Dolby digital geluid van Ned1,2 & 3 HD bij het gebruik van een dolby set.