View Full Version : Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Pagina's : [1] 2 3

tammerat
17 mei 2009, 20:52
Via de zoekfunctie al het één en ander gevonden over asynchroon geluid. Ik begrijp dat het probleem vaker voorkomt en toch lastig op te lossen is. Ik heb de H360RS op een Grundig Vision 32-3821 aangesloten met een HDMI kabel. Het probleem komt eigenlijk alleen voor op de HD-zenders. In eerste instantie leek het zo goed als opgelost door als hdmi-uitgang type D in te stellen, maar het komt toch regelmatig terug. Alsof het verschil niet altijd gelijk is.

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met deze decoder, evt. in vergelijking met andere decoders en tv's. Moet ik op de TV misschien nog wat instellen (valt haast niets in te stellen overigens)?

Racemonster
4 juli 2009, 11:02
Mij valt op dat het geluid over de receiver van 1 2 en 3 HD niet synchroon loopt met het beeld. Hetzelfde probleem als wat op Eurosport HD al door meerdere kijkers is gemeld.

Weet iemand wat hier aan gedaan kan worden (behalve telkens de audio delay op de versterker aanpassen)?

Rhodanos
5 juli 2009, 11:24
Samsung decoder? Dit probleem is bekend. Ik zelf heb een Humax decoder zonder dit probleem. Er is her en der in het forum meer berichten hierover te lezen. Wordt het geen tijd voor een centraal bug-thread.

iBorisch
5 juli 2009, 11:47
Gisteren maar even de HD voor NL 1,2 en 3 ingesteld en idd, ook bij mij, op mijn Samsung HD ontvanger, een behoorlijke vertraging. Mart Smeets is normaal al vervelend om zo naar te luisteren, maar dit is helemaal K:censored:T!

Wat zegt men bij Ziggo als je hier over belt?

p.s. Aangezien mijn reciever geen audio delay heeft... grrr...

G.bruiker
5 juli 2009, 20:37
Gisteren maar even de HD voor NL 1,2 en 3 ingesteld en idd, ook bij mij, op mijn Samsung HD ontvanger, een behoorlijke vertraging. Mart Smeets is normaal al vervelend om zo naar te luisteren, maar dit is helemaal K:censored:T!

Wat zegt men bij Ziggo als je hier over belt?

p.s. Aangezien mijn reciever geen audio delay heeft... grrr...
Heb je ook weinig aan,want met die audio delay lopen je andere zenders dan ook niet meer synchroon.
Ik heb het ook met film1 HD, ook niet synchroon, ook met de Samsung.
Op die manier heb je weinig aan je HD pakketje als de decoder er niets van bakt.

Phillipus
5 juli 2009, 20:59
Toevallig vandaag Ned 1, 2 en 3 HD ingesteld op de Samsung, maar totaal geen last van genoemde vertraging. Gaat dus niet op om Samsung in het algemeen de schuld te geven. Heb de Samsung nu ca 2,5 jaar en heb daarnaast als reserve de Humax. Maar vooralsnog geen reden om de Samsung te verwisselen voor de Humax.

Greetz,
Phillip(us)

Meeterea
5 juli 2009, 22:24
Hier ook geen enkel probleem met de Samsung H360R aangaande lipsync.

Ik maak overigens geen gebruik van Dolby 5.1 daar dit niet kan worden doorgegeven aan de Sony homecinema (deze heeft alleen een scartingang), geluid is dus ingesteld in de decoder op PCM en Dolby 5.1 staat uit.

Hier in Culemborg dus absoluut geen problemen met de Samsung H360R. :grin:

iBorisch
5 juli 2009, 23:15
Kreeg net een mail van Ziggo, moet de software updaten, ga dat eens proberen.

Overigens zit het aangesloten via optische kabel bij mij... kan dat nog uitmaken?

vinnie-terranova
5 juli 2009, 23:56
bij ziggo zegt men alleen dat er meer klachten over de lipsync binnenkomen. ik heb ook gebeld.

de medewerker zei: ''we gaan een aantal procedures met u doorlopen'' haal de stroom maar van de decoder. haal de smartcard er maar uit...... poets de chip maar even, en doe em weer terug in de ontvanger. dan de stroom er weer op (dit is echt gebeurt). Natuurlijk geen verschil.

Vervolgens moest ik de decoder terugzetten naar de fabrieksinstellingen, oke dan was ik mijn favorietenlijst kwijt, maargoed als het het probleem zou verhelpen, prima. Opnieuw installatie........ geen verschil.

Vervolgens was het antwoord, tja... het is allemaal nieuw.... u moet maar gewoon even afwachten. Misschien wordt het nog beter.

Dat is wat ziggo er van zegt.........er is hier echter nog steeds niet te kijken naar 1,2,3 in HD..... De lipsync is dermate groot dat het kijken niet leuk meer is. Ik ben weer overgeschakeld naar de SD versie van deze zenders

iBorisch
6 juli 2009, 08:01
Alle bovenstaande trucjes gedaan en idd geen verschil. Sterker nog, het lijkt nog erger!

Volgens mij kan ik bij Ziggo wel eisen dat dit goed komt (genoegdoening mag ook). Ik betaal voor HD, heb een door hun goedgekeurde ontvanger, dus...

Pio
6 juli 2009, 08:48
Ook hier lipsync problemen met de Samsung 360. Kijk nu maar weer gewoon SD. Bij de andere zenders in het HD pakket geen problemen.
Ik vraag me toch weer af hoe ze de hele boel testen bij Ziggo.

maceddy
6 juli 2009, 11:54
Ja, hier hetzelfde met de Samsung..
Heel soms is het na een koude reboot (uit en weer aan) opgelost maar meestal niet....

rayren
6 juli 2009, 13:01
Ja , een behoorlijke out of synch hier.
Zo erg dat het het kijken niet waard is , beeld ziet er goed uit, maar wat een drama met het geluid.
Al gekeken voor de nieuwe software update , staat nog niet klaar op het netwerk.
-1 voor casema die me deze weken al blij maakten met de voorgestelde "upgrades"hd 123 en 50 mb internet.
Hoop dat er snel aktie word ondernomen door casema.

Visitor1967
6 juli 2009, 13:17
Zoals ik al eerder meldde (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=179181&postcount=325) loopt ook bij mij het geluid niet synchroon met het beeld.
Ik hoop dat de aangekondigde software-update het probleem verhelpt, maar ik ben bang dat ik straks de HD-kanalen op 1, 2 en 3 heb staan en geen gebruik meer kan maken van de SD-versies. Weet iemand of de SD-varianten beschikbaar blijven?
Ben ook benieuwd, nu het lijkt dat het probleem zich vooral voordoet bij de Samsung 360, of mensen met de 380 het probleem ook hebben.

Pio
6 juli 2009, 13:31
meld iedereen dit ook bij Ziggo? Bellen duurt te lang maar online een formulier invullen moet wel lukken toch?
Ik hoop dat dat meer effect heeft dan het alleen maar hier op het forum melden.
De software update gaat volgens mij toch alleen maar om de HD zenders op plaats 1,2 en 3 te zetten. (hierover had Anoniem ook beter niks kunnen melden en pas als het opgelost was een mededeling moeten doen, want nu zit iedereen weer op een update te wachten/speculeren).

martinculemborg
6 juli 2009, 13:33
Ik snap niet dat Meeterea geen probleem heeft in Culemborg. Bij mij met de Samsung in Culemborg mege lipsync problemen:evil:.

Visitor1967
6 juli 2009, 14:08
meld iedereen dit ook bij Ziggo? Bellen duurt te lang maar online een formulier invullen moet wel lukken toch?
Ik hoop dat dat meer effect heeft dan het alleen maar hier op het forum melden.
De software update gaat volgens mij toch alleen maar om de HD zenders op plaats 1,2 en 3 te zetten. (hierover had Anoniem ook beter niks kunnen melden en pas als het opgelost was een mededeling moeten doen, want nu zit iedereen weer op een update te wachten/speculeren).

Ik heb dit inderdaad ook online bij Ziggo gemeld en hoop dat anderen dat ook doen, zodat Ziggo hier serieus werk van maakt.
Ik had de mededeling van Anoniem ook gelezen, vandaar mijn vrees dat de aangekondigde update niet afdoende zal zijn :cry:

jvgastel
6 juli 2009, 15:19
Ik heb een reset uitgevoerd (stekker eruit en herstel standaardinstellingen) en het lijkt het probleem met lipsinc te hebben opgelost. Ned 2 HD loopt geluid en beeld gelijk. De andere twee kan ik nu niet controleren.

Ik hoop dat het blijft!

vinnie-terranova
6 juli 2009, 18:35
Ik heb een reset uitgevoerd (stekker eruit en herstel standaardinstellingen) en het lijkt het probleem met lipsinc te hebben opgelost. Ned 2 HD loopt geluid en beeld gelijk. De andere twee kan ik nu niet controleren.

Ik hoop dat het blijft!

hier niet...... nederland 1 en 3 heeft het grootste verschil tussen beeld en geluid.....

Tempus
6 juli 2009, 18:44
Tsja....en zo moeten we met duwen en trekken iedere X proberen om de boel goed draaiende te houden.

Er is overal wel een oplossing voor, maar ik verlang weer naar de tijd dat ik probleemloos TV kon kijken, Ja Ja "vroegah" was alles "betah" :mrgreen:

pipo33
6 juli 2009, 20:50
Toch wordt het lipsync issue bij digitale TV veelal veroorzaakt door de vertraging in de TV tgv ingestelde beeld verbeter-opties (bijv. HD Natural Motion, 100Hz, 200Hz ed.).
Allerlei opties die je tegenwoordig in je TV aan kunt zetten en welke het plaatje zouden moeten verbeteren op je beeldbuis kosten verwerkingstijd. Als je alle opties aanzet moet je je geluid vertragen om eea in sync te houden. Als het geluid (net als het beeld) door de TV wordt weergegeven gaat dit meestal goed, als je het geluid apart over een receiver stuurt dien je deze aanpassing handmatig uit te voeren (op de receiver). Helaas hebben veel (oude) receivers deze optie niet.
Work-around is hier alle beeldverbeter opties op je TV uit te zetten (soms is dit helaas niet voldoende).
Enige optie die dit op zou lossen is het geluid via je TV naar j ereceiver laten lopen, echter dit wordt helaas door de meeste TV's niet toegestaan (uitgang is uitsluitend stereo, DD5.1 wordt niet doorgegeven vanwege copyright regels).

vinnie-terranova
6 juli 2009, 21:04
Toch wordt het lipsync issue bij digitale TV veelal veroorzaakt door de vertraging in de TV tgv ingestelde beeld verbeter-opties (bijv. HD Natural Motion, 100Hz, 200Hz ed.).
.

Natuurlijk zelf ook al getest.... ook met alle opties uit is het een drama(geen verschil) daarbij komt kijken dat al mijn andere zenders (incl. andere HD zenders er totaal geen last van hebben) geen tv issue dus.......

Riparius
6 juli 2009, 21:23
Blijkt maar weer eens (voor de zoveelste keer) dat die hele zognaamde 'certificatie' van digitale ontvangers door Ziggo geen moer voorstelt. Ik werk hier met een 'niet goedgekeurde' Sony TV met DVB-C tuner en (uiteraard) geen enkel probleem whatsoever. Hoe zou dat toch komen?

Tempus
6 juli 2009, 21:25
Blijkt maar weer eens (voor de zoveelste keer) dat die hele zognaamde 'certificatie' van digitale ontvangers door Ziggo geen moer voorstelt. Ik werk hier met een 'niet goedgekeurde' Sony TV met DVB-C tuner en (uiteraard) geen enkel probleem whatsoever. Hoe zou dat toch komen?
FOEI..:wink:

vinnie-terranova
6 juli 2009, 21:35

Juist wel..... nu kunnen we ziggo een ingebrekstelling voor de voeten werpen...... als het inderdaad een ontvanger issue blijkt te zijn. Dat is nog even afwachten natuurlijk, de meeste klachten komen hier echter wel van samsung 360 gebruikers........ een gecertificeerde ontvanger door ziggo. Als dit probleem niet zomaar op te lossen is, moeten ze mij een ander alternatief bieden zonder de daarbijhorende kosten. Mensen die niet gecertificeerde apparatuur gebruiken kunnen dat niet...... maargoed dat blijkt ook niet nodig te zijn bij die groep:schater:

Riparius
6 juli 2009, 21:54
Juist wel..... nu kunnen we ziggo een ingebrekstelling voor de voeten werpen...... als het inderdaad een ontvanger issue blijkt te zijn. Dat is nog even afwachten natuurlijk, de meeste klachten komen hier echter wel van samsung 360 gebruikers........ een gecertificeerde ontvanger door ziggo. Als dit probleem niet zomaar op te lossen is, moeten ze mij een ander alternatief bieden zonder de daarbijhorende kosten. Mensen die niet gecertificeerde apparatuur gebruiken kunnen dat niet...... maargoed dat blijkt ook niet nodig te zijn bij die groep:schater:

Dat klinkt als iets wat een jurist zou zeggen, maar juristen zorgen alleen maar voor problemen, oplossingen moeten komen van technici. Veel succes toegewenst met je 'ingebrekestelling'.

G.bruiker
6 juli 2009, 21:59
Ik heb ook een 360 en ook de lipsync via optisch uit.
Ik kan wel een vertraging instellen maar dan is de rest out of sync.
Tv instellingen veranderen heeft weinig zin aangezien het geluid via mijn sony receiver loopt.
Zowel optisch als via HDMI is er een vertraging die ik in de andere HD zenders niet heb.
Helaas reageert niemand van Ziggo in dit topic en op mijn mail en melding volgt geen antwoord.
De helpdesk komt niet verder als de stekker er uit en weer er in, een nieuwe smardcard halen want deze is niet HD geschikt (nou vraag ik je wie zet zo'n iemand nu bij de helpdesk) een duurdere optische kabel kopen... ik heb niet eens zin meer om uit te leggen dat dat het niet kan zijn want een had zelfs het lef om te zeggen "meneer als u eigenwijs bent kan ik u helaas niet verder helpen" en verbrak daarna de verbinding.
Lipsync problemen met de panasonic en nu weer met de Samsung,en maar nieuwe decoders blijven kopen zeker ?
De meldingen bij de helpdesk komen in elk geval nergens goed terecht en zeker niemand maakt er een incident melding van.
Gelukkig staan de HD zenders verderop in de lijst, ik kijk wel SD.
Het is wel leuk dat het analoge tv gebeuren afgebouwd gaat worden maar als ze het digitaal niet goed krijgen waar moet je dan nog naar uitwijken ?
Bij de helpdesk kom ik er in elk geval niet doorheen,ze zijn te eigenwijs om te luisteren :no:
De upgrade ga ik niet doen want ik wil die bagger niet op 1,2 en 3.

vinnie-terranova
6 juli 2009, 22:06
Dat klinkt als iets wat een jurist zou zeggen, maar juristen zorgen alleen maar voor problemen, oplossingen moeten komen van technici. Veel succes toegewenst met je 'ingebrekestelling'.

Ben zeker geen jurist, en natuurlijk hoeft het allemaal niet zo ver te komen. (als je er uberhaupt al wat mee opschiet) Maar dit is nu al vanaf vrijdag..... en je hoort hier niks over vanuit ziggo......als ik nu ook maar het idee had dat er met man en macht aan gewerkt wordt....... maar dat gevoel kunnen ze me niet bezorgen helaas.....

pipo33
6 juli 2009, 22:24
Het lijkt er inderdaad op dat het een Samsung 360 - NED1,2&3 HD issue is (combinatie). Ik begrijp dat het ook niet uitmaakt of je je geluid rechtstreeks van de decoder naar de TV laat lopen of via een receiver.
Wat ik vreemd vind is dat het blijkbaar alleen op NED1,2&3 HD is en niet optreedt op andere HD zenders. Dit roept de vraag op wat er anders is bij NED1 HD in vergelijking met bijv. Eurosport HD.
Een mogelijke optie lijkt me hier de bandbreedte (15Mbit bij NED1,2&3 HD heb ik begrepen). Weet iemand misschien of dit (veel) meer is dan bij de andere HD zenders ?
Andere optie is inderdaad samenstelling van de stream (Ziggo of NPO, er zijn nl. ook problemen met Teletext).

vinnie-terranova
6 juli 2009, 22:52
Een mogelijke optie lijkt me hier de bandbreedte (15Mbit bij NED1,2&3 HD heb ik begrepen). Weet iemand misschien of dit (veel) meer is dan bij de andere HD zenders ?

Weet niet zeker maar volgens mij heeft discovery HD een nog iets hogere bandbeedte...17Mbit? en daar treden de lipsync ook niet op! Het is inderdaad vreemd, helemaal er wel gebruikers zijn die geen last schijnen te hebben.

MSD
6 juli 2009, 23:12
Ik heb hier totaal geen last. Heb een humax 5000 C HD decoder achter een samsung LED-tv. Het geluid gaat via optische kabel van decoder naar versterker en van tv naar versterker ook geen probleem.
Zal vast aan die samsung decoders liggen.

Meeterea
6 juli 2009, 23:32
Ik snap niet dat Meeterea geen probleem heeft in Culemborg. Bij mij met de Samsung in Culemborg mege lipsync problemen:evil:.

Let wel, ik gebruik geen dolby 5.1 maar het stereo geluid, misschien dat het daar in zit.
Tevens gaat bij mij de decoder elke nacht van de stroom af, zodat deze zich elke dag weer "fris" aanmeldt.

propper
6 juli 2009, 23:46
Het lijkt er inderdaad op dat het een Samsung 360 - NED1,2&3 HD issue is (combinatie). Ik begrijp dat het ook niet uitmaakt of je je geluid rechtstreeks van de decoder naar de TV laat lopen of via een receiver.
Wat ik vreemd vind is dat het blijkbaar alleen op NED1,2&3 HD is en niet optreedt op andere HD zenders. Dit roept de vraag op wat er anders is bij NED1 HD in vergelijking met bijv. Eurosport HD.
Andere optie is inderdaad samenstelling van de stream (Ziggo of NPO, er zijn nl. ook problemen met Teletext).

Ook bij mij loopt het geluid niet synchroon met het beeld op NL 1, 2 en 3 HD Vorig jaar toen NL 1 in HD was had ik geen enkel probleem. Dus de vraag die ik eigenlijk heb is, wat is er anders als vorig jaar, toen ging het goed en nu gaat het fout. En ook toen had ik de 360 van Samsung.

HD_Albert
7 juli 2009, 08:45
Ook bij mij loopt het geluid niet synchroon met het beeld op NL 1, 2 en 3 HD Vorig jaar toen NL 1 in HD was had ik geen enkel probleem. Dus de vraag die ik eigenlijk heb is, wat is er anders als vorig jaar, toen ging het goed en nu gaat het fout. En ook toen had ik de 360 van Samsung.

Ik heb geen last met de H360R.
Ik vraag me af of het mensen zijn die hun geluid via pcm of dolby laten lopen en of hun televisies daar iets mee doen

G.bruiker
7 juli 2009, 09:28
Ik heb geen last met de H360R.
Ik vraag me af of het mensen zijn die hun geluid via pcm of dolby laten lopen en of hun televisies daar iets mee doen
Als je Dolby uit zet en output op PCM dan loopt het geluid nog het beste synchroon.
Alleen wie moet je daarvoor benaderen.. Samsung... forget it... Ziggo.... gaat nog niet echt lukken..NOB ??
Voorlopig zitten we in een impasse lijkt me.

propper
7 juli 2009, 10:29
Als je Dolby uit zet en output op PCM dan loopt het geluid nog het beste synchroon.
Alleen wie moet je daarvoor benaderen.. Samsung... forget it... Ziggo.... gaat nog niet echt lukken..NOB ??
Voorlopig zitten we in een impasse lijkt me.

Ik heb het geluid op PCM en via de digital out naar de versterker. NL 2 HD heeft de minste afwijking.

De telefonische helpdesk probeer ik niet eens meer. Moet ik weer de stekker er uit trekken of er wordt gezegd dat ik de verkeerde kabels gebruik, terwijl ze nog niet eens hebben gevraagd welke kabels ik heb. Ga vanmiddag wel even naar Ziggo toe. Eens vragen of ze het probleem überhaupt kennen en of ze al aan een oplossing werken.

Pio
7 juli 2009, 10:57
Ik heb het geluid op PCM en via de digital out naar de versterker. NL 2 HD heeft de minste afwijking.

Ik heb gisteravond ook eens goed zitten kijken en op NL 2HD is het lipsyncprobleem het minste maar nog steeds teveel om normaal naar te kunnen kijken. Op Discovery HD geen enkel probleem.
Bij mij gaat het beeld via HDMI naar de tv en het geluid als PCM spoor naar de versterker. Op mijn tv staan alle "beeldverbeteraars" uit.

Pio
7 juli 2009, 11:02
Kan iemand die geen problemen heeft met lipsync op de nederlandse hd kanalen eens kijken of het op History of Discovery HD wel goed gaat?
Waarschijnlijk wel want daar hoor ik weinig mensen over klagen (geluid op PCM werkt daar eventueel ook)

oneway
7 juli 2009, 11:06
Kennis van mij heeft geen vertraging in het geliud,heeft een samsung 360 en zit bij CAI,ik heb het wel en zit in het ziggo gebied,wel heb ik het geluid op pcm staan en is het een stuk minder.

TinusToverdoos
7 juli 2009, 11:09
Mij was al eerder opgevallen dat ALLE DolbyDigital5.1 uitzendingen op de Samsung H360 NIET synchroon lopen, dus niet allen op Ned1,2,3 HD, maar ook op Discovery HD, Film1 HD etc. Schakel je d.m.v. alternatief audio naar het 2e audiospoor (PCM, via remote) dan zijn er geen problemen meer, maar dan ook geen surround sound meer, dat is de consequentie... De software update die er aan zit te komen voor de Samsung H360 zal waarschijnlijk idd alleen zijn om de Ned1,2,3 HD op plaats 1, 2 en 3 te zetten. Lekker belangrijk zou je zeggen, want die kun je zelf dmv je fav list ook op elke gewenste plaats zetten! Dus om een lang verhaal kort te maken: aangezien het op andere decoders wel goed gaat qua lipsync (kan ik niet testen, maar heb ik vernomen van anderen in deze thread) zal het toch echt liggen aan de software/hardware van de Samsung H360. Alleen het DolbyDigital5.1 signaal geeft vertraging, het PCM gaat goed. Met elkaar dus maar hopen dat hier een software update voor uit zal komen, anders maar geen surround en met PCM blijven kijken.... :sad:

JeroenSipke
7 juli 2009, 11:33
Als ik de Samsung op PCM heb staan, lopen Film1HD en EurosportHD synchroon. Maar NED 1,2 en 3 HD vertonen nog steeds een klein lip-sync probleem. Het verschil is niet groot, maar groot genoeg.

Het Dolby5.1 spoor heb ik al lang opgegeven op de Samsung, maar als wij kunnen bevestigen dat alle andere zenders wel goed werken, moet dit op te lossen zijn. Ik verwacht van Ziggo dat ze hier een goed onderzoek naar starten en gebruikers via storingen goed op de hoogte houden. Anders blijven we gissen...

N.B. stekkers eruit, resetten en kaartjes oppoetsen heeft mij nog nooit geholpen. Als mensen thuis de spullen goed voor elkaar hebben, mag Ziggo zijn klanten wel wat serieuzer nemen. Altijd naar Samsung wijzen, lost niets op. We zijn geen debielen!

Visitor1967
7 juli 2009, 11:40
De vertraging doet zich bij mij zowel bij PCM als bij DD voor, maar alleen op 1, 2, en 3 HD. De vertraging is wel iets minder als ik voor PCM kies, maar nog steeds storend.
Op Discovery, NG en History heb ik dit probleem niet.
Overigens gebruik ik geen surround-installatie, het geluid komt rechtstreeks uit de tv. Ik heb geen beeldverbetering aan staan.

propper
7 juli 2009, 11:48
Mij was al eerder opgevallen dat ALLE DolbyDigital5.1 uitzendingen op de Samsung H360 NIET synchroon lopen, dus niet allen op Ned1,2,3 HD, maar ook op Discovery HD, Film1 HD etc. Schakel je d.m.v. alternatief audio naar het 2e audiospoor (PCM, via remote) dan zijn er geen problemen meer, maar dan ook geen surround sound meer, dat is de consequentie... De software update die er aan zit te komen voor de Samsung H360 zal waarschijnlijk idd alleen zijn om de Ned1,2,3 HD op plaats 1, 2 en 3 te zetten. Lekker belangrijk zou je zeggen, want die kun je zelf dmv je fav list ook op elke gewenste plaats zetten! Dus om een lang verhaal kort te maken: aangezien het op andere decoders wel goed gaat qua lipsync (kan ik niet testen, maar heb ik vernomen van anderen in deze thread) zal het toch echt liggen aan de software/hardware van de Samsung H360. Alleen het DolbyDigital5.1 signaal geeft vertraging, het PCM gaat goed. Met elkaar dus maar hopen dat hier een software update voor uit zal komen, anders maar geen surround en met PCM blijven kijken.... :sad:

Bij mij gaat het op PCM met NL 1, 2 en 3 HD ook niet goed. :cry:

Ik heb op PCM wel surround. PCM wordt in stereo doorgeven en via de digital out naar de versterker gestuurd. Die zet het vervolgens om naar dolby prologic 2 en geeft dus volledig surround sound.

maceddy
7 juli 2009, 11:50
N.B. stekkers eruit, resetten en kaartjes oppoetsen heeft mij nog nooit geholpen. Als mensen thuis de spullen goed voor elkaar hebben, mag Ziggo zijn klanten wel wat serieuzer nemen. Altijd naar Samsung wijzen, lost niets op. We zijn geen debielen!

Dan nog. Ziggo doet zaken met Samsung, ik doe zaken met Ziggo.. Zij horen voor Support te zorgen.. Zou een mooie stunt zijn als ik een PC koop met ingebouwde DVD brander, de brander stuk gaat en ik rechtstreeks bij de fabrikant van de brander moet zijn...

G.bruiker
7 juli 2009, 16:09
Lezen er eigenlijk nog wel Ziggo medewerkers hier mee ?
Zo ja,wordt er op zijn minst gekeken naar een oplossing ?

Ik heb op geen enkele HD zender lipsync problemen,behalve nederland 1,2,3 en film1HD.

Samsung 360,laatste firmware,lipsync zowel audio optisch als via audio HDMI.

Bij Discovery HD, Eurosport HD enz enz dus GEEN problemen.
Naar kennissen geweest met Lijbrandt TV waar nederland 1,2 en 3 in HD geen enkel probleem geven,het ligt dus niet aan de zenders zelf.

MauriceW
7 juli 2009, 17:40
Ik vraag me ook af waarom er niemand van Ziggo reageert op dit probleem.. Anoniem? Infje? Kitaro?

Er zijn zoveel meldingen van lipsync problemen met de Samsung 360, dat kan gewoon geen individueel probleem meer zijn. Ik heb het probleem zelf geconstateerd op twee verschillende decoders: eentje aangesloten via component en analoog rood/wit en eentje aangesloten via component en optisch. Een collega van me die via Caiway kijkt heeft ook problemen, die decoder is aangesloten via HDMI op z'n receiver.

vinnie-terranova
7 juli 2009, 17:49
Ik heb die van mij zoiezo op pcm staan........nog steeds met lipsync, of het het beste van het slechtste is maakt me niet uit! Het moet gewoon goed zijn!!!!!!..... ziggo is angstvallig stil..... ook over deze storing op hun site.......

Tempus
7 juli 2009, 17:54
Ik heb die van mij zoiezo op pcm staan........nog steeds met lipsync, of het het beste van het slechtste is maakt me niet uit! Het moet gewoon goed zijn!!!!!!..... ziggo is angstvallig stil..... ook over deze storing op hun site.......
Hier heb ik in het verleden ook al eens mijn ontevredenheid over uitgesproken, voral bij Eurosport HD !! moet je eens een tenniswedstrijd volgen...de bal ligt al aan de andere kant....hoor je de slag :mrgreen:

vinnie-terranova
7 juli 2009, 17:58
ik heb hier ook melding van gemaakt via de mail bij ziggo.... er zijn een aantal mensen van ziggo die normaal op dit forum mee kijken op vakantie.... iedereen die last heeft van lipsync op ned 1.2.3 melden bij ziggo dmv klachtenformulier. Heb ik inmiddels gedaan, kreeg het onderstaande terug als antwoord........ De procedure die ze aanbieden helpt niet.... die heb ik al uitgevoerd.......

onderstaande de reactie van ziggo

Via de website heeft u een vraag gesteld over - Vraag - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".

Doe alle softwareupdates (indien beschikbaar); (ik ben up-to-date)
**Zet de decoder terug naar de fabrieksinstellingen; (helpt niet, favorietenlijst kwijt)
**Doe de netwerkinstallatie opnieuw; (helpt ook niet)
**Laat eventueel de coaxkabels vervangen door nieuwe HF dichte kabels ( zie www.kabelkeur.nl (http://www.kabelkeur.nl/)) (deze kabels had ik al liggen)

De technische dienst is bekend met deze verstoring en men is bezig dit probleem op te lossen. (kijk dit is tenminste nieuws.....)
Mocht het desondanks nog niet opgelost zijn, kunt u het beste bellen voor een nadere analyse.

Jean
7 juli 2009, 20:39
Ook maar even klachten formulier ingevuld. Ik vind het erg storend. Het is misschien een goed idee dat zoveel mogelijk mensen die klacht insturen zodat men het serieus gaat nemen. Link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier

Ik heb ook een link naar deze thread bij de klacht gezet hoewel ik daar eigenlijk niets van verwacht.
Overigens maakt het hier geen verschil of je het signaal van de STB of dat van de Tv naar je versterker stuurt.

maceddy
7 juli 2009, 21:53
Ik had hier ook last van sinds zaterdag.
Zit nu te kijken en zowel Ned 1,2 en 3 HD doen het nu goed!

Wonderbaarlijk... Ben benieuwd of het toeval is of dat er iets is veranderd.
Overigens stuur ik het via de decoder optisch (PCM) naar de receiver.

vinnie-terranova
7 juli 2009, 21:56
nou wat een verbetering, de ''herdenkingsdienst'' van jackson was anders aardig storend om naar te kijken op 3 HD (gelukkig was het nog op 100.000 andere zenders te zien:))!

larsonski
8 juli 2009, 00:38
NED3 HD tijden MJ-herdenkig was inderdaad erg slecht. Net zoals de avondetappe met Mart Smeets, het geluid komt echt veel te traag.
Ik heb het geluid via een optische glasvezel aangesloten op de Dolby receiver en het beeld is met HDMI op de tv aangesloten. DD of PCM maakt geen verschil. Net zoals HDMI A, B, C of D. Bij andere HD kanalen geen lipsyncproblemen.

lindemans
8 juli 2009, 00:41
Heb Samsung 360 en wordt er gek van.
Vanavond video en audio geprobeerd via HDMI, Scart, composiet en die rood/groen/blauwe tulpstekkers: synch probleem blijft identiek.
Zit dus echt niet in TV, want sommige HD channels zijn perfect.

NL1HD was drama; NL2HD was tijdje het beste; film op NL3HD was vanavond perfect in synch; NL serie nu weer niet.

Het MOET daarom in het signaal of in de 360 zitten. Ik vermoed dat verschillende programmas met verschillende bitrates of andere verschillen worden uitgezonden, en dat de Samsung met sommigen daarvan moeite heeft.

SW versie is meeste recente, en natuurlijk helpt reset van de receiver niet. Maar Ziggo komt via contact nier verder dan dat soort domme suggesties. KOM NOU EENS EEN KEER MET EEN GOEDE TECHNISCHE VERKLARING HIERVOOR !!!

Geef van mijn part toe dat ik naar een andere receiver moet, dan tik ik die EUR 200 GRAAG af als ik maar zeker weet dat daar het probleem mee weg is.

Techneuten hier die wat kunnen roepen !?

vinnie-terranova
8 juli 2009, 02:30
Geef van mijn part toe dat ik naar een andere receiver moet, dan tik ik die EUR 200 GRAAG af als ik maar zeker weet dat daar het probleem mee weg is.

Amehoela, ik heb een door ziggo gecertificeerde ontvanger gekocht (samsung 360) om hier HD mee te kunnen kijken (op een normale manier). Ging ook prima... tot de start van 1,2,3..........

Tuurlijk.... ik kan nu naar de winkel rennen en een humax halen (schijnen het niet te hebben)

Als jij een nieuwe auto koopt en na 5 maanden stuurt ie alleen nog maar naar links...... dan koop je toch ook geen nieuwe, dan moet het opgelost worden door de garage (die vervangen dan het differcieel:oyeah:)

Als het niet door ziggo op te lossen is......... heb nog garantie tot eind van het jaar op deze ontvanger..... dan gaat hij gewoon retour naar ziggo en leveren ze me maar een andere.

Tempus
8 juli 2009, 05:19
Amehoela, ik heb een door ziggo gecertificeerde ontvanger gekocht (samsung 360) om hier HD mee te kunnen kijken (op een normale manier). Ging ook prima... tot de start van 1,2,3..........

Tuurlijk.... ik kan nu naar de winkel rennen en een humax halen (schijnen het niet te hebben)

Als jij een nieuwe auto koopt en na 5 maanden stuurt ie alleen nog maar naar links...... dan koop je toch ook geen nieuwe, dan moet het opgelost worden door de garage (die vervangen dan het differcieel:oyeah:)

Als het niet door ziggo op te lossen is......... heb nog garantie tot eind van het jaar op deze ontvanger..... dan gaat hij gewoon retour naar ziggo en leveren ze me maar een andere.Daar ben ik het volledig mee eens.

propper
8 juli 2009, 11:43
Ik ben gisteren even op het kantoor van Ziggo geweest en volgens de medewerker daar zijn ze nu bezig met het verzamelen van de klachten om vervolgens te zoeken naar een oplossing. Ik heb wel gevraagd of het probleem met het geluid bekend was, maar heb niet echt een duidelijk antwoord daarover gekregen. Ziggo wil mij binnen twee dagen gaan bellen.

Ik heb sinds gisteravond wel het gevoel dat er een kleine verbetering inzit maar op NL1 en 3 HD loopt het beeld en geluid nog steeds niet helemaal synchroon. We wachten maar weer af. :frons:

Jean
8 juli 2009, 15:55
Dit is het antwoord wat ik van ziggo kreeg na m'n klacht over de lipsync:

---------------------------
Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC9713 - Klacht - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".

Uw probleem heeft te maken met een bepaalde straling in uw regio, ik adviseer u een beveiligde coax HF kabel aan te schaffen.
----------------------------

Je wordt er toch niet goed van. Ik heb expliciet gezegd dat het probleem bij meer mensen voorkomt en een link naar deze thread bijgevoegd, ze lappen het gewoon aan hun laars. Bepaalde straling in mijn regio, ja zeker van de marsmannetjes. Wat een superklungels.

G.bruiker
8 juli 2009, 15:58
Vandaag ook klachtenformulier ingevuld,link naar dit topic.
Kan wel een Humax gaan kopen,maar wie weet veranderen ze volgende week weer iets en werkt die weer niet goed.
En dan zo maar ff 2 Samsung decoders af gaan schrijven ?
Ik heb 2 HD decoders met dit probleem en mijn oude pana staat ook nog steeds te wachten op de lipsync oplossing die nooit komt.
Ik bump het topic weer op,in de ijdele hoop dat iemand van Ziggo mee leest en op zijn minst gewoon zegt dat er aan gewerkt wordt.
Om diezelfde reden koop ik dus geen Cl+ televisie want een het blijft werken garantie zit er vast niet bij !
En moet ik er daar dan ook 2 van gaan kopen ?

G.bruiker
8 juli 2009, 16:07
Uw probleem heeft te maken met een bepaalde straling in uw regio, ik adviseer u een beveiligde coax HF kabel aan te schaffen.
----------------------------

Zie me al staan in de winkel,mag ik een beveiligde coax van u ?
Winkelier: Brand of inbraak beveiliging meneer ? :schater:

Jean
8 juli 2009, 16:39
Ik heb nog gebeld met ziggo. 'Ja meneer maar heeft u een andere kabel nou geprobeerd?' en 'Ik zeg niet dat het daaraan ligt, het zou daaraan kunnen liggen'. en 'Het is interferentie van diginet'.

Ik heb kwaad opgehangen en terecht, het is gewoon asociaal zoals je wordt genegeerd als klant.

Surfend naar de humax kom ik deze recensie tegen:
quote:
'Voorzover we wat afwijkingen zagen tussen beeld en geluid (zogenaamde lipsync afwijking) bleken die veelal in het aangeleverde Ziggo signaal te zitten.'
link: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/irhd-5000c-test-20080807/

larsonski
8 juli 2009, 19:13
Ik krijg ook alleen maar de standaard antwoorden. Ik word hier zo moe van.

<Ziggoreactie>
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC6049 - Klacht - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".

Om het probleem wat u ervaart te kunnen oplossen zult u kunnen proberen de zenders opnieuw te installeren door middel van de digitale ontvanger naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Raadpleeg uw handleiding of http://www.ziggo.nl/klantenservice/technisch/handleidingen/ voor de instellingen die u moet invullen bij frequentie en netwerk ID.
Kijk ook of er een software update beschikbaar is. Installeer deze mits aanwezig.
Als deze bovengenoemde stappen niet tot oplossing leiden dan raad ik aan om telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice van Ziggo via 0900-1884.

Met vriendelijke groet,

***)
Afdeling Klantenservice
Ziggo
</einde ziggoreactie>

modedit : Lees de forumregels : Namen van medewerkers worden niet gepost.

brug
8 juli 2009, 20:39
Ik mag gelijk bellen:

"Naar aanleiding van uw bericht via de website informeren wij u als volgt.

Voor het probleem dat u omschrijft vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze Klantenservice via 0900-1884 (lokaal tarief). Via de e-mail kunnen wij dergelijke problemen helaas niet oplossen.

Onze excuses voor het ongemak"

Heeft iemand ervaring of het probleem dat kennelijk niet per e-mail opgelost kan worden wel telefonisch opgelost kan worden

larsonski
8 juli 2009, 20:54
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-dcb-h360r-hd-decoder-test/

"...De enkele keer dat we geluid en beeld synchroon problemen hadden bleek dat niet in de DCB-H360R te liggen maar in het signaal zoals dat via de kabelaar werd aangevoerd. Dat is de decoder moeilijk te verwijten..."

Dat staat er in de bijna laatste zin.
Dus Ziggo doe er wat aan zou ik zeggen. Laat de technische mensen van jullie eens kijken naar het uitzendsignaal.

Pio
8 juli 2009, 21:35
Het valt me op dat nu Anoniem en Kitaro op vakantie zijn er erg weinig door mensen van Ziggo gereageerd wordt op dit lipsync probleem. Ik begreep dat ze veel in hun vrije tijd hier rondhangen maar ik heb ook wel eens commentaren gezien waarbij stond "Ziggo webcare team". Weet iemand hier meer over te vertellen?

vinnie-terranova
8 juli 2009, 22:09
Het valt me op dat nu Anoniem en Kitaro op vakantie zijn er erg weinig door mensen van Ziggo gereageerd wordt op dit lipsync probleem. Ik begreep dat ze veel in hun vrije tijd hier rondhangen maar ik heb ook wel eens commentaren gezien waarbij stond "Ziggo webcare team". Weet iemand hier meer over te vertellen?

Daarom moeten we ervoor zorgen dat ziggo klachtenformulieren van iedereen ontvangt die gier last van heeft (het liefst met een CC naar Tros Radar en Kassa)

Want als ziggo ons afscheept met flauwe antwoorden (u moet de smartcard effe poesten (echt gebeurt), coax kabel is niet goed genoeg(beter dan ik heb liggen is er niet te krijgen) en de fabrieksinstellingen terug zetten

Als ze nu een antwoord geven als...... '' wij weten momenteel niet waar het probleem met lipsync vandaan komt, wij zijn druk bezig om hier een oplossing voor te zoeken. Wij houden u hiervan op de hoogte.'' Dat is veel eerlijker, en klinkt ook geloofwaardiger........

Dit is gewoon afpoeieren van klanten met een probleem.

Mensen... klachten dus deponeren bij ziggo, en consumentenprogrmma's..........misschien dat er dan eens een normaal antwoord van ziggo gaat komen.

Digitaal-TV
8 juli 2009, 22:36
De problemen met de lipsync zijn niet eenvoudig aan de box of aan de bron toe te schrijven. Er zijn klanten waarbij de Samsung box wel goed werkt, en klanten waar het niet goed werkt. De oorzaak is een combinatie van factoren.

Op korte termijn zal een mogelijke oplossing getest worden.

propper
8 juli 2009, 22:42
Uw probleem heeft te maken met een bepaalde straling in uw regio

Kijk, daar kun je wat mee. Misschien moet Uri Geller worden ingeschakeld en kan Ziggo het niet eens oplossen.:schater:

vinnie-terranova
8 juli 2009, 23:05
.

Op korte termijn zal een mogelijke oplossing getest worden.

Als je werkzaam bent bij ziggo, is dat pas info!! als er een mogelijke oplossing getest gaat worden, dan is er ook een mogelijke oorzaak gevonden dus...........
waarom kan dat nou niet gewoon vermeld worden op jullie site, ipv opties waarvan jullie dus blijkbaar weten dat deze nu niet helpen. (fabrieksinstellingen terug zetten etc.)

Avaya
9 juli 2009, 08:24
Ik heb deze info van Ziggo gekregen via de mail:

Wat te doen om dit te verhelpen?

Stroomreset. Haal de HD decoder minimaal 10 seconden van de stroom af.
Doe alle software/firmware updates (indien beschikbaar). Zie de handleidingen.
Zet de decoder terug naar de fabrieksinstellingen/standaard instellingen.

Voer een nieuwe netwerkinstallatie uit.

Hiermee is in bijna alle gevallen het probleem opgelost!

Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft, laat de klant de decoder rechtstreeks aansluiten op de Hoofdaansluiting (AOP). Dus zonder splitters/versterkers/modemfilters er tussen!

Indien daarmee het probleem is opgelost: verstoorde de tussenliggende splitter het signaal op de frequenties van NDL123 HD en moet de klant die vervangen. Indien het modemfilter (Bv. PDF65 of UMU) het probleem is, stuur een Internet of Telefonie storingsmonteur naar de klant toe om deze te vervangen.

Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft rechtstreeks op de Hoofdaansluiting, adviseer de klant om de decoder via een NIEUWE coaxkabel (het liefst dubbel-afgeschermd) rechtstreeks aan te sluiten. (Te vinden bij de betere televisie speciaal zaak of bij bv. Mediamarkt.)

Indien daarmee het probleem is opgelost: verstoorde de coaxkabel het signaal op de frequenties van NDL123 HD.

Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft na al bovenliggende stappen, kan je een Televisie storingsmonteur aansturen voor het vervangen van de Wandcontactdoos (WCD) van de hoofdaansluiting.
Let op! Alle bovenliggende stappen moeten gecontroleerd en uitgevoerd zijn.

Extra info: Indien de klant op kanaal 1, 2 en 3 de normale SD (lage kwaliteit) Nederlandse zenders ontvangt, is het waarschijnlijk dat de klant een favorietenlijst heeft ingesteld. Dit probleem is op te lossen via een fabrieksreset, opnieuw instellen en daarna de favorietenlijst opnieuw aan te maken.

Extra info #2: Klanten kunnen de kanalen Nederland 1, 2 en 3 op SD (lage kwaliteit) bekijken op kanaal 71, 72 en 73

Avaya
9 juli 2009, 08:30
Kijk, daar kun je wat mee. Misschien moet Uri Geller worden ingeschakeld en kan Ziggo het niet eens oplossen.:schater:

Heb je wel eens op kabelkeur.nl en digitalekabeltelevisie.nl gekeken? Dan kan je zien dat er wel degelijk zoiets bestaat als straling (interferentie) en dat dit problemen veroorzaakt EN dat dit opgelost kan worden met afgeschermde kabels (met een weerstand van tenminste 75 ohm).

Als je niet weet waar je over praat zeg dat alsjeblieft niets!

larsonski
9 juli 2009, 08:38
Avaya, heeft bovenstaande posting van jou geholpen in jou situatie?
Het lijkt mij nl. erg raar waarom het o.a. aan de bekabeling zal liggen als maar enkele HD zenders storen. Ander HD kanalen lopen wel synchroon, hoe verklaar je dat dan?
Ik wacht nog even om alle reeds liggende coax-bekabeling die in de muren zit te gaan vervangen, om er dan achter te komen dat Ziggo (of de distributeur van NED1,2,3 HD) hun streaming moesten aanpassen.

Avaya
9 juli 2009, 08:46
Avaya, heeft bovenstaande posting van jou geholpen in jou situatie?
Het lijkt mij nl. erg raar waarom het o.a. aan de bekabeling zal liggen als maar enkele HD zenders storen. Ander HD kanalen lopen wel synchroon, hoe verklaar je dat dan?
Ik wacht nog even om alle reeds liggende coax-bekabeling die in de muren zit te gaan vervangen, om er dan achter te komen dat Ziggo (of de distributeur van NED1,2,3 HD) hun streaming moesten aanpassen.

De nieuwe kabels hebben bij mij inderdaad geholpen. Zoals ze mij uitlegden komt komen die zenders door de kabel op verschillende frequenties. En als die kabel problemen heeft waar die frequenties doorkomen kan het voor problemen zorgen. Dus ik bij de winkel gevraagd of dit waar was en zij beamen dit ook. Daarop heb ik nieuwe kabels geprobeerd (van decoder naar hoofdaanlsluiting) en daarmee is het probleem opgelost gelukkig!

Pio
9 juli 2009, 09:27
De nieuwe kabels hebben bij mij inderdaad geholpen. Zoals ze mij uitlegden komt komen die zenders door de kabel op verschillende frequenties. En als die kabel problemen heeft waar die frequenties doorkomen kan het voor problemen zorgen. Dus ik bij de winkel gevraagd of dit waar was en zij beamen dit ook. Daarop heb ik nieuwe kabels geprobeerd (van decoder naar hoofdaanlsluiting) en daarmee is het probleem opgelost gelukkig!

Dus jij wil zeggen dat de vertraging in het geluid ( daar gaat dit topic over tenslotte) is opgelost door nieuwe coax kabels te gebruiken?

ArChie
9 juli 2009, 09:51
Ik heb deze info van Ziggo gekregen via de mail:

Wat te doen om dit te verhelpen?

Stroomreset. Haal de HD decoder minimaal 10 seconden van de stroom af.
Doe alle software/firmware updates (indien beschikbaar). Zie de handleidingen.
Zet de decoder terug naar de fabrieksinstellingen/standaard instellingen.

Voer een nieuwe netwerkinstallatie uit.

Hiermee is in bijna alle gevallen het probleem opgelost!

Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft, laat de klant de decoder rechtstreeks aansluiten op de Hoofdaansluiting (AOP). Dus zonder splitters/versterkers/modemfilters er tussen!

Indien daarmee het probleem is opgelost: verstoorde de tussenliggende splitter het signaal op de frequenties van NDL123 HD en moet de klant die vervangen. Indien het modemfilter (Bv. PDF65 of UMU) het probleem is, stuur een Internet of Telefonie storingsmonteur naar de klant toe om deze te vervangen.

Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft rechtstreeks op de Hoofdaansluiting, adviseer de klant om de decoder via een NIEUWE coaxkabel (het liefst dubbel-afgeschermd) rechtstreeks aan te sluiten. (Te vinden bij de betere televisie speciaal zaak of bij bv. Mediamarkt.)

Indien daarmee het probleem is opgelost: verstoorde de coaxkabel het signaal op de frequenties van NDL123 HD.

Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft na al bovenliggende stappen, kan je een Televisie storingsmonteur aansturen voor het vervangen van de Wandcontactdoos (WCD) van de hoofdaansluiting.
Let op! Alle bovenliggende stappen moeten gecontroleerd en uitgevoerd zijn.

Extra info: Indien de klant op kanaal 1, 2 en 3 de normale SD (lage kwaliteit) Nederlandse zenders ontvangt, is het waarschijnlijk dat de klant een favorietenlijst heeft ingesteld. Dit probleem is op te lossen via een fabrieksreset, opnieuw instellen en daarna de favorietenlijst opnieuw aan te maken.

Extra info #2: Klanten kunnen de kanalen Nederland 1, 2 en 3 op SD (lage kwaliteit) bekijken op kanaal 71, 72 en 73
Wat je hier geplaatst hebt is (een deel van) het helpdesk script dat door de helpdesk medewerkers met de klant doorlopen moet worden in geval van digitale TV problemen. Het lijkt mij sterk dat Ziggo dit als zodanig en in die bewoordingen aan klanten verstuurd via de email. Op zijn minst moeten dan bewoordingen waar gesproken wordt over "de klant" vervangen worden.

Avaya
9 juli 2009, 09:54
Wat je hier geplaatst hebt is (een deel van) het helpdesk script dat door de helpdesk medewerkers met de klant doorlopen moet worden in geval van digitale TV problemen. Het lijkt mij sterk dat Ziggo dit als zodanig en in die bewoordingen aan klanten verstuurd via de email. Op zijn minst moeten dan bewoordingen waar gesproken wordt over "de klant" vervangen worden.

Dat het jou sterk lijkt wil toch niet zeggen het ook sterk is? Volgens mij heb ik dit toch echt gekregen van Ziggo hoor!

ArChie
9 juli 2009, 10:43
Dus jij wil zeggen dat de vertraging in het geluid ( daar gaat dit topic over tenslotte) is opgelost door nieuwe coax kabels te gebruiken?
Als de BER waarden van de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen gewoon 0 zijn dan gaan wijzigingen in de COAX bekabeling niets uithalen voor problemen met asynchroniteit van beeld en geluid. Klinkt eerder als een probleem van de DCB-H360R die de wat hogere H.264 bitrate die voor deze Nederlandse kanalen gebruikt wordt niet helemaal kan bijbenen. De eerste uitvoeringen van de DCB-H360R reageerden destijds ook al enorm traag op de afstandsbediening tijdens het zappen afhankelijk van de geluidsinstellingen voor type A, B, C, D en E wat toen voor mij al een indicatie was dat de DCB-H360R eigenlijk een beetje te licht is voor de HD taak. Na de hardware revisie en wat firmware updates gaat het wat beter, maar zwaardere belastingen lijken toch lastig te blijven voor deze ontvanger.

propper
9 juli 2009, 11:21
Heb je wel eens op kabelkeur.nl en digitalekabeltelevisie.nl gekeken? Dan kan je zien dat er wel degelijk zoiets bestaat als straling (interferentie) en dat dit problemen veroorzaakt EN dat dit opgelost kan worden met afgeschermde kabels (met een weerstand van tenminste 75 ohm).

Als je niet weet waar je over praat zeg dat alsjeblieft niets!

Ik weet heus wel waar ik over praat, maar als je de humor niet kan zien van bepaalde uitspraken. Ik wel. Maar als dat niet kan, mijn excuses.

Jean
9 juli 2009, 12:07
@archie, wat een treffend plaatje die struisvogel. :)

De speciaalzaak die ik geraadpleegd heb zei dat ze het niet zeker wisten maar dat ze zich moeilijk konden voorstellen dat interferentie afhankelijk zou kunnen zijn van de frequentie. M.a.w. dan zou het zich ook op andere HD kanalen moeten voordoen.
Discovery, History channel en National Geographic hd heb ik geen lipsync problemen mee. Met eurosport hd trouwens wel weer.

Aristoles
9 juli 2009, 12:15
Blijkt maar weer eens (voor de zoveelste keer) dat die hele zognaamde 'certificatie' van digitale ontvangers door Ziggo geen moer voorstelt.

Marketing tactiek. Ze lullen uit hun nek tot de broek begint te wapperen.

BenJ
9 juli 2009, 12:18
Wel heel erg speciaal die zaak : http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferentie_(natuurkunde) (http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferentie_(natuurkunde))

Avaya
9 juli 2009, 13:42
Wel heel erg speciaal die zaak : http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferentie_(natuurkunde) (http://nl.wikipedia.org/wiki/Interferentie_(natuurkunde))

Natuurkundige interferentie is wel heel iets anders dan dit soort interferentie.

Pio
9 juli 2009, 14:50
Als de BER waarden van de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen gewoon 0 zijn dan gaan wijzigingen in de COAX bekabeling niets uithalen voor problemen met asynchroniteit van beeld en geluid. Klinkt eerder als een probleem van de DCB-H360R die de wat hogere H.264 bitrate die voor deze Nederlandse kanalen gebruikt wordt niet helemaal kan bijbenen. De eerste uitvoeringen van de DCB-H360R reageerden destijds ook al enorm traag op de afstandsbediening tijdens het zappen afhankelijk van de geluidsinstellingen voor type A, B, C, D en E wat toen voor mij al een indicatie was dat de DCB-H360R eigenlijk een beetje te licht is voor de HD taak. Na de hardware revisie en wat firmware updates gaat het wat beter, maar zwaardere belastingen lijken toch lastig te blijven voor deze ontvanger.
De Samsung moet volgens de handleiding van 0 tot 33 Mb/s aankunnen. Dat halen ze toch niet met de huidige 15 Mb/s.

Pio
9 juli 2009, 14:54
Natuurkundige interferentie is wel heel iets anders dan dit soort interferentie.

:schater::schater::schater:

Als externe elektomagnetische straling het signaal in een kabel beinvloed hoe noem je dat dan.
Gezien je naam had ik wel wat meer inzicht in bekabeling verwacht :mrgreen:.

Avaya
9 juli 2009, 14:58
:schater::schater::schater:

Als externe elektomagnetische straling het signaal in een kabel beinvloed hoe noem je dat dan.
Gezien je naam had ik wel wat meer inzicht in bekabeling verwacht :mrgreen:.

Dat noem je inderdaad wel degelijk interferentie, mijn fout.

Maar hoezo gezien mijn naam? :?:

Pio
9 juli 2009, 15:07
Dat noem je inderdaad wel degelijk interferentie, mijn fout.

Maar hoezo gezien mijn naam? :?:

Oftopic: Avaya levert onder andere netwerkbekabeling

Avaya
9 juli 2009, 15:20

Ja en wat heb ik daar mee te maken? Ze leveren ook telefoons en die heb ik toevallig een op mijn werk en ik wist even geen andere nickname, dus vandaar..

Samir Janssen
9 juli 2009, 15:21
Ik heb nog gebeld met ziggo. 'Ja meneer maar heeft u een andere kabel nou geprobeerd?' en 'Ik zeg niet dat het daaraan ligt, het zou daaraan kunnen liggen'. en 'Het is interferentie van diginet'.

Ik heb kwaad opgehangen en terecht, het is gewoon asociaal zoals je wordt genegeerd als klant.

Beste Jean, ik vind je reactie erg overdreven. Je zou dit ook kunnen intrepeteren als interferentie aangezien dit ook vertraging, meestal gepaard met blokvormend beeld, geeft bij het audiosignaal. Ik snap dus ookwel waarom dit de eerste reactie is van deze callcenter-medewerker.

Nu is het zo dat deze update vrij recensent is en het lijkt me naief om er vanuit te gaan dat, wanneer dit in het signaal van ziggo zit, dit meteen bij iedereen in de callcenters meteen bekend is. Geef Ziggo de tijd om het probleem te achterhalen, ik kan me voorstellen dat er bij zo'n zenderwijziging veel bij komt kijken.

Voor iedereen dier hier last van heeft: De gewone SD-versies van nl1,2,3 blijven beschikbaar op 71,72,73. Je zou dus kunnen overwegen om via favorieten deze op zender 1,2,3 te zetten. Zeker als je nagaat dat de meeste programmas niet in HD worden uitgezonden. Zo ver ik weet alleen de Tour de France.

Ik zeg hiermee niet dat het in het signaal van Ziggo zit, simpelweg dat dit tijdelijk een alternatief kan zijn.

pjutr
9 juli 2009, 15:42
Kreeg net een mail van Ziggo, moet de software updaten, ga dat eens proberen.

Overigens zit het aangesloten via optische kabel bij mij... kan dat nog uitmaken?

Is er een nieuwe softwareupdate voor de Smasung HD dan?
Niets van gemerkt...

Avaya
9 juli 2009, 15:43
De optische kabel is alleen voor het geluid, dus dat heeft sowieso geen invloed op het tv beeld.

Samir Janssen
9 juli 2009, 16:02
Niets van gemerkt...

Ik vermoed dat de Samsung dit automatisch op de achtergrond doet. Je zou dit kunnen nakijken door in het menu proberen de software-update uit te voeren. Deze zal niet te selecteren zijn wanneer hij de laatste software-update al binnen heeft. Je kunt dit ook zien aan de opmerking bij het kanaal, er zal dan Nl1 HD moeten staan.

Casey111
9 juli 2009, 16:06
Niets van gemerkt...
Nee, die is er nog niet (wordt blijkbaar momenteel getest).

Even op wat andere issues reageren:
- Interferentie kan wel degelijk heel specifiek effect hebben op bepaalde frequenties. Dus instraling van bv. Digitenne heeft vrijwel altijd tot gevolg dat er een paar zenders tegelijk last van hebben. En andere zenders perfect doorgegeven worden.
- In het geval van Ned 1,2,3 in HD is er inderdaad sprake van een 'frequentie probleem'. In een deel van het land zitten Ned 1 en 2 in HD op een vrij hoge frequentie. Die is van nature gevoeliger voor storingen dan de lagere frequenties. Vandaar dat je (zie andere topics) mensen hoort klagen dat ze wel Ned3 in HD hebben maar niet Ned 1 en 2.
- Maar: dit soort interferentie heeft IMHO geen enkele invloed op de lipsync problemen. Want: het signaal wordt blijkbaar goed ONTVANGEN door de decoder (men kan het beeld zien en men heeft geluid). Het wordt alleen niet goed VERWERKT!
- En dat kan idd twee oorzaken hebben: een probleem in de decoder die niet goed weg weet met bv. een hoge bitrate, of een 5.1 signaal, of de combinatie van 5.1 uitspelen op optisch uit en PCM coderen op de stereo uitgang. Of het probleem zit in de uitzending, waarbij bv. de NOB (Technicolor heet dat nu) het signaal niet 100% volgens spec uitstuurt. Het kan heel goed zijn dat bv. een Humax of Cisco decoder daar dan geen last van heeft maar een Samsung wel. Let wel: in dat geval kan de Samsung nog steeds 'binnen spec' zijn! Zie de teletekst discussie: hiervan stelt de NOB zelf dat het signaal 'out of spec' is maar de Samsung heeft er geen problemen mee (die laat wel teletekst zien) en de Humax kan er niet tegen...
Ik heb nog wel een vraagje (ik heb nl. deze problemen op mijn Vantage :no: niet): wat is nu het probleem: loopt het geluid voor op het beeld, of loopt het beeld voor op het geluid? En is dit altijd hetzelfde of is het per kanaal verschillend / verschillend in de tijd?

brug
9 juli 2009, 16:39
Ik heb nog wel een vraagje (ik heb nl. deze problemen op mijn Vantage :no: niet): wat is nu het probleem: loopt het geluid voor op het beeld, of loopt het beeld voor op het geluid? En is dit altijd hetzelfde of is het per kanaal verschillend / verschillend in de tijd?
Bij mij loopt het geluid voor op het beeld. Het effect is niet bij alle HD zenders hetzelfde, bij Ned1HD en Ned3HD is het het ergst, bij Ned2HD, fim1HD en Eurosport HD is het een stuk minder maar nog wel aanwezig, bij de ander HD zenders zie ik het niet.

brug
9 juli 2009, 16:55
Klinkt eerder als een probleem van de DCB-H360R die de wat hogere H.264 bitrate die voor deze Nederlandse kanalen gebruikt wordt niet helemaal kan bijbenen. De eerste uitvoeringen van de DCB-H360R reageerden destijds ook al enorm traag op de afstandsbediening tijdens het zappen afhankelijk van de geluidsinstellingen voor type A, B, C, D en E wat toen voor mij al een indicatie was dat de DCB-H360R eigenlijk een beetje te licht is voor de HD taak. Na de hardware revisie en wat firmware updates gaat het wat beter, maar zwaardere belastingen lijken toch lastig te blijven voor deze ontvanger.
Het lijkt er dus op dat Ziggo niets geleerd heeft van de problemen (trage zappen) die er een tijd terug waren met de DCB-H360. Ook toen lieten ze de klant oneindig de stroom er afhalen en weer opzetten (ook nog toen bekend was dat de upgrade het zou verhelpen) Ook toen werd het probleem niet serieus genomen en werd door de helpdesk steeds gezegd dat het aan de klant lag en ook toen werd er net als nu niets over het probleem op de site gemeld laat staan over een oplossing. Voor een communicatie bedrijf kan Ziggo zeer slecht communiceren.

lotsofjazz
9 juli 2009, 17:18

Nee hoor, is precies hetzelfde...

Ik had het ooit met Discovery HD, zwart beeld.. na vervangen coax alles OK.

Maar de lipsync problemen kunnen niet veroorzaakt worden door het signaal, want zowel signaal sterkte als signaal kwaliteit zijn bij mij 100% voor alle drie de zenders

Ik heb dus ook lip sync problemen, maar het valt mij op dat het soms even goed is, en dan langzaam slechter wordt.. even een onregelmatigheid in het beeld.. dan is het weer een tijdje goed, loopt het terug, weer een bibber in het beeld, is het weer goed, enz.

Michael Jackson was erg slecht (live), maar programma's daarna waren vrijwel goed.. met andere HD zenders heb ik ook geen problemen.

Ik kijk wel met HTPC, mediaportal (1.02), radeon HD4650 (ATI CCC driver 9.6), Intel dual core 2.4Ghz, Vista Ultimate, HDTV out via HDMI, Audio out via optische S/PDIF.. ik kan dus niet klagen bij Ziggo.

Ik vraag me ook af of het wel helemaal aan Ziggo ligt, het kan ook de NPO zijn die bagger aanleverd. Dat het met het ene programma slecht is en bij andere programma's goed, op dezelfde zender, wijst wel heel erg in die richting.. Ziggo zal niet van programma tot programma rommelen met het aangeleverde materiaal neem ik aan. Als het aan Zggo ligt zou het bij alle programma's ongeveer hetzelfde moeten zijn, en dat is duidelijk niet het geval. Heeft iemand wel eens bij UPC gespioneerd hoe het daar gaat met Ned 123HD? (Als ze dat uberhaupt al doorgeven). Als UPC dezelfde problemen heeft ligt het dus 100% bij de NPO

Lots

Jean
9 juli 2009, 17:26
Ik heb geen probleem met ziggo genoeg te tijd geven om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Waar ik wel een groot probleem mee heb is medewerkers die standaard antwoorden geven, de schuld altijd bij de klant leggen, informatie die klanten geven negeren en verder de kop in het zand steken.
Ik wordt daar kwaad om.
Als jij dat overdreven vind is je goed recht, ik vind dat niet.

Beste Jean, ik vind je reactie erg overdreven.
Nu is het zo dat deze update vrij recensent is en het lijkt me naief om er vanuit te gaan dat, wanneer dit in het signaal van ziggo zit, dit meteen bij iedereen in de callcenters meteen bekend is. Geef Ziggo de tijd om het probleem te achterhalen, ik kan me voorstellen dat er bij zo'n zenderwijziging veel bij komt kijken.

vinnie-terranova
9 juli 2009, 17:47
nou ik voldoe aan alle eisen, nog steeds lipsync op 123.... Ik heb trouwens de humax van een vriend ff meegenomen om te testen, en je raad het al...... geen lipsync problemen!!!

Samsung er weer op, daar is het vertrouwde verschil in beeld en geluid weer.....

De riem van mn broek maar weer een gaatje strakker, want mn broek zakt er werkelijk weer vanaf......

lotsofjazz
9 juli 2009, 18:00
. Zeker als je nagaat dat de meeste programmas niet in HD worden uitgezonden. Zo ver ik weet alleen de Tour de France.

Hmm.. ben ik niet met je eens, volgens mij is nu alles in ieder geval in HD format, verschil is duidelijk te zien aan de 1, 2, 3 ruitvormige logotjes rechtsboven in de hoek, die zijn veel scherper.. Omdat ik via HTPC kijk is het voor mij eenvoudig te schakelen tussen de twee versies, en er is duidelijk verschil, ongeacht welk programma, HD versie is altijd veel scherper en gedetaileerder.

Vorig jaar met EK voetbal kon je duidelijk het verschil zien dat als er tijdens de rust werd geschakeld naar de studio's in Hilversum, verween het HD logo en zag je weer het normale niet zo scherpe logo en was het beeld ook minder scherp. Nu is dat niet meer zo, als van de etappe naar de studio wordt geschakeld, blijft het volgens mij HD.

Ik meen me te herinneren hier gelezen te hebben dat de programma's opgenomen cq uitgezonden vanuit de eigen studio's zoals journaal, Nova, Pouw en Witteman, Lingo, enz... allemaal al met HD camera's worden geregistreerd.. Ook bij Endemol, RTL en SBS zou dit al het geval zijn.. de bottleneck was altijd bandbreedte op de kabel en dure HDTV broadcast apparatuur (moeilijke keuze 1080i of 720p.)

Lots

Jean
9 juli 2009, 18:00
Even voor de duidelijkheid. Je bent een afgeschermde coax kabel gaan halen en het heeft niets geholpen?

nou ik voldoe aan alle eisen

henklbr
9 juli 2009, 19:26
Tilburg, 5042be: geen problemen . . .

454ssV8
9 juli 2009, 19:50
Heb hier de Cisco van Ziggo staan en nauwelijks tot geen problemen gelukkig... Met Michael Jackson vandeweek een héééél klein verschil...

irl
9 juli 2009, 19:53
De vertraging in het geluid bij Ned 1,2 en 3 heeft alles te maken met een verkeerde aansluiting. Zelf had ik hier in het begin ook last van, nu de aansluiting direct van de decoder naar de audio loopt (niet meer via de lcd) is het probleem opgelost. Wat wel opvalt is dat de Dolby Digital uitzendingen de subwoofer nagenoeg niet activeren... Dit zit niet in de decoder of de geluidsinstallatie want bij Discovery HD en alle andere HD zenders werkt alles prima in DD 3/2. Dit probleem zit hem bij de insturing van het NOB wellicht kunnen daar veranderingen in aangebracht worden daar een muziekprogramma nu als in een blikje klinkt.

Casey111
9 juli 2009, 20:04
De vertraging in het geluid bij Ned 1,2 en 3 heeft alles te maken met een verkeerde aansluiting. Zelf had ik hier in het begin ook last van, nu de aansluiting direct van de decoder naar de audio loopt (niet meer via de lcd) is het probleem opgelost. Wat wel opvalt is dat de Dolby Digital uitzendingen de subwoofer nagenoeg niet activeren... Dit zit niet in de decoder of de geluidsinstallatie want bij Discovery HD en alle andere HD zenders werkt alles prima in DD 3/2. Dit probleem zit hem bij de insturing van het NOB wellicht kunnen daar veranderingen in aangebracht worden daar een muziekprogramma nu als in een blikje klinkt.
Het geluid wat bij Ned 1 2 3 in HD zit (of beter: zoals het door NOB wordt aangeleverd!) is inderdaad 'dolby digital 2.0'. Oftewel: zonder de aansturing van de bas, en zonder de middenspeaker. Dat verklaart ook waarom sommigen dolby uitgezet hebben: de stem van de spreker komt nu wel heel extreem van links en rechts, en niet uit het midden... DiscoveryHD etc. sturen wel DD 5.1 uit.

larsonski
9 juli 2009, 20:07
De vertraging in het geluid bij Ned 1,2 en 3 heeft alles te maken met een verkeerde aansluiting. Zelf had ik hier in het begin ook last van, nu de aansluiting direct van de decoder naar de audio loopt (niet meer via de lcd) is het probleem opgelost.

Ik heb de optische glasvezel al direct vanaf het begin op de Onkyo receiver zitten. Het beeld loopt via HDMI naar de TV. Dus het heeft niets te maken met een verkeerde aansluiting. Ik heb al eens geswitched tussen PCM of DD geluid maar dat maakt ook niets uit.

Bij mij is het zo dat het geluid bijna een sec eerder komt dan de mond van Philip Frederiks kan bewegen.

Pio
9 juli 2009, 20:16
De vertraging in het geluid bij Ned 1,2 en 3 heeft alles te maken met een verkeerde aansluiting.

Ik heb het hier al vanaf dag 1 rechtstreeks naar mijn versterker lopen. Alleen op de publieke HD zenders last. Waarvan gisteren Ned2 het minste verschil gaf maar nog steeds teveel om te kunnen kijken.
Het geluid uit je TV halen zorgt er bij sommige merken juist voor dat de vertraging in de beeldbewerking juist wordt gecorrigeerd voor het geluid.

irl
9 juli 2009, 20:46
klopt helemaal, bij mijn tweede lcd zit de udio aansluiting vanuit de lcd en dat werkt daar weer ok, beetje hobbyen en alles komt voor elkaar. Handiger zou zijn om op de ab (dus technisch in de decoder) een knop met een lip-synch mogelijkheid te maken. Ik heb dit bij mijn satelliet ontvanger (Humax 2000) en dat werkt altijd goed.

Pio
9 juli 2009, 20:48
Even voor de duidelijkheid. Je bent een afgeschermde coax kabel gaan halen en het heeft niets geholpen?

Een coax kabel is toch per definitie afgeschermd.
Alleen de mate waarin kan eventueel verschillen ( meestal wel of geen folie erbij).

vinnie-terranova
9 juli 2009, 20:49
Even voor de duidelijkheid. Je bent een afgeschermde coax kabel gaan halen en het heeft niets geholpen? neej afgeschermde coax had ik al liggen, ziggo doet net of ik troep heb liggen........ ik pak mn ontvanger in...... en hij gaat retour afzender....... dan leveren me maar een hmax.

ze moeten wegwezen met die flauwe kul, ik zet de ene ontvanger neer, die heeft het niet en de andere wel...... dan nog de schuld geven aan de klant. dat ik verkeerde connectoren of niet afgeschermde coax, of de boel verkeerd aangesloten heb, Sorry hoor..... maar dat gaat er bij mij echt niet in!!

ze denken *********** dat ik malle pietje ben ofzow.........:x:x:x:x:x

peter de boer
9 juli 2009, 20:52
Ik heb ook problemen met de synchroniteit, maar net als eerder opgemerkt loopt het geluid niet achter, maar voor. en vooral bij Ned1 2 en 3. in bezit van Samsung die het bij de andere HD kanalen beter doet. Geluid loopt via coax naar externe versterker, scherm wordt via HDMI aangestuurd. Alle andere niet HD kanalen doen het goed. kabels zijn tip top in orde en inderdaad resetten etc helpt allemaal niet: het lijkt er op dat het produceren van beeld vertraagd wordt. Ik hoop dat Ziggo/Samsung snel met een oplossing komen.
Overigens is het insturen van een klacht niet mogelijk omdat de keuze van onderwerp (verplicht) niet mogelijk is....

Casey111
9 juli 2009, 21:33
De vertraging in het geluid bij Ned 1,2 en 3 heeft alles te maken met een verkeerde aansluiting

Bij mij is het zo dat het geluid bijna een sec eerder komt dan de mond van Philip Frederiks kan bewegen.

Dat bedoel ik nou: 'vertraging in het geluid' <> 'geluid bijna een sec eerder' :?::?::?:

peter de boer
9 juli 2009, 21:43
Dat bedoel ik nou: 'vertraging in het geluid' <> 'geluid bijna een sec eerder' :?::?::?:

het is dus vertraging van het beeld....

Hengelerweend
9 juli 2009, 22:06
Beeldvertraging van 1 seconde ?
De luidsprekers 330 meter verderop zetten misschien een optie :mrgreen:

larsonski
9 juli 2009, 22:10

Tja inderdaad, nu ik het teruglees is het inderdaad zo. Maar het is nog steeds een lipsync probleem :)

catastrofus
9 juli 2009, 22:16

[off-topic]
En o.a. (voip) telefooncentrales en da's ook een vorm van interferentie. :cool:
[/off-topic]

Gert.

vinnie-terranova
9 juli 2009, 22:21
ik heb wederom de helpdesk gebeld........ ''Nou meneer, wij zijn helemaal niet bekend met de lipsync problemen op deze HD zenders'' er zijn nog geen andere klachten van binnengekomen............. waarom wordt ik zo moedeloos van dit bedrijf.......:censored::censored::censored:

propper
9 juli 2009, 23:02
ik heb wederom de helpdesk gebeld........ ''Nou meneer, wij zijn helemaal niet bekend met de lipsync problemen op deze HD zenders'' er zijn nog geen andere klachten van binnengekomen............. waarom wordt ik zo moedeloos van dit bedrijf.......:censored::censored::censored:

Nou da's dan leuk. Wat is er dan met mijn klacht gebeurd? Ben dinsdag nog bij Ziggo geweest en ze hebben een notitie gemaakt van de klacht en mijn telefoonnummer genoteerd. Ik zou binnen twee dagen worden gebeld en dat is dus ook niet gebeurt.

Ik weet zeker dat het bij mij niet aan de coax ligt. Ik gebruik een Hirchmann kabel van drie meter die rechtstreeks op de contactdoos in de woonkamer is aangesloten. Ook ligt het niet een de LCD. Heb de Samsung LE40A556 en gebruik ook geen beeldverbeteraar. De samsung 360 is optisch verbonden met de versterker. Is nog nooit anders geweest en heeft nog nooit problemen opgeleverd. Ook vorig jaar niet toen NL 1 in HD was.

En inderdaad je wordt er moedeloos van!!!!

propper
10 juli 2009, 11:45
Ik heb net nog even contact gehad met de helpdesk en er werd nu tegen mij gezegd dat ze met het probleem op de hoogte waren. En aangezien ik de hele procedure die je standaard moet doen zoals stekker er uit en na dertig seconden er weer in al had gedaan en het niet heeft geholpen, komt er een monteur langs op 16 juli om naar het probleem te kijken. Er wordt dan o.a. een nieuwe wandcontactdoos geplaatst die beter geschikt is voor HD. Ik ben nieuwsgierig of de monteur het kan oplossen. Ik hoop het.

Visitor1967
10 juli 2009, 11:46
Overigens is het insturen van een klacht niet mogelijk omdat de keuze van onderwerp (verplicht) niet mogelijk is....

Gebruik je toevallig Firefox als browser? Ik had dat probleem ook, maar bij gebruik van Internet Explorer (of de add-on 'IE Tab') is er wél een onderwerp te kiezen.

peter de boer
10 juli 2009, 12:30
Gebruik je toevallig Firefox als browser? Ik had dat probleem ook, maar bij gebruik van Internet Explorer (of de add-on 'IE Tab') is er wél een onderwerp te kiezen.
ik heb met Firefox en IE 8 geprobeerd, beiden geen onderwerp mogelijk, zal het met Safari / chrome ook maar eens proberen...

jvgastel
10 juli 2009, 12:35
IK heb wel een automatisch antwoord gekregen dat mijn klacht in behandeling wordt genomen echter.......nog geen antwoord. Wacht al enkele dagen.

Blijf rustig wachten.

Bullet NL
10 juli 2009, 12:39
Ik zie dat er meerder mensen met het Lip-Sync probleem uit Groningen komen, misschien eens met een delegatie naar het Ziggo gebouw aan de ring? gewoon heel vriendelijk vragen waarom we niet serieus worden genomen? en als tweede vraag waarom ons probleem niet onderkend wordt?

Ik heb hier alles kabelkeur uitgevoerd, lip-sync blijft, zit hem gewoon in het signaal van Ziggo, in 2008 met de Ned 1 HD test had ik nergens problemen mee.

Ook op Disovery HD, NCG HD, History HD en Eurosport HD geen problemen, alleen de NPO zenders.

Casey111
10 juli 2009, 12:39
Ik heb net nog even contact gehad met de helpdesk en er werd nu tegen mij gezegd dat ze met het probleem op de hoogte waren. En aangezien ik de hele procedure die je standaard moet doen zoals stekker er uit en na dertig seconden er weer in al had gedaan en het niet heeft geholpen, komt er een monteur langs op 16 juli om naar het probleem te kijken. Er wordt dan o.a. een nieuwe wandcontactdoos geplaatst die beter geschikt is voor HD. Ik ben nieuwsgierig of de monteur het kan oplossen. Ik hoop het.
Dat lijkt me (zie mijn vorige post) toch echt zonde van het geld. Lipsync heeft niets te maken met je coax verbinding! Er is m.i. gewoon een probleem met de combinatie 'signaal van de NPO in HD in MPEG4 op 15 megabit/sec' en 'Samsung H360R ontvanger'. Het lijkt erop dat de Samsung gewoon moeite heeft om de MPEG4 decodering bij deze bitrate goed te laten verlopen. En ja, de 20 megabit van Discovery gaat wel goed, omdat die in MPEG2 wordt uitgezonden. Misschien is die decoder, die immers een van de eerste HD decoders was, gewoon niet krachtig genoeg. Misschien moet daarom het signaal naar 14 of naar 13 Mbit teruggebracht worden... Of van MPEG4 naar MPEG2 teruggeschakeld worden (met alle gevolgen voor de bandbreedte, die dan idd ook op 20 megabit of zo gezet moet worden)...

maceddy
10 juli 2009, 12:46
Hmm, als dat echt zo is mag Ziggo voor een nieuwe ontvanger zorgen.
Heb geen 300 euro uitgepoept voor een ontvanger die een jaar later alweer achterhaald is... Ze lossen het maar op....

Pio
10 juli 2009, 12:49
IK heb wel een automatisch antwoord gekregen dat mijn klacht in behandeling wordt genomen echter.......nog geen antwoord. Wacht al enkele dagen.

Blijf rustig wachten.

Ik wacht ook op antwoord na de automatische bevestiging.

Jean
10 juli 2009, 12:50
Ik heb in principe wel interesse, mits er meer animo voor is. Als we met een groep voor hun neus staan zou je denken dat ze je dan iets serieuzer nemen en het niet meer zo gemakkelijk op 1 klant af kunnen schuiven.
Tenminste in theorie...

Ik zie dat er meerder mensen met het Lip-Sync probleem uit Groningen komen, misschien eens met een delegatie naar het Ziggo gebouw aan de ring? gewoon heel vriendelijk vragen waarom we niet serieus worden genomen? en als tweede vraag waarom ons probleem niet onderkend wordt?

Jean
10 juli 2009, 12:59
Ik heb mijn samsung dhcb in de mediamarkt gekocht in mei 2008, volgens mij is de garantie daar van verlopen. En ziggo zal niet iets willen vergoeden wat bij de mediamarkt werd gekocht, dat lijkt me heel sterk. Het enige wat er overblijft is dat je hen aansprakelijk kunt stellen doordat ze het als een gecertificeerde decoder hebben aangemerkt, en nog wel de enige hd decoder destijds. Maar hoe maak je zoiets hard? En zeker bij de communicatie gehandicapte firma waar wij mee te maken hebben.

Hmm, als dat echt zo is mag Ziggo voor een nieuwe ontvanger zorgen.
Heb geen 300 euro uitgepoept voor een ontvanger die een jaar later alweer achterhaald is... Ze lossen het maar op....

Bullet NL
10 juli 2009, 13:03
Ik heb mijn samsung dhcb in de mediamarkt gekocht in mei 2008, volgens mij is de garantie daar van verlopen. En ziggo zal niet iets willen vergoeden wat bij de mediamarkt werd gekocht, dat lijkt me heel sterk. Het enige wat er overblijft is dat je hen aansprakelijk kunt stellen doordat ze het als een gecertificeerde decoder hebben aangemerkt, en nog wel de enige hd decoder destijds. Maar hoe maak je zoiets hard? En zeker bij de communicatie gehandicapte firma waar wij mee te maken hebben.

Nu ga je uit van het minst gunstige senario...

Het zit hem in het signaal, hier zullen ze een wijziging in moeten maken, of ze moeten de samsung geschikt maken voor dit type signaal.

Zoals ik eerder heb geschreven;
de test van vorig jaar heeft probleemloos en zonder lip-sync problemen gelopen, daarnaast doen de andere niet NPO zenders het prima.

Bullet NL
10 juli 2009, 13:04
Ik heb in principe wel interesse, mits er meer animo voor is. Als we met een groep voor hun neus staan zou je denken dat ze je dan iets serieuzer nemen en het niet meer zo gemakkelijk op 1 klant af kunnen schuiven.
Tenminste in theorie...

Nogmaals het is geen dreigement o.i.d.

Wanneer mee mensen serieus van plan zijn om mee te gaan wil ik het allemaal wel opzetten.
Ook wil ik Ziggo e.v.t. wel inlichten dat we er aankomen, bedrijven vinden dit vaker wel prettig omdat ze dan over een antwoord na kunnen denken.

Jean
10 juli 2009, 13:10
Nogmaals het is geen dreigement o.i.d.

Dat stond me ook niet voor ogen nee.

Ook wil ik Ziggo e.v.t. wel inlichten dat we er aankomen, bedrijven vinden dit vaker wel prettig omdat ze dan over een antwoord na kunnen denken.

En ze zich niet overrompeld voelen ja.

ArChie
10 juli 2009, 13:16
Gisteren was er een helpdesk medewerker zo vriendelijk om het helpdesk script hier te plaatsen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=181409&postcount=69

Volgens mij ben je dus gewoon aanbeland bij stap 5: "Alle voorgaande standaard helpdesk script stappen hebben niet het gewenste resultaat gehad, dus gaan ze maar een monteur sturen om de AOP te vervangen in de hoop dat dit misschien iets oplost."

Als je geen signaal had dan zou dat kunnen natuurlijk. Hier is echter sprake van wel een signaal, maar de twee hoofd componenten van dat signaal verlaten de ontvanger op een asynchrone manier. En daar wordt in dat script geen rekening mee gehouden, dus sturen ze maar een monteur die niets kan doen i.p.v. dergelijke gevallen gewoon direct door te zetten naar de volgende lijn.

Ik hoop dus niet dat je speciaal vrij moet nemen voor die monteur, want dan vrees ik dat het tevergeefs zal zijn en dus zonde van je vrije tijd.

Pio
10 juli 2009, 13:30
Gisteren was er een helpdesk medewerker zo vriendelijk om het helpdesk script hier te plaatsen:

Volgens mij ben je dus gewoon aanbeland bij stap 5: "Alle voorgaande standaard helpdesk script stappen hebben niet het gewenste resultaat gehad, dus gaan ze maar een monteur sturen om de AOP te vervangen in de hoop dat dit misschien iets oplost."

Als je geen signaal had dan zou dat kunnen natuurlijk. Hier is echter sprake van wel een signaal, maar de twee hoofd componenten van dat signaal verlaten de ontvanger op een asynchrone manier. En daar wordt in dat script geen rekening mee gehouden, dus sturen ze maar een monteur die niets kan doen i.p.v. dergelijke gevallen gewoon direct door te zetten naar de volgende lijn.

Ik hoop dus niet dat je speciaal vrij moet nemen voor die monteur, want dan vrees ik dat het tevergeefs zal zijn en dus zonde van je vrije tijd.

Ik heb hier een nieuwe AOP in de meterkast en een wandcontactdoos (NL uitvoering) van Hirschmann van 6 maanden oud.Met het plaatsen van de nieuwe wandcontactdoos ging wel mijn signaalsterkte iets omhoog maar die was al ruim voldoende. In de muur zit de groene kabel die Ziggo ook gebruikt ( heeft iedereen hier in de buurt vanaf de bouw).
Ondanks dit heb ik toch last van lipsync. De monteur komt dus echt voor niks behalve dat je er een nieuwe AOP aan overhoudt.
Hopelijk kan de monteur het wel weer melden bij Ziggo. Helaas zijn de meeste monteurs derden, als ze de AOP hebben vervangen zit het er wat hun betreft weer op.

Bullet NL
10 juli 2009, 13:41
Ik heb hier een nieuwe AOP in de meterkast en een wandcontactdoos (NL uitvoering) van Hirschmann van 6 maanden oud.Met het plaatsen van de nieuwe wandcontactdoos ging wel mijn signaalsterkte iets omhoog maar die was al ruim voldoende. In de muur zit de groene kabel die Ziggo ook gebruikt ( heeft iedereen hier in de buurt vanaf de bouw).
Ondanks dit heb ik toch last van lipsync. De monteur komt dus echt voor niks behalve dat je er een nieuwe AOP aan overhoudt.
Hopelijk kan de monteur het wel weer melden bij Ziggo. Helaas zijn de meeste monteurs derden, als ze de AOP hebben vervangen zit het er wat hun betreft weer op.

Het probleem zit ook niet in je signaal of afscherming van kabels. Natuurlijk is het advies om kabelkeur COAX componeten te gebruiken.

het lip-sync probleem komt mijn inziens voort uit de modulatie van het MPEG 4 signaal. Of te wel... Ziggo moet er voor zorgen dat de Samsung DCB-H360R(A) met deze modulatie over weg kan, of ze moeten het signaal aanpassen voor de Samsung HD decoder.

ArChie
10 juli 2009, 13:45
Wat zal dat onnodig een monteur versturen op jaarbasis kosten? En dat allemaal omdat de technische afdelingen van Ziggo het niet nodig vinden om de helpdesk te informeren over de lopende en bekende problemen zodat de helpdesk ook weet dat het geen zin heeft om stap 5 van het script uit te voeren.

De Chief Technical Officer (CTO) van Ziggo, Paul Hendriks, reageerde onlangs nog als volgt in een mail op andere zaken die ik bij hem aankaarte:

Het is dan ook mogelijk dat u een niveau van problemen aanboort die bij het overgrote deel van ons gebruikersbestand niet tot servicedegradatie leidt en daarom ook niet tot een apart advies vanuit onze klantenservicemedewerkers.

Met andere woorden: Als er maar niet te veel mensen klagen over bepaalde problemen dan doen ze net alsof hun neus bloed en blijven ze voor de vorm een monteur sturen. Zonde van het geld en dat mogen wij uiteindelijk weer betalen via veel te hoge abonnementstarieven.

propper
10 juli 2009, 13:45

IK heb ook het idee dat de monteur het probleem hier niet kan oplossen. Maar het beste is denk ik om de monteur maar te laten komen. Stel je voor dat het wel lukt om het probleem op te lossen. Zo niet, dan heeft in elk geval een monteur van Ziggo vastgesteld dat het niet aan de contactdoos of de bekabeling ligt. Ik denk dat het belangrijk is voor ze aan een volgende stap beginnen.

willemsj
10 juli 2009, 13:48
Ziggo moet er voor zorgen dat de Samsung DCB-H360R(A) met deze modulatie over weg kan, of ze moeten het signaal aanpassen voor de Samsung HD decoder.

Waarbij het probleem zich voordoet dat niet elke H360R er last van heeft. Hier lopen geluid en beeld perfect synchroon.

Bullet NL
10 juli 2009, 14:04
Waarbij het probleem zich voordoet dat niet elke H360R er last van heeft. Hier lopen geluid en beeld perfect synchroon.

Je zou het ook nog op de gebruiker kunnen betrekken, zou me voor kunnen stellen dat een boel mensen niet eens het idee hebben dat het geluid niet in sync met het beeld loopt.

met andere woorden, het probleem is er wel, maar mensen zien/horen het niet.

en wanneer je deze gedachte vast houd kan het zelfs zo zijn dat mensen het probleem wel zien en horen maar er geen aanstoot aangeven.
Ze berusten zich er alsware in.

tja...... Ik blijf bij het feit dat het opgelost moet worden

Jean
10 juli 2009, 14:04
Ik heb eens een stuk gelezen (op tweakers.net) van een jongen die gesolliciteerd had bij ziggo helpdesk en was afgewezen omdat hij 'te graag de klant technisch wilde helpen', m.a.w. hij was te technisch georienteerd. Hij kreeg te horen dat het profiel dat ziggo wilde als helpdeskmedewerker iemand was die klanten vooral nieuwe aanbiedingen kon aanpraten. Andere dingen hadden geen prioriteit en was geen tijd voor dus.

Ik weet dat dit verhaal niet bijdraagt tot een oplossing hier, maar al te onwezenlijk komt het niet op me over.

Met andere woorden: Als er maar niet te veel mensen klagen over bepaalde problemen dan doen ze net alsof hun neus bloed en blijven ze voor de vorm een monteur sturen.

Pio
10 juli 2009, 14:09

Om alles uit te sluiten. Op welke Ziggo kanaalnummers kijk jij HD?

Bullet NL
10 juli 2009, 14:16
Ik heb eens een stuk gelezen (op tweakers.net) van een jongen die gesolliciteerd had bij ziggo helpdesk en was afgewezen omdat hij 'te graag de klant technisch wilde helpen', m.a.w. hij was te technisch georienteerd. Hij kreeg te horen dat het profiel dat ziggo wilde als helpdeskmedewerker iemand was die klanten vooral nieuwe aanbiedingen kon aanpraten. Andere dingen hadden geen prioriteit en was geen tijd voor dus.

Ik weet dat dit verhaal niet bijdraagt tot een oplossing hier, maar al te onwezenlijk komt het niet op me over.

Ook een beetje oftopic...
Maar het kan natuurlijk, heb nou ook niet het idee dat de meest technisch onderlegde mensen bij Ziggo aan/op de helpdesk zitten.
Aan de andere kant, de helpdesk hoeft niets te verkopen, daar hebben ze zelfs een ander verkoopteam voor, incl. een gratis telefoonnummer.

Heb zo net zelf nog een keer met de helpdesk gebeld, uitgelegt dat ik weet dat de HD zenders voor mij op 71 t/m 73 zitten, het signaal 89 is en de ber waarde vast op 0 staat, maar ik nog steeds geen lip-sync tussen beeld en audio had, kreeg het antwoord dat ik regelmatig het netwerk opnieuw moest instellen, toen ik vroeg waarom ik dit moest doen, ik kan de kanalen toch al ontvangen? vertelde de overigens aardig klinkende dame dat hier door de zenders vanzelf een keer op kanaal 1,2, en 3 verschenen.

of te wel... men heeft werkelijkwaar niet door waar men over aan het praten is. Het zou ziggo echt goed doen om de mensen hier in op te leiden ipv het voorgekoude papier af te laten draaien.

Ik heb mij hoop hier in op het MGV en leden van Ziggo die dit forum lezen gevestigd. Mij is wel duidelijk dat je voor echte problemen of nieuwe storingen niet bij de helpdesk hoeft te zijn.

doet niets af aan het feit dat ook schooljeugd/studenten een zakcentje mogen bij verdienen. maar pak dan iig een aantal MBO/HBO studenten met een electrotechnische achtergrond die weten waar ze over praten.

Jean
10 juli 2009, 15:11
Dat is het hem nou juist, zulke mensen wil ziggo niet want dat kost hen te veel tijd/geld. Men wil mensen die braaf een lijstje met 5 punten aflopen en meer niet.

maar pak dan iig een aantal MBO/HBO studenten met een electrotechnische achtergrond die weten waar ze over praten.

Casey111
10 juli 2009, 16:37
Misschien handig (voor ons op het forum, maar wellicht ook voor anoniem c.s.) om hier dan even erbij te vertellen:
- audio op PCM of Dolby ingesteld
- krijg je geluid rechtstreeks naar TV (via HDMI)
- via home theater set
- optische verbinding
En (kweenie of dat simpel te vinden is, mijn 360 doet het ff niet...): is er iets te zetten over hardware releases waar het wel / niet werkt?

G.bruiker
10 juli 2009, 18:25
Vraag me af of anoniem meeleest.

360R nieuwste firmware.
Geluid -> hdmi naar receiver, vertraging.
Geluid -> optisch naar receiver, vertraging.

Geluidsopties in de receiver HDMI audio A,B,C,D maken niets uit.
Dolby uit, PCM aan, vertraging het minst maar nog steeds aanwezig.
Dolby aan, Dolby weergave,Lipsync het grootst.
Heb hetzelfde probleem op film1 HD.

Verder op geen enkel HD kanaal problemen,en op geen enkel kanaal met Dolby ( zoals ARD ) problemen.

Daarnaast hapert het geluid af en toe. (op 1,2 en 3 HD)
Signaalsterkte 70% Ber: 0

Nieuwe installatie gedaan, Power er af,gedaan.

peter de boer
10 juli 2009, 18:38
Zou het dan zijn dat ze het in Utrecht wel voor elkaar hebben??
Zojuist gebeld met Ziggo: over synchroniteit bij HD hebben ze geen klachten in de database staan....
Ik gaf aan dat er nu ruim 15 pagina's op het forum staan van deze klacht. Bovendien dat Groningen binnenkort bezoek kan verwachten.... Misschien toch een belletje naar de krant als jullie op bezoek gaan? Want volgens Ziggo is er dus geen probleem.

brug
10 juli 2009, 18:41
360R nieuwste firmware.
Geluid -> hdmi naar receiver, vertraging.
Geluid -> optisch naar receiver, vertraging.

Geluidsopties in de receiver HDMI audio A,B,C,D maken niets uit.
Dolby uit, PCM aan, vertraging het minst maar nog steeds aanwezig.
Dolby aan, Dolby weergave,Lipsync het grootst.
Heb hetzelfde probleem op film1 HD.

idem dito

rvg
10 juli 2009, 19:48
Sinds ik de HD zenders op mijn Samsung dcb-h 360 decoder heb geinstalleerd is het geluid en beeld niet synchroom met elkaar.
Wie heeft dat nog meer?

Hengelerweend
10 juli 2009, 20:31
Vraag me af of anoniem meeleest.

Die is tot 21 juli met vakantie

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/calendar.php?do=getinfo&day=2009-7-7&e=8&c=1

maceddy
10 juli 2009, 21:15
Hier net ff gecheckt...

Geluid loopt normaal via optisch naar de receiver.
Hier heb ik vertraging op Ned 1,2,3 HD.

Net even via de TV het geluid aangezet (HDMI). Hier is de vertraging wel aanwezig, maar minder. Ned 2HD is nagenoeg goed via de TV.
Ned 1 en 3 nog lichte vertraging....

vinnie-terranova
10 juli 2009, 22:18
Want volgens Ziggo is er dus geen probleem.

Ziggo liegt dat ze scheel ziet, de klachten stromen binnen.... maar ze weten niet hoe ze het op moeten lossen. Daarom sturen ze die flauwe kul dat men de coax/ en splitters moet vervangen voor andere. Ze geloven het zelf wel....... mensen met een humax hebben goed spul liggen en mensen met een samsung hebben goedkope troep liggen. :giveup::giveup::giveup:

Dit bedrijf weet het telkens weer voor elkaar te krijgen om van het ene probleem in het andere te vallen, en in het oplossen daarvan zijn ze ook al even slecht! ze verzinnen ze waar je bijstaat..... Soms droom ik....... van het ''gemoedelijke'' @home'':grin:

willemsj
10 juli 2009, 23:44
Je zou het ook nog op de gebruiker kunnen betrekken, zou me voor kunnen stellen dat een boel mensen niet eens het idee hebben dat het geluid niet in sync met het beeld loopt.

met andere woorden, het probleem is er wel, maar mensen zien/horen het niet.

Net als die mensen die vanalles zien dat er niet is :grin:.

Maar even serieus: beeld en geluid zijn in sync.

willemsj
10 juli 2009, 23:49
Om alles uit te sluiten. Op welke Ziggo kanaalnummers kijk jij HD?

Ik ben dan wel al bijna 55 maar zeker nog niet dement.

larsonski
10 juli 2009, 23:52
NED1 HD is nu redelijk in sync, echter NED 3 niet. Ik merk dat het soms iets beter wordt naarmate je langer kijkt. Maar het is zeker nog niet perfect.
Ik heb een grote TV gekocht en een Dolbyreceiver om optimaal van HDTV te genieten, maar er is zo niet veel aan.

willemsj
10 juli 2009, 23:58
Misschien handig (voor ons op het forum, maar wellicht ook voor anoniem c.s.) om hier dan even erbij te vertellen:
- audio op PCM of Dolby ingesteld
Maakt niet uit.

- krijg je geluid rechtstreeks naar TV (via HDMI)
- via home theater set
- optische verbindingHet geluid gaat via een optische kabel naar een klein JVC setje (NX-F3).

En (kweenie of dat simpel te vinden is, mijn 360 doet het ff niet...): is er iets te zetten over hardware releases waar het wel / niet werkt?Loader: 106
S/W: 132
H/W: 501

willemsj
11 juli 2009, 00:00
Daarnaast hapert het geluid af en toe. (op 1,2 en 3 HD)

Dat doet het hier ook zo nu en dan.

willemsj
11 juli 2009, 00:01
Zou het dan zijn dat ze het in Utrecht wel voor elkaar hebben??

Geen idee. Ik hoop dat er zich nog meer mensen uit Utrecht melden met hun bevindingen.

larsonski
11 juli 2009, 00:05
Het geluid gaat via een optische kabel naar een Onkyo 6.1 receiver.
Het beeld via HDMI naar een Samsung 50" plasma.

Loader: 106
S/W: 132
H/W: 501

Ik zit nu naar Toots Tielemans te kijken op NED3, maar die blaast er flink langs :roll:

Hoe kan ik trouwens de BER waarden controlleren van de Samsung H360?

willemsj
11 juli 2009, 00:14
Hoe kan ik trouwens de BER waarden controlleren van de Samsung H360?

Drie keer op "Info" drukken.

larsonski
11 juli 2009, 00:19
Drie keer op "Info" drukken.

Bedankt.
Ik heb een signaal van 73%, BER E-6 varieërend van 15-36.
Bij mij is het geluid er eerder dan het beeld.

vinnie-terranova
11 juli 2009, 10:38
Samsung gebruikers: Volgens ziggo hebben jullie slechte splitters en coax liggen

Humax gebruikers: Jullie hebben geen last, dus alles van perfecte kwaliteit liggen.

Natuurlijk Ziggo, en ik ben ''Gepetto'' http://www.uselessgraphics.com/gepetto.gif

vinnie-terranova
11 juli 2009, 10:59
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/11/1247299932-360.jpg

Pio
11 juli 2009, 11:27
Ik ben dan wel al bijna 55 maar zeker nog niet dement.

Dacht ik ook niet maar in een andere thread zei iemand dat hij zonder problemen HD keek omdat hij de zenders ook op 71 etc gevonden had.

Wat wel vreemd blijft is dat jouw BER niet 0 is en je geluid toch gelijk loopt. Als de andere HD zenders ook gelijk lopen kan het ook niet aan je homecinemaset liggen (dat die misschien vertraagt ofzo).

willemsj
11 juli 2009, 12:01
Wat wel vreemd blijft is dat jouw BER niet 0 is en je geluid toch gelijk loopt. Als de andere HD zenders ook gelijk lopen kan het ook niet aan je homecinemaset liggen (dat die misschien vertraagt ofzo).

Even voor de goede orde: Wat ik hierboven geschreven heb geldt voor mijn H360R die in de woonkamer staat. Daar is de ontvangst goed (BER=0) en is het geluid in sync. In mijn slaapkamer heb ik nog een H360R, maar daar is de BER zeker niet 0, evenwel het geluid, rechtstreeks via een HDMI kabel naar de tv, is wel in sync. Het toestel in de slaapkamer is doorgelust via de H360R in de woonkamer (Er zat eerst ook nog een 9200C tussen, maar die heeft het begeven).

Als ik die doorlussing er tussenuit haal en de kabels direct verbindt is het signaal in de slaapkamer ook goed. Gekloot met versterkers en splitters heeft nog niet zoveel opgeleverd dat ik overal tegelijkertijd een storingsvrije (BER=0) ontvangst heb.

Casey111
11 juli 2009, 12:45
Dacht ik ook niet maar in een andere thread zei iemand dat hij zonder problemen HD keek omdat hij de zenders ook op 71 etc gevonden had.

Zoals ik al eerder stelde: met zeer grote waarschijnlijkheid is de lipsync problematiek te wijten aan de encoding van het signaal van de publieke omroep (MPEG4, 15 mbit). De enige reden die ik kan bedenken waarom binnenhuisbekabeling en dus signaalkwaliteit (al dan niet gemeten in BER: bit-error-rate) daar ook nog van invloed op kan zijn is het feit dat de decoder wellicht iets harder moet werken (lees: meer error-correction toepassen) bij een slecht signaal. En als ie dan al aan de rand van zijn kapaciteiten zit, dan zou het mis kunnen gaan...

larsonski
11 juli 2009, 13:11
Even voor de goede orde: Wat ik hierboven geschreven heb geldt voor mijn H360R die in de woonkamer staat. Daar is de ontvangst goed (BER=0) en is het geluid in sync. In mijn slaapkamer heb ik nog een H360R, maar daar is de BER zeker niet 0, evenwel het geluid, rechtstreeks via een HDMI kabel naar de tv, is wel in sync. Het toestel in de slaapkamer is doorgelust via de H360R in de woonkamer (Er zat eerst ook nog een 9200C tussen, maar die heeft het begeven).

Als ik die doorlussing er tussenuit haal en de kabels direct verbindt is het signaal in de slaapkamer ook goed. Gekloot met versterkers en splitters heeft nog niet zoveel opgeleverd dat ik overal tegelijkertijd een storingsvrije (BER=0) ontvangst heb.

Je hebt er wel een dolbyreceiver tussenzitten? Want zonder receiver, het geluid rechtstreeks via hdmi is goed. Maar zodra de Dolbyreceiver aangaat dan loopt het geluid voor.

willemsj
11 juli 2009, 13:36
Je hebt er wel een dolbyreceiver tussenzitten? Want zonder receiver, het geluid rechtstreeks via hdmi is goed. Maar zodra de Dolbyreceiver aangaat dan loopt het geluid voor.

In de woonkamer loopt het geluid via een JVC setje (NX-F3) en op de slaapkamer rechtstreeks via een HDMI kabel.

Decibert
11 juli 2009, 20:12
Waar ik wel een groot probleem mee heb is medewerkers die standaard antwoorden geven, de schuld altijd bij de klant leggen, informatie die klanten geven negeren en verder de kop in het zand steken.

Feit blijft dat ze een standaard procedure moeten doorvolgen om de oorzaak van het probleem uit te sluiten, anders valt er toch niks op te lossen? Gezien het feit dat een probleem thuis vaak sneller op te lossen is dan een probleem bij Ziggo, het feit dat het grootste deel van RTV-problemen worden veroorzaakt door de aansluitingen van de klant en dat interferentie van Digitenne de grootste storingsbron is op de kabel is het dus niet meer dan logisch dat ze je willen helpen het probleem op te lossen door vast te stellen waar de oorzaak ligt.

Echter is dat in dit geval dus al gebeurd en lijkt duidelijk te zijn dat het probleem zo niet opgelost wordt. Dat is heel frustrerend voor de klanten die alsnog het hele lijstje te horen krijgen.

De informatie die klanten geven wordt niet zozeer genegeerd alswel zeer gebrekkig intern gecommuniceerd. Eerstelijnsmedewerkers proberen aan de hand van hun script het probleem op te lossen. Pas als er heel veel meldingen zijn van hetzelfde probleem (wat ze al dan niet zelf op kunnen lossen) wordt dat weer verder gecommuniceerd naar bovenop, dan is het vervelende dat die kennis vervolgens níet (voldoende) wordt doorgegeven aan de rest van de medewerkers. Want als één klant zegt dat het probleem bij Ziggo móet liggen, is dat gezien de feiten voor een medewerker niet altijd even geloofwaardig als wanneer de medewerker weet dat het probleem al heel vaak gemeld is.

Ik heb mijn samsung dhcb in de mediamarkt gekocht in mei 2008, volgens mij is de garantie daar van verlopen. En ziggo zal niet iets willen vergoeden wat bij de mediamarkt werd gekocht, dat lijkt me heel sterk.
De garantietermijn is volgens mij minimaal twee jaar voor dergelijke apparatuur, daar is de dealer (in dit geval Mediamarkt) dan voor verantwoordelijk.

kamphajm
11 juli 2009, 20:36
Beeld en geluid lopen uit de pas bij de HD kanalen van Nederland 1, 2 en 3. Dit heeft niets te maken met de aansluitingen thuis en/of de bekabeling. Ziggo moet dit gewoon oplossen. Want op deze manier is HD tv op Nederland 1, 2 en 3 een ramp.

willemsj
11 juli 2009, 20:51
.Ziggo moet dit gewoon oplossen. Want op deze manier is HD tv op Nederland 1, 2 en 3 een ramp.

Even een vraagje tussendoor: als Ziggo de zaak zo verandert dat het bij jou in de pas loopt, gaat het dan bij mij uit de pas lopen ?? :grin:

Hengelerweend
11 juli 2009, 21:51
Beeld en geluid lopen uit de pas bij de HD kanalen van Nederland 1, 2 en 3. Dit heeft niets te maken met de aansluitingen thuis en/of de bekabeling. Ziggo moet dit gewoon oplossen. Want op deze manier is HD tv op Nederland 1, 2 en 3 een ramp.

Ik hoop niet dat dit probleem straks het zelfde lot is beschoren als toendertijd de lipsyncproblemen met de Panasonic decoder...................
NOOIT opgelost.
2 partijen staken toen de kop in het zand (Panasonic & @Home) en de 3e partij oftewel de gebruiker zat met de gebakken peren.

vinnie-terranova
11 juli 2009, 23:23
dit lijkt dus nu weer te gebeuren...... ziggo ontkent dat ze afweten van lipsync klachten......

Ik ga langzaamaan de doos van de docoder opzoeken, en wil mijn aankoopbedrag retour wegens het niet naar behoren functioneren van dit apparaat......

Mensen... ik roep toch op om niet alleen ziggo over jullie klachten te informeren maar ook verschillende consumentenprogramma's hierover te tippen. De klant krijgt geen vinger achter deze loden deur, misschien de media??

Ik heb nu een aantal keer met de klantenservice gesproken, en die ontkennen glashard en in alle toonaarden dat ze meer klachten ontvangen mbt lipsync op de HD zenders 1,2,en 3.

Pio
12 juli 2009, 00:04
dit lijkt dus nu weer te gebeuren...... ziggo ontkent dat ze afweten van lipsync klachten......

Ik ga langzaamaan de doos van de docoder opzoeken, en wil mijn aankoopbedrag retour wegens het niet naar behoren functioneren van dit apparaat......

Mensen... ik roep toch op om niet alleen ziggo over jullie klachten te informeren maar ook verschillende consumentenprogramma's hierover te tippen. De klant krijgt geen vinger achter deze loden deur, misschien de media??

Ik heb nu een aantal keer met de klantenservice gesproken, en die ontkennen glashard en in alle toonaarden dat ze meer klachten ontvangen mbt lipsync op de HD zenders 1,2,en 3.

Het hoort allemaal niet.Ik heb nog steeds geen reactie op mijn klacht via de site.
Maar aan de andere kant moet je je er ook niet ter druk om maken want wat gaan ze na de tour nu daadwerkelijk aan HD content aanbieden. Iedereen is naar mijn gevoel blijgemaakt met een dooie mus. Ziggo heeft nog even de tijd om het op te lossen (moeten ze wel het probleem eerst erkennen) voordat het HD verhaal losbarst.

vinnie-terranova
12 juli 2009, 01:40
Maar aan de andere kant moet je je er ook niet ter druk om maken want wat gaan ze na de tour nu daadwerkelijk aan HD content aanbieden.

Dat de publieke omroepen nog niet veel te bieden hebben in HD, dat wisten we van tevoren. Het HD content moet nog op gang komen. maar ik wil de HD versie van de publieke ter vervanging van de SD versie in mijn favorieten plaatsen. of ze nu HD content uitzenden of niet, op deze manier is er niet te kijken naar deze zenders..........

Ziggo steekt de kop in het zand en wil het tot op heden gewoon niet erkennen dat er een grote groep samsung gebuikers problemen ondervind met de doorgifte van deze HD kanalen.......sterker nog ze zeggen zelfs dat er geen meldingen van bekend zijn!!!

crapz0rs
12 juli 2009, 01:48
sterker nog ze zeggen zelfs dat er geen meldingen van bekend zijn!!!Misschien omdat iedereen hier loopt te posten i.p.v. (aangetekende) brieven stuurt, campagnes op touw zet, de media zoekt.

Grote bedrijven komen niet in actie, omdat er een enkeling over iets klaagt.

Ik heb deze thread niet goed gevolgd, omdat ik nergens last van heb.
Maar ik vermoed dat het een hardware probleem is in combo met de stream van de NPO.
Dus je bent overgeleverd aan de goeie wil van twee (maybe 3) partijen: Samsung/NPO/(Ziggo).

Samengevat: success.... :idea:

propper
12 juli 2009, 02:24
Misschien omdat iedereen hier loopt te posten i.p.v. (aangetekende) brieven stuurt, campagnes op touw zet, de media zoekt.

Grote bedrijven komen niet in actie, omdat er een enkeling over iets klaagt.

Ik heb deze thread niet goed gevolgd, omdat ik nergens last van heb.
Maar ik vermoed dat het een hardware probleem is in combo met de stream van de NPO.
Dus je bent overgeleverd aan de goeie wil van twee (maybe 3) partijen: Samsung/NPO/(Ziggo).

Samengevat: success.... :idea:

Ik vind niet dat ik ben overgeleverd aan drie partijen. Ik heb maar met een partij toe maken en dat is Ziggo. Daar heb ik namelijk een contract mee. Ik gebruik een door Ziggo goedgekeurde decoder die ik op de juiste manier heb aangesloten. Ziggo is de aanbieder van het signaal en die behoort goed te zijn. Als dat niet het geval is zoals nu met NL 1, 2 en 3 HD krijgt Ziggo de klacht en behoort het dan naar behoren op te lossen. Die gaan dan maar onderhandelen met de NPO of Samsung. Of met wie dan ook.

willemsj
12 juli 2009, 07:21

Doe je best en laat vooral even weten hoe het is afgelopen.

Ayrton
12 juli 2009, 11:29
Heb net van een vriend een Humax 5000 geleend om wat te testen. Zelf heb ik een Samsung 360.

Volgende viel me op:

Samsung: lipsync was slecht in DD en Stereo op Nederland 1, 2 3 HD, Film 1 HD en Eurosport. Nederland 3 HD was goed qua beeld.

Humax: lipsync was goed, zowel stereo als DD op alle HD zenders. Beeld kwaliteit was een stuk minder (artifacs op veel zenders) en Nederland 3 HD was echt niet om aan te zien.

Voorlopig blijf ik dus bij mijn samsung. Ik zie geen reden om een andere decoder aan te schaffen. En daarbij: de Samsung heeft geluid issues, Humax heeft beeld issues dus ja... welke blijft nog over :)

Hengelerweend
12 juli 2009, 12:38
Heb net van een vriend een Humax 5000 geleend om wat te testen. Zelf heb ik een Samsung 360.

Volgende viel me op:

Samsung: lipsync was slecht in DD en Stereo op Nederland 1, 2 3 HD, Film 1 HD en Eurosport. Nederland 3 HD was goed qua beeld.

Humax: lipsync was goed, zowel stereo als DD op alle HD zenders. Beeld kwaliteit was een stuk minder (artifacs op veel zenders) en Nederland 3 HD was echt niet om aan te zien.

Voorlopig blijf ik dus bij mijn samsung. Ik zie geen reden om een andere decoder aan te schaffen. En daarbij: de Samsung heeft geluid issues, Humax heeft beeld issues dus ja... welke blijft nog over :)
Dan zal oorzaak bij je zelf liggen, want mijn Humax 5000 geeft een STRAK en SCHERP beeld op nederland 1, 2 en 3 HD en de andere HD kanalen uit het HD pakket.
Een prima HD decoder !!
Nu weer ON-topic

vulliw
12 juli 2009, 12:39

Volgende viel me op:

Samsung: lipsync was slecht in DD en Stereo op Nederland 1, 2 3 HD, Film 1 HD en Eurosport. Nederland 3 HD was goed qua beeld. Onder heb ik ook een samsung 360 geluid is goed beeld is goed!!!! optisch aangesloten via versterker.

Humax: lipsync was goed, zowel stereo als DD op alle HD zenders. Beeld kwaliteit was een stuk minder (artifacs op veel zenders) en Nederland 3 HD was echt niet om aan te zien. boven heb ik een humax 5000 geluid is goed beeld is zeer goed!!!

Dus alles werkt hier in venlo naar behoren

Ayrton
12 juli 2009, 16:36
Dan zal oorzaak bij je zelf liggen, want mijn Humax 5000 geeft een STRAK en SCHERP beeld op nederland 1, 2 en 3 HD en de andere HD kanalen uit het HD pakket.
Een prima HD decoder !!
Nu weer ON-topic

Ik ben ontopic hoor, het gaat over de vertraging in geluid. En omdat men zegt dat de Humax het niet heeft, was dit mijn test.

Maar goed, heb vandaag, na de reacties hierboven maar een nieuwe kabel er tussen gedaan, maar ook dit heeft niet het gewenste resultaat bij de Samsung decoder. De Humax heb ik verder niet meer getest, dan moet ik nog doen.

Dus conclusie voor de Samsung, nieuwe kabel helpt niet, standaard waardes terug plaatsen ook niet, decoder uit en aan ook niet.

EDIT: inmiddels met Ziggo gesproken. Men kende het probleem, maar dat was van een jaar geleden. Nu zijn er geen problemen bekend. Ze verwezen mij naar Samsung om daar de klacht neer te leggen en het zou aan mijn receiver liggen. Klacht staat geregistreerd, dus misschien dat ik teruggebeld ga worden hierover.

peter de boer
12 juli 2009, 17:24
Dus conclusie voor de Samsung, nieuwe kabel helpt niet, standaard waardes terug plaatsen ook niet, decoder uit en aan ook niet.

EDIT: inmiddels met Ziggo gesproken. Men kende het probleem, maar dat was van een jaar geleden. Nu zijn er geen problemen bekend. Ze verwezen mij naar Samsung om daar de klacht neer te leggen en het zou aan mijn receiver liggen. Klacht staat geregistreerd, dus misschien dat ik teruggebeld ga worden hierover.

Dat het probleem niet bekend is lijkt me vreemd gezien de hoeveelheid items in deze rubriek. het achterlopen van het beeld (!) tov het geluid zou er op kunnen duiden dat de Samsung de hoeveelheid beeld data wellicht niet snel genoeg aankan? Gelukkig dat bij de Samsung de niet HD beelden ook nog te zien zijn zodat je nog fatsoenlijk ned 1,2,3 kunt kijken zonder HD...

Ayrton
12 juli 2009, 18:01
Dat het probleem niet bekend is lijkt me vreemd gezien de hoeveelheid items in deze rubriek. het achterlopen van het beeld (!) tov het geluid zou er op kunnen duiden dat de Samsung de hoeveelheid beeld data wellicht niet snel genoeg aankan? Gelukkig dat bij de Samsung de niet HD beelden ook nog te zien zijn zodat je nog fatsoenlijk ned 1,2,3 kunt kijken zonder HD...

Wel nu... wat ik zojuist gedaan heb wat werkt (!) is... mijn receiver zo gezet dat al het geluid als stereo binnenkomt, dus dat digitale geluid (glas kabel) niet gebruikt wordt. Dan is alles in orde. Dus stereo tulpstekkers van tv naar receiver, dan laat je de decoder er van tussen.

peter de boer
12 juli 2009, 18:08
Wel nu... wat ik zojuist gedaan heb wat werkt (!) is... mijn receiver zo gezet dat al het geluid als stereo binnenkomt, dus dat digitale geluid (glas kabel) niet gebruikt wordt. Dan is alles in orde. Dus stereo tulpstekkers van tv naar receiver, dan laat je de decoder er van tussen.

Maar dan heb je dus ook geen dolby surround meer, toch?

Ayrton
12 juli 2009, 18:35
Nee, geen dolby meer. Maar wel lipsync.

Vergeten te vermelden: de meneer van Ziggo die ik aan de telefon had kon mij wel bevestigen dat er een update kwam voor de samsung 360. Deze firmware update gaat zorgen dat nederland 1, 2 en 3 HD op plaats 1 2 3 komen ipv 71, 72 en 73. Verder wordt er niks opgelost in de firmware update.

pipo33
12 juli 2009, 19:32
Nee, geen dolby meer. Maar wel lipsync.

Is je Samsung via HDMI op je TV aangesloten ?
Als dit zo is dan lijkt het geluid en beeld in ieder geval in sync bij je TV aan te komen en ligt het dus niet aan je decoder :roll:.

Ayrton
12 juli 2009, 19:39
Als dit zo is dan lijkt het geluid en beeld in ieder geval in sync bij je TV aan te komen en ligt het dus niet aan je decoder :roll:.

Ja, inderdaad. HDMI tussen decoder en tv.
Ik heb een TOSlink kabel tussen mijn decoder en mijn receiver zitten. Dat is dus digitaal, en dat werkt wel, maar niet in sync... 2 tulp stekkers van tv naar receiver (stereo) is wel goed, geen lipsync.

pipo33
12 juli 2009, 19:49
Ja, inderdaad. HDMI tussen decoder en tv.
Ik heb een TOSlink kabel tussen mijn decoder en mijn receiver zitten. Dat is dus digitaal, en dat werkt wel, maar niet in sync... 2 tulp stekkers van tv naar receiver (stereo) is wel goed, geen lipsync.

Je heb waarschijnlijk geen lipsync setting op je receiver :cool:

larsonski
12 juli 2009, 20:29

Ik heb een paar jaar geleden € 1600,- betaald voor mijn Onkyo receiver en boxen en de hele mikmak, dit ga ik nu dus niet opnieuw doen omdat Ziggo het geluid van NED 1, 2 en 3 niet synchroon kan laten lopen. Eurosport, Discovery en History HD kunnen wel goed bekeken en beluisterd worden, dus aan de receiver ligt het echt niet.
Nee ik heb helaas geen lipsync correctie op de receiver zitten, maar zou ik dat aanpassen voor NED 1, 2 en 3, dan zouden de andere kanalen in de problemen komen.
Het probleem ligt echt wel bij de Samsungdecoder dat het beeld te traag wordt verwerkt. Ziggo heeft deze decoder gecertificeerd dus hij zou moeten werken. Zij regelen het maar met Samsung of wie dan ook.
Anders koop ik wel een Topfield met Alphacrypt die heeft het probleem niet, maar ja dan moet je bij iedere update van frequenties alles handmatig inladen. Maar dan moeten ze de Alphacrypt maar gaan ondersteunen.
Ik vind het echt tegek voor woorden dat de klant maar andere oplossingen moet gaan bedenken terwijl Ziggo hun problemen niet erkennen en zorgen voor een fatsoenlijke oplossing. Basta.

pipo33
12 juli 2009, 20:39
Ik heb een paar jaar geleden € 1600,- betaald voor mijn Onkyo receiver en boxen en de hele mikmak, dit ga ik nu dus niet opnieuw doen omdat Ziggo het geluid van NED 1, 2 en 3 niet synchroon kan laten lopen. Eurosport, Discovery en History HD kunnen wel goed bekeken en beluisterd worden, dus aan de receiver ligt het echt niet.
Nee ik heb helaas geen lipsync correctie op de receiver zitten, maar zou ik dat aanpassen voor NED 1, 2 en 3, dan zouden de andere kanalen in de problemen komen.
Het probleem ligt echt wel bij de Samsungdecoder dat het beeld te traag wordt verwerkt. Ziggo heeft deze decoder gecertificeerd dus hij zou moeten werken. Zij regelen het maar met Samsung of wie dan ook.
Anders koop ik wel een Topfield met Alphacrypt die heeft het probleem niet, maar ja dan moet je bij iedere update van frequenties alles handmatig inladen. Maar dan moeten ze de Alphacrypt maar gaan ondersteunen.
Ik vind het echt tegek voor woorden dat de klant maar andere oplossingen moet gaan bedenken terwijl Ziggo hun problemen niet erkennen en zorgen voor een fatsoenlijke oplossing. Basta.

Blijkbaar heeft niet iedereen met een Samsung decoder dit probleem, dat probeer ik helder te maken.
Een gedeelte van de lipsync issues worden door Samsung decoders veroorzaakt, dat is me helder, echter bij veel gebruikers is het toch het "standaard" digitale-TV lipsync issue (deze gebruiken allen een ver-ouderde receiver zonder lipsync correctie mogelijkheid).
Om een sterke case te hebben bij Ziggo en/of Samsung zul je deze 2 opties eerst zelf helder uit elkaar moeten houden.
Aan het "standaard" lipsync issue kan en zal Ziggo niks doen (in dat geval zit er echt niks anders op dan een nieuwe receiver te kopen).

Pio
12 juli 2009, 21:06
Blijkbaar heeft niet iedereen met een Samsung decoder dit probleem, dat probeer ik helder te maken.
Een gedeelte van de lipsync issues worden door Samsung decoders veroorzaakt, dat is me helder, echter bij veel gebruikers is het toch het "standaard" digitale-TV lipsync issue (deze gebruiken allen een ver-ouderde receiver zonder lipsync correctie mogelijkheid).
Om een sterke case te hebben bij Ziggo en/of Samsung zul je deze 2 opties eerst zelf helder uit elkaar moeten houden.
Aan het "standaard" lipsync issue kan en zal Ziggo niks doen (in dat geval zit er echt niks anders op dan een nieuwe receiver te kopen).

Het standaard lipsync probleem waar jij op doelt nl dat je TV meer tijd nodig heeft voor de beeldverwerking dan je receiver voor de audio verwerking gaat hier niet op. Dan zou je hier ook al last van moeten hebben bij SD beeld. Veel mensen geven aan dat het bij de andere HD kanalen ook niet voorkomt. Bij het WK en EK voetbal had ik ook geen last van lipsync problemen.
Als ik op mijn voorversterker audiodelay ga toepassen op NED3 HD dan klopt dit niet meer op NED2 HD en ook niet meer op de andere kanalen.

vinnie-terranova
12 juli 2009, 21:13

Ik heb nu bij een speciaalzaak (die Ziggo dealer is) mij laten informeren mbt de juiste bekabeling en splitters. Ik had nog een stukje kabel liggen welke ik momenteel heb liggen. Volgens de medewerker Prima (afgeschermde kabel) welke perfect te gebruiken is voor HD signaal. Ook de splitter meegenomen, ook deze was perfect!
Toch heb ik een nieuw stuk kabel Gekocht, gewoon om er zeker van te zijn dat mijn eigen coax geen storingen vertoont, en wat blijkt.

Nieuwe bekabeling lost helemaal niets op aan het Probleem. Mensen, laat u dus niet gek maken door Ziggo, dat u nieuwe coax en splitters moet aanschaffen. Ik heb nu nieuwe gekocht en liggen. Maar het probleem is idem......

Het wordt tijd dat Ziggo het probleem welke er speelt onder de door haar gecertificeerde ontvangers gaat erkennen. Schijnbaar worden onze klachten niet door ziggo geregistreerd en doet ze alsof haar neus bloedt...

Kan ik trouwens mijn stukje kabel declareren bij deze amateurs......?:roll:

Jean
12 juli 2009, 21:21
Wil je nou zeggen dat we allemaal een versterker met lipsync correctie moeten aanschaffen??

En hoe weet jij waar ziggo wel en niet wat aan zal gaan doen? Voorlopig zijn ze niet eens bekend met het probleem naar eigen zeggen.

vinnie-terranova
12 juli 2009, 21:40
Lipsync op je versterker is ook geen oplossing voor drie zenders!!

pipo33
12 juli 2009, 21:44
Het standaard lipsync probleem waar jij op doelt nl dat je TV meer tijd nodig heeft voor de beeldverwerking dan je receiver voor de audio verwerking gaat hier niet op. Dan zou je hier ook al last van moeten hebben bij SD beeld. Veel mensen geven aan dat het bij de andere HD kanalen ook niet voorkomt. Bij het WK en EK voetbal had ik ook geen last van lipsync problemen.
Als ik op mijn voorversterker audiodelay ga toepassen op NED3 HD dan klopt dit niet meer op NED2 HD en ook niet meer op de andere kanalen.

Zoals gezegd, inderdaad velen hebben dit issue.
Echter een velen ook niet en hebben alleen last van "gewone" lipsync. Als je het issue niet hebt als je je decoder rechtstreeks op je TV aansluit, maar wel als je een receiver gebruikt ligt het dus niet aan je decoder.
Er zijn toch ook nog steeds H360 gebruikers die nergens last van hebben :roll: Laten we nu niet iedere H360 gebruiker die een oude receiver gebruikt de indruk geven dat alles door de H360 komt.

brug
12 juli 2009, 23:31
Wil je nou zeggen dat we allemaal een versterker met lipsync correctie moeten aanschaffen??

Ik heb een AV receiver met lipsync correctie maar voor 1,2,3 HD is dit niet genoeg ook film1HD heeft het probleem, het blijft vreemd dat het bij andere zenders wel werkt. En dit moet toch inmiddels bij Ziggo bekend zijn

larsonski
12 juli 2009, 23:36
Ik heb vanavond maar eens met de helpdesk gebeld, om te vragen wat de status was van mijn klacht per email. De vriendelijke man kon mij vertellen dat er inderdaad wat problemen waren met NED 1,2 en 3. Echter vooral met beeldqualiteit via de Humax. Ik heb aangegeven dat er ook heel veel mensen problemen hebben met het geluid via de Samsung.
Komt er nu op neer dat hij mij morgen terug gaat bellen wat we gaan doen. Hij had het er over om de AOP te laten vervangen door een monteur. Is kostenloos. Er was ook evt. een mogelijkheid om de Samsung te vervangen, echter heb ik deze niet via Ziggo maar zelf in de winkel gekocht (dec 2006).
Ik woon in een wijk welke in 2004 is gebouwd, kan me dus niet echt voorstellen dat de qualiteit van het aansluitpunt slecht is. Maar hij zei dat dat toch wel kon. Ik houd jullie op de hoogte.

Pio
13 juli 2009, 11:28
Ik heb net ook even gebeld met de helpdesk (had ook nog geen reactie op mail).
Na het doorlopen van het standaard lijstje (reset,pcm uit etc) waarbij ik wel 3 keer moest zeggen dat mijn tv GEEN luidsprekers heeft kwam het volgens de helpdesk neer op de homecinemaset. Ik moest daar eventueel het geluid vertragen. Daarop zei ik dat ik het voor één HD zender wel gelijk kan trekken maar dat dan op de andere HD zenders en op SD het geluid juist teveel vertraagd wordt. Tot zover niks nieuws dus.
In de loop van het gesprek liet de medewerker vallen dat Ziggo misschien van plan was om de HD kanalen op een lagere frequentie door te gaan geven en dat dat de oplossing zou kunnen zijn. Hij refereerde aan de Eredivisie kanalen die volgens hem nu ook op een lagere frequentie dan eerst worden doorgegeven. Ik weet niet of dit zo is want ik heb zelf deze kanalen niet en de perikelen hierom ook niet gevolgd.
Het advies was om af te wachten en dat volgens deze medewerker de Humax eigenlijk beter was. Hij moest mij ook wel gelijk geven dat in 2006 moeilijk aan een Humax hd decoder was te komen en dat mijn huidige Samsung toch echt door Ziggo/Casema was goedgekeurd.
Kortom weinig nieuws maar in ieder geval gemeld cq aantekening gemaakt.

makkie88
13 juli 2009, 11:35
Via de zoekfunctie al het één en ander gevonden over asynchroon geluid. Ik begrijp dat het probleem vaker voorkomt en toch lastig op te lossen is. Ik heb de H360RS op een Grundig Vision 32-3821 aangesloten met een HDMI kabel. Het probleem komt eigenlijk alleen voor op de HD-zenders. In eerste instantie leek het zo goed als opgelost door als hdmi-uitgang type D in te stellen, maar het komt toch regelmatig terug. Alsof het verschil niet altijd gelijk is.

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met deze decoder, evt. in vergelijking met andere decoders en tv's. Moet ik op de TV misschien nog wat instellen (valt haast niets in te stellen overigens)?

ik en mijn ouders hebben het zelfde ervaren, het beeld loopt op de hd zenders niet synchroom. bij andere zenders geen problemen

G.bruiker
13 juli 2009, 14:25
ik en mijn ouders hebben het zelfde ervaren, het beeld loopt op de hd zenders niet synchroom. bij andere zenders geen problemen
En zolang Ziggo/NOB/Samsung dit niet erkennen en de media er geen aandacht aan besteed,vrees ik dat dit probleem blijft bestaan.

lotsofjazz
13 juli 2009, 16:02
Bedankt.
Ik heb een signaal van 73%, BER E-6 varieërend van 15-36.
Bij mij is het geluid er eerder dan het beeld.

Dit is niet goed genoeg.. hierdoor kun je storingen verwachten (blokken, squeeks in het geluid, geen beeld wel geluid, en andersom).. Als je last hebt van storingen zou ik in jou siuatie de coax kabel vervangen en de pluggen door Hirschmann kabel en pluggen.

Maar verwacht niet dat hierdoor het lipsync probleem wordt opgelost, want dat probleem heb ik ook, terwijl signaal=100% en BER=0.. beter kan niet.

Lots

Ziggo WebTeam Alex
13 juli 2009, 16:30
Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.
Wel kan de klant een aantal opties proberen om de storing te verminderen:
- De audio uitgang bij de decoder op ‘PCM’ zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV

Visitor1967
13 juli 2009, 16:48
Lipsync (Samsung H360R):

Dat was en is al mijn standaard instelling.

Lipsync (Samsung H360R):
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV

Ik maak geen gebruik van een 'home theater set', het geluid komt rechtstreeks uit de speakers van de tv. Het lipsynchprobleem deed zich al meteen op NL1, 2 en 3 HD voor.

Overigens ben ik heel blij dat Ziggo nu duidelijk aangeeft bekend te zijn met het probleem en te zoeken naar de oorzaak en (hopelijk) de oplossing. :thumb up:

Jean
13 juli 2009, 16:50
Fijn dat ziggo het probleem eindelijk onderkent.

Pcm of dolby maakt geen verschil hier en ook met geluid rechtstreeks van de tv heb ik lipsync problemen.

Pio
13 juli 2009, 16:57
Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.

Vinnie,Vinnie laat je doos van de Samsung nog ff staan!!!!!!!

Mooi dat Ziggo het als probleem erkent heeft :thumb up:.En dat er staat dat de klant het kan verminderen maar niet kan oplossen.
Ik ga afwachten en hoop dat het webteam af en toe een update geeft.

vinnie-terranova
13 juli 2009, 17:15
Ik heb tranen van blijdschap......:pompom: dat ziggo het probleem toegeeft..... nu de oplossing nog.........maar ik krijg er weer wat vertrouwen in.......

Bullet NL
13 juli 2009, 17:39
Ik heb tranen van blijdschap......:pompom: dat ziggo het probleem toegeeft..... nu de oplossing nog.........maar ik krijg er weer wat vertrouwen in.......

Wat Ziggo Webteam Alex schrijft is ook in de lijn van Anoniem hier op het forum heeft geschreven. Had het ook wel verwacht, denk zelf dat er meer Samsung HD decoders in omloop zijn dan Humax 5000c's

Ziggo had zowieso voor een antwoord moeten zorgen, het is alleen zo jammer dat de helpdesk zo verschikkelijk ondeskundig is.

Ik heb voldoende vertrouwen in de technische kwaliteiten van het personeel van Ziggo, op de helpdesk na.

Hier zouden ze echt wat aan moeten doen.......

i rest my case...

vinnie-terranova
13 juli 2009, 17:55
Wat Ziggo Webteam Alex schrijft is ook in de lijn van Anoniem hier op het forum heeft geschreven. Had het ook wel verwacht, denk zelf dat er meer Samsung HD decoders in omloop zijn dan Humax 5000c's

Ziggo had zowieso voor een antwoord moeten zorgen, het is alleen zo jammer dat de helpdesk zo verschikkelijk ondeskundig is.

Ik heb voldoende vertrouwen in de technische kwaliteiten van het personeel van Ziggo, op de helpdesk na.

Hier zouden ze echt wat aan moeten doen.......

i rest my case...

Hier sluit ik mij volledig bij aan.........

JanvdB
13 juli 2009, 18:03
Beste Forumleden,
Ik wil even melden, dat problemen met lipsynchr. bij mij niet niet voorkomen.
Ik kijk tv op een Loewe Compose met ingeb HD tuners en Alphacrypt module.
Ik heb alleen een probleem, dat het geluid soms hakkelt( fractie van een seconde).
Dit doet zich uitsluitend voor op Ned.1, het meest, 2 en 3 minder.
Op alle andere HD zenders geen problemen.
Ik woon in postcode gebied 2332ph
vr.gr JanvdB

Bullet NL
13 juli 2009, 18:57
Beste Forumleden,
Ik heb alleen een probleem, dat het geluid soms hakkelt( fractie van een seconde).
vr.gr JanvdB

Het kan goed kloppen dat het uit Sync lopen van het geluid bij jou niet voorkomt, dit is namelijk een specifiek Samsung DCB-H36RS(A) probleem.

Denk dat jij het beste een nieuw topic kan openen voor jou vraag, je maakt immers gebruik van een Alphacrypt icm je Loewe Compose.

Terwijl dit topic vooral over de Samsung DCB-H360 gaat.

JanvdB
13 juli 2009, 19:22
Ziggo webteam Alex schreef: het kan aan het aangeleverde signaal liggen of aan de software van de decoder.
Vandaar mijn reactie, dat wat het lipsynchroon probleem betreft, dus blijkbaar niet aan het signaal ligt.
Voor wat mijn probleem betreft, dat hoort ergens anders thuis.Daar heb je gelijk in.
Maar reeds twee draadjes geplaatst, maar helaas geen enkele reactie van een Alphcrypt kijker.
JanvdB

vulliw
14 juli 2009, 07:49
precies het zelfde heb ik ook postcode 5925
Met samsung hd 360

Beste Forumleden,
vr.gr JanvdB

JoostBoZ
14 juli 2009, 10:01
Ik heb ook last van korte geluidsonderbrekingen wanneer ik NL 1,2,3 in HD bekijk en Dolby Digital beluister. Ik gebruik geen losse decoder maar tv (Philips 42PFL8654H/12) met ingebouwde DVB-C ontvanger en AlphaCrypt CAM-module.

De overige HD-kanalen hebben dit probleem niet wanneer ik deze in Dolby Digital beluister.

cyberlink
14 juli 2009, 20:06
Bij mij is het geluid van Nederland 1 tot 3 HD ineens goed lipsync, is dat bij iedereen zo ?

catastrofus
14 juli 2009, 20:18
Bij mij is het geluid van Nederland 1 tot 3 HD ineens goed lipsync, is dat bij iedereen zo ?

Tsja, zal wel komen omdat de bitrate nu onder de 12 Mbit (:wink:) is gezakt. Blijkbaar kan de Samsung dat wel aan. Het is maar de vraag tot hoever ze uiteindelijk willen zakken... :shock:

Gert.

Tempus
14 juli 2009, 20:49
Tsja, zal wel komen omdat de bitrate nu onder de 12 Mbit (:wink:) is gezakt. Blijkbaar kan de Samsung dat wel aan. Het is maar de vraag tot hoever ze uiteindelijk willen zakken... :shock:

Gert.
Bij mij is 1,2,3 OK! maar EurosportHD is nog zoals maanden geleden.....niet lipsync!

Herkent iemand dit??

BenJ
14 juli 2009, 21:02
:no:http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16531 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16531)

propper
14 juli 2009, 22:09

Bij mij is het nog steeds niet goed. Alles nog bij het oude.

larsonski
14 juli 2009, 23:29
Geluid loopt vanavond synchroon op NED 1 en 2. NED 3 heb ik sinds gisteren geen beeld, E37. Ik had op een gegeven moment een BER van 600. Ik heb de kabels gechecked en de ontvanger gereset. Mag niet baten :evil:

Ziggo WebTeam Alex
15 juli 2009, 08:05
geachte lasonski

Haalt u eerst de stekker uit het stopcontact en de smartcard uit de decoder. U wacht even 1 min en doet dan de stekker er weer in. u wacht op een melding "voer smartcard in" als u deze ziet doet u de smartcard weer in de decoder.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

ArChie
15 juli 2009, 10:36
Haalt u eerst de stekker uit het stopcontact en de smartcard uit de decoder. U wacht even 1 min en doet dan de stekker er weer in. u wacht op een melding "voer smartcard in" als u deze ziet doet u de smartcard weer in de decoder.
Leg eens uit wat precies de oorzaak van dit probleem is waardoor de ontvanger die E37 toont? Ik probeer namelijk te begrijpen hoe de voorgestelde handeling de oorzaak van het probleem moet verhelpen.

jvgastel
15 juli 2009, 12:08
Gisteravond vroeg in de avond gekeken. Lipsinc is beter maar nog niet helemaal synchroom.Nieuws bijvoorbeeld; nieuwslezer out of sync en de filmpjes lijken in-sync.

Nog steeds geen antwoord op mijn klacht per mail ontvangen, lijkt mij duidelijk dat er achter de schermen aan het probleem wordt gewerkt. :thumb up:

Jean
15 juli 2009, 12:28
Nog steeds lipsync trouble op Nl 1, 2, 3 en eurosport HD hier.

pjutr
15 juli 2009, 15:50
Nog steeds lipsync trouble op Nl 1, 2, 3 en eurosport HD hier.

N.a.v. de vele klachten met de Samsung D360: Ik heb geen enkel lipsyncprobleem whatsoever, noch op Ned 1,2,3 HD, noch op Eurosport HD.
Is dat omdat ik via component kijk? Mijn ontvanger schiet nl. in de stress (loopt totaal vast) als ik de HDMI-uitgang gebruik. Verder geeft-ie al jjaren geen Softwareupdates meer aan. Ik heb dus Ned HD dus nog steeds op 71 72 73. Overigens heb ik bij de allereerste HD-uitzendingen tijdens het WK 2004 wel lipsync problemen op Ned.1 Hd gehad en ook bij de start van Europsport HD. Maar toen deed de HDMI van de Samsung het nog gewoon..

larsonski
15 juli 2009, 22:03
geachte lasonski

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Hallo Alex,

Ik heb de stroom 2 minuten van de ontvanger afgehaald. Daarna aangezet en de smartcard ingevoerd. Helaas, nog steeds geen NED 3 HD beeld en geluid. Tevens heb ik nou weer een behoorlijke lipsync probleem.
Dus het heeft niets geholpen.

Lars

Jean
18 juli 2009, 10:00
Het schiet niet echt op zo heh, het lijkt zo wel of de boel stilstaat.

larsonski
18 juli 2009, 10:08

Precies en ik zit nog steeds met een offsync geluid en beeld en NED3 is niet te bekijken (als het niet op zwart staat).

Pio
18 juli 2009, 10:23

Klopt. Ik had gisteravond op Ned3HD toch tegen een seconde vertraging.
Meer dan ik tot nu toe gezien(gehoord) heb.

Casey111
18 juli 2009, 12:15
Klopt. Ik had gisteravond op Ned3HD toch tegen een seconde vertraging.
Meer dan ik tot nu toe gezien(gehoord) heb.
Vraagje: kijk jij via HDMI kabel of via component? En heb je het verschil al eens (kunnen) testen? Ik ben nl. geintrigeerd door het feit dat iemand hier meldt dat hij met component geen probleem heeft... Dat zou nl. de hele theorie van de te hoge bitrate op losse schroeven zetten, en de Samsung HDMI implementatie (die altijd al voor problemen heeft gezorgd) als schuldige aanwijzen!
Mss dat anderen met lipsync problemen dat hier ook eens kunnen melden!

Pio
18 juli 2009, 14:10
Vraagje: kijk jij via HDMI kabel of via component? En heb je het verschil al eens (kunnen) testen? Ik ben nl. geintrigeerd door het feit dat iemand hier meldt dat hij met component geen probleem heeft... Dat zou nl. de hele theorie van de te hoge bitrate op losse schroeven zetten, en de Samsung HDMI implementatie (die altijd al voor problemen heeft gezorgd) als schuldige aanwijzen!

Ik kijk rechtstreeks via HDMI en laat het geluid optisch over mijn setje lopen.
Iemand die via component kijkt laat het geluid toch ook optisch of via tulp lopen dus waar zou het verschil dan zitten ?.
Ik heb het verschil niet kunnen testen want het lukt me niet zo makkelijk om in mijn eentje mijn voorversterker te verschuiven. Op mijn vorige surroundversterker zat geen HDMI dus heb het nu voorlopig maar zo gelaten.

ArChie
18 juli 2009, 14:53
Ik kijk rechtstreeks via HDMI en laat het geluid optisch over mijn setje lopen.
Iemand die via component kijkt laat het geluid toch ook optisch of via tulp lopen dus waar zou het verschil dan zitten ?.
Ik heb het verschil niet kunnen testen want het lukt me niet zo makkelijk om in mijn eentje mijn voorversterker te verschuiven. Op mijn vorige surroundversterker zat geen HDMI dus heb het nu voorlopig maar zo gelaten.
Wanneer je van de HDMI aansluiting gebruik maakt om te kijken dan zal de ontvanger ook geluid via die HDMI aansluiting naar buiten sturen en samen met het beeld moeten encrypten vanwege de HDCP beveiliging. Als de HDMI aansluiting niet wordt gebruikt, dus geen HDMI kabel tussen TV en ontvanger, dan kan de ontvanger dat hele HDMI en HDCP coding gebeuren achterwege laten. Vandaar dat het een aardig testje is om de TV aan te sluiten via een component kabel en het geluid via de optische kabel naar de receiver. Als de boel dan wel lipsynchroon is dan zit het probleem toch in de DCB-H360R bij gebruik van de HDMI aansluiting.

vinnie-terranova
18 juli 2009, 15:21
Ned 1/2/3 HD is nog steeds een drama op de Samsung 360rsa!! Alle mogelijke opties al getest, zonder enig resultaat...... Kan het geen codec probleem zijn icm de codecs van deze ontvanger?

Jean
18 juli 2009, 16:33
Ik kan het geluid vanaf de samsung naar de audio versterker sturen of vanaf de tv die met hdmi is aangesloten. In beide gevallen heb ik lipsync afwijkingen, ik zie/hoor geen verschil.

Casey111
18 juli 2009, 18:00
Ik kan het geluid vanaf de samsung naar de audio versterker sturen of vanaf de tv die met hdmi is aangesloten. In beide gevallen heb ik lipsync afwijkingen, ik zie/hoor geen verschil.

In beide gevallen gebruik je dus de HDMI kabel naar je TV om beeld door te geven. En dat is nou net wat ik wilde weten: wordt het beter als je die eruit trekt en aansluit via component (de 3 gekleurde stekkertjes: R, G, B of Y, Pb, Pr)...

Jean
18 juli 2009, 19:02
Ow zo bedoel je.

Ik heb even geen composite kabel liggen dus als iemand anders dat even wil testen, graag.

Edit: vergissing

In beide gevallen gebruik je dus de HDMI kabel naar je TV om beeld door te geven. En dat is nou net wat ik wilde weten: wordt het beter als je die eruit trekt en aansluit via component (de 3 gekleurde stekkertjes: R, G, B of Y, Pb, Pr)...

pjutr
18 juli 2009, 21:51
Ow zo bedoel je.

Ik heb even geen composite kabel liggen dus als iemand anders dat even wil testen, graag.

Edit: vergissing

CompoNENT dus...(rood/groen/blauw)

Pio
18 juli 2009, 22:05
Wanneer je van de HDMI aansluiting gebruik maakt om te kijken dan zal de ontvanger ook geluid via die HDMI aansluiting naar buiten sturen en samen met het beeld moeten encrypten vanwege de HDCP beveiliging. Als de HDMI aansluiting niet wordt gebruikt, dus geen HDMI kabel tussen TV en ontvanger, dan kan de ontvanger dat hele HDMI en HDCP coding gebeuren achterwege laten. Vandaar dat het een aardig testje is om de TV aan te sluiten via een component kabel en het geluid via de optische kabel naar de receiver. Als de boel dan wel lipsynchroon is dan zit het probleem toch in de DCB-H360R bij gebruik van de HDMI aansluiting.

Klinkt aannemelijk en is inderdaad de moeite van het proberen waard. Dan vraag ik me wel af waarop het dan nu pas is bij NED123 HD en niet op de andere HD zenders. Is er verschil in de streams tussen de zenders of alleen de bitrate?

ArChie
18 juli 2009, 22:39
Klinkt aannemelijk en is inderdaad de moeite van het proberen waard. Dan vraag ik me wel af waarop het dan nu pas is bij NED123 HD en niet op de andere HD zenders. Is er verschil in de streams tussen de zenders of alleen de bitrate?
Ik ben geen MPEG expert, maar ik heb wel eens begrepen dat er meerdere manieren mogelijk zijn van het encoderen van HD streams waarbij termen als MBAFF en PAFF om de hoek komen kijken. Dat zou dus ook voor verschillen in gedrag kunnen zorgen. In eerste instantie kon de DVB-H360R het HD signaal van Eurosport HD niet eens weergeven als ik het mij goed herinner. Daarvoor was toen een firmware update noodzakelijk.

Als ik met mijn DVB-C PC-TV kaart de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kijk, voor zover dat mogelijk is met de software H.264 decodering, dan valt op dat deze kanalen om de haverklap last hebben van buffer overflows terwijl Eurosport HD dat niet heeft. Zowel Nederland 1, 2 en 3 HD als Eurosport HD vertonen op mijn PC haperingen omdat de CPU de boel niet kan bijbenen en helaas is de vervangende grafische kaart met hardware H.264 decoding een DOA. Bij Nederland 1, 2 en 3 HD is er echter heel duidelijk sprake van beeld vertraging t.o.v. het geluid terwijl bij Eurosport HD beeld en geluid wel synchroon blijven.

Er is dus iets dat anders is bij Nederland 1, 2 en 3 HD, maar met de huidige grafische PC hardware is dat lastig te onderzoeken. Verder blijkt dat men ook nog volop aan het rommelen is met de AC-3 codering van het geluid, dus zal het mij ook niet verbazen als blijkt dat de synchronisatie timing van beeld en geluid nog niet helemaal klopt.

Jean
18 juli 2009, 22:39
Ja en? Heb jij het getest?

CompoNENT dus...(rood/groen/blauw)

catastrofus
18 juli 2009, 22:47
Ik ben geen MPEG expert, maar ik heb wel eens begrepen dat er meerdere manieren mogelijk zijn van het encoderen van HD streams waarbij termen als MBAFF en PAFF om de hoek komen kijken. Dat zou dus ook voor verschillen in gedrag kunnen zorgen. In eerste instantie kon de DVB-H360R het HD signaal van Eurosport HD niet eens weergeven als ik het mij goed herinner. Daarvoor was toen een firmware update noodzakelijk.

Als ik met mijn DVB-C PC-TV kaart de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kijk, voor zover dat mogelijk is met de software H.264 decodering, dan valt op dat deze kanalen om de haverklap last hebben van buffer overflows terwijl Eurosport HD dat niet heeft. Zowel Nederland 1, 2 en 3 HD als Eurosport HD vertonen op mijn PC haperingen omdat de CPU de boel niet kan bijbenen en helaas is de vervangende grafische kaart met hardware H.264 decoding een DOA. Bij Nederland 1, 2 en 3 HD is er echter heel duidelijk sprake van beeld vertraging t.o.v. het geluid terwijl bij Eurosport HD beeld en geluid wel synchroon blijven.

Er is dus iets dat anders is bij Nederland 1, 2 en 3 HD, maar met de huidige grafische PC hardware is dat lastig te onderzoeken. Verder blijkt dat men ook nog volop aan het rommelen is met de AC-3 codering van het geluid, dus zal het mij ook niet verbazen als blijkt dat de synchronisatie timing van beeld en geluid nog niet helemaal klopt.

Het 'grappige' is dat ned 1,2,3 en Eurosport allemaal ongeveer op dezelfde bitrate zitten nl zo rond de 11. Discovery, Nat Geo & History worden op een hogere bitrate uitgezonden en daarmee zijn geen problemen? Met name Discovery geeft nu (22:45) vreemde waarden van 19 maar dat zou zomaar aan m'n bitrate viewer kunnen liggen uiteraard.

Gert.

Toevoeging: Eigenlijk is het wel raar dat alleen de 360 er last van heeft. Er zijn geen problemen gemeld met de 5000/5050/cisco in de 3 deelgebieden. En toch zijn er over de 3 gebieden ook mensen met een 360 die geen problemen hebben ondanks dat ze hetzelfde signaal aangeboden krijgen. Zouden de mensen die geen problemen hebben wellicht een andere build-date van de 360 hebben? Anders kan dit toch niet optreden?

propper
18 juli 2009, 22:51

Ik heb even de test gedaan met component. En het maakt niet uit. Er is dan nog steeds een lipsync probleem. En ik heb geen goedkoop kabeltje gebruikt maar een Profigold die ik gebruikr heb bij mijn vorige LCD. Die had maar 1 keer HDMI en daar zat toen de DVD speler op. DE Samsung 360 was toen component aangesloten.

The_Doman
18 juli 2009, 23:01
Met name Discovery geeft nu (22:45) vreemde waarden van 19 maar dat zou zomaar aan m'n bitrate viewer kunnen liggen uiteraard.
Dat klopt toch wel?
DiscoveryHD wordt nog steeds met MPEG2 encoding uitgezonden.
Waarom eigenlijk als bandbreedte blijkbaar toch zo schaars is. :wink:

pjutr
18 juli 2009, 23:02
Ja en? Heb jij het getest?

Sterker nog: ik ben degeen naar wie gerefereert wordt, die al enige tijd door een storing in de HDMI-uitgang van de Samsung alleen via componenet kan kijken en nergens last van heeft, wat betreft lipsync....

The_Doman
18 juli 2009, 23:07
Als ik met mijn DVB-C PC-TV kaart de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen kijk, voor zover dat mogelijk is met de software H.264 decodering, dan valt op dat deze kanalen om de haverklap last hebben van buffer overflows terwijl Eurosport HD dat niet heeft.
Ik kan ook bevestigen dat de H264 decoders op de PC meer moeite blijken te hebben met de NL1,2,3 HD zenders dan met Eurosport HD.

Vorig jaar was dat trouwens ook al zo met de tijdelijke HD test uitzendingen van NL1.

catastrofus
18 juli 2009, 23:08
Sterker nog: ik ben degeen naar wie gerefereert wordt, die al enige tijd door een storing in de HDMI-uitgang van de Samsung alleen via componenet kan kijken en nergens last van heeft, wat betreft lipsync....

Maar je hebt dus nooit naar ned 1/2/3 hd kunnen kijken via hdmi? (Excusez als je deze vraag al eerder beantwoord hebt)

Gert.

ArChie
18 juli 2009, 23:13
Ik heb even de test gedaan met component. En het maakt niet uit.
Bij dat testje toch wel de HDMI kabel verwijdert?

propper
18 juli 2009, 23:22
Bij dat testje toch wel de HDMI kabel verwijdert?

Hij is nu nog steeds component aangesloten en de HDMI kabel is verwijdert. Het geluid gaat optisch naar de receiver en de decoder staat op PCM. Dus component of HDMI maakt bij in elk geval niets uit.

ArChie
18 juli 2009, 23:26
Het 'grappige' is dat ned 1,2,3 en Eurosport allemaal ongeveer op dezelfde bitrate zitten nl zo rond de 11. Discovery, Nat Geo & History worden op een hogere bitrate uitgezonden en daarmee zijn geen problemen? Met name Discovery geeft nu (22:45) vreemde waarden van 19 maar dat zou zomaar aan m'n bitrate viewer kunnen liggen uiteraard.
Discovery moet je even buiten beschouwing laten aangezien dat een MPEG-2 HDTV stream is. Dat kan mijn computer ondanks de beduidend hogere bitrate ook met gemak aan. H.264 decodering is wat lastiger en vergt meer van de processor.

Net nog eens even gekeken naar de bitrates van de AC-3 geluidsstream en dan hebben Nederland 1, 2 en 3 HD wel de hoogste bitrate met 448 Kbps. Eurosport HD is zo'n 60 Kbps lager en History HD en NGC HD zitten daar tussen in.

Toevoeging: Eigenlijk is het wel raar dat alleen de 360 er last van heeft. Er zijn geen problemen gemeld met de 5000/5050/cisco in de 3 deelgebieden. En toch zijn er over de 3 gebieden ook mensen met een 360 die geen problemen hebben ondanks dat ze hetzelfde signaal aangeboden krijgen. Zouden de mensen die geen problemen hebben wellicht een andere build-date van de 360 hebben? Anders kan dit toch niet optreden?
Dat er verschillen zit tussen de verschillende type en merken ontvangers is natuurlijk niet zo vreemd. Ieder merk maakt gebruik van andere chipsets en daar kan je dus verschillende resultaten van krijgen. Zoals ik al aangaf had de DCB-H360R ook al problemen met het signaal van Eurosport terwijl de Humax of Cisco die toen net op de markt kwamen geen problemen hadden en dat gold ook voor de UPC HDTV ontvangers.

Dat er verschilen zijn bij één type, de DCB-H360R, kan komen doordat er andere aansluitingen gebruikt worden of andere instellingen, maar zou ook kunnen duiden op verschillen door hardware revisies. De DCB-H360R die ik ooit kort na de introductie even in huis heb gehad bleek grote problemen te hebben met verschillende instellingen voor de audio types A, B, C, D en E. Bij sommige instellingen reageerde die ontvanger toen zeer slecht op de afstandsbediening.

Pio
18 juli 2009, 23:30

Wat voor tv heb je dan? het lijkt mij dat component eerst weer omgezet wordt naar een voor de tv bruikbaar digitaal signaal en dus extra vertraagd. Bij Philips tv's valt mij op dat als het hele scala aan "beeldverbeteraars" aan staat ik het beeld soms ook zie achterlopen.

catastrofus
18 juli 2009, 23:44
Discovery moet je even buiten beschouwing laten aangezien dat een MPEG-2 HDTV stream is. Dat kan mijn computer ondanks de beduidend hogere bitrate ook met gemak aan. H.264 decodering is wat lastiger en vergt meer van de processor.

Net nog eens even gekeken naar de bitrates van de AC-3 geluidsstream en dan hebben Nederland 1, 2 en 3 HD wel de hoogste bitrate met 448 Kbps. Eurosport HD is zo'n 60 Kbps lager en History HD en NGC HD zitten daar tussen in.

Dat er verschillen zit tussen de verschillende type en merken ontvangers is natuurlijk niet zo vreemd. Ieder merk maakt gebruik van andere chipsets en daar kan je dus verschillende resultaten van krijgen. Zoals ik al aangaf had de DCB-H360R ook al problemen met het signaal van Eurosport terwijl de Humax of Cisco die toen net op de markt kwamen geen problemen hadden en dat gold ook voor de UPC HDTV ontvangers.

Dat er verschilen zijn bij één type, de DCB-H360R, kan komen doordat er andere aansluitingen gebruikt worden of andere instellingen, maar zou ook kunnen duiden op verschillen door hardware revisies. De DCB-H360R die ik ooit kort na de introductie even in huis heb gehad bleek grote problemen te hebben met verschillende instellingen voor de audio types A, B, C, D en E. Bij sommige instellingen reageerde die ontvanger toen zeer slecht op de afstandsbediening.

[hardop denken]
Maar dat zou toch inhouden dat het probleem zit in:
1 - De bitrate van de audio is te hoog. Maar dit kan niet omdat dan iedereen met een 360 er last van zou moeten hebben. Of niet natuurlijk als punt 2 van toepassing is.
2 - Er zijn, blijkbaar, toch specifieke verschillen (bv snelheid v/d hardware) tussen de diverse 360's die hier in omloop zijn.

Maar als, door ingrijpen van de kabelboer toendertijd bij de introductie van eurosport hd, het signaal uiteindelijk wel acceptabel was voor een 360 dan weten ze toch ook wat ze moeten fixen om het beeld/geluid van ned 1/2/3 hd ook synchroon te krijgen op een 360?
[/hardop denken]

Gert.

thedude1974
19 juli 2009, 00:50
Ziggo heeft blijkbaar het probleem opgelost (bitrate naar beneden zodat DCB-H360R het geluid en beeld correct kan weergeven).
Zowel HD NL1/2/3 zijn ok. Zowel PCM als DD zijn in sync. Eindelijk...

jvgastel
19 juli 2009, 10:46
Ik vond het al opmerkelijk stil worden hier over de lipsync problemen. Ik heb gisteravond nog gekeken en hoewel marginaal maar nog steeds out of sync.

Ook van Ziggo nog geen antwoord gekregen op klacht per mail. Ik ga straks eens kijken of het probleem inderdaad is opgelost. Ik hoop van harte!

larsonski
19 juli 2009, 11:30
Hier is nog niets opgelost.
Heb de ontvanger maar weer eens even van de stroom gehaald en de kaart eruit. Helaas helpt het niet.
Ik heb geen componentkabel liggen dus ik kan ook niet testen of het daaraan ligt of niet.