View Full Version : Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Pagina's : 1 [2] 3

pjutr
19 juli 2009, 12:48
Maar je hebt dus nooit naar ned 1/2/3 hd kunnen kijken via hdmi? (Excusez als je deze vraag al eerder beantwoord hebt)

Gert.

Niet in deze periode. Wel bij de eerdere (test)uizendingen van Nederland 1 HD (zowel 720p als 1080i) bij het WK van 2002 bv. En ja, toen (in het begin) waren er ook mega lipsyncproblemen met HDMI...

Visitor1967
19 juli 2009, 14:10
Hier is nog niets opgelost.
Heb de ontvanger maar weer eens even van de stroom gehaald en de kaart eruit. Helaas helpt het niet.
Ik heb geen componentkabel liggen dus ik kan ook niet testen of het daaraan ligt of niet.

Ook bij mij is het probleem nog steeds aanwezig :cry:

vinnie-terranova
19 juli 2009, 17:05
hier ook nog steeds hoor......

jvgastel
20 juli 2009, 10:10
Ned 2 HD was gisteravond bij mij perfect in-sync.

Ned 1 en 3 nog steeds 'net' nie! Ik heb wel de indruk dat er achter de schermen aan wordt gewerkt anders kan ik niet verklaren waarom Ned 2 nu wel goed is.

Laten we nog even wat geduld hebben

ArChie
20 juli 2009, 10:37
Ned 2 HD was gisteravond bij mij perfect in-sync.

Ned 1 en 3 nog steeds 'net' nie! Ik heb wel de indruk dat er achter de schermen aan wordt gewerkt anders kan ik niet verklaren waarom Ned 2 nu wel goed is.
Zijn er meer mensen die geen probleem meer hebben met Nederland 2 HD? Nederland 2 HD is namelijk het kanaal waarbij de AC-3 geluidsstream wel op de juiste manier aangaf dat het om een 2.0 stream ging i.p.v. een 5.1 stream met maar twee kanalen geluid zoals bij Nederland 1 en 3 HD.

Hoe zit het bij Eurosport HD? Als daar een interview wordt afgenomen is de boel dan lipsynchroon of wijkt het daar ook af?

brug
20 juli 2009, 10:55
Zijn er meer mensen die geen probleem meer hebben met Nederland 2 HD?
Nederland 2 HD geeft bij mij ook geen probelmen alleen 1 en 3 de ene keer is het erger dan de andere. Eurosport HD en Film1 HD is het nog wel maar een stuk minder dan 1 en 3

vulliw
20 juli 2009, 11:00
Bij mij in Venlo heb ik bij alle 3 de ned zenders dat het geluid om de 5 a 10 min even weg valt 1 sec dan werkt het weer normaal.

Nederland 2 HD geeft bij mij ook geen probelmen alleen 1 en 3 de ene keer is het erger dan de andere. Eurosport HD en Film1 HD is het nog wel maar een stuk minder dan 1 en 3

ArChie
20 juli 2009, 11:08
Dan zal het mij niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat de DCB-H360R problemen heeft met 5.1 AC-3 geluidsstreams, vooral als die ook nog eens misbruikt worden om 2.0 geluid verpakt als 5.1 AC-3 stream door te geven.

Pio
20 juli 2009, 11:19
Zijn er meer mensen die geen probleem meer hebben met Nederland 2 HD? Nederland 2 HD is namelijk het kanaal waarbij de AC-3 geluidsstream wel op de juiste manier aangaf dat het om een 2.0 stream ging i.p.v. een 5.1 stream met maar twee kanalen geluid zoals bij Nederland 1 en 3 HD.

Hoe zit het bij Eurosport HD? Als daar een interview wordt afgenomen is de boel dan lipsynchroon of wijkt het daar ook af?

Bij mij was gisteravond NED 2 ook gelijk. NED3 is erg slecht maar lijkt ook per programma te verschillen.

Joop558
20 juli 2009, 11:22
Niet in deze periode. Wel bij de eerdere (test)uizendingen van Nederland 1 HD (zowel 720p als 1080i) bij het WK van 2002 bv. En ja, toen (in het begin) waren er ook mega lipsyncproblemen met HDMI...

WK2002 in HD?
Er waren toen toch nog helemaal geen HD televisies?

Visitor1967
20 juli 2009, 16:20

Bij mij zit Ned. 2 er wel heel dicht tegenaan, maar het is nog net niet in sync. Het verschil wordt overigens weer groter als ik voor het dolby-spoor kies.
1 en 3 zijn onveranderd slecht...

Pio
20 juli 2009, 21:35
Bij mij zit Ned. 2 er wel heel dicht tegenaan, maar het is nog net niet in sync. Het verschil wordt overigens weer groter als ik voor het dolby-spoor kies.
1 en 3 zijn onveranderd slecht...

Ned2 komt in de buurt.Ned3 scheelt nu minder dan gisteren, toen was het bijna 1 seconde.Het lijkt ook dat als je even wegzapt en weer terug dat het iets minder is.
Op Ned1 (omroep MAX) zie ik nu af en toe blokjes en ik vind het beeld erg slecht in HD. Het ziet er erg kunstmatig scherp uit (gelige achtergrond in de studio). In SD is het ook niet echt super maar wel veel aangenamer/natuurlijker om naar te kijken.

JanL.
20 juli 2009, 23:49
Bij mij is het nu ook beter dan verleden week.:pompom:
Toen was het niet om aan te zien. Nu is het (bijna):wink: te doen!
Er zit dus vooruitgang in / er is iets veranderd.

Mijn Samsung HD360 decoder zit via HDMI in mijn Denon AV-versterker en dan met HDMI naar een Sharp LCD.
Bij mij is het geluid echter beter synchroon bij de Dolby instelling in de decoder dan bij PCM. Bij de meeste anderen lijkt dit andersom te zijn. Het geluid loopt echter nog steeds iets voor op het beeld.:sad:

JanL.
21 juli 2009, 00:01

Bij was het vorige week ook dat NED 1 en 3 op mijn AV-versterker in 5.1 binnen kwamen vanuit de decoder en er ook weer op 5.1. uit gingen terwijl toch alleen maar de linker en rechter voorspeaker geluid gaven. Wat erg vreemd was!
Nu komen alle drie de NED zenders binnen in 2 kanalen Dolby en gaan er uit als Dolby Prologic, dus ook met center en achter speaker werkend.

ArChie
21 juli 2009, 00:07
Nu komen alle drie de NED zenders binnen in 2 kanalen Dolby en gaan er uit als Dolby Prologic, dus ook met center en achter speaker werkend.
Ze hebben vandaag weer de 2.0 aanduiding op alle drie de kanalen goed gezet, maar dat is nog een keer het geval geweest deze week waarna het weer verkeerd ging op Nederland 1 en 3 HD. Dus hopen maar dat ze nu op de juiste manier blijven omschakelen.

Pio
21 juli 2009, 07:20
Bij mij is het nu ook beter dan verleden week.:pompom:
Toen was het niet om aan te zien. Nu is het (bijna):wink: te doen!
Er zit dus vooruitgang in / er is iets veranderd.

Mijn Samsung HD360 decoder zit via HDMI in mijn Denon AV-versterker en dan met HDMI naar een Sharp LCD.
Bij mij is het geluid echter beter synchroon bij de Dolby instelling in de decoder dan bij PCM. Bij de meeste anderen lijkt dit andersom te zijn. Het geluid loopt echter nog steeds iets voor op het beeld.:sad:

Het zou kunnen dat je Denon met de dolby instelling "iets meer werk" heeft en dat daardoor het geluid nog iets vertraagd. Alhoewel me lijkt dat de meeste nieuwe receivers/versterkers weinig tot geen vertraging toevoegen.

Pio
21 juli 2009, 07:27
Ze hebben vandaag weer de 2.0 aanduiding op alle drie de kanalen goed gezet, maar dat is nog een keer het geval geweest deze week waarna het weer verkeerd ging op Nederland 1 en 3 HD. Dus hopen maar dat ze nu op de juiste manier blijven omschakelen.

Ik vind het vreemd dat ze zo lijken te rommelen met het signaal. Ook van het webcareteam is het verdacht stil. Ze begonnen lekker met de "stekker eruit oplossing". Ik heb nu het idee dat ze alleen op de makkelijke onderwerpen reageren. Ze hoeven niet alle ins en outs prijs te geven maar het zou toch al iets zijn als ze bijvoorbeeld melden dat het probleem ook bij Ziggo reproduceerbaar is en dat ze niet alleen aan de hand van de binnengekomen klachten aan het rommelen zijn met het signaal.

JanL.
21 juli 2009, 08:27
Het zou kunnen dat je Denon met de dolby instelling "iets meer werk" heeft en dat daardoor het geluid nog iets vertraagd. Alhoewel me lijkt dat de meeste nieuwe receivers/versterkers weinig tot geen vertraging toevoegen.

Ja, dat zou mij ook verbazen, aangezien het de op één na top-versie is (AVC-A11XV) :oyeah:, die pas 2 jaar oud is.

Ik heb ook al wat zitten "spelen" met de geluidsvetraging optie in de AV-versterker. Ik kan daarmee de boel op HD nog wel wat beter in sync krijgen, maar omdat de kanalen NED 1 t.m. 3 net iets verschillen blijft het zoeken naar het beste compromis. Daarnaast zijn dan de SD kanalen weer net uit sync. Is eigenlijk dus geen oplossing als niet alle kanalen evenveel uit sync zijn.
Ik wacht maar even rustig af wat Ziggo er nog van gaat maken.....:sleep:.
Tot die tijd kijk ik hoofdzakelijk maar naar SD upscaled naar 1080i als de HD kanalen nog teveel uit sync lopen.:sad:

jvgastel
21 juli 2009, 14:54
Gisteravond was bij mij Ned 2 HD weer out of sync. (Heb toch een dag kunnen genieten). Het is duidelijk dat er wijzigingen worden doorgevoerd maar of dit tot de oplossing zal leiden. Vanavond weer maar eens naar Philip Frederiks kijken of zijn worden op het juiste moment over zijn lippen komen!

Hoe kan ik de audiostream controleren? 2.0 of 5.1? Ohja ik heb een samsung ;-)!

Pio
21 juli 2009, 15:38
Ja, dat zou mij ook verbazen, aangezien het de op één na top-versie is (AVC-A11XV) :oyeah:, die pas 2 jaar oud is.

Ik heb ook al wat zitten "spelen" met de geluidsvetraging optie in de AV-versterker. Ik kan daarmee de boel op HD nog wel wat beter in sync krijgen, maar omdat de kanalen NED 1 t.m. 3 net iets verschillen blijft het zoeken naar het beste compromis. Daarnaast zijn dan de SD kanalen weer net uit sync. Is eigenlijk dus geen oplossing als niet alle kanalen evenveel uit sync zijn.
Ik wacht maar even rustig af wat Ziggo er nog van gaat maken.....:sleep:.
Tot die tijd kijk ik hoofdzakelijk maar naar SD upscaled naar 1080i als de HD kanalen nog teveel uit sync lopen.:sad:

Jij kan om in Ziggo Helpdesk termen te blijven nog een upgrade doen van je versterker (upgrade II: HDMI en ethernet).Dan moet het verholpen zijn :oyeah:. Ik dacht eerst ook dat het aan mijn setje lag want ik had rond de invoering van NED123HD eindelijk iets nieuws gekocht.BTW je hebt de op twéé na topversie want ik heb de AVP-A1HDA :cool:.

Ik blijf ook SD kijken maar zou graag eens een tussenstand horen vanuit Ziggo of Ziggo webcare.

vinnie-terranova
21 juli 2009, 17:20
Ik heb nu het idee dat ze alleen op de makkelijke onderwerpen reageren. Ze hoeven niet alle ins en outs prijs te geven maar het zou toch al iets zijn als ze bijvoorbeeld melden dat het probleem ook bij Ziggo reproduceerbaar is en dat ze niet alleen aan de hand van de binnengekomen klachten aan het rommelen zijn met het signaal.

Klopt, dat is mij ook opgevallen, makkelijke gevalletjes worden beantwoord echte probleemgevallen (zoals dit) niet ..... als je de klant op de hoogte houdt van ontwikkelingen dwing je respect en geduld af........ nu is het maar raden en gissen.....dus onzekere klanten -----> .meer ongeduld ----> meer telefoontjes naar klantenservice -----> langere wachttijden -----> nog meer ontevreden klanten ------> vervolgens staat in de dikke van DALE van 2010 het woord ''Ziggo-carroussel''

Web-team meer feedback geven svp!!

lotsofjazz
21 juli 2009, 20:09
My 2 cents...

Ik heb even een testje gedaan met mijn mediacenter:

Floppydtv C + Alphacrypt classic 3.19
Ziggo 8888 gebied (voorheen Multikabel)
Duo core 2.4 Ghz, 3.6Gb DDR2 800Mhz RAM
Windows Vista x86 (32bit)
mediacenter software: Mediaportal 1.0.2.
GFX: ATI Radeon HD4650, 1Gb Ram on board, HDMI Out (alleen voor video/TV)
Soundcard On board Realtec HD Audio, SPDIF out (optisch)
Mobo: Abit Fatality i90HD
Power: 450Watt Antec Fusion

Ok, Het volgende heb ik geprobeerd

PowerDVD 8 H264 codec, hardware acceleration..Soepel beeld, maar veel out of lipsync.

PowerDVD 8 H264, geen HW acc. heel veel gestotter, beeld loopt hakkelig.

CoreAVC codec met HW acc: Iets minder soepel beeld(nauwlijks waarneembaar, je moet heel goed kijken) dan met PowerDVD 8 codec in HW acc. maarrr beeld in sync met geluid! deze blijf ik dus maar gebruiken!

Voor wie een mediacenter gebruikt kan dit dus de oplossing zijn..

Lateraal doordenkend aan de Samsung 360 bezitters zou het dus aan de geinstalleerde codec kunnen liggen, dit zou met een software update opgelost moeten kunnen worden.

Lots

JanL.
21 juli 2009, 23:50
Jij kan om in Ziggo Helpdesk termen te blijven nog een upgrade doen van je versterker (upgrade II: HDMI en ethernet).Dan moet het verholpen zijn :oyeah:. Ik dacht eerst ook dat het aan mijn setje lag want ik had rond de invoering van NED123HD eindelijk iets nieuws gekocht.BTW je hebt de op twéé na topversie want ik heb de AVP-A1HDA :cool:.

Ik blijf ook SD kijken maar zou graag eens een tussenstand horen vanuit Ziggo of Ziggo webcare.

Tja, alles blijft zich ontwikkelen en er komen steeds nieuwere versies van apparatuur :mrgreen:.
Twee jaar geleden was de AVC-A1XV de topper. Die van mij tweede. Daarna is de losse voor en eind set gekomen.
Er blijft / komt altijd een baas boven baas.....
Het gaat er uiteindelijk over wat je er aan uit kan / wil geven, maar nog belangrijker dat je geniet van wat je wel hebt:!:

Pio
22 juli 2009, 08:26
Tja, alles blijft zich ontwikkelen en er komen steeds nieuwere versies van apparatuur :mrgreen:.
Twee jaar geleden was de AVC-A1XV de topper. Die van mij tweede. Daarna is de losse voor en eind set gekomen.
Er blijft / komt altijd een baas boven baas.....
Het gaat er uiteindelijk over wat je er aan uit kan / wil geven, maar nog belangrijker dat je geniet van wat je wel hebt:!:

Daarom is het zo jammer dat je zo weinig keus hebt in decoders.Geen gezicht zo'n matig Samsungding: ondersteuning tot aan de winkeldeur en bij de 270 te beroerd om een klepje voor de smartcard te maken.
Daarbij nog een kabelboer die al zijn klanten als fieldtester ziet ipv het inhouse goed voor te bereiden

Pio
22 juli 2009, 12:03
Ik zat net weer even te kijken naar de HD kanalen en op NED2 HD leek het goed te gaan totdat na een paar minuten in het programma het beeld weer achter ging lopen. Even zappen en het ging weer even goed. Nu blijft het goed gaan. De achtergrond is rustiger met dit beeld dus ik denk dat de Samsung gewoon moeite met het aangeboden signaal heeft.

ArChie
22 juli 2009, 12:43
Ik zat net weer even te kijken naar de HD kanalen en op NED2 HD leek het goed te gaan totdat na een paar minuten in het programma het beeld weer achter ging lopen. Even zappen en het ging weer even goed. Nu blijft het goed gaan. De achtergrond is rustiger met dit beeld dus ik denk dat de Samsung gewoon moeite met het aangeboden signaal heeft.
Ik heb de indruk dat de Presentation TimeStamp (PTS) van de video en audio streams van deze kanalen niet kloppen waardoor de ontvanger de video stream gaat bufferen om de boel synchroon te krijgen met als resultaat dat de video juist gaat achter lopen. Ik zie dat ook gebeuren met mijn DVBViewer PC configuratie. Direct na het afstemmen loopt de boel synchroon, maar dan valt op dat de audio PTS voorloopt op de video PTS waardoor de PC de video gaat bufferen met als gevolg dat na enige tijd de audio voorloopt op de video.

ArChie
22 juli 2009, 13:10
Onderstaand de video PTS met PID 101, audio PTS met PID 102 en AC-3 audio PTS met PID 103 van Nederland 1 HD voor de laatst aanwezige packet headers in een Transport Stream capture file gemaakt op 3 juli 2009:

├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 101
│ ├─■ start_of_payload_unit = true
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ packet_start_code_prefix = 1
│ │ ├─■ stream_id = ITU-T Rec. H.262 | ISO/IEC 13818-2 or ISO/IEC 11172-2 or ISO/IEC 14496-2 video stream number 224
│ │ └─■ PES_packet_length = 0
│ └─■ PES_header
│ ├─■ PES_scrambling_control = Not scrambled
│ ├─■ PES_priority = false
│ ├─■ data_allignment_indicator = false
│ ├─■ copyright = false
│ ├─■ original_or_copy = false
│ ├─■ PES_header_data_length = 5
│ └─■ PTS = 02:32:16.854 { 90 kHz timestamp }
│ ├─■ PTS[32..30] = 0
│ ├─■ PTS[29..15] = 25095
│ └─■ PTS[14..0] = 3908
├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 102
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = ISO/IEC 13818-3 or ISO/IEC 11172-3 or ISO/IEC 13818-7 or ISO/IEC 14496-3 audio stream number 192
│ │ └─■ PES_packet_length = 5882
│ └─■ PES_header
│ ├─■ PES_priority = true
│ ├─■ copyright = true
│ ├─■ original_or_copy = true
│ ├─■ PES_header_data_length = 7
│ ├─■ PTS = 02:32:15.990 { 90 kHz timestamp }
│ │ ├─■ PTS[32..30] = 0
│ │ ├─■ PTS[29..15] = 25092
│ │ └─■ PTS[14..0] = 24489
│ └─■ stuffing_byte_length = 2
├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 103
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = private stream 1
│ └─■ PES_header
│ ├─■ copyright = true
│ ├─■ PTS = 02:32:16.066 { 90 kHz timestamp }
│ │ ├─■ PTS[32..30] = 0
│ │ └─■ PTS[14..0] = 31363

De audio en video PTS van de packets in de capture file lopen dus bijna een seconde out of sync waarbij de PTS van de audio voorloopt op die van de video. Bij de AC-3 audio PTS is het verschil iets minder, maar nog steeds loopt de AC-3 audio voor op die van de video.

Normaal is het andersom, dus dat de video PTS iets voorloopt op de audio PTS zoals in onderstaand voorbeeld is te zien voor de SDTV uitvoering van Nederland 1:

├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 88
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = ITU-T Rec. H.262 | ISO/IEC 13818-2 or ISO/IEC 11172-2 or ISO/IEC 14496-2 video stream number 234
│ └─■ PES_header
│ ├─■ data_allignment_indicator = true
│ ├─■ copyright = false
│ ├─■ PES_header_data_length = 10
│ ├─■ PTS = 03:44:53.179 { 90 kHz timestamp }
│ │ ├─■ PTS[32..30] = 1
│ │ ├─■ PTS[29..15] = 4292
│ │ └─■ PTS[14..0] = 4074
│ └─■ DTS = 03:44:53.059 { 90 kHz timestamp }
│ ├─■ DTS[32..30] = 1
│ ├─■ DTS[29..15] = 4291
│ └─■ DTS[14..0] = 26042
├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 89
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = ISO/IEC 13818-3 or ISO/IEC 11172-3 or ISO/IEC 13818-7 or ISO/IEC 14496-3 audio stream number 192
│ │ └─■ PES_packet_length = 914
│ └─■ PES_header
│ ├─■ copyright = true
│ └─■ PTS = 03:44:53.314 { 90 kHz timestamp }
│ ├─■ PTS[32..30] = 1
│ ├─■ PTS[29..15] = 4292
│ └─■ PTS[14..0] = 16187

Pio
22 juli 2009, 16:07
Dit kreeg ik terug na het voor de tweede keer invullen van een formulier via de website.

Geachte Pio,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
U geeft aan dat ondanks eerdere aanwijzingen en instructies het probleem zich nog steeds afspeelt.
Ik wil u adviseren om de decoder terug te zetten op de fabrieksinstellingen in het menu onder "Installatie" van de decoder. Vervolgens stelt u de decoder opnieuw in door onderstaande stappen te doorlopen:
Om de installatie van de decoder te kunnen uitvoeren, is het belangrijk dat het apparaat juist wordt aangesloten, en de netwerkinstellingen van het apparaat goed worden ingevuld.
De netwerkinstellingen voor voormalig Casema gebied zijn als volgt:
Frequentie: 372.00 MHz (of voor Philips en Humax: 372000 kHz)
Netwerk ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875kS/s
De netwerkinstellingen voor voormalig Multikabel gebied zijn:
Frequentie: 514.00 MHz (of voor Philips en Humax: 514000 kHz)
Netwerk ID: 8888
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875kS/s
Voor voormalig @Home gebied zijn de instellingen afhankelijk van de regio waar u woont. Raadpleegt u hiervoor de handleiding geleverd bij de smartcard.
Waar u deze gegevens kunt invullen, is afhankelijk van het merk en type decoder. Dit vindt u in de handleiding beschreven.
Als uw decoder geen kanalen vindt of storing vertoont, na het zoeken met bovenstaande instellingen, is het belangrijk te controleren of uw decoder goed is aangesloten. Het apparaat werkt het beste als het als eerste apparaat op de hoofdaansluiting staat aangesloten, zonder tussenkomst van randapparatuur, met een gegoten coaxkabel. Dit is een kabel met aan beide uiteindes gegoten, niet-demontabele stekkers.
Onder randapparatuur wordt bijvoorbeeld huisnetversterkers, video, dvd en harddiskrecorders verstaan. De hoofdaansluiting is de aansluiting in uw woning waar de groene Ziggo-kabel binnenkomt.
Als u deze stappen heeft ondernomen dan controleert u de volgende instellingen:
- De audio uitgang bij de decoder op ‘PCM’ zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV
Voor HD decoders doet u het volgende:
- U drukt op "Menu".
- U kiest voor "Media instellingen".
- U kiest bij "Dolby Digital" voor "UIT".
- U kiest bij "Digital Ou" voor "PCM".
- U drukt hierna op de knop OK en verlaat het menu.

Ik ga ervan uit dat met deze werkinstructie het geluids probleem kan worden opgelost. Indien u na deze werkinstructie uitgevoerd te hebben nog problemen ervaart. Adviseer ik u om telefonisch contact op te nemen voor een goede en directe analyse van de oorzaak.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl (http://www.ziggo.nl) voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
XXXX,XXXX
Afdeling Klantenservice
Ziggo

Ik had aangegeven dat ik het vreemd vond dat ik de eerste keer geen reactie had gekregen.
Ook had ik beschreven dat ik het 30 sec stroomloos maken, terug naar fabrieksinstellingen etc al eens uitgevoerd had maar zonder resultaat.
De oplossing is nu om dat nogmaals te doen :thumb up:.

Jean
22 juli 2009, 16:34
Verrek ze hebben zelfs een goede en directe analyse, dat is pas nieuws. :)

Adviseer ik u om telefonisch contact op te nemen voor een goede en directe analyse van de oorzaak.

Pio
22 juli 2009, 16:34
Onderstaand de video PTS met PID 101, audio PTS met PID 102 en AC-3 audio PTS met PID 103 van Nederland 1 HD voor de laatst aanwezige packet headers in een Transport Stream capture file gemaakt op 3 juli 2009:

De audio en video PTS van de packets in de capture file lopen dus bijna een seconde out of sync waarbij de PTS van de audio voorloopt op die van de video. Bij de AC-3 audio PTS is het verschil iets minder, maar nog steeds loopt de AC-3 audio voor op die van de video.

Normaal is het andersom, dus dat de video PTS iets voorloopt op de audio PTS zoals in onderstaand voorbeeld is te zien voor de SDTV uitvoering van Nederland 1:

Slim gevonden/opgemerkt :thankyou:. Maar is dat nu 22 juli ook nog zo?
Lijkt me ook logisch dat het videosignaal iets eerder komt omdat dat toch de meeste rekentijd vraagt vergeleken met audio.
Ik denk dat de oude Samsung 360 (zeg maar generatie 1.0) dat dan niet meer recht kan breien.

Kom je toch weer uit op dat je je afvraagt wat de techneuten bij Ziggo allemaal doen. Als je toch een beetje verstand van zaken hebt zijn dit toch de eerste dingen die je controleert kijkt ipv adhoc de bitrate steeds naar beneden te schroeven. Want volgens Samsung kan de 360 tot 33 Mbps aan en daar zitten ze nog lang niet aan.

JanL.
23 juli 2009, 09:48
Gisteren avond was het met alle 3 NED HD zenders weer helemaal naatje :cry:.
Zodanig asynchroon dat het niet om aan te zien was :evil:.

Dus van die aanpassingen op de achtergrond door Ziggo zie ik (letterlijk) nog niet zo veel!
Waarom is het de ene dag zoveel beter dan de andere dag?
Volgens mij hebben ze er nog niet echt iets aan gedaan en zijn het meer de omstandigheden die bepalen hoe (slecht) het er uit ziet.
ALs het echt afhankelijk is van / beter zou worden door een ingestelde maximale bite-rate, wat hiervoor gezegd / gesugereerd is, zou het er op neer komen dat ze dat bij Ziggo dagelijks veranderen (verkl**ien) :?.

Pio
23 juli 2009, 10:43
Gisteren avond was het met alle 3 NED HD zenders weer helemaal naatje :cry:.
Zodanig asynchroon dat het niet om aan te zien was :evil:.

Dus van die aanpassingen op de achtergrond door Ziggo zie ik (letterlijk) nog niet zo veel!
Waarom is het de ene dag zoveel beter dan de andere dag?
Volgens mij hebben ze er nog niet echt iets aan gedaan en zijn het meer de omstandigheden die bepalen hoe (slecht) het er uit ziet.
ALs het echt afhankelijk is van / beter zou worden door een ingestelde maximale bite-rate, wat hiervoor gezegd / gesugereerd is, zou het er op neer komen dat ze dat bij Ziggo dagelijks veranderen (verkl**ien) :?.

Als het inderdaad een probleem met bufferen is waar het mijns inziens op lijkt omdat het soms goed begint en na een tijdje uit de pas gaat lopen dan zou de inhoud van het beeld ook van invloed kunnen zijn. Met een praatprogramma blijft de achtergrond vrij gelijk en duurt het naar mijn idee langer voordat het lipsync verhaal weer duidelijker opkomt.
Maar het is bij mij nog nooit goed geweest alleen weinig tot bijna 1 seconde.
Ik heb inderdaad niet het gevoel dat er achter de schermen veel gedaan wordt aan dit probleem.
Ik ga zometeen een mailtje naar Samsung sturen denk ik want een normaal bedrijf moet het toch ook vervelend vinden dat hun producten niet goed werken.

Pio
24 juli 2009, 15:07
Hier het vervolg op het mailtje. Heb ook al op een andere plek gepost zag ik.
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Samsung over het lipsync probleem en vandaag een reply gehad dat ik moest bellen met hun helpdesk (a 10ct/min) en die zouden mijn probleem oplossen.

Ik heb dus net gebeld en ben uiterst onbeschoft en ondeskundig behandeld. De desbetreffende medewerker moest om de haverklap alles even navragen.
-ik moest eerst een firmwareupdate doen ( de laatste is al weer lang geleden)
-andere TV eraan hangen (het is alleen op NED 1,2 en 3 HD).
-decoder op andere locatie proberen. (ik ken iemand die ergens anders woont en er ook last van heeft)

Toen moest hij weer gedurende 5 minuten wat navragen en kwam het verlossende antwoord: Ziggo zend de NED HD kanalen in een andere "bundel" uit en dat geeft de problemen. Daarna werd het dat Ziggo het signaal niet goed doorgaf.
Toen ik vroeg waarop hij dat dan baseerde omdat er op de storingspagina's van Ziggo niets over staat was het antwoord:"omdat ik dat zeg". Je moest net alles even vragen dus weten jullie mischien dan meer dan Ziggo of hebben jullie al meer klachten verzameld.
Dit ging nog even zo door en toen werd mij verstaan gegeven dat ik de tering kon krijgen met mijn decoder en hem maar ter reparatie aan moest bieden. De kosten zouden dan lekker voor mij zijn want er is niks mis met de decoder. Daarna werd mij verzocht de verbinding te verbreken.

:thumb up:

crapz0rs
24 juli 2009, 15:24
Samsung's met vertraging in geluid, Humax's met geluid hickups.
Oorzaak mijns inziens: audio stream van Ned HD is niet goed.
De Samsung ziet het niet, en laat het out of sync lopen,
Humax ziet het wel, en doet af en toe een correctie: hickup.

Pio
24 juli 2009, 15:54
Samsung's met vertraging in geluid, Humax's met geluid hickups.
Oorzaak mijns inziens: audio stream van Ned HD is niet goed.
De Samsung ziet het niet, en laat het out of sync lopen,
Humax ziet het wel, en doet af en toe een correctie: hickup.

Samsung heeft vertraging in beeld.Titel is van begin af verkeerd:wink:.

lotsofjazz
24 juli 2009, 18:14
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Samsung over het lipsync probleem en vandaag een reply gehad dat ik moest bellen met hun helpdesk (a 10ct/min) en die zouden mijn probleem oplossen.

Ik heb dus net gebeld en ben uiterst onbeschoft en ondeskundig behandeld. De desbetreffende medewerker moest om de haverklap alles even navragen.
-decoder op andere locatie proberen. (ik ken iemand die ergens anders woont en er ook last van heeft)

Toen moest hij weer gedurende 5 minuten wat navragen en kwam het verlossende antwoord: Ziggo zend de NED HD kanalen in een andere "bundel" uit en dat geeft de problemen. Daarna werd het dat Ziggo het signaal niet goed doorgaf.
Toen ik vroeg waarop hij dat dan baseerde omdat er op de storingspagina's van Ziggo niets over staat was het antwoord:"omdat ik dat zeg". Je moest net alles even vragen dus weten jullie mischien dan meer dan Ziggo of hebben jullie al meer klachten verzameld.
Dit ging nog even zo door en toen werd mij verstaan gegeven dat ik de tering kon krijgen met mijn decoder en hem maar ter reparatie aan moest bieden. De kosten zouden dan lekker voor mij zijn want er is niks mis met de decoder. Daarna werd mij verzocht de verbinding te verbreken.

Lekkere helpdesk...Stelletje idioten.... Ze hadden ook gewoon eerlijk kunnen zijn en zeggen dat ze op de hoogte zijn van het probleem, er op dit moment niets aan kunnen doen, maar hard werken aan een oplossing... Je hebt er wel niets aan, maar weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet, zowel Ziggo als Samsung niet.. het kan ook nog aan het signaal liggen wat "Hilversum" aanleverd aan Ziggo.

Weet iemand of andere kabelmaatschappijen hetzelfde probleem ervaren? (Caiway bijvoorbeeld, UPC? als die al Ned HD doorgeven tenminste)

Nogmaals, op mijn HTPC werkt het nu acceptabel met de CoreAVC codec, maar ik vindt het beeld niet zo soepel lopen, dat is met de Cyberlink codec een stuk beter... Dit kan inderdaad wijzen op het steeds corrigeren(synchroniseren) door de codec.

Lots

catastrofus
24 juli 2009, 18:23
Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet, zowel Ziggo als Samsung niet.. het kan ook nog aan het signaal liggen wat "Hilversum" aanleverd aan Ziggo.

Weet iemand of andere kabelmaatschappijen hetzelfde probleem ervaren? (Caiway bijvoorbeeld, UPC? als die al Ned HD doorgeven tenminste)

Lots

Het is, denk ik, een decoder specifiek probleem. Ik constateer op mijn box de problemen niet en ook op ned1hd (schotel, cds) heb ik deze problemen ook niet. Dus het signaal uit Hilversum is, voor mijn gevoel, ok.

Gert.

Casey111
24 juli 2009, 21:22

Hmm, heb je zijn naam gevraagd? Dit kan natuurlijk helemaal niet...

Want het probleem is wel degelijk bij Ziggo bekend, en er wordt van alles geprobeerd om erachter te komen wat er aan de hand is. Alleen schiet het niet erg op!

jvgastel
25 juli 2009, 15:04
Wellicht is het bij Ziggo bekent, bij de helpdesk in ieder geval niet!!

Ik kreeg op mijn klacht in tweede instantie (na een dag) antwoord;

Ik moest de decoder rechtstreeks op de ziggo aansluiting aansluiten zonder iets anders ertussen met een gegoten coaxkabel van niet meer dan 6 meter. Mocht het probleem zich nog voordoen dan mocht ik de helpdesk bellen en zouden ze een monteur sturen.

Wat adviseren jullie?????

Ik kan de tv's boven afsluiten (zullen de kinderen leuk vinden) en de TV in de meterkast hangen of............

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik begin vermoeidheidsverschijnselen en irritatie van de huid te krijgen.

Kan anoniem niets voor ons betekenen? De andere Ziggo medewerkers?

willemsj
25 juli 2009, 15:28
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik begin vermoeidheidsverschijnselen en irritatie van de huid te krijgen.

Bekijk het eens van de wat zonniger kant. Velen hebben na de invoering van de HD kanalen problemen met het geluid. Het is echter niet zo dat de HD kanalen de reguliere SD kanalen hebben vervangen, dus kijken zoals we al jaren gedaan hebben is nog steeds mogelijk (en geef eens eerlijk toe, hoeveel werd er bij jou naar Ned1, 2, ,3 gekeken?).

Jean
25 juli 2009, 16:12
Het probleem is dat we gewoon niet weten waar we aan toe zijn. Een enkele toezegging van Alex van webcare dat 'ziggo het probleem erkent' en vervolgens laat hij dagenlang niets meer horen.

Of het probleem inderdaad 'bij ziggo bekend is en er vanalles aan wordt gedaan' waag ik te betwijfelen, ik zie er in ieder geval niks van terug.

Je kan wel een monteur laten komen maar dat zal niks uithalen, het probleem zit of in het signaal, of in de samsung, of in de combi daarvan (volgens deze leek dan), en daar zal die monteur weinig aan kunnen doen. Het enige wat die volgens mij zou kunnen doen is proberen die kop die ziggo in het zand heeft steken eruit te te trekken als blijkt dat er bij jou inderdaad niets helpt.

Overigens absurd zoals je soms behandeld wordt door helpdeskmedewerkers inderdaad, ik denk dat je niet de enige bent met zulke ervaringen. En absurd dat een bedrijf dat zoveel moeite doet een image van klantvriendelijkheid en communicatie te scheppen en vervolgens het tegenovergestelde neerzet.

Het is dat ik canal digital (nog) geen goed alternatief vind maar anders... byyyyyyeeee ziggo.

Mocht het probleem zich nog voordoen dan mocht ik de helpdesk bellen en zouden ze een monteur sturen.

Wat adviseren jullie?????

Ik kan de tv's boven afsluiten (zullen de kinderen leuk vinden) en de TV in de meterkast hangen of............

Kan anoniem niets voor ons betekenen? De andere Ziggo medewerkers?

jvgastel
25 juli 2009, 16:12
Ik lig er niet wakker van en slik nog geen prozac! :frons:

Wat ik alleen graag zou willen horen is dat Ziggo het probleem onderkend en aan een oplossing werkt! De helpdesk ontkend nog steeds in alle toonaarden en legt het probleem bij de klant.

Hoe noemen we dit ook alweer................

Overigens kijk ik dagelijks naar het journaal op Ned 1 of 3. Als het voor het winterseizoen is opgelost vind ik het prima!

willemsj
25 juli 2009, 16:21
Ik lig er niet wakker van en slik nog geen prozac!.

Het is goed dat te horen :grin:.

Overigens kijk ik dagelijks naar het journaal op Ned 1 of 3. Als het voor het winterseizoen is opgelost vind ik het prima!Gelukkig is het journaal niet in HD (heb ik me laten vertellen), dus je mist nog niet veel.

pjutr
25 juli 2009, 19:27

Heel herkenbaar uit het verleden met een ondeugdelijk werkende Samsung HD-ontvanger.

Soulmaster
26 juli 2009, 15:19
Ik heb hier ook van alles geprobeerd, nieuwe (peperdure) kabels geleend, resultaat..... totaal geen verbetering.

Als afnemer van een ziggo produkt kan ik ziggo ingebreke stellen voor het leveren van een wanproduct dat niet binnen een normale termijn is opgelost en daardoor recht heb op een schadevergoeding.

Nu niet gaan roepen van " dan kijk je toch geen ned1/2/3 via HD" ik betaal voor HD en dan wil ik ook HD

willemsj
26 juli 2009, 15:49
.... ik betaal voor HD en dan wil ik ook HD

Dat is niet helemaal juist.

Soulmaster
26 juli 2009, 15:53
Dat is niet helemaal juist.

vertel.. je betaald voor een pakket MET HD en dan heb je er geen recht op

willemsj
26 juli 2009, 16:05
vertel.. je betaald voor een pakket MET HD en dan heb je er geen recht op

De drie Nederlandse zenders zitten helemaal niet in het HD pakket.

Pio
26 juli 2009, 17:15
Ik zat net weer te kijken en ik vond NED2 HD (knoop in je zakdoek) heel erg goed synchroon lopen. MAAR nu krijg ik op alle NED HD zenders af en toe blokjes in beeld. De BER wordt dan 000001 en soms 000007.
Tot nu had ik geen enkel probleem met het beeld en ik heb altijd een BER van 000000.
Niks veranderd hier en/of bij de buren (vakantie) qua DECT etcetc.

Soulmaster
26 juli 2009, 18:31
De drie Nederlandse zenders zitten helemaal niet in het HD pakket.

je krijgt ze niet gratis. Je betaald voor je tv-pakket en dus blijven zij in gebreke. Of ze nu wel of niet in 1 of ander HD-pakket zitten.

lotsofjazz
26 juli 2009, 23:11
Ik zat net weer te kijken en ik vond NED2 HD (knoop in je zakdoek) heel erg goed synchroon lopen. MAAR nu krijg ik op alle NED HD zenders af en toe blokjes in beeld. De BER wordt dan 000001 en soms 000007.
Tot nu had ik geen enkel probleem met het beeld en ik heb altijd een BER van 000000.
Niks veranderd hier en/of bij de buren (vakantie) qua DECT etcetc.

Gelukkig! het ligt dus niet aan mijn hardaware en bekabeling!

Ik heb precies hetzelfde, signaal en kwaliteit springen van 100% soms terug naar 74% of minder... als je hem een tijdje op de zender laat staan verdwijnt het op een gegeven moment en blijft het 100%.. Vreemd, want bij mij thuis is er ook helemaal niks veranderd en gebeurd er verder ook niets.

Lots

Pio
26 juli 2009, 23:23
Ik weet ook niet hoe de BER zich verhoudt tot wat je ziet aan blokken ed.
Net werd het beeld erg slecht en zag ik voor 1 tot 2 seconden een E19 melding (geen signaal) door het totaal vervormde beeld heenkomen.
Ik kijk nu af en toe op de HD kanalen om te zien of er al wat verbeterd maar het wordt eigenlijk te triest voor woorden. Er zijn al HD uitzendingen sinds 2006 en nog lijkt het alsof ze elke keer het wiel opnieuw moeten uitvinden.

Pio
28 juli 2009, 13:52
Ben ik nog de enige met lipsync problemen of heeft iedereen de moed al opgegeven?
Ik lees namelijk net dat iemand maar een 5050 gekocht heeft ivm problemen met de Samsung. Ik had een 5050 maar die heb ik teruggebracht omdat ik het SD beeld minder mooi vond dan van de Samsung :?. Niet wetende dat ik nu lipsync problemen zou krijgen.

jvgastel
28 juli 2009, 15:09
You'r not alone!!!

Het is bij mij nog 'net nie'. Hinderlijk blijft het.

Ik heb gereageerd op het antwoord van de helpdesk (zie eerdere post). Nieuw antwoord; u moet een software update uitvoeren!

Ik heb (zo gek ben ik dan ook weer) gekeken maar geen update beschikbaar. Morgen gaat de hele mail met reply weer terug naar Ziggo voor een 'normaal' antwoord.

Zal er bij aangeven dat ik de smartcard goed heb gereinigd met glassexs en de kast van de decoder in de was heb gezet! Overigens zonder verbeteringen van de klacht.

willemsj
28 juli 2009, 20:37
Zal er bij aangeven dat ik de smartcard goed heb gereinigd met glassexs en de kast van de decoder in de was heb gezet!

Dat laatste had je beter niet kunnen doen. Je decoder is nu door het wrijven statisch geladen zodat de geluidselectronen blijven plakken en de zaak nog verder uit sync raakt. Aanleggen van een 2.5 mm2 aardkabel (Kema-keur) zou een oplossing kunnen zijn.

G.bruiker
28 juli 2009, 20:41
Dat laatste had je beter niet kunnen doen. Je decoder is nu door het wrijven statisch geladen zodat de geluidselectronen blijven plakken en de zaak nog verder uit sync raakt. Aanleggen van een 2.5 mm2 aardkabel (Kema-keur) zou een oplossing kunnen zijn.

:schater:

Het probleem is toegegeven door het NOB:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=187246&postcount=1

willemsj
28 juli 2009, 20:48

Dan heb ik in plaats van een maandagmorgen model hier een paar zondagmodellen van de H360R, aangezien ik geen last heb van het probleem :grin: (en mens hoeft ten slotte niet altijd pech te hebben).

catastrofus
28 juli 2009, 21:06

Maar de bitrate is dus al onder de 12 Mb/s voor ned 1, 2 & 3. Het is trouwens niet zo dat het NOB toegeeft een probleem te hebben maar toegeven dat de kabelboer inferieure decoders certificeert. :wink:

Gert.

ned1hd:
http://members.home.nl/gdw/hd/ned1hd-03.jpg

ned2hd:
http://members.home.nl/gdw/hd/ned2hd-03.jpg

ned3hd:
http://members.home.nl/gdw/hd/ned3hd-03.jpg

ArChie
28 juli 2009, 21:44
Maar de bitrate is dus al onder de 12 Mb/s voor ned 1, 2 & 3. Het is trouwens niet zo dat het NOB toegeeft een probleem te hebben maar toegeven dat de kabelboer inferieure decoders certificeert. :wink:
Ja, dat is toch vreemd? Als Ziggo zich opstelt als een keurings/certificeringsinstituut voor kabel ontvangers en TV's met DVB-C tuner, dan zou je toch verwachten dat ze ook over apparatuur beschikken waarmee ze de grenzen van de specificaties kunnen opzoeken en testen. Basis uitrusting moet dan toch op zijn minst een HDTV MPEG encoder zijn waarmee zeer hoge bitrates getest kunnen worden. Als ze alleen maar kijken of het huidige signaal het doet, dan kan je er op wachten dat bij iedere uitbreiding van het kanalen pakket problemen gaan opduiken. Wat dus al meerdere keren met de Samsung DCB-H360R gebeurd is.

Pio
28 juli 2009, 22:00
Ja, dat is toch vreemd? Als Ziggo zich opstelt als een keurings/certificeringsinstituut voor kabel ontvangers en TV's met DVB-C tuner, dan zou je toch verwachten dat ze ook over apparatuur beschikken waarmee ze de grenzen van de specificaties kunnen opzoeken en testen. Basis uitrusting moet dan toch op zijn minst een HDTV MPEG encoder zijn waarmee zeer hoge bitrates getest kunnen worden. Als ze alleen maar kijken of het huidige signaal het doet, dan kan je er op wachten dat bij iedere uitbreiding van het kanalen pakket problemen gaan opduiken. Wat dus al meerdere keren met de Samsung DCB-H360R gebeurd is.

jij bedoeld dat Ziggo eigenlijk zou moeten weten wat het maximale is wat de door hun goedgekeurde apparatuur aankan?
Als de 360 nu de bottleneck blijkt te zijn ga ik me afvragen of en hoelang Ziggo het signaal voor deze machine blijft aanpassen. Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo voor mij gaat beslissen wat de economische levensduur is van mijn goedgekeurde ontvanger.

ArChie
28 juli 2009, 22:16
jij bedoeld dat Ziggo eigenlijk zou moeten weten wat het maximale is wat de door hun goedgekeurde apparatuur aankan?
Ik mag toch aannemen dat de fabrikant moet specificeren wat de gebruikte chipset aankan qua snelheden en dat Ziggo daarvoor minimale en maximale waarden heeft gedefinieerd. Zo niet, wat testen ze dan? Kijken of er beeld en geluid uit komt en dat was het dan?

Als de 360 nu de bottleneck blijkt te zijn ga ik me afvragen of en hoelang Ziggo het signaal voor deze machine blijft aanpassen. Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo voor mij gaat beslissen wat de economische levensduur is van mijn goedgekeurde ontvanger.
Dat doet Ziggo toch ook al jaren voor die andere Samsung ontvanger, namelijk de DCB-9401R. Omdat Samsung ook geen rekening gehouden heeft met de groei van het aantal kanalen en de groei van het aantal dagen EPG informatie en Ziggo daar niet op getest heeft kan het aantal dagen EPG niet verder omhoog. Doen ze dat wel dat valt deze ontvanger om. Volgens de definities in de DVB specificatie kan de EPG informatie nog veel verder uitgebreid worden, maar dan zal je daar als programmeur wel rekening mee moeten houden. En dat doet Samsung niet. Als het werkt op het moment dat de boel wordt uitgebracht met dan aanwezige kanalen en data dan is het goed genoeg. Totdat er uitbreidingen komen. Dan komen opeens de problemen en bugs voor de dag.

En deze keer hebben niet alleen de Ziggo klanten er last van, maar omdat het NOB de bitrate moet verlagen van Ziggo hebben alle afnemers van het HD signaal daar last van.

G.bruiker
28 juli 2009, 22:19
Vraag me alleen af of de humax HD zapper HD-5000 wel bestand is tegen een hogere bitrate...

G.bruiker
28 juli 2009, 22:25
Dan heb ik in plaats van een maandagmorgen model hier een paar zondagmodellen van de H360R, aangezien ik geen last heb van het probleem :grin: (en mens hoeft ten slotte niet altijd pech te hebben).

Ze zitten onder de 12 mbits en dus is je decoder nu nog "veilig" maar als ze er overheen gaan.. daarnaast ligt het er dus aan of je de digitale audio wel of niet gebruikt... nog even niet te vroeg juichen.
Het verklaart de audio delay ook op Film1 HD denk dat die wel boven die 12 Mbit zit/zat..

Pio
28 juli 2009, 22:30
Ik mag toch aannemen dat de fabrikant moet specificeren wat de gebruikte chipset aankan qua snelheden en dat Ziggo daarvoor minimale en maximale waarden heeft gedefinieerd. Zo niet, wat testen ze dan? Kijken of er beeld en geluid uit komt en dat was het dan?

Dat doet Ziggo toch ook al jaren voor die andere Samsung ontvanger, namelijk de DCB-9401R. Omdat Samsung ook geen rekening gehouden heeft met de groei van het aantal kanalen en de groei van het aantal dagen EPG informatie en Ziggo daar niet op getest heeft kan het aantal dagen EPG niet verder omhoog. Doen ze dat wel dat valt deze ontvanger om. Volgens de definities in de DVB specificatie kan de EPG informatie nog veel verder uitgebreid worden, maar dan zal je daar als programmeur wel rekening mee moeten houden. En dat doet Samsung niet. Als het werkt op het moment dat de boel wordt uitgebracht met dan aanwezige kanalen en data dan is het goed genoeg. Totdat er uitbreidingen komen. Dan komen opeens de problemen en bugs voor de dag.

En deze keer hebben niet alleen de Ziggo klanten er last van, maar omdat het NOB de bitrate moet verlagen van Ziggo hebben alle afnemers van het HD signaal daar last van.

In het stukje van de NPO over lipsync (http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427)staat dat ze langzamerhand de bitrate weer omhoog gaan brengen vanaf de huidige 12Mb/s. Dit komt over alsof het probleem is opgelost maar ik heb nog steeds lipsync problemen.

ArChie
28 juli 2009, 22:43
In het stukje van de NPO over lipsync (http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427)staat dat ze langzamerhand de bitrate weer omhoog gaan brengen vanaf de huidige 12Mb/s. Dit komt over alsof het probleem is opgelost maar ik heb nog steeds lipsync problemen.
Mooi verhaal van het NPO, maar volgens mij is het precies andersom. Ze zijn begonnen op 15 Mbps en daarna met stappen gezakt naar 12 Mbps, vermoedelijk in een poging de synchronisatie problemen onder controle te krijgen. Waarom het NPO dus met de uitspraak komt dat ze momenteel aan het verhogen zouden zijn is mij niet duidelijk en ook niet in overeenstemming met de realiteit.

G.bruiker
28 juli 2009, 23:02
Mooi verhaal van het NPO, maar volgens mij is het precies andersom. Ze zijn begonnen op 15 Mbps en daarna met stappen gezakt naar 12 Mbps, vermoedelijk in een poging de synchronisatie problemen onder controle te krijgen. Waarom het NPO dus met de uitspraak komt dat ze momenteel aan het verhogen zouden zijn is mij niet duidelijk en ook niet in overeenstemming met de realiteit.
Of ze verhogen het nu langzaam opnieuw.. dat kan ook.
Het rare is dat de lijbrandt decoder dus wel gewoon zonder enig probleem HD weergeeft en die krijgen het signaal ook via het NPO.
Ik heb nooit het analoge/digitale pakket van Lijbrandt genomen vanwege het veel beperktere aanbod maar hun Aminet 130M doet het prima.

JanL.
29 juli 2009, 09:30
Door NPO wordt gesuggereerd dat door de verlaagde bit-rate, van nu maximaal 12 Mb/s, de sync problemen te voorkomen zouden (moeten) zijn.

Als ik naar de foto's hierboven kijk en de bit-rate zit nu dus onder de 12 Mb/s voor NED 1, 2 en 3 HD, dan snap ik niet dat het bij mij nog steeds van een beetje tot zeer asynchroon loopt en het ernstig wisselt met de dag :!:.
Ik heb tot nu toe zelfs nog niet één keer volledig synchroon beeld en geluid gehad bij NED HD. Ook bij de andere HD zenders zie ik regelmatig dat het niet (helemaal) synchroon loopt.
Alleen een aangepaste / lage bit-rate is dus duidelijk NIET de oplossing (voor de Samsung 360 HD).

Als NPO de bit-rate nu langzaam weer omhoog gaat brengen, en het ligt daadwerkelijk aan de bit-rate, dan wordt het dus alleen nog maar weer beroerder :cry: (als dat al kan :schater:).

Volgens de specs van de Samsung moet die 15 Mb/s aan kunnen. Dit lijkt dus niet echt het geval.
Ik ben benieuwd of ze nu eerst het sync probleem op 12 Mb/s met software updates op kunnen lossen.
Als ze dat lukt is er (misschien) kans dat ze dan ook een idee hebben hoe ze het moeten inregelen om tot 15 Mb/s te kunnen gaan.
Eerst maar eens zien :frons:.

HD_Albert
29 juli 2009, 10:07
Ik las deze lange discussie eigenlijk niet meer omdat ik zelf helemaal geen lipsync problemen ondervindt maar zie nu toevallig dat de samsung h360r wordt gezien als het probleem.
Dat verbaast me wel om dat ik totaal geen sync probleem met geluid ondervindt op ned 1 2 en 3 sinds de introductie van deze zenders.
Zijn er verschillende versies van deze decoder in omloop of is het signaal toch op verschillende locaties heel anders ?

Pio
29 juli 2009, 10:07
Door NPO wordt gesuggereerd dat door de verlaagde bit-rate, van nu maximaal 12 Mb/s, de sync problemen te voorkomen zouden (moeten) zijn.

Als ik naar de foto's hierboven kijk en de bit-rate zit nu dus onder de 12 Mb/s voor NED 1, 2 en 3 HD, dan snap ik niet dat het bij mij nog steeds van een beetje tot zeer asynchroon loopt en het ernstig wisselt met de dag :!:.
Ik heb tot nu toe zelfs nog niet één keer volledig synchroon beeld en geluid gehad bij NED HD. Ook bij de andere HD zenders zie ik regelmatig dat het niet (helemaal) synchroon loopt.
Alleen een aangepaste / lage bit-rate is dus duidelijk NIET de oplossing (voor de Samsung 360 HD).

Als NPO de bit-rate nu langzaam weer omhoog gaat brengen, en het ligt daadwerkelijk aan de bit-rate, dan wordt het dus alleen nog maar weer beroerder :cry: (als dat al kan :schater:).

Volgens de specs van de Samsung moet die 15 Mb/s aan kunnen. Dit lijkt dus niet echt het geval.
Ik ben benieuwd of ze nu eerst het sync probleem op 12 Mb/s met software updates op kunnen lossen.
Als ze dat lukt is er (misschien) kans dat ze dan ook een idee hebben hoe ze het moeten inregelen om tot 15 Mb/s te kunnen gaan.
Eerst maar eens zien :frons:.

Heb je ook al contact met Ziggo gehad over de lipsync? Hetzij aan de telefoon of middels een webformulier. Ik heb gisteren naar aanleiding van het hele NPO verhaal gevraagd of mijn 360 toch wel geschikt is.
Ik heb niet het idee dat hier klagen veel uithaalt want ik zie nooit meer iemand van webcare reageren hierop. Op een andere plek ontstaat een mooie bug/wish list maar verder dan Ziggo zal het eventueel al dan niet via Anoniem meenemen komen de toezeggingen niet.

Ik zie toch 30 Mbps staan in de gedownloade handleiding:
Power supply
Type : SMPS
Input voltage : AC 100-240V~, 50/60 Hz
Fuse rating : 250 V/T1.6AH
Tuner & Demodulator
Input Frequency : 50.5~858 MHz
Channel Bandwith 8 MHz
DEMODULATION : QAM DVB-C
SYMBOL RATE : MAX 7.252 Msps
Constellation : 16, 32, 64, 128, 256 QAM
CABLE OUT : RF LOOP-THROUGH OUTPUT for other
receiver or TV
Video decoder
System decoding : MPEG-2 ISO/IEC 13818-2
Profile@Level (MP@HL(HD), MP@ML(SD))
H.264 ISO/IEC 14496-10
(MP@L3, MP@L4, HP@L4 up to 30 Mbps)
Resolution : 1080i, 720p, 576p, (576i)
Video Output: SD output (2 SCART (AV1,AV2), Composite RCA)

HD output (Component (YP
BPR), HDMI)
Video Format 4:3(Normal) & 16:9 (Widescreen)
Audio Decoder
System decoding : MPEG Audio-1 ISO/IEC 11172-3
(Layer1, Layer2)
MPEG Audio-2 ISO/IEC 13818-3
Dolby Digital (AC-3)
Audio mode : Mono, Dual stereo, Joint stereo
Sampling Rate: 32kHz, 44.1kHz, 48kHz, 96kHz
Audio output : Analog output (L/R (RCA) 1 CH)
Digital output (S/PDIF(Optical

JanL.
29 juli 2009, 10:54
Nee, ik heb nog geen contact gehad met Ziggo.
Ik heb in het verleden, bij de aanschaf had de Samsung HDMI problemen, dezelfde ervaringen met de helpdesk, dat je gewoon niets aan ze hebt. Dus dat frustratie traject wil ik mezelf niet (weer) aan doen :wink:

Dat wat ik zou kunnen doen heb ik hier al op het forum gezien en ik weet dat mijn (coax-kabel) installatie technisch 100% in orde is.
Dus eerlijk gezegd volg ik de ontwikkelingen op dit forum alleen om te zien of er echt vooruitgang in zit. Tot nu toe niet dus!

Ik ga er echter van uit dat (mensen van) Ziggo dit soort fora wel volgt en dat er uiteindelijk wat aan gedaan gaat worden. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ze het nu wel weten, maar dat ze er gewoon een zeer slechte, interne en externe, communicatie (strategie :schater:) op na houden bij Ziggo.
Dat we niets van Ziggo (mensen) op dit forum horen kan natuurlijk ook met de vakantie te maken hebben.

Die 15Mb/s was even wat ik in mijn hoofd had hangen. Als het 30Mb/s is, dan is het zelfs nog verbazingwekkender dat het nu zo slecht werkt. Maar het bied wel meer perspectief voor sofware matige oplossingen :mrgreen:.

Wat me nog het meest verbaasd is dat er meldingen zijn zoals van o.a. HD_Albert dat het blijkbaar ook wel goed kan gaan :applause:.
Ik zou graag weten wat daar de reden van is (harware / combinatie :?:, de software is dezelfde neem ik aan) want dat kan een richting geven aan een mogelijke oplossing.

crapz0rs
29 juli 2009, 10:59
Zijn er verschillende versies van deze decoder in omloop of is het signaal toch op verschillende locaties heel anders ?Ik las op hdtvnieuws.nl geloof ik, dat er verschillende hardware revisies zijn van de Samsung.

vinnie-terranova
29 juli 2009, 12:24
onzin wat MPO roept, dat een bitrate die nu op 12 hangt de problemen verholpen zouden moeten zijn...... ik weet niet op wat voor een bitarate dicovery HD zit, maar hoger dan 12. Hier zjn ook geen lipsync probemen op te zien...... weer een flauwe kul antwoord, elke partij staat momenteel te liegen dat ze scheel zien, niemand weet een echte oorzaak en oplossing.

vinnie-terranova
29 juli 2009, 12:27
Het is voor mij wel duidelijk dat er onkundig personeel bij ziggo, NPO danwel samsung aan het werk is.

Het probleem met de lipsync op de samsung is nu bijna een maand aan de gang, en ze hebben er nog steeds niet een normaal antwoord op. Wat voor mij betekend dat ze de oorzaak nog helemaal niet hebben gevonden. Als ze de oorzaak van de lipsync op de samsung al niet eens kunnen vinden, laat staan dat we dan voorlopig een GOEDE oplossing aangereikt zullen krijgen.

De Samsung 360 wordt verkocht als gecertificeerde (ook door Ziggo) HD ontvanger. Maar als het blijkt deze helemaal niet goed met alle HD signalen overweg kan, zouden alle HD ontvangers van dit merk uit de handel genomen moeten worden.

Ik denk dat er voorlopig dus helemaal geen oplossing komt voor dit probleem, omdat ze gewoonweg niet weten waar ze de oorzaak zoeken moeten. DAT is het hele euvel.

Het lijkt mij duidelijk, er treed een probleem op welke wordt gemeld door een bepaalde groep klanten (samsung gebruikers) technische dienst gaat het probleem opsporen om het op te lossen, vervolgens is het probleem op deze ontvanger inderdaad geconstateerd. dan moet er naar de oorzaakt gezocht worden om het probleem ook daadwerkelijk op te kunnen lossen.
Daar zijn ze nu dus na een maand dus nog steeds niet in geslaagd, zoals ik eerder dus al zei....... oorzaak is dus nog helemaal niet gevonden!!!!!.

Vandaar dat men van deze (standaard) antwoorden op vragen over dit probleem krijgt, en de meest onbenullige opties, die soms echt om te lachen zijn, aangedragen.

En de NPO maar roepen dat het aan de hoge birate ligt.

Ik heb de hoop al opgegeven dat nederland 1/2/3 HD ooit super synchroon zullen lopen.

P.S laat ze in de webshop ook gelijk even vermelden dat er met deze ontvanger niet naar alle HD zenders gekeken kan worden. Scheelt weer een bosje ontevreden en teleurgestelde klanten.:schater:

:giveup:KANSLOZE MISSIE:giveup:

G.bruiker
29 juli 2009, 13:00
onzin wat MPO roept, dat een bitrate die nu op 12 hangt de problemen verholpen zouden moeten zijn...... ik weet niet op wat voor een bitarate dicovery HD zit, maar hoger dan 12. Hier zjn ook geen lipsync probemen op te zien...... weer een flauwe kul antwoord, elke partij staat momenteel te liegen dat ze scheel zien, niemand weet een echte oorzaak en oplossing.

Discovery HD gebruikt een andere codering he... ik heb vandaag maar een Humax 5000C er bij gehaald ( 169 euries ) eens kijken hoe het daar mee loopt.
Verkoper had overigens diverse klachten van Samsung bezitters en was blij met mijn verhaal want Samsung heeft de dealers ook niets laten weten.
Ook het firmware probleem van de Sony tv's werd met gejuich ontvangen.
Men kreeg van vestigingen elders in het land verzoeken om de firmware op te zoeken en dozen om te ruilen, dus tv's met de originele firmware naar andere modern vestigingen te sturen.
Zo verschijnt hier in Casema gebied dus ook het probleem,want die omgeruilde dingen komen dus in o.a. Rijswijk terecht.

JanvdB
29 juli 2009, 13:02
Aangezien ik via een Alphacrypt cam tv kijk( in een Loewe Compose), heb ik geen probleem met lipsynchr.
Wel vanaf dag 1, hickups, op alle Ned HD zenders.
Op alle overige zenders, geen probleem, ook niet op andere HD zenders.
Vanaf het moment dat Ned HD op de kabel is, was het volume van de zenders 1-2-3 aanmerkelijk harder dan de andere zenders.
Echter, sinds gisteren is het geluid een stuk zachter, zelfs zachter dan de andere zenders.
Helaas nog steeds hickups.
Ik woon in postcode gebied 2332PH.
Wat zijn de ervaringen bij andere Alphacrypt kijkers?
Alvast bedankt voor de reactie.
Vr.gr Jan vd B

ZiggoHo
29 juli 2009, 14:18
Hier ook geen enkel probleem met de Samsung H360R aangaande lipsync.

Ik maak overigens geen gebruik van Dolby 5.1 daar dit niet kan worden doorgegeven aan de Sony homecinema (deze heeft alleen een scartingang), geluid is dus ingesteld in de decoder op PCM en Dolby 5.1 staat uit.

Hier in Culemborg dus absoluut geen problemen met de Samsung H360R. :grin:

Volgens mij zit het probleem 'm in het gebruik van de HDMI-aansluiting. Aansluiten met scartkabel geeft geen probleem. Ik zou graag zien dat mensen die dit probleem ervaren hun TV eens met een scartkabel aansluiten om het te kijken of het probleem dan verholpen is. Indien dat zo is zou ik ook graag terugkoppeling willen zodat wij hier op de technische helpdesk daarmee aan de slag kunnen.

Visitor1967
29 juli 2009, 14:44
Volgens mij zit het probleem 'm in het gebruik van de HDMI-aansluiting. Aansluiten met scartkabel geeft geen probleem. Ik zou graag zien dat mensen die dit probleem ervaren hun TV eens met een scartkabel aansluiten om het te kijken of het probleem dan verholpen is. Indien dat zo is zou ik ook graag terugkoppeling willen zodat wij hier op de technische helpdesk daarmee aan de slag kunnen.

Hé, dit komt mij bekend voor (maar maakt me tegelijkertijd erg verdrietig...)
Ik heb vandaag voor de 4e keer via het webformulier dit probleem bij Ziggo aangekaart, met de vraag of het probleem bekend is en wat Ziggo er aan gaat doen.
Reactie: "Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij decoders die gebruik maken van de HDMI-aansluiting. Probeert u het maar eens met een scart-aansluiting...
Voor zover ik weet wordt er (nog) niet gewerkt aan een oplossing voor dit probleem."

Fijn, de oplossing is dus HD te kijken via de scart-aansluiting...
:schater::giveup:

Soulmaster
29 juli 2009, 14:53
Hé, dit komt mij bekend voor (maar maakt me tegelijkertijd erg verdrietig...)
Ik heb vandaag voor de 4e keer via het webformulier dit probleem bij Ziggo aangekaart, met de vraag of het probleem bekend is en wat Ziggo er aan gaat doen.
Reactie: "Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij decoders die gebruik maken van de HDMI-aansluiting. Probeert u het maar eens met een scart-aansluiting...
Voor zover ik weet wordt er (nog) niet gewerkt aan een oplossing voor dit probleem."

Fijn, de oplossing is dus HD te kijken via de scart-aansluiting...
:schater::giveup:

volgende stap is HD via de coax kabel. spaart ook kosten

ZiggoHo
29 juli 2009, 14:59
...ik heb je in ieder geval een eerlijk antwoord gegeven en geen zinloze handelingen laten verrichten of met een kluitje het riet in gestuurd...looool :frons:

Ik had nog niet alle berichten hier gelezen. Het probleem doet zich vooral voor bij 1 type Samsung decoder, begrijp ik nu.

Zoals ik het nu zie, zit het probleem 'm in de combinatie van de Samsung decoder die wordt aangesloten met een HDMI-aansluiting. Voor zover ik weet is er nog geen pasklare oplossing voor :giveup:....

crapz0rs
29 juli 2009, 15:40
Voor zover iedereen heier weet hebben alleen de NED HD kanalen hier last van.
Samsung krijgt out of sync, humaxen weer hickups in de audio.
Of een combo van deze klachten, of mensen die geen problemen hebben.
De gemene deler lijkt mij toch de streams van de NPO.

Teletekst wat niet deed (nu wel)
Dolby flags die verkeerd staan (stereo, maar flag 5.1)
Bitrates die worden teruggeschroefd, en nu weer omhoog: http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427

Het is nog een grote publieke betatest bij de NPO, en wij zijn de testkonijnen.

Andere HD zenders met de h264 codec hebben geen last, dus waar zou het dan aan liggen ???

G.bruiker
29 juli 2009, 15:57
Geen idee, heb net de Humax gekocht ( 5000 C ) eens kijken of die wat doet.
Als dat goed gaat,gaat de andere samsung er ook uit, ik heb meer vertrouwen in Humax die wat sneller met upgrades is dan Samsung die soms jaren op zich laat wachten.
Er kwam al gelijk een melding in beeld, nieuwe software gevonden,wat op zich al hoopvol is.
Modern,Mediamarkt,BCC en Block raden de Samsung nu officieel af.
Ik ben in al deze winkels geweest en gevraagd ( terwijl ze ook allemaal de samsung hadden staan ) welke de beste was en men raadde de Samsung af.
Block en BCC hadden tot zeer voor kort een proefopstelling staan met een Samsung HD 360 maar die hebben nu allemaal hun Samsung stelling gesloopt en er een Humax stelling van gemaakt.
Verkoper: je kan moeilijk full hd gaan verkopen met een stotterende niet synchrone opstelling.
Zit wat in.
Bij Mediamarkt hadden ze kontakt met Samsung gehad en daar hadden ze het over dat de Samsung een oudere HDMI standaard gebruikte welke niet compatible zou zijn.
Dat zou wel eens waar kunnen zijn nu ook Ziggo zelf zegt dat de problemen met HDMI zich openbaren en.. laat dat nu dat zelfde HDMI zijn waar steeds problemen in het verleden mee waren.
Natuurlijk hoop ik voor mijn 2 huidige Samsungs dat er een oplossing komt,al is het dat ik ze dan kan verpatsen.
Goed in het rijtje met decoders nu dus in bezit gehad, de nokia, de digi1,de Philips,de oude SD versie van Samsung ( met het nog steeds niet opgeloste zwarte beeld ) 2 x samsung 360, een Humax ir-fox,een panasonic (beiden nog in bezit) en dan nu weer een humax 5000C.
Dure hobby dat digitale tv kijken :censored: :no:

vulliw
29 juli 2009, 16:10
Met de afsluiting van de Tour de France 2009 heeft de publieke omroep dit weekend zijn eerste reeks reguliere High Definition uitzendingen op Nederland 1, 2 en 3 volbracht. Met het aantal programma’s dat in HD-kwaliteit wordt uitgezonden neemt echter ook het aantal publieksvragen over HDTV bij de publieke omroep toe. Daarom heeft de NPO (Nederlandse Publike Omroep) een vijftal antwoorden op veelgestelde vragen over High Definition programmering op een rijtje gezet.
Welke programma’s worden momenteel in HD-kwaliteit uitgezonden?
De uitzendingen rondom de 96e Tour de France (NOS) vormde de aftrap voor regulier aanbod van HDTV in Nederland. Hoewel er nog geen overzicht bestaat van welke programma’s al in HD-kwaliteit zijn en welke niet, zal het aantal programma’s dat in volwaardig HD wordt uitgezonden vanaf nu stapsgewijs toenemen.
Steeds meer publieke omroepen zullen overgaan tot het produceren (of laten produceren) van HD programma’s. Daarnaast is de NPO druk bezig om alle buitenlandse series en films, indien beschikbaar, in HD aan te kopen.

Hoe kan het dat de kwaliteit van sommige HDTV-kanalen per kanaal verschilt?
Momenteel zijn er twee verschillende soorten HDTV: beeld dat met HD-apparatuur wordt opgenomen (het zogenaamde ‘originele HD-beeld’), en beeld dat niet met HD-apparatuur wordt opgenomen maar later wordt opgewaardeerd naar HD-kwaliteit (het zogenaamde ‘upconverted’ beeld). In het eerste geval kan de bandbreedte die wordt gebruikt om uit te zenden een rol spelen. Zo zenden sommige kanalen via de satelliet in 16 Mb/s uit. Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Momenteel zijn wij bezig om deze snelheid langzaam te verhogen. In het tweede geval is de opnameapparatuur bepalend: upconverted beeld zal altijd kwalitatief iets minder sterk zijn als origineel HD beeld. Steeds meer publieke omroepen zullen daarom overgaan tot het geleidelijk meer produceren (of laten produceren) van HD programma’s.
Hoe kan het dat de beeldstandaard voor sommige kabelaars en satellietaanbieders wordt aangepast?
Een deel van het HD-materiaal dat bij ons binnen komt heeft een onhandelbare hoge standaard voor sommige distributeurs ten opzichte van ander materiaal. Dit omvat onder meer sommige binnenkomende live uitzendingen (zoals de Tour de France) en aangekocht beeld. De publieke omroep moet de onhandelbare hoge standaard van dit materiaal voor kabelaars en satellietaanbieders omzetten naar iets dat zij kunnen verzenden naar de eindgebruiker. Het originele materiaal is simpelweg te groot om door deze aanbieders te kunnen worden verzonden. Het converteren van dergelijk beeldmateriaal wordt ook bij buitenlandse landelijke omroepen als oplossing toegepast.
Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3. Hoe kan dit?
Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Momenteel zijn wij bezig om deze snelheid langzaam te verhogen. Met name oudere typen HD-settopboxen die de afgelopen jaren zijn verspreid kunnen audio/synchronisatie problemen vertonen bij bandbreedtes groter dan 12 Mb/s. U kunt uw distributeur vragen of u de juiste settopbox heeft en welke mogelijkheden er zijn om audio en beeld te synchroniseren.
Ik kan geen Teletekst of gesproken ondertiteling op de HD-kanalen ontvangen. Is dit binnenkort wel mogelijk?
Tijdens het uitzenden wordt Teletekst wel degelijk meegestuurd, maar helaas in een vorm die niet door alle Settopboxen wordt ondersteund. Per 1 september 2009 wordt er een nieuw systeem in gebruik genomen waarmee Teletekst als standaard DVB dienst wordt meegestuurd en dus door alle Settopboxen wordt ondersteund. Dit geldt ook voor DVB ondertiteling. Gesproken Ondertiteling vereist jammer genoeg een grotere aanpassing in de uitzendstraat. Momenteel wordt hier hard aan gewerkt, zodat begin volgend jaar ook Gesproken Ondertiteling op een standaardmanier in de HD kanalen is verwerkt.
Bron: NPO

ZiggoHo
29 juli 2009, 16:22
Voor zover iedereen heier weet hebben alleen de NED HD kanalen hier last van.
Samsung krijgt out of sync, humaxen weer hickups in de audio.
Of een combo van deze klachten, of mensen die geen problemen hebben.
De gemene deler lijkt mij toch de streams van de NPO.

Teletekst wat niet deed (nu wel)
Dolby flags die verkeerd staan (stereo, maar flag 5.1)
Bitrates die worden teruggeschroefd, en nu weer omhoog: http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427 (http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427)

Het is nog een grote publieke betatest bij de NPO, en wij zijn de testkonijnen.

Andere HD zenders met de h264 codec hebben geen last, dus waar zou het dan aan liggen ???

De kans is inderdaad groot dat het probleem in het signaal zit.

Er zijn meer problemen geweest met de omzetting van Ned 1,2,3 naar HD.
Enkele dagen na de invoering meldde de een na de ander dat hij totaal geen ontvangst had en dat is nu ook voorbij. :applause:

HD_Albert
29 juli 2009, 16:25
Wat me nog het meest verbaasd is dat er meldingen zijn zoals van o.a. HD_Albert dat het blijkbaar ook wel goed kan gaan :applause:.

Mij ook nu ik deze thread zie.
Geen geluidssync probleem constateerbaar.
De Samsung H360R is trouwens natuurlijk gewoon wel met HDMI aangesloten op de panasonic plasma !!

Pio
29 juli 2009, 16:44
Ik heb ook weer een mailtje naar Ziggo gestuurd. Daarin had ik mijn eerdere mailtje geplakt met het antwoord resetten, stroom eraf blabla. Ook had ik het stukje van de website van NPO erbij geplakt.Met daarbij dat je moest vrageb bij je kabelboer of je decoder geschikt is. Dit kreeg ik als antwoord (overigens zonder persoonlijke afzender):

Geachte heer XXX,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Het probleem dat het geluid niet synchroom loopt is bij ons sinds vandaag pas bekent geworden. Dit probleem doet zich momenteel alleen voor op de Samsung H360.
Wij hebben dit doorgezet naar ons storingsafdeling. Deze gaan kijken waar het probleem precies in zit en of dit op te lossen is.
Ik kan u dus nog geen antwoord geven of deze decoder geschikt is of dat deze dat niet is.
Mijn excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl (http://www.ziggo.nl/)voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klikhier (http://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/thuishelp) voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo

:giveup::giveup:

Pio
29 juli 2009, 16:48

De meesten mensen hebben toch een HD decoder om HD te kijken en dan is een HDMI kabel wel een logische keuze.
Ik heb trouwens beeld via HDMI en geluid via de optische uitgang naar mijn voorversterker.
Dat je vraagt of mensen het met scart willen proberen is dat omdat jullie geen Samsung 360 hebben staan of kunnen jullie het niet reproduceren.
Ik neem tenminste aan dat je van Ziggo bent. Je zou het probleem al moeten weten trouwens want in het mailtje staat dat Ziggo het pas één dag weet en ik kreeg het vanmorgen.

JanL.
29 juli 2009, 17:15
De meesten mensen hebben toch een HD decoder om HD te kijken en dan is een HDMI kabel wel een logische keuze.
Ik heb trouwens beeld via HDMI en geluid via de optische uitgang naar mijn voorversterker.
Dat je vraagt of mensen het met scart willen proberen is dat omdat jullie geen Samsung 360 hebben staan of kunnen jullie het niet reproduceren.
Ik neem tenminste aan dat je van Ziggo bent. Je zou het probleem al moeten weten trouwens want in het mailtje staat dat Ziggo het pas één dag weet en ik kreeg het vanmorgen.

HDMI als logische keuze om (full) HD te kijken lijkt me zelfs een "klein" understatement :!:.
Ik wil wel eens weten hoe je een 1080i of 720P signaal analoog vanuit de decoder via de scart naar een LCD of Plasma kan sturen :schater:.
Zo'n reactie om het met scart te proberen is dus niet serieus te nemen :no:
Mijn keuze voor een HD decoder was om alles digitaal te kunnen doorvoeren en bekijken.

AW78
29 juli 2009, 17:31

Ik heb hier ook de 360 van Samsung staan en er zijn nog geen lipsync problemen opgevallen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voornamelijk de Tour heb gekeken en daar zie je de commentatoren niet praten, dus dan zou evt. lipsync dus ook niet opvallen. :wink:

propper
29 juli 2009, 23:14
Ik ben vanmiddag nog weer bij ziggo aan de klantenbalie geweest. Ik heb het probleem nog maar weer eens uitgelegd met de Samsung 360 decoder. Ik heb ook gezegd dat er op 16 juli al een monteur was geweest die ook niet op de hoogte was met het probleem. Ik heb de monteur toen deze discusie laten lezen. Voor hem was het nog onbekend, maar hij wou graag een print van wat Ziggo webtaem Alex had geschreven om mee te nemen.

Ik heb dus bij de klantenbalie gezegd dat de stekker er in en uit niets oplost en ik de nieuwste software gebruik. HIj zou even navragen en of ik even wou wachten. Na een kwartier kwam hij terug met de mededeling dat ik de software moest updaten en dat dan in 90% van de gevallen het probleem was opgelost. heb dus gezegd dat er vanmorgen nog helemaal geen update was en sinds wanneer die update dan ter beschikking was gesteld. dat wist hij niet maar als ik de software zou updaten zou het zijn opgelost. Als het niet zou werken moest ik maar even naar de helpdesk bellen. Ik naar huis en gelijk kijken maar natuurlijk was er geen update. Als ik nu de helpdesk ga bellen sturen die vast weer een monteur die niet op de hoogte is met het probleem. Ik geef het op:giveup:
Dit noem ik geen communicatie meer maar ZIGGOMUNICATIE!!!!!!

Jdd
30 juli 2009, 07:00
Geen idee, heb net de Humax gekocht ( 5000 C ) eens kijken of die wat doet.
Als dat goed gaat,gaat de andere samsung er ook uit, ik heb meer vertrouwen in Humax die wat sneller met upgrades is dan Samsung die soms jaren op zich laat wachten.
Er kwam al gelijk een melding in beeld, nieuwe software gevonden,wat op zich al hoopvol is.
Modern,Mediamarkt,BCC en Block raden de Samsung nu officieel af.
Ik ben in al deze winkels geweest en gevraagd ( terwijl ze ook allemaal de samsung hadden staan ) welke de beste was en men raadde de Samsung af.
Block en BCC hadden tot zeer voor kort een proefopstelling staan met een Samsung HD 360 maar die hebben nu allemaal hun Samsung stelling gesloopt en er een Humax stelling van gemaakt.
Verkoper: je kan moeilijk full hd gaan verkopen met een stotterende niet synchrone opstelling.
Zit wat in.
Bij Mediamarkt hadden ze kontakt met Samsung gehad en daar hadden ze het over dat de Samsung een oudere HDMI standaard gebruikte welke niet compatible zou zijn.
Dat zou wel eens waar kunnen zijn nu ook Ziggo zelf zegt dat de problemen met HDMI zich openbaren en.. laat dat nu dat zelfde HDMI zijn waar steeds problemen in het verleden mee waren.
Natuurlijk hoop ik voor mijn 2 huidige Samsungs dat er een oplossing komt,al is het dat ik ze dan kan verpatsen.
Goed in het rijtje met decoders nu dus in bezit gehad, de nokia, de digi1,de Philips,de oude SD versie van Samsung ( met het nog steeds niet opgeloste zwarte beeld ) 2 x samsung 360, een Humax ir-fox,een panasonic (beiden nog in bezit) en dan nu weer een humax 5000C.
Dure hobby dat digitale tv kijken :censored: :no:

Een ding is zeker, ik koop nooit geen samsung meer. Alleen maar ellende.

JanL.
30 juli 2009, 09:35
Ik vraag me af of je hier Samsung de schuld van moet geven.
Samsung ontwikkelde een HD decoder samen met Ziggo op basis van specificatie eisen van Ziggo.
Ziggo zorgt vervolgens voor de bij behorende sotfware om het ding te laten doen wat hij moet doen.

Ok in het begin van de verkoop van deze decoder waren er grote problemen met de HDMI aansluiting. Maar dit was hardware en dat heeft Samsung uiteindelijk opgelost door een andere HDMI aansluiting en een extra processor voor de HDMI uitsturing toe te passen.
Iedereen heeft toen een slecht werkende decoder bij Samsung om kunnen ruilen. Deze werd zelfs aan huis door een monteur uitgewisseld en gecontroleerd of hij dan wel goed werkte.
Daarnaast waren er in het begin nogal wat competabiliteits problemen, vooral met Philips LDC's. Maar dat was dan weer de software!

Ik ben er redelijk van overtuigd dat de Samsung HD decoder het hardwarematig wel goed moet kunnen doen. En ondanks dat het één van de eerste HD decoders met HDMI was geeft het ding nog steeds een beter beeld op SD dan een veel nieuwere Humax 5050 b.v.

Volgens mij ligt het echt aan Ziggo die de zaken niet voldoende uitgetest heeft met de diverse HD decoders die er beschikbaar zijn.
Het slechte daarbij is dat blijkbaar ook de Samsung HD decoder niet voldoende getest is, terwijl ik denk / verwacht dat dit één van de meest verkochte HD decoders binnen het Ziggo gebied is.

jvgastel
30 juli 2009, 11:09
Ook ik heb een (inmiddels) polimiek (zo heet dat dacht ik als je hoogdravend bent/wilt zijn) met Ziggo!

Alle mails geplakt in een derde klacht en het antwoord;
Resetten, één directe aansluiting op het ziggo-punt en update van software. Ohja als het niet helpt mag ik de helpdesk bellen!!

%#!%#!&%* kunnen ze daar niet lezen of mogen ze zelf niet nadenken!!!!

Ziggoho; ik wil graag mijn samsung ter beschikking stellen aan de wetenschap als dit het probleem oplost.

Wat ik graag van de samsung gebruikers ZONDER problemen zou willen weten is welk typenummer deze decoder heeft. Of productiejaar. In ieder geval zou ik willen kunnen vaststellen of het inderdaad een 'groep' van decoders gaat.

Ook ik heb al geinformeerd over een alphacrypt CAM voor mij Panasonic. Maar ook daar is bij Ziggo nog niets duidelijk anders dan dat ze met Panasonic in gesprek zijn. Op zijn vroegst eind september!

Is natuurlijk wel gek om weer geld uit te geven voor een andere decoder. Ik wil eigenlijk Interactieve TV maar gelet op de klachten daarover stel ik dit voorlopig nog maar even uit. Overigens hetzelfde met bellen over de kabel! Ik wil wel maar durf niet:cry:

G.bruiker
30 juli 2009, 11:23
Tot nu toe bevalt de nieuwe humax me prima.
Aangesloten via toslink geen hickups met de laatste firmware en het geluid loopt synchroon.

De samsung opnieuw aangesloten en de volgende testen gedaan met een samsung tv ( die geen dolby heeft )
Dolby Aan:
Rechtstreeks op de tv aangesloten via HDMI, Geen vertraging.
Rechtstreeks met HDMI aangesloten op de hifi set, wel vertraging.
Aangesloten met Toslink, wel vertraging.

Dolby uit:
Nergens vertraging.

Andere versterker (oudere harman )
Idem.

Met scart aangesloten op tv, audio via Toslink naar versterker.
Wel vertraging.

Idem alle testen gedaan met de Humax 5000C die ik net heb aangeschaft:
Nergens vertraging,dolby aan of uit maakt niet uit.

De amino 130-m van Lijbrandt via hun netwerk (reggefiber): Nergens vertraging.

Het ligt dus aan de Samsung HD decoder.

ArChie
30 juli 2009, 11:25
Ok in het begin van de verkoop van deze decoder waren er grote problemen met de HDMI aansluiting. Maar dit was hardware en dat heeft Samsung uiteindelijk opgelost door een andere HDMI aansluiting en een extra processor voor de HDMI uitsturing toe te passen.
Iedereen heeft toen een slecht werkende decoder bij Samsung om kunnen ruilen. Deze werd zelfs aan huis door een monteur uitgewisseld en gecontroleerd of hij dan wel goed werkte.
Daarnaast waren er in het begin nogal wat competabiliteits problemen, vooral met Philips LDC's. Maar dat was dan weer de software!
Om voor elkaar te krijgen dat Samsung eindelijk toe wilde geven dat er iets behoorlijk fout zat in hun DCB-H360R was eerst een uitzending van Vara's Kassa nodig. Tot dat moment kregen altijd de TV fabrikanten de zwarte Piet toegespeeld door Samsung en @Home medewerkers via de helpdesk en het toenmalige TV Home forum. Ook heeft Samsung nooit officieel bekend gemaakt dat het bij die tijdelijke omruil actie ging om een uitgebreide hardware revisie. In de Kassa uitzending werd aangegeven dat het om "slechte soldeerverbindingen van de HDMI connector" zou gaan. Alleen klanten die konden aantonen dat hun TV problemen vertoonde in combinatie met de DCB-H360R konden deze laten omruilen voor een exemplaat waarvan de soldeer zogenaamd waren verbeterd. Samsung heeft er wat dat betreft alles aan gedaan om er vooral geen algehele terugroep actie van te maken. Daardoor heeft Samsung in feite een tijdbom heeft gecreëerd voor iedereen die niet van die actie wist of niet in aanmerking kwam voor omruiling omdat hun TV net wat toleranter was voor de DCB-H360R zodat de HDMI aansluiting wel werkte of omdat ze de component aansluiting gebruikten. Als die groep klanten na afloop van die "doorsoldeer omruil" actie hun TV hebben vervangen door een nieuwer exemplaar dan is de kans groot dat ze alsnog last krijgen van hetzelfde probleem, maar dan zelf mogen opdraaien voor de reparatie kosten. Erg netjes opgelost allemaal door dat Samsung, maar niet heus.

Volgens mij ligt het echt aan Ziggo die de zaken niet voldoende uitgetest heeft met de diverse HD decoders die er beschikbaar zijn.
Het slechte daarbij is dat blijkbaar ook de Samsung HD decoder niet voldoende getest is, terwijl ik denk / verwacht dat dit één van de meest verkochte HD decoders binnen het Ziggo gebied is.
Doordat Ziggo zich opstelt als een "certificeringsinstituut" hebben zij in deze hun verantwoordelijkheid te nemen als blijkt dat door hun "geteste" en "gecertificeerde" apparaten niet werken. Maar dan wordt Ziggo altijd stil en doen ze net alsof ze van niets weten. Op bijvoorbeeld vragen over de correctheid van het lijstje van verrassingskanalen zoals gepubliceerd op de Ziggo website wordt wel gereageerd, maar de echt belangrijke en grote problemen met de door hen "gecertificeerde" ontvangers en hun signaal worden gewoon genegeerd.

propper
30 juli 2009, 11:51
Naar aanleiding van mijn avontuur gisteren bij de klantenbalie van Ziggo toch maar weer even met de helpdesk gebeld. Er was bij de helpdesk medewerker niks bekend over het probleem van Ned 1, 2 en 3 HD en de Samsung 360 decoder, maar er was wel een notitie gemaakt wat er gisteren was afgesproken en de klacht wordt nu dus neergelegd bij de technische dienst en ik word binnen 5 werkdagen terug gebeld. In de computer stond dus dat als een software update niet zou werken (die er helemaal niet is) er een aanpassing in het netwerk moest worden gedaan. Ik heb gelijk gevraagd wat dat dan wel niet betekende, maar dat wist de medewerker niet. Tja......

vulliw
30 juli 2009, 13:50
Ik heb al 2 jaar een samsung 360 in combinatie met een panasonic plasma tv aan gesloten via hdmi op de samsung.
En via mijn versterker philips optisch aangesloten.
Heb dolby digital 5.1.
Bij mij werkt het allemaal prima.

Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3.
Heb ik totaal geen probleem mee !!!

wel heb ik af en toe dat het geluid een hick heeft 1 sec weg valt Nederland 1, 2 of 3

Verder werkt het allemaal goed.

JanL.
30 juli 2009, 17:34
Tot nu toe bevalt de nieuwe humax me prima.
Aangesloten via toslink geen hickups met de laatste firmware en het geluid loopt synchroon.

De samsung opnieuw aangesloten en de volgende testen gedaan met een samsung tv ( die geen dolby heeft )
Dolby Aan:
Rechtstreeks op de tv aangesloten via HDMI, Geen vertraging.
Rechtstreeks met HDMI aangesloten op de hifi set, wel vertraging.
Aangesloten met Toslink, wel vertraging.

Dolby uit:
Nergens vertraging.

Andere versterker (oudere harman )
Idem.

Met scart aangesloten op tv, audio via Toslink naar versterker.
Wel vertraging.

Idem alle testen gedaan met de Humax 5000C die ik net heb aangeschaft:
Nergens vertraging,dolby aan of uit maakt niet uit.

De amino 130-m van Lijbrandt via hun netwerk (reggefiber): Nergens vertraging.

Het ligt dus aan de Samsung HD decoder.

Mooie / nuttige weergave van al je testwerk.
Prima :thumb up:

Maar je conclusie is voor mij iets te kort door de bocht.
De Samsung heeft problemen die de andere apparaten niet hebben, maar het kan ook aan de software van de Samsung liggen (dus aan Ziggo).
Niet dat ik zozeer voor de Samsung wil / moet pleiten, maar meer om het zuiver te houden.
Ik denk dat de kans groter is dat het aan de software dan aan de hardware ligt.

G.bruiker
30 juli 2009, 18:21
Mooie / nuttige weergave van al je testwerk.
Prima :thumb up:

Maar je conclusie is voor mij iets te kort door de bocht.
De Samsung heeft problemen die de andere apparaten niet hebben, maar het kan ook aan de software van de Samsung liggen (dus aan Ziggo).
Niet dat ik zozeer voor de Samsung wil / moet pleiten, maar meer om het zuiver te houden.
Ik denk dat de kans groter is dat het aan de software dan aan de hardware ligt.
Als ik zeg het ligt aan de Samsung,dan bedoel ik aan het totaal van de Samsung,of dit nu de software is of niet.
De software van de Samsung wordt niet door Ziggo gemaakt maar door Samsung.

jvgastel
31 juli 2009, 08:33
Het leek gisteravond op Ned 1 en 3 zo goed als lipsync te zijn. Ned 2 was het slechts. Niet alleen qua geluid maar ook blokken in het beeld.

Duidelijk is wel dat het lipsync probleem minder is. Wellicht is mijn buurman op vakantie en heb ik meer bandbreedte:cool:

JanL.
31 juli 2009, 08:54
YESSS :!:
Volgens de NPO is het sync probleem opgelost :grin::pompom:

Dit staat op de NPO site:

4. Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3. Hoe kan dit?
Deze problemen zijn door technische aanpassingen inmiddels verholpen.

http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427

Alleen erg jammer dat ze dit bij Ziggo nog niet door hebben :cry: / dat ze het voor elkaar krijgen / volhouden om het met de Samsung nog steeds asynchroon te laten zijn:schater: :evil: :?

crapz0rs
31 juli 2009, 12:16
Grappig. Eerst was het volgens de NPO de decoder die het lipsync probleem veroorzaakte.

pjutr
31 juli 2009, 17:34
Ik las op hdtvnieuws.nl geloof ik, dat er verschillende hardware revisies zijn van de Samsung.

Dat moet wel want ik heb ook totaal geen lipsuncproblemen met de Samsung. Wel werkt de softwareupdate al zeker anderhalf jaar niet meer, but who cares.... Ik heb liever Nederland 1,2,3HD in het Ziggo lijstje op 71,72,73 (is toch zó te veranderen met een favorietenlijstje) maar dan in sync dan op 1,2 en 3 maar dan out of sync....

Evers1
31 juli 2009, 19:05
Ondanks dat ik geen Settopbox gebruik en via een CA-module de ingebouwde HD tuner gebruik, toch het volgende :

Ook bij mij geeft NED1,2,3 HD problemen.(de oorzaak is dus niet de HDMI verbinding), want die gebruik ik niet.

- het geluid valt om de minuut telkens even weg (hic-up).:sad:
- film1 HD, Eurosport HD alles oké.:)
- alle HD (promo)kanalen via sateliet oké.:)

- Sport 1HD, tijdens enkele voetbalwedstrijden was het geluid eerder dan het beeld.:?

Mijnsinziens worden de problemen veroorzaakt door de te kleine bandbreedte welke wordt gebruikt per kanaal. Ziggo wil te veel kanalen doorgeven, met bijbehorende niet optimale beeldkwaliteit en genoemde geluidsproblemen. :no:

Flatscreen : Loewe Individual 40 Compose Full HD+

Visitor1967
31 juli 2009, 19:07
YESSS :!:
Volgens de NPO is het sync probleem opgelost :grin::pompom:

Dit staat op de NPO site:

4. Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3. Hoe kan dit?
Deze problemen zijn door technische aanpassingen inmiddels verholpen.

http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427

Alleen erg jammer dat ze dit bij Ziggo nog niet door hebben :cry: / dat ze het voor elkaar krijgen / volhouden om het met de Samsung nog steeds asynchroon te laten zijn:schater: :evil: :?

Ook bij mij helaas nog geen verbetering...

catastrofus
31 juli 2009, 19:19
Ondanks dat ik geen Settopbox gebruik en via een CA-module de ingebouwde HD tuner gebruik, toch het volgende :

Ook bij mij geeft NED1,2,3 HD problemen.(de oorzaak is dus niet de HDMI verbinding), want die gebruik ik niet.

- het geluid valt om de minuut telkens even weg (hic-up).:sad:
- film1 HD, Eurosport HD alles oké.:)
- alle HD (promo)kanalen via sateliet oké.:)

- Sport 1HD, tijdens enkele voetbalwedstrijden was het geluid eerder dan het beeld.:?

Mijnsinziens worden de problemen veroorzaakt door de te kleine bandbreedte welke wordt gebruikt per kanaal. Ziggo wil te veel kanalen doorgeven, met bijbehorende niet optimale beeldkwaliteit en genoemde geluidsproblemen. :no:

Flatscreen : Loewe Individual 40 Compose Full HD+

Hoe zit het dan met ned1hd via de sat? Want deze wordt (soms) op een belachelijke bitrate uitgezonden. Dan moet je, volgens jouw theorie, komplete lip-sync hebben...

Gert.

Ned1hd-sat-cds:

http://members.home.nl/gdw/hd/ned1hd-cds-01.jpg

Evers1
31 juli 2009, 19:27
Een vergelijking tussen NED1HD (kabel-ziggo) en NED1HD (sat) heb ik (nog) niet aangezien ook op de sateliet NED1 HD gedecodeerd moet worden en ik (nog) geen abonnement daarvan heb.

catastrofus
31 juli 2009, 19:31
Een vergelijking tussen NED1HD (kabel-ziggo) en NED1HD (sat) heb ik (nog) niet aangezien ook op de sateliet NED1 HD gedecodeerd moet worden en ik (nog) geen abonnement daarvan heb.

CDS-kaartje even lenen? Ik zie dat je in Oldenzaal woont... :cool:
Kun je gelijk even checken...

Gert.

AW78
31 juli 2009, 21:20
Ook heeft Samsung nooit officieel bekend gemaakt dat het bij die tijdelijke omruil actie ging om een uitgebreide hardware revisie. In de Kassa uitzending werd aangegeven dat het om "slechte soldeerverbindingen van de HDMI connector" zou gaan.
Ik heb mijn Samsung 360 ook terug moeten brenegen omdat de HDMI aansluiting het niet deed. Daarna geen problemen meer gehad. Echter heb ik bij het inruilen ook meteen gemeld dat er problemen waren met de smartcard (zoals spontane E-meldingen terwijl je een programma zit te kijken), maar dit probleem is niet opgelost omdat ze bij Samsung zeggen dat dat aan Ziggo ligt. Als ik Ziggo bel krijg je het standaard antwoord "terugzetten naar de fabrieksinstellingen" of "stroom eraf halen/resetten", maar na een keer of drie m'n favorietenlijst opnieuw instellen ben ik daar ook wel klaar mee. Ik vrees dus dat de E-meldingen waar ik bijna dagelijks mee te maken heb niet verdwijnen totdat ik gewoon een nieuwe ontvanger koop... :sad:

anoniem
31 juli 2009, 22:30
Samsung DCB-H360 gebruikers.

Zoals een aantal van jullie weten was ik een aantal weken op vakantie.
Ik weet dat er aanvankelijk sprake was van lipsync. Door NPO is de bitrate teruggebracht van 15 naar 12 Mbit/s. Dit heeft kennelijk positief bijgedragen in de vermindering van lipsync. Bij ziggo Oost hebben we het fenomeen niet geconstateerd. Met een stream van het ziggo west netwerk hebben we getracht de lipsync vast te stellen. De stream is opgenomen op het moment dat lipsync weer geconstateerd. Ondanks dat we niets hebben kunnen vaststellen aan lipsync hebben we de stream beschikbaar gesteld aan Samsung Korea om verder onderzoek te doen naar evt oorzaken. Ook wij hebben geen idee door welke oorzaken / verschillen in encodering de samsung ontvanger deze problemen vooroorzaken bij hogere bitrates. Er zijn immers ook andere HD-kanalen met een hogere bitrate.

anoniem

vinnie-terranova
31 juli 2009, 22:39
Het valt me op dat na 24 uur de lipsync minder lijkt te zijn, als ik bijvoorbeeld kijk naar de promofilmpjes van de publieke omroepen, hebben deze vrijwel geen lipsync problemen. Het lijkt ook te verschillen per programma.

Ben tevens verheugd dat er eindelijk weer een beetje kwaliteit aanwezig is (anoniem) hier.
In ieder geval wat we al dachten.......... het is een vraagteken voor ziggo......

bedankt voor de info....

Pio
31 juli 2009, 23:30

Ik weet dat er aanvankelijk sprake was van lipsync. Door NPO is de bitrate teruggebracht van 15 naar 12 Mbit/s. Dit heeft kennelijk positief bijgedragen in de vermindering van lipsync. Bij ziggo Oost hebben we het fenomeen niet geconstateerd. Met een stream van het ziggo west netwerk hebben we getracht de lipsync vast te stellen. De stream is opgenomen op het moment dat lipsync weer geconstateerd. Ondanks dat we niets hebben kunnen vaststellen aan lipsync hebben we de stream beschikbaar gesteld aan Samsung Korea om verder onderzoek te doen naar evt oorzaken. Ook wij hebben geen idee door welke oorzaken / verschillen in encodering de samsung ontvanger deze problemen vooroorzaken bij hogere bitrates. Er zijn immers ook andere HD-kanalen met een hogere bitrate.

anoniem

Ik snap je verhaal niet precies. Jullie hebben de stream opgenomen op het moment dat lipsync werd geconstateerd maar jullie hebben niets aan lipsync kunnen vaststellen? :giveup:. Bedoel je dat jullie niet weten waardoor de lipsync wordt veroorzaakt?

oneway
31 juli 2009, 23:33

anoniem

Hallo anoniem,

Top dat jij direct reageerd na jouw vakantie.:thankyou:

Nu maar hopen dat ze in Korea er wel een oplossing voor vinden.
Snap alleen niet waarom mijn vriend die CAI als kabelboer heeft geen problemen met zijn DCB-H360 heeft.:?:

Bullet NL
1 augustus 2009, 00:05
Anoniem,

Welcom back,

Hopenlijk komen jullie er nu samen met Samsung/NPO achter wat nu exact het probleem is.
Neem aan dat ook jullie hoopvol zijn voor een oplossing.

Het vreemde van het verhaal is, vorige jaar tijdens de EK en TfF totaal geen problemen met het NL1 HD TEST kanaal.

anoniem
1 augustus 2009, 00:28
Ik snap je verhaal niet precies. Jullie hebben de stream opgenomen op het moment dat lipsync werd geconstateerd maar jullie hebben niets aan lipsync kunnen vaststellen? :giveup:. Bedoel je dat jullie niet weten waardoor de lipsync wordt veroorzaakt?

nee, na het uitspelen van de opgenomen stream deed zich geen lipsync probleem meer voor. We hebben de ontwikkelaars gevraagd om te kijken of er wellicht bepaalde processen /buffers kritisch zijn en een mogelijke oorzaak kunnen zijn van het lipsync probleem. Doordat het probleem niet te reproduceren is met de stream wordt het zoeken naar een mogelijke oorzaak bemoeilijkt.

anoniem
1 augustus 2009, 00:30
Anoniem,

Welcom back,

Hopenlijk komen jullie er nu samen met Samsung/NPO achter wat nu exact het probleem is.
Neem aan dat ook jullie hoopvol zijn voor een oplossing.

Het vreemde van het verhaal is, vorige jaar tijdens de EK en TfF totaal geen problemen met het NL1 HD TEST kanaal.

Het verschil is dat er nu een andere encoders worden gebruikt. We hebben overigens met een reserve encoder (zelfde model) het probleem ook niet kunnen nabootsen.

Bullet NL
1 augustus 2009, 00:41
Het verschil is dat er nu een andere encoders worden gebruikt. We hebben overigens met een reserve encoder (zelfde model) het probleem ook niet kunnen nabootsen.

Juist, moet wel toegeven dat op dit moment het lipsync probleem iets minder erg is dan voorheen. Echter is het nog steeds storend om te zien.
Ik kijk met PCM-Audio, geen Dolby omdat dit het probleem erger maakt.

Is dit nu ook de reden waarom Ziggo nog geen aankondiging doet m.b.t. tot de RTL zenders? Bedoel UPC heeft hier al een aankondiging in gedaan, ze zijn rond met RTL en het gaat dit najaar live. Ziggo is opvallend stil, heeft dit mogelijk met het lipsync probleem te maken?

Ik ga er wel vanuit dat Ziggo de eerste HD-abonnees niet in de kou laat staan, de Samsung DCB-H360 bezitters zijn tenslote de veelal de eersten geweest met een HD abonnement. Humax is natuurlijk ook nog niet zoheel lang actief met HD bij Ziggo.

Jean
1 augustus 2009, 08:43
De lipsync is hier anders nog behoorlijk vervelend.

ArChie
1 augustus 2009, 09:11
De lipsync is hier anders nog behoorlijk vervelend.

Ik lees toch net dat er in Ziggo Oost, ofwel Ziggo/@Home, gebied toch geen synchroniteit problemen zijn? Dat is toch alleen in Ziggo West, ofwel Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel, gebied het geval.

Bullet NL
1 augustus 2009, 09:29
Ik lees toch net dat er in Ziggo Oost, ofwel Ziggo/@Home, gebied toch geen synchroniteit problemen zijn? Dat is toch alleen in Ziggo West, ofwel Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel, gebied het geval.

Nee, dat is dus beslist niet geval.
Wanneer je de woonplaatsen op het forum er bij haalt is het namelijk ook het geval in; Zwolle, Groningen, Winsum e.d.
Het lijkt dus op het gehele Ziggo gebied.

En dit zeggen we al vanaf het begin.......

Jean
1 augustus 2009, 09:37
Dan zijn ze toch niet bij mij wezen kijken.

Ik lees toch net dat er in Ziggo Oost, ofwel Ziggo/@Home, gebied toch geen synchroniteit problemen zijn?

crapz0rs
1 augustus 2009, 09:51

Ik weet dat er aanvankelijk sprake was van lipsync.Welcome back :-)

Ook nog getest met een Humax i.v.m. het audio hickup probleem.
Kort: selecteer dolby ipm pcm, en kijk Ned HD.
Om de 5-6 minuten een audio hickup.
Ik heb de humax->denon->tv.
Zal van het weekend ook nog eens proberen met de humax rechtsreeks op de PC, maar dan doet de Humax dus zelf dolby decoding.

Pio
1 augustus 2009, 10:45
nee, na het uitspelen van de opgenomen stream deed zich geen lipsync probleem meer voor. We hebben de ontwikkelaars gevraagd om te kijken of er wellicht bepaalde processen /buffers kritisch zijn en een mogelijke oorzaak kunnen zijn van het lipsync probleem. Doordat het probleem niet te reproduceren is met de stream wordt het zoeken naar een mogelijke oorzaak bemoeilijkt.

Hoe nemen jullie de stream op dan? Niet via de Samsung 360 via HDMI uit neem ik aan?
De enige officiele Ziggo machines die HD kunnen opnemen zijn toch de Cisco en Humax, maar daar lees echter niks van mbt lipsync.

Jean
1 augustus 2009, 11:33
Anoniem, zoals het hier staat lijkt het net alsof jullie een stream naar Samsung hebben gestuurd zonder lipsync problemen.
Ik zal het vast mis hebben. :)

Ondanks dat we niets hebben kunnen vaststellen aan lipsync hebben we de stream beschikbaar gesteld aan Samsung Korea om verder onderzoek te doen naar evt oorzaken.

G.bruiker
1 augustus 2009, 11:53
Anoniem, zoals het hier staat lijkt het net alsof jullie een stream naar Samsung hebben gestuurd zonder lipsync problemen.

Dat hebben ze ook, maar dat wil niet zeggen dat er in die stream geen problemen zitten,in het Ziggo lab nemen ze de stream niet op via een scart of zo, ze hebben er geen avi van gemaakt.
Iedere decoder bevat een aantal testpunten waar een "raw" stream opgenomen kan worden voordat deze door de rest van de decoder verwerkt wordt.
Hier zit ook allerlei meetdata bij.
Hieruit kan men in Korea wel opmaken of er in het signaal iets aanwezig is dat het probleem veroorzaakt.
Als men opneemt direct achter en voor de mpeg chip kan men aan de data echt wel zien of daar iets inzit dat verderop in de decoder een probleem gaat veroorzaken ook al treedt dat probleem niet op.
Het enige nadeel van deze "route" via Korea is dat het wel een langdurige zaak kan gaan worden.

Ik zie wel verschil tussen mijn samsung en de nu net gekochte humax.
Op Ned 1,2 en 3 HD was het iedere keer als het even stil was en het geluid begon weer dan gaf mijn receiver steeds aan "dolby digital 2.0" of PCM 48,ligt er aan waar de decoder op stond.
Dus bij 5 seconden stilte en weer geluid kwam die melding in de display, erg irritant.
Bij de Humax is dit 1 keer.
Het lijkt dus alsof de Samsung na een stilte als het ware "mute" en zodra er weer geluid komt,het geluidskanaal weer aanstuurt met de aanduiding als gevolg.
De Humax verstuurt continue het signaal,ook als er niets te horen is.
De Samsung stuurt het geluids signaal dus met tussenposes,is er geen geluid dan stuurt ie niks, de Humax verstuurt een continue stream of er nu geluid is of niet.
Ik kan me voorstellen dat een receiver op een gegeven moment aardig in de war raakt als ie zo vaak kleine geluidsgolfjes krijgt ipv een continue,maar of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet.

Wat de humax 5000C betreft,ik had hem na aankoop zo aangesloten en kreeg een nieuwe firmware melding,die ik ff heb genegeerd.
Hickups.
Ik heb toen de update uitgevoerd ( duurde ongelofelijk een uur !!!!! ) erna geen hickups meer.

vinnie-terranova
1 augustus 2009, 12:46
.
Het enige nadeel van deze "route" via Korea is dat het wel een langdurige zaak kan gaan worden.

Precies, en als me dit te lang gaat duren, parkeer ik de samsung in de kliko. En stap ik ditmaal een keer over op een niet door ziggo gecertificeerde ontvanger. Dan is de keuze tevens ook reuze!!

Aristoles
1 augustus 2009, 13:20

anoniem

Nogal wiedus. Lipsync problemen heeft ook helemaal niets met bitrate (al dan niet hoge) te maken. Dat mensen bij NPO met die kennis daaraan denken en toch de bitrate omlaag schroeven en het laag houden, geeft te denken.

anoniem
1 augustus 2009, 15:49

dat is juist, ik probeerde uit te leggen dat de stream opgenomen is op het moment dat zich ook een lipsync probleem voordeed. Nadat we de stream (opgenomen v/h het ziggo west netwerk) in ons testlab uitspelen dan stellen we geen probleem meer vast. We hebben desondanks deze stream beschikbaar gesteld. wellicht is er in de debug omgeving bij Samsung wel iets vast te stellen.

kamphajm
1 augustus 2009, 16:17

Ook lipsync problemen in @Home gebied, Zuid...

griebeltje1
1 augustus 2009, 16:55
@home noord ook nog steeds sync problemen, het vreemde is dat de sync problemen niet constant zijn, de ene keer meer dan de andere.
overigens heb ik ook nog geregeld sync problemen op Discovery, Nat Geo en History HD, alleen valt het hier minder op omdat je minder vaak mensen in beeld ziet praten.

HD_Albert
1 augustus 2009, 17:32
Ik zou graag weten wat daar de reden van is (harware / combinatie :?:, de software is dezelfde neem ik aan) want dat kan een richting geven aan een mogelijke oplossing.

Geen enkel sync probleem vanaf dag 1 van de HD uitzendingen met:

Model: DCB-H360R
DCB H360R/XEN
Made in Slovakia

Ver. Loader 106
Ver. S/W 132
Ver. H/W 501

Ziggo west(casema) , aansluiting via HDMI.

Pio
1 augustus 2009, 19:49
dat is juist, ik probeerde uit te leggen dat de stream opgenomen is op het moment dat zich ook een lipsync probleem voordeed. Nadat we de stream (opgenomen v/h het ziggo west netwerk) in ons testlab uitspelen dan stellen we geen probleem meer vast. We hebben desondanks deze stream beschikbaar gesteld. wellicht is er in de debug omgeving bij Samsung wel iets vast te stellen.

Toch krijg ik het plaatje niet helder. Hoe en waarvan hebben jullie de bewuste stream opgenomen ( is daar sowieso een Samsung 360 bij betrokken geweest)?
En hoe en met welke apparatuur spelen jullie deze stream dan weer af (gebruik je dan weer een Samsung 360?). Ik kan me voorstellen dat als je een beetje knappe pc en software hebt je deze stream inderdaad gewoon zonder problemen kunt afspelen want dat doen de Humax en diverse tv's met CAM immers ook.

Het andere wat ik niet begrijp is dat de lipsync dus ook door mensen bij Ziggo is vastgesteld maar dat dit nergens vermeld staat bij onderhoud en storingen.

HD_Albert
2 augustus 2009, 09:26
En hoe en met welke apparatuur spelen jullie deze stream dan weer af (gebruik je dan weer een Samsung 360?). Ik kan me voorstellen dat als je een beetje knappe pc en software hebt je deze stream inderdaad gewoon zonder problemen kunt afspelen want dat doen de Humax en diverse tv's met CAM immers ook.

Met een 360 kan het dus ook heel goed gaan..
Ofwel er zijn verschillende 360's in omloop ofwel er zijn toch verschillen in de verschillende streams die door ziggo worden uitgezonden in de verschillende delen van het Ziggo netwerk.

willemsj
2 augustus 2009, 15:16
Met een 360 kan het dus ook heel goed gaan. Ofwel er zijn verschillende 360's in omloop ofwel er zijn toch verschillen in de verschillende streams die door ziggo worden uitgezonden in de verschillende delen van het Ziggo netwerk.

Hier heb ik ook twee van die apparaten zonder problemen. Een beetje jammer dat er niemand is die het initiatief wenst te nemen om eens te kijken of we er achter kunnen komen waar dat nu precies in zit. Je zou denken dat zo'n gebruikersforum toch de ideale omgeving is om e.e.a uit te zoeken.

TV freak
2 augustus 2009, 16:22
Ik denk dat je je hier in vergis,
Zoon beetje iedereen in mijn familie van 50+ kijkt zoon beetje naar Ned 1,2,3 en rtl4 dit zijn noodzakelijke zenders de rest word gewoon niet gebruikt bij hun.
Ik daar in tegen kijk inderdaad nooit naar die zenders.
Wel vind ik het lekker nederlands dat we bij een gratis abonnement wijziging, waarbij alleen maar zenders worden toegevoegt en ook nog op HD kwaliteit voor geen 1 dubbeltje extra.
Toch weer zo veel los maakt bij mensen, en uuh de kanalen staan op SD niveau op kanaal 71, 72, 73
Dus wat je inderdaad het best even kan doen, vraag maar aan ziggo.
"U moet nog even afwachten het probleem is bekend"

Hotzenwalder
2 augustus 2009, 20:18
Het geluid op de HD zenders is ook zachter als bij de andere sinds een paar dagen?

kamphajm
3 augustus 2009, 00:03
We hebben het nu steeds over lipsync-problemen bij NL 1,2 en 3, maar ook History HD heeft hetzelfde probleem op de DCB-H360RA. Vreemd genoeg loopt het geluid wel synchroon met het beeld op Discovery HD. Wat is dan het verschil?

Pio
3 augustus 2009, 08:09
We hebben het nu steeds over lipsync-problemen bij NL 1,2 en 3, maar ook History HD heeft hetzelfde probleem op de DCB-H360RA. Vreemd genoeg loopt het geluid wel synchroon met het beeld op Discovery HD. Wat is dan het verschil?

Klopt, heb ik hier ook. Het verschil op History Hd is erg weinig maar wel constant. Het valt minder op omdat op History vaak een commentaarstem gebruikt wordt. Dit heb ik een jaar geleden ook al eens bij de helpdesk gemeld en toen moest ik op lipsyncmomenten de BER maar eens controleren. Deze was uiteraard altijd 0. Kreeg daarna keurig bericht dat mijn probleem was opgelost :?.
Discovery is andere codering en daardoor hogere bitrate.

propper
3 augustus 2009, 11:31
Weet iemand hoe de Samsung 380 decoder zich gedraagt bij NL1, 2 en 3 HD? Zijn met die decoder ook problemen met geluid, ik bedoel loopt het synchroon, zijn er hick ups of zijn er met die decoder helemaal geen problemen op NL1, 2 en 3 HD.

Aristoles
3 augustus 2009, 12:08
Ik heb de Humax 5000 en geen enkel probleem met welke HD zender ook.

Phillipus
3 augustus 2009, 12:10
Merkwaardig hoor, aan het begin van deze thread heb ik al aangegeven zelf nergens last van te hebben met de Samsung 360, maar het schijnt dat hele volksstammen toch een synchronisatieprobleem hebben.

Greetz,
Phillip(us)

JanL.
3 augustus 2009, 23:55
@home noord ook nog steeds sync problemen, het vreemde is dat de sync problemen niet constant zijn, de ene keer meer dan de andere.
overigens heb ik ook nog geregeld sync problemen op Discovery, Nat Geo en History HD, alleen valt het hier minder op omdat je minder vaak mensen in beeld ziet praten.

Hier op de rand van Noord-Brabant, net onder de Maas, heb ik (ook nog steeds) percies hetzelfde :!::sad:

anoniem
4 augustus 2009, 00:01
Hier op de rand van Noord-Brabant, net onder de Maas, heb ik (ook nog steeds) percies hetzelfde :!::sad:

Als je lipsync problemen ondervindt op ned1 HD, zou je dan de smartcard eens willen verwijderen en kijken of dat enig effect heeft, al of niet door een paar keer heen en weer te zappen ?

JanL.
4 augustus 2009, 00:16
Als je lipsync problemen ondervindt op ned1 HD, zou je dan de smartcard eens willen verwijderen en kijken of dat enig effect heeft, al of niet door een paar keer heen en weer te zappen ?

Dank je voor je snelle / persoonlijke reactie op mijn post.

Card eruit halen als de 360 aan of uit staat?
Wat is het doel / het te verwachten effect van het eruit halen van de card?

Zappen heb ik al zo vaak geprobeerd, maar maakt (tot nu toe) geen verschil.
Wel merk ik ook dat de asynchroniteit per dag verschillend is.
Verleden week bijna tot een seconde voor op het beeld schat ik. Dus niet om aan te zien!
Vandaag is het op de NED HD zenders beter dan het geweest is.
Ik schat nog een 100 - 200 ms te vroeg, is nu (bijna) om aan te zien.

anoniem
4 augustus 2009, 00:27
Dank je voor je snelle / persoonlijke reactie op mijn post.

Kaart eruit halen als de 360 aan of uit staat?

Zappen heb ik al zo vaak geprobeerd, maar maakt (tot nu toe) geen verschil.
Wel merk ik ook dat de asynchroniteit per dag verschillend is.
Verleden week bijna tot een seconde voor op het beeld schat ik. Dus niet om aan te zien!
Vandaag is het op de NED HD zenders beter dan het geweest is.
Ik schat nog een 100 - 200 ms te vroeg, is nu (bijna) om aan te zien.

uithalen tijdens het kijken, ned1 HD is n.l. niet gescrambled.

JanL.
4 augustus 2009, 00:38

Zojuist gedaan, maar geen verschil met of zonder card.
Gezapt tussen Ned 1 SD en Ned 1 HD, maakt ook met of zonder card geen verschil (helaas).
Mijn decoder loopt overigens via een goede Oehlbach HDMI kabel naar een (dure) Denon AV versterker en vandaar via Oehlbach HDMI naar een Sharp LCD.

Nog meer ideeën / dingen die ik kan proberen :?:
Ik heb nu vakantie, dus tijd om wat te expirimenteren :)

TV freak
4 augustus 2009, 10:46
Denk niet dat je kaartje zal zijn. Volgens mij is dit iets met de pid's.
Alles word in losse dingen naar ons toegestuurd, beeld en geluid komen dus ieder apart aan bij de decoder.
De decoder voegt dit bij elkaar, hij weet welk geluid dan bij welke zenders moet.
Ik neem aan dat de software van Samsung die dit doet op een gegeven moment een fout bevat die dus niet bij alle HD decoders van samsung merkbaar zijn maar wel bij veel.
Hoe ik denk dat je het op moet lossen?
Betere decoder kopen :)
Of codec a la software veranderen

Pio
4 augustus 2009, 12:06

Waarom vraag je of iemand de smartcard eruit wil halen? Hebben jullie geen 360 om te testen ? Of als jullie die wel hebben geeft deze dan geen problemen.
Ik begin zelf het vermoeden te krijgen dat het aan de hardware versie van de 360 zou kunnen liggen. Aan de andere kant zijn er ook mensen met een Humax die hick-up problemen hebben dus dat zou ook weer een teken kunnen zijn dat er iets met de stream zelfaan de hand is.
Zou je eens iets meer kunnen vertellen hoe jullie dit probleem aanpakken?
Volgens NPO is het probleem opgelost door aanpassingen aan hun kant. Jij zei zelf dat het probleem bij Ziggo-Oost niet meer voorkomt (volgens mensen hier op het forum nog wel).
Aan de andere kant sturen jullie een opgenomen stream naar Samsung Korea dus dan denk ik dat jullie óf geen enkel idee hebben wat er aan de hand kan zijn óf dat jullie zeker weten dat er helemaal niets verkeerd is aan de Ziggo kant.

anoniem
4 augustus 2009, 20:44
Gezapt tussen Ned 1 SD en Ned 1 HD, maakt ook met of zonder card geen verschil (helaas).
Mijn decoder loopt overigens via een goede Oehlbach HDMI kabel naar een (dure) Denon AV versterker en vandaar via Oehlbach HDMI naar een Sharp LCD.

OK, helder dan is er geen relatie met het verwerking van smartcard messages.

anoniem
4 augustus 2009, 20:53
Waarom vraag je of iemand de smartcard eruit wil halen? Hebben jullie geen 360 om te testen ? Of als jullie die wel hebben geeft deze dan geen problemen.
Ik begin zelf het vermoeden te krijgen dat het aan de hardware versie van de 360 zou kunnen liggen. Aan de andere kant zijn er ook mensen met een Humax die hick-up problemen hebben dus dat zou ook weer een teken kunnen zijn dat er iets met de stream zelfaan de hand is.
Zou je eens iets meer kunnen vertellen hoe jullie dit probleem aanpakken?
Volgens NPO is het probleem opgelost door aanpassingen aan hun kant. Jij zei zelf dat het probleem bij Ziggo-Oost niet meer voorkomt (volgens mensen hier op het forum nog wel).
Aan de andere kant sturen jullie een opgenomen stream naar Samsung Korea dus dan denk ik dat jullie óf geen enkel idee hebben wat er aan de hand kan zijn óf dat jullie zeker weten dat er helemaal niets verkeerd is aan de Ziggo kant.

Allereerst moet je het probleem kunnen reproducen, wat ons vooralsnog niet lukt. Verder is voor het stellen van een diagnose in deze situaties nodig om invloeden uit te sluiten. Dat wij op dit moment geen idee hebben is niet zo bijzonder, Samsung Korea heeft ook geen idee. Het lijkt erop dat er samenhang is tussen de samsung H360 en de NPO HD content. Of het probleem te wijten is aan de ontvanger of alleen aan het bron signaal, of aan de wijze waarop wij het signaal bewerken of dat andere invloeden ook nog een rol spelen dat weten we dus niet. De veronderstelling dat het niet bij voormalig @Home voorkwam bleek ook niet juist. Kortom, we weten nog niets (zeker).

catastrofus
4 augustus 2009, 21:01

Heb je het al geprobeert om je (dure) Denon te omzeilen en rechtstreeks van je decoder naar je tv te gaan om te checken of je dan nog steeds lipsync problemen hebt?
Want die test heb ik (nog) niet terug kunnen vinden in deze discussie.

Gert.

JanL.
4 augustus 2009, 23:16
Heb je het al geprobeert om je (dure) Denon te omzeilen en rechtstreeks van je decoder naar je tv te gaan om te checken of je dan nog steeds lipsync problemen hebt?

Gert.

Gert,

Anderen hebben het al wel uitgeprobeerd. Tot nu toe nog niet gelezen dat het verschil maakt of je AV versterker of reciever ertussen zit of niet.

Ik ben al een tijdje van plan de Humax 5050 aan te schaffen. Ik heb al een paar jaar zitten wachten op een decoder die ook HD op kan nemen.
Maar de berichten op diverse fora over de mindere SD kwaliteit en gebrek aan tijd hebben me er tot nu toe van weerhouden. Ik kan nu een Humax 5050 op proef krijgen om het eerst uit te proberen.

Omdat ik wat lastig bij de kabels achter de versterker kan is dat het uitgelezen moment om de Samsung decoder dan ook eens direct op de Sharp aan te sluiten. Met een beetje mazzel komt het er deze week nog wel van.
Ik zal dan berichten over de uitkomsten van mijn experimenten.

Pio
4 augustus 2009, 23:36

Gert.

Ik heb een (nog duurdere) Denon en optisch of via HDMI blijft lipsync problemen geven. Het punt is dus dat SD geen lipsync probleem geeft en NED 1,2,3 en History HD dus wel.
Ik heb helaas een (dure) tv zonder luidsprekers dus rechtstreeks kan ik dat niet testen.

Pio
4 augustus 2009, 23:38
Allereerst moet je het probleem kunnen reproducen, wat ons vooralsnog niet lukt. Verder is voor het stellen van een diagnose in deze situaties nodig om invloeden uit te sluiten. Dat wij op dit moment geen idee hebben is niet zo bijzonder, Samsung Korea heeft ook geen idee. Het lijkt erop dat er samenhang is tussen de samsung H360 en de NPO HD content. Of het probleem te wijten is aan de ontvanger of alleen aan het bron signaal, of aan de wijze waarop wij het signaal bewerken of dat andere invloeden ook nog een rol spelen dat weten we dus niet. De veronderstelling dat het niet bij voormalig @Home voorkwam bleek ook niet juist. Kortom, we weten nog niets (zeker).

Dus Ziggo doet ook bewerkingen met het signaal? Ik had dit al eens ergens gevraagd maar toen werd er kort maar krachtig nee geantwoord.

Jdd
5 augustus 2009, 07:03
Dus Ziggo doet ook bewerkingen met het signaal? Ik had dit al eens ergens gevraagd maar toen werd er kort maar krachtig nee geantwoord.

Ze zullen altijd iets doen. Anders waren alle zenders zonder smartcard te zien.

anoniem
5 augustus 2009, 21:12

ja, scramblen / mulitplexen. zonder bewerkingen zou je niets ontvangen

G.bruiker
5 augustus 2009, 21:43
@Anoniem
Heb even e.e.a. geprobeerd met de Samsung ( heb er tenslotte 2 ) maar het er uit halen van de kaart maakt niet uit.
Wel is het geluid van 1,2 en 3 op zowel de beide samsungs en de Humax 5000 beduidend zachter als op de andere zenders.
(decoder staat voluit)
Het scheelt zelfs zoveel dat als je van Ned3 HD naar RTL 4 zapt je bijna uit je stoel valt !

JanL.
5 augustus 2009, 23:00
@ Anoniem,

Zover ik uit de specs heb kunnen halen kan een Samsung 360 een bitstream van 30 Mb/s aan en een Humax 5050 15 Mb/s.
Wat me dan verbaast is dat een Humax geen sync problemen heeft, terwijl die minder "reserve" heeft qua capaciteit / snelheid :?

Weet jij misschien waar de gemiddelde en maximum HD bitstreams (straks) op uit gaan komen :?:
Ik begrijp dat er nu al HD zenders zijn die tot 20 Mb/s gaan.
Theoretisch zou de Humax daar dus al aan te kort moeten komen / problemen mee kunnen / moeten hebben.
Aangezien ik van plan ben om een Humax 5050 aan te schaffen is mijn vraag hoe toekomst zeker zo'n Humax 5050 dan is en of die al offficieel door Ziggo gecertificeerd is :?:

G.bruiker
5 augustus 2009, 23:16
De humax 5000 kan ook 15 mbits aan maximaal.. hoop niet dat ik daar dan straks ook weer problemen mee ga krijgen,heb hem wel moeten kopen vanwege de problemen met de Samsung 360.

HD_Albert
6 augustus 2009, 00:34
Ik heb een (nog duurdere) Denon en optisch of via HDMI blijft lipsync problemen geven. Het punt is dus dat SD geen lipsync probleem geeft en NED 1,2,3 en History HD dus wel.
Ik heb helaas een (dure) tv zonder luidsprekers dus rechtstreeks kan ik dat niet testen.

Zijn wel veel mensen die het geluid via een andere apparaat afspelen die lipsync problemen hebben...

Bullet NL
6 augustus 2009, 01:14
Zijn wel veel mensen die het geluid via een andere apparaat afspelen die lipsync problemen hebben...

Maar ook genoeg mensen die de DCB-H360RA rechtstreeks via HDMI 1.3 aan hun tv en via componenet & optic audio via de reciver hebben lopen en die in beide gevallen lipsync problemen hebben.

Het maakt dus niet uit hoe het geluid tot je komt, de lipsync blijft. Het zit hem echt in het signaal, we praten ook niet over millisecondes, maar over echt grote verschillen.

lindemans
6 augustus 2009, 10:40
Maar ook genoeg mensen die de DCB-H360RA rechtstreeks via HDMI 1.3 aan hun tv en via componenet & optic audio via de reciver hebben lopen en die in beide gevallen lipsync problemen hebben.

Het maakt dus niet uit hoe het geluid tot je komt, de lipsync blijft. Het zit hem echt in het signaal, we praten ook niet over millisecondes, maar over echt grote verschillen.

Klopt, ik heb HDMI, SCART en beide aansluit opties met de tulpstekkers geprobeerd; probleem blijft identiek. ZEEER storend en irritant.

Zijn er al mensen die aantoonbaar het probleem hebben opgelost door hun Samsung te wisselen voor een andere receiver ?
Dus mensen die het probleem met de 360 hadden maar met een andere receiver op de dezelfde TV en kabelaansluiting nu niet meer ?

G.bruiker
6 augustus 2009, 11:07
Klopt, ik heb HDMI, SCART en beide aansluit opties met de tulpstekkers geprobeerd; probleem blijft identiek. ZEEER storend en irritant.

Zijn er al mensen die aantoonbaar het probleem hebben opgelost door hun Samsung te wisselen voor een andere receiver ?
Dus mensen die het probleem met de 360 hadden maar met een andere receiver op de dezelfde TV en kabelaansluiting nu niet meer ?

Nee, alleen andersom,ik heb 3 receivers,een samsung set met alleen optisch,die had ik vervangen voor een Sony met HDMI en optisch omdat ik meer hdmi ingangen nodig had,en een Marantz.
Op alle 3 de vertraging,op de Sony zowel optisch als via HDMI.

Bullet NL
6 augustus 2009, 12:24

Het probleem zit ook echt in de cominatie signaal/samsung dcb-h360ra
aangezien ik de decoder door ziggo goedgekeurd is, sterker de samsung is een poos de enige HD decoder geweest die op het ziggo netwerk heeft gewerkt. Denk ik ook echt dat Ziggo ism de NPO tot een oplossing moet komen. een HD decoder die goed gekeurd is, de meest bekeken nederlandse zenders in HD die niet samen gaan.

Hoop echt dat er snel duidelijkheid in komt, een flinke compensatie, of toch een aanpassing in de software of signaal.

Het gekke is dat de DCB-H360 nog steeds nieuw wordt verkocht, hoe ga je dit als verkoop verantwoorden, wanneer het product aantoonbaar niet juist werkt.

G.bruiker
6 augustus 2009, 12:57
Hoop echt dat er snel duidelijkheid in komt, een flinke compensatie, of toch een aanpassing in de software of signaal.

Het gekke is dat de DCB-H360 nog steeds nieuw wordt verkocht, hoe ga je dit als verkoop verantwoorden, wanneer het product aantoonbaar niet juist werkt.

Verandering in signaal prima,maar niet als daardoor weer andere decoders uitvallen.
Geef mij maar een leuke compensatie, een Samsung heb ik al vervangen door een Humax hetgeen ook weer 169 euro kostte.
De andere moet nog,maar kost ook 169 euro.
Waar kan ik de 340 euries declareren ?
Het interesseert me niet waar de oorzaak is, de Samsung is door Ziggo aangeraden en Ziggo zegt steeds zelf,voor een niet goedgekeurde decoder krijgt u geen support.
Prima,ik heb 2 goedgekeurde decoders dus kom op met die support.
Ik wil met liefde op het Ziggo kantoor in Den Haag even die 2 Samsungs omruilen voor 2 Humax decoders.
Of gaat die het straks weer niet doen als het signaal zo wordt aangepast zodat ie het op de Samsung wel doet,want dan begint het weer van voren af aan.
Alle respect voor Anoniem en zijn team maar de spullen van Ziggo,en de decoders zijn net een setje domino stenen, een zetje en er valt altijd wel ergens iets om.
Voor de klanten die het zat zijn zoals ik is er al een omruil actie,tegen betaling van 169 euro per decoder krijg je een Humax.

Giller,zegt die vent van M*diamarkt,we hebben ook een tv van Humax,met ingebouwde recorder,kunt u een andere zender opnemen en weer een andere kijken.
Staat er onder een Humax 5000 die het beeld verzorgt.
Ik vraag netjes waarom, ja er is iets we krijgen steeds hickups in de audio,en met de losse decoder niet.
Blijkbaar zit het in die tv dus ook al niet goed,dus daar stinken we mooi niet in.
Aangezien het met de aminet 130 m van Lijbrandt wel goed gaat,ligt het dus ergens bij Ziggo of op de manier waarop het NPO het aan Ziggo aanbiedt,die verschilt dan blijkbaar met de aanvoer van Lijbrandt.
Hoop dat het team uit Korea er wijs uit kan worden,want het aantal klagers hier zijn het tipje van de ijsberg.

Bullet NL
6 augustus 2009, 14:33
Ik heb hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19576) een pol aangemaakt m.b.t. de Lip-Sync problemen met als doel te kijken hoe groot het probleem eigenlijk is.

Daarnaast heb ik er ook nog wat andere vragen gesteld die van het belang kunnen zijn.

Zouden jullie met de pol mee willen werken?

bijvoorbaad dank!

JanL.
6 augustus 2009, 16:15
Ik heb hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19576) een pol aangemaakt m.b.t. de Lip-Sync problemen met als doel te kijken hoe groot het probleem eigenlijk is.

Daarnaast heb ik er ook nog wat andere vragen gesteld die van het belang kunnen zijn.

Zouden jullie met de pol mee willen werken?

bijvoorbaad dank!

Zojuist ingevuld.
Uitstekend initiatief, HULDE :pompom::thankyou:
Maar het is ook interessant om te weten wie er geen synchronisatie problemen hebben met de decoders :!:
Dus mijn (dringende) verzoek is om ook (minimaal) de Samsung 360 in de pol op te nemen met de keuze : ik heb geen sync probleem.
Daarnaast is er volgens mij alleen sprake van dat het geluid voor loopt op het beeld en niet achter zoals jij aan geeft :oyeah:

HD_Albert
7 augustus 2009, 14:05

Ik heb voor zover ik kan zien geen RA versie maar een (oudere ?) R versie

G.bruiker
7 augustus 2009, 14:15
Ik heb voor zover ik kan zien geen RA versie maar een (oudere ?) R versie

Sommige RA types hebben een sticker op de achterkant van de decoder waar dit op staat, dit zijn vermoedelijk gereviseerde en opnieuw in de handel gebrachte types of types waarvan door Samsung zelf een verbeterde HDMI module in is geplaatst voor deze naar de leveranciers ging.
Op de voorkant staat 360R maar op de achterkant zit een typesticker met de RA vermelding.

HD_Albert
7 augustus 2009, 16:36
Sommige RA types hebben een sticker op de achterkant van de decoder waar dit op staat, dit zijn vermoedelijk gereviseerde en opnieuw in de handel gebrachte types of types waarvan door Samsung zelf een verbeterde HDMI module in is geplaatst voor deze naar de leveranciers ging.
Op de voorkant staat 360R maar op de achterkant zit een typesticker met de RA vermelding.

Mijn heeft op de achterkant een sticker met
Model: DCB-H360R
DCB H360R/XEN
Made in Slovakia

Er staat dus nergens RA op. Zowel voor als achter alleen een R.

pjutr
7 augustus 2009, 16:38
volgende stap is HD via de coax kabel. spaart ook kosten

Waarom niet geprobeerd via component? Is (semi)-digitaal en levert bij mijn Samsung geen enkel probleem met Ned. HD op! Beeld is in ieder geval vele malen beter dan via scart, want die uitgang geeft bij de Samsung een superslechtplaatje...

vinnie-terranova
7 augustus 2009, 22:56
ik heb wel de ''nieuwe'' R(Silver)A versie van samsung 360, maar deze vertoont ook lipsync.......er zullen vast nog ''R'' modellen in omloop zijn, omdat deze destijds gewoon verkocht zijn, ik betwijfel alleen of ze inderdaad nu ook nog verkocht worden zoals je zegt, ze worden allang niet meer geproduceerd.
Dan heeft de desbetreffende dealer wel heeeel oude voorraad liggen......(waar ze vanaf moeten wellicht)
Al met al....... misschien komt er straks een versie Samsung 360rab waar geen lipsync problemen mee zijn, goed voor de economie:giveup:slecht voor onze portomonnee.

willemsj
8 augustus 2009, 12:09
.... ik betwijfel alleen of ze inderdaad nu ook nog verkocht worden zoals je zegt, ze worden allang niet meer geproduceerd.

Je moet inderdaad even goed op de sticker achterop het toestel kijken. Op de eerste regel staat "Model H360R", maar op de tweede regel "DCB H360RA/....".

Bullet NL
8 augustus 2009, 12:13
Het verschil tussen de R en de RA versie zit volgens mij in de hardware op het moederboard, de R vesie had in den benginnen wat problemen.
De software die op beide appraten draai is volgens mij d.m.v. systeem updates wel gelijk getrokken.

G.bruiker
8 augustus 2009, 12:46
Het verschil tussen de R en de RA versie zit volgens mij in de hardware op het moederboard, de R vesie had in den benginnen wat problemen.
De software die op beide appraten draai is volgens mij d.m.v. systeem updates wel gelijk getrokken.

De RA versie heeft een ander HDMI deel voor zover ik weet.
Daar waren met de R versie problemen mee,die deed het maar op een paar tv's.

JanL.
8 augustus 2009, 14:32
De RA versie heeft een ander HDMI deel voor zover ik weet.
Daar waren met de R versie problemen mee,die deed het maar op een paar tv's.

Klopt helemaal :!:
Er is bij de RA ook een andere / speciale HDMI chip bij de HDMI uitgang geplaatst, die de R niet heeft.
Deze chip heeft veel van de eerste competabiliteits problemen opgelost.

martinculemborg
8 augustus 2009, 15:13
Vandaag voor een kennis bij mij een nieuwe Humax getest. De lipsync problemen die ik bij mijn Samsung heb zijn voor 99% verdwenen.

G.bruiker
8 augustus 2009, 15:50
Vandaag voor een kennis bij mij een nieuwe Humax getest. De lipsync problemen die ik bij mijn Samsung heb zijn voor 99% verdwenen.

Welke Humax ?

oneway
8 augustus 2009, 17:51
Welke Humax ?

Ik heb hier de Humax 5000 getest vandaag bij mijn Audiodealer.
In postcode gebied 2535 en idd geen lip-sync,zowel met comp,als hdmi

Heb zelf de samsung 360,moet wel ff kwijt dat het sd beeld van die Humax bagger is,HD is prima,maar om nu voor 3 zenders een nieuwe te kopen.....nee dus.
Hoop dat ze er snel een oplossing voor hebben gevonden.. en nogmaals,vriend van mij zit in het CAI gebied en heeft nergens last van met zijn Samsung 360

G.bruiker
8 augustus 2009, 18:07
Ik heb hier de Humax 5000 getest vandaag bij mijn Audiodealer.
In postcode gebied 2535 en idd geen lip-sync,zowel met comp,als hdmi

Heb zelf de samsung 360,moet wel ff kwijt dat het sd beeld van die Humax bagger is,HD is prima,maar om nu voor 3 zenders een nieuwe te kopen.....nee dus.
Hoop dat ze er snel een oplossing voor hebben gevonden.. en nogmaals,vriend van mij zit in het CAI gebied en heeft nergens last van met zijn Samsung 360

Niet offtopic bedoeld,maar heb zelf ook nu de humax 5000 en daar ziet het SD beeld er prima uit,maar je moet wel alle "beeldverbeteraars" op de tv uitzetten.
stand hier nu: 2x samsung HD met lipsync, 1 humax 5000C geen lipsync zelfde audio set.

brug
8 augustus 2009, 19:54
Dat wij op dit moment geen idee hebben is niet zo bijzonder, Samsung Korea heeft ook geen idee. Het lijkt erop dat er samenhang is tussen de samsung H360 en de NPO HD content.
Net terug van vakantie en had gehoopt dat het opgelost was maar niet dus. Ter informatie het probleem doet zich bij mij net zo erg voor op het FILM 1 HD kanaal (niet iedereen zal hier lid van zijn) dus niet alleen bij NPO content

TV freak
10 augustus 2009, 13:01
Net terug van vakantie en had gehoopt dat het opgelost was maar niet dus. Ter informatie het probleem doet zich bij mij net zo erg voor op het FILM 1 HD kanaal (niet iedereen zal hier lid van zijn) dus niet alleen bij NPO content
ik heb wel de ''nieuwe'' R(Silver)A versie van samsung 360, maar deze vertoont ook lipsync.......er zullen vast nog ''R'' modellen in omloop zijn, omdat deze destijds gewoon verkocht zijn, ik betwijfel alleen of ze inderdaad nu ook nog verkocht worden zoals je zegt, ze worden allang niet meer geproduceerd.
Dan heeft de desbetreffende dealer wel heeeel oude voorraad liggen......(waar ze vanaf moeten wellicht)
Al met al....... misschien komt er straks een versie Samsung 360rab waar geen lipsync problemen mee zijn, goed voor de economie:giveup:slecht voor onze portomonnee.

Je antwoord toch?

Jean
11 augustus 2009, 14:10
Nu met snooker op eurosport hd kan ik daar eindelijk eens goed kijken. En ja hoor, ook weer een beste lipsync afwijking. Het geluid is er veel eerder dan het beeld.

Edit, het zou me niets verbazen als discovery hd, national geographic hd en history hd ook lipsync hebben, ik heb al eens geprobeerd te checken maar daar is het vrij moeilijk omdat de uitzendingen vaak niet geschikt zijn om het goed te kunnen zien en er bovendien niet vaak iets interessants te zien is.
Maar alleen al het feit dat er ook bij eurosport hd een afwijking is (en ik meen dat ik dat van meer mensen heb gehoord) zou dus betekenen dat het geen moer met de npo te maken heeft.

kamphajm
11 augustus 2009, 14:33
Ik heb ook diezelfde lipsync problemen op History HD geconstateerd. Het probleem lijkt dus niet alleen veroorzaakt te worden door/bij de NPO. Het moet dan toch wel degelijk gezocht worden in de decoder...

Nu met snooker op eurosport hd kan ik daar eindelijk eens goed kijken. En ja hoor, ook weer een beste lipsync afwijking. Het geluid is er veel eerder dan het beeld.

Edit, het zou me niets verbazen als discovery hd, national geographic hd en history hd ook lipsync hebben, ik heb al eens geprobeerd te checken maar daar is het vrij moeilijk omdat de uitzendingen vaak niet geschikt zijn om het goed te kunnen zien en er bovendien niet vaak iets interessants te zien is.
Maar alleen al het feit dat er ook bij eurosport hd een afwijking is (en ik meen dat ik dat van meer mensen heb gehoord) zou dus betekenen dat het geen moer met de npo te maken heeft.

JanL.
11 augustus 2009, 16:08
Ik heb op dit moment naast mijn eigen Samsung HD 360 een Humax 5050c op proef staan.
Deze heeft duidelijk minder synchonisatie problemen dan de Samsung. Over het algemeen is er goed naar te kijken.
MAAR, ook hier is het geluid niet helemaal exact gelijk met het beeld :sad:.
Gisteren avond met het acht uur journaal wat met de geluid vertagings mogelijkheid van de Humax zitten "spelen".
Het blijkt dat bij een vertraging van 100-150 ms het beeld en geluid pas echt synchroon is.

Daarnaast had ik met de Humax op verschillende zenders diverse keren beeld hickups / blokkerigheid tot beeld hangen aan toe :evil: :!:
Bij het hangend beeld kwam er een melding in beeld "E48-32 geen signaal" terwijl de signaal sterkte 63 % was, de signaal kwaliteit 100% en de BER 0 :?.
Dit heb ik bij mijn Samsung nog nooit gehad.

Ik heb over het bovenstaande ook met MyHumax support gebeld, maar zij konden me geen antwoorden geven. Ik kreeg het verzoek het maar op mail te zetten. Heb ik dus gedaan en gelijk een reactie terug gekregen dat men het naar de techneuten door zal zetten voor een antwoord.

Al met al ben ik er nog niet uit of ik hem koop.
Eerst maar eens even het antwoord afwachten en wat meer kijken / expirimenteren.

Casey111
11 augustus 2009, 18:47
Daarnaast had ik met de Humax op verschillende zenders diverse keren beeld hickups / blokkerigheid tot beeld hangen aan toe :evil: :!:

Gisteren mijn Vantage van PCM Stereo even op DD over HDMI gezet: prompt aan de lopende band audio hickups op Ned3 HD (Spooks). Terwijl ik me niet kan herinneren die in de PCM instelling ooit gehad te hebben... Lijkt me toch echt een probleem te zijn van meneer NPO / NOB / Technicolor!

vinnie-terranova
11 augustus 2009, 22:25
klopt, er zijn meer HD zenders met lipsync-problemen op de samsung 360...... puurontvanger probleem volgens mij.......

G.bruiker
11 augustus 2009, 22:32
Gisteren mijn Vantage van PCM Stereo even op DD over HDMI gezet: prompt aan de lopende band audio hickups op Ned3 HD (Spooks). Terwijl ik me niet kan herinneren die in de PCM instelling ooit gehad te hebben... Lijkt me toch echt een probleem te zijn van meneer NPO / NOB / Technicolor!
Op de humax 5000 geen last,en op de Sat en via Lijbrandt ook niet,en die krijgen het echt via nob/npo.. het ligt zeker niet aan de aanvoer.
Als Anoniem dat dacht zou er ook geen stream naar korea zijn gegaan.
Laten we ons niet wagen aan giswerk over waar het zit,maar aan rapporteren wat er gebeurd,daar hebben de technici meer aan dan elk topic gaan doorspitten vol speculaties,niets ter zake doende ber waardes en vervangen kabeltjes..

catastrofus
11 augustus 2009, 22:37
Op de humax 5000 geen last,en op de Sat en via Lijbrandt ook niet,en die krijgen het echt via nob/npo.. het ligt zeker niet aan de aanvoer.
Als Anoniem dat dacht zou er ook geen stream naar korea zijn gegaan.
Laten we ons niet wagen aan giswerk over waar het zit,maar aan rapporteren wat er gebeurd,daar hebben de technici meer aan dan elk topic gaan doorspitten vol speculaties,niets ter zake doende ber waardes en vervangen kabeltjes..

Kan ik beamen. Ligt zeker niet aan de nob. Ik heb, via dezelfde ontvanger, geen last van dit probleem via kabel of sat dus het ligt ZEKER niet aan de aanvoer.

Gert.

lotsofjazz
11 augustus 2009, 23:04

Lipsync is bij mij nu opgelost, maar toen het er nog was voor mijn vakantie, waren NGC-HD, Discovery HD en History HD perfect in sync, terwijl Ned 1, 2 en 3 HD erg storend out of sync waren. Eurosport HD kijk ik nooit, dus daar kan ik niet veel over zeggen... voor mij leek het echt een NPO probleem te zijn.

Ik las hier ergens dat ze tijdens mijn vakantie het een en ander hebben gewijzigd aan het signaal (bitrate) en Ziggo aan de encoder, bij mij heeft dat dus duidelijk geholpen.

Ik kijk via htpc met FloppyDTV-C/CI en Alphacrypt CAM.

Lots

Pio
11 augustus 2009, 23:07
Kan ik beamen. Ligt zeker niet aan de nob. Ik heb, via dezelfde ontvanger, geen last van dit probleem via kabel of sat dus het ligt ZEKER niet aan de aanvoer.

Gert.

Maar Ziggo doet ook nog allerlei dingen met de aanvoer voordat het bij ons als klant komt. Bij UPC werkt het ook gewoon. Het kan dus nog steeds een probleem in de aanvoer icm de 360 zijn. Misschien zijn de andere ontvangers wat toleranter tov de aanvoer of zitten ze wat ruimer binnen de specs.
Discovery HD werkt trouwens perfect hier.

Riparius
11 augustus 2009, 23:26
Ik heb op dit moment naast mijn eigen Samsung HD 360 een Humax 5050c op proef staan.
Deze heeft duidelijk minder synchonisatie problemen dan de Samsung. Over het algemeen is er goed naar te kijken.
MAAR, ook hier is het geluid niet helemaal exact gelijk met het beeld :sad:.
Gisteren avond met het acht uur journaal wat met de geluid vertagings mogelijkheid van de Humax zitten "spelen".
Het blijkt dat bij een vertraging van 100-150 ms het beeld en geluid pas echt synchroon is.

Daar schrik ik wel een beetje van (omdat ik van plan was een Humax 5050C aan te schaffen). Een AV sync afwijking van ca. 20 ms is al zichtbaar (en voor mij persoonlijk storend), maar afwijkingen van 100 à 150 ms zijn echt grotesk en onacceptabel. Overigens heeft ook een recente Humax IR-FOX C die ik 'kado' heb gekregen van Ziggo (sigaar-uit-eigen-doos-principe) een AV sync afwijking die ergens in de grootte orde van 20 ms zal liggen, maar vreemd genoeg heb ik daar niemand over zien klagen. Een oude Samsung DCB-9401R is perfect lipsynchroon op alle SD kanalen, en mijn Sony TV eveneens, ook bij de HD kanalen van de NPO.

Bij het hangend beeld kwam er een melding in beeld "E48-32 geen signaal" terwijl de signaal sterkte 63 % was, de signaal kwaliteit 100% en de BER 0 :?.
Dit heb ik bij mijn Samsung nog nooit gehad.

Ik heb over het bovenstaande ook met MyHumax support gebeld, maar zij konden me geen antwoorden geven. Ik kreeg het verzoek het maar op mail te zetten. Heb ik dus gedaan en gelijk een reactie terug gekregen dat men het naar de techneuten door zal zetten voor een antwoord.

Al met al ben ik er nog niet uit of ik hem koop.
Eerst maar eens even het antwoord afwachten en wat meer kijken / expirimenteren.Inderdaad, dit soort berichten weerhouden mij ook. Blijft belachelijk dat dit soort problemen voorkomen bij zogenaamde 'gecertificeerde' ontvangers. Mijn niet-gecertificeerde Sony met ingebouwde DVB-C tuner geeft de laatste weken (na wat aanloopproblemen, dat moet gezegd worden) retestrak beeld en geluid van de NPO HD zenders, zonder haperingen, syncproblemen of wat dan ook.

HD_Albert
12 augustus 2009, 15:24
klopt, er zijn meer HD zenders met lipsync-problemen op de samsung 360...... puurontvanger probleem volgens mij.......

Als het een puur ontvanger probleem is dat is het onduidelijk waarom er Samsung h360r gebruikers zijn die helemaal geen last van hebben van lipsync en waarom ook bij de Humax (minder vaak) toch enige sync afwijkingen geconstateerd kunnen worden.

vinnie-terranova
12 augustus 2009, 23:50
Als het een puur ontvanger probleem is dat is het onduidelijk waarom er Samsung h360r gebruikers zijn die helemaal geen last van hebben van lipsync en waarom ook bij de Humax (minder vaak) toch enige sync afwijkingen geconstateerd kunnen worden.

Ze geven de ''schuld'' aan de bekabeling danwel ht signaal..... ik nu door ziggo gecertificeerde bekabeling en mn ontvanger is rechstreeks aangesloten, (signaalsterkte van 90 procent) maar de lipsync problemen zijn er nog steeds

G.bruiker
13 augustus 2009, 11:34
Daar schrik ik wel een beetje van (omdat ik van plan was een Humax 5050C aan te schaffen). Een AV sync afwijking van ca. 20 ms is al zichtbaar (en voor mij persoonlijk storend), maar afwijkingen van 100 à 150 ms zijn echt grotesk en onacceptabel.

Bij de Humax kan je een vertraging instellen,met andere woorden,je kan een out of sync bijstellen.
Als dat alles is wat je tegenhoudt kan je hem dus gerust aanschaffen.

kamphajm
13 augustus 2009, 17:27
Vandaag ontving ik dit bericht van Samsung Electronics Benelux, n.a.v. mijn klacht over de lipsyncproblemen bij de DCB-H360RA (naam en functie van de betreffende medewerker zijn door mij verwijderd). Er wordt dus ook bij Samsung gewerkt aan dit probleem. Waarschijnlijk moeten we nog een tijdje geduld hebben (Ziggo is ook nog naarstig op zoek naar de oorzaak):

"Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw DCB-H360.
Dit is een bekend probleem en er word dan ook aan een update gewerkt.
Wij verzoeken u vriendelijk geduld te hebben en af te wachten op de
update. Wanneer de update klaar is kunt u deze vinden in het menu van uw DCB.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux B.V."

Riparius
13 augustus 2009, 17:42
Bij de Humax kan je een vertraging instellen,met andere woorden,je kan een out of sync bijstellen.
Als dat alles is wat je tegenhoudt kan je hem dus gerust aanschaffen.

Nou nee. Ik weet dat je de sync bij kunt stellen in de 5050C, maar ik dacht dat je alleen een vertraging van het geluid in kunt stellen, dus mocht het geluid zelf al achterlopen, dan biedt dat geen oplossing. Bovendien heb ik begrepen dat de sync afwijking niet voor alle kanalen gelijk is, en dan blijf je dus klungelen met de instellingen. Dit is geen oplossing, maar de ene fout compenseren met de andere.

Simpele maar interessante vraag: heeft iemand de transportstreams zoals de Humax die opslaat al eens onderzocht op de PC met betrekking tot de geconstateerde sync problemen? Is het inderdaad zo dat alle transportstreams bij afspelen op de PC (of een losse mediaplayer) wél synchroon lopen? Zo ja, is er dan met daarvoor geschikte software een verschil vast te stellen tussen streams die wél en streams die géén syncproblemen geven op de Humax?

G.bruiker
13 augustus 2009, 18:21
Ik heb nooit met de sync optie gespeeld en heb bovendien de 5000 die dus niet kan opnemen.
Hiermee heb ik geen sync probleem,maar met een opname kan ik je dus niet helpen.
Uiteraard is het zo dat als je de ene zender synct maar die niet goed loopt,je de andere zenders weer uit sync brengt,ik dacht dat je het alleen bij een opname wilde doen.
(ik neem tenminste aan dat de sync optie niet een instelling per kanaal is maar een voor alle kanalen)
Een opgenomen tot avi bewerkte film kan je makkelijk syncen.
Wel "grappig" dat de sync problemen zich beperken tot de 5050 en de Samsung.
Archie had hier al eens stream info geplaatst waaruit bleek dat de audio werd aangepast op het Ziggo netwerk.

anoniem
13 augustus 2009, 20:58
Vandaag ontving ik dit bericht van Samsung Electronics Benelux, n.a.v. mijn klacht over de lipsyncproblemen bij de DCB-H360RA (naam en functie van de betreffende medewerker zijn door mij verwijderd). Er wordt dus ook bij Samsung gewerkt aan dit probleem. Waarschijnlijk moeten we nog een tijdje geduld hebben (Ziggo is ook nog naarstig op zoek naar de oorzaak):

"Geachte heer,
Met vriendelijke groet,

Gisteravond is een recording gemaakt op een moment dat lipsync aanwezig was. Deze recording is vervolgens uitgespeeld op een R en een RA versie. De lipsync deed zich op beide boxen voor. Vanochtend is recording beschikbaar gesteld voor verdere analyse door Samsung Korea. Hierbij hebben we een eerste belangrijke stap gezet in onderzoek naar een oplossing.

G.bruiker
13 augustus 2009, 21:03
Gisteravond is een recording gemaakt op een moment dat lipsync aanwezig was. Deze recording is vervolgens uitgespeeld op een R en een RA versie. De lipsync deed zich op beide boxen voor. Vanochtend is recording beschikbaar gesteld voor verdere analyse door Samsung Korea. Hierbij hebben we een eerste belangrijke stap gezet in onderzoek naar een oplossing.

Perfect !
Ehm.. hoe gaat zoiets...gewoon mailtje naar Korea met alsjeblieft en kijk er eens naar ?

catastrofus
13 augustus 2009, 21:07

Volgens mij hadden jullie toch al een "recording" beschikbaar gesteld, een tijd geleden? Daar is niets mee gedaan?

Gert.

catastrofus
13 augustus 2009, 21:14
:applause::applause::applause: Ziggo heeft ook lipsync ontdenkt, hoe is het mogelijk vanaf 4 juli :applause::applause::applause:

Het is maar goed dat die koreanen wat meer verstand hebben van de hedendaagse techniek en oplossingn daarin dan wij hollanders...... zet em op korea!!

Beetje laat. Vind je ook niet?

Gert.

vinnie-terranova
13 augustus 2009, 21:27
Volgens mij hadden jullie toch al een "recording" beschikbaar gesteld, een tijd geleden? Daar is niets mee gedaan?

Gert.

Jah een recording waar niets op te zien was hebben ze in eerst instantie beschikbaar gesteld........ :giveup:

Pio
13 augustus 2009, 21:40

"Geachte heer,
Met vriendelijke groet,

Dit is heel wat vriendelijker dan toen ik aan de telefoon te woord ben gestaan door de Samsung helpdesk. Deze beste man bleef volhouden dat het aan Ziggo lag.
Dit hele verhaal heeft me wel doen besluiten nooit meer iets van Samsung te kopen.

Pio
13 augustus 2009, 21:46

Waarom is het nu wel gelukt om te reproduceren. En wat ik nog interessanter vind hoe kan het dat er hier iemand steeds blijft posten dat hij totaal geen lipsync problemen heeft met zijn Samsung 360.

catastrofus
13 augustus 2009, 21:51
Jah een recording waar niets op te zien was hebben ze in eerst instantie beschikbaar gesteld........ :giveup:
Niets op te zien? Hoezo? Je stuurt toch geen flauwekul op naar Zuid-Korea? :wink:

Gert.

Pio
13 augustus 2009, 21:58
Niets op te zien? Hoezo? Je stuurt toch geen flauwekul op naar Zuid-Korea? :wink:

Gert.

Zij sturen toch ook rommel hierheen :schater:.
Anoniem had gemeld dat ze een recording hadden gemaakt toen er lipsync problemen waren maar dat ze met deze stream geen problemen konden reproduceren.

Riparius
13 augustus 2009, 22:07
Het is maar goed dat die koreanen wat meer verstand hebben van de hedendaagse techniek en oplossingen daarin, dan wij hollanders...... zet 'm op korea!!

Zou ik niet te hard roepen. Buiten Europa is teletekst bijvoorbeeld vrijwel onbekend, en SCART aansluitingen gebruiken ze buiten Europa ook niet. Dat verklaart wel waarom Teletekst er vaak zo bekaaid af komt bij producten uit het Verre Oosten. En of ze daar veel kaas hebben gegeten van issues m.b.t. tot RGB via SCART waag ik ook te betwijfelen. En anamorfe 16:9 SD transmissie wordt buiten Europa ook al niet gebruikt. Ik denk overigens wel dat ze ook gebruik maken van Europese ontwerpers met specifieke expertise voor de Europese markt.

vinnie-terranova
13 augustus 2009, 22:10

:applause::applause::applause: Ziggo heeft ook lipsync ontdenkt, knap hoor dat ziggo een momentje heeft kunnen vinden om een recording te maken van een probleem welk al vanaf 4 juli constant speelt echt een :applause::applause::applause: waard!!

en wij maar op advies van ziggo nieuwe kabels kopen en sommige zelfs het AOP laten vervangen, ongelooflijk zeg, als het echt blijkt dat dit op te lossen is met een update door samsung,, vind ik het echt schadalig dat mn wederom het probleem in eerste instantie bij de klant legt, deze nieuwe spullen aan laat schaffen. En als het probleem omvangrijker blijkt te zijn, de keutel weer intrekt!! Wat een onkunde wederom.......

Het is maar goed dat die koreanen wat meer verstand hebben van de hedendaagse techniek en oplossingn daarin, dan wij hollanders...... zet em op korea!!

catastrofus
13 augustus 2009, 22:13
Zij sturen toch ook rommel hierheen :schater:.

Dat weet ik, ik heb een Hyundai Elantra 2.0 automaat (http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?ID=24) (http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?ID=24) waar de onderdelen vanaf vallen met nog geen 70000 km op de teller. :wink:

Anoniem had gemeld dat ze een recording hadden gemaakt toen er lipsync problemen waren maar dat ze met deze stream geen problemen konden reproduceren.

Ze zagen lipsync maar na de recording niet meer? Huh? Dat geeft vertrouwen...

Gert.

Riparius
13 augustus 2009, 22:25
Ze zagen lipsync maar na de recording niet meer? Huh? Dat geeft vertrouwen...

Gert.

Vertrouwen of niet, ik vind het een interessante observatie, die mogelijk een aanwijzing geeft waar het probleem in de ontvanger (c.q. PVR) gezocht zou moeten worden.

Lees ook wat ik hierboven al had gevraagd, namelijk om transportstreamfiles van zenders met en zonder lipsyncproblemen eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.

G.bruiker
13 augustus 2009, 22:54
Vertrouwen of niet, ik vind het een interessante observatie, die mogelijk een aanwijzing geeft waar het probleem in de ontvanger (c.q. PVR) gezocht zou moeten worden.

Lees ook wat ik hierboven al had gevraagd, namelijk om transportstreamfiles van zenders met en zonder lipsyncproblemen eens aan een nader onderzoek te onderwerpen.

Zoek eens wat van archie.. in een van zijn analyse zag hij dat bij ned 1,2 en 3 HD de geluidsinstructies 2 seconden later stonden of zo.

Overigens ben ik gewoon blij dat anoniem vertelt dat ze nu wel iets gevonden hebben,we kunnen het ook omdraaien,zonder de webteam mensen had het misschien nog maanden kunnen duren voordat er eens iemand bij Ziggo ging bedenken dat er iets mis kon zijn.
Dat er lipsync problemen waren bv op Film 1 riep ik al in februari,misschien wordt dat dan nu eens gelijk meegepikt.

catastrofus
13 augustus 2009, 22:54

Dat het met de ontvanger te maken heeft, weten we al omdat er hele hordes geen problemen ondervinden met de lipsync, zoals ondergetekende.
En nu de praktijkvraag: hoe wil je onderstaande quote in de praktijk brengen dan?

Simpele maar interessante vraag: heeft iemand de transportstreams zoals de Humax die opslaat al eens onderzocht op de PC met betrekking tot de geconstateerde sync problemen? Is het inderdaad zo dat alle transportstreams bij afspelen op de PC (of een losse mediaplayer) wél synchroon lopen? Zo ja, is er dan met daarvoor geschikte software een verschil vast te stellen tussen streams die wél en streams die géén syncproblemen geven op de Humax?

Kwestie van een *.ts opsturen? Of de *.ts langs bepaalde software halen?

Gert.

catastrofus
13 augustus 2009, 23:07
Zoek eens wat van archie.. in een van zijn analyse zag hij dat bij ned 1,2 en 3 HD de geluidsinstructies 2 seconden later stonden of zo.

Overigens ben ik gewoon blij dat anoniem vertelt dat ze nu wel iets gevonden hebben,we kunnen het ook omdraaien,zonder de webteam mensen had het misschien nog maanden kunnen duren voordat er eens iemand bij Ziggo ging bedenken dat er iets mis kon zijn.
Dat er lipsync problemen waren bv op Film 1 riep ik al in februari,misschien wordt dat dan nu eens gelijk meegepikt.

In dat geval kan de lipsync nooit liggen aan een decoder. Een lipsync van 2 seconden kan mijn dm8000 ook niet fixen maar ik heb nergens last van. Dus met jouw theorie zou het inhouden dat de lipsync per regio mijlenver uit elkaar loopt, toch?
In dit geval zou ik graag willen weten wie er in de regio Twente last heeft van lipsync want het signaal moet hier overal hetzelfde zijn en kan dus in deze regio er niemand last hebben?

Gert.

G.bruiker
13 augustus 2009, 23:11
In dat geval kan de lipsync nooit liggen aan een willekeurige decoder. Een lipsync van 2 seconden kan mijn dm8000 ookk niet fixen maar ik heb nergen last van. Dus met jou theorie zou het inhouden dat de lipsync per regio mijlenver uit elkaar loopt, toch?

Gert.

Het was niet mijn theorie,het was die van Archie,ik kan het stukje niet meer terug vinden maar het kwam er op neer "volgens mij,als ik het me nog herinner" dat de decoder langer nodig heeft om het beeld te decoderen dan het geluid,om te voorkomen dat het geluid dus eerder komt,zou het later verzonden worden o.i.d. alleen zou dan de samsung nog langer nodig hebben waardoor het niet synchroon was.
Spijker me er niet aan vast,het is iets dat nog ergens in mijn hoofd hangt.

catastrofus
13 augustus 2009, 23:23
Het was niet mijn theorie,het was die van Archie,ik kan het stukje niet meer terug vinden maar het kwam er op neer "volgens mij,als ik het me nog herinner" dat de decoder langer nodig heeft om het beeld te decoderen dan het geluid,om te voorkomen dat het geluid dus eerder komt,zou het later verzonden worden o.i.d. alleen zou dan de samsung nog langer nodig hebben waardoor het niet synchroon was.
Spijker me er niet aan vast,het is iets dat nog ergens in mijn hoofd hangt.

Mij staat wel iets bij van ArChie, over de interpretatie van een TS, vwb de afwijking van het geluid tov het beeld, maar 2 seconden kan natuurlijk niet...

Gert.

Pio
13 augustus 2009, 23:23

├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 101
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = ITU-T Rec. H.262 | ISO/IEC 13818-2 or ISO/IEC 11172-2 or ISO/IEC 14496-2 video stream number 224
│ └─■ PES_header
│ ├─■ copyright = false
│ └─■ PTS = 02:32:16.854 { 90 kHz timestamp }
│ ├─■ PTS[32..30] = 0
│ ├─■ PTS[29..15] = 25095
│ └─■ PTS[14..0] = 3908
├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 102
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ └─■ PES_header
│ ├─■ copyright = true
│ ├─■ PTS = 02:32:15.990 { 90 kHz timestamp }
│ │ ├─■ PTS[32..30] = 0
│ │ └─■ PTS[14..0] = 24489
├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 103
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = private stream 1
│ └─■ PES_header
│ ├─■ copyright = true
│ ├─■ PTS = 02:32:16.066 { 90 kHz timestamp }
│ │ ├─■ PTS[32..30] = 0
│ │ └─■ PTS[14..0] = 31363

├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 88
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ ├─■ stream_id = ITU-T Rec. H.262 | ISO/IEC 13818-2 or ISO/IEC 11172-2 or ISO/IEC 14496-2 video stream number 234
│ └─■ PES_header
│ ├─■ data_allignment_indicator = true
│ ├─■ copyright = false
│ ├─■ PES_header_data_length = 10
│ ├─■ PTS = 03:44:53.179 { 90 kHz timestamp }
│ │ ├─■ PTS[32..30] = 1
│ │ ├─■ PTS[29..15] = 4292
│ │ └─■ PTS[14..0] = 4074
│ └─■ DTS = 03:44:53.059 { 90 kHz timestamp }
│ ├─■ DTS[32..30] = 1
│ ├─■ DTS[29..15] = 4291
│ └─■ DTS[14..0] = 26042
├─■ stream
│ ├─■ packet_identifier = 89
│ └─■ PES_packet
│ ├─■ PES_packet_header
│ │ └─■ PES_packet_length = 914
│ └─■ PES_header
│ ├─■ copyright = true
│ └─■ PTS = 03:44:53.314 { 90 kHz timestamp }
│ ├─■ PTS[32..30] = 1
│ ├─■ PTS[29..15] = 4292
│ └─■ PTS[14..0] = 16187

bedoelde je deze ?
Is alleen weer een tijdje geleden. Ook NPO heeft wat veranderd aan de aanvoer sindsdien toch.

G.bruiker
14 augustus 2009, 09:58
bedoelde je deze ?
Is alleen weer een tijdje geleden. Ook NPO heeft wat veranderd aan de aanvoer sindsdien toch.

Deze bedoelde ik ja ! ( dank,ik kon het zo snel niet meer terug vinden )
De NPO zou de bitrate verlaagd hebben, ok het was 1 seconde ipv 2 seconden,ik zei toch dat er ergens iets rondhing en dat ik het gelezen had.
Misschien kan iemand archie een PM sturen om te vragen of hij er nog eens naar wil kijken,ik wist dat het er mee te maken had maar niet meer exact wat,ben ook geen 40 meer :giveup:
Zou mooi zijn als Archie het nog een keer deed dan konden de verschillen bekeken worden.
Maar mensen het is slechts giswerk van mijn kant af,er is nu een stream onderweg en de lui uit korea weten er wel raad mee,ik hoop alleen dat het een kleine fix is en weer geen firmware die maanden in een testtraject moet..

jvgastel
14 augustus 2009, 11:10
Mooi, het probleem wordt onderkend! Dit is 80% van de oplossing!!

Bewijst nog maar eens dat mijn opa (ja toen al) het bij het rechte eind had......'geduld is een schone zaak'.

Ik heb weer vertrouwen in Ziggo gekregen. Vandaag gelijk Alles-in-1 extra besteld. Hopen dat dit ook goed gaat.

Pio
14 augustus 2009, 11:32
Mooi, het probleem wordt onderkend! Dit is 80% van de oplossing!!

Bewijst nog maar eens dat mijn opa (ja toen al) het bij het rechte eind had......'geduld is een schone zaak'.

Ik heb weer vertrouwen in Ziggo gekregen. Vandaag gelijk Alles-in-1 extra besteld. Hopen dat dit ook goed gaat.

Mijn opa zei altijd: "eerst zien dan geloven". En dat was nog voor er tv was denk ik :schater: .

HD_Albert
14 augustus 2009, 12:18
Waarom is het nu wel gelukt om te reproduceren. En wat ik nog interessanter vind hoe kan het dat er hier iemand steeds blijft posten dat hij totaal geen lipsync problemen heeft met zijn Samsung 360.

Omdat dat gewoon zo is.
Ik heb sinds de eerste melding op dit forum al regelmatig gekeken op de verschillende HD zenders (met name het spellen van woorden in Lingo is een goede sync test op Ned 1 HD).
Het lipsync komt dus zeker niet voor op alle h360r decoders in het land. Of dat ligt aan verschillen in de hardware of aan verschillende in lokale transport streams kan ik je niet vertellen.

De netwerken van Ziggo zijn natuurlijk allemaal aan elkaar geplakte zooi zodat er heel goed op verschillende plaatsen verschillende signalen op het netwerk kunnen staan en ook de hardware kan verschillen als Samsung bijvoorbeeld tussentijds andere electronica of andere firmware/drivers is gaan gebruiken zonder de type vermelding aan te passen.

Ik hoop niet dat ze straks met een software update komen die het porbleem introduceert op plaatsen waar het zich nog niet voor deed :roll:

Pio
14 augustus 2009, 12:41
Omdat dat gewoon zo is.
Ik heb sinds de eerste melding op dit forum al regelmatig gekeken op de verschillende HD zenders (met name het spellen van woorden in Lingo is een goede sync test op Ned 1 HD).
Het lipsync komt dus zeker niet voor op alle h360r decoders in het land. Of dat ligt aan verschillen in de hardware of aan verschillende in lokale transport streams kan ik je niet vertellen.

De netwerken van Ziggo zijn natuurlijk allemaal aan elkaar geplakte zooi zodat er heel goed op verschillende plaatsen verschillende signalen op het netwerk kunnen staan en ook de hardware kan verschillen als Samsung bijvoorbeeld tussentijds andere electronica of andere firmware/drivers is gaan gebruiken zonder de type vermelding aan te passen.

Ik hoop niet dat ze straks met een software update komen die het porbleem introduceert op plaatsen waar het zich nog niet voor deed :roll:

Ik zeg ook niet dat het niet zo is :). Dus in Castricum en bij iemand in Utrecht gaat het wel goed.
Het lijkt er inderdaad op dat alles met kunst en vliegwerk aan elkaar geknoopt is. Als het al aan elkaar zit. Dus dat bijvoorbeeld Multikabel alleen maar een Ziggo look and feel heeft gekregen.

willemsj
14 augustus 2009, 13:01
Dus in Castricum en bij iemand in Utrecht gaat het wel goed.

Inderdaad. Bij anderen in Utrecht daarentegen zijn er wel problemen. Alhoewel ik hier in een achterstandswijk woon heeft dit geen invloed op de geluidssnelheid :grin::grin:.

anoniem
15 augustus 2009, 21:06

Samsung heeft gemeld dat ze helaas geen lipsync hebben kunnen vaststellen op de nieuwe stream.
We zullen nu een tweetal 360 ontvangers naar Korea sturen, waarop zich het problem voordoet. Ik dit bevestigt dat niet iedereen het probleem waarneemt.

Bullet NL
15 augustus 2009, 21:23
Samsung heeft gemeld dat ze helaas geen lipsync hebben kunnen vaststellen op de nieuwe stream.
We zullen nu een tweetal 360 ontvangers naar Korea sturen, waarop zich het problem voordoet. Ik dit bevestigt dat niet iedereen het probleem waarneemt.

Dat is vaag.

Ik heb mijn gehele thuis instrallatie Kabelkeur uitgevoerd, Mijn DCB-H360RA blijft lip-sync geven op de betreffende NPO zenders. Maak gebruik van een HDMI 1.3a kabel voor de connectie tussen de decoder en mijn TV. Heb een BER van 00000 en een signaal van 85 op de NPO HD zenders.

De Lip-Sync is zo duidelijk dat NPO HD kijken rond uit irritant is. Heb ook het HD abonnement, bij de overige zenders (Discovery HD, NGH HD en History HD) en de vrije Eurosport HD is er geen sprake van lip-sync problemen in welke vorm ook.

Ik nodig Ziggo ook hier bij uit om van mij part een fieldtest te doen bij mij thuis.

Wat ik niet begrijp, waarom kan de NPO het signaal niet het zelfde aanleveren als andere bovengenoemde partijen? gezien het feit dat de DCB-H360xx hier wel goed mee overweg kan.

HD_Albert
15 augustus 2009, 22:42

Wordt daarmee niet bevestigd dat er blijkbaar meerdere varianten van de h360r bestaan

Bullet NL
15 augustus 2009, 22:49
Wordt daarmee niet bevestigd dat er blijkbaar meerdere varianten van de h360r bestaan

ben bang dat je gelijk hebt, vroege kopers zullen wel weer het haasje zijn....

anoniem
15 augustus 2009, 22:52

Er zijn ons maar twee varianten bekend. Met onze test samples R en RA hebben we het ook niet gezien. In Den Haag werd er met 2 andere test samples wel een lipsync waargenomen. Kortom hebben nog geen idee welke hardware, signaalaanvoer en evt netwerk afhankelijkheden er zijn om een lipsyc te veroorzaken.

Jean
16 augustus 2009, 09:05
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen, zoals immers meermalen gemeld is hier, heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben ook gemeld dat de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Het probleem beperkt zich niet tot de zenders van de NPO.

Heb ook het HD abonnement, bij de overige zenders (Discovery HD, NGH HD en History HD) en de vrije Eurosport HD is er geen sprake van lip-sync problemen in welke vorm ook.

oneway
16 augustus 2009, 12:59
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben gemeld dat ook de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Dat klopt helemaal,hier postcode 2542 ook op alle HD zenders lipsyns:censored::evil:.
Ze kunnen mij niet vertellen dat het aan het NOB ligt.
Vriend van mij heeft CAI en heeft nergens last van,dus Ziggo doe er wat aan GVD

HD_Albert
16 augustus 2009, 14:33
ben bang dat je gelijk hebt, vroege kopers zullen wel weer het haasje zijn....

Of niet, Ik heb een R en dat is dacht ik een oude en die doet het prima.
(qua lipsync dan want ik heb wel andere problemen ermee)

Pio
16 augustus 2009, 14:42
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen, zoals immers meermalen gemeld is hier, heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben ook gemeld dat de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Hier hetzelfde alleen Discovery geeft geen problemen.

kuyer
17 augustus 2009, 18:07
In dit geval zou ik graag willen weten wie er in de regio Twente last heeft van lipsync want het signaal moet hier overal hetzelfde zijn en kan dus in deze regio er niemand last hebben?

Gert.
Al vanaf het begin problemen, Almelo.
Had dit al ergens een keer gemeld.

Erger mij er zo aan, dat ik de SD zenders weer op 1,2 en 3 heb gezet.

Ontvanger Samsung 360R.

eddedrukker
17 augustus 2009, 18:29
Hier ook in midden limburg met een 360, zo kijk ik niet naar hd, eurosport HD ook geen probleem met lipsinc.

G.bruiker
17 augustus 2009, 19:16

Ik heb al vanaf het begin problemen met beide 360's (RA) een lipsync op Film1 HD, eigenlijk alle HD zenders behalve discovery.
Heb dit toendertijd ook gemeld aan het webteam die zei dat het aan de aanvoer lag.
Op het moment dat ik een Humax 5000 heb,is het weg.
Lag het aan de zenders,dan had het met de Humax er ook moeten zijn, kortom,het klinkt gek,maar de decoder die ontworpen is voor HD,kan hier vervolgens door welke oorzaak dan ook,niet mee om gaan.

movado
18 augustus 2009, 02:59
Wij hebben ook al sinds het begin problemen met HDTV. Geluid komt eerder dan het beeld. Bij documentaires (Discovery, National Geographic en History HD) valt dit over het algemeen minder op, omdat er dan niet altijd beelden zijn van 'pratende mensen'. Echter bij Eurosport HD was het heel vervelend (bal werd al uitgeroepen, terwijl de bal nog geslagen moest worden). Dit jaar met Wimbledon was het echter stukken beter. Tennis was prima te volgen, maar op het moment dat Mats Wilander en co. in beeld kwamen was het niet meer leuk. Ook een film op Film 1 HD kijken is gewoon niet leuk. Ik begin er al over te denken om het HD pakket maar op te zeggen, want op deze manier is het zonde van ons geld. Zeker als straks de normale NLD 1 2 3 vervangen worden door de HD versies, die niet leuk zijn om te kijken...

Voor de duidelijkeheid, ook een Samsung decoder, maar helaas al langer dan een jaar, gewoon niet eerder actie ondernomen, maar de actie met stroom eraf (doen we nu overigens ook geregeld, omdat het decoder ineens crasht of zo), goede kabels e.d. hebben we bij de vorige DTV decoder al ondernomen. En in een humax decoder heb ik eigenlijk niet zoveel zin. Die hebben we hier al staan voor de normale DTV en die moeten we iedere dag resetten, omdat er ergens een oververhitting ontstaat (advies: 1 keer een nacht uit laten staan en je hebt er nooit meer last van... Niet dus...).

Ik wil gewoon niet weer de telefoonkosten voor het melden van dit op me nemen, vandaar dat ik het tot op heden maar wat over ons heen heb laten komen, maar nu we meer HD zenders hebben, hoop ik dat er toch snel een oplossing kan komen....

Overigens, ik lees net dat er ook een nieuwere versie van Samsung is (de 380). Heeft deze dat probleem ook, of is het puur de 360 die alle problemen veroorzaakt?

JanL.
18 augustus 2009, 17:47
Wij hebben ook al sinds het begin problemen met HDTV. Geluid komt eerder dan het beeld. Bij documentaires (Discovery, National Geographic en History HD) valt dit over het algemeen minder op, omdat er dan niet altijd beelden zijn van 'pratende mensen'. Echter bij Eurosport HD was het heel vervelend (bal werd al uitgeroepen, terwijl de bal nog geslagen moest worden). Dit jaar met Wimbledon was het echter stukken beter. Tennis was prima te volgen, maar op het moment dat Mats Wilander en co. in beeld kwamen was het niet meer leuk. Ook een film op Film 1 HD kijken is gewoon niet leuk. Ik begin er al over te denken om het HD pakket maar op te zeggen, want op deze manier is het zonde van ons geld. Zeker als straks de normale NLD 1 2 3 vervangen worden door de HD versies, die niet leuk zijn om te kijken...

Voor de duidelijkeheid, ook een Samsung decoder, maar helaas al langer dan een jaar, gewoon niet eerder actie ondernomen, maar de actie met stroom eraf (doen we nu overigens ook geregeld, omdat het decoder ineens crasht of zo), goede kabels e.d. hebben we bij de vorige DTV decoder al ondernomen. En in een humax decoder heb ik eigenlijk niet zoveel zin. Die hebben we hier al staan voor de normale DTV en die moeten we iedere dag resetten, omdat er ergens een oververhitting ontstaat (advies: 1 keer een nacht uit laten staan en je hebt er nooit meer last van... Niet dus...).

Ik wil gewoon niet weer de telefoonkosten voor het melden van dit op me nemen, vandaar dat ik het tot op heden maar wat over ons heen heb laten komen, maar nu we meer HD zenders hebben, hoop ik dat er toch snel een oplossing kan komen....

Overigens, ik lees net dat er ook een nieuwere versie van Samsung is (de 380). Heeft deze dat probleem ook, of is het puur de 360 die alle problemen veroorzaakt?

Ik heb het bovenstaande ook met de diverse HD kanalen op mijn Samsung 360RA.
En yep, de 380 heeft er (soms) ook last van.
zie :http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=193572#post193572

JanL.
18 augustus 2009, 18:20
@ Anoniem,

Zover ik uit de specs heb kunnen halen kan een Samsung 360 een bitstream van 30 Mb/s aan en een Humax 5050 15 Mb/s.
Wat me dan verbaast is dat een Humax geen sync problemen heeft, terwijl die minder "reserve" heeft qua capaciteit / snelheid :?

Weet jij misschien waar de gemiddelde en maximum HD bitstreams (straks) op uit gaan komen :?:
Ik begrijp dat er nu al HD zenders zijn die tot 20 Mb/s gaan.
Theoretisch zou de Humax daar dus al aan te kort moeten komen / problemen mee kunnen / moeten hebben.
Aangezien ik van plan ben om een Humax 5050 aan te schaffen is mijn vraag hoe toekomst zeker zo'n Humax 5050 dan is en of die al offficieel door Ziggo gecertificeerd is :?:

Ik ben er eens achteraan gegaan bij myHumax support.
Zeer correct en snel beantwoord gekregen via mail door de product manager (thanks John :thumb up:) van Copaco.

Het blijkt dat er een fout in de specs / gebruiksaanwijzingen van de Humax 5000 en 5050c HD decoders staat.
Er zou dus geen probleem moeten zijn vanuit de prestaties van de Humax HD decoders :grin: :pompom::applause:.

Hieronder de formele reactie van Humax :

Hierbij m.b.t. de max. bit rate iHDR-5050c de letterlijke tekst van de reactie van hoofd ontwikkelteam Humax iHDR-5050c.
De spec in de handleiding blijkt dus- zoals reeds vermoed- niet juist te zijn.

Met vriendelijke groet,

/John

"Regarding bit-rate,
I’m sorry for wrong information of our user manual.
The description in our specification is not correct regarding maximum bit-rate of MPEG video profile.
The 15 Mbps is a old specification for MPEG2 SD. (for example product. IR-FOX C, iPVR-9200C).

The Main decoder processor, BCM7403, has capability of video as following.
-High Profile Level 4.1 H.264/AVC streams(up to 30Mbps) at 30 frames/sec.
-HD MPEG-2 4:2:0 streams (up to 125 Mbps) at 30 frames/sec.
-SD MEPG-2 4:2:0 stream at 60 frames/sec.
I will forward this e-mail to our product manager in order to correct wrong information in user manual."

CreatoX
19 augustus 2009, 21:19
Er zijn ons maar twee varianten bekend. Met onze test samples R en RA hebben we het ook niet gezien. In Den Haag werd er met 2 andere test samples wel een lipsync waargenomen. Kortom hebben nog geen idee welke hardware, signaalaanvoer en evt netwerk afhankelijkheden er zijn om een lipsyc te veroorzaken.

Eerlijk toegevend heb ik niet alles doorgenomen op het forum omtrent dit probleem... maar er is duidelijk nog geen oplossing. Tenminste... komt er ooit een oplossing?

Blijkbaar is er dus een probleem met een gedeelte van de apparatuur van Samsung. Stel dat er in het ergste geval geen oplossing voor komt (loop niet graag op de zaken vooruit, maar ben er bang voor), wat dan? Het euvel steekt nu pas de kop op terwijl het apparaat uit de garantie is.
Ik zal er niet blij van worden wanneer ik nu weer een nieuwe decoder moet kopen. Wat kostte dat apparaat ook alweer (250 euro?).

Ik hoop dat er een oplossing voor komt. Zo niet...gaan we dan met elkaar iets ondernemen?

movado
19 augustus 2009, 22:05
Het vervelende is natuurlijk dat men bij ziggo het "eventuele" probleem eerst op de kabels e.d. gooit. Terwijl die gewoon prima in orde zijn, het is natuurlijk lastig om "en groupe" te gaan bepalen dat alle andere zaken uitgesloten zijn.

Natuurlijk zou het makkelijker zijn om een decoder te proberen die het probleem zeker niet geeft. Als dit vervolgens bij iedereen de oplossing blijkt te zijn, hebben we weer een oplossing. Tot op heden ken ikzelf echter niemand in mijn kennissenkring, die HDTV heeft, laat staan dat ik een decoder kan lenen (die van Humax doet het) om uit te proberen.

Vervelend vind ik het wel met een apparaat van net een jaar oud... (juni 2008, voor het EK voetbal)

G.bruiker
19 augustus 2009, 22:24
Het vervelende is natuurlijk dat men bij ziggo het "eventuele" probleem eerst op de kabels e.d. gooit. Terwijl die gewoon prima in orde zijn, het is natuurlijk lastig om "en groupe" te gaan bepalen dat alle andere zaken uitgesloten zijn.

Natuurlijk zou het makkelijker zijn om een decoder te proberen die het probleem zeker niet geeft. Als dit vervolgens bij iedereen de oplossing blijkt te zijn, hebben we weer een oplossing. Tot op heden ken ikzelf echter niemand in mijn kennissenkring, die HDTV heeft, laat staan dat ik een decoder kan lenen (die van Humax doet het) om uit te proberen.

Vervelend vind ik het wel met een apparaat van net een jaar oud... (juni 2008, voor het EK voetbal)
Denk iedereen hiervan baalt, ik heb de eerste eind 2008 gekocht en de tweede begin 2009,heb ook al vanaf begin 2009 gemeld dat er vertraging was bij Film1 HD,maar dat zou aan de aanleverende partij liggen.
Hoop niet dat Ziggo zelf op het netwerk dingen gaat aanpassen,want dan doet mijn Humax 5000C het mogelijk weer niet.
De Humax IR-Fox raakt nog steeds tussen 2 en 4 uur 's nachts alle EPG data kwijt,De pana heeft ook lipsync problemen,al met al staat hier voor een aardige bom duiten decoders die allemaal goedgekeurd en ondersteund worden maar allemaal een probleem hebben.
Maar ik betaal wel trouw iedere maand mijn abonnements centjes.
Helaas heeft canal digitaal nu ook duizenden decoders buiten spel gezet door van codering te wisselen dus een alternatief is er ook niet.
En een stream versturen gaat via internet heel netjes en snel,maar 2 decoders opsturen ( hebben ze die daar niet dan ) gaat denk ik toch een langdurige kwestie worden.
Maar we kunnen kort of lang schelden,het wordt afwachten,decoder nummer zoveel in de wacht voor een upgrade.
En er is nu teveel geld aan decoders in gegaan om te zeggen ik nok er mee.
En een CI+ TV kopen doe ik al helemaal niet, kijk Ziggo maakt die dingen niet,maar Ziggo certificeert ze wel,en die beruchte alphacrypt die niet gesupport wordt komt doorgaans binnen een week met een upgrade als er wat is.
De Samsungs schrijf ik voorlopig even af... en met de bekende problemen wilde de winkel zelfs die van 2009 niet terug nemen voor een Humax met bijbetaling en verwijst weer naar Samsung die de garantie geeft.
Mediamarkt Rijswijk wil ook op de Ziggo decoders geen extra garantie geven met bijbetaling (uitbreiding garantie) dat zegt mijns inziens wel wat.
Maar goed, ik nok er mee,het heeft toch geen zin,dit wordt weer een langdurige kwestie en ik geef me maar over. :giveup:

Pio
19 augustus 2009, 23:20
Denk iedereen hiervan baalt, ik heb de eerste eind 2008 gekocht en de tweede begin 2009,heb ook al vanaf begin 2009 gemeld dat er vertraging was bij Film1 HD,maar dat zou aan de aanleverende partij liggen.
Hoop niet dat Ziggo zelf op het netwerk dingen gaat aanpassen,want dan doet mijn Humax 5000C het mogelijk weer niet.
De Humax IR-Fox raakt nog steeds tussen 2 en 4 uur 's nachts alle EPG data kwijt,De pana heeft ook lipsync problemen,al met al staat hier voor een aardige bom duiten decoders die allemaal goedgekeurd en ondersteund worden maar allemaal een probleem hebben.
Maar ik betaal wel trouw iedere maand mijn abonnements centjes.
Helaas heeft canal digitaal nu ook duizenden decoders buiten spel gezet door van codering te wisselen dus een alternatief is er ook niet.
En een stream versturen gaat via internet heel netjes en snel,maar 2 decoders opsturen ( hebben ze die daar niet dan ) gaat denk ik toch een langdurige kwestie worden.
Maar we kunnen kort of lang schelden,het wordt afwachten,decoder nummer zoveel in de wacht voor een upgrade.
En er is nu teveel geld aan decoders in gegaan om te zeggen ik nok er mee.
En een CI+ TV kopen doe ik al helemaal niet, kijk Ziggo maakt die dingen niet,maar Ziggo certificeert ze wel,en die beruchte alphacrypt die niet gesupport wordt komt doorgaans binnen een week met een upgrade als er wat is.
De Samsungs schrijf ik voorlopig even af... en met de bekende problemen wilde de winkel zelfs die van 2009 niet terug nemen voor een Humax met bijbetaling en verwijst weer naar Samsung die de garantie geeft.
Mediamarkt Rijswijk wil ook op de Ziggo decoders geen extra garantie geven met bijbetaling (uitbreiding garantie) dat zegt mijns inziens wel wat.
Maar goed, ik nok er mee,het heeft toch geen zin,dit wordt weer een langdurige kwestie en ik geef me maar over. :giveup:

Heb je niet gelezen dat iemand een 360 met lipsync naar Caiway gebied heeft genomen en dat daar wonder boven wonder geen lipsync-probleem meer was.En de goedwerkende decoder uit Caiway gebied heeft meegenomen naar Ziggo gebied waar wederom lipsync problemen optraden.

Anoniem doe eens bellen met Naaldwijk ipv Korea!!!!!!!!!! Daar krijgen ze het kennelijk wel voor elkaar en ik neem aan dat zij dezelfde stream als Ziggo krijgen aangeleverd.

Jean
20 augustus 2009, 09:01
Ik niet. 200 euro is voor mij redelijk veel geld en ik verwacht dan ook van ziggo dat ze voor een oplossing zorgen.
Punt.

De Samsungs schrijf ik voorlopig even af...

kavorka
20 augustus 2009, 14:14
Heb je niet gelezen dat iemand een 360 met lipsync naar Caiway gebied heeft genomen en dat daar wonder boven wonder geen lipsync-probleem meer was.En de goedwerkende decoder uit Caiway gebied heeft meegenomen naar Ziggo gebied waar wederom lipsync problemen optraden.

Anoniem doe eens bellen met Naaldwijk ipv Korea!!!!!!!!!! Daar krijgen ze het kennelijk wel voor elkaar en ik neem aan dat zij dezelfde stream als Ziggo krijgen aangeleverd.

Ik heb zelf een 360 met lipsync problemen en zit in het caiway gebied (maassluis). Aangezien Caiway met hun decoders de lipsync problemen niet kunnen reproduceren hebben ze mij gevraagd mijn 360 tijdelijk in te leveren om een aantal testen hiermee uit te voeren.

In ruil hiervoor heb ik de Homecast Colorado HD-decoder te leen gekregen. Met deze decoder heb ik geen lipsync problemen.

Volgens Caiway hebben ze meerdere klachten gekregen omtrent het lip-sync verhaal.

Pio
20 augustus 2009, 14:55
Ik heb zelf een 360 met lipsync problemen en zit in het caiway gebied (maassluis). Aangezien Caiway met hun decoders de lipsync problemen niet kunnen reproduceren hebben ze mij gevraagd mijn 360 tijdelijk in te leveren om een aantal testen hiermee uit te voeren.

In ruil hiervoor heb ik de Homecast Colorado HD-decoder te leen gekregen. Met deze decoder heb ik geen lipsync problemen.

Volgens Caiway hebben ze meerdere klachten gekregen omtrent het lip-sync verhaal.

Dat andere verhaal ging over Wateringen. Ik neem aan dat de persoon die dit gedaan heeft wel extra alert was op lipsync. Wat dan nog vreemder is is dat het Caiway en Ziggo het niet kunnen reproduceren. Ziggo dan uiteindelijk in Den-Haag.
De hele gang van zaken frustreerd mij enorm. De manier van testen is gewoon verkeerd bij Ziggo. Het is al meerdere malen gebleken dat er verschillen zijn tussen Oost en West. En dat er bij de klanten problemen optreden die in de Ziggo testomgeving niet optreden. Bij elke introductie van iets schijnt er toch weinig van voorgaande ervaringen geleerd te zijn.

oneway
20 augustus 2009, 15:37
Dat andere verhaal ging over Wateringen. Ik neem aan dat de persoon die dit gedaan heeft wel extra alert was op lipsync. Wat dan nog vreemder is is dat het Caiway en Ziggo het niet kunnen reproduceren. Ziggo dan uiteindelijk in Den-Haag.
De hele gang van zaken frustreerd mij enorm. De manier van testen is gewoon verkeerd bij Ziggo. Het is al meerdere malen gebleken dat er verschillen zijn tussen Oost en West. En dat er bij de klanten problemen optreden die in de Ziggo testomgeving niet optreden. Bij elke introductie van iets schijnt er toch weinig van voorgaande ervaringen geleerd te zijn.

Ben i.d.d bij een vriend geweest in Wateringen.Dit persoon werkt bij een tot zeer terzakenkundig bekent staande audio en video dealer (Olie en Olie) in DEn Haag.
Wij hebben alle samsung`s en humax`s decodres die bij hen in de zaak staan meegenomen eerts naar een andere regio hierin Den Haag.Alle 360 hadden lipsyn ook de zenders uit het HD pakket,niet de Humax 5000 en 5050.Daarna door gereden naar Wateringen(waar hij in een nieuwbouw wijk woont) en alle decoders geprobeerd,met als resuultaat geen van alle decoders vertoonde lipsync.
Gaan nu a.s. zondag naar een vriend in `s Gravenzande om daar te kijken of er lipsync aanwezig is.

Ook wij worden er moedeloos van als je aan de klant een HD tv met decoder wilt verkopen en de boel loopt uit de pas.
Ga dat maar eens uitleggen gvd.:censored::censored::censored::censored:
Al met al we gaan niet over een nacht ijs

anoniem
20 augustus 2009, 19:30

Dank voor je posting

anoniem
20 augustus 2009, 19:48

Laat ik het nog eens uitleggen. Ik zal het proberen om het begrijpelijk te houden, maar zal eveneens voor de insiders enkele termen noemen om aan te geven waar o.m. naar gekeken is.

Toen op een onvanger in west een lipsync probleem werd gesignalleerd is direct een recording gemaakt. Deze recording is vervolgens opnieuw "uitgespeeld" op dezelfde ontvanger, waarbij het fenomeen ogereproduceerd kon worden. Deze stream is direct beschikbaar gesteld aan de engineers in Korea. Zij hebben de stream eveneens uitgespeeld maar konden geen lipsync probleem waarnemen.
Vervolgens is de stream met een analyser geanlyseerd, hier zijn geen onvolkomenheden vastgesteld aan de zgn PCR(jitter), DTS en PTS. Tenslotte is gekeken naar de zgn System Time Clock van de 360, die tijdbasis vormt voor de reconstructie van het video en audio. Ook hier zijn geen problemen gezien of gedrag geconstateert wat terug te voeren zou kunnen zijn naar mogelijke oorzaken van lipsync. De resultaten van deze testen zijn gisteren met ons gedeeld.

Daarom hebben we gisteren twee ontvangers naar Korea laten versturen door samsung Benelux om te laten onderzoeken of ze daarmee het probleem wel kunnen reproduceren. Als het probleem hiermee gereproduceerd kan worden dan zijn we wellicht een stap verder.

Wel is er vandaag een fout in de offset waarde gevonden, hiervoor hebben de samsung engineers een nieuwe test release uitgebracht. Deze vaste offset correctie verklaard mij echter niet waarom er een verschil wordt waargenomen op verschillende 360 boxen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het melden. Uiteraard zien we het probleem graag opgelost, maar helaas krijgen we er nog onvoldoende grip op. Helaas zijn lipsync problemen niet eenvoudig te analyseren en op te lossen, mensen die al langer op het forum actief zijn kunnen zich wellicht ook eerdere problemen met de panasonic en digi1 herinneren, wat ook veel tijd heeft gekost om ze te verhelpen.

Bullet NL
20 augustus 2009, 20:00
Laat ik het nog eens uitleggen. Ik zal het proberen om het begrijpelijk te houden, maar eveneens voor de insiders enkele termen noemen om aan te geven waar o.m. naar gekeken is.
Toen op een onvanger in west een lipsync probleem werd gesignalleerd is direct een recording gemaakt. Deze recording is vervolgens opnieuw "uitgespeeld" opdezelfde ontvanger, waarbij zich het fenomeen opnieuw voordeed. Deze stream is direct beschikbaar gesteld aan de engineers in Korea. Zij hebben de stream eveneens uitgespeeld maar konden geen lipsync probleem waarnemen.
Vervolgens is de stream met een analyser geanlyseerd, hier zijn geen onvolkomenheden vast gesteld aan de zgn PCR(jitter), DTS en PTS. Vervolgens is gekeken naar de zgn System Time Clock van de 360 de tijdbasis vormt voor de reconstructie van het video en audio. Ook hier zijn geen problemen gezien of gedrag geconstateerd wat terug te voeren zou kunnen zijn aan mogelijke oorzaken van lipsync. De resultaten van deze testen zijn gisteren met ons gedeeld.

Daarom hebben we gisteren twee ontvangers naar Korea laten versturen door samsung Benelux om te laten onderzoeken of ze daarmee het probleem wel kunnen reproduceren. Als het probleem hiermee gereproduceerd kan worden dan zijn we wellicht een stap verder.

Wel is er vandaag een fout in de offset waarde gevonden, hiervoor hebben de samsung engineers een nieuwe test release uitgebracht. Deze vaste offset correctie verklaard mij echter niet waarom er een verschil wordt waargenomen op dezelfde boxen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het melden. Uiteraard zien we het probleem graag opgelost, maar helaas krijgen we er nog onvoldoende grip op. Helaas zijn Lipsync problemen niet eenvoudig te analyseren en op te lossen, mensen die al langer op het forum actief zijn kunnen zich wellicht ook eerdere problemen met de panasonic en digi1 herinneren, wat ook veel tijd heeft gekost om ze te verhelpen.

Anoniem, wederom bedankt voor je uitleg.
Denk ook dat we met z'n allen heel blij mogen zijn met jou aanwezigheid hier op het forum. Ik hoop ook dat je sommige reacties die hier (op dit forum) te lezen zijn niet persoonlijk opvat.

Het lipsync probleem is bij mij etterlijke mSec, zit er ook verschil in aanlevering van het signaal van bijvoorbeeld discovery HD? Deze en NGC HD, Hisory HD hebben bij mij namelijk geen lipsync problemen. Eurosport is lastig te beoordelen omdat je vaak de mensen niet ziet praten, ivm verslaggeving in parijs.

Pio
20 augustus 2009, 20:16
Laat ik het nog eens uitleggen. Ik zal het proberen om het begrijpelijk te houden, maar eveneens voor de insiders enkele termen noemen om aan te geven waar o.m. naar gekeken is.
Toen op een onvanger in west een lipsync probleem werd gesignalleerd is direct een recording gemaakt. Deze recording is vervolgens opnieuw "uitgespeeld" opdezelfde ontvanger, waarbij zich het fenomeen opnieuw voordeed. Deze stream is direct beschikbaar gesteld aan de engineers in Korea. Zij hebben de stream eveneens uitgespeeld maar konden geen lipsync probleem waarnemen.
Vervolgens is de stream met een analyser geanlyseerd, hier zijn geen onvolkomenheden vast gesteld aan de zgn PCR(jitter), DTS en PTS. Vervolgens is gekeken naar de zgn System Time Clock van de 360 de tijdbasis vormt voor de reconstructie van het video en audio. Ook hier zijn geen problemen gezien of gedrag geconstateerd wat terug te voeren zou kunnen zijn aan mogelijke oorzaken van lipsync. De resultaten van deze testen zijn gisteren met ons gedeeld.

Wel is er vandaag een fout in de offset waarde gevonden, hiervoor hebben de samsung engineers een nieuwe test release uitgebracht. Deze vaste offset correctie verklaard mij echter niet waarom er een verschil wordt waargenomen op dezelfde boxen.

Zodra er meer nieuws is zal ik het melden. Uiteraard zien we het probleem graag opgelost, maar helaas krijgen we er nog onvoldoende grip op. Helaas zijn Lipsync problemen niet eenvoudig te analyseren en op te lossen, mensen die al langer op het forum actief zijn kunnen zich wellicht ook eerdere problemen met de panasonic en digi1 herinneren, wat ook veel tijd heeft gekost om ze te verhelpen.

In een andere post had je het er over dat Ziggo oa het signaal nog scrambled en multiplexed. Ik neem aan dat je in dit geval bedoeld dat Ziggo het video- en audiosignaal muxt.

Dus jullie hebben ook geen verklaring waarom sommige mensen volgens eigen zeggen er totaal geen last van hebben?Zijn er dan misschien toch verschillende hardwarerevisies in omloop?

Pio
20 augustus 2009, 20:28
Anoniem, wederom bedankt voor je uitleg.
Denk ook dat we met z'n allen heel blij mogen zijn met jou aanwezigheid hier op het forum. Ik hoop ook dat je sommige reacties die hier (op dit forum) te lezen zijn niet persoonlijk opvat.

Ik denk dat niemand het persoonlijk bedoeld richting Anoniem. Verder is hij de enige met 24 groene blokjes :cool:.

Weet je zeker dat je op HistoryHD geen lipsyncproblemen hebt? Daar zie je ook niet vaak mensen praten maar als dat gebeurd is het wel zichtbaar.