View Full Version : Klacht: interactieve tv werkt maar niet

mysteryXXX
24 juni 2009, 12:03
ik ben nu al 2 weken bezig om tv-theek,uitzending gemist en dergelijke aan de praat tekrijgen.
hier is van alles geprobeerd....tig keren herstard...itv opnieuw installeren en niks mag baten.
als ik de helpdesk bel dan wordt ik van de kastje naar de muur gestuurd en nog steeds geen oplossing.

het probleem ligt wel degelijk bij ziggo dat is bevestigd.
maar nog steeds geen oplossing.....maar ik betaal wel netjes me rekeningen.

als dit zo door gaat dan ga ik helemaal weg bij ziggo en ga ik naar me oude werkgever toe voor optimaal beeld.(nee is geen reclame).
ik ben zelf 3 jaar lang installateur geweest bij canal digital..
en die studentjes bij de helpdesk dachten dus toch nog dat hier de kabels niet goed zaten :S
de monteur is gister hier geweest van ziggo,en die keek zijn ogen uit.
want ik heb het het optimaalst aangesloten..
dat alles met hirschman coax kabels en hirschman connectors......(tja ben ik ook 3 jaar installateur voor geweest)...
ik heb de beste man een bakkie koffie gedaan,want meer kon ie hier niet doen..
alles is 100% aangesloten en doorgemeten..(handig als je zelf de meetapparatuur hebt).

maar iniedergeval ik kijk dit nog maar 1 week aan en dan zeg ik alles op!

klachten:
1: bij de helpdesk zitten jongetjes en meisjes die nergens geen verstand van hebben,en die sturen je het bos in met niks.
2: wel betalen en maar 20% service krijgen.
3: uren aan de telefoon hangen,en dan is nog niks verholpen.
4: als zelfs de monteurs klagen over de helpdesk zegt dat genoeg.
5: naa ruim 2 en half week nog steeds geen tv-theek en alles wat er in dat menu zit.

herkennen deze problemen meer mensen hier?

m.v.g. mysteryXXX

Decibert
24 juni 2009, 12:17
Wat is het probleem eigenlijk? Kan je Smartcard niet geactiveerd worden voor ITV, krijg je geen signaal, krijg je ontzettend storende ITV terwijl de rest wel werkt, heb je een afspeelknop? Allemaal verschillende zaken die op een ander probleem duiden.

mysteryXXX
24 juni 2009, 12:26
Wat is het probleem eigenlijk? Kan je Smartcard niet geactiveerd worden voor ITV, krijg je geen signaal, krijg je ontzettend storende ITV terwijl de rest wel werkt, heb je een afspeelknop? Allemaal verschillende zaken die op een ander probleem duiden.

dat is het probleem dus - Smartcard kan niet geactiveerd worden.
ik krijg b.v. bij tv-theek de melding "kopen"voor een abonnement op deze dienst,bel 0900-0730($0,10 p/min).
terwijl ik dat hele pakket wel degelijk heb.
alle hd zenders b.v. werken goed
signaal is 100%
beeld is goed.
afspeelknop heb ik ook.

ik wordt er alleen niet goed van dat naa ruim 2 en halfe week ze de kaart niet kunnen activeren.....terwijl dat binnen een minuut gedaan kan worden.
maar ondertussen is er wel netjes alles van me bankrekening afgeschreven.

m.v.g. mysteryXXX

Decibert
24 juni 2009, 12:32
Het kan niet binnen een minuut gedaan worden als een eerdere order nog niet afgesloten is. In verband met de snelle levering van het installatiepakket is dat vaak het geval. Dan kan je weinig anders tot de klantenservice die order eruit haalt.

Het goede nieuws is dat je er dan nog níet voor betaald. Het probleem is namelijk juist dat je abonnement niet kan beginnen.

mysteryXXX
24 juni 2009, 12:41
ik heb al uren met klantenservice aan de telefoon gezeten,en dit ook gezecht.
dat ze de oude er maar uit moeten halen en handmatig erin moeten zetten.(wat wel degelijk kan)
en dan binnen 4 tot 8 uur moet alles los springen.
en deze info heeft zelfs de monteur mij gezecht.
en ik weet nog van me oude baas dat het kan.(wil uiteraard niet zeggen dat ik vergelijk).
en de betaling is ook gedaan en dat is ook bevestigd door ziggo.
en op me afschrift staat die betaling ook op.
ze hebben hun fout ook duidelijk aangegeven alleen doen ze er niks mee.

Decibert
24 juni 2009, 12:49
en de betaling is ook gedaan en dat is ook bevestigd door ziggo.

Eventueel abonnementsgeld voor ITV ook al of alleen het aankoopbedrag? Als de Smartcard niet geactiveerd kan worden, kan er ook geen abonnement ingevoerd worden en worden er dus ook geen abonnementskosten verrekend. Tenzij de Smartcard wel geactiveerd is maar alsnog niks geleverd kan worden, wat veel minder vaak gebeurd.

Kitaro1
24 juni 2009, 12:57
dat is het probleem dus - Smartcard kan niet geactiveerd worden.
ik krijg b.v. bij tv-theek de melding "kopen"voor een abonnement op deze dienst,bel 0900-0730($0,10 p/min).
terwijl ik dat hele pakket wel degelijk heb.
alle hd zenders b.v. werken goed
signaal is 100%
beeld is goed.
afspeelknop heb ik ook.

ik wordt er alleen niet goed van dat naa ruim 2 en halfe week ze de kaart niet kunnen activeren.....terwijl dat binnen een minuut gedaan kan worden.
maar ondertussen is er wel netjes alles van me bankrekening afgeschreven.

m.v.g. mysteryXXX

Als je mij een pb stuurt met je gegevens en smartcardnummer, dan zal ik kijken wat ik kan doen.

mysteryXXX
24 juni 2009, 12:58
abonnementsgeld voor ITV en het aankoopbedrag zijn bijde netjes afgehouden.
en daarom ben ik een beetje...."boos"(netjes uitgedrukt)

de decorder b.v. staat nu al die tijd constand aan,zodat ze erbij kunnen.
en snachts op ned1 voor de snellere update mogelijkheden(op aanraden van de helpdesk).
zelfs de helpdesk snapt het niet dat ik geen gebruik kan maken van mijn pakket,terwijl alles netjes betaald is.
ik heb ook al 200x excuus gehoord maar daar heb ik niks aan.
en het probleem ligt echt bij hun in het systeem want hier is alles inorde en bevestigd door een monteur.

Decibert
24 juni 2009, 13:08
abonnementsgeld voor ITV en het aankoopbedrag zijn bijde netjes afgehouden.

Ah dan betekent dat dat de Smartcard wel degelijk geactiveerd is en er dus een ander pobleem is.

Zodra het is verholpen kun je schriftelijk restitutie vragen over de dagen dat het niet gewerkt heeft en je wel gefactureerd bent.

Tsfan
24 juni 2009, 13:10
Ik ben het helemaal eens met jou bevindingen, het heeft mij een hoop geduld en bel minuten gekost om uiteindelijk ITV aan de praat te krijgen.

Groet,

TsFan

Ramon van Rijn
24 juni 2009, 13:13
Tip:

Bel Ziggo kies storing en als je iemand aan de lijn krijgt, laat je door verbinden met de helpdesk interactieve TV. Daar zitten de mensen die wel weten hoe het werkt.

Jouw probleem volgens mijn theorie die zo door ziggo interactieve tv aan mij is uitgelegd.
Ik had in totaal 3 hobbels waarvan er nu 2 overwonnen zijn.

Dat je E19 krijgt en smartcard niet geactiveerd was had ik dus ook. Ondanks dat ik mijn card online had geregistreerd, 2x door ziggo helpdesk was geactiveerd en ook nog door Kitaro1.
Probleem is dat TNT (courier) een melding terug stuurt naar Ziggo dat het pakket (cisco+smartcard) is afgeleverd. Hierdoor moet er bij je profiel (ziggo) een vinkje gezet worden dat het in je bezit is. Activatie lukt alleen als dat vinkje is gezet. Dit waarschijnlijk om diefstal tijdens transport te beschermen.
Zodra de afdeling interactieve tv dat vinkje (of optie/setting/whatever) heeft gezet, kan activatie nogmaals worden gedaan.

Dat je Decoder op Ned1 moet staan is 100% kolder aldus helpdesk ITV. Hij moet aan staan en je mag zelf weten op welke zender.
Eenmaal geregeld was mijn smartcard ineens na 5 min geactiveerd, wat ook weer uitzondelijk snel is aldus de helpdesk ITV.

Hopelijk helpt dit in je proces.

Zelf ben ik sinds half mei bezig. De laatste hobbel is voor mij de serving area die door afdeling netwerk moet worden opgelost aldus de helpdesk ITV. Deze twee afdelingen communiceren niet met elkaar dus ik zit nu ook even in het kastje muur verhaal.

De weddenschappen zijn geopend wanneer mijn aansluiting ook ooit gaat werken.

mysteryXXX
24 juni 2009, 13:22
Ik ben het helemaal eens met jou bevindingen, het heeft mij een hoop geduld en bel minuten gekost om uiteindelijk ITV aan de praat te krijgen.

Groet,

TsFan

en hoe heb je alles aan de praat gekregen dan?
mischien is jou oplossing ook de mijne.

@dicibert,
ik ga zeker een brief sturen met mijn telefoon rekening en de dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de aangeboden diensten waar ik al voor betaald heb.

@kitaro1, ik ga geen gegevens van mij naar iedereen sturen.
helpdesk zou mij vorige week al een keer terug hebben gebeld,voor verdere info of ontwikkeling en die moeten nu nog bellen.
je kan mijn telefoon nummer hebben en meer niet.
ik vind het zoiezo onpersoonlijk om via mails te moeten gaan werken.

Decibert
24 juni 2009, 13:32
je kan mijn telefoon nummer hebben en meer niet.

Hij is je in zijn vrije tijd aan het helpen, maar als je hem niet voldoende informatie geeft wordt het moeilijk natuurlijk.

mysteryXXX
24 juni 2009, 14:05
Tip:
Dat je E19 krijgt en smartcard niet geactiveerd was had ik dus ook. Ondanks dat ik mijn card online had geregistreerd, 2x door ziggo helpdesk was geactiveerd en ook nog door Kitaro1.
Probleem is dat TNT (courier) een melding terug stuurt naar Ziggo dat het pakket (cisco+smartcard) is afgeleverd. Hierdoor moet er bij je profiel (ziggo) een vinkje gezet worden dat het in je bezit is. Activatie lukt alleen als dat vinkje is gezet. Dit waarschijnlijk om diefstal tijdens transport te beschermen.
Zodra de afdeling interactieve tv dat vinkje (of optie/setting/whatever) heeft gezet, kan activatie nogmaals worden gedaan.

idd je hebt gelijk,
ik heb net gebeld en idd mijn smardcard was dus nog steeds niet geactiveerd (terwijl ik die al tig keren gegeven heb in al die gesprekken).

ze heeft het nu geactiveerd en bevestigt dat het pakket binnen is op mijn adres(cisco en de smardcard).
binnen 2 tot 48 uur moet het nu gefixt zijn.(zal mij benieuwen)
mijn aanvraag was nu open zei ze,en wordt op dit moment dus verwerkt.
(goh naa ruim 2 weken wordt het verwerkt..dus al die telefoontjes en instals zijn dus voor niks geweest?)

Decibert
24 juni 2009, 14:10
(goh naa ruim 2 weken wordt het verwerkt..dus al die telefoontjes en instals zijn dus voor niks geweest?)

Ja, vaak is het eerder nog niet mogelijk in te voeren omdat de order waarin je het installatiepakket hebt besteld nog niet is afgerond (dankzij de snelle levering).

Ramon van Rijn
24 juni 2009, 14:15
idd je hebt gelijk,
ik heb net gebeld en idd mijn smardcard was dus nog steeds niet geactiveerd (terwijl ik die al tig keren gegeven heb in al die gesprekken).

ze heeft het nu geactiveerd en bevestigt dat het pakket binnen is op mijn adres(cisco en de smardcard).
binnen 2 tot 48 uur moet het nu gefixt zijn.(zal mij benieuwen)
mijn aanvraag was nu open zei ze,en wordt op dit moment dus verwerkt.

Goed om te horen dat ik je op weg heb geholpen. Ik had ook de indruk dat de afdeling interactieve tv iets 'slimmer' is dan de standaard helpdesk.
Nu mijn probleem nog, wie-o-wie gaat mij helpen :-)

mysteryXXX
26 juni 2009, 09:15
update:
we zijn nu 48 uur verder en het werkt nog steeds niet,ik wordt er gek van.
en ja ik heb de cisco constand aan laten staan.
weer een belofte en mooi praat van de helpdesk die ik op de stapel kan leggen.

help!

mysteryXXX
26 juni 2009, 10:18
mooi,
met dank aan kitaro1 werkt het nu eindelijk.
had ik kitaro1 maar eerder gemaild :oops:
maar berouw komt naa de zonde he(zeggen ze wel eens).

m.v.g. mysteryxxx

ArChie
26 juni 2009, 11:08
mooi,
met dank aan kitaro1 werkt het nu eindelijk.
had ik kitaro1 maar eerder gemaild :oops:
maar berouw komt naa de zonde he(zeggen ze wel eens).
Ik zou niet weten waarom jij je zou moeten schamen voor het feit dat Ziggo nalaat om via de normale kanalen een probleem op te lossen. Het is allemaal leuk en aardig wat die Ziggo medewerkers hier op dit forum doen, maar dit is geen officieel support forum van Ziggo. Ziggo zegt support te leveren via de hun helpdesk. Als jij daarmee contact zoekt dan zou een helpdesk medewerker dit moeten kunnen oplossen. Kennelijk beschikt Kitaro1 over meer informatie/tools die ook op de helpdesk aanwezig zouden moeten zijn om dit soort problemen op te lossen. In mijn ogen dus een slechte zaak dat er nog steeds niets aan die helpdesk problematiek wordt gedaan, want je bent niet de eerste met Interactieve TV problemen die via een niet officieel traject moeten worden opgelost.

MrDroopy
26 juni 2009, 23:21
Ja, Ziggo mist duidelijk Kitaro2 t/m pak m beet 25. Alle lof voor Kitaro, Infje, Anoniem en anderen die wel net dat beetje extra er in steken, maar dat blijft dweilen met de kraan open. Enerzijds wordt er wel een "testtraject" gestart en vele Ziggo gebruikers voorzien van een Cisco, anderzijds lijkt er niet bijzonder veel constructiefs gedaan te worden met die ervaringen gezien het steeds terugkomen op dit forum van gelijke problemen, die steeds door de helpdesk niet of niet juist worden opgelost en blijkt weer dat interventie van Infje of Kitaro nodig is om het op te lossen. Mijn praktijkervaring sluit daar naadloos bij aan en ook ik kijk op dit moment redelijk probleemloos dankzij beide heren ( :thankyou: )maar zeker niet dankzij de helpdesk. Toch werkt de marketing wel: steeds meer gebruikers verschijnen hier die vrijwillig aan de Cisco zijn gekomen. Laten we hopen dat er snel voldoende kritische massa is om Ziggo te bewegen een serieuze upgrade van de itv support te laten doen.

djcujo
7 juli 2009, 17:21
Een heel bekend probleem....

Ik begin er inmiddels ook behoorlijk klaar mee te zijn.....

Mijn verhaal in een notendop...

Op 5 mei ITV besteld, en binnen een paar dagen lag er een briefje dat TNT iets geprobeerd had af te leveren van Ziggo... ik blij, volgende dag bleek het echter een nieuw modem te zijn.... ook leuk :)

Na 2 weken niets gehoord te hebben over mijn ITV maar eens bellen... en vanaf toen maar iedere week week... want... mijn vorige order (had niets besteld!) was nog niet afgerond. Dit was het kabelmodem dus wat vanuit ziggo zelf verstuurd was.

Ok het standaard verhaal iedere week weer... ("Hij staat op status 6 mijnheer, dit kan niet lang meer duren...")

Uiteindelijk 6 weken na bestelling bleek de vorige order afgerond te zijn !! Jippie !! maar.... hmmm "vreemd mijnheer, de ITV bestelling is niet automatisch doorgezet, wilt u opnieuw bestellen ? " JAA!!! ^*%#$*&*

..... een week later .... YES ! Het pakket was binnen :) Snel alles afzeggen voor die avond, alles installeren en kaart activeren en..... WACHTEN MAAR....

Na een week toch maar weer eens bellen, had al eens moeten werken d8 ik zelf.... en wat krijg ik te horen bij ziggo.....

"Uw kaart kan niet geactiveerd worden omdat uw vorige bestelling niet is afgerond." WAT ??? Hoe kan dit dan weer ? Ik heb helemaal niets besteld (again)

Nee, heb ik inderdaad niet. Dit was weer iets wat Ziggo zelf bepaald en in gang gezet heeft, de overgang van Internet Z3i naar alles in 1 staat nu weer in de weg... Niet te geloven dit.

Maar wat schetst mijn verbazing, na 10 min. wordt ik door deze medewerker teruggebeld: "Mag ik van u nogmaals het nummer van de kaart ? Dan ga ik het direct voor u in orde maken". WOW dit heb ik nog niet meegemaakt... Bedankt!

Maar ook dit was weer te vroeg blijkt achteraf want inmiddels zijn we al bijna weer een week verder en werkt de boel nog niet :evil::evil:

Nog een dag en dan is ook nog eens de proefperiode verlopen van mijn kaart en kan ik er helemaal niets meer mee.... Ik vrees dat ik dan toch echt een keer minder aardig zal zijn aan de telefoon.... misschien lukt het dan wel een keer. Ben er nou een keer behoorlijk klaar mee...

Lijkt mij niet normaal dat je ruim 2 maanden bezig moet zijn om een nieuwe dienst af te nemen.

Kitaro1
8 juli 2009, 09:12
Een heel bekend probleem....

Ik begin er inmiddels ook behoorlijk klaar mee te zijn.....

Mijn verhaal in een notendop...

Op 5 mei ITV besteld, en binnen een paar dagen lag er een briefje dat TNT iets geprobeerd had af te leveren van Ziggo... ik blij, volgende dag bleek het echter een nieuw modem te zijn.... ook leuk :)

Na 2 weken niets gehoord te hebben over mijn ITV maar eens bellen... en vanaf toen maar iedere week week... want... mijn vorige order (had niets besteld!) was nog niet afgerond. Dit was het kabelmodem dus wat vanuit ziggo zelf verstuurd was.

Ok het standaard verhaal iedere week weer... ("Hij staat op status 6 mijnheer, dit kan niet lang meer duren...")

Uiteindelijk 6 weken na bestelling bleek de vorige order afgerond te zijn !! Jippie !! maar.... hmmm "vreemd mijnheer, de ITV bestelling is niet automatisch doorgezet, wilt u opnieuw bestellen ? " JAA!!! ^*%#$*&*

..... een week later .... YES ! Het pakket was binnen :) Snel alles afzeggen voor die avond, alles installeren en kaart activeren en..... WACHTEN MAAR....

Na een week toch maar weer eens bellen, had al eens moeten werken d8 ik zelf.... en wat krijg ik te horen bij ziggo.....

"Uw kaart kan niet geactiveerd worden omdat uw vorige bestelling niet is afgerond." WAT ??? Hoe kan dit dan weer ? Ik heb helemaal niets besteld (again)

Nee, heb ik inderdaad niet. Dit was weer iets wat Ziggo zelf bepaald en in gang gezet heeft, de overgang van Internet Z3i naar alles in 1 staat nu weer in de weg... Niet te geloven dit.

Maar wat schetst mijn verbazing, na 10 min. wordt ik door deze medewerker teruggebeld: "Mag ik van u nogmaals het nummer van de kaart ? Dan ga ik het direct voor u in orde maken". WOW dit heb ik nog niet meegemaakt... Bedankt!

Maar ook dit was weer te vroeg blijkt achteraf want inmiddels zijn we al bijna weer een week verder en werkt de boel nog niet :evil::evil:

Nog een dag en dan is ook nog eens de proefperiode verlopen van mijn kaart en kan ik er helemaal niets meer mee.... Ik vrees dat ik dan toch echt een keer minder aardig zal zijn aan de telefoon.... misschien lukt het dan wel een keer. Ben er nou een keer behoorlijk klaar mee...

Lijkt mij niet normaal dat je ruim 2 maanden bezig moet zijn om een nieuwe dienst af te nemen.

Als je mij een pb stuurt met je gegevens, dan kijk ik het na.

djcujo
10 juli 2009, 09:50
Even een update.....

Hij werkt nu naar behoren! Thanx to Kitaro

mysteryXXX
14 juli 2009, 14:20
nou dit weer...
ik zou 2 maanden gratis filmnet en hd kanalen krijgen,nou kan ik al 3 dagen geen filmnet en hd kanalen kijken...
en die 2 maanden zijn echt nog nie om.

Kitaro1
14 juli 2009, 15:20
nou dit weer...
ik zou 2 maanden gratis filmnet en hd kanalen krijgen,nou kan ik al 3 dagen geen filmnet en hd kanalen kijken...
en die 2 maanden zijn echt nog nie om.

Welke actie is dat dan? Is mij namelijk niet bekend.

mysteryXXX
14 juli 2009, 15:40
dat is mij telefonisch toen toe gezecht.
dat ik 2 maanden die zenders kon kijken,en dan pas hoefde tebeslissen of ik ze wil nemen ja of nee.
ik denk dat ze de tijd erbij hebben getrokken dat ik geen beeld had,maar wel betaald alles..denk dat daar de fout dus weer zit.
en bellen naar de helpdesk heb ik geen zin meer in,want mijn geloof in de helpdesk is voor 99% verdwenen.

dus eigenlijk heb ik die zenders tot 26 augustus for free.
nie voor die filmnet kanalen die kanalen boeien mij nie veel ik heb zelf films genoeg...maar de hd kanalen mis ik wel als discovery liefhebber.

Kitaro1
14 juli 2009, 15:54
dat is mij telefonisch toen toe gezecht.
dat ik 2 maanden die zenders kon kijken,en dan pas hoefde tebeslissen of ik ze wil nemen ja of nee.
ik denk dat ze de tijd erbij hebben getrokken dat ik geen beeld had,maar wel betaald alles..denk dat daar de fout dus weer zit.
en bellen naar de helpdesk heb ik geen zin meer in,want mijn geloof in de helpdesk is voor 99% verdwenen.

dus eigenlijk heb ik die zenders tot 26 augustus for free.
nie voor die filmnet kanalen die kanalen boeien mij nie veel ik heb zelf films genoeg...maar de hd kanalen mis ik wel als discovery liefhebber.

De preview is 2 weken en niet 2 maanden. Er is wel een actie 6 maanden gratis HD maar dan moet je wel in ons systeem geregistreerd staan met dit abonnement. Overigens zijn we behoorlijk off topic aangezien deze thread over interactieve televisie gaat.

mysteryXXX
14 juli 2009, 15:57
nou die hd kanalen wil ik zoiezo weer terug,die filmnet boeit mij niet.
kan ik zeker weer uren met de helpdesk gaan bellen daarover?

Ceesre
14 juli 2009, 16:17
Waarom moet het zo lang duren voordat je smartcard geactiveerd word. Verschillende keren gebeld, de ene keer na 48 uur zou het gelukt zijn, de andere keer na 2 uur. Maar nog steeds niets
Nu een brief gehad dat de aanvraag langer gaat duren.

Kan Kitaro1 hier wat aan doen??

Kitaro1
14 juli 2009, 16:21
Waarom moet het zo lang duren voordat je smartcard geactiveerd word. Verschillende keren gebeld, de ene keer na 48 uur zou het gelukt zijn, de andere keer na 2 uur. Maar nog steeds niets
Nu een brief gehad dat de aanvraag langer gaat duren.

Kan Kitaro1 hier wat aan doen??

Stuur me een pb met je gegevens en ik kijk het na.

catastrofus
14 juli 2009, 19:30
nou die hd kanalen wil ik zoiezo weer terug,die filmnet boeit mij niet.
kan ik zeker weer uren met de helpdesk gaan bellen daarover?

Dan had je alleen een HD-abo moeten afsluiten en dat is de eerste 6 maanden gratis, daarna 3.95 per maand.

Gert.

Ceesre
14 juli 2009, 19:42
Stuur me een pb met je gegevens en ik kijk het na.

Kitaro,
bedankt voor de moeite, kan nu naar netgemist en tv theek kijken

mysteryXXX
17 juli 2009, 16:09
vraag mij eigenlijk af hoevaak tv-theek geupdate wordt met films
is dat maandelijks of wekelijks en hoeveel films dan ?

marcelm
19 juli 2009, 14:23
[quote=mysteryXXX;176327]ik ben nu al 2 weken bezig om tv-theek,uitzending gemist en dergelijke aan de praat tekrijgen.
hier is van alles geprobeerd....tig keren herstard...itv opnieuw installeren en niks mag baten.
als ik de helpdesk bel dan wordt ik van de kastje naar de muur gestuurd en nog steeds geen oplossing.

hey ik zet geen klacht neer maar ze moeten wel oplossen de probleem van de netwerk fout van de tv -theek

maar bij mij zit anders van de tv-theek bij mij is alles wel geactiveert heb bijna half jaar goed gedaan krijgt ik dit nu :(

hey heb jullie ook zelfde probleem!!

als ik via de menu tv-theek film wil kijken,krijgt ik soms in beeld te staan netwerk fout of probeer later eens,doe ik dat krijgt ik zelfde melding
gistere deed ie midden in een film dat foutmelding krijgt probeer laters eens heb ik gedaan krijgt ik nu steeds netwerk fout,nix anders krijgt ik te zien als ik films wil kijken naar fabriekinstelling doen helpt ut nie krijgt alles weer zelfde te zien ligt soms bij ziggo??,dat zwaksignaal is!!!!
hoop dat gauw opgelost,is zo kan ik geen films kijken in de tv-theek van interactieve diensten

groetjes je marcel

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

haagsemark
19 juli 2009, 17:23
zit met het zelfde probleem,....

soms kan ik tien of 5 minuten iets kijken en dan TADAAA netwerk fout...

soms als ik het menu wil bekijken van een iTV dienst....Tadaa netwerk fout

als ik itv opnieuw instel begint ie met :

internal server error
could not found http://vod.casema.nl/blablablabla....

Zucht ...heb dat ding sinds vrijdag...en heb er nog geen moment echt gebruik van kunnen maken....

marcelm
19 juli 2009, 19:07
zit met het zelfde probleem,....

soms kan ik tien of 5 minuten iets kijken en dan TADAAA netwerk fout...

soms als ik het menu wil bekijken van een iTV dienst....Tadaa netwerk fout

als ik itv opnieuw instel begint ie met :

internal server error
could not found http://vod.casema.nl/blablablabla....

Zucht ...heb dat ding sinds vrijdag...en heb er nog geen moment echt gebruik van kunnen maken....

hey medegenoot wij hebbe allebei zelfde probleem lees verder net in de forum dat landelijk storing was en weer af gemeld wel raar als mensen nog steedt hinder hebbe van de netwerk fout

rougevenema
25 juli 2009, 23:44
ik ben nu al 2 weken bezig om tv-theek,uitzending gemist en dergelijke aan de praat tekrijgen.

als dit zo door gaat dan ga ik helemaal weg bij ziggo en ga ik naar me oude werkgever toe voor optimaal beeld.(nee is geen reclame).
en die studentjes bij de helpdesk dachten dus toch nog dat hier de kabels niet goed zaten :S
dat alles met hirschman coax kabels en hirschman connectors......(tja ben ik ook 3 jaar installateur voor geweest)...
alles is 100% aangesloten en doorgemeten..(handig als je zelf de meetapparatuur hebt).

klachten:
1: bij de helpdesk zitten jongetjes en meisjes die nergens geen verstand van hebben,en die sturen je het bos in met niks.
5: naa ruim 2 en half week nog steeds geen tv-theek en alles wat er in dat menu zit.

m.v.g. mysteryXXX
heb sinds een dikke week ook de nieuwe cisco ontvanger met abonnemend. maar krijg het ook niet werkend, ook ik ben instalatuur geweest bij een kabelbedrijf. en het leukste wat ik te horen kreeg van de helpdesk was dat het lag aan de ( nu niet lachen, is echt waar ) hdmi kabel ik moest alles opnieuw installateren met een scartkabel. dat wist zij 100% zeker dat dat het probleem was:rolleyes:

veerlj
26 juli 2009, 09:49
probeer het eens met een pb aan kitaro of infje , die kunnen je misschien wel beter helpen .De rest van de helpdesk ......:no: tja wat zal ik zeggen:censored: . Het kennet ,zoals de friessen zeggen :oyeah:

pjutr
27 juli 2009, 12:20
probeer het eens met een pb aan kitaro of infje , die kunnen je misschien wel beter helpen .De rest van de helpdesk ......:no: tja wat zal ik zeggen:censored: . Het kennet ,zoals de friessen zeggen :oyeah:

Ik kan alleen maar de klachten op dit forum bevestigen. De meest gebruikte dooddoener is dat onze kabels niet in orde zijn. Ik heb via het testtraject interactieve televisie 6 maanden lang probleemloos Net gemist en TV Theek ontvangen.. Sinds eergisteren krijg ik een koopmededeling en wat zegt de Itv afdeling van Ziggo. Mijn kabels (waar dus helemaal niets aan veranderd is) deugen niet. En als ik daar tegen in durf te gaan met argumenten wordt er gedreigd: Er komt een monteur die geen nieuwe kabels bij zich heeft en dan zal er € 35 in rekening worden gebracht. Of ik toch maar nieuwe kabels (volgens mij kan het om slechts 1 kabel gaan, van de WCD naar de Cisco) wil halen. Ik heb intussen een test gedaan met originele nooit gebruikte digitale ontvangerkabels, maar krijg natuurlijk hetzelfde resultaat.

Er gaan een brief naar de opvolgster van Joop Evers...

Jam
27 juli 2009, 13:42
2x moeten bellen, en 2x is het signaal opnieuw naar mij toe gestuurd.
ik moest de decoder aan laten staan op NED2 en na 4 uur deed mijn iTV het weer.

gisteren Robin Hood in HD zitten kijken! [serie]

ik ben weer blij. :pompom:

pjutr
27 juli 2009, 23:02
2x moeten bellen, en 2x is het signaal opnieuw naar mij toe gestuurd.
ik moest de decoder aan laten staan op NED2 en na 4 uur deed mijn iTV het weer.

gisteren Robin Hood in HD zitten kijken! [serie]

ik ben weer blij. :pompom:

Klinkt hoopvol.Ook ik ben de 2e keer vriendelijk te woord gestaan. En wat bleek: er komt een foutmelding als ze de smartcard proberen te activeren voor Itv. Ziggo geeft toe dat er iets niet klopt en gaat het probleem aanpakken. Morgen zou het verholpen moeten zijn anders mag ik weer bellen / mailen. Zou niet erg zijn als het niet zo afhankelijk is van welke pief of miep je krijgt....

nmatheij
3 augustus 2009, 19:12
Tip:

Volgens mij is dit een goede beschrijving van mijn probleem. Signelen 100%, status installatie van iTV is "Geactiveerd", maar een kopen scherm zodra ik iets wil aanzetten.

Als ik onder mijn Ziggo echter kijk bij "Mijn producten" staat Interactieve Televisie er NIET bij. Ik heb gebeld en het zou geactiveerd moeten zijn, maar geen resultaat.

Wellicht is dit een structureel probleem?

Kitaro1
4 augustus 2009, 10:22
Volgens mij is dit een goede beschrijving van mijn probleem. Signelen 100%, status installatie van iTV is "Geactiveerd", maar een kopen scherm zodra ik iets wil aanzetten.

Als ik onder mijn Ziggo echter kijk bij "Mijn producten" staat Interactieve Televisie er NIET bij. Ik heb gebeld en het zou geactiveerd moeten zijn, maar geen resultaat.

Wellicht is dit een structureel probleem?

Als je mij een pb stuurt met je gegevens, dan kan ik het ongetwijfeld voor je activeren.

nmatheij
19 augustus 2009, 15:06
--KNIP--

EDIT - Mijn excuses, het ligt dus aan de manier waarop ik het heb aangesloten... hopelijk ben ik niet de eerste klager die de handleiding beter had moeten lezen.

Ik zal eens een paar weken proefdraaien voordat ik weer ga klagen. :wink:

Momenteel werkt alles, alleen boven heb ik de TV nog niet goed aangesloten. Dat komt dus nog.

almelo
21 augustus 2009, 21:00
hallo ook wij hebben problemen met interacktief tv we hebben de ontvanger (sisco)al 3 week in huis ik heb hun 3 x45 min aan de telefoon gehad men ging er aan werken bla bla de 2 week (vrijdag)werd beloofd binnen 48 uur zou het doen maar zijn al een week verder en het doet nog niets het interacktieve gedeelte ,heb wel het menu ervoor maar kan niet ok indrukken omdat het er niet opstaat (afspeelknop).ik heb ook al vaak opnieuw geinstalleerd ,maar kom niets verder ,het ligt ook aan ziggo .
ik denk dat ik het maar retour stuur omdat het zolang duurt ik heb al gelezen dat je binnen 7 werkdagen retour mag sturen .
alles staat goed in het menu
de fout zit niet hier .

almelo
22 augustus 2009, 21:48
ik ben pas nieuw hier maar als ik zo de opmerkingen/klachten zie denk ik ze zijn er te vroeg meebegonnen zonder de kinder ziektes er uit te halen .denk ik
zelf heb ik ook een klacht zie onderwerp .interactieve werkt niet

Infje
26 augustus 2009, 08:37
Hallo Almelo,

Zou je je probleem/storing svp iets specifieker willen beschrijven?
Met deze info kan ik je uiteraard niet verder helpen :wink:

Infje
26 augustus 2009, 08:39
Toch komt het vaak voor dat het niet verschijnen van de afspeelknop veroorzaak wordt door een onjuist aangesloten decoder. Soms kan het zijn dat de smartcard niet goed staat geregistreerd.

Kun je allereerst svp vertellen hoe je de decoder vanaf de hoofdaansluiting precies hebt aangesloten?

hallo ook wij hebben problemen met interacktief tv we hebben de ontvanger (sisco)al 3 week in huis ik heb hun 3 x45 min aan de telefoon gehad men ging er aan werken bla bla de 2 week (vrijdag)werd beloofd binnen 48 uur zou het doen maar zijn al een week verder en het doet nog niets het interacktieve gedeelte ,heb wel het menu ervoor maar kan niet ok indrukken omdat het er niet opstaat (afspeelknop).ik heb ook al vaak opnieuw geinstalleerd ,maar kom niets verder ,het ligt ook aan ziggo .
ik denk dat ik het maar retour stuur omdat het zolang duurt ik heb al gelezen dat je binnen 7 werkdagen retour mag sturen .
alles staat goed in het menu
de fout zit niet hier .

nmatheij
4 september 2009, 18:11
Het werkt niet meer. Zowel bij mij vader, een paar straten verderop, als bij ons kunnen we geen films of series meer afspelen. Het scherm "Even wachten, tot het afspelen begint" blijft ongeveer een minuut in beeld en dan komt de melding: "FOUT, afspelen niet gelukt, druk op 'OK' om TV te kijken. Probeert u het later nog eend." Dit is nu een week zo.

Het heeft dus wel gewerkt, en er is niets veranderd aan onze opstellingen/aansluitingen.

Pap heeft gebeld met de helpdesk, kreeg eerst iemand eraan die er geen verstand van had en hem zou doorverbinden, twee minuten niets en toen weer dezelfde kerel. Daarna wel iemand met kennis van iTV. Toen mijn vader opmerkte dat ik hetzelfde probleem, en dat het probleem dus waarschijnlijk niet bij hem lag, had kreeg hij de melding dat ze eerst gingen kijken naar zijn probleem. Vervolgens:
- Timeshift uitzetten -> werkte niet
- Resetten naar fabrieksinstellingen -> werkte niet
- Dindsdag komt er een monteur langs
Ik denk niet dat de monteur wat kan uithalen, het is volgens mij een infrastructuur-probleem.

Ik denk dat ik hetzelfde ga doen dan pap en een monteur laten komen. Dan Ziggo maar op kosten jagen en hopen dat er een structurele oplossing komt.

Ik zou graag in contact komen met de verantwoordelijke voor dit project. Ik kan nog steeds niet geloven dat consumenten worden opgezadeld met een product van deze kwaliteit. Dit is niet uit te leggen aan de klant (mij dus), maar ik zou graag een poging willen horen.

martijn1979
4 september 2009, 19:33
Het exacte heb ik dus ook (woon in enschede)
niks is er veranderd, altijd gedaan, ook ineens Even wachten,, duurt even en dan die foutmelding. herinstall itv werkt ook niet.. als ik complete box herstel doe, ben ik weer mijn Afspeel knop kwijt. gebelt, alles nagekeken, kunnen niks vinden. echt vreemd dit

Het werkt niet meer. Zowel bij mij vader, een paar straten verderop, als bij ons kunnen we geen films of series meer afspelen. Het scherm "Even wachten, tot het afspelen begint" blijft ongeveer een minuut in beeld en dan komt de melding: "FOUT, afspelen niet gelukt, druk op 'OK' om TV te kijken. Probeert u het later nog eend." Dit is nu een week zo.

Het heeft dus wel gewerkt, en er is niets veranderd aan onze opstellingen/aansluitingen.

Pap heeft gebeld met de helpdesk, kreeg eerst iemand eraan die er geen verstand van had en hem zou doorverbinden, twee minuten niets en toen weer dezelfde kerel. Daarna wel iemand met kennis van iTV. Toen mijn vader opmerkte dat ik hetzelfde probleem, en dat het probleem dus waarschijnlijk niet bij hem lag, had kreeg hij de melding dat ze eerst gingen kijken naar zijn probleem. Vervolgens:
- Timeshift uitzetten -> werkte niet
- Resetten naar fabrieksinstellingen -> werkte niet
- Dindsdag komt er een monteur langs
Ik denk niet dat de monteur wat kan uithalen, het is volgens mij een infrastructuur-probleem.

Ik denk dat ik hetzelfde ga doen dan pap en een monteur laten komen. Dan Ziggo maar op kosten jagen en hopen dat er een structurele oplossing komt.

Ik zou graag in contact komen met de verantwoordelijke voor dit project. Ik kan nog steeds niet geloven dat consumenten worden opgezadeld met een product van deze kwaliteit. Dit is niet uit te leggen aan de klant (mij dus), maar ik zou graag een poging willen horen.

MauBro
4 september 2009, 21:19
Het exacte heb ik dus ook (woon in enschede)
niks is er veranderd, altijd gedaan, ook ineens Even wachten,, duurt even en dan die foutmelding. herinstall itv werkt ook niet.. als ik complete box herstel doe, ben ik weer mijn Afspeel knop kwijt. gebelt, alles nagekeken, kunnen niks vinden. echt vreemd dit

Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem in Enschede sinds ongeveer een week. woon je toevallig ook op Oikos martijn1979?

martijn1979
5 september 2009, 01:16
nee hogeland 7512

een klant
10 september 2009, 15:59
Ook hier geen ITV.
Na installatie een week bezig geweest om eea werkend te krijgen.
Dezelfde handelingen uitgevoerd als martijn1979, op aanraden van de helpdesk.
Zelfs decoder direct naast de versterker aangesloten, helpt niet.
Niets help.
Wel IP adressen, status installatie "Bezig"
De helpdesk leg al gauw de schuld bij de gebruiker, bekabeling e.d.
Je zou haast aan jezelf gaan twijfelen.

Volgende week komt er na 7 keer bellen eindelijk een monteur, ben benieuwd, kost wel weer een halve vrije dag.

nmatheij
10 september 2009, 22:36
Betreft het alles werkt totdat je wat wil gaan kijken probleem ("Wacht totdat het afspelen begint"-scherm):

Mijn vader (200m verderop) heeft de monteur langs gehad gedurende 2 uur. Hij heeft wandkastjes vervangen maar dat hielp niet. Volgens hem waren de kabels die door het huis lagen te oud/slecht (begrijpelijk). Echter: Het heeft gewerkt, en bij mij werkte het ook, en ik heb een zeer korte kabel van de meterkast naar de tv.

De monteur heeft de Cisco losgekoppeld en meegenomen naar de wijkcentrale, waar hetzelfde probleem optrad (schijnbaar was de wijkcentrale tevens een puinzooi). Kortom het probleem ligt NIET bij de mensen thuis.

Ik neem aan dat de monteur het probleem aankaart bij... wie er dan ook wat aan kan doen.

Qlife47
11 september 2009, 03:04
Na inderdaad 5 dagen ploeteren heb ik wat tips en trucs op een rijtje.
Misschien kan iemand zijn/haar voordeel mee doen.
Probeer zo snel mogelijk door te dringen tot een technisch type als je er niet uitkomt. Ben daar toch goed geholpen.Zorg daarvoor dat je de essentiële zaken op een rijtje hebt. 100% signaal en kwaliteit in het instellingen/info scherm (kan dus wel ondanks vele meters tussen de meterkast en mijn Cisco) en op de volgende pagina checken of de DHCP van Ziggo aan je interne modem een MAC en IP adres heeft toegekend (alles ingevuld, dan is je bekabeling in ieder geval OK en kan de helpdesk je niet met kluitje in het riet sturen). Vaak staat daarboven dan "Bezig".....en dat blijft zo. Wat bij mij dan werkt is het volgende. Terwijl "bezig" nog steeds vermeld staat ga ik naar Systeem en geef opnieuw de opdracht tot Installeren van Interactieve Televisie. Dan wordt je gewaarschuwd dat je dit alleen moet doen als het niet werkt....dus gewoon doen (zie ook pagina 11 van Handleiding)....dat duurt dan een paar minuten....waarna bij mij het verlossende "geactiveerd" in de bovenste regel verschijnt. Sommige series in TVTheek doen het dan nog niet, maar ik kreeg te horen dat men series van commerciele zenders nog niet "gecleared" heeft kwa rechten. Wat slordig om ze er dan toch in te laten staan. Maar check bijvoorbeeld met Keijzer en de Boer.
Bovenomschreven truc moet ik trouwens steeds opnieuw toepassen omdat ik de Cisco van de netspanning haal ("stekker eruit") als ik hem niet gebruik aangezien ik gemeten heb dat het apparaat in de standbye-stand toch zeker 21 Watt gebruikt (26-27 Watt als het apparaat aanstaat) en het is toch een beetje zonde om dat dag en nacht te verbruiken voor niets en nog meer CO2 uitstoot. Automatisch opnieuw tot stand brengen van de interactieve verbinding na wegvallen van de stroom is blijkbaar niet mogelijk.
Nog een tip: probeer eens een lagere versterkingsgraad op de signaalversterker (bijv. 10 ipv 15 meter). Er werd mij verteld dat een te sterk signaal naar de Cisco ook storend kan werken voor het interactieve deel (ben geen installatie technicus dus kan daar niet over oordelen).
Laatste tip: Check of er ergens nog een signaalverdeler is de coax-lijn zit (meestal ook in de meterkast, meerdere aansluitingen in huis) en probeer die te omzeilen, door de ingang daarvan los te koppelen, aan te sluiten op de ingang van de versterker en op het 0-dB aansluitpunt door te lussen naar die verdeler. Dit was bij mij een belangrijke stap naar een werkend systeem.
Hoop dat ik niet te veel op één post heb gezet...ben nieuw hier. Sterkte allemaal!

lionking
11 september 2009, 10:03
ik doe de cisco ook altijd van de stroom,ik heb ook dezelfde problemen met de cisco als hierboven beschreven,maar bij mij deed hij het van de week na het opstarten eerst wel en daarna niet meer (interactieve deel),na het op nieuw installeren en daarna op nieuw opstarten doet het interactieve het wel weer.Het probleem ligt volgens mij niet bij ons maar bij ziggo.
Ik heb de cisco vanaf het begin altijd 'snachts van de stroom gehaald en
dit gaf met interactieve tv haast nooit problemen maar de laatste 3 a 4 weken werkt het interactieve gedeelte slecht en is het allen via de methode zoals hierboven beschreven te bekijken. Je kunt de helpdesk wel bellen maar hier kom je gaan stap verder mee zoals al hier is gemeld ligt het dan aan jouw thuissituatie en sturen ze een monteur maar het probleem ligt daar volgens mij niet.

Qlife47
11 september 2009, 10:18
Zou heel goed kunnen dat er dus ook een probleem bij Ziggo zelf ligt. Daarom blijven bellen met de helpdesk en je laten doorverbinden met een echt technisch type (als je interne modem een IP en mAc adres gekregen heeft is dat een doorslaggevend argument, het kan dan niet meer aan je bekabeling liggen) en dit probleem melden en aandringen dat ze er wat aan doen...

djcujo
11 september 2009, 10:45
Het probleem blijft maar doorgaan wat ITV aangaat.

Eerst duurde het eeuwig (> 2 maanden) voor ik de Cisco eindelijk kreeg,
Dan problemen met de smartcard (meerdere malen geregistreerd)
Dit is via het forum hier "opgelost"
maandje later, smartcard spontaan weer uit het systeem ???
Weer opnieuw in het systeem opgenomen...

Regelmatig niet mogelijk series of films te kijken.... en als hij het dan een keer heeel toevallig doet.... Dan is het gewoon niet te bekijken!! Ik zie meer blokjes dan van de film zelf :( Signaalsterkte e.d. is 100%, alles volgens het boekje aangesloten en 20 keer gechecked, zelf en met helpdesk.

Is dit product wel goed genoeg getest ?

almelo
12 september 2009, 12:07
hallo ik heb ook vaak gebeld en gemaild met ziggo zie mijn vorige reackties
maar wat blijkt nu de interacktieve tv werkt helemaal niet in de regio almelo (cogas)gebied ,men is nog in onderhandeling met ziggo kan nog een hele poos duren ,ben er zelf achter aan geweest bij cogas ,men had dat ook meteen kunnen vertellen bij ziggo al zovaak contackt gehad men wil de postcode enz weten maar niemand zei het werkt nog niet bij u , maar ik heb het hele zaakje netjes terug gestuurd dus probleem opgelost .

Infje
14 september 2009, 11:50
Het Cogas netwerk is inderdaad nog niet beschikbaar voor Interactieve Televisie. Al meerdere malen doorgegeven aan Cogas zelf, echter is het nog steeds niet op de website van cogas aangepast..

In ieder geval, op onderstaand kaartje is het verzoringsgebied van Cogas te zien. Hier zal interactieve televisie niet werken:
http://www.cogas.nl/assets/cms/Image/Verzorgingsgebied-20090217.jpg

hallo ik heb ook vaak gebeld en gemaild met ziggo zie mijn vorige reackties
maar wat blijkt nu de interacktieve tv werkt helemaal niet in de regio almelo (cogas)gebied ,men is nog in onderhandeling met ziggo kan nog een hele poos duren ,ben er zelf achter aan geweest bij cogas ,men had dat ook meteen kunnen vertellen bij ziggo al zovaak contackt gehad men wil de postcode enz weten maar niemand zei het werkt nog niet bij u , maar ik heb het hele zaakje netjes terug gestuurd dus probleem opgelost .

nmatheij
15 september 2009, 11:03
Check dit. de storingenlijst van onze regio:

Groepsstoring
sinds dinsdag 15 september 09.17 uur
Op dit moment is er een storing met de website www.ziggo.nl. Hierdoor kunt u geen gebruik maken van de diensten zoals o.a. Mijn Ziggo. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak

Groepsstoring
sinds zaterdag 12 september 19.27 uur
Op dit moment is er in uw regio een storing met de dienst interactieve televisie. Bij het afspelen van interactieve content verschijnt de melding 'netwerkfout' op uw beeldscherm of u krijgt de melding 'Error: Internal Server Error' te zien. Ziggo is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

Groepsstoring
sinds maandag 14 september 15.42 uur
Op dit moment zijn er problemen met het activeren van uw modem via de activatiepagina. Helaas heeft de klantenservice op het moment ook geen mogelijkheden om het modem wel te activeren, dit wordt veroorzaakt door dezelfde storing met de activatiepagina. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak

Groepsstoring
van woensdag 9 september 17.15 uur tot zaterdag 12 september 16.06 uur
De eerder gemelde storing met het aanmaken van email en Mijn Ziggo accounts is verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Groepsstoring
van zondag 13 september 11.58 uur tot maandag 14 september 12.53 uur
De storing met betrekking tot de bereikbaarheid van www.ziggo.nl is verholpen. U kunt www.ziggo.nl weer bereiken. Onze excuses voor het ongemak.

Groepsstoring
van maandag 14 september 15.03 uur tot maandag 14 september 15.45 uur

pimmiepim
15 september 2009, 11:28
Zelfde hier (regio Leiden). Ik vermoed dat dit landelijke storingen zijn...

nmatheij
15 september 2009, 11:40
Ik heb maar een klacht ingediend. Dat ik niet wil betalen voor een service die niet werkt.

Hopenlijk lossen ze het gauw op. Zolang het werkte was ik er wel tevreden over.

De Cisco gedraagt zicht de laatste tijd prima. Wat traag, maar dat is nog te overleven.

Ik hoop op een update die het constant opnemen uit kan zetten. Ik hoef niet willekeurig te kunnen terugspoelen als ik wat aan het kijken ben, maar ik wil wel TimeShift gebruiken met de pauze knop (dit kan nu allebei wel, of allebei niet). Ik vind het maar niks dat de Harde schijf constant aan het werken is voor niets.

pimmiepim
15 september 2009, 12:54
Dit is nu toegevoegd aan de lijst met storingen:
Onderhoud

http://www.ziggo.nl/init/img/icon/storing_onderhoud/televisie/actief.gifhttp://www.ziggo.nl/init/img/icon/storing_onderhoud/internet/actief.gifhttp://www.ziggo.nl/init/img/icon/storing_onderhoud/telefonie/actief.gif Lopende Werkzaamheden van maandag 14 september 15.29 uur tot vrijdag 18 september 07.00 uur
Wegens werkzaamheden aan ons Interactieve Televisie platform, kunt u in de nachten van 16, 17 en 18 september tussen 00:00 en 06:00 geen gebruik maken van onze ITV diensten

Welke melding krijg je als je het toch probeert? Netwerkfout misschien?

nmatheij
15 september 2009, 13:13
Lopende Werkzaamheden van maandag 14 september 15.29 uur tot vrijdag 18 september 07.00 uur
Wegens werkzaamheden aan ons Interactieve Televisie platform, kunt u in de nachten van 16, 17 en 18 september maar ook alle andere dagen in het jaar tussen 00:00 en 06:00 en 06:00 en 00:00 geen gebruik maken van onze ITV diensten

Zo klopt het beter

Maar hopenlijk is het dan volgende week verholpen. Zo niet dan eis ik mijn geld terug. Desnoods consumentenbond en rechtsbijstand erbij halen.

mysteryXXX
15 september 2009, 13:36
Lopende Werkzaamheden van maandag 14 september 15.29 uur tot vrijdag 18 september 07.00 uur
Wegens werkzaamheden aan ons Interactieve Televisie platform, kunt u in de nachten van 16, 17 en 18 september maar ook alle andere dagen in het jaar tussen 00:00 en 06:00 en 06:00 en 00:00 geen gebruik maken van onze ITV diensten

Zo klopt het beter

Maar hopenlijk is het dan volgende week verholpen. Zo niet dan eis ik mijn geld terug. Desnoods consumentenbond en rechtsbijstand erbij halen.

quote - maar ook alle andere dagen in het jaar tussen 00:00 en 06:00 en o6:00 en 00:00 geen gebruik maken van onze itv diensten.- quote.

en waar is dat goed voor?
ik betaal toch voor 24 uurs service en niet voor de tijden dat hun het uitkomt.
het wordt met de dag gekker.

mysteryXXX
15 september 2009, 14:48
ter compensatie mogen ze wel filmnet losgooien dan.
ben ik ook tevrede in mijn griep tijd nu.

jongetje
17 september 2009, 15:42
ter compensatie mogen ze wel filmnet losgooien dan.
ben ik ook tevrede in mijn griep tijd nu.
Moet je misschien 's nachts gaan slapen :sleep:

nmatheij
19 september 2009, 12:11
Het werkt nog steeds niet, gebeld naar Ziggo. Die hebben enkele gegevens opgeschreven. Godzijdank geen vragen of het wel goed is aangesloten of herinstallaties, ook geen monteurs.

Het is inmiddels bekend dat deze storing in meerdere gebieden optreed en Ziggo verzameld zoveel mogelijk gegevens om het probleem te achterhalen en verhelpen. Hiervoor moeten ze wel info hebben, dus:

Als het niet werkt, even bellen!

Ik ben hierbij trouwens terecht gekomen nadat een medewerker mij had meegedeeld dat iTV bij mij niet geactiveerd was, en heeft mij doorverbonden naar administratie. Daar kwamen ze pas met dit verhaal aanzetten.

Blij te horen dat Ziggo doorheeft dat het probleem niet bij ons ligt, en er aan gewerkt wordt.

r0naldbr
22 september 2009, 14:25

klachten:

m.v.g. mysteryXXX

Zelf ook veel klachten.

wat ik heb gedaan is gebeld met Ziggo klantenservice technisch.
Bij mij hebben ze 2 maanden ITV a 16,95 gecrediteert.
totdat er geen een oplossing is gevonden, blijf ik terug bellen.

Ik betaal uiterraard niet voor een dienst die niet werkt.

succes ermee

Excalibur
25 september 2009, 07:16
Zonder het gehele topic door te hebben gelezen:

Zijn er in dit topic zowel mensen waarbij het nog nooit heeft gewerkt, en mensen waarbij het wel heeft gewerkt maar sinds een bepaalde datum niet meer?

Voor de mensen waarbij het nog nooit heeft gewekt. -> Zelf aangesloten of is het door een monteur aangesloten?

Voor de doe-het-zelvers: Is wel alles vanaf binnenkomst van het signaal tot aan de decoder retour-signaal geschikt? Dit is niet standaard voor elke splitter/versterker en noem het maar op. Wellicht handig om dit even te controleren.

Silvia_31
25 september 2009, 07:49
Alles half juni besteld, drie dagen later in huis. Zelf geinstalleerd werkte meteen [smartcard geactiveerd via Kitaro hier op het forum].
Tussendoor een kapot intern modem gehad [kan gebeuren] ziggo gebeld monteur gehad welke een nieuwe heeft laten opsturen. ITV werkte tijdens de periode dat de interne modem niet kapot was naar behoren. Echter heb ik 2 irritatietjes: Tikkende harde schijf is aanwezig bij zacht geluid en het menu werkt zeeeeeer langzaam. Als daar nog iets aan gedaan wordt dan ben ik tevreden over de cisco en ziggo.
Ik dact ITV niet of nauwelijks te gaan gebruiken maar nam de cisco voor PVR en HD; ik gebruik ITV nu regelmatig kijk vaak series uit TVTheek en af en toe een filmpje.
Postcode 1611 [Bovenkarspel]
Als ik een cijfer moest geven voor Cisco een 8 en voor Ziggo hetzelfde. Nog geen problemen gehad met slechte service of facturatie.

nmatheij
28 september 2009, 12:09
Besteld, zelf aangesloten, werkte niet, Kintaro heeft het geactiveerd en het werkte.

Een week later werkte het niet meer. Bij mij vader wel (400m verderop). Hij zei dat ik het wandkastje moest vervangen (deze splitste op naar radio/tv). Hierna werkte het inderdaad weer. Signalen van 100/100.

Een week daarna (begin September) hield het er weer mee op en sindsdien werkt het niet meer.

Mijn vader heeft een monteur over de vloer gehad, die na twee uur prutsen de conclusie trok dat het probleem niet bij ons ligt, dit heeft Ziggo ook al tegen mij gezegd. Ze zijn er aan bezig, maar moeten de oorzaak van het probleem nog vinden.

Afgelopen week hebben ze mijn vader gebeld met het bericht dat ze uren in de wijkcentrale hebben gewerkt, welke blijkbaar een puinzooi was. Ze vroegen hem of ie het nog eens wilde proberen, maar het werkte nog steeds niet.

Gisteren nog eens geprobeerd, geen resultaat. Ik kan een film aanklikken en krijg dan de melding "Wacht tot het afspelen begint", dit zou normaal na enkele seconden verdwijnen als de film/serie begint. Nu blijft het een minuut staan en dan krijg ik de melding "Afspelen mislukt, druk op OK om TV te kijken." (of iets in die richting).

lionking
10 oktober 2009, 22:21
Na de storing van een paar weken geleden had ik hier al aangegeven om mijn abonnement op ITV op te zeggen maar ITV deed het opeens weer,
maar van de week was het weer mis, maar opzeggen via de site ho maar want Ziggo's website lag plat.Vandaag was de site wel weer bereikbaar dus heb het bij deze opgezegd.Ik weet niet wat ze bij Ziggo uitspoken want het is daar een grote puinzooi ik denk dat Ziggo een bedrijf is wat het nooit zal leren. Het grote probleem bij dit soort bedrijven is dat men de goede raad van de mensen op de werkvloer niet serieus neemt en er hordes managers lopen die de boel in de soep laten lopen omdat men dingen op de markt brengt die nog niet goed werken.

proxyl
24 oktober 2009, 17:18
Alles zo eens doorgelezen hebbende ben ik van iedereen geloof ik toch wel het langst bezig om dit kolere apparaat eens aan de gang te krijgen.
Op 6 MEI 2009! heb ik ITV met de bijbehorende Cisco PVR decoder besteld.
Ik had hiervoor mijn eigen HTPC met een dubbele floppy DTV geinstalleerd met een dubbele smart card. Ik heb de HTPC uiteraard nog met de smart cards maar die zijn niet CI+. Ik wilde het ITV gebeuren wel eens gaan proberen aangezien de aansturing om bepaalde programmas te bekijken met DVB-viewer of het nimmer aan de praat krijgende Mediaportal via een pc toch wel omslachtig is ivgm met de Cisco afstandsbediening.
Niet lang nadat ik het besteld had kreeg ik de cisco decoder/pvr binnen.
Het apparaat helemaal volgens de beschrijving aangesloten met de eengats wandcontact doos die was meegeleverd. vanuid die wandcontact doos met een "monsterkabel" van behoorlijk wat centen de Cisco aangesloten en vanuit de decoder weer met een "Monster-HDMI ultra kabel" deze aangesloten op de HDMI poort van m'n 46" Samsung. Laat maar komen die ITV, dat word films kijken dacht ik nog.
Handleiding gelezen dat ik tijdens de installatie de stekker eruit moest trekken nadat de nieuwe firmware was geinstalleerd. Allemaal gedaan en alles leek gladjes te verlopen. Met de nieuwe firmware de installatie van de digitale tv doorgelopen met de juiste frequenties etc etc en ja hoor ik had beeld 149 kanalen digitale (HD)tv en radio:thankyou:. Volgende stap, de ITV installatie........ en toen kwamen de problemen.
Code B, uw installatie gaat op de achtergrond door, u kunt op OK drukken.
Geen vraag over postcode of iets dergelijks wat ik in de handleiding las.
Na 5 minuten maar eens op menu gedrukt om te kijken de ITV werkte.
Meteen vastlopen dat kreng en geen enkele knop op het apparaat werkte nog, noch op de AB. Zoals bij een ander apparaat dan maar de stekker eruit en opnieuw beginnen. Gelukkig dacht ik nog, hij doet het nog.
Volgende dag maar weer proberen dacht ik want moeders wilde graag tv kijken en dat gaat tot nu toe steeds goed.
De volgende ochtend nieuws kijken, weer mis. De Cisco was weer vastgelopen en weer moest de stekker eruit. Ik begon nu dus al wel argwaan te krijgen maar gaf de moed niet op en besloot "fijn" weer de ITV bij den hoorns te vatten en opnieuw het installatie process af te lopen maar werd weer teleurgesteld door CODE B of Netwerkfout. Hmmm, maar eens de helpdesk bellen...... na 20 minuten wachten $$$:censored: iemand aan de lijn. Mag ik u postcode etc. die ik geloof ik al 3x gegeven had. Heeft u het allemaal goed aangesloten? jaaa zucht. Heeft u de smartcard al geactiveerd? Oh moest dat dan, ok. Dus hup online en gauw activeren, klaar is kees dacht ik... Star Wars here I come....:no:
Nee nee nee, dat gaat zomaar niet want de aanvraag moet eerst naar ZuidWest toe om de ITV officieel aan te vragen. Wat heb ik dan in Mei gedaan? om een pannekoek met stroop gevraagd? Regel dat zou ik zeggen en dan wil ik morgen ITV kunnen kijken. Nou meneer, dat kan wel eens 5 "werk" dagen duren. Met dit soort dingen moet je gewoon 24/7 service verlenen of kijken we in het weekeind geen tv meer in Nederland?
Ik werk op een 5 weken op 5 weken af basis in het buitenland en het eind van de 5 weken af was aangekomen dus helaas dan moet ik het maar kijken als ik weer thuis kom. In Juli thuis gekomen en snel gekeken of het werkte. Shi... nog niks grrmmbbllll installeren code B, netwerk fout vastlopen. Nog steeds hetzelfde. Tja en dan ga je 3 weken op vakantie in Juli dus dan komt er weer niks van. Maar een afspraak voor een monteur laten maken om te kijken of ik met m'n MTS dat doosje goed heb aangesloten. Tringgg, Ja hallo met Ziggo, neee :no:u kunt pas 31 Augustus een monteur langs krijgen. En in September dan als ik weer thuis ben? Zover gaat mijn afspraken Kalender niet. Nou dan moeders de vrouw maar op haar vrije dag met de monteur op 31 Augustus laten stoeien met de Cisco. Ik moest begin Augustus weer weg en na talloze installatie attempts nog steeds hetzelfde verhaal en vastlopers. Een nieuwe Cisco dan want dan is ie waarschijnlijk nie goed? Neeee:no: eerst gaan we andere dingen bekijken en ik zie dat uw bestelling niet word doorgestuurd, we gaan het laten "E X E L E R E N" maar het kan even duren. Enfin, ik was al compleet murw geslagen en zat gorchelend op de bank met m'n AB. Den Ziggo monteur kwam op 31 Augustus langs maar net 5 minuten te laat want m'n vrouw moest om 13:00 werken en hij kwam om 13:05 ondanks de afspraak van 08:00-12:00 die gemaakt was. :evil::evil::evil: gelukkig kon hij de Maandag erop wel en heeft hij geconstateerd dat alles correct aangesloten was en er dus inderdaad geen IP-adres van de server kwam. Dus maw dat verdomde muurcontact doosje van Ziggo werkt dus niet want een retour signaal komt er niet door. Ja de kabel op een andere poort aansluiten op de beeldversterker, met een scart kabel installeren, een andere taal instellen, drie keer om het huis rennen en Ziggo, Ziggo, Ziggo roepen en dan de knop op aan...... flauwekul allemaal. het moet gewoon werken. De monteur zou een rapport opmaken en adviseren de cisco uit te wisselen met een nieuwe. Niks meer van vernomen. September ging voorbij en nu Oktober en als ik straks in November thuiskom wrijf ik in mijn handjes want volgens "Mijn Ziggo" ben ik sinds 30 September aangesloten op net gemist en TV-theek enfin, ITV-totaaaal :pompom:. In Oktober, voordat ik wegging , werkte het nog niet maar ach, je raakt eraan gewend. Heb al wel E210 kunnen dokken maar dat zal Ziggo ze aan de anus oxyderen. Als ik in November nog geen ITV heb flikker ik de Cisco met smartcard bij Ziggo door het raam. Heb ik toch nog plezier van m'n 210 pleuro.

akrikke
4 november 2009, 08:49
Hier heb ik precies hetzelfde probleem.

Een paar maanden geleden heb ikm de Cisco PVR in huis gehaald en alles keurig aangesloten volgens de instructies. En alles werkte als een zonnetje, maar ongeveer 2 maanden geleden deden de interactieve diensten het ineens niet meer. Dus Ziggo gebeld en na wat instructies als fabrieksinstellingen herstellen e.d. werd besloten een monteur te sturen.

Deze monteur kwam (na 4 weken!!), zag en constateerde dat alles werkelijk keurig was geinstalleerd en dat er prima signaal was. Hij kon niets meer doen dus er moest een andere monteur komen. Die kwam weer 2 weken later en die was erg verbaasd want hij kon precies hetzlefde als zijn voorganger dus waarom hij nu was gestuurd was hem een raadsel. Hij belde waar ik bijstond de afdeling die de provisioning doet en constateerde dat daar het e.e.a. fout stond ingesteld. Dit zou worden aangepast en dan zou het binnen 24 uur weer moeten werken. Hij zou mij in ieder geval terugbellen. Uiteraard ben ik niet teruggebeld. Dus na een paar dagen heb ik zelf maar weer eens gebeld. Weer begon de hele procedure van voren af aan (fabrieksinstellingen etc...) Weer bleek het ligt niet bij u maar bij Ziggo. De afdeling NL Dispatch moet dit oplossen. u wordt op 22 oktober gemaild of gebeld door deze afdeling of door de helpdesk, was het verhaal.

Uiteraard werd ik niet gebeld op 22 oktober. Op 24 oktober heb ik maar weer eens gebeld en daar kreeg ik te horen dat NL Dispatch alleen per interne Ziggo mail te bereiken was en dat ze nog tot 25 oktober de tijd hadden om het probleem op te lossen. Dus u moet nog even geduld hebben. Eind vorige week was het nog steeds niet opgelost, dus ik heb maar weer eens gebeld. Daar sprak ik een hele vriendelijke helpdeskmedewerker (dhr. Mellisen) die mij aanbood om e.e.a. uit te zoeken. Als het maandag niet zou werken dan zou hij contact met mij opnemen. Dat heeft hij ook keurig gedaan, alleen bereikte hij mijn voicemail en deed het verzoek om hem terug te bellen.

Toen ik dat deed kreeg ik een collega van hem aan de lijn die mij vertelde dat hij niet kon doorverbinden en dat deze collega niet eens bestond(!!). En dat ik maar gewoon moest wachten want meer bereikte ik toch niet.

Ondertussen heb ik een Cisco ontvanger die wel IP-adressen krijgt, wel signaal heeft, maar geen serving area krijgt. Kortom er is wel up en down communicatie, maar ergens in het systeem van Ziggo krijg ik niet de afspeelrechten toegewezen. En dus heb ik nergens de play-knop en kan ik wel zien wat ik mis maar er niet van genieten.

Ziggo is wel mans genoeg om elke maand het abonnementsgeld van de rekening te schrijven, maar klanten fatsoenlijk te woord staan, laat staan Interactieve TV leveren lukt ze niet.

Hierop heb ik maar eens klacht ingestuurd via het klachtenformulier. De volgende dag krijg ik het volgende antwoord:

Geachte heer Krikke,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Ik begrijp uit onze administratie dat er reeds een aantal monteuren langs zijn geweest en dat het probleem lokaal voor hen onoplosbaar bleek, op het moment staat er een actie uit naar onze derdelijns afdeling en deze zullen de eerstvolgende te nemen actie nemen. Ik kan u op dit moment slechts vragen hiervoor geduld te hebben en onze excuses aan te bieden dat dit probleem nog niet is opgelost. Op het moment dat het wel is opgelost en er is achterhaald wat nu het probleem is kan er gekeken worden naar vergoedingen.

Met vriendelijke groet,

Peter Penning
Afdeling Klantenservice
Ziggo

Absurd. Ze moeten nu wel heel erg snel met een goede oplossing komen anders gooi ik alles wat ik hier van Ziggo heb het raam uit.

Volgens mij hebben ze hun Interactive TV product nog helemaal niet in de vingers en wij moeten daarvoor bloeden. Ik wil best proefkonijn zijn, maar dan wel graag op hun kosten.

rampage
4 november 2009, 10:15
(...)
Ondertussen heb ik een Cisco ontvanger die wel IP-adressen krijgt, wel signaal heeft, maar geen serving area krijgt. Kortom er is wel up en down communicatie, maar ergens in het systeem van Ziggo krijg ik niet de afspeelrechten toegewezen. En dus heb ik nergens de play-knop en kan ik wel zien wat ik mis maar er niet van genieten.

Geen Serving Area betekent doorgaans dat er nog een twee-gats wandcontactdoos in de schakeling zit. Hoe is de aansluitwijze vanaf de hoofdaansluiting tot en met de Cisco?

akrikke
4 november 2009, 13:33
Geen Serving Area betekent doorgaans dat er nog een twee-gats wandcontactdoos in de schakeling zit. Hoe is de aansluitwijze vanaf de hoofdaansluiting tot en met de Cisco?

De bekabeling is als volgt:
van de een-gats-doos naar de meegeleverde versterker.
Deze een-gats-doos is door de eerste monteur nog voor de zekerheid vervangen.

van de versterker poort 4 naar een-gatsdoos bij cisco.
Dit is de meegeleverde een-gatsdoos.
Daarna vanaf de cisco verbonden naar de TV.

Op poort 1 van de versterker is een Hirschmann versterker aangesloten die de rest van aansluitingen in het huis bediend.

Dit is door 2 monteurs van Ziggo gecontroleerd en zij constaren beide dat het in orde is.

Ik krijg wel IP-adres op STP en kabelmodem.

Het heeft al eerder prima gewerkt maar ineens was het afgelopen, zonder dat ik zelf iets heb veranderd.

akrikke
17 november 2009, 13:08
Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder. Ziggo gaf op 5 november aan binnen een week contact op te nemen, maar tot nu toe heb ik nog niets van ze vernomen. Ook is de klacht nog niet verholpen.

Wel hebben ze inmiddels 1 maand gecrediteerd. Dat is dan wel weer netjes van ze.

Ik heb maar weer eens een reminder gestuurd. Kijken of dat werkt.

proxyl
18 november 2009, 05:15
Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder. Ziggo gaf op 5 november aan binnen een week contact op te nemen, maar tot nu toe heb ik nog niets van ze vernomen. Ook is de klacht nog niet verholpen.

Wel hebben ze inmiddels 1 maand gecrediteerd. Dat is dan wel weer netjes van ze.

Ik heb maar weer eens een reminder gestuurd. Kijken of dat werkt.

Ik ben helaas nog steeds niet thuis en m'n vriendin boeit het niet echt om het te checken of het nu werkt. "Nee dat doe jij maar", ITV zal wel meer een "mannen" ding zijn totdat alles werkt ha ha ha. Net als bij Akrikke ook m'n eerste 2 fakturen binnen die wel leuk al in September en Oktober de ITV hebben gerekend. Als ze mij gaan faktureren hoop ik wel voor ze dat het werkt want anders ga ik behoorlijk wat eisen stellen.

akrikke
27 november 2009, 14:14
We zijn weer een stapje verder en weer terug bij af...

Nadat een monteur hier de hele morgen alles heeft gecheckt. Zelfs op het aansluitpunt in de meterkast. Kunnen we niet anders dan concluderen dat het niet bij mij thuis zit. Dat laat over: de wijkentrale en het NOC. Dus is er geescaleerd (nou zeg, na 3 maanden al) naar NOC.
NOC is hetzlefde als NL Dispatch en die hebben al weken niets van zich laten horen. Maar ze gaan vandaag nog reageren is mij verteld.. ben benieuwd.

Ziggo lijkt nog niet echt te weten hoe ze ITV moeten leveren...

Wordt vervolgd...

rampage
27 november 2009, 16:13
Al zij het een wat late reply, nog even voor mijn beeldvorming:

Is de afstand vanaf de Breedbandversterker tot aan de Cisco werkelijk 15 (of meer) meter?

En de monteur die is langsgeweest, heeft deze wel/niet gemeten op de frequenties 130 / 138 mHz?

De bekabeling is als volgt:
van de een-gats-doos naar de meegeleverde versterker.
Deze een-gats-doos is door de eerste monteur nog voor de zekerheid vervangen.

van de versterker poort 4 naar een-gatsdoos bij cisco.
Dit is de meegeleverde een-gatsdoos.
Daarna vanaf de cisco verbonden naar de TV.

Op poort 1 van de versterker is een Hirschmann versterker aangesloten die de rest van aansluitingen in het huis bediend.

Dit is door 2 monteurs van Ziggo gecontroleerd en zij constaren beide dat het in orde is.

Ik krijg wel IP-adres op STP en kabelmodem.

Het heeft al eerder prima gewerkt maar ineens was het afgelopen, zonder dat ik zelf iets heb veranderd.

akrikke
27 november 2009, 16:37
Al zij het een wat late reply, nog even voor mijn beeldvorming:

Is de afstand vanaf de Breedbandversterker tot aan de Cisco werkelijk 15 (of meer) meter?

En de monteur die is langsgeweest, heeft deze wel/niet gemeten op de frequenties 130 / 138 mHz?

De monteur kon niet meten op 130 / 138 mHz hij kon alleen het gewone signaal meten. Wel heeft hij d.w.v. een kabelmodem gecheckt of er wel retoursignaal was.
Bovendien hebben we de decoder direct op de OPA aangesloten, met hetzelfde effect. Serving area: <none>.

Het signaal dat is gemeten was eerder te hard/te goed dan te zacht.

Uiteindelijk is de configuratie nu (i.o.m. de monteur) zo:

OPA -> breedbandversterker

poort 1-> Cisco (met 15meter+) (signaal sterkte 72 dB)
poort 2 -> leeg
poort 3 -> analoge TV
poort 4 -> splitter -> rest van de kamers

rampage
27 november 2009, 16:48
Vreemd dat de monteur dat niet kon meten...

Afwachten dan maar, ik hoop op een spoedige afhandeling van je probleem.

akrikke
27 november 2009, 17:13
Vreemd dat de monteur dat niet kon meten...

Afwachten dan maar, ik hoop op een spoedige afhandeling van je probleem.

Was geen monteur van Ziggo zelf, mar van Schuuring.
Dit in tegenstelling tot de afspraak. Er zou een Ziggo monteur komen omdat er al 2 monteurs zijn geweest (beide extern). De monteur zou de retoursignalen meten en een testdecoder meenemen om dat te testen. Al die instructies waren niet doorgekomen.

Ik zit nu al 3 maanden af te wachten, is wel een beetje erg lang...

Dankje voor je hulp en meedenken.

akrikke
2 december 2009, 08:27
Gisteren kwam er een nieuwe monteur langs van Ziggo met een "echte" meter. Hij heeft het tot op de bodem uitgezocht en nagemeten. Nu blijkt dat de hele wijk met een veel te laag signaal zit op 130 en 138 MHz. Alle andere frequenties zijn wel goed.

Het is dus nu vastgesteld dat het probleem niet bij on szit maar in het netwerk van Ziggo. Nu het probleem is gelocaliseerd geeft Ziggo aan dat het met 1 a 2 werkdagen moet zijn opgelost.

Ik hoop het.

akrikke
3 december 2009, 07:48
Opgelost...

Ik heb inmiddels weer een serving area en kan nu weer gebruik maken van interactieve TV. Nu nog even een klacht indienen om mijn gemaakte kosten en uren te compenseren en danis het helemaal klaar.

proxyl
4 december 2009, 06:55
Ik heb dan eindelijk ook ITV nu.
Het hele euvel berust op de Euro 125 kostende Monsterkabel van de beeldversterker naar de decoder!!!!
Nu er bij Ziggo eindelijk eens mensen zitten die getrained zijn op de Cisco decoder wist hij me heel simpel en efficient te melden dat de monsterkabel wel uitstekende digitale tv doorsluist maar helaas ook alles wat geen tv signaal is er bijzonder goed uit weet te filteren. Mijn retoursignaal werd dus eruit gefilterd waardoor ik geen IP-adres kreeg.
5 minuten en het probleem was opgelost. Een simpele tv-kabel.
Dus iedereen die dit soort problemen als ik ook heeft. Gebruik een gewone tv-kabel vanaf de beeldversterker die in de doos zit bij de decoder. Een zeer grote pluim voor de medewerker van Ziggo. Nu dus nog even 3 maanden ITV abonnement terug vorderen.
En het aanbod van films mag ook wel iets hoger worden want zo'n 20 films in On demand is wel heeeel erg weinig om jezelf een online videotheek te noemen.

crapz0rs
6 december 2009, 00:13
Even monster cable door google heen halen, en je koopt nooit meer zo'n kabel.

veerlj
6 december 2009, 00:52
Ik heb ergens iets op het forum gelezen over die monster kabels en
het niet goed doorgeven van frequencies boven een bepaalde waarde maar ik kan dit niet meer vinden...Net of het gewist is van het forum :?:.

Met zoeken lukte het ook al niet , weet iemand waar ik het kan vinden want bij bcc beweren ze nog steeds dat deze kabels geen problemen geven....al was het probleem een lege portemonee:schater:

trainspotter
8 december 2009, 18:21
Hallo,

Ik heb sinds vandaag eindelijk na letterlijk uren lang telefoneren met Ziggo Interactieve TV geactiveerd. Na alle ervaringen hier in het forum gelezen te hebben was ik er een beetje bang voor, maar na enkele medewerkers gesproken te hebben, was het probleem opgelost en werkte alles. Dus lekker film kijken. Helaas werd mijn enthousiasme al na 20 minuten de grond in geboord. De film stopte er opeens mee. Er kwam een melding "Kan deze film niet verder afspelen, probeer het later opnieuw". En opeens kon ik ook de catalogus niet meer laden. Als ik een andere film wilde selecteren kwam er na enkele minuten de melding "Netwerkfout, probeer het later opnieuw". Alles heeft gewoon gewerkt en midden onder de film springt hij weg en doet niets meer, terwijl ik niets veranderd heb. De Ziggo-medewerker aan de telefoon snapte het probleem ook niet. Weer alles nagelopen en geprobeerd, maar geen oplossing. Hij zou het probleem verder leiden en me terug bellen. Ben benieuwd. Heeft er iemand hier enig idee waar het aan kan liggen en wat ik misschien zelf kan doen om het aan het werken te krijgen?

Mvg, Peter

akrikke
9 december 2009, 12:50
Opgelost...

Ik heb inmiddels weer een serving area en kan nu weer gebruik maken van interactieve TV. Nu nog even een klacht indienen om mijn gemaakte kosten en uren te compenseren en danis het helemaal klaar.

Ziggo heeft me inmiddels ook een keurig aanbod gedaan, dus helemaal happy...

akrikke
9 december 2009, 12:53
Hallo,

Ik heb sinds vandaag eindelijk na letterlijk uren lang telefoneren met Ziggo Interactieve TV geactiveerd. Na alle ervaringen hier in het forum gelezen te hebben was ik er een beetje bang voor, maar na enkele medewerkers gesproken te hebben, was het probleem opgelost en werkte alles. Dus lekker film kijken. Helaas werd mijn enthousiasme al na 20 minuten de grond in geboord. De film stopte er opeens mee. Er kwam een melding "Kan deze film niet verder afspelen, probeer het later opnieuw". En opeens kon ik ook de catalogus niet meer laden. Als ik een andere film wilde selecteren kwam er na enkele minuten de melding "Netwerkfout, probeer het later opnieuw". Alles heeft gewoon gewerkt en midden onder de film springt hij weg en doet niets meer, terwijl ik niets veranderd heb. De Ziggo-medewerker aan de telefoon snapte het probleem ook niet. Weer alles nagelopen en geprobeerd, maar geen oplossing. Hij zou het probleem verder leiden en me terug bellen. Ben benieuwd. Heeft er iemand hier enig idee waar het aan kan liggen en wat ik misschien zelf kan doen om het aan het werken te krijgen?

Mvg, Peter

Zo begon het bij ons ook.
Vraag meteen om een monteur met een meter die ook 130 en 138 MHz goed kan doormeten bij jullie thuis. De ontvangst op deze frequenties zijn nog al storingsgevoelig.

Bij ons lag het aan een netwerkprobleem bij Ziggo zelf (een los contactje...) toen die verholpen was deed alles het prima. Tot dusver werkt alles nog steeds vlekkeloos.

antoinetteb41
10 december 2009, 22:11
@Proxyl

Een zeer grote pluim voor de medewerker van Ziggo

Er zijn naar mijn mening ook wel goede monteurs bij Ziggo,
en dit kan alleen maar beter worden voor het bedrijf,hier was ook een bezig
in de meterkast, ik had hem stiekem verteld wat er aan mankeerde:)

martin56
10 december 2009, 23:51
Hallo,

Mvg, Peter

:giveup:heb je de stekker eruit gehad 10sec,dan weer er i n,start weer op en mestal werkt het weer:pompom:gr martin