View Full Version : Ziggo komt met magazine Zie

amiboy
4 juni 2009, 16:06
Ziggo komt met magazine Zie

Ziggo heeft vandaag haar gratis kwartaal relatiemagazine Zie van Ziggo gelanceerd.

Het blad valt de komende drie weken op de mat bij de 3,3 miljoen abonnees van de kabelexploitant. In het tijdschrift draait het vooral om home entertainment. Zie van Ziggo moet abonnees 'meenemen in de belevingswereld rondom Ziggo, positief bijdragen aan de klanttevredenheid en de bekendheid met producten en diensten van Ziggo vergroten'.

Nico Rijkhoff, Director Brand & Communications van Ziggo, zegt dat een magazine op papier voor een bedrijf als Ziggo een noodzaak is: Mensen vinden het nog steeds prettig om iets tastbaars in handen te hebben en om er doorheen te kunnen bladeren. Het roept een positieve emotie op en dat is precies waar Ziggo voor staat: beleving.'

Bron: http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=2096 (http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=2096)

Ziggo lanceert Zie van ZIGGO

Ziggo lanceert vandaag haar gratis kwartaal relatiemagazine Zie van ZIGGO. Het blad valt de komende drie weken op de mat bij de 3,3 miljoen abonnees van Ziggo en is met die oplage een van de grootste bladen van Nederland. De rode draad in het tijdschrift is home entertainment. Zie van ZIGGO moet abonnees meenemen in de belevingswereld rondom Ziggo, positief bijdragen aan de klanttevredenheid en de bekendheid met producten en diensten van Ziggo vergroten. Zie van ZIGGO heeft een bereik van 7,7 miljoen personen.
Nico Rijkhoff, Director Brand & Communications van Ziggo, is van mening dat zelfs in deze tijd van allerlei vormen van elektronische communicatiemiddelen een magazine op papier voor een bedrijf als Ziggo een noodzaak is: ďMensen vinden het nog steeds prettig om iets tastbaars in handen te hebben en om er doorheen te kunnen bladen. Het roept een positieve emotie op en dat is precies waar Ziggo voor staat: beleving.Ē
Zie van Ziggo is een tijdschrift over zien en beleven. Het magazine helpt lezers de weg te vinden in alle middelen en content die Ziggo hun biedt. Het moet inspireren, op leuke ideeŽn brengen en helpen alles uit televisie, internet en telefonie te halen wat erin zit. Zowel op functioneel gebied als op inhoud. Het geeft heldere informatie over de toepassingsmogelijkheden van de producten en diensten van Ziggo en concrete tips. Verder bevat het blad beeldreportages, interviews met bekende Nederlanders en de laatste hi-tech gadgets.

Bron: http://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggonieuws/artikel?id=db21340

Bekijk de elektronische versie van het eerste nummer hier (http://www.ziggo.nl/zie)

BMWMaX
4 juni 2009, 16:46
Totaal oninteressant en zonde van het geld zulke luxe blaadjes.

Damandan
4 juni 2009, 18:48
Inderdaad totaal onzinnig en zonde van het geld. Gebruik het geld liever voor iets goeds.

pboes
4 juni 2009, 20:30
Ik zag er ook niets bijzonders in staan. Ik zou tegen Ziggo willen zeggen dat ze mijn brievenbus wel over mogen slaan.

om1
4 juni 2009, 21:46
Zal wel mijn techneutische inslag zijn, maar ik heb een regelrechte hekel aan dit soort blaadjes. En gratis bestaat niet. We betalen ervoor zonder dat we gevraagd worden of we het willen.

Ik herhaal maar weer eens wat ik al eerder heb gezegd: wat mij betreft, marketingbudget naar beneden, helpdesk en aanverwante zaken budget omhoog. Daar hebben klanten echt wat aan.

ArChie
4 juni 2009, 21:52
Volgens pagina 6 is Nico Rijkhoff de uitgever, dus die zal in zijn vrije tijd of in de baas zijn tijd wel wat bijverdienen met dit blaadje. Het zijn zware tijden moet je maar denken...

xahmol
5 juni 2009, 06:56
Ik herhaal maar weer eens wat ik al eerder heb gezegd: wat mij betreft, marketingbudget naar beneden, helpdesk en aanverwante zaken budget omhoog. Daar hebben klanten echt wat aan.

Even afgezien van dat ik zelf ook niet echt op zo'n blaadje zit te wachten is dit wat kortzichtig.

Minder marketing = minder klanten = minder omzet = minder geld voor service, helpdesk en kwaliteit. Daar schieten klanten dus niets mee op.

om1
5 juni 2009, 07:40
Dat is de redenering die je altijd hoort. Maar vooral van mensen die zelf in de marketing hoek zitten. Ik denk toch dat het belangrijker is eerst je producten en service op orde te hebben. Dat zijn de echte klantenbinders.

Manolito
5 juni 2009, 09:41
Ik zag er ook niets bijzonders in staan. Ik zou tegen Ziggo willen zeggen dat ze mijn brievenbus wel over mogen slaan.

Ik zag er daarentegen wel wat interresants instaan.
Interactive tv met decoder en dat je dan vast zit aan een tweejarig abonnement. (pagina 26)

Wat betreft op papier uitbrengen, laat de keuze aan de consument, ik ben al tevreden als ik, zoals daarnet, het blad online kan lezen.
Zo stuurt mijn visclub zijn nieuwsbrief, uit financiele overwegingen en milieu, voor diegene die dat willen, ook rond.

CeeS
5 juni 2009, 10:04
Ik zag er daarentegen wel wat interresants instaan.
Interactive tv met decoder en dat je dan vast zit aan een tweejarig abonnement. (pagina 26)

Omdat je een enorme korting krijgt op de prijs van de daarvoor benodigde ontvanger. Je kunt ook een abonnement zonder opzegtermijn nemen, maar dan moet je zelf de ontvanger kopen.

Manolito
5 juni 2009, 10:22
..

Dank voor de uitgebreide info, die mist net dat blad nog :wink:

Decibert
5 juni 2009, 12:50
Wat betreft op papier uitbrengen, laat de keuze aan de consument, ik ben al tevreden als ik, zoals daarnet, het blad online kan lezen.

Tja iets wat je vast kunt houden roept een ander gevoel op dan iets wat je online leest. En ze hebben heus wel een groep klanten zonder internet... Tuurlijk is het beter om het online te doen milieu-technisch, en je kŠn het ook online (http://www.ziemagazine.nl/) lezen, maar ik heb geen opt-out gezien voor de papieren versie.

Als ze zoveel aandacht hadden besteed aan de gewone Ziggo-site als aan die fancy reader zouden een hoop klachten wat ontwerp betreft allang opgelost zijn (half-werkende drukknoppen, onjuist beheerde postcode-invulvelden, "uw bestelling is reeds in behandeling genomen", onjuiste openingstijden, niet-bijgewerkte storingsmeldingen etc.)

xahmol
5 juni 2009, 13:13
Dat is de redenering die je altijd hoort. Maar vooral van mensen die zelf in de marketing hoek zitten. Ik denk toch dat het belangrijker is eerst je producten en service op orde te hebben. Dat zijn de echte klantenbinders.

Je producten op orde hebben is een zogenaamde hygiŽne factor: dat niet voor elkaar hebben kost je klanten (al valt dat vaak in de praktijk heel erg mee, mensen klagen wel veel, maar maar erg weinig klanten stappen ook echt over), maar het wel voor elkaar hebben levert je an sich geen nieuwe klanten.

Marketing daarentegen kan zelfs slechte producten verkopen. Zou haast zeggen waarom anders trekken bv de Nederlandse Energie Maatschappij, Alice en Tele2 zoveel klanten. Echt niet omdat de producten zoveel beter zijn dan bij Ziggo als je de klachtenfora over die providers ziet.

Maar goed: getting off topic hier.

ArChie
5 juni 2009, 13:58
Wat zal het kosten om zo'n glossy magazine van 52 pagina's te maken en te bezorgen? 5 euro per exemplaar? Dat maal 3,3 miljoen aansluitingen is 16,5 miljoen euro. Verschijnt 4 keer per jaar dus 66 miljoen per jaar die uiteindelijk betaald wordt uit ons abonnementsgeld. En dat voor klanten die ze al verworven hebben en dus beter tevreden kunnen houden met lagere abonnementskosten, minder storingen, meer of behoud van (betaalde) content in de analoge/digitale radio en TV pakketten, kwalitatief betere support, kwalitatief betere diensten en ga zo maar door.

Decibert
5 juni 2009, 14:20
Wat zal het kosten om zo'n glossy magazine van 52 pagina's te maken en te bezorgen? 5 euro per exemplaar? Dat maal 3,3 miljoen aansluitingen is 16,5 miljoen euro. Verschijnt 4 keer per jaar dus 66 miljoen per jaar die uiteindelijk betaald wordt uit ons abonnementsgeld. En dat voor klanten die ze al verworven hebben en dus beter tevreden kunnen houden met lagere abonnementskosten, minder storingen, meer of behoud van (betaalde) content in de analoge/digitale radio en TV pakketten, kwalitatief betere support, kwalitatief betere diensten en ga zo maar door.

Honderd procent mee eens.

GolfTouch
5 juni 2009, 14:30
Omdat je een enorme korting krijgt op de prijs van de daarvoor benodigde ontvanger. Je kunt ook een abonnement zonder opzegtermijn nemen, maar dan moet je zelf de ontvanger kopen.

Je betaald wel eenmalig 130 Euro voor de ontvanger en vervolgens 2 jaar lang elke maand nog 5 Euro extra bijdrage voor de ontvanger.
Dus ben je uiteindelijk nog 250 Euro kwijt.

CeeS
5 juni 2009, 14:40
Dus ben je uiteindelijk nog 250 Euro kwijt.
Klopt, maar in de winkel kost hij adviesprijs 499 euro en de goedkoopste straatprijs (http://www.prijsvergelijk.nl/mediaspeler/cisco-mediaspeler/cisco_8455dvb/)is zo'n 410 euro. Dus zo'n 160~250 euro korting met een 2 jarig abbo.

GolfTouch
5 juni 2009, 14:45
Klopt, maar in de winkel kost hij adviesprijs 499 euro en de goedkoopste straatprijs (http://www.prijsvergelijk.nl/mediaspeler/cisco-mediaspeler/cisco_8455dvb/)is zo'n 410 euro. Dus zo'n 160~250 euro korting met een 2 jarig abbo.

Klopt. Het is ook een mooie aanbieding alleen zijn er altijd mensen die de kleine lettertjes niet zien/lezen.
Maar wat zou zo'n decoder over 2 jaar kosten?

Decibert
5 juni 2009, 14:49
Het lijkt wel propaganda, maar dan in commerciele vorm.

Dat heet reclame. Je hebt reclame die nuttig is voor klanten (op de hoogte gehouden worden van nieuwe acties, reclame die anders duurdere diensten bekostigd) en dit soort reclame, waar je geen bal aan hebt.

vinnie-terranova
5 juni 2009, 17:12
jah inderdaad, laat ze dit geld anders investeren. De Postbode was er niet gelukkig mee zag ik, en ik dacht nog, leuk een magazine van ziggo. Maar toen ik erdoor bladerde viel me gelijk de toon van het magazine op.
Het lijkt wel propaganda, maar dan in commerciele vorm.
Zo is te zien op pagina 1 dat mensen die ooit slechte ervaring met ziggo hadden, nu dik tevreden zijn (eigen schouderklopje) Op pagina 10 dat de ziggo versie van de siemens goed (uitstekend prijs kwaliteit) beoordeeld is.
op pagina 13 weer iemand die eerder niet tevreden was maar nu alles dik in orde is. Jim staat op pagina 32/33 zijn nieuwe CD te promoten (met een ziggo verhaaltje eromheen geschreven)
Op pagina 37 iemand met een rekening van 326,49 euro, tja... Volgens mij heeft iedereen zijn eigen belgedrag zelf in de hand, gwoon voor dat bedrag verbruikt dus.
Op pagina 50 laten ze een kantenservicemedewerker alweer zeggen dat er na opstartproblemen, nu alles veel beter gaat en veel minder problemen zijn.

En als klap op de vuurpijl op pagina 51 een ingezonden stukje van de heer C. Damen uit Rosmalen. Hoe ziggo zijn leven gebeterd heeft en hij dik tevreden is nu.

Ik ben zelf ook tevreden met ziggo, laat dat duidelijk zijn. Maar de toon van het magazine komt mij niet echt geloofwaardig over. Dit is commerciele Propaganda.

Goede reclame maak je pas als je bedrijf positief staat aangeschreven door klanten en derden, niet als je jezelf op de borst klopt met een blaadje als wat een groot deel van nederland nu in de bus heeft gekregen

BMWMaX
9 juni 2009, 16:38
Precies, al die opgeblazen positiviteit lees ik liever in een minder opgeblazen versie via bijvoorbeeld dit forum of elders op internet. Helaas worden forums, lijkt het, alleen gebruikt om te klagen.

Wij zijn hier wel redelijk tevreden net als vele anderen die je niet hoort of ziet. De meesten zijn tevreden alleen daar merk je nooit iets van.

hoonteweg
14 juni 2009, 11:00
ik heb vorige week het magazine ontvangen. Zag er wel goed uit, maar niet echt inhoudelijk interessant vond ik.

Willo
18 juni 2009, 18:24
Blaadje ligt al gezellig in de oud papierbak. De scholen zijn er in ieder geval wel blij mee, dit in tegenstelling tot mijn persoontje:wink:
Laat ze dat geld maar gebruiken om hun helpdesk te verbeteren, want daar schort hier en daar nog wel wat aan.
Ik bedank voor dit soort propagandablaadjes, want dat was het, niet meer en niet minder.

noknow
19 juni 2009, 19:13

Ook ik zit niet te wachten op van die glimmende blaadjes met non-informatie. Ik zou zeggen tegen iedereen: Stuur een mail aan zie@ziggo.nl.

Laten ze de productie kosten maar van het abonementsbedrag afhalen.

Hengelerweend
19 juni 2009, 19:27
Ook ik zit niet te wachten op van die glimmende blaadjes met non-informatie. Ik zou zeggen tegen iedereen: Stuur een mail aan zie@ziggo.nl.

Laten ze de productie kosten maar van het abonementsbedrag afhalen. Wat dacht je er aan over te houden ?
Ziggo heeft ruim 3,3 miljoen aansluitingen.

noknow
19 juni 2009, 19:34
Tja,

Rekening houdend met 3,50 (is een gok) kosten per magazine moet er toch een maandje gratis basis pakket mogelijk zijn. :)

Tommy
19 juni 2009, 20:44
Tja,

Rekening houdend met 3,50 (is een gok) kosten per magazine moet er toch een maandje gratis basis pakket mogelijk zijn. :)

Door de hoge oplage (3 miljoen) kost 1 exemplaar minder dan een euro.
Op mijn werk heb ik namelijk te maken met het drukken van tijdschriften.

Tommy

Unknown
19 juni 2009, 22:23
Door de hoge oplage (3 miljoen) kost 1 exemplaar minder dan een euro.
Op mijn werk heb ik namelijk te maken met het drukken van tijdschriften.

Tommy
Ik neem aan dat dat alleen de kosten van het drukken zijn?

Het ontwerpen en verspreiden van die tijdschriften zal namelijk waarschijnlijk ook niet gratis gedaan worden. :oyeah:

Decibert
19 juni 2009, 23:01
Dan is er natuurlijk nog de bijbehorende flashy website waar kennelijk meer aandacht aan is besteed dan aan de gewone Ziggo-site...

Reclame hoort erbij, alleen zo'n onzinblaadje komt heel ongelukkig aan als er nog zoveel dingen te bedenken zijn die echt wel belangrijker zijn voor Ziggo om te regelen op dit moment en ook meer opleveren uiteindelijk (uitbreiding en uitgebreidere training helpdesk, verbetering onderlinge communicatie tussen afdelingen, van bovenaf naar de afdelingen toe en voorŠl vanaf de eerstelijns tot aan het management mag er ook wel eens feedback opgepakt worden, aangepaste openingstijden (of gewoon geen domme fouten maken op correspondentie), en een beter georganiseerde structuur wat betreft klacht-, taak- en factuurafhandeling, etc.).

Het is niet zo simpel natuurlijk, en het is ook niet allemaal kommer en kwel, en voor veel mensen is het waar wat er in het blaadje staat, maar ruimte voor verbetering is er, het enige wat het tegenhoudt zullen de kosten wel weer zijn. Uiteindelijk denk Ūk dat de door mij genoemde investeringen uiteindelijk meer opleveren aan klantbehoud dan dit nietszeggende drukwerkje.

Ziggoetoo
16 september 2009, 20:45
Op de kaft staat er dit: "Persoonlijke actiecode: 1234567" (1234567 is als voorbeeld)

Wat kan ik hiermee?

Willo
16 september 2009, 21:13
Op de kaft staat er dit: "Persoonlijke actiecode: 1234567" (1234567 is als voorbeeld)

Wat kan ik hiermee?

Misschien is jouw nummer wel het winnende nummer om als je problemen hebt gelijk goed geholpen te worden:-P

Dat was dus een geintje, ik heb echt geen idee, mijn blaadje ging rechtstreeks van de brievenbus de oud papier doos in:wink:

Witchfinder
16 september 2009, 21:18
Ik ben meer geÔnteresseerd in een goede dienstverlening/service en nauwkeurigheid. Helaas is het nog steeds bagger bij Ziggo...

Zo'n blaadje gaat gelijk naar het oud papier.

catastrofus
17 september 2009, 20:11

Wat kan ik hiermee?

Volgens mij om bijv EL te bestellen zodat de eerste 2 maanden gratis zijn. Zoals je ook al vroeg bij http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=203676&postcount=191

Als je chinchan (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15583) niet wil pm'n dan moet je het zelf maar weten...

Gert.

Ziggoetoo
17 september 2009, 20:22
Volgens mij om bijv EL te bestellen zodat de eerste 2 maanden gratis zijn. Zoals je ook al vroeg bij http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=203676&postcount=191

Als je chinchan (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15583) niet wil pm'n dan moet je het zelf maar weten...

Gert.

Ja, bedankt voor de info. :cool:

catastrofus
17 september 2009, 20:32
Ja, bedankt voor de info. :cool:

Graag gedaan! :pompom:

Gert.

rens12
28 november 2009, 14:39
Ik zie voor het eerst het blad ZIE (nr;3),
die andere twee zijn mij niet opgevallen.
Ik haat ongevraagde reklame en wil dit ook niet meer ontvangen.
Linda de Mol is een best mens, maar ik hoor al veel te veel van allerlei zgn BN'ers. dit is gewoon een soort prive
ik zie diverse mensen die de moeite genomen hebben dit te melden
Wanneer stopt dit, waar kan ik me uitschrijven voor deze brievenbusbende???

Renatus
28 november 2009, 14:50
Ik zie voor het eerst het blad ZIE (nr;3),
die andere twee zijn mij niet opgevallen.
Ik haat ongevraagde reklame en wil dit ook niet meer ontvangen.
Linda de Mol is een best mens, maar ik hoor al veel te veel van allerlei zgn BN'ers. dit is gewoon een soort prive
ik zie diverse mensen die de moeite genomen hebben dit te melden
Wanneer stopt dit, waar kan ik me uitschrijven voor deze brievenbusbende???

Reclame? Het is een 'magazine' hoor. :wink:

Je kan een berichtje sturen via https://www.ziggo.nl/#help/contactformulier dat je het op prijs zou stellen het niet meer te ontvangen. Het is geadresseerde post dus een eventuele 'nee/nee' sticker op de brievenbus is niet afdoende.