View Full Version : hoe is je ervaring met Windows 7 ?

dj-scratch
27 mei 2009, 12:35
Ben nu even Windows 7 van build 7100 naar 7127 aan het updaten, dus even reactie via iPhone maar die optie van backup zat helemaal niet op de WRT160N.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20

FF offtopic hoe is je ervaring met Windows 7 ?

is die sneller en stabieler dan vista ?

Sjaool
27 mei 2009, 18:03
Ik heb Windows 7 (64 bit) hier draaien en ik moet zeggen dat hij er beter uit ziet dan Vista en ook nog eens minder aan mijn hoofd zeurt met diverse meldingen.

Het snelheidsverschil in vergelijking met Vista is volgens mij te verwaarlozen.
Het achterwege blijven van overbodige meldingen draagt natuurlijk ook bij aan een gevoel van "sneller" werken.

In ieder geval heb ik Vista hier overgeslagen en ik geloof dat ik daar heel blij mee mag zijn. ;)

Vista ken ik van pc's van kennissen en familie.

Mijn pc is een AMD Athlon X2 5200+, Gigabyte GA-M65S-S3 moederbord met 4 GB geheugen (OCZ Reaper Dual Channel), Western Digital WD1001FALS 1 TB harddisk en een Asus 9600 GT Silent videokaart en het draait allemaal behoorlijk prettig.

grensstreek
27 mei 2009, 19:15
er zijn nog een paar problemen met de nieuwe buil en wel niet alle drivers kent windows 7 daar ben ik nu tegen aan gelopen want test deze versie en als hoofd vista die netjes werkt.

SvenEnSabrina
10 juni 2009, 12:59

is die sneller en stabieler dan vista ?

Zeker weten dat die sneller en stabieler is! Heb laatste (RC) versie...

Sjaool
10 juni 2009, 13:36
Windows 7 is sneller en ook nog eens gebruiksvriendelijker dan Vista.

Het enige waar ik nog wel eens tegenaanloop is de slaapstand van de harde schijven. Windows 7 gaat dan hangen/wachten totdat de schijf beschikbaar is. Dit duurt nogal lang en dan zit er niks anders op om de taskmanager er bij te halen en het programma af te sluiten.
Na het opnieuw opstarten van het programma werkt de toegang tot de harde schijf wel vlekkeloos.

SvenEnSabrina
10 juni 2009, 13:59
Het enige waar ik nog wel eens tegenaanloop is de slaapstand van de harde schijven. Windows 7 gaat dan hangen/wachten totdat de schijf beschikbaar is. Dit duurt nogal lang en dan zit er niks anders op om de taskmanager er bij te halen en het programma af te sluiten.

Heb hier zelf geen last van, zal straks (thuis) eens iets grondiger checken... Maar welk programma afsluiten bedoel je?

dj-scratch
10 juni 2009, 15:37
Windows 7 is sneller en ook nog eens gebruiksvriendelijker dan Vista.

Na het opnieuw opstarten van het programma werkt de toegang tot de harde schijf wel vlekkeloos.

Dat kan je uitzetten bij geavanceerd energie beheer

Sjaool
10 juni 2009, 15:38
^Weet ik, maar als je zo'n functie in je pakket inbouwt dan mag het van mij wel vlekkeloos werken. ;)

pletter
10 juni 2009, 17:08
moet zeggen erg stabiel gebruikt alleen rond de 350 mb geheugen meteen als hij opstart ik gebruik win7 voor een servernode loopt nu 20 dagen zonder haperingen winxp liep nog al eens vast door vele connecties deze win7 schijnt daar minder last van te hebben

Uptime: 20 d, 3 h (Since: may, 21 at 13:51) - Load: 231 Conns: 2 (last: 1 d, 18 h, 25 m) Search: 0 @ pletter v2.07i

dus voor mij best wel goede ervaringen

groetjes
peter

Ed
11 juni 2009, 09:32

is die sneller en stabieler dan vista ?Zo, ik kom dit bericht nu pas tegen ;)

Ik heb toen build 7127 geïnstalleerd, maar ben terug gegaan build 7100 (RC1). Over het algemeen is het wel sneller dan Vista, maar voor de rest eigenlijk gewoon hetzelfde (op een paar programma's na). Ik gebruik Windows 7 overigens als dagelijks OS. Men zegt dat Windows 7 Vista had moeten zijn en daar ben ik het wel mee eens. Ik draai de 64-bits versie, zodat ik ten eerste de volledige 4GB in mijn systeem kan gebruiken (voor de officiële introductie wil ik daar nog 4GB bij doen en een WD VelociRaptor 300GB schijf kopen en gebruiken als OS schijf) en ten tweede dat het gewoon merkbaar sneller is dan de 32-bits versie. Maar stabieler? Vista was al heel erg stabiel ;)

Alle hardware in mijn PC werkt. Zelfs de soundcard van Creative dmv Win7 beta drivers van hun zonder opstartconsole. Printer van Canon werkt dmv installatie van Vista x64 drivers. En mochten er nog twijfelprogramma's zijn, altijd de Vista drivers proberen en 99 van de 100 keer werken die gewoon.

Het probleempje met de harde schijven in slaapstand die aangeroepen worden. Eigenlijk is dat niet echt een probleem. Als je bijvoorbeeld met Verkenner het overzicht van de PC wil hebben en de schijven staan nog in slaapstand kan het even duren voordat je een overzicht krijgt, maar dat is logischerwijs ook afhankelijk van de snelheid waarmee de schijven vanuit slaapstand opstarten. Op zich vind ik het niet storend, maar ik laat de schijven dan ook nooit in slaapstand gaan. Hier staat de PC 24/7 aan en de schijven dus ook. PC dient tevens als netwerkopslag en daar is 1 1TB schijf voor geplaatst. 2e 1TB schijf is voor de downloads en het OS staat op een 500GB schijf. Deze gaat vervangen worden door een Western Digital VelociRaptor 300GB 10.000rpm.

Maar om even terug te komen op de vraag: Windows 7 werkt eigenlijk gewoon goed. Met Vista had ik na SP1 al geen problemen meer, maar het draaide verder erg goed. Windows 7 is een logisch vervolg en het werkt net iets fijner, maar niet substantieel beter. Wel betere ondersteuning, maar ook hier geldt, oude apparatuur kan altijd blijven weigeren om te gaan werken. Zo is het met alles. Wat ik persoonlijk wel een groot voordeel vind, de vensterformaten worden beter onthouden en gaan niet meer terug naar het originele standaard formaat.

Homegroup (thuisgroep) is ook een erg handige manier om mappen makkelijk te delen. Verder zou ik het eens gaan proberen als ik jou was.

Je hebt nog tot maart 2010 :D Daarna zal Windows om de 2 uur gaan rebooten om er vervolgens in juni 2010 helemaal mee op te houden. Ach, dat is geen probleem, 22 oktober is het retail, dus hopelijk al via OEM-systembuilder te krijgen. Build 7201 (typenummering zou eigenlijk voor RC2 moeten staan, maar is niet officieel) is nu in omloop en men wacht op build 7224. Maar ik ga niet elke week een nieuwe install doen dus wacht nog even. Ben momenteel erg druk bezig met het stiller maken van mijn PC ;) (link in handtekening)

Ik ga het ook nog op de 64-bits laptop van mijn vriendin zetten, eens kijken hoe dat werkt.

Ed
12 juni 2009, 11:57
Windows 7 x64/x86 build 7229 is dus nu beschikbaar. NL MUI wordt ook beschikbaar gesteld.

PS Niet via Microsoft te downloaden nog...

Oja, niet zeuren dat het niet te vertrouwen is en zo en die smoesjes van die Russische Phonehome versies... MD5 en CRC Checksums kloppen...

[edit] Build 7231 is er ook al.

Gaat veel te snel, het is gewoon wachten op RC2. Dan doe ik wel weer eens een clean install ;)

Jam
12 juni 2009, 14:13
ik ben daar toevallig ook mee bezig, dat stiller maken van onze pc.
zoveel herrie maakt hij niet hoor, maar een passief gekoelde videokaart zal wel wat schelen, die is dus al besteld... [9600GT Silent]

dan ga ik sparen voor een betere stille koeler voor mijn processor.
een nieuw powerpack heb ik al [ivm nieuwe kaart]

Windows 7 heb ik nog niet mee gestoeid, XP doet het nog prima.
maar als de prijzen daarvan zakken [ over een tijd] dan koop ik het waarschijnlijk wel.

ik ga em eerst uitproberen met de RC, maar moet eerst mijn PC opruimen...:no: op het moment is het een chaos hahahahha

ben al blij om betere berichten te horen over windows 7 dan met Vista het geval was, die sla ik dan ook echt over.
alleen die prijzen.... :oops:

Ed
12 juni 2009, 17:42
Hey Jam,

Dat stiller maken wordt op een gegeven moment bijna een obsessie. Nu is alles erg stil, je hoort geen rateltje van de harde schijven. De fans zijn erg stil, maar nu is de voeding de grote spelbreker. Die hoor je dus. Heb al een nieuwe voeding gekocht (Cooler Master Silent Pro M 700W) en die komt volgende week. Die is volgens alle reviews gewoon niet te horen. Daarna nog een gemodificeerde (door ikbenstil.nl) Thermatake CPU koeler en de casefans vervangen door fans van IBL (ich bin leise / ik ben stil) en dan is ie gewoon niet meer te horen. Helemaal stil! Een genot.
Kijk maar eens rond op die site, echt een aanrader.

Maar goed, even over Windows 7.
Het is prijzig, maar de facto valt het best mee. Je maakt dagelijks gebruik van je OS en als je dat uitsmeert over het aantal jaren dat je het gebruikt, klinkt de prijs beter hehe.
Vista Ultimate had ik als OEM-systembuilder versie gekocht, €180,- volledig werkend. Dat zal Windows 7 ook wel gaan kosten, dus zodra die te bestellen is, doe ik dat.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20

Jam
13 juni 2009, 10:50
Hey Jam,

Dat stiller maken wordt op een gegeven moment bijna een obsessie. Nu is alles erg stil, je hoort geen rateltje van de harde schijven. De fans zijn erg stil, maar nu is de voeding de grote spelbreker. Die hoor je dus. Heb al een nieuwe voeding gekocht (Cooler Master Silent Pro M 700W) en die komt volgende week. Die is volgens alle reviews gewoon niet te horen. Daarna nog een gemodificeerde (door ikbenstil.nl) Thermatake CPU koeler en de casefans vervangen door fans van IBL (ich bin leise / ik ben stil) en dan is ie gewoon niet meer te horen. Helemaal stil! Een genot.
Kijk maar eens rond op die site, echt een aanrader.

Maar goed, even over Windows 7.
Het is prijzig, maar de facto valt het best mee. Je maakt dagelijks gebruik van je OS en als je dat uitsmeert over het aantal jaren dat je het gebruikt, klinkt de prijs beter hehe.
Vista Ultimate had ik als OEM-systembuilder versie gekocht, €180,- volledig werkend. Dat zal Windows 7 ook wel gaan kosten, dus zodra die te bestellen is, doe ik dat.

ja ga me effe lekker zitten maken... met die prijs hahahahah, daar wil ik de ultimate ook wel voor hebben! [windows 7 dan hé]
ik ben wel iemand die zijn OS gewoon koopt, dus ik zal misschien wat langer met XP doen.

ik heb ook best lang met Win98 se gedraaid, pas toen XP Pro rond de 130 euro lag heb ik em gekocht.
180 is een hele mooie prijs! voor een ultimate versie.

maar ik ga dus eerst eens stoeien met de RC versie binnenkort, ik moet eerst mijn pc weer es opruimen voordat ik aan een clean install ga beginnen, maar daar ben ik tot nog toe een beetje te lui voor...

of ik maak even een dual boot.

Ed
13 juni 2009, 11:09
Jam, even voor de duidelijkheid, iedereen mag OEM / Systembuilder kopen. Je hoeft tegenwoordig ook geen hardware meer te kopen om in aanmerking te komen voor OEM. Wijziging in de End User License Agreement sinds het uitbrengen van Vista. Kijk maar eens bij www.alternate.nl -> software -> besturingssystemen -> systembuilder. Je bent gek als je retail koopt. Honderden euro's meer voor alleen een luxe doosje. Oké, geen ondersteuning maar alle eventuele probleempjes zijn wel op te lossen via het wereldwijde webje.

Jam
13 juni 2009, 11:19
okee ! dat wist ik niet, dank daarvoor.
ik heb zelf jaren geleden in een PC shop gewerkt maar ben er al weer een tijdje uit.

ik ben benieuwd wat Windows 7 dan zal moeten gaan kosten [OEM / Systembuilder]

dat zijn inderdaad betere bedragen... :thumb up:

Ed
13 juni 2009, 11:44
okee ! dat wist ik niet, dank daarvoor.
ik heb zelf jaren geleden in een PC shop gewerkt maar ben er al weer een tijdje uit.

ik ben benieuwd wat Windows 7 dan zal moeten gaan kosten [OEM / Systembuilder]

dat zijn inderdaad betere bedragen... :thumb up:Ik persoonlijk ga er vanuit dat het gewoon rond de €180 blijft. Ik koop 1x de Windows 7 Ultimate x64 en die zet ik dan ook op de x64 laptop van mijn vriendin. 2e keer activeren zal met tegenstribbelen van Microsoft gaan, maar dan gaan we wel bellen en zeggen dat het een nieuwe installatie op de originele pc is. Nieuwe activeringscode ét voila, geactiveerd. Officieel, niet geheel volgens de EULA, maar ach, geen haan die daar naar kraait.

Jam
13 juni 2009, 11:53
Ik persoonlijk ga er vanuit dat het gewoon rond de €180 blijft. Ik koop 1x de Windows 7 Ultimate x64 en die zet ik dan ook op de x64 laptop van mijn vriendin. 2e keer activeren zal met tegenstribbelen van Microsoft gaan, maar dan gaan we wel bellen en zeggen dat het een nieuwe installatie op de originele pc is. Nieuwe activeringscode ét voila, geactiveerd. Officieel, niet geheel volgens de EULA, maar ach, geen haan die daar naar kraait.

als ze hier tenminste geen stokje voor hebben gestoken met de komst van Win7.
dat kan natuurlijk ook nog.

wist ik trouwens ook niet dat dat kan. [en ik maar denken dat ik alles weet :wink::schater:

Windows 7 zal wel een kerst cadeautje voor mezelf worden....
misschien wel met een nieuwe pc.

Ed
13 juni 2009, 11:59
als ze hier tenminste geen stokje voor hebben gestoken met de komst van Win7.
dat kan natuurlijk ook nog.

wist ik trouwens ook niet dat dat kan. [en ik maar denken dat ik alles weet :wink::schater:

Windows 7 zal wel een kerst cadeautje voor mezelf worden....
misschien wel met een nieuwe pc.Laat ze maar bewijzen dat het niet zo is. Zelfs als je wel eens een nieuwe installatie op je eigen PC doet wil activeren wel eens moeilijk doen (productsleutel in gebruik) en dan moet je toch bellen. Zovaak op deze manier gedaan. Dat is gewoon een nadeeltje voor Microsoft. Maar inderdaad, velen weten het niet eens dus de schade die Microsoft hierdoor oploopt is nihil.

Sjaool
18 juni 2009, 21:20
Even over de stabiliteit van Windows 7.
Nou die is echt uitstekend te noemen.

Ik heb vandaag mijn pc omgebouwd van een Gigabyte GA-M56S-S3 met een AMD Athlon X2 5200+ en 4 GB geheugen naar een Gigabyte GA-EX58-UD4P met een Intel i7 920 en 6 GB geheugen.

Het mooie is nu dat mijn Windows 7 geen krimp heeft gegeven maar netjes alle nieuwe hardware herkende en alle drivers hier op aangepast heeft.

Tot nu toe loopt mijn installatie nog steeds stabiel en zonder problemen.
En dat nadat bijna alle belangrijke hardware veranderd is.
Dus een dikke pluim voor Windows 7! :D

Ed
20 juni 2009, 11:20
Even over de stabiliteit van Windows 7.
Nou die is echt uitstekend te noemen.

Ik heb vandaag mijn pc omgebouwd van een Gigabyte GA-M56S-S3 met een AMD Athlon X2 5200+ en 4 GB geheugen naar een Gigabyte GA-EX58-UD4P met een Intel i7 920 en 6 GB geheugen.

Het mooie is nu dat mijn Windows 7 geen krimp heeft gegeven maar netjes alle nieuwe hardware herkende en alle drivers hier op aangepast heeft.

Tot nu toe loopt mijn installatie nog steeds stabiel en zonder problemen.
En dat nadat bijna alle belangrijke hardware veranderd is.
Dus een dikke pluim voor Windows 7! :DEigenlijk wel grappig, op dit vlak deed Vista precies hetzelfde... :schater:

Sjaool
20 juni 2009, 12:02
Eigenlijk wel grappig, op dit vlak deed Vista precies hetzelfde... :schater:
Kan grappig zijn maar ik heb Vista dus overgeslagen.
Volgens mij is Windows XP daar een stuk slechter in als ik het goed heb.
BSOD e.d. vliegen je dan om de oren.

En mijn ervaringen met Windows 7 zijn tot nu toe een stuk beter dan die met Vista. Dat heeft dan ook meer te maken met de bediening en de interface.

Ed
20 juni 2009, 12:07
Dat heeft dan ook meer te maken met de bediening en de interface.Die is in zijn geheel niet significant anders dan Vista... daarom grappig. Kleine veranderingen, maar niet zodanig dat het echt merkbaar zou moeten zijn.

Sjaool
20 juni 2009, 14:13
Ze zijn toch genoeg om de ervaring beter te maken.
Je hebt een stuk minder last van het gezeur van het besturingssysteem.
Nu weet ik wel dat dat in Vista uitgeschakeld kan worden maar bij Windows 7 is dit meteen al een heel stuk minder.

Ik durf nu al te zeggen dat Windows 7 een heel stuk enthousiaster ontvangen gaat worden door iedereen als dat al niet het geval was. ;)

Ed
20 juni 2009, 15:30
Ze zijn toch genoeg om de ervaring beter te maken.
Je hebt een stuk minder last van het gezeur van het besturingssysteem.
Nu weet ik wel dat dat in Vista uitgeschakeld kan worden maar bij Windows 7 is dit meteen al een heel stuk minder.
Daar heb je gelijk in... al vond ik het niet gelijk zeuren. Na een nieuwe installatie duurde het een paar dagen en dan wist Vista wel genoeg betreffende de eigenschappen van bepaalde programma's.

Ik durf nu al te zeggen dat Windows 7 een heel stuk enthousiaster ontvangen gaat worden door iedereen als dat al niet het geval was. ;)Heb je ook gelijk in, maar in feite is er heel weinig veranderd en dat vind ik dan weer grappig: Vista niks, Win7 helemaal goed. Het voelt iets sneller aan, maar dat deed Vista ook na SP1.
Daarnaast kan ik nu niet echt meer snelheid/reactietijd testen, want ik ben met de overstap naar Windows 7 RC overgegaan op x64 software en dat sowieso al sneller dan x86 architectuur.

Sjaool
20 juni 2009, 18:22
ik ben met de overstap naar Windows 7 RC overgegaan op x64 software en dat sowieso al sneller dan x86 architectuur.
Ik draai nu ook met Windows 7 RC 7100 64-bits en het bevalt uitstekend.

Zeker de overstap van AMD naar Intel was erg goed.... kostte alleen wel zowat het dubbele. ;)

Ed
20 juni 2009, 19:34
Ik draai nu ook met Windows 7 RC 7100 64-bits en het bevalt uitstekend.

Zeker de overstap van AMD naar Intel was erg goed.... kostte alleen wel zowat het dubbele. ;)Ja vind je het gek als je van een AMD Athlon 64 X2 5200+ naar een quadcore i7 920 gaat.

Ik heb een AMD PhenomII X4 940 gekocht om een Athon64 X2 5000+ te vervangen. Is ook er goed merkbaar. Hoef je niet speciaal Intel voor te kopen ;)

Sjaool
20 juni 2009, 20:55
Ik had ook bijna de Phenom II 940 gekocht (zelf al besteld) maar heb i.v.m. het bewerken van AVCHD bestanden toch besloten om voor de i7 920 te gaan en tot nu toe zeker geen spijt.

De i7 wordt in idle niet warmer dan 37 graden en bij volle belasting wordt hij bij mij niet warmer dan 65 graden (Scythe Mugen 2 koeler).

Maar goed ik wijk nu heel wat af van de ervaringen met Windows 7. ;)

Ed
20 juni 2009, 21:35
Ik had ook bijna de Phenom II 940 gekocht (zelf al besteld) maar heb i.v.m. het bewerken van AVCHD bestanden toch besloten om voor de i7 920 te gaan en tot nu toe zeker geen spijt.

De i7 wordt in idle niet warmer dan 37 graden en bij volle belasting wordt hij bij mij niet warmer dan 65 graden (Scythe Mugen 2 koeler).

Maar goed ik wijk nu heel wat af van de ervaringen met Windows 7. ;)Check de specs van mijn beestje maar eens in mijn handtekening... ;)

Sjaool
20 juni 2009, 21:58
Die had ik al eens bekeken. Leuke opstelling. :)

Ik heb hier nu nog een Asus 9600GT Silent in de computer zitten maar ben van plan die te vervangen voor een ATI.

Ed
26 juni 2009, 15:21
Die had ik al eens bekeken. Leuke opstelling. :)

Ik heb hier nu nog een Asus 9600GT Silent in de computer zitten maar ben van plan die te vervangen voor een ATI.Thanx!

Ben ondertussen natuurlijk nog steeds bezig met aanpassingen. Vanochtend een IBL® 12UE CPU cooler geplaatst. Dit is een Thermalright True Black 120 voorzien van een ontkoppelde IBL® 120mm 1050 Premium Fan. Zelfs bij het opstarten is de CPU koeler niet te horen. De koeler is 16cm hoog, dus je hebt wel een grote kast nodig om deze te kunnen plaatsen.

Binnenkort even de 2 IBL® 120mm 1050 Premium Fans halen voor de achterkant van de kast en rubberen pins om de fan in de voeding te ontkoppelen, zodat deze ook geen geluid meer maakt. Daarna nog 2 IBL® 120mm 1050 Premium Fans voor de voorkant van de kast. Zit er nog over te denken om de fans op de Arctic Cooling Accelero Twin Turbo te vervangen door 2 ontkoppelde IBL® 80mm 1050 Premium Fans en als het dan niet stil is, dan weet ik het ook niet meer.

Maar goed, wat ik nog even wilde melden aan Jam, is het volgende!

Zoals je misschien weet zijn gisteren de prijzen van Windows 7 bekend gemaakt. In Europa gaan alleen maar de E versies geleverd worden. Dit wil zeggen, zonder IE8. Waarschijnlijk gaat de leverancier er cd'tjes bij leveren met verschillende browsers, maar een kleine tip: download voordat je Windows 7 installeert dus alvast even IE8 bij Microsoft (of welke browser je maar wilt) en zet die even op een USB-stick of zo. Om een browser te downloaden heb je wel een browser nodig, en laat die nou net in de Europese versies van Windows 7 zitten :D

Maar goed, het volgende... Microsoft heeft bepaald dat bij een E versie (zonder browser dus) altijd een clean-install nodig is. Dus zelfs een upgrade-versie van Windows 7 heeft een clean-install nodig. Laat Microsoft nou in Europa bepalen (in ieder geval in Nederland) dat als men een upgrade van bijvoorbeeld Windows 7 Ultimate koopt, er standaard een retailversie geleverd wordt. Nu maakt dat bij de 'Ultimate' versie niet zoveel uit, maar de retailprijs van Home Premium is €199,99. Koop je echter de upgrade van Home Premium, dan ben je €119,99 kwijt en krijg je alsnog de retail versie, echter zonder support. Het is krom, maar ja, geef de schuld maar aan die 'vrouw' in Brussel.

OEM prijzen zijn nog niet bekend, maar die zullen uiteraard weer wat lager dan deretail liggen, zo om en nabij de upgrade prijzen.

Wil je echter niet wachten? Dan kan je nu bij bijvoorbeeld Alternate (http://www.alternate.nl/html/product/Software_OEM_Besturingssystemen/Microsoft/Windows_Vista_Ultimate_64_bit_+_Voucher/-1078458/?tn=SOFTWARE&l1=Besturingssystemen&l2=SystemBuilder+%2F+OEM) (edit: pagina is niet meer beschikbaar, maar goed, check even 'besturingssysteem' -> 'Systembuilder/OEM' -> 'Windows Vista Ultimate x64 + upgrade voucher') alsnog een Windows Vista Ultimate x64 NL versie kopen, heb je in ieder geval een geldige licentie, en daarbij krijg je dan een voucher voor een gratis upgrade (exclusief verzendkosten) naar de gelijkwaardige versie van Windows 7 (hetgeen betekent dat je dus een retail Windows 7 ontvangt).

Het is maar een tip...

Jam
26 juni 2009, 16:01
hartstikke bedankt Bram, nu moet ik nog beslissen, dat word er niet makkelijker op LOL :pompom::oyeah:

ik ben soms wat besluiteloos... [soms dan he]

awende
20 augustus 2009, 22:36
Ik ben nooit tevreden geweest over Windows Vista, dus ik ben altijd bij Windows XP gebleven, maar Windows 7 lijkt een waardige opvolger te zijn. Windows 7 is snel, stabiel en biedt goede ondersteuning aan alle hardware die ik tot op heden heb getest. Dat wordt overstappen dus. ;)

Sjaool
20 augustus 2009, 22:52
Ik ben nooit tevreden geweest over Windows Vista, dus ik ben altijd bij Windows XP gebleven, maar Windows 7 lijkt een waardige opvolger te zijn. Windows 7 is snel, stabiel en biedt goede ondersteuning aan alle hardware die ik tot op heden heb getest. Dat wordt overstappen dus. ;)
Windows 7 heeft mij tot nu toe nog niet teleurgesteld.
Microsoft heeft nu eindelijk een waardige opvolger voor Windows XP. :D

Ed
21 augustus 2009, 00:09
Microsoft heeft nu eindelijk een waardige opvolger voor Windows XP. :DHear hear... :oyeah:

ronvm
1 oktober 2009, 13:15
Alleen maar lof, het werkt formidabel en geen problemen met hard en/of software aanpassingen. Ik werk dan wel met de 64-bits versie.

mesa57
1 oktober 2009, 14:48
Microsoft heeft nu eindelijk een waardige opvolger voor Windows XP. :D
Alleen jammer dat je niet kunt upgraden van XP naar W7 :sad:

Ed
1 oktober 2009, 15:11
Alleen jammer dat je niet kunt upgraden van XP naar W7 :sad:Doe je toch gewoon een schone installatie? De kernell van Windows Vista en 7 is gewoon totaal anders, dus logisch dat je niet kunt upgraden van Xp. Ach, elke 3 maanden een schone installatie houdt je PC gezond ;)

Sjaool
1 oktober 2009, 15:34
Upgraden is sowieso nooit aan te raden.
Het is tevens een mooie gelegenheid om je PC op te schonen. ;)

tja
2 oktober 2009, 00:35
Of, zoals in mijn geval, een nieuwe te kopen... Bakje is nu 7 jaar oud, alleen mobo en processor zijn nog orgineel.

Nu alleen nog de vrouw zover zien te krijgen :cry:.

Ed
2 oktober 2009, 00:47
Of, zoals in mijn geval, een nieuwe te kopen... Bakje is nu 7 jaar oud, alleen mobo en processor zijn nog orgineel.

Nu alleen nog de vrouw zover zien te krijgen :cry:.Ghe ghe... kreeg ook steeds gezeur als ik weer iets kocht... ach...

prodix
2 oktober 2009, 00:54
Dat omzeil ik door het op de zaak te gooien als demo of moet bijblijven :wink:
Dus je snapt wel de vrouw hoor ik (bijna) nooit

MrDroopy
2 oktober 2009, 00:55
Wil je ook echt niet zoals Ed en Sjaool al terecht stellen.

Mijn advies is in dat soort gevallen:
download de vmware converter en converteer daarmee je huidige XP setup naar een externe usb schijf. Daarna kun je een verse installatie van Win7 installeren (als je hardware het toelaat altijd de 64bit versie) en vervolgens met behulp van (en na installatie van) vmware player of server altijd je oude pctje nog blijven gebruiken naast de nieuwe win7 installatie. Dit geeft je de tijd om rustig over te zetten wat je nog nodig hebt. genoemde vmware producten zijn gratis te gebruiken. De enige beperking die een virtuele pc kent is het ontbreken van direct3d ondersteuning dus je moet er even geen warcraft op gaan spelen. Afgezien daarvan gedraagt deze zich gewoon als een volwaardige pc.

MrDroopy
2 oktober 2009, 00:59
Dus je snapt wel de vrouw hoor ik (bijna) nooit
Yep, de bv moet investeren van de boekhouder en van de belasting dus ja..... wat moet dat moet. ;)

Ed
2 oktober 2009, 01:07
Dus je snapt wel de vrouw hoor ik (bijna) nooitKocht alles op een gegeven moment maarstiekem, geen zin in gezeik. Zijdus voor €130 naar de kapper, ik weer €130 wegleggen voor grafische kaart :)

grensstreek
2 oktober 2009, 08:18
Mijn ervaring in begin vond ik windows 7 niks
maar nu heb ik een msdn versie en door veel uit zoek werk in het register ben ik nu te vreden en werk netjes.

Ed
2 oktober 2009, 11:18
Mijn ervaring in begin vond ik windows 7 niks
maar nu heb ik een msdn versie en door veel uit zoek werk in het register ben ik nu te vreden en werk netjes.MSDN versies zijn hetzelfde als de RC's... alleen nu RTM.

grensstreek
2 oktober 2009, 11:29
MSDN versies zijn hetzelfde als de RC's... alleen nu RTM.

Ik bedoel daar dus mee dat dit de officiële uitgave zonder aanpassingen van derden is.
Dus kortom geen unattended, installatie zonder toezicht, beta, rc,
zelf gemaakt brouwsel, tweaked editie en/of weet ik wat allemaal nog meer.
Maar direct van Microsoft dus MSDN/TechNet versie want vele versies zijn bewerkt dat wilde ik er mee aan geven.

Ed
2 oktober 2009, 11:31
Ik bedoel daar dus mee dat dit de officiële uitgave zonder aanpassingen van derden is.
Dus kortom geen unattended, installatie zonder toezicht, beta, rc,
zelf gemaakt brouwsel, tweaked editie en/of weet ik wat allemaal nog meer.
Maar direct van Microsoft dus MSDN/TechNet versie want vele versies zijn bewerkt dat wilde ik er mee aan geven.Unattended rommel hoef ik sowieso niet... je weet nooit wat ze er mee gedaan hebben.

grensstreek
2 oktober 2009, 11:34
Unattended rommel hoef ik sowieso niet... je weet nooit wat ze er mee gedaan hebben.

Helemaal met u eens

Ed
2 oktober 2009, 11:53
Helemaal met u eensIk hou het even lekker bij build 7264. Deze draait nu 4 maanden lekkeren stabiel... ik wacht verder nog op de echte release. Gelijk aanschaffen...

grensstreek
2 oktober 2009, 11:59
Ik hou het even lekker bij build 7264. Deze draait nu 4 maanden lekkeren stabiel... ik wacht verder nog op de echte release. Gelijk aanschaffen...

Heb zelf MSDN/TechNet versie er op staan bevalt goed alleen me monitor moet ik twee keer aan drukken anders krijg ik spontaan zwart beeld

Adejong
2 oktober 2009, 12:35
Hier erg tevreden over Windows 7(zowel x86 als x64). Heb zelf de MSDN-versie. De taakbalk was alleen wel even wennen! :)

MrDroopy
2 oktober 2009, 12:48
De officiele rtm build die dus ook gebruikt is voor de release op 22 oktober is 7600. In America kun je de home premium als oem versie preorderen voor $99 (ruim 68 euro). De professional versie komt daar in preorder op $134.99 (ongeveer 93 euro). De msdn/technet versies zullen als het goed is eveneens de 7600 build zijn. MS partners hebben inmiddels ook allemaal toegang tot deze final versie. De home premium oem wordt in NL aangeboden voor 109 euro en de professional voor 139. Retail betaal je 199 voor de HP en 309 voor de prof editie. Flinke verschillen dus.....

Ed
2 oktober 2009, 14:04
De officiele rtm build die dus ook gebruikt is voor de release op 22 oktober is 7600. In America kun je de home premium als oem versie preorderen voor $99 (ruim 68 euro). De professional versie komt daar in preorder op $134.99 (ongeveer 93 euro). De msdn/technet versies zullen als het goed is eveneens de 7600 build zijn. MS partners hebben inmiddels ook allemaal toegang tot deze final versie. De home premium oem wordt in NL aangeboden voor 109 euro en de professional voor 139. Retail betaal je 199 voor de HP en 309 voor de prof editie. Flinke verschillen dus.....Ach en het voordeel, je mag gewoon OEM kopen. Je bent niet meer verplicht hardware er bij te kopen, sinds Vista. Alles staat in de EULA.

borry52
18 oktober 2009, 14:27
Ik kwam toevallig dit forum tegen en heb een vraag............

Ik draai nu een tijdje Win7 X64 Ultimate, alles werkt als een speer ook mijn thuisnetwerk (twee pc's, een met Win XP en een met Win7, twee netwerkprinters en een NAS, allemaal bedraad, en een draadlose Laptop met Win XP).
Nu is de NAS een probleem, als ik hem met Samba wil aanspreken geeft Windows een netwerkfout (1208).
Met FTP is hij wel aanspreekbaar.
Het schijnt dat Win7 niet goed met Samba overweg kan.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Adejong
18 oktober 2009, 14:34
Ik kwam toevallig dit forum tegen en heb een vraag............

Ik draai nu een tijdje Win7 X64 Ultimate, alles werkt als een speer ook mijn thuisnetwerk (twee pc's, een met Win XP en een met Win7, twee netwerkprinters en een NAS, allemaal bedraad, en een draadlose Laptop met Win XP).
Nu is de NAS een probleem, als ik hem met Samba wil aanspreken geeft Windows een netwerkfout (1208).
Met FTP is hij wel aanspreekbaar.
Het schijnt dat Win7 niet goed met Samba overweg kan.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Het probleem heb ik vaker gehoord. Welke NAS heb je? Het heeft inderdaad te maken met de nieuwe versie van het SMB protocol binnen Windows 7 volgens mij.
Wat vaak wel werkt.. is wanneer je een mapping maakt(Dus een schijfletter eraan koppelt). Hiervoor moet je het pad naar de share weten. Bijvoorbeeld \\NAS\Muziek.
Een netwerkmapping kan je in Windows 7 maken vanuit Deze Computer , Netwerkverbinding maken, het pad invullen en een schijfletter aangeven.

Werkt dit ook voor jou?

borry52
18 oktober 2009, 14:55
Het probleem heb ik vaker gehoord. Welke NAS heb je? Het heeft inderdaad te maken met de nieuwe versie van het SMB protocol binnen Windows 7 volgens mij.
Wat vaak wel werkt.. is wanneer je een mapping maakt(Dus een schijfletter eraan koppelt). Hiervoor moet je het pad naar de share weten. Bijvoorbeeld \\NAS\Muziek.
Een netwerkmapping kan je in Windows 7 maken vanuit Deze Computer , Netwerkverbinding maken, het pad invullen en een schijfletter aangeven.

Werkt dit ook voor jou?

Ik heb een NAS van merk "hemelvaart" met Conceptronics firmware NAS-BASIC48.
De truuk met netwerk mapping werkt bij mij wel maar ik vind het niet handig.
Zou het probleem is de toekomst kunnen worden opgelost met een Windows update of een firmware update denk je?

Vijver
18 oktober 2009, 20:15
Eerste indrukken zijn niet verkeerd. Mag ook wel met ultimate 7600 fully activated. Wel een hoop gekloot met diverse apps, zoals daemon tools dat niet door een deur kan met windows 7 x64.

Ed
18 oktober 2009, 23:17
Eerste indrukken zijn niet verkeerd. Mag ook wel met ultimate 7600 fully activated. Wel een hoop gekloot met diverse apps, zoals daemon tools dat niet door een deur kan met windows 7 x64.http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/18-10-200923-16-28.png

Werkt perfect met Windows 7 x64

Sjaool
18 oktober 2009, 23:23
^Die gebruik ik ook zonder problemen.

Meestal probeert Windows 7 nog wel iets uit als een programma niet wil werken.
En als dat dan nog niet wil is er met de vele compatibiliteitsmogelijkheden nog wel een mouw aan te passen om onwillige software aan het werken te krijgen.

Ik heb in ieder geval nog niet veel software gevonden dat echt niet wilde werken in combinatie met Windows 7.

leonos
19 oktober 2009, 09:17
Ik heb al 2x Windows7 meer dan een maand geprobeerd, maar toch zet ik nadien steeds mijn XP image terug.
Het is mss een goede verbetering voor Vista, maar het kan nog steeds niet tippen aan Windows XP.
Waarom zou ik 500Mb geheugen en processor-snelheid inleveren om Windows7 er leuk uit te laten zien.
Nee, WindowsXP blijft stukken sneller, gemakkelijker en stabieler en ook meer compatible met andere software.

Sjaool
19 oktober 2009, 11:14
Ik heb al 2x Windows7 meer dan een maand geprobeerd, maar toch zet ik nadien steeds mijn XP image terug.
Het is mss een goede verbetering voor Vista, maar het kan nog steeds niet tippen aan Windows XP.
Waarom zou ik 500Mb geheugen en processor-snelheid inleveren om Windows7 er leuk uit te laten zien.
Nee, WindowsXP blijft stukken sneller, gemakkelijker en stabieler en ook meer compatible met andere software.
Misschien om je volledige 6GB werkgeheugen te kunnen benutten? ;)

Mijn Windows 7 installatie is minstens zo stabiel als dat mijn oude Windows XP installatie was.

Ik heb heel bewust Windows Vista overgeslagen omdat ik dat maar een rampproduct vond toen ik er mee moest werken.
Nu ik Windows 7 draai heb ik eindelijk het Windows XP gevoel weer terug.
Maar goed het zal allemaal wel weer subjectief zijn. ;)

Ed
19 oktober 2009, 11:35

Mijn Windows 7 installatie is minstens zo stabiel als dat mijn oude Windows XP installatie was.

Ik heb heel bewust Windows Vista overgeslagen omdat ik dat maar een rampproduct vond toen ik er mee moest werken.
Maar goed het zal allemaal wel weer subjectief zijn. ;)Ik draai hier Windows 7 op een redelijk systeem (http://specs.tweak.to/11824)... En ja, ik heb ook Vista Ultimate x86 OEM gedraait. Toen nog legaal gekocht. Na SP2 vond ik het heerlijk draaien en ja, mensen die zeggen dat XP nog lekkerder draait? Ja, hangt denk ik van je systeem af. Windows 7 start sneller op dan XP en compatibiliteitsproblemen? Ben ze nog niet tegen gekomen. Ja, toen Daemon Tools nog geen nieuwe SPTD voor Windows 7 had, maar dat was vrij snel opgelost.

MrDroopy
19 oktober 2009, 11:44

Maar goed het zal allemaal wel weer subjectief zijn. ;)
Same here. Zeker op mijn notebook draait alles weer als vanouds. Alles werkt weer gewoon en nog net iets soepeler dan in de xp tijd. Voor zaken die toch nog problemen geven, helpen de compabiliteits settings.

Esy ®
19 oktober 2009, 12:24
Same here. Zeker op mijn notebook draait alles weer als vanouds. Alles werkt weer gewoon en nog net iets soepeler dan in de xp tijd. Voor zaken die toch nog problemen geven, helpen de compabiliteits settings.

Ik heb om vertrouwd te raken met W7 deze op een 'oud' Dell computertje geinstalleerd welke onder de minimum systeemeisen van W7 zit.
Het valt mij niet tegen. Stabiel en alle drivers aan boord.

Ik blijf alleen moeite houden met het vinden van specifieke instelmenu's.
Had ik overigens ook al met Vista.
Wat dat betreft vond ik de structuur van XP stukken overzichtelijker.

youwish
19 oktober 2009, 12:38
Ik heb om vertrouwd te raken met W7 deze op een 'oud' Dell computertje geinstalleerd welke onder de minimum systeemeisen van W7 zit.
Het valt mij niet tegen. Stabiel en alle drivers aan boord.

Ik blijf alleen moeite houden met het vinden van specifieke instelmenu's.
Had ik overigens ook al met Vista.
Wat dat betreft vond ik de structuur van XP stukken overzichtelijker.

Had ik ook, kwestie van wennen. De overstap van win 98 se naar xp was toendertijd ook een cultuurschok.

youwish
19 oktober 2009, 12:40

Nu alleen nog de vrouw zover zien te krijgen :cry:.
Op een bakje van 7 jaar kan 7 ook prima draaien als het tenminste geen budget uitvoering was. Moet je natuurlijk niet aan moeders vertellen.:frons:

Sjaool
19 oktober 2009, 13:05
Had ik ook, kwestie van wennen. De overstap van win 98 se naar xp was toendertijd ook een cultuurschok.
Met heel wat meer compatibiliteitsproblemen dan de overstap van Windows XP naar Windows 7. ;)

leonos
19 oktober 2009, 17:24
Beetje raar dat je compatibility moet inschakelen om de boel te kunnen draaien. Weer een hoop rekenkracht weg daarmee en waarvoor ?

En nee ik heb geen 6gb werkgeheugen, omdat het niet nodig is bij XP.
Waarschijnlijk is mijn 'oudere' PC met XP sneller dan een MonsterPC met Windows7.

Het is gewoon raar dat je tegenwoordig een super-pc moet hebben om de nieuwste versie van Windows te kunnen draaien.

Na installatie van Windows7 begin het leuk en snel, maar na installatie van enkele programma's begon de ellende en de traagheid.

Sjaool
19 oktober 2009, 17:55
Beetje raar dat je compatibility moet inschakelen om de boel te kunnen draaien. Weer een hoop rekenkracht weg daarmee en waarvoor ?

En nee ik heb geen 6gb werkgeheugen, omdat het niet nodig is bij XP.
Waarschijnlijk is mijn 'oudere' PC met XP sneller dan een MonsterPC met Windows7.

Het is gewoon raar dat je tegenwoordig een super-pc moet hebben om de nieuwste versie van Windows te kunnen draaien.

Na installatie van Windows7 begin het leuk en snel, maar na installatie van enkele programma's begon de ellende en de traagheid.
Die compatabiliteit kost geen rekenkracht hoor.
Er worden gewoon wat parameters veranderd en dat is alles.

En wat een snellere pc aangaat per windows versie, dat is echt niet alleen van deze tijd hoor.
Met elke nieuwe Windows versie worden specificaties weer hoger bijgesteld.

Ed
19 oktober 2009, 18:26
Die compatabiliteit kost geen rekenkracht hoor.
Er worden gewoon wat parameters veranderd en dat is alles.

En wat een snellere pc aangaat per windows versie, dat is echt niet alleen van deze tijd hoor.
Met elke nieuwe Windows versie worden specificaties weer hoger bijgesteld.Hmja onwetendheid en ja, vroeger was toch alles beter??????

Neu, XP duurt niet lang meer.

Hengelerweend
19 oktober 2009, 18:32
Ik sta nog te twijfelen of ik mijn 6 maanden oude Sony laptop zal gaan upgraden van Vista Home Premium naar Seven Home Premium.:frons:

Het is wel even 119,-- eurootjes wat je er voor moet neerleggen.

Esy ®
19 oktober 2009, 18:35
Dat is jammer. Net 2 maanden te vroeg gekocht om recht te hebben op een gratis upgrade.

Netbios
19 oktober 2009, 18:41
Even een paar vraagjes als het mag.

hebben jullie allemaal legale versies? zo nee welke versie is dan het meest geschikt voor thuis gebruik met niet al te veel spannende dingen? hoe zit dat met 32 en 64 bits?

Vijver
19 oktober 2009, 18:42
http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/18-10-200923-16-28.png

Werkt perfect met Windows 7 x64

Dan heb ik daar gisteren even overheen gekeken, maar ik was de hele dag wat dromerig. Toen ik net de zaak opstartte, kreeg ik gelijk een reboot waarbij de kloksnelheden naar default werden gezet. Weet niet of dit aan windows 7 te wijten is, zo maar even terugzetten.

Ed
19 oktober 2009, 18:51

hebben jullie allemaal legale versies? zo nee welke versie is dan het meest geschikt voor thuis gebruik met niet al te veel spannende dingen? hoe zit dat met 32 en 64 bits?Ik draai op dit moment nog steeds een Windows 7 RTM kandidaat. Build 7264 x64. Ja, Vista heb ik legaal gedraait, Windows 7 gaat ook legaal aangeschaft worden. Wel OEM :) Voel me gewoon systembuilder en daarga ik mee akkoord als ik die Windows 7 zegel verbreek.

Na illegale XP versies, was ik dat gewoon zat... Het kost je even wat geld, maar Vista Ultimate x86 was €180. Heb er 3 jaar vrolijk mee gewerkt. Nu draai ik dan Windows 7 Ultimate x64, ja, zodra het kan, schaf ik die aan en installeren we de OEM versie. Net als retail, alleen geen ondersteuning qua klantenservice en zo. Echter is daar zo makkelijk om heen te draaien. Nogmaals, iedereen mag een OEM versie kopen, zonder er hardware bij aan te schaffen. De UELA is verandert sinds Vista.

En uh, mits je processor het ondersteund: x64 gaat efficienter met alles om en ja, is sneller.

Sjaool
19 oktober 2009, 18:57
Ik draai nu al 4 maanden zonder problemen build 7100 x64 van Windows 7.

Mijn PC:
Cooler Master Centurion 5
Intel i7 920 met Scythe Mugen 2 SCMG-2000
Gigabyte GA-EX58-UD4P
GeiL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit (6-6-6-24)
2x 1 TB WD1001FALS HD
Sapphire HD4890 Vapor-X
Scythe Kama Reader 2
NEC ND-3520AW (oud maar betrouwbaar!)
Aopen DVD-9624 (zowat antiek)

grensstreek
19 oktober 2009, 19:02
ik heb hier msdn / technet laatste versie er op staan en draaid als een speer 32 bit omdat ik zelf nog wat programmaas gebruik die niet onder 64bit werken

Ed
19 oktober 2009, 19:33
ik heb hier msdn / technet laatste versie er op staan en draaid als een speer 32 bit omdat ik zelf nog wat programmaas gebruik die niet onder 64bit werkenDan plaatst Windows die zelf wel in de x86 programma map en selecteert deze wel x86 modus. Datzelfde wat jij dacht hield mij ook tegen de x64 te pakken, maar het werkt gewoon. Zoveel x86 proggies...

Vijver
19 oktober 2009, 19:38
Dan plaatst Windows die zelf wel in de x86 programma map en selecteert deze wel x86 modus. Datzelfde wat jij dacht hield mij ook tegen de x64 te pakken, maar het werkt gewoon. Zoveel x86 proggies...
Om dezelfde reden heb ik het lang uitgesteld. Maar bijvoorbeeld games gaan netjes in het x86 mapje. Evenals newsleecher en andere apps. Van sommige apps vraag ik me af wat de meerwaarde van de 64bit versie. Ik noem een winrar en NOD32.

grensstreek
19 oktober 2009, 19:39
Dan plaatst Windows die zelf wel in de x86 programma map en selecteert deze wel x86 modus. Datzelfde wat jij dacht hield mij ook tegen de x64 te pakken, maar het werkt gewoon. Zoveel x86 proggies...

Had hier geprobeerd maar wat hier moet doen zeggen onder 64bit dat ze niet geschikt zijn dus van daar dat ik niet met 64bit nog werk

Ed
19 oktober 2009, 19:40
Om dezelfde reden heb ik het lang uitgesteld. Maar bijvoorbeeld games gaan netjes in het x86 mapje. Evenals newsleecher en andere apps. Van sommige apps vraag ik me af wat de meerwaarde van de 64bit versie. Ik noem een winrar en NOD32.Geloof me Vijver, de x64 versie van WinRAR gaat zeker sneller dan de x86 versie. Zelfs het gebruik van NewsBin Pro x64 gaat sneller met verwerken...

Vijver
19 oktober 2009, 19:42
Geloof me Vijver, de x64 versie van WinRAR gaat zeker sneller dan de x86 versie. Zelfs het gebruik van NewsBin Pro x64 gaat sneller met verwerken...

Dat klinkt plausibel. Ik heb nog geen tijd gehad om te benchmarken of processen te timen. Ik heb nog niets ge-unrarred. Komt deze week wel.

Ed
19 oktober 2009, 19:45
Dat klinkt plausibel. Ik heb nog geen tijd gehad om te benchmarken of processen te timen. Ik heb nog niets ge-unrarred. Komt deze week wel.Er staat een dvd voor je klaar op use ;)

Vijver
19 oktober 2009, 19:50
Er staat een dvd voor je klaar op use ;)

Dankjewel. Ik zet hem in de queu. Nu is er helemaal geen queu, wat wil je met 50mbit, hij is gelijk aan de beurt.

Ed
19 oktober 2009, 20:16
Dankjewel. Ik zet hem in de queu. Nu is er helemaal geen queu, wat wil je met 50mbit, hij is gelijk aan de beurt.Moet je gelijk even WinRAR x64 doen... kan je testen :)

MrDroopy
20 oktober 2009, 00:28

hebben jullie allemaal legale versies? zo nee welke versie is dan het meest geschikt voor thuis gebruik met niet al te veel spannende dingen? hoe zit dat met 32 en 64 bits?
Ja helemaal legaal. Wanneer je hardware het ondersteund, altijd voor de 64bit gaan. De home premium is in principe genoeg voor thuis. Professional wanneer je de pc in een domein wilt laten draaien. ultimate biedt bij 7 eigenlijk niets meer dan de bitlocker sw.

Esy ®
20 oktober 2009, 09:29
Ja helemaal legaal. Wanneer je hardware het ondersteund, altijd voor de 64bit gaan. De home premium is in principe genoeg voor thuis. Professional wanneer je de pc in een domein wilt laten draaien. ultimate biedt bij 7 eigenlijk niets meer dan de bitlocker sw.

D'r zijn nog wel een paar verschillen maar of die nu zo belangrijk zijn....
http://www.websonic.nl/pctips/windows7/verschillentussenversies.php

Ed
21 oktober 2009, 12:16
Klein cadeautje van een speciaal iemand gekregen... en het verschil met Ultimate is te klein om daar de extra kosten aan uit te laten geven.

Althans, verschil is niet klein, maar de beperking van max 16GB intern geheugen bij Home Premium x64 is ruimschoots voldoende. Daarnaast nog een paar verschillen, maar voor normaal gebruik van de PC, zijn die niet zo belangrijk.

http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/21-10-200912-14-01.png

Ik ben erg blij met deze NL versie...

Sjaool
21 oktober 2009, 13:10
Let op! maximaal drie per klant!

Die opmerking is leuk. ;)
Als je namelijk het andere Home Premium pakket (3 licenties) koopt ben je klaar voor €149,-.

Ed
21 oktober 2009, 13:12
Let op! maximaal drie per klant!

Die opmerking is leuk. ;)
Als je namelijk het andere Home Premium pakket (3 licenties) koopt ben je klaar voor €149,-.Die is zeker grappig, maar heb maar 1 licentie nodig en diezelfde licentie kan ook op zeker 3 PC's òf laptops. Alleen moet je dan even bellen :P

Esy ®
21 oktober 2009, 13:13
Klein cadeautje van een speciaal iemand gekregen... en het verschil met Ultimate is te klein om daar de extra kosten aan uit te laten geven.

Althans, verschil is niet klein, maar de beperking van max 16GB intern geheugen bij Home Premium x64 is ruimschoots voldoende. Daarnaast nog een paar verschillen, maar voor normaal gebruik van de PC, zijn die niet zo belangrijk.

Ik heb hem al een tijdje draaien maar ik loop best tegen een aantal 64bits issues aan. O.a. het Bios updaten lukt niet. Ook niet in compabiliteitsmodus.
Zo nog een aantal dingen. Zal tzt wel worden opgelost maar is ff lastig.

grensstreek
21 oktober 2009, 13:14

http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/21-10-200912-14-01.png

Bij welke winkel is dat

Ed
21 oktober 2009, 13:14
Ik heb hem al een tijdje draaien maar ik loop best tegen een aantal 64bits issues aan. O.a. het Bios updaten lukt niet. Ook niet in compabiliteitsmodus.
Zo nog een aantal dingen. Zal tzt wel worden opgelost maar is ff lastig.Daar ben ik ook al tegenaan gelopen... moet echt bios via usb stick flashen, maar doe het liever met de USB Flashtool van MSI. Echter is daar nog geen Win7 versie van helaas. Ach, de PC draait, dus biosflash is nog niet nodig.

Ed
21 oktober 2009, 13:15
Bij welke winkel is datHier (http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=yobmdx&). Orderbevestiging is binnen, dus levering gaat door en er is nog voorraad.

grensstreek
21 oktober 2009, 13:24
Dank voor de info

:thumb up:

Hier (http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=yobmdx&). Orderbevestiging is binnen, dus levering gaat door en er is nog voorraad.

Ed
21 oktober 2009, 13:26
Dank voor de info

:thumb up:Geen dank! Met een beetje geluk nog verzendbevestiging vandaag... (meestal tegen 20.00 uur).

grensstreek
21 oktober 2009, 13:34
Geen dank! Met een beetje geluk nog verzendbevestiging vandaag... (meestal tegen 20.00 uur).

Komt helemaal goed

Ed
21 oktober 2009, 13:35
Ik heb hem al een tijdje draaien maar ik loop best tegen een aantal 64bits issues aan. O.a. het Bios updaten lukt niet. Ook niet in compabiliteitsmodus.Bij MSI is het nu opgelost... BIOS flash via USB Flash Utility dan hè...

currently supported OS ( both 32 & 64 bit):

Windows NT, Windows 2000, Windows 2003, Windows XP, Windows Vista, Windows 7
(all kind of versions)

Sjaool
21 oktober 2009, 13:36
Alternate is altijd heel snel als ze de boel op voorraad hebben. :D

Ed
21 oktober 2009, 13:38
Komt helemaal goed:thumb up:

Jam moet ook nog even kijken ;)

buisj
21 oktober 2009, 13:38
Ik heb 2 vragen over Win7:
1) Kun je met Win 7 upgrade een schone installatie op een lege partitie of harddisk doen, zonder dat eerst Vista geïnstalleerd moet worden ? (Bij clean install van Bijv. Vista hoefde je alleen even de XP-installatie disk te laten lezen).
2) Is een oem-licentie onbeperkt bruikbaar, m.a.w. is deze licentie écht alleen op één pc bruikbaar of mag je ook hardware wijzigen zonder dat misschien je licentie verloopt of zoiets ?

Ed
21 oktober 2009, 13:39
Alternate is altijd heel snel als ze de boel op voorraad hebben. :DDus vaak helpt een belletje wel even...

Bestel er nu sinds een jaar of 3 en heb nog nooit problemen gehad. Ja, 1 keer met een defect reepje geheugen. Steeds BSOD. Binnen een week had ik mijn geld weer terug, zonder vragen.

Ed
21 oktober 2009, 13:43
Ik heb 2 vragen over Win7:
1) Kun je met Win 7 upgrade een schone installatie op een lege partitie of harddisk doen, zonder dat eerst Vista geïnstalleerd moet worden ? (Bij clean install van Bijv. Vista hoefde je alleen even de XP-installatie disk te laten lezen).Bij een upgrade moet er altijd een host OS op de schijf staan. Of zoals met Vista, in ieder geval een originele CD van het vorige OS te zijn om te checken. Je kan echter niet upgraden van x86 naar x64 bijvoorbeeld. Maar de kosten van een upgrade versie en een OEM versie verschillen ruim 30 euro. Ik zou altijd voor een OEM versie gaan, die is zelfs goedkoper dan een 'upgradeversie'. Het is altijd verstandig een clean install te doen. Het is niet voor niets een nieuw besturingssysteem.

2) Is een oem-licentie onbeperkt bruikbaar, m.a.w. is deze licentie écht alleen op één pc bruikbaar of mag je ook hardware wijzigen zonder dat misschien je licentie verloopt of zoiets ?
Ik heb 2 jaar lang Vista Ultimate OEM gebruikt en ja, te intensieve hardwareveranderingen zorgden er wel voor dat de activatie verliep. Echter, bel je gratis naar Microsoft en leg je uit de je een clean install hebt gedaan en dan krijg je weer een nieuwe activatiecode (licentie blijft bruikbaar!). En heb de Vista-licentie toen meegenomen naar een nieuwe PC welke ik nu heb. Dus... het kan wel. Bij andere mensen heb ik dit zo ook gedaan. Nieuwe PC? Gewoon Vista OEM van vorige PC meenemen. Geen problemen.

Ed
21 oktober 2009, 13:56
En nogmaals!!! Je hoeft tegenwoordig geen hardware meer bij een OEM versie te bestellen!!! Iedereen mag deze versie aanschaffen!!!

Echter geen support van Microsoft, want je bent zelf 'systeembouwer'. Daar is Google weer voor ;) Heb tot nu toe bij Windows7 build 7264 nog geen enkel probleem gehad waar Google geen antwoord op wist...

Esy ®
21 oktober 2009, 13:59
En nogmaals!!! Je hoeft tegenwoordig geen hardware meer bij een OEM versie te bestellen!!! Iedereen mag deze versie aanschaffen!!!

Echter geen support van Microsoft, want je bent zelf 'systeembouwer'. Daar is Google weer voor ;) Heb tot nu toe bij Windows7 build 7264 nog geen enkel probleem gehad waar Google geen antwoord op wist...

Wat mij opvalt is dat er bij de OEM ook geen keuzescherm voor de browsers zit. Daar was toch heel wat over te doen.
Ik ben het iig niet tegen gekomen.

Ed
21 oktober 2009, 14:06
Wat mij opvalt is dat er bij de OEM ook geen keuzescherm voor de browsers zit. Daar was toch heel wat over te doen.
Ik ben het iig niet tegen gekomen.Hmmzzz... ik kijk even bij Alternate en daar staat van wel. Grappig, even opletten als de DVD binnen is.

http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/21-10-200914-03-26.png

De OEM versie (http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1081931&) is overigens €77 en is vrij te koop, de Systembuilder versie (http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1081924&) is €89 en is enkelt met compleet systeem te koop. Doe er je voordeel mee!

Esy ®
21 oktober 2009, 14:20
Hmmzzz... ik kijk even bij Alternate en daar staat van wel. Grappig, even opletten als de DVD binnen is.

http://i39.photobucket.com/albums/e186/Kabrio/21-10-200914-03-26.png

De OEM versie (http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1081931&) is overigens €77 en is vrij te koop, de Systembuilder versie (http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1081924&) is €89 en is enkelt met compleet systeem te koop. Doe er je voordeel mee!

Ik heb het levende bewijs voor me. Mogelijk omdat het een OEM versie is. W7 Pro 64bit
Kopen bij Alternate hoef ik niet. Als (echte) systembuilder koop ik het stukken goedkoper bij mijn distributeurs. :wink:

Ed
21 oktober 2009, 15:10
Kopen bij Alternate hoef ik niet. Als (echte) systembuilder koop ik het stukken goedkoper bij mijn distributeurs. :wink:Dan moet je dat vooral blijven doen ;)

Sjaool
21 oktober 2009, 15:13
Als (echte) systembuilder koop ik het stukken goedkoper bij mijn distributeurs. :wink:
Hey hey, nu niet gaan valsspelen hè... :schater:

Ik zal er eens over nadenken of ik de OEM zal gaan aanschaffen.
Ben nu al een tijdje behoorlijk verwend met de Pro versie.

Ed
21 oktober 2009, 15:18
Ik zal er eens over nadenken of ik de OEM zal gaan aanschaffen.
Ben nu al een tijdje behoorlijk verwend met de Pro versie.Hier (http://tweakers.net/pricewatch/246893/microsoft-windows-7-professional-(nl-oem-64bit).html) staan genoeg Windows 7 Professional OEM versies.

Ed
21 oktober 2009, 17:24
Verzendbevestiging binnen... morgen dus binnen.

Vijver
21 oktober 2009, 20:23
Hee, nu zijn wederom mijn instellingen in het bios teruggezet. Daar had ik onder vista32 nooit last van. Scheelt 1000mhz, dat is me wat teveel. Even een wilde gok, ik ga de geheugentimings wat losser zetten. De reboot gebeurt namelijk als het opstartproces van windows 7 x64 al enige tijd in gang is.

Ed
21 oktober 2009, 20:27
Hee, nu zijn wederom mijn instellingen in het bios teruggezet. Daar had ik onder vista32 nooit last van. Scheelt 1000mhz, dat is me wat teveel. Even een wilde gok, ik ga de geheugentimings wat losser zetten. De reboot gebeurt namelijk als het opstartproces van windows 7 x64 al enige tijd in gang is.Just a hunch... Is het batterijtje van je moederbord nog wel goed? Lijkt me meer dat 'jouw' probleem moederbord gerelateerd is en niet OS.

Vijver
21 oktober 2009, 20:49
Just a hunch... Is het batterijtje van je moederbord nog wel goed? Lijkt me meer dat 'jouw' probleem moederbord gerelateerd is en niet OS.

Met die hunch kun je best eens goed zitten. Na de eerste herstart bleef hij voor het bios hangen. Dus lekker languit op de vloer, prutsen met een aansteker om iets te zien, batterijtje eruit en clear cmos. Daarna kon ik wel het bios in, maar even de geheugentimings aangepast, daarna 3 reboots gedaan met behoud van settings. Daar jij los van mij over een batterijtje begint terwijl ik datzelfde batterijtje uit- en insteek is voor mij genoeg info er morgen eentje te halen.

Ed
21 oktober 2009, 20:52
Met die hunch kun je best eens goed zitten. Na de eerste herstart bleef hij voor het bios hangen. Dus lekker languit op de vloer, prutsen met een aansteker om iets te zien, batterijtje eruit en clear cmos. Daarna kon ik wel het bios in, maar even de geheugentimings aangepast, daarna 3 reboots gedaan met behoud van settings. Daar jij los van mij over een batterijtje begint terwijl ik datzelfde batterijtje uit- en insteek is voor mij genoeg info er morgen eentje te halen.Kun je even bekijken met Everest als alles opgestart is. Moet rond de 3.5V zitten...

Vijver
21 oktober 2009, 20:53
Thank you. Installing...

Ed
21 oktober 2009, 21:35
Thank you. Installing...En? Je moet bij 'Computer' -> 'Sensors' kijken.

Vijver
21 oktober 2009, 21:47
En? Je moet bij 'Computer' -> 'Sensors' kijken.

Ik keek eerst op het OSD. daar staat batterij:geen batterij. Maar je helpt me weer een eind op weg, bij sensors staat 3.31Volt.

Ed
21 oktober 2009, 21:50
Ik keek eerst op het OSD. daar staat batterij:geen batterij. Maar je helpt me weer een eind op weg, bij sensors staat 3.31Volt.Dan is de batterij goed...

Check even status van geheugen... Zat testen voor te vinden. En ja, gebruik vannacht even Prime95. Check maar eens de status van je processor. Even laten werken...

Vijver
21 oktober 2009, 21:53
Dan is de batterij goed...

Check even status van geheugen... Zat testen voor te vinden. En ja, gebruik vannacht even Prime95. Check maar eens de status van je processor.

Prime95 heb ik vaak gedaan. Met name de max. heat test, short ftt's correct me if I'm wrong. Misschien zat ik wel een beetje in de goede richting met die latencies. Zal prime wel draaien, met de nadruk op het geheugen.

Sjoop1985
30 oktober 2009, 14:09
Hier ook Windows 7, werkt heerlijk. Mijn 2 jaar oude desktop en 1 jaar oude laptop lijken wel nieuw. Bn meteen overgestapt van 32 bit naar 64 bit, dat helpt ook. Het lijkt nu net alsof alle features die in Vista "nieuw" waren, maar half af waren en nu echt in elkaar zitten zoals ze in elkaar moeten zitten.
Ik ben met name blij met de "Home Groups" in combinatie met de eveneens nieuwe "Libraries". Ik wissel nogal eens bestanden uit tussen mijn laptop en mijn vaste pc en dit maakt het toch wel een stuk gebruiksvriendelijker.

Nog even in reactie op het verhaal dat hier staat over OEM-versies:
http://tweakers.net/nieuws/63387/microsoft-legt-verkoop-oem-versies-windows-7-niet-aan-banden.html

Volgens Microsoft is het blijkbaar toch echt niet de bedoeling dat particulieren die kopen, óók niet samen met hardware. Alleen voor levering met nieuwe systemen. Maarja, áls 'ie aangeboden wordt en ook nog eens voor een veel lagere prijs dan retail, dan hou je het niet tegen. Bovendien zijn de regels wel erg vaag.

Ed
30 oktober 2009, 14:14
Nog even in reactie op het verhaal dat hier staat over OEM-versies:
http://tweakers.net/nieuws/63387/microsoft-legt-verkoop-oem-versies-windows-7-niet-aan-banden.html

Volgens Microsoft is het blijkbaar toch echt niet de bedoeling dat particulieren die kopen, óók niet samen met hardware. Alleen voor levering met nieuwe systemen. Maarja, áls 'ie aangeboden wordt en ook nog eens voor een veel lagere prijs dan retail, dan hou je het niet tegen. Bovendien zijn de regels wel erg vaag.Klopt.. maar het is toch ook vaag...

Windows 7 Home Premium Retail €125
Windows 7 Home Premium OEM €77

Tevens verklaar je door het verbreken van de zegel dat je zelf systeembouwer bent. En dat ben ik, heb het systeem zelf gebouwd ghe ghe, al is ie nu een jaar oud. Maar goed... officieel inderdaad is de OEM alleen voor mensen die PC's voor anderen bouwen en zelf de ondersteuning leveren. De regelgeving is vaag en dat komt omdat ze bij Vista de UELA hebben gewijzigd. Ach, ik heb me 7 x64 OEM. Maakt me nu niet meer zoveel uit... en ach, ze moeten niet zeuren, studenten krijgen Windows 7 Ultimate voor €17.

Sjaool
30 oktober 2009, 16:47
Klopt.. maar het is toch ook vaag...

Windows 7 Home Premium Retail €125
Windows 7 Home Premium OEM €77

Ze moeten natuurlijk ook wel bezwaar maken.
Wat nou als iedereen die de Retail versie heeft gekocht massaal naar Radar stapt? ;)

Het zal Microsoft in wezen ook worst wezen of je de OEM of de Retail versie koopt, als je maar een versie koopt.
Iedere computer met Windows 7 er op is weer een Windows klantje er bij. :)

Jam
31 oktober 2009, 12:26
ik draai nu win7 ultimate, isntall ging erg vlot, en heb al mijn drivers geinstalleerd met driver genius pro 2009, draait als een zonnetje en gevoelsmatig zelfs sneller en beter dan XP....

mijn temperaturen zijn 5 graden koeler ! van HDD, GPU, geheugen en CPU.
ik ben er nu al tevreden over.

het netwerken is ook erg verbeterd vind ik.
en de system tray is stukken beter zo vind ik, hier en daar is het een beetje wennen, soms een beetje zoeken maar het werkt als een trein !

heb er een schildersklusje voor gedaan ehehehehhee [mijn oude beroep] :oyeah:

ben er erg blij mee.

Sjoop1985
31 oktober 2009, 13:54
en ach, ze moeten niet zeuren, studenten krijgen Windows 7 Ultimate voor €17.
€18 is de prijs voor medewerkers van een onderwijsinstelling. Studenten betalen €69,75. Overigens biedt Surfspot alleen de upgrades aan.
Ik weet niet wat ik zelf ga doen. Ik draai nu, om te proberen, al een wekje een gecrackte Ultimate. Ik dacht erover om de Home Premium OEM te kopen, maar nu weet ik 't niet meer zo zeker. Sowieso, aangezien het bij mij 2 bestaande PC's betreft, is het installeren van een OEM sowieso fout. Toch, €125 (waar vind je die prijs, die ben ik nog niet tegengekomen?) versus €77 vind ik een hoop geld. Ik denk er sterk over om dan maar gewoon illegaal blijven draaien.

Ze moeten natuurlijk ook wel bezwaar maken.
Wat nou als iedereen die de Retail versie heeft gekocht massaal naar Radar stapt? ;)

In principe helemaal niks, want blijkbaar klopt het verhaal van Microsoft wel, hoe onduidelijk ook ;)

Esy ®
31 oktober 2009, 16:39
ik draai nu win7 ultimate, isntall ging erg vlot, en heb al mijn drivers geinstalleerd met driver genius pro 2009, draait als een zonnetje en gevoelsmatig zelfs sneller en beter dan XP....

mijn temperaturen zijn 5 graden koeler ! van HDD, GPU, geheugen en CPU.
ik ben er nu al tevreden over.

het netwerken is ook erg verbeterd vind ik.
en de system tray is stukken beter zo vind ik, hier en daar is het een beetje wennen, soms een beetje zoeken maar het werkt als een trein !

Ik kan (of wil) niet erg wennen aan de interface van het menu.
Heb nu 'Classic Startmenu' geinstalleerd en ik is weer blij.
http://www.vistastartmenu.com/index.html

Tevens de taakbalk aangepast zodat er weer op de ouderwetse manier snelkoppelingen in kunnen.
Staat hier incl. tweaks: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=63273

Verder, MSN ging ook niet op een normale manier rechtsonder in de taakbalk staan zoals gewend en dat kan je oplossen door deze te starten in de compabiliteitsmodus voor Windows Vista.

opaben
2 november 2009, 19:49
toen ik mijn huidige computer aan het bouwen was wilde ik win7 RC installeren, in juli heb ik toen alvast de 64 bits versie gedownload en op DVD gezet klaar om er van op te starten. toen ik echter die MS tool draaide om te kijken of mijn systeem wel win 7 aan kon kwam hij met de mededeling dat ik win XP of vista moest draaien, nu draaide het systeem op dat moment op XP 64 bits, maar dat werd blijkbaar niet herkend. nu is de RC periode allang afgelopen natuurlijk maar ik pas zoeven dit topic ontdekt,

heeft iemand enig idee waarom ik de RC versie niet zou kunnen installeren volgens de MS tool?
mijn mobo is een asus M2SN68-AM met een AMD X2 4600 processor en 2 Gb 800 Mhz als geheugen, 2 x WD 500Gb sata, 500W voeding, ik gebruik de onboard geluid- en videokaart.

wie weet raad, ik wil best investeren in win 7 als nieuw OS maar als dan blijkt dat het niet werkt wordt ik minder vrolijk, hij wilde ook niet van de dvd opstarten trouwens.

bedankt voor de reactie alvast.

groet,

Ben

mesa57
2 november 2009, 20:14
Heb windows 7 upgrade advisor ook uitgevoerd ?
Die laat ook details zien nml.

Esy ®
2 november 2009, 20:16
toen ik mijn huidige computer aan het bouwen was wilde ik win7 RC installeren, in juli heb ik toen alvast de 64 bits versie gedownload en op DVD gezet klaar om er van op te starten. toen ik echter die MS tool draaide om te kijken of mijn systeem wel win 7 aan kon kwam hij met de mededeling dat ik win XP of vista moest draaien, nu draaide het systeem op dat moment op XP 64 bits, maar dat werd blijkbaar niet herkend. nu is de RC periode allang afgelopen natuurlijk maar ik pas zoeven dit topic ontdekt,

heeft iemand enig idee waarom ik de RC versie niet zou kunnen installeren volgens de MS tool?
mijn mobo is een asus M2SN68-AM met een AMD X2 4600 processor en 2 Gb 800 Mhz als geheugen, 2 x WD 500Gb sata, 500W voeding, ik gebruik de onboard geluid- en videokaart.

wie weet raad, ik wil best investeren in win 7 als nieuw OS maar als dan blijkt dat het niet werkt wordt ik minder vrolijk, hij wilde ook niet van de dvd opstarten trouwens.

bedankt voor de reactie alvast.

groet,
Ben

Ik heb het als test op een oud bakkie geinstalleerd. Volgens de ms tool niet geschikt maar de installatie draaide vrolijk door. Was wel traag maar het werkte. Ik denk dat jou pc met die specs. toch redelijk mee moet kunnen.

Vijver
2 november 2009, 20:19
Geeft die tool dan niet aan waar de schoen wringt? 1000mhz kloksnelheid en 2Gb ram zouden genoeg moeten zijn voor een x64 install. En 20Gb schijfruimte, maar dat is niks.

Vijver
2 november 2009, 20:26
Windows XP Mode (http://ziggo-gebruikers.nl/windows/windows-7/features/windows-xp-mode.aspx) requires an additional 1 GB of RAM, an additional 15 GB of available hard disk space, and a processor capable of hardware virtualization with Intel VT or AMD-V turned on

Zou dat het zijn? Dan praat je over 3Gb ram. Ik zou er sowieso 2Gb bijsteken, geheugen is zo goedkoop, dat krijg je nog net niet gratis bij een pakje boter.

Vijver
2 november 2009, 20:30
Ik zat me nog iets te bedenken. Je hebt een onboard videochip. Die put meestal uit het onboard RAM. Waardoor je netto al met minder dan 2Gb begint. Just a hunch, I could be wrong.

Sjaool
2 november 2009, 21:12

Minimale systeemvereisten voor Windows 7:

* 1 GHz processor (32- or 64-bit)
* 1 GB of RAM (32-bit); 2 GB of RAM (64-bit)
* 16 GB of available disk space (32-bit); 20 GB of available disk space (64-bit)
* DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

Het lijkt mij dat je zonder al te veel problemen Windows 7 kunt draaien met jouw hardware.
De eisen liggen alleen wel hoger dan van Windows XP en je zult daardoor wel eerder tegen de grenzen van de capaciteit van je hardware aanlopen.

Hoe bedoel niet willen opstarten van DVD?
Heb je de DVD wel als eerste opstartmedium aangewezen in je bios?
Als dat niet zo is zal de PC altijd direct vanaf de harde schijf willen opstarten.

opaben
2 november 2009, 21:36
Bedankt voor jullie reacties, het zou dus moeten lukken met win 7. ik had wel 4 Gb liggen, express 2 dezelfde bankjes gekocht maar het Mobo slikt er maar 1, als ik de 2e erbij steek start hij niet meer op, de bankjes draaien alleen wel, volgens het boekje van het MoBo kan ik alleen 4 Gb gebruiken als ik 64 bits draai anders is hij gelimiteerd op 3 Gb, maar bij mij dus maar 2. en ja, ik had de DVd schrijver aangewezen als opstart medium maar toch verrekte hij het, heb de DVD gebrand op een lage snelheid zodat hij weinig schrijffouten zou maken maar toch, soms zit het mee maar meest zit het tegen, dat wordt ook maar mijn nieuwe handtekening want ik mag geen verwijzing naar mijn payserver erin zetten volgens de modjes.

bedankt allemaal en als je nog nadere info hebt, ik hoor het graag, kan wel een paar dagen duren voor ik weer reageer maar ik zal het zeker lezen.

groet,

Ben

Sjaool
2 november 2009, 21:50
32 bits Windows installaties kunnen maximaal 3 GB geheugen adresseren dat is de beperking waar je tegen aan loopt.

Waarom je moederbord geen 4 GB geheugen accepteert weet ik zo niet.
Het zou kunnen dat je Asus M2N68-AM niet goed wil samenwerken met het merk geheugen wat je gebruikt zeker omdat je aangeeft dat ze apart van elkaar wel werken.

P.S. Het moederbord heeft inderdaad onboard video volgens de productpagina (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=2UWzsrOiRbMPGYpw) op de Asus website.

mesa57
2 november 2009, 21:52
Ik heb een oude pc waarbij de windows 7 dvd ook niet wilde starten.
Schijnt van de dvd speler af te hangen. Windows 7 maakt gebruikt van een andere bootsector. Uiteindelijk heb ik met nero 6 de bootsector van een vista dvd, die wel bootte, afgeplukt en die met de windows 7 cd samen gebrand. Daarna lukte het booten wel.

Mbt onboard video : ook losse kaarten gebruiken shared memory. Het dedicated geheugen op de videokaart is meestal niet zo groot.

Sjaool
2 november 2009, 22:03
Mbt onboard video : ook losse kaarten gebruiken shared memory. Het dedicated geheugen op de videokaart is meestal niet zo groot.
Dat is niet geheel waar.

Je hebt inderdaad videokaarten met maar 256 MB geheugen en die de rest van het het geheugen, als het nodig is, van het werkgeheugen afsnoepen.
Deze hebben vaak leuke namen als "Turbo Boost", "Turbo Force", "Turbo Cache" enz. voor deze techniek.

De meeste nieuwere videokaarten hebben 1024 MB en soms zelfs al 2048 MB geheugen aan boord.

Vijver
2 november 2009, 22:05
Ik heb een oude pc waarbij de windows 7 dvd ook niet wilde starten.
Schijnt van de dvd speler af te hangen. Windows 7 maakt gebruikt van een andere bootsector. Uiteindelijk heb ik met nero 6 de bootsector van een vista dvd, die wel bootte, afgeplukt en die met de windows 7 cd samen gebrand. Daarna lukte het booten wel.

Deels waar. Maar geen 1800mb.

Vijver
2 november 2009, 22:06
Dat is niet geheel waar.

Je hebt inderdaad videokaarten met maar 256 MB geheugen en die de rest van het het geheugen, als het nodig is, van het werkgeheugen afsnoepen.
Deze hebben vaak leuke namen als "Turbo Boost", "Turbo Force", "Turbo Cache" enz. voor deze techniek.

De meeste nieuwere videokaarten hebben 1024 MB en soms zelfs al 2048 MB geheugen aan boord.

Waarom moet je altijd voor held spelen? Je flikt 't em weer.:pompom::pompom::pompom:

Sjaool
2 november 2009, 22:08
^Hahaha.... Sry. :oops:

opaben
3 november 2009, 09:45
alweer bedankt voor de reacties en om op Mesa's verhaal terug te komen, er zitten 2 DVD spelers in een Sata Toshiba en een IDE philips, maar beide wilde hem niet booten, ik heb er nooit aan gedacht om bootsectoren te knippen en te plakken een niveautje te hoog voor me denk ik, wel knap gevonden. Nu de rc periode is afgelopen wachtik wel tot ik tegen een goedkope versie aanloop om het eens te proberen.

Sjaool
3 november 2009, 10:03
alweer bedankt voor de reacties en om op Mesa's verhaal terug te komen, er zitten 2 DVD spelers in een Sata Toshiba en een IDE philips, maar beide wilde hem niet booten, ik heb er nooit aan gedacht om bootsectoren te knippen en te plakken een niveautje te hoog voor me denk ik, wel knap gevonden. Nu de rc periode is afgelopen wachtik wel tot ik tegen een goedkope versie aanloop om het eens te proberen.
DE OEM versie van Windows 7 Home Premium is al te koop voor €77,77 (http://www.alternate.nl/html/product/Software_System_Builder_Besturingssystemen/Microsoft/Windows_7_Home_Premium_64-Bit/-1081931/?baseId=664814).
Deze is exact gelijk aan de Retail versie alleen de ondersteuning van Microsoft ontbreekt.

Mochten er al problemen zijn dan is er altijd wel een oplossing op internet te vinden (dit forum b.v. ;) ).

Vijver
3 november 2009, 19:28
Wat moet ik onder die support van microsoft verstaan? Er komt vast geen microsoft certified professional bij je thuis. Bij het oplossen van evt. bugs is google je beste vriend, de beste oplossingen vind je idd op fora.

lkaspers
26 november 2009, 01:34
Vanavond zag ik tot mijn schrik bij ziggospeedtest.nl opeens de wijzer doorschieten naar boven de 60 !! :-P En upload bijna 10 !
Kriek mien drek, zouden ze zeggen in Achterveld.
Nou, als ziggo aan de weg timmert, dan moet ik mij ook maar van mijn beste kant laten zien, dacht ik zo maar. Dus ....
Vandaag de gok gewaagd. Eerst wel ff mijn huiswerk gedaan hoor.
Veel fora afgewerkt cq gelezen.
Windows 7 op de laptop geinstalleerd. Eerst ff geoefend op de pc boven.
Van XP eerst naar gekochte losse full versie van Vista en daarna naar Windows 7 (€ 6,97 na veel mailtjes en telefoontje en aandringen, hihihi).
Pfff ging goed joh.
Daarna beneden op de laptop. Duurde ff wat langer, want deed beneden een upgrade en boven was een aangepaste versie.
Tralalala, paar uurtjes verder. Alles werkt, internet doet het en de rest ook. Moet alleen Logitech Harmony 785 morgen ff in Vista-mode laten draaien, anders doet de software het niet.
Windows 7 vs Vista? Voelt in sommige dingen hetzelfde aan, voor als nog.
Maar moet daar nog ervaring mee opdoen.

groetjes Louis

Ed
27 november 2009, 14:38
alweer bedankt voor de reacties en om op Mesa's verhaal terug te komen, er zitten 2 DVD spelers in een Sata Toshiba en een IDE philips, maar beide wilde hem niet booten, ik heb er nooit aan gedacht om bootsectoren te knippen en te plakken een niveautje te hoog voor me denk ik, wel knap gevonden. Nu de rc periode is afgelopen wachtik wel tot ik tegen een goedkope versie aanloop om het eens te proberen.De RC versie draait tot maart 2010, daarna elke 2 uur reboot.

Jheroen
27 november 2009, 21:01
Ik heb sinds deze week Win 7 ultimate 64bit draaien op de laptop en ik kan zeggen dat het veel soepeler en sneller werkt dan vista.

ook het ontbreken van het continueproces mbt de schijfactiviteit in vista scheelt enorm.

lekker snel dus en veel handige foefjes, goeie versie!
:thumb up:

Ed
27 november 2009, 23:30
Ik heb sinds deze week Win 7 ultimate 64bit draaien op de laptop en ik kan zeggen dat het veel soepeler en sneller werkt dan vista.

ook het ontbreken van het continueproces mbt de schijfactiviteit in vista scheelt enorm.

lekker snel dus en veel handige foefjes, goeie versie!
:thumb up:Ik draai de OEM Windows 7 x64 nu sinds introductie, daarvoor bijna alle gelekte builds gedraait, echt, het draait vlekkeloos.

Barbarian
27 november 2009, 23:32
Ik draai de OEM Windows 7 x64 nu sinds introductie, daarvoor bijna alle gelekte builds gedraait, echt, het draait vlekkeloos.

Ik heb hier de 32 bits versie, draait ook als een zonnetje :grin:

Zer0K3wL
28 november 2009, 02:47
alle issues bugs en narigheid die ik had onder windows vista.
allemaal weg.
zelfs m'n geluidskaart die bekend om staat mega veel issues te hebben heeft geen issues.
en dan is alles sneller dit valt vooral te merken met search engine.