View Full Version : Klacht: 2 gelijktijdige opnames niet meer mogelijk

Bobbert
13 mei 2009, 10:06
Sinds enige tijd krijg ik het niet meer voor elkaar om twee programma's (die op dezelfde tijd worden uitgezonden) tegelijk op te nemen. Er verschijnt een scherm met een zogenaamd 'conflict' en wordt mij gevraagd om een van de twee geplande opnames te verwijderen...

Weet iemand waarom dat niet meer kan, de Cisco heeft meerdere tuners en het apparaat wordt verkocht met de optie dat je 2 programma's tegelijk kunt opnemen. Ik heb dit ook regelmatig gedaan, dus waarom het nu niet meer kan is een raadsel voor mij. Is dit een instelling?? :shock:

Thanx!
Bob

TheGrouch
13 mei 2009, 10:14
2 programma's tegelijk kunt opnemen. Ik heb dit ook regelmatig gedaan, dus waarom het nu niet meer kan is een raadsel voor mij.

Knap, ik denk dat je de enige bent die dat voor elkaar heeft gekregen op de cisco.
Het kan namelijk (nog) niet. Tuner 1 is voor kijken en time-shifting, tuner 2 is voor opnemen.

Bobbert
13 mei 2009, 10:21
Knap, ik denk dat je de enige bent die dat voor elkaar heeft gekregen op de cisco.
Het kan namelijk (nog) niet. Tuner 1 is voor kijken en time-shifting, tuner 2 is voor opnemen.

Toch wel!!!

Features:

Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p en 576i.
Ingebouwde HDD van 160 Gb voor 26 uur HD opname.
Twee USB aansluitingen voor externe HDD.
Optische Dolby Digital uitgang(SPDIF).
TwinTuner: twee programma's opnemen en een derde bekijken tegelijkertijd.

Infje
13 mei 2009, 10:23
Heb je misschien de bron voor me? :)
Dan kan ik daar mee aan de slag.

Toch wel!!!

Features:

Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p en 576i.
Ingebouwde HDD van 160 Gb voor 26 uur HD opname.
Optische Dolby Digital uitgang(SPDIF).

Bobbert
13 mei 2009, 10:24
Heb je misschien de bron voor me? :)
Dan kan ik daar mee aan de slag.

Ja hoor, via de ZIGGO (!!!) site kom je bij: https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1044584.jsf

:)

TheGrouch
13 mei 2009, 10:26

Dat is de theoretische tekst van cisco zelf (die iets te integraal wordt aangehaald) , de firmware van ziggo ondersteund dat (nog) niet.
Maar jij zegt dat het je gelukt is, weet je nog hoe.

TheGrouch
13 mei 2009, 10:28

Ook deze feature werkt niet op deze cisco.
Is door de firmware van ziggo niet mogelijk.

Bobbert
13 mei 2009, 10:30
Maar jij zegt dat het je gelukt is, weet je nog hoe.

Via PVR: twee programma's op twee verschillende zenders die gelijk worden uitgezonden selecteren en op opnameknop drukken. Ik heb op deze manier meedere keren het journaal (NED1) en GTST (RTL4) om 20.00 uur tegelijk opgenomen...

TheGrouch
13 mei 2009, 10:35
Via PVR: twee programma's op twee verschillende zenders die gelijk worden uitgezonden selecteren en op opnameknop drukken. Ik heb op deze manier meedere keren het journaal (NED1) en GTST (RTL4) om 20.00 uur tegelijk opgenomen...

Met via PVR bedoel je waarschijnlijk via EPG.
Je weet zeker dat je een cisco hebt en geen humax 5050c, want zoals gezegd, de firmware van ziggo voor de cisco ondersteund dit niet.
Je kunt wel een programma opnemen en naar een ander kijken. Is dat mogelijk wat je dan deed.

Bobbert
13 mei 2009, 10:42
Met via PVR bedoel je waarschijnlijk via EPG.
Je weet zeker dat je een cisco hebt en geen humax 5050c, want zoals gezegd, de firmware van ziggo voor de cisco ondersteund dit niet.
Je kunt wel een programma opnemen en naar een ander kijken. Is dat mogelijk wat je dan deed.

Ik bedoelde inderderdaad EPG! :wink:
En ja, ik weet zeker dat ik een Cisco heb... want er staat 'Cisco' op!:schater::schater::schater:

Bartje
13 mei 2009, 10:47
Dit is interessant. :-P

Enig idee welke firmware je had toen het lukte?

Bobbert
13 mei 2009, 10:58

Nee, geen idee. zo'n twee maanden geleden lukte het nog...

MrDroopy
13 mei 2009, 11:01

Misschien de standaard Cisco firmware ;) Af fabriek kan die het wel iig. Hopelijk binnenkort dus een Smartguide update die niet mekkert over overlappende opnames, maar ze gewoon instelt. Ook heb ik gehoord van iemand die de laatste "echte Cisco firmware" in aktie heeft gezien dat het apparaat dus wel snel kan reageren en zappen. In ben benieuwd of de update van volgende week in ieder geval alles een klein beetje vlotter gaat maken en dat we op niet al te lange tijd de volle functionaliteit van de Cisco terugkrijgen met een grotere firmware/smartguide update.

Cisco product specs (http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/video/ps8611/ps8612/ps8644/prod_brochure0900aecd806c6b2a.pdf)

Bobbert
13 mei 2009, 11:04
Misschien de standaard Cisco firmware ;) Af fabriek kan die het wel iig....

Dat denk ik niet, want ik heb 'm al sinds hij verkrijgbaar is in NL en de firmware wordtr automatisch ge-update. Ik blijf het gewoon proberen en mocht het weer lukken dan laat ik het hier weten... met wat meer specs.

:thumb up:

MrDroopy
13 mei 2009, 12:32
Dat weet ik, maar aangezien jij tot nu toe de enige bent waar het gelukt is, tegenover heel veel mensen hier waar het nooit heeft gekund, ook niet met de oude firmware, moet er toch iets op jouw machine anders geweest zijn. Het wordt normaal namelijk actief afgevangen door de vorige en huidige Ziggo firmware.

Anyway, wanneer je resultaat hebt hoor ik dat graag :grin:

jongetje
13 mei 2009, 12:36
Goede berichten dat het dus technisch mogelijk is om 2 dingen op te nemen. Vreemd dat Ziggo deze functionaliteit er juist uit heeft gehaald.

mderooij
13 mei 2009, 16:26
Ook deze feature werkt niet op deze cisco.
Is door de firmware van ziggo niet mogelijk.
Wat is er zo "speciaal" dan aan de firmware "van Ziggo"? Dat is IMHO gewoon een (voor kabeltoko's) op-maat-gemaakte Cisco firmware waar - om onduidelijke redenen - dingen uit zijn gesloopt. Of het moet zijn om straks te kunnen roepen dat er dingen "verbeterd zijn" als built-in zaken opeens wel gaan werken omdat Ziggo dat opeens wel gaat toestaan. Technische beperkingen opleggen ten behoeve van commercie werkt niet.

Bartje
14 mei 2009, 22:43
Misschien dat Infje hierop kan reageren? :)

ployd
14 mei 2009, 22:59
Het klopt, mij lukte het ook de eerste keer dat ik m'n cisco gebruikte: Twee opnames op het zelfde moment. Daarna nooit meer gelukt.
Als je van zender wisselde tijdens opname ging het mis.

anoniem
15 mei 2009, 21:41
Goede berichten dat het dus technisch mogelijk is om 2 dingen op te nemen. Vreemd dat Ziggo deze functionaliteit er juist uit heeft gehaald.

Dit heeft ziggo er nu uitgesloopt, waarom zouden we.. ?

De zgn middleware die noodzakelijk is voor de interactiviteit ondersteunt geen dual recording. Later dit jaar zal een nieuwe versie middleware beschikbaar komen, waarin dual recording wel ondersteund zal gaan worden

xahmol
16 mei 2009, 00:05

De zgn middleware die noodzakelijk is voor de interactiviteit ondersteunt geen dual recording. Later dit jaar zal een nieuwe versie middleware beschikbaar komen, waarin dual recording wel ondersteund zal gaan worden

Goed nieuws.

Overigens denk ik dat ik voor de meesten hier spreek dat ik liever tot de nieuwe versie van de middleware er is de interactiviteit eruit gesloopt zie als daardoor dual recording wel werkt :wink:

MauriceW
16 mei 2009, 15:16
Overigens denk ik dat ik voor de meesten hier spreek dat ik liever tot de nieuwe versie van de middleware er is de interactiviteit eruit gesloopt zie als daardoor dual recording wel werkt :wink:
Ik denk dat het zo niet werkt :) De Cisco wordt immers gepositioneerd als interactieve decoder met PVR-mogelijkheden.

Maar inderdaad goed nieuws dat het eraan zit te komen dit jaar :applause:

Bartje
16 mei 2009, 19:27

Kijk! Dit is het nieuws dat we willen horen! :applause:

Jullie mogen best vaker dit soort nieuws hier communiseren; kan geen kwaad toch om te vertellen waar aan wordt gewerkt? :mrgreen:

xahmol
17 mei 2009, 00:43
Ik denk dat het zo niet werkt :) De Cisco wordt immers gepositioneerd als interactieve decoder met PVR-mogelijkheden

Weet ik wel, was wishful thinking.

Denk nml dat de meeste bezitters van de Cisco deze decoder niet zozeer hebben gekocht vanwege iTV, maar vanwege het feit dat het lange tijd de enige PVR voor HDTV was.
Denk eerlijk gezegd dat de meeste Cisco kopers inmiddels voor de Humax zouden kiezen.

rickytt3
18 mei 2009, 23:28

Denk nml dat de meeste bezitters van de Cisco deze decoder niet zozeer hebben gekocht vanwege iTV, maar vanwege het feit dat het lange tijd de enige PVR voor HDTV was.
Denk eerlijk gezegd dat de meeste Cisco kopers inmiddels voor de Humax zouden kiezen.

Beide keren de spijker op z'n kop. iTV interesseert mij geen :censored:, zeker niet tegen de huidige tarieven. Er was tot voor kort simpelweg geen alternatief als je een HD tuner met PVR wilde op het Ziggo-netwerk.

Hééééél blij dat er dus waarschijnlijk een oplossing komt om alsnog twee opnames tegelijk te kunnen maken. Dan zijn we waarschijnlijk ook van de irritante eigenschap af dat aaneengesloten opgenomen programma's een minuut missen!

peter_db
19 mei 2009, 15:41

Anoniem!

Zitten er in die nieuwe middleware nog meer dingen die wij eventueel intressant zouden vinden?????

Trouwens helemaal top dat je dat dual recording al gemeld hebt!:applause::applause:

Royz
22 mei 2009, 23:27

Zodra dit het geval is kan ik eindelijk de decoder weer naar beneden halen :applause::thumb up:

KoenH
13 juni 2009, 22:37

Beste Anoniem,

Is er enig tijdspad aan te geven voor het implementeren van de Dual Recording? je spreekt over 'later dit jaar': is dit al bij de geplande update rond 17 juni of pas bij een latere firmware versie?

Alvast bedankt voor de info.

Met vr. gr.,

Koen Hak

Randstad
14 juni 2009, 12:00
is dit al bij de geplande update rond 17 juni

NEE: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17772

Voortaan eerst kijken, dan vragen.

anoniem
14 juni 2009, 12:05
Beste Anoniem,

Is er enig tijdspad aan te geven voor het implementeren van de Dual Recording? je spreekt over 'later dit jaar': is dit al bij de geplande update rond 17 juni of pas bij een latere firmware versie?

Alvast bedankt voor de info.

Met vr. gr.,

Koen Hak

Dual recording maakt geen deel uit van de eerst volgende firmware release. Dual recording wordt waarschijnlijk pas in Q4 ondersteund, zoals reeds per PM gemeld, aangezien je me de vraag ook per PM heb gesteld.

groennom
15 juni 2009, 12:06
Dual recording maakt geen deel uit van de eerst volgende firmware release. Dual recording wordt waarschijnlijk pas in Q4 ondersteund, zoals reeds per PM gemeld, aangezien je me de vraag ook per PM heb gesteld.

Blijft jammer dat het meest basale onderdeel van een PVR pas (waarschijnlijk!!!) Q4 wordt ondersteund. Maar ja, wat dat betreft verbaasd niets mij meer.

MauriceW
15 juni 2009, 21:19
Blijft jammer dat het meest basale onderdeel van een PVR pas (waarschijnlijk!!!) Q4 wordt ondersteund. Maar ja, wat dat betreft verbaasd niets mij meer.
Zullen we een pooltje maken? Ik zeg einde Q1 2010.. maart 2010 :oyeah:

Theike
15 juni 2009, 23:33
Wat is er nu zo interresant om 2 opnames te maken:schater:

Decibert
15 juni 2009, 23:57
Het kan zomaar gebeuren dat je daar behoefte aan hebt. En omdat die functionaliteit er eerst wel in zat maar eruit is gehaald is het geroep erom natuurlijk alleen maar luider geworden.

TheGrouch
16 juni 2009, 00:16
Het kan zomaar gebeuren dat je daar behoefte aan hebt. En omdat die functionaliteit er eerst wel in zat maar eruit is gehaald is het geroep erom natuurlijk alleen maar luider geworden.

Ik heb de cisco al van bijna in het begin dat hij leverbaar is, maar ik heb nooit 2 opnames tegelijk kunnen maken. (daarom is de humax er bij gekomen)

TheGrouch
16 juni 2009, 00:45
Wat is er nu zo interresant om 2 opnames te maken:schater:

Ik neem elke avond Film1HD om 20:30 op als repeterende opname. Dat is lui programmeren.
En ik wil ook house opnemen die tijdens de opname van film1 wordt uitgdzonden en dan is dual recording erg prettig.

degoedebas
30 september 2009, 21:36
Hallo,

Mijn vraag is of je 2 programma's tegelijk kunt opnemen met de cisco, ik weet dat dit wel kan met de humax 5050.

Hoor graag van jullie.

Bas.

xahmol
30 september 2009, 22:01
Helaas niet mogelijk.

Niet omdat het apparaat het hardware technisch niet kan (er zitten immers twee tuners in), maar de gebruikte software voor interactieve TV (OpenTV) schijnt dat niet mogelijk te maken.

Hopelijk kan het met een toekomstige firmware update.

ArChie
30 september 2009, 22:46
Niet omdat het apparaat het hardware technisch niet kan (er zitten immers twee tuners in), maar de gebruikte software voor interactieve TV (OpenTV) schijnt dat niet mogelijk te maken.
Dat is vreemd aangezien dezelfde OpenTV middleware door UPC gebruikt wordt in de Mediabox DVR en daar kan men twee kanalen onafhankelijk van elkaar opnemen via de twee tuners en ook nog eens een derde kanaal life kijken via het ingebouwde kabelmodem.

JeroenH
30 september 2009, 23:01
Naar mijn weten is het simpelweg niet in de firmware geprogrammeerd.

Misschien dat Cisco dit in de toekomst enabled met een firmware/software update?

xahmol
1 oktober 2009, 06:04
Dat is vreemd aangezien dezelfde OpenTV middleware door UPC gebruikt wordt in de Mediabox DVR en daar kan men twee kanalen onafhankelijk van elkaar opnemen via de twee tuners en ook nog eens een derde kanaal life kijken via het ingebouwde kabelmodem.

Dit is wat ik van de mensen van de VOD desk hier heb gehoord. Wellicht de OpenTV versie/modules die ze gebruiken dan.

Hoop alleen echt wel dat ze het op afzienbare termijn gaan implementeren, want geen twee opnames kunnen maken is gewoon erg onhandig. Zeker als je weet dat alle hardware gewoon aanwezig is.

En @JeroenH: Die zelfde VOD helpdesker wist te vertellen dat in de originele Cisco FW twee opnames tegelijk wel kan. In de specs van Cisco zelf voor de generieke versie van de 8455DVB staat de optie ook gewoon.
Het is alleen in de Ziggo versie van de FW dat dit eruit is gehaald.

Clevegt
1 oktober 2009, 07:38
Zoveelste vraag over deze functie, deze heb ik al meerdere malen voorbij zien komen, Ziggo leest ook deze forum, maar dat is nog steeds niet ingevoerd, anders hadden ze dit allang kunnen doen.

snarf007
5 oktober 2009, 14:49
Eind oktober zou er weer een firmware update komen ...
Helaas kan ik geen info vinden mbt de inhoud. Zou zo fijn zijn om te weten waar je aan toe bent ...

Misschien dat er volgende week maandag wat meer bekend wordt .... via Radar ?!? http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20809

exroosje
6 oktober 2009, 14:27
Staat er niet in de specs dat je alleen 2 SD opnames tegelijkertijd kan doen?

Nu ned1 HD is kun je al merken dat ie moeite heeft met tegelijkertijd opnemen en afspelen (waarbij de timeshift ook tot een soort opname leidt) van 2 HD kanalen. Daar kan zeker geen 3e bij.

jongetje
7 oktober 2009, 09:18
Staat er niet in de specs dat je alleen 2 SD opnames tegelijkertijd kan doen?

Nu ned1 HD is kun je al merken dat ie moeite heeft met tegelijkertijd opnemen en afspelen (waarbij de timeshift ook tot een soort opname leidt) van 2 HD kanalen. Daar kan zeker geen 3e bij.
In welke specs staat dan volgens jou dat je alleen 2 SD opnames kunt maken? Graag even wat bronnen vermelden want speculatie schieten we niets mee op.

Los hiervan, waar haal jij die 3e opname dan vandaag? Er zitten 2 tuners in het apparaat dus je zou maximaal 2 dingen kunnen opnemen en 1 ding kunnen kijken (on-demand of vanaf de schijf).

ArChie
7 oktober 2009, 10:05
Los hiervan, waar haal jij die 3e opname dan vandaag? Er zitten 2 tuners in het apparaat dus je zou maximaal 2 dingen kunnen opnemen en 1 ding kunnen kijken (on-demand of vanaf de schijf).
Dat is niet helemaal correct. Er zitten twee DVB-C tuners in de Cisco, maar ook nog een kabel modem. Dat kabel modem zou ook te gebruiken zijn om live te kijken naar een kanaal of een opname mee te maken aangezien het "dem" deel van het kabel modem deel in feite hetzelfde is als een DVB-C tuner zonder "mod". Dat is ook wat er bij UPC gebeurt met de Philips HDTV Mediabox DVR.

MrDroopy
7 oktober 2009, 12:55
En om het nog complexer te maken: In principe kan het apparaat hardwarematig 2 streams opnemen en een derde weergeven mits deze in dezelfde ts zit als een van de 2 reeds opgenomen streams. Het derde weergegeven kanaal zou dan weer opgenomen worden in het timeshift buffer. Samen met een theoretisch kanaal via het modem zitten we dan al op 4 mogelijk op te nemen kanalen.

In praktijk gaat dat dan misschien niet, maar opnemen van 1 HD kanaal plus 1 HD kanaal kijken met timeshift opname gaat hier prima. Of dat ook nog gaat met een derde HD kanaal erbij blijft giswerk, hoewel met de huidige 12 mbit (of zitten we weer hoger Archie?) van de gemiddelde HD kanalen we dan totaal op 36 mbit zitten, een snelheid waar een gemiddelde harde schijf met voldoende en juiste buffering zeker geen moeite zou mogen hebben. 3 keer discovery HD in 20mbit wordt iets spannender......

edit 1: theoretisch kunnen nog veel meer zenders tegelijk opgenomen worden zolang er maar maximaal 3 transportstreams tegelijk worden aangesproken.

edit 2: mmmm zit te denken.... met een docsis 3 modem zou het apparaat dus nog een veelvoud daarvan moeten kunnen opnemen.....

ArChie
7 oktober 2009, 13:18
Of dat ook nog gaat met een derde HD kanaal erbij blijft giswerk, hoewel met de huidige 12 mbit (of zitten we weer hoger Archie?) van de gemiddelde HD kanalen we dan totaal op 36 mbit zitten, ...
Het hangt helemaal van het HD kanaal en de gekozen MPEG encoding af wat de bitrate is.

edit 2: mmmm zit te denken.... met een docsis 3 modem zou het apparaat dus nog een veelvoud daarvan moeten kunnen opnemen.....
Het is volgens mij een DOCSIS 2 modem. En zoals gezegd is zo'n modem in feite hetzelfde als een DVB-C tuner, dus afstemmen op een DVB Transport Stream en daaruit een kanaal kijken of opnemen zou tot de mogelijkheden moeten behoren.

MrDroopy
7 oktober 2009, 13:35
Het hangt helemaal van het HD kanaal en de gekozen MPEG encoding af wat de bitrate is.
zoveel hebben we er nu ook weer niet. Alle behalve discoveryHD zijn toch mpeg-4? En allemaal 12-15, behalve discovery met rond de 20?

Het is volgens mij een DOCSIS 2 modem. En zoals gezegd is zo'n modem in feite hetzelfde als een DVB-C tuner, dus afstemmen op een DVB Transport Stream en daaruit een kanaal kijken of opnemen zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
Yep het is een docsis 2, daarom zou met een docsis 3 modem je nog eens 3 tot 7 extra TStreams binnen zou moeten kunnen hengelen. Samen met de 2 tuners dus al maximaal 9 transport streams, goed voor richting de 50+ MegaByte per seconde. De harde schijf kun je dan dus ruim binnen het uur volledig volblazen. Natuurlijk kan het apparaat al niet eens een TS in zijn geheel wegzetten, maar slechts een stream binnen een TS.

Op de PC kun je wel een TS volledig wegschrijven, dus dan rijst de vraag of een Ubee zodanig te tweaken zou zijn dat je de 8 downloadkanalen misbruikt om 8 av-transportstreams op te halen. Dan kun je toch redelijk alle kanalen waar je wel eens naar kijkt tegelijk opnemen ;)

Infje
7 oktober 2009, 14:33
Binnenkort zal ik informatie plaatsen over de komende firmware upgrade.

Daarnaast zal dual recording worden toegevoegd, echter zal dit niet met de komende upgrade zijn (en die daarna waarschijnlijk ook niet). Allereerst proberen we de decoder vlotter en zo bug-vrij mogelijk te maken.

Eind oktober zou er weer een firmware update komen ...
Helaas kan ik geen info vinden mbt de inhoud. Zou zo fijn zijn om te weten waar je aan toe bent ...

Misschien dat er volgende week maandag wat meer bekend wordt .... via Radar ?!? http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20809

MrDroopy
7 oktober 2009, 15:08
Binnenkort zal ik informatie plaatsen over de komende firmware upgrade.

Daarnaast zal dual recording worden toegevoegd, echter zal dit niet met de komende upgrade zijn (en die daarna waarschijnlijk ook niet). Allereerst proberen we de decoder vlotter en zo bug-vrij mogelijk te maken.

Mmm, dat heb je eerder gezegd Infje. Begrijp me goed, ik wil je niet afvallen, integendeel, maar het zou zo fijn zijn als we iets van een tijdspad hebben, waarin we ongeveer terugzien wanneer welke upgrades voorzien zijn en welke nieuwe zaken daarin meegenomen (kunnen) worden. Ik weet, dat is gevaarlijk op dir forum, maar een grove indicatie zou fijn zijn.

Los daarvan: dual recording! :pompom:

TheGrouch
7 oktober 2009, 15:12
Los daarvan: dual recording! :pompom:

Ach met 2 humaxen doet dat me niet meer zoveel :rolleyes:

catastrofus
7 oktober 2009, 21:02
In praktijk gaat dat dan misschien niet, maar opnemen van 1 HD kanaal plus 1 HD kanaal kijken met timeshift opname gaat hier prima. Of dat ook nog gaat met een derde HD kanaal erbij blijft giswerk, hoewel met de huidige 12 mbit (of zitten we weer hoger Archie?) van de gemiddelde HD kanalen we dan totaal op 36 mbit zitten, een snelheid waar een gemiddelde harde schijf met voldoende en juiste buffering zeker geen moeite zou mogen hebben. 3 keer discovery HD in 20mbit wordt iets spannender......

Ned 1/2/3 HD - 12 Mb
Eurosport HD - 11 Mb
NGC HD - 13.5 Mb
History HD - 12.5 Mb
Discovery HD - 21 Mb (andere codering)

Ter vergelijking (sat):
BBC HD - 9.5 Mb
Channel 4 HD - 8.5 Mb
Das Erste HD - 12 Mb
ZDF HD - 12 Mb
Melody Zen (de zender waar je altijd van moet plassen, vanwege al het water) - 7 Mb

Gert.

exroosje
8 oktober 2009, 14:35
In welke specs staat dan volgens jou dat je alleen 2 SD opnames kunt maken? Graag even wat bronnen vermelden want speculatie schieten we niets mee op.

De specs van cisco zelf zoals die hier wel eens gepost zijn.

Ik merk nu wel eens een hapering als ik naar iets zit te kijken wat nog opgenomen wordt. Op het moment dat de opname stopt op de einddtijd moet de cisco iets bijwerken en gaat ie het afspelen haperen (soms zelfs zo erg dat het afspelen gestopt wordt)

Als er nog een opname tegelijkertijd zou lopen wordt dat dus nog erger.

Het gaat overigens niet zo zeer om de bitrates maar dat het verschillende lees /schrijf operaties zijn. Probeer in Vista maar eens tegelijkertijd 2 of 3 files te kopieren. Duurt veel langer als de 2 of 3 files na elkaar en de schijf gaat als een gek ratelen.

MrDroopy
8 oktober 2009, 16:45
De specs van cisco zelf zoals die hier wel eens gepost zijn.

Ik merk nu wel eens een hapering als ik naar iets zit te kijken wat nog opgenomen wordt. Op het moment dat de opname stopt op de einddtijd moet de cisco iets bijwerken en gaat ie het afspelen haperen (soms zelfs zo erg dat het afspelen gestopt wordt)

Als er nog een opname tegelijkertijd zou lopen wordt dat dus nog erger.

Het gaat overigens niet zo zeer om de bitrates maar dat het verschillende lees /schrijf operaties zijn. Probeer in Vista maar eens tegelijkertijd 2 of 3 files te kopieren. Duurt veel langer als de 2 of 3 files na elkaar en de schijf gaat als een gek ratelen.
Zoals gezegd, de hoeveelheid data is relatief zo beperkt dat de gebruikte schijf daar geen enkele moeite mee mag hebben. Ook worden schijven in pvr systemen op een heel andere manier aangesproken dan binnen Windows. Als je goed luiterd naar de Cisco tijdens een opname hoor je ook dat deze niet "ratelt" maar regelmatig een tikje geeft, iets van 1 keer per seconde. De data wordt namelijk gebufferd en dan in grote blokken tegelijk weggeschreven. Hierdoor zal de effectieve doorvoersnelheid van de schijf nauwelijks zakken in tegenstelling tot onder Windows waar dit niet zo handig gebeurd en alles in heel kleine blokjes wordt gehakt en dwars door elkaar wordt geschreven. Dat laatste zorgt voor het instorten van de snelheid en ernstige fragmentatie. Nooit doen dus onder Windows.

Ik herken de problemen die jij schetst niet. De Cisco hier heeft er totaal geen moeite mee. Wellicht helpt het als je de harde schijf een keertje opnieuw laat wissen/formatteren. Als dat niet zo is, kan het natuurlijk nog zijn dat de schijf zelf niet helemaal ok is.

exroosje
12 oktober 2009, 16:10
Ik wil wel fomatteren, maar helaas staat er iets op de schijf wat ik wil bewaren....

Dit vond ik op de cisco site:

Twee videotuners: het ene programma opnemen terwijl u een naar een ander programma kijkt
Vaste harde schijf met een opslagcapaciteit van 160 GB (80 uur)
Tweede Ethernet-poort voor toegang tot opgenomen programma's die zijn opgeslagen op de 8455DVB PVR op andere tv's in huis
Twee H.264-decoders met standard-definition of één met high-definition decoder
http://www.cisco.com/web/NL/consumer/products/settop-8455dvb.html

Uit bullet 4 maak ik op dat je niet 2 programma's tegelijk kan opnemen met HD. Al kun je je afvragen of je uberhaupt voor opnemen een decoder nodig hebt. Maar als dat niet zo is, waarom dan een 2e decoder voor SD? Voor PIP (picture in picture?)

Bullet 1 wekt overigens de indruk dat je helemaal niet 2 programma's tegelijk op kan nemen. Daar zou je in totaal immers 3 tuners voor nodig hebben.

Begrijpt u het nog? Het zou mij niet verbazen als we dit feature nooit gaan krijgen. Wat vervelend is dat niemand hier een echt harde uitspraak over doet.

Infje
12 oktober 2009, 16:17
De functie zal wel verschijnen. Op dat moment is het echter alleen nog mogelijk naast het opnemen van 2 programmas de programmas welke in de zelfde transportstromen zitten (zoals ned 1 in die van ned 1 2 3) te bekijken. Anders zou er inderdaad een derde tuner aanwezig moeten zijn.

Voorlopig zal deze functie echter niet verschijnen.

exroosje
13 oktober 2009, 15:57
Mooi om deze uitspraak te vernemen.

Zal nog lastig worden dit feature aan klanten uit te leggen. Wie weet er wat af van transport streams en die zijn boveniden nogal willekeurig gegroepeerd.

Lijkt me typisch een power user feature.

Blijft de vraag wat het nut is van de 2e H264 decoder.

jongetje
14 oktober 2009, 15:06
De functie zal wel verschijnen. Op dat moment is het echter alleen nog mogelijk naast het opnemen van 2 programmas de programmas welke in de zelfde transportstromen zitten (zoals ned 1 in die van ned 1 2 3) te bekijken. Anders zou er inderdaad een derde tuner aanwezig moeten zijn.

Voorlopig zal deze functie echter niet verschijnen.
Je kunt toch ook de 2e tuner gebruiken op 2e opname te maken straks?

Als ik niet thuis ben dan kijk ik ook niet dus kan die 2e tuner ook best wat werk doen.

Infje
15 oktober 2009, 10:56
Je kunt toch ook de 2e tuner gebruiken op 2e opname te maken straks?

Als ik niet thuis ben dan kijk ik ook niet dus kan die 2e tuner ook best wat werk doen.

Zoals ik aan gaf kan dat dan inderdaad :)

euro-force
22 november 2009, 01:29
Vandaag ook de Cisco PVR ontvangen met de bedoeling deze in te ruilen voor mijn Smansung PVR met twintuner (deze begon erg traag te worden). Helaas kom ik er nu dus pas achter dat dual recording niet mogelijk is met deze decoder :( en dat Ziggo al sinds 2008 erover heeft dat de Cisco deze functie wel zal krijgen.

Maar een slechte koop dus voor nu. Want wat heb je aan een twintuner in je apparaat als je deze niet optimaal kunt gebruiken.

UPC adverteert met hun HD ontvanger wel met deze specificaties:
"Twee tv-programma’s tegelijkertijd opnemen, live pauzeren en terugspoelen"

En nu? Terugsturen naar Ziggo? Wachten? Andere ontvanger kopen?

TheGrouch
22 november 2009, 09:36
Als je hem terugstuurt en €200 bijlegt, kun je de humax5050c kopen.
Die heeft wat jij verwacht (tenzij je interactieve tv wilt)

rickytt3
10 december 2009, 02:08
Je kunt de Cisco ook op Marktplaats zetten en de 5050c bestellen voor een kleine €320 incl. verzenden (http://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/humax/ihdr-5050c/prijzen/304352/#prijzen).

Lijkt me namelijk stug dat je via MP niet meer dan €120 kunt vangen voor de Cisco. Niet iedereen in NL weet dat het een :censored: apparaat is :schater:

xahmol
10 december 2009, 10:51
Lijkt me namelijk stug dat je via MP niet meer dan €120 kunt vangen voor de Cisco. Niet iedereen in NL weet dat het een :censored: apparaat is :schater:

Ja, fijn, komen ze vervolgens bij mij verhaal halen omdat dat ding niet werkt zoals geadverteerd.

rickytt3
10 december 2009, 13:02
Ja, fijn, komen ze vervolgens bij mij verhaal halen omdat dat ding niet werkt zoals geadverteerd.

Ligt er aan wat je adverteert....

Je kunt ook nog de weg bewandelen zoals ik het nu doe. Accepteren dat de Cisco niet bied wat je hoopte. De Cisco gebruiken als uitstekende, maar helaas instabiele, HD-decoder voor direct TV kijken. De Cisco daarbij incidenteel gebruiken voor een opname. De rest van wat je wilt zien, bij ons voornamelijk series, downloaden in HD-kwaliteit. Scheelt ook nog een berg reclame kijken :wink:

xahmol
10 december 2009, 13:17
Ligt er aan wat je adverteert....

Je kunt ook nog de weg bewandelen zoals ik het nu doe. Accepteren dat de Cisco niet bied wat je hoopte. De Cisco gebruiken als uitstekende, maar helaas instabiele, HD-decoder voor direct TV kijken. De Cisco daarbij incidenteel gebruiken voor een opname. De rest van wat je wilt zien, bij ons voornamelijk series, downloaden in HD-kwaliteit. Scheelt ook nog een berg reclame kijken :wink:

Is in principe ook wat ik doe, alleen voor NL programma's gaat dat wat lastiger.

En ik neem altijd ook programma's op die ik direct wil kijken, zodat ik 15 minuten later kan starten en daardoor juist alle reclames door kan spoelen...
Tip: zet hiervoor de skip interval van de Cisco op 30 seconden, dan skip je per knop indrukken bijna precies één commercial door.

Maar in januari komt er bij mij een Humax 5050C. Heb het helemaal gehad met de Cisco (al moet ik zeggen dat afgelopen week ik waarempel geen vastlopers heb gehad. Wel de gebruikelijke HDMI handshake issues, maar daar ben ik al aan gewend).

groennom
10 december 2009, 15:05
Maar in januari komt er bij mij een Humax 5050C. Heb het helemaal gehad met de Cisco (al moet ik zeggen dat afgelopen week ik waarempel geen vastlopers heb gehad. Wel de gebruikelijke HDMI handshake issues, maar daar ben ik al aan gewend).

Inderdaad wat een :censored: aparaat. En de support....

Aparaat is enorm, enorm traag... Het is onvoorstelbaar wat ze met de huidige stand van techniek voor stroperige zooi weten te maken. Om te huilen. En gisteren nam hij opeens niets meer op. 41% vrij, wel een rood rec teken op het display maar niets terug te vinden in de lijst met opnames. Daar ging Spangas en Klokhuis, kids weer blij!

Stekker eruit en er in en na 10 minuten was het aparaat weer tot leven en de opnames doen het weer. Zucht..... Wat een :censored: aparaat!

rickytt3
11 december 2009, 15:05
Maar in januari komt er bij mij een Humax 5050C. Heb het helemaal gehad met de Cisco

Klinkt heel bekend. Ik twijfel nog, als ik het forumdeel over de 5050 lees krijg ik een behoorlijk deja-vu. Daar vind je veel berichten over geen tot weinig ondersteuning, om firmware smekende gebruikers en zelfs ook verdwijnende opnames.

Hij zal ongetwijfeld beter zijn dan de Cisco en kan (on topic :wink:) zeker twee opnames tegelijkertijd maken. Maar een stabiel werkende HD-PVR voor het Ziggo netwerk lijkt nog vér, vér weg....

xahmol
11 december 2009, 16:16
Hij zal ongetwijfeld beter zijn dan de Cisco en kan (on topic :wink:) zeker twee opnames tegelijkertijd maken. Maar een stabiel werkende HD-PVR voor het Ziggo netwerk lijkt nog vér, vér weg....

Wat ik hoor van de mensen die ervaring hebben met beiden heeft de Humax oneindig minder issues dan de Cisco. Maar helaas, kennelijk is ook de Humax niet perfect (than again, welk modern HDMI apparaat is dat wel?)

rickytt3
11 december 2009, 16:33
than again, welk modern HDMI apparaat is dat wel?

M'n PS3 bijvoorbeeld, jammer dat daar geen DVB-C tuner in zit ;-)

xahmol
11 december 2009, 16:59
M'n PS3 bijvoorbeeld, jammer dat daar geen DVB-C tuner in zit ;-)

Een PS3 perfect? Ooit wel eens geprobeerd om de PS3 als mediaspeler te gebruiken? Zelfs met bv PS3 Media Server op de PC blijft dat wel erg spartaans.

Maar je hebt gelijk voor zover je bedoelt dat iig in de HDMI handshake van de PS3 geen issues zitten.
Als spelconsole en BluRay speler werkt hij idd redelijk perfect. Alleen de PS3 pretendeerd meer te zijn dan dat, iets wat de PS3 mijns inziens niet helemaal waar maakt. Anders zou ik niet overwegen binnenkort toch echt een dedicated Networked Media Tank te kopen.

desobert
13 december 2009, 18:54
is er ook een uitgebreidere gebruiksaanwijzing van de 8455
in het boekje wat er bij zit staat maar weinig in.

gvanderwoude
29 december 2009, 16:09
Even hier kijken https://static.ziggo.nl/images/handleiding-interactieve-televisie-activatie-en-dagelijks-gebruik_tcm14-1915.pdf