View Full Version : migratie naar ziggo

sandoz
7 mei 2009, 19:14
sinds een week heb ik een nieuw modem gekregen ivm aanvraag alles in 1 extra. Daarbij nummerbehoud aangveraagd voor mijn kpn nr. Sinds vandaag is de kpn lijn dood, maar ik mijn nr bij ziggo niet bereiken. Wel kan ik normaal uit bellen. Kan dat nog enkele dagen duren, of zou het meteen moeten werken?

MrMax
7 mei 2009, 19:23
Jij kan tenminste nog uitbellen.

Ik ben over van Telfort naar Ziggo.

Alles werkt behalve Telefonie.
Telfoonlijn Telfort is weg en bij Ziggo heb ik geen kiestoon.
Administratief moet alles in orde zijn volgens de HD.

Als ik nu mijn eigen nummer mobiel probeer te bellen krijg ik een fout bij verbinding signaal.

Of Telfort heeft mijn nummer compleet verwijdert of ik moet nog even geduld hebben?
Voorlopig heb ik dat nu al een paar dagen, maar het is wel vervelend.

CeeS
7 mei 2009, 19:59
sinds een week heb ik een nieuw modem gekregen ivm aanvraag alles in 1 extra. Daarbij nummerbehoud aangveraagd voor mijn kpn nr. Sinds vandaag is de kpn lijn dood, maar ik mijn nr bij ziggo niet bereiken. Wel kan ik normaal uit bellen. Kan dat nog enkele dagen duren, of zou het meteen moeten werken?

Zou eigenlijk naadloos moeten overgaan.
Als je met je Ziggo telefoon naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon belt, zie je dan als afzender je KNP nummer ? Of een compleet ander nummer ?

Je kunt het beste even de helpdesk bellen om te vragen hoe het met je portering en nummer zit (of je KPN nummer wel geregistreerd staat als jouw nummer)

Even om zeker te zijn dat je telefoon zelf wel goed werkt:
Als je naar je KNP nummer belt en je hoort hem overgaan en dan de telefoon oppakt, heb je dan verbinding ? (voor het geval de "bel" niet zou werken)

CeeS
7 mei 2009, 20:03
bij Ziggo heb ik geen kiestoon.
Administratief moet alles in orde zijn volgens de HD.

Toch nog maar eens bellen en vragen waarom je geen kiestoon hebt. Heb je de telefoon wel in de goede aansluiting op je modem gestoken ?
Brandt het "tel-1" lampje op je modem (als je een motorola modem hebt) ?

MrMax
7 mei 2009, 20:44
Toch nog maar eens bellen en vragen waarom je geen kiestoon hebt. Heb je de telefoon wel in de goede aansluiting op je modem gestoken ?
Brandt het "tel-1" lampje op je modem (als je een motorola modem hebt) ?

Nee het ledjes van tel 1 en 2 blijven knipperen, dus het lijkt net alsof registratie niet goed verloopt al zie ik wel wat vreemds in het log terug

2009-05-07 19:38:32 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:32:05 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:23:39 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:09:45 Unknown4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:06:38 Unknown 4000850600 Battery Present

Dit gebeurd er als ik mijn eigen nummer probeer te bellen met mijn mobiel?

sandoz
7 mei 2009, 21:02
als ik bel zie ik mijn kpn nr, dus dat is goed, als ik mobiel bel naar dat kpnnr krijg ik 3x toet toet toet, en voor de rest niks

CeeS
7 mei 2009, 21:25
Nee het ledjes van tel 1 en 2 blijven knipperen, dus het lijkt net alsof registratie niet goed verloopt al zie ik wel wat vreemds in het log terug

2009-05-07 19:38:32 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:32:05 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:23:39 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:09:45 Unknown4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:06:38 Unknown 4000850600 Battery Present

Dit gebeurd er als ik mijn eigen nummer probeer te bellen met mijn mobiel?

Die batterij meldingen zijn normaal, want er zit geen accu in de modems.
Zo te zien registreert het telefonie deel van het modem zich niet goed. Je zou (met een motorola modem) bij het call-status tabblad moeten zien dat je "administrative" en "operational" status op "up" staat. Dat zal vermoedelijk niet zo zijn bij jou. Je kunt beter contact opnemen met de helpdesk en vragen of ze je modem willen checken en kijken of er nog iets niet goed zit in de aanvraag of provisioning.

CeeS
7 mei 2009, 21:29
als ik bel zie ik mijn kpn nr, dus dat is goed, als ik mobiel bel naar dat kpnnr krijg ik 3x toet toet toet, en voor de rest niks
Soms hangt het er ook nog vanaf van waar je belt. Vanaf een KPN lijn of vanaf een telfort of Ziggo lijn. Duurt soms een paar dagen voordat alle 'routeringen' goed staan. Als je je laat bellen door iemand met een ziggo telefoonlijn, gaat je telefoon dan wel over ?

Anders gewoon de helpdesk bellen en vragen of die je wel kunnen bellen of zien wat er aan de hand is.

MrMax
7 mei 2009, 21:35
Telephony DHCP Completed
Telephony TFTP Completed
Telephony Provisioning State Pass
Telephony Line 1 CMS Registration State No Security Association

Administrative Status Up
Hook Status On Hook
Ring Status Off

benny7587
7 mei 2009, 21:37
Ik heb een gelijksoortig probleem. Dit speelt bij mij vanaf 5 mei j.l.
Volgens Ziggo heeft mijn probleem met een kabelbreuk tijdens de nummerportering te maken. Een kabelbreuk die nu al bijna drie dagen duurt...
Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17709

MrMax
7 mei 2009, 21:39
Dat is wel interesant ja.

Ik heb alleen nog niet een keer zelfs kunnen uitbellen.

sandoz
7 mei 2009, 21:53
inmiddels gebeld, nummerportering staat nog op pending. dus nog maar even afwachten

CeeS
7 mei 2009, 22:42
Telephony DHCP Completed
Telephony TFTP Completed
Telephony Provisioning State Pass
Telephony Line 1 CMS Registration State No Security Association

Administrative Status Up
Hook Status On Hook
Ring Status Off

Die melding (No Security Association) lijkt me niet helemaal in orde, wat staat er bij het tabblad ernaast (Call Status) ??

Lijkt me dat je de helpdesk moet bellen om te laten checken.

CeeS
7 mei 2009, 22:44
Ik heb een gelijksoortig probleem. Dit speelt bij mij vanaf 5 mei j.l.
Volgens Ziggo heeft mijn probleem met een kabelbreuk tijdens de nummerportering te maken. Een kabelbreuk die nu al bijna drie dagen duurt...
Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17709

Als je internet wel werkt via het modem kan dat niets met een kabelbreuk te maken hebben. Nummerportering is een administratieve actie. Als je modem gewoon online komt werkt alles en heb je geen last van een kabelbreuk. Ik zou nogmaals met de helpdesk bellen en vragen wat er aan de hand is.

MrMax
7 mei 2009, 23:02
Die melding (No Security Association) lijkt me niet helemaal in orde, wat staat er bij het tabblad ernaast (Call Status) ??

Lijkt me dat je de helpdesk moet bellen om te laten checken.

Call Status (http://192.168.100.1/mtaProvisioning.htm)

Administrative Status Up
Operational Status Up
Hook Status On Hook
Ring Status Off

benny7587
7 mei 2009, 23:13
Als je internet wel werkt via het modem kan dat niets met een kabelbreuk te maken hebben. Nummerportering is een administratieve actie. Als je modem gewoon online komt werkt alles en heb je geen last van een kabelbreuk. Ik zou nogmaals met de helpdesk bellen en vragen wat er aan de hand is.

Ik heb inderdaad geen kabelbreuk maar Ziggo had op 5 mei (en kennelijk nu nog steeds) last van een kabelbreuk tijdens de nummerportering waardoor voor 74 klanten die op 5 mei j.l. geporteerd werden de portering is misgegaan. Aldus de HD. Hierdoor kan er wel uitgebeld maar niet ingebeld worden. Aan het oplossen van de kabelbreuk wordt gewerkt.........

CeeS
7 mei 2009, 23:17
Je status ziet er helemaal normaal uit.

Er staat o.a. dit:
Hook Status On Hook

Wat gebeurt er als je de telefoon van de haak haalt en wat zegt deze pagina dan als je hem refreshed ?
Er zou dan "Off Hook" moeten komen te staan.

Gebeurt dat niet, dan is er vermoedelijk iets mis met je telefoon, met het kabeltje tussen telefoon en modem, verkeerde ingang in het modem, of het modem zelf. Controleer dit alles nog eens.

Probeer eens met een ander toestel en kijk of die hook-status dan wel naar off-hook meegaat of niet.

MrMax
7 mei 2009, 23:21
Bedankt voor je aandacht als eerste

Dat was inderdaad een van de eerste dingen die ik had uitgesloten.
Het modem ziet inderdaad wanneer de telefoon off hook gaat.
Zowel met een dect set als met een vaste telefoon.

Ondertussen al wat meer testen gedaan zoals:

Fabrieks reset.
Andere splitter UMU-01 (monteur heeft een CTU-04 geplaatst i.v.m lastige plaats aansluitdoos)
Paar uur spanningloos.

Alles lijkt gewoon in orde te zijn...dat vind ik nu juist het vreemde ervan.

benny7587
7 mei 2009, 23:36

CeeS, kun jij aangeven of de volgende status op mijn modem correct is:

Telephony DHCP: Completed
Telephony TFTP: Completed
Telephony Provisioning State: Pass
Telephony Line 1 CMS Registration State: Disconnected
Telephony Line 2 CMS Registration State: Disconnected

CeeS
8 mei 2009, 10:25
CeeS, kun jij aangeven of de volgende status op mijn modem correct is:

Telephony DHCP: Completed
Telephony TFTP: Completed
Telephony Provisioning State: Pass
Telephony Line 1 CMS Registration State: Disconnected
Telephony Line 2 CMS Registration State: Disconnected

Ja, zo staat het op mijn modem ook.
Het tabblad ernaast (call-status) geeft wat meer info over je lijnen, daar staat of je telefoonlijnen aangemeld zijn of niet. Bij mij staat line-1 beide statussen op: "Up". (Lijn 2 dus op Down omdat ik maar 1 telefoonlijn heb)

CeeS
8 mei 2009, 10:33
Bedankt voor je aandacht als eerste

Dat was inderdaad een van de eerste dingen die ik had uitgesloten.
Het modem ziet inderdaad wanneer de telefoon off hook gaat.
Zowel met een dect set als met een vaste telefoon.

Ondertussen al wat meer testen gedaan zoals:

Fabrieks reset.
Andere splitter UMU-01 (monteur heeft een CTU-04 geplaatst i.v.m lastige plaats aansluitdoos)
Paar uur spanningloos.

Alles lijkt gewoon in orde te zijn...dat vind ik nu juist het vreemde ervan.
Indien je internet werkt is je modem online (kun je ook in het internet status deel van je modem zien). Wisselen van splitter heeft dus geen effect. Paar uur spanningsloos zal dan ook niet uitmaken. Als het modem nieuwe gegevens zou moeten ophalen is een normale koude start genoeg (even de spanning eraf en na korte tijd weer de voedingsstekker erin).
Wat er wel aan de hand is weet ik niet, als je geen kiestoon krijgt, maar wel off-hook ziet gebeuren in het statusscherm, lijkt het of je audio tussen modem en telefoon niet werkt. Misschien is je modem gewoon defect ?

MrMax
8 mei 2009, 17:58
Vanmorgen nogmaals gebeld met HD.

Kreeg nu een wakkere medewerker (was eigenlijk zijn district niet maar heeft me toch netjes geholpen) aan de lijn die kon zien dat er iets niet goed was gegaan met het activeren van het telefonie gedeelte in de centrale.

Er is een ticket aangemaakt en doorgestuurt naar de "juiste" afdeling

Dus mogenlijk zou dat het kunnen zijn, heb ik begin volgende week nog niets dan zal ik wel een verzoek plaatsen voor een nieuw modem denk ik.

Bedankt voor de reacties

MrMax
9 mei 2009, 16:02
Mijn telefonie probleem is opgelost.

Kreeg vanmorgen weer een goede HDér aan de lijn die terplekke mijn lijn met (de hand? volgens deze meneer) had los getrokken en opnieuw aangesloten.
Hij kon zien dat mijn lijn op een 0 status stond.

eenmaal thuis aangekomen heb ik mijn modem geresten en alles werkte zoals het hoort.

Jammer dat het een week heeft geduurt voordat iemand zag dat het wel bij Ziggo verkeerd zat, maar wel blij dat het is opgelost.

GinoK
26 juni 2009, 12:30
Ben enige tijd gelegen overgegaan naar alles in 1 pluspakket. Internet werkt naar behoren. De migratie van mijn telefoonnummer naar Ziggo is nog niet perfect. Ik heb wel een (ziggo) kiestoon en kan naar buiten bellen. Ontvangst van gesprekken is (nog) niet mogelijk. Vanmorgen gebeld met HD die zegt dat de procedure van nummerportering volledig is doorlopen. Het geporteerde nr. is nu een Ziggo nummer. De modeminstellingen zijn gecontroleerd: alles lijkt goed te zijn. Die instellingen zijn conform die hier door Cees S zijn vermeld. Zaak is doorgegeven aan TD, inbound zou over 3-5 werkdagen moeten werken. De HD medewerker vermoedt dat het probleem zou kunnen zitten in de instelling van de rotatietabellen bij Ziggo. Weet iemand daar meer van?

GinoK
1 juli 2009, 17:13
Vervolg op mijn bovenstaand bericht. Vanmiddag gebeld door iemand van Ziggo, die zei:"U had een probleem met de telefoon, maar dat is kennelijk opgelost want ik kan u bellen". Nadat de Ziggo medewerker opgehangen had, bleek ik echter nog steeds niet gebeld te kunnen worden. Met zowel mijn mobiele telefoons als de vaste telefoon van de buren krijg ik nog steeds geen verbinding. Dus onmiddellijk maar weer geled met HD. Die zei dat de betreffende ticket waarschijnlijk al was afgesloten. (Het kan dus wel snel bij Ziggo). Hij zegde toe een aanvulling op die ticket, dan wel een nieuwe ticket met spoed naar "Zwolle" door te sturen. Voor het weekend hoef ik geen adequate oplossing te verwachten. Ik vind het maar wat, mijn telefoonnummer is volledig naar Ziggo overgegaan. Maar ik kan nog steeds niet gebeld worden.

CeeS
1 juli 2009, 20:22
Het lijkt er op zoals je het beschrijft dat je nummerportering nog niet goed gegaan is. Je zult vermoedelijk bij Ziggo wel in het systeem staan waardoor de Ziggo Helpdesk jou wel kan bellen, net als andere mensen die ook Ziggo telefonie hebben (heb je kennissen die ziggo telefonie hebben en laat die je eens bellen).
Het zou dus kunnen dat bij KPN en andere providers onbekend is dat jouw nummer nu bij Ziggo hoort waardoor de afhandeling van dat gesprek niet goed verloopt. Het zou kunnen dat een gesprek richting KPN gerouteerd wordt die er dus niets meer mee kan.

Je kunt bij de OPTA nakijken bij welke provider een telefoonnummer geregistreerd staat, echter weet ik niet hoe snel dat bijgewerkt wordt, dus het zou kunnen dat die info op de website nog niet correct is, maar je kunt daar eens kijken. Als daar al Ziggo staat achter je telefoonnummer is het bovenstaande niet van toepassing en is er iets anders aan de hand.

Zie hier:
http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/

GinoK
1 juli 2009, 21:03
@CeeS
Dank voor de reactie. Mijn buurman heeft ook Ziggo telefonie. Kan me niet bereiken: ingesprektoon. De Ziggo medewerker had kennelijk een toverlijn.
De OPTA pagina met mijn telefoonnr. is laatstelijk bijgewerkt op 10-12-2008. Is dus niet relevant. Stond toen correct op naam van BB ned
(Alice). Dit is Vodsl. Maakt dat nog iets uit?
In eerste instantie heeft HD Ziggo mij bevestigd dat mijn telefoonnr. sinds 26 juni jl volledig in de macht van Ziggo was, zo werd het geformuleerd.
Ik weet niet of het relevant is dat ik ook nog steeds een uitgaande lijn via het Alice modem heb. Vaststaat dat [ook] daar geen gesprekken meer binnenkomen . De TD van Ziggo vroeg me nog welke meldingen de bellers krijgen. Dat varieert van ingesprektoon, tot op de mobieltjes "fout in verbinding", c.q. buiten dienst geluid. Hij suggereerde daarop dat het "iets" softwarematig bij Ziggo lijkt te zijn. Zou niet meer voor het weekend klaar komen, dacht hij. Zoals reeds gemeld lijken alle modeminstellingen correct, conform uw overzicht in dit onderwerp.
Werpt het bovenstaande nog weer een ander licht op deze zaak.
NB Als ik het goed heb is mijn telefoonnr. trouwens een oorspronkelijk @Home nummer, eerder 1x geporteerd naar Alice.
Ik baal er ernstig van dat ik niet gebeld kan worden, zeker nu er ziekte is in de familie en enkele naasten op vakantie zijn uitgevlogen.

CeeS
1 juli 2009, 21:34
hmmm... als je met die uitgaande Alice lijn naar je mobieltje belt, zie je dan je eigen nummer als afzender ? En ook vanaf je ziggo lijn ?

GinoK
1 juli 2009, 22:01
@CeeS
Ik zie de bui al hangen! Als ik via het Alice Modem bel naar mijn mobieltje krijg ik de melding dat het nummer waarvan Ziggo stellig beweert dat het is geporteerd, belt. Als ik via Ziggo modem bel krijg ik dezelfde melding. Wat is hier aan de hand?
NB Ik heb Ziggo gemachtigd tot nummerbehoud en daarmee, dacht ik opzegging van de telefoongedeelte bij Alice.
Nu volgens Ziggo zowel op papier als telefonisch meldt dat alles rond is onder vermelding van het juiste geporteerde nr., heb ik ook het internetdeeel van Alice opgezegd per 31-07-2009.

GinoK
1 juli 2009, 22:31
Nog 1 aanvulling. Als ik met mijn mobieltje bel naar mijn vaste nr. krig ik zowel via Alice als Ziggo modem de mededeling ""fout in verbinding".

CeeS
2 juli 2009, 13:08
@CeeS
Ik zie de bui al hangen! Als ik via het Alice Modem bel naar mijn mobieltje krijg ik de melding dat het nummer waarvan Ziggo stellig beweert dat het is geporteerd, belt. Als ik via Ziggo modem bel krijg ik dezelfde melding. Wat is hier aan de hand?
NB Ik heb Ziggo gemachtigd tot nummerbehoud en daarmee, dacht ik opzegging van de telefoongedeelte bij Alice.
Nu volgens Ziggo zowel op papier als telefonisch meldt dat alles rond is onder vermelding van het juiste geporteerde nr., heb ik ook het internetdeeel van Alice opgezegd per 31-07-2009.

Of Alice dat allemaal goed gedaan heeft is dan nog de vraag, als die jouw nummer in hun systeem laten zitten kun je dit denk ik krijgen.....
Ik zou kijken of je nog contact met de helpdesk kunt krijgen en je bovenstaande ervaring ook laten opnemen in de storingsmelding en vragen of ze dit doorgeven aan de afdeling die het moet oplossen. Misschien kun je via Alice ook nog iets bereiken ??
Zo te zien is het puur een routeringsprobleem van je telefoonnummer omdat zowel alice als ziggo zeggen dat zij het nummer beheren.

GinoK
2 juli 2009, 16:30
Heb zonet gebeld met HD Ziggo. Doorgegeven dat ik ook via Alice nog uit kan bellen. HD Ziggo bevestigt (nogmaals) dat administratief het nummer volledig bij hen is. Alles staat goed in de roteringstabellen. Heb me uit laten leggen dat het inderdaad nu nog nog hangt om de routering naar/via de overige providers. Hij kon zien dat de TD daamee bezig was. Volgens zijn zeggen kon hij op zijn scherm zien dat van de 3 noodzakelijke stappen (balkjes of streepjes) er al 2 geactiveerd waren. Zou vandaag, uiterlijk morgen rond moeten zijn. Wacht dus nog even met Alice bellen.

DigiD
2 juli 2009, 16:58
Is bij mij ook echt een ramp. Netjes ruim van te voren mijn migratie aangevraagd. Ik heb speciaal gewacht tot dat mij het nieuwe Docsis 3.0 modem via KS beloofd werd. Kreeg snel het alles in 1 pakket binnen en had direct internet en telefoonlijn naar buiten toe, echter met het OUDE MODEM. Ik zit nu 6 weken na oplevering nog steeds zonder ingaande telefoonlijn. Meerdere malen gebeld met hd, uiteenlopende antwoorden zoals, "niets aan de hand, dit is normaal" tot aan "oeps order is blijven hangen ga het direct in orde maken" ZONDER RESULTAAT. Internetlijn is prima: 20mbit Ziggo is ca 450KByte/sec sneller dan Versatel/Tele2.

GinoK
3 juli 2009, 20:23
In vervolg op mijn bericht gisteren dit bizar verhaal. Vanmiddag maar weer gebeld met HD omdat er nog steeds geen inkomend verkeer is.
Deze HD medewerker deelde mede dat er van het door mij gisteren met Ziggo gevoerde gesprek bij hen niets bekend is. Het enige wat hij kon zeggen was dat er een serviceopdracht (zo noemde hij het) uitstaat ("geprobeerd zal worden om de zaak op afstand aan de gang te krijgen") en dat ik (wederom dus) drie tot 5 werkdagen geduld moet hebben. Zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven, had ik gisteren een uitvoerig technisch verhaal te horen gekregen van iemand die zich noemde "------,Ziggo technische dienst", maar dat is kennelijk niet vastgelegd. Bovendien was die info ook niet correct, zo blijkt nu. Ik begin me langzamerhand steeds ongeruster te maken, zeker als ik de verhalen van andere slachtoffers met vergelijkbare Ziggo problemen op dit forum tot me door laat dringen.

GinoK
6 juli 2009, 17:08
Ben gisteren (op een zondag!) gebeld door iemand van de TD van Ziggo.
Hij gaf aan dat de kwestie naar de afdeling Voice zou gaan en dat het -afhankelijk van de werkdruk op die afdeling - binnen 2-4 dagen opgelost zou moeten zijn.
Welnu, 1 dag later lijkt het migratieprobleem inderdaad opgelost te zijn. Kan sinds vanmiddag namelijk voor het eerst niet alleen uitbellen maar ook binnenkomende telefoongesprekken ontvangen.

DigiD
11 juli 2009, 08:52
Update:

Vorige week stond ineens op mijnziggo dat ik ook telefoon en internet heb met zowaar mijn oude nummer. Helaas nog steeds onbereikbaar, maar wel weer een stap verder. Gebeld met KS en kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn die mij wist te vertellen dat de portering nooit aangevraagd is (actie Ziggo). Sinds gisteren, ja ja, BEN IK WEER BEREIKBAAR:). Eind goed al goed zeg ik dan maar, nu nog het nieuwe modem:)