View Full Version : Beeldstoring: Groen beeld

Pagina's : [1] 2

fmokveld
25 april 2009, 21:40
Ik word een beetje gek van de Humax. Zo'n mooi apparaat echt maar steeds vaker start de Humax op met een groen beeld via HDMI in plaats van digitale TV. Ik weet dat dit in de bugs list staat maar wil weten of er iemand is die een oplossing weet. Het gebeurt nu zelfs nadat de Humax is opgestart. Dus even beeld en na 10 seconden weer dat verdraaide groene scherm. Op advies van de verkoper al 15 minuten uitgezet, smartcard eruit, fabrieksinstellingen gereset en zelfs een nieuwe HDMI kabel aangebracht, maar niets helpt.
Soms helpt het de TV en aan te zetten maar vaak moeten zowel de TV als de Humax aan en uitgezet. Na drie keer proberen doet die het altijd. De Humax wordt altijd standby gezet als we niet TV kijken. Wellicht dat ik dat maar ga stoppen maar dat lijkt me geen definitieve oplossing. De verkoper heeft aangeboden de ontvanger te ruilen maar gezien de beperkte leverbaarheid kan dit nog wel even duren. Bovendien staat de harde schijf al behoorlijk vol, dus als iemand een andere oplossing heeft, heel graag.

gees
25 april 2009, 23:24
Welke monitor is op de 5050 aangesloten, welke beeldformaten kan die aan?
Groen beeld zie ik alleen voor een fractie van een seconde als ik snel met de scaler (V-FORMAT toets) schakel. Toen kreeg ik zelfs een keer PIP (van de zelfde zender)?!
Welke scaling heb je op de 5050 ingesteld?
Lijkt me een synchronisatieprobleem met de monitor.

fmokveld
26 april 2009, 07:37
Mijn JVC TV is een 26 inch HD ready TV met ondersteuning van 720 p en 1080 i. Ik heb via vformat ook geprobeerd wat er gebeurt als ik deze instelling verander, maar het netto effect blijft hetzefde of ik de instelling nu op 720p of op 1080i zet, soms komt er wel beeld via de HDMI aansluiting, soms niet. Via scart heb ik geen probleem, maar dat is geen oplossing.
Overigens wordt de TV en de Humax bediend via een Logitech Harmony afstandsbediening waardoor ze vlak na elkaar worden aangezet. Ook de volgorde eerst de TV en dan de Humax lijkt geen effect te hebben. Pauzes heb ik nog niet kunnen programmeren dus de apparaten gaan vlak na elkaar aan en na gebruik allebei tegelijk weer uit. Waarbij de TV op een willekeurige zender staat en op die zender weer probeert op te starten. Heb ook al gedacht dat het eraan ligt dat er soms wel en soms niet via de component aansluiting gewii't wordt waardoor de TV op de component ingang staat bij opstart, maar dat geeft vooral een probleem voor de Harmony en niet voor dit groene scherm.

ton250
26 april 2009, 15:35
Mijn JVC TV is een 26 inch HD ready TV met ondersteuning van 720 p en 1080 i. Ik heb via vformat ook geprobeerd wat er gebeurt als ik deze instelling verander, maar het netto effect blijft hetzefde of ik de instelling nu op 720p of op 1080i zet, soms komt er wel beeld via de HDMI aansluiting, soms niet. Via scart heb ik geen probleem, maar dat is geen oplossing.
Overigens wordt de TV en de Humax bediend via een Logitech Harmony afstandsbediening waardoor ze vlak na elkaar worden aangezet. Ook de volgorde eerst de TV en dan de Humax lijkt geen effect te hebben. Pauzes heb ik nog niet kunnen programmeren dus de apparaten gaan vlak na elkaar aan en na gebruik allebei tegelijk weer uit. Waarbij de TV op een willekeurige zender staat en op die zender weer probeert op te starten. Heb ook al gedacht dat het eraan ligt dat er soms wel en soms niet via de component aansluiting gewii't wordt waardoor de TV op de component ingang staat bij opstart, maar dat geeft vooral een probleem voor de Harmony en niet voor dit groene scherm.
Misschien is dit het probleem (opgehaald van myhumax.nl)?

Elke keer als ik de TV aanzet moet ik de videobron omschakelen

De meeste TV's schakelen niet automatisch om naar een HDMI of Component ingang als daar signaal op wordt aangeboden. Dit in tegenstelling tot wat u misschien met Scart aansluitingen gewend bent.
De meeste TV's onthouden wel welke ingang het laatst gebruikt is. U hoeft in dat geval bij het inschakelen van uw TV niet telkens de juiste (HDMI-) ingang te kiezen.
Maar als uw TV bij het inschakelen niet automatisch de laatst gebruikte ingang kiest dan moet u dat handmatig doen om digitaal te kunnen kijken.

Ad58
28 april 2009, 16:26
Deze vraag is al diverse malen aan de orde geweest. Ikzelf heb het probleem ook zo nu en dan. Even door je AV-instellingen scrollen (HDMI-EXT1-EXT2 etc) en dan is het bij mij althans opgelost.

fmokveld
28 april 2009, 17:17
Scrillen door de instellingen helpt bij mij niet

GolfTouch
28 april 2009, 18:49
Wat gebeurt er als je groen beeld hebt, op de juiste ingang staat, en aan de HDMI kabel komt? Ik heb dat ook met mijn Samsung H360 gehad.
Het is bekend dat deze niet zo'n al te beste HDMI uitgang heeft. Het aanduwen (bewegen) van de kabel had wel het gewenste effect.

GolfTouch
29 april 2009, 17:09
Van myhumax site:

Via HDMI geeft de TV alleen een egaal groen beeld

Uw TV kan waarschijnlijk niet of niet goed overweg met de digitale kopiëerbeveiliging DHCP.
Raadpleeg uw TV-fabrikant. Mogelijk kan dit probleem door middel van een software-update van uw TV worden verholpen.

Ad58
29 april 2009, 19:01
Scrillen door de instellingen helpt bij mij niet

Scrillen helpt ook niet, je moet scrollen!:pompom:

fmokveld
29 april 2009, 20:07
De genoemde suggesties van myhumax had ik al gelezen en zijn niet van toepassing.

Ook als de TV wel de ingang onthoudt (wordt uitgezet op ingang HDMI) dan is er slechts een groen beeld. Dat de TV niet automatisch overschakelt naar HDMI is mij bekend.

DHCP kan niets met mijn probleem hebben te maken aangezien het op alle zenders soms optreedt en drie keer de TV en Humax moeten worden uitgezet, waarna dezelfde zender wel een goed beeld geeft.

Dat dit probleem al uitgebreid aan de orde is geweest is mij niet bekend. Natuurlijk ben ik met zoeken in het forum begonnen en ik kan niets bij de HUMAX over dit probleem vinden. als er een link is naar een relevant artikel dat mijn probleem kan oplossen, dan graag.

Ik zal de tip van morrelen aan de HDMI eens gaan proberen tijdens groen beeld. Heb de kabel al zo vaak aangedrukt zonder resultaat, maar nooit als er een groen beeld op de TV was, dus dat is het proberen waard.

hartelijk dank voor de type correctie, altijd een probleem als je internet op de Iphone probeert bij te houden

Ad58
30 april 2009, 08:22
Bij de bugs en whishes lijst zie je het groene scherm op de 3e plaats onder handshake probleem. Alleen wordt hier een zwart scherm vermeld, maar dat is natuurlijk afhankelijk van je TV (ik krijg een blauw scherm:rolleyes:)
Hier heb je de link: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516

Sorry voor de type correctie, was een flauw grapje maar ik kon het even niet laten:oops:.

fmokveld
30 april 2009, 19:32
Heb vandaag aan de HDMI kabel gemorreld tijdens een groen scherm, echter geen enkel resultaat.

Scrollen door de kanalen geeft geen enkele verbetering.

Alles enkele malen aan en uit zetten blijft de enige remedie die werkt.

Het feit dat dit op de bug list staat, maakt mij niet blij. Feit is dat de eerste week ik er geen enkele keer last van gehad heb en het nu steeds vaker optreedt.

KeesH
6 mei 2009, 20:54
Ik ben niet zo'n forum bezoeker maar nu heb ik toch de diskussie gevolgd over het groene beeld.
Beeld problemen komen vaak voor als de gebruiker teveel wilt, ik bedoel alle gaatjes die in een elechtrisch apparaat zitten vullen met allerhande stekkertjes en pluggetjes.
Gebruik voor de 5050 eens alléén de hdmi kabel en kijk eens ofdat resultaten geeft. Ook sommige tv's hebben meerdere hdmi ingangen en 1 daarvan kun je gebruiken als de resultaten tegenvallen (lees je tv handleiding).
Mogelijk kan een software update van 1.00.01 naar 1.00.04 uitkomst bieden.
Mijn 5050 en die van een vriend werken perfect ik moet daarbij wel zeggen dat onze tv's vrijwel nieuw zijn.

fmokveld
24 mei 2009, 20:33
Nog even een kort berichtje om te laten weten dat ik niet zo'n ..... ben die persé alle kabels aangesloten wil hebben. Alleen de HDMI kabel is aangesloten en het handshake probleem treedt vrijwel dagelijks enkele malen op.

Via de niet humax fora vergelijkbare problemen gevonden zonder overigens een oplossing voor mijn probleem te vinden. Dus wel fijn dat het al zo vaak aan bod is gekomen, maar wat is dan de oplossing???? Ik denk wel bijna zeker te zijn dat het een handshake probleem is.

Mijn leverancier bood aan een nieuw apparaat te leveren. Aangezien de harde schijf al aardig vol staat, maar even afgeslagen. Zeker omdat hij niet kon garanderen dat de nieuwe niet hetzelfde probleem zou hebben.

De 'oplossing' die we zelf hebben uitgedokterd is het uitzetten van de TV en vervolgens weer aanzetten. En dan niet kort uitzetten, maar uitzetten tot je in de TV iets hoort schakelen. Als je dan de TV aanzet is er altijd beeld (tot nu toe....). Beetje een omweg maar door het gebruik van de Logitech Harmony afstandsbediening en het programmeren van een toets om de TV makkelijk aan en uit te zetten, wel een acceptabele.

Ik hoop wel dat Humax met een oplossing komt. Voel me toch weer degene die er (te) vroeg bij wil zijn en op de blaren van de kinderziektes moet gaan zitten.

GolfTouch
24 mei 2009, 20:44
:oops: Ik ben wel iemand die vrijwel alle aansluitingen benut heeft. Zal wel moeten, maar het werd zo aangehaald?
Zou het probleem denk je niet mede aan je tv liggen?
De humax de "schuld" geven en jezelf verwijten maken is denk ik niet nodig.
Misschien een firmware-update van je TV?

Ruudje_P
28 mei 2009, 14:53
Ook ik heb dezelfde soort problemen met mijn Humax. Het groene beeld had ik eerst alleen tijdens het schakelen naar HDMI. Gisteren opeens een geheel groen beeld op HDMI maar nog wel geluid. Na het opstarten van de Humax had ik alleen een knipperend beeld zowel via HDMI als Scart :evil:.
Harde reset loste dit probleem uiteindelijk op.

Wat ik al langer heb, is dat de kleuren van mijn TV op een gegeven moment helemaal rood gaan doorschijnen. Lijkt dan op een 3D beeld.
Als ik de TV dan uitzet is het scherm gevuld met vertikale rode lijnen.
Dacht eerst dat het aan de TV lag, maar zelfs 3 keer aan-uit van de TV bracht geen redding. Uitzetten van de Humax bracht het beeld weer terug.
TV is nog geen 3 maanden oud (Philips 9703), met de nieuwste firmware dus die zou goed met HD overweg moeten kunnen.

Ik zal eens kijken wat ik met de HDMI kabel kan doen (zat standaard bij Humax) maar ik verwacht toch dat de HD decoder iets naar de TV zend waar hij niet blij van wordt.

Josk
28 mei 2009, 20:43
De 'oplossing' die we zelf hebben uitgedokterd is het uitzetten van de TV en vervolgens weer aanzetten. En dan niet kort uitzetten, maar uitzetten tot je in de TV iets hoort schakelen. Als je dan de TV aanzet is er altijd beeld (tot nu toe....).

...is het dan niet ook een oplossing om de harmony zo te programmeren dat hij eerst de humax aanzet en na x seconden pas de tv?

Johnb053
31 mei 2009, 15:44
Mijn probleem (groen beeld en wel geluid) lijkt opgelost.

Ik gebruik een logitech ab. met de volgende instellingen.

1. TV aan en staat klaar op de hdmi ingang.
2. De Humax starten, deze geeft (na opstart) direct beeld op de hdmi ingang.

Ik wacht wel een 18 seconden voordat ik de humax het signaal af laat geven aan de tv. Dit kost wat extra tijd maar blijkt dus goed te werken.

fmokveld
1 juni 2009, 11:54
Misschien een firmware-update van je TV?

Sorry hoor, maar ik zou niet eens weten waar te beginnen. Heb de JVC website al bekeken maar daar staat niets over firmwares. Aangezien het probleem bij anderen in dit forum ook optreedt bij TV's van 3 maanden oud denk ik niet dat dit mij een oplossing gaatr brengen.

fmokveld
1 juni 2009, 11:56
...is het dan niet ook een oplossing om de harmony zo te programmeren dat hij eerst de humax aanzet en na x seconden pas de tv?

Ik heb al de nodige uren besteed aan de programmering van de harmony afstandsbediening. Je genoemde oplossing werkt in elk geval niet. Mogelijk wel eerst TV aanzetten en dan pauzeren

DigitalTv
2 juni 2009, 12:45
Toen ik voor de Harmony 525 (en later 1000) de activiteit "TV Kijken" maakte, waarbij TV (Philips 9613) en 5050C aan moeten staan, was het automatisch al zo geregeld dat eerst de TV, en pas na ca. 18 seconden de Humax aangezet werd. Het totaal opstarten duurt dan wat langer, maar het leverde in ieder geval géén groen scherm op.

fmokveld
2 juni 2009, 21:49
Toen ik voor de Harmony 525 (en later 1000) de activiteit "TV Kijken" maakte, waarbij TV (Philips 9613) en 5050C aan moeten staan, was het automatisch al zo geregeld dat eerst de TV, en pas na ca. 18 seconden de Humax aangezet werd. Het totaal opstarten duurt dan wat langer, maar het leverde in ieder geval géén groen scherm op.

Interessant, ik heb nu al weer 5 keer een andere TV kijken aan laten maken maar ondanks dat ik de kabelontvanger Humax IHDR 5050c of de PVR Humax IHDR 5050c of de PVR IHRD 5050c kan selecteren blijft het resultaat hetzelfde: de logitech harmony zet eerst de Humax aan en dan de TV en een andere volgorde met pauze krijg ik er niet in. Welke 5050c heb jij gekozen?

oostpool16
2 juni 2009, 23:05
Interessant, ik heb nu al weer 5 keer een andere TV kijken aan laten maken maar ondanks dat ik de kabelontvanger Humax IHDR 5050c of de PVR Humax IHDR 5050c of de PVR IHRD 5050c kan selecteren blijft het resultaat hetzelfde: de logitech harmony zet eerst de Humax aan en dan de TV en een andere volgorde met pauze krijg ik er niet in. Welke 5050c heb jij gekozen?

Ik heb de 5050c aan gemeld dat die altijd aanstaat
2 maal 10 seconden tijd vertraging
daarna powertroggelle
bij uitzetten powertroggelle 4maal 10 seconden tv schakeld naar een andere ingang en gaat dan uit

weetjehoe
6 juni 2009, 19:22
Ik heb net ook een 5050c mooi apparaat maar ik heb ook een groen beeld (eerst sneeuw)bij het opstarten of booten duurt een paar seconden.
Heb hem ingestelt op 1080i en heb een Philips 1920X1080i scherm.
Mischien komt er ooit een update hiervoor!!.
William.

blinky
7 juni 2009, 19:27
ook ik heb last van groen beeld en wel als ik de humax aan zet en ik overschakel naar scart of atv en dan terug naar hdmi krijg ik even beeld en dan pats is alles weg en krijg ik alleen nog groen beeld.
alleen de humax 5050 c uitzetten en een paar maal proberen helpt .
maar niet altijd heb de humax nu 3 dagen dat is het enige wat me erg stoort wie heeft hier een oplossing voor.
oh ja ik heb een full hd tv de grundig vision 9 en ook die is pas 6 dagen in mijn bezit daar kan het dus niet aan liggen.

weetjehoe
10 juni 2009, 19:34
Wat bij mij wel werkt met dat groene beeld bij het op starten van de 5050c is eerst bij de tv op de hdmi ingang zetten en dan de 5050c aan zetten dan is het goed.
Denk niet dat het aan de tv ligt hoor want ik heb ook een sisco voor interactive tv ook aangesloten via hdmi en die start goed op.
William.

SvenEnSabrina
10 juni 2009, 20:15
oh ja ik heb een full hd tv de grundig vision 9 en ook die is pas 6 dagen in mijn bezit daar kan het dus niet aan liggen.

Dus omdat je TV nieuw is kan die het probleem niet zijn?
Lijkt in dit geval idd te kloppen hoor (als je de discussie doorleest) ;)
Maar zou dat zeker nooit zomaar aannemen, ook nieuwe dingen kunnen defect zijn...

weetjehoe
10 juni 2009, 23:18
Ik hoop dat dit probleem wel eens opgelost wordt want het is lastig,als het een paar seconden (4a5)duurt voordat je beeld hebt'dat is nog niet zo vervelend maar vanavond ging het minder goed om beeld te krijgen op tv,het lukte maar niet ook niet eerst tv aan dan decoder aan??.
Ik vindt het een pracht van een decoder maar alleen jammer dat dit dan niet goed werkt op sommige tv's.
William.

Joop558
11 juni 2009, 17:41
Van myhumax site:

Uw TV kan waarschijnlijk niet of niet goed overweg met de digitale kopiëerbeveiliging DHCP.
Raadpleeg uw TV-fabrikant. Mogelijk kan dit probleem door middel van een software-update van uw TV worden verholpen.

Deze week voor het eerst een groen beeld, wel geluid.
PVR uit en weer aan, daarna werkte het weer goed.

Maar hoe update je de tv?
Ik heb een Sony.

oostpool16
11 juni 2009, 18:03
Deze week voor het eerst een groen beeld, wel geluid.
PVR uit en weer aan, daarna werkte het weer goed.

Ik heb een Sony.

Ik heb een pioneer 5090 de stoor signalen van de humax zijn een ergenis
humax te vroeg aan groen beeld
apperatuur kan niet schakelen
stoor signaal bij updaten
als de humax opneemt geeft hij een stoor signaal apperatuur kan dan niet schakelen
pioneer tv hebben een goede kwaliteit en hebben geen softwere nodig voor een slechte humax

SvenEnSabrina
11 juni 2009, 18:08
Ik heb een Sony.
Welke type nummer sony TV heb je?

Dat is/kan van merk tot merk anders zijn, en zelfs van type tot type kan het anders zijn. Ook zijn er TV's die dat gewoon niet kunnen, althans niet zomaar door een een gebruiker...

Bij nieuwe TV's is het vaak relatief eenvoudig te doen via bv. een USB poort.
Ik neem even mijn huiskamer TV als voorbeeld...
USB stick in TV, tv zet bestand erop
USB stick in PC, dubbelklik op bestand, donwload start en komt op de USB stick te staan.
USB stick in TV, tv begint (zo goed als) vanzelf met updaten, klaar...

Joop558
11 juni 2009, 18:20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=172968#post172968)
Ik heb een Sony.

Ik heb de Sony 40V3000

SvenEnSabrina
11 juni 2009, 18:35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=172968#post172968)
Ik heb een Sony.

Ik heb de Sony 40V3000

Bij jou zit er dus ook een USB poort op, mischien stieken toch hetzelfde als bij mijn TV zou het op zijn minst ff proberen...

Volgens de normale support omgeving van je TV is er geen software, http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=KDL40V3000

Als je sony's support site verder bekijkt (snap niet waarom dit nodig is, er is een update maar toch niet) moet je het bestellen, het is wel gratis!!!
Onderstaande gaat dan wel over pink (roze) maar goed, princiepe lijkt me hetzelfde te zijn.

http://esupport.sony.com/perl/news-item.pl?news_id=245&mdl=KDL40V3000

Sony has developed a software update for your television which will resolve this pink screen issue. This software update is installed via a USB Self-Service Software Update that Sony will ship to you at no charge. Please note this software update only addresses the pink screen which occurs with a device connected via HDMI. Screen condition and normal television viewing will not be affected or changed. All terms of your Sony limited warranty continue to apply.

PS: Mooie TV :D

ArChie
11 juni 2009, 18:48
Volgens de normale support omgeving van je TV is er geen software, http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=KDL40V3000

Als je sony's support site verder bekijkt (snap niet waarom dit nodig is, er is een update maar toch niet) moet je het bestellen, het is wel gratis!!!
Onderstaande gaat dan wel over pink (roze) maar goed, princiepe lijkt me hetzelfde te zijn.

http://esupport.sony.com/perl/news-item.pl?news_id=245&mdl=KDL40V3000

De links die je hier geeft verwijzen allemaal naar de support site van Sony voor de USA. Als er daar al firmware te downloaden is dan vooral niet doen omdat we hier in Europa andere uitvoeringen hebben van de TV's en in Europa (en/of Nederland) heeft Sony geen firmware update beleid waarbij klanten zelf nieuwe firmware updates kunnen downloaden en installeren.

SvenEnSabrina
11 juni 2009, 19:20
De links die je hier geeft verwijzen allemaal naar de support site van Sony voor de USA. Als er daar al firmware te downloaden is dan vooral niet doen omdat we hier in Europa andere uitvoeringen hebben van de TV's en in Europa (en/of Nederland) heeft Sony geen firmware update beleid waarbij klanten zelf nieuwe firmware updates kunnen downloaden en installeren.

:oops: Excuseer, was ff veel te snel...

Via NL idd niets te vinden :(
Maar eh, het probleem in US lijkt toch verdacht veel op dit probleem dus mischien dan maar eens sony bellen ofzo?
In de US is tenslote sowieso ook niets te downloaden / updaten maar staat er hoe je een update moet verkrijgen (contact sony).

Of eventueel de tutorial voor problemen met standard / high defeniton, http://support.sony-europe.com/tv/tutorials/sd_hd_tblsht/sd_hd_tblsht.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-40V3000.

weetjehoe
11 juni 2009, 19:21
Ik ga ook eens een software update doen voor mijn Philips tv type 42pf9641d/10 want zoals ik ook al vermelt had heb ik oop dat groene beeld met een moment van sneuw nog.
Ik weet ook niet of het kan als twee apparaten hebt met hdmi met verschillende versie's ,of je dan deze problemen kan krijgen?.
William.

Riparius
11 juni 2009, 19:22

Klopt helemaal. Ik vraag me alleen af wat dat straks voor consequenties gaat hebben voor de zogenaamde certificering door Ziggo van Sony Bravia TV's met een CI+ slot. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat de firmware in de door Ziggo beproefde toestellen van Sony (en andere fabrikanten) niet dezelfde is als de firmware in CI+ toestellen van hetzelfde type zoals die momenteel in de handel zijn. Als Sony Nederland dus bij zijn beleid blijft om eindgebruikers geen firmware updates voor TV's ter beschikking te stellen, dan hebben bezitters van een Sony toestel met CI+ slot en een door Ziggo goedgekeurde CI+ module straks nog steeds geen door Ziggo goedgekeurd geheel, ook al staat het toesteltype op de lijst van door Ziggo gesanctioneerde toestellen ...

weetjehoe
11 juni 2009, 19:39
Dit heb ik nog ergens gevonden en gelezen,

Kan het kloppen dat dat mischien ook een oorzaak is een kopiëerbeveiliging.
William.

oostpool16
12 juni 2009, 01:08
Dit heb ik nog ergens gevonden en gelezen,

Kan het kloppen dat dat mischien ook een oorzaak is een kopiëerbeveiliging.
William.
op het internet lees ik dat tv stuk gaat ik vind dit wel een zeer goede kopieer beveiliging

www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85261.0

Joop558
12 juni 2009, 09:16
op het internet lees ik dat tv stuk gaat ik vind dit wel een zeer goede kopieer beveiliging

Dat de tv stuk gaat hiervan geloof ik niet.
Kan ik me ook niet voorstellen.

GolfTouch
12 juni 2009, 13:04
De TV gaat hier zeker niet van stuk. Zou wat zijn als dat kon.
Probleem blijft wel dat de oorzaak waarschijnlijk toch bij de Humax 5050 ligt omdat andere HD receiver op dezelfde tv geen problemen opleverd.
Overigens kan een software update van de tv in sommige gevallen wel uitkomst bieden. Echter is die update vaak niet openbaar en ook niet altijd eenvoudig uit te voeren.

weetjehoe
12 juni 2009, 15:04
Ik heb zonet wel een update gedaan me de Philips tv en ik moet zeggen zoals het nu lijkt dat het probleem bij mij opgelost is,want als ik nu overschakel naar hdm1-2 waar de humax op zit dan schakelt die heel snel naar beeld om en als je dan weer naar analoog gaat en weer terug naar de humax werkt alles goed.
Ook naar een paar keer proberen.
Dus kan wel helpen een software update voor je tv,nou gaat dat bij een Philips vrij gemakkelijk hoor!!.
William.

Henk56
12 juni 2009, 18:04
Ik heb vanmiddag update check uitgevoerd voor m'n Ph.TV 9613 daar was een update voor (van eind mei),
na de update reageert die ook sneller van analoog tv naar HDMI met de < BACK > toets.

weetjehoe
12 juni 2009, 18:58
Ik moet en paar woorden van mijn kant even terug nemen!!!! want zo nu en dan toch nog een groen scherm ,maar dat heb ik eigelijk alleen meestal als ik van hdmi-1 naar hdmi-2 ga en van analoog naar hdmi-2 (Humax) is het aardig goed en ook sneler omschakelen?.
Maar het is dus nog niet helemaal over maar ik merk wel iets beter.
Mischien komt er ooit een update voor de Humax 5050c die dit probleem helemaal kan oplossen.
William.

weetjehoe
13 juni 2009, 18:54
Nog even dit, als ik gewoon op mijn Philips 42pf9641d/10 gewoon via de analoge signaal zit te kijken, en de Humax5050-c staat aan en ik schakel van ned1 of ned2 en hoger naar hdmi-2 (Humax) dan gaat het altijd goed.
William.

Joop558
13 juni 2009, 19:02
Nog even dit, als ik gewoon op mijn Philips 42pf9641d/10 gewoon via de analoge signaal zit te kijken, en de Humax5050-c staat aan en ik schakel van ned1 of ned2 en hoger naar hdmi-2 (Humax) dan gaat het altijd goed.
William.

Met andere woorden, eerst de Humax aanzetten en pas als deze is opgestart de tv aanzetten.

Ik heb de Sony 40V3000 en via de Harmony eerst de tv aan en gelukkig (op 1 keer na, na 3 maanden), geen problemen.

weetjehoe
13 juni 2009, 19:34
Ja zo moet het bijna wel he,maar ik hoop dat hier in de toekomst wel een oplossing voor komt ,deze tv heb ik Philips type 42pf9641d/10 .
Ik ben verder heel tevreden over de Humax5050-c het Hd gebeuren is mooie dan bij mijn oude Sumsung360 decoder lijkt bij wel full hd wat ik niet heb!!.
William.

oostpool16
4 juli 2009, 23:35
Op pin 13 word het stoorsignaal gegeven van de hdmi kabel
In een winkel werd dit gezegd na meerdere winkels af te gaan
als je die onderbreekt is het mischien de oplossing
Wie heeft er iedeeen waar kun je dat laten doen
De andere hd kasjes geven geen stoor signaal

oostpool16

GolfTouch
5 juli 2009, 00:45
Op pin 13 word het stoorsignaal gegeven van de hdmi kabel
In een winkel werd dit gezegd na meerdere winkels af te gaan
als je die onderbreekt is het mischien de oplossing
Wie heeft er iedeeen waar kun je dat laten doen
De andere hd kasjes geven geen stoor signaal

oostpool16

Als ik jou was zou ik eerst even goed rond kijken/informeren wat de functie van Pin 13 is voordat je er iets aan laat doen. Hier (http://www.avblog.nl/wat-is-hdmi-cec/) en hier (http://www.avforums.com/forums/sky-hd/680883-sky-hdmi-pin-13-problem.html) wordt in ieder geval iets uitgelegd daarover.

oostpool16
6 juli 2009, 12:42
Er wordt gesproken in je gegeven om pin 13 te vernissen zodat hij geen signaal door geeft dat is voor pioneer de oplossing
Een ander verhaal is een hdmi adapter naar dvi-d op dvi-d adapter naar hdmi
bvb vc 003g adapter naar vc oo4 adapter hoe de uitgangen zijn staat ?
Dus ik zou het moeten ophalen om zeker te zijn pin 13 geeft de adapter niet door
Kan iemand nagaan of dit waar is
krijg je met een adapter beeld
humax gebeld geen antwoord

oospool16

ardegraaff
6 juli 2009, 14:27
Even getest met de 5050C en een LG 42LH3000 en een verbinding naar HDMI1 op de TV:
Maakt hier niets uit in welke volgorde ik inschakel. Als ik eerst de TV inschakel, geeft deze netjes "Geen signaal op HDMI1" aan totdat de Humax is ingeschakeld, dan minder dan 1 seconde groen beeld en daarna normaal beeld.

Henry1970
6 juli 2009, 21:54
Ik heb er ook zo nu en dan last van, heb een Samsung LE-40N87BD Full HD TV.
Volgorde van aanzetten helpt niet...
Heb het idee dat het alleen voorkomt wanneer ik tijdens een opname de boel inschakel.
Uit/aanzetten met de knop aan de voorkant helpt niet, alleen met de knop op de achterzijde, maar ben nu aan het opnemen, dus dat is geen optie....:roll:

techno2
13 juli 2009, 21:28
Ik had hetzelfde probleem, maar sinds ik de energiebesparingstand (op de Humax) heb uitgezet geen last er meer van gehad :)

grunnsat
14 juli 2009, 07:28
Ik heb mijn 5050c aangesloten op een Yamaha receiver, en de receiver is weer aangesloten op een Sharp TV. Ik gebruik een Logitech 785 om alles te bedienen. Als ik de hele keten opstart terwijl de Humax nog ingesteld staat op een HD kanaal, dan krijg ik consequent een groen flikkerend beeld (ik zie wel de uitzending). Bij een SD kanaal treedt dit probleem niet op. De enige methode om het te verhelpen is de Humax opnieuw starten met een SD kanaal geselecteerd.

Ziggo Support DTV
14 juli 2009, 10:20
Zijn bepaalde toestellen, waaronder Loewe, Sharp die problemen geven met het groene beeld.
Volgorde maakt dan wel wat uit hoe je app. inschakeld.
Eerst de 5050 dan de tv.

Ad58
14 juli 2009, 10:24
Sinds ik mijn 5050 als eerste inschakel, heb ik het groene beeld niet meer gezien! (gedurende 2 maanden)

roxy
18 juli 2009, 13:32
Hallo

Ik heb dat probleem met dat groene beeld ook al meerdere keren gehad.
Ik heb hier een oplossing voor gevonden,sluit de ontvanger aan met een[ component kabel ] , en het probleem is weg.
Er veranderd verder niets aan de kwaliteid van het beeld.
Kijk hier voor in de gebruiksaanwijzing van de ontvanger
Het probleem zit blijkbaar in de hdmi technologie, meschien met een update dat het opgelost is,maar dat blijkt een behoorlijk getouwtrek van humax of van het merk van je tv toestel.

Veel sucses Roxy.

ardegraaff
18 juli 2009, 20:07
Hallo

Ik heb dat probleem met dat groene beeld ook al meerdere keren gehad.
Ik heb hier een oplossing voor gevonden,sluit de ontvanger aan met een[ component kabel ] , en het probleem is weg.
Er veranderd verder niets aan de kwaliteid van het beeld.
Kijk hier voor in de gebruiksaanwijzing van de ontvanger
Het probleem zit blijkbaar in de hdmi technologie, meschien met een update dat het opgelost is,maar dat blijkt een behoorlijk getouwtrek van humax of van het merk van je tv toestel.

Veel sucses Roxy.
Dat doe ik toch maar niet (ik heb het probleem sowieso niet, maar toch) want de kwaliteit is bij mij met een componentenkabel echt een heel stuk minder dan met HDMI.
De handleiding zegt dat trouwens ook in hoofdstuk 2.1 op blz. 15:
De HDMI-verbinding is een speciale interface die voor de hoogste beeldkwaliteit zorgt

roxy
18 juli 2009, 23:47
Ik wil hier even op reageren.
Als je het probleem niet hebt , zou ik het gewoon bij de hdmi houden.
Maar het beeld is hier niet merkbaar slechter ik kan schakelen:giveup: van hdmi naar
component maar zie geen verschil,opmerking component aansluiting is ook geschikt voor een digitale tv.
Als je regelmatig met dit groene scherm zit moet je wat,dan is dit de beste oplossing,want humax kan je niet helpen, want daar ligt namelijk het probleem.
Humax geeft het tv toestel de schuld,maar er zijn tigtalle toestellen die dit beeld laten zien dus dit lijkt mij niet.
Als je de humax 5050c reset is het groene beeld weg,maar daar kun je niet mee aan de gang blijven.
Het is afwachten of humax hier wat aan gaat doen.

gr roxy.

msetten
19 juli 2009, 12:45
Zijn bepaalde toestellen, waaronder Loewe, Sharp die problemen geven met het groene beeld.
Volgorde maakt dan wel wat uit hoe je app. inschakeld.
Eerst de 5050 dan de tv.

Ik heb eerlijk gezegd de omgekeerde ervaring met mijn Sharp TV. Als ik zorg dat de TV aanstaat voordat ik de Humax aanzet, dan krijg ik geen groen beeld. Andersom wel.

geertenk
25 juli 2009, 22:51
Hoi, ik wil ook even mijn ervaringen delen...

Ik heb ook erg veel last van "het groene scherm" :evil:. Als ik mijn Humax 5050c aan zet (vanuit low power stand by, gewoon stand by, of geheel vanaf stekker er uit, krijg ik op mijn (volledig geupdate) philips pfl9632D via HDMI eerst het HUMAX splash-screen en vervolgens alleen een groen scherm. Wat ik ook doe, wachten, volgorde van aanzetten, enz. Helpt niets. In het begin (de eerste 2 weken dat ik de humax had werkte het echter zo nu en dan wel. Maar steeds minder en nu geheel niet meer.
(edit, zo heel af en toe heb je toevallig ineens wel gewoon beeld, als hij het dan eenmaal doet, blijft hij het gewoon doen, zolang ik HUMAX niet uitzet).

Maar nu komt het: Als de humax uit low power stand by ontwaakt door een geprogrameerde opname, en ik zet humax en TV (volgorde maakt niet uit) tijdens deze opname aan, dan heb ik gewoon fantastisch beeld en nooit een groen scherm!

Humax gebeld met deze constatering, zij vonden het allemaal erg vreemd en raden me aan, terug naar de winkel te gaan. Gedaan, terug naar informatique bergschenhoek, technische dienst: Probleem treed niet op!
Ik weer naar huis, bij mij toch weer groen scherm. Weer terug naar informatique, nu een nieuwe humax megekregen, ze gingen het toch verder bekijken.
Wat denk je, Ik zet de nieuwe thuis aan, echter: Groen scherm. In het begin (eerste dag), groen scherm, na een seconde of 20 weer goed beeld, vanaf de tweede dag alleen nog beeld als ik een opname programeer en hem voor die opname uit low power stand-by laat komen.

Gezien het verschil tussen "via opname aan" en "via afstandbedining aan" en het fijt dat mijn samsung blue-ray speler en ati video-kaart fijlloos werken via HDMI op dezelfde TV moet ik concluderen dat het probleem bij Humax ligt. Maar blijkbaar treed het probleem lang niet bij alle TV's op.

Ik kan niets meer bedenken om dit verder fantastische apparaat op een normale manier aan de praat te krijgen :giveup:maar vindt het absoluut onacceptabel zoals het nu werkt. Maandag ga ik Humax weer bellen :?...

roxy
25 juli 2009, 23:08
Sluit de humax gewoon aan via een component kabel en je bent van het probleem af,het beeld bij mij geeft geen verschil als met hdmi.
Gebruik wel een goede component kabel prijs rond de 20euro.
En wacht dan rustig op de oplossing van humax.
Want zij kunnen straks niet anders, want veel gebruikers hebben hier last van.:giveup:

gr roxy.

Johnb053
26 juli 2009, 13:54
Hoi, ik wil ook even mijn ervaringen delen...

Ik heb ook erg veel last van "het groene scherm" :evil:. Als ik mijn Humax 5050c aan zet (vanuit low power stand by, gewoon stand by, of geheel vanaf stekker er uit, krijg ik op mijn (volledig geupdate) philips pfl9632D via HDMI eerst het HUMAX splash-screen en vervolgens alleen een groen scherm. Wat ik ook doe, wachten, volgorde van aanzetten, enz. Helpt niets. In het begin (de eerste 2 weken dat ik de humax had werkte het echter zo nu en dan wel. Maar steeds minder en nu geheel niet meer.
(edit, zo heel af en toe heb je toevallig ineens wel gewoon beeld, als hij het dan eenmaal doet, blijft hij het gewoon doen, zolang ik HUMAX niet uitzet).

Maar nu komt het: Als de humax uit low power stand by ontwaakt door een geprogrameerde opname, en ik zet humax en TV (volgorde maakt niet uit) tijdens deze opname aan, dan heb ik gewoon fantastisch beeld en nooit een groen scherm!

Humax gebeld met deze constatering, zij vonden het allemaal erg vreemd en raden me aan, terug naar de winkel te gaan. Gedaan, terug naar informatique bergschenhoek, technische dienst: Probleem treed niet op!
Ik weer naar huis, bij mij toch weer groen scherm. Weer terug naar informatique, nu een nieuwe humax megekregen, ze gingen het toch verder bekijken.
Wat denk je, Ik zet de nieuwe thuis aan, echter: Groen scherm. In het begin (eerste dag), groen scherm, na een seconde of 20 weer goed beeld, vanaf de tweede dag alleen nog beeld als ik een opname programeer en hem voor die opname uit low power stand-by laat komen.

Gezien het verschil tussen "via opname aan" en "via afstandbedining aan" en het fijt dat mijn samsung blue-ray speler en ati video-kaart fijlloos werken via HDMI op dezelfde TV moet ik concluderen dat het probleem bij Humax ligt. Maar blijkbaar treed het probleem lang niet bij alle TV's op.

Ik kan niets meer bedenken om dit verder fantastische apparaat op een normale manier aan de praat te krijgen :giveup:maar vindt het absoluut onacceptabel zoals het nu werkt. Maandag ga ik Humax weer bellen :?...

Het lijkt erop dat de Philips tv's meer last hebben van dit probleem dan andere merken, ik heb een 5050c aan een Samsung tv hangen, en een 5050c aan een Philips 52pfl. De Samsung geeft nooit het groene beeld, de Philips af en toe. Na een software update van de Philips is dit nu eens in de twee weken. Andere HDMi apparatuur aan de Philips geven nooit een probleem, lijkt erop dat de Humax een signaal af geeft waar de Philips niet helemaal mee over weg kan. Recorders omwisselen maakt geen verschil, de Philips gaat af en toe op groen.

pboes
26 juli 2009, 17:38
Ik heb sinds vanmiddag ook problemen met een Philips tv in combinatie met de 5050. Dat is voor het eerst sinds de vier weken dat hij nu in huis staat.
Het beeld valt weg, het geluid gaat kraken en alleen beide toestellen uitschakelen helpt, maar dan voor even want na een kwartier begint het weer opnieuw.

Ik heb nu ook de component-kabel er maar bij gepakt en gebruik die nu.

Johnb053
26 juli 2009, 20:12
Ik heb sinds vanmiddag ook problemen met een Philips tv in combinatie met de 5050. Dat is voor het eerst sinds de vier weken dat hij nu in huis staat.
Het beeld valt weg, het geluid gaat kraken en alleen beide toestellen uitschakelen helpt, maar dan voor even want na een kwartier begint het weer opnieuw.

Ik heb nu ook de component-kabel er maar bij gepakt en gebruik die nu.

Is je probleem hiermee opgelost?

pboes
26 juli 2009, 20:46
Zoals het er nu naar uit ziet is het probleem daar inderdaad mee opgelost.
Voor de beeldkwaliteit maakt het niet uit.

Edwin Pouwel
26 juli 2009, 22:01
Hoi,

Heb zin's een week nu de Humax 5050c, mooie apparaat maar heb helaas ook het bekende groene probleem. Ik heb een Panasonic TX-P42G10.
Het lijkt er op dat dit probleem meer voorkomt als je de ontvanger in standby zet terwijl je op een HD kanaal staat. Het wordt pas echt een drama als je iets aan het opnemen bent. Als je dan de ontvanger aan zet kom je er echt niet meer uit. Verschillende malen in standby gezet maar dit helpt niets. Toen de stekker er maar uit gehaald, dit hielt. Collega va mij heeft de 50" van Panasonic en die heeft ook al het zelfde probleem gezien. Helaas een smetje op deze ontvanger.

Hoop dat dit wordt opgelost met een software update want eigenlijk kan dit gewoon niet.

Edwin

macsas
27 juli 2009, 01:19
Ik wil hier even op reageren.
Als je het probleem niet hebt , zou ik het gewoon bij de hdmi houden.
Maar het beeld is hier niet merkbaar slechter ik kan schakelen:giveup: van hdmi naar
component maar zie geen verschil,opmerking component aansluiting is ook geschikt voor een digitale tv.
Als je regelmatig met dit groene scherm zit moet je wat,dan is dit de beste oplossing,want humax kan je niet helpen, want daar ligt namelijk het probleem.
Humax geeft het tv toestel de schuld,maar er zijn tigtalle toestellen die dit beeld laten zien dus dit lijkt mij niet.
Als je de humax 5050c reset is het groene beeld weg,maar daar kun je niet mee aan de gang blijven.
Het is afwachten of humax hier wat aan gaat doen.

gr roxy.

Hallo,
Ik sta op het punt een Umax5050c aan te schaffen en zie dat er mensen zijn die een probleem hebben met een groen scherm in combinatie met deze zelfde Umax5050c.
Welnu ik kan jullie gerust stellen of ook niet... ik heb dit probleem sinds een week ook met mijn huidige Umax5000c. Weet nu in elk geval dat het niet aan mijn TV ligt. Ben zeer benieuwd naar het vervolg.:frons:
Groeten,
Hein

oostpool16
27 juli 2009, 16:02
Wit kabeltje door geknipt hdmi
Een elro goldplated hdmi kabel van 3 euro in action in Hoek van holland
Het snoertje open gepeuterd kabel door geknipt stukje kabel isolatie over de uit einden geschoven tape er over stukje zilverpapier tape erover

ALLE SCHAKEL PROBLEMEN ZIJN OPGELOST

oostpool16

ZIJN er NOG MEER MENSEN DIE DIT GEDAAN HEBBEN WEINING REACTIES

Edwin Pouwel
27 juli 2009, 18:35
Zoals het er nu naar uit ziet is het probleem daar inderdaad mee opgelost.
Voor de beeldkwaliteit maakt het niet uit.

Hoi pboes,

Jou probleem is natuurlijk niet opgelost!!
Je gebruikt alleen een andere manier van data overdracht. Het feit blijft nog steeds dat jij een probleem hebt met HDMI net zo goed dat ik en vele anderen een probleem met groene beelden hebben via HDMI.
Let wel vaak is het beeld via HDMI echt wel beter dan via Component.

Ik werk zelf bij een groot internationaal bedrijf de satelliet ontvanger ontwikkelen en dit soort problemen komen me zeer bekend voor :oops:.

Het makkelijkste is dan altijd om de mensen te adviseren om andere aansluitingen te gebruiken(dit lost natuurlijk het probleem voor de klant wel op) maar het feit blijft bestaan dat Humax schijnbaar een probleem heeft met HDMI. Ik hoop dat ze dit snel oplossen.

Edwin

pboes
27 juli 2009, 20:43
Ja, maar nu lees ik net dat er ook problemen waren in de uitzendingen van NL 1, 2 en 3 op het moment dat ik dus dacht dat het aan de HDMI-kabel lag.

Voorlopig ga ik de HDMI dus weer gebruiken want het zou dus best wel eens in de uitzendingen hebben kunnen zitten. Ik sluit zowel component als HDMI aan, dan kan ik direct vergelijken als er zich onverhoopt weer een storing voordoet!

En Edwin, je hebt gelijk als je zegt dat er kwaliteitsverschil zit in HDMI en component. Nu ik ze er beiden op heb, zie ik toch wel dat HDMI toch iets scherper beeld geeft. En nu maar hopen dat dat ook ongestoord blijft.

En je hebt ook gelijk als je zegt dat het probleem niet oplost door een andere aansluiting te gebruiken. Immers: die HDMI-aansluitingen zitten er niet voor niets. Ik heb met deze tv meer problemen met HDMI: een dvd-speler (ook van Philips) geeft geen geluid door; een Blue Ray speler van Sony geeft het geluid alleen in stereo door, de dolby- en DTS-sporen worden niet doorgegeven en ook het geluid van een satellietontvanger van Homecast gaf geen geluid door (maar die heb ik inmiddels vervangen voor een goed werkende Topfield).

Tot gisteren aan toe dus ook geen problemen met de Humax, alleen bij het selecteren van de HDMI-ingang geeft hij eerst gedurende een seconde groen beeld om vervolgens daarna perfect het beeld èn het geluid door te geven, inclusief het dolbyspoor, indien aanwezig.

Nelis
30 juli 2009, 10:50
Tot voor kort had ik totaal geen problemen met het beeld. Meestal heb ik als laatste zender Nederland 2 aanstaan, waarna ik alles uitzet en later weer mee opstart. Sinds Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit uitzenden heb ik soms ook last van ruis of een groen beeld bij het opstarten. Uitzetten en opnieuw opstarten help tot nu toe wel. Ik zal het eens gaan proberen met het uitzetten met een niet HD kanaal als selectie.
Na alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb kom ik wel tot de conslusie, dat het aan de HUMAX decoder moet liggen. Hiervoor heb ik lange tijd een Samsung HD decoder gehad met een Sony TV, die ik niet vervangen heb en daar had ik nooit problemen met het beeld.

Joop558
30 juli 2009, 12:58
Tot voor kort had ik totaal geen problemen met het beeld. Meestal heb ik als laatste zender Nederland 2 aanstaan, waarna ik alles uitzet en later weer mee opstart. Sinds Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit uitzenden heb ik soms ook last van ruis of een groen beeld bij het opstarten. Uitzetten en opnieuw opstarten help tot nu toe wel. Ik zal het eens gaan proberen met het uitzetten met een niet HD kanaal als selectie.
Na alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb kom ik wel tot de conslusie, dat het aan de HUMAX decoder moet liggen. Hiervoor heb ik lange tijd een Samsung HD decoder gehad met een Sony TV, die ik niet vervangen heb en daar had ik nooit problemen met het beeld.

Dat komt omdat de Samsung decoder helemaal niet uitgaat.
Alleen het display van de Samsung decoder gaat uit.
Verbruik blijft ook hetzelfde, 24 uur per dg 54 watt.

De Humax gaat wel helemaal uit en moet dus opstarten.
Bij het opstarten heb je dus die befaamde HDMI handshake en daar zit het probleem bij veel televisies. Soms gaat het goed en soms niet.
En dat probleem ligt aan de software van de televisie.

En misschien is het een idee om hem op een niet HD kanaal te zetten bij het uitzetten, ga ik ook eens proberen. Ik heb het gevoel dat hij dan wel altijd goed opstart.

Edwin Pouwel
30 juli 2009, 18:32
Dat komt omdat de Samsung decoder helemaal niet uitgaat.
Alleen het display van de Samsung decoder gaat uit.
Verbruik blijft ook hetzelfde, 24 uur per dg 54 watt.

De Humax gaat wel helemaal uit en moet dus opstarten.
Bij het opstarten heb je dus die befaamde HDMI handshake en daar zit het probleem bij veel televisies. Soms gaat het goed en soms niet.
En dat probleem ligt aan de software van de televisie.

En misschien is het een idee om hem op een niet HD kanaal te zetten bij het uitzetten, ga ik ook eens proberen. Ik heb het gevoel dat hij dan wel altijd goed opstart.

Hoi,

Wat je daar zegt klopt maar gedeeltelijk. Dat het probleem aan de TV ligt hoeft helemaal niet waar te zijn en is het waarschijnlijk in dit geval ook niet.
Inderdaad wordt er een 'Handshake gedaan tussen de TV en de ontvanger. Tijdens deze handshake wordt er data tussen beide aparaten uitgewisselt, waaronde timing data. Als deze data niet juist is kan je allerlei problemen krijgen. Dit heb ik zelf ook wel eens gezien bij onze HD ontvangers.

Meerdere mensen melden dit 'groen beeld' probleem en velen hebben verschillende TV's, dit ligt echt niet aan de TV. Zelf heb ik ook meerdere HD satelliet ontvangers die wij ontwikkelen en die geven bij mij echt geen probleem. Het is alleen de Humax die dit doet.

Edwin

Hillpet
30 juli 2009, 19:24
Hoi,

Wat je daar zegt klopt maar gedeeltelijk. Dat het probleem aan de TV ligt hoeft helemaal niet waar te zijn en is het waarschijnlijk in dit geval ook niet.
Inderdaad wordt er een 'Handshake gedaan tussen de TV en de ontvanger. Tijdens deze handshake wordt er data tussen beide aparaten uitgewisselt, waaronde timing data. Als deze data niet juist is kan je allerlei problemen krijgen. Dit heb ik zelf ook wel eens gezien bij onze HD ontvangers.

Meerdere mensen melden dit 'groen beeld' probleem en velen hebben verschillende TV's, dit ligt echt niet aan de TV. Zelf heb ik ook meerdere HD satelliet ontvangers die wij ontwikkelen en die geven bij mij echt geen probleem. Het is alleen de Humax die dit doet.

Edwin

Ja, maar wellicht wel icm bepaalde TVs. Zoals gezegd, met mijn combinatie 5050c - Sony Bravia heb ik nog nooit problemen gehad in de 5 maanden dat ik de 5050c heb. :frons:

-Peter-

Edwin Pouwel
30 juli 2009, 21:57
Ja, maar wellicht wel icm bepaalde TVs. Zoals gezegd, met mijn combinatie 5050c - Sony Bravia heb ik nog nooit problemen gehad in de 5 maanden dat ik de 5050c heb. :frons:

-Peter-

Hoi Peter :),
Ik betwijfel of dit aan de TV's ligt, waarom?
Ik heb nog een andere Satelliet HD ontvanger en die geeft dit probleem nooit.
Verder staat op het forum te lezen dat mensen met Sony TV´s er ook last van hebben.

Na even een zoek actie hebben de volgende TV´s hier last van:

Philips
Panasonic (verschillende Types)
Sony
Loewe
Sharp

Zou dit allemaal aan de TV´s liggen??

Groetjes,

Edwin

fmokveld
30 juli 2009, 22:41
Nee geen verschil. ook regelmatig groen beeld bij uit- en aanzet op HD of niet HD kanaal. Blijft hetzelfde

Joop558
31 juli 2009, 12:42

-Peter-

Ik heb de Sony Bravia 40V3000 en heel soms heb ik een groen beeld.

Iemand schreef dat het aan de software van de televisie kan liggen, maar hoe upgrade je de software van je televisie?

Henk56
31 juli 2009, 17:42
Ik heb de Sony Bravia 40V3000 en heel soms heb ik een groen beeld.

Iemand schreef dat het aan de software van de televisie kan liggen, maar hoe upgrade je de software van je televisie?

Sony doet moeilijk met FW, je zult het waarschijnlijk naar een Sony SC moeten brengen

rofrast
31 juli 2009, 19:27

-Peter-

Helaas Peter,
ik heb ook een Bravia en sinds kort ook een groen scherm bij het aanschakelen van m'n humax, na een of twee keer aan en uit gaat 't vaak goed maar prettig is 't niet....
Ook vreemd dat dit iets van de laatste tijd is. Zo te zien zijn er nog geen goede oplossingen voor...

Rob

grunnsat
31 juli 2009, 20:11
Ik heb geen last meer van groene beelden. Ik heb de volgorde van inschakeling van apparatuur in mijn Logitech Harmony aangepast naar 1. Sharp TV, 2. Yamaha Receiver, 3. Humax 5050c. Het signaal gaat dus via de receiver.

Wel heb ik nu soms een helemaal zwart beeld, maar als ik dan even heen en weer schakel tussen HDMI1 en HDMI2 op mijn TV, dan is dat verholpen.

NiekB
1 augustus 2009, 11:00
Ook ik heb het probleem met de groene schermen.
Ik heb een Humax 5000c en 5050c op respectievelijk een Philips LCD en Panasonic plasma (TX-P50G10) aangesloten en met beide combinaties zie je het groene scherm.

Nou heb ik me een beetje verdiept in HDMI/HDCP technologie, tot op een bepaalde hoogte, en kom tot de conclusie dat dit wel degelijk een Humax probleem is.

Dat verschillende TV's er verschillend op reageren is logish aangezien elke TV andere chips/hardware heeft.
Het probleem met HDMI/HDCP is een beetje dat iedereen zich aan dezelfde standaard moet houden en dat gebeurt niet altijd, hierdoor krijg je interoperabiliteits problemen.

Ik heb het vermoeden dat Humax bij initialisatie na een HDMI hotplug (HDMI aansluiten/TV aanzetten/STB aanzetten) bepaalde timings te kort heeft staan waardoor door de TV of de hotplug niet gedetecteerd wordt of de Aksv (HDCP key select vector van de Humax) niet berekent kan worden.

DCP (Digital Content Protection), de organisatie die over de standaarden gaat geeft niet voor niets aan dat je als sink zijnde (Humax) de source (TV) ruim de tijd moet geven om de ontvangen key te kunnen berekenen.
Standaard is 100ms, zij geven aan maak er gewoon 125ms van.

wrcveen
3 augustus 2009, 20:59
Sinds gisteren een groen scherm op een 'oude' Pioneer plasma met HDMI. Aan/uit schakelaar werkt niet om het op te lossen. Afgelopen maanden nooit problemen gehad.

GolfTouch
5 augustus 2009, 20:56
Vandaag voor de eerste keer ook het groene beeld. Vreemd. Nog niet eerder gehad.
Alle mogelijke manieren gedaan om normaal beeld te krijgen. Lukt niet.
Het uitzetten (via AB) van de 5050 had geen resultaat. Denk omdat er een opname liep en hij dus niet "echt" in stand-by staat.

felisenum
7 augustus 2009, 22:16
Een groen scherm heb ik ook af en toe. Het lijkt mij meer een software probleem van de Humax. Naar analogie van een vastloper in Windows helpt bij mij de super koude start: stekker eruit en na 30 sec er weer in.

TheGrouch
11 augustus 2009, 09:29
Vanmorgen voor het eerst een groen scherm. Schakelen op de hdmi-switch hielp niet.
Humax met schakelaar achterop uit/aan gezet en het beeld was terug.

wrcveen
11 augustus 2009, 10:13
Bij werkt het helmaal niet meer, zelfs de stekker er uit niet.

Hubbie33
11 augustus 2009, 11:04
Ook wij hebben deze week voor het eerst twee maal het groene scherm gezien, terwijl aan onze setup (LG-tv via hdmi) sinds april jl. niets is gewijzigd. Betreft Multikabel-gebied.

michelkalf
14 augustus 2009, 16:49
Net met de helpdesk van Humax gebeld, ik heb steeds vaker last van een groen beeld dit met oa LG plasma LG-42PQ2000 maar ook met vorig scherm een Sony lcd-TV de KDL-32L4000 had ik er al last van.(ook andere hdmi kabel geprobeerd)
Humax gaf aan dat het aan de lcd/plasma lag en ik die maar moet upgraden met een nieuwe firmware. Er zal geen oplossing komen in een nieuwe firmware voor de Humax gaf ze aan? Groene beeld is makelijk weg te krijgen door via input te switchen naar bv analoog signaal en weer terug, maar wordt er wel een beetje moe van (mijn vrouw en kinderen helemaal :cry:).

roxy
14 augustus 2009, 17:00
hallo , ik heb al eerder geschreven dan met een component kabel aansluiting
het probleem weg is , men zegt dat met deze aansluiting het beeld minder is
maar dat kan ik niet zeggen ik zie geen verschil , je moet wel een goeie kabel pakken .
Het probleem zit puur alleen in de hdmi overdracht naar de tv.
Met component werkt dat anders.
Ik zou zeggen probeer het gewoon,en met straks met hd zenders is het beeld kraak helder 123 is al hd einde dit jaar ook de rest van de nederl zenders.

gr roxy.

wrcveen
14 augustus 2009, 17:53
hallo , ik heb al eerder geschreven dan met een component kabel aansluiting
het probleem weg is , men zegt dat met deze aansluiting het beeld minder is
maar dat kan ik niet zeggen ik zie geen verschil , je moet wel een goeie kabel pakken .
Het probleem zit puur alleen in de hdmi overdracht naar de tv.
Met component werkt dat anders.
Ik zou zeggen probeer het gewoon,en met straks met hd zenders is het beeld kraak helder 123 is al hd einde dit jaar ook de rest van de nederl zenders.

gr roxy.

Component is echt beduidend slechter, kijk maar eens naar de menu's. Echt minder scherp.

roxy
14 augustus 2009, 18:30
Is dan toch gek hier is er geen opvalend verschil te zien gelukkig.
Maar dat groene beeld wordt je ook moe
meschien ligt het aan de soort tv , heb een sony bravia full hd tv.

Had je hier graag mee geholpen maar dan moet je een andere oplossing vinden.
als iemand die heeft hoor ik het ook graag.

gr roxy.

macsas
14 augustus 2009, 20:57
Net met de helpdesk van Humax gebeld, ik heb steeds vaker last van een groen beeld dit met oa LG plasma LG-42PQ2000 maar ook met vorig scherm een Sony lcd-TV de KDL-32L4000 had ik er al last van.(ook andere hdmi kabel geprobeerd)
Humax gaf aan dat het aan de lcd/plasma lag en ik die maar moet upgraden met een nieuwe firmware. Er zal geen oplossing komen in een nieuwe firmware voor de Humax gaf ze aan? Groene beeld is makelijk weg te krijgen door via input te switchen naar bv analoog signaal en weer terug, maar wordt er wel een beetje moe van (mijn vrouw en kinderen helemaal :cry:).

Hallo michel,

Dit probleem heb ik de eerste 7 maanden totaal niet gehad. Nu is het er en wordt met de dag erger! :evil:
Voordat het beeld bij mij naar groen overslaat, flakkert het beeld een poos heel storend.
Als Umax niet anders kan reageren dan als ze bij jou gedaan hebben, moeten we maar allemaal overstappen naar een ander merk (als dat er is...). Bij arrogantie van de macht wil dat wel eens helpen:!:. Maar voorlopig blijven we maar de aangedragen adviezen van de forumleden uitproberen.:oyeah:

Groeten,
macsas

macsas
14 augustus 2009, 21:03
Is dan toch gek hier is er geen opvalend verschil te zien gelukkig.
Maar dat groene beeld wordt je ook moe
meschien ligt het aan de soort tv , heb een sony bravia full hd tv.

Had je hier graag mee geholpen maar dan moet je een andere oplossing vinden.
als iemand die heeft hoor ik het ook graag.

gr roxy.

Hallo Roxy,

Ik heb ook een Sony Bravia, maar de eerste 7 maanden heb ik totaal geen last gehad van het groene beeld. Maar bij mij flakkert het eerst ook nog eens zeer storend voordat het groen overslaat.
Volgens mijn conclusie naar aanleiding van een reactie van Umax gedaan aan Michel moeten we maar op een ander merk TV overstappen.:roll:

Groeten,
macsas

wrcveen
14 augustus 2009, 21:36
Is er misschien niet een (onaangekondigde) automatische update geweest ofzo omdat velen nu opeens problemen krijgen?

macsas
14 augustus 2009, 22:00
Hallo,

Ik had ook al zo'n vermoeden. Heeft iemand zitten prutsen?

Groeten,
macsas

grunnsat
15 augustus 2009, 09:52
Is er misschien niet een (onaangekondigde) automatische update geweest ofzo omdat velen nu opeens problemen krijgen?

Kijk in Menu > Status > Status, en daar vind je de software versie. Bij mij is het HDPXCIR 1.00.01 van 12 dec 2008. Geen nieuwe versie dus.

HMK
15 augustus 2009, 15:25
Ik wou even melden dat ik er vandaag voor de eerste keer last van heb.
Eerder NOOIT een groen beeld gezien, zelfs niet heel even (en ik heb de Humax nu een maand of 4 denk ik).
Ik hoop wel dat dit de eerste en laatste keer was, want vrolijk wordt je er niet van.

CineSmurf
19 augustus 2009, 11:17
Gisteren was mijn scherm groen toen ik de humax aanzette. Het lag niet aan de hdmi kabel. In en uit standby hielp niet. Pas nadat ik 'm uit had gezet en weer aan deed ie het weer normaal. Anderen ook dit probleem gehad?

TheGrouch
19 augustus 2009, 14:33
Gisteren was mijn scherm groen toen ik de humax aanzette. Het lag niet aan de hdmi kabel. In en uit standby hielp niet. Pas nadat ik 'm uit had gezet en weer aan deed ie het weer normaal. Anderen ook dit probleem gehad?

Lees even een stukje terug, dan kom je o.a. mijn bericht tegen (ca 13 berichten terug) waar exact hetzelfde genoemd wordt.

CineSmurf
19 augustus 2009, 18:06
Lees even een stukje terug, dan kom je o.a. mijn bericht tegen (ca 13 berichten terug) waar exact hetzelfde genoemd wordt.

Ik zie het... er is een heel topic over.... :rolleyes:

bobg
24 augustus 2009, 21:43
Ik wou even melden dat ik er vandaag voor de eerste keer last van heb.
Eerder NOOIT een groen beeld gezien, zelfs niet heel even (en ik heb de Humax nu een maand of 4 denk ik).
Ik hoop wel dat dit de eerste en laatste keer was, want vrolijk wordt je er niet van.

En kan dit bericht letterlijk overnemen inmiddels...vandaag voor het eerst dit verschijnsel bij een ongeveer even oud apparaat.
Hoop niet dat het vaker gaat gebeuren....:?

Was overigens verholpen na één keer uit-/ aanzetten.

enterthematrix
25 augustus 2009, 08:19
Dat doe ik toch maar niet (ik heb het probleem sowieso niet, maar toch) want de kwaliteit is bij mij met een componentenkabel echt een heel stuk minder dan met HDMI.
De handleiding zegt dat trouwens ook in hoofdstuk 2.1 op blz. 15:
De HDMI-verbinding is een speciale interface die voor de hoogste beeldkwaliteit zorgt

Dan ben je vast in de war met composiet.
Want een goede componentenkabel kan zeer goed met hd ready tv overweg dus 720P en 1080I .
Aangezien er in nederland geen hogere resoluties te zien zijn op de buis maakt dit geen verschil in beeldkwaliteit.
Daarbij is het leuk dat de fabrikant erbij zet dat hdmi de beste beeldkwaliteit geeft.
Maar dat geld natuurlijk aleen als de hoogste resolties ook worden aangeboden.
Daarbij is de kwaliteit juist bagger aangezien er ontzettend veel problemen zijn met hdmi.
Kennelijk is het moeilijk voor de heren fabrikanten om op elkaar af te stemmen zoals gewoonlijk.
De klant is weer een de dupe.
Zolang er geen echte hd content wordt aangeboden is component verreweg de beste en meest stabiele aansluiting.
In de tussentijd mogen de fabrikanten van diverse apparaten wat mij betreft wel eens met elkaar in conclaaf gaan.

Josk
26 augustus 2009, 10:27
Hallo Roxy,

Ik heb ook een Sony Bravia, maar de eerste 7 maanden heb ik totaal geen last gehad van het groene beeld. Maar bij mij flakkert het eerst ook nog eens zeer storend voordat het groen overslaat.

Heel verdacht dat veel mensen hier plotseling last van krijgen.

Ook bij mij gisteren voor het eerst (sinds aankoop in maart) het groene knipperende beeld. TV (Samsung) uit /aanzetten helpt niet, Humax uit / aanzetten (ik heb powersave aan) helpt wel.

:sad:

tedbouw1
27 augustus 2009, 21:13
Sinds 1 week in het bezit van een humax 5000. Van het begin probleem met groen scherm. Na opstarten humax na 10 seconden wordt scherm groen. Had een monteur besteld om alles te laten installeren. Deze komt morgen. Zal eerst eens afwachten of hij een oplossing weet. Gezien alle andere berichten in dit forum ben ik helaas somber. Zullen in dus de strijd met Ziggo aan moeten gaan. Gezien het feit dat meerdere forumleden met verschillende televisies zelfde probleem hebben lijkt dit een probleem van de humax aan mij geleverd door Ziggo.

voorburg
31 augustus 2009, 22:43
Sinds 1 week in het bezit van een humax 5000. Van het begin probleem met groen scherm. Na opstarten humax na 10 seconden wordt scherm groen. Had een monteur besteld om alles te laten installeren. Deze komt morgen. Zal eerst eens afwachten of hij een oplossing weet. Gezien alle andere berichten in dit forum ben ik helaas somber. Zullen in dus de strijd met Ziggo aan moeten gaan. Gezien het feit dat meerdere forumleden met verschillende televisies zelfde probleem hebben lijkt dit een probleem van de humax aan mij geleverd door Ziggo.

Is het nog gelukt met de monteur?

Edwin Pouwel
2 september 2009, 19:08
Heel verdacht dat veel mensen hier plotseling last van krijgen.

Ook bij mij gisteren voor het eerst (sinds aankoop in maart) het groene knipperende beeld. TV (Samsung) uit /aanzetten helpt niet, Humax uit / aanzetten (ik heb powersave aan) helpt wel.

:sad:

Zo lang er bij mij geen timer loopt kan ik het probleem oplossen door de unit een keer in standby te zetten maar her wordt echt erg als je op het zelfde moment een timer hebt lopen. Dan help in standby zetten ook niet meer dan moet ik echt de unit repoweren. Slechte zaak dit hoor. Timer weg en meer van dat soort dingen :no:

Werk zelf bij een bedrijf die satelleit ontvangers maken maar met dit soort bugs worden normaal gesproken toch vaak snel actie genomen. Het zou Ziggo/Humax sieren als ze in iedergeval iets van zich laten horen wanneer er een oplossing te verwachten is.

Ed

fmokveld
4 september 2009, 21:40
Recent een nieuwe Panasonic TV aangeschaft. Nieuwste van het nieuwste. Ook met deze TV regelmatig groen beeld. In eerste instantie hielp TV uitzetten en vervolgens weer aanzetten. Gisteren kreeg ik het groene beeld absoluut niet weg en kon ik dus geen TV kijken. UItzetten van de Humax (die wat aan het opnemen was) was de enige oplossing. Enige seconden beeld, toen geen de Humax 'smart' opnemen (zal wel hervatten zijn), ging het beeld flikkeren en was het weer groen! Om gek van te worden. Weer de Humax moeten uitzetten, voordat het probleem opgelost was. Ik moet nog onderzoeken of deze fout die nu voor het eerst optrad iets te maken heeft met het feit dat ik de Humax uit standby wilde halen terwijl hij twee programma's aan het opnemen was.
Ik begrijp steeds minder van het probleem. Deze TV schakelt automatisch opde juiste HDMI ingang ovet, toont het opstart beeld van de Humax in de juiste resolutie en gaat dan pas over op groen beeld. Ik hoop echt dat HUmax eindelijk eens met een oplossing komt in plaats van die 'crap' op de website dat de TV waarschijnlijk niet om kan gaan met gecodeerde uitzendingen en het upgraden van de TV op de laatste firmware. Het ligt duidelijk aan de Humax en ik vind dat een oplossing akelig en schandalig lang duurt!:cry:

renedek
4 september 2009, 22:24
Sinds eergister nieuwe Philips Tv en de 5050. Zelfde probleem, soms start hij op met een groen scherm soms met een flikkerend groen scherm.

Een keer de 5050 uit even wachten en weer aan helpt gelukkig. Maar het is heel knullig vind ik.

Vandaag bij leverancier geweest. Die vertelde dat het probleem bij Humax ligt. Hij wilde een ander apparaat leveren, 99% kans dat het probleem blijft, ook wilde hij een andere HDMI kabel erop zetten, maar er zit een goede kabel op. Mogelijk zou het overschakelen naar HDMI poort twee helpen. Er waren volgens hem heel veel mensen met dit probleem.

Ik heb Humax 2 keer proberen te bellen vanmiddag om 3 en 4 uur. Kreeg een bandje dat ze niet open waren. Kan mij dat voorstellen :wink:

kuyer
5 september 2009, 00:44
Wilde mij een 5050 aanschaffen, maar als ik alle problemen hier weer lees, dan hou ik voorlopig mijn geld nog maar even in de knip.
Heb al een Samsung 360 die bagger is met HD, dus deze ellende wil ik er niet nog bij hebben.

Kennen ze bij Ziggo en toeleveranciers van apparatuur geen fatsoenlijk beta test team?????

Edwin Pouwel
5 september 2009, 08:33
Wilde mij een 5050 aanschaffen, maar als ik alle problemen hier weer lees, dan hou ik voorlopig mijn geld nog maar even in de knip.
Heb al een Samsung 360 die bagger is met HD, dus deze ellende wil ik er niet nog bij hebben.

Kennen ze bij Ziggo en toeleveranciers van apparatuur geen fatsoenlijk beta test team?????

De Humax 5050 is echt een mooie apparaat. Echter dit groen beeld probleem zorgt er wel voor dat je een tweeslachtig idee er over krijgt.

Zou ik hem nu weer moeten kopen dan deed ik dit echter wel. Ik ben er verder erg tevreden over.

Edwin

flupke
5 september 2009, 11:35
Heb zelf reeds vanaf de begin periode de 5050c in mijn bezit, zelf nog nooit dit probleem gehad op mijn Samsung 42".

Afgelopen week nieuwe Panasonic gekocht en had vervolgens groen beeld. Volgens de winkel lag het aan de Humax. Dit geloof ik niet op mijn Samsung deed hij het perfect.

Vandaag mijn Panasonic omgeruild in de winkel voor de nieuwe Samsung LED en probleem was verdwenen!

Beter beeld en ik kan weer TV kijken! :oyeah:

Edwin Pouwel
5 september 2009, 12:02
Heb zelf reeds vanaf de begin periode de 5050c in mijn bezit, zelf nog nooit dit probleem gehad op mijn Samsung 42".

Afgelopen week nieuwe Panasonic gekocht en had vervolgens groen beeld. Volgens de winkel lag het aan de Humax. Dit geloof ik niet op mijn Samsung deed hij het perfect.

Vandaag mijn Panasonic omgeruild in de winkel voor de nieuwe Samsung LED en probleem was verdwenen!

Beter beeld en ik kan weer TV kijken! :oyeah:

Allemaal leuk en aardig maar het licht echt niet aan het scherm.
Ik zit zelf in deze buisness (schotel/kabel/IPTV) dit is een timing probleem. Ik heb ook een Panasonic en heb het probleem soms een paar dagen achter elkaar en dan weer weken niet. Dus om nu to concluderen dat na in dag geen groen beeld te hebben gezien het probleem is opgelost is een beetje voorbarig :giveup:

Kan het je zelfs nog mooier vertellen. Ik ben in het gelukkige bezit van 2 Panasonic Plasma schermen een G10 en een oudere 800 serie. Toen ik dit groen probleem had heb ik de HDMI kabel van mijn G10 in die van de 800 gestoken, het groen probleem verscheen gewoon ook op de 800. Humax uit gezet en aan probleem opgelost.

Edwin

flupke
5 september 2009, 12:14
heb wel van mensen vernomen dat component iets stabiler is dan hdmi en de beeldkwaliteit is hetzelfde.misschien is dat de oplossing niet geschoten is altijd mis:thumb up:

Joop558
5 september 2009, 15:07
heb wel van mensen vernomen dat component iets stabiler is dan hdmi en de beeldkwaliteit is hetzelfde.misschien is dat de oplossing niet geschoten is altijd mis:thumb up:

HDMI is digitaal en component is anoloog.
Met anoloog heb je altijd iets meer verlies.
Dus HDMI is beter, maar dan moeten wel alle instellingen goed staan.

Het groene beeld wordt waarscijnlijk met de volgende upgrade opgelost.
Het heeft te maken met de software van de televisie.

bokker30
7 september 2009, 17:46
Hoi weet iemand wat dit kan zijn bij mijn Humax IRHD5050-C .
Ik heb Neem via timer ongeveer 10 minuuten op van NL hd en vervolgens
een progamma waar het omgaat dit omdat ander meestal het prgamma word geannuleerd prob is beknt.
Maar nu gebeurt het volgende als de opname bezig is en ik zet de Humax IRHD5050-C aan dan krijg ik groen beeld ik start meerde malen de Humax IRHD5050-C op maar helpt niet.
dus volgende ik druk op achterkant op schakelaar stroom eraf en voila helpt maar ben dan wel gedeelte kwijt van opname??
Iemand een suggestie?
bij voorbaat dank je wel:thankyou:

fmokveld
7 september 2009, 19:06
Dit weekend maar weer eens verhaal proberen te halen bij de verkoper. Die beweerde dat hij honderden Humax 5050C apparaten heeft verkocht en niemand heeft het probleem ooit gemeld. Zou dus wel aan mij of het apparaat liggen. Willen best het apparaat opsturen. Omdat mijn harde schijf aardig vol zit wil ik dat pas doen na garantie van Humax dat het probleem opgelost raakt. Leverancier zou Humax bellen en mij vandaag wat laten weten. Moet ik nog even op wachten, geen telefoon gehad vandaag.
Wel op verzoek een goedkope componentkabel meegekregen.
Volgende test gedaan: timer ingesteld en Humax op standby tijdens recording: groen beeld via Humax. Humax standby en aan, nog steeds groen beeld. Humax helemaal uitgeschakeld en component kabel geinstalleerd. Geen groen beeld via component, dus probleem lijkt opgelost. Beeld via component duidelijk slechter dan via de standaard HDMI. En het aardige is dat de HDMI aansluiting nu ook geen groen beeld meer geeft. Zal wel liggen aan het feit dat ik de Humax heb uitgeschakeld, maar voorlopig kijk ik even HDMI terwijl de component kabel geinstalleerd is. Ik hou jullie op de hoogte!

Joop558
8 september 2009, 12:45
Om te beginnen pas je titel even aan.
Humax 5050C is het apparaat en tevens de topic.
Dit zegt niets over de vraag die je wilt stellen.

Ik denk problemen opnemen of zoiets.

prob is beknt??
Wat bedoel je hiermee?

Hoe neem je op?

Er is al een topic hierover, daar vind je veel tips.
Klik op zoeken en bijvoorbeeld opnemen.

Ook over groen beeld is een topic.
Je kan geen groen beeld krijgen als de Humax aan het opnemen is, Omdat hij dan al aan staat.

bokker30
8 september 2009, 14:58
Om te beginnen pas je titel even aan.
Humax 5050C is het apparaat en tevens de topic.
Dit zegt niets over de vraag die je wilt stellen.

Ik denk problemen opnemen of zoiets.

prob is beknt??
Wat bedoel je hiermee?

Hoe neem je op?

Er is al een topic hierover, daar vind je veel tips.
Klik op zoeken en bijvoorbeeld opnemen.

Ook over groen beeld is een topic.
Je kan geen groen beeld krijgen als de Humax aan het opnemen is, Omdat hij dan al aan staat.

Ga wel op zoek want zoals je ziet staat er dus duidelijk neem via timer op.
probs ja betekent problemen beknt = beknt
maar snap jou dus helemaal niet staat toch humax en via timer of heb ik nu mijn brilletje niet op ?

En heb dus groen BEELD terwijl mijn Humax aan opnemen is oke'

Maar nu gebeurt het volgende als de opname bezig is en ik zet de Humax IRHD5050-C aan dan krijg ik groen beeld ik start meerde malen de Humax IRHD5050-C op maar helpt niet.

bassmanjunior
8 september 2009, 16:32
Bokker30,

Rustig maar, ik denk dat ik je vraag heb begrepen. Is je tv via HDMI aan gesloten dan is er een koppelingsprobleem met de tv. Als je kunt schakelen via de externe aansluitingen is dat veelal de oplossing totdat je weer bij je HDMI aansluiting komt en zal hij wel het goede beeld weergeven.

Bassmanjunior

bokker30
8 september 2009, 17:41
Bokker30,

Rustig maar, ik denk dat ik je vraag heb begrepen. Is je tv via HDMI aan gesloten dan is er een koppelingsprobleem met de tv. Als je kunt schakelen via de externe aansluitingen is dat veelal de oplossing totdat je weer bij je HDMI aansluiting komt en zal hij wel het goede beeld weergeven.

Bassmanjunior

Ja inderdaad Bas is via HDMI aangesloten maar het probleem is dus enkel
wanneer de timer aan opnemen is dan wil mijn Humax niet booten = dus geen tv tot ik schakelaar omzet power eraf en weer aan maar dan ben ik dus stukje opnamen kwijt?
Krijg dus dan groen beeld zoals vermeld wel geluid dus?
Het schakelen helpt dus ook niet Bas .

thanks voor je andwoord :thankyou:

ton250
8 september 2009, 21:33
De Humax geeft normaal geen beeld bij het opnemen. Dat komt pas als je de Humax 'aanzet'. Dan gebruikt hij de andere tuner om beeld te geven.

fmokveld
8 september 2009, 21:37
Vandaag weer eens geprobeerd naar beeld van de Humax te kijken. Zoals eerder gepost, nu met component en HDMI kabel aangesloten. Apparaat blijkt aan het opnemen te zijn. Na opstarten geen beeld op de HDMI (gewoon zwart, dus niet groen). Wel beeld op de component. TV uitschakelen en weer aan geeft weer een beeld op zowel component als HDMI

bokker30
8 september 2009, 22:58
De Humax geeft normaal geen beeld bij het opnemen. Dat komt pas als je de Humax 'aanzet'. Dan gebruikt hij de ander tuner om beeld te geven.
Ja en daar zit het hem dus dat weiger hij krijg hem wel aan maar doet vervolgends niks terwijl hij opneem .
Wat ik al zei ja via powerknop op achterzijde uit en aan dan krijg ik beeld is net of hij dan wel boot?

stohr
9 september 2009, 20:27
Sinds een paar weken heb ik het volgende probleem:

Onze Samsung tv is via HDMI aangesloten op IRHD-5000. Op het moment dat wij de tv aanzetten (vanuit standby) krijgen we heel vaak binnen 2 seconden een volledig groen beeld. Het geluid is ook weg. De decoder is wel nog bedienbaar. Als er bv een andere zender wordt gekozen blijft het beeld groen maar je krijgt wel geluid van de nieuwe zender.

Als we stroom van de decoder halen dan herhaald het probleem zich: je krijgt dan meteen weer groen beeld.
Als we de tv van spanning afhalen en weer aanzetten is het probleem wel opgelost. Alles blijft goed werken totdat de tv weer standby wordt gezet.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan oplossen. Bij de 5000 zie ik dit niet terugkomen. De 5050 lijkt meer van dit soort problemen te hebben. Ik weet ook niet of het aan de tv ligt.

Renatus
12 september 2009, 00:50
Onze Samsung tv is via HDMI aangesloten op IRHD-5000. Op het moment dat wij de tv aanzetten (vanuit standby) krijgen we heel vaak binnen 2 seconden een volledig groen beeld. Het geluid is ook weg. De decoder is wel nog bedienbaar. Als er bv een andere zender wordt gekozen blijft het beeld groen maar je krijgt wel geluid van de nieuwe zender. <knip> Ik weet ook niet of het aan de tv ligt.

Wat ik niet uit je verhaal opmaak is of je de decoder al aan hebt staan op het moment dat je de TV uit standby aanzet. Als eerst de TV wordt aangezet (op het juiste HDMI kanaal) en daarna de decoder dan heb ik dit nog niet gezien.

Ik krijg op de 5050 het groene beeld als de decoder al aan staat en daarna pas de TV op het HDMI kanaal van de decoder wordt gezet. Dit groene scherm gaat echter bij mij na een paar seconden over in het normale beeld.

Het ligt niet aan je TV, die van mij is een Sony.

stohr
12 september 2009, 09:54
Ik heb de decoder altijd aanstaan. Dus ook niet in standby. Mijn tv heeft maar 1 HDMI aansluiting. De tv is zo ingesteld dat deze meteen op het HDMI kanaal komt.

Voor alle duidelijkheid ik heb dus een 5000 en dus niet een 5050.

Renatus
12 september 2009, 10:10
Voor alle duidelijkheid ik heb dus een 5000 en dus niet een 5050.

De decoders schelen technisch niet veel van elkaar, de 5050 heeft als extra een harde schijf en een tweede tuner.

Bij kennissen met een 5000 zijn de groene verschijnselen het zelfde als bij mij op de 5050, op beide werken de zelfde 'workarounds':

- Eerst de TV aan, dan pas de decoder (ter voorkoming van groen beeld)
- De decoder niet uitzetten op een HD kanaal, maar op een SD kanaal (ter voorkoming van groen flikkerend beeld)

Het is niet de meest praktische manier om via allerlei protocollen je apparatuur te moeten opstarten, maar het scheelt wel als het werkt. Voor de rest is het wachten op de firmware upgrade.

ton250
15 september 2009, 20:11
Ja en daar zit het hem dus dat weiger hij krijg hem wel aan maar doet vervolgends niks terwijl hij opneem .
Wat ik al zei ja via powerknop op achterzijde uit en aan dan krijg ik beeld is net of hij dan wel boot?

Als je hem 'normaal' aanzet, boot hij dan wel of niet?

Ton

grunnsat
20 september 2009, 18:42
Een paar observaties van mij:

Ik zet met een Logitech Harmony alle appartuur met één knopdruk aan, in de volgorde van eerst de TV, dan de A/V receiver, en als laatste de Humax.
Ik krijg dan het Humax opstartscherm te zien, zonder enig probleem met het beeld.
Even later komt dan de informatiebalk van de zender op het beeld, nog zonder het beeld van de zender zelf. Ook dit beeld is prima.
Even later komt dan het eigenlijk TV beeld op het scherm, en dat kan dan soms groen flikkeren. De informatiebalk blijft echte perfect!
Alleen een powertoggle (uit/aan) van de Humax lost het probleem op.

Mijn conclusie: het probleem zit niet direct in de HDMI verbinding, maar nog daarvoor in de Humax.

ton250
20 september 2009, 21:37
Een paar observaties van mij:

Ik zet met een Logitech Harmony alle apparatuur met één knopdruk aan, in de volgorde van eerst de TV, dan de A/V receiver, en als laatste de Humax.
Ik krijg dan het Humax opstartscherm te zien, zonder enig probleem met het beeld.
Even later komt dan de informatiebalk van de zender op het beeld, nog zonder het beeld van de zender zelf. Ook dit beeld is prima.
Even later komt dan het eigenlijk TV beeld op het scherm, en dat kan dan soms groen flikkeren. De informatiebalk blijft echte perfect!
Alleen een powertoggle (uit/aan) van de Humax lost het probleem op.

Mijn conclusie: het probleem zit niet direct in de HDMI verbinding, maar nog daarvoor in de Humax.
De conclusie is iets te voorbarig. Het probleem kan nog steeds in de TV zitten, maar ook in de A/V receiver.
Een HDMI verbinding bestaat uit een fysieke verbinding en een protocol op deze verbinding. Je weet niet wat er gebeurt bij de overgang van het Humax scherm naar het eigenlijke TV beeld.
De power-up van de Humax kan een iets andere timing geven, waardoor de TV geen probleem heeft.

Het is met dit soort protocollen vaak zo, dat kleine interpretatieverschillen deze problemen kunnen veroorzaken. Dat kan zijn door een onduidelijkheid in de beschrijving van het protocol, maar ook in hele kleine vertragingen in de afhandeling - waar dan ook - die ieder op zich binnen de marges van het protocol zit. Als echter de TV aan de ene kant van de marge zit en de Humax aan de andere kant, kan het mis gaan.

Er zijn TV's (merken) die geen enkel probleem geven maar ook TV's (merken) waarbij dit probleem veel voorkomt.

Ton

grunnsat
21 september 2009, 00:22
De conclusie is iets te voorbarig. Het probleem kan nog steeds in de TV zitten, maar ook in de A/V receiver.
Een HDMI verbinding bestaat uit een fysieke verbinding en een protocol op deze verbinding. Je weet niet wat er gebeurt bij de overgang van het Humax scherm naar het eigenlijke TV beeld.
De power-up van de Humax kan een iets andere timing geven, waardoor de TV geen probleem heeft.

Het is met dit soort protocollen vaak zo, dat kleine interpretatieverschillen deze problemen kunnen veroorzaken. Dat kan zijn door een onduidelijkheid in de beschrijving van het protocol, maar ook in hele kleine vertragingen in de afhandeling - waar dan ook - die ieder op zich binnen de marges van het protocol zit. Als echter de TV aan de ene kant van de marge zit en de Humax aan de andere kant, kan het mis gaan.

Er zijn TV's (merken) die geen enkel probleem geven maar ook TV's (merken) waarbij dit probleem veel voorkomt.

Ton

De Humax biedt stuurt een beeld over de HDMI verbinding naar de A/V receiver en de TV. De A/V receiver noch de TV kunnen weet hebben van wat er op het beeld staat, dus als er in de HDMI verbinding een probleem aanwezig is, dan zal het gehele beeld die storing vertonen, in ons geval een groene flikkering. Dat is echter niet het geval, de informatie balk is goed. Dat kan alleen ontstaan als in de Humax de goede informatiebalk gecombineerd wordt met een groen flikkerend beeld van de zender, en dat signaal wordt uitgestuurd over de HDMI aansluiting.

ton250
21 september 2009, 21:07
De Humax biedt stuurt een beeld over de HDMI verbinding naar de A/V receiver en de TV. De A/V receiver noch de TV kunnen weet hebben van wat er op het beeld staat, dus als er in de HDMI verbinding een probleem aanwezig is, dan zal het gehele beeld die storing vertonen, in ons geval een groene flikkering. Dat is echter niet het geval, de informatie balk is goed. Dat kan alleen ontstaan als in de Humax de goede informatiebalk gecombineerd wordt met een groen flikkerend beeld van de zender, en dat signaal wordt uitgestuurd over de HDMI aansluiting.

Als de Humax dat vreemde beeld genereerde, zou het bij alle TV's moeten optreden. Ook kan je in het forum lezen dat iemand één pin van de hdmi connector heeft geïsoleerd en daarna geen last meer heeft. Naar ik meen de CEC pin.

Dus het zit echt in de afhandeling van het protocol. Misschien hebben TV's zonder CEC support een probleem. Ik zelf het een Sharp met CEC support en geen enkel probleem.

Ton

alexis
23 september 2009, 07:15
ik heb er nog nooit eerder last van gehad, maar vanmorgen wel,

gister een HP printer aangesloten op dezelfde stoppendoos, (bij het aansluiten de stekker van de omvormer naar de printer komt dan altijd een klein vonkje) en nu dus wel opeens groene beelden, ik heb alles 10min. van stroom gehaald, HDMI eruit en achter de kast weggehaald en toen alles weer aangesloten, nu doet ie weer goed. kan het zijn dat de Humax gevoelig voor piekspanningen ?

zoiezo hou ik mijn hart vast bij het opstarten van de humax, eerst sneeuw (met dat vervelende scheurende geluid) en dan 2x aan en uit, alsof ie 2 keer opstart.

grunnsat
23 september 2009, 08:19
Als de Humax dat vreemde beeld genereerde, zou het bij alle TV's moeten optreden. Ook kan je in het forum lezen dat iemand één pin van de hdmi connector heeft geïsoleerd en daarna geen last meer heeft. Naar ik meen de CEC pin.

Dus het zit echt in de afhandeling van het protocol. Misschien hebben TV's zonder CEC support een probleem. Ik zelf het een Sharp met CEC support en geen enkel probleem.

Ton

Lees mijn bericht nog eens goed door en probeer dan een verklaring te vinden voor het feit dat de informatiebalk goed in beeld komt, maar dat het beeld van de zender de bekende groene flikkering geeft. Dus eerst komt het Humax opstart scherm in beeld zonder enig probleem (en dat gaat toch heus over de HDMI verbinding) en dan krijgen we een beeld met een goed stuk (informatiebalk) en een slecht stuk (de zender). Verklaar mij hoe dat kan als het niet in de Humax zelf fout gaat.

ton250
24 september 2009, 19:04
Lees mijn bericht nog eens goed door en probeer dan een verklaring te vinden voor het feit dat de informatiebalk goed in beeld komt, maar dat het beeld van de zender de bekende groene flikkering geeft. Dus eerst komt het Humax opstart scherm in beeld zonder enig probleem (en dat gaat toch heus over de HDMI verbinding) en dan krijgen we een beeld met een goed stuk (informatiebalk) en een slecht stuk (de zender). Verklaar mij hoe dat kan als het niet in de Humax zelf fout gaat.

Ik weet niet hoe de Humax deze twee signalen mengt. Ik heb alleen aangegeven dat problemen met het beeld opgelost zijn met het isoleren van een pin in de hdmi connector. Als je meer zekerheid wilt hebben, zal je met een andere TV moeten checken. Als het dan niet optreedt, ligt het aan de Humax TV combinatie. Als het wel optreedt, weet je het nog niet zeker. Dan zou je voor de zekerheid nog een andere TV moeten proberen.
De TV's moeten uiteraard van een ander merk zijn.

Ton.

Tegels
25 september 2009, 14:32
Soms heb ik ook dat groen flikkerende beeld. Ik heb het apparaat nu net een week en ben er verder wel heel erg tevreden over! Is dit een bug die middels firmware opgelost kan worden? Eind september ongeveer komt deze uit?

TheGrouch
25 september 2009, 14:51
Eind september ongeveer komt deze uit?
Helaas niet, zie hier (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=200382&postcount=960)

phuis
30 september 2009, 09:46
Ik heb een gloednieuwe Philips 42pfl7404h/12 TV en heb helaas ook last van het groene beeld probleem.
Ik heb nog de laatste firmware van de TV geinstalleerd, maar dat maakt niet uit.

Vaak begint het met een goed leesbare menubalk met daarachter een flikkerend groen beeld. Vervolgens springt het beeld op groen en is er niet meer vanaf te komen (heeft misschien met SD/HD te maken? ik zap dan wat rond in de hoop dat het goedkomt, zal nog eens testen).

Ik kom er tot nu toe vanaf door eerst de tv op HDMI 1 te zetten en vervolgens de Humax aan te zetten. Het werkt alleen als ie 'Boot' weergeeft op de display van de Humax. Op stand-by en gelijk weer aan helpt nooit.
Na 1 of 2 keer uit de 'diepe stand-by' krijg ik weer normaal beeld (tot nu toe).

Als ie aan het opnemen is, gaat de Humax niet in die diepere stand-by en krijg ik het groene beeld pas weg nadat ik de opname heb onderbroken (door het apparaat echt uit te schakelen met de aan/uit knop op de achterkant).

Een lastig en onbetrouwbaar product op deze manier. Ik adviseer m'n vriendin al om maar weer naar de analoge tv te kijken als ie weer eens niet werkt.
Ik hoop echt dat Humax dit probleem met de nieuwe firmware update oplost, ander breng ik 'm weer terug en wacht op een product van een concurrent. En hopelijk kunnen ze er dan gelijk voor zorgen dat ie beter reageert op de afstandsbediening. Het wordt met al die 'ongemakkelijkheden' wel erg moeilijk om de Humax thuis te verantwoorden.

Aangezien de menu's vaak nog wel goed zichtbaar zijn met daarachter een flikkerend groen beeld, lijkt het me sterk dat het aan de Philips TV ligt. Verder heb ik geen problemen met andere apparaten met een HDMI aansluiting op deze TV. Dit lijkt dus toch echt op falen van de Humax bak.

vulliw
30 september 2009, 10:15
Bij was gisteren de stroom uitgevallen , toen ik weer tv wilde kijken met humax 5000 kreeg ik ook een groen beeld heb de humax uit de stroom moeten trekken om weer normaal beeld te kunnen krijgen.
Na een reboot werkte het weer voor 5 min !! toen reboote hij spontaan uit zijn eigen weer en daar na bleef hij goed werken.
Heb een philips tv 7403

roxy
30 september 2009, 18:29
Hallo

We hebben ook de humax 5050c ik :applause:heb het zelfde probleem gehad
ik heb het op kunnen lossen door een component aansluiting te maken.
Het probleem zit in de software van het aparaat daardoor heb je problemen met de hdmi,met een component kabel ben je van het groenebeeld af,en het beeld blijft het zelfde teminste dat is op onze tv zo.
met de afstand bedien zou ik terug gaan,want die zou prima moeten werken.
Belangrijk is de folie op het display eraf te halen.

gr roxy.

fmokveld
2 oktober 2009, 22:33
Nu ik de humax 5050c heb aangesloten via een component kabel heb ik geen last meer van een groen beeld:applause:.
MAAR op deze manier aangesloten staat het beeldformaat heel vaak fout. Dan staat die wel op auto maar kiest het beeld een of ander heel lelijk ingezoomd formaat. Als ik dan schakel naar HDMI dan blijkt deze aansluiting geen probleem met het formaat te geven. Ik kan me ook in de maanden van HDMI niet herinneren ooit een formaat probleem gehad te hebben. Met andere woorden. Eén probleem opgelost, maar je krijgt mogelijk wel een ander probleem ervoor terug. Soort Murphy!:cry:

roxy
2 oktober 2009, 23:14
Je moet de decoder gewoon op 1080i zetten , dan is er niets aan de hand, dus niet op orgineel, dit zet je om met de v formaat toets op de afstand bediening.

gr roxy.

fmokveld
4 oktober 2009, 19:54
Met vformat kan ik zien dat de humax al op 1080 i staat. Toch wordt op de component aansluiting regelmatig het beeldformaat aangepast waardoor bijvoorbeeld de ondertiteling wegvallen. Zal best een probleem van de TV zijn, maar wel erg lastig dat HDMI hier geen last van heeft maar een groen beeld geeft en dat component je constant de instellingen laat aanpassen. Kan in de humax geen instelling vinden om dit effect te voorkomen.

roxy
4 oktober 2009, 20:37
Hallo

Je zet de humax op 1080i en beiden toestellen op [AUTOMATISCH ]FORMAAT ,dan moet er geen probleem meer zijn, je moet er wel aan denken dat nog niet alles op breedbeeld word uitgezonden.:roll:

drabbe
15 oktober 2009, 09:56
Heb pas een humax 5050 gekocht.
Na een paar dagen ervan genoten te hebben, had ik gisteravond bij het aanzetten een blauw scherm,
De enige optie die lukte om het apparaat weer aan de praat te krijgen, was de stroom eraf halen.
Daardoor werd echter ook een bezig zijnde opname gestopt, waardoor ik daar een foutmelding bij kreeg.
Wie kan mij helpen met dit probleem?

fmokveld
16 oktober 2009, 09:30
Je probleem komt overeen met het probleem van velen in deze nu 15 pagina's lange thread. Ik snap dat het lang is maar verschillende oplossingen worden genoemd:

- Het treedt het meeste op als je de Humax vanuit standby opstart tijdens een opname. Vaak treedt het niet op als de Humax niet aan het opnemen is.
- sommige mensen zetten de Humax niet meer standby, probleem opgelost maar voor m ij geen optie
- Leverancier biedt aan de Humax ter reparatie naar Humax op te sturen. Probleem zou dan worden opgelost. Ik heb geen idee of dit werkt. Ik weet wel dat het me veel te veel tijd kost de hard disk leeg te halen, geen garantie krijg dat het probleem opgelost kan worden en dat ik nog steeds op een nieuwe firmware wacht die wellicht het probleem oplost. Het probleem is wel bekend bij humax
- Sommige mensen zoals ik hebben de Humax via component aansluiting aangesloten., Daarmee treedt het probleem niet op en kan iik weer ongestoord kijken. Leverancier was bereid een goedkope component kabel te leveren maar die gaf duidelijk minder beeld dan HDMI. Nieuwe goede kabel was wel duur maar het beeld is nu wel goed.
- Het probleem treedt niet op met alle TV's, een andere TV wil ook nog wel eens helpen. Nieuwe TV is geen garantie, wel een ander merk:wink:

Succes!

fmokveld
16 oktober 2009, 09:36
Je zet de humax op 1080i en beiden toestellen op [AUTOMATISCH ]FORMAAT ,dan moet er geen probleem meer zijn, je moet er wel aan denken dat nog niet alles op breedbeeld word uitgezonden.:roll:
Het klinkt zo logisch en toch werkt het niet. Op HDMI is het beeld altijd goed. Dus soms met balken, maar niet dat er beeld buiten beeld valt. Met component verspringt het beeld op de stand automatisch soms afhankelijk van wat er wordt getoond naar een stand (soort zoom) waarbij delen van het beeld wegvallen. Echt irritant en niet simpel via de stand automatisch op te lossen. Misschien via de stand 16:9 of zo, maar ik heb geen zin in experimenteren. Als het probleem optreedt schakel ik over naar HDMI en daar is het beeld altijd goed. Als daar dan groen beeld is schakel ik terug naar component en zet ik handmatig de stand 16:9 aan. Je begrijpt dat niet iedereen in de familie dit kan waarderen. OP deze manier is er geen sprake van een ongekend kijkgenot, zoals de Humax op papier levert, maar meer op een weg met hindernissen die niet door alle gezinsleden wordt gewaardeerd. Ik zie dat zelfs de analoge TV weer zijn intrede heeft gedaan. Start veel sneller op, beeld is altijd goed en geen gebruiksaanwijzing nodig, toch jammer:cry:

rudolfbon
19 oktober 2009, 16:39
Ik kom regelmatig op dit forum het probleem tegen dat het beeld op groen gaat. Ik heb een gelijksoortig probleem dat over het hele beeld een rode waas komt en alles in een kleur rood wordt weergegeven terwijl de uitzending wel bekeken kan worden, maar dan in rood. Zeer hinderlijk en niet om aan te zien. Oplossing alles uit en 5 minuten later weer aanzetten.
Gevolg is dat mijn vrouw als ik niet thuis ben gewoon weer anoloog kijkt omdat ze de Humax niet vertrouwd en dit te ingewikkeld vindt.
Ik kan geen opmerkingen hierover vinden en hopelijk wordt dit samen met het groene beeld straks opgelost.

Rudolf

JamieW
5 november 2009, 14:40
Allen,

Ik heb 2 uur geleden de Humax 5050 aangeschaft. Nu heb ik deze via component aangesloten op mijn JVC full HD... Resultaat de bekende groene waas. Verkoper opgebeld, die had er al 10.000 van verkocht, maar nog nooit van gehoord!

Hoe kan dit nou!?

easyriider
6 november 2009, 11:56
Naast al die negatieve berichten ook maar eens een positief bericht. :wink:

Ik heb sinds een maand een Samsung LE32B650 aangesloten op m'n drie maanden oude Humax 5050c met de bij de Humax geleverde hdmi-kabel. Maar wat ik ook probeer aan verschillende manieren van inschakelen die hier besproken worden, een groen scherm of iets soortgelijks heb ik gelukkig nog nooit hoeven aanschouwen. :)

a3kgland
6 november 2009, 21:36
Sinds vandaag ook de eerder besproken groene schermen met de 5050c. Het rare is dat ik hier in de afgelopen 6 maanden dat ik het apparaat heb nog nooit langs van heb gehad.
Ik heb alle tips geprobeerd, aan en uit gezet, tv eerst, humax eerst. Maar zodra het beeld wordt aangestuurd gaat het mis. Tot slot de HDMI kabel vervangen.

Heeft er iemand nog een idee, anders ga ik hem morgen maar voor repartie aanbieden bij BCC, Bergen op Zoom.

a3kgland
7 november 2009, 10:57
Het lijkt echt iets te zijn in de TV. Bij BCC aangesloten, werken, thuis aangesloten en helaas. Toch kijken of component kabels kunnen halen.

easyriider
7 november 2009, 11:42
Het lijkt echt iets te zijn in de TV. Bij BCC aangesloten, werken, thuis aangesloten en helaas. Toch kijken of component kabels kunnen halen.
Om welk merk en type tv gaat het?

ROMiJo
9 november 2009, 16:59

Wat bij mij werkt is het loshalen van de hdmi-kabel van andere apparaten of het aanzetten van een apparaat:
In eerste instantie het loshalen van de HDMI-kabel van een Philips DVD-recorder; die heb ik na testen van de 5050C de deur uit gedaan.
Ik heb ook onlangs een HDX-1000 NMT geplaatst: als die uit staat krijg ik groen beeld van de Humax; zet ik de HDX aan (of koppel ik de HDMI-kabel los) dan verdwijnt het groene beeld.
Oorzaak? Ik heb nog geen idee......maar alle kabels komen samen in de TV :?

Gerardus
12 november 2009, 21:44
Ik kom regelmatig op dit forum het probleem tegen dat het beeld op groen gaat. Ik heb een gelijksoortig probleem dat over het hele beeld een rode waas komt en alles in een kleur rood wordt weergegeven terwijl de uitzending wel bekeken kan worden, maar dan in rood. Zeer hinderlijk en niet om aan te zien. Oplossing alles uit en 5 minuten later weer aanzetten.
Gevolg is dat mijn vrouw als ik niet thuis ben gewoon weer anoloog kijkt omdat ze de Humax niet vertrouwd en dit te ingewikkeld vindt.
Ik kan geen opmerkingen hierover vinden en hopelijk wordt dit samen met het groene beeld straks opgelost.

Rudolf

Ik heb maanden geleden ook eens een groen beeld gehad. Gewoon de tv uitgezet en (veel) later weer aan. Mijn vrouw is ook zo'n type die dan analoog zou gaan kijken. Ook zo makkelijk dat je dan alles met 1 afstandbediening kunt doen. Daar heb ik een hele mooie oplossing voor. Ik heb geen analoog kabeltje meer aan de tv zitten. Naar dat analoge baggerbeeld wil ik niet meer naar kijken.

a3kgland
13 november 2009, 08:12
Wat bij mij werkt is het loshalen van de hdmi-kabel van andere apparaten of het aanzetten van een apparaat:
In eerste instantie het loshalen van de HDMI-kabel van een Philips DVD-recorder; die heb ik na testen van de 5050C de deur uit gedaan.
Ik heb ook onlangs een HDX-1000 NMT geplaatst: als die uit staat krijg ik groen beeld van de Humax; zet ik de HDX aan (of koppel ik de HDMI-kabel los) dan verdwijnt het groene beeld.
Oorzaak? Ik heb nog geen idee......maar alle kabels komen samen in de TV :?
Ik heb op mijn LG-42PC1RV slechts één aan HDMI aansluiting. Ik heb nu - mede op aanraden van een aantal medeforumers - een component kabel gekocht. Dat gaat nu prima.

dunster
20 november 2009, 13:59
Vorig weekend de humax iHDR5050-C gekocht en geinstalleerd.
Aangesloten met HDMI op mijn JVC 37 inch TV (3 jaar oud, weet nu even niet welk type).
Een paar dagen lang vlekkeloos beeld.
Sinds gisteren plotseling groen beeld.

Hierna heb ik de scart kabel aangesloten en alles is weer goed, voordeel van de scart is wel dat mijn TV automatisch naar het goede kanaal schakelt, maar die HDMI is wel veel beter beeld.

Ik heb alle 16 pagina's van deze post gelezen en concludeer dat we moeten afwachten op nieuwe firmware.
Dus voorlopig maar scart aanhouden.

Ik zal nog wel kijken wat het beeld doet, als ik eerst de TV aanzet op het HDMI kanaal en dan pas de Humax.

raymonidas
23 november 2009, 16:19
Mijn probleem (groen beeld en wel geluid) lijkt opgelost.

Ik gebruik een logitech ab. met de volgende instellingen.

1. TV aan en staat klaar op de hdmi ingang.
2. De Humax starten, deze geeft (na opstart) direct beeld op de hdmi ingang.

Ik wacht wel een 18 seconden voordat ik de humax het signaal af laat geven aan de tv. Dit kost wat extra tijd maar blijkt dus goed te werken.

Hallo,
Bij ons hebben (hadden?) ook het groene probleem. Configuratie:
nieuwe Pioneer Kuro 5090, nieuwe Humax 5050, nieuwe Harmony1100.

Voorzichtig denk ik heb probleem kwijt te zijn...door energy saving in de standby modus uit te schakelen. Idee las ik afgelopen weekend ergens.

Bijkomend voordeel: klokje weer terug op het display en (meestal) sneller opstarten.

Maar dat is raar: afgelopen zaterdag werd de Humax na afschakelen van die energiy saver niet meer sofwarematig uitgezet. Dus bij inschakelen hoefde de Humax niet te booten. Vrijwel direct beeld.
Echter, nu -terwijl de energiesaver nog steeds uit staat- boot de Humax weer. Nog geen groene schermen gezien.

De Humax is verder een geweldige apparaat, we waren ook zo tevreden over onze vorige 9200.

grt

Raymonidas

TheGrouch
23 november 2009, 16:22
bij inschakelen hoefde de Humax niet te booten. Vrijwel direct beeld.
Ik denk dat er toen net een opname bezig was.

Echter, nu -terwijl de energiesaver nog steeds uit staat- boot de Humax weer

en hier niet

24_7_Addict
17 december 2009, 19:17
Ik heb mijn Humax al een paar maandjes en het groene beeld is iets van de laatste tijd. Wat mij opvalt is dat het groene beeld altijd optreed na een "--Updating--". Vervolgens blijft het display een klein beetje verlicht en geeft meteen de zender zodra ik de Humax uit stand-by haal. Het beeld is dan groen en geeft het geluid van de gekozen zender.

Door de Humax dan met de afstandsbediening uit te schakelen en te wachten tot de display echt uit is om dan vervolgens weer in te schakelen, is het probleem opgelost. Het vreemde is dat de programma's die ik heb ingesteld voor opname het ook pas gaan doen NADAT de Humax is uit geweest.

Ik geloof dat we moeten wachten tot er een update komt van Humax maar ik moet zeggen dat het knap irritant begint te worden.

Joop558
18 december 2009, 18:48
Ik heb mijn Humax al een paar maandjes en het groene beeld is iets van de laatste tijd. Wat mij opvalt is dat het groene beeld altijd optreed na een "--Updating--". Vervolgens blijft het display een klein beetje verlicht en geeft meteen de zender zodra ik de Humax uit stand-by haal. Het beeld is dan groen en geeft het geluid van de gekozen zender.

Door de Humax dan met de afstandsbediening uit te schakelen en te wachten tot de display echt uit is om dan vervolgens weer in te schakelen, is het probleem opgelost. Het vreemde is dat de programma's die ik heb ingesteld voor opname het ook pas gaan doen NADAT de Humax is uit geweest.

Ik geloof dat we moeten wachten tot er een update komt van Humax maar ik moet zeggen dat het knap irritant begint te worden.

Het groene beeld krijg je meestal als de pvr aanzet.
Zet hem altijd uit in een SD kanaal en je krijgt geen groen beeld meer.

24_7_Addict
20 december 2009, 21:22
Het groene beeld krijg je meestal als de pvr aanzet.
Zet hem altijd uit in een SD kanaal en je krijgt geen groen beeld meer.

Hoi Joop,

Ik ga er van uit dat jij ook een vrouw hebt en probeer die maar eens uit te leggen dat ze hem op een bepaald kanaal moet uitzetten. Dat gaat niet lukken.

Ik heb in de PVR de spaarstand in Standby uitgeschakeld en nu is het probleem verholpen. Jammer dat he klokje dan zoveel licht geeft maar dat komt misschien nog wel in een update.

Maar uiteraard mijn dank voor de reactie.

dick50
9 januari 2010, 23:21
Helaas heb ik soms ook een groen beeld na het starten van de Humax 5050 (prima app overigens).
Forum nagelezen en nog het volgende.
Het valt me wel op dat het bij mij alleen maar is als de humax in recording staat (soms 2 kanalen tegelijk) en je het apparaat inschakelt om naar een ander kanaal te kijken. Overigens is booten/starten bij mij wel erg traag, elke keer, met ca 12 seconden.
Heb overigens een LG Lcd tv. Zal alle tips eens uitvoeren.

Joop558
10 januari 2010, 11:28
Helaas heb ik soms ook een groen beeld na het starten van de Humax 5050 (prima app overigens).
Forum nagelezen en nog het volgende.
Het valt me wel op dat het bij mij alleen maar is als de humax in recording staat (soms 2 kanalen tegelijk) en je het apparaat inschakelt om naar een ander kanaal te kijken. Overigens is booten/starten bij mij wel erg traag, elke keer, met ca 12 seconden.
Heb overigens een LG Lcd tv. Zal alle tips eens uitvoeren.

Zoals eerder vermeld:

Voordat je de decoder uitzet, zet hem eerst op een SD kanaal en daarna pas op stand-by.
Als je hem aanzet, zet hem dan aan op een SD kanaal.
Als hij aanstaat, dan mag je hem gewoon op een HD kanaal zetten natuurlijk.
Dan heb je geen groen beeld.

Booten / starten is traag.
Het is een mini computer en deze werkt met Linux.
Vandaar dat je moet formateren in EXT3. (je ext. harde schijf bijvoorbeeld).

bafman
14 januari 2010, 22:37
Ik heb mijn 5050C aangesloten via HDMI én via de COAX (doorgelust). Ik kan niet hard maken dat ik daardoor geen problemen heb, maar ik wil het wel met jullie delen. De analoge tv gebruik ik echter nooit.

(Mijn vermoeden: aarding via de coax-antenne-kabel, die ontbreekt als je alleen via HDMI aansluit)

Daarnaast start mijn 5050C elke ochtend op via de timer-functie. Ik laat hem dan ook aanstaan en 's avonds, als ik afsluit, gaat ie uit, om de volgende dag weer automatisch aan te gaan. De TV daarintegen gaat gewoon aan en uit wanneer nodig.

(Voor Logitech-gebruikers: Zo programmeren dan je er vanuitgaat dat de PVR altijd aan staat.).

Mijn TV is een Philips 32PFL9613D met de laatste firmware

Ik reageer omdat vrienden van mij het probleem wel hebben en hun 5050C alleen met HDMI hebben aangesloten.

dick50
14 januari 2010, 23:26
Uit deze link
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516
begrijp ik dat we in februari 2010 een software update krijgen om dit probleem op te lossen. Maar wie weet het?

Zig_go
15 januari 2010, 10:16
Hmmm Dick50, je hebt gelijk, nu ik er over nadenk. Dat groene beeld treedt ook bij mij alleen dan op als ie aan het opnemen is en er wordt iets geschakeld (aan/uit) en misschien weer te snel aan.

Ik kan me terug denkende herinneren dat in ALLE gevallen dat het optrad ik me zorgen maakte over de opname die bezig was als ik de Humax even spanningsloos maakte.

p.s. dat booten is traag omdat je ergens in de menu'tjes hebt gekozen voor de meest zuinige stand-by stand (=uit). Kies een minder besparende stand-by en hij gaat sneller aan. Ik heb 'm zelf ook in jouw stand staan, omdat ik het gevoel had dat daarmee mijn probleem van niet geslaagde opnamen door code E-nogiets tot het verleden behoorden.

TheGrouch
15 januari 2010, 10:26
Kies een minder besparende stand-by en hij gaat sneller aan.

Weet je dat zeker. Heb je getimed hoeveel dat scheelt in tijd.

omdat ik het gevoel had dat daarmee mijn probleem van niet geslaagde opnamen door code E-nogiets tot het verleden behoorden.
Door een aanpassing in de levensduur van de keys is het voldoende om de humax 1 keer per 24 uur aan te hebben om foute opnames tot het verleden te laten behoren. De standby stand heeft daar geen invloed op.

Zig_go
15 januari 2010, 11:08
Weet je dat zeker. Heb je getimed hoeveel dat scheelt in tijd.
Ehh, eigenlijk niet :?: Ben eigenlijk i.v.m. mislukken van opnames, maar wat gaan experimenteren en met tevredenheid naar de diepe standby gegaan. En daar gebleven.

;Door een aanpassing in de levensduur van de keys is het voldoende om de humax 1 keer per 24 uur aan te hebben om foute opnames tot het verleden te laten behoren. De standby stand heeft daar geen invloed op.
p.s. Vanuit stand diepe standby heeft ie tijdens de zomervakantie heeft ie 14 dagen zonder problemen opgenomen, toen was ie vol :cry:
Hij kan het dus wel.

TheGrouch
15 januari 2010, 11:26
Vanuit stand diepe standby heeft ie tijdens de zomervakantie heeft ie 14 dagen zonder problemen opgenomen, toen was ie vol :cry:
Hij kan het dus wel.

Daar zaten waarschijnlijk geen film1 opnames bij.
Ik heb 2 humaxjes die geen van beide in diepe standby staan.
Tijdens mijn vakantie is degene met film1 opnames na 24 uur gestopt en degene waarbij animal planet e.d. (basispakket zenders) werd opgenomen is gewoon door blijven gaan.

Maar we dwalen van het groene beeld af.

Zig_go
22 januari 2010, 15:12
Hmmm Dick50, je hebt gelijk, nu ik er over nadenk. Dat groene beeld treedt ook bij mij alleen dan op als ie aan het opnemen is en er wordt iets geschakeld (aan/uit) en misschien weer te snel aan.

Ik kan me terug denkende herinneren dat in ALLE gevallen dat het optrad ik me zorgen maakte over de opname die bezig was als ik de Humax even spanningsloos maakte.

Reactie op mijn eigen mail. Laatste tijd weer 2 keer groen beeld gehad en beide keren was de Humax aan het opnemen als ik 'm vanuit met de afstandbediening aan zette (Humax was dus in de achtergrond aan het opnemen) of uit/aan/uit zette
(zette de Humax per ongeluk uit en weer aan).

Joop558
23 januari 2010, 11:50
Reactie op mijn eigen mail. Laatste tijd weer 2 keer groen beeld gehad en beide keren was de Humax aan het opnemen als ik 'm vanuit met de afstandbediening aan zette (Humax was dus in de achtergrond aan het opnemen) of uit/aan/uit zette
(zette de Humax per ongeluk uit en weer aan).

Groen beeld heeft niets met openmen te maken, maar met een foute communicatie met de HDMI.
Als je hem altijd uitzet op een SD kanaal en aanzet op een SD kanaal, heb je geen last van groen beeld.
Als hij eenmaal aanstaat, dan kan je rustig ook op een HD kanaal kijken.
Dus belangrijk is het uitzetten en aanzetten, altijd op een SD kanaal.

Zig_go
23 januari 2010, 12:12
Groen beeld heeft niets met openmen te maken, maar met een foute communicatie met de HDMI.
Als je hem altijd uitzet op een SD kanaal en aanzet op een SD kanaal, heb je geen last van groen beeld.

@Joop588. OK, dan komt de storing in de HDMI communicatie bij mij alleen voor als ie tijdens het aanzetten aan het opnemen is :-P
Ik ga je tip proberen betreffende SD.

Joop558
23 januari 2010, 12:24
@Joop588. OK, dan komt de storing in de HDMI communicatie bij mij alleen voor als ie tijdens het aanzetten aan het opnemen is :-P
Ik ga je tip proberen betreffende SD.

En nu maar hopen dat het na de update verholpen is.
Ik ben zeer benieuwd in februari.

Zig_go
23 januari 2010, 15:42

Hoi Joop, daar zijn we weer. Even een testje gedaan.

Humax stond op MTV (een SD-kanaal), start opnemen, zet TV uit, zet Humax uit (via RC) en weer aan (via RC).
Nu TV aan. Et voila, groen beeld. :cry: En nu helpt niks anders meer dan, Humax keihard spanningsloos maken om het probleem op te heffen.
Zoals op Discovery: The myth van het HD-kanaal is .....busted.

Joop558
23 januari 2010, 15:48
Hoi Joop, daar zijn we weer. Even een testje gedaan.

Humax stond op MTV (een SD-kanaal), start opnemen, zet TV uit, zet Humax uit (via RC) en weer aan (via RC).
Nu TV aan. Et voila, groen beeld. :cry: En nu helpt niks anders meer dan, Humax keihard spanningsloos maken om het probleem op te heffen.
Zoals op Discovery: The myth van het HD-kanaal is .....busted.

Ik zet hem aan met een Logitech, die regeld alles automatisch.
Hij zet altijd eerst de tv aan en daarna pas de Humax. Ik denk dat wordt gedaan ivm de HDMI. De Logitech zet hem ook op het juiste kanaal en zet de Humax aan met een dubbele 0, dus 2x 0 (00).
Dat laatste is zo gedaan omdat er anders probelemn waren met het aanzetten. Wie weet. Zet eerst de tv aan en op het externe HDMI kanaal en zet de Humax aan door 2 x op de 0 toetst te klikken.

Edwin Pouwel
24 januari 2010, 11:51

Dit is niet helemaal waar.
Mijn ouders nemen elke dag Het kleine huis op op SBS 6. Als ze hem dan in standby zetten en vervolgens wil je weer TV kijken (terwijl hij nog steeds aan het opnemen is) en haalt hem uit standby heb ik ALTIJD groen beeld. Je komt dat ook niet meer van dit groene beeld af of je moet de Humax rebooten. Dit lossen we op door de Humax aan te laten staan en zetten gewoon de TV uit maar het komt zeker ook voor op SD kanalen in combinatie met opnemen. Als je niet opneemt dan komt het probleem veel minder voor.

Ik ben het met jou eens dat het probleem aan het HDMI protocol ligt en niet aan het opnemen maar dit verergerd, in iedergeval bij ons, het probleem drastisch.

Groetjes,

Ed

Esy ®
24 januari 2010, 13:39
Dit is niet helemaal waar.
Mijn ouders nemen elke dag Het kleine huis op op SBS 6. Als ze hem dan in standby zetten en vervolgens wil je weer TV kijken (terwijl hij nog steeds aan het opnemen is) en haalt hem uit standby heb ik ALTIJD groen beeld. Je komt dat ook niet meer van dit groene beeld af of je moet de Humax rebooten. Dit lossen we op door de Humax aan te laten staan en zetten gewoon de TV uit maar het komt zeker ook voor op SD kanalen in combinatie met opnemen. Als je niet opneemt dan komt het probleem veel minder voor.

Ik ben het met jou eens dat het probleem aan het HDMI protocol ligt en niet aan het opnemen maar dit verergerd, in iedergeval bij ons, het probleem drastisch.

Groetjes,

Ed

Ik heb de Humax IRHD-5000 zonder opnamefunctie en loop de laatste weken tegen hetzelfde probleem aan.
Eigenlijk is ie onbruikbaar geworden. Ik krijg geen beeld maar wel geluid. Ga ik switchen tussen tussen 720P en 1080i dan komt het groene beeld tevoorschijn.
Nu lees ik dat die Humax wel vaker problemen heeft icm een Loewe tv maar waarom doet ie het dan de eerste 2 maanden wel goed?
Er is ook geen software-update geweest dus daar kan het niet aan liggen.

Joop558
24 januari 2010, 15:46
Ik heb de Humax IRHD-5000 zonder opnamefunctie en loop de laatste weken tegen hetzelfde probleem aan.
Eigenlijk is ie onbruikbaar geworden. Ik krijg geen beeld maar wel geluid. Ga ik switchen tussen tussen 720P en 1080i dan komt het groene beeld tevoorschijn.
Nu lees ik dat die Humax wel vaker problemen heeft icm een Loewe tv maar waarom doet ie het dan de eerste 2 maanden wel goed?
Er is ook geen software-update geweest dus daar kan het niet aan liggen.

Je kan de Humax 5000C en de 5050C niet 1 op 1 met elkaar vergelijken.
Voor de 5050C is nog geen update geweest, de eerste wordt pas februari 2010 verwacht.

Esy ®
24 januari 2010, 15:51
Je kan de Humax 5000C en de 5050C niet 1 op 1 met elkaar vergelijken.
Voor de 5050C is nog geen update geweest, de eerste wordt pas februari 2010 verwacht.

Dat weet ik maar de verschijnselen zijn wel identiek en de vermoedelijke oorzaak ook.
Het zou anders toch wel heel toevallig zijn.
Software bug welke in meerder types voorkomt?

tonio2002
14 februari 2010, 14:30
Wellicht een erg late reactie, maar toch.
Ook ik heb erg veel last van groene beelden. Het verbaast mij enorm dat zo'n mooi apparaat met zo'n knulligheidje niet overweg kan. Schijnt met de "handshake"te maken te hebben en met de leeftijd van mijn HD-ready TV (4 jaar).
Ik ben benieuwd hoe jij het uiteindelijk heb opgelost.
Ik heb mijn HDMI-kabel in de kast gelegd en heb de humax met component kabels aangesloten. ITT een scart kabel geeft deze aansluiting het digitale beeld wel goed door; sterker zelfs, ik zie geen verschil tussen het beeld via de HDMi(op de momenten dat het toevallig wel eens werkt!) en die via de component.

Joop558
14 februari 2010, 15:56
Wellicht een erg late reactie, maar toch.
Ook ik heb erg veel last van groene beelden. Het verbaast mij enorm dat zo'n mooi apparaat met zo'n knulligheidje niet overweg kan. Schijnt met de "handshake"te maken te hebben en met de leeftijd van mijn HD-ready TV (4 jaar).
Ik ben benieuwd hoe jij het uiteindelijk heb opgelost.
Ik heb mijn HDMI-kabel in de kast gelegd en heb de humax met component kabels aangesloten. ITT een scart kabel geeft deze aansluiting het digitale beeld wel goed door; sterker zelfs, ik zie geen verschil tussen het beeld via de HDMi(op de momenten dat het toevallig wel eens werkt!) en die via de component.

Deze problemen werden al verwacht toen de HDMI uitkwam.
Doordat ze een kopie beveiliging erin gedaan hebben, de zogenaamde handschake.
Wel erg jammer dat Humax daar geen rekening mee heeft gehouden.
Ik kijk wel via de HDMI en zie ook verschil, maar ik probeer hem altijd op een SD kanaal te zetten, voordat ik hem uitzet.

ronvm
15 februari 2010, 08:20
Van myhumax site:

Heeft DHCP niet meer met het uitdelen van IP nummers te maken (Dynamic Host Configuration Protocol)?Je bedoeld waarschijnlijk HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection).

Niet om te betweteren hoor, maar om aan te tonen dat Humax dit niet zo op z'n site moet zetten. Ik neem aan dat je dit direct van hun site hebt gekopieerd.

GolfTouch
15 februari 2010, 20:55
Niet om te betweteren hoor, maar om aan te tonen dat Humax dit niet zo op z'n site moet zetten. Ik neem aan dat je dit direct van hun site hebt gekopieerd.

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Het was zo letterlijk van de site overgenomen. En dat nog bijna een jaar later. Scherp :thumb up:.

Avi
17 februari 2010, 14:14
Had zelf ook een groen beeld, met het mijden van de HD kanalen bij uitzetten heb ik er geen last meer van. Bedankt voor de 'workaround' oplossing!

Zig_go
17 februari 2010, 15:09
Had zelf ook een groen beeld, met het mijden van de HD kanalen bij uitzetten heb ik er geen last meer van. Bedankt voor de 'workaround' oplossing!

En zet 'm nu weer eens aan terwijl ie aan het opnemen is?

Avi
17 februari 2010, 17:09
Heb er geen connectie mee gemaakt dat ie aan het opnemen is. Dat zou best kunnen, nu met de olympische spelen neem ik wat meer op dan normaal. Maar buiten die ene keer geen groen beeld meer gehad (gewoon uitzetten op geen hd kanaal).
Als ik 'm nu aanzet tijdens opnemen heb ik in ieder geval géén last.

Sjoske71
19 februari 2010, 12:55
hoi,
Ik heb nu de alle 19 pagina's gelezen :shock: maar we moeten "nog steeds" wachten op de update die eigelijk deze maand moet komen.
Ik heb nu voor de 3e keer een groen beeld gehad op mijn tv (Philips plasma 6-7 jr oud)
Maar ik bedenk dat ik mijn Humax 5050 ga aansluiten met component kabels en HDMI-kabel , zoals @Edwin Pouwel en @fmokveld schrijven.
Dus we wachten nog af.

tonio2002
20 februari 2010, 11:50
Gewoon aansluiten met component; werkt net zo goed en je bent van al dat gedoe met groene beelden af.
Was ook het advies van mijn Loewe-dealer (zeker bij oudere televisies).:cool:

ronvm
20 februari 2010, 12:07
Gewoon aansluiten met component; werkt net zo goed en je bent van al dat gedoe met groene beelden af.
Was ook het advies van mijn Loewe-dealer (zeker bij oudere televisies).:cool:

Goed idee in dit geval, maar het blijft wel een analoog signaal waarbij je de audio apart toe moet voegen d.m.v. een coax of tosklink kabel. Iets omslachtiger maar als je dan van je 'groene beelden' af bent is het het overwegen waard.

Joop558
20 februari 2010, 13:31
En zet 'm nu weer eens aan terwijl ie aan het opnemen is?

Ik weet niet waarom, maar ik heb het geluk dat het (gelukkig) altijd goed gaat.
Ik zet hem via de Logitech aan met dubbele 0, misschien is dt de oplossing.

Joop558
23 februari 2010, 12:54
Ik zag het volgende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=253881#post253881)
Begin maart is er een laatste test bij Irdeto in Beijing gepland. Als deze testen met goed gevolg worden doorlopen en er in de komende weken geen regressie meer wordt vastgesteld dan zal de software medio / eind maart beschikbaar komen. De oplossing heeft extra tijd gevraagd om hdmi/hdcp problemen (groen beeld) waarvoor samen met broadcom naar een oplossing is gezocht.

grunnsat
23 februari 2010, 13:08
Ik heb al de nodige uren besteed aan de programmering van de harmony afstandsbediening. Je genoemde oplossing werkt in elk geval niet. Mogelijk wel eerst TV aanzetten en dan pauzeren

Dat is de juiste volgorde. Ik heb de Harmony nu zo ingesteld dat eerst de TV ingeschakeld wordt, dan de A/V receiver en als laatste de Humax. (Het HDMI signaal gaat van de Humax via de receiver naar de TV). Ik heb nu hoogst zelden nog een groen beeld, en dat is dan op te lossen door de Humax met de afstandbediening uit en aan te zetten.

In de nieuwe firmware die eind maart uit zou moeten komen zou dit probleem opgelost moeten zijn.

Matth
25 maart 2010, 16:19
Ik heb het groene beeld slechts sporadisch (1 keer in de afgelopen 3 maanden) maar mijn broer heeft er nu om de haverklap last van.

Ik heb de 5050c via HDMI aan een Onkyo 576 en vandaar met HDMI naar een Pana TH-50PX8 aangesloten. De Pana heb ik via de 'verborgen' hotelinstellingen wel zo gezet dat ie automatisch opstart op het HDMI kanaal. Verder gebruik ik een Logitech harmony en deze is gewoon standaard ingesteld, geen vertragingen, aparte opstart-volgordes etc. Tenslotte, mijn HDMI kabels zijn de goedkoopst mogelijke, namelijk die van de Action.

Zou het opstarten van mijn Pana op het HDMI kanaal positieve invloed hebben?

Trouwens, de enkele keer dat het groene beeld voorkomt, volstaat het uit en aanzetten van de Humax.

anoniem
25 maart 2010, 19:38
Ik heb het groene beeld slechts sporadisch (1 keer in de afgelopen 3 maanden) maar mijn broer heeft er nu om de haverklap last van.

Ik heb de 5050c via HDMI aan een Onkyo 576 en vandaar met HDMI naar een Pana TH-50PX8 aangesloten. De Pana heb ik via de 'verborgen' hotelinstellingen wel zo gezet dat ie automatisch opstart op het HDMI kanaal. Verder gebruik ik een Logitech harmony en deze is gewoon standaard ingesteld, geen vertragingen, aparte opstart-volgordes etc. Tenslotte, mijn HDMI kabels zijn de goedkoopst mogelijke, namelijk die van de Action.

Zou het opstarten van mijn Pana op het HDMI kanaal positieve invloed hebben?

Trouwens, de enkele keer dat het groene beeld voorkomt, volstaat het uit en aanzetten van de Humax.

door niet op te starten in 1080i in combinatie met een HD kanaal wordt het probleem voorkomen

EvoX
25 maart 2010, 22:05
door niet op te starten in 1080i in combinatie met een HD kanaal wordt het probleem voorkomen

Nooit een groen beeld bij opstarten via Ned1, en heb een :thankyou: Samsung PS50B550 :thankyou:

Rob7
26 maart 2010, 08:32
Dit moet ik dan helaas tegenspreken. Gisteren (en ook al eerder) stond hij bij mij op een niet HD kanaal en toch een groen beeld.

TheGrouch
26 maart 2010, 08:39
De resolutie staat ook NIET op 1080i?

De combinatie van NIET 1080i en GEEN HD zender is volgens anoniem de workaround.
Alleen op een SD kan dus nog steeds een groen beeld geven.

Rob7
26 maart 2010, 09:10
Hij staat WEL op 1080i. Bedankt voor de terechtwijzing. Moet toch eens leren lezen :oops:

Joop558
26 maart 2010, 18:42
Hij staat WEL op 1080i. Bedankt voor de terechtwijzing. Moet toch eens leren lezen :oops:

Niet zo hard, iedereeen leest wel eens ergens over heen.
Niet zo'n probleem van maken.
Niemand is perfect.

Ik zet de 5050C Humax eerst op een SD kanaal en daarna zet ik hem pas uit en zet hem aan met een dubbele 0 (de Logitech Harmony is zo geprogrammeerd) en dan heb ik nooit problemen.
Hij staat bij mij ook altijd op 1080i.

tonio2002
27 maart 2010, 12:41
Goed idee in dit geval, maar het blijft wel een analoog signaal waarbij je de audio apart toe moet voegen d.m.v. een coax of tosklink kabel. Iets omslachtiger maar als je dan van je 'groene beelden' af bent is het het overwegen waard.

Hoi Ron,
aansluiten mbv component-kabels geeft wel degelijk een digitaal HD-beeld. Dit itt aansluiten mbv een scart-kabel. Dit staat ook zo vermeld in de Humax-handleiding. Apart audio aansluiten is idd noodzakelijk, maar een kleine extra actie.
:cool:

ronvm
27 maart 2010, 14:33
Ik heb altijd begrepen dat via "component" het wel degelijk 'analoog' is. Sluit er maar eens wat mindere (echte consumenten) kabels op aan, dan zie je gelijk schaduwen etc. Als het digitaal zou zijn, heb je daar geen last van. Derhalve heb ik daar hele dikke (monster) kabels aan hangen en je ziet gewoon het verschil.

Ik vind het overigens nog steeds de beste ontvanger die er beschikbaar is. Nergens last van en het kan alleen maar beter worden m.b.t. de komende update. Als er maar niet aan de bestaande dingen die goed werken gesleuteld wordt, maar dat verwacht ik ook niet.
Zit overigens niet echt te wachten op een update, alles werkt gewoon goed. Het is aanzetten en tv kijken zonder gedonder en dat is na een hele lange periode met de Cisco problemen een echte openbaring. Nooit meer wat anders!! :oyeah:

Joop558
27 maart 2010, 16:12
Hoi Ron,
aansluiten mbv component-kabels geeft wel degelijk een digitaal HD-beeld. Dit itt aansluiten mbv een scart-kabel. Dit staat ook zo vermeld in de Humax-handleiding. Apart audio aansluiten is idd noodzakelijk, maar een kleine extra actie.
:cool:

Met component kabels, heb je nooit een digitaal signaal.
Component is altijd analoog.
Je kan wel de hoge reselutie halen, maar het is analoog.

Scart is ook analoog en met scart kan je geen hoge reselutie halen.

In de Humax gebruiksaanwijzing staat, dat je met component ook de hoge reselutie kan halen, maar het is niet digitaal.

Alleen HDMI en DVI-D is digitaal.

catastrofus
27 maart 2010, 22:21

In de Humax gebruiksaanwijzing staat, dat je met component ook de hoge reselutie kan halen, maar het is niet digitaal.

Wat is dvi-d nu weer?

Gert.

Edit: Even op wiki gekeken en daar staat dat dvi-d de "gewone" dvi is, naast dvi-a, dvi-i enz. DVI-d klinkt wat belangrijker om te noemen dan dvi blijkbaar...

Joop558
28 maart 2010, 10:50
Wat is dvi-d nu weer?

Gert.

Edit: Even op wiki gekeken en daar staat dat dvi-d de "gewone" dvi is, naast dvi-a, dvi-i enz. DVI-d klinkt wat belangrijker om te noemen dan dvi blijkbaar...

DE analoge VGA kabel van de computer naar de monitor is vervangen door de DVI kabel.
Om een overloop te maken, was er eerst de analoge DVI of te wel DVI-A.
Nu wordt over het algemeen allen de digitale versie gebruikt of te wel DVI-D met D van digitaal.

En Gert, inderdaad had ik bewust DVI-D genoemd, omdat ook de DVI-A bestaat, zoals net omschreven.

tonio2002
28 maart 2010, 12:07

Bedankt voor je reactie.
Ik ben er kennelijk vanuit gegaan dat "wordt aanbevolen voor digitale televisie"(handleiding) hetzelfde is als "dit is digitale overdracht".
However, in die enkele keer dat mijn HDMI-verbinding wel werkte, heb ik beide beelden naast elkaar gezet en nauwelijks verschil gezien.
Overigens had ik ook liever gekozen voor een stabiele HDMI-verbinding, maar de groene beelden waren, ondanks alle tips van dit forum ,alsmede de tips van My Humax, niet op te lossen. Dat Humax ondanks alle beloften dit probleem niet kan oplossen vind ik jammer.
Mijn huidige component-aansluiting is een prima alernatief voor een overigens fijn apparaat.

Joop558
28 maart 2010, 13:08
Bedankt voor je reactie.
Ik ben er kennelijk vanuit gegaan dat "wordt aanbevolen voor digitale televisie"(handleiding) hetzelfde is als "dit is digitale overdracht".
However, in die enkele keer dat mijn HDMI-verbinding wel werkte, heb ik beide beelden naast elkaar gezet en nauwelijks verschil gezien.
Overigens had ik ook liever gekozen voor een stabiele HDMI-verbinding, maar de groene beelden waren, ondanks alle tips van dit forum ,alsmede de tips van My Humax, niet op te lossen. Dat Humax ondanks alle beloften dit probleem niet kan oplossen vind ik jammer.
Mijn huidige component-aansluiting is een prima alernatief voor een overigens fijn apparaat.

Afhankelijk van de grootte, kwaliteit en de afstand dat je kijkt van je televisie, is het verschil meestal niet waarneembaar.
Als het goed is, komt er binnenkort de langverwachte update en is, volgens Ziggo, het probleem met de groene beelden opgelost.

P.S.
Een goede analoge verbinding is beter dan een slechte digitale verbinding.

Ik kijk wel met de HDMI kabel en zet hem eerst op een SD kanaal voordat ik hem uitzet en zet hem aan met een dubbele 0.
Zelden groene beelden, alleen als ik hem per ongeluk een keer uit zet terwijl hij nog op een HD kanaal staat.
Sony 40" LCD full HD.
De decoder staat altijd op 1080i.

tonio2002
29 maart 2010, 21:12
Afhankelijk van de grootte, kwaliteit en de afstand dat je kijkt van je televisie, is het verschil meestal niet waarneembaar.
Als het goed is, komt er binnenkort de langverwachte update en is, volgens Ziggo, het probleem met de groene beelden opgelost.

P.S.
Een goede analoge verbinding is beter dan een slechte digitale verbinding.

Ik kijk wel met de HDMI kabel en zet hem eerst op een SD kanaal voordat ik hem uitzet en zet hem aan met een dubbele 0.
Zelden groene beelden, alleen als ik hem per ongeluk een keer uit zet terwijl hij nog op een HD kanaal staat.
Sony 40" LCD full HD.
De decoder staat altijd op 1080i.
Heb ik ook allemaal geprobeerd en ik ben tevreden met hoe het nu gaat. Zelfs op 10 cm afstand zie ik nauwelijks verschil. Nog een vraagje: Op de FAQ-site MY HUMAX staat dat dat bij aansluiting met component HD mogelijk is.(" Welke AV-kabel is het meest geschikt voor aansluiting op mijn TV?") .Hoe zit het nu?
Er staat ook bij dat ik dan ook het schakelaartje achterop de Humax (!) op component moet zetten. Ik kan dat bewuste schakelaartje dus echt niet vinden!

lobo405
29 maart 2010, 21:57
Ik heb de humax5050c eerst via HDMI op mijn Philips gehad.
Regelmatig even een groen beeld en soms een half beeld, verschoven kleuren, geen geluid. Volgens Humax zijn ze met een firmware update bezig.
Het kan komen als je op 1080i staat, als je een slechte of geen aarding van je antenneaansluiting hebt, of blijkbaar lag het bij mij aan de Philips humax combi.
Sinds ik een home theatre set heb heb ik nooit meer deze problemen gehad.
Maar kijk de aarding van je antenne aansluiting eens na.
Anders aarden bij de hoofdaanlsuiting binnenkomende van CAI

TheGrouch
29 maart 2010, 22:54
Er staat ook bij dat ik dan ook het schakelaartje achterop de Humax (!) op component moet zetten. Ik kan dat bewuste schakelaartje dus echt niet vinden!
Ik heb begrepen dat dat een stukje tekst is die ze per ongeluk uit de manual van de 5000 hebben overgenomen. De 5050 heeft die schakelaar niet.

catastrofus
31 maart 2010, 20:02
Duidelijk. Thnx.

Gert.

DE analoge VGA kabel van de computer naar de monitor is vervangen door de DVI kabel.
Om een overloop te maken, was er eerst de analoge DVI of te wel DVI-A.
Nu wordt over het algemeen allen de digitale versie gebruikt of te wel DVI-D met D van digitaal.

En Gert, inderdaad had ik bewust DVI-D genoemd, omdat ook de DVI-A bestaat, zoals net omschreven.

Jassy
1 april 2010, 22:34
Hier wordt het op de een of andere manier steeds erger met groene beelden, laten we dus hopen dat de update snel komt!

fransgld
10 mei 2010, 12:06
Heb een Sony bravia KDL-40NX700 tv en een Humax.
Heb middels een HDMI-kabel de tv aangesloten op de Humax (Ziggo kaart in de Humax geplaatst niet in de TV).
Nu wil ik er een Home cinema set 5.1 aansluiten.
Mijn oog is gevallen voor een Home cinemaset van JVC TH-BD50

Kan ik de Home cinema set met een spDif-kabel rechtstreeks aansluiten op de Humax?

Heb van verkoper Home cinema set begrepen dat ik het volgende moet doen:
1) HDMI van tv naar Home cinema set
2) HDMI van tv naar Humax
3) Humax met spdif naar Home cinema set.

Heeft iemand ervaring met JVC home cinemaset van JVC?

Wie kan mij helpen met mijn twee vragen te beantwoorden

Frans

Jassy
10 mei 2010, 12:15
Kan ik de Home cinema set met een spDif-kabel rechtstreeks aansluiten op de Humax?

Ja, dat kan en dat is ook de meest makkelijke weg.

Joop558
10 mei 2010, 12:50
Hier wordt het op de een of andere manier steeds erger met groene beelden, laten we dus hopen dat de update snel komt!

Ik las dat het deze week zover is.
Ik ben ook zeer benieuwd.

TheGrouch
10 mei 2010, 13:03
Ja

Heb van verkoper Home cinema set begrepen dat ik het volgende moet doen:
1) HDMI van tv naar Home cinema set
2) HDMI van tv naar Humax
3) Humax met spdif naar Home cinema set.

2 en 3 kun je denk ik dan vervangen door hdmi van humax naar home cinema set.

Beeld en geluid gaan via hdmi naar de hc set.
De hc set haalt het geluid 'er uit' en geeft dat weer en stuurt het beeld door via de hdmi naar tv.

MaikelCrutzen
20 mei 2010, 01:37
Nadat het een hele tijd is goed gegaan, krijgen we weer groen beeld!
Dinsdag hadden we dat probleem, woensdag niet en nu ik hem om 1:15 uur (woensdag op donderdagnacht) wil inschakelen komt na 10 seconden het groene beeld weer terug.
Ik wist wel dat er een update zou aankomen, maar heb er niet aan gedacht dat het daar misschien mee te maken zou kunnen hebben.
Want zover ik weer moet ik de software-update toch handmatig doen?
En gaat dat niet vanzelf?!

Hoe ga ik dit nu weer oplossen! We willen nl. graag onze opgenomen zooi kijken van vanavond!
Wordt dus weer niks en zal wel moeten wachten tot morgen.
Ik ga nog eens wat dingetjes uitproberen, maar ben er bang voor. Snap sowieso niet waarom ie gisteren opeens wel weer beeld gaf en nu weer niet.

Ga maar de tv uitzetten en de Humax volledig uit, kijken of het iets uithaalt, de beeldinstelling aanpassen, ik heb geen flauw idee meer.

grunnsat
20 mei 2010, 07:18
Nadat het een hele tijd is goed gegaan, krijgen we weer groen beeld!
Dinsdag hadden we dat probleem, woensdag niet en nu ik hem om 1:15 uur (woensdag op donderdagnacht) wil inschakelen komt na 10 seconden het groene beeld weer terug.
Ik wist wel dat er een update zou aankomen, maar heb er niet aan gedacht dat het daar misschien mee te maken zou kunnen hebben.
Want zover ik weer moet ik de software-update toch handmatig doen?
En gaat dat niet vanzelf?!

Hoe ga ik dit nu weer oplossen! We willen nl. graag onze opgenomen zooi kijken van vanavond!
Wordt dus weer niks en zal wel moeten wachten tot morgen.
Ik ga nog eens wat dingetjes uitproberen, maar ben er bang voor. Snap sowieso niet waarom ie gisteren opeens wel weer beeld gaf en nu weer niet.

Ga maar de tv uitzetten en de Humax volledig uit, kijken of het iets uithaalt, de beeldinstelling aanpassen, ik heb geen flauw idee meer.

Heb je de nieuwe software al geladen in de Humax?

MaikelCrutzen
20 mei 2010, 12:36
Hoe moest ik dat doen als ik groen beeld had! haha.

Neej, dat had ik nog niet, maar heb het nu net wel gedaan.
Dus hopelijk is het probleem nu over!

Hans Beekhuyzen
20 mei 2010, 15:48
Op het risico af verbannen te worden naar een inrichting hier wat praktijkervaring cq tip:
Als je meerdere apparaten met elkaar en het lichtnet verbindt (hetgeen altijd het geval is wanneer je een tv en een PVR op elkaar aansluit), dan loop je het risico dat er een aardpotentieel (een kleine spanning) tussen de apparaten ontstaat. Dit is het gevolg van niet 100% perfecte voedingen in apparaten. Dat aardpotentieel kan wel een spanning van een paar volt opleveren tussen de chassis van de apparaten waardoor bij digitale signalen schakelfouten kunnen ontstaan. Je kunt dit oplossen als je een universeelmeter hebt en een geaard stopcontact.
1. koppel ALLE kabels los, dus zowel de netkabels als de HDMI, SPDIF en eventueel andere verbindingen van alle apparaten in de installatie.
2. Sluit nu van één apparaat ALLEEN het netsnoer aan op het stopcontact met aarde en meet met de universeelmeter de spanning tussen de aardklem van het stopcontact en het chassis van het apparaat (zoek een kaal stukje metaal of schroef) en lees de spanning af op de meter. Draai nu de netstekker 180 graden om en meet opnieuw de spanning. Als de laatste meting de laagste was, dan laat je de stekker zitten. Als de eerste meting de laagste was, dan draai je de stekker weer om.
3. doe dit voor ALLE andere apparaten die in de installatie voorkomen, dus ook de dvd-speler, de AV receiver, etc.
4. markeer voor elk apparaat de optimale aansluiting door middel van een klein stickertje of iets dergelijks. Dat scheelt werk als de stekkers er ooit eens uit moeten
5. Sluit nu pas de audio- en videoverbindingen weer aan.

Er is een redelijke kans dat de HDMI verbinding nu betrouwbaarder werkt. Daarnaast kun je verlost zijn van ploppen wanneer je apparaten aan- of uitzet. En loop je het risico op beter beeld en geluid.

grunnsat
20 mei 2010, 17:08
Voortreffelijk idee. Feitelijk ligt het probleem bij onze netspanning stekers. We zouden stekers moeten hebben die maar op één manier in het stopcontact passen, en niet op twee manieren zoals nu het geval. Beroepshalve moet ik nog wel eens 19" racks voor servers laten inrichten. Ik laat dan altijd C13/C14 snoeren gebruiken ( "monitor snoeren" ) voor de apparatuur, of de grotere variant C19/C20. Dan kan dit probleem zich nooit voordoen. Je hebt in het buitenland ook wel van die randaarde stekers met een pin, zodat ze ook maar op éé manier in het stopcontact passen.

veerlj
20 mei 2010, 17:41
Euh stekkers omdraaien , oh nee stekers sorry . Kijk je hebt een fase en een nul .Dan gaat die wisselstroom twee richtingen uit door het draadje dus dan maakt het volgens mij niet veel uit , maar kan me vergissen . Als je de gewone coax kabels op alle apparaten aansluit en daarna naar een kabel doos die goed geaard is krijg je volgens mij geen ellende van aardlekjes :?:. En die trafo met gelijk richter in de humax geeft geen donder hoe de electroontjes door de trafo lopen , daarvoor zit er een gelijkrichter in .Meestal gaat er alleen gelijkstroom die gestabiliseerd is naar de print .
Dus kwee nie ?:pompom:

Maar omdat ik ook een cisco heb kijk ik nergens meer vreemd van op :censored:

TheGrouch
20 mei 2010, 17:44
Euh stekkers omdraaien , oh nee stekers sorry . Kijk je hebt een fase en een nul .Dan gaat die wisselstroom twee richtingen uit door het draadje dus dan maakt het volgens mij niet veel uit , maar kan me vergissen .

[Off-topic]
De steker van mijn verwarmingsketel werkt ook maar op 1 manier. Als je die er verkeerd om in steekt, dan doet hij het niet. Is zelfs als foutkode opgenomen in de handleiding.
[/Off-topic]

Hans Beekhuyzen
20 mei 2010, 19:33
Veerlj: Misschien dat je eerst even wat zou kunnen meten. Als jij gelijk hebt, dan kun je niets meten en is wisselstroom gewoon een symmetrisch gebeuren (wat je zelf al tegenspreekt door het over fase en nul te hebben). Bovendien, het kost niets, dus wat heb je te verliezen?

het gaat om het aardpotentieel en dat is de spanning die op het chassis staat ten opzichte van aarde. Als je kabels wilt gebruiken om dat op te lossen, dan loopt er dus altijd een klein stroompje via die kabel van of naar het andere apparaat. Terwijl het de bedoeling is alleen het signaal via die kabel te sturen.

fmokveld
21 mei 2010, 07:09
Update geïnstalleerd en nu blijkt onze gekozen werkwijze om het groene beeld te vermijden niet meer te werken! Wij werkten al maanden op component aangezien dat wel ging en via HDMI heel vaak een groen beeld optreedt. MAAR nu geeft component een zwart beeld! Wel geluid, geen beeld. Enige oplossing TV op HDMI overschakelen, waar dan gelukkig geen groen beeld is. Ik zal de programmering van de Logitech Harmony afstandsbediending weer moeten aanpassen en hopen dat het groene beeld bij HDMI echt weg is anders heb ik weer een nieuw probleem. Verder ziet de update er goed uit.

TheGrouch
21 mei 2010, 07:26
MAAR nu geeft component een zwart beeld! Wel geluid, geen beeld.

Zomaar een vraag: staat de componentkeuze nog wel goed?

Opmerking:
het menu Componentkeuze moet op YPbPr zijn ingesteld wanneer u een componentkabel gebruikt. (Raadpleeg pagina 40.)

Misschien is het door de update teruggezet naar RGB:

U moet kiezen tussen de videoformaattypen YPbPr en RGB.
RGB is alleen voor SCART-verbindingen. Wanneer RGB is geselecteerd, kunt u geen video bekijken via de componentenuitvoer (YPbPr).

ronvm
21 mei 2010, 07:39
Euh stekkers omdraaien , oh nee stekers sorry . Kijk je hebt een fase en een nul .Dan gaat die wisselstroom twee richtingen uit door het draadje dus dan maakt het volgens mij niet veel uit , maar kan me vergissen . Als je de gewone coax kabels op alle apparaten aansluit en daarna naar een kabel doos die goed geaard is krijg je volgens mij geen ellende van aardlekjes :?:. En die trafo met gelijk richter in de humax geeft geen donder hoe de electroontjes door de trafo lopen , daarvoor zit er een gelijkrichter in .Meestal gaat er alleen gelijkstroom die gestabiliseerd is naar de print .
Dus kwee nie ?:pompom:

Maar omdat ik ook een cisco heb kijk ik nergens meer vreemd van op :censored:

Zou dat werken denken jullie? Moet er op de stekker van de betreffende apparaten natuurlijk wel randaarde zitten, anders geeft een ge-aarde wandcontactdoos erg weinig zin. Bovendien wanneer je alles 'aard' heb je weer kans op een "aardlus" en dan ben je verder van huis.
Ik zou het gewoon niet zo moeilijk zoeken, gewoon aansluiten en dan moet het werken. :|

Hans Beekhuyzen
21 mei 2010, 08:15
Je hebt de randaarde alleen nodig om te meten wat de beste positie van de steker is. Veel consumentenapparatuur heeft de randaarde niet eens intern verbonden.
Ik snap niet goed dat mensen al tijden met dit probleem zitten en deze gratis mogelijkheid op een oplossing niet willen proberen. Afgezien van een paar combinaties van oudere apparatuur (Pioneer's eerste blu-ray op een Sony TV bijvoorbeeld) gaan in mijn testpraktijk - 3 tv's per maand - HDMI verbindingen altijd goed. Ik heb gisteren even een iHRD505 besteld en zal er volgende week eens mee aan de gang gaan.

ronvm
21 mei 2010, 10:03
Je hebt de randaarde alleen nodig om te meten wat de beste positie van de steker is. Veel consumentenapparatuur heeft de randaarde niet eens intern verbonden.
Ik snap niet goed dat mensen al tijden met dit probleem zitten en deze gratis mogelijkheid op een oplossing niet willen proberen. Afgezien van een paar combinaties van oudere apparatuur (Pioneer's eerste blu-ray op een Sony TV bijvoorbeeld) gaan in mijn testpraktijk - 3 tv's per maand - HDMI verbindingen altijd goed. Ik heb gisteren even een iHRD505 besteld en zal er volgende week eens mee aan de gang gaan.

Ja maar beste Hans,

Ik snap je volledig, met we hebben het over consumenten-elektronica waar het gros geen kauwgombal vanaf weet. Uit de doos, aansluiten (als dat al lukt) en het moet werken. Mensen moeten niet lopen pielen aan deze apparaten, het is gewoon de stekker er in en klaar. Zo werkt consumenten-elektronica nou eenmaal, zo is het ook bedoeld (of zou het zo moeten in elk geval).

Hans Beekhuyzen
21 mei 2010, 10:49
Hoi Ron, je hebt helemaal gelijk. Het probleem is dat gelijk hebben niet zo interessant is, gelijk krijgen wel:cry:. Waarom moeten we een Chinese videospeler kopen terwijl er DNLA in onze tv's zit? Omdat de filmmaatschappijen het niet pikken van de grote CE merken wanneer die apparaten maken die eventueel illegale software kan afspelen. HDMI heeft natuurlijk dezelfde basis - en gedeeltelijk snap ik dat ook wel - maar het systeem is zo kritisch dat het net iets teveel consumenten zorgen geeft. Waarom koopt iedereen in dit draadje de Humax en niet de Samsung? Juist, omdat je opgenomen programma's naar je computer kunt halen. Maar dat geeft dan weer het HDMI probleem dat alleen via maatregelen is op te lossen die de consument eigenlijk niet wil weten. Catch22, lijkt me. Aan ons dan de taak om die mensen die zich willen laten helpen toch verder te helpen.

TheGrouch
21 mei 2010, 11:30
Waarom koopt iedereen in dit draadje de Humax en niet de Samsung? Juist, omdat je opgenomen programma's naar je computer kunt halen.

Als we dan toch off-topic gaan doe ik even mee.
Ik heb de humax niet gekocht ivm de kopieermogelijkheid, maar omdat het toen de enige HighDef PVR op de markt was met dual recording faciliteit. Er was dus geen keuze.

fmokveld
21 mei 2010, 11:53
Zomaar een vraag: staat de componentkeuze nog wel goed?

Opmerking:
het menu Componentkeuze moet op YPbPr zijn ingesteld wanneer u een componentkabel gebruikt. (Raadpleeg pagina 40.)

Misschien is het door de update teruggezet naar RGB:

Net zoals bij het groene beeld treedt ook dit zwarte beeld niet elke keer op. Na de update Humax al 8 keer gestart en in totaal 2 keer zwart beeld gehad. De andere 6 keer was er gewoon beeld net zoals de laatste maanden. Dus hoewel ik de instelling nu niet kan controleren, lijkt me de RGB instelling niet gewijzigd. Mogelijk dat de Humax standby gezet was op een HD zender. De afgelopen maanden met de work-around van TV op component maakte het niet uit op welke zender de Humax standby gezet werd, hij deed het altijd. Nu bij het zwarte beeld viel me op dat de uitzending op een HD zender stond, dus wellicht dat ik nu toch moet voorkomen dat de Humax wordt uitgezet op een HD zender.

Hans Beekhuyzen
21 mei 2010, 12:21
Nu bij het zwarte beeld viel me op dat de uitzending op een HD zender stond, dus wellicht dat ik nu toch moet voorkomen dat de Humax wordt uitgezet op een HD zender.

Voor mensen die een Harmony remote gebruiken: je kunt instellen welke extra code bij het uitzetten moet worden verzonden. Dat doe je door na de activiteitenwizzard waarmee de activiteit tv kijken hebt gemaakt te kiezen voor:
'Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen"
Klik op volgende totdat je het scherm krijgt met 'Controleer de acties vor uw activiteit TV Kijken'. Je kunt daar bij 'Actie verlaten' kiezen voor de Humax en daarna op toevoegen klikken. In het volgende scherm kun je eenvoudig instellen dat de code voor een SD kanaal wordt verzonden, bijvoorbeeld RTL4

Joop558
21 mei 2010, 12:58
Misschien is het zwarte beeld de opvolger van het groene beeld.

Gelukkig nog geen problemen gehad na de update.

tonio2002
22 mei 2010, 01:06
Net zoals bij het groene beeld treedt ook dit zwarte beeld niet elke keer op. Na de update Humax al 8 keer gestart en in totaal 2 keer zwart beeld gehad. De andere 6 keer was er gewoon beeld net zoals de laatste maanden. Dus hoewel ik de instelling nu niet kan controleren, lijkt me de RGB instelling niet gewijzigd. Mogelijk dat de Humax standby gezet was op een HD zender. De afgelopen maanden met de work-around van TV op component maakte het niet uit op welke zender de Humax standby gezet werd, hij deed het altijd. Nu bij het zwarte beeld viel me op dat de uitzending op een HD zender stond, dus wellicht dat ik nu toch moet voorkomen dat de Humax wordt uitgezet op een HD zender.

Wordt er ook een beetje gek van.
Zwart beeld kwam bij mij alleen bij HDMI, net als het groene beeld; met component (nog) geen problemen.
Op advies van Ziggo de HUMAX 30 sec. spanningsloos gemaakt en daarna de fabrieksinstellingen teruggezet. Nu al 26 uur geen probleem ( en dat is een record).

Riparius
22 mei 2010, 02:58
Wordt er ook een beetje gek van.
Zwart beeld kwam bij mij alleen bij HDMI, net als het groene beeld; met component (nog) geen problemen.
Op advies van Ziggo de HUMAX 30 sec. spanningsloos gemaakt en daarna de fabrieksinstellingen teruggezet. Nu al 26 uur geen probleem ( en dat is een record).

Tja, dat is precies wat ik je ook al had geadviseerd (hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=276380&postcount=24)). Het is sowieso verstandig om na een firmware update van een complex stuk elektronica een power cycle te doen en een reset naar fabrieksinstellingen. Dat doe ik standaard, en niet alleen met de Humax (waarmee ik het 'groene' schermen probleem overigens nooit heb gehad, niet voor en niet na de firmware update).

Jan_Assen
22 mei 2010, 10:28
Update geïnstalleerd en nu blijkt onze gekozen werkwijze om het groene beeld te vermijden niet meer te werken! Wij werkten al maanden op component aangezien dat wel ging en via HDMI heel vaak een groen beeld optreedt. MAAR nu geeft component een zwart beeld! Wel geluid, geen beeld. Enige oplossing TV op HDMI overschakelen, waar dan gelukkig geen groen beeld is. Ik zal de programmering van de Logitech Harmony afstandsbediending weer moeten aanpassen en hopen dat het groene beeld bij HDMI echt weg is anders heb ik weer een nieuw probleem. Verder ziet de update er goed uit.

Iets dergelijks heb ik ooit ook eens gehad en dit werd bij mij veroorzaakt doordat ik de kabels voor HDMI en Component gelijktijdig had aangesloten en dat werkt niet....

Riparius
22 mei 2010, 13:44
Iets dergelijks heb ik ooit ook eens gehad en dit werd bij mij veroorzaakt doordat ik de kabels voor HDMI en Component gelijktijdig had aangesloten en dat werkt niet....

Er is technisch geen reden waarom HDMI en Component niet gelijktijdig zouden kunnen werken.

Het is echter wél zo dat SCART RGB output en Component output niet gelijktijdig kunnen werken. Dit staat ook in de handleiding.

Iedereen die na de firmware update te kampen heeft met zwart beeld via de Component uitgang zou ik willen aanraden om even na te kijken of in het setup menu onder Systeeminstellingen --> A/V instellingen de Componentkeuze wel op YPbPr staat. Staat deze instelling op RGB, dan is er geen Component output en blijft het beeld via Component zwart. Deze instelling moet echter wél op RGB staan als je RGB output wil kunnen krijgen via de TV SCART uitgang ten behoeve van aansluiting op een oudere TV of op een DVD/HDD recorder (om opnamen daarmee op DVD te kunnen overzetten).

Een tweede advies is om na de firmware update in ieder geval even een power cycle uit te voeren, en zo mogelijk ook een reset naar fabrieksinstellingen. Houd er wel rekening mee dat door een reset naar fabrieksinstellingen favorietenlijstjes en ingestelde timers verloren gaan. De reeds gemaakte opnamen op de harde schijf blijven bij een reset naar fabrieksinstellingen gewoon behouden.

fmokveld
23 mei 2010, 08:54
Ik heb mijn logitech Harmony weer ingesteld dat de TV op HDMI opstart in plaats van Component omdat ik op de component instelling al meerdere keren een zwart beeld had gekregen na aanzetten van de Humax. Ik heb nog geen groen beeld gekregen op HDMI. MAAR ik weet dat het niet altijd optreedt en dat ik toen ik de Humax net had het groene beeld ook niet optrad en pas later zeer irritant aanwezig kwam. Ik blijf hopen dat starten met de HDMI blijft werken.

WANT ik heb vandaag na opstarten van de Humax op de HDMI van de TV weer eens gecontroleerd, maar wel beeld op de HDMI maar GEEN beeld op component. De component instelling staat niet op RGB maar op de Y....instelling zoals het moet en ook logisch is omdat de component soms wel beeld geeft na de update. Ook heb ik al geconstateerd dat het zwarte beeld ook optreedt als je op een SD zender opstart, dus die truc werkt ook niet. Dat er na de update geen groen beeld is geweest op HDMI maar wel al meer dan 5 keer in 3 dagen een zwart beeld op de component baart mij zeer veel zorgen. Ik heb de Humax ook al uitgezet, maar ben niet bereid terug te gaan naar fabrieksinstellingen zolang HDMI het goed doet.

Ik hoop dat HDMI en groen beeld opgelost zijn anders moet ik op zoek gaan naar een downgrade mogelijkheid van de firmware. Dat zou jammer zijn aangezien er ook erg handige features in de upgrade zitten. Voor mij lijkt het erop dat men een probleem heeft opgelost ten koste van een andere oplossing en dat geeft mij geen gerust gevoel.

lockie66
23 mei 2010, 09:03
Ik snap niet dat je alle moeite blijft doen om via component beeld te krijgen; HDMI is toch de beste aansluiting die er is?
Ik heb die van mij vanaf het begin via HDMI aangesloten en had af en toe last van een groen scherm, maar niet echt hinderlijk, en nu na de update werkt alles prima.

Een tevreden Humax gebruiker.

fmokveld
23 mei 2010, 09:27
Ik snap niet dat je alle moeite blijft doen om via component beeld te krijgen; HDMI is toch de beste aansluiting die er is?

Goed te horen dat je een tevreden Humax gebruiker bent. Dat ben ik ook. Ik vergeef je dat je niet het hele 'draadje' over groen beeld dat ikzelf maanden geleden heb gestart, hebt gelezen. Had je dat wel gedaan dan had je gezien dat ik natuurlijk snap dat HDMI beter is, maar ook gezien dat met mijn TV en Humax combinatie geen acceptabele oplossing werd verkregen. Na gebruik door één van de gezinsleden gaat de Humax netjes op standby om na enige tijd door een ander gezinslid weer te laten gebruiken. Als je dan in meer dan 25% van de gevallen een groen beeld krijgt in plaats van een TV beeld en dan de HUMAX uit moet zetten dan vindt niemand in het gezin dat nog fijn. Een goede component kabel geeft een beeld dat kwa kwaliteit heel dicht bij HDMI ligt en een familie die allemaal blij is met de Humax. Wat wil je nog meer?

ronvm
23 mei 2010, 09:33
Goed te horen dat je een tevreden Humax gebruiker bent. Dat ben ik ook. Ik vergeef je dat je niet het hele 'draadje' over groen beeld dat ikzelf maanden geleden heb gestart, hebt gelezen. Had je dat wel gedaan dan had je gezien dat ik natuurlijk snap dat HDMI beter is, maar ook gezien dat met mijn TV en Humax combinatie geen acceptabele oplossing werd verkregen.

Het enige verschil tussen HDMI en Component qua beeld is dat Component 'analoog' signaal is en qua geen audio meestuurt. Wanneer je geen goede kabels gebruikt zou middels 'component' eerder een slecht beeld kunnen worden veroorzaakt dan met HDMI. Verder halen ze beide 1080i

tonio2002
23 mei 2010, 13:06
Bijzonder he?
beide kabels zijn bij mij stanaadrd wel aangesloten en dat maakt geen verschil.

Joop558
23 mei 2010, 13:15
Bijzonder he?
beide kabels zijn bij mij stanaadrd wel aangesloten en dat maakt geen verschil.

Correctie, geen zichtbaar verschil voor jou.
Bij HD zie je, als je goed kijkt en dichtbij, toch verschil.
Voor je ogen is het verschil inderdaad klein.
HDMI is digitaal en wordt in de decoder niet omgezet.
Component is analoog en wordt in de decoder van digitaal omgezet in analoog en in je tv weer omgezet in digitaal.

Riparius
23 mei 2010, 13:18
Ik hoop dat HDMI en groen beeld opgelost zijn anders moet ik op zoek gaan naar een downgrade mogelijkheid van de firmware. Dat zou jammer zijn aangezien er ook erg handige features in de upgrade zitten. Voor mij lijkt het erop dat men een probleem heeft opgelost ten koste van een andere oplossing en dat geeft mij geen gerust gevoel.

Een downgrade kun je vergeten, tenzij Ziggo die via de kabel ter beschikking stelt. Maar dat doen ze echt niet omdat de update bij de meeste gebruikers geen problemen geeft (wat niet hetzelfde is als zeggen dat er geen problemen zijn).

Waarom je geen reset naar fabrieksinstellingen wil doen maar wel een (onmogelijke) downgrade begrijp ik niet. Natuurlijk raak je door een reset naar fabriekieksinstellingen je ingestelde timers en favorietenlijstjes kwijt, maar zoveel werk om die weer even terug te zetten is het nou ook niet.

MR-Brain
23 mei 2010, 13:26
SInds 3 dagen in het bezit van de Humax. Een geweldig apparaat en ik ben er zeer tevreden mee. Uiteraard meteen bij het uitpakken maar geupdate. Tot nu toe maar 1 keer een groen scherm gehad (via HDMI naar Onkyo receiver en vandaar via HDMI naar Philips tv).

Wat mij wel opvalt is als ik op een HD zender sta en naar de programmagids kijk en daarna weer terugschakel naar de zender het beeld voor een seconde of 2 helemaal een digitale wirwar is. Verder een HELE verbetering komende vanaf mijn Samsung ontvanger!!!

Riparius
23 mei 2010, 13:35
SInds 3 dagen in het bezit van de Humax. Een geweldig apparaat en ik ben er zeer tevreden mee. Uiteraard meteen bij het uitpakken maar geupdate. Tot nu toe maar 1 keer een groen scherm gehad (via HDMI naar Onkyo receiver en vandaar via HDMI naar Philips tv).

Wat mij wel opvalt is als ik op een HD zender sta en naar de programmagids kijk en daarna weer terugschakel naar de zender het beeld voor een seconde of 2 helemaal een digitale wirwar is. Verder een HELE verbetering komende vanaf mijn Samsung ontvanger!!!

Die beeldverstoring die je beschrijft ervaar ik helemaal niet, en daar is ook geen reden voor, want er wordt niet van resolutie geswitcht of zo. Beeld blijft altijd stabiel. Controleer eens of dit ook optreedt als je de Humax direct op je TV hebt aangesloten, dus niet via de Onkyo. Zo ja, dan retourneren, want dit is niet in orde.

Joop558
23 mei 2010, 13:35

Stel hem in op 1080i continue en je hebt dit probleem niet.

Heb je de aan/uit schakelaar na de update 30 seconder uitgezet?
Moet je ook doen om alles te verwerken.
Eigenlijk ook terug naar fabrieksinstellingen (dit is het enige wat ik niet gedaan heb, maar gelukkig zie ik geen problemen).

Riparius
23 mei 2010, 13:37
Stel hem in op 1080i continue en je hebt dit probleem niet.

Lees eens goed, het probleem van MR-Brain heeft niets te maken met het switchen van resolutie (dat trouwens ook geen beeldverstoring hoort op te leveren).