View Full Version : Vraag: Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Pagina's : [1] 2 3

jansfotos
21 april 2009, 10:30
Ik heb dagenlang gelezen op dit forum. Maar ik kom er niet uit. Ik zou graag de opgenomen bestanden omzetten naar een dvd en ik heb een paar dvd's die zou ik graag omzetten naar de hd van de Humax 5050c. Het aanschaffen van software is geen probleem maar ik weet niet welke software. Hopelijk kan me iemand helpen. Alvast bedankt!

Petie81
21 april 2009, 13:29
Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.

aleg
21 april 2009, 15:02
Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.

VideoRedo zou gewoon moeten kunnen met MPEG-2 streams.

Arcsoft Total Media Extreme zou, volgens zeggen, ook de H.264 high-definition goed moeten kunnen hanteren en omzetten naar DVD.

geerten
21 april 2009, 17:01
Ik werk nu met ConvertXtoDVD.

Petie81
21 april 2009, 22:45
Bedankt voor de tips, maar die programma's draaien niet op een Mac en ik heb geen zin om Windows op m'n Mac te zetten. Ik blijf dus nog even zoeken en knoeien :wink:

Hillpet
22 april 2009, 00:01
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file. :oyeah:

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

Als ik wat meer heb, laat ik het weten. :lol:

-Peter-

jansfotos
22 april 2009, 07:54
Ik ben sinds een week de bestanden, welke de Humax 5050c nodig heeft, te analyseren. Zoals al eerder in dit forum vermeld, de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
De software welke ik daarvoor geschreven heb is op dit moment in staat de event informatie file (*.hmt) weer samen te stellen. De index file ben ik nu aan het ontleden. Als dat duidelijk wordt, kan ik een willekeurige SPTS uitbreiden met de daarbij behorende *.HMT en de *.NTS index file. :oyeah:

Er zijn gratis tools te vinden (zoals VLC Media Player) die in staat zijn om een nagenoeg willekeurig A/V bestand te converteren naar een SPTS. Deze tool kan ook zonder meer de Humax *.TS bestanden op een PC afspelen (als je ze eerst via FTP of USB-HDD naar de PC heb gehaald.

Ook het converteren van een DVD bestand(en) naar SPTS is dan geen echt probleem.

-Peter-

Geweldig nieuws! Succes en ik kijk er naar uit!

Ardana
22 april 2009, 12:46
de Humax heeft naast de single program transport stream file (SPTS, met als extensie *.ts) een event informatie file nodig (*.hmt) en een index file (*.nts).
Zitten de subtitles dan in de SPTS? Ik had laatst een file van HistoryHD van de Humax geplukt maar op m'n PC liet smplayer geen subs zien. Ik dacht daarom dat die in ander bestand stonden.

PS: Leuk als je experiment gaat lukken. Zal veel mensen blij maken :) (en meer mensen doen besluiten een grotere HDD in de Humax te stoppen :mrgreen: )

Robertdehoop
22 april 2009, 13:54

-Peter-

Geweldige actie!! Ik hoop dat het lukt. Succes....

emklap
22 april 2009, 14:21
Ik heb nog geen Humax, maar zal deze binnenkort aanschaffen en ben zeer geïnteresseerd naar je resultaten.

Ik heb op

http://foxsatdisk.wikispaces.com/ (http://foxsatdisk.wikispaces.com/)

gelezen dat er op de Humax HD ook een hidden directory bestaat. Ben je daarvan op de hoogte en hou je hier rekenschap mee?

:thumb up:

bergmans
22 april 2009, 21:59
Bedankt voor de tips, maar die programma's draaien niet op een Mac en ik heb geen zin om Windows op m'n Mac te zetten. Ik blijf dus nog even zoeken en knoeien :wink:

Om te beginnen: mijn 5050 is al enige tijd in bestelling. Het duurt allemaal erg lang. Wat heb ik al wel gedaan. Een eigen DVD, die opgenomen is met een Pioneer harde schijf recorder, heb ik afgespeeld in het gratis te downloaden programma MPEG-STREAMCLIP. (Dit is er zowel voor PC als voor de MAC. Dit is een hoge kwaliteit convertor voor MPEG files. Het zijn allemaal TS. bestanden die je nodig hebt. Wel moet je hiervoor de Apple MPEG-2 MODULE downloaden. Dat kost je 20.= euro. Het editen kan allemaal frame nauwkeurig gedaan worden. Als je daarmee klaar bent, dan kun je weer op je MAC een DVD branden. En in mijn geval, op een Bang & Olufsen DVD speler afdraaien. Dit is allemaal prima te doen. Overigens de module kan nog veel meer bestanden converteren. Lees de gebruiksaanwijzing maar. Veel succes.

viermans
23 april 2009, 00:17
MPEG streamclip werkt bij mij niet op de Mac. Het enige programma tot nu die het goed doet, is Toast Titanium 10. Deze heeft een conversie module die uitstekend omzet naar dvd.

Hillpet
23 april 2009, 19:33
Zitten de subtitles dan in de SPTS? Ik had laatst een file van HistoryHD van de Humax geplukt maar op m'n PC liet smplayer geen subs zien. Ik dacht daarom dat die in ander bestand stonden.
)

Jazeker. In de SPTS file zitten de meeste DVB tables gewoon in. Naast meerdere audio kanalen, inderdaad subtitling. Ik heb soms 10 verschillende tables gezien, wellicht slaan ze ook event info nog een keer op.

-Peter-

Hillpet
23 april 2009, 19:35
Ik heb nog geen Humax, maar zal deze binnenkort aanschaffen en ben zeer geïnteresseerd naar je resultaten.

Ik heb op

http://foxsatdisk.wikispaces.com/ (http://foxsatdisk.wikispaces.com/)

gelezen dat er op de Humax HD ook een hidden directory bestaat. Ben je daarvan op de hoogte en hou je hier rekenschap mee?

Bedankt. Deze hidden folders worden automatisch aangemaakt als je een bestand afspeelt. Hierin staan de thumbnails voor de hoofdstukken.

-Peter-

Robertdehoop
1 mei 2009, 23:48
Hoi Hillpet,

Kan je nog een status update geven van je tooltje?

Ik ben erg benieuwd of het je al gelukt is de missende bestanden te genereren.

Groet Rob

Hillpet
3 mei 2009, 10:34
Hoi Hillpet,

Kan je nog een status update geven van je tooltje?

Ik ben erg benieuwd of het je al gelukt is de missende bestanden te genereren.

Groet Rob

Hi Rob,

mijn tool schiet aardig op, ik worstel nog met een aantal velden in de index file. Ik kan op dit moment de noodzakelijke bestanden genereren, de humax herkent alles wel, maar bij het afspelen gaan het nog even niet goed. Maar daar komen we ook nog wel uit. :oyeah:

-Peter-

Robertdehoop
4 mei 2009, 22:40
Hi Rob,

mijn tool schiet aardig op, ik worstel nog met een aantal velden in de index file. Ik kan op dit moment de noodzakelijke bestanden genereren, de humax herkent alles wel, maar bij het afspelen gaan het nog even niet goed. Maar daar komen we ook nog wel uit. :oyeah:

-Peter-

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop echt heel erg dat het je lukt om alles aan de praat te krijgen en volgens mij ben ik niet de enige.

Succes

Rob

jansfotos
5 mei 2009, 10:35
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop echt heel erg dat het je lukt om alles aan de praat te krijgen en volgens mij ben ik niet de enige.

Succes

Rob

Klopt... ik kijk er ook naar uit!

Not2fast
5 mei 2009, 17:12
Hoi Peter,

Succes

Rob

Inderdaad!
Ik vind het een geweldig initiatief en hoop dat het je lukt! :thumb up:

//Arno

jjnh
9 mei 2009, 21:31
Hi Rob,

-Peter-

Keep up the good work :thumb up:
Als je dit voor elkaar krijgt ben je een held voor veel Humax gebruikers :thankyou:

Kan-nie-wachte-nie :pompom:

Hillpet
10 mei 2009, 23:22
Als je dit voor elkaar krijgt ben je een held voor veel Humax gebruikers :thankyou:

Kleine update tussendoor. Ik ben inmiddels in staat om van MPEG-2 TS bestanden de NTS en HMT bestanden te genereren zodat de 5050c ze weer kan afspelen (van de USB-stick, de externe USB HDD en de interne HDD, nadat ik alle drie de bestanden via FTP erop gezet heb). Trick modes zijn nog lastig, fastforward en back gaan wel redelijk, maar hij heeft geen zin in jumps en slepen over de timeline. :evil:

Volgende stap is MPEG-4 (HD recordings). Hiervan is de indeling redelijk anders, en ook de index file is daardoor behoorlijk anders.

Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres. :oyeah:

-Peter-

Henk56
11 mei 2009, 12:10
.... laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen.....

Rapidshare.com is er een...

Sjaool
11 mei 2009, 13:51
Trick modes zijn nog lastig, fastforward en back gaan wel redelijk, maar hij heeft geen zin in jumps en slepen over de timeline. :evil:
Dit probleem had ik zelfs bij het terugzetten via ftp (externe HDD) van een film, die ik had opgenomen met de Humax 5050C.

realtimetrader
14 mei 2009, 14:11
Ik kijk met zeer veel belangstelling uit naar de fileconverter van Peter. Overigens de Humax nu twee maanden in bezit en ben er echt razend tevreden over. Succes alvast Peter.

emklap
14 mei 2009, 16:00
Heel goed werk :applause: precies het tooltje waar ik op zat te wachten.
Dit maakt de 5050C nog een beter. Ik wacht met smart op de software.

benjenkins
14 mei 2009, 19:53
Kan iemand mij helpen met het kopiëren van bestanden van de Humax naar een USB-drive?

Ik heb de USB-drive (een 16 Gb Lexar) als Ext3 geformatteerd. Mijn Windows PC kan die lezen dankzij een extra driver. Vervolgens stop ik die USB-drive in de USB-aansluiting aan de voorkant van de Humax. Humax zegt netjes dat er een USB-device is aangekoppeld. Ik kan er ook een programma die ik heb opgenomen naartoe kopiëren. Maar als ik dan vervolgens de USB-drive weer aan de PC koppel, herkent hij die wel, maar kan 'm niet meer lezen ?????

T I A

Ben

geerten
14 mei 2009, 20:34
je vraag is niet helemaal on topic voor deze thread, maar zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17692

Robertdehoop
14 mei 2009, 22:50
Kan iemand mij helpen met het kopiëren van bestanden van de Humax naar een USB-drive?

Ik heb de USB-drive (een 16 Gb Lexar) als Ext3 geformatteerd. Mijn Windows PC kan die lezen dankzij een extra driver. Vervolgens stop ik die USB-drive in de USB-aansluiting aan de voorkant van de Humax. Humax zegt netjes dat er een USB-device is aangekoppeld. Ik kan er ook een programma die ik heb opgenomen naartoe kopiëren. Maar als ik dan vervolgens de USB-drive weer aan de PC koppel, herkent hij die wel, maar kan 'm niet meer lezen ?????

T I A

Ben

Hoi Ben,

Ik heb het zelfde probleem ondervonden met mijn USB drive. Op de een of andere manier formatteert de humax de drive op een andere manier. Door gebruik te maken van Ext2Fsd in plaats van Ext2Ifs is het me wel gelukt de drive te benaderen.

je kan ook nog explore2fs proberen, deze kan alleen lezen.

Succes Rob.

emtrouwee
15 mei 2009, 13:58
Peter,

Vandaag de beta van je tooltje mogen testen en ik moet zeggen dat het zeer goed werkt. Het enige wat ik nog mis is het icoontje 'NEW' als je de film op de Humax zet. Verder een klasse programma. :thumb up:

Edwin

spookje10
15 mei 2009, 14:57
Edwin,

Jij hebt de convertor van Peter al kunnen testen; kun je er wat meer over vertellen?: Werkt de pauze-toets, lukt het met voor-/achteruit spoelen, is het bestand in de Humax-menu te verwijderen?
Heb je het videobestand overgezet via ftp of heb je een usb-stick of -drive gebruikt, en wat was ongeveer de overzettijd?

Martin

jjnh
15 mei 2009, 15:31
Edwin,

Jij hebt de convertor van Peter al kunnen testen; kun je er wat meer over vertellen?: Werkt de pauze-toets, lukt het met voor-/achteruit spoelen, is het bestand in de Humax-menu te verwijderen?
Heb je het videobestand overgezet via ftp of heb je een usb-stick of -drive gebruikt, en wat was ongeveer de overzettijd?

Martin

Hallo Martin,

Ik wil het gras niet voor de voeten van Edwin wegmaaien, maar ... :giveup:

Pauze toets: Ja
Voor-/achteruit zoeken: Nee
Verwijderen via menu: Ja
Overzetten via USB stick: Ja
...
Kopieren van naar HDD: Ja :oyeah:

Dus het werkt al behoorlijk, maar nog zonder franje.
:thankyou: Hulde aan het werk van Peter :thankyou:

Voor het converteren met VLC kun je ook nog het volgende commando inzetten:

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vvv %1 --sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=4000,scale=1,acodec =mpga,ab=128,channels=2,deinterlace}:duplicate{dst =std{access=file,mux=ts,dst=%2}} vlc://quit

Door voor %1 de input.avi file en voor %2 output.ts filenaam op te geven wordt rest automatisch uitgevoerd. Hier wordt gebruik gemaakt van een 4 Mbps stream (vb=4000 ca. DVD kwaliteit) en deinterlacing wordt toegepast (was bij mij nodig omdat de AVI van een DV recorder kwam).

Groeten,
John

emtrouwee
15 mei 2009, 15:33
Een film die via het tooltje is aangemaakt werkt. Je kunt de film pauzeren, maar niet stoppen en van dat punt doorgaan. Dus als je verder wilt kijken moet je weer opnieuw beginnen, aangezien je niet snel vooruit kunt spoelen nog.

Edwin

Sjaool
15 mei 2009, 17:49
Ik het hier ook even geprobeerd maar nog niet grondig getest.

Ik had een ts-file van een Pioneer BluRay en die werd zonder problemen afgespeeld. Er zat wel een kleine hapering in het beeld die bijna niet opviel en dat zou met de bitrate van de BluRay ts-file te maken kunnen hebben gehad.

In ieder geval goed werk Peter en laten we hopen dat er nog meer mooi dingen gaan gebeuren.

Hillpet
16 mei 2009, 22:50
Ik heb gemerkt dat veel tools out-there een 188 bytes SPTS aanmaken, zonder de nodige timecodes (in een 192 bytes SPTS). Ik heb mijn tool daar even voor aangepast. Op dit moment ben ik bezig met de trick modes (jump-F, jump-B, timeline drag), bovendien werkt de rename nog niet. Dit vereist enig puzzelwerk om te achterhalen wat de 5050c precies verwacht in de meta files. :frons:

-Peter-

Hillpet
16 mei 2009, 22:54
Ik het hier ook even geprobeerd maar nog niet grondig getest.

Ik had een ts-file van een Pioneer BluRay en die werd zonder problemen afgespeeld. Er zat wel een kleine hapering in het beeld die bijna niet opviel en dat zou met de bitrate van de BluRay ts-file te maken kunnen hebben gehad.

In ieder geval goed werk Peter en laten we hopen dat er nog meer mooi dingen gaan gebeuren.

Hallo Sjoerd,

zou je me iets meer kunnen vertellen over deze BR poging ! Ik merk dat mijn tool op dit moment niet in staat is AVCHD content te parsen door het ontbreken van de juiste frames. Ik ben er wel ongeveer uit wat er verwacht wordt, maar vereist nog dieper parsen van de SPTS. Als jij wel een AVCHD bestand kunt afspelen, ben ik razend benieuwd hoe je dit doet. :rolleyes:

Thx,

-Peter-

Pier
16 mei 2009, 23:06
Goed werk Peter, petje af

http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Respect/respect-chapeau.gif

Maar kunnen ze daar bij Humax niet gewoon de syntax van de benodigde files ter beschikking stellen? Nou ja, dat reverse engineeren heeft ook wel wat :lol:

Hillpet
16 mei 2009, 23:37
Goed werk Peter, petje af

http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Respect/respect-chapeau.gif

Maar kunnen ze daar bij Humax niet gewoon de syntax van de benodigde files ter beschikking stellen? Nou ja, dat reverse engineeren heeft ook wel wat :lol:

Ja dat zou wel leuk zijn, maar ik geloof niet dat ze dat zo makkelijk doen. :cry: Op zich is het natuurlijk alleen maar goed voor het product, je voegt een feature toe die eind-gebruikers in staat stelt hun eigen content op hun HDTV af te spelen. Wereldwijd zijn er meerdere mensen bezig te proberen deze box (of spin-offs, zoals de UK Freesat box) zover te krijgen dit te doen, maar er is nog niet veel bereikt qua delen van info. :no:

-Peter-

Sjaool
16 mei 2009, 23:47
Hallo Sjoerd,

zou je me iets meer kunnen vertellen over deze BR poging ! Ik merk dat mijn tool op dit moment niet in staat is AVCHD content te parsen door het ontbreken van de juiste frames. Ik ben er wel ongeveer uit wat er verwacht wordt, maar vereist nog dieper parsen van de SPTS. Als jij wel een AVCHD bestand kunt afspelen, ben ik razend benieuwd hoe je dit doet. :rolleyes:

Thx,

-Peter-
Het bestand was een m2ts met TrueHD Audio en een bitrate van 40 Mbit.
Ik kreeg wel een rood icoontje maar hij speelde wel af, zonder geluid dat wel. ;)

De Bluray waar de file af komt is de "Pioneer The KURO Experience Disc 2008".

Josk
18 mei 2009, 12:43
Ik wil even kwijt dat ik vind dat je goed bezig bent, Peter! Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar het ziet er allemaal veelbelovend uit. :pompom:

Gastonw
18 mei 2009, 14:51
Hallo Peter :),

Ik ben vandaag pas op dit forum, heb gister de Humax besteld. Begrijp ik goed dat je met dat tooltje van jou, als het af is, bestanden naar de Humax kan converteren? Zoals MKV? Dat zou echt geweldig zijn :D!

Groeten :)

emtrouwee
18 mei 2009, 18:03
Hallo Peter :),

Ik ben vandaag pas op dit forum, heb gister de Humax besteld. Begrijp ik goed dat je met dat tooltje van jou, als het af is, bestanden naar de Humax kan converteren? Zoals MKV? Dat zou echt geweldig zijn :D!

Groeten :)

Niet helemaal. Je moet een programma hebben zoals bijv. VLC Media Player om een .ts files te maken. Het tooltjes van Peter maakt dan de bijbehorende .hmt en .nts bestanden die de Humax nodig heeft om de .ts file goed af te spelen.

Edwin

Gastonw
18 mei 2009, 18:35
Oke, en die moet je dan in een map zetten?

Ik zie trouwens niet op VLC hoe je het moet converteren (Ik gebruik Mac OSX Leopard als dat relevant is).

Overigens beschik ik ook over Quicktime Pro, als die dat ook kan converteren.

aleg
18 mei 2009, 20:51
Ik zie trouwens niet op VLC hoe je het moet converteren

Ctrl-R Convert/Save

Hillpet
18 mei 2009, 23:13
Oke, en die moet je dan in een map zetten?

Ik zie trouwens niet op VLC hoe je het moet converteren (Ik gebruik Mac OSX Leopard als dat relevant is).

Overigens beschik ik ook over Quicktime Pro, als die dat ook kan converteren.

Hi Gaston,

zodra je alle nodige bestanden (*.HMT en *.NTS) hebt aangemaakt vanuit het *.TS bestand, kun je deze alle 3 op verschillende manieren op de 5050c afspelen:

(1) Zet ze op een USB HDD en plug deze in de 5050c. Dan kun je ze rechtstreeks van de ext USB HDD afspelen. Of je copieert ze eerst naar de interne HDD.
(2) Hetzelfde maar nu met een USB Flash key (tot zo'n 16 GB).
(3) Koppel je PC via FTP aan de 5050c en copieer de 3 bestanden in de Video folder van de 5050c interne HDD. Dan verschijnen ze ook in de Media lijst.

-Peter-

bitsflew
18 mei 2009, 23:28

Voor het gebruik op een iPod, AppleTV of Mac kun je de TS met Handbrake (http://handbrake.fr/) converteren naar h264.
Tip: vergeet niet 'Deinterlace' aan te zetten!

Moet het persé op DVD gebruik dan iTV2DVD (http://users.tkk.fi/spotinka/itv2dvd/) daarmee kun je één of meerdere TS file's (inclusief DVB/Teletekst ondertiteling) direct op een DVD zetten.

Gastonw
18 mei 2009, 23:52
Ik heb trouwens net een gedownloade film omgezet naar .ts. Klopt het dat er dan wat kwaliteit verloren gaat, of zie je dat niet op de Humax?

ewk
19 mei 2009, 09:00
Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres.
Interessant tooltje zo te zien. Is een beta testversie al ergens te krijgen? Ik heb wel interesse!

TheGrouch
19 mei 2009, 09:54
Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres. :oyeah:

Is een beta testversie al ergens te krijgen? Ik heb wel interesse!

Zoals je zelf al quote: laat aan Hillpet (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25627) even weten hoe hij een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop hem een email adres.

sjko
19 mei 2009, 15:10
Filezilla werkt prima voor filetransfer van en naar pc (ca 6mb/sec).
VideoReDo TVSuite v3.1.5.565 zet de ts files probleemloos en snel om in dvd.

emtrouwee
19 mei 2009, 15:52
Zoals je zelf al quote: laat aan Hillpet (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25627) even weten hoe hij een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop hem een email adres.

Het plaatsen is geen probleem meer. Gewoon even een PB sturen en mogelijk wordt je dan ook aan de mail lijst toegevoed.

Edwin

HMK
20 mei 2009, 07:31
Moet het persé op DVD gebruik dan iTV2DVD (http://users.tkk.fi/spotinka/itv2dvd/) daarmee kun je één of meerdere TS file's (inclusief DVB/Teletekst ondertiteling) direct op een DVD zetten.
Blijven de bestanden dan gewoon .ts formaat, of wordt het geconverteerd naar DVDformaat (met selecteerbare ondertitels?)
In het laatste geval....is er dan ook zo'n programma voor Windows?:)
Dat klinkt ERG interresant, vooral als er meerdere ondertitels in zitten.

Ik gebruik nu deze methode als ik iets naar DVD wil omzetten:
http://www.duken.nl/content/view/32/24/
Maar dan moet ik dus eerst de ondertitels eruit halen met ProjecX, en dat lukt niet altijd even goed.

bitsflew
20 mei 2009, 08:53
Blijven de bestanden dan gewoon .ts formaat, of wordt het geconverteerd naar DVDformaat

Het programma maakt een mpeg-2 program stream of DVD ISO image maar kan ook meteen een DVD branden.

(met selecteerbare ondertitels?)

Selecteerbare ondertitels (en audiotracks) (http://users.tkk.fi/spotinka/itv2dvd/features.htm) volgens de website.

BTW Zelf niet getest want ik had geen opname liggen met DVB ondertiteling.

Maar dan moet ik dus eerst de ondertitels eruit halen met ProjecX, en dat lukt niet altijd even goed.

iTV2DVD maakt ook gebruik van o.a ProjectX.

fzelders
20 mei 2009, 12:17
Blijven de bestanden dan gewoon .ts formaat, of wordt het geconverteerd naar DVDformaat (met selecteerbare ondertitels?)

Ik heb ITV2DVD gisteren voor het eerst gebruikt. Resultaat: een perfecte DVD die op elke DVD speler is af te spelen. Hoe het met 'selecteerbare ondertitels' zit weet ik niet.

elsinga
20 mei 2009, 18:23
Ik heb, ter voorbereiding van het tooltje dat er aan zit te komen, eens geprobeerd met VLC een DVD (gemounte ISO) te converten naar TS. Alleen wil dat niet... is er ergens een handleiding die ik kan volgen of een andere freeware tool die ik kan gebruiken?

The_Doman
20 mei 2009, 18:50
Ik heb, ter voorbereiding van het tooltje dat er aan zit te komen, eens geprobeerd met VLC een DVD (gemounte ISO) te converten naar TS. Alleen wil dat niet... is er ergens een handleiding die ik kan volgen of een andere freeware tool die ik kan gebruiken?

Met het programma tsMuxeR (http://www.smlabs.ru/tsmuxer_en.html) kun je diverse content (H264,MS VC-1,MPEG-2) omzetten naar TS formaat.
Ook DVD/VOB files.
Dit programma doet het goed zo te zien, ik heb het resultaat geverifieerd met TSPE (http://www.bitstreamtools.com/index.php)

http://i42.tinypic.com/2qi49b9.gif

elsinga
20 mei 2009, 19:03
Doman, dit werkt inderdaad veel prettiger. Dank! :pompom:

En het programma is nog eens erg snel ook nog. :applause:

Je moet alleen wel goed opletten dat je alleen de hoofdfilm van een DVD converteert, anders krijg je een film waarbij bijvoorbeeld de audio heel erg uit sync is en waar een menu voor zit waar je niks mee kunt. :rolleyes:

elsinga
20 mei 2009, 20:21
Nadeeltje... tsMuxer neemt de ondertitels niet automagisch mee... En als ik die met de hand uit de DVD sloop (met SubRip) en aan tsMuxer toevoeg (kan in de laatste versie), dan spelen de ondertitels in het TS bestand in VLC player in elk geval niet mee af. :roll:

Nou ja, wellicht op de Humax wel. :rolleyes:

elsinga
21 mei 2009, 09:12
Nou, de probeersels waren nog niet zo succesvol als gehoopt. Een met tsMuxer omgezette VOB naar TS formaat speelt niet goed af op de Humax. Ik krijg een soort digitale blokjes-zooi te zien, die wel beweegt maar verder weinig nuttigs laat zien.

Dus heb ik met Mediainfo bekeken of er verschil zit in de TS file die ik gebruik en die door de Humax zelf is opgenomen.

Door tsMuxer gemaakt: MPEG-TS. Opanme Humax: BDAV. :roll: De rest klopt wel:

MPEG VideoVersion 2Main@MainDefault

Toen geprobeerd met als output M2TS, dat levert in elk geval de juiste BDAV codering op. En, die speelt af! Maar: geen geluid... Waarschijnlijk omdat tsMuxer de in de VOB zittende AC3 audio gewoon kopieert. En in de Humax opname is het MPEG Audio.

Okay, nu dus een AC3 naar MEPG Audio converter zoeken. :oyeah:

Of zijn er mensen die dit proces (DVD -> Humax) al helemaal werkend hebben en het proces willen delen met ons?

elsinga
21 mei 2009, 10:43
Ik ben al verder. :applause:

Als je met tsMuxer eerst de audio en video demuxt, dan kun je de AC3 audio converteren naar MPEG Audio (bijvoorbeeld MP3). En dan kun je in een volgende stap de nu MPEG Audio en de gedemuxte video weer samenvoegen.

Ben nu de bijbehorende Humax bestanden aan het maken, daarna de DVD uploaden via FTP (dat duurt dus wel even...). Keep u posted! :cool:

The_Doman
21 mei 2009, 11:03
Toen geprobeerd met als output M2TS, dat levert in elk geval de juiste BDAV codering op. En, die speelt af! Maar: geen geluid... Waarschijnlijk omdat tsMuxer de in de VOB zittende AC3 audio gewoon kopieert. En in de Humax opname is het MPEG Audio.

De Humax kan toch ook opnames afspelen met AC3 tracks?
Alleen wordt het AC3 geluid dan alleen digitaal uitgestuurd neem ik aan.

elsinga
21 mei 2009, 11:06
Ah! Nou ja, heb de Humax nog niet digitaal aan de versterker aangesloten... kabeltje is onderweg, dus dat komt goed.

Nou ja, het biedt in elk geval meer mogelijkheden. :rolleyes: Kan ik een TS maken met en AC3 geluid voor de DD51 versterker en gewoon 2-kanaals voor alleen via de tv.:grin:

gsunder
25 mei 2009, 20:52
Ik heb trouwens net een gedownloade film omgezet naar .ts. Klopt het dat er dan wat kwaliteit verloren gaat, of zie je dat niet op de Humax?
Met welk progje heb jij de film omgezet naar .ts?

jsprangers
27 mei 2009, 14:34
oke, ik heb dus ook net de ontvanger. Ben er tot nu toe super tevreden over. Zit dus alleen nog met het feit hoe ik films erop krijg. Gelukkig ben ik hierin niet alleen :pompom:.

Maar ik zie dat Peter al druk bezig, ik stuur wel even een pm.

Even voor de goede orde, ik heb een avi film om deze op de Humax te krijgen moet ik dus:
1. deze omzetten naar .ts bestand (met bv. VLC)
2. tool van Peter (nog in de maak) gebruiken om .nts en .mht file te creeeren
3. alles overzetten naar de Humax

Klinkt goed! :lol:

50cc
27 mei 2009, 22:29
Allemaal coole shit!

Maar, is er ook iets voor een Mac beschikbaar? Ik heb veel MKV bestanden die ik graag op de Humax wil zetten...

Sjaool
27 mei 2009, 22:45
Allemaal coole shit!

Maar, is er ook iets voor een Mac beschikbaar? Ik heb veel MKV bestanden die ik graag op de Humax wil zetten...
Is dan uiteindelijk een Popcorn Hour (http://www.cameranu.nl/artikel/35293/Popcorn_Hour_A-110_Network_Media_Tank.html), Icybox MP309 (http://www.cameranu.nl/artikel/35323/Icy_Box_IB-MP309HW-B_Network_Media_Tank.html) of een andere mediaplayer niet iets voor je?
Voordeel aan deze apparaten is ook nog dat ze een ingebouwde NZB/Torrent-client bezitten.

Misschien is de Western Digital TV HD Media Player 1080p (http://www.alternate.nl/html/product/Streaming_Clients/Western_Digital/TV_HD_Media_Player_1080p/-1074171/?tn=ENTERTAINMENT&l1=TV+%26+Video&l2=Streaming+Clients) ook wel iets.
Deze heeft wel als nadeel dat je geen harddisk kunt inbouwen en het allergrootste nadeel vind ik dat er geen netwerkaansluiting op zit.

Zelf heb ik de Icybox met 1 TB harddisk en die speelt bijna alle soorten bestanden zonder problemen af.

50cc
27 mei 2009, 23:04
Is dan uiteindelijk een Popcorn Hour (http://www.cameranu.nl/artikel/35293/Popcorn_Hour_A-110_Network_Media_Tank.html), Icybox MP309 (http://www.cameranu.nl/artikel/35323/Icy_Box_IB-MP309HW-B_Network_Media_Tank.html) of een andere mediaplayer niet iets voor je?
Voordeel aan deze apparaten is ook nog dat ze een ingebouwde NZB/Torrent-client bezitten.

Misschien is de Western Digital TV HD Media Player 1080p (http://www.alternate.nl/html/product/Streaming_Clients/Western_Digital/TV_HD_Media_Player_1080p/-1074171/?tn=ENTERTAINMENT&l1=TV+%26+Video&l2=Streaming+Clients) ook wel iets.
Deze heeft wel als nadeel dat je geen harddisk kunt inbouwen en het allergrootste nadeel vind ik dat er geen netwerkaansluiting op zit.

Zelf heb ik de Icybox met 1 TB harddisk en die speelt bijna alle soorten bestanden zonder problemen af.

Misschien, maar ik vind de Humax voor de rest helemaal perfect, inmiddels al twee jaar de PVR9200. Het enige minpunt aan de nieuwe is dat je niet 'zomaar' een avi, of MKV bestand erop kunt zetten

Sjaool
27 mei 2009, 23:17
^Het gebruik van een NMT scheelt je in ieder geval vele uren conversietijd. ;)

btw je kunt de ts-files van de Humax ook op de NMT afspelen.

gmarco
28 mei 2009, 19:11
...
-Peter-

En weet je al wat meer? :rolleyes:

jansfotos
28 mei 2009, 20:02
^Het gebruik van een NMT scheelt je in ieder geval vele uren conversietijd. ;)

btw je kunt de ts-files van de Humax ook op de NMT afspelen.

Misschien stom van me maar wat is een " NMT" en wat doe je er mee ???

Harm10
28 mei 2009, 20:44
NMT = Network Media Tank.

Mediastreamer is ook een veel gebruikte term hiervoor.

:cool:

Sjaool
28 mei 2009, 21:19
Inderdaad Network Media Tank.
Als je de linkjes in mijn vorige bericht volgt kun je er meer over lezen.

Hillpet
28 mei 2009, 22:39
En weet je al wat meer? :rolleyes:

Ik weet elke dag weer een beetje meer. Ik heb deze week wat tegenslag omdat mijn harde schijf er de brui aan gegeven heeft. Voordat ik een andere had en de backup files :oyeah: weer bij elkaar geharkt had ben je weer een paar dagen verder. Ik ben nu bezig de catalog (HMT) goed op te bouwen. De meeste onduidelijkheden zijn nu wel weg. Komende vrije dagen probeer ik eerst de HD content af te laten spelen. Daarna de trickmodes voor zowel SD als HD.

Ik test mijn huidige versie nog even af, en zet deze daarna op mijn portal voor wat extra eyeballs. Er zitten verbeteringen in om alle bestanden 5050c compliant aan te maken.

-Peter-

Joop Heerink
29 mei 2009, 08:47

Hallo,

Ik lees zojuist je berichtje. Mijn ervaringen zijn precies eender. Ik had een hele vracht Humax files naar mijn PC gekopieerd met een 4 GB memorystick, incl de 2 index-bestanden. Toen ik later een grotere harde schijf in mijn Humax ingebouwd had en deze bestanden kopieerde, waren ze of niet te lezen, of ze werden voortijdig afgebroken. Mijn advies: zet of laat een 1 TB grote HD in je Humax zetten, dan hoef je nooit meer te kopieren. Denk wel, zorg dat je een Sata schijf koopt, je bent wel gelijk je garantie kwijt. Wat wel gaat, is, de Humax bestanden eerst naar een HD-DVD Recorder kopieren, evt. reclames er uit halen en dan naar DVD kopieren. Zelf heb ik een Samsung DVD-HR777, een moeilijke machine, echter hij kan wel HD redelijk weergeven. Succes. Joop Heerink.

TheGrouch
29 mei 2009, 11:52
Dat Sara moet natuurlijk Sata zijn.

Je kunt ook je bericht bewerken. Dat maakt het originele bericht leesbaarder dan jezelf quoten. :thumb up:

Gastonw
30 mei 2009, 11:02
Oh, trouwens, Peter, maak je die tool voor Mac of Windows?:roll:

elsinga
30 mei 2009, 13:46
Oh, trouwens, Peter, maak je die tool voor Mac of Windows?:roll:

Momenteel volgens mij alleen Windows.

Henk56
31 mei 2009, 11:55
Heb ik inmiddeks gedaan. Een mens is nooit te oud om te leren. Bedankt

Of eventueel eerst even een 'preview' , door eerst even te klikken op:
Voorbeeld van bericht

Ik denk dat het al laat was, het maar daar ben je inmiddels/inmiddeks (doorhalen wat nvt. is) al achter.

Joop558
31 mei 2009, 12:08
Met welk programma kan je op de computer stukken eruit knippen?

Henk56
31 mei 2009, 12:30
Met welk programma kan je op de computer stukken eruit knippen?

In deze tread;
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17470

Van VideoRedo Suite komt binnenkort een Alpha release en ondersteund dan H.264

kupersjan
1 juni 2009, 11:15
Het beste conversie programma, dat ik ken is RER video converter
Het is helaas niet gratis maar convert alles in beide richtingen.
:lol:

Hillpet
1 juni 2009, 21:30
Momenteel volgens mij alleen Windows.

Ja helaas alleen Windows (XP). :rolleyes:

Ik overweeg nog even over te stappen op QT, zodat de tool kan lopen op meerdere systemen (Windows, Linux, Mac). Maar dan moet ik eerst wat meer vertrouwen krijden in het oplossen van de trickmodes. Voorlopig nog weinig schot.:roll:

-Peter-

kupersjan
2 juni 2009, 10:43
Peter,

Ik ben zeer geinteresserd in jouw pogingen filmpjes naar de Humax 5050 te uploaden. Als je een soort van een Beta versie heb wil ik graag meedoen met het testen. Hoe ver ben je inmiddels?
Jan

Harm10
2 juni 2009, 10:51
Peter,

Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw pogingen filmpjes naar de Humax 5050 te uploaden. Als je een soort van een Beta versie hebt, wil ik graag meedoen met het testen. Hoe ver ben je inmiddels?
JanAls je hem een PM stuurt dan krijg je vermoedelijk wel de juiste info....... :roll:

kupersjan
2 juni 2009, 11:06
Bedank voor je tip. Heb ik inmiddels gedaan. Ben benieuwd
Jan

wessiez
2 juni 2009, 15:16
Als de hd van de 5050c op Linux basis is (ext3), is het dan niet mogelijk om de portable versie van VLC-player erop te zetten?

ByteBlaster
2 juni 2009, 18:08
Als de hd van de 5050c op Linux basis is (ext3), is het dan niet mogelijk om de portable versie van VLC-player erop te zetten?

Dit is helaas niet mogelijk, je kunt helaas geen programma's uitvoeren op de HUMAX.

ByteBlaster
2 juni 2009, 18:13
Ja helaas alleen Windows (XP). :rolleyes:

Ik overweeg nog even over te stappen op QT, zodat de tool kan lopen op meerdere systemen (Windows, Linux, Mac). Maar dan moet ik eerst wat meer vertrouwen krijden in het oplossen van de trickmodes. Voorlopig nog weinig schot.:roll:

-Peter-

Ik weet niet of je eventueel bereid bent om de source code vrij tegeven van je programma. Ik heb redelijk ervaring met Qt ( Windows & Linux ) en zou misschien kunnen helpen met het porten van je programma.

Veel suc6 verder met dit geweldige tooltje :)

50cc
2 juni 2009, 18:50
Ik weet niet of je eventueel bereid bent om de source code vrij tegeven van je programma. Ik heb redelijk ervaring met Qt ( Windows & Linux ) en zou misschien kunnen helpen met het porten van je programma.

Veel suc6 verder met dit geweldige tooltje :)

Dat zou wel cool zijn!

Als je een Mac tester zoekt dan hoor ik het wel!

wessiez
3 juni 2009, 10:13
Dit is helaas niet mogelijk, je kunt helaas geen programma's uitvoeren op de HUMAX.

Maar is VLC portable niet juist voor gebruik op een drive?

ByteBlaster
3 juni 2009, 10:26

Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat je VLC portable op de HUMAX wilde runnen.

Sjaool
3 juni 2009, 10:42
Ik zou zeggen probeer het eens.
Het zou kunnen werken maar ik vrees dat de netwerkverbinding te langzaam is om lekker te kunnen draaien.
Andere probleem is volgens mij dat je alleen kunt kijken op een pc en niet op je tv.

wessiez
3 juni 2009, 11:41
Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat je VLC portable op de HUMAX wilde runnen.

Ja, dat bedoelde ik wel.

Ik begrijp dat de humax draait op een Linux OS. De portable VLC player is ook te verkrijgen voor Linux. Kan dit niet draaien op de humax? Of als je het programma op een USB stick zet met de film?

P.S. Heb geen mogelijkheid om te testen. Ben (nog) niet in bezit van de 5050c

ByteBlaster
3 juni 2009, 16:47
Ja, dat bedoelde ik wel.

Ik begrijp dat de humax draait op een Linux OS. De portable VLC player is ook te verkrijgen voor Linux. Kan dit niet draaien op de humax? Of als je het programma op een USB stick zet met de film?

P.S. Heb geen mogelijkheid om te testen. Ben (nog) niet in bezit van de 5050c

Er zal hoogstwaarschijnlijk idd een Linux OS op de Humax draaien, daar het gebruikte filesysteem ext3 is. Alleen zal de Humax geen x86 processor bevatten, maar volgens mij een ARM processor. Je zult dus sowieso dan al een VLC executable en benodigde libraries moeten hebben die geschikt is voor deze processor ( dmv cross compiling ). Verder zul je ook de mogelijkheid moeten hebben om een op de Humax gekopieerde executable te runnen, hiervoor moet je dan ook rechten hebben. Ook zul je device drivers tot je beschikking moeten hebben om de hardware Humax te kunnen benaderen en toegang tot het root filesysteem. Helaas is het volgens mij nog niemand gelukt om in het root filesysteem te komen, dit zit in intern FLASH memory hoogst waarschijnlijk. Zodra iemand toegang heeft tot het root filesysteem, dan wordt het interessant, dan kan het hacken beginnen :)

Hillpet
3 juni 2009, 23:41
Er zal hoogstwaarschijnlijk idd een Linux OS op de Humax draaien, daar het gebruikte filesysteem ext3 is. Alleen zal de Humax geen x86 processor bevatten, maar volgens mij een ARM processor. Je zult dus sowieso dan al een VLC executable en benodigde libraries moeten hebben die geschikt is voor deze processor ( dmv cross compiling ). Verder zul je ook de mogelijkheid moeten hebben om een op de Humax gekopieerde executable te runnen, hiervoor moet je dan ook rechten hebben. Ook zul je device drivers tot je beschikking moeten hebben om de hardware Humax te kunnen benaderen en toegang tot het root filesysteem. Helaas is het volgens mij nog niemand gelukt om in het root filesysteem te komen, dit zit in intern FLASH memory hoogst waarschijnlijk. Zodra iemand toegang heeft tot het root filesysteem, dan wordt het interessant, dan kan het hacken beginnen :)

De 5050c bevat een Broadcom BCM7401 SoC (met een MIPS32 core). Deze chip is er in een secure versie, dus een Linux prompt als root lijkt me eeeerg lastig. Maar alles kan. :frons:

Voorlopig proberen we het op de legaal aangeboden interfaces zoals USB en Eth.

-Peter-

René28
5 juni 2009, 23:21
De 5050c bevat een Broadcom BCM7401 SoC (met een MIPS32 core). Deze chip is er in een secure versie, dus een Linux prompt als root lijkt me eeeerg lastig. Maar alles kan. :frons:

Voorlopig proberen we het op de legaal aangeboden interfaces zoals USB en Eth.

-Peter-

Als LINUX/UNIX net zoiets heeft als telnet voor Windows dan is het volgens mij wel mogelijk. Via telnet is de Humax bereikbaar (poort 21), maar geeft (hoe kan het ook anders) een syntax error. Mss kan iemand hier iets mee.

René

ByteBlaster
5 juni 2009, 23:47
Als LINUX/UNIX net zoiets heeft als telnet voor Windows dan is het volgens mij wel mogelijk. Via telnet is de Humax bereikbaar (poort 21), maar geeft (hoe kan het ook anders) een syntax error. Mss kan iemand hier iets mee.

René

Telnet dat heeft Linux zeker. Die poort 21 die bereikbaar is, dat is de FTP poort van de HUMAX, die staat gewoon open. Ik heb al eens met nmap ( een poortscan programma voor Linux ) een poortscan uitgevoerd. Helaas is poort 21 de enige openstaande poort :(.

wessiez
15 juni 2009, 16:06
Als ik het goed begrepen heb, zijn er meer mensen dan alleen Hillpet bezig met het programma. Kan iemand al een update geven?

Als ik een avi of .vob wil omtoveren tot een .TS file met behulp van VLC-player, welke instellingen voor het converteren kan ik dan hetbeste gebruiken voor video en audio.

Groeten,
Wessiez

haabee
15 juni 2009, 20:49
Ik lees in dit forum veel belovende berichten over een tool om media te converteren zodat je het op de humax kunt bekijken.
Kan iemand me vertellen hoe ik aan die software kom? Ik heb geprobeerd een berichtje te sturen naar Hillpet maar tot nu toe helaas nog geen respons, daarom maar even een berichtje naar iedereen.

groet HaaBee

realtimetrader
15 juni 2009, 20:51
Volgens mij is de maker van de tool met vakantie

kupersjan
16 juni 2009, 11:27
Inderdaad, Is volgende week terug

Hillpet
19 juni 2009, 02:01
Inderdaad, Is volgende week terug

De belangstelling is groeiende. :oyeah:

Mijn vakantie zit er weer op :sad:, maar leverde nog een paar positieve ontwikkelingen op het vlak van de conversie tool mbt de trick modes, dus ik heb goede hoop dat het een dezer dagen wel gaat lukken om van de meeste SD en HD content de NTS en HMT bestanden te regenereren. De huidige versie van de tool is nog volop in ontwikkeling en werkt op dit moment voor SD bestanden. De trick modes zal ik er zsm aan toevoegen, evenals de support voor HD content.

-Peter-

jsprangers
19 juni 2009, 16:40
ik heb de beta versie geprobeerd en hij werkt goed! :pompom:

Weet er iemand nog een makkelijke freeware tool om .AVI bestanden om te zetten naar .TS bestanden?

VLC en VideoRedo kunnen dit niet, toch?

Peerke43
20 juni 2009, 08:57
Jsprangers,

Avi omzetten naar TS format kan met de Total video converter van OJOsoft.

Wat betreft die beta van Hillpet hoe zou ik die kunnen krijgen, wat moet je hiervoor doen?

Groeten
Peerke

Harm10
20 juni 2009, 21:59
JWat betreft die beta van Hillpet hoe zou ik die kunnen krijgen, wat moet je hiervoor doen?
Hem een PM sturen.............. :cool:

Hillpet
20 juni 2009, 22:47
ik heb de beta versie geprobeerd en hij werkt goed! :pompom:

Weet er iemand nog een makkelijke freeware tool om .AVI bestanden om te zetten naar .TS bestanden?

VLC en VideoRedo kunnen dit niet, toch?

VLC kan een TS bestand maken (MPEG-2 TS), alleen ontbreken dan de timecodes, welke de 5050c nodig heeft. De tool kan dit voor je doen. Weliswaar zijn de timestamps dummy, maar de 5050c doet hier blijkbaar niets mee. Of VLC ook jouw AVI bestand als input aankan, is de vraag. Onder AVI wordt dezer dagen alles geschaard wat zowel A en V bevat. :oyeah:

-Peter-

therealwheely
21 juni 2009, 14:15
De belangstelling is groeiende. :oyeah:

Mijn vakantie zit er weer op :sad:, maar leverde nog een paar positieve ontwikkelingen op het vlak van de conversie tool mbt de trick modes, dus ik heb goede hoop dat het een dezer dagen wel gaat lukken om van de meeste SD en HD content de NTS en HMT bestanden te regenereren. De huidige versie van de tool is nog volop in ontwikkeling en werkt op dit moment voor SD bestanden. De trick modes zal ik er zsm aan toevoegen, evenals de support voor HD content.

-Peter-

Goed man! Je doet echt geweldig werk! Respect! :thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou: :thankyou::thankyou::thankyou:
Ik hoop dat we snel met een wat grotere groep kunnen gaan testen.
Grtz,
Wheely

felisenum
26 juni 2009, 12:50

-Peter-

Ik zag bij Mediamarkt een advertentie van een WD TV HD Mediaspeler, volgens de specs kan die ook .ts files afspelen. Als je dan de (in Videoredo of zo) geknipte .ts files van de Humax daarop kunt afspelen (via HDMI op he HD TH), dan is het probellem opgelost.
Heeft iemand hier ervaring mee????

therealwheely
26 juni 2009, 13:07
Ik zag bij Mediamarkt een advertentie van een WD TV HD Mediaspeler, volgens de specs kan die ook .ts files afspelen. Als je dan de (in Videoredo of zo) geknipte .ts files van de Humax daarop kunt afspelen (via HDMI op he HD TH), dan is het probellem opgelost.
Heeft iemand hier ervaring mee????

Waarom zou je .TS-bestanden van de Humax op een ander apparaat willen afspelen als je ze ook op de Humax zelf kunt afspelen:?::?::?:

Het gaat er hier vogens mij om dat DVD-bestanden op de Humax kunnen worden afgespeeld en dat die daarvoor eerst moeten worden omgezet naar .TS

Of bedoel je iets anders?

HMK
26 juni 2009, 13:09
Dat werkt wel, maar de WDTV kan geen teletekst ondertitels weergeven.
En het is inderdaad natuurlijk vervelend dat je 20 apparaten in huis moet hebben om alles te kunnen afspelen.
Het zou handig zijn als er een alles-in-één apparaat was, wat gewoon ALLES kon afspelen, opnemen, streamen...en wat er nog meer te verzinnen is.

Henk56
26 juni 2009, 16:24
Dat werkt wel, maar de WDTV kan geen teletekst ondertitels weergeven.
En het is inderdaad natuurlijk vervelend dat je 20 apparaten in huis moet hebben om alles te kunnen afspelen.
Het zou handig zijn als er een alles-in-één apparaat was, wat gewoon ALLES kon afspelen, opnemen, streamen...en wat er nog meer te verzinnen is.

Tsja, wat kan ik hier nog aan toevoegen.

Nou ik heb de WDTV voorzien van een alt.FW en gister geprobeerd om vanaf de NAS te streamen en dat lukte (SD en HD-ready content).
/offtopic hier is de link http://b-rad.cc/wdlxtv offtopic/:roll:

felisenum
26 juni 2009, 18:46
Waarom zou je .TS-bestanden van de Humax op een ander apparaat willen afspelen als je ze ook op de Humax zelf kunt afspelen:?::?::?:

Het gaat er hier vogens mij om dat DVD-bestanden op de Humax kunnen worden afgespeeld en dat die daarvoor eerst moeten worden omgezet naar .TS

Of bedoel je iets anders?

Het gaat om BEWERKTE .ts bestanden (die je eerst met de Humax hebt opgenomen en daarna bijv reclame eruit hebt geknipt), die kan de Humax nl niet meer afspelen (omdat de mht en nts niet meebewerkt kunnen worden.

HMK
27 juni 2009, 09:42
Nou ik heb de WDTV voorzien van een alt.FW en gister geprobeerd om vanaf de NAS te streamen en dat lukte (SD en HD-ready content).
/offtopic hier is de link http://b-rad.cc/wdlxtv offtopic/:roll:

Dat klinkt HEEL erg interessant! (Ik stream zelf nog via m'n oude KiSS DP-558, maar helaas kan die geen HD aan.)

alfonsoo
27 juni 2009, 14:47
hoi allemaal, ik heb de 5050 nu een aantal dagen ,en ben best tevreden , maar bij het overzetten van tv programma,s naar de pc, heb ik ontdekt dat er strepen in beeld te zien zijn bij snelle bewegingen, uitgezonden speelfilms hebben dit verschijnsel niet, enkel eigen programma,s van de omroepen" bv in de dansscene van 2balletdansers bij de opening van de hermitage is dit goed te zien. ik gebruik aanbevolen de vlc speler en ook sm player. Herkent iemand dit verschijnsel?

The_Doman
27 juni 2009, 15:25
hoi allemaal, ik heb de 5050 nu een aantal dagen ,en ben best tevreden , maar bij het overzetten van tv programma,s naar de pc, heb ik ontdekt dat er strepen in beeld te zien zijn bij snelle bewegingen, uitgezonden speelfilms hebben dit verschijnsel niet, enkel eigen programma,s van de omroepen" bv in de dansscene van 2balletdansers bij de opening van de hermitage is dit goed te zien. ik gebruik aanbevolen de vlc speler en ook sm player. Herkent iemand dit verschijnsel?

Dit is normaal en komt doordat de TV uitzendingen Interlaced (http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace) worden uitgezonden.
Bij films is het interlaced effect meestal niet zichtbaar omdat deze orgineel 25 (eigenlijk 24) fps zijn.
De meeste movieplayers voor de PC hebben wel een deinterlace optie zoals bijvoorbeeld Mediaplayer Classic (http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm)

Het is zeker niet aan te raden om je opnames te deinterlacen als je deze wil bewaren op DVD en/of afspelen op TV.
Hierdoor gaat de kwaliteit alleen maar achteruit.

HMK
27 juni 2009, 16:23
Je kunt in VLC-player ook "deinterlace" aanzetten. Dit staat onder het rolmenu "Video". Je kunt daar uit verschillende soorten deinterlace methodes kiezen. Gewoon even testen wat jij het mooiste vind.

Riparius
27 juni 2009, 19:30
Dit is normaal en komt doordat de TV uitzendingen Interlaced (http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace) worden uitgezonden.
Bij films is het interlaced effect meestal niet zichtbaar omdat deze orgineel 25 (eigenlijk 24) fps zijn.

Die uitleg is technisch niet juist. Bij interlaced videobeelden met een beeldfrequentie van 25 Hz zit er 1/50 seconde tijdsverschil tussen de twee fields van één frame, hetgeen resulteert in kam-effecten bij snelle horizontale bewegingen als je de individuele frames of de videosequentie terugkijkt zonder deinterlacing. Bij filmmateriaal is dat niet zo, omdat de twee ingescande deelbeelden (fields) van eenzelfde filmframe hetzelfde moment in de tijd representeren. Om die reden is er bij (betere) DVD spelers die zelf kunnen deinterlacen ook verschil tussen videomode deinterlacing en filmmode deinterlacing. Via flags op de DVD kan een speler die zelf kan deinterlacen uitmaken of er videomode of filmmode deinterlacing moet worden toegepast, maar de producenten van PAL DVD's lichten op grote schaal de hand met een correcte toepassing van deze flags. Daarom is meestal ook automatische detectie mogelijk aan de hand van een analyse van het beeldmateriaal door een dergelijke speler, of door een TV.

alfonsoo
28 juni 2009, 11:19
De meeste movieplayers voor de PC hebben wel een deinterlace optie zoals bijvoorbeeld Mediaplayer Classic (http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm)

Het is zeker niet aan te raden om je opnames te deinterlacen als je deze wil bewaren op DVD en/of afspelen op TV.
Hierdoor gaat de kwaliteit alleen maar achteruit.

ik ben eruit, ik gebruik nu de mediaplayer classic, hier treedt het interlaced verschijnsel niet op, overigens heb ik bij deze player niets ingesteld.
bedankt voor alle uitleg.:)

felisenum
28 juni 2009, 18:09

Jongens GOED nieuws:
- Met IE 8 kun je probleemloos files >4GB ftp-en naar je PC (zelfs een van 16GB)
- Met het gadget WD HD TV mediastreamer kun je alle files (ook de .ts files van de Humax) rechtreeks van een externe USB schijf naar de HD TV afspelen (dus je hoeft ze niet terug te zetten op de Humax). Werk perfect!!!

snodrop
29 juni 2009, 23:45
Geweldig werk Peter.

Ik heb sinds kort ook een 5050c.

Ik doe graag mee met het testen indien dit nodig is.

Ik stuur wel even een PM

Hans

arnmish
2 juli 2009, 13:07
Er zijn diverse programma's op de markt waarmee de ts bestanden kunnen worden geconverteerd naar een format dat kan worden gebrand op bv DVD.

Ik heb diverse malen geprobeerd via Videoredo, ts converter, OJO HD converter etc maar resultaat is niet naar behoren. Hoe langer de opname hoe meer problemen met de synchronisatie van beeld en geluid.

Resultaat is wel naar behoren met EM Total Video Converter, nadeel is alleen dat de conversie lang duurt.

Pope303
3 juli 2009, 10:15
Ik zou zeker eens kijken naar MediaCoder , Vrij te gebruiken en veel mogelijkheden om te coderen , je moet wel wat kennis en kunde op codec gebied hebben , maar ook al heb je dat niet er is een wizard en simple mode die je aardig op weg helpt.

Heb er al van alles mee geconverteerd ook een paar .ts hd movies en moet zeggen niet slecht , een HD film met 5.1 dlb. naar een 700mb CD op H.264 bijvoorbeeld
http://mediacoder.sourceforge.net/

P.

Decibert
3 juli 2009, 10:47
Hey een verwant! Ik gebruik MediaCoder jaar en dag zeer intensief, voornamelijk voor muziek (sorry, maar ik hoef niet álles in lossless formaten) maar de video-mogelijkheden zijn zéér uitstekend. Ben er op dit moment zelfs mee bezig. Mijn favoriete converter, helemaal gratis beschikbaar, superveel codecs, hartstikke customizable, met GUI en console mogelijkheden, wat je wilt. En bovendien: heel erg gebruiksvriendelijk, waar het gemiddelde program van SourceForge te ingewikkeld is voor de gemiddelde gebruiker is het gelijk installeren en aan de slag ermee.

Pope303
3 juli 2009, 11:03
Je kan in Mediacoder preset files gebruiken dit zijn xml files , die de settings naar een bepaald codeer formaat direct goed zetten, wellicht zijn er meer guru's die preset files kunnen sharen zodat het coderen van Humax naar DVD format echt simpel wordt voor iedereen.:pompom:

Joy
8 juli 2009, 11:47
Dag allemaal; ik ben nieuw op dit forum en heb me al een paar dagen in zitten lezen, maar hoe meer ik lees hoe meer ik in de war raak. Misschien is er iemand die me kan vertellen of mogelijk is wat wij willen?

We hebben een Humax 5050, en de bedoeling is eigenlijk dat we kleine filmpjes (en misschien ook grote) afspelen via de externe HD. Geprobeerd ze via FTP op de Humax te zetten, pc geeft aan dat dat gelukt is, maar in menu Humax niks te zien.Ook geprobeerd via de usb aangesloten hd af te spelen maar dat lukt ook niet. Nu heb ik begrepen dat dat komt doordat er twee extra bestandjes bij moeten?
Kortom: onze wens:

Filmpjes kijken van een externe opslag via de Humax op onze tv.

Is dit mogelijk? :?:

TomF
8 juli 2009, 12:19
Weet iemand wat de benodigde doorvoersnelheid van de USB-stick/USB-harddisk dient te zijn om HD-films af te kunnen spelen?

Ronneman
8 juli 2009, 12:33
Dag allemaal; ik ben nieuw op dit forum en heb me al een paar dagen in zitten lezen, maar hoe meer ik lees hoe meer ik in de war raak. Misschien is er iemand die me kan vertellen of mogelijk is wat wij willen?

We hebben een Humax 5050, en de bedoeling is eigenlijk dat we kleine filmpjes (en misschien ook grote) afspelen via de externe HD. Geprobeerd ze via FTP op de Humax te zetten, pc geeft aan dat dat gelukt is, maar in menu Humax niks te zien.Ook geprobeerd via de usb aangesloten hd af te spelen maar dat lukt ook niet. Nu heb ik begrepen dat dat komt doordat er twee extra bestandjes bij moeten?
Kortom: onze wens:

Filmpjes kijken van een externe opslag via de Humax op onze tv.

Is dit mogelijk? :?:

Lees dit draadje maar eens goed door. Hillpet is een tool aan het ontwikkelen om de 2 bestandjes te genereren vanuit de .TS file.

Joy
8 juli 2009, 12:39
Oke, dat heb ik gelezen, is het zo dat op dit forum dan een bericht wordt geplaatst hoe dit werkt?
We zijn verder erg tevreden over het apparaat, maar dat dit niet kan hebben we van tevoren niet gezien anders hadden we misschien naar een andere oplossing gezocht. Ben wel blij dat we niet de enigen zijn en dat eraan gewerkt wordt. Nu maar hopen dat het lukt!
Overigens: dank voor de snelle reactie!:applause:

therealwheely
8 juli 2009, 14:22
Hillpet zou je ons een statusupdate kunnen geven van de vorderingen met het tooltje? Ik zie dat je laatste post alweer een kleine maand geleden is. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. :wink:

boxy
8 juli 2009, 16:35
...maar dat dit niet kan hebben we van tevoren niet gezien anders hadden we misschien naar een andere oplossing gezocht.

Hoe is het nu mogelijk dat je van een kabeldecoder dit verwacht?

Joy
8 juli 2009, 16:49
Ik verwacht van een kabeldecoder dat hij decodeert, maar als er een enorme hd in zit en dus ook bestanden opslaat, en verder allerlei muziekformaten weergeeft en een fotoalbum in zich heeft zie ik het probleem van ook avi afspelen niet.

therealwheely
8 juli 2009, 16:59
Ik verwacht van een kabeldecoder dat hij decodeert, maar als er een enorme hd in zit en dus ook bestanden opslaat, en verder allerlei muziekformaten weergeeft en een fotoalbum in zich heeft zie ik het probleem van ook avi afspelen niet.

Vind ik ook. Technisch gezien mag dat geen probleem zijn. Ik heb hier in het forum zelfs gelezen dat de gebruikte procesor in de Humax volgens de specificaties in staat is om o.m. divx af te spelen.

Kijk maar eens wat er tegenwoordig allemaal op een mobiele telefoon zit, terwijl die toch eigenlijk bedoeld is om te bellen. Een beetje moderne flatscreen TV heeft al een netwerkaansluiting en kan informatie van internet weergeven zonder dat er een PC aan te pas komt.

Het lijkt me meer een strategische beslissing van Humax om die functie weg te laten. Op die manier kunnnen ze via kabelaanbieders als Ziggo meer apparaten afzetten, want Ziggo wil liever dat we allemaal een abonnement op Filmnet e.d. afsluiten dan dat we films gaan afspelen die we zelf op de harddisk hebben gezet.:wink:

Sjaool
8 juli 2009, 17:57
Dan zoek jij dus eigenlijk een mediastreamer zoals de Popcorn Hour (www.popcornhour.com) of misschien de Xtreamer (www.xtreamer.net).

De Humax 5050C is puur als kabeldecoder bedoelt en niet als mediastreamer.
Wil je kunnen opnemen van andere apparatuur of afspelen van allerlei verschillende bestandsformaten moet je toch echt op zoek naar iets anders.

De beide apparaten die ik noem zijn trouwens uitstekend in staat om de bestanden van de Humax 5050C af te spelen.

Op zich had je trouwens ook kunnen weten dat de Humax 5050C de functies niet heeft zoals jij ze wenst door je voor de aanschaf beter "in te lezen". :wink:

Joy
8 juli 2009, 19:01
Nee hoor we willen niet streamen, we willen gewoon filmpjes van de kleinkinderen opslaan op de grote HD van de Humax, en die bekijken zonder eerst de pc aan te moeten zetten.

therealwheely
8 juli 2009, 19:29
Dan zoek jij dus eigenlijk een mediastreamer zoals de Popcorn Hour (http://www.popcornhour.com) of misschien de Xtreamer (http://www.xtreamer.net). De Humax 5050C is puur als kabeldecoder bedoelt en niet als mediastreamer.

Waarom wordt er toch steeds onderscheid gemaakt tussen kabeldecoders en media-apparaten? Ik vind dat zo'n onzin. Een decoder is gewoon een ondergeschikte functie van het totale apparaat.

Jarenlang hebben we al allerlei apparaten in huis met analoge tuners; tv's, video- en harddiskrecorders, radio's, etc. En nu alles digitaal wordt, schijnt dat ineens niet meer te kunnen en wordt er een nieuwe categorie op de markt gebrahct; de zogenaamde decoders.

Een decoder is volgens mij nog steeds niks meer dan een tuner. En die hoort gewoon in ieder apparaat aanwezig te zijn zoals dat altijd geweest is.

Ik begrijp niet waarom grote jongens als Sony, Philips, Panasonic, etc. hun apparaten niet gewoon kunnen voorzien van één of meer digitale tuners, zoals we dat altijd al gewend zijn geweest. Je wordt dan ook niet met tig verschillende afstandsbedieningen opgescheept.

Er zijn wel enkele tv's die een DVB-C tuner hebben ingebouwd maar daarvan moet je maar weer afwachten of die wel compatible is met je kabelprovider. Harddiskrecorders hebben bijna geen van allen een DVB-C tuner. En wil je in een andere kamer ook digitale TV, dan heb je weer zo'n decoder nodig.

Overheden en de elektronica-industrie willen allemaal dat we 'digitaal gaan', maar blijkbaar kunnen we in Europa en zelfs binnen Nederland nog niet eens één dwingende standaard afspreken. Gewoon belachelijk.

Voor mij is de Humax niks anders dan een handige digitale recorder (als vervanging voor mijn oude videorecorder) waarmee ik ook nog andere bestanden kan afspelen (en het liefst zoveel mogelijk verschillende formaten). Er had wat mij betreft ook nog wel een DVD-speler in mogen zitten. :roll:

Joy
8 juli 2009, 19:33
:applause:Mooi verwoord.....helemaal mee eens!!!!:applause:

Riparius
8 juli 2009, 20:10
Waarom wordt er toch steeds onderscheid gemaakt tussen kabeldecoders en media-apparaten? Ik vind dat zo'n onzin. Een decoder is gewoon een ondergeschikte functie van het totale apparaat.

Jarenlang hebben we al allerlei apparaten in huis met analoge tuners; tv's, video- en harddiskrecorders, radio's, etc. En nu alles digitaal wordt, schijnt dat ineens niet meer te kunnen en wordt er een nieuwe categorie op de markt gebracht; de zogenaamde decoders.

Een decoder is volgens mij nog steeds niks meer dan een tuner. En die hoort gewoon in ieder apparaat aanwezig te zijn zoals dat altijd geweest is.

Ik begrijp niet waarom grote jongens als Sony, Philips, Panasonic, etc. hun apparaten niet gewoon kunnen voorzien van één of meer digitale tuners, zoals we dat altijd al gewend zijn geweest. Je wordt dan ook niet met tig verschillende afstandsbedieningen opgescheept.

Er zijn wel enkele tv's die een DVB-C tuner hebben ingebouwd maar daarvan moet je maar weer afwachten of die wel compatible is met je kabelprovider. Harddiskrecorders hebben bijna geen van allen een DVB-C tuner. En wil je in een andere kamer ook digitale TV, dan heb je weer zo'n decoder nodig.

Overheden en de elektronica-industrie willen allemaal dat we 'digitaal gaan', maar blijkbaar kunnen we in Europa en zelfs binnen Nederland nog niet eens één dwingende standaard afspreken. Gewoon belachelijk.

Heeft allemaal te maken met geld en hebzucht van de content industrie. Die willen eigenlijk helemaal niet dat consumenten dingen op kunnen nemen of dupliceren. Dat gelazer begon al in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Toen wilde de Duitse platenindustrie van handelaren de NAW gegevens hebben van iedereen aan wie ze een bandrecorder (die spoelenrecorders dus) verkochten, want iedere consument met een bandrecorder was in de ogen van de platenindustrie een potentiële crimineel. Uiteindelijk moest het Bundesverfassungsgericht eraan te pas komen om te bepalen dat handelaren niet verplicht waren die gegevens van hun klanten te verstrekken. En denk ook eens terug aan de jarenlange procedures in de VS tegen de Betamax recorder van Sony. Die procedures werden doorgezet tot aan het Hogegerechtshof, dat uiteindelijk bepaalde dat videorecorders mochten worden verkocht. Kun je je nu niet meer voorstellen misschien, maar het geeft goed de mentaliteit aan van de content industrie, en die mentaliteit is in meer dan een halve eeuw geen spat veranderd. Sterker nog, nu met de digitale revolutie ziet de content industrie zijn kans schoon om meteen allerlei beperkingen door te voeren, zodat men exact kan bepalen wat een consument wel en niet met content mag doen.

Diezelfde lobby van de entertainmentindustrie is er ook verantwoordelijk voor dat er geen (digitale) audio- en video-apparatuur op de (consumenten)markt komt die echt alles kan wat consumenten willen.

Voor mij is de Humax niks anders dan een handige digitale recorder (als vervanging voor mijn oude videorecorder) waarmee ik ook nog andere bestanden kan afspelen (en het liefst zoveel mogelijk verschillende formaten).
Qua video kan de Humax uitsluitend het eigen transport stream formaat afspelen, andere formaten zijn niet geïmplementeerd, en dat is een bewuste keuze van de fabrikant. Deels ingegeven door kostenoverwegingen (licenties) en deels door de genoemde lobby en druk vanuit de entertainmentindustrie. Het mag al een klein wonder heten dat de Ethernet poort op de 5050C functioneel is voor bestandsuitwisseling via FTP, want in de gelijkaardige Britse sat variant van deze PVR is dat niet het geval.

Er had wat mij betreft ook nog wel een DVD-speler in mogen zitten. :roll:Correctie: wat mij betreft had er een DVD én Blu-ray brander in mogen zitten, alsmede goede edit-mogelijkheden, zodat je opgenomen programma's 'schoon' over zou kunnen zetten naar DVD of (voor HD) naar Blu-ray zonder gebruik te maken van een computer of andere additionele apparatuur.

Sjaool
8 juli 2009, 20:18
Vergeet niet dat als de Humax 5050C met alle functies die hierboven genoemd worden uitgerust zou zijn dit apparaat een onbetaalbaar product had geworden.

Nu hebben we mooie, betaalbare en over het algemeen goed functionerende HD PVR waar ik heel erg blij mee ben. :)

Joy
8 juli 2009, 20:27
Het enige wat ik vraag is een aanpassing in de transportstream...en als dat niet van Humax kan komen, dan graag een tool om het zelf op te lossen...(ben niet veeleisend...:oops:)

therealwheely
8 juli 2009, 20:32
Goed verhaal Riparius. Hoewel dat Blueray voor mij zonodig nog niet hoeft. Maar da's persoonlijk. En ik ben het ook eens met Sjaool dat de Humax verder een prima apparaat is.

Wat betreft de kosten... nu moet je naast de Humax toch nog een aparte DVD- of Blueray speler neerzetten, dus dat geld ben je toch kwijt.

Ik hoop alleen maar dat slimmerikken in de community de Humax nog mooier kunnen maken door extra softwaretools zoals dat van Hillpet of misschien zelfs wel alternatieve firmware versies (i have a dream... :oyeah:)

Riparius
8 juli 2009, 20:32
Het enige wat ik vraag is een aanpassing in de transportstream...en als dat niet van Humax kan komen, dan graag een tool om het zelf op te lossen...(ben niet veeleisend...:oops:)

Er bestaan allang tooltjes waarmee je allerlei video bestandsformaten om kunt zetten naar .ts formaat, maar het probleem is dat de Humax ook nog twee hulpbestandjes nodig heeft voordat het .ts bestand wordt herkend. Er werkt al iemand aan een tooltje om die hulpbestandjes aan te kunnen maken, dus binnenkort is wat jij wil wel (min of meer) mogelijk.

Joy
8 juli 2009, 20:35
Ja dat heb ik begrepen...Ik had nl al geprobeerd (en dat lukte ook natuurlijk) er een .ts van te maken.
Nu maar hopen dat de tooltjes snel komen, kan niet wachten!!!:roll:

Sjaool
8 juli 2009, 22:27
Ja dat heb ik begrepen...Ik had nl al geprobeerd (en dat lukte ook natuurlijk) er een .ts van te maken.
Nu maar hopen dat de tooltjes snel komen, kan niet wachten!!!:roll:
Je kunt een beta van het tooltje aanvragen door een PM naar hillpet te sturen.

Joy
8 juli 2009, 22:47
Dat heb ik al twee keer gedaan, maar ik krijg geen reactie...:cry:

Hillpet
9 juli 2009, 19:33
Dat heb ik al twee keer gedaan, maar ik krijg geen reactie...:cry:

je hebt er wel haast mee geloof ik. :frons:

Mailtje is onderweg hoor.:pompom:

-Peter-

Joy
9 juli 2009, 21:53
Dank je wel, ik heb het uitgeprint, vooralsnog abacadabra maar ik ga me erin storten in het weekend. Het is niet zo hup klaar als ik dacht....maar ik doe mijn best!
:roll:

MMMuller
9 juli 2009, 23:08
Heb ik nog 1 vraag welke bestanden kan de humax 5050 afspelen?
Heb nu een blue-ray film gedownload maar kan hem niet afspelen via de hardeschijf!! X264-dom, MKV bestand

Moet ik dit bestand nog omzetten?

Zoja wat voor programma kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Groet MMMuller

Sjaool
10 juli 2009, 00:48
Heb ik nog 1 vraag welke bestanden kan de humax 5050 afspelen?
Heb nu een blue-ray film gedownload maar kan hem niet afspelen via de hardeschijf!! X264-dom, MKV bestand

Moet ik dit bestand nog omzetten?

Zoja wat voor programma kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Groet MMMuller

mkv moet je nog omzetten naar ts en om die dan weer af te spelen op de Humax heb je het tooltje van hillpet nodig.

firebird400
11 juli 2009, 11:52
Deze week ook een 5050c gekocht. Volg dit draadje al even en ga nu maar eens een PM naar Hillpet sturen. Ik wil graag meetesten.

Ton14
11 juli 2009, 12:32
Ter info

Inmiddels een programma gevonden, die de HD *ts bestanden inleest en kan converteren. Alle programma's konden dit niet, omdat evenals VideoRedo het HD *.ts bestand niet ingelezen kan worden. Gewone *.ts bestanden gaat wel.

Het is Imtoo Video Convertor Ultimate. Demo gedownload, getest en inmiddels online gekocht.

Voor mij aardig simpel.
Een HD *.ts bestand naar de PC gehaald met FTP Filezilla Client.
Een HD *.ts bestand geconverteerd naar HD H.264/MPEG-4 AVC video
Dit bestand binnengehaald in Adobe Premiere elements.
Alle advertenties er uit gehaald en op DVD gebrand.

Kwaliteit vind ik erg goed.

Ik wordt helemaal suf van alle soorten video codecs, dus ben blij dat er iets werkt.

MMMuller
11 juli 2009, 12:56
Hi Firebird, veel plezier met de Humax echt een super apparaat.
Helaas laat deze machine nog niet alles van zijn mogelijkheden zien.
Hoop dat Humax de benodigde soaftware snel vrij geeft.:frons:

MMMuller
11 juli 2009, 12:58
Ter info

Inmiddels een programma gevonden, die de HD *ts bestanden inleest en kan converteren. Alle programma's konden dit niet, omdat evenals VideoRedo het HD *.ts bestand niet ingelezen kan worden. Gewone *.ts bestanden gaat wel.

Het is Imtoo Video Convertor Ultimate. Demo gedownload, getest en inmiddels online gekocht.

Voor mij aardig simpel.

Ik wordt helemaal suf van alle soorten video codecs, dus ben blij dat er iets werkt.

Hoi Ton super dat dat werkt van Humax naar Pc, Ik zou graag van Pc naar Humax willen werken, hoor graag van je als je dat ook gelukt is.

Groet MMMuller

Ton14
11 juli 2009, 19:16
Hi MMMuller, Ik zet de files op DVD en ga een keer testen of ik ze op Blue Ray kan zetten. De Humax 5050 gebruik ik alleen om op te nemen en zal ze nooit terugzetten, maar wel de bestanden verwijderen als ik klaar ben :)

De 320gb van de Humax zat al snel op 45%

Ben inmiddels allergisch geworden voor de triljoen verschillende video codecs, waar ik heel weinig van snap.

Afspelen doe ik vanaf mijn PC of DVD speler en dan zonder reclame rubbish.

Decibert
11 juli 2009, 20:43
Ik begrijp niet waarom grote jongens als Sony, Philips, Panasonic, etc. hun apparaten niet gewoon kunnen voorzien van één of meer digitale tuners

Iets wat ze ook doen. Echter, het is een stuk makkelijker over te stappen op digitale TV door een losse decoder aan te schaffen dan om gelijk het gehele toestel te gebruiken als dat nog geen digitale tuner had. Denk hierbij aan vele malen lagere kosten, de gewenning aan het oude toestel en het feit dat er nog geen CAM's op de markt zijn die voldoen aan de eisen van Ziggo.

En wil je in een andere kamer ook digitale TV, dan heb je weer zo'n decoder nodig.

Nee hoor, bijvoorbeeld in CaiWay gebied, en dat heeft nog eens niks te maken met tuners ook maar met het decoderen van het versleutelde signaal. Bij veel (moderne) modellen zit de DVB-C tuner gewoon al ingebouwd.

Kun je je nu niet meer voorstellen misschien, maar het geeft goed de mentaliteit aan van de content industrie, en die mentaliteit is in meer dan een halve eeuw geen spat veranderd.

Juist.

Correctie: wat mij betreft had er een DVD én Blu-ray brander in mogen zitten, alsmede goede edit-mogelijkheden, zodat je opgenomen programma's 'schoon' over zou kunnen zetten naar DVD of (voor HD) naar Blu-ray zonder gebruik te maken van een computer of andere additionele apparatuur.

Nu hebben we het gewoon over een heel ander apparaat (en zeker over een andere prijs). Ik zeg: zet het op de markt.

MMMuller
12 juli 2009, 11:21
Hallo Decibert,

Hele mooie citaten bedankt, maar ik denk dat je in een verkeerd lijntje zit

Groet MMMuller

Pier
12 juli 2009, 13:13

Voor mij aardig simpel.
Ja, die doet het op zich goed.

Groot minpunt is wel dat het erg langzaam is. Op een dual core 2 Gig machine is de conversie snelheid iets van 1,5x bij mij. En wat ik ook nogal suf vind is dat het wel onder XP loopt maar niet wil werken onder W2K.

ConvertXtoDVD doet het ook goed, is net zo sloom maar loopt dan weer wel onder W2K. Heeft het voordeel dat het rechtstreeks een DVD brandt van een .ts file en (beperkte) knipmogelijkheden heeft.

Transalp
12 juli 2009, 20:13
Inmiddels een film met de tool van Hillpet bewerkt en via usb naar de HardDisk van de Humax gebracht (SD, 576p). Toch wel fraai om dat zo te kunnen doen. Snel is anders, maar het lukt prima zo. Nu naar de volgende stap... HD kwaliteit.....!! Petje af voor Hillpet! :thumb up:

PS: Afspelen vanaf USB-stick lukt ook prima.

Timmay
15 juli 2009, 15:38
hallo,

ik heb sinds gister ook een humax 5050c en probeer een ts bestand via een usb stick op de humax af te spelen. Mijn ts bestand is alleen +/- 9GB. Met NTSF kan hij wel op de stick, maar dat kan de humax niet lezen. En met FAT past het bestand weer niet op de usb stick.

Heeft iemand suggesties wat ik moet doen om het grote ts bestand op de humax af te spelen?

TheGrouch
15 juli 2009, 15:49
Via ftp op de humax zetten
Zoek even in dit forum naar ext3 als filesystem, want dat kan de humax wel lezen (dit in tegenstelling tot ntfs)

Joy
15 juli 2009, 16:49
Het was een toestand, maar het is me gelukt een filmpje op de Humax te zetten!! :pompom:
Nu is het wachten op HD....heeft iemand al vernomen hoe het daarmee is??:?:

Josk
15 juli 2009, 19:02
Ik ben benieuwd wie met welk tooltje, met welke instellingen en hoe snel zijn videos omzet naar TS om vervolgens met behulp van :pompom: hillpet's tool :pompom: de bestanden op humax te zetten.

Het is me met een SD-opname gelukt met VLC Media Player, maar die is net zo lang bezig met converteren als de opname zelf duurt. Weet helaas niet meer welke instellingen, maar i.i.g. moest deinterlace aanstaan.

En hoe zit het met ondertitelingen? Die heb ik nog niet aan de praat gekregen. :giveup:

Joy
16 juli 2009, 00:12
Ik was vanavond bezig met een heel klein vakantiefilmpje, iets van twee minuten of zo. Heb het omgezet van Avi naar TS. Maar daarna gaat er iets mis in de "tool". Ipv een HTM bestand krijg ik een NTS en een TS01....en dan sluit de tool ineens af. Als ik opnieuw begin gebeurt er weer hetzelfde. Wat doe ik fout??

:sad:

fotograaf
16 juli 2009, 08:42
ik heb een humax ihdr 5050 c en wil graag dat ik bestanden van de humax naar mijn pc kopieer en andersom
ik heb alles verbonden via internet met een router.dat werkt allemaal goed.
wie kan mij helpen ik kom er niet uit, las bij de humax dat je op de pc iets moet doen maar weet niet wat en hoe

Torkidlx
16 juli 2009, 09:06
Hallo,

Ik wilde even laten weten dat ik de Tool van Hillpet echt helemaal SUPER vindt. Ik kijk nu regelmatig HD TS bestanden op mijn Humax en die zien er echt erg goed uit.

Ik codeer een mkv mbv Mediacoder (http://mediacoder.sourceforge.net/) naar een TS bestand. En die zet ik dan mbv de Hillpet tool om.

Wat me wel opgevallen is. Als je een film codeert in formaat 1920/1080, dan ziet de Humax het niet goed als breedbeeld film, hij ziet de film dan als 4/3, die kun je wel stretchen in je humax en dan ziet het er goed uit, maar als je een film naar formaat 1920/1040 omzet, dan ziet hij hem goed als breedbeeld film.

Keep up the good work Peter !!!

Groet Leo

fotograaf
16 juli 2009, 09:25
bedankt

Hillpet
16 juli 2009, 19:48
Ik was vanavond bezig met een heel klein vakantiefilmpje, iets van twee minuten of zo. Heb het omgezet van Avi naar TS. Maar daarna gaat er iets mis in de "tool". Ipv een HTM bestand krijg ik een NTS en een TS01....en dan sluit de tool ineens af. Als ik opnieuw begin gebeurt er weer hetzelfde. Wat doe ik fout??

:sad:

Hi Joy,

Moeilijk te zeggen. De tool maakt alleen de *.ts01 aan bij een conversie van 188->192 bytes packets en vv, en bij sommige van de tests. Gebruik je de laatste versie v2.20 ?

Het helpt als je het vinkje voor een logfile aanzet, en de textfile naar mij mailt (gezipt als die groot wordt).

Groeten,

-Peter-
peter@patrn.nl

Myself_home
16 juli 2009, 23:09
Beste Forum leden,

En hoe komen we aan de "hillpet tool" ? :sad:

Sjaool
16 juli 2009, 23:20
Beste Forum leden,

Ik zou zeggen lees de thread of stuur Hillpet een PM met je email-adres. ;)

Hillpet
16 juli 2009, 23:29
Beste Forum leden,

Ik heb een lijst van beta gebruikers, waarvan ik hoop dat ik enige feedback krijg van de problemen waar mensen tegenaan lopen. Ik heb nog 2 serieuze hobbels die nog genomen moeten worden:

1) HD content kan ik wel de missende bestanden regenereren, maar na 1x afspelen op de 5050c krijg ik een 2e keer geen video meer. :evil:

2) Ik mis nog wat puzzelstukjes uit de hmt file, waardoor de aangepaste en/of nieuw aangemaakte event info niet in het INFO scherm op de 5050c verschijnt. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant, omdat ik de info uit een bestaande hmt file correct eruithaal.

Verder komen er nog klachten uit het beta veld dat de tool OF geen NTS bestand aanmaakt, OF helemaal crashed bij sommige TS files. Er zijn vele tools in omloop welke SPTS bestanden kunnen genereren uit willekeurige A/V content, maar niet allemaal doen dit strikt volgens de MPEG norm.

Het zou leuk zijn om deze issues op te lossen voordat ik de tool helemaal rondstuur.

Als er mensen zijn die echt niet meer kunnen wachten (of letterlijk met raad en daad willen helpen) stuur me een mailtje, dan houd ik je op de hoogte.

Cheers,

-Peter-
peter@patrn.nl

Sjaool
17 juli 2009, 00:26
Sorry Hillpet dat je van mij geen feedback krijgt. Ik heb naast mijn Humax 5050C een mediastreamer dus de noodzaak van het tooltje, hoe handig ook, is voor mij niet zo van belang. ;)

Bedankt voor de negatieve reputatiepunten! :schater:
Hillpet succes met de verdere ontwikkeling.... :D

Josk
18 juli 2009, 12:11
Ik heb af-en-toe dat het tooltje vastloopt (zo'n microsoft send / don't send venster). Het lijkt voornamelijk voor te komen na het genereren van de nts, alvorens te beginnen met de hmt. Ook gehad tijdens het genereren van de nts, halverwege.

De videos zet ik om met VLC of met Mediacoder. Ik zit nog erg te klungelen met de te keizen instellingen voor zowel video als audio.

Geprobeerd in Windows XP SP3 en Windows 7. In W7 loopt hij veel vaker vast, ook soms bij het slepen van een bestand naar de "TS input filename"

Klinkt allemaal negatief, maar dat is het niet, want als ik dezelfde actie nogmaals probeer, gaat het meestal wel goed en oh wat ben ik dan blij!

therealwheely
18 juli 2009, 13:29
Er wordt hier steeds maar gesproken over 'Hillpets Tool' en 'Het tooltje'. Ik vind dat dat eigenlijk geen recht doet aan de inspanningen van Hillpet.

Misschien zouden we een wedstrijdje kunnen organiseren om de meest originele naam voor dit mooie programmaatje te verzinnen. Als de definitieve versie klaar is, kan Hillpet aangeven welke hij het mooist vindt. Tenzij hij zelf natuurlijk al iets moois verzonnen heeft.

Ik strap maar meteen af met: 'Hillpets Humax Videoconverter'.
Niet erg origineel maar dan hebben jullie tenminste ook nog een kans. :grin:

Joy
18 juli 2009, 14:47
Ik probeer nog steeds de goede instellingen te vinden. Ben (nog) niet zo een held in deze materie.
Is er iemand die er zin in heeft een soort van "manual" te maken zodat het voor mensen als ik (de nitwits) ook te doen is.
Ik heb nu wel alle files, dat is inmiddels gelukt, maar nu miste ik ineens weer geluid en ik heb geen idee waar dat aan kan liggen.
Ik lees dat iedereen met een ander conversieprogramma werkt om een .TS bestand te maken. Welke kan ik het beste nemen?
Veel vragen....maar van vragen wordt men wijs!!:?:

Sjaool
18 juli 2009, 15:39
Ik strap maar meteen af met: 'Hillpets Humax Videoconverter'.

Die naam dekt de lading niet echt want de tool is geen converter maar eerder een reanimator van de Humax TS files.
Het wekt de "dode" TS files van de Humax weer tot leven. ;)

Dus meer Hillpet's Humax Reanimator. :mrgreen:

Big-Ben
19 juli 2009, 21:51
Ik heb dagenlang gelezen op dit forum. Maar ik kom er niet uit. Ik zou graag de opgenomen bestanden omzetten naar een dvd en ik heb een paar dvd's die zou ik graag omzetten naar de hd van de Humax 5050c. Het aanschaffen van software is geen probleem maar ik weet niet welke software. Hopelijk kan me iemand helpen. Alvast bedankt!

Probeer het programma "Aiseesoft AVI Converter", hiermee kun je van *.ts files omzetten naar e.v. mpg of avi. Misschien kun je hiermee verder

Big-Ben
19 juli 2009, 21:53
Probeer het programma "Aiseesoft AVI Converter", hiermee kun je van *.ts files omzetten naar e.v. mpg of avi. Misschien kun je hiermee verder
Ik ben zelf ook nog zoekende naar de best oplossing.

dan-ny
22 juli 2009, 21:58
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik weet het even niet meer.
Ik heb een dvd geconverteerd naar TS.
Vervolgens gebruik ik het tooltje van Peter, vink create compatibily aan en build de 3 files (hmt, ts en nts).
Deze files kopieer ik via FTP naar de 5050c
Hij verschijnt mooi in het overzicht, maar als ik het vervolgens wil afspelen, zie ik het live beeld met daar doorheen blokjes springend waarin ik fragmentjes van de dvd zie.
Wat doe ik fout? Conversie naar TS, build kopieren??

Hillpet
23 juli 2009, 23:54
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik weet het even niet meer.
Ik heb een dvd geconverteerd naar TS.
Vervolgens gebruik ik het tooltje van Peter, vink create compatibily aan en build de 3 files (hmt, ts en nts).
Deze files kopieer ik via FTP naar de 5050c
Hij verschijnt mooi in het overzicht, maar als ik het vervolgens wil afspelen, zie ik het live beeld met daar doorheen blokjes springend waarin ik fragmentjes van de dvd zie.
Wat doe ik fout? Conversie naar TS, build kopieren??

Ik vermoed dat de TS file 188 bytes per packet heeft. De tool kan de timecodes toevoegen, dan zou het wel eens kunnen werken. :oyeah: De Humax wil nu eenmaal 192 bytes MPEG-2 packets zien.

Groeten,

-Peter-

therealwheely
24 juli 2009, 21:25
Hallo,
Ik codeer een mkv mbv Mediacoder (http://mediacoder.sourceforge.net/) naar een TS bestand. En die zet ik dan mbv de Hillpet tool om.
Groet Leo

Hoi Leo,
Ik wil een DVD omzetten naar .TS met MediaCoder, maar kun je me vertellen welke video-instellingen ik hiervoor moet gebruiken?
En hoe zit het dan met de ondertitels? Ik neem aan dat ik ergens ook de gewenste ondertitels kan selecteren?

Grtz,
Wheely

RST
26 juli 2009, 14:48
Sinds 1 dag in het bezit van de Humax IHDR5050C. Installatie e.d. viel erg mee. Ook FTP functie werkend. In zoverre dat ik de bestanden kan zien, vanaf een pc in het netwerk, die ik met een USB stick op de Humax heb geplaatst. Nu vraag ik mij af of het ook het mogelijk is via deze functie bestanden naar de Humax te brengen? Weet iemand of dit kan en zoja hoe? Ik heb getracht middels de kopieer functie iets te kopieren naar de map die in de FTP omgeving wordt weergegeven (photo) maar dit werkt niet. Hoop dat er eenvoudige oplossing voor is. Wil graag veel foto's en MP3 overbrengen maar zou dat niet graag allemaal via een USB Stick willen doen. Alvast bedankt voor jullie reacties. RST

Pier
26 juli 2009, 16:59
Welk FTP programma gebruik je? Met WinSCP (http://winscp.net/eng/docs/lang:nl) heb ik geen enkele moeite om bestanden van en naar de Humax over te zetten. Gebruik je de Norton interface layout ervan dan is dat een kwestie van files van de ene map naar de andere map slepen.

cat_7
29 juli 2009, 10:14
Hoi,

Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn van de Duitse tool platoon_013? De tool is geschikt om video naar de Humax iCord apparaten te schrijven.
Ik heb er nog geen werkende video mee op de Humax 5050 kunnen zetten, maar de broncode zit erbij, dus misschien handig voor de ontwikkelaars onder jullie?

Deze is via http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=121040&highlight=platoon te downloaden. Je moet je wel eerst registreren.

Beschrijving:
* Converts video files to your own .ts
* Creates the necessary .nts and .hmt file
* Transfers files via FTP to the iCord

De tool maakt niet de bijbehorende ".naam" directory aan, maar laat je wel de .hmt file editen.

Groet, en succes!
Cat_7

hotline
29 juli 2009, 19:28
Hoi,

Wellicht een hele domme vraag maar ik stel hem toch.

Alle films die ik heb, die hebben een VIDEO_TS map met daarin de films.
Er wordt steeds gesproken over SPTS bestanden.
Waar vind ik die dan, of moet ik de VIDEO_TS eerst converteren naar SPTS??

Bedankt.
:giveup:

Opteron-pv
29 juli 2009, 20:37
http://rapidshare.com/files/260863632/Platoon_0_13.rar

Geen registratie meer nodig :)

cat_7
30 juli 2009, 00:06
Tja, dat wilde ik die site niet aandoen...

Cat_7

Opteron-pv
30 juli 2009, 11:25
Tja, dat wilde ik die site niet aandoen...

Cat_7

Ik zat er over te denken om het in een google url te verstoppen :)

Hillpet
30 juli 2009, 18:26
Hoi,

Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn van de Duitse tool platoon_013? De tool is geschikt om video naar de Humax iCord apparaten te schrijven.
Ik heb er nog geen werkende video mee op de Humax 5050 kunnen zetten, maar de broncode zit erbij, dus misschien handig voor de ontwikkelaars onder jullie?

Deze is via http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=121040&highlight=platoon te downloaden. Je moet je wel eerst registreren.

Beschrijving:

De tool maakt niet de bijbehorende ".naam" directory aan, maar laat je wel de .hmt file editen.

Groet, en succes!
Cat_7

Heee,

dat is interresant. Ik zal eens kijken hoever zij gekomen zijn. :frons:

-Peter-

Hillpet
30 juli 2009, 18:29
Hoi,

Wellicht een hele domme vraag maar ik stel hem toch.

Alle films die ik heb, die hebben een VIDEO_TS map met daarin de films.
Er wordt steeds gesproken over SPTS bestanden.
Waar vind ik die dan, of moet ik de VIDEO_TS eerst converteren naar SPTS??

Bedankt.
:giveup:

Yep. DVD bestanden (en de meeste anderen) moeten eerst naar Single Program Transportstream formaat worden omgezet. Er zijn verscheidene tools in omloop, zoals VLC en TSMerger. Het forum vermeld er nog wel een paar. Het formaat *.ts en *.spts is hetzelfde.

-Peter-

TheDebonair
31 juli 2009, 23:20
Ik wil graag bluray bestanden (geen MKV maar originele M2TS) op de 5050c afspelen. Platoon loopt steeds vast op enge foutmeldingen. Peter, mag ik jouw tool eens proberen?

Hillpet
1 augustus 2009, 10:13
Ik wil graag bluray bestanden (geen MKV maar originele M2TS) op de 5050c afspelen. Platoon loopt steeds vast op enge foutmeldingen. Peter, mag ik jouw tool eens proberen?

Ja, geen probleem. Als je mij je email adres stuurt zet ik je op de lijst. Zou je me dan ook even kort willen vertelen hoe jij deze platoon tool gebruikt ? De exe file welke in de rar-file zit, start bij mij niet eens op , en meldt een configuratie probleem, en wil opnieuw ge-instaleerd worden. Hoezo, installeren ? :evil:
De source files brengen mij ook niet veel verder.

Ikzelf ben nog niet helemaal uit de HD conversie met mijn tool, dus een paar extra eye-balls zijn welkom. :oyeah:

Cheers,
-Peter-
peter@patrn.nl

Lacrosse
1 augustus 2009, 11:01
Ter info

[...]

Ik ben het nu aan het testen en de kwaliteit is inderdaad perfect! Ik merk alleen dat de eerste seconde of zo grijs blijft en daarna zie je pas beeld.

Voorbeeld:

http://i25.tinypic.com/2s6u687.jpg

Heb jij dat als geregistreerde gebruiker ook, Ton14? Of komt dit doordat ik een trial aan het testen ben en het een soort beperking is?

Henk56
1 augustus 2009, 12:09
Klopt!
Ik heb de Mac versie en die geeft (ook) grijze frame's in het begin, oftewel de eerste seconde.
Na registratie hou je dit (misschien dat dit na update's verholpen zal worden).

Na die 'seconde' is het beeld (bijna) perfect!

50cc
1 augustus 2009, 13:10
Mac versie? WTF, waar haal ik die?

Josk
1 augustus 2009, 13:11
Die platoon tool werkt bij mij wel (heeft .net framework nodig), alleen kan de 5050c er helaas niets mee. (gebroken film icoontje).

De TS die hij (supersnel) genereert werkt wel na htm en nts te creeeren met de fantastische super Hillpet hmt en nts generatortool, alleen helaas de audio doet het niet.

De broncode is alleen van de remux dll, helaas niet van het nts verhaal.

Henk56
1 augustus 2009, 14:20
Mac versie? WTF, waar haal ik die?

Bij ImTOO; Products > Tabblad; MAC products.

The_Doman
1 augustus 2009, 14:51
e TS die hij (supersnel) genereert werkt wel na htm en nts te creeeren met de fantastische super Hillpet hmt en nts generatortool, alleen helaas de audio doet het niet.

Waarschijnlijk is het een AC3 audio track?
Hiervoor moet je wel een digitale audio verbinding maken met je Humax.

Lacrosse
1 augustus 2009, 15:00
Klopt!
Ik heb de Mac versie en die geeft (ook) grijze frame's in het begin, oftewel de eerste seconde.
Na registratie hou je dit (misschien dat dit na update's verholpen zal worden).

Na die 'seconde' is het beeld (bijna) perfect!

Ook als ik de conversie na zo'n drie seconden (Start Time in Advanced Profile Settings) laat starten, zie je nog steeds een seconde grijze frames. Het is een vreemde maar ook irritante bug, want nu moet je weer andere software gebruiken om die frames eruit te knippen.

Josk
1 augustus 2009, 18:06
Waarschijnlijk is het een AC3 audio track?
Hiervoor moet je wel een digitale audio verbinding maken met je Humax.

Heb ik.

Cis
1 augustus 2009, 18:36
Kun je na conversie met Imtoo nog wel subtitles instellen e.d.?
Ik ben erg geinteresseerd in de 5050c, maar wil wel zeker weten dat ik ook DVD's kan afspelen die ik ooit heb gedownload, met menu en instelbare Nederlandse ondertiteling..

Thnx :)

Sjaool
1 augustus 2009, 18:44
Ik ben erg geinteresseerd in de 5050c, maar wil wel zeker weten dat ik ook DVD's kan afspelen die ik ooit heb gedownload, met menu en instelbare Nederlandse ondertiteling..

Als je dat van plan bent kun je beter gaan kijken naar een NMT (Networked Media Tank) zoals de Popcorn Hour, Xtreamer, AC Ryan etc.
Die speler zijn helemaal toegespitst op het afspelen van de diverse mediafiles.

Het afspelen met de Humax 5050C wordt dan toch al gauw een hoop gepruts.
Omzetten van al je DVD's naar TS-files en ga zo maar door.

Hillpet
1 augustus 2009, 23:04

Voor de DVD menu's zul je toch echt je DVD player S/W nodig hebben :oyeah:

Omzetten van het DVD formaat naar SPTS lukt over het algemeen wel met een van de voorhanden zijnde tools, maar dan zul je zelf moeten aangeven welke audio en/of subtitling je in de transportstream wilt meenemen. In principe kan de 5050c wel uit meerdere audio streams kiezen, maar ik heb dat zelf nog niet mogen aanschouwen na generatie van de hmt en nts bestanden. :no:

-Peter-

Hillpet
1 augustus 2009, 23:07
Die platoon tool werkt bij mij wel (heeft .net framework nodig), alleen kan de 5050c er helaas niets mee. (gebroken film icoontje).

De TS die hij (supersnel) genereert werkt wel na htm en nts te creeeren met de fantastische super Hillpet hmt en nts generatortool, alleen helaas de audio doet het niet.

De broncode is alleen van de remux dll, helaas niet van het nts verhaal.

Bummer. Ik had graag gezien dat de makers iets bruikbaars hadden gevonden.
Welke versie dotNet gebruik je voor Platoon ? Ik dacht dat ik alle gangbare versies we zo'n beetje had. :sad:

-Peter-

TheGrouch
1 augustus 2009, 23:27
Als je dat van plan bent kun je beter gaan kijken naar een NMT (Networked Media Tank) zoals de Popcorn Hour, X-streamer, AC Ryan etc.

Deze past denk ik ook in dat rijtje:
Eminent EM7075 hdMedia Stream Full HD netwerkmediaspeler (http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/eminent-em7075-hdmedia-stream-20090727/)

Sjaool
1 augustus 2009, 23:46
Deze past denk ik ook in dat rijtje:
Eminent EM7075 hdMedia Stream Full HD netwerkmediaspeler (http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/eminent-em7075-hdmedia-stream-20090727/)
Die past zeker in het rijtje! Ziet er erg goed uit, zeker voor die prijs. :)
Helaas geen ruimte voor een interne harddisk.

Josk
2 augustus 2009, 13:44
Welke versie dotNet gebruik je voor Platoon ? Ik dacht dat ik alle gangbare versies we zo'n beetje had. :sad:

-Peter-

Ik heb hier 1.0.3705, 1.1.4322, 2.0.50727, 3.0 en 3.5.

Ik weet niet welke de tool nodig heeft.

groet Jos.

Cis
2 augustus 2009, 15:46
Als je dat van plan bent kun je beter gaan kijken naar een NMT (Networked Media Tank) zoals de Popcorn Hour, Xtreamer, AC Ryan etc.

Het afspelen met de Humax 5050C wordt dan toch al gauw een hoop gepruts.
Omzetten van al je DVD's naar TS-files en ga zo maar door.
Bedankt voor je antwoord. Het liefst wil ik (lees: mijn vriendin) 1 apparaat die gewoon allebei doet. Ik heb nu een Humax IR-FOX-C, maar die kan niks: alleen digitale beelden doorzetten naar tv via scart, en that's it. :)
DVD's kijken doe ik via een laptop, met VGA naar mijn tv en een audio-kabeltje naar mijn losse speakerset :)

Ik ga nog maar 's zoeken. Die Eminent ziet er zeker goed uit qua design. Ik ga even afwachten wat er mogelijk is met een losse externe harde schijf en synchronisatie van mijn films vanaf mijn hoofd-pc...

Sjaool
3 augustus 2009, 00:11
Bedankt voor je antwoord. Het liefst wil ik (lees: mijn vriendin) 1 apparaat die gewoon allebei doet. Ik heb nu een Humax IR-FOX-C, maar die kan niks: alleen digitale beelden doorzetten naar tv via scart, en that's it. :)
DVD's kijken doe ik via een laptop, met VGA naar mijn tv en een audio-kabeltje naar mijn losse speakerset :)

Ik ga nog maar 's zoeken. Die Eminent ziet er zeker goed uit qua design. Ik ga even afwachten wat er mogelijk is met een losse externe harde schijf en synchronisatie van mijn films vanaf mijn hoofd-pc...
Ik wilde je niet ontmoedigen om de Humax 5050C te kopen hoor maar voor wat jij wilt kun je dus beter een mediastreamer gebruiken. ;)

Ik heb zelf de Humax 5050C (1 TB harddisk) echt een pracht apparaat en de TS files kan ik gewoon afspelen op mijn Icybox IB-MP309HW (1 TB harddisk).
Ik heb dus beide apparaten naast elkaar staan en ze zijn ook beiden via het netwerk benaderbaar.
Dit is voor mij in ieder geval de meest ideale oplossing. :)

Johnb053
3 augustus 2009, 17:06
Die past zeker in het rijtje! Ziet er erg goed uit, zeker voor die prijs. :)
Helaas geen ruimte voor een interne harddisk.

Ik gebruik een media speler van Dvico de Tvix 6500, je kan er zelf een HD in plaatsen. Hij speelt de bestanden .TS van de Humax perfect af. De prijs is ongeveer een 290 € excl de HD.

MMMuller
3 augustus 2009, 21:52
Hoi,

Beschrijving:

Groet, en succes!
Cat_7

Hoi Cat_7, bedankt voor de tip, heb jij het programma al en zou je het willen delen?

Groet MMMuller

Sjaool
4 augustus 2009, 02:07
http://rapidshare.com/files/260863632/Platoon_0_13.rar

Geen registratie meer nodig :)

Hoi Cat_7, bedankt voor de tip, heb jij het programma al en zou je het willen delen?

Groet MMMuller
Zie bovenste quote. ;)

MMMuller
5 augustus 2009, 23:46
bedankt heb het programma gedownload, zal kijken wat het kan.
zal mijn bevindingen melden.

Groet MMMuller:cool:

ralfs
10 augustus 2009, 14:09
Na Platoon versie 0.13 is nu ook sinds enkele dagen versie 0.26 beschikbaar: http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=121040&highlight=platoon
Zou je deze mss ook op een rapidshare account willen plaatsen Opteron-pv?

De voorgaande versie gaf bij mij ook een gebroken film icoontje, maar misschien dat deze meer doet. Misschien dat Peter in de source iets kan vinden om de HD conversie verder uit te puzzelen.

Sjaool
10 augustus 2009, 15:17
De voorgaande versie gaf bij mij ook een gebroken film icoontje, maar misschien dat deze meer doet. Misschien dat Peter in de source iets kan vinden om de HD conversie verder uit te puzzelen.
Ik denk dat het probleem van het gebroken film icoontje in deze versie ook niet opgelost is voor de Humax 5050C omdat het programma eigenlijk bedoelt is voor de Humax iCord.

bloemen
10 augustus 2009, 15:30
'k Heb geen last gehad van het gebroken icoontje.

Het programma doet het niet beter of slechter dan dat van Peter wat afpelen betreft.

Beide programma's lijken best wel op elkaar kwa opzet en icons.
Peter's programma leest de files wel een stuk sneller.

Ik wacht nog op versie 0.26 om te kijken of ik een keer (AC3) geluid krijg bij mijn HD films. Dat is nog steeds niet gelukt.

Tot die tijd blijf ik gewoon bij Peter's omzet programma.

therealwheely
11 augustus 2009, 11:45
Je kunt Platoon 0.26 hier downloaden: http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=121040&highlight=platoon

Wel even een gratis account aanmaken.

Ik heb hem even uitgeprobeerd met een VOB-bestand. Alles lijkt te werken. Alleen bij FTP'en naar de Humax kreeg ik een foutmelding dat ie één of ander bestand niet kon vinden, dus heb ik heb de bestanden maar even met een andere FTP-client geupload.

Helaas gebeurt er niks als ik de video wil afspelen op de Humax. Bij de info staat de tekst 'opname mislukt, onbekende oorzaak'.

Ik vind het wel mooi dat je met deze tool alles in één hebt. Ook is het handig dat je een gewenste titel, kanaal, e.d. kunt ingeven.

Jammer is alleen dat er geen mogelijkheid is om VOB-bestanden te joinen en om te kiezen welke audio- en subtitle-taal je wilt gebruiken.

Jammer genoeg lukt het me ook hiermee niet om VOB-bestanden van een geripte DVD goed te converteren en af te spelen op de Humax. Ik heb inmiddels zo'n beetje alle tools die in dit forum worden genoemd al geprobeerd, maar het beste resultaat was een beeld vol blokjes. Iets wat hier ook al eerder genoemd werd.

Als er iemand is die wel een geripte DVD succesvol heeft kunnen omzetten en bekijken op de Humax, zou die dan eens willen vertellen hoe die dit precies heeft gedaan? Welke tool(s) en welke instellingen?

Grtz,
Henry

emklap
11 augustus 2009, 19:59
Hetzelfde voor mij

Conversie en genereren van hmt, nts en TS file gaan zonder fouten.
De ts file is af te spelen op mijn PC.
FTP naar humax 5050C gaat niet, foutmelding na successvol inloggen op de humax.
Het afspelen lukt niet, er staat iets van "opname mislukt, opnames korter dan 30 secondes worden niet opgeslagen". Wel leek het even (1/4 seconde) dat het goed ging, ik kreeg heel kort een zwart scherm.

Kan het zijn dat de duur van de opname niet juist in de hmt file staat?

Hillpet
11 augustus 2009, 22:21
Na Platoon versie 0.13 is nu ook sinds enkele dagen versie 0.26 beschikbaar: http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=121040&highlight=platoon
Zou je deze mss ook op een rapidshare account willen plaatsen Opteron-pv?

Volgens mij bevat de source code geen files voor de regeneratie van de bestanden (althans de vorige niet), maar alleen voor de HMT editor. Mocht hier meer info bij zijn, houd ik mij aanbevolen. Tot op heden reageren de (duitse) makers van de tool niet op voorstellen tot samenwerking :no:

-Peter-

Hillpet
11 augustus 2009, 22:29
Hetzelfde voor mij

Conversie en genereren van hmt, nts en TS file gaan zonder fouten.
De ts file is af te spelen op mijn PC.
FTP naar humax 5050C gaat niet, foutmelding na successvol inloggen op de humax.
Het afspelen lukt niet, er staat iets van "opname mislukt, opnames korter dan 30 secondes worden niet opgeslagen". Wel leek het even (1/4 seconde) dat het goed ging, ik kreeg heel kort een zwart scherm.

Kan het zijn dat de duur van de opname niet juist in de hmt file staat?

Als je de resultaten van Platoon (ts/hmt en nts) gebruikt om deze in te lezen in mijn tool, zie de gegevens in de hmt file staan. De size staat er ook bij evenals de start/end tijd zoals deze in de aangemaakte hmt file staan.
Ik heb belangstelling voor de hmt/nts file zoals platoon deze aanmaakt. Ik heb de tool wel gedownload, maar heb deze nog niet kunnen gebruiken omdat ik (van de 3 versies welke ik wel heb) blijkbaar niet de juiste dotNet runtime. :evil:

-Peter-

Josk
11 augustus 2009, 23:12
Hillpet,

Heb je 3.5 al geprobeerd? Het ts remux C# project verwijst naar 3.5.

Ik heb toevallig net mijn windows XP opnieuw kaal geinstalleerd, en daarna VB en VC# 2008 geinstalleerd, en platoontje doet het hoor!

bloemen
12 augustus 2009, 10:37
Hillpet,

Heb je 3.5 al geprobeerd? Het ts remux C# project verwijst naar 3.5.

Ik heb toevallig net mijn windows XP opnieuw kaal geinstalleerd, en daarna VB en VC# 2008 geinstalleerd, en platoontje doet het hoor!

Bij mij zijn Framework 2.0 en 3.0 Service Pack 2 en Framework 3.5 SP1 geinstalleerd en werkt de tool.

Hillpet
12 augustus 2009, 11:24
Bij mij zijn Framework 2.0 en 3.0 Service Pack 2 en Framework 3.5 SP1 geinstalleerd en werkt de tool.

Ik heb de laatste versie van Platoon, en deze start ook bij mij gewoon op nu. Ik zie dat deze tool alle velden in het *.nts bestand wel aanmaakt. De overeenkomst met de originele bestanden zijn (nog) niet erg groot, en hij speelt wellicht daardoor vervolgens ook nog niet af op de Humax, maar ik zou wel een stuk verder komen als ik zou weten waar zij deze info vandaan hebben. En nee, :no:, de source files voor de file regeneratie zitten er niet bij.

Ik heb maar weer gepolst bij de makers over hoe en wat. :giveup:

-Peter-

kappel
13 augustus 2009, 06:34
Ik dank allen voor de nuttige informatie welke ik als nieuwe gebruiker van de Humax in de begin periode heb ontvangen. De inhoud op het forum wordt de laatste tijd van een dusdanig technisch nivo dat ik als gewoon gebruiker mij zal afmelden. Met vriendelijke groet en succes toegewenst.

SayMr2Me
13 augustus 2009, 10:05
Ik dank allen voor de nuttige informatie welke ik als nieuwe gebruiker van de Humax in de begin periode heb ontvangen. De inhoud op het forum wordt de laatste tijd van een dusdanig technisch nivo dat ik als gewoon gebruiker mij zal afmelden. Met vriendelijke groet en succes toegewenst.

Ik denk dat je afhankelijk van de informatie die je zoekt, in verschillende thread's toch een brede stroom aan informaite kunt vinden in een hele brede spreiding van niveau's.

helas zie jij dit anders, veel succes met het verdere gebruik van je Humax.

Henk56
13 augustus 2009, 14:19

Vraagje:
Waarom open dan je geen posting voor beginners vragen? :roll:

emklap
13 augustus 2009, 14:42
Tijdens het goed nalezen van deze hele discussie liep ik weer tegen een site aan die ik in het begin van deze discussie al noem waar ook onderzoek gedaan wordt naar verschillende humax apparaten.

hier vond ik de HMT file formaat voor de FoxSat HDR, zo te zien een humax 5050c voor satelliet ontvangers (dus zonder kabel decoder)

http://foxsatdisk.wikispaces.com/.hmt+file+format

het formaat van de HTM is niet gelijk aan die van de 5050c maar het zou wel nieuwe informatie/inzichten kunnen verschaffen. Hellaas geen info over de nts file.

Hillpet
13 augustus 2009, 20:34
Tijdens het goed nalezen van deze hele discussie liep ik weer tegen een site aan die ik in het begin van deze discussie al noem waar ook onderzoek gedaan wordt naar verschillende humax apparaten.

hier vond ik de HMT file formaat voor de FoxSat HDR, zo te zien een humax 5050c voor satelliet ontvangers (dus zonder kabel decoder)

http://foxsatdisk.wikispaces.com/.hmt+file+format

het formaat van de HTM is niet gelijk aan die van de 5050c maar het zou wel nieuwe informatie/inzichten kunnen verschaffen. Hellaas geen info over de nts file.

Goed gevonden. Ik zal er eens induiken of er nieuwe info instaat. :thumb up:

-Peter-

Hillpet
14 augustus 2009, 10:49
Ik heb de laatste versie van Platoon, en deze start ook bij mij gewoon op nu. Ik zie dat deze tool alle velden in het *.nts bestand wel aanmaakt. De overeenkomst met de originele bestanden zijn (nog) niet erg groot, en hij speelt wellicht daardoor vervolgens ook nog niet af op de Humax, maar ik zou wel een stuk verder komen als ik zou weten waar zij deze info vandaan hebben. En nee, :no:, de source files voor de file regeneratie zitten er niet bij.

Ik heb maar weer gepolst bij de makers over hoe en wat. :giveup:

-Peter-

Gezien de reactie van onze oosterburen houden zij liever de kaarten dicht tegen de borst. :rolleyes:

-Peter-

Message from: HillPet
Date: Thursday, August 13th 2009, 11:38pm
To: shrike
Subject: RE: RE: nts/hmt formats
Hi Shrike,
Sorry to hear that, comparing functional results of my tool and your tool and listening to the feedback I receive from the Ziggo forum about both tools, I believe the flow of information might go into your direction. Sharing information would probably speed up the overall development time of a fully functional tool. :confused:
Feel free to use each and any info you can get from the tool and PDF you can find on my website.
-Peter-

Message from: shrike
Date: Thursday, August 13th 2009, 7:44pm
To: HillPet
Subject: RE: nts/hmt formats
Hello Peter,
I've discussed this with the our developer team and we have decided not to enclose any information of our progress. Sorry about that.
Best regards,
Shrike

Message from: HillPet
Date: Wednesday, August 12th 2009, 7:26pm
To: shrike
Subject: nts/hmt formats
Hi Shrike,
through the Ziggo forum in the Netherlands I became aware you guys are working on the Platoon tool to regenerate the Humax HMT and NTS files from the spts. Since I own a Humax 5050c, which has identical file structures, I started a couple of months ago with a similar tool, because I wanted to playback my HD Camcorder content from ext-USB HDD on the Humax. By now, I can regenerate pretty much all data of the HMT and the NTS files with no differences compared to an original recording made by the Humax, except for 1 item. The 7th field in each NTS recording contains a timestamp where I cannot identify the exact origin. Since this value seems to be used for playback (and trickmodes) it is pretty essential. For SD content the approximation (derived from the video PTS) is good enough, but for HD I see nasty side effects (the Humax plays back only once, thereafter the video stays black). Apart from this setback, the Humax is capable of playing back all (most) recordings with metafiles regenerated by the tool. The tool itself is written in C++ (Visual Studio) and I am working on a port to QT.
Would your team be interrested in shareing info on the format ?
My tool plus PDF containing a summary of the things I reconstructed are available on one of my portals : http://www.patrn.nl/Projects/5050c/5050c.html
Thanks,
-Peter-
peter@patrn.nl

emklap
14 augustus 2009, 11:06
Ik ben al verder. :applause:

Als je met tsMuxer eerst de audio en video demuxt, dan kun je de AC3 audio converteren naar MPEG Audio (bijvoorbeeld MP3). En dan kun je in een volgende stap de nu MPEG Audio en de gedemuxte video weer samenvoegen.

Ben nu de bijbehorende Humax bestanden aan het maken, daarna de DVD uploaden via FTP (dat duurt dus wel even...). Keep u posted! :cool:

Hoi Elsinga,
Is het je nog gelukt om AC3 audio af te spelen via je versterker? of moet je echt de audio om zetten naar MPEG.

Ik heb een DVD (VOB's) middels tsMuxer naar M2TS omgezet zonder de audio aan te passen. Daarna de hmt en nts files gegenereerd. Het resultaat is beeld, maar geen geluid als ik direct via de TV afspeel.

Ik wil graag weten of ik de audio conversie slag echt nodig is omdat het audio/video conversie/demuxen/remuxen etc zo veel tijd kost.

ralfs
14 augustus 2009, 11:44
AC3 wilde bij ook niet lukken hoorde helemaal niets op de Humax. Heb toen MPEG Audio gebruikt en dat ging wel prima.

Je kan met VLC prima converteren (http://www.videolan.org) gratis & open source voor Windows/Mac/Linux. Zelfs inclusief ondertitels. Door op stop te drukken heb je snel een kort stukje en kan je dus prima testen. Met een usb stickje heb je zo allerhande formaten geprobeerd. Heb je de juiste te pakken, dan sla je de instellingen op als preset.

Kortom al het niet-HD werk is met Peter's tool prima te bekijken op de 5050C.

ps. Het lijkt alsof het converteren realtime gaat, dus 1.5 film = 1.5 uur converteren. Maar dat is niet zo. De tijdbalk gaat realtime, maar het proces is al veel eerder gereed.

therealwheely
14 augustus 2009, 12:12
Heb je de juiste te pakken, dan sla je de instellingen op als preset.

Zou je een werkend preset bestandje voor het omzetten van VOB-bestanden kunnen posten? Ik heb al van alles geprobeerd maar het wil nog niet lukken. Ik krijg alleen maar een scherm vol blokjes of helemaal niks te zien.

emklap
14 augustus 2009, 13:11
AC3 wilde bij ook niet lukken hoorde helemaal niets op de Humax. Heb toen MPEG Audio gebruikt en dat ging wel prima.

Je kan met VLC prima converteren (http://www.videolan.org) gratis & open source voor Windows/Mac/Linux. Zelfs inclusief ondertitels. Door op stop te drukken heb je snel een kort stukje en kan je dus prima testen. Met een usb stickje heb je zo allerhande formaten geprobeerd. Heb je de juiste te pakken, dan sla je de instellingen op als preset.

Kortom al het niet-HD werk is met Peter's tool prima te bekijken op de 5050C.

ps. Het lijkt alsof het converteren realtime gaat, dus 1.5 film = 1.5 uur converteren. Maar dat is niet zo. De tijdbalk gaat realtime, maar het proces is al veel eerder gereed.

Ik heb VLC ook geprobeerd, maar ik weet niet hoe je de packet size in de ts file op 192 bytes krijg. Als dat neit kan heeft het hillpet tooltje weer tijd nodig om timestamps toe te voegen. Maar ik ga het nogmaals proberen.:thumb up:

ralfs
14 augustus 2009, 13:34
Ik denk niet dat je de presets als losse bestandjes kan exporteren. Zo lastig zijn ze ook niet te maken hoor.

Avi's converteer ik naar MPEG video en audio met VLC. Maar VOB's van een DVD daar converteer ik de video niet van, da's niet nodig. Behoud van video spoor aanvinken (DeMux). Inderdaad wel even de timestamps toevoegen met de Tool van Peter als dat nodig is, maar dat geeft dit prachtprogramma zelf al aan.

Josk
15 augustus 2009, 00:04
Gezien de reactie van onze oosterburen houden zij liever de kaarten dicht tegen de borst. :rolleyes:

Jammer, heel jammer.

Harm10
15 augustus 2009, 00:43
Gezien de reactie van onze oosterburen houden zij liever de kaarten dicht tegen de borst.
Misschien kan er iemand hier heel goed reverse engineren? :rolleyes:

elsinga
15 augustus 2009, 10:28
Hoi Elsinga,
Is het je nog gelukt om AC3 audio af te spelen via je versterker? of moet je echt de audio om zetten naar MPEG.

Ik heb een DVD (VOB's) middels tsMuxer naar M2TS omgezet zonder de audio aan te passen. Daarna de hmt en nts files gegenereerd. Het resultaat is beeld, maar geen geluid als ik direct via de TV afspeel.

Ik wil graag weten of ik de audio conversie slag echt nodig is omdat het audio/video conversie/demuxen/remuxen etc zo veel tijd kost.

Ik heb het de laatste tijd vrij druk gehad en dus weinig tijd om te experimenteren... :cry: Maar ik heb er wel geluid uitgekregen toen, volgens mij door het geluid in een andere stand te zetten op de 5050c.

therealwheely
15 augustus 2009, 12:50
Ik denk niet dat je de presets als losse bestandjes kan exporteren. Zo lastig zijn ze ook niet te maken hoor.

Avi's converteer ik naar MPEG video en audio met VLC. Maar VOB's van een DVD daar converteer ik de video niet van, da's niet nodig. Behoud van video spoor aanvinken (DeMux). Inderdaad wel even de timestamps toevoegen met de Tool van Peter als dat nodig is, maar dat geeft dit prachtprogramma zelf al aan.

Het is me nu eindelijk gelukt om een film van DVD om te zetten naar de Humax. Prima beeld en geluidskwaliteit en Nederlandse ondertitels! Met dank aan Hillpet! :pompom:

Het zijn nogal wat stappen die je moet doorlopen en sommige opties zitten nogal weggestopt in de software. Daarom ben ik nu bezig om een stap-voor-stap beschrijving te maken met screenshots. Zodra die af is, zal ik hem hier posten.

Harm10
15 augustus 2009, 15:41
Het zijn nogal wat stappen die je moet doorlopen en sommige opties zitten nogal weggestopt in de software. Daarom ben ik nu bezig om een stap-voor-stap beschrijving te maken met screenshots. Zodra die af is, zal ik hem hier posten.
Goed idee! :applause:

ralfs
15 augustus 2009, 15:46
Films die opnieuw zijn gecodeerd naar ts (vanaf avi) kan ik prima afspelen op de humax en kan daarbij ook spoelen en kijken vanaf de laatst bekeken positie.
Echter bij de ts bestanden die rechtsteeks van dvd komen kan ik wel afspelen maar helemaal niet spoelen. Ook niet na toevoegen van timecodes. Iemand een idee waardoor dat komt?

emklap
15 augustus 2009, 21:09
Het is me nu eindelijk gelukt om een film van DVD om te zetten naar de Humax. Prima beeld en geluidskwaliteit en Nederlandse ondertitels! Met dank aan Hillpet! :pompom:

Go for it man, als ik iets aan de praat heb zal ik het ook plaatsen.:thankyou:

En hier is ie dan. Mixed succes.

Ik heb beeld en geluid van een geconverteerde DVD. Geluid loopt in sync (voor zo ver ik kan zien) maar het beeld schokt waardoor het niet plezierig kijken is :evil:
Ik heb het volgende gedaan middels VLC media player
1) Select Convert/Save uit het menu
2) selecteer het TAB blad genaamd "Disk"
3) bij "disk device" browse naar de "VIDEO_TS" directory van je DVD
4) klik op de "convert/save" knop
5) Selecteer een destination file name en locatie
6) Als profiel selecteer "Video - MPEG2 + MPGA (TS)"
7) klik op de "edit profile" icon (die met de schroevendraaier en steeksleutel)
8) selecteer het vinkje "Keep original video track" aan
9) Klik op Save om het profiel op te slaan (Het geluid wordt nu in MPG geconverteerd naar MPEG)
10) Klik op start en wacht tot VLC klaar is.

11) Open de ts file met tool van Peter en voeg de timecodes toe
12) Genereer de hmt en nts files
13) alles naar de humax ftp-en
14) genieten van de film (:censored:, heb schokkerig beeld)

Wie weet hoe het beeld stabiel te krijgen is?
In tsMuxer zie ik dat de film een framerate van 29.97 frames/seconde heeft. Moet dit geen 25 zijn? De opnames van de Humax zelf zijn nl 25 frames/secondes

De Humax ziet een film lengte van 27 minuten, en dat is veel te kort. Vandaar kan ik waarschijnlijk ook niet vooruit/terug spoelen

Wordt vervolgd

Domaatje 32
20 augustus 2009, 21:00
Hoe is het oordeel bij mijn mede zigo-gebruikers over deze mediaplayer???

Ik hoor hier geen mededelingen over.

Groeten Domaatje.

catastrofus
20 augustus 2009, 21:03

Groeten Domaatje.

Klopt, dus geen, volledig off-topic.

Gert.

therealwheely
20 augustus 2009, 22:30
OK, hier is ie dan; mijn stap-voor-stap handleiding om een DVD of DVD-bestanden uit een map te converteren voor afspelen via de harddisk van de Humax c5050.

Je hebt hiervoor twee programma's nodig VLC Mediaplayer (http://www.videolan.org/vlc/) en het programma van Hillpet (zie verder in dit forum).

De handleiding kun je hier downloaden:
http://www.vanderwielen.speedxs.nl/bestanden/Converteren_DVD_naar_Humax_5050c.pdf

Ik heb nu enkele films omgezet en het werkt tot nog toe goed. Geen haperingen, beeld en geluid prima, ondertitels keurig in het Nederlands, vooruit- en achteruit spoelen zonder problemen.

Ik heb geen geavanceerde full HD flatscreen TV of surroundset. Het kan dus zijn dat voor andere situaties andere instellingen nodig zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen en aanvullingen.

Bij deze wil ik Hillpet nog even hartelijk danken voor al zijn werk om dit mogelijk te maken. :thankyou:

Grtz,
Wheely

PS Ik heb zojuist (23-08-09 10:45 uur) een nieuwe versie van de handleiding geupload. De volgorde van een paar stappen klopte niet. :oops:

therealwheely
20 augustus 2009, 22:35
De Humax ziet een film lengte van 27 minuten, en dat is veel te kort. Vandaar kan ik waarschijnlijk ook niet vooruit/terug spoelen

Emklap,
Ik heb ook wel een paar keer gehad dat de lengte niet klopte. Maar toen heb ik de hele DVD geselecteerd net als jij deed. En dan krijg je problemen met het DVD-menu of zo.

Daarom geef ik in VLC aan dat ie alleen een bepaalde titel moet inlezen die de hoofdfilm bevat. En vink ook de optie: "Geen dvd-menu‟s" aan.

Wheely

eta
23 augustus 2009, 09:43
Hmmm, klinkt interessant, ik zal ook even een PM sturen.

therealwheely
23 augustus 2009, 11:18

Groeten Domaatje.

tip: In de ComputerTotaal van deze maand staat een mooie test van de meest populaire mediaspelers.

Hillpet
23 augustus 2009, 21:42
OK, hier is ie dan; mijn stap-voor-stap handleiding om een DVD of DVD-bestanden uit een map te converteren voor afspelen via de harddisk van de Humax c5050.

Je hebt hiervoor twee programma's nodig VLC Mediaplayer (http://www.videolan.org/vlc/) en het programma van Hillpet (zie verder in dit forum).

De handleiding kun je hier downloaden:
http://www.vanderwielen.speedxs.nl/bestanden/Converteren_DVD_naar_Humax_5050c.pdf

Ik heb nu enkele films omgezet en het werkt tot nog toe goed. Geen haperingen, beeld en geluid prima, ondertitels keurig in het Nederlands, vooruit- en achteruit spoelen zonder problemen.

Ik heb geen geavanceerde full HD flatscreen TV of surroundset. Het kan dus zijn dat voor andere situaties andere instellingen nodig zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen en aanvullingen.

Bij deze wil ik Hillpet nog even hartelijk danken voor al zijn werk om dit mogelijk te maken. :thankyou:

Grtz,
Wheely

PS Ik heb zojuist (23-08-09 10:45 uur) een nieuwe versie van de handleiding geupload. De volgorde van een paar stappen klopte niet. :oops:

Hi Wheely,

heel handig dit overzicht. Ik ben zelf ook elke keer weer het wiel opnieuw aan het uitvinden met VLC.
Ik heb inmiddels wel een andere versie op mijn portal staan, naast de perikelen welke ik met HD nog altijd heb, ben ik ook de event info (HMT file) meer Humax compliant te maken. :oyeah:

We komen er wel.

Cheers,

-Peter-

therealwheely
23 augustus 2009, 22:38
:oops:Hi Wheely,

heel handig dit overzicht. Ik ben zelf ook elke keer weer het wiel opnieuw aan het uitvinden met VLC.
Ik heb inmiddels wel een andere versie op mijn portal staan, naast de perikelen welke ik met HD nog altijd heb, ben ik ook de event info (HMT file) meer Humax compliant te maken. :oyeah:

We komen er wel.

Cheers,

-Peter-

Hoi Peter,
Die nieuwe versie ga ik z.s.m. mogelijk downloaden om ook weer even te testen.

Jou handleiding heb ik min of meer als basis gebruikt, maar die is nogal technisch van opzet. Ik moet bekennen dat ik er zelf ook maar de helft van snap. :oops:

Ik denk dat de meeste mensen gewoon makkelijk die bestanden willen omzetten en niet echt veel van de techniek erachter willen weten. Dat heb ik dus maar als uitgangspunt gebruikt.

Natuurlijk sta ik open voor suggesties van jou kant om de beschrijving nog duidelijker te maken.

Grtz,
Wheely

emklap
25 augustus 2009, 09:27
Emklap,
Ik heb ook wel een paar keer gehad dat de lengte niet klopte. Maar toen heb ik de hele DVD geselecteerd net als jij deed. En dan krijg je problemen met het DVD-menu of zo.

Daarom geef ik in VLC aan dat ie alleen een bepaalde titel moet inlezen die de hoofdfilm bevat. En vink ook de optie: "Geen dvd-menu‟s" aan.

Wheely

Dank je, ga ik ook eens proberen, net als het titel nummer verhogen naar het begin van de hoofdfilm.:thumb up:
Misschien wordt bij mij nu de lengte van een menu of iets degelijks gepakt in plaats van de lengte van de totale film.

therealwheely
25 augustus 2009, 10:29
Dank je, ga ik ook eens proberen, net als het titel nummer verhogen naar het begin van de hoofdfilm.:thumb up:
Misschien wordt bij mij nu de lengte van een menu of iets degelijks gepakt in plaats van de lengte van de totale film.

Succes! En laat maar even weten of het lukt.

Ik heb inmiddels zelf ontdekt dat, ondanks dat het afspelen wèl werkt, het soms nog niet goed gaat met vooruit- en terugspoelen op de Humax. Maar het lijkt te verschillen per video terwijl ik wèl dezelfde procedure heb gebruikt en ik weet nog niet waar het aan ligt. Misschien een slechte rip of zo.

Daarom wil ik eens proberen om een video waarmee ik een probleem heb, eerst te reauthoren. Weet iemand misschien een programma waarmee je videobestanden (VOB's) kunt checken op fouten en eventueel repareren?

felisenum
25 augustus 2009, 11:59
:?: Heeft iemand al video bewerkingssoftware gevonden die de Full HD opnames van Ned 1, 2 en 3 kan bewerken? (videoredo kan andere ts files wel bewerken, maar deze niet)

geerten
25 augustus 2009, 13:16
:?: Heeft iemand al video bewerkingssoftware gevonden die de Full HD opnames van Ned 1, 2 en 3 kan bewerken? (videoredo kan andere ts files wel bewerken, maar deze niet)
Het hangt er van af welke bewerkingen je wilt doen..
Deze twee programma's verslikken zich in ieder geval niet in onze .ts files:
DVR-Studio HD (http://www.haenlein-software.com/)
ConvertXtoDVD (http://www.vso-software.fr/)
Het zijn wel allebei betaal-programma's :sad: